Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:05
Dit weekend een proefrit gemaakt op de CGO800s in Rotterdam. Heerlijke comfortabele fiets. Ik reed hiervoor op hele dunnen bandjes, dus dan zijn deze brede banden een verademing.

Ook de snelheid waarmee de fiets zijn topsnelheid haalt beviel me enorm. Heb dus ook gelijk besloten om hem te bestellen en fietsenwinkel zet hem inelkaar en plaatst ook het AXA slot.

Helemaal happy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00
Zaterdag mijn CGO600 opgehaald bij een fietsenwinkel. Deze was in een paar dagen na bestelling binnen. De fiets was netjes helemaal in elkaar gezet, inclusief standaard, spatborden, bagagedrager (alle drie van Tenways), slot (AXA defender) en andere stuurpen (Ergotec Barracuda). De zaak ligt niet naast de deur en ik was met het OV heen gereden zodat ik direct een lekker tochtje van zo'n 20km door licht heuvelend Limburg kon fietsen.

Zithouding inderdaad sportief, zelfs met verhoogd stuur. Ik ben net geen 2 meter en heb het L-frame. Dat vind ik goed te doen. Ik ga wel de standaard handvatten nog vervangen, want die zijn niet comfortabel.

Ondersteuning reageert erg fijn, niet nadenken en gewoon wegfietsen. Je zit binnen no-time zonder problemen op de 25km/u, ook op de wat steilere heuvels hier. Het echte heuvelland heb ik nog niet getest. Die 25km/u is voor mij ook meteen de meest comfortabele snelheid. Voor meer snelheid mist de fiets een zwaardere versnelling.

Tot nu toe in ieder geval erg blij met de fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 23:37
Vorige week de CGO800s opgehaald bij fietsenwinkel.nl in Utrecht. Fiets rijdt vooralsnog goed en muisstil. Alleen gelijk 1 probleem...

De batterij wil niet opladen. De LED indicator op de oplader brandt altijd groen, ook tijdens het aansluiten op de batterij. Ik verwacht dat deze rood kleurt of iets dergelijks bij het opladen. Hoop dat slechts de oplader defect is. Ik heb geen zin om weer naar Utrecht af te reizen, dus voor nu Tenways direct benaderd. Even afwachten op reactie ...

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-06 21:19
Aurora schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:54:
Vorige week de CGO800s opgehaald bij fietsenwinkel.nl in Utrecht. Fiets rijdt vooralsnog goed en muisstil. Alleen gelijk 1 probleem...

De batterij wil niet opladen. De LED indicator op de oplader brandt altijd groen, ook tijdens het aansluiten op de batterij. Ik verwacht dat deze rood kleurt of iets dergelijks bij het opladen. Hoop dat slechts de oplader defect is. Ik heb geen zin om weer naar Utrecht af te reizen, dus voor nu Tenways direct benaderd. Even afwachten op reactie ...
Het lampje zou pas groen moeten gaan branden als de batterij volledig is opgeladen. Als dit niet het geval is lijkt mij dat er iets bij de controller niet goed is. Ik ben benieuwd hoe de support dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinkabouter88
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-01-2023
Kollies schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:25:
[...]

Zou het de moeite waard zijn daarop te wachten? Of het huidige model voor 1600?
Ik ga wachten, tenzij ik eventueel nog een xxl versie ergens kan scoren. Ik heb een review gezien van een Duitser die er op rijdt. op een L versie. Ik vind het er net te knullig uit zien (hem te groot).

Als je paar maanden wacht, heb je grote kans dat je de 600 met korting kan kopen en je ziet gelijk hoe de nieuwe er uit ziet!

Zag ook een video van bright over de nieuwe van moof s5. geweldige fiets. Precies wat ik zocht, en je schakelt ook waardoor je op hogere snelheden langzamer trapt. Maar ja, wel 3000 euro..

Wij hebben thuis reeds een bakfiets gekocht, gazelle maxi, en moet zeggen dat het geweldig fietst. Voordeel is dat hij traploze ondersteuning heeft. Hierdoor kan ik (zonder belasting) gemakkelijk zelf fietsen ondanks dat hij 50+ kilo weegt.
Bij de Tenways 600 ben ik beetje huiverig dat het starten wat lastig wegkomen is en op hogere snelheden (boven de 25) je heeel snel moet trappen. Maar goed, ik heb er overigens nog zelf niet op gereden. En kleiner dan de XL ga ik gewoon niet kopen. Ikzelf ben 1.85

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuinkabouter88
Hugo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Ben afgelopen weekend bij Fietsenwinkel.nl in Alkmaar geweest. Helaas nog geen model op voorraad om mee te testen. Deze komt met een aantal weken gaf men aan. Ik heb geen haast en ik kijk ondertussen ook me heen om te zien of er meer punten zijn. WeCity in hartje Amsterdam spreekt me dan weer niet aan . :X

Wat betreft de afstanden zullen deze voorlopig zeker niet de 100km overschrijden.
Fietsmannetje (ja, zo heet de winkel, haha,) in Noordwijk had er enkele weken geleden nog wat. Je kan even bellen en naar de voorraad vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
ricknr9 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:26:
[...]

Het lampje zou pas groen moeten gaan branden als de batterij volledig is opgeladen. Als dit niet het geval is lijkt mij dat er iets bij de controller niet goed is. Ik ben benieuwd hoe de support dit oplost.
Bedoel je de controller in de fiets zelf? Denk het niet, want ik heb uiteraard de batterij ook uit de fiets gehaald om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37
Tuinkabouter88 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Fietsmannetje (ja, zo heet de winkel, haha,) in Noordwijk had er enkele weken geleden nog wat. Je kan even bellen en naar de voorraad vragen?
Klopt. Otto Bikes in Purmerend heeft ook voorraad en heb daar afgelopen zaterdag de CGO800S gekocht. De remmen worden geswitched en er word een slot opgezet. Aangezien ik deze dagen niet thuis ben heb ik afgesproken dat ik de fiets aanstaande vrijdag kan ophalen. 😀

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuinkabouter88
Oh netjes veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Aurora schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Bedoel je de controller in de fiets zelf? Denk het niet, want ik heb uiteraard de batterij ook uit de fiets gehaald om op te laden.
De oplader moet een groen lampje geven misschien eens proberen hem op te laden in de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

franssie

Save the albatross

Aurora schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:54:

Lijkt me een fout ergens. Het groene lampje brandt als er niet geladen wordt ; dus ook als de lader niet aan de fiets zit, of als de lader niet eer laadt ondat de accu vol zit.
Lijkt dat er ergens iets los zit (kan bij de lader zitten of in de fiets). Ergens lijkt er geen contact te zijn tussen lader en fiets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
Update op het laadprobleem:

Van Tenways had ik eigenlijk vlot antwoord gekregen (in de avond mail gestuurd, de nacht erop antwoord). Ik moest toch even naar de dealer om te kijken of een andere lader soelaas zou bieden.

Vandaag langsgeweest bij fietsenwinkel.nl. Dezelfde lader hadden ze even niet bij de hand, maar wel een andere accu om mijn lader te testen. Deze werkte perfect. Conclusie: het probleem zit in de accu. Balen natuurlijk. Ik krijg volgende week een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amukar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Swimmie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:14:
Spatbord verlenger voor CGO800s

Hallo, vandaag een verlenger / spoiler aan het achterspatbord van onze 800s gemaakt. Ziet er prima uit. Monteren was nog wel wat improviseren want het spatbord blijkt aan de binnenkant 2 railtjes te bevatten. Daar moest ik dus uitsparingen voor maken in het rubber van de verlenger. Uiteindelijk bleek het niet zo moeilijk en bleek de verlenger gedeeltelijk in die railtjes te kunnen schuiven. Voor de zekerheid vastgezet met een stuk dubbelzijdig plakband. Nu met nat weer nog een keer testen of het wel lang genoeg is. Maar daar ga ik voorlopig wel van uit.
Verlenger is een Bibia Spoiler Sport 55mm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg knap die spatbord verlenging. Ik wil graag van je weten: had je hier behoefte aan? Voorkomt de verlenger beter het opspatten van water en modder? Heb je dat gemerkt. Ik vind het echt mooi gedaan en ik wil het ook gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
Bright upload op youtube naar verwachting deze week een review van de Tenways CGO800S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:11
siveiro schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:50:
Bright upload op youtube naar verwachting deze week een review van de Tenways CGO800S.
Ja, ik David al gemaild om hem eens onder de loep te nemen. Ook omdat ik al 2mnd tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:06
siveiro schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:50:
Hoe kom je aan deze informatie? Ben er benieuwd, mag de mijne morgen ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siveiro
deryck schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:23:
[...]

Hoe kom je aan deze informatie? Ben er benieuwd, mag de mijne morgen ophalen.
Staat in de reacties (nu nr 12) van Bright onder dit filmpje https://youtu.be/DsS_LXz11o4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn voorrem piept zonder dat ik deze gebruik als een malle sinds een paar dagen. Zeg maar onregelmatig klein vogeltjes gepiep.
Als ik de rem gebruik dan is het enkele seconden weg.
Iemand met een glazen bol een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

charrel

Cortisol4life..

Teleluvr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:14:
Mijn voorrem piept zonder dat ik deze gebruik als een malle sinds een paar dagen. Zeg maar onregelmatig klein vogeltjes gepiep.
Als ik de rem gebruik dan is het enkele seconden weg.
Iemand met een glazen bol een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Boutjes die de remklauw vasthouden een beetje los draaien zodat de klauw licht kan bewegen. Dan de rem in knijpen en weer vastzetten. Waarschijnlijk moeten de remblokken even gecentreerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:03

XanderDrake

Build the future!

Ik kwam via een ander topic bij deze eBike en het is een prachtig model zeg. Goede ervaringen hier, en er was een mooie aanbieding in de Tenways webshop voor de mooie Lime kleur plus spatbord etc. Meteen besteld. Tip voor andere snelle beslissers hiero :)

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 25-10-2022 20:07 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:06:
Ik kwam via een ander topic bij deze eBike en het is een prachtig model zeg. Goede ervaringen hier, en er was een mooie aanbieding in de Tenways webshop voor de mooie Lime kleur plus spatbord etc. Meteen besteld. Tip voor andere snelle beslissers hiero :)
Die aanbieding was er toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:25:
[...]

Boutjes die de remklauw vasthouden een beetje los draaien zodat de klauw licht kan bewegen. Dan de rem in knijpen en weer vastzetten. Waarschijnlijk moeten de remblokken even gecentreerd worden.
Ben hier niet al te vertrouwd en bekend mee.
Dat zijn de twee bouten aan de buitenzijden van de klauw die in de vork steken, toch?
Rem in geknepen houden en dan vastzetten.

Ik was er gister nog niet aan toe gekomen. Nu nog te donker _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Teleluvr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:31:
[...]

Ben hier niet al te vertrouwd en bekend mee.
Dat zijn de twee bouten aan de buitenzijden van de klauw die in de vork steken, toch?
Rem in geknepen houden en dan vastzetten.

Ik was er gister nog niet aan toe gekomen. Nu nog te donker _O-
YouTube: Disc Brakes Quick Adjustment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
Ik heb mijn fiets binnen, wat is het een feest. Heerlijk door de stad, ben veel sneller als de auto. Top!

Op lange rechte stukken (fiets snelpaden) is de fiets wat saai, niet heel comfortable zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
hrek schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:54:
[...]

De stuurdrager is gearriveerd. En leuker nog, hij is gemonteerd. Zie de foto's. De kabel van de voorrem (links) past werkelijk exact. Het stuur kan geen 2 mm hoger. Maar het scheelt dat ik er niet mee langs een FM hoef om een nieuwe kabel erop te laten zetten. Overigens ook gelijk betere, lederen handvatten (bij AE gekocht) erop gezet met [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]ondersteuning aan de buitenkant.

De hoogte van het stuur - mede ook door de andere stuurpen - is nu helemaal goed voor mij. En ik kan eenvoudig mijn kantoortas of een ander item dat vervoerd moet worden, voorop plaatsen.
Ziet er tof en handig uit Hrek! Hoe bevalt het stuur enkele weken later? Zit ook te kijken naar een ander stuur en meer laadmogelijkheden en dit ziet er wel uit als een twee vliegen in een klap oplossing!

Zelf net de eerste 100 km erop zitten en de houding is toch wel iets te sportief wat mij (en vele anderen hier) betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hugo

Ben sinds vrijdag ook in bezit van de CGO800S. Inmiddels 30km gefietst en ben zeer tevreden. Nooit een e-bike gereden en dit voelt gewoon heel natuurlijk en het gaat lekker snel zonder inspanning.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@Hugo veel rij plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Hugo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:34:
[YouTube: Deze E-BIKE geeft de richting aan!]

Ben sinds vrijdag ook in bezit van de CGO800S. Inmiddels 30km gefietst en ben zeer tevreden. Nooit een e-bike gereden en dit voelt gewoon heel natuurlijk en het gaat lekker snel zonder inspanning.
Oei, negatieve punten had ik niet aan zien komen. Whatever ben er blij mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
deryck schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:33:
Oei, negatieve punten had ik niet aan zien komen. Whatever ben er blij mee
Zou dat zwabberen/instabiliteit bij de Bright review exemplarisch zijn? Heb zelf op 2 CGO800S's gereden, maar daar viel het allemaal best mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sysiwan
Leuk dat hij nu op Bright en YT staat. David heeft een zwabber-exemplaar uit Juni dit jaar dus hij fietst nog op een demo-model. Ik heb op mijn exemplaar nu 600km gereden de afgelopen 2 maanden en dat zwabberen is mij nog nooit opgevallen. Ik heb dan ook niet met 25 km/u met losse handen gefietst. Ik ben nu verleid om het uit te proberen. P.S. met 25 km/u en losse handen fietsen in A'dam is sws geen goed idee lijkt mij.
Verder is David best kritisch en vergelijkt hij veel met de CGO600, maar ik zou deze CG800 eerder vergelijken met een Gazelle van 2700 Euro en de Van Moof S3 of een Cowboy. Ook vergeet hij op te sommen wat je nog meer krijgt voor deze prijs (carbon belt, 2x schijfrem en die heerlijk ondersteuning benadrukt hij niet genoeg).
Deze fiets blijft voor mij nog steeds Value for Money / Bang for your Buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
ik was zelf na de bright review van de cgo 600 niet zo onder de indruk van zijn manier van testen. hoe kan je een fiets beoordelen als je er amper op fietst ( dit zegt hij in de cgo 600 video). echter in deze review geeft hij in iedergeval aan meer gefietst te hebben wat zeker positief is. al is de verf van de cgo 600 echt niet zo slecht als hij aangeeft. het zwabberen van de cgo800 vind ik wel bijzonder iets wat ik zowel hier als op de tenways facebook nog niet voorbij heb zien komen. is er iemand anders die dit ook heeft gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerte
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:18
warp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 00:49:
[...]

Zou dat zwabberen/instabiliteit bij de Bright review exemplarisch zijn? Heb zelf op 2 CGO800S's gereden, maar daar viel het allemaal best mee.
Ik heb het ook op de mijne (08/22), maar dacht dat het door de band kwam die lichtjes hobbelt.
Zoals David aangeeft stopt het zodra je je pink nog maar op het stuur legt. Met 1 hand aan het stuur merk je dus niks.
Mij lijkt zonder handen fietsen op een ebike nooit een goed idee want bij het zoeken naar evenwicht kan je onbedoeld kracht zetten op de pedalen en ga je alsnog onderuit op elk frame. Dus is er in de praktijk mee te leven, zeker omdat de stuurhouding verder prima is.

Goede review overigens. Ontbreken van een frameslot had hij idd ook mogen aanhalen (dresco art 2 slot past zonder modificaties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:13
Ging van het weekend eindelijk eens een langere afstand fietsen en na een tijdje kreeg ik een kraak/piep bij het trappen. Iedere keer als ik een rondje trap hoor je dat kraakje. Ik heb even gekeken maar kon zo niet echt iets zien. Als ik bijna geen kracht zet en de motor zeg maar het werk laat doen hoor je het niet, maar hoe meer kracht je zelf met je been zet, hoe erger het gekraak ook is. Iemand dit misschien ook gehad? Het lijkt van de rechter pedaal of de riem te komen, ergens in die regio.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sysiwan
YoshiBignose schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:51:
Ging van het weekend eindelijk eens een langere afstand fietsen en na een tijdje kreeg ik een kraak/piep bij het trappen. Iedere keer als ik een rondje trap hoor je dat kraakje. Ik heb even gekeken maar kon zo niet echt iets zien. Als ik bijna geen kracht zet en de motor zeg maar het werk laat doen hoor je het niet, maar hoe meer kracht je zelf met je been zet, hoe erger het gekraak ook is. Iemand dit misschien ook gehad? Het lijkt van de rechter pedaal of de riem te komen, ergens in die regio.
Hi, nu je het zegt. Ik heb het 2 a 3x gehoord, maar vond het verwaarloosbaar (maw niet ernstig). Ik dacht het ook alleen rechts te horen vanuit het crackstel. Leek wel als je een beetje 'scheef' en middelmatig kracht geeft dat hij een radartje moet alignen ofzo. Ik monitor het verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@YoshiBignose Oop de facebookgroep heb ik dat ook wel eens voorbij zien komen dacht ik. Daar zat (als ik het mij goed herinner) de trapas (heet dat zo?) niet goed vast oid edit: al lees ook problemen bij de aanhechting van het pedaal, dat daar speling zit.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 01-11-2022 15:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik1968v
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een CGO800 in Pebble Grey.
Geleverd door Fiets en Sport van den Berg in Son.

Ongeveer 2 maanden op moeten wachten maar erg blij mee. Erik, de eigenaar van de winkel, kwam zelf met de snelbinders en tipte om de verhoogde stuurpen te overwegen.
Die heeft hij afgelopen zaterdag gemonteerd.

Ik twijfelde of de fiets wel bij me past want ik ben 1.93 maar hij past uitstekend 🤩

Ik gebruik als slot een vouwslot van Abus. De bordo graniet x-plus 6500

Ik heb vandaag op 25km/h met losse handen gefietst en er gebeurde niets, ik herken dat schudden we van voorgaande Batavus Ebike maar deze doet het dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpkqnwn2z6GVb1E6lVNMcjpLjkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7uFkQx2oclmRjD2eDghiUXo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1968v op 01-11-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
Erik1968v schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:50:
Ik ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een CGO800 in Pebble Grey.
Geleverd door Fiets en Sport van den Berg in Son.

Ongeveer 2 maanden op moeten wachten maar erg blij mee. Erik, de eigenaar van de winkel, kwam zelf met de snelbinders en tipte om de verhoogde stuurpen te overwegen.

Ik twijfelde of de fiets wel bij me past want ik ben 1.93 maar hij past uitstekend 🤩

Ik gebruik als slot een vouwslot van Abus. De bordo graniet x-plus 6500

Ik heb vandaag op 25km/h met losse handen gefietst en er gebeurde niets, ik herken dat schudden we van voorgaande Batavus Ebike maar deze doet het dus niet.

[Afbeelding]
Mooie fiets ! Ik heb de zwarte variant in bestelling staan, maar deze grijze met zwarte accenten is ook zeer mooi.

Resumé filmpje bright:

Pro's: afneembare accu, heerlijke trapondersteuning, mooi afgewerkt, helder groot led-scherm, muisstille/krachtige motor en betaalbare prijs tov andere modellen.

Cons: ondersteunend vermogen laagste stand is nog te hoog, navigatie slecht (waarvan ik hoop dat Tenways beide met een update in de software nog kan fixen) en trillen stuur bij fietsen zonder handen

Mijn conclusie: waar voor je geld, mooie fiets met fijne trapondersteuning en als ik voorgaande berichten lees trillen ze niet allemaal als je zonder handen fiets.

Volgens een andere gebruiker trilt het stuur alleen als deze te ver uit het balhoofd steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:13
franssie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:16:
@YoshiBignose Oop de facebookgroep heb ik dat ook wel eens voorbij zien komen dacht ik. Daar zat (als ik het mij goed herinner) de trapas (heet dat zo?) niet goed vast oid edit: al lees ook problemen bij de aanhechting van het pedaal, dat daar speling zit.
Waar vind ik die facebook groep precies? Oh gevonden, deze neem ik aan: https://www.facebook.com/groups/tenwaysebike

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 02-11-2022 09:17 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
Ik was toch benieuwd, maar ik reed net met losse handen op standje 1 zo'n 25-27 km/u, maar ik had GEEN resonantie. Jammer dat David van Bright zich daar zo specifiek op heeft gericht in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

sysiwan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:22:
Ik was toch benieuwd, maar ik reed net met losse handen op standje 1 zo'n 25-27 km/u, maar ik had GEEN resonantie. Jammer dat David van Bright zich daar zo specifiek op heeft gericht in de review.
mijn oudere herenfiets heeft er ook last van met een stijf frame, dus het blijft een combinatie van type banden/ bandenspanning, belading van de fiets en frame/ afstellingen zadel en stuurpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
Erik1968v schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:50:
Ik ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van een CGO800

Ongeveer 2 maanden op moeten wachten maar erg blij mee. Erik, de eigenaar van de winkel, kwam zelf met de snelbinders en tipte om de verhoogde stuurpen[b] te overwegen.

[Afbeelding]
Heb je de verhoogde stuurpen nou wel of niet genomen? Het lijkt er wel op als ik de foto bekijk. Tenways Support raadde het mij ten zeerste af. Wat heeft de fietsenzaak precies gebruikt? Een spacer van Van Moof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinJ85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:41
Ik heb deze fiets nu bijna 2 maanden in bezit en ben zeer tevreden alleen beginnen de remmen nu ineens te piepen. Zijn hier meerdere gebruikers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

EdwinJ85 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:49:
Ik heb deze fiets nu bijna 2 maanden in bezit en ben zeer tevreden alleen beginnen de remmen nu ineens te piepen. Zijn hier meerdere gebruikers die hier last van hebben?
Vochtiger buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1968v
sysiwan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:29:
[...]

Heb je de verhoogde stuurpen nou wel of niet genomen? Het lijkt er wel op als ik de foto bekijk. Tenways Support raadde het mij ten zeerste af. Wat heeft de fietsenzaak precies gebruikt? Een spacer van Van Moof?
De verhoogde stuurpen zit er zeker wel op, zwart ding met ringen om eventueel lager te gaan, koste €16,95 en had hij er binnen 5 minuten op gemonteerd. Ik ben er blij mee.

Waarom is het je afgeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james27
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 21:22
sysiwan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:22:
Heb dit gisteren ook getest maar mijn fiets , mijn stuur resoneert wel zoals de review van Bright. Op zich vind dit ik niet zo erg , je hoeft het maar even aan de raken en de stuur is weer stabiel. Heb mijn fiets in augustus ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
Erik1968v schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:30:
[...]

De verhoogde stuurpen zit er zeker wel op, zwart ding met ringen om eventueel lager te gaan, koste €16,95 en had hij er binnen 5 minuten op gemonteerd. Ik ben er blij mee.

Tenways engineers gaven aan dat dan er een zwakke plek ontstaat ws omdat het stuur dan niet meer goed vastgrijpt op een groot gedeelte van de stuurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
EdwinJ85 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:49:
misschien zijn je remmen vies, even schoonmaken met remreiniger of een goede ontvetter.
daarna een paar keer goed remmen en het zou weer beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinJ85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:41
Dank voor de tip! zal het eens proberen. Wat Charell zegt zou ook goed kunnen. (vocht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:56
Maandag de CGO 600 mogen ontvangen van fietsenwinkel.nl. Had de verhoogde stuurpen erbij bestelt, maar die kwam met DHL, ipv dat ze hem op de fiets monteerde...

Nu rond de 40km erop zitten en de fiets fietst erg lekker. Het zadel is af en toe wat hard als je over de klinkers heen fietst maar dat is overkombaar.

Ik heb soms wel het gevoel alsof ik in lucht loop te trappen ookal staat de ondersteuning op 1, mag van mij iets meer weerstand op zitten.

Ik laad mijn fiets altijd op in de berging, maar wilt niet dat hij naar 100% gaat ivm met langere levensduur batterij. Daarom de volgende tijdsklok aangeschaft: https://www.brennenstuhl....igitale-timer-dc-2013-wit . Dit werkt top.

Ik kwam van een andere mountainbike maar de zithouding is even wennen, heb de stuurpen nu al 3x anders ingesteld, en het lijkt erop dat ik er nu wel tevreden mee ben

Prijs kwaliteitsverhouding van de fiets is zeer goed. Je ziet ook niet dat het een e-bike is van buitenaf, erg blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Stemis op 03-11-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OH4bRJFzcS_kUZtZG0M_aUM5x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeAF5Hqtiy8hJ8Y3ozEht7gX.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb hem ook binnen en in elkaar :) ik was nog wel een tijdje bezig met het bouwen, alleen al met de rem caliper was ik een dikke twintig minuten aan het tweaken...

Stukje gefietst: fan-tas-tisch. Heel strak en soepel. Met wind mee makkelijk 30km p u ook! Valt me erg mee :D

Een vraag aan de Tweakers hiero: de Bluetooth Tenways app; is deze de moeite waard voor het waarschijnlijke weergeven van persoonlijke info?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
Erik1968v schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:30:
[...]

Welke stuurverhoger heb je ? Of is het merkloze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 20:35
Waarschijnlijk ga ik volgende week een proefrit maken op de CGO800s. Hopelijk ben ik niet te groot voor de fiets, met 1,84m, maar wat ik las in het forum moet dat wel goed komen.

Nog wel een vraag op voorhand, waar ik misschien overheen gelezen heb. Hoe fietst deze fiets als je zonder accu fietst (stel dat deze onderweg leeg is) en is de fiets dus zonder accu te gebruiken. Naar mijn werk is 2,5 km, dus dan heb ik deze niet altijd nodig.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sysiwan
MBAMG schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:16:
Waarschijnlijk ga ik volgende week een proefrit maken op de CGO800s. Hopelijk ben ik niet te groot voor de fiets, met 1,84m, maar wat ik las in het forum moet dat wel goed komen.

Nog wel een vraag op voorhand, waar ik misschien overheen gelezen heb. Hoe fietst deze fiets als je zonder accu fietst (stel dat deze onderweg leeg is) en is de fiets dus zonder accu te gebruiken. Naar mijn werk is 2,5 km, dus dan heb ik deze niet altijd nodig.

Alvast bedankt!
Zonder ondersteuning is het best pittig (zeker heuveltje op). Ik kwam een keertje zonder juice te zitten en heb maar bij mijn vrouw aangehaakt die ook op de elec. fiets mee was. De accu gaf trouwens nog 7% aan en opeens spring hij naar OFF/0%. Dus nee, zonder stroom komen te zitten is geen pretje. Acculader mee in de fietstas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:39:

Een vraag aan de Tweakers hiero: de Bluetooth Tenways app; is deze de moeite waard voor het waarschijnlijke weergeven van persoonlijke info?
Hebben mensen hier nog verlichtende ideeën over :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

XanderDrake schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:37:
[...]

Hebben mensen hier nog verlichtende ideeën over :) ?
Ik heb die app ooit een keer geprobeerd, op mijn 600, en ik kan me niet herinneren dat er iets in zat dat mee nuttig leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
Denk dat we allemaal een wens in moeten dienen bij Tenways voor een update van de app voor de navigatiesoftware. Zou wel prettig zijn als die goed gaat werken.

Evenals een wens om ook naast een stand 1 t/m 5 een 0,5 te introduceren voor de vermogensafgifte van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
sysiwan schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:20:
[...]

Zonder ondersteuning is het best pittig (zeker heuveltje op). Ik kwam een keertje zonder juice te zitten en heb maar bij mijn vrouw aangehaakt die ook op de elec. fiets mee was. De accu gaf trouwens nog 7% aan en opeens spring hij naar OFF/0%. Dus nee, zonder stroom komen te zitten is geen pretje. Acculader mee in de fietstas.
Daar moet ik dan tijdens een proefrit rekening mee houden en ook proberen misschien. Is het mogelijk om de ondersteuning uit te schakelen via het display op het stuur of gewoon de accu eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Je kunt de ondersteuning op 0 zetten.
Zoals gezegd, dan is het voor het leuk te zwaar. Maar 2.5 km naar huis kan wel. Beter dan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Teleluvr schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:15:
Je kunt de ondersteuning op 0 zetten.
Zoals gezegd, dan is het voor het leuk te zwaar. Maar 2.5 km naar huis kan wel. Beter dan lopen...
Haha, inderdaad beter dan lopen. Ik zal het eens proberen! Verder nog dingen waar ik op moet/kan letten tijdens een proefritje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb mijn eerste lange rit achter de rug, conclusie; heerlijk.

Het is een rit van 13.5km, voor welke ik in de zomer en tot vorige week mijn racefiets neem. Zelfde sportieve houding. Vorige week die afstand race gefietst, 3 minuten sneller wel, maar met de CGO600 23 hartslagen per minuut minder gemiddeld (155 vs 122 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1968v
siveiro schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:24:
[...]

Welke stuurverhoger heb je ? Of is het merkloze?
Ik weet het niet meer welk merk het is, als je wilt vraag ik het voor je bij de fietsenwinkel na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1968v
MBAMG schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:16:

Alvast bedankt!
Nee je bent niet te groot, ik ben 1.93 en pas er goed op.

Zonder accu is het inderdaad zwaar fietsen. Wel knap als je hem op 2,5 km leeg kan krijgen 😉 iets met inzicht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Erik1968v schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:50:
[...]

Nee je bent niet te groot, ik ben 1.93 en pas er goed op.

Zonder accu is het inderdaad zwaar fietsen. Wel knap als je hem op 2,5 km leeg kan krijgen 😉 iets met inzicht dan?
Hahaha, dat bedoelde ik niet, want dat zou inderdaad wel knap zijn ;) ! Het ging er meer om of ik de fiets dus ook zonder accu kan gebruiken voor de kleinere afstanden. Dat kan dus blijkbaar, maar wel zwaarder trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1968v
MBAMG schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:00:
[...]

Hahaha, dat bedoelde ik niet, want dat zou inderdaad wel knap zijn ;) ! Het ging er meer om of ik de fiets dus ook zonder accu kan gebruiken voor de kleinere afstanden. Dat kan dus blijkbaar, maar wel zwaarder trappen.
Ah zo 🤪 dat zou inderdaad wel kunnen maar trapt zwaar… waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1968v
Ik heb vandaag ook het dresco art2 ringslot gemonteerd. €15,49 normale prijs bij de Gammel.

Ik heb er wel voor gekozen de bagagedrager-beugel terug te monteren omdat ik inschat dat hij wel degelijk sterkte geeft aan de drager. In ieder geval zodat deze niet zomaar kantelt en je spatbord mee aan gort trekt.

Dit monteren gedaan dmv wat langere bouten dan meegeleverd met het slot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlCFZQxQ8kW28W3YZizkugPYC34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6avCmYAfEXad1lhYV2Ttgqar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b3eQ7zJfPI2w_EqOxKRGjz6H_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Jew07uJffIWVOgKTWWvhFaM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hlEjFp6DYZbbtYw6cJ5s_9EWa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWT3cEx7sfu1a2SjI6HespoW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrvClQByXLbdn3iQao2vsPlsB4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX4XoV7wss2BmIStnz18fIzV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPFjd7Ky9ZExhNwrlwCYViVw9Lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XH826bj2RdWqtlGk0b3lRW9l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrek
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05-2024
damiii schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:07:
[...]

Ziet er tof en handig uit Hrek! Hoe bevalt het stuur enkele weken later? Zit ook te kijken naar een ander stuur en meer laadmogelijkheden en dit ziet er wel uit als een twee vliegen in een klap oplossing!

Zelf net de eerste 100 km erop zitten en de houding is toch wel iets te sportief wat mij (en vele anderen hier) betreft.
Beetje vertraagde reactie, sorry. Maar nu dan. Ook enkele weken later bevalt dit stuur meer dan uitstekend. De zithouding met het organieke stuur en met name de organieke stuurpin is eigenlijk niet goed te doen voor recreatief of woon-werk verkeer. Tenzij je een racefietser bent misschien of geen probleem hebt met een pijnlijke rug. Zelfs met een nieuwe verstelbare stuurpin vond ik het nog te 'sportief'. En hoewel inmiddels een jongere oudere kan ik echt wel wat hebben. Denk ik althans 8)7 Maar nu rijd ik in een comfortabele zithouding. Inderdaad twee vliegen in een dezelfde klap. Tevens met dit stuur een achterdrager overbodig gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick.W
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 15:07
Het forum is geen plek voor Vraag en Aanbod

[ Voor 92% gewijzigd door Standeman op 10-11-2022 09:01 ]

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 23:16
Zijn er hier Tweakers die een Tenways bij een reguliere fietsenzaak hebben gekocht? Zo ja, heb je hier dan ook dezelfde prijs voor betaald als online of heb je nog extra kosten gekregen voor het "rijklaar" maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:56
SpaceAce schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:19:
Zijn er hier Tweakers die een Tenways bij een reguliere fietsenzaak hebben gekocht? Zo ja, heb je hier dan ook dezelfde prijs voor betaald als online of heb je nog extra kosten gekregen voor het "rijklaar" maken?
Gekocht bij fietsenwinkel.nl , zover dat een "reguliere fitesenwinkel" betreft :) . Je krijgt nog 50 EUR korting als je via de chat besteld. Verder nog een AXA Slot en Ergotec stuurpen erbij besteld en er zat ook nog gratis bezorging bij, in elkaar gezet en wel. De stuurpen moest ik helaas wel zelf erop zetten. Het blijkt dat ze veel artikelen niet op voorraad hebben en dit dan via hun groothandel dropshippen bij de klant. Logistiek is het daar wel een puinhoop.
Uiteindelijk wel blij mee, want dat scheelt weer een hele hoop karton en wat tijd om in elkaar te zetten!
Conclusie: goedkoper dan Tenways door de korting die ze geven!

[ Voor 8% gewijzigd door Stemis op 10-11-2022 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00
Ik heb dezelfde prijs betaald als op de site van Tenways, maar de fiets werd volledig in elkaar gezet inclusief bagagedrager, extra slot en andere stuurpen. Kreeg wel een gratis fietstas erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
Mijn Tenways komt bij Otto-Bikes vandaan. Helemaal in elkaar gezet en getest samen met mij. Goede service. Zelfde prijs als Tenways zelf. Verder geen kortingen. Ze hebben er voor mij ook een slot opgezet en de remmen voor mij verwisseld. Links is nu achter en rechts is voor. Slot heb ik betaald maar heb geen arbeidskosten hoeven te betalen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is een goede, ik moet mijn remmen ook nog eens omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
In de accu handleiding staat 1e keer 24 uur laden.
Maar dan is die accu allang vol.
In diezelfde handleiding staat ook dat als hij vol is nog 30 minuten max aan de stekker moet blijven om de accucellen te balanseren.

Moet ik nu echt hem er 24 uur opladen de 1e keer?
Wat hebben jullie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@siveiro gewoon tot 100% laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

siveiro schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:39:
In diezelfde handleiding staat ook dat als hij vol is nog 30 minuten max aan de stekker moet blijven om de accucellen te balanseren.

Yeah ik vraag me ook af of dit nodig is. Het is gewoon een lithium accu met een bms, niet een NiMH accu...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricknr9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZzos585id-Dk_gm4eD0yYbCOkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vdM8MVlzDB4erFL82MiPcIY.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de 3k aangetikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 09:13
Is het mogelijk om een normaal ringslot te monteren op de CGO600? Kan dit namelijk nergens vinden. Is voor mij wel een echte prioriteit, niet dat deze enkel op een DIY gammele manier gemonteerd kan worden.

Iemand met tips, foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
rsner17 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:06:
Is het mogelijk om een normaal ringslot te monteren op de CGO600? Kan dit namelijk nergens vinden. Is voor mij wel een echte prioriteit, niet dat deze enkel op een DIY gammele manier gemonteerd kan worden.

Iemand met tips, foto’s?
Veel mensen waaronder ikzelf hebben deze optie gebruikt.
Bekijk Axa Flex mount op kaart - SL951 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Bij mij zit het er nu sinds april op en heb er geen problemen mee. Veel andere opties heb ik nog niet gezien. In theorie zou je ook twee gaten in het frame kunnen boren maar dat durfde ik zelf niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
rsner17 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:06:

Iemand met tips, foto’s?
Ook ik heb sinds dit weekend mijn slot gemonteerd met de AXA Flex kit. Werkt erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 23:16
siveiro schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:39:

Mijn fietsenmaker gaf het volgende aan:
- Eerst 3 keer zo leeg mogelijk fietsen en naar de 100% laden
- Daarna laden vóórdat de 10% is bereikt en laden tot de 85% (al is dat laatste natuurlijk niet eenvoudig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sysiwan
Simpel spatlapje gemonteerd op de CGO800 omdat mijn rug toch laatst nat werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAB3MPT11AxQ3rZy4-pAbjO1zoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMhj1fJ72yUldKyAWTblBGXT.jpg?f=fotoalbum_large

• Teleluvr
  • Niet online
sysiwan schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:03:
Simpel spatlapje gemonteerd op de CGO800 omdat mijn rug toch laatst nat werd.

[Afbeelding]
Waar komt deze vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
Bol.com / Bibia

https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000029867059/?s2a=

Wel een beetje knippen en plakken (bison) om hem passend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
siveiro schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:49:
Dit weekend een proefrit gemaakt op de CGO800s in Rotterdam. Heerlijke comfortabele fiets. Ik reed hiervoor op hele dunnen bandjes, dus dan zijn deze brede banden een verademing.

Ook de snelheid waarmee de fiets zijn topsnelheid haalt beviel me enorm. Heb dus ook gelijk besloten om hem te bestellen en fietsenwinkel zet hem inelkaar en plaatst ook het AXA slot.

Helemaal happy
Bij welke zaak in Rotterdam ben je voor de proefrit geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
Plucky schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:48:
[...]

Bij welke zaak in Rotterdam ben je voor de proefrit geweest?
Welectric. Vlakbij hofplein.
Prima zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
sysiwan schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:38:
[...]

Bol.com / Bibia

https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000029867059/?s2a=

Wel een beetje knippen en plakken (bison) om hem passend te maken.
Na gistermiddag weer een natte rug te hebben gefietst door het opspattende water, even contact opgezocht met de support. Ze zijn blijkbaar bezig met het implementeren van een spatlap voor de CGO800s, want we zijn blijkbaar niet de enige gebruikers die hier last van hebben... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:43
Ik heb dezelfde spatlap gratis gekregen bij fietsenwinkel.nl toen ik er langs ging met hetzelfde probleem van de natte rug.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3ChCxPtxVWS1pvAgfrIRk4wUT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13sbI15EkOkN19r7kk757s31.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door kgevol op 22-11-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

kgevol schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:44:
Ik heb dezelfde spatlap gratis gekregen bij fietsenwinkel.nl toen ik er langs ging met hetzelfde probleem van de natte rug.[Afbeelding]
Ik moet zeggen, de spatlap, die al bij mijn CGO600 zat, is tot nu toe afdoende. Ondanks dat ik nog niet door échte regen heb gefietst, is de natte weg vooralsnog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
bij de CGO600 vind ik het probleem meer het voor spatbord die stopt naar mijn mening wat aan de hoge kant waardoor ik al een aantal keer vieze schoenen heb gehad tijdens het oogst seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Teleluvr schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:34:
[...]

Na gistermiddag weer een natte rug te hebben gefietst door het opspattende water, even contact opgezocht met de support. Ze zijn blijkbaar bezig met het implementeren van een spatlap voor de CGO800s, want we zijn blijkbaar niet de enige gebruikers die hier last van hebben... :D
Dan ben ik benieuwd wanneer deze spatlappen erop komen, want ik wil deze week een CGO800s bestellen, maar dan kan ik misschien beter wachten. Of zouden ze kosteloos besteld kunnen worden bij Tenways?
Heeft iemand op het forum trouwens de tas die je er nu voor 1 euro bij krijgt? En hoe is de kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 08:50
MBAMG schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:06:
[...]

Dan ben ik benieuwd wanneer deze spatlappen erop komen, want ik wil deze week een CGO800s bestellen, maar dan kan ik misschien beter wachten. Of zouden ze kosteloos besteld kunnen worden bij Tenways?
Heeft iemand op het forum trouwens de tas die je er nu voor 1 euro bij krijgt? En hoe is de kwaliteit?
Op dit moment is er een (mini, beetje teleurstellende) black friday sale waarbij je een Tenways Pannier Bag L krijgt bij aanschaffen van een van de ebikes op hun website. Bij officiele resellers krijg je trouwens dezelfde deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinVdB
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-10-2023

Kritische verslag proefrit CGO600: stroperig fietsen op twee geteste exemplaren

Aanvulling 27-nov:
Op 25 november heb ik nog twee proefritten gemaakt op twee verschillende CGO600 fietsen, bij twee andere dealers. Die liepen wel licht. Vermoedelijk omdat de banden van die twee fietsen flink hard opgepompt waren.
Zie mijn post hierover: https://gathering.tweaker...message/73599298#73599298

Op basis van de laatste twee proefritten, en de positieve ervaringen van andere gebruikers, heb ik online een CGO600 besteld.
Zie deze post over mijn overwegingen: https://gathering.tweaker...message/73606472#73606472

Hier onder mijn originele post van 23-nov:

Ik heb dit topic met interesse gelezen. Omdat ik op zoek ben naar een redelijk snelle en sportieve fiets voor woon-werk verkeer (maar geen racefiets) leek me de Tenways CGO600 een interessante optie: een sportieve single speed fiets, met mogelijkheid tot elektrische motor ondersteuning bij vlot optrekken en bij flinke tegenwind.
Daarom proefrit met twee verschillende CGO600 fietsen gedaan bij twee winkels. Ik vond beide exemplaren zonder bekrachtiging stroperig fietsen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ligt het aantal afstelling of aan het fiets ontwerp?

Met elektrische bekrachtiging trekt het heel vlot op en fietst het licht tot 25 km/u. Maar als ik sneller fiets, en dat gaat heel makkelijk op rechte stukken, dan moet ik zwaarder trappen dan op mijn trekking bike met derailleur in vrijwel hetzelfde verzet. Bij de twee door mij geteste CGO600 fietsen voelt het als of een rem een klein beetje aanloopt.
Hoe ervaren andere CGO600 gebruikers dat?

Toelichting

Twee Tenways CGO600 fietsen getest: een maat M en L. Proefrit bij https://www.fietsenwinkel.nl/ en bij https://www.welectric.nl/. Beide winkels hebben vestigingen verspreid over het land. Bij beide winkels kon ik een uitgebreide proefrit maken. Dat was fijn en is aan te raden om een goede indruk van de fiets te krijgen.
Mijn ervaring: stroperig fietsen op geteste exemplaren
Met bekrachtiging stand 1 zit ik redelijk makkelijk op 30-31 km/u. Overgang boven 25 km/u is beetje abrupt. Boven 25 valt bekrachtiging weg en lijkt het vaak stroperig te fietsen bij snel door trekken in de 26-28 km/u range. Bij 29 en sneller wordt het stroperige gevoel minder, lijkt het. Het voelt alsof er een rem lichtjes aanloopt.

Bij rustig optrekken minder last van het stroperige gevoel. Dan trek je dus makkelijker door naar de 30 km/u. Na snel optrekken boven 25 km/u: een halve omwenteling achteruit trappen en dan lijkt stroperige ook grotendeels weg.
De ene fiets had meer last van stroperige gevoel dan de andere fiets. Dus lijkt me het ook (deels) aan afstelling te liggen.
Test bij stilstand
Til achterwiel een beetje op en check of achterwiel soepel loopt en lang door draait na een klein zetje. Ik merkte dat het voorwiel met een zelfde zetje langer bleef door draaien dan het achterwiel. Het achterwiel loopt duidelijk zwaarder.
Bij één van de geteste fietsen maakte het achterwiel maar een paar omwentelingen voordat het stil stond. Dat wiel liep duidelijk te zwaar.
Ook het achterwiel van mijn niet elektrische (derailleur) fiets getest. Dat wiel draait veel langer door dan het achterwiel van de beide geteste CGO600 fietsen.

Bij licht zetje zodat het achterwiel rustig een paar omwentelingen vooruit draait, viel me bij beide geteste fietsen op dat de trappers in een lichte trilling heen en weer gaan. En soms zelfs een klein stapje vooruit gaan. Het lijkt erop dat de riemaandrijving en de trappers een stukje meegenomen worden door het draaiende achterwiel. Er lijkt dus geen perfecte vrijloop te zijn in de vooruit stand.

Ik realiseer me nu dat ik misschien ook de tandriem spanning had kunnen controleren. Als de riem te strak staat zal het ook wel zwaar trappen, neem ik aan.
Wat is jullie ervaring?
Waarom zwaar trappen, kan het lichter?
Een te strakke tandriem kan volgens mij niet echt verklaren waarom achterwiel zwaar loopt en snel stil staat. Dat lijkt er toch op te wijzen dat de motor, of iets anders, in de achterwiel naaf weerstand oplevert bij het vrij lopen. Dit is dezelfde situatie als wanneer je zonder te trappen op snelheid door rolt.
Volgens mij heb ik achterwiel test steeds gedaan met elektrische bekrachtiging uitgeschakeld.
Heeft iemand anders dit al eens getest? Wat zijn jullie ervaringen?
Is hier wat aan te doen om vrijloop en trappen (zonder bekrachtiging) lichter te maken?
Verdere proef rit ervaring
Fiets trekt erg vlot op naar 25 km/u in stand 1. Dit was op twee vlakke trajecten in de stad. Stand 2 en 3 niet eens uitgeprobeerd. Een bekrachtigde stand lager dan huidige stand 1, met ongeveer de halve bekrachtiging, zou al fijn zijn om rustig te accelereren. Zonder bekrachtiging optrekken kan ook, maar dat gaat een beetje zwaar en dan lijkt de CGO600 ook zwaarder te trappen (het stroperige gevoel) dan een niet elektrische fiets met hetzelfde verzet.
De CGO600 fietst makkelijk 28 a 30, 31 km/u kan nog, maar langdurig sneller dan 31 lukte mij niet, op vlak asfalt.

Na afloop terug fietsen op mijn Gazelle trekking bike met derailleur, met ongeveer hetzelfde overbrengingsverhouding, voel ik dat de Gazelle toch lichter fietst bij 25 km/u dan de Tenways CGO600.

Voor mijn gevoel zou dat toch beter moeten kunnen met eeen direkt aangedreven achterwiel.

Fiets keuze

Ik zoek een sportieve fiets voor woon-werk verkeer waarmee ik flink tempo kan fietsen, maar die ook onderhoudsarm is en vies kan worden met nat weer op de buitenwegen. Ik fiets tussen twee steden, deels door stedelijk gebied, 2/3 landelijk. Vooral rechtuit op fietspaden, paar stukken klinkerwegen. Fiets nu op goede (8 jaar oude) Gazelle trekking fiets met derailleur: 11,5 km in 30 minuten, dus 23 gemiddeld. Op rechte stukken rond 28 km/u, als ik geen tegenwind heb. Wind mee rond de 30. Ik fiets nu ongeveer met zelfde overbrenging verhouding als de Tenways CGO600: 60 voor / 22 achter tanden, dus 1 trapas omwenteling geeft 60/22 = 2.73 achterwiel omwentelingen. Mijn huidige fiets heeft ook 28" banden. Dus dat geeft zelfde aantal afgelegde meters per trapas omwenteling.
Bij harde tegenwind en bij optrekken na bochtjes of kruisingen zou elektrische ondersteuning fijn zijn. Daarom sprak het Tenways CGO600 concept mij aan: een single speed fiets met zelfde verzet als ik nu heb en mogelijkheid tot elektrische ondersteuning voor optrekken of met flinke tegenwind. Hellingen heb ik nauwelijks op mijn dagelijkse fiets route.

Om positief eindigen:
De CGO600 is een mooie fiets, met een voor mij fijne houding en het rijdt in principe lekker, ook op minder gladde wegen met straatstenen en verkeersdrempels. Als de fiets lichter zou trappen bij hoge snelheden, of zonder trapondersteuning, zou ik hem zo kopen. In een mooie kleur.
Maat L was prima voor mijn 1.85 m lengte. Mijn binnenbeen lengte is 87 cm. Zadel staat dan beetje hoger dan het stuur. Dat geeft sportieve houding, licht voorover, op fiets.

Rij je toch niet harder dan 25 en gebruik je trap ondersteuning (stand 1) op vlak terrein, dan lijkt me dit een heerlijk rijdende, vlotte en sportieve fiets.

En wil je rustig gaan toeren en rechtop zitten, dan is de Tenways CGO800 mogelijk interessant.

Proefrit om zelf het rijgedrag te ervaren is sterk aan te raden.

[ Voor 4% gewijzigd door ErwinVdB op 28-11-2022 00:06 . Reden: Aanvulling: latere proefritten met twee ander fietsen wel OK ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
Aanvulling op mijn post van zojuist: een korte video waarin ik laat zien dat het achterwiel na een klein zetje maar een paar omwentelingen maakt.
[Video: https://photos.app.goo.gl/vzdEbjJdEw4eCrET8]

Als je goed kijkt, zie je de trapper ook een beetje naar voor en achteren trillen. Dit laat zien dat tandriem en trappers met het achterwiel willen meelopen, maar niet makkelijk mee draaien.

Dit was de fiets waarvan het achterwiel het lichtste draaide. Bij de andere door mij geteste Tenways CGO600 liep het achterwiel nog iets zwaarder en stopte het eerder met draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ErwinVdB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:44:

Kritische proefrit CGO600: stroperig fietsen op twee geteste exemplaren

Ik heb dit topic met interesse gelezen. Omdat ik op zoek ben naar een redelijk snelle en sportieve fiets voor woon-werk verkeer (maar geen racefiets) leek me de Tenways CGO600 een interessante optie: een sportieve single speed fiets, met mogelijkheid tot elektrische motor ondersteuning bij vlot optrekken en bij flinke tegenwind.
Daarom proefrit met twee verschillende CGO600 fietsen gedaan bij twee winkels. Ik vond beide exemplaren zonder bekrachtiging stroperig fietsen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ligt het aantal afstelling of aan het fiets ontwerp?

Met elektrische bekrachtiging trekt het heel vlot op en fietst het licht tot 25 km/u. Maar als ik sneller fiets, en dat gaat heel makkelijk op rechte stukken, dan moet ik zwaarder trappen dan op mijn trekking bike met derailleur in vrijwel hetzelfde verzet. Bij de twee door mij geteste CGO600 fietsen voelt het als of een rem een klein beetje aanloopt.
Hoe ervaren andere CGO600 gebruikers dat?

Toelichting

Twee Tenways CGO600 fietsen getest: een maat M en L. Proefrit bij https://www.fietsenwinkel.nl/ en bij https://www.welectric.nl/. Beide winkels hebben vestigingen verspreid over het land. Bij beide winkels kon ik een uitgebreide proefrit maken. Dat was fijn en is aan te raden om een goede indruk van de fiets te krijgen.
Mijn ervaring: stroperig fietsen op geteste exemplaren
Met bekrachtiging stand 1 zit ik redelijk makkelijk op 30-31 km/u. Overgang boven 25 km/u is beetje abrupt. Boven 25 valt bekrachtiging weg en lijkt het vaak stroperig te fietsen bij snel door trekken in de 26-28 km/u range. Bij 29 en sneller wordt het stroperige gevoel minder, lijkt het. Het voelt alsof er een rem lichtjes aanloopt.

Bij rustig optrekken minder last van het stroperige gevoel. Dan trek je dus makkelijker door naar de 30 km/u. Na snel optrekken boven 25 km/u: een halve omwenteling achteruit trappen en dan lijkt stroperige ook grotendeels weg.
De ene fiets had meer last van stroperige gevoel dan de andere fiets. Dus lijkt me het ook (deels) aan afstelling te liggen.
Test bij stilstand
Til achterwiel een beetje op en check of achterwiel soepel loopt en lang door draait na een klein zetje. Ik merkte dat het voorwiel met een zelfde zetje langer bleef door draaien dan het achterwiel. Het achterwiel loopt duidelijk zwaarder.
Bij één van de geteste fietsen maakte het achterwiel maar een paar omwentelingen voordat het stil stond. Dat wiel liep duidelijk te zwaar.
Ook het achterwiel van mijn niet elektrische (derailleur) fiets getest. Dat wiel draait veel langer door dan het achterwiel van de beide geteste CGO600 fietsen.

Bij licht zetje zodat het achterwiel rustig een paar omwentelingen vooruit draait, viel me bij beide geteste fietsen op dat de trappers in een lichte trilling heen en weer gaan. En soms zelfs een klein stapje vooruit gaan. Het lijkt erop dat de riemaandrijving en de trappers een stukje meegenomen worden door het draaiende achterwiel. Er lijkt dus geen perfecte vrijloop te zijn in de vooruit stand.

Ik realiseer me nu dat ik misschien ook de tandriem spanning had kunnen controleren. Als de riem te strak staat zal het ook wel zwaar trappen, neem ik aan.
Wat is jullie ervaring?
Waarom zwaar trappen, kan het lichter?
Een te strakke tandriem kan volgens mij niet echt verklaren waarom achterwiel zwaar loopt en snel stil staat. Dat lijkt er toch op te wijzen dat de motor, of iets anders, in de achterwiel naaf weerstand oplevert bij het vrij lopen. Dit is dezelfde situatie als wanneer je zonder te trappen op snelheid door rolt.
Volgens mij heb ik achterwiel test steeds gedaan met elektrische bekrachtiging uitgeschakeld.
Heeft iemand anders dit al eens getest? Wat zijn jullie ervaringen?
Is hier wat aan te doen om vrijloop en trappen (zonder bekrachtiging) lichter te maken?
Verdere proef rit ervaring
Fiets trekt erg vlot op naar 25 km/u in stand 1. Dit was op twee vlakke trajecten in de stad. Stand 2 en 3 niet eens uitgeprobeerd. Een bekrachtigde stand lager dan huidige stand 1, met ongeveer de halve bekrachtiging, zou al fijn zijn om rustig te accelereren. Zonder bekrachtiging optrekken kan ook, maar dat gaat een beetje zwaar en dan lijkt de CGO600 ook zwaarder te trappen (het stroperige gevoel) dan een niet elektrische fiets met hetzelfde verzet.
De CGO600 fietst makkelijk 28 a 30, 31 km/u kan nog, maar langdurig sneller dan 31 lukte mij niet, op vlak asfalt.

Na afloop terug fietsen op mijn Gazelle trekking bike met derailleur, met ongeveer hetzelfde overbrengingsverhouding, voel ik dat de Gazelle toch lichter fietst bij 25 km/u dan de Tenways CGO600.

Voor mijn gevoel zou dat toch beter moeten kunnen met eeen direkt aangedreven achterwiel.

Fiets keuze

Ik zoek een sportieve fiets voor woon-werk verkeer waarmee ik flink tempo kan fietsen, maar die ook onderhoudsarm is en vies kan worden met nat weer op de buitenwegen. Ik fiets tussen twee steden, deels door stedelijk gebied, 2/3 landelijk. Vooral rechtuit op fietspaden, paar stukken klinkerwegen. Fiets nu op goede (8 jaar oude) Gazelle trekking fiets met derailleur: 11,5 km in 30 minuten, dus 23 gemiddeld. Op rechte stukken rond 28 km/u, als ik geen tegenwind heb. Wind mee rond de 30. Ik fiets nu ongeveer met zelfde overbrenging verhouding als de Tenways CGO600: 60 voor / 22 achter tanden, dus 1 trapas omwenteling geeft 60/22 = 2.73 achterwiel omwentelingen. Mijn huidige fiets heeft ook 28" banden. Dus dat geeft zelfde aantal afgelegde meters per trapas omwenteling.
Bij harde tegenwind en bij optrekken na bochtjes of kruisingen zou elektrische ondersteuning fijn zijn. Daarom sprak het Tenways CGO600 concept mij aan: een single speed fiets met zelfde verzet als ik nu heb en mogelijkheid tot elektrische ondersteuning voor optrekken of met flinke tegenwind. Hellingen heb ik nauwelijks op mijn dagelijkse fiets route.

Om positief eindigen:
De CGO600 is een mooie fiets, met een voor mij fijne houding en het rijdt in principe lekker, ook op minder gladde wegen met straatstenen en verkeersdrempels. Als de fiets lichter zou trappen bij hoge snelheden, of zonder trapondersteuning, zou ik hem zo kopen. In een mooie kleur.
Maat L was prima voor mijn 1.85 m lengte. Mijn binnenbeen lengte is 87 cm. Zadel staat dan beetje hoger dan het stuur. Dat geeft sportieve houding, licht voorover, op fiets.

Rij je toch niet harder dan 25 en gebruik je trap ondersteuning (stand 1) op vlak terrein, dan lijkt me dit een heerlijk rijdende, vlotte en sportieve fiets.

En wil je rustig gaan toeren en rechtop zitten, dan is de Tenways CGO800 mogelijk interessant.

Proefrit om zelf het rijgedrag te ervaren is sterk aan te raden.
Een heel uitgebreid verhaal, interessant. Ik vergelijk mijn CGO600 met mijn Decathlon racefiets. Zonder bekrachtiging is het inderdaad stevig trappen om op tempo te komen, maar ik denk dat dit normaal is voor een single-gear fiets. De afstelling van de CGO600 is inderdaad voor hoger tempo: 25-35km/u.
Ondanks dat mijn racefiets wel lekkerder optrekt, zou ik mijn CGO600 niet als stroperig omschrijven. Eerder strak en stevig. Interessant feit: ik heb een flinke heuvel op mijn route naar werk, waar je echt met hoge vaart en met weinig risico vanaf kan fietsen. Ik haal daar op mijn 10kg aluminium racefiets max 49.4km/u naar beneden (GPS tracked). Met mijn CGO600 haal ik naar beneden 53.5km/u! Op spierkracht :o En de CG600 is nog een stuk stabieler en betrouwbaarder!
Ik rij met name op ondersteuningsniveau 3, want dáárvoor koop ik die hele fiets :+ Ik wil snel weer op tempo kunnen komen als ik een bocht neem, tegenwind heb en een heuvel op ga. Misschien maakt dat uit voor de ervaring? Voor verbruik maakt het niet veel uit: zodra je op de max snelheid zit verbruiken alle niveaus hetzelfde. Ik kan makkelijk sneller dan 26km/u en merk de overgang van ondersteuning naar spierkracht eigenlijk niet zo. Ik haal redelijk makkelijk 65-70km op een accu lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Hambuerger schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:18:
[...]

Op dit moment is er een (mini, beetje teleurstellende) black friday sale waarbij je een Tenways Pannier Bag L krijgt bij aanschaffen van een van de ebikes op hun website. Bij officiele resellers krijg je trouwens dezelfde deal.
Die tas bedoel ik inderdaad, maar ik vroeg me af hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
XanderDrake schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:51:
[...]

...
Interessant feit: ik heb een flinke heuvel op mijn route naar werk, waar je echt met hoge vaart en met weinig risico vanaf kan fietsen. Ik haal daar op mijn 10kg aluminium racefiets max 49.4km/u naar beneden (GPS tracked). Met mijn CGO600 haal ik naar beneden 53.5km/u! Op spierkracht :o En de CG600 is nog een stuk stabieler en betrouwbaarder!
Ik rij met name op ondersteuningsniveau 3, want dáárvoor koop ik die hele fiets :+ Ik wil snel weer op tempo kunnen komen als ik een bocht neem, tegenwind heb en een heuvel op ga. Misschien maakt dat uit voor de ervaring? Voor verbruik maakt het niet veel uit: zodra je op de max snelheid zit verbruiken alle niveaus hetzelfde. Ik kan makkelijk sneller dan 26km/u en merk de overgang van ondersteuning naar spierkracht eigenlijk niet zo. Ik haal redelijk makkelijk 65-70km op een accu lading.
Kijk dat is interessant om te lezen.
Ik concludeer hier uit dat jouw CGO600 wel licht loopt, lichter zelfs dan je racefiets. Dat zou suggereren dat het stroperig trappenaan de afstelling van de fiets zou kunnen liggen.

Zou je de test bij stilstand kunnen doen:
achterwiel CGO600 een zetje geven en kijken hoe lang die blijft door draaien. En dat dan vergelijken met het voorwiel van de fiets.
Misschien ook vergelijken met achterwiel van je racefiets.

Bedankt voor je reactie.

Wat is ervaring van andere CGO600 bezitters die harder fietsen dan 25 km/u?
Zijn er meer eigenaren met een licht lopende CGO600?

Misschien komt deze fiets zo toch weer in beeld voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 08:50
MBAMG schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:53:
[...]

Die tas bedoel ik inderdaad, maar ik vroeg me af hoe de kwaliteit is.
Ik kan er nog niks over zeggen, als het goed is komt mijn fiets/tas snel binnen en dan kan ik er meer over kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:07

ewf

Heb vandaag even een proefrit gemaakt op een 54" model en ik moet zeggen prima!
Zonder ondersteuning makkelijk boven de 25kmh, fietst dus licht.

Merkte wel dat overschakelen van het ene naar het andere ondersteuningsniveau niet altijd vlekkeloos gaat, soms wat vertraging en dan weer niet.

Als je zin hebt om lekker te fietsen, starten op stand 1 en als je op de 20kmh zit zonder ondersteuning verder.
Met ondersteuning gaat hij tot 25kmh en daarna bijna onmerkbaar doe het zelf, boven de 28à29kmh vind ik het aantal trapomwentelingen te hoog.

Maar dit is tot nu toe de beste fiets waarop ik gereden heb en overweeg serieus deze te kopen in mijn maat.
Ook kan ik concluderen dat een torque sensor zeer veel lekkerder werkt dan een rotatie sensor.

Enige minpunten zijn te laag stuur, handvatten onprettig en remmen zitten verkeerd om, maar zijn makkelijk oplosbaar. Waarom eigenlijk geen slot.....????

• ErwinVdB
ewf schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:32:
[...] boven de 28à29kmh vind ik het aantal trapomwentelingen te hoog.
Je kunt overwegen om het achterste 22-tands tandwiel te (laten) vervangen door een 20-tands. Dan is het verzet 10% groter en trap je minder omwentelingen bij zelfde snelheid.

Als ik CGO600 zou kopen, is dit een modificatie die ik ook zou overwegen om mijn ideale verzet van 60 / 20 = 3.0 bij 28 à 30 km/u te bereiken.

Met een beetje geluk hoef je alleen het tandwiel te vervangen. Als achteras toch te ver naar achteren gaat, moet er ook een 2 tanden kortere tandriem op.
De onderdelen zijn te koop:
- Een 120T CDX tandriem kost ca. €90;
- Een 20T CDX tandwiel is ca. €100.

Gevolg is wel dat het bij lage snelheden wat zwaarder moet trappen, zonder ondersteuning...

• ErwinVdB
Met mijn gewone derailleur fiets op snelheid fiets ik meestal met voor 48 en achter 16 tanden, dat is ook een verzet van 48/16 = 3.0.
Of met 18 tanden achter, dat is net wat lichter dan het verzet van de CGO600.

[ Voor 67% gewijzigd door ErwinVdB op 24-11-2022 06:52 . Reden: dubbele tekst verwijderd ]

Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.