• ErwinVdB
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-10-2023
Aanvulling:
Reden dat ik tijdens proefritten niet langdurig sneller dan 31 km/u kon fietsen had er denk ik ook wel mee te maken dat trap-frequentie wat hoog werd om fijn te fietsen. Zou ik eigenlijk nog eens moeten testen.

Dit is een beperking van een single-speed fiets.
Dat maakt het omwisselen naar kleiner tandwiel achter mogelijk interessant.

Maar als ik een CGO600 had, zou ik er eerst een tijd mee fietsen op vaste route. Om te ervaren of ik behoefte zou hebben aan groter verzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26

XanderDrake

Build the future!

ErwinVdB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:46:
Kijk dat is interessant om te lezen.
Ik concludeer hier uit dat jouw CGO600 wel licht loopt, lichter zelfs dan je racefiets. Dat zou suggereren dat het stroperig trappenaan de afstelling van de fiets zou kunnen liggen.
Fijn dat ik kan helpen met je keuze.

Iets wat ik nog wilde opmerken: bij de bouw van mijn CGO600 was ik bijna 20 minuten bezig met het afstellen van de voor rem caliper. Als deze niet 100% netjes aligned is (wat echt millimeter werk is overigens) dan loopt de rem dus aan en dat kost energie. Misschien is dit een ding?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinVdB
XanderDrake schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:40:
[...]

Fijn dat ik kan helpen met je keuze.

Iets wat ik nog wilde opmerken: bij de bouw van mijn CGO600 was ik bijna 20 minuten bezig met het afstellen van de voor rem caliper. Als deze niet 100% netjes aligned is (wat echt millimeter werk is overigens) dan loopt de rem dus aan en dat kost energie. Misschien is dit een ding?
Dat zou best wel eens kunnen inderdaad.
Volgende keer (voorzichtig) voelen of remschijven warm worden van het fietsen.

Vandaar ook mijn vraag hier op het forum of stroperig fietsen aan afstelling van fiets kon liggen...

Hartelijk dank voor je meedenken en hulp met keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
Wat is ervaring van andere 600 (en 800) gebruikers?
Fietst jullie eBike bij ongeveer 25 km/u zonder ondersteuning net zo licht als een gewone (sport)fiets met hetzelfde verzet?

Info: verzet CG0600 is 2.73:1.
Ik hoor graag jullie ervaring.

En zijn er al eigenaren die getest hebben hoe soepel hun achterwiel draait bij stilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 09:42

charrel

Cortisol4life..

Het fietst toch nooit zo licht als een fiets zonder ondersteuning > want er zit een motor in het achterwiel met magneten enz. Dus je moet altijd meer gewicht op gang houden. Daarom fietst het nooit hetzelfde als een fiets zonder dat gewicht in het achterwiel. Heb je wel is een wiel met een naafdynamo laten ronddraaien? Die lopen ook niet helemaal soepel zonder belasting door de dynamo in het voorwiel. De magneten remmen het af, heb je tijdens het fietsen dan weer geen last van.
Misschien staat er wel een lager wat strakker afgesteld of loopt inderdaad de rem een fractie aan. Maar een electrische fiets zal altijd iets zwaarder fietsen dan een fiets zonder ondersteuning, al is het alleen maar door het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04

ewf

Laat ik het zo stellen, zonder ondersteuning merk je niet echt dat je op een elektrische fiets rijdt, ook de overgang van 25-> 26kmh is niet goed merkbaar. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ewf schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:37:
Laat ik het zo stellen, zonder ondersteuning merk je niet echt dat je op een elektrische fiets rijdt, ook de overgang van 25-> 26kmh is niet goed merkbaar. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
Ik merk de overgang van met naar zonder ondersteuning wel degelijk, is heel duidelijk. Fietsen zonder ondersteuning is bij mij alsof je inderdaad 'ineens' met weerstand rijdt.

Iemand in de omgeving van Leiden die eens twee fietsen wil vergelijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:14
Vandaag een proefrit gemaakt. Ik moet zeggen dat ik toch wel verrast was. Qua rij-eigenschappen en kwaliteit. Ik denk dat ik er maar gewoon voor moet gaan. Nu de kleur nog kiezen…Pebble Grey of Sky Blue? Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

Ow ja, en er zit een CDX riem op de fiets toch? Of zit er nu een CDN op ivm schaarste van CDX riemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
Bedankt voor jullie reacties.

Vandaag heb ik proefritten gemaakt op twee CGO600 fietsen in Rotterdam. Bij twee verschillende winkels.
Deze twee fietsen fietsten wel licht zonder motor assistentie, dus het kan wel!
Gelukkig :)

Bandenspanning
Ik vermoed dat bandenspanning een belangrijke factor was voor het zwaar trappen van de fietsen afgelopen dinsdag. Bij één fiets van dinsdag had ik er op gelet: de banden waren redelijk opgepompt, maar niet heel hard. Toen leek me die bandenspanning nog best redelijk. Bij de ander fiets heb ik er toen niet op gelet.

Bij beide fietsen van vandaag waren de banden flink hard opgepompt. Zijwangen van banden kon ik nauwelijks inknijpen. Dat rijdt wel wat stuiterig, maar op gladde asfalt fietspaden maakt dat niet uit. Lichter fietsen is voor mij belangrijker.
Vandaag op vlakke weg een kort stukje 41 km/u gefiets (op de km-teller display). Dus dat kan. :)
Trap-frequentie is dan wel erg hoog om dit lang vol te houden.
Gemiddelde van 28 km/u op vlakke weg was goed te doen, met voor mij een prettige trap cadans.

Achterwiel
Achterwiel van beide fietsen van vandaag leek redelijk soepel te draaien bij stilstand.
Niet zo soepel als voorwiel, maar acceptabel. Geen aanlopende rem.
Denk dat mijn oude sportfiets achterwiel soepeler draait, maar weerstand achterwiel van goed afgestelde CGO600 lijkt me voldoende laag om licht mee te kunnen fietsen, op basis van ervaring met de twee fietsen van vandaag.

Ondersteuning
De overgang van wel motor ondersteuning (PAS1) naar geen ondersteuning boven de 25 km/u vond ik bij eerste fiets vandaag niet altijd prettig. Soms ging het soepel, soms leek het of motor mij bij 26-28 km/u nog zetjes gaf (pulserend; enerzijds fijn om zetje te krijgen, maar voelt een beetje raar en nerveus), en soms leek het of de motor mij beetje afremde. Alles steeds op zelfde stuk glad asfalt fietspad. Bij 28 á 29 en sneller leek invloed motor niet meer merkbaar.
Bij tweede fiets van vandaag leek overgang bij 25 km/u meer geleidelijk en soepel te gaan.

Vandaag veel zonder ondersteuning gefietst (PAS0), en met de twee CGO600 fietsen van vandaag fietst dat best goed. Vergelijkbaar met gewone fiets, met zelfde verzet.

Voorlopige bevinding
Licht fietsen en ook snel fietsen met een Tenways CGO600 kan dus wel, maar fiets moet goed afgesteld zijn. Controller van de ondersteuning vind ik nog wat nerveus en met beetje onvoorspelbaar gedrag boven de 25 km/u.
Banden flink op spanning houden is belangrijk om licht te fietsen (dat geldt natuurlijk ook voor gewone fietsen).
Harde banden is ook goed als je alleen met elektrische ondersteuning rijdt: de motor assistentie hoeft minder hard te werken en je bereik op een acculading zal groter zijn dan met zachte banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
charrel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:10:
Het fietst toch nooit zo licht als een fiets zonder ondersteuning > want er zit een motor in het achterwiel met magneten enz. Dus je moet altijd meer gewicht op gang houden. Daarom fietst het nooit hetzelfde als een fiets zonder dat gewicht in het achterwiel. Heb je wel is een wiel met een naafdynamo laten ronddraaien? Die lopen ook niet helemaal soepel zonder belasting door de dynamo in het voorwiel. De magneten remmen het af, heb je tijdens het fietsen dan weer geen last van.
Misschien staat er wel een lager wat strakker afgesteld of loopt inderdaad de rem een fractie aan. Maar een electrische fiets zal altijd iets zwaarder fietsen dan een fiets zonder ondersteuning, al is het alleen maar door het gewicht.
Tenways maakt er nu juist reclame voor dat hun fietsen een koppeling hebben tussen de motor en het achterwiel. Voor minder wrijving en weerstand tijdens het fietsen (zonder motor). Dat sprak me nu juist zo aan in deze fiets.
Zie bijvoorbeeld: https://www.tenways.com/n...erything-you-need-to-know
Helaas worden er in deze link weinig (technische) details gegeven van de werking van de koppeling.

Dus als koppelingmechanisme goed werkt, dan zou zonder bekrachtiging de motor moeten ontkoppelen en niet meer moeten meedraaien met het achterwiel. Dan heb je geen last meer van weerstand van motor en het dynamo effect.
Of dit in de praktijk ook goed werkt, vraag ik me wel beetje af: de extra weerstand die ik bij proefritten soms voelde bij versnellen naar 26-28 km/u zou best wel eens kunnen komen door het niet (vlot) ontkoppelen van de motor... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
MBAMG schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:49:
Ow ja, en er zit een CDX riem op de fiets toch? Of zit er nu een CDN op ivm schaarste van CDX riemen?
De publicaties en reviews over Tenways noemden steeds de toepassing van een Gates CDX tandriem als pluspunt van de Tenways fietsen. Een CDX tandriem is beter dan CDN, vooral bij intensief gebruik en/of zware belasting.
Op de Tenways website vind ik geen riem type specificatie. Maar de foto's van de riem laten een CDX riem zien. Herkenbaar aan de ribbels op de buitenkant van de tandriem.

Drie CGO600 fietsen waar ik afgelopen dagen op gereden heb hadden een CDX tandriem.
Van de eerste geteste fiets weet ik het niet zeker, niet goed op gelet.

Update:
CGO600 heeft CDX riem
CGO800s heeft CDN riem

Zie mijn latere post van 18:19 met foto's: https://gathering.tweaker...message/73604736#73604736

[ Voor 11% gewijzigd door ErwinVdB op 26-11-2022 21:26 . Reden: Toevoeging: CGO800s heeft CDN riem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozo_
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik heb net mijn 800 binnen, met CDN belt. Fiets is van een mooie kwaliteit, maar ik had inderdaad een CDX verwacht. Het tandwiel van de trapas is geschikt voor CDX, op het tandwiel achter staat geen aanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Hambuerger schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:29:
[...]

Ik kan er nog niks over zeggen, als het goed is komt mijn fiets/tas snel binnen en dan kan ik er meer over kwijt!
Heeft u uw fiets al binnen? En zit er een CDX of CDN riem op?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
rozo_ schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:48:
Ik heb net mijn 800 binnen, met CDN belt. Fiets is van een mooie kwaliteit, maar ik had inderdaad een CDX verwacht. Het tandwiel van de trapas is geschikt voor CDX, op het tandwiel achter staat geen aanduiding.
Ik zag nu uw reactie pas…

Ik verwacht eigenlijk ook een CDX (daar adverteren ze ook mee toch?), maar ik begreep dat daar moeilijk aan te komen is. Maar eigenlijk betaal je daar wel voor toch?
Maar goed, als de trapas wel geschikt is voor CDX, kan deze er altijd op.
De riem is nu mijn twijfel om wel of niet te bestellen, omdat ik er vanuit ga dat een CDX riem beter is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
@ErwinVdB ik fiets veel boven de 25km ik moet zeggen dat ik niet herken wat jij noemt.
Dus het zou aan de fiets kunnen liggen die je getest hebt. Maar het blijft ook gevoel natuurlijk en wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

MBAMG schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:49:
Vandaag een proefrit gemaakt. Ik moet zeggen dat ik toch wel verrast was. Qua rij-eigenschappen en kwaliteit. Ik denk dat ik er maar gewoon voor moet gaan. Nu de kleur nog kiezen…Pebble Grey of Sky Blue? Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

Lime green want lekker es wat anders plus 100€ korting :*)
ErwinVdB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:33:
Bedankt voor jullie reacties.

Vandaag heb ik proefritten gemaakt op twee CGO600 fietsen in Rotterdam. Bij twee verschillende winkels.
Deze twee fietsen fietsten wel licht zonder motor assistentie, dus het kan wel!
Gelukkig :)
Gelukkig ook dat je nog eens bent gaan kijken :+
Bandenspanning
Ik vermoed dat bandenspanning een belangrijke factor was voor het zwaar trappen van de fietsen afgelopen dinsdag. Bij één fiets van dinsdag had ik er op gelet: de banden waren redelijk opgepompt, maar niet heel hard. Toen leek me die bandenspanning nog best redelijk. Bij de ander fiets heb ik er toen niet op gelet.

Bij beide fietsen van vandaag waren de banden flink hard opgepompt. Zijwangen van banden kon ik nauwelijks inknijpen. Dat rijdt wel wat stuiterig, maar op gladde asfalt fietspaden maakt dat niet uit. Lichter fietsen is voor mij belangrijker.
Vandaag op vlakke weg een kort stukje 41 km/u gefiets (op de km-teller display). Dus dat kan. :)
Trap-frequentie is dan wel erg hoog om dit lang vol te houden.
Gemiddelde van 28 km/u op vlakke weg was goed te doen, met voor mij een prettige trap cadans.

Achterwiel
Achterwiel van beide fietsen van vandaag leek redelijk soepel te draaien bij stilstand.
Niet zo soepel als voorwiel, maar acceptabel. Geen aanlopende rem.
Denk dat mijn oude sportfiets achterwiel soepeler draait, maar weerstand achterwiel van goed afgestelde CGO600 lijkt me voldoende laag om licht mee te kunnen fietsen, op basis van ervaring met de twee fietsen van vandaag.

Ondersteuning
De overgang van wel motor ondersteuning (PAS1) naar geen ondersteuning boven de 25 km/u vond ik bij eerste fiets vandaag niet altijd prettig. Soms ging het soepel, soms leek het of motor mij bij 26-28 km/u nog zetjes gaf (pulserend; enerzijds fijn om zetje te krijgen, maar voelt een beetje raar en nerveus), en soms leek het of de motor mij beetje afremde. Alles steeds op zelfde stuk glad asfalt fietspad. Bij 28 á 29 en sneller leek invloed motor niet meer merkbaar.
Bij tweede fiets van vandaag leek overgang bij 25 km/u meer geleidelijk en soepel te gaan.

Vandaag veel zonder ondersteuning gefietst (PAS0), en met de twee CGO600 fietsen van vandaag fietst dat best goed. Vergelijkbaar met gewone fiets, met zelfde verzet.

Voorlopige bevinding
Licht fietsen en ook snel fietsen met een Tenways CGO600 kan dus wel, maar fiets moet goed afgesteld zijn. Controller van de ondersteuning vind ik nog wat nerveus en met beetje onvoorspelbaar gedrag boven de 25 km/u.
Banden flink op spanning houden is belangrijk om licht te fietsen (dat geldt natuurlijk ook voor gewone fietsen).
Harde banden is ook goed als je alleen met elektrische ondersteuning rijdt: de motor assistentie hoeft minder hard te werken en je bereik op een acculading zal groter zijn dan met zachte banden.
Grote vraag, ga je hem nou halen?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
Ik zit er wel sterk aan te denken ja.
Moet opties nog even afwegen.
Ben er nog niet helemaal uit of een single speed ideaal is voor mijn woon-werk verkeer, in de winter.
En winter, met eventueel pekel, zal ook een behoorlijke aanslag op deze fiets zijn...

Er blijkt ook een Tenways dealer bij mij om de hoek te zitten. 🙂
Die had nu geen fiets staan, maar handig om te weten als er eventueel problemen zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozo_
Ik heb nog gekeken, maar ik kan dit nergens zwart op wit vinden. Overal staat carbon belt. Anders had ik er graag een punt van gemaakt. Op de site van Gates staat deze belt wel als geschikt voor ebikes met naaf en met het proefrijden merk je dat je met ondersteuning niet zwaar belast. Wel jammer, had liever de cdx...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErwinVdB
@rozo_, je hebt een 800s toch?
Ik heb nog eens goed naar foto's op Tenways site gekeken:
  • De CGO600 pagina laat een CDX riem zien (ribbels op buitenkant)
  • De CGO800s pagina laat een CDN riem zien (gladde buitenkant)
Dat had ik eerder niet opgemerkt.

Voor de "stadsfiets" variant zal Tenways de lichtere tandriem gebruikt hebben, vanuit de gedachte dat die ook minder belast wordt. Dat is ook de filosofie van de fabrikant Gates achter deze twee tandriem types.

CGO600:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0563/3926/7733/files/j1_550x_dea850f4-05c5-4931-97ab-ac87b7760e68_375x.webp?v=1655113029

CGO800s:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0563/3926/7733/files/3_04a3a4da-6836-4fb0-94c3-5c7109ccff1f_750x.jpg?v=1655111083

Maar ach, gewoon je CDN tandriem oprijden tot die slecht is en er dan een nieuwe (CDX) opdoen. Kosten CDX riem zijn ca. €90,-. Best kans dat de CDN bij gewoon gebruik jaren meegaat.

[ Voor 17% gewijzigd door ErwinVdB op 26-11-2022 18:39 . Reden: Beter verwoord. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozo_
Klopt. Net nog over gelezen. Vooral de oudere CDN tandwielen waren niet best. Met alleen een CDN riem zal het wel loslopen. Dank voor de prijsinfo, las net ook een forum waar iemand meer dan 10k kilometer met een CDN riem had gedaan en daarna er een CDX in hing. Gaat helemaal goedkomen.

Hij fietst verder als een zonnetje 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
Fijn om te lezen dat het lekker fietst. :)

En als je CDN riem meer dan 10,000 km mee gaat, volgende keer misschien gewoon weer een CDN riem kopen: die riem is ca. €50, dus een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBAMG
rozo_ schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:43:
Ik heb nog gekeken, maar ik kan dit nergens zwart op wit vinden. Overal staat carbon belt. Anders had ik er graag een punt van gemaakt. Op de site van Gates staat deze belt wel als geschikt voor ebikes met naaf en met het proefrijden merk je dat je met ondersteuning niet zwaar belast. Wel jammer, had liever de cdx...
Nog even contact gehad met de Tenways support en kreeg een mailtje terug dat ze inderdaad de CDN belt gebruiken op de CGO800s. Maar als de trapas CDX is, kan er later altijd een CDX op toch? Daar laat ik het nu maar niet meer vanaf hangen.

Welke kleur fiets is het voor u geworden? Ik denk dat ik, na lang wikken en wegen, voor een blauwe ga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErwinVdB
Zojuist een CGO600 maat L in Sky Blue besteld.
De Black Friday aanbieding met spatborden en fietstas.
Met een bagagedrager er bij. :)

De tas van de aanbieding is nu wel een maat M geworden (was L), maar ik wilde toch al een M hebben, dus dat komt goed uit. ;)

Het wordt mijn "winter" fiets voor woon-werk verkeer, met Schwalbe Marathon GT 365 all-season (semi-winter) banden.
Het is een mooie fiets om te zien, mooi model en mooie kleur, en met mooie specs, eigenlijk precies wat ik zocht. Een fiets zonder de versnellingen die ik toch niet gebruik, en onderhoudsarm (hoop ik). En een compacte naaf motor die ontkoppeld wordt als je de motor ondersteuning niet gebruikt, om dan licht te kunnen fietsen.
Ondersteuning bij tegenwind, of als ik een keer geen zin heb om bezweet op werk aan te komen, is een bonus.

Door de tegenvallende ervaring met de eerste twee fietsen waar ik dinsdag een proefrit mee maakt, was ik nogal teleurgesteld in de fiets. Vandaar mijn kritisch verslag van dinsdag en de vraag of dit forum naar jullie ervaringen. En gelukkig heb ik het niet opgegeven en nog twee proefritten gemaakt vrijdag, met betere fietsen.

Ik ben nog wel benieuwd hoe goed de controller van de elektrische motor ondersteuning mij gaat bevallen, maar dat zal ook wel wennen. Ben van plan meestal gewoon op "Human power" te fietsen (PAS0).

Ook is het fijn om te merken dat de klantenservice (Customer Support) van Tenways echt vlot binnen een dag reageert en probeert goed te helpen en te adviseren. En op dit forum en op Facebook is een actieve groep voor vragen en advies bij problemen en verbeteringen aan de fietsen.

Ik kijk er naar uit om de mooie fiets te ontvangen, te monteren en er met plezier op te gaan fietsen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinVdB op 26-11-2022 22:21 . Reden: Ontkoppelen motor toegevoegd. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rozo_
Hier is het zwart geworden. Erg mooi mat, maar die andere kleuren zeker ook! Ik heb ook altijd heel goed en snel antwoord gekregen. Een onderdeel van het spatbord was niet helemaal goed. Wordt direct een nieuw product gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 16:33
Mijn CGO600 heeft inderdaad ribbels aan de buitenkant van de riem.

En helaas een gebogen voorwiel en kromme voorvork :(

Aanrijding gehad met een auto die zomaar het fietspad opdraait. Goede nieuws, de remmen werken goed, slechte nieuws, je schuift toch gewoon door. Gelukkig geen ernstige schade aan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

qroy schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:04:
Mijn CGO600 heeft inderdaad ribbels aan de buitenkant van de riem.

En helaas een gebogen voorwiel en kromme voorvork :(

Aanrijding gehad met een auto die zomaar het fietspad opdraait. Goede nieuws, de remmen werken goed, slechte nieuws, je schuift toch gewoon door. Gelukkig geen ernstige schade aan mezelf.
Balen man, hopelijk kan je makkelijk vervangende onderdelen krijgen, en vol declareren om die chauffeurs verzekering...

Ik ben toevallig uitgeleden vandaag! Ik wilde een (blijkbaar te) scherpe bocht maken op cruise tempo, en glee gewoon uit op natte ondergrond en wat blaadjes :/ auw. Blijkbaar hebben de banden toch niet de grip die ik verwachtte, misschien vergelijkbaar met jou. Niet veel schade, een paar krassen op handvat, blauwe plek, maar vooral verbijstering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
XanderDrake schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:44:
[...]

Balen man, hopelijk kan je makkelijk vervangende onderdelen krijgen, en vol declareren om die chauffeurs verzekering...

Ik ben toevallig uitgeleden vandaag! Ik wilde een (blijkbaar te) scherpe bocht maken op cruise tempo, en glee gewoon uit op natte ondergrond en wat blaadjes :/ auw. Blijkbaar hebben de banden toch niet de grip die ik verwachtte, misschien vergelijkbaar met jou. Niet veel schade, een paar krassen op handvat, blauwe plek, maar vooral verbijstering...
Heb de fiets bij een fietsenmaker gekocht en die kan zonder problemen de onderdelen krijgen. Overigens had ik de laatste tijd af en toe de error 21 en haperende ondersteuning. Dit wordt dan ook direct opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinVdB
Pech heren. Ja, het is oppassen dit seizoen.
Ik hoop dat de (semi-)winterbanden mij hier voor gaan behoeden.
Sterkte met herstel van jezelf en de fietsen.

Ik heb zojuist mijn kritisch proefrit verslag van afgelopen woensdag 23-nov aangepast met de melding dat latere proefritten wel positief waren en dat ik alsnog een Tenways fiets gekocht heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Oof dat is niet zo mooi gelukkig dat je niet te veel schade hebt aan jezelf. Schijfremmen zijn leuk maar zolang je dunnen banden hebt heb je te weinig grip om je fiets ook echt te stoppen. Dit is een probleem bij zo ongeveer elke fiets wat geen mtb is volgens mij. Tenways heeft wel eens aangegeven dat ze ook vervangings onderdelen verkopen misschien kan dat je helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErwinVdB
Vandaag heb ik toch maar extra goed opgelet bij bladeren op het fietspad naar en van werk...

Nog een paar dagen op mijn gewone fiets, de CGO600 staat klaar voor verzending :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErwinVdB
Fiets was er vanmiddag al :)
Pakket stond voor de deur, geen berichtje van DHL. }:|

Het was dat ik in mijn middagpauze op werk even keek wanneer die geleverd zou worden, anders had fiets hele middag voor mijn voordeur gestaan ... :/

Vanmiddag en vanavond uitgepakt, gemonteerd en afgesteld. Net een klein proefritje gedaan: rijdt lekker :)
Fietst licht op eigen kracht. Bekrachtiging voelt al wat natuurlijker aan.
En fijn om te merken dat koplamp een goede lichtbundel geeft op het pad voor me in het donker. Veel beter dan batterij LED verlichting van mijn oude fiets. Leuk detail is het oplichten van de zijkant van de koplamp.

Komende dagen verder testen en wachten op bagagedrager en tas die nog moeten komen, met aparte zending.
In het weekend de fiets winterklaar maken, met all-season banden en dan volgende week er mee naar het werk, in de vrieskou.
Net op tijd binnen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Ik las in dit forum (of die van CGO800s) dat een aantal mensen de Ergon GP1 als handvat op de fiets hebben gezet. Welke maat past dan? Als ik online zoek, zie ik maat S en maat L.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 02-05 09:42

charrel

Cortisol4life..

MBAMG schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:20:
Ik las in dit forum (of die van CGO800s) dat een aantal mensen de Ergon GP1 als handvat op de fiets hebben gezet. Welke maat past dan? Als ik online zoek, zie ik maat S en maat L.

Alvast bedankt.
Elk handvat past, de armaturen van de remmen kunnen verschoven worden. De S of de L hangt van de maat van je handen af. De s is wat korter. Dus met grotere handen zit je dan eerder naast het handvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Oké, het heeft dus met de grote van de hand te maken. Dan ga ik dat eerst maar eens proberen in de winkel. Hopelijk is mijn CGO800s deze week klaar en dan ook eerst maar de handvatten testen die er standaard op zitten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:57
Hebben jullie een oplossing voor het opspattend regenwater van de voorband op de CGO800s. Mn schoenen en broek zitten onder de modder spatten. Nog niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-04 23:32
MBAMG schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:20:

Alvast bedankt.
De zwarte ergonomische van decathlon passen ook. Gewoon goed natmaken en er overheen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-04 23:32
llpineapple schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:21:
Hebben jullie een oplossing voor het opspattend regenwater van de voorband op de CGO800s. Mn schoenen en broek zitten onder de modder spatten. Nog niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is
Mij nog niet opgevallen, maar zo'n zelfde kopen als voor het achter spatbord zoals hier eerder op het forum voorbij gekomen is?
Ik heb deze ook op het achterspatbord vastgezet met 1 sec lijm aan binnenkant spatbord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
ik heb hem al een keer op de tenways facbook geplaatst maar ik zal hem hier ook nog delen mocht iemand hem willen.

tijdje geleden heeft iemand op de tenways facebook gevraagd om een wandhouder voor de lader.
aangezien deze niet bestaat en ik een beetje 3d desing voor mijn printer aan het oefenen ben ik er eentje gemaakt.

hierbij de link mocht je er zelf een willen printen.

3d File

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 09:59
Ik overweeg ook een Tenways CGO600 en na 18 bladzijden inzicht (dank daarvoor :-)) heb ik toch nog wat vragen:

* Zit er licht op? In de Bright review wordt gesproken over losse lampjes.
* Als er geen licht op zit, is het dan mogelijk een voorwiel met naafdynamo erin te doen? Is er een reden om dit niet te doen?
* Er zijn problemen met de spatborden lees ik, zijn er alternatieve spatborden die erop kunnen, heeft iemand dat geprobeerd?
* De wielen, zijn deze normale breedte/dikte zoals je bij een omafiets zou hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

PomPomPom schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:
Ik overweeg ook een Tenways CGO600 en na 18 bladzijden inzicht (dank daarvoor :-)) heb ik toch nog wat vragen:

Voorlamp is vast en werkt met je fietscomputer. Achterlampje is los en werkt met accu.
* Als er geen licht op zit, is het dan mogelijk een voorwiel met naafdynamo erin te doen? Is er een reden om dit niet te doen?
Vast wel mogelijk. Ik werk momenteel nog met de stock lampjes. Gaat prima, geen reden om extra dingen te regelen
* Er zijn problemen met de spatborden lees ik, zijn er alternatieve spatborden die erop kunnen, heeft iemand dat geprobeerd?
Ik heb nul problemen gehad met de spatborden
* De wielen, zijn deze normale breedte/dikte zoals je bij een omafiets zou hebben?
Ik zou zeggen dunnere omafiets. Dus veel dikker dan 700C racefiets, maar iets dunner dan dikke stadsfietsbanden
Alvast bedankt!
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
PomPomPom schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:

Alvast bedankt!
Voorlicht is geïntegreerd, achterlicht is los.
De lengte van de spatborden is meer een probleem bij de cgo800 dan bij de cgo600
Wielen zijn vrij standaard qua breedte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietervh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 17:51
Ik heb mijn CGO600 bij Franssen in Aalst Waalre gekocht. Hij maakt keurig een achterlicht wat op de accu werkt aan de bagagedrager. Ziet er erg netjes uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amlpriZfaAm0T5_bOccNi0ak02M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOrYlnFXfHrAvghuTiAFh4tn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
pietervh schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:39:
Ik heb mijn CGO600 bij Franssen in Aalst Waalre gekocht. Hij maakt keurig een achterlicht wat op de accu werkt aan de bagagedrager. Ziet er erg netjes uit.
[Afbeelding]
Geniet ervan! Ik zit er ook aan te denken om mijn voorlicht aan mijn achterlicht te koppelen. Nu toch al een paar keer meegemaakt dat mijn achterlicht leeg was.

Hoe heeft de fietsenmaker dit bij jou gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

[Afbeelding]
Super mooi!! Welke bagage drager en achterlamp is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Is dat de accu op je bagagedrager?? Wel groot voor een achterlicht.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@pietervh kan je laten zien hoe hij de aansluiting heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

@pietervh Kom aan Pieter, laat ons niet zo hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervh
Ik heb hem nog niet. Op basis van de fiets die er stond heb ik exact dezelfde besteld. Als hij er is post ik wat plaatjes.

Wit doosje achterop is acculader 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
@Bart2385 Een hele tijd terug poste je een mooi plaatje van de fiets met kinderzitje, weet jij misschien ook tot welk gewicht je nog rederlijkerwijs met je kind achterop mag fietsen met de Tenways?

Ik heb nu een oude Koga Miyata Tesla (2007) en als ik mijn zoon opghaal van de BSO gaat hij achterop, het is maar 1 km en zo'n fiets gaat niet nog eens 15 jaar mee. Met een nieuwe fiets ga ik daar nog eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PomPomPom schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:52:
@Bart2385 Een hele tijd terug poste je een mooi plaatje van de fiets met kinderzitje, weet jij misschien ook tot welk gewicht je nog rederlijkerwijs met je kind achterop mag fietsen met de Tenways?
De CGO800S mag maximaal 20 kilo op de bagagedrager vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
warp schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:39:
[...]

De CGO800S mag maximaal 20 kilo op de bagagedrager vervoeren.
Dank!
Maar dat heeft ook te maken met de lichte bagagedrager, met een robuuster model kan misschien wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PomPomPom schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:51:
Dank!
Maar dat heeft ook te maken met de lichte bagagedrager, met een robuuster model kan misschien wel meer.
Klopt. Die 20 kilo geldt inderdaad voor de standaard bagagedrager, dat staat in de drager zelf gestanst. Dus met een wat robuuster model valt dat idd wel op te lossen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotLikeTheOther
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 11:45

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

ricknr9 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:38:
ik heb hem al een keer op de tenways facbook geplaatst maar ik zal hem hier ook nog delen mocht iemand hem willen.

tijdje geleden heeft iemand op de tenways facebook gevraagd om een wandhouder voor de lader.
aangezien deze niet bestaat en ik een beetje 3d desing voor mijn printer aan het oefenen ben ik er eentje gemaakt.

hierbij de link mocht je er zelf een willen printen.

3d File
Sinds een tijdje heb ik ook een CG800S, enige wat me nog steeds dwarszit is die oplader. Nu zag ik jouw post, super tof idee! Probleem is alleen dat de link down is. Zou je hem alsjeblieft nog een keer willen delen?

OT: CG800s een tijdje in gebruik en echt een super fijne fiets. Heb er ondertussen al iets van 350km op gereden en geen klachten qua rijgedrag. Enige waar ik tegenaan gelopen ben is dat er een schroef van de standaard los kwam, die ben ik dus gewoon kwijt. Misschien een idee om deze bij je eigen fiets even te controleren. Ondertussen zit er een nieuwe in en zijn beide voorzien van loctite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i90Edwin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-04 19:28
Sinds september in het bezit van de CG800s. Helaas krijg ik sinds twee weken vaak een Error 21 foutcode. Vaak bij het accelereren. Heeft iemand dezelfde problemen en enig idee hoe te verhelpen? Check het liever eerst zelf voordat ik hem terug zou moeten sturen en hem weken kwijt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:51
i90Edwin schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:17:
Sinds september in het bezit van de CG800s. Helaas krijg ik sinds twee weken vaak een Error 21 foutcode. Vaak bij het accelereren. Heeft iemand dezelfde problemen en enig idee hoe te verhelpen? Check het liever eerst zelf voordat ik hem terug zou moeten sturen en hem weken kwijt ben.
Ook ik heb deze problemen, maar dan met mijn CGO600. Zeer bekend probleem gaven ze aan
Ik ben nog bezig het op te lossen met de winkel, dit zijn de opties:
  • Via dealer besteld: Vervangen van de "end cap"
  • Via tenways besteld: Vervangen motor/achterwiel
Helaas geen ding wat je zelf kan oplossen zonder spare parts wat mij is verteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Stemis op 15-12-2022 00:02 ]

• Teleluvr
  • Niet online
Hier ook error 21. De voorgestelde oplossing van Tenways, een nieuw wiel, staat al te wachten in de gang voor montage dit weekend.

https://tenways.zendesk.c...ar_wheel_installation.mp4

https://tenways.zendesk.c...me=rear_wheel_removal.mp4

https://tenways.zendesk.c...r_wheel_replacement-1.jpg

@Stemis Nieuwsgierigheid, enig idee wat er bedoeld wordt met de endcap?

[ Voor 66% gewijzigd door Teleluvr op 16-12-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
@Teleluvr Bij mij is de endcap vervangen bij de dealer. Ik heb de defecte thuis liggen, kan er wel een foto van maken. Is de zwarte ronde kap op de naaf aan de kant van het tandwiel.

• Robino
  • Laatst online: 29-04 08:56
warp schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:45:
[...]

Klopt. Die 20 kilo geldt inderdaad voor de standaard bagagedrager, dat staat in de drager zelf gestanst. Dus met een wat robuuster model valt dat idd wel op te lossen ;)
Nadeel is alleen wel dat ook het spatbord bevestigd is aan de bagagedrager, dus het gaat wel even puzzelen worden om daar een andere bagagedrager op te zetten. Ik heb er over getwijfeld, maar vond het een te grote puzzel. Ben benieuwd of iemand anders die uitdaging aandurft _/-\o_

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat gebeurt er met je fiets als je een error 21 krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i90Edwin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-04 19:28
De fiets verliest zijn ondersteuning voor ± 5 a 10 seconden. Waarschijnlijk reset hij zichzelf want hierna herpakt hij zichzelf. Niet heel wenselijk wanneer je net wilt accelereren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
i90Edwin schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:29:
De fiets verliest zijn ondersteuning voor ± 5 a 10 seconden. Waarschijnlijk reset hij zichzelf want hierna herpakt hij zichzelf. Niet heel wenselijk wanneer je net wilt accelereren :?
Ja, precies dat. Bij mij was het heel onvoorspelbaar, het leek even te maken te hebben met de start van de koude nachten, maar dat bleek toeval te zijn. Soms heb ik het een dag niet, soms op een rit meerdere keren. Storend, niet onoverkomelijk. Vorige week 2x 30km op een dag, een keer hapering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmm, vervelend. Ik denk dat ik dat ook een keer heb gehad, toen mij fiets langer stil stond in de vrieskou. Normaal zet ik hem met dit weer in de gang, blijkbaar beter voor de accu, dus heb ik er verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Weet iemand toevallig of er standaard remblokjes zitten in de cgo600?

Ik wil graag een reserveset aanschaffen. Tenways support geeft aan dat ik ze via Tenways (€13) kan bestellen (geen artikel nr/specificatie).
Een set Shimano remblokjes kosten ongeveer €6. Scheelt toch wel wat geld als je er gelijk 2 aanschaft.

Cons:::BB4E

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silvercloudd
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09-2024
Zat zelf al een tijdje te kijken voor een e-bike en de cgo600 was een van de opties die ik op het oog had.
Na deze topic een beetje gevolgd te hebben was ik overtuigd, alvast bedankt voor al jullie reacties.

Omdat het toch wel om best wat geld ging wilde ik wel een testritje doen, zo gezegd zo gedaan.
Ben afgelopen vrijdag naar de megastore fietsenwinkel.nl in utrecht geweest, je moet wel wat trapjes op lift was helaas defect maar eenmaal boven werd ik gelijk vriendelijk te woord gestaan.

Ik gaf aan te komen voor mijn testrit, ze vroeg om welke fiets en ik gaf aan de de tenways 600 ze wist meteen over welke fiest ik het had en we liepen richting het showexemplaar.
Ik kreeg hierbij niet echt de indruk dat de testrit ingepland was, ik keek om mij heen en zag in dit gigantische pand misschien nog 2-3 andere klanten ik had geluk dat het rustig was. Maar was op dat moment wel blij dat ik het testritje niet op zaterdag middag gepland had.

Ik heb zelf best wel een technische achtergrond, en heb mijn research gedaan en wist wat me te wachten stond, zeker naar de meesten reacties vanuit deze topic gelezen te hebben.
Maar ik laat mij altijd graag uitgebreid informeren over alle mogelijkheden van de fiets, en het viel me op dat de medewerker verstand had van zaken.
Ik werd erop gewezen dat met de afstanden die ik fiets, ik de fiets wel vaak moest opladen en dat in de winter de fietsradius best wel kon afnemen.

Na wat uitleg gekregen te hebben kwam eindelijk het moment, had zelf nog nooit op een elektrische fiets gezeten. en reed vervolgens een klein stukje op stand 0 fietste eigenlijk zoals elk andere fiets waarop ik had gezeten.
Ik moest een vrij scherpe 90 graden bocht maken en ik zette de fiets op stand 1 en je merkt het meteen alsof iemand je even een duwtje in de juiste richting geeft.
Echter moest ik daarna meteen weer remmen weer een scherpe bocht om vervolgens achter iemand anders te zitten die haar fiets met 10km/h aan het testen was.
Een bochtje verder stopte ze en kon ik weer wat snelheid maken uiteindelijk 3 rondjes gereden om weer te stoppen bij de medewerker.

Voor jullie beeld ze hebben een best grote winkel en ze hebben midden in de winkel door de winkel heen een vierkant fietspad van ongeveer 2-meter breed gemaakt, ik weet niet hoe ze het doen in andere winkels maar om echt je fiets te testen vond ik het eigenlijk te klein.
Ik had het geluk dat ik een van de enige was die daadwerkelijk een fiets aan testen was, maar kan me voorstellen als je de hele tijd achter iemand anders zit dat dit best frustrerend kan zijn.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken, ik had gevraagd om nog wat fietsen te testen die op de 600 leken.
Kreeg meteen de 800 aangewezen, een rondje gereden fietste ook heerlijk maar vond het model minder mooi, daarna nog 2 andere geprobeerd maar ik merkte dat mijn gedacht bij de 600 bleef.

En uiteindelijk heb ik deze fiets ook besteld, standaard word deze geleverd met spatbord en standaard en ik heb gevraagd of ze ook een stuurpen kunnen bevestigen en een axaslot erop kunnen zetten.

stuurpen was 34,95 en het axaslot was 33,95 en deze zouden gratis erop gezet worden, kreeg vervolgens de vraag of ik hem thuis bezorgd wilde laten bezorgen hij zou wel volledig gemonteerd afgeleverd worden hier zaten alleen wel extra kosten aangebonden of dat ik de fiets kwam ophalen uit de winkel.
Als ik hem thuis wilde laten bezorgen moest ik het gehele bedrag meteen betalen, kwam ik hem ophalen was een aanbetaling 10% voldoende.

Kreeg een dag later gelijk al een mailtje dat de verwachte datum ergens week 2 zal zijn, het is nog even geduld hebben maar ik ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Voor anderen die mogelijk willen testen, fietstest.nl in bv Utrecht is prima, veel verschillende fietsen en gewoon buiten een paar kilometer testen is mogelijk. Ik deed dat ook met een CGO600, prima fiets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qroy
Toen ik regelmatig de Error 21 kreeg op mijn CGO600 is onderstaand onderdeel vervangen op het achterwiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yduUxONwb2jF8ifoQMeT3Q7bJhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuUkLnDbyeDadR0BmFjaSNOM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xApbv4ywTeMHfxh0rMXOkhr6XSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C48kLO0Flpf1ziNKwHGqSAU2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

qroy schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:53:
Toen ik regelmatig de Error 21 kreeg op mijn CGO600 is onderstaand onderdeel vervangen op het achterwiel:
[Afbeelding][Afbeelding]
Is het makkelijk te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
XanderDrake schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:47:
[...]

Is het makkelijk te vervangen?
In mijn geval is het door de fietsenmaker vervanger, een dealer van Tenways. Als je het zelf moet doen stuurt Tenways een compleet nieuw achterwiel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
qroy schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:56:
[...]

In mijn geval is het door de fietsenmaker vervanger, een dealer van Tenways. Als je het zelf moet doen stuurt Tenways een compleet nieuw achterwiel op.
En ik kan bevestigen als totale leek (aka idioot met twee linkerhanden) het achterwiel eenvoudig te demonteren/monteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Bij mij is momenteel het achterwiel ook niet ok meer. Geer eror 21 maar hij pakt soms niet lekker meer. Na kort overleg met de support word er nu een nieuwe opgestuurd. Ik heb de filmpjes gezien en denk dat ik het zelf ook wel kan. Echter hebben ze wel aangeboden de fietsmaker kosten te betalen als ik het wil laten doen.

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:51
qroy schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:53:
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is erg nuttig, nu weten we tenminste wat er bedoelt wordt met de end-cap, dank! Fietsenwinkel.nl doet er nu al meer dan 4 weken over om een moment met me in te plannen voor het repareren, om gek van te worden.

@qroy Weet je ook toevallig wat er "stuk" aan is? Is dat te zien aan de foto?
Zo te zien zit daar een standaard kogellager in, 6902, misschien dat daar iets mis mee was.

[ Voor 6% gewijzigd door Stemis op 22-12-2022 12:56 ]

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
XanderDrake schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:09:
Wat gebeurt er met je fiets als je een error 21 krijgt?
Bij mij hoor ik soms een harde klak van achter vandaan komen, niet altijd. Vervolgens krijg ik geen ondersteuning meer. Ik moet de fiets dan helemaal uit- en weer aanzetten voordat de ondersteuning weer werkt. Meestal is dat genoeg om het op dat moment te fixen. Toch heb ik vandaag maar contact opgenomen met de klantenservice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qroy
Stemis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:52:
@qroy Weet je ook toevallig wat er "stuk" aan is? Is dat te zien aan de foto?
Zo te zien zit daar een standaard kogellager in, 6902, misschien dat daar iets mis mee was.
Ik heb niet gevraagd wat nu precies het probleem is en ik kan geen mechanisch defect zien. Ik denk zelf dat de snelheidssensor in dat deel zit en dat daar iets mis mee is.

Bij mij waren er overigens geen klak-geluiden te horen en de ondersteuning haperde alleen bij wegrijden uit stilstand, nooit spontaan tijdens het rijden.

Tenways gebruikt het M070 systeem van Mivice en in de catalagus hiervan staan nog wat interessante plaatjes van de motor:

https://www.dropbox.com/s...MIVICE%202023%20.pdf?dl=0

[ Voor 28% gewijzigd door qroy op 23-12-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

[Afbeelding]
Ik wacht nog steeds op antwoord van deze man, ik wil die bagagedrager en achterlamp oooook hebben :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
Daar heb ik ook naar gekeken. Spanninga heeft achterlichten voor E-bikes op 36v, die zou je in principe op de kabel van de voorlamp kunnen aansluiten. Hoe die kabel te splitten weet ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PomPomPom
Maximale belasting van de CGO600 is volgens Tenways 120kg.
De vraag is of er stevige achter-dragers zijn die op de fiets passen (liefst 45kg maar nominaal 25 is ook ok. Kind weeg 35 en het gaat om sporadisch vervoer). Ik hou me aanbevolen als iemand tips heeft.

Vandaag een proefrit gemaakt op zowel de 600 als de 800 bij Welectric in Bussum (https://www.welectric.nl/). Fijne winkel, ze hebben ook veel andere e-fietsen, zijn behulpzaam en in Bussum is veel ruimte om rond te fietsen.

Wat een verschil met mijn oude Koga Myata Tesla (2007). De Tesla ondersteunt alsof je wind mee hebt, als je optrekt uit stilstand moet je terugschakelen en werken, als je eenmaal vaart heb krijg je met ondersteuning meer vaart.
De Tenways fiets energiek met je mee bij het opstarten, je rijdt in een paar tellen 20km/u.
Voorbij 25km/u lijkt het bijna of je afgeremd wordt.
Bij de Tesla was dat verschil minder groot (let op, ik zeg verschil, misschien was de ondersteuning in z'n geheel minder)

Zowel de CGO600 als de CGO800 fietsen ook prima zonder ondersteuning. De CGO800 iets zwaarder, dat is niet alleen omdat de fiets zwaarder is maar ook vanwege de dikkere banden. Als je de fietsen optilt merk je weinig verschil.

De winkel in Bussum heeft ook een ander stuur dat ze op de CGO600 kunnen zetten, want je zit idd erg voorover. Ik zou er ook een comfortabeler zadel op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervh
XanderDrake schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:10:
[...]

Ik wacht nog steeds op antwoord van deze man, ik wil die bagagedrager en achterlamp oooook hebben :'(
Heb hem nog niet opgehaald.. Hij staat klaar maar geen tijd gehad. Zal volgende week ergens worden.

[ Voor 54% gewijzigd door pietervh op 25-12-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
Ik heb een bagegedrager gevonden die EDIT: waarschijnlijk zeker niet past:
https://www.bol.com/nl/nl...edragers/9300000122270404

Zit vast aan de as en aan de zadelpen, kan 50kg hebben.

De tenways (zowel 600 als 800) heeft een beetje een rare achteras constructie, waardoor het frame in de weg zit en je niet een bagagedrager rechstreeks aan de achteras kunt monteren. Veel moderne fietsen hebben zo'n probleem.

Wat overblijft zijn misschien bagagedragers zoals deze:
https://www.bol.com/nl/nl...ldrager/9300000097043903/

Voor de CGO 800 weet ik niet of het voordeel biedt tov van de standaard bagagedrager (die kan weinig gewicht aan).

[ Voor 49% gewijzigd door PomPomPom op 22-01-2023 17:03 . Reden: Bagegedrager bleek niet te kunnen. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
Laatst was iemand hier opzoek naar welke rem blokjes je nodig hebt om te vervangen. Ik heb het ook nagevraagd aangezien die van mij een eind op zijn. Volgens de support zouden Shimano B01s brake pads moeten passen.
Op bol kost een setje €17
Bekijk B01S standaard remblokken set 4 stuks voor + achter voor o.a. Shimano Altus/Alivio/Deore /Tektro / BBS-52 - inclusief schijfremblokveer - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

PomPomPom schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:54:
Ik heb een bagegedrager gevonden die waarschijnlijk past:
https://www.bol.com/nl/nl...edragers/9300000122270404

Zit vast aan de as en aan de zadelpen, kan 50kg hebben.
Ziet er stevig uit Ja, heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
XanderDrake schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:02:
[...]

Ziet er stevig uit Ja, heb je hem besteld?
Nog niet, ik wil eerst de CGO600 uitproberen met het verhoogde stuur voor ik definitief beslis of het de 600 of de 800 wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricknr9
afgelopen tijd heb ik problemen gekregen met mijn aandrijving van mijn CGO60. ik had geen error 21 maar de klachten zijn hetzelfde. bij het wegrijden lijkt het of de motor niet aangrijpt . dit lijkt vooral bij koud en vochtig weer voor te komen. het probleem is niet continu.

hierop heb ik contact opgenomen met de support afdeling van tenways.
ik ben vrij vlot geholpen en naar wat vragen vanaf hen kant werd er binnen een week geconstateerd dat er een probleem was met de motor en dat de oplossing het vervagen van het achterwiel is.
het wiel is verstuurd en afgelopen zaterdag is deze geleverd.
tenways heeft aangeboden de kosten voor een fietsmaker te dekken.

ik heb besloten het zelf te doen en binnen 30min heb ik mijn wiel vervangen.
kort gezegd is goed opgelost door de support naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonikH
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-09-2023
Heb na bestelling bij Fietsenwinkel.nl eind augustus bijna 2 maanden moeten wachten op de Tenways CGO600.
En al sinds een paar weken na ophalen heb ik een krakende trapas (aan 1 kant). Wacht nu alweer 1,5 maand op een nieuwe crank die zou zijn besteld. Wat zijn de ervaringen hier met levertijden van Tenways? Zijn zij nogal traag? Ik vermoed dat Fietsenwinkel.nl zelf ook niet al te vlot is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@SonikH magazijn van tenways zit in nederland dus normaal duur dat niet zo lang. maar het zou kunnen zijn dat ze daar niet op voorraad zijn. Mijn ervaring is dat tenways het binnen een week stuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervh
XanderDrake schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb gisteren mijn fiets opgehaald. Ziet er super uit.. echter, ik ga hem upgraden naar een CGO800 daar ik toch merk dat ik graag wat rechter zit (mijn vriendin heeft de CGO800 gehaald dus vergelijk is makkelijk).

Het is niet toegestaan om zaken te koop aan te beiden op ons forum. Zie ook punt zes van onze
huisregels.

[ Voor 90% gewijzigd door Standeman op 29-12-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComboC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-04 11:32
pietervh schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:18:
[...]

Ik heb gisteren mijn fiets opgehaald. Ziet er super uit.. echter, ik ga hem upgraden naar een CGO800 daar ik toch merk dat ik graag wat rechter zit (mijn vriendin heeft de CGO800 gehaald dus vergelijk is makkelijk).
Ik zag vandaag de cgo600 pro in de winkel staan (prototype weliswaar). Die heeft oa een in hoogte verstelbaar stuur. Misschien is t interessant om daar op te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Waar is de foto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
En waar is de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComboC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-04 11:32
De winkel is Erwin Mols Fietsen in Tilburg.
Helaas geen foto ervan kunnen nemen, maar ik kan natuurlijk wel beschrijven wat me op t eerste gezicht opviel. Mocht ik nog een keer in de buurt zijn, zal ik uiteraard wel nog een poging wagen. :)

De CGO600 PRO lijkt een kruising te zijn van de twee voorgaande modellen.
-In de basis is het nog steeds de CGO600, maar met hetzelfde geïntegreerde voorlicht als de 800;
-Een afneembare accu net als bij de 800
-het stuur is zoals al gezegd in hoogte/diepte verstelbaar. Dat was bij de 600 wel een van mijn frustraties iig.
-De fiets stond er in de kleur limegroen (ofzoiets).
-De prijs zou ook "een paar honderd euro hoger worden dan de CGO600"

Ik neem aan dat Tenways hier binnenkort ook wel iets over gaat communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
ergens wel vreemd dat ze die zomaar in de winkel hebben staan. ik begrijp dat ze de fiets naar hun partners sturen zodat ze zich kunnen voorbereiden etc,. maar lijkt me niet de bedoeling dat ze die aan het publiek laten zien aangezien de fiets nog niet bekend gemaakt is aan het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe je de connector van de koplamp los krijgt? Ik wild even de multimeter erin steken om te kijken hoe ik een achterlicht kan integreren. Maar durfde niet te hard aan de connector te rommelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qroy
damiii schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:29:
Heeft iemand enig idee hoe je de connector van de koplamp los krijgt? Ik wild even de multimeter erin steken om te kijken hoe ik een achterlicht kan integreren. Maar durfde niet te hard aan de connector te rommelen.
Die connector tussen lamp en frame moet gewoon los te trekken zijn, zie ook bijvoorbeeld het filmpje voor het vervangen van de controller van de CGO800 YouTube: How to replace the controller on your CGO800S

Aanvullende info: die connector is een Higo mini-B (2-polig) connector.

[ Voor 5% gewijzigd door qroy op 04-01-2023 14:41 . Reden: type connector toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
qroy schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Die connector tussen lamp en frame moet gewoon los te trekken zijn, zie ook bijvoorbeeld het filmpje voor het vervangen van de controller van de CGO800 YouTube: How to replace the controller on your CGO800S

Aanvullende info: die connector is een Higo mini-B (2-polig) connector.
Ik ik maar aan die connector draaien... :+

Maargoed het is dus een Higo connector, Zag op amazon al dat je gewoon Y splitters hiervoor kan kopen en achterlichten die al een Higo connector hebben. Vanavond even kijken welke kant mannelijk en vrouwelijk is zodat ik het juiste bestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
ComboC schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:52:
De winkel is Erwin Mols Fietsen in Tilburg.
Dit is een beetje de 'hoofddealer' in NL, heb ik de indruk. Niet zo gek dat hij een dergelijk model kan hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 22:18
PomPomPom schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:11:

Zowel de CGO600 als de CGO800 fietsen ook prima zonder ondersteuning. De CGO800 iets zwaarder, dat is niet alleen omdat de fiets zwaarder is maar ook vanwege de dikkere banden.
Ik deel deze ervaring helaas niet. Gisteren voor het eerst de ondersteuning uitgeschakeld op de CGO800. Het voelde echt alsof ik tegengehouden werd, de weerstand was zodanig dat het leek alsof het achterwiel licht geremd werd. Zowel in stand nul als systeem helemaal uit.

Verder nog steeds heel happy met de fiets

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Teleluvr schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Dit is een beetje de 'hoofddealer' in NL, heb ik de indruk. Niet zo gek dat hij een dergelijk model kan hebben staan...
Net voor de kerst ook al zien staan bij fiets mannetje in Noordwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Aurora schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Ik deel deze ervaring helaas niet. Gisteren voor het eerst de ondersteuning uitgeschakeld op de CGO800. Het voelde echt alsof ik tegengehouden werd, de weerstand was zodanig dat het leek alsof het achterwiel licht geremd werd. Zowel in stand nul als systeem helemaal uit.
Interessant. Ik denk dat de sportieve houding en de relatieve lichtheid van de 600 het ondersteuningsloze trappen helpt. Alles boven de 10km/h kan ik redelijk lekker trappen op deze fiets, zelfs tot boven de 50km/u. De 800 is met name voor rechtop zitten en comfort, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPV
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-01-2023

PPV

SonikH schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:29:
Heb na bestelling bij Fietsenwinkel.nl eind augustus bijna 2 maanden moeten wachten op de Tenways CGO600.
En al sinds een paar weken na ophalen heb ik een krakende trapas (aan 1 kant). Wacht nu alweer 1,5 maand op een nieuwe crank die zou zijn besteld. Wat zijn de ervaringen hier met levertijden van Tenways? Zijn zij nogal traag? Ik vermoed dat Fietsenwinkel.nl zelf ook niet al te vlot is..
Hoi sonikh, hoe ben je achter die kraak gekomen? Ik heb dezelfde klacht denk ik. Is het al opgelost?
Hoop op een antwoord, dank je wel. Grt peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonikH
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-09-2023
PPV schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:06:
[...]

Hoi sonikh, hoe ben je achter die kraak gekomen? Ik heb dezelfde klacht denk ik. Is het al opgelost?
Hoop op een antwoord, dank je wel. Grt peter
Hoi, tijdens het fietsen is het op een gegeven moment bij de trapas gaan kraken, alleen wanneer ik rechts kracht zet. Duidelijk hoorbaar en bij elke omwenteling hetzelfde geluid dus niet te missen.
Zet ik rechts geen kracht dan blijft het stil. Fietsenwinkel gaat het crankstel nog vervangen.
Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.