Silvercloudd schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:22:
Zat zelf al een tijdje te kijken voor een e-bike en de cgo600 was een van de opties die ik op het oog had.
Na deze topic een beetje gevolgd te hebben was ik overtuigd, alvast bedankt voor al jullie reacties.
Omdat het toch wel om best wat geld ging wilde ik wel een testritje doen, zo gezegd zo gedaan.
Ben afgelopen vrijdag naar de megastore fietsenwinkel.nl in utrecht geweest, je moet wel wat trapjes op lift was helaas defect maar eenmaal boven werd ik gelijk vriendelijk te woord gestaan.
Ik gaf aan te komen voor mijn testrit, ze vroeg om welke fiets en ik gaf aan de de tenways 600 ze wist meteen over welke fiest ik het had en we liepen richting het showexemplaar.
Ik kreeg hierbij niet echt de indruk dat de testrit ingepland was, ik keek om mij heen en zag in dit gigantische pand misschien nog 2-3 andere klanten ik had geluk dat het rustig was. Maar was op dat moment wel blij dat ik het testritje niet op zaterdag middag gepland had.
Ik heb zelf best wel een technische achtergrond, en heb mijn research gedaan en wist wat me te wachten stond, zeker naar de meesten reacties vanuit deze topic gelezen te hebben.
Maar ik laat mij altijd graag uitgebreid informeren over alle mogelijkheden van de fiets, en het viel me op dat de medewerker verstand had van zaken.
Ik werd erop gewezen dat met de afstanden die ik fiets, ik de fiets wel vaak moest opladen en dat in de winter de fietsradius best wel kon afnemen.
Na wat uitleg gekregen te hebben kwam eindelijk het moment, had zelf nog nooit op een elektrische fiets gezeten. en reed vervolgens een klein stukje op stand 0 fietste eigenlijk zoals elk andere fiets waarop ik had gezeten.
Ik moest een vrij scherpe 90 graden bocht maken en ik zette de fiets op stand 1 en je merkt het meteen alsof iemand je even een duwtje in de juiste richting geeft.
Echter moest ik daarna meteen weer remmen weer een scherpe bocht om vervolgens achter iemand anders te zitten die haar fiets met 10km/h aan het testen was.
Een bochtje verder stopte ze en kon ik weer wat snelheid maken uiteindelijk 3 rondjes gereden om weer te stoppen bij de medewerker.
Voor jullie beeld ze hebben een best grote winkel en ze hebben midden in de winkel door de winkel heen een vierkant fietspad van ongeveer 2-meter breed gemaakt, ik weet niet hoe ze het doen in andere winkels maar om echt je fiets te testen vond ik het eigenlijk te klein.
Ik had het geluk dat ik een van de enige was die daadwerkelijk een fiets aan testen was, maar kan me voorstellen als je de hele tijd achter iemand anders zit dat dit best frustrerend kan zijn.
Om een lang verhaal niet nog langer te maken, ik had gevraagd om nog wat fietsen te testen die op de 600 leken.
Kreeg meteen de 800 aangewezen, een rondje gereden fietste ook heerlijk maar vond het model minder mooi, daarna nog 2 andere geprobeerd maar ik merkte dat mijn gedacht bij de 600 bleef.
En uiteindelijk heb ik deze fiets ook besteld, standaard word deze geleverd met spatbord en standaard en ik heb gevraagd of ze ook een stuurpen kunnen bevestigen en een axaslot erop kunnen zetten.
stuurpen was 34,95 en het axaslot was 33,95 en deze zouden gratis erop gezet worden, kreeg vervolgens de vraag of ik hem thuis bezorgd wilde laten bezorgen hij zou wel volledig gemonteerd afgeleverd worden hier zaten alleen wel extra kosten aangebonden of dat ik de fiets kwam ophalen uit de winkel.
Als ik hem thuis wilde laten bezorgen moest ik het gehele bedrag meteen betalen, kwam ik hem ophalen was een aanbetaling 10% voldoende.
Kreeg een dag later gelijk al een mailtje dat de verwachte datum ergens week 2 zal zijn, het is nog even geduld hebben maar ik ben benieuwd