Acties:
  • +6 Henk 'm!

• amukar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Dag iedereen en gelukkig nieuwjaar. Graag deel ik een paar foto's van mijn zwarte CGO600, met alles er op en er aan. Wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xlhU8Nb7ea8virGZZAc4XyOh-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHCdJeFKsI83tDJnwonxqdZy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLGqNJ1DVgEKhZsK5aajrQEjWZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7z0V0mPlO2sB6xUda2jjXtXd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ta3nCDfNJ_cwuVPIR_Q77keW6Vs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qL3jOTy96otxBDTom0YQloXg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBYDYp9aoL87ENdatHntGCU98OA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnNn3dUAgjhdsfMoEMj7c9Wv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UgszQakTkKewss6cT5hpoI8mE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXbIGRay54hnBbDvBtWfuCRz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC1CESHVVk5fhlh3fHQHaGCxtM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2MFRXrn5Qw9TUbG7f4u3sEJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door amukar op 08-01-2023 16:31 . Reden: foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:35
amukar schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:30:
Dag iedereen en gelukkig nieuwjaar. Graag deel ik een paar foto's van mijn zwarte CGO600, met alles er op en er aan. Wat vinden jullie?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er super goed uit veel plezier er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk89
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-04-2023
Goedemorgen allemaal. Ik had bijna CGO600 gekocht maar ik denk nog steeds aan Lekker Amsterdam+ (outlet vanaf 2021). Had iemand voor hetzelfde probleem moeten kiezen? Iemand heeft beide fietsen getest en kan zeggen welke naar zijn mening beter/meer waard is? Ik heb alle onderwerpen gelezen en bedankt voor jullie allemaal voor de tips en informatie die jullie hebben gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@pk89 toen ik aan het kijken was heb ik ook zitten twijfelen over de Lekker E-bikes. in veel oogpunten lijken ze erg op elkaar. de motor is het zelfde en misschien daarmee de sensor ook wel. ik weet zelf niet veel over hoe de lekker rijd en hoe de support etc, die is bij tenways in iedergeval wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 22:09
@pk89 Lekker Amsterdam is wat zwaarder: 21 kg. De cgo800 is 19kg en de 600 is 15 (maar dat is wel zonder achterop, spatborden etc). Verder geen ervaring met de fiets zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:14

XanderDrake

Build the future!

pk89 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:24:
Goedemorgen allemaal. Ik had bijna CGO600 gekocht maar ik denk nog steeds aan Lekker Amsterdam+ (outlet vanaf 2021). Had iemand voor hetzelfde probleem moeten kiezen? Iemand heeft beide fietsen getest en kan zeggen welke naar zijn mening beter/meer waard is? Ik heb alle onderwerpen gelezen en bedankt voor jullie allemaal voor de tips en informatie die jullie hebben gedeeld.
Goh ze lijken inderdaad wel op elkaar. Vooral het stuur is anders, die van de CGO600 is recht, zoals een mountainbike. Een 2023 model van Tenways is wel dusdanig nieuwer dat je het kan merken in de leeftijd van de accu, maar het zal niet veel schelen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:45
damiii schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Ik ik maar aan die connector draaien... :+

Maargoed het is dus een Higo connector, Zag op amazon al dat je gewoon Y splitters hiervoor kan kopen en achterlichten die al een Higo connector hebben. Vanavond even kijken welke kant mannelijk en vrouwelijk is zodat ik het juiste bestel!
Gisteren een mini-B connector binnengekregen maar helaas past deze niet. De connector op de fiets is nog wat kleiner (buitenmaat ca6mm ipv de 9mm van de mini-B). Even verder zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
qroy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Gisteren een mini-B connector binnengekregen maar helaas past deze niet. De connector op de fiets is nog wat kleiner (buitenmaat ca6mm ipv de 9mm van de mini-B). Even verder zoeken dus...
Ai Balen! Ik kwam uit op deze connector:

https://www.higocon.com/signal-connector/hg-fs-zx09b.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Inderdaad back to "square one". De HiGo micro ziet er heel anders uit en past dus ook sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
ik moet mijn dispaly nog vervangen dus ik zal eens kijken of ik meer informatie er over kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vorkenstein
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08-06 16:06
Weet een van jullie of de CGO800 lekker rijdt? Ik heb een filmpje van Bright gekeken en daar concludeerde hij dat de fiets nogal trilt en onstabiel is wanneer je 25 km/u per uur rijdt zonder handen op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 08:50
vorkenstein schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:19:
Weet een van jullie of de CGO800 lekker rijdt? Ik heb een filmpje van Bright gekeken en daar concludeerde hij dat de fiets nogal trilt en onstabiel is wanneer je 25 km/u per uur rijdt zonder handen op het stuur.
Hij rijdt lekker maar het klopt inderdaad wat hij er over zegt. Rond de 23/25km trilt de fiets als je de handen eraf haalt. Ik vind de balans van de fiets sowieso een minpuntje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:18
...

[ Voor 128% gewijzigd door neb0 op 11-02-2023 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorkenstein
Hambuerger schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Hij rijdt lekker maar het klopt inderdaad wat hij er over zegt. Rond de 23/25km trilt de fiets als je de handen eraf haalt. Ik vind de balans van de fiets sowieso een minpuntje.
Heb hem gisteren getest en vond hem wel fijn rijden. Alleen jammer dat het stuur niet verstelbaar is. Ook jammer dat je vaak moet trappen als je 25 km/u rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvercloudd
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09-2024
Een korte update gezien we alweer een maandje verder zijn.

Ik had op 19 dec mijn bestelling geplaats, levering was gepland in week 2.
Kreeg in de winkel al gelijk excuses aangeboden gezien week 2 toch wel een stukje later was dan ze hadden verwacht, maar gezien de kerst periode was dat uiteraard geen enkel probleem.

Het feit dat je geen foto van die fiets ziet maar wel een update zegt denk ik al voldoende, ik wacht nog op mijn bestelling. Heb tot eind vorige week gewacht met bellen om te horen dat de levering gepland zou zijn in week 3. Ik vroeg of er leveringsproblemen waren aangezien de verwachting week 2 zou zijn, dit was echter bij haar niet bekend.
Tevens gaf ze aan dat ze verwachte dat de fiets maandag of dinsdag wel klaar zou zijn.

Gezien de de reactie en de korte tijdbestek kreeg ik de indruk dat die al wel binnen was maar dat ze nog geen tijd hebben gehad om het te monteren en aan te passen.
Gisteren (woensdag) nogmaals even gebeld toen kreeg ik een hele vriendelijke medewerker aan de telefoon die mij vertelde dat de fiets nog niet binnen was en dat hij hem deze week ergens verwachte en dat ik spoedig een mailtje zou ontvangen.
Ik vroeg of er leveringsproblemen waren en kreeg nogmaals te horen dat er bij hun niks bekend was.

Misschien ben ik ongeduldig, misschien is dit standaard bij elektrische fietsen heb er verder geen ervaring mee, ben een klein beetje geïrriteerd iets met verwachtingen scheppen en nakomen.

Zou daarnaast de klantenservice geen 5 sterren geven, het zijn hele vriendelijke medewerkers maar er gaat technische wel iets goed fout.
ze hebben een chatknop op de website, maar die heeft het bij mij nog nooit gedaan.
En ik hou niet zo van bellen maar als je dan belt, krijg ik non-stop te horen "er is 1 wachtende voor u, u bent de eerst volgende in de rij" en normaal gesproken hoor je dan even 20 seconden niks om vervolgens weer een update te krijgen maar dit bandje gaat non-stop achter elkaar door.
En als je dan 2 min in de wacht staat....

Naja TLDR, bestelling is vertraagd ik moet nog even geduld hebben.
Silvercloudd schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:22:
Zat zelf al een tijdje te kijken voor een e-bike en de cgo600 was een van de opties die ik op het oog had.
Na deze topic een beetje gevolgd te hebben was ik overtuigd, alvast bedankt voor al jullie reacties.

Omdat het toch wel om best wat geld ging wilde ik wel een testritje doen, zo gezegd zo gedaan.
Ben afgelopen vrijdag naar de megastore fietsenwinkel.nl in utrecht geweest, je moet wel wat trapjes op lift was helaas defect maar eenmaal boven werd ik gelijk vriendelijk te woord gestaan.

Ik gaf aan te komen voor mijn testrit, ze vroeg om welke fiets en ik gaf aan de de tenways 600 ze wist meteen over welke fiest ik het had en we liepen richting het showexemplaar.
Ik kreeg hierbij niet echt de indruk dat de testrit ingepland was, ik keek om mij heen en zag in dit gigantische pand misschien nog 2-3 andere klanten ik had geluk dat het rustig was. Maar was op dat moment wel blij dat ik het testritje niet op zaterdag middag gepland had.

Ik heb zelf best wel een technische achtergrond, en heb mijn research gedaan en wist wat me te wachten stond, zeker naar de meesten reacties vanuit deze topic gelezen te hebben.
Maar ik laat mij altijd graag uitgebreid informeren over alle mogelijkheden van de fiets, en het viel me op dat de medewerker verstand had van zaken.
Ik werd erop gewezen dat met de afstanden die ik fiets, ik de fiets wel vaak moest opladen en dat in de winter de fietsradius best wel kon afnemen.

Na wat uitleg gekregen te hebben kwam eindelijk het moment, had zelf nog nooit op een elektrische fiets gezeten. en reed vervolgens een klein stukje op stand 0 fietste eigenlijk zoals elk andere fiets waarop ik had gezeten.
Ik moest een vrij scherpe 90 graden bocht maken en ik zette de fiets op stand 1 en je merkt het meteen alsof iemand je even een duwtje in de juiste richting geeft.
Echter moest ik daarna meteen weer remmen weer een scherpe bocht om vervolgens achter iemand anders te zitten die haar fiets met 10km/h aan het testen was.
Een bochtje verder stopte ze en kon ik weer wat snelheid maken uiteindelijk 3 rondjes gereden om weer te stoppen bij de medewerker.

Voor jullie beeld ze hebben een best grote winkel en ze hebben midden in de winkel door de winkel heen een vierkant fietspad van ongeveer 2-meter breed gemaakt, ik weet niet hoe ze het doen in andere winkels maar om echt je fiets te testen vond ik het eigenlijk te klein.
Ik had het geluk dat ik een van de enige was die daadwerkelijk een fiets aan testen was, maar kan me voorstellen als je de hele tijd achter iemand anders zit dat dit best frustrerend kan zijn.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken, ik had gevraagd om nog wat fietsen te testen die op de 600 leken.
Kreeg meteen de 800 aangewezen, een rondje gereden fietste ook heerlijk maar vond het model minder mooi, daarna nog 2 andere geprobeerd maar ik merkte dat mijn gedacht bij de 600 bleef.

En uiteindelijk heb ik deze fiets ook besteld, standaard word deze geleverd met spatbord en standaard en ik heb gevraagd of ze ook een stuurpen kunnen bevestigen en een axaslot erop kunnen zetten.

stuurpen was 34,95 en het axaslot was 33,95 en deze zouden gratis erop gezet worden, kreeg vervolgens de vraag of ik hem thuis bezorgd wilde laten bezorgen hij zou wel volledig gemonteerd afgeleverd worden hier zaten alleen wel extra kosten aangebonden of dat ik de fiets kwam ophalen uit de winkel.
Als ik hem thuis wilde laten bezorgen moest ik het gehele bedrag meteen betalen, kwam ik hem ophalen was een aanbetaling 10% voldoende.

Kreeg een dag later gelijk al een mailtje dat de verwachte datum ergens week 2 zal zijn, het is nog even geduld hebben maar ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Silvercloudd vreemd dat een bestelling bij een externe partner zo veel langer duurd dan bij tenways zelf.
zeker aangezien alle model momenteel gewoon goed leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonikH
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-09-2023
Silvercloudd schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:12:
Een korte update gezien we alweer een maandje verder zijn.

Naja TLDR, bestelling is vertraagd ik moet nog even geduld hebben.

[...]
Fietsenwinkel.nl tja, mijn ervaring is dat ze ook erg traag zijn en ik zelf constant er achter aan moet.
Spijt dat ik de fiets daar gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

franssie

Save the albatross

SonikH schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Fietsenwinkel.nl tja, mijn ervaring is dat ze ook erg traag zijn en ik zelf constant er achter aan moet.
En al betaald? Gaat niet zo goed met die tent de afgelopen jaren dus kan best zijn dat TenWays niet levert tot er een factuur is betaald door fietsenwinkel.nl.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonikH
franssie schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:22:
[...]

En al betaald? Gaat niet zo goed met die tent de afgelopen jaren dus kan best zijn dat TenWays niet levert tot er een factuur is betaald door fietsenwinkel.nl.
Bij de aanschaf (in augustus) deed ik een kleine aanbetaling. 2 maanden later pas de fiets kunnen ophalen en het restant betaald.
Maar de traagheid was niet alleen bij aanschaf, ook bij onderhoud/reparatie onderdelen / corrigeren gemaakte fouten.
Waar Tenways zelf zegt een levertijd van +/- 1 week te hebben voor onderdelen is het al een paar maanden wachten op Fietsenwinkel.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

franssie

Save the albatross

SonikH schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:10:
[...]

Bij de aanschaf (in augustus) deed ik een kleine aanbetaling. 2 maanden later pas de fiets kunnen ophalen en het restant betaald.
Maar de traagheid was niet alleen bij aanschaf, ook bij onderhoud/reparatie onderdelen / corrigeren gemaakte fouten.
Waar Tenways zelf zegt een levertijd van +/- 1 week te hebben voor onderdelen is het al een paar maanden wachten op Fietsenwinkel.nl.
In de facebookgroep lees ik inderdaad dat het meestal binnen een week wel binnen is bij mensen thuis, daar doen de meesten het onderhoud en vervangen zelf overigens, al geeft TenWays aan de kosten van de fietsenmaker te vergoeden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
Ik kan erkenen dat de onderdelen via Tenways zelf erg snel binnen komen. Motor was er in een week. Display in 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:18
vorkenstein schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:19:
Ik kan prima 25 km/u fietsen zonder handen aan het stuur en dus zonder trillingen. Heb een filmpje gemaakt maar kan deze hier niet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorkenstein
kgevol schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Ik kan prima 25 km/u fietsen zonder handen aan het stuur en dus zonder trillingen. Heb een filmpje gemaakt maar kan deze hier niet uploaden.
Rijd je hem al lang? En hoe bevalt het tot nu toe? Rijdt hij lekker als je boven de 25 km/u komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:18
Ik hem hem sinds november en bevalt heel goed! Rijdt heerlijk soepel, boven 25 wel iets zwaarder, je merkt wel als de ondersteuning stopt, maar kan wel prima stukjes daarboven fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
Sinds kort heb ik de nieuwe display op mijn cgo600. Bij deze ontbreekt het advanced menu waar bij de oude je het paswoord kon aan en uitzetten. Weet iemand waar anders ik dat kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvercloudd
  • Laatst online: 25-09-2024
SonikH schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Dat gevoel krijg ik ook, vanochtend nogmaals gebeld mijn fiets zou al wel binnen zijn maar ze wachten nog op een onderdeel...

Net al mijn frustratie in een email gegooid, ik heb nu 5x contact gehad met een best wel matige klantenservice om elke keer een belofte te krijgen "nee meneer volgende week kunt u u fiets ophalen" om vervolgens niks meer te horen tot ik zelf weer contact opneem.

Ik heb gezegd dat dit mijn laatste week is dat ik wacht en anders mogen ze de bestelling gewoon annuleren.
Ik woon in de buurt van Utrecht en het is jammer dat dit bij far het dichtbijzijnste retailer is maar kan ze niet echt meer aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1968v
  • Laatst online: 03-06-2023
Mijn vriendin was zo te spreken over mijn cgo800 dat ze er ook een besteld heeft.

Een zwarte. Maandagavond besteld, donderdagmiddag bezorgd.

Ze is wat kleiner dan ik(1.69, ik 1.93)dus geen stuurverhoger erop gezet.
Maar wel het Dresco slot, zo’n abus granit 6500 vouwslot, spatlapjes op de spatborden, andere bel(plastic onding die originele) en snelbinders.

Thv waar je het ringslot kunt monteren zit bij haar fiets een optie om wat te monteren gericht naar buiten toe, waar is dat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amukar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Erik1968v schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:11:
(...)
Thv waar je het ringslot kunt monteren zit bij haar fiets een optie om wat te monteren gericht naar buiten toe, waar is dat voor?
Is dat niet gewoon een voorziening voor een spatbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1968v
  • Laatst online: 03-06-2023
Geen idee, hier zie je het verschil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE_yxziNPTqZ4y-BZr_nO02Q1rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5ND79ms144iePyx2Cm6xOgl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUE5mKZieGrG1KAuh8OQU07bm8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ0JGeSDjPsduuvtMUqkO6Zv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jachtaas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-08-2023
ricknr9 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:26:
Sinds kort heb ik de nieuwe display op mijn cgo600. Bij deze ontbreekt het advanced menu waar bij de oude je het paswoord kon aan en uitzetten. Weet iemand waar anders ik dat kan uitzetten?
Herkenbaar. Ding ging stuk, krijg je een nieuwe, ben je ineens een slome duikelaar. Alle andere merken zoeven je voorbij, heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jachtaas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:54:
[...]

Herkenbaar. Ding ging stuk, krijg je een nieuwe, ben je ineens een slome duikelaar. Alle andere merken zoeven je voorbij, heel irritant
Huh, is je fiets ineens trager geworden?
Ik ben veelal de snelste ebiker op het fietspad, speed pedelecs en opvoerders daargelaten. Komt ook omdat ik flink bij pedal, overigens.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jachtaas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-08-2023
XanderDrake schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:57:
[...]

Huh, is je fiets ineens trager geworden?
Ik ben veelal de snelste ebiker op het fietspad, speed pedelecs en opvoerders daargelaten. Komt ook omdat ik flink bij pedal, overigens.
Ik heb de fiets een jaar geleden besteld. Na wat zoeken blijkt het een us versie te zijn die gedowngraded is naar Europa. Echter hebben ze dat software matig niet aangepast. Je hebt dan ondersteuning tot 32kmh. Als je dat niet weet, heb je dat ook niet door.

Na het kapot gaan van de display kreeg ik een nieuwe, duidelijk voor Europa. Afgestemd op 20kmh. Dan merk je ineens het verschil. Bij trappen is dan anders dan bij 32kmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jachtaas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Ik heb de fiets een jaar geleden besteld. Na wat zoeken blijkt het een us versie te zijn die gedowngraded is naar Europa. Echter hebben ze dat software matig niet aangepast. Je hebt dan ondersteuning tot 32kmh. Als je dat niet weet, heb je dat ook niet door.

Na het kapot gaan van de display kreeg ik een nieuwe, duidelijk voor Europa. Afgestemd op 20kmh. Dan merk je ineens het verschil. Bij trappen is dan anders dan bij 32kmh
32km/h, lekker. Ik fiets meestal 26-27km/h, zeker geen 20km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
het gaat niet om een gedowngrade versie maar het licht aan het display. het display dat Tenways gebruikt is een generiek type dat op meerdere fietsen gebruikt word. OEM kunnen zelf deze display instellen doormiddel van het advanced settings menu. dit menu is echter enkel met een code beveiligt en gemakkelijk te openen door eindgebruikers. in de nieuwere displays is dat niet meer direct mogenlijk, het instellen van het display gaat doormiddel van een software pakket en dus niet meer toegankelijk voor de eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chao5
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11-2023
Zijn er meer mensen die de QR code niet kunnen vinden voor het registeren van de fiets?
Ik heb op de aangewezen plek een QR code gevonden (onder, waar ook de gele stikker zit), maar die QR code werkt niet en bevat geen 15 karakters.

Kijk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jachtaas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:01:
In Europa is de maximum snelheid toch echt 25km/h (voor e-bikes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan_
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-06 21:12
Vandaag een proefritje op de CGO 800 gemaakt. Wat een lekkere fiets zeg. Nu is het enige punt dat we wel graag een kinderzitje achterop willen monteren voor wat stads ritjes. Tenways zelf geeft aan dat de fiets is ontworpen voor 1 persoon maar ik zie al best wat tweakers die er een achterzitje op hebben gemonteerd.

Hoe is dat bevallen? Heb je ook de bagagedrager vervangen, en zo ja met welke bagagedrager / zitje rijden jullie nu rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 22:47

Niwla

dat dus....

Wat is de algemene indruk van de lak van de 800? Bij de 600 was dit nogal een dingetje geloof ik?

Ik overweeg een 800 voor m'n zoon aan te schaffen aangezien z'n oude ebike de geest gegeven heeft. De 800 lijkt me een erg onderhoudsvriendelijke (kan weinig stuk aan)-fiets.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
de lak van de CGO600 lijkt vooral bij de eerste lichting een dingetje geweest te zijn hier heb ik er niet veel meer over gelezen. zelf heb ik er eentje uit de ''slechte'' lak generatie maar ik heb er weinig problemen mee gehad, nu ga ik er ook wel voorzichtig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 12:30
Past een 28 inch bagagedrager op de Tenways CGO600? De fiets heeft 28 inch wielen. Het valt mij op dat de bagagedragers die in dit forum worden genoemd 26 inch groot zijn. Bedankt voor de reactie(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Niwla schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:07:
Wat is de algemene indruk van de lak van de 800? Bij de 600 was dit nogal een dingetje geloof ik?
Ik denk dat bij de huidige generatie 600's het niet meer een ding is. Ik heb nog geen problemen gehad met mijn 600 icm de lak, ondanks redelijk intensief gebruik (kettingsloten en volle fietsstallingen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

charrel

Cortisol4life..

De nieuwe bagage drager maken ze daar op vast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZxZ-KffhkXB4Rf2pQnuSnbSOOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1Uv6ujQBuEQdwBkw0V6u08B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:29
Ik zie dat er nu een XL is van de CGO600. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinVdB
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-10-2023
NotLikeTheOther schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:49:
[...]

OT: CG800s een tijdje in gebruik en echt een super fijne fiets. Heb er ondertussen al iets van 350km op gereden en geen klachten qua rijgedrag. Enige waar ik tegenaan gelopen ben is dat er een schroef van de standaard los kwam, die ben ik dus gewoon kwijt. Misschien een idee om deze bij je eigen fiets even te controleren. Ondertussen zit er een nieuwe in en zijn beide voorzien van loctite.
Ik ben zo ook het onderste deel van fietsenstandaard van mijn CG600 kwijt geraakt. Dacht dat het aan mij lag en dat ik schroef misschien niet genoeg vast gedraaid had na verstellen...
Heb een nieuwe standaard besteld, maar zit er nog op te wachten. Volgende keer inderdaad een beetje blauwe Loctite er op. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErwinVdB
SonikH schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:56:
[...]

Hoi, tijdens het fietsen is het op een gegeven moment bij de trapas gaan kraken, alleen wanneer ik rechts kracht zet. Duidelijk hoorbaar en bij elke omwenteling hetzelfde geluid dus niet te missen.
Zet ik rechts geen kracht dan blijft het stil. Fietsenwinkel gaat het crankstel nog vervangen.
Ik had deze piep - kraakje ook in trapas van mijn CG600 half januari en ben op onderzoek uit gegaan. Het werd namelijk steeds erger bij mij, tot ik het niet meer vertrouwde.

Het zit in de rechterkant, bij aansluiting van tandwiel op de trapas. De koppelsensor zit als het ware als een bus om de trapas heen gemonteerd. Zie foto van Mivice (kloon) tapas. En op die koppelsensor bus zit dan weer rechts het tandwiel gemonteerd met een vertanding op de bus. Kennelijk kan er een heel klein beetje speling komen op de verbinding met vertanding tussen bus en tandwiel en dat geeft een kraak.

Ik heb een beetje Brunox Turbospray op de aansluiting tussen trasas rechts - koppelsensor - tandwiel gespoten en kraak was gelijk weg. Daarna nog minstens 200 km probleemloos en kraakloos gefietst. :)

Brunox Turbospray is een soort kruising tussen kruipolie en WD40. Dus je kunt het ook met WD40 proberen, maar geen garantie dat het zo lang blijft werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbS7DcHQ1qIJh4qzp-qWXMqiqkU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MupfgyRMahE000fnR0OrWU3Y.webp?f=user_large

Totaal nu ruim 550 km woon-werk verkeer gefietst met CG600, sinds half december.
Fijne fiets, bevalt erg goed. Meestal fiets ik zonder ondersteuning. Ik fiets dan half uur lang rond de 26-27 km/u. De fiets loopt erg licht. Belangrijk is wel om de banden goed op spanning te houden. Bij mij op 4 bar.

Het trapkracht gevoel is vergelijkbaar met alsof je met een ouderwetse 3-versnellingnaaf fiets altijd in de derde versnelling fietst. Bij optrekken, helling op of tegenwind trap het zwaar, maar zodra je op vlakke weg op snelheid bent fietst het heerlijk en lekker licht. Optrekken zonder bekrachtiging vanuit stilstand is best goed te doen, mits je beetje kracht in de benen hebt, en rustig aan doet.

Voordeel voor mij is de krachtige koplamp met grote batterij. Als ik flinke tegenwind heb, of niet bezweet op mijn werk wil aankomen, dan zet ik ondersteuning aan. Dan kun je nog steeds tegen de 25 km per uur fietsen en zonder op het werk te douchen fris bij je collega's aanschuiven. ;)
Soms gebruik ik ondersteuning even bij een kruispunt of stoplicht om vlot op te trekken, dat is ook wel fijn. Als ik op snelheid ben gaat ondersteuning weer uit. Zo doe ik weken met één acculading. :D

[ Voor 10% gewijzigd door ErwinVdB op 17-02-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mijn vriendin heeft er dus ook eentje gekocht, nu fiets ik al een tijd op een omgebouwde kalkhof endeavour uit 2011 met een tdsz2 eronder met 998watt accu. Maar wat fietst die tenways 800 eigenlijk lekker, snap wel dat de ondersteuning door een hoop mensen wat te pittig gevonden wordt. Op standje 2 schiet je al vooruit, mis eigenlijk de versnellingen helemaal niet. Goed comfort door de banden. Remmen moeten nog even ingeremd worden en het zadel vindt ze veel te hard en nog even een stuurverhoger scoren dan is ze helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonikH
ErwinVdB schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:46:
[...]

Ik had deze piep - kraakje ook in trapas van mijn CG600 half januari en ben op onderzoek uit gegaan. Het werd namelijk steeds erger bij mij, tot ik het niet meer vertrouwde.

Het zit in de rechterkant, bij aansluiting van tandwiel op de trapas. De koppelsensor zit als het ware als een bus om de trapas heen gemonteerd. Zie foto van Mivice (kloon) tapas. En op die koppelsensor bus zit dan weer rechts het tandwiel gemonteerd met een vertanding op de bus. Kennelijk kan er een heel klein beetje speling komen op de verbinding met vertanding tussen bus en tandwiel en dat geeft een kraak.

Ik heb een beetje Brunox Turbospray op de aansluiting tussen trasas rechts - koppelsensor - tandwiel gespoten en kraak was gelijk weg. Daarna nog minstens 200 km probleemloos en kraakloos gefietst. :)

Brunox Turbospray is een soort kruising tussen kruipolie en WD40. Dus je kunt het ook met WD40 proberen, maar geen garantie dat het zo lang blijft werken.

[Afbeelding]
Interessant, mij werd juist ten zeerste afgeraden om WD40 te gebruiken, waarom precies werd er dan weer niet bij verteld. Ik zou ook niet weten waarom niet eigenlijk, blijkbaar helpt het dus gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hangt van de wd40 af maar in principe smeert wd40 niet maar ontvet juist. Dus wd40 in een kogellager wordt een lager niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinVdB
Beter geen WD40 gebruiken dus.
Maar een echt smerende spray. Zoals die Brunox Turbospray dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
op de Facebook pagina van tenways is aangekondigd dat er morgen een nieuw model gelanceerd gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMCie
  • Laatst online: 05-06 12:13
Ik zag het ook op hun Twitter kanaal incl filmpje. De CGO 600 in ook een gele uitvoering en geïntrigeerde koplamp.
Ik stond op het punt er deze aan te schaffen maar wacht toch de release van morgen even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
eMCie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:04:
Ik zag het ook op hun Twitter kanaal incl filmpje. De CGO 600 in ook een gele uitvoering en geïntrigeerde koplamp.
Ik stond op het punt er deze aan te schaffen maar wacht toch de release van morgen even af.
zou ik zeker doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Past de axa defender nu wel, de boutmaat zit op 91mm maar het frame heeft 92mm. Wil even een slot halen voor de vrouw maar in de buurt is alleen maar de axa defender te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@charrel heb je een cgo600 of cgo800s? bandmaat is verschillend namelijk.
op de cgo 600 past een axa defender zonder problemen.
op de cgp800s moet je een breder model hebben AXA Imenso large word aangeraden door andere mensen in dit topc minimaal 92mm speling dien je te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:51:
Past de axa defender nu wel, de boutmaat zit op 91mm maar het frame heeft 92mm. Wil even een slot halen voor de vrouw maar in de buurt is alleen maar de axa defender te krijgen.
Zowel mijn vriendin als ik hebben een axa defender op onze 800's, dus die passen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
[quote]sysiwan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Even contact gehad met Support Tenways.

"The Axa lock of the distance between two holes should be 92.
After testing by technicians, you can use the first one which you send us to fit the bike"

Dat betrof de AXA IMENSO LARGE. Die kunnen dus met de Axa Flex Mount Strips gemonteerd worden.

[Afbeelding]
[/quote]

gebaseerd op verouderde informatie 8)7

@warp weet je zeker dat dat een axa defender is want de bout maat is maximaal 81 dus in theorie zou dat niet moeten kunen passen ;) zie quote

[ Voor 3% gewijzigd door ricknr9 op 22-02-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ze zeggen inderdaad 91mm:
Afbeeldingslocatie: https://axasyncforce.azurewebsites.net/assets/E0015056.jpg?637850116283400000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pcmistral
eMCie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:04:
De nieuwe CGO 600 (Pro) krijgt een afneembare accu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
ricknr9 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:34:
@warp weet je zeker dat dat een axa defender is want de bout maat is maximaal 81 dus in theorie zou dat niet moeten kunen passen ;) zie quote
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZPUvtXafKrvGJYUz8fU66vrg.jpg
Ja, dat weet ik zeker. Zie foto ;)

Staat ook axa defender op de order én op de factuur. De fietsenwinkel waar ik ze heb gekocht, bezorgde ze compleet afgemonteerd bij de aflevering. Dus ik heb ze er niet zelf opgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
Tenways CGO 600 Pro

Geïntegreerd voorlicht. Mooi die uitneembare accu en verstelbare stuurpen. Standaard een standaard en spatborden.

De remkabel van de voorrem zwiert er wel erg vrolijk op los.
Qua design denk ik dat ik de 'oude' CGO 600 mooier vind. Framebuizen en verhoudingen (lengte, dikte en hoek) vind ik bij dat model fraaier. Bij de pro hebben ze wat dat betreft wat laten liggen.

(BTW, dat hyperbool geneuzel over 'Cowboy' of ''Van Moof' killer' in dit soort video's, mag van mij achterwege gelaten worden. :| )

[ Voor 36% gewijzigd door neb0 op 22-02-2023 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
neb0 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 03:33:
Tenways CGO 600 Pro

[YouTube: TENWAYS CGO 600 PRO UNBOXING (Cowboy-Killer?)]

Geïntegreerd voorlicht. Mooi die uitneembare accu en verstelbare stuurpen. Standaard een standaard en spatborden.

De remkabel van de voorrem zwiert er wel erg vrolijk op los.
Qua design denk ik dat ik de 'oude' CGO 600 mooier vind. Framebuizen en verhoudingen (lengte, dikte en hoek) vind ik bij dat model fraaier. Bij de pro hebben ze wat dat betreft wat laten liggen.

(BTW, dat hyperbool geneuzel over 'Cowboy' of ''Van Moof' killer' in dit soort video's, mag van mij achterwege gelaten worden. :| )
Er lijkt een CDN riem op te zitten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ricknr9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYBIL_GOl1gPobaJmPKYYLkmwUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qqkmab905mM0oWD0XCAh4hQR.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag heeft tenways de nieuwe CGO600 Pro gelanceerd. Tenways heeft deze forum thread gevold de afgelopen tijd en mij de kans gegeven de nieuwe CG0600 pro te testen en mijn ervaring er mee te delen. Inmiddels heb ik de opening post aangepast en hier alle informatie van de CGO 600 pro aan toegevoegd. Maar in deze post ook nog alle aanpassingen ten opzichte van de standaard CGO 600.
Kleur
De CGO 600 pro is verkrijgbaar in de volgende kleuren
Avocado green/Peble grey/Midnight Black/ Sky blue
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko4W5cjiHIqk-jHO-HRnGxuczx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnPyZ6yZem7yGIZpJSPgxrcI.jpg?f=fotoalbum_large

Aandrijving

De CGO 600 pro beschikt over de zelfde aandrijving als het standaard model dit betekend:
• Mivice M070 250W Rear Hub Motor
• Mivice S200 Torque Sensor
• Mivice C201 Controller
De display is het zelfde als op de standaard CGO 600 het kleuren scherm met navigatie van de CGO 800s heeft zijn weg dus niet naar het pro model gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ddka_YuJ9I8d8FueHAmtt-AGVFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ou6oW9AjFO0IZW9ReRFeu0cA.jpg?f=fotoalbum_large
Baterij
In tegestelling tot het normale model beschikt de pro over een verwijderbare accu. De accu is 360 Watt groot en is daarmee een stuk groter als het niet pro model. Tenways geeft aan dat de fiets hiermee 100km ver zou moeten komen
Model
de pro is ten opzichte van zijn kleinere broertje wat aangekomen en weegt 16 kg. Dit is vooral te wijten aan de grotere accu. Daarnaast beschikt de pro over een verstelbaar stuur. Het stuur is zowel in de hoogte en de diepte verstelbaar. De koplamp is ditmaal geïntegreerd in de behuizing van de fiets waardoor de pro een duidelijk nieuwe ‘’gezicht’’ krijgt. Achter verlichting word nog steeds verzorgd door een losse lamp. Ook worden deze keer spatborden en standaard meegeleverd in de doos.

Eerste indruk

Ik heb de CGO 600 pro sinds 20-2-23 dit is dus enkel een eerste impressie, wanneer ik wat meer kilometers heb gereden zal ik een echte review met jullie delen. Maar ik kan in ieder geval mijn eerste mening delen.
Verpakking
De CGO 600 pro komt in een zelfde verpakking als de andere modellen. De accu zat in mijn geval al gemonteerd in de fiets en was niet in de aparte accu door. Naast de fiets word er een kleine tool kit meegeleverd met alle benodigde sleutels ,inbus en schroevendraaier. Ook de reflectoren, het achterlicht, de pedalen en een kleine fietspomp zitten in de doos. De handleiding zit ook in deze doos en heeft een duidelijke upgrade gekregen ten opzichte van de standaard CGO 600.
bij het uitpakken van de fiets valt wel op dat deze voorzien is van erg veel plastic. Tenways geeft aan een groen bedrijf te willen zijn maar de verpakking kan hier misschien nog wel wat verbetering krijgen. De rest van de fiets zit op een vergelijkbare manier verpakt als de vorige modellen.
Monteren
Het monteren is erg vergelijkbaar met de CGO 600. De fiets word geleverd met het voorwiel niet gemonteerd daarnaast moet ook het stuur worden bevestigd en het zadel en trappers worden bevestigd. Ik ben niet geweldig technische maar voor mij is het allemaal geen probleem om het te monteren de handleiding is erg duidelijk. Ik ben ongeveer 30 minuten bezig geweest om de fiets in elkaar te zetten.

Ik heb een avocado groen model gekregen de nieuwe kleur die enkel beschikbaar is voor het pro model. Ik ben zelf erg van de kleur te spreken deze heeft een matte afwerking. De schroeven hebben een glas zwarte afwerking en springen er echt uit. Voor mensen die graag een iets mildere kleur willen zijn er ook een zwart en grijs model beschikbaar.

Hier wat beautyshots van de CGO 600 naast de CGO 600 pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihDwD_5LEdDJvON3cvNys5P8rbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtI3eDlThdlULvrsyGlKUIo3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwdrBqF6gLazjaCaR3LyxvRLTVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wT4OYtK3azU8caSWCBaIsI8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste Impressie

De fiets voelt erg goed aan en lijkt een stukje verfijnder te zijn dan het standaard model. Dit kan je bijvoorbeeld zien aan de remkabel die door het achter frame loopt in plaats van er langs. Ook de geïntegreerde lamp maakt de fiets wat minimalistische. Ook de bel rammelt niet meer en de handvaten bieden wat meer comfort. Maar voor mij toch wel de belangrijkste verandering is het verstelbare stuur. Mijn CGO 600 fietst heerlijk maar zelfs met after-market stuur verhoger blijft de zit houding erg sportief. Door gebruik te maken van een verstelbaar stuur is mijn grootste ergernis met de CGO 600 verholpen. Helaas ontbreekt door het gebruik van een verwijderbare accu de bidon houder maar dat is geen groot probleem. De fiets word nog steeds geleverd met een los achterlicht en deze keer zonder oplaadbare batterij. Voor mij is dat wel een punt waar tenways beter had kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhcIRwGSMm8o64ixXa3DkrP5in4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNt4KLsQIzOY1PYH3zxMAr5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c_t3gOeoPiET7MH6fvhVc5TGB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zj7JXlW2nffbRKNNvEtiv9SH.jpg?f=fotoalbum_large

Om een goede rij impressie te krijgen zal ik de aankomende tijd veel kilometers gaan maken en mijn ervaring met jullie gaan delen. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 09:52
ricknr9 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Hi. Dat is een oude post van mij. Ondertussen heb ik later geschreven dat ik een simpel PRAXIS slot heb genomen voor 'weinig' die nog steeds prima vastzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@sysiwan ik heb mijn post aangepast ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06 12:07
Zojuist de CGO 600 Pro aangeschaft met de €100 pre order korting! De QOL updates maken dit eindelijk de totale fiets naar mijn wensen :)

*edit, ik ben voor een wat kekker kleurtje gegaan met mat groen

[ Voor 19% gewijzigd door DQmanglocQ op 22-02-2023 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMCie
  • Laatst online: 05-06 12:13
Same here, Pebble Grey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ricknr9 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:21:
[Afbeelding]

Vandaag heeft tenways de nieuwe CGO600 Pro gelanceerd. Tenways heeft deze forum thread gevold de afgelopen tijd en mij de kans gegeven de nieuwe CG0600 pro te testen en mijn ervaring er mee te delen. Inmiddels heb ik de opening post aangepast en hier alle informatie van de CGO 600 pro aan toegevoegd. Maar in deze post ook nog alle aanpassingen ten opzichte van de standaard CGO 600.
Kleur
De CGO 600 pro is verkrijgbaar in de volgende kleuren
Avocado green/Peble grey/Midnight Black/ Sky blue
[Afbeelding]

Aandrijving

De CGO 600 pro beschikt over de zelfde aandrijving als het standaard model dit betekend:
• Mivice M070 250W Rear Hub Motor
• Mivice S200 Torque Sensor
• Mivice C201 Controller
De display is het zelfde als op de standaard CGO 600 het kleuren scherm met navigatie van de CGO 800s heeft zijn weg dus niet naar het pro model gevonden.
[Afbeelding]
Baterij
In tegestelling tot het normale model beschikt de pro over een verwijderbare accu. De accu is 360 Watt groot en is daarmee een stuk groter als het niet pro model. Tenways geeft aan dat de fiets hiermee 100km ver zou moeten komen
Model
de pro is ten opzichte van zijn kleinere broertje wat aangekomen en weegt 16 kg. Dit is vooral te wijten aan de grotere accu. Daarnaast beschikt de pro over een verstelbaar stuur. Het stuur is zowel in de hoogte en de diepte verstelbaar. De koplamp is ditmaal geïntegreerd in de behuizing van de fiets waardoor de pro een duidelijk nieuwe ‘’gezicht’’ krijgt. Achter verlichting word nog steeds verzorgd door een losse lamp. Ook worden deze keer spatborden en standaard meegeleverd in de doos.

Eerste indruk

Ik heb de CGO 600 pro sinds 20-2-23 dit is dus enkel een eerste impressie, wanneer ik wat meer kilometers heb gereden zal ik een echte review met jullie delen. Maar ik kan in ieder geval mijn eerste mening delen.
Verpakking
De CGO 600 pro komt in een zelfde verpakking als de andere modellen. De accu zat in mijn geval al gemonteerd in de fiets en was niet in de aparte accu door. Naast de fiets word er een kleine tool kit meegeleverd met alle benodigde sleutels ,inbus en schroevendraaier. Ook de reflectoren, het achterlicht, de pedalen en een kleine fietspomp zitten in de doos. De handleiding zit ook in deze doos en heeft een duidelijke upgrade gekregen ten opzichte van de standaard CGO 600.
bij het uitpakken van de fiets valt wel op dat deze voorzien is van erg veel plastic. Tenways geeft aan een groen bedrijf te willen zijn maar de verpakking kan hier misschien nog wel wat verbetering krijgen. De rest van de fiets zit op een vergelijkbare manier verpakt als de vorige modellen.
Monteren
Het monteren is erg vergelijkbaar met de CGO 600. De fiets word geleverd met het voorwiel niet gemonteerd daarnaast moet ook het stuur worden bevestigd en het zadel en trappers worden bevestigd. Ik ben niet geweldig technische maar voor mij is het allemaal geen probleem om het te monteren de handleiding is erg duidelijk. Ik ben ongeveer 30 minuten bezig geweest om de fiets in elkaar te zetten.

Ik heb een avocado groen model gekregen de nieuwe kleur die enkel beschikbaar is voor het pro model. Ik ben zelf erg van de kleur te spreken deze heeft een matte afwerking. De schroeven hebben een glas zwarte afwerking en springen er echt uit. Voor mensen die graag een iets mildere kleur willen zijn er ook een zwart en grijs model beschikbaar.

Hier wat beautyshots van de CGO 600 naast de CGO 600 pro

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste Impressie

De fiets voelt erg goed aan en lijkt een stukje verfijnder te zijn dan het standaard model. Dit kan je bijvoorbeeld zien aan de remkabel die door het achter frame loopt in plaats van er langs. Ook de geïntegreerde lamp maakt de fiets wat minimalistische. Ook de bel rammelt niet meer en de handvaten bieden wat meer comfort. Maar voor mij toch wel de belangrijkste verandering is het verstelbare stuur. Mijn CGO 600 fietst heerlijk maar zelfs met after-market stuur verhoger blijft de zit houding erg sportief. Door gebruik te maken van een verstelbaar stuur is mijn grootste ergernis met de CGO 600 verholpen. Helaas ontbreekt door het gebruik van een verwijderbare accu de bidon houder maar dat is geen groot probleem. De fiets word nog steeds geleverd met een los achterlicht en deze keer zonder oplaadbare batterij. Voor mij is dat wel een punt waar tenways beter had kunnen doen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Om een goede rij impressie te krijgen zal ik de aankomende tijd veel kilometers gaan maken en mijn ervaring met jullie gaan delen. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag 😉
Mooie review! Dit is dus de CGO600 voor de massa, de mensen die lekker rechtop willen zitten. Goede aanrader dus!

Mijn plusjes
  • Voorlamp
  • Grotere accu die je kan verwijderen
  • Aanpasbaar stuur
Mijn minnetjes
  • Zelfde ouderwetse scherm
  • Achterlamp nog steeds los terwijl ik dit belangrijker vind dan de voorlamp
  • Minder sportief
  • Duurder, zelfs met early bird prijzen nog steeds 200€ in mijn geval
  • Minder mooi! Ik vind het door de aanpassingen er minder stoer uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:55:
Mijn minnetjes
  • Zelfde ouderwetse scherm
  • Achterlamp nog steeds los terwijl ik dit belangrijker vind dan de voorlamp
  • Minder sportief
  • Duurder, zelfs met early bird prijzen nog steeds 200€ in mijn geval
  • Minder mooi! Ik vind het door de aanpassingen er minder stoer uitzien
Op zich eens qua minpuntjes. Dat ie duurder is, is op zich wel logisch vanwege de grotere accu (plus dat ie nu ook uitneembaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
@ricknr9 Bedankt voor de review. Kun je kijken of de riem dezelfde is als op de CGO600? Ben benieuwd naar de rijervaring de komende tijd. Veel plezier met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@pcmistral ja volledige aandrijving is het zelfde als het niet pro model dus. Heb nu iets van 20km gefietst en qua aandrijving voelt alles identiek. De riem is ook het zelfde.

@XanderDrake ben zeker het achterlicht met je eens een gemiste kans als je mij vraagt.
Qua prijs is het naar mijn idee een goede prijs. De batterij is een stuk groter. De spatborden zitten er nu ook standaard bij, deze zijn nu ook van metaal ipv plastic.
Looks blijven altijd persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
kan er op de cgo 600 pro een bagagedrager worden geplaatst voor een kinderzitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
ricknr9 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:51:
@pcmistral ja volledige aandrijving is het zelfde als het niet pro model dus. Heb nu iets van 20km gefietst en qua aandrijving voelt alles identiek. De riem is ook het zelfde.

@XanderDrake ben zeker het achterlicht met je eens een gemiste kans als je mij vraagt.
Qua prijs is het naar mijn idee een goede prijs. De batterij is een stuk groter. De spatborden zitten er nu ook standaard bij, deze zijn nu ook van metaal ipv plastic.
Looks blijven altijd persoonlijk ;)
Op de afbeeldingen lijkt het op de pro inderdaad een CDN belt ipv CDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
El Capitan schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:31:
kan er op de cgo 600 pro een bagagedrager worden geplaatst voor een kinderzitje?
Het model voor de reguliere 600 past ook op de 600 pro volgens de Tenways site:
https://www.tenways.com/products/carrier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@El Capitan de zelfde bagage dragen als voor de cgo600 kan op de pro worden gemonteerd. bij dat model raden tenways aan geen kinderzitje te plaatsen dus ik vermoed hier ook. ik zal vanavond even de riemen vergelijke voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
ricknr9 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:41:
@El Capitan de zelfde bagage dragen als voor de cgo600 kan op de pro worden gemonteerd. bij dat model raden tenways aan geen kinderzitje te plaatsen dus ik vermoed hier ook. ik zal vanavond even de riemen vergelijke voor de zekerheid
Deze vraag is al vaker langsgekomen in dit topic. Dat ligt aan het draaggewicht van de bagagedrager van Tenways zélf. De fiets kan meer gewicht hebben als je een alternatieve bagagedrager monteert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ricknr9 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:51:
Qua prijs is het naar mijn idee een goede prijs. De batterij is een stuk groter.
Dat is natuurlijk waar, en het leidt wel tot langere afstanden fietsen. Maar ik zou voor Pro versie ergens iets meer verwachten, naast een grotere accu. De voorlamp geeft niet echt extra functionaliteit. Bijv. de CGO800s heeft een heel fancy scherm, dat is een duidelijke meerwaarde tegenover de 600.
De spatborden zitten er nu ook standaard bij, deze zijn nu ook van metaal ipv plastic.
Ik had bij mijn 600 gewoon spatborden zitten, dus dat is voor mij geen meerwaarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonikH
ErwinVdB schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:19:
Beter geen WD40 gebruiken dus.
Maar een echt smerende spray. Zoals die Brunox Turbospray dus.
Bedankt nog voor de tip, deze heeft het issue bij mij ook verholpen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcmistral
Ik heb de fiets vandaag ook besteld in deze kleur. In mijn maat nu al niet meer leverbaar, was dus net op tijd :)

[ Voor 13% gewijzigd door pcmistral op 22-02-2023 16:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ricknr9
@El Capitan @pcmistral
Heb het nog even gecontroleerd
Het is een cdn riem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-DUcgG4vHJmYROUtO-bpBZkL8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voYdWKkoDGhxXcspW5XVdbl2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@ricknr9 Bedankt voor de eerste impressie!

Eigenlijk zou je beide fietsen eens 'moeten' wegen. :) Bij de pro dan de bagagedrager bijtellen.

Wat is de breedte van de banden van de Tenways CGO 600 Pro? Op de website staat 40 mm vermeld.

EDIT: zo te zien 622-47.

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 23-02-2023 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@neb0 ik zal eens kijken waar ik hem kan wegen. Mijn personen weegschaal thuis gaat hem niet worden denk ik 😅. Ik heb wel het gevoel dat de pro mee dan 1kg mee weegt als het standaard model maar dat kan ik niet onderbouwen.
Ik zal de banden even nakijken en later hier posten ik vermoed dat ze het zelfde zijn als de CGO800s

• blok0158
  • Laatst online: 28-04 11:41
is het mogelijk dat er van de CGO800s ook een PRO model gaat komen?

• ricknr9
@blok0158 ik heb er nog niks van gehoord in iedergeval

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43

ewf

Wat zou de Pro versie van de CGO800 dan moeten hebben? (wat hij nu nog niet heeft?)

De CGO600 Pro is naar mijn mening de bijna ideale e-bike mist alleen het display van de 800 en de verende voorvork...

• blok0158
  • Laatst online: 28-04 11:41
zou bv een “integrated Front Light” kunnen krijgen en meer keuze uit kleuren..

• Robino
  • Laatst online: 13-06 21:50
Ik zou graag een normale bagagedrager zien op een opvolger van de 800, max 25 kg, die niet 3 cm smaller is dan de standaard. En ook meteen een voorgemonteerd slot.

En wat ook nog bij de 600 Pro ontbreekt, is een geïntegreerde achterreflector. Ik vind het zo goedkoop staan dat je zo'n losse reflector zelf moet monteren.

• Kollies
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-11-2024
Kun je met de Tenways fietsen ook zonder ondersteuning fietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Kollies schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:21:
Kun je met de Tenways fietsen ook zonder ondersteuning fietsen?
Ja hoor. Is geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door warp op 23-02-2023 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
warp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Ja hoor. Is geen probleem.
Ja... maar doordat je versnellingen mist is het niet lekker bij lagere snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kollies
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-11-2024
YoshiBignose schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:09:
[...]

Ja... maar doordat je versnellingen mist is het niet lekker bij lagere snelheden.
Is het dan meer een single speed met een zwaar verzet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kollies schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:45:
[...]

Ja... tot je harder dan 30 km/u gaat dan trap je je een ongeluk >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Kollies schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:45:
Het verzet is ongeveer vergelijkbaar met de derde versnelling van een gewone fiets met drie versnellingen.

Het wegrijden kost dus wat kracht en voor 25km/h+ moet je flink bijtrappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Klopt en een singlespeed kost je ook wat aan accuduur. Zou je in een licht verzet wegfietsen en heb je veel stops (lees stoplichten ;)) dan zou je met regelmatig terugschakelen verder kunnen komen.
Rol je van een heuvel af, dan trap je je ook wezenloos. Een heuvel op is aanpoten maar hangt natuurlijk af van de steilheid en het aantal meters. Voordeel is dat je geen omkijken hebt naar het schakelen en minder onderhoud(skosten). Toch zou ik graag een drietal versnellingen wensen.

[ Voor 16% gewijzigd door neb0 op 24-02-2023 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
blok0158 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:44:
is het mogelijk dat er van de CGO800s ook een PRO model gaat komen?
In een 'review' van een ambassadeur (review tussen '' want, hoewel informatief, zijn het eigenlijk vooral een soort video-advertorials vind ik) werd er gehint op nog meer modellen. Een met versnellingen, middenmotor en ook een bakfiets. Of en wanneer deze uitkomen is onbekend.

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 24-02-2023 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43

ewf

Een vergelijkbare fiets maar met versnelling (2) is de iMove President, lijkt erg op de CGO600 maar dan met 2 versnellingen. Hij schakelt bij ca. 20km naar de hogere versnelling. Versnelling zit in de naaf.
De prijs ligt dan wel een stukje hoger namelijk € 2770,- (https://imove.nl/stadsfietsen/president-22-23.html).

Ik heb er zelf niet op gefietst maar vermoed dat de naafversnelling wat rendement kost, ca. 10%, zoals bij normale fietsen met naafversnellingen maar dat merk je pas bij fietsen zonder ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
ricknr9 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:41:
Ik zie nu ook op de website staan dat het maximale gewicht op de bagagedrager van Tenways maar 15kg is. Dan is een kinderzitje inderdaad een no-go met de eigen bagagedrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
YoshiBignose schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:40:
[...]

Ja... tot je harder dan 30 km/u gaat dan trap je je een ongeluk >:)
Ik kan mij haast niet voorstellen dat continu fietsen zonder ondersteuning de levensduur van de cranks en pedalen ten goede komt. Die zullen erop gemaakt zijn om ondersteuning van de motor te krijgen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@El Capitan er zijn hier op het forum wel genoeg voorbeelden van mensen die het met een andere bagage drager hebben gedaan dus als je wilt vermoed ik dat er wel een mogenlijkheid is.

@ewf ziet er goed uit maar inderdaad wel een fiets een een andere prijsklasse waar misschien ook nog wel andere opties zijn. heb op het algemene e-bike forum ook wel eens gelezen dat die naafmotoren met versnellingen toch wel erg veel last hebben van slijtage en defecten.

@Kollies mijn ervaring met de CGO600 is dat wanneer je de ondersteuning uitzet het voelt of je wind tegen hebt, je kan er mee fietsen maar je doet het niet voor je plezier is mijn ervaring. echter wanneer je boven de 25km/h komt word de motor niet abrupt uitgeschakeld en voelt het wel heel natuurlijk. bij grote afstanden fiets ik vaak boven de 25km/h en dat gaat zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
El Capitan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Ik kan mij haast niet voorstellen dat continu fietsen zonder ondersteuning de levensduur van de cranks en pedalen ten goede komt. Die zullen erop gemaakt zijn om ondersteuning van de motor te krijgen of niet?
Nou boven de 25 km/u maakt dat sowieso niet uit want dan helpt de motor niet. Als je bedoelt om de eerste meters weg te komen dan geloof ik dat best ja. Je merkt ook dat het helemaal niet lekker is zonder ondersteuning te fietsen als je vaak moet stoppen. Ik hou hem dan ook altijd gewoon op standje 1 en als ik sportiever wil doen dan trap ik wel wat harder.

Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.