• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:26
thnx @ricknr9 . Ik fiets te weinig om een echt grote investering te doen qua electrische fiets. Ben meer een mooi weer fietser. zou graag mijn vrouw bij houden op haar ebike (alhoewel ik bergop sneller ben) met beide een kind achterop. twijfel tussen de cgo pro of een goedkopere niet electrische van goede kwaliteit. Ik vind de Tenways wel heel erg gaaf.

edit
T is toch geen ebike geworden. Kalkhoff Endeavour 8 gekozen. vooral vanwege afweging jaarlijkse km vs aanschaf

[Voor 14% gewijzigd door El Capitan op 25-02-2023 16:11]

• SonikH
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-03 00:00
Ik vind het wonderbaarlijk om te lezen dat sommigen regelmatig fietsen boven de 25 km/u.
Niet eens vanwege de ondersteuning die er dan niet meer is maar vanwege het traptempo. Ik vind die bij 25 al behoorlijk snel vanwege de singlespeed.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:19

XanderDrake

Build the future!

SonikH schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:43:
Ik vind het wonderbaarlijk om te lezen dat sommigen regelmatig fietsen boven de 25 km/u.
Niet eens vanwege de ondersteuning die er dan niet meer is maar vanwege het traptempo. Ik vind die bij 25 al behoorlijk snel vanwege de singlespeed.
Hmm? Als ik wind mee heb ga ik vaak 28-30km en heb op een lange afrit wel eens 53km/u (gps tracked) gehaald }:O
Het is een sportieve fiets, zeg maar gerust :+

edit:
op 54km trap je overigens wel je benen uit je lijf

[Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 24-02-2023 12:54]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• SonikH
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-03 00:00
XanderDrake schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:52:
[...]

Hmm? Als ik wind mee heb ga ik vaak 28-30km en heb op een lange afrit wel eens 53km/u (gps tracked) gehaald }:O
Het is een sportieve fiets, zeg maar gerust :+

edit:
op 54km trap je overigens wel je benen uit je lijf
Is dat op de CGO800 of de 600? Ik kan op de 600 ook wel tussen de 25-30 fietsen maar dat doe ik alleen korte stukjes, ik vind het hoge traptempo dan echt niet lekker meer laat staan met mee trappen bij 53 km/u op een afrit haha.

[Voor 6% gewijzigd door SonikH op 24-02-2023 13:23]

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05:23
El Capitan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:17:
thnx @ricknr9 . Ik fiets te weinig om een echt grote investering te doen qua electrische fiets. Ben meer een mooi weer fietser. zou graag mijn vrouw bij houden op haar ebike (alhoewel ik bergop sneller ben) met beide een kind achterop. twijfel tussen de cgo pro of een goedkopere niet electrische van goede kwaliteit. Ik vind de Tenways wel heel erg gaaf.
Je zou dan inderdaad kunnen overwegen om een lichtlopende fiets zonder motor ;) aan te schaffen. Dat kan ook met riem en bijv. Nexus 8 als je per se geen derailleur zou willen. Bijv. de Cube Travel Pro. https://www.cube.eu/nl/cube-travel-pro-denim-n-silver/650200
Geen gedoe met accu's die al dan niet slijten of mogelijke storingen.

• neb0
ewf schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:41:
Een vergelijkbare fiets maar met versnelling (2) is de iMove President, lijkt erg op de CGO600 maar dan met 2 versnellingen. Hij schakelt bij ca. 20km naar de hogere versnelling. Versnelling zit in de naaf.
De prijs ligt dan wel een stukje hoger namelijk € 2770,- (https://imove.nl/stadsfietsen/president-22-23.html).

Ik heb er zelf niet op gefietst maar vermoed dat de naafversnelling wat rendement kost, ca. 10%, zoals bij normale fietsen met naafversnellingen maar dat merk je pas bij fietsen zonder ondersteuning.
Ik heb ook naar de iMove gekeken. Betere lak (maar ook niet geweldig), betere afmontage (wel gewoon ordinaire kettingspanners), AXA slot en CDX-riem. Accu 500 Wh.
Het gewicht wat ze vermelden klopt niet helemaal. De fiets weegt zonder bagagedrager (die kun je tegen meerkosten bestellen) ca. 18 kg. Je krijgt op de elektrische onderdelen slechts 1 jaar garantie i.p.v. de gebruikelijke 2! Dat wordt vaak over het hoofd gezien. Er is alleen een servicepunt in Ede en retoursturen is voor eigen rekening (ook binnen de 14 dagen bedenktijd).

Tja nu we dan toch bezig zijn.
Eventuele Tenways alternatieven (maar wel duurder) zijn er uiteraard. Ampler heeft een scala. Evenals Lekker bikes, Watt, Qonqer, VM, Veloretti, Cowboy etc. Maar allemaal geen dealernetwerk.
Cortina met bijv. de nieuwe E-Lett wel: https://www.cortinafietsen.nl/page/modellen/e-lett
Voordeel, verkrijgbaar in de vakhandel, ik dacht vanaf zo'n EUR 2300,-
Geen idee hoe de fiets verder fietst en ook niet van de kwaliteit.

• neb0
En nog meer voorbeelden van fietsen met naafmotoren: https://www.bike24.de/e-bikes.html/f.motorposition.heckmotor

https://www.bike-x.de/e-bike/news/light-ebikes-test/

Aparte designfiets, de Lemo One, hier nog niet genoemd: https://lemofuture.com/

Nu is het wel ff genoeg. :)

[Voor 228% gewijzigd door neb0 op 01-03-2023 00:43]

• neb0
Tenways CGO 600 Pro - Stack + reach.

Stack maat M en L: 589 mm
Reach maat M: 430 mm
Reach maat L: 440.7 mm

De stack is dus op het L-model niet groter/hoger. Jammer maar te verwachten vanwege de gelijke lengte van de balhoofdbuis. De reach is flink vind ik. Uiteraard kan de verstelbare stuurpen daar enige uitkomst bieden.

@ricknr9 Wellicht is deze info handig voor in de openingspost. :) Afkomstig van Tenways support.

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@neb0 bedankt voor je bijdragen het is toegevoegd

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03 10:54
Nog een andere betaalbare:

https://www.decathlon.nl/...302307?mc=8526892&c=GRIJS

Ja Decathlon heeft een redelijk mooie e-bike.... € 1699,- wel met drailleur ipv. belt.

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 13:30
Weet iemand of er op de 600 Pro een voorzitje (kinderstoeltje) gemonteerd kan worden? Achterzitje heb ik al meerdere malen gezien op de 600 en 800, maar een voorzitje nog niet.

• ricknr9
  • Nu online
@walliewop zal waarschijnlijk wel kunnen zijn veel universele zitjes op de markt. Tenways zal het in iedergeval niet aanraden zoals hier al vaker te lezen is geweest

• ricknr9
  • Nu online
update

Zondag mijn eerste langere afstand gefietst.
30km met niet te veel wind. Batterij was 100% en 65% bij aankomst thuis. Verbruik lijkt dus redelijk overeen te komen met de fabriek opgave maar meer kilometers zijn nodig om dat met zekerheid te stellen.

Aandrijving is erg vergelijkbaar met de standaard CGO600 en daarmee plezierig naar mijn mening. De fiets voelt op het eerste oogpunt wat stijver aan dan het standaard model waardoor de fiets iets scherper stuurt.

Al met al een fijne rit geweest. Aankomende week geven ze goed weer af dus ik hoop er nog wel flink wat kilometers te maken deze week.

• walliewop
ricknr9 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:18:
@walliewop zal waarschijnlijk wel kunnen zijn veel universele zitjes op de markt. Tenways zal het in iedergeval niet aanraden zoals hier al vaker te lezen is geweest
Ik had het al gelezen hoe TW zich (logisch) indekt, maar nergens gezien of iemand daadwerkelijk een kinderzitje voorop gemonteerd had. Op de CGO600 lijkt weinig ruimte, op de pro versie iets meer. Ik ga woensdag een proefrit maken en gelijk even alles bij het stuur opmeten.

• neb0
Hierbij nog wat (wellicht) overbodige info over stuur en stuurpen van de Tenways CGO 600 Pro:

Handlebar stem 1SMABD100964 CAS-JD6601-8/0,Alloy,matt black,intergrated type,E:110mm,for handlebarφ31.8mm,φ28.6*35mm,adjusted type:-20 to+90 degree

Handlebar 1HAABD100810 Handlebar,matt black alloy,MHB-6045BT,straight type,W:620MM*1.8T,for stem ø31.8MM,6°

[Voor 3% gewijzigd door neb0 op 08-03-2023 03:58]

• ricknr9
  • Nu online
toch wel weer iets wat mij opvalt.
mijn orginele CGO600 is er een van de eerste batch. deze modelen werden nog geleverd met de Xsprak remmen. en gedurende de 4000km die ik er mee heb gereden is dat toch wel mijn grootste min punt geweest.
ze remmen slecht en gaan snel piepen. nadat ik de remblokken heb vervangen werd het beter maar echt snel tot stiltand komen doen ze niet.

de latere fietsen zijn geleverd met tektro remmen en deze zitten ook op de cgo600 pro. wat een verbetering! snel tot stilstand en goed te doseren. zeker een welkome verbetering.

• neb0
@ricknr9 Ik zag op jouw eerste foto's waar de CGO600 Classic en de Pro naast elkaar staan dat je het stuur van de Pro wat naar beneden hebt gedraaid i.t.t. de Classic. Bewust gedaan?

Is het voorste tandwiel nog steeds 60T en het achterste 22T? En welke omwentelingen haal je bij ca. 25 km/u?

• ricknr9
  • Nu online
@neb0 het stuur van de pro staat wel wat hoger als de standaard cgo600 hoor. maar ik ben nog een beetje aan het testen wat ik fijn vind, dus ik ben er nog niet helemaal uit :).
tandwielen zou ik echt even moeten nakijken om het zeker te weten maar volgens de info die ik heb zijn is de torque sensor de tandwielen riem en motor het zelfde. omwentelingen zijn naar mijn gevoel ook het zelfde. als je wilt dat ik dat wat verder uitzoek moet je het even zegen dan ga ik het proberen

• neb0
@ricknr9 Dank je. Staat het stuur van de Pro (incl. verstelbare stuurpen, niet helemaal recht maar ca. 60 graden ) hoger als jouw classic MET de stuurpenverhoger? Dat kan ik niet goed op de foto's zien. :) M.a.w. is de zit op de Pro rechterop dan jouw classic met verhoger.

Ja, ben wel benieuwd naar de omwentelingen maar geen haast hoor. :)

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-03 07:05
Vandaag mijn Tenways CGO600 Pro binnengekregen. Yes, lekker snel! Alleen bij de eerste stap van het in elkaar zetten van de fiets loop ik vast. Ik moet de stuurpen omdraaien, zodat deze naar voren richt. Makkie zou je zeggen. Er is alleen geen beweging in te krijgen. Voordat ik allerlei dingen los ga draaien en straks een instabiele fiets heb dacht ik eerst hier even polsen of meer mensen hier ‘last’ van hebben en hoe ik het beste de stuurpen kan draaien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
De twee boutjes aan de zijkant losdraaien dan moet je hem kunnen draaien.

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-03 08:21
Mbt de tenways cgo600 (pro): met een lengte van 1.95 beter de L of XL nemen?

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:58
Funne schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:54:
Ik zit met exact dezelfde vraag. Ik neig naar een L, spring je toch wat makkelijker op. Zadel en stuur zijn verstelbaar, dus dat zou goed moeten komen. Zolang je je benen maar goed kunt strekken. Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:47
Ik ben 1,98 en heb de "gewone" CGO600 in L en ik vind het zadel hoog genoeg.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hangt dat er ook niet van af of je lengte vooral in je benen zit of in je bovenlichaam? Dat is namelijk niet bij iedereen hetzelfde :)

Zit de lengte vooral in je bovenlichaam, dan lijkt de XL mij beter als ik het verschil tussen stack en reach goed begrijp. Heb je vooral lange benen, dan kom je niet opeens beter uit met een XL omdat de stack hetzelfde is als bij de L.

Ik laat me graag corrigeren door iemand die zich wat meer heeft verdiept in de geometrie van fietsen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ricknr9
  • Nu online

Voor iedereen die een ringeloren wilt kopen vaar de CGO600 pro ik heb de axa imenso large met Flexmount gekocht en deze werken prima voor mij.

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:16
Ben 1,94 en vandaag proefgereden op een XL. Beviel goed, dus ik ga voor de XL.
:)

• neb0
Gizz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:45:
Hangt dat er ook niet van af of je lengte vooral in je benen zit of in je bovenlichaam? Dat is namelijk niet bij iedereen hetzelfde :)

Zit de lengte vooral in je bovenlichaam, dan lijkt de XL mij beter als ik het verschil tussen stack en reach goed begrijp. Heb je vooral lange benen, dan kom je niet opeens beter uit met een XL omdat de stack hetzelfde is als bij de L.

Ik laat me graag corrigeren door iemand die zich wat meer heeft verdiept in de geometrie van fietsen :)
Zo zie ik het ook maar ik laat me ook graag corrigeren, nou ja graag.

Tenways heeft vreemde framematen vind ik. Ik weet niet of de stack bij de XL groter is dan bij de L maar aangezien de balhoofdbuis gelijk is bij alle modellen, kan die best gelijk zijn aan de L. Bij de M en L is de stack i.i.g. hetzelfde. Meestal neemt de stack toe als je een framemaat groter neemt. Gezien het budget-/massaproductiegehalte misschien niet verbazingwekkend.

Prijzen van veel fietsmerken staan naar verluid onder druk door overproductie vanwege grote en daarop aangepaste vraag tijdens de coronavragen. Ik zag al best wat aanbiedingen voorbijkomen. De Tenways wordt i.m.o. langzaamaan wat minder 'bang for the buck'. Daarom twijfel ik.

[Voor 3% gewijzigd door neb0 op 02-03-2023 17:30]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zie trouwens dat ik zei dat XL en L dezelfde stack hebben, maar dat weet ik eigenlijk niet :P Ik zat met de M en L in m'n hoofd, waarvan we wel zeker weten dat ze dezelfde stack hebben. Of dit ook voor de L en XL geldt, geen idee.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• pcmistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-03 16:41
Ik ben 1.90m en heb een 600pro in XL besteld. De maten van de XL zijn nog iets kleiner dan de 61cm 'gewone' fiets die ik nu heb.

• Kollies
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03 18:17
neb0 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:14:
[...]
Tja nu we dan toch bezig zijn.
Eventuele Tenways alternatieven (maar wel duurder) zijn er uiteraard. Ampler heeft een scala. Evenals Lekker bikes, Watt, Qonqer, VM, Veloretti, Cowboy etc. Maar allemaal geen dealernetwerk.
Cortina met bijv. de nieuwe E-Lett wel: https://www.cortinafietsen.nl/page/modellen/e-lett
Iemand toevallig ook ervaring met Bird Bike?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
neb0 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:14:
Cortina maakt over het algemeen gewoon degelijke fietsen. Het voordeel is idd dat je bij zo'n beetje elke fietsenwinkel terecht kan. De e-lett ken ik verder niet, maar mijn dochter heeft sinds een jaar een e-nite (met 8 versnellingen en een middenmotor) en daar is ze erg tevreden over.

https://www.cortinafietse...te/product/CEN7SDMMD50BGM

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gisteren mijn avocado C-GO 600 PRO, maatje L, ontvangen en in elkaar gezet. Vandaag 17km gefietst. Hierbij mijn eerste bevindingen, wellicht heeft iemand er wat aan :)

Wat achtergrond info/de bril waardoor ik kijk: ik ben 183cm lang, mijn bovenlichaam is relatief lang (daarom voor de L gegaan). Dit is mijn eerste elektrische fiets (als in eigendom, heb wel op verschillende elektrische huurfietsen gereden). Wel veel ervaring met een ligfiets en stadsfietsje zonder versnellingen.

In elkaar zetten / onboarding
Flinke doos die met de 'Don't put this side up!' naar boven uit het DHL-busje tevoorschijn kwam :z

Het instructieboekje ziet er netjes uit, evenals het bouwfilmpje, maar het voelt toch een beetje rommelig doordat een aantal stappen al gedaan zijn, terwijl andere stappen die je wel moet zetten juist niet benoemd worden. Je merkt dat ze de fiets op de diverse markten anders aanbieden, of dat het instructiemateriaal achterloopt op hoe ze tegenwoordig hun fietsen leveren (terwijl het filmpje 2 dagen geleden geupload is.

Wat al gedaan is, maar volgens handleiding/video wel moet is het installeren van de accu en het bevestigen van de standaard.

Wat juist gek was / ontbrak:

Draaien van het stuur terwijl je de voorvork vasthoudt: daar staat niks bij over de boutjes losser maken of achteraf vastzetten. Dus ik deed letterlijk wat in de handleiding stond, direct draaien. Met de klok mee liep ik vast, daar moest ik te veel kracht voor zetten. Tegen de klok in lukte wel, maar dan zat het stuur gewoon half los op de voorvork :P Dat heb ik natuurlijk opgelost door de bouten even aan te draaien, ik vind het vreemd dat daar niks over wordt gezegd bij die stap.

Instructie: draai het display zodat je het goed kunt zien. Ook hierbij geen opmerking dat je eerst even het schroefje los moet maken.

Het voorspatbord moet volgens zowel boekje als filmpje met een kruiskop vastgezet worden op de voorvork. Bij mij was toch echt gewoon een bout waar ik een inbus in moest steken.

Qua voorwiel zijn er allemaal checks of de boel goed draait en het remblok en de spatborden niet aanlopen. Over het achterwiel wordt niets gezegd, wat impliceert dat het goed geïnstalleerd uit de fabriek komt. Maar juist het achterspatbord zat bij mij strak tegen de band aan, waardoor hij nauwelijks kon draaien :z

Allemaal geen ramp en eenvoudig op te lossen (zeker voor nerds/tweakers), maar ik kan me voorstellen dat het bij minder technische mensen tot frustraties kan leiden, zeker dat losse / juist te vaste stuur waar in dit topic ook al iemand tegenaan liep.

Fietsen maar!

Wegfietsen is zoals eerder genoemd een beetje zwaar, duurt een paar meter voordat je op gang komt en dan werkt het motortje lekker mee! :) Tot 25km/u gaat het lekker, jammer dat het daarna meteen stopt maar daar kan Tenways natuurlijk niets aan doen.

Ik ben met mijn lengte voor de L gegaan en dit lukt echt nét. Met het stuur in de hoogste stand (zeg maar recht in het verlengde van de voorvork ) kan ik redelijk comfortabel zitten. Ik overweeg toch nog iets te doen om het stuur iets dichterbij te krijgen.

De handgrepen voelen niet echt lekker, nogal grof. Zeker in combinatie met het best vooroverzitten op deze fiets (en dus met je handen leunen op de handgrepen) voel ik het nu een paar uur later nog steeds in de palmen van mijn handen. Wellicht iets dat heel persoonlijk is en heb ik gewoon gevoelige handjes :P

Dat er geen vering in de fiets zit mis ik niet, de schokdemping met deze banden ervaar ik als prima op asfalt (inclusief gaten) en enkele klinkerwegen die ik heb geprobeerd.

Ik heb gefiets nadat het even flink had geregend. Mijn rug is niet nat/vies geworden met het standaard spatbord, dus spatbordverlengers lijken mij niet nodig. Wellicht is dit anders als je wel in de regen fietst en een dikkere laag water op de weg ligt.

Het display is eenvoudig en duidelijk wat mij betreft.

De app voegt weinig toe. Je ziet de snelheid (doet je display op de fiets ook) en een routeplanner die alleen straatnamen kent. Ik ging even naar de Hornbach in Zaandam, maar als je 'Hornbach Zaandam' intypt komt hij niet met een suggestie. Je moet dan eerst zelf googlen wat het adres van de Hornbach is en dat plakken in de Tenways-app :F

Overige overpeinzingen

Quick-release voorwiel en zadelpen zijn leuk en makkelijk bij de installatie. Maar waar ik woon (Amsterdam) betekent quick-release vooral quick onderdelen van je fiets verdwenen. Het voorwiel is op te lossen met een kettingslot, maar het zadel natuurlijk niet. Ik overweeg beiden te vervangen door een reguliere (non-quick) bevestiging. Zeker het voorwiel vind ik echt niet boeiend om snel los te kunnen maken, elke Nederlander zet toch even z'n fiets op z'n kop bij het plakken van een bandje.

Iemand nog suggesties voor een soort quick-release van de zadelpen die niet je zadel snel jatbaar maakt? Dat maakt het gebruiken van mijn fiets door mijn vriendin iets makkelijker, want dan moet het zadel een stukje lager. Iets waar eerst een sleutel in moet of zo?

Overal wordt het gewicht van 16kg voor de fiets genoemd. Maar op de fiets zelf staat 18,2kg (sticker onder het framenummer):

Het zal wel de S zijn die 16kg weegt?

De accu is lang! Past echt net in mijn daily rugzak als ik 'm precies in het midden plaats. Ik moet nog even bedenken hoe ik de accu krasvrij hou tussen andere spullen. Misschien kan m'n moeder een jasje haken 8)

De lader is, zoals volgens mij bij elke e-bike, lekker lomp. Nu ga ik voornamelijk thuis laden, dus dat is geen groot probleem. Ik ben nu deze houder aan het printen om de lader netjes in mijn schuur op te hangen.

Ik hoop dat iemand ontdekt hoe je, buiten de slechte Tenways-app om, direct via bluetooth met de fiets kunt verbinden om bijvoorbeeld het accu-percentage uit te lezen in Home Assistant. Om mijn accu langer mee te laten gaan wil ik 'm namelijk maximaal tot 85% laden. Dat lijkt me meer dan genoeg voor mijn dagelijkse reis (2x 17km). Idee is om de lader op een zigbee-tussenstekker te zetten en zo het laden te stoppen. En bij te houden hoeveel kWh's mijn fiets verbruikt :)

Zal ook nog even kijken hoe de laadcurve van de accu eruit ziet. Als er na (bijvoorbeeld) 80% minder snel geladen wordt, is dat ook al genoeg informatie om het laden te stoppen. Heeft iemand dit al bekeken? Ik kan het nu nog niet doen, mijn accu is nog voor 88% vol.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online

Ervaring lange ritten

inmiddels heb ik er ruim 200km op zitten met de CGO600 pro. daarnaast heb ik gisteren mijn eerste lange rit gereden 67.4km met een buiten temperatuur van net iets onder de 10C
en windkracht 4. een rit die ik met regelmaat rijd maar vooral in de zomer. in de zomer kan ik deze afstand net halen met de normale CGO600. in de winter moet ik toch wel een flink stuk zelf trappen. met een maximale rangen van 70km is dat op de CGO600 zeker goed te noemen.
comfort
op een lange rit fietst de CGO600 pro prima. met wind mee kan ik prima boven de 25km/h fietsen (gemiddeld 28 km/h) en met wind tegen ben ik niet onder de 25 km per uur gekomen. Het in hoogte verstelbare stuur zorgd voor een iets ontspannere houding, al houd ik er tijdens lange ritten wel van om iets sportiever te fietsen. door de dikkere banden ten opzichte van de normale CGO600 worden kleine hobbels iets beter weggefilterd echter zijn wegetjes met kasseien noeg steeds niet aangenaam. op de CGO600 pro word nog steeds het zelfde zadel gebruikt als het niet pro model en dit zorgt naar een kilometer of 50 toch wel voor wat discomfort. op mijn CGO600 heb ik het zadel vervagen en dat ga ik hier ook zeker doen.
bereik
de geatverteerde afstand voor de CGO600 pro is 100km.Waarschijnlijk zal deze afstand gemeten zijn onder ideale omstandigeheden. voor mij rit verwachte ik dus ook niet dat ik de 100km zou gaan halen maar een rit van iets minder dan 70km zou geen probleem moeten zijn. de gehele rit heb ik in pas 1 gefietst. in de praktijk werd ik de laatste 10km toch een beetje zeenwachtig. nog 10 km te gaan en slechts 13% batterij over, gellukig heb ik het wel gehaald en had ik bij tuiskomst nog 7% batterij over. ( voor de rit wast de batterij tot 100% opgeladen in de huiskamer). ik moet eerlijk toegeven dat ik iets meer marge verwacht had ook al waren de temperaturen wat aan de lage kant.
conclusie
voor het rijden van grote afstanden in de CGO600 pro een prima fiets. de fiets rijd comfortabel heerlijk om mee te touren over geasfalteerde wegen,wanneer je wat meer hobbilge wegen hebt kan de rit soms wat hard zijn. het bereik is onder de bovengenoemde omstandige heden ok te noemen. ik verwachte iets meer marge te hebben maar de buitentemperaturen zijn nu dan ook niet ideeal. ik ben er van overtuigd dat op warmere dagen grotere afstanden mogenlijk zijn. ten slotte is het hoogte verstelbare stuur erg prettig en geeft wat meer mogenlijkheden voor verschillende rijstijlen.

• ricknr9
  • Nu online
@Gizz ik ben niet bekkend met een app die ook verbinding kan maken met de fiets buiten om de tenways app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• walliewop
@Gizz Bedankt voor de review! Ik zag op de Facebook pagina van de tenways community de Abus Nutfix voorbij komen om de Quickfix vast te zetten. Ik heb er geen ervaring mee maar ga me hier volgende week ook eens in verdiepen als mijn 600 pro binnen is :). Bij Decathlon lijken ze een soortgelijk systeem te hebben.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 12:29

Akerboom

Codito, ergo sum

dplr56 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:25:
Vandaag mijn Tenways CGO600 Pro binnengekregen.
Is dit de zwarte of toont de foto het niet goed? Dan is het logo toch niet groen t.o.v. de plaatjes op de website :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
@Gizz Bedankt voor je uitgebreide eerste indruk!

Gek dat de montageaanwijzingen nu al niet meer kloppen aan gezien de fiets net uit is. Goede input en je hebt helemaal gelijk dat het verwarrend kan werken, zeker als iemand geen ervaring heeft met 'afmontage'.
Misschien deze opmerkingen naar Tenways sturen? :)

Quick-release is inderdaad een handigheidje dat je weinig gebruikt. Qua zadel wellicht meer. Maar ja, eerder kwetsbaar voor diefstal.

Wat me verbaast, is het aangegeven gewicht onderop. Als dat echt 18,2 kg is, vind ik dat toch teleurstellend en fout gecommuniceerd vanuit Tenways. Het gewicht van 16 kg is een van hun grootste (ver)koopargumenten en dat vind ik ergens kwalijk (al weet ik dat het meer gebeurt). Een verschil van 2,2 kg tussen een S en L lijkt mij in dit geval onwaarschijnlijk (de stack is tussen de modellen redelijk gelijk) met dat beetje aluminium extra.

De zit is dus ondanks de verstelbare stuurpen nog steeds sportief. De reach is inderdaad best flink.

Een ander stuur kan wellicht ietsje helpen.
Bijv. https://www.ergotec.de/nl...ukt/ergo-series-31-8.html
En dan de 700 mm versie met een backsweep van 16 graden en rise van 30 mm. Deze kort je dan in naar wens, bijv. tot 64 cm.

Nog meer backsweep, rise en beetje tussen een stadsfietsstuur en mtb in: https://www.ergotec.de/nl...t/climber-bugel-31-8.html

Vooral veel plezier gewenst. :)

@ricknr9 Dank je voor de update!
Wat betreft range: bij veel nieuwe accu's is de afstand pas na een keer of vijf opladen accurater, volgens mij. Maar ook dan, ruwweg de eerste 50% zijn vaak niet hetzelfde als de laatste 50%. Stel je rijdt 30 km en de accu is dan 50% leeg, dan kun je dat imo niet altijd maal 2 doen, dus 60 km. Wellicht geeft de Tenways software de gegevens wel correcter weer, dat weet ik uiteraard niet maar meestal is de accu eerder leeg dan ingeschat, volgens mijn e-bike ervaring. De laatste % gaan gewoon sneller omlaag dan de eerste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-03 07:05
Akerboom schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:51:
[...]

Is dit de zwarte of toont de foto het niet goed? Dan is het logo toch niet groen t.o.v. de plaatjes op de website :D
Dit is de Pebble Grey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:04:
Zal ook nog even kijken hoe de laadcurve van de accu eruit ziet. Als er na (bijvoorbeeld) 80% minder snel geladen wordt, is dat ook al genoeg informatie om het laden te stoppen. Heeft iemand dit al bekeken? Ik kan het nu nog niet doen, mijn accu is nog voor 88% vol.
Vandaag toch even een kleine test gedaan en de accu die voor 80% vol zat aan de oplader gehangen:

De eerste 10 minuten gebruikt de lader ongeveer 140W, daarna loopt het langzaam terug. Het lijkt er dus op dat er minder snel wordt geladen als de accu vol begint te raken, wat een teken is van goed batterijmanagement. En voor de tweaker handig, want die kan met domotica vrij makkelijk instellen dat als het laden onder de 140W valt dat er dan geheel gestopt moet worden met laden voor een accu die nóg langer gezond blijft! :)

Ik was er niet op tijd bij om te zien op hoeveel % de accu geladen was toen het vermogen terug begon te lopen. Ik vermoed rond de 90%. Zal dit bij de volgende laadbeurt checken.

Overigens vind ik wel dat de lader zelf een flink sluipverbruik heeft. Zo tussen de 1W en 1,5W volgens mijn tussenstekker (die niet zo goed is met lage vermogens, die schat hij vaak te laag in). Als ik de lader in het stopcontact steek en niet laadt voelt hij na 10 minuten ook een beetje warm aan als ik mijn hand erop leg. Zonde van de energie. Herkennen anderen dit ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WohnVan
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-03 17:40
Niederländisch, englisch und deutsch:

Hallo, ik heb gisteren mijn twee CGO 600 pro in hemelsblauwe maat M & S ontvangen. Montage was moeilijk, maar gelukt. Ik reed 70 km in het donker en merkte dat het in het frame ingebouwde voorlicht veel te laag op de vloer schijnt. Weet iemand hoe je de lamp hoger kan zetten en of deze uit het frame gehaald kan worden om hem hoger te kunnen monteren? Dit is erg belangrijk voor mij. Bedankt voor alle antwoorden alvast. Verder ben ik helemaal enthousiast en de e-bike rijdt veel beter dan ik dacht en presteert erg goed. Vooral de koppelsensor is geweldig. Ik ben alleen teleurgesteld door het hoge gewicht met batterij van 18,2 kg. Er werd 16 kg beloofd.

Hello, I received my two CGO 600 pro in sky blue size M & S yesterday. Assembly was difficult, but worked. I drove 70 km in the dark and noticed that the front light built into the frame shines much too low down on the floor. Does anyone know how to set the light higher and whether it can be removed from the frame to be able to install it higher? This is very important to me. Thanks for all answers in advance. Other than that I'm totally thrilled and the e-bike rides much better than I thought it would and performs very well. The torque sensor in particular is awesome. I'm only disappointed by the high weight with battery of 18.2 kg. 16 kg was promised.

Hallo, ich habe meine zwei CGO 600 pro in sky blue Größe M & S gestern erhalten. Die Montage war schwierig, aber hat funktioniert. Ich bin im Dunkeln 70 km gefahren und habe festgestellt, dass das im Rahmen fest verbaute Frontlicht viel zu tief nach unten auf den Fußboden leuchtet. Weiß jemand wie man das Licht höher einstellen kann und ob man es dazu aus dem Rahmen herausnehmen kann um es höher justiert einbauen zu können? Das ist sehr wichtig für mich. Danke für alle Antworten im voraus. Ansonsten bin ich total begeistert und das E-Bike fährt viel besser als ich dachte und hat eine sehr gute Leistung. Vor allem der Drehmomentsensor ist genial. mich enttäuscht nur das hohe Gewicht mit Akku von 18,2 kg. Versprochen wurde 16 kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starred
  • Laatst online: 08-03 19:07
Is de gele versie nu mat en de blauwe versie wat meer glimmend (metallic)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starred
Nog een vraag.
Ik heb nu zelf een Vanmoof S3 en voor mijn vrouw zoek ik ook een ebike.
Nu zit ik er aan te denken om voor ons allebei een Tenways te kopen, zodat we allebei hetzelfde tempo kunnen fietsen.
Ik ben 186cm, zij is 168cm.

Wat is dan de beste combi?
1) Zij een 800, ik een 600pro
2) Wij allebei een 800
3) Wij allebei een 600pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
@WohnVan er zit een klein zwart kapje aan de zijkant die kan je er af halen en dan zou je iets moeten kunnen doen denk ik.

@Starred ligt wel echt heel er aan welke zithouding je fijn vind 800s is echt een meer klassieke staffers met een rechte houding en een doorstap frame. De 600pro is wat sportiever en heeft een hoge buis wat ook niet iedereen fijn vind.

Op dit forum staan veel ervaringen van mensen dat kan je zeker helpen. Als je nog meer vragen heb laat het maar weten of stuur eventueel een dm ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
@Starred alle modellen hebben de zelfde aandrijving dus in theorie zou je even hard moeten kunnen fietsen. Stand het light niet aan de fiets dan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WohnVan
Hoe moet ik de permanent geïnstalleerde voorlamp op het frame van de 600 Pro verwijderen? Aan de linker- en rechterkant zitten zwarte stippen in het frame, maar je kunt ze niet deuken. De lamp moet op de een of andere manier vastzitten en je moet hem op de een of andere manier kunnen verwijderen. Ik wil hem echt anders afstellen omdat hij te laag op de vloer schijnt. Alle andere eigenaren van de 600 Pro moeten dit probleem ook hebben en ik zou zo dankbaar zijn voor verdere antwoorden...

und auf deutsch: Wie soll ich beim 600 Pro am Rahmen die fest verbaute Frontlampe bloß nur herausnehmen? An den Seiten links und rechts sind schwarze Punkte im Rahmen, die man aber nicht eindrücken kann. Irgendwie muss die Lampe ja befestigt sein und man muss sie doch sicherlich irgendwie auch herausnehmen können. Ich möchte sie unbedingt anders einstellen, weil sie zu tief auf den Fußboden leuchtet. Dieses Problem müssen doch auch alle anderen 600 Pro Besitzer haben und ich wäre so dankbar für weitere Antworten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starred
ricknr9 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:56:
@WohnVan er zit een klein zwart kapje aan de zijkant die kan je er af halen en dan zou je iets moeten kunnen doen denk ik.

@Starred ligt wel echt heel er aan welke zithouding je fijn vind 800s is echt een meer klassieke staffers met een rechte houding en een doorstap frame. De 600pro is wat sportiever en heeft een hoge buis wat ook niet iedereen fijn vind.

Op dit forum staan veel ervaringen van mensen dat kan je zeker helpen. Als je nog meer vragen heb laat het maar weten of stuur eventueel een dm ;)
Is een 800 ook geschikt voor een man van 186?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
@Starred volgens de product pagina van tenways wel maar misschien zijn er heir mensen die er zelf ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcusmat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-03 02:34
Wat is de voltage van de tenways cgo600 voorwiel LEDlamp?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Starred schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:45:
Is een 800 ook geschikt voor een man van 186?
Ja, het frame is volgens Tenways geschikt t/m 190.

Ben zelf 191 en zelfs dat gaat prima.

• Recklezz
WohnVan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:56:
Hoe moet ik de permanent geïnstalleerde voorlamp op het frame van de 600 Pro verwijderen?
Waarom vraag je dit niet direct bij Tenways support? Volgens de brochure is de lamp zo afgesteld om geen tegenliggers te verblinden. Dus zou goed kunnen dat het by design niet aanvoudig is om de lamp zelf hoger te zetten. Maar nogmaals, dat is speculeren en voor een echt antwoord zou ik contact opnemen met Tenways.

• WohnVan
Hat denn hier wirklich niemand anderes das Problem, dass der im Rahmen fest verbaute Frontscheinwerfer viel zu tief auf den Fußboden strahlt???

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:02

franssie

Save the albatross

WohnVan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:16:
Hat denn hier wirklich niemand anderes das Problem, dass der im Rahmen fest verbaute Frontscheinwerfer viel zu tief auf den Fußboden strahlt???
Volgens mij zijn er hier nog maar één of twee mensen een een 600Pro. Ik zou je vraag inde frenways groep op facebook stellen, daar zijn er veel meer en daar leest tenways zelf ook mee.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• warp
  • Niet online
WohnVan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:16:
De meeste mensen hier hebben de gewone 600 of de 800. Aangezien de 600 Pro een zeer recent model is, zijn er waarschijnlijk ook niet zoveel mensen in dit topic die tegen jouw probleem aanlopen...

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@WohnVan ik heb nog niet in het donker gefietst, dus nog geen feedback op de afstelling van de koplamp :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• WohnVan
Lösung für zu tiefen Scheinwerfer im 600 Pro:
Die zwei schwarzen Punkte im Rahmen links und rechts sind nur Aufkleber. Darunter ist je eine Schraube. Man kann den Scheinwerfer tatsächlich justieren. Viele Grüße an alle und danke für Hilfe.

• Recklezz
WohnVan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:58:
Die zwei schwarzen Punkte im Rahmen links und rechts sind nur Aufkleber. Darunter ist je eine Schraube. Man kann den Scheinwerfer tatsächlich justieren. Viele Grüße an alle und danke für Hilfe.
Goed om te weten, bedankt.

• franssie

franssie

Save the albatross

Danke!
Aan de handleidingen kan door Tenways nog wel wat werk gedaan worden, dit lijkt me toch redelijk essentieel om te weten.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• walliewop
Vandaag ook mijn pro ontvangen en in elkaar gezet.
Gizz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:04:

Wat juist gek was / ontbrak:

Draaien van het stuur terwijl je de voorvork vasthoudt: daar staat niks bij over de boutjes losser maken of achteraf vastzetten. Dus ik deed letterlijk wat in de handleiding stond, direct draaien. Met de klok mee liep ik vast, daar moest ik te veel kracht voor zetten. Tegen de klok in lukte wel, maar dan zat het stuur gewoon half los op de voorvork :P Dat heb ik natuurlijk opgelost door de bouten even aan te draaien, ik vind het vreemd dat daar niks over wordt gezegd bij die stap.
Dit vond ik nog het meest bijzonder aan de handleding, ik kon de voorvork wel (met wat kracht) recht zetten, maar er stond nergens in de handleiding of in het filmpje (of ik heb dit gemist?) dat de voorvork nog wel even vastgezet moest worden. Best gevaarlijk als een leek weg wil fietsen met een losse voorvork.

Heb hem vrij vlot in elkaar kunnen zetten en even in het donker inclusief motregen kunnen testen (3 km). Fiets voelde fijn aan, trok snel op. Limiet van 25 km/u is jammer maar dan moet ik maar wat rustiger aan doen (2 maanden geleden mijn sleutelbeen naar gebroken dus misschien maar beter zo). Koplamp staat bij mij wel goed afgesteld qua hoogte, vind het alleen niet fijn dat deze op het frame zit, hierdoor zit er vertraging in het verlichten van de weg waar je heen fietst. Morgen wat meer kilometers maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-03 20:22

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Voor de duidelijkheid, Tweakers is een Nederlandstalig forum waarop we Engels nog accepteren. Andere talen zijn echter niet de bedoeling. In vervolg dus graag posten in het Nederlands of Engels.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

walliewop schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:51:
Vandaag ook mijn pro ontvangen en in elkaar gezet.

[...]

Dit vond ik nog het meest bijzonder aan de handleding, ik kon de voorvork wel (met wat kracht) recht zetten, maar er stond nergens in de handleiding of in het filmpje (of ik heb dit gemist?) dat de voorvork nog wel even vastgezet moest worden
Nee, je hebt niets gemist. In het filmpje draaien ze simpelweg de bovenkant (tegen de klok in, maar dit wordt niet explicitiet benoemd, in het boekje ook niet). Daarna monteer je het stuur erop en je bent klaar :P

Misschien gaan ze ervan uit dat hij nog strak genoeg zit om het veilig te laten zijn? Wat ik me niet kan voorstellen, want je kunt hem met de hand zonder al te grote hefboom zo ronddraaien. Met het stuur erop bevestigd is de hefboom alleen maar groter en is het verdraaien helemaal makkelijk.

Blijft een vreemde instructie.

• Starred
Welke riem zit er op de 600 pro, een CDX of een CDN?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In navolging van mijn eerste test vandaag wat meer geladen en gemeten. Bij de start was de accu voor 50% vol als ik het mij goed herinner:

Ongeveer een uur lang loopt het laadvermogen langzaam op van zo'n 130W naar 140W. Daarna neemt het vermogen snel af. Ik heb de tussenstekker uitgeschakeld op 120W. Accu in de fiets om het percentage te checken: 87% :)

Mijn idee om rond de 80% tot 85% te laden om de levensduur van de accu te verlengen is dus eenvoudig uit te voeren met dit patroon van de lader :*) Ik ga het laden eerder stoppen dan 120W; zo snel mogelijk nadat het vermogen begint in te zakken. Dan zit ik precies waar ik 'm wil hebben.

• eMCie
  • Registratie: November 2015
Welke sloten worden er geadviseerd voor de CGO600 Pro?

• Starred
Hoe kan het een CDN zijn als Tenways op de website aangeeft dat deze 30.000 km meegaat?

“Bij vrijheid hoort geen ketting. Een riem is zoveel beter. En fijner.
30.000 km onderhoudsvrij”

• Ka_masu
  • Laatst online: 11-03 19:04
Hallo,
Ik rij al 6 maand tot m'n tevredenheid met een 800.
Enkele bouten in het frame beginnen al ernstig te roesten... Zie foto.
Support zegt dat ik ze best ontroert...
Iemand ervaringen of tips?
Groeten karel

• ricknr9
  • Nu online
@Starred zover ik heb gelezen heeft een cdn riem een Max van 30.000km of heb jij andere info?

@Ka_masu op mijn cgo600 hebben de verchroomde boutjes daar ook last van vrij wormig wat je er aan kan doen buiten om schoonmaken in invetten denk ik. Je kan ze eventueel ook vervangen voor rvs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
30.000 km voor een Gates CDN riem, lijkt mij erg veel. Met de helft mag je erg blij zijn, uitzonderingen daargelaten.

Een belt slijt wel degelijk en vaak meer dan door fietsenverkopers wordt beweerd, is niet onverwoestbaar zoals vaak wordt gemeld. Een e-bike met motor belast de aandrijving meer dan een bio-bike (een fiets zonder motor) al is dit met name van toepassing op middenmotors. Het aantal km's dat bij Gates CDN, CDX en CDC riemen wordt gespecificeerd, is volgens mij op basis van een bio-bike. Bij gebruik op een e-bike met middenmotor is het niet ondenkbaar dat het kilometrage lager uitvalt dan wordt vermeld door Gates (hoewel die niet verder komen dan 'ruim 2x zoveel dan een ketting'), de (fietsen)fabrikant of de dealer.

Verder, als het frame of de afstelling mankementen vertoont en dus te schuin op de tandwielen draait of met verkeerde spanning staat afgesteld, kan een belt eerder stuk gaan dan je denkt.
Je ziet ook fietsen met middelgeleiders om de riem op zijn plek te houden. Santos zegt daarover dat de constructie dan niet deugt omdat een recht lopende riem dat niet nodig zou hebben en er extra weerstand en slijtage kan ontstaan door aanlopen. Ik heb voorbeelden gezien van riemen die veel en veel eerder dan het gewenste aantal km's kapot zijn gegaan (soms incl. de prijzige tandwielen).

• Funne
Ik heb mijn e-bike gisteren ontvangen. Ik kan de reviews qua in elkaar zetten bevestigen. Zelfde afwijkingen van de (video)instructies. Helaas was mijn vork beschadigd en kon ik het voorwiel niet plaatsen. Contact opgenomen met support en ze reageerden meteen dan ze een nieuwe vork zouden sturen, ik deze mocht laten monteren en declareren en dat ik een fietstas gratis kreeg voor het ongemak. Niet slecht...
Echter....vandaag bericht dat het Sky Blue voorvork niet op voorraad is (vreemd bij een nieuwe fiets) en ik de fiets dus moet gaan retourneren om een nieuwe te krijgen. Terug in de staat krijgen, zoals de fiets in de doos zat is een uitdaging...
Tenways wil de nieuwe fiets niet sturen voordat de defecte fiets bij hun binnen is. Dus nu is het wachten totdat de oude fiets wordt opgehaald door een koerier, deze aankomt bij Tenways en dan wachten dat de nieuwe fiets binnen is.....
Update: inmiddels na wat op en neer mailen met support (reageren steeds snel), wordt de nieuwe fiets toch asap opgestuurd.
Ik ben overigens voor de L gegaan (1m95) en ondanks dat ik niet heb kunnen fietsen, lijkt het qua greep de goede maat.

[Voor 5% gewijzigd door Funne op 09-03-2023 08:51]

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
eMCie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:25:
Welke sloten worden er geadviseerd voor de CGO600 Pro?
Ik heb dezelfde vraag. Ik lees in dit topic dat veel mensen de Axa Defender aanraden bij de andere modellen. Is er iemand die kan bevestigen dat deze ook past op de CGO600 Pro?

• eMCie
Awoodentree schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb dezelfde vraag. Ik lees in dit topic dat veel mensen de Axa Defender aanraden bij de andere modellen. Is er iemand die kan bevestigen dat deze ook past op de CGO600 Pro?
Ik heb de vraag ondertussen ook uitstaan bij Tenways support. Mocht ik hier antwoord op krijgen laat ik het weten.

• eMCie
Snelle reactie ontvangen van Tenways:

Suitable locks for the CGO600Pro have an inner diameter of 62-110 mm. We kindly suggest that you give this size to the shop, and they will choose the right lock for you. Or you can send us the lock that you want to buy, we will confirm with our technician. Hope this can help.

Dan zou de AXA Defender met flexmount bijvoorbeeld passend zijn.

• Awoodentree
  • Niet online
eMCie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:38:
Snelle reactie ontvangen van Tenways:

Suitable locks for the CGO600Pro have an inner diameter of 62-110 mm. We kindly suggest that you give this size to the shop, and they will choose the right lock for you. Or you can send us the lock that you want to buy, we will confirm with our technician. Hope this can help.

Dan zou de AXA Defender met flexmount bijvoorbeeld passend zijn.
Top, ik zie dat @ricknr9 de Axa imenso large heeft met flexmount. ricknr9 in "Tenways CGO600 (pro) & CGO800s ervaringen"

• ricknr9
  • Nu online
tenways zal zelf geen ringslot aanraden heb die vraag voor mijn cgo600 ook wel eens gesteld ze geven enkel de maten door. ze raden zelf aan om een kettingslot te gebruiken. echter een ringslot kan prima al is het wel wat minder veilig. zelf raad ik aan minimaal een art 2 slot te kiezen dit heb je nodig voor de verzekering.
daarnaast blijft de kans op diefstal altijd aanwezig en ze kunnen elk slot doorkrijgen als ze willen. zelf heb ik een airtag in mijn fietsen geinstaleerd ook niet heilig maar mischien een goede optie. voor android zijn er ook veel alternatieven.

• pcmistral
Awoodentree schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb de CGO600 pro gisteren geleverd gekregen. Dit weekend ga ik de Defender erop zetten. Als het goed is, past dat slot. De minimale breedte is 50mm. De band van de pro is 40mm.

• ricknr9
  • Nu online
ik heb zelf ook eerst een standaard defender geprobeerd maar dat werkte niet
de banden zijn dikker. maar mischien had ik een klein model defender.
ben benieuwd of het bij jou wel lukt

• pcmistral
ricknr9 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:18:
ik heb zelf ook eerst een standaard defender geprobeerd maar dat werkte niet
de banden zijn dikker. maar mischien had ik een klein model defender.
ben benieuwd of het bij jou wel lukt
Dan zal het slot bij mij ook wel niet passen. Volgens mij is er maar een maat van de Defender en is deze al jaren hetzelfde. De specificaties geven aan dat het slot 51mm breed is. Op de verpakking staat zelf dat er een standaardmaat geldt van 60mm. Ik kan mij niet voorstellen dat het spatbord breder is.

Ik ga het zien. Anders gaat er een Solid Plus op.

• Awoodentree
  • Niet online
Ik krijg morgen de Defender ook binnen. Ik hou jullie op de hoogte 👍🏻

• neb0
pcmistral schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:41:
[...]
De band van de pro is 40mm.
Kijk eens wat er op de band zelf is vermeld. :)

[Voor 3% gewijzigd door neb0 op 09-03-2023 19:44]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft iemand al ontdekt wat op het beeldscherm van de 600 het nut is van een grafische weergave van het batterijniveau in 5 grote stappen als letterlijk daarnaast het nauwkeurige batterijpercentage staat? Hadden ze die beperkte ruimte op het schermpje niet kunnen gebruiken voor een klokje of iets anders nuttigs? :p

• ricknr9
  • Nu online
@Gizz het display koopt Tenways zelf ook in dus ik vermoed dat dit meer bij mivice ligt. Maar ben het eens dat een klokje handig zou zijn.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Awoodentree schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:57:
Ik krijg morgen de Defender ook binnen. Ik hou jullie op de hoogte 👍🏻

Hij past! Het vergt wel wat meer moeite, omdat het slot niet in één keer vanaf boven over het spatbord heen kan.
Stappenplan:
1. Achterspatbord losmaken. De schroef onder het zadel, en de schroeven aan de achterkant van het spatbord zijn makkelijk. Dan komt de uitdaging: De schroef die tussen het frame en je achterband zit. Ik heb de achterband laten leeglopen, en de bijgeleverde inbussleutel een stuk afgeslepen. Nu kan je met wat gehannes het laatste boutje losmaken.
2. Het achterspatbord zit nu los en kan je van de band af naar achteren schuiven.
3. Nu past het slot over de band heen, en schuif je hem naar de juiste plek.
4. Bevestig het slot met de AXA flex mounts
5. Schuif het spatbord weer terug
6. Bevestig alle boutjes van het spatbord.

Mochten er mensen zijn met een simpeler stappenplan, enlighten me :)

Update:
Thijs_83 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Ik heb de Defender er vandaag opgezet door het slot een beetje te kantelen en licht over het spatbord heen te duwen. Hetgeen is gelukt, vervolgens met aan weerszijden 2 tie wraps vastgezet. It does the trick :-D

[Voor 11% gewijzigd door Awoodentree op 11-03-2023 00:52]

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:52
Vraagje:

Naast Tenways zelf, waar zou ik dan het beste een CGO600 Pro kunnen kopen?

Ik heb/had namelijk 1 besteld bij een dealer, maar afspraken en levertijden nakomen kunnen ze namelijk niet.

Op17 februari had ik bij hun de non Pro besteld. Op 24 februari werd ik gebeld met de vraag of ik interesse in de Pro versie had. Antwoord van mij was ja. Vervolgens geven hun aan, als je 10% aanbetaald, dan heb je die zodra deze uitkomt. Vandaag wederom maar weer eens zelf gebeld om te vragen hoe het ervoor staat, maar verder dan, het is onderweg, komen ze niet.

Volgend gedeelte is even niet meer van toepassing:

Ik heb ze al laten weten, dat ik per omgaande de aanbetaling terug wil, daarnaast dat ze nog 1 week hebben om te leveren, en indien dat niet lukt, ik de order annuleer, ergens anders koop en hun het prijsverschil, a 100 euro, mogen betalen. Dit laatste is al een principekwestie geworden voor mij.

Update:
Ik ben net gebeld door iemand van de winkel en hij me beloofd om hier achteraan te gaan. Begin volgende week wordt ik op de hoogte gebracht. (Weekendrust is ook nodig 😉).. Dit gesprek was in elk geval constructief.

edit: Update toegevoegd en even aangegeven wat ff niet meer van toepassing is.

[Voor 17% gewijzigd door Colini op 10-03-2023 18:03]

• franssie

franssie

Save the albatross

@Colini Welke regio? Ik las in de facebookgroep dat Wijsman in Zandvoort alle drie de modellen op voorraad heeft.

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Bij tenways.com dit weekend de pro gekocht, komt pas in mei begreep ik van support vandaag :-(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ricknr9
  • Nu online
Tenways heeft zojuist een statement gedeeld over het gewicht en de Carbon belt ik deel hem hier ook even voor informatie.

Dear Tenwayers,

Here are the answers to clarify some recently raised questions:

Regarding the weight of the CGO600 Pro:

CGO600 Pro’s Net weight: 16 kg(excluding all accessories)

CGO600 Pro’s Full weight: 18 kg(including all accessories)

As a complex product, an e-bike is made from hundreds of parts. As such, the actual measurement result will also have a +/- 3%~5% tolerance.

Regarding the use of the CDN belt:

We use the CDN belt with the CDX crankset based on our years of industry experience, and the official guidance from Gates. Under the urban setting, the CDN belt is super durable, totally maintenance-free, and almost unbreakable.

Also, we are providing a 30,000 km mileage warranty for all the belts on our e-bikes, on top of the general 2-year warranty on the bike.

We apologize if we have created any confusion before. If you have any further questions, please do not hesitate to contact us at support@tenways.com. We will get back to you within 24 hours, just as always. Your opinions always motivate TENWAYS to go further.

Sincerely,

TENWAYS team.

• pcmistral
ricknr9 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:57:
Tenways heeft zojuist een statement gedeeld over het gewicht en de Carbon belt ik deel hem hier ook even voor informatie.

Dear Tenwayers,

Here are the answers to clarify some recently raised questions:

Regarding the weight of the CGO600 Pro:

CGO600 Pro’s Net weight: 16 kg(excluding all accessories)

CGO600 Pro’s Full weight: 18 kg(including all accessories)

As a complex product, an e-bike is made from hundreds of parts. As such, the actual measurement result will also have a +/- 3%~5% tolerance.

Regarding the use of the CDN belt:

We use the CDN belt with the CDX crankset based on our years of industry experience, and the official guidance from Gates. Under the urban setting, the CDN belt is super durable, totally maintenance-free, and almost unbreakable.

Also, we are providing a 30,000 km mileage warranty for all the belts on our e-bikes, on top of the general 2-year warranty on the bike.

We apologize if we have created any confusion before. If you have any further questions, please do not hesitate to contact us at support@tenways.com. We will get back to you within 24 hours, just as always. Your opinions always motivate TENWAYS to go further.

Sincerely,

TENWAYS team.
Goed te zien dat Tenways onze opmerkingen zo serieus nemen en dat ze snel reageren. Daar kan menig ander (fiets)merk nog wat van leren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Colini
franssie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:39:
@Colini Welke regio? Ik las in de facebookgroep dat Wijsman in Zandvoort alle drie de modellen op voorraad heeft.
Regio Rotterdam.

Maar ik heb mijn post ff een edit gegeven.

• Colini
Akerboom schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:42:
Bij tenways.com dit weekend de pro gekocht, komt pas in mei begreep ik van support vandaag :-(
Moevs in Eindhoven en fietsenwinkel heeft ze op voorraad. Hangt wel van de kleur en maat af.. 😉

• Funne
Vandaag is mijn defecte pro opgehaald door een medewerker van een lokale fietswinkel. Prima service tot nu toe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thijs_83
  • Registratie: Oktober 2017
Awoodentree schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]

Mochten er mensen zijn met een simpeler stappenplan, enlighten me :)
Ik heb de Defender er vandaag opgezet door het slot een beetje te kantelen en licht over het spatbord heen te duwen. Hetgeen is gelukt, vervolgens met aan weerszijden 2 tie wraps vastgezet. It does the trick :-D

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Akerboom schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:42:
Dat hoort er toch meteen bij te staan als je besteld? Zo worden alle kleuren maat L binnen 2 dagen verstuurd, behalve de grijze; daar staat begin mei.

Heb je een lastige maat of een erg specifieke voorkeur voor een kleur? :)

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Gizz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:59:
[...]

Dat hoort er toch meteen bij te staan als je besteld? Zo worden alle kleuren maat L binnen 2 dagen verstuurd, behalve de grijze; daar staat begin mei.

Heb je een lastige maat of een erg specifieke voorkeur voor een kleur? :)
Is dus een maand opgeschoven. Ik heb grijs, xl.

• ricknr9
  • Nu online

hier weer een update van mijn ervaring met de CGO600 pro.

helaas afgelopen week weinig gefietst het weer hielp er niet echt bij om veel kilometers te maken.
veel regen en sneeuw zorgen er voor dat ik buiten om woon werk verkeer niet gefietst heb.
gelukkig geven ze wat beter weer af dit weekend.

afgelopen week heb ik wel mijn zadel omgeruild met het aftermarket zadel dat ik eerder op mijn normale CGO600 gemonteerd had. voor lange ritten merk ik dat het gemonteerde zadel erg hard is.

zowel hier als op de facebook groep heb ik veel discussie gezien over de tandriem die gebruikt word. volgens vele zou een cdn riem (die gebruikt word op de pro) geen 30.000km kunnen halen. Tenways heeft echter wel onderstreept dat ze garantie geven voor 30.000km met de riem. dus mocht je riem eerder kapot gaan valt dit onder garantie.

ook het gewicht was een punt van discussie, in mijn eerste post heb ik al een aangegeven dat de fiets niet slechts 1kg meer als de CGO600 voelde. met de nieuwe informatie blijkt dat ook te kloppen. iets wat zeker duidelijker gemaakt had moeten worden aan klanten.
of dit hogere gewicht veel effect heeft op de gebruiker betwijfel ik. tuurlijk zijn er use cases waar die 2kg veel uitmaakt zeker als je de fiets vaak moet dragen etc,. maar tijdens het fietsen zelf merk je er weinig van. de 18kg is nog steeds ligt voor een ebike en je merkt het niet tijdens het rijden.

dit weekend word er beter weer afgegeven dus ik verwacht toch nog wat extra kilometers te maken deze week

• Recklezz
Akerboom schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:00:
[...]

Is dus een maand opgeschoven. Ik heb grijs, xl.
Crap, ik heb ook de grijze XL besteld vorige week. Nog 2 maanden wachten dus..

• Awoodentree
  • Niet online
Vandaag de eerste keer de kans gehad om echt op de nieuwe CGO600 Pro te rijden. Het rijdt heel fijn, maar ik merk dat de remblokjes aan de voorkant blijven aanlopen. Na ongeveer 4 uur geprobeerd te hebben de remklauw dusdanig te positioneren dat er géén geluid af kwam, maar dat dit niet lukte, kwam ik tot de conclusie dat er een 'golf' in de remschijf zit. Daarnaast is het wiel ook niet helemaal rond.

Tenways support is zojuist gemaild, dus ik ben benieuwd naar hun service :)

• pcmistral
neb0 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Kijk eens wat er op de band zelf is vermeld. :)
De band wijkt inderdaad af van de specificaties op de website. Ik heb 700x45c banden.

Het plaatsen van de AXA Defender was trouwens goed te doen. Ik heb de achterband leeg laten lopen. Daardoor kon ik het slot goed schuin houden en om het spatbord plaatsen. Daarna bevestigen met de orginele AXA Flex mount.

• neb0
pcmistral schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:21:
[...]

De band wijkt inderdaad af van de specificaties op de website. Ik heb 700x45c banden.

Het plaatsen van de AXA Defender was trouwens goed te doen. Ik heb de achterband leeg laten lopen. Daardoor kon ik het slot goed schuin houden en om het spatbord plaatsen. Daarna bevestigen met de orginele AXA Flex mount.
700x45 is gelijk aan 47-622. Inderdaad bredere banden dan vermeld.

[Voor 18% gewijzigd door neb0 op 12-03-2023 02:44]

• pcmistral
Op de CSG600 Pro zitten goede banden:

Het voorspatbord zat bij mij nog niet op de fiets gemonteerd. Wat mij bij het monteren opviel, is dat het spatbord door Tenways vanaf de fabriek is aangepast.

Ook dan past het spatbord nog niet echt goed rondom de vork. Aan de voorkant zit het spatbord tegen de vork aan waardoor de lak aan de binnenzijde beschadigt.

Ze hadden de inkeping langer moeten maken.

Daarom waarschijnlijk die €100 early bird korting. Zo komen ze makkelijk van alle getunde onderdelen af ;)

[Voor 13% gewijzigd door pcmistral op 12-03-2023 12:56]

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee