Ik ben weer wat verder met mijn reparatieproject van de S3 van mijn dochter. Heb inmiddels de kabelboom vervangen, want dat was de voorgestelde actie van de kwit ft. Maar was me te duur om dat daar te laten doen, om er achter te komen dat die daarna exact hetzelfde issue had (wou niet laden, met een hele regen aan fouten).
Met de smartmodule en de accu van de s3 van mijn vrouw doet de fiets het goed, dus als eerste nu de smartmodule bij revotronics laten fixen. Heb er even weer de goed werkende accu van de s3 van min vrouw ingezet, Alles lijkt het te doen doen, maar heb nu af en toe een heel wazig probleem:
Af en toe klapt de fiets tijdens het fietsen in shipping mode, althans dat vermoed ik, dit zijn de symptomen:
- De fiets geeft tijdens het rijden ineens een ping gelud
- De ondersteuning stopt op dat moment,
- en op dat moment verschijnt op het display het tekeningetje van het bootje
- krijg 'm alleen maar weer met de reset knop,
- ik moet dan ook unlocken. Maar dat lukt niet: Ik toetst wel de goede code in, heb dan 5 seconden om te unlocken, maar de fiets was niet op slot, en herkent dus ook niet dat ik 'm van het slot haal, dus die 5 seconden verlopen en de fiets gaat weer uit.
- Als ik de kicklock indruk, kan ik wel netjes me de code unlocken.
Dit gebeurt alleen tijdens het rijden, als de fiets in de garage staat, kan ik 'm aanzetten en gebeurt het niet.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit te fixen?
(PS kan het zijn dat de boel te lang stroomloos is geweest? (zal zeker een half jaar zo geweest zijn) De e shifter had ook moeite wakker te worden. Eerste keer opstarten gaf error 44, maar begon na een minuut of zo te werken. TOe ik daarna de fiets aan en uit deed zelfde isse, maar was dat na 5 seconden al weg. Inmiddels geeft die dit probleem niet meer.
Met de smartmodule en de accu van de s3 van mijn vrouw doet de fiets het goed, dus als eerste nu de smartmodule bij revotronics laten fixen. Heb er even weer de goed werkende accu van de s3 van min vrouw ingezet, Alles lijkt het te doen doen, maar heb nu af en toe een heel wazig probleem:
Af en toe klapt de fiets tijdens het fietsen in shipping mode, althans dat vermoed ik, dit zijn de symptomen:
- De fiets geeft tijdens het rijden ineens een ping gelud
- De ondersteuning stopt op dat moment,
- en op dat moment verschijnt op het display het tekeningetje van het bootje
- krijg 'm alleen maar weer met de reset knop,
- ik moet dan ook unlocken. Maar dat lukt niet: Ik toetst wel de goede code in, heb dan 5 seconden om te unlocken, maar de fiets was niet op slot, en herkent dus ook niet dat ik 'm van het slot haal, dus die 5 seconden verlopen en de fiets gaat weer uit.
- Als ik de kicklock indruk, kan ik wel netjes me de code unlocken.
Dit gebeurt alleen tijdens het rijden, als de fiets in de garage staat, kan ik 'm aanzetten en gebeurt het niet.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit te fixen?
(PS kan het zijn dat de boel te lang stroomloos is geweest? (zal zeker een half jaar zo geweest zijn) De e shifter had ook moeite wakker te worden. Eerste keer opstarten gaf error 44, maar begon na een minuut of zo te werken. TOe ik daarna de fiets aan en uit deed zelfde isse, maar was dat na 5 seconden al weg. Inmiddels geeft die dit probleem niet meer.
:strip_exif()/f/image/44hBZwWREif6MYfukXT5anaP.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WTkKqWwnAxSoU2nXJVRxyNTS.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/8hoNIWleIRbkznBSYOaA1AiN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k3dA9dhU4yoQY2YlmQMJBDqm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DH6QVKmU72HK8LYzisIidKBq.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/vhkcH0fbSKEKeAbtnFI8gyfv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HxhiXeZvu3J0RsECXVxqaFyL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MRny0n3cz1w3XiCGfjOnPKIw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gEV8v2o6RDrwdVnoxDrNBwov.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DIQ1u4GDeobnGlM026dYn7JF.jpg?f=fotoalbum_large)