Gezien hier op tweakers altijd veel kennis te vinden is doe ik graag een beroep op jullie. Ik heb nog nooit op een VanMoof gefietst laatst staan aan gewerkt maar ik dacht ik kan altijd een poging wagen.
Ik heb hier een S2 staan met heel weinig kilometers en die heeft lang stil gestaan. Gevolg dat de accu defect zou zijn.
Ik heb de accu opengehaald en heb deze met mijn labvoeding weer tot leven gewekt. De Lader geeft een rood lampje aan en ik heb inmiddels weer 37v in het pack.
Dit heb ik gemeten op de B+ en B- terminal. Op de P+ en P- meet ik slechts enkele milivolts. Mijn aanname is dat dit komt omdat de accu niet aangestuurd wordt door de smart module . De cellen uitgelezen op de BMS terminal en zijn ook aardig in balans.
Echter gaat de fiets niet “aan” Ik hoor een akelig click geluid waarvan ik denk dat het een lock geluid is. ( het kicklock is verwijderd dus ik weet niet zeker of dat zo is )
Alles ik de fiets optil of omdraai knippert het achterlicht. En ik heb een paar keer een doodskop op de bovenbuis gezien met een soort van alarm ?
Ik heb de smartmodule opengehaald en er zit een 18650 cel in die op 3.9v staat dus dat lijkt ook goed.
Ook de connector is niet door gefikt, ( en de accu laadt ook op ) dus dat heb ik ook uitgesloten.
De zekering is niet stuk en ook ziet de PCB van de accu en de smartmodule eruit als nieuw.
Wat zou ik nog meer kunnen uitsluiten ?
Momenteel gaat er 179 watt de accu in, dus accu en bms lijken me dan in orde ?
[
Voor 5% gewijzigd door
jjonkie op 16-01-2026 19:50
]