Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-05 22:47
Weet je toevallig of deze ook voor de S3 is? Hier ook last van een paar dode pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-05 09:14
Tilburgers schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Weet je toevallig of deze ook voor de S3 is? Hier ook last van een paar dode pixels.
Deze opkoper is vast fan van Musk met z’n ‘Model 3’ :+

Dit display past op zowel S3 en X3 cartridges: Schroef los en omwisselen. Overweeg deze zelf ook ipv. overzetten uit een gebruikte cartridge, krijg vermoeden dat dode pixels een serieprobleem is. Nu hopen dit was opgelost in deze spares partij, 5% korting bij inschrijven: https://bestprices4goods....splay-voor-model-3-nieuw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:11
Een vraagje. Pas heb ik mijn fiets eens goed schoongemaakt, ketting even van de voortrapper afgehaald en geolied (dacht wel dat mijn ketting vrij slap stond, maar met naar voren trappen komt hij wel strak te staan)

Nu heb ik wel last van doortrappen als ik kracht zet. Ik hoor dan een harde krak en ik schiet dus iets door.
Als ik stil sta kan ik gewoon veel kracht zetten en gebeurt er niets.
Echt zodra ik weg wil rijden trapt hij dan met een hard geluid door als ik teveel kracht zet.

Zou dit dan aan de naaf kunnen liggen? Wel toevallig dat dit gebeurt niet lang nadat ik mijn ketting heb schoongemaakt.
En als het de naaf is, dan is de oplossing een nieuw achterwiel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
HBO88 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:29:
Een vraagje. Pas heb ik mijn fiets eens goed schoongemaakt, ketting even van de voortrapper afgehaald en geolied (dacht wel dat mijn ketting vrij slap stond, maar met naar voren trappen komt hij wel strak te staan)

Nu heb ik wel last van doortrappen als ik kracht zet. Ik hoor dan een harde krak en ik schiet dus iets door.
Als ik stil sta kan ik gewoon veel kracht zetten en gebeurt er niets.
Echt zodra ik weg wil rijden trapt hij dan met een hard geluid door als ik teveel kracht zet.

Zou dit dan aan de naaf kunnen liggen? Wel toevallig dat dit gebeurt niet lang nadat ik mijn ketting heb schoongemaakt.
En als het de naaf is, dan is de oplossing een nieuw achterwiel neem ik aan?
Heb je dat in alle versnellingen?

Dan is het ofwel de ketting die te los ligt, of de vrijloop. Beide kan je iets aan doen zonder nieuw wiel hoor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:07
Channelmaster schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Dit display past op zowel S3 en X3 cartridges: Schroef los en omwisselen. ...
Tilburgers schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Heb deze zelf besteld en past op zowel S2 als S3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Tommie12 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Heb je dat in alle versnellingen?

Dan is het ofwel de ketting die te los ligt, of de vrijloop. Beide kan je iets aan doen zonder nieuw wiel hoor.
Ik merk het vooral in de 1e, als ik weg rij. maar volgens mij zit in alle versnellingen inderdaad. Zou ook wel verklaren dat het komt nadat ik mijn ketting losgehaald heb.

Je bedoelt dat de ketting dan toch fysiek een tandkrans overschiet?

Zou je kunnen uitleggen wat ik aan beide kan doen? ben wel redelijk handig en technisch, maar heb even geen idee wat ik dan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Ik merk het vooral in de 1e, als ik weg rij. maar volgens mij zit in alle versnellingen inderdaad. Zou ook wel verklaren dat het komt nadat ik mijn ketting losgehaald heb.

Je bedoelt dat de ketting dan toch fysiek een tandkrans overschiet?

Zou je kunnen uitleggen wat ik aan beide kan doen? ben wel redelijk handig en technisch, maar heb even geen idee wat ik dan kan doen.
Ketting die los ligt, dan kan je het achterwiel trachten wat naar achter te brengen, of als ze te ver uitgerokken is een nieuwe ketting (tientjeswerk).
Om te meten of een ketting te lang is geworden bestaat er een kleine tool. Die kan je zo overal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
bij hoeveel km zou je een ketting moeten vervangen grofweg? heb er nu 11.000km mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:43:
bij hoeveel km zou je een ketting moeten vervangen grofweg? heb er nu 11.000km mee gereden.
10.000 is lang voor een ketting. Er zijn wielrenners die ze om de 2000km vervangen, maar er zijn er ook die ze nooit vervangen tot alles kraakt en piept.

Als je ketting echt langer geworden is, dan kan het zijn dat je de tandwielen ook moet vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

HBO88 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:43:
Ik zit inmiddels op geregistreerd ruim 14.000 km met dezelfde ketting en mijn verbinding tussen de app en fiets is weg sinds bijna 2 maanden dus het zijn zeker meer kilometers. (S3)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
Channelmaster schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:07:
Heb de eshifter nu opgestuurd naar Revotronics voor revisie met een nieuw PCB ontwerp: Beter gedimensioneerd tegen overcurrent dan het VM baksel. Hou jullie op de hoogte.
Kleine vertraging, maar we zijn dit gewend, toch? :w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsjAtpVKHiB_8Kb3yuUI8axMOXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FY31vYH8WjDNInYeNAm96YDW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 16:40
Channelmaster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:57:
[...]

[Afbeelding]
Hoe kan een klein Duits bedrijfje een betere printplaat maken dan VanMoof? Geeft wel iets aan over VanMoof.

Vraag is alleen wel of deze printplaat écht beter is.

[ Voor 5% gewijzigd door [911] op 10-02-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Laatst online: 13:13
Afgelopen augustus ben ik langs geweest bij Jonah van Revotronics voor mijn S3 Cartridge. We hebben toen uitgebreid gebabbeld over van alles en nog wat, en zo kwam ook de E-Shifter ter sprake.

In eerste instantie repareerde hij gewoon defecte E-Shifters, maar dit bleek te tijdrovend. Op basis van de vele kapotte E-Shifters en de documentatie, heeft hij een verbeterde versie ontwikkeld.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nooit problemen heb gehad met mijn E-Shifter, dus ik kan het verschil niet uit eigen ervaring delen. Maar het klonk allemaal erg geloofwaardig, en de kwaliteit zag er – voor zover ik dat als leek kan inschatten – inderdaad beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[911] schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:52:
[...]

Hoe kan een klein Duits bedrijfje een betere printplaat maken dan VanMoof? Geeft wel iets aan over VanMoof.

Als ik die printplaat bekijk is dat helemaal niks speciaal, er zijn hobbyisten die dat ook kunnen.
Van Moof liet dat gewoon in China maken, maar als je je leveranciers niet meer betaalt, dan leveren die niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[911] schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:52:
[...]

Alleen maar focus op de omzet geweest geloof ik, maar elke x garantie/service verlenen aan een kapotte e-shifter heeft wel geld gekost. Vraag mij af of ze met een betere E-shifter het wel gered hadden :').

Die van mij doet het iig nog! Lees graag mee welke E-shifter nu wel goed zijn als vervanging, want VM zelf verkoopt die niet meer?

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:22
Vandaag zat mijn achterrem in eens vast na het remmen.
Geen beweging meer de krijgen in de achterband.
Uiteindelijk een een kleintje beweging in gekregen en dat rem los gemaakt.
Nu eem hele bus remreiniger en ingespoten nu lijkt alles weer schoon, de pads zijn er nu ook uit.
Past er een andere remklauw op de S3 van bv Shimano op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:50
Is dit herkenbaar voor iemand: S3 staat al jaren in de schuur, nu 2 maanden niet gebruikt, wel met 70% accu. Fiets gepakt en gelijk error 44, resetten hielp niets, fiets staat 1 minuut in de zon en alles werkt weer. Vandaag weer exact hetzelfde, komt dit door de kou? Zal het eind deze week als het 15 graden wordt nog eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
Channelmaster schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:07:
Eindelijk, na 3.5 jaar probleemloos rijden is mijn eshifter blijven hangen in de 2e versnelling. Geen error 44, geeft gewoon geen beweging meer (ook na reset).

Heb de eshifter nu opgestuurd naar Revotronics voor revisie met een nieuw PCB ontwerp: Beter gedimensioneerd tegen overcurrent dan het VM baksel. Hou jullie op de hoogte.
Heb mijn orginele e-shifter netjes gereviseerd teruggekregen (DHL kreeg het door de brievenbus). Werkt nu weer als vanouds (y)

Ook de remblokjes vervangen. Kan de Cyclotech Prodisc eLiTE sterk aanraden, geen piep te horen: https://www.mtb-brakepads...emblokken-cyclotech-elite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
Frostb1te1992 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:42:
Is dit herkenbaar voor iemand: S3 staat al jaren in de schuur, nu 2 maanden niet gebruikt, wel met 70% accu. Fiets gepakt en gelijk error 44, resetten hielp niets, fiets staat 1 minuut in de zon en alles werkt weer. Vandaag weer exact hetzelfde, komt dit door de kou? Zal het eind deze week als het 15 graden wordt nog eens bekijken.
Als de stekkerverbinding goed is: Waarchijnlijk slecht SMD soldeercontact op de PCB in de e-shifter. Door trillingen en temperatuurschommelingen ontstaan er haarscheurtjes.

Als je wilt leren solderen is dit een goed moment, anders zou ik ‘m opsturen naar Revotronics voor PCB swap: https://revotronics.de/en...tandsetzung-komplettpaket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:50
Channelmaster schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Als de stekkerverbinding goed is: Waarchijnlijk slecht SMD soldeercontact op de PCB in de e-shifter. Door trillingen en temperatuurschommelingen ontstaan er haarscheurtjes.

Als je wilt leren solderen is dit een goed moment, anders zou ik ‘m opsturen naar Revotronics voor PCB swap: https://revotronics.de/en...tandsetzung-komplettpaket
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 30-04 14:35
Ik heb de e-shifter al een jaar lang vastgezet in de derde versnelling, en ik mis dat schakelen echt nauwelijks. Bij wegrijden stoplicht vertrouw ik op de boost knop, en dat deed ik eigenlijk sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvdbeek
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-02 09:09
Hoi,
Ik heb onlangs mijn achterband vervangen en dus het wiel er uit gehad. Sindsdien heb ik problemen met de ontgrendeling. Na ontgrendelen gaat de fiets niet aan. de kijklock schiet er wel uit, maar ik hoor even later het op slot geluid weer. Kennelijk krijgt ie geen signaal dat de fiets ontgrendeld is. Ik heb niet aan de kicklock gezeten, alleen het wiel er uit en er in gehad. Wat kan dit zijn? Iemand een idee?
Groet,
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
@chrisvdbeek Ik had dat probleem ook, is destijds simpel opgelost met een ring verwijderen (mocht er een extra ring aanwezig zijn?) tussen de achterbrug en de naaf. Kennelijk is er een batch uitgeleverd met een extra ring waardoor het kicklock in sommige gevallen hapert (schiet weer op slot na unlock). Waarom het werkt snap ik nog steeds niet maar het is in mijn geval al meer dan een jaar de oplossing. Zie ook hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Damsplaat schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:42:
Ik heb de e-shifter al een jaar lang vastgezet in de derde versnelling, en ik mis dat schakelen echt nauwelijks. Bij wegrijden stoplicht vertrouw ik op de boost knop, en dat deed ik eigenlijk sowieso al.
In de app handmatig de schakelmomenten ingesteld ofzo? Zal dit de oplossing zijn tegen een kapotte E-shifter?

Ik dacht trouwens vanochtend dat ik een kapotte E-shifter had. Fiets maakte opeens een lock geluid toen ik van verkeerslicht wegreed, toen heb ik fietsend met mijn code "unlocked". En dit gebeurde een paar x en toen bleef ik in 1e versnelling zitten.

Later een reset gedaan en leek daarna weer normaal te doen. Volgens mij heb ik zoiets soortgelijks weleens eerder meegemaakt, hopelijk functioneert de fiets straks nog normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvdbeek
@Ruimzicht Dankje. Ik heb net het achterwiel en de kicklock er even uit gehad. Het lijkt dat de switch in de kicklock niet goed schakelt. Dus ga em eerdaags verder uit elkaar halen en mss dat reinigen het oplost. Anders de switch overbruggen denk ik en kicklock verwijderen. Of nieuwe kicklock aanschaffen...
Het is overigens een S2 en er zit geen ring tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisvdbeek op 26-02-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:04
chrisvdbeek schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:27:
@Ruimzicht Dankje. Ik heb net het achterwiel en de kicklock er even uit gehad. Het lijkt dat de switch in de kicklock niet goed schakelt. Dus ga em eerdaags verder uit elkaar halen en mss dat reinigen het oplost. Anders de switch overbruggen denk ik en kicklock verwijderen. Of nieuwe kicklock aanschaffen...
Het is overigens een S2 en er zit geen ring tussen.
Ter verduidelijking, mocht je dat nog niet zo hebben begrepen:

De betreffende ring is degene op de wielas, die tussen het frame en de naaf/wiel of tussen het frame en de e-shifter komt, om hier afstand te maken. Aan de e-shifter kant heb je er een minder nodig, omdat de e-shifter zelf hier ook al ruimte inneemt, dus aan de andere kant zit een dikkere of zitten er twee.

• chrisvdbeek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnzJxtzksF7c_t2pwETx0trsIHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I3zkxsbKcTJTAa3Jo0iDsAWY.png?f=fotoalbum_large
Wie weet waar dat ding in het vierkant voor dient?
Ik heb em er nu uitgehaald, maar dat is vast niet de bedoeling. de fiets doet het wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:28:
Iemand ervaring met accu reparatie bij Fixjevanmoof?
Iemand anders aanbevelingen voor andere bedrijven die een S3 accu repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 14-05 21:57
MaZo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:32:
[...]
Ik heb de mijne bij de lokale fietsenmaker gebracht, Freds 2wielers. Hij heeft hem (hoogstwaarschijnlijk) ook opgestuurd, maar het was wel fijn dat ik hem lokaal kwijt kon. :)

Voor een vervangende e-shifter heb ik de Wielenwacht laten komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nero22 op 09-03-2025 15:34 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Voor wie ook de boost button niet meer werkt...die kun je inspuiten met WD40...hield het daardoor een paar weken langer vol, maar uiteindelijk werkt dat ook niet meer.

Is een button makkelijk te vervangen?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
litebyte schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:20:
Voor wie ook de boost button niet meer werkt...die kun je inspuiten met WD40...hield het daardoor een paar weken langer vol, maar uiteindelijk werkt dat ook niet meer.

Is een button makkelijk te vervangen?
Ja, vind ik wel. Aan de zijkant zit een klein inbusje, die losdraaien. De knop zit zelf nog vastgelijmd, dus voorzichtig met mesje tussen knop en handvat om los te krijgen. Dan draadjes van de pinnen los solderen en weer vast aan een nieuwe knop.
Max half uurtje werk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:47
Mijn S3 heeft geen motorondersteuning meer met error 2. Diagnose is beschadigde bedrading van de controller (de “smart cartridge”) die door de stuurpen en de voorvork naar de motor in het voorwiel loopt. De beschadigde draad of draden (er zijn 3 fase draden naar de motor) maken dan kortsluiting met het frame.
De controller heeft een normale beveiliging tegen dergelijke kortsluiting en de mosfets in de controller blijven dan uit met error 2 en geen motorondersteuning meer.

Maar toen ik later thuis de lader aansloot kwam er een pufje rook uit de cartridge met een hele vieze stank. Dat was een van de mosfets op de cartridge pcb die was uitgebrand.
Nb een mosfet is een transistor (electronische schakelaar) om grote electrische stroom te schakelen.

Toelichting van mijn electronica expert:

“Elke situatie waar de uitgang van een eindtrap is kortgesloten, is zeer risicovol voor de transistoren in die trap. De beveiliging moet extreem snel kunnen ingrijpen en zelfs dan kan er -vooral bij meermaals aanspreken van de beveiliging- uiteindelijk toch voldoende schade zijn ontstaan dat de boel alsnog doorfikt.
Eigenlijk moet zodra een beveiliging de eerste keer aanspreekt, alles worden nagelopen.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEUoat50O1cBGLwfKvbRL_EtIwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7cdGs0peqvvoYW6M9yHwAVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2aOIrIltb2T89QAjU7CMCtk8cI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFJiekP7s7LKllgfcRoi17iq.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks de uitgefikte mosfet en het einde van de motorondersteuning zijn alle overige functies nog ok: kicklock, snelheid op het display (via de motor), verbinding met de app, buttons op het stuur voor bel en ondersteuningsniveau, alles werkt nog.

De offertes voor reparatie van de bedrading met vervangen van de kabelboom met stekkers in het frame (€250), een nieuwe smart cartridge (€400) en registreren van de nieuwe cartridge met mijn account voor de app, lopen flink op tot ca €800.

Ik zag een youtube video waar een S2 is gereanimeerd met een goedkope controller uit China van een paar tientjes. De motor in het voorwiel van mijn S3 is een redelijk standaard 36 volt DC brushless motor van het merk Bafang die in veel andere (zelfbouw) electrische fietsen wordt toegepast.

Weet iemand of dat ook kan werken voor een S3 en welke specs een alternatieve controller moet hebben voor de S3?

https://youtu.be/uHR1gWEDBx0?feature=shared

[ Voor 49% gewijzigd door TeslaNerd op 21-03-2025 10:58 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Mijn remblokken waren weer aan vervanging toe dus die heb ik vervangen.
Maar mijn achterrem remt bijna niet meer. Ik heb geprobeerd wat olie bij te vullen volgens een methode die hier eens stond (olie toevoegen in reservoir en 100x je rem inknijpen), maar dat mocht niet helpen.
Heb ook gespeeld met de afstel inbus in de rem, maar dat werkt verder ook niet.

Waarschijnlijk moet de rem een keer goed ontlucht worden en voorzien van nieuwe olie.
Enig idee waar ik dat kan doen, omgeving Dordrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:47:
Mijn remblokken waren weer aan vervanging toe dus die heb ik vervangen.
Maar mijn achterrem remt bijna niet meer. Ik heb geprobeerd wat olie bij te vullen volgens een methode die hier eens stond (olie toevoegen in reservoir en 100x je rem inknijpen), maar dat mocht niet helpen.
Heb ook gespeeld met de afstel inbus in de rem, maar dat werkt verder ook niet.

Waarschijnlijk moet de rem een keer goed ontlucht worden en voorzien van nieuwe olie.
Enig idee waar ik dat kan doen, omgeving Dordrecht?
In principe zou elke Fietsenmaker dat kunnen.. als ze willen.

Maar je kan ook een ontluchtingssetje kopen en dan op YT kijken hoe je dat moet gebruiken. Het is niet super moeilijk, maar je moet even weten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:07
TeslaNerd schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:32:
[...]een nieuwe smart cartridge (€400) [...]
Alhoewel het er erg uitziet, denk ik dat het de catastrofale ondergang is van slechts één mosfet. Zou je het eens schoon kunnen maken met alcohol of iets dergelijks? Denk dat het vooral roet is.

Ik heb zelf eenzelfde probleem gehad en heb toen meerdere Mosfets gekocht. Ik heb er nog een aantal over, en kan ze naar je opsturen, of ik kan hem voor je vervangen. Als je daar interesse in hebt kun je even een berichtje sturen!

[ Voor 4% gewijzigd door koenster op 24-03-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Tommie12 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:31:
[...]

In principe zou elke Fietsenmaker dat kunnen.. als ze willen.

Maar je kan ook een ontluchtingssetje kopen en dan op YT kijken hoe je dat moet gebruiken. Het is niet super moeilijk, maar je moet even weten wat je doet.
Ik ben wel een beetje handig maar tips zijn altijd welkom.
Is het een bleed setje kopen, een spuit aan de nippel onderzijde remhendel schroeven en een spuit met olie in de remklauw.
En dan de onderste spuit voorzichtig erin spuiten en tegelijkertijd met de bovenste spuit wat zuigen, net zolang er olie in de bovenste spuit komt?
En kan het reservoir dan dicht blijven?

Een spuitset met 2x m5 nippels heb je dan nodig als het goed is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:49:
[...]

Is het een bleed setje kopen, een spuit aan de nippel onderzijde remhendel schroeven en een spuit met olie in de remklauw.
En dan de onderste spuit voorzichtig erin spuiten en tegelijkertijd met de bovenste spuit wat zuigen, net zolang er olie in de bovenste spuit komt?

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar je vindt wel wat handleidingen op youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
HBO88 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:49:
[...]

Deze manier kun je ook nog proberen. Zelf nog niet gedaan maar ziet er goed te doen uit.
YouTube: How to Bleed your Brakes, for once and for all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
[911] schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Deze manier kun je ook nog proberen. Zelf nog niet gedaan maar ziet er goed te doen uit.
YouTube: How to Bleed your Brakes, for once and for all.
Perfect, dit filmpje had ik nog niet gezien. Vanavond komt een bleed setje binnen dus ik ga eens proberen. dagelijks 35km fietsen met maar 1 rem voelt niet veilig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [911]
Interessante ontwikkeling op Reddit:

Hello community.

I want to get more familiar with Java and as usual the best way to get familiar with something is to start using it.

So....I reversed engineer the communication between shifter/smart-cartridge of the SX3 models and decided to build a tool that lets you control the shifter from your PC and troubleshoot (especially handy for those repairing shifters).

You can find the app here: https://github.com/VangelisBV/vanmoof-shifter-tool

Feedback is always welcome 😁

Bonus: It also show's the total amount of shifts 🥳 Extra bonus: This opens the road to create, with the same logic, a "spoofer" to stop errors appearing when shifter is not connected (f.e. hub changed to a 2 gear automatic). This is an ongoing project but it takes more time as I need to design a small PCB

https://github.com/VangelisBV/vanmoof-shifter-tool

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• oscarwashere
Er is witte rook!

YouTube: Introducing Your New Ride: VANMOOF S6 & A6 Teaser | Outsmart The City (Again)

Het matrix-display is weer terug, met wat lijkt op een navigatiefunctie.
En beetje slecht zichtbaar, maar zou hij een band ipv ketting kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

Folks, ik heb een S3 en overweeg een S5 (maat van mij heeft er een, schijnt fijn te zijn, en ik ben best fan van mijn S3, dus :) ).

Ik heb echter geen idee wat je met een gebruikte S3 kan doen? Weten jullie een plek die ze inkoopt?

(Zo! Lang geleden dat ik een bericht op GoT gezet heb :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
wzzrd schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:20:
Folks, ik heb een S3 en overweeg een S5 (maat van mij heeft er een, schijnt fijn te zijn, en ik ben best fan van mijn S3, dus :) ).

Ik heb echter geen idee wat je met een gebruikte S3 kan doen? Weten jullie een plek die ze inkoopt?

(Zo! Lang geleden dat ik een bericht op GoT gezet heb :D)
En dat op 1 April...

Blijkbaar betalen de grachten van Amsterdam goed geld, daar zag ik er wel wat.

Effe serieus.
Geen enkele degelijke fietsenwinkel zal die 'inkopen' en al helemaal niet als je geen fiets bij hen gaat kopen.
VM heeft er alles aan gedaan om de fietsenmaker buiten spel te zetten, dus er zijn er niet veel die ze graag zien komen.

Als je die fiets kwijt wil, dan zou ik Marktplaats of FB Market Place proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 14-05 21:57
oscarwashere schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:00:
Er is witte rook!

YouTube: Introducing Your New Ride: VANMOOF S6 & A6 Teaser | Outsmart The City (Again)

Nou. -O-

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:52
Hola,

Kwik fit heeft net diagnose gedaan op de vm S3 met foutcode 17 (en laadt ook niet meer op) van mijn dochter. Conclusie: De kabelboom is sowieso stuk. Kost bijna 500 EUR om te fixen. kans 90% dat die het daarna weer doet, maar kunnen ze niet garanderen. Mogelijk moet daarna ook nog de cartridge en/of de accu vervangen worden.

Voor die 500 zou ik het wellicht net nog kunnen doen, maar als er dan nog kosten overheen komen is die het niet meer waard.

Ik overweeg nu als hobbyproject zelf een poging op de kabelboom te doen. Ik zie bij Partsvanmoof.com dat dat qua onderdelen 199 EUR is. Heeft iemand ervaring met zelf de kabelboom vervangen of kan iemand me richting een goede tutorial wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 20:33
Is er ondertussen al een oplossing voor de connectie issues met de S5 en iOS?

M’n Android Connect altijd, maar iOS enkel na reset en dan niet meer. Heb software 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlnc
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:49
Kammika schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:50:
Hola,

Kwik fit heeft net diagnose gedaan op de vm S3 met foutcode 17 (en laadt ook niet meer op) van mijn dochter. Conclusie: De kabelboom is sowieso stuk. Kost bijna 500 EUR om te fixen. kans 90% dat die het daarna weer doet, maar kunnen ze niet garanderen. Mogelijk moet daarna ook nog de cartridge en/of de accu vervangen worden.

Voor die 500 zou ik het wellicht net nog kunnen doen, maar als er dan nog kosten overheen komen is die het niet meer waard.

Ik overweeg nu als hobbyproject zelf een poging op de kabelboom te doen. Ik zie bij Partsvanmoof.com dat dat qua onderdelen 199 EUR is. Heeft iemand ervaring met zelf de kabelboom vervangen of kan iemand me richting een goede tutorial wijzen?
Ik heb de mijne onlangs vervangen met behulp van deze yt tutorial. Deze man heeft nog een aantal uitgebreidere filmpjes op zn account (in t Duits) mocht je meer details willen kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Xlnc schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:17:
[...]

Ik heb de mijne onlangs vervangen met behulp van deze yt tutorial. Deze man heeft nog een aantal uitgebreidere filmpjes op zn account (in t Duits) mocht je meer details willen kunnen zien.
tx.. maarre... jemig, dat ziet er wel heel complex uit.. Ik snap nu ook waarom dat arbeidsloon zo hoog is in relatie tot de kosten van het onderdeel

heb jij fietsenmakers ervaring? Of is het veel gepruts maar uiteindelijk wel doable als je wel beetje handig maar geen fietsenmaker bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlnc
Kammika schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:23:
[...]

tx.. maarre... jemig, dat ziet er wel heel complex uit.. Ik snap nu ook waarom dat arbeidsloon zo hoog is in relatie tot de kosten van het onderdeel

heb jij fietsenmakers ervaring? Of is het veel gepruts maar uiteindelijk wel doable als je wel beetje handig maar geen fietsenmaker bent?
Nee joh, ik heb geen fietsenmakerservaring. Als je beetje handig bent en idd kan omgaan met prutsen dan is het echt wel te doen. Is vooral rustig stapjes doorlopen en beetje doorzetten als het op gepiel aankomt. Ik ben er op m'n gemakje voor gaan zitten en was denk ik vier uur kwijt zoiets.

Om eerlijk te zijn: man in 't youtube filmpje pakt het allemaal niet super slim aan (hij is denk ik niet zo heel handig, maar goed, daarom is 'ie waarschijnlijk ook dansleraar geworden, nietwaar? ;) ) en al doende merk je dat een hoop simpeler kan dan hoe hij het doet.

Kortom: gewoon lekker aan beginnen, komt goed. Zet 'm op, je kan 't! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Xlnc schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:48:
[...]

Nee joh, ik heb geen fietsenmakerservaring. Als je beetje handig bent en idd kan omgaan met prutsen dan is het echt wel te doen. Is vooral rustig stapjes doorlopen en beetje doorzetten als het op gepiel aankomt. Ik ben er op m'n gemakje voor gaan zitten en was denk ik vier uur kwijt zoiets.

Om eerlijke te zijn: man in 't youtube filmpje pakt het allemaal niet super slim aan (hij is denk ik niet zo heel handig, maar goed, daarom is 'ie waarschijnlijk ook dansleraar geworden, nietwaar? ;) ) en al doende merk je dat een hoop simpeler kan dan hoe hij het doet.

Kortom: gewoon lekker aan beginnen, komt goed. Zet 'm op, je kan 't! :)
Ik heb 'm nog een keer bekeken... blijf 'm verwarrend vinden. heb ik 'm goed dat mijn conclusie is
1: Wielen, Stuur, Voorvork, trapslot, accu en cassette verwijderen?
2. Losmaken van alle connectoren
3: Touwtjes maken aan alle kabeltjes zodat je ze later weer terug kan trekken
4. De oude socket losmaken en eruit pielen
5: touwtjes overzetten naar de nieuw socket
6. Touwtjes weer aantrekken en socket er weer inprutsen/vast maken
7 Alle connectoren weer aansluiten
8. Willen, stuur, voorvork, trapslot accu en casette weer monteren?

Is dat 'm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlnc
Kammika schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:55:
[...]

Ik heb 'm nog een keer bekeken... blijf 'm verwarrend vinden. heb ik 'm goed dat mijn conclusie is
1: Wielen, Stuur, Voorvork, trapslot, accu en cassette verwijderen?
2. Losmaken van alle connectoren
3: Touwtjes maken aan alle kabeltjes zodat je ze later weer terug kan trekken
4. De oude socket losmaken en eruit pielen
5: touwtjes overzetten naar de nieuw socket
6. Touwtjes weer aantrekken en socket er weer inprutsen/vast maken
7 Alle connectoren weer aansluiten
8. Willen, stuur, voorvork, trapslot accu en casette weer monteren?

Is dat 'm ?
Yes! Vooral de grote sockets op hun plek krijgen is wat gepriegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Xlnc schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:33:
[...]

Yes! Vooral de grote sockets op hun plek krijgen is wat gepriegel.
Tx, dan denk ik dat ik het ga proberen... (ga er nog even een paar nachtjes over slapen om te bepalen of ik het aandurf..)

had je nog speciaal gereedschap nodig trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlnc
Kammika schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:34:
[...]

Tx, dan denk ik dat ik het ga proberen... (ga er nog even een paar nachtjes over slapen om te bepalen of ik het aandurf..)

had je nog speciaal gereedschap nodig trouwens?
Ah goeie vraag idd. Ik had naast de VanMoof toolbox en een normale gereedschapskoffer alleen een safety torx t8 nodig (voor de smart cartridge). Normale gereedschapskoffer van mij zit nog wel een paar (grotere) safety torx die je nodig hebt voor bv spatbord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 13:41
oscarwashere schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:00:
Er is witte rook!

Is dit nou een 1 april grap of reality? Wil echt net een S5 aanschaffen namelijk…

Edit: voortaan eerst kijken alvorens te reageren 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door UncleEddy op 23-04-2025 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-05 21:38
Channelmaster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:57:
[...]

[Afbeelding]
Deze printplaat vandaag zelf in de eshifter gemonteerd.
Best wel goed te doen, en spannend bij inschakelen...... :?
Maar de S3 doet het weer, geen enkele foutmelding meer! _/-\o_

Nb: daarvoor bij een firma uit Helmond laten repareren -> ging al binnen 100 km (3 ritjes) defect. Geen vertrouwen meer in dus niet meer opnieuw toegezonden ook al was het nog binnen de 3 mnd garantieperiode......

[ Voor 15% gewijzigd door Sparky op 30-04-2025 21:22 ]

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• UncleEddy
Afgelopen maandag de S5 besteld, ben benieuwd naar de ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
UncleEddy schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:43:
Afgelopen maandag de S5 besteld, ben benieuwd naar de ervaring!
Nice! Welke kleur is het geworden? En weet je ook de verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
[911] schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:00:
[...]

Nice! Welke kleur is het geworden? En weet je ook de verwachte leverdatum?
Ik ben voor Dark Grey gegaan. Via een fietsenwinkel als tussenhandel kreeg ik 5 werkdagen te horen. Vandaag is (werk)dag 5. Zal wel maandag worden :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
UncleEddy schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Ik ben voor Dark Grey gegaan. Via een fietsenwinkel als tussenhandel kreeg ik 5 werkdagen te horen. Vandaag is (werk)dag 5. Zal wel maandag worden :’)
Op hun site staat 7 dagen, maar jij krijgt je fiets gewoon gemonteerd bij je locale fietsenwinkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:32:
[...]
Voor een ieder met accu problemen: ik heb mijn kapotte accu laten repareren bij Fietsaccu-revisie.nl (onderdeel van Heskon). Buiten dat de accu het weer prima doet, ben ik ook erg tevreden over hoe het hele proces is verlopen. Van de instructies tot support, alles was top.

De firmware van de accu is ook meteen geupdate, want de oude firmware veroorzaakt veel problemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UncleEddy
Inmiddels 4 dagen in gebruik, 140km verder. Ik kan zeggen dat de S5 mij meer dan uitstekend bevalt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:09
Inmiddels een voorjaars onderhoud achter de rug op mijn S3, nieuwe ketting, titanium goud crankboutjes, voorblad, achtertandwiel en pedalen geplaatst, rijdt na 5 jaar nog steeds als de duivel. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfTiA0WjKRfA-iupxVNHcjrqKHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KzV17yiLwk98fzN03Eiibf9.jpg?f=fotoalbum_large

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparky
Bruzski schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:48:
Inmiddels een voorjaars onderhoud achter de rug op mijn S3, nieuwe ketting, titanium goud crankboutjes, voorblad, achtertandwiel en pedalen geplaatst, rijdt na 5 jaar nog steeds als de duivel. >:)

[Afbeelding]
Hoeveel km's staan er op de teller?

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Vraagje voor het bleeden.
Ik heb nu een bleed kitje met spuiten etc.
Hoe moet je de stelschroef in de handrem hebben staan? Helemaal linksom gedraaid en dan gaan vullen?

Was wat mee aan het 'spelen' maar het vullen lukte niet heel lekker in eerste instantie.

Als ik in de rem kneep, terwijl beide spuiten nog verbonden waren kreeg ik geen druk ( had er uiteraard wel olie in de leiding zitten en paar keer met de spuiten van beneden naar boven gespoten en weer terug)
Na het stelschroefje in de handrem wat verdraaid te hebben, voelde ik wel druk op de spuit als ik de handrem inkneep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Over kilometerstand gesproken. Ik heb dit weekend ontdekt dat je in de app nu ook het aantal laadcycli van de accu kunt zien. Te vinden bij Instellingen > Geavanceerde instellingen > Batterij > onderaan. Ik heb er 173 en dat met een kilometerstand van 8154 km.

Mocht je het gemist hebben, kan je in de app op het startscherm nu ook het geschatte bereik zien in plaats van het batterijpercentage. In de geavanceerde instellingen kan je zien waar dit op gebaseerd is per ondersteuningsstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:55:
Vraagje voor het bleeden.
Ik heb nu een bleed kitje met spuiten etc.
Hoe moet je de stelschroef in de handrem hebben staan? Helemaal linksom gedraaid en dan gaan vullen?

Was wat mee aan het 'spelen' maar het vullen lukte niet heel lekker in eerste instantie.

Als ik in de rem kneep, terwijl beide spuiten nog verbonden waren kreeg ik geen druk ( had er uiteraard wel olie in de leiding zitten en paar keer met de spuiten van beneden naar boven gespoten en weer terug)
Na het stelschroefje in de handrem wat verdraaid te hebben, voelde ik wel druk op de spuit als ik de handrem inkneep.
de officele manier :)
https://m.youtube.com/watch?v=iDnwmbG4m0U

handleiding
https://cdn.shopify.com/s..._to_bleed_S3X3_brakes.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 12-05-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
oscarwashere schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:28:
Over kilometerstand gesproken. Ik heb dit weekend ontdekt dat je in de app nu ook het aantal laadcycli van de accu kunt zien. Te vinden bij Instellingen > Geavanceerde instellingen > Batterij > onderaan. Ik heb er 173 en dat met een kilometerstand van 8154 km.

Mocht je het gemist hebben, kan je in de app op het startscherm nu ook het geschatte bereik zien in plaats van het batterijpercentage. In de geavanceerde instellingen kan je zien waar dit op gebaseerd is per ondersteuningsstand.
Ik zie dit helaas niet terug met mij S3. Vermoedelijk een S5 exclusive. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
markimarc schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Hier nog een van de eerste S3, zonder de Apple tag. Ik zie wel de accu info. Bij mij 279 cycli.
Heb de Android app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]

Ik heb ook een S3. Misschien de app updaten, of nog even geduld tot je de update krijgt als ze geleidelijk uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
oscarwashere schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Ik heb ook een S3. Misschien de app updaten, of nog even geduld tot je de update krijgt als ze geleidelijk uitrollen.
Hmm vreemd. Ik draai al een tijdje de beta versie.
Misschien zal het zichtbaar worden na een nieuwe laad sessie. Ik moet toegeven dat mijn fiets de laatste tijd meer stil staat dan dat ‘ie rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Heb ook een S3. Heb 99 laadcycli, met km stand van 1.223.

Trouwens sinds 2 weken weer error code 44. 2e keer, eerste keer kreeg ik nog een gratis nieuwe e-shifter, dat zal er nu niet meer in zitten. Heb echt zo'n spijt dat ik ooit dit ding gekocht heb.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
miicker schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:32:
[...]

Trouwens sinds 2 weken weer error code 44. 2e keer, eerste keer kreeg ik nog een gratis nieuwe e-shifter, dat zal er nu niet meer in zitten. Heb echt zo'n spijt dat ik ooit dit ding gekocht heb.
Dat is wel vreemd, je hebt dan 12km per laad cycli gedaan. Is wel erg weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:28:
[...]

Dat is wel vreemd, je hebt dan 12km per laad cycli gedaan. Is wel erg weinig?
Ja vraag me ook sterk af of het klopt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Zojuist een e-mail ontvangen van VanMoof over de prijsverlagingen. S6 op komst? Anyway, inmiddels 250km met mijn S5 gemaakt. Geweldige fiets! Ben dan ook benieuwd naar de verbeteringen die een eventuele S6 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
HBO88 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:25:
[...]

Hier nog een van de eerste S3, zonder de Apple tag. Ik zie wel de accu info. Bij mij 279 cycli.
Heb de Android app
Hier ook een S3 uit eind 2020 met een up-to-date app (iOS), maar zie ook niks m.b.t. laadcycli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 20:29
MaZo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:21:
[...]

Hier ook een S3 uit eind 2020 met een up-to-date app (iOS), maar zie ook niks m.b.t. laadcycli.
Hier ook S3 met AppleFindMy functie en iOS app. Geen laadcycli data zichtbaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:58

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Amateur... :+ Ik heb 12.646 battery cycles. Dat kunnen nooit oplaadbeurten geweest zijn. En dat ik maar 2.446km heb gereden vind ik ook dubieus. Niet dat ik elke week 100den kilometers draai, maar in 5 jaar tijd heb ik echt wel wat meer gepeddeld.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparky
[...]

Nieuwe ("rode") printplaat via Dld kopen, bij mij werkt dat nog steeds prima en is relatief goedkoop zelf te doen.
In de reparatie van de originele versie heb ik geen vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markimarc
Gevonden! Dit is alleen zichtbaar in de Android App. iOS mist deze functie.
Mijn S3 geeft meer dan 8k cycles aan. Ik denk dat dit komt doordat ik in het verleden issues had.
De X3 van mijn vriendin geeft 90 cycles aan wat een stuk realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:29
Kan je er gewoon een nieuwe batterij inschuiven als de capaciteit teveel afneemt? Ik heb nu 298 cycles op mn s3 en merk wel dat de accu minder wordt, kan de derde dag woonwerk nu net niet meer redden eigenlijk op full power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
oscarwashere schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:28:
Batterijcycli kon je al een tijdje zien. Je kan op homescreen ook gewoon op de batterijpercentage/bereik klikken ipv via de instellingen.

Ik heb 90 bij 3800 km.
Viel mij op dat die aangeeft dat ik in ondersteuningsniveau 4 meer bereik heb dan in 3, dus niveau 4 is zuiniger? Ik heb hem namelijk standaard op 3 (US) staan.
/edit
zonet ook even op de iPhone van mijn vrouw gekeken, hoe dat zit met haar X3 en daar loopt het wel gewoon van ondersteuningsniveau vanaf 1 af naar 4 (dus 3 wel meer bereik dan 4). Dat is veel logischer, dus ik heb het idee dat het bij mij S3 niet helemaal klopt (dat niveau 4 bijna 18% meer bereik heeft dan 3).

[ Voor 14% gewijzigd door xileS op 14-05-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Worsteneter schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:57:
Kan je er gewoon een nieuwe batterij inschuiven als de capaciteit teveel afneemt? Ik heb nu 298 cycles op mn s3 en merk wel dat de accu minder wordt, kan de derde dag woonwerk nu net niet meer redden eigenlijk op full power.
Ja dat kan gewoon. Batterij is alleen niet goedkoop.
Persoonlijk zou ik dan gewoon elke 2 dagen opladen ipv de batterij te vervangen...

Zelf rij ik nu elke dag 35 km woonwerk, op full power 37km/uur. Ik laad elke dag mijn fiets op, dat is toch niet zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:29
HBO88 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:45:
[...]

Ja dat kan gewoon. Batterij is alleen niet goedkoop.
Persoonlijk zou ik dan gewoon elke 2 dagen opladen ipv de batterij te vervangen...

Zelf rij ik nu elke dag 35 km woonwerk, op full power 37km/uur. Ik laad elke dag mijn fiets op, dat is toch niet zo'n probleem?
Eens, dan ligt laden voor de hand. Ik zie online echter alleen revisies van de batterijen, niet nieuwe batterijcellen. Benieuwd wat het kost, anders zal het wel een s6 worden tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
(kan weg)

[ Voor 97% gewijzigd door [911] op 14-05-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had de laatste maand ofzo al het idee dat mijn linker rem + voorwiel gek deed, maar zag 123 niet iets heel geks. Alleen zonet rem ik wat harder met mijn linker rem en vond mijn voorwiel teveel wiebelen, dus ik kijk fietsend nog een keer en ineens valt het mij op dat de linkerbout helemaal ontbreekt..

Geen idee of het gesaboteerd is of dat de fietsenmaker anderhalf maand geleden de bout er niet (goed) erop heeft gedraaid, toen mijn lekke band werd vervangen. Het hoort er niet zomaar eraf te trillen/vallen lijkt mij.

Zijn deze boutjes ergens te koop? Ik fiets sowieso wel even een keer langs de fietsenmaker, wellicht dat hij ze ook heeft liggen. Alleen zie ik ze op de site van VM ze er niet meer tussen staan als als partner gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:18:
Alleen zie ik ze op de site van VM ze er niet meer tussen staan als als partner gek genoeg.
Misschien wel om deze reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

UncleEddy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:11:
Zojuist een e-mail ontvangen van VanMoof over de prijsverlagingen. S6 op komst? Anyway, inmiddels 250km met mijn S5 gemaakt. Geweldige fiets! Ben dan ook benieuwd naar de verbeteringen die een eventuele S6 krijgt.
Ook ontvangen....2900...en nog wat als nieuwe prijs. Zie je het gebeuren dat er nog een nieuw model aan komt?

Mijn S3 is inmiddels gedegradeerd tot fatbike...de versnellingen werken niet meer, maar krijg geen enkele error (muv 57...die kreeg ik altijd al bij opstarten fiets), ook kan ik er nog op 'fietsen' ivm de rotatie sensor ik hoef de pedalen alleen maar rond te draaien en in combi met de boost button kom je dan nog best vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Die electronica zit goed weggestopt, de fiets kan ook tegen regen, dus gewoon schoon spuiten kan prima. Zou de straal desondanks niet keihard op de plekken richten waar openingen zitten, zoals voor- en achterlicht, onderkant stang (waar speaker en laadcontact zit) en stuurbuttons zou ik ook vermijden.

Vandaag bij zo'n wasbox voor auto's mijn S3 weer als nieuw schoon gemaakt, ging prima als je die kwetsbare punten maar enigszins ontziet.
Excuus voor het oprakelen van een reactie die jaren oud is, maar zou ik zonder problemen de wielen en onderkant van het frame schoon kunnen spuiten zonder de motor of remmen te verpesten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
MaZo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:53:
[...]
Excuus voor het oprakelen van een reactie die jaren oud is, maar zou ik zonder problemen de wielen en onderkant van het frame schoon kunnen spuiten zonder de motor of remmen te verpesten?
En bedoel je dan met spuiten met een tuinslang of met een hogedrukspuit?
Je zou eventueel ook nog plekjes waarvan je verwacht dat het niet handig is dat het nat wordt, af kunnen plakken. Denk aan de boost/belknop, de onderkant bij de accu rondom, de verlichting enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik pak vaak gewoon wat vochtige doekjes en poets mijn fiets daarmee schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
xileS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:26:
Ik pak vaak gewoon wat vochtige doekjes en poets mijn fiets daarmee schoon.
Dat doe ik ook, ideaal. Zo'n 5 a 10 doekjes en je fiets is weer helemaal schoon.

Deze zijn wel fijn, blijven lang vochtig.
https://www.action.com/nl...nder-hygienische-doekjes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:56
Hoe is het met de VanMoof fietsen en de nieuwe eigenaren gesteld? Ik kan eigenlijk weinig informatie hierover vinden. Zijn de fietsen (en nieuwe eigenaar) daadwerkelijk betrouwbaarder geworden?

Reden van vraag is:
Heb november 2024 een cowboy besteld, maar deze is nog steeds niet aangekomen (uitstel na uitstel) en nu een recall actie op een bepaald model. Mijn vertrouwen en geduld is wel op met hen en nu dus oriënteren op alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
[911] schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:20:
[...]

En bedoel je dan met spuiten met een tuinslang of met een hogedrukspuit?
Je zou eventueel ook nog plekjes waarvan je verwacht dat het niet handig is dat het nat wordt, af kunnen plakken. Denk aan de boost/belknop, de onderkant bij de accu rondom, de verlichting enz.
Ja, ik doelde op een hogedrukspuit. Ga er vanuit dat dit een stuk sneller en effectiever is dan vochtige doekjes. Tenzij de boel er aan kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:59:
[...]
Ja, ik doelde op een hogedrukspuit. Ga er vanuit dat dit een stuk sneller en effectiever is dan vochtige doekjes. Tenzij de boel er aan kapot gaat.
Dan moet je fiets wel heel smerig zijn. Als ik verhalen voorbij zien komen met kapotte bel enzo, dan ga ik er zelf niet eens aan wagen. En met vochtige doekjes krijg ik mijn fiets eigenlijk best goed schoon.

Ik zet mijn S3 ook nooit in het regen en zorg dat die onder een afdakje of stalling staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Gewoon emmer water en spons. Daarna met een doekje met poetsmiddel.
Hogedruk is echt vragen om problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
MaZo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:59:
[...]
Ik spoel zelf mijn S3 met de tuinslang af. Daarna lekker boenen met een microvezel was handschoen die je ook voor de auto gebruikt.
Hogedrukreiniger lijkt mij niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Ook handig is een magic sponge voor op de lak wanneer er diepe vlekken op zitten die er anders moeizaam vanaf gaan. Zo krijg ik mijn fiets altijd weer perfect schoon.

Ik ga er ook zeker niet met een hogedrukspuit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
xileS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:18:
Zijn deze boutjes ergens te koop? Ik fiets sowieso wel even een keer langs de fietsenmaker, wellicht dat hij ze ook heeft liggen. Alleen zie ik ze op de site van VM ze er niet meer tussen staan als als partner gek genoeg.
Bedoel je niet wielmoer??
ik heb zelf een voorraadje online ingekocht
https://partsvanmoof.com/products/vanmoof-naafmoer-nr-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bruzski schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:33:
[...]

Bedoel je niet wielmoer??
ik heb zelf een voorraadje online ingekocht
https://partsvanmoof.com/products/vanmoof-naafmoer-nr-3
Oeps bedoelde idd de wielmoer! Fijn dat ze gewoon te bestellen zijn. Ik ga eerst een x langs de fietsenmaker, wellicht heeft hij ze ook liggen.

Ik vind het toch vreemd dat die ineens ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Ook nog redelijk geprijsd! Misschien ga ik ze ook maar eens bestellen. Mijn moertjes zijn helemaal doorgeroest, en dat ziet er niet uit.
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.