Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Channelmaster schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:13:
Het gaat al een tijd niet goed met Cowboy, maar nu staan ze echt aan rand van faillissement: https://archive.ph/4dwsM
Het verhaal vertoont idd veel te veel gelijkenissen met VM....

Spijtig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:59

mphilipp

Romanes eunt domus

0Burner0 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:09:
Ik zag deze telefoonhouder voor op de fiets:
Afbeelding
Ik heb dat ding dus gekocht en inmiddels is ie onbruikbaar geworden. Ik heb blijkbaar een iets te grote telefoon (Google Pixel) en ik zat zo te zien al op de max breedte. Inmiddels klemt ie niet meer goed en pleurt mijn foon eruit als ik over een hobbeltje ga. Eerst was het alleen bij extreme hobbels en heb ik er een polsbandje aan gemaakt die ik om het stuur doe zodat ie niet weer keihard op straat valt. Gelukkig bescherm mijn hoesje goed, want ik zie wel aardige beschadigingen op de rand van het camera-eiland (gelukkig dus op het hoesje).

Maar wel jammer en zonde van de €65... Iemand een tip voor zo'n stealth foonhouder die wél duurzaam is?
Ik heb een Quad Lock besteld. Die wilde ik ooit eerder al kopen, maar toen had ik het probleem dat ik ook in de auto een Quad Lock moest nemen, en mijn vriendin wil geen Quad Lock hoes om haar iPhone. Nu heb ik een andere auto met Android Auto, dus hoeft de foon niet meer in een houder. Problem solved. Quad Lock is gewoon veel beter denk ik. Zit goed vast en werkt simpel. Die loop was wel stealth, maar niet duurzaam.

[ Voor 17% gewijzigd door mphilipp op 16-08-2025 16:42 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 21:41
Mijn S3 door eigen lompheid vandaag omver getrokken waardoor deze precies op de linker rem hendel terecht is gekomen. Gevolg: remhendel scheef en niet meer goed in te drukken. Al geprobeerd om e.e.a. weer goed te krijgen maar helaas.

Zie wel losse remhendels die online verkrijgbaar zijn. Kan echter nergens vinden hoe remhendel in zijn geheel los te krijgen maar is dat überhaupt klusje om zelf te gaan vervangen? Heb al vanalles aan mn S3 vervangen maar dit ziet er next level uit aangezien ik niet eens hendel van stuur af krijg 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:07
Delirius schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:38:
Mijn S3 door eigen lompheid vandaag omver getrokken waardoor deze precies op de linker rem hendel terecht is gekomen. Gevolg: remhendel scheef en niet meer goed in te drukken. Al geprobeerd om e.e.a. weer goed te krijgen maar helaas.

Zie wel losse remhendels die online verkrijgbaar zijn. Kan echter nergens vinden hoe remhendel in zijn geheel los te krijgen maar is dat überhaupt klusje om zelf te gaan vervangen? Heb al vanalles aan mn S3 vervangen maar dit ziet er next level uit aangezien ik niet eens hendel van stuur af krijg 🤔
Heb ik ook gehad, remhendel scheef en klem. Bij mij zat de remhendel met het 'kogelgewricht' (weet ff niet anders te omschrijven) er wat scheef tussen de houder. Met een tang en best wat kracht kreeg ik hem weer terug en deed hij het weer. Misschien dat dit bij jou ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 21:41
HBO88 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:40:
[...]

Heb ik ook gehad, remhendel scheef en klem. Bij mij zat de remhendel met het 'kogelgewricht' (weet ff niet anders te omschrijven) er wat scheef tussen de houder. Met een tang en best wat kracht kreeg ik hem weer terug en deed hij het weer. Misschien dat dit bij jou ook kan?
Thanks voor tip! Heb zelf al geprobeerd want ook ik heb idee dat kogelgewricht waar jij het over hebt nu net niet past waardoor hendel scheef zit. Maar door wat wrikken zit hendel wel recht maar heeft speling in de "houder" (kan ook even geen andere term vinden). Dus wellicht nog eens proberen om met extra kracht te kijken of ik de houder zo bijeen krijg.

Wat ook niet helpt is dat ik in tussentijd lumineuze idee had om eens aan wat schroefjes te gaan draaien in hoop dat houder dan los kwam van stuur om wat beter zicht te krijgen op schade. Gevolg: hoop remolie weggelopen en bijna mn bel button om zeep geholpen 🙃

Wordt dus richting fietsenmaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 12:11
Hi, ik heb een S3 en sinds vandaag een gek probleem:
- De fiets start niet op en ik zie continu het laad logo (zie foto hieronder)
- de fiets kan wel opladen (was tot 25% leeg gelopen, toen weer 100% opgeladen)_
- reset (via knop) heeft geen zin, fiets schiet weer terug in deze stand
- kan de fiets wel unlocken, maar ondersteuning werkt niet (laad logo blijft branden)

Wie weet wat dit probleem is? En wat kan ik doen om het te verhelpen? Onwijs bedankt voor jullie hulp!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qaf3tHFPZqDL-dkBkO_LOg8M7Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44hBZwWREif6MYfukXT5anaP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
konehead schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:59:
Hi, ik heb een S3 en sinds vandaag een gek probleem:
- De fiets start niet op en ik zie continu het laad logo (zie foto hieronder)
- de fiets kan wel opladen (was tot 25% leeg gelopen, toen weer 100% opgeladen)_
- reset (via knop) heeft geen zin, fiets schiet weer terug in deze stand
- kan de fiets wel unlocken, maar ondersteuning werkt niet (laad logo blijft branden)

Wie weet wat dit probleem is? En wat kan ik doen om het te verhelpen? Onwijs bedankt voor jullie hulp!!

[Afbeelding]
Heb je de harde reset geprobeerd, zo'n 9 seconden de reset knop ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
HBO88 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:00:
[...]

Heb je de harde reset geprobeerd, zo'n 9 seconden de reset knop ingedrukt houden?
Yes, als ik de resetknop 9 seconde ingedrukt houd dan gaat de fiets uit (zie reset logo), dan gat de fiets aan en zie ik het oplaad logo weer (fiets niet verbonden aan de oplader). Mijn assumptie voor de harde reset: alleen de resetknop ingedrukt houden voor 9 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 10:06
konehead schreef op zondag 7 september 2025 @ 07:27:
[...]

Yes, als ik de resetknop 9 seconde ingedrukt houd dan gaat de fiets uit (zie reset logo), dan gat de fiets aan en zie ik het oplaad logo weer (fiets niet verbonden aan de oplader). Mijn assumptie voor de harde reset: alleen de resetknop ingedrukt houden voor 9 sec
Is een probleem vanuit de batterij, deze staat eigenlijk in een soort ''ik ben aan het laden'' modes

BMS reparatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Gladiator5 schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:39:
[...]

Is een probleem vanuit de batterij, deze staat eigenlijk in een soort ''ik ben aan het laden'' modes

BMS reparatie nodig.
Oei, is dat iets wat ikzelf kan doen? of moet ik langs een VM shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:23
konehead schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:48:
[...]

Wat gebeurt er als je meerdere maken de oplader aansluit en weer eruit haalt? Ik zou dit zelf eerst even testen, mogelijk is het contact vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:33
Ik ben 2 vanmoofjes (S3) aan het fixen. Heb ze beiden weer aan de praat (1 voor mijn docher, 1 voor mijn vrouw). Ik mis alleen wel wat van die kleine schroefjes om die smartmodule vast te schroeven (die kleine schroefjes die je van de onderkant van de buis erin draait om 'm vast te zetten).

Ik heb genoeg dat beide vast zitten, maar mis er nog een aantal en zet dus het liefst ze allemaal vast. Weet iemand welke maat schroefjes dat zijn en waar die te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:48
Even wat advies inwinnen, weinig actief hier namelijk.
Mijn 5 jaar oude S3 heeft het altijd perfect gedaan. Ik ben er echt superblij mee en, buiten wat normaal onderhoud om, heb ik geen kosten gehad. Helaas ben ik recentelijk slachtoffer geworden van de boevengilde. Eerst dacht ik dat ik een lekke band had, maar er bleek veel meer aan de hand te zijn. Ze hebben mijn accu ontvreemd voor mijn huis (Amsterdam centrum) en alle bekabeling meegenomen. Kortom: de fiets is onbruikbaar.
De fiets staat nu bij de KwikFit en morgen moet ik de knoop doorhakken wat ik ermee ga doen.
Nu mijn vraag aan jullie: repareren en ermee doorfietsen (rekening is ongeveer €1.000), of een nieuwe S5 kopen? Waarom nieuw: omdat ik de 'nieuwe' fiets via mijn bedrijf kan aanschaffen.
Of zeggen jullie: niet doen, want nu is het je accu en volgende week misschien je e-shifter en ga zo maar door...?

Trouwens voor de mensen die zeggen, geen nieuwe accu of fiets kopen want de dieven komen terug.
De fiets gaat hierna in een beveiligde stalling, dus ik verwacht dat dit niet nog een keer gaat gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Steef09031991 op 08-09-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Steef09031991 schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:37:
Mijn 5 jaar oude S3 heeft het altijd perfect gedaan. Ik ben er echt superblij mee en, buiten wat normaal onderhoud om, heb ik geen kosten gehad. Helaas ben ik recentelijk slachtoffer geworden van de boevengilde. Eerst dacht ik dat ik een lekke band had, maar er bleek veel meer aan de hand te zijn. Ze hebben mijn accu ontvreemd voor mijn huis (Amsterdam centrum) en alle bekabeling meegenomen. Kortom: de fiets is onbruikbaar.
De fiets staat nu bij de KwikFit en morgen moet ik de knoop doorhakken wat ik ermee ga doen.
Nu mijn vraag aan jullie: repareren en ermee doorfietsen (rekening is ongeveer €1.000), of een nieuwe S5 kopen? Waarom nieuw: omdat ik de 'nieuwe' fiets via mijn bedrijf kan aanschaffen.
Of zeggen jullie: niet doen, want nu is het je accu en volgende week misschien je e-shifter en ga zo maar door...?

Trouwens voor de mensen die zeggen, geen nieuwe accu of fiets kopen want de dieven komen terug.
De fiets gaat hierna in een beveiligde stalling, dus ik verwacht dat dit niet nog een keer gaat gebeuren.
roept wel wat vragen op: Hoe kun je "alle bekabeling meenemen"... heb recent de kabelboom vervangen. Dat is volgens mij "alle bekabeling"... dat is echt een megaklus heb ik proefondervindelijk vastgesteld...

Als het puur om de accu gaat: Mijn accu was ook kapot. Heb op marktplaatst rondgeneusd. ER zijn genoeg mensen die goede accu's aanbieden. Ik was zelf 150 EUR kwijt voor wat een "nieuwe accu" bleek: Bleek iemand te zijn die een partij nieuwe accu's uit het VM faillissement had opgekocht, ze nu af en toe checkt. en dan op internet zet. Zag er echt nog helemaal ongebruikt uit.. (enne misschien had die het verhaal wat aangedikt, maar capaciteit was prima in orde. Er dit weekend 60km op gefietst op standje 4..(toen was die wel helemaal leeg), kun je niks van zeggen )

Dus dat moet een stuk goedkoper kunnen dan die 1000 EUR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
Kammika schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:06:
[...]

roept wel wat vragen op: Hoe kun je "alle bekabeling meenemen"... heb recent de kabelboom vervangen. Dat is volgens mij "alle bekabeling"... dat is echt een megaklus heb ik proefondervindelijk vastgesteld...

Als het puur om de accu gaat: Mijn accu was ook kapot. Heb op marktplaatst rondgeneusd. ER zijn genoeg mensen die goede accu's aanbieden. Ik was zelf 150 EUR kwijt voor wat een "nieuwe accu" bleek: Bleek iemand te zijn die een partij nieuwe accu's uit het VM faillissement had opgekocht, ze nu af en toe checkt. en dan op internet zet. Zag er echt nog helemaal ongebruikt uit.. (enne misschien had die het verhaal wat aangedikt, maar capaciteit was prima in orde. Er dit weekend 60km op gefietst op standje 4..(toen was die wel helemaal leeg), kun je niks van zeggen )

Dus dat moet een stuk goedkoper kunnen dan die 1000 EUR..
Wellicht overdreef de beste man een beetje ja, maar dat van een gebruikte accu is nog wel een optie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Steef09031991 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:08:
[...]

Wellicht overdreef de beste man een beetje ja, maar dat van een gebruikte accu is nog wel een optie ja.
maar nogmaals: Hoe kan een dief de bekabeling van de fiets meenemen? Welke bekabeling mis je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
Kammika schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:12:
[...]

maar nogmaals: Hoe kan een dief de bekabeling van de fiets meenemen? Welke bekabeling mis je nu dan?
Ik denk dat het doorgeknipt is en dat het daarom volledig vervangen moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Steef09031991 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:40:
[...]

Ik denk dat het doorgeknipt is en dat het daarom volledig vervangen moet worden
Maar welke kabels hebben ze dan doorgeknipt? Aan de buitenkant zou je dat moeten zien. Aan de binnenkant komen ze daar niet zomaar bij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
Kammika schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:52:
[...]

Maar welke kabels hebben ze dan doorgeknipt? Aan de buitenkant zou je dat moeten zien. Aan de binnenkant komen ze daar niet zomaar bij…
Geen idee, zag niks op het eerste gezicht aan de buitenkant. Ik zal is vragen morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Steef09031991 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:27:
[...]

Geen idee, zag niks op het eerste gezicht aan de buitenkant. Ik zal is vragen morgen
ik vind het een wazig verhaal, zou het zeker even checken. Anyway als het de bekabeling aan de binnenkant is, dan gaat het om de kabelboom. Die kun je voor zo'n 180 EUR online vinden als je beetje goed zoekt.. (wel kl..klus om in te bouwen). Maar met een mp accu erbij moet je dan voor zo'n 330 klaar kunnen zijn (+een investering in tijd voor met name die kabelboom) ipv die 1000 die genoemd is.. (wat overigens als hetzelfde bedrag klinkt als wat de kwikfit bij mij vroeg voor kabelboom en accu..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator5
Steef09031991 schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:37:

100% dat ze niet de gehele bekabeling eruit hebben gehaald. Dan had je hem echt in onderdelen zien liggen.

Betere diagnose laten maken.
DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator5
konehead schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:48:
[...]

Als je zelf geen tools hebt, en ervaring met solderen op pcb niveau, gaat het hem niet worden.

Buiten dat, even dubbel checken of er geen sluiting ergens ontstaat, anders begin je snel weer opnieuw

DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zonder te stellen dat dit het geval is of ook daadwerkelijk waar. Las ik op een auto-forum gisteren dat Kwik-fit - iig bij auto's - de neiging heeft om onnodig onderdelen te vervangen. Een soort onvrijwillige up-sell methode als het ware. Ik zou mezelf ervan overtuigen wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Hoe dan ook erg vervelend wat je is overkomen.

Terugkomend op je eerdere vraag.. Ik zou zeker geen S5 halen want dat is een S3 in een nieuw jasje. Waarom overweeg je de S6 niet? Daarbij zouden allerlei issues die de S5 kent verholpen moeten zijn.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Vanmorgen zat mijn voorspatbord los. De 2 stangen zijn losgekomen van de voorvork, vrij gevaarlijk.
Die stangen zitten vast in de voorvork met een 1mm inbus, je raad het al: niet los te krijgen.

Iemand een tip/idee hoe het beste op te lossen? Het beste lijkt mij vastzetten met een nieuwe schroef, maar dan moet die bestaande er eerst uit.., hoe doe je dat
Of bijvoorbeeld lijmen met een 2 component metaallijm? Dat ik de lijm in het gat stop, de stangen erin en een halve dag laten drogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Hoi,

Voor het eerst sinds ik de nieuwe kabelboom erin heb in het donker gefietst, bleek de voorlamp het niet te doen. De lamp zelf is ok (werkt prima op de vm van mijn vrouw), dus even doorgezocht. Blijkt zowel het draadje beschadigd wat uit het frame komt, zie foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRM_y0nHIvsAUP5ha16VbZiwRao=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WTkKqWwnAxSoU2nXJVRxyNTS.jpg?f=user_large
het zwarte draadje is er dus uit, de andere 2 hebben een beschadiging. Ik denk dat ik zelf iets niet goed gedaan met het terugplaatsen van de fietsmand na kabelboom vervanging. Maar iemand enig idee hoe ik dit gefixt krijg? Zijn die connectors ergens te krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Vorige week de verende zadelpen van VanMoof ontvangen en geïnstalleerd op mijn S3 (met standaard zadel), wat een verschil haha! Goede upgrade.
Zit ook nog een extra veer bij voor meer of minder vering, er zat geen handleiding bij dus weet het niet precies. Maar die er standaard in zit is prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een Vanmoof S1(v2) uit 2017. De remblokjes moet ik ongeveer elke week aandraaien, anders heb ik geen remkracht. Inmiddels kan ik ze niet strakker zetten. Heeft iemand goede ervaring met een hydraulisch remsysteem installeren op een S1v2? De fiets doet het nog verder prima dus ik vind het zonde om deze geheel te vervangen. Of zou het vervangen van de schijven al genoeg zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3jrCebmXEMLta7lBfIfQxJsrF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hoNIWleIRbkznBSYOaA1AiN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syllabus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 08:01
Zijn er al mede S6 gebruikers hier? ;)

Weet iemand zo of bvb Moofer of MoofMate ook zouden werken met de S6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 21:47
Weet iemand of de S6 mechanische (3 speed) naaf
ook te monteren zou zijn op de S5?

Net zoals, dat die van de S2 (2 speed, mecahnisch) op de S3 en S5 past.

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:00
HBO88 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:53:
Vanmorgen zat mijn voorspatbord los. De 2 stangen zijn losgekomen van de voorvork, vrij gevaarlijk.
Die stangen zitten vast in de voorvork met een 1mm inbus, je raad het al: niet los te krijgen.

Iemand een tip/idee hoe het beste op te lossen? Het beste lijkt mij vastzetten met een nieuwe schroef, maar dan moet die bestaande er eerst uit.., hoe doe je dat
Of bijvoorbeeld lijmen met een 2 component metaallijm? Dat ik de lijm in het gat stop, de stangen erin en een halve dag laten drogen?
laat even een foto zien! :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Bruzski
Syllabus schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:06:
Zijn er al mede S6 gebruikers hier? ;)
Na zeer goede ervaringen met mijn S3 uit 2020 zit ik te denken om een S6 te bestellen, betere zithouding tov mijn 1.74 lengte alleen wacht ik nog de recenties af, twijfel tussen weer een zwarte of een blauwe. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 22:45
Bruzski schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:33:
[...]

Na zeer goede ervaringen met mijn S3 uit 2020 zit ik te denken om een S6 te bestellen, betere zithouding tov mijn 1.74 lengte alleen wacht ik nog de recenties af, twijfel tussen weer een zwarte of een blauwe. :*)
Met mijn 1.90 lengte heeft de S3 een betere zithouding, keep them rolling! oOo

Qua S3 kleur heb ik ook sterk getwijfeld tussen zwart en blauw. Op het allerlaatste moment toch voor zwart gegaan, vier jaar later zeker geen spijt van. Framevorm is kenmerkend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Channelmaster schreef op zondag 28 september 2025 @ 00:04:
[...]

Met mijn 1.90 lengte heeft de S3 een betere zithouding, keep them rolling! oOo

Qua S3 kleur heb ik ook sterk getwijfeld tussen zwart en blauw. Op het allerlaatste moment toch voor zwart gegaan, vier jaar later zeker geen spijt van. Framevorm is kenmerkend genoeg.
Door mijn goede ervaring met mijn S3 en nazorg eerdere fietsongeluk en kosteloos ontvangen van onderdelen door het oude team van Vanmoof durf ik zomaar over te stappen naar een S6, ik zie door de hoge bomen niet meer welke keuze ik moet nemen, er zijn tegenwoordig zoveel merken ebikes, cowbow, veloretti enz.. maar alle hebben wel hun eigenaardigheden, mijn S3 is altijd lief voor mij geweest, uiteraard wel moeten voorzien van nieuwe tandwielen, ketting, display en nieuwe wielmoeren maar ik merk dat de fiets op leeftijd raakt en zaken begint te vergeten, oa. op tijd schakelen of vergeet terug te schakelen.. pfff lastige keuzes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:28
Bruzski schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:24:
[...]

Door mijn goede ervaring met mijn S3 en nazorg eerdere fietsongeluk en kosteloos ontvangen van onderdelen door het oude team van Vanmoof durf ik zomaar over te stappen naar een S6, ik zie door de hoge bomen niet meer welke keuze ik moet nemen, er zijn tegenwoordig zoveel merken ebikes, cowbow, veloretti enz.. maar alle hebben wel hun eigenaardigheden, mijn S3 is altijd lief voor mij geweest, uiteraard wel moeten voorzien van nieuwe tandwielen, ketting, display en nieuwe wielmoeren maar ik merk dat de fiets op leeftijd raakt en zaken begint te vergeten, oa. op tijd schakelen of vergeet terug te schakelen.. pfff lastige keuzes :/
Mag ik uit belangstelling vragen hoeveel km er ondertussen op de S3 staat?

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3 / HomeWizard / Worx robotmaaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31

DjVe

Hatsaflats!

peligro2k schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:38:
Ik heb een Vanmoof S1(v2) uit 2017. De remblokjes moet ik ongeveer elke week aandraaien, anders heb ik geen remkracht. Inmiddels kan ik ze niet strakker zetten. Heeft iemand goede ervaring met een hydraulisch remsysteem installeren op een S1v2? De fiets doet het nog verder prima dus ik vind het zonde om deze geheel te vervangen. Of zou het vervangen van de schijven al genoeg zijn?

[Afbeelding]
De blokjes en kabels vervangen en je hebt weer prima remkracht.

Als je over wil naar iets hydraulisch: Je kan eens kijken naar een setje Juin Tech R1 remmen (hybride). Die zijn met de bestaande remhendels te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
DjVe schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:57:
[...]

De blokjes en kabels vervangen en je hebt weer prima remkracht.

Als je over wil naar iets hydraulisch: Je kan eens kijken naar een setje Juin Tech R1 remmen (hybride). Die zijn met de bestaande remhendels te gebruiken.
Toevallig net een setje budget blokjes van Amazon geinstalleerd. Gelijk even de boel gereinigd met remmen reiniger. Eens even kijken hoe lang het mee gaat..

Thanks!

https://amzn.eu/d/gz6uIEp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Sparky schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:27:
[...]

Mag ik uit belangstelling vragen hoeveel km er ondertussen op de S3 staat?
Gemiddelde km’s kwa gebruik denk ik ? ik zit rond de 12k nu, niet zo veel km’s als ik andere hoor. O+

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.