Discussies over de toekomst van VanMoof

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:23
Kleinschalig wel, maar op grote schaal is het een lastige markt. Niet voor niets dat VM pas in het laatste stadium een reparatie partner wist te vinden.

En die S3 shifter blijft een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:51

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

roffeltjes schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Dit is iets waar ik lastig iets van kan zeggen. Voor zover ik begrijp is er niet zoveel mis met kunsstof. Zoveel kracht zou er toch ook niet op horen te staan, je verschuift een kabel een paar mm. Maar het is allemaal heel klein, dus wei weet is dat een oplossingsrichting? :?

Kunststof worm wielen worden zelfs gebruikt voor forse krachten, bijvoorbeeld IN middenmotoren. Vervangen door metaal leidt dan weer op stress op een andere plek.
Toch als ik iedere keer die 'klak' hoor denk ik dat is de laatste keer . :)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFBzJWJG2yi65XDJIXNY1os6Ggg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XZDHYmUQlvyCTtMl2CmBWVjK.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe (beta) app update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 22:39
Ik kreeg 'm ook al. Geen idee wat eraan gewijzigd is. Goed om in ieder geval een update te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markimarc
[911] schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Ik kreeg 'm ook al. Geen idee wat eraan gewijzigd is. Goed om in ieder geval een update te zien.
Sowieso de verlening van de beta versie. De vorige beta zou namelijk vandaag of morgen verlopen met als resultaat een niet bruikbare app.

Voor mijn gevoel is er een minor UI change om de app gelijk te trekken aan iOS 17. Maar het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat Apple zelf deze UI heeft aangepast zonder tussenkomst van VanMoof.

Dit betreft de navigatiebalk onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Ongelooflijk dat mensen 20k+ willen betalen voor 33 fietsen waarvan er waarschijnlijk minder dan de helft bruikbaar zijn. Waarom zouden ze anders aan de kant gezet zijn of teruggekomen van klanten?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:43
da's toch wel triest. Deze zaten wsch ergens in de voorraad nog niet toegewezen aan een klant die al betaald had. Daar niet terechtgekomen en nu op een veiling... ik weet dat het zo werkt, maar triest het wel..

Ander nieuwtje is dat Lavoie de FAQ heeft geupdate. (niet dat er heel veel nieuws op staat, anders dan dat ze "soon" beginnen met produceren van onderdelen, maar dat zegt nog niks), kreeg deze mail vandaag...
Dear XXXXX

Just shy of two months ago, we – McLaren Applied (through our e-scooter brand Lavoie) – acquired VanMoof. As a VanMoof rider, we know you’ve been waiting to get clarity on what this means for you.

Our priority going forward is to restart the production of spare parts, create a platform to share information about our technology, and rebuild the supply chain. This will allow us to start selling a selection of bike models, spare parts, and accessories again, and open up servicing to third-parties.

While we’re making good progress, we intend to do things right, rather than fast. We appreciate your patience while we complete this process. For answers to more of your urgent questions, please take a look at our FAQs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Ik fietste vandaag nog even langs VanMoof. Op de 2 achtergelaten VanMoof’s en wat stickers op de ramen na herinnerde weinig meer aan wat er hiervoor in het pand had gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_KGNRyUwLa4K9AKWkO23-CYs7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXEUELeK6QswGG4fNqC7nasz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMRtW1ikbPAFonITufdUI0bqPQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKzZHMX7jpGh95lHTkpX2fyH.jpg?f=fotoalbum_large

En ook nog ander nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnttY9KacW-39kxu8464g8SbCds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRTF6GNCqAorzEY5IeSsJtgR.jpg?f=fotoalbum_large

• Tommie12
Die gaan nog heel veel tijd en geld nodig hebben voor ze hun eerste euro echte winst gaan boeken….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markimarc
Reactie van Taco en Ties richting investeerders: https://stak-vanmoof.emai...vho/nl4gms89xy/i0tzqzx65i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Wat een hoop BS weer allemaal…. Geen enkele zelfreflectie van dit stel en een stel andere VanMoofers die elkaar weer lekker op de schouders slaan op weg naar de volgende mislukking.

• Tommie12
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:55:
Wat een hoop BS weer allemaal…. Geen enkele zelfreflectie van dit stel en een stel andere VanMoofers die elkaar weer lekker op de schouders slaan op weg naar de volgende mislukking.
Idd, en het zou me niet verwonderen dat ze binnenkort met iets anders starten en dan weer een hoop naievelingen laten ‘investeren’ of moeten we het nu ‘doneren’ noemen?

• litebyte

litebyte

Als ze straks 70-75 zijn kijken ze terug en an vertellen ze hun (klein)kinderen...we hebben toch een hoop bereikt

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wel interessant dat de verantwoordelijke Chief Operations Officer van een bedrijf dat ten onder is gegaan aan operationele problemen het gewoon weer opnieuw mag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Daniel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:30:
[...]
Wel interessant dat de verantwoordelijke Chief Operations Officer van een bedrijf dat ten onder is gegaan aan operationele problemen het gewoon weer opnieuw mag proberen.
Dat vindt ik ook het meest bizarre… en als je dan kijkt wat die gast heeft gedaan ervoor. Wat dingen voor Yoga studio’s en verder alleen gebakken lucht verkocht.

Nou ligt het wellicht niet aan de ops tak en willen ze tijdelijk nog wat kennis behouden. Maar in mijn optiek moet je gewoon helemaal geen vorig management herbenoemen, die moet je gewoon buiten de deur houden.

Maar deze hele overname van het merk is in mijn optiek allang kansloos. Na 2 maanden zijn er slechts wat persberichten, helemaal niets maar dan ook niets concreets.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 17-11-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Daniel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:30:
[...]

Ze zullen die kennis nog wat nodig hebben, de vraag is hoe veel vrijheid die man krijgt.
In elk geval, de productie ligt op zijn gat, dus wat het nog betekent...

Er is altijd een groot verschil tussen de dagelijkse praktijk in een bedrijf, en hoe het in de pers aangekondig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Tommie12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:41:
[...]

Ze zullen die kennis nog wat nodig hebben, de vraag is hoe veel vrijheid die man krijgt.
In elk geval, de productie ligt op zijn gat, dus wat het nog betekent...

Er is altijd een groot verschil tussen de dagelijkse praktijk in een bedrijf, en hoe het in de pers aangekondig wordt.
Nou dat je die kennis aan boord wilt houden is begrijpelijk, dan kun je iemand bv een adviseursrol of zo geven, maar als je iemand dan weer COO maakt geef je die echt wel wel weer heel veel invloed. Ik kan er niet over oordelen want ik ken de persoon niet, maar op afstand ziet het er op zijn minst als een twijfelijlachtige keuze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 09:04
Opnieuw is een Nederlandse fabrikant van elektrische fietsen failliet gegaan. Na eerder dit jaar VanMoof legt nu Qwic het loodje. Vorige week kreeg het Amsterdamse merk al uitstel van betaling.

https://nos.nl/l/2498652

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Klanten en schuldeisers van fietsflop VanMoof kunnen naar hun geld fluiten

Klanten van fietsenmaker VanMoof kunnen fluiten naar het geld dat ze nog van de failliete fietsenmaker tegoed hebben. De curatoren van VanMoof ‘achten het uitgesloten dat er in de toekomst een uitkering kan worden gedaan’. Inmiddels staat er al ruim 43 miljoen euro aan claims van klanten, leveranciers en andere schuldeisers op de lat.

https://www.parool.nl/ned...un-geld-fluiten~bb7cb3b4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[911] schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:42:
Klanten en schuldeisers van fietsflop VanMoof kunnen naar hun geld fluiten

Klanten van fietsenmaker VanMoof kunnen fluiten naar het geld dat ze nog van de failliete fietsenmaker tegoed hebben. De curatoren van VanMoof ‘achten het uitgesloten dat er in de toekomst een uitkering kan worden gedaan’. Inmiddels staat er al ruim 43 miljoen euro aan claims van klanten, leveranciers en andere schuldeisers op de lat.

https://www.parool.nl/ned...un-geld-fluiten~bb7cb3b4/
En de verkoop aan McLaren bracht minder dan 1.8mio op, want dat is inclusief de verkoop van de inventaris...

Dat is echt zakgeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 09:04
Interessant verhaal hier, met plannen voor de toekomst.

https://www.theverge.com/...eps-parts-service-e-bikes

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Vooral een hope (spreek uit hoop) bollocks..

Een hoop "hopes" en "?" en "we're looking into it" en "we think"
Een artikel zoals we van de Verge kennen, een soort van Bright on steroids

[ Voor 3% gewijzigd door litebyte op 20-12-2023 22:51 ]

• Tommie12
Veel plannen, weinig concreet, behalve dat ze al aan 100 medewerkers zitten.
Ik hoop dat ze diepe zakken hebben, want het gaat nog jaaaaaren duren voor deze toko winst maakt.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind ze - los van dat de timing nog maar bezien moet worden of ze dat redden - wel aardig concreet?
Q1 2024 is het plan om het serviceapparaat te herstarten via onafhankelijke retailers (dus er komen geen VM owned/operated service hubs meer) in NL, UK en Duitsland, en de onderdelenlevering te hervatten. Ze willen bepaalde erg servicegevoelige custom onderdelen vervangen. Accu's en e-shifters hebben de hoogste prioriteit bij de herstart.

S5 en A5 moeten weer verkocht gaan worden, in eerste instantie via traditioneel dealernetwerk zodat je met je fiets terecht kan op de plek waar je hem ook hebt gekocht. Plan is om alleen nog custom parts te gebruiken waar dat echt nodig is (oude modellen hadden ~400 custom parts 8)7)

• Tommie12
Daniel schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:08:

S5 en A5 moeten weer verkocht gaan worden, in eerste instantie via traditioneel dealernetwerk zodat je met je fiets terecht kan op de plek waar je hem ook hebt gekocht. Plan is om alleen nog custom parts te gebruiken waar dat echt nodig is (oude modellen hadden ~400 custom parts 8)7)
Dat zou wel betekenen dat ze de fiets helemaal moeten herontwerpen, en dat kost tijd.
Bovendien gaat die dan een pak meer lijken op een Gazelle of Batavus...

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ze willen hun Lavoie e-step ook als VanMoof e-step in NL verkopen ofzo? (meeste) elektrische steps zijn hier nog niet toegestaan, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

• markimarc
xileS schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:04:
Ze willen hun Lavoie e-step ook als VanMoof e-step in NL verkopen ofzo? (meeste) elektrische steps zijn hier nog niet toegestaan, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Zeker alleen te gebruiken op ‘privé terrein’ zoals alle andere steps die hier nu rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
markimarc schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:35:
[...]

Zeker alleen te gebruiken op ‘privé terrein’ zoals alle andere steps die hier nu rondrijden.
Ik vrees dat ze daarvoor een beetje duur zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mooi artikel in het NRC over opkomst en ondergang. Helaas achter paywall.

Onderstaande quote zegt wel genoeg lijkt me
Voor elke honderd fietsen uit de S3-serie die VanMoof in januari 2021 heeft verkocht, heeft het drie weken later dertig reparaties moeten uitvoeren. Binnen een jaar zijn dat honderd reparaties. En in juni 2022, anderhalf jaar later, is deze intervention rate zelfs opgelopen tot 205 procent — oftewel 205 reparaties per honderd verkochte fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jeroenkb schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:51:

[...]
OMG.

Dat je met dergelijke cijfers niet even leveringen stop zet, en iedereen doet werken aan verbetering van kwaliteit zegt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

[...]
Dat is wel schokkend. Pure onkunde. Hadden ze maar wat cursussen in QLTC en/of Six Sigma gevolgd en in de praktijk toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Tommie12 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:28:
[...]

OMG.

Dat je met dergelijke cijfers niet even leveringen stop zet, en iedereen doet werken aan verbetering van kwaliteit zegt veel.
Ze zaten vast in een spiraal. De burnrate was te hoog. Daarom moest omzet omhoog en was er geen tijd om kwaliteit op orde te brengen. Daardoor de burnrate nog hoger etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jeroenkb schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]

Ze zaten vast in een spiraal. De burnrate was te hoog. Daarom moest omzet omhoog en was er geen tijd om kwaliteit op orde te brengen. Daardoor de burnrate nog hoger etc etc etc
Tja, en de enigste manier om daar uit te geraken zonder nog meer mensen te duperen (zowel investeerders, klanten, leveranciers en andere schuldeisers) is dan alles even rustig op ee rijtje te zetten en daar duidelijk over communiceren. Dat geeft toch meer vertrouwen dan dit wat ze nu gedaan hebben door op bijzonder harde manier tegen de muur te knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
jeroenkb schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]

De omzet moest niet omhoog. De kwaliteit moest omhoog.

Dat is MEAO-basiskennis. Maar die geldt natuurlijk niet voor DisRUpTieVe InNNOveErdERS als VanMoof 8)7 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:02
Joris748 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:02:
[...]

De omzet moest niet omhoog. De kwaliteit moest omhoog.

Dat is MEAO-basiskennis. Maar die geldt natuurlijk niet voor DisRUpTieVe InNNOveErdERS als VanMoof 8)7 :P
Mijn vriendin werkt als designer. Ik weet nog dat we de "trailer" keken van de 5de fiets. En ja die was mooi in elkander gezet...maar ik kreeg niet direct idee dat ze een verbetering hadden doorgevoerd ergens ten opzichte van V3 die steeds stuk ging. Echter haar hard ging sneller kloppen want alles was toch echt beter. En omdat er nu echt nog meer design in zou zitten zouden ook alle kinderziektes opgelost zijn.

De vanzelf sprekend heid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Kreeg vandaag toevallig onderstaande email :

What the future holds

Hi VanMoof rider

Voor de jaarwisseling willen we graag met je delen waar we nu zijn en waar we naartoe gaan in 2024. Maar eerst willen we je bedanken. We weten dat het een onzeker en soms frustrerend jaar is geweest voor onze fietsers. Maar tijdens de reis naar een betere toekomst voor VanMoof was jouw steun absoluut essentieel.

Dus wat hebben we in onze eerste drie maanden allemaal gedaan?
We hebben vooruitgang geboekt
Toen we de nieuwe eigenaren van VanMoof werden, hebben we eerst de IT-systemen beveiligd en bijgewerkt om verstoringen voor fietsers te voorkomen. We hebben lean teams samengesteld, kantoren op strategische locaties geopend en een netwerk opgebouwd van meer dan 50 reparatielocaties en retailers – of VanMoof-partners. We hebben ook de toeleveringsketen heropend en onze productlijnen herzien.
We hebben reparaties in gang gezet
Goed nieuws voor fietsers die zaten te wachten op de reparatie van hun fiets: we staan nu op het punt reserveonderdelen te leveren aan geselecteerde reparatielocaties. Hou je inbox in de gaten – je hoort hier binnenkort meer over van ons.
En nu?
Begin 2024 komt onze focus te liggen op het uitbreiden van ons partnernetwerk. Je kunt ook nieuwe functies verwachten in de VanMoof-app en onze website krijgt binnenkort ook een frisse nieuwe vormgeving. Naast het ontwikkelen van toekomstige producten kondigen we binnenkort ook de modellen aan die in 2024 te koop zullen zijn.

Het is nog maar het begin, maar we hopen dat je nieuwsgierig bent naar wat het nieuwe jaar gaat brengen. Wij staan in ieder geval te popelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Fijn ook dat ze uitgebreid aandacht geven aan de verbeterde vervangingsonderdelen.

Lijkt me als fietsenmaker een absolute vereiste om een VanMoof überhaupt voor reparatie aan te nemen.

Mij is geleerd dat je pas een definitieve oplossing aan kunt bieden als je de oorzaak van een probleem hebt achterhaald. Al het andere is pleisters plakken. Het zou mij verbazen als ze het stadium van pleisters plakken al voorbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes

[...]
Treurige bevestiging van wat we al wisten.

het doet me echter ook heel erg vrezen voor het Lavoie plan van Service. Want ook zij gaan ertegen aanlopen waarom een FM geen VM durft aan te raken:

- Klant komt binnen met een krom achterwiel.
- FM haalt het wiel uit fiets en richt het wiel.
- Dag later is de shifter stuk, klant gaat boos verhaal halen bij de FM.

Ga als FM maar bewijzen dat je hem bij het richten van het wiel niet gesloopt hebt (niet eens ondenkbaar omdat het fragiel is).

Anders gezegd, Lavoie zal een hele goede helpdesk moeten hebben want ze krijgen een shitstorm aan klachten. Dat gaat uiteraard het meeste spelen in het begin als mensen hun frust gaan uiten, ook omdat ze de nieuwe bedrijfs constructie niet snappen, maar als ze de oude modellen blijven servicen gaat dit aanhouden.

Ik ben benieuwd, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze beter alle oude VM's als jammerdebammer kunnen behandelen. Dat heeft ook (imago) nadelen, maar wel aanzienlijk simpeler en duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Joris748 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:59:
Fijn ook dat ze uitgebreid aandacht geven aan de verbeterde vervangingsonderdelen.

Lijkt me als fietsenmaker een absolute vereiste om een VanMoof überhaupt voor reparatie aan te nemen.

Mij is geleerd dat je pas een definitieve oplossing aan kunt bieden als je de oorzaak van een probleem hebt achterhaald. Al het andere is pleisters plakken. Het zou mij verbazen als ze het stadium van pleisters plakken al voorbij zijn.
Repareren is per definitie pleisters plakken.

De oorzaak van het probleem is dat de geleverde VM's brak zijn afgemonteerd. Dat gaat zowel om de onderdelen (eshifter), maar vooral de assemblage). En die e-shifter gaat terug blijven komen tenzij ze die echt hebben herontworpen (lijkt me een sterk verhaal omdat het fundamenteel een hack oplossing is).

Een goede serviceketen is symptoom bestrijding en gezien de uit de cijfers te verwachten vraag gaan ze het behoorlijk druk krijgen. Dat kan winstgevend zijn, maar gezien de algehele kwaliteit van de fiets gaan ze enorm veel discussies met de klanten krijgen en dat is een kostenpost.

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 29-12-2023 09:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roffeltjes
kevertje1977 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:29:
er is een netwerk opgebouwd van meer dan 50 reparatielocaties en retailers – of VanMoof-partners.
Verbijsterend als ze dit waarmaken. Ik weet dat mensen denken dat vanwege mijn grondige afkeer van de bedrijfsvoering van (het oude) VM ik alleen maar problemen zie, maar hoe hebben ze 50 FM's zo gek gekregen om hier in te stappen? Je gaat echt een flink risico aan door die oude meuk te gaan servicen.

Aan de andere kant, fantastisch als ze dit lukt en heel fijn voor iedereen hier die een VM heeft. Alles beter dan het op de schroot mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
roffeltjes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:52:
[...]

Verbijsterend als ze dit waarmaken. Ik weet dat mensen denken dat vanwege mijn grondige afkeer van de bedrijfsvoering van (het oude) VM ik alleen maar problemen zie, maar hoe hebben ze 50 FM's zo gek gekregen om hier in te stappen? Je gaat echt een flink risico aan door die oude meuk te gaan servicen.

Aan de andere kant, fantastisch als ze dit lukt en heel fijn voor iedereen hier die een VM heeft. Alles beter dan het op de schroot mikken.
Het zijn meestal niet de grootste en best georganiseerde FM die hier aan mee doen. Die hebben werk genoeg.
Het zijn veelal kleinere FM die extra omzet en werk zoeken omdat ze het financieel lastig hebben. (Er zullen ook uitzonderingen zijn.)
En ja, sommigen zullen dan snel stoppen als blijkt dat ze er te veel tijd aan moeten spenderen voor te weinig geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31
Tommie12 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:20:
[...]

Het zijn meestal niet de grootste en best georganiseerde FM die hier aan mee doen. Die hebben werk genoeg.
Het zijn veelal kleinere FM die extra omzet en werk zoeken omdat ze het financieel lastig hebben.
Of van die speciale "hippe fietsen" fietsenmakers. Bij ons in het centrum van Arnhem loop ik wel eens langs zo'n zaak die compleet lijkt te draaien op 3 bijzondere elektrische fietsen in de showroom en een paar van die bakfietsen.

De Mantels en 123's van deze wereld zullen er vast niet aan te beginnen, die hebben bij wijze van spreken het werkplaatsboek van 2024 al vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Tommie12 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:20:
[...]

Het zijn veelal kleinere FM die extra omzet en werk zoeken omdat ze het financieel lastig hebben. (Er zullen ook uitzonderingen zijn.)
Er zijn in grotere steden inderdaad wel een aantal kleinere FM's (vaak in combi met stalling) die zich specialiseren in reparaties (en dat kan prima verdienen!), dus misschien dat ze daar een aantal van hebben gestrikt.

Die zijn ook wel no-nonsense genoeg om gezeur aan te kunnen (ze krijgen van alles aan nog veeeeel brakkere weggerotte fietsen voor de kiezen).

Het zou mooi zijn.

Want laat ik benadrukken dat het bericht vanuit VM echt veel hoopvoller is dan ik had gedacht en dat ik dat iedereen vanuit de grond van mijn hart ook echt gun.

Mijn verbijstering is ook zeker niet negatief gekleurd, gewoon super verassend als ze dit waarmaken!

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 29-12-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Dit weekend goed nieuws in de mail dat de 1e winkels weer mogen repareren omdat ze weer onderdelen krijgen van vanmoof.

Omdat ik een kapotte S2 heb, contact gehad met 3 van die winkels.

Helaas alle 3 hetzelfde antwoord (kunnen nog geen S2 repareren). Maar alle 3 gaven ze wel hetzelfde aan:
- S2 nog onduidelijk of die weer repareerbaar wordt (maar zagen het alle 3 somber in)
- S3 is nu weer goed te reparern
- S5 nog niet, maar zit eraan te komen...

dat klonk toch wel positief (dwz voor mij andere 2 S3 fietsen dan, die gelukkig op dit moment geen issues hebben)

In de meantime: Als iemand weet hoe die een versterkte S2 naar een normale fiets kan ombouwen (waarbij kicklock en verlichting blijven werken) hoe ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
https://www.parool.nl/ams...geen-geld-terug~bf5dcfdb/

Dus schuld is nu zonder uwv schuld erbij al opgelopen tot 45 miljoen.
Mensen die een order hebben geplaats maar niks ontvangen, dat zal zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

sikkwittet schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:45:

In relatie tot de oplopende schuld, ik vraag me dan af wat de 'nieuwe VanMoof' wil gaan uitbrengen qua nieuwe modellen. Zeker als ze een stuk duurder worden. De naam en vertrouwen dat VanMoof nu oproept is nu niet al te geweldig.

Onze S3 die nog steeds zonder grote problemen rijdt met bijna 7500km op de teller staat op dit moment in een container richting Japan. Wordt nog lastig om onderhoud/reparatie te laten doen, want de twee VanMoof locaties die er waren zijn dicht en er is geen fietsenmaker die in Japan een VM aanraakt. Mbt Nederland is er dan een soort van reparatienetwerk weer opgestart, maar in het buitenland dus niet,

Iemand iets gehoord odf ze in het buitenland ook een dealer/repair netwerk weer willen opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sikkwittet schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:45:

Dat was toch al behoorlijk duidelijk dacht ik.
Klanten en leveranciers staan altijd helemaal achteraan het rijtje. Ik kan me geen faillissment herinneren waar klanten nog iets hebben kunnen recupereren, en ook leveranciers krijgen meestal gewoon niks. De overheden en banken hebben altijd een hogere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Tommie12 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Dat was toch al behoorlijk duidelijk dacht ik.
Klanten en leveranciers staan altijd helemaal achteraan het rijtje. Ik kan me geen faillissment herinneren waar klanten nog iets hebben kunnen recupereren, en ook leveranciers krijgen meestal gewoon niks. De overheden en banken hebben altijd een hogere prioriteit.
Er was nog ijdele hoop voor enkele dat met de nieuwe eigenaren dit niet zo zouden zijn. Dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
De vernieuwde S5 getest in een filmpje van bright

Ben benieuwd of die gaat lopen. Hij lijkt mij wat te duur irt tot het beschadigde merk...

maar zou wel gaaf zijn als het merk echt weer opleeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Kammika schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:26:

Ben benieuwd of die gaat lopen. Hij lijkt mij wat te duur irt tot het beschadigde merk...

3300€....
Dit wordt niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:41
Voor dat bedrag heb je een Veloretti Ace 2

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Helaas ben ik nu niet in de gelegenheid om de video te kijken.
Weet iemand wat er precies is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
markimarc schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:28:
Volgens Bright is het allemaal beter en robuuster, maar er is amper iets veranderd buiten de prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:40
markimarc schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:28:
'Op basis van data de meestvoorkomende gebreken/problemen opgelost', maar ja dat was ook wel precies het antwoord dat VM wel moet geven natuurlijk. We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Voor hetzelfde geld heb je een fiets waar PON achter staat, wat kan de S5 meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j15_tEZ1Uh6dUcu8pGcoXF6acWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YB69Ulm5gfgdD8CgNdZQXWOh.png?f=fotoalbum_large
Dit is allemaal wel erg vaag. Zou graag wat meer technische uitleg willen zien over hoe de e-shifter is veranderd. Als het alleen maar een firmware update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Derek S. schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:39:
[Afbeelding]
Dit is allemaal wel erg vaag. Zou graag wat meer technische uitleg willen zien over hoe de e-shifter is veranderd. Als het alleen maar een firmware update is...
Zijn die remklauw en remschijf een eigen ontwikkeling van VanMoof? Zo ja, dan vraag ik me toch of wat ze daarmee wilden bereiken? Zelfs op een Specialized van 14.500 EUR of op een Ducati van 35.000 EUR zitten standaard remklauwen en remschijven. Weliswaar high end, maar nog steeds standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Joris748 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:05:
[...]

Zijn die remklauw en remschijf een eigen ontwikkeling van VanMoof? Zo ja, dan vraag ik me toch of wat ze daarmee wilden bereiken? Zelfs op een Specialized van 14.500 EUR of op een Ducati van 35.000 EUR zitten standaard remklauwen en remschijven. Weliswaar high end, maar nog steeds standaard.
Tja, en als je ziet dat je als particulier een complete set Shimano MT200 (2x remklauw, 2x remhendel en de verbindingsleidingen) kan kopen voor 50€, dan kan je er van uit gaan dat een fietsbouwer die ze per pallet af neemt waarschijnlijk geen 25€ betaalt.

Dat zelf willen ontwikkelen is nogal onzinnig, een risico en veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
hoevenpe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:37:
Voor hetzelfde geld heb je een fiets waar PON achter staat, wat kan de S5 meer?
een S5 is wel veel mooier :)

(niet dat ik mijn vingers er nu aan durf te branden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Joris748 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:05:
[...]

Afbeelding is precies hetzelfde als het 'oude' model.
Zie bijvoorbeeld de Wayback Archive van juni 2023 onder het kopje kicklock: https://web.archive.org/w.../www.vanmoof.com/nl-NL/s5

Het lijkt er nogal heel erg op dat ze veel marketing materiaal refurbishen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markimarc
Kammika schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:16:
[...]

een S5 is wel veel mooier :)

(niet dat ik mijn vingers er nu aan durf te branden..)
2 jaar terug durfden we het ook al. Dus waarom nu niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
markimarc schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:21:
[...]

2 jaar terug durfden we het ook al. Dus waarom nu niet? :P
Toen gooide je 2000€ naar een twijfelachtige fiets, nu is het 60% meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Tommie12 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:23:
[...]

Toen gooide je 2000€ naar een twijfelachtige fiets, nu is het 60% meer....
ik heb ooit 1500 EUR betaald voor mijn S2 in de outlet store. En die heb ik nog steeds. Die S2 had ook niet die betrouwbaarheidsissues van de S3.

Ik weet ook niet of de S5 ook zoveel issues had. Is natuurlijk nooit in grote aantallen op de markt gekomen. VM wist al dat ze grote issues hadden met de S3. Daarom waren ze ook bezig met de S4, die moet gaan zorgen dat er geen S3s meer verkocht werden.

Ik ben dus ook best wel benieuwd in hoeverre het nu enkel de S3/X3 is waarmee ze in de shit zaten, of dat idd de S5 ook een probleemmodel was. Als dat niet zo was, heeft het nieuwe Vanmoof ook niet zo heel veel hoeven aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had eigenlijk ook verwacht dat zee de S4/X4 weer gingen verkopen. Wellicht komt dat nog? Die kan wellicht voor een stuk minder dan 3300 euro verkocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Kammika schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:26:

Ik heb niet gekeken, maar wel begrepen dat Bright niet positief was....hebben ze niet betaald?

Als ze het merk willen op laten leven kunnen ze dat o.a. doen door een hoop zogenaamde productpluggers (influencers en kanalen zoals bright) weer voor hun karretje te spannen/in te huren. Daarnaast geef de 'riders' die hun fiets lange tijd/helemaal niet meer hebben een hele goede aanbieding om naar het merk terug te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-07 22:08
litebyte schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:53:
[...]

Ik heb niet gekeken, maar wel begrepen dat Bright niet positief was....hebben ze niet betaald?

Als ze het merk willen op laten leven kunnen ze dat o.a. doen door een hoop zogenaamde productpluggers (influencers en kanalen zoals bright) weer voor hun karretje te spannen/in te huren. Daarnaast geef de 'riders' die hun fiets lange tijd/helemaal niet meer hebben een hele goede aanbieding om naar het merk terug te komen.
Haha yep Bright valt weer eens flink door de mand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
litebyte schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:53:
Ik heb het filmpje bekeken en de kritiek was imo niet onterecht: in het 3300 euro segment wordt je met andere fietsen vergeleken, dan wordt er meer verwacht zoals traploze versnelling en vlekkeloze robuuste afwerking.

Vertrouwen terugwinnen is gewoon lastig als er in hetzelfde prijssegment zoveel bewezen goede fietsen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
hoevenpe schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:38:
[...]

Ik heb het filmpje bekeken en de kritiek was imo niet onterecht: in het 3300 euro segment wordt je met andere fietsen vergeleken, dan wordt er meer verwacht zoals traploze versnelling en vlekkeloze robuuste afwerking.

Vertrouwen terugwinnen is gewoon lastig als er in hetzelfde prijssegment zoveel bewezen goede fietsen zijn.
Of... het is gewoon onmogelijk om voor 2500€ een goede robuuste fiets neer te zetten met de specs van een VH en op het einde van de rit nog een beetje winst te boeken.

Als fietsfabrikant ben je niet alleen, er is concurrentie zat, dus easy money is niet zo makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:59:
[...]

Of... het is gewoon onmogelijk om voor 2500€ een goede robuuste fiets neer te zetten met de specs van een VH en op het einde van de rit nog een beetje winst te boeken.

Als fietsfabrikant ben je niet alleen, er is concurrentie zat, dus easy money is niet zo makkelijk te vinden.
Ik denk dat het wel mogelijk is om een goede electrische fiets voor 2500 te kunnen verkopen, het is natuurlijk wel afhankelijk van ook vooral de 'extra' features die je er in wil stoppen of juist weg wil laten. En vooral hoeveel geld je wil verkwisten aan prestige/status (showrooms op dure locaties, eigen service- en reparicenters) en aan 'bright-achtigen' om je producten te pluggen/advertising etc.

Tenways lukt het volgens mij om rond de 2500 te blijven, en een goede robuuste fiets te leveren met kwalitatieve industrie-standaard onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
litebyte schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat het wel mogelijk is om een goede electrische fiets voor 2500 te kunnen verkopen, het is natuurlijk wel afhankelijk van ook vooral de 'extra' features die je er in wil stoppen of juist weg wil laten. En vooral hoeveel geld je wil verkwisten aan prestige/status (showrooms op dure locaties, eigen service- en reparicenters) en aan 'bright-achtigen' om je producten te pluggen/advertising etc.

Tenways lukt het volgens mij om rond de 2500 te blijven, en een goede robuuste fiets te leveren met kwalitatieve industrie-standaard onderdelen.
De vraag is of Tenways winst maakt...
en ook het model van Tenways in die prijsklasse heeft geen versnellingen... Ik vind dat een bummer, en zou die fiets daarom laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
https://www.theverge.com/...bike-price-specs-worth-it

The Verge heeft de review score verlaagd omdat er nu meer (beproefde) concurrentie is voor hetzelfde geld of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Kammika schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:27:
[...]

ik heb ooit 1500 EUR betaald voor mijn S2 in de outlet store. En die heb ik nog steeds. Die S2 had ook niet die betrouwbaarheidsissues van de S3.

Ik weet ook niet of de S5 ook zoveel issues had. Is natuurlijk nooit in grote aantallen op de markt gekomen. VM wist al dat ze grote issues hadden met de S3. Daarom waren ze ook bezig met de S4, die moet gaan zorgen dat er geen S3s meer verkocht werden.

Ik ben dus ook best wel benieuwd in hoeverre het nu enkel de S3/X3 is waarmee ze in de shit zaten, of dat idd de S5 ook een probleemmodel was. Als dat niet zo was, heeft het nieuwe Vanmoof ook niet zo heel veel hoeven aanpassen...
De 3-lijn was een 'verkoopsucces' (is relatief) iig het model waar het meeste van verkocht waren, de S2, S5 en S4 in veel lagere aantallen. Die zag (S2/S5) je toch ook staan bij de plaatselijke VM reparateur (de fietsenmaker die er intrapte om zich voor VM in te zetten.) Op een gegeven moment had deze fietsenmaker (ergens in het oosten des lands) zoveel VM fietsen ter reparatie staan, dat hij de hele dag alleen nog maar met VM bezig was en hij ze binnen niet eens meer kwijt kon. Stonden allemaal buiten...kon je wel goed zien dat de S3 maar ook S2 er bij bosjes stonden.

Dit wordt het niet. Als de 'nieuwe' VM weer een succes moet worden, moeten ze zeker de relatie goed maken met de vele duizenden gedupeerden - en dat doe je door ze een goed aanbod te doen, en een 'repair free' garantie van meer dan 2 jaar op hoofdonderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
litebyte schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:46:
[...]

De 3-lijn was een 'verkoopsucces' (is relatief) iig het model waar het meeste van verkocht waren, de S2, S5 en S4 in veel lagere aantallen. Die zag (S2/S5) je toch ook staan bij de plaatselijke VM reparateur (de fietsenmaker die er intrapte om zich voor VM in te zetten.) Op een gegeven moment had deze fietsenmaker (ergens in het oosten des lands) zoveel VM fietsen ter reparatie staan, dat hij de hele dag alleen nog maar met VM bezig was en hij ze binnen niet eens meer kwijt kon. Stonden allemaal buiten...kon je wel goed zien dat de S3 maar ook S2 er bij bosjes stonden.

Dit wordt het niet. Als de 'nieuwe' VM weer een succes moet worden, moeten ze zeker de relatie goed maken met de vele duizenden gedupeerden - en dat doe je door ze een goed aanbod te doen, en een 'repair free' garantie van meer dan 2 jaar op hoofdonderdelen
ben ik het niet helemaal met je eens. VM is vooral eigen onderdelen gaan maken op de S3. Ze dachten dat het goedkoper was om die hele supply chain zelf in handen te hebben. En daardoor konden ze idd ook een goedkopere fiets maken die beter verkocht. Maar ik weet uit betrouwbare bron dat de S3 procentueel ook veel meer reparaties gaf.

Ze hadden dus een fiets die en meer verstoringen gaf en ook nog veel vaker verkocht werd, en daar gingen ze aan ten onder. De S4 was ook al een eerste stap om de S3 weer robuuster te maken, zodat ze konden stoppen met S3 verkoop. Maar toen was het al te laat helaas...

Daarom weet ik dus ook niet in hoeverre de S5 (die is bijna niet uitgeleverd) al de problemen (deels) opgelost had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:44
Kammika schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:05:
[...]

ben ik het niet helemaal met je eens. VM is vooral eigen onderdelen gaan maken op de S3. Ze dachten dat het goedkoper was om die hele supply chain zelf in handen te hebben. En daardoor konden ze idd ook een goedkopere fiets maken die beter verkocht. Maar ik weet uit betrouwbare bron dat de S3 procentueel ook veel meer reparaties gaf.

Ze hadden dus een fiets die en meer verstoringen gaf en ook nog veel vaker verkocht werd, en daar gingen ze aan ten onder. De S4 was ook al een eerste stap om de S3 weer robuuster te maken, zodat ze konden stoppen met S3 verkoop. Maar toen was het al te laat helaas...

Daarom weet ik dus ook niet in hoeverre de S5 (die is bijna niet uitgeleverd) al de problemen (deels) opgelost had...
Dat waren ook geen probleemloze fietsen, de oorspronkelijke S5 had ook kwaliteits issues. Ik bezit een S3 en had een probleem met een te diep ontladen batterij. De reparatie was 215 euro bij een kleine hersteller in Amsterdam en hij is in het bezit van een vroege S5. Ze hebben misschien andere problemen als de S3 maar problemen hebben ze zeker wel. Roestvorming bij de geïntegreerde remmen, los trillende stekkertjes in de fiets met verlies van motor ondersteuning tot gevolg en nog veel meer klachten van gebruikers wiens fiets al maanden onbruikbaar was omdat ze hem nergens konden laten repareren. Of die nieuwe van Lavoie beter zullen presteren moeten we nog even afwachten tot er lang genoeg mee gereden is maar voorlopig ben ik het wel met de conclusie van Bright eens. Achterhaalde techniek met hun verbeterde maar nog steeds niet traploos schakelende e-shifter en nog steeds die vermaledijde voorwiel motor. Die nieuwe kracht sensor is dan wel iets waar ze positief over zijn maar deze fietsen zijn ook een stuk duurder geworden en voor dit bedrag kun je tegenwoordig kiezen uit heel veel meer dan alleen de Vanmoof S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 09:34
Goedemorgen,

Ik hoor bijzonder weinig over de nieuwe S5/A5 leveringen van Van Moof. ook nog weinig ervaringen.
Weet iemand of het een beetje loopt ? Zie/hoor weinig ook op social media over de nieuwe fietsen levering?

Zag wel dat de ratings op trustpilot nog steeds heel slecht zijn, daar heeft Lavoie toch wel een flink erfenisje weg te poetsen. ze hebben zelfs een statement geplaatst op trustpilot:

"// Please note that existing reviews on this page are not representative of the new company. // In September 2023, we – McLaren Applied – acquired VanMoof following its unplanned bankruptcy. As the new owners, we couldn’t be more excited about what lies ahead. But we know we have work to do. Our current priority is to produce and distribute spare parts, open up servicing to third-parties, and rebuild the supply chain. This is only the start, but we’re here to create a complete rider experience that we’re proud of. An experience you deserve. If you’d like to stay up-to-date with our progress, sign up to our newsletter via vanmoof.com."

Ben benieuwd, zullen veel positieve reviews bij moeten komen om de score ook maar iets op te kunnen krikken..... op basis van reeds 7410 bestaande reviews, hoofdzakelijk negatief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sky_walker schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:29:
Goedemorgen,

Ik hoor bijzonder weinig over de nieuwe S5/A5 leveringen van Van Moof. ook nog weinig ervaringen.
Weet iemand of het een beetje loopt ? Zie/hoor weinig ook op social media over de nieuwe fietsen levering?

Zag wel dat de ratings op trustpilot nog steeds heel slecht zijn, daar heeft Lavoie toch wel een flink erfenisje weg te poetsen. ze hebben zelfs een statement geplaatst op trustpilot:

"// Please note that existing reviews on this page are not representative of the new company. // In September 2023, we – McLaren Applied – acquired VanMoof following its unplanned bankruptcy. As the new owners, we couldn’t be more excited about what lies ahead. But we know we have work to do. Our current priority is to produce and distribute spare parts, open up servicing to third-parties, and rebuild the supply chain. This is only the start, but we’re here to create a complete rider experience that we’re proud of. An experience you deserve. If you’d like to stay up-to-date with our progress, sign up to our newsletter via vanmoof.com."

Ben benieuwd, zullen veel positieve reviews bij moeten komen om de score ook maar iets op te kunnen krikken..... op basis van reeds 7410 bestaande reviews, hoofdzakelijk negatief....
Tja, de overnemer is nog puin aan het ruimen. En ondertussen zijn er niet veel of vrijwel geen fietsen die nieuw op de markt komen, dus is het stil. En als het te lang stil blijft, dan is het merk helemaal waardeloos.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een overnemer zich verslikt in het aantal lijken die uit de kasten blijven vallen en uiteindelijk moet opgeven.
De grote vraag is of het concept winstgevend kan gemaakt worden.
De competitie is hevig, de kosten zijn hoog, en je kan niet ongestraft een fiets lang op de markt houden aan een lage prijs en met een onaanvaardbare kwaliteit.
McLaren mag dan diepere zakken hebben (alhoewel, als je ziet hoe veel geld er in het oude VM gepompt is, dan ...), maar ze willen hoogstwaarschijnlijk ook geen geld steken in een hopeloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Er zijn ook nauwelijks recente reviews op Trustpilot, dus als er überhaupt geleverd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Het blijft toch behoorlijk stil rond VM. Zouden ze stilletjes gezien hebben dat het een bodemloze put is?
En dat het merk nu echt goed verbrand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Tja wie zal het zeggen. Ze hebben in ieder geval nog wel vacatures. Ik denk dat het pas echt weer gaat leven als ze met een nieuw model komen; alleen dan komen er weer nieuwe reviews, nieuwe nieuwsberichten, nieuwe aandacht en dus pas een echt nieuwe kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 23:53
Er is wel een harde kern aan S3 rijders en ontwikkeling van aftermarket parts, zoals de nieuwe E-shifter van Revotronics. Maar huidige VM doet hier weinig mee helaas.

De S5 heeft ook geen goede reputatie op Reddit. Zelf vind ik dit model te klein en niet echt onderscheidend meer. Blurbybike (die naam…) heeft 3 framematen tot 205 cm _/-\o_ En ze verkopen ook de orginele VM E-shifter (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Channelmaster schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:36:
Er is wel een harde kern aan S3 rijders en ontwikkeling van aftermarket parts, zoals de nieuwe E-shifter van Revotronics. Maar huidige VM doet hier weinig mee helaas.

De S5 heeft ook geen goede reputatie op Reddit. Zelf vind ik dit model te klein en niet echt onderscheidend meer. Blurbybike (die naam…) heeft 3 framematen tot 205 cm _/-\o_ En ze verkopen ook de orginele VM E-shifter (y)
Die kern smelt toch langzaam weg.
Op een gegeven moment hebben mensen geen zin meer in die herstelling waar ze weer zelf achteraan moeten, en als dan de accu of electronica begeeft verdwijnt die S3 in een schuur 'voorlopig' om er daarna niet meer uit te komen.

Vroeger zag ik er in België wel eens rijden, nu is het echt al lang geleden dat ik er nog eentje zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Laatst maakte een VM op de pont zijn gare geluidje. En maat van me vroeg wtf is dat voor dom iets. En ik moest lachen.
Deze knul woont nu al 2 jaar in Mokum en kende die hele VM fietsen niet.

"Lelijke onzin...haha falliet gegaan zelfs. Ja je ziet wel waarom."

Hoe snel iets kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Op mijn S3 is inmiddels 2500 km gefietst en ben er eigenlijk nog best tevreden mee. 1x is de accu onder garantie vervangen en daarna gelukkig (nog) geen echte problemen gehad. Wel heb ik het idee dat die inmiddels misschien toe is aan onderhoud.

Over de toekomst van VanMoof, zag/zie ik het iets rooskleuriger in dan de meeste hier geloof ik. Ze zouden ook nog met een Lavoie step (als VM) komen, maar daar heb ik ook (nog) niks nieuws van gezien. Wat sowieso een lastige markt is in NL, aangezien ze (nog) illegaal zijn.

Nog even afwachten op hun volgende producten dus. Nu verkopen ze alleen de (een verbeterde) S5. Misschien dat daarover al genoeg informatie is, of die echt zoveel beter is nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
xileS schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:19:
Op mijn S3 is inmiddels 2500 km gefietst en ben er eigenlijk nog best tevreden mee. 1x is de accu onder garantie vervangen en daarna gelukkig (nog) geen echte problemen gehad. Wel heb ik het idee dat die inmiddels misschien toe is aan onderhoud.

Over de toekomst van VanMoof, zag/zie ik het iets rooskleuriger in dan de meeste hier geloof ik. Ze zouden ook nog met een Lavoie step (als VM) komen, maar daar heb ik ook (nog) niks nieuws van gezien. Wat sowieso een lastige markt is in NL, aangezien ze (nog) illegaal zijn.

Nog even afwachten op hun volgende producten dus. Nu verkopen ze alleen de (een verbeterde) S5. Misschien dat daarover al genoeg informatie is, of die echt zoveel beter is nu?
Je beseft toch dat een fiets die 2500km mee gaat echt niks bijzonder is. En dat je in die tijd al een andere accu nodig had is geen goed teken.
En wat de steps betreft, er zijn tal van landen waar die dingen zeker wel legaal zijn, en waar ze ook niks op de markt brengen.
Ik had wat anders verwacht van Lavoie en McLaren, maar wellicht zijn ze iets kieskeuriger in waar ze nu wel geld in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:03
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:59:
[...]

Je beseft toch dat een fiets die 2500km mee gaat echt niks bijzonder is. En dat je in die tijd al een andere accu nodig had is geen goed teken.
En wat de steps betreft, er zijn tal van landen waar die dingen zeker wel legaal zijn, en waar ze ook niks op de markt brengen.
Ik had wat anders verwacht van Lavoie en McLaren, maar wellicht zijn ze iets kieskeuriger in waar ze nu wel geld in steken.
Wat is wel een beetje de verwachte levensduur van een ebike eigenlijk? Ik zit nu bijna op de 12K en hij rijdt nog redelijk prima. Krijg af en toe een error die weggaat als ik ga fietsen, dus mogelijk dat de accu er binnenkort mee ophoudt, die valt wel voor een bedrag te reviseren, maar je moet wel realistisch zijn wat haalbaar is op deze fiets, als je van het ene naar het andere probleem gaat is het wel wat zonde om er geld in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bartske schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:09:
[...]

Wat is wel een beetje de verwachte levensduur van een ebike eigenlijk? Ik zit nu bijna op de 12K en hij rijdt nog redelijk prima. Krijg af en toe een error die weggaat als ik ga fietsen, dus mogelijk dat de accu er binnenkort mee ophoudt, die valt wel voor een bedrag te reviseren, maar je moet wel realistisch zijn wat haalbaar is op deze fiets, als je van het ene naar het andere probleem gaat is het wel wat zonde om er geld in te steken.
Ik zou van een degelijke fiets toch een levensduur verwachten van 40k en 10 jaar.
Niet veel fietsen die zo veel rijden.
En uiteraard moet je dan wat onderhoud doen aan remmen, riem/ketting, tandwielen etc.
Een batterij van een ebike zou dat moeten aan kunnen, omdat je dan spreekt over 400-600 cycli. Een goede batterij haalt 1000-2000 cycli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:03
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:11:
[...]

Ik zou van een degelijke fiets toch een levensduur verwachten van 40k en 10 jaar.
Niet veel fietsen die zo veel rijden.
En uiteraard moet je dan wat onderhoud doen aan remmen, riem/ketting, tandwielen etc.
Een batterij van een ebike zou dat moeten aan kunnen, omdat je dan spreekt over 400-600 cycli. Een goede batterij haalt 1000-2000 cycli.
Duidelijk, het onderhoud doe ik zelf (remblokken, laatst de ketting vervangen etc). Ik rijd wel in de 'snelle' stand, dus mijn batterij gaat wel wat harder dan gemiddeld, maar ik hoop iig nog wel de 20K te halen op deze fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
[...]

2500 is veel in enkele dagen (laatst een gravel bike gekocht. Ritje naar normandie en terug was ongeveer 1600 km). Maar over een jaar is dit echt niks inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Zeker besef ik dat, accu was in eerste paar honderd km idd al vervangen. Geen idee waarom eigenlijk. Je leest gewoon veel slechte ervaringen over deze elektrische S3 fietsen, dus bedoelde alleen mee dat ik eigenlijk nog relatief weinig problemen mee heb. Alleen dus in het begin dat accu vervangen moest worden.

Het is dus niet dat ik bv al ontelbare reparaties heb moeten uitvoeren. Mocht er iets stuk zijn, dan denk ik dat ik het gewoon ga laten repareren, mits het natuurlijk niet buitensporig duur is. Hij zal niet zomaar in de schuur komen te liggen.

Ik had idd verwacht dat ze bv in het buitenland al iets met de steps deden, maar zover nog niks gezien. Wellicht komt het nog..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Als je die cijfers ziet…
Van Moof zou ongeveer 200.000 electrische fietsen verkocht hebben.
En die hebben het afgelopen jaar 40mio km af gelegd.
Dat is 200 km per fiets. Dat laat vermoeden dat er al een hoop in de Amstel liggen, of staan de verstoffen in één of andere schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Tommie12 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:06:
Als je die cijfers ziet…
Dat is 200 km per fiets. Dat laat vermoeden dat er al een hoop in de Amstel liggen, of staan de verstoffen in één of andere schuur.
Zie ze ook bijna niet meer in straat beeld.

Dingen zijn echt als sneeuw voor de zon verdwenen.

Kapot stuk is het als een onderdeeltje op gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

sikkwittet schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Zie ze ook bijna niet meer in straat beeld.

Dingen zijn echt als sneeuw voor de zon verdwenen.

Kapot stuk is het als een onderdeeltje op gaf.
Ik zie een enkeling op een nieuwe S5 rijden (in creme) De S3 versies zie ik relatief nog wel veel (en nee, niet in Amsterdam.)

Als toevoeging: kijk naar de huidige prijs - daar zal bijna niemand er op voor gaan trappen. 1000,- eraf middels een voucher en je zit op een prijsniveau dat voor huidige (ex)bezitters interessant wordt om het merk weer te overwegen.

[ Voor 22% gewijzigd door litebyte op 09-10-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:06:
Als je die cijfers ziet…
Naar mijn idee liggen er meer niet elektrische fietsen in de gracht, maar ik heb het niet gecheckt. Van wat destijds is verkocht, zullen idd niet allemaal meer dagelijks/regelmatig gebruikt meer worden. Iig lijken ze wel iets gedaan te hebben en mocht je bv een kapotte S3 hebben, zijn die wel te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit is wel een hele harde kick maar inmiddels is VanMoof doorgestart. ik zie ook weer reclames op TV.
De strategie is nu "dicht bij de klant zitten" via lokale netwerken om zo het vertrouwen terug te winnen. interessant om verder over te praten?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mijn partner en ik zijn iig nog blij met onze (outlet) S3 & X3. Vanaf het faillissement gelukkig ook geen problemen met de fiets gehad, behalve beiden een lekke band. Mijn S3 heeft inmiddels bijna 3400 km gemaakt.

In Amsterdam zie ik ook nog genoeg Vanmoofs fietsen, dat is nooit minder geworden naar mijn gevoel. Als er iets mis is, zijn er in de randstad ook genoeg punten waar je terecht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 23:53
Tja, dit topic was gestart voor het het faillissement en doorstart van VM. Dat lijkt succesvol, dus verdere discussie zou ook kunnen lopen in het VM user topic: Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V

@oscarwashere Maar die beslissing laat ik aan jouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:27
xileS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:50:
Mijn partner en ik zijn iig nog blij met onze (outlet) S3 & X3. Vanaf het faillissement gelukkig ook geen problemen met de fiets gehad, behalve beiden een lekke band. Mijn S3 heeft inmiddels bijna 3400 km gemaakt.

In Amsterdam zie ik ook nog genoeg Vanmoofs fietsen, dat is nooit minder geworden naar mijn gevoel. Als er iets mis is, zijn er in de randstad ook genoeg punten waar je terecht kan.
Door het hele land zitten reparatiepunten, maar in Rotterdam nog niets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
-Edwin- schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 00:54:
[...]

Door het hele land zitten reparatiepunten, maar in Rotterdam nog niets…
https://www.vanmoof.com/en-NL/find-a-store

Lol, wel verkoop punten in Rotterdam iig.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste