cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
De rijondersteuning deed het niet meer (ik kreeg ook geen snelheid in het display te zien).
Hij was door de bike doctors gediagnosticeerd alszijnde dat die een nieuwe computer nodig had. Dure reparatie. Maar goed als dan heb je daarna weer een goede fiets
Gevolg: heb lang zitten wachten omdat de onderdelen niet leverbaar waren en toen ging vm failliet. Daarna dus kapot weer opgehaald
Heb vanochtend het voorwiel eraf gehaald. Alle stekkertjes met alcohol schoongemaakt en daarna weer in elkaar gezet. En hij doet het weer!
Goede tip dus voor iedereen die dezelfde symptomen heeft en op een oplossing wacht. Dat was ca 15 min werk. Ook wel bijzonder dat vm dan dus verkeerde diagnose heeft gesteld… hoe dan ook: ik kan weer fietsen op mijn prachtige vanmoof fiets. Ondanks de ellende met het bedrijf; het blijft wel een juweeltje van een fiets…
Ik had in september een S5 besteld net voor de eerste prijsverhoging, ik had al een S3 en dacht dat de S5 een beter product was voor de toekomst. Na de bestelling en betaling kreeg ik na 2 maanden bericht dat de levering uitgesteld werd naar maart 2024. Eerste signaal.
Begin 2024 werd bekend dat VM nieuwe kapitaal injectie nodig had, tweede signaal.
Mijn gezond verstand zei annuleren, dalijk gaan ze failliet en ben ik mijn goede geld kwijt. Geannuleerd en 2 weken later netjes geld terug. Ik dacht ik koop wel tzt een S5 als ze leverbaar zijn via VM hub, net als ik mijn S3 had gekocht.
Toen kwamen de berichten dat ook voor de S3 geen onderdelen meer beschikbaar waren voor reparatie. Mijn eshifter ging kapot, kon geen afspraak maken voor reparatie, ook geen termijn voor reparatie. Derde signaal.
Ik heb via via een eshifter kunnen kopen en deze zelf vervangen, fiets weer OK. Toen heb ik besloten om mijn S3 te verkopen, voor een hele goede prijs nog, was ook in nette staat. Ik dacht als ze failliet gaan keldert de prijs en wat als ik een probleem krijg, dat was 1 maand voordat het mis ging.
Mis ik mijn S3? Soms wel, ik vond het een mooie fiets met leuke gadget gehalte. Nu heb ik een andere e-bike zonder poespas, geen app, gewoon een fiets met betrouwbare componenten, die het altijd doet.
Ik hoop dat McLaren/Lavoie het lukt om de S4 door te ontwikkelen met betrouwbare standaard onderdelen die de fietsenmaker kan vervangen, en het VM ontwerp nog enigszins kan behouden. Er is veel concurrentie met VM lookalikes. De S3 geeft ik weinig hoop, te veel defecten, wellicht met after markt ombouwsets nog op de weg te houden als je ervoor wilt betalen. De S5 kan ik niet beoordelen, zijn er volgens mij niet veel uitgeleverd.
VM heeft in ieder geval de e-bike markt een boost gegeven, veel andere fietsenmerken zijn in deze markt gestapt en nu is er voldoende keuze, zelfs overcapaciteit, alle merken dumpen momenteel te prijzen door te veel voorraad na Covid periode.
Het is tragisch dat ze ten onder zijn gegaan, maar toch grotendeels aan mismanagement en grootheidswaanzin te wijten. Zonde.
https://www.troostwijkauctions.com/nl/auction/01-48817/
Wat demofietsen, gereedschap, kantoormeubilair.
Ik zag geen fietsonderdelen.
Toch altijd wel pijnlijk om te zien hoe alles voor kleingeld zal weggaan terwijl het vermogens heeft gekost. Maar ik snap nu wel waarom ze failliet zijn gegaan met zoveel mobiele airco’sznoentje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:38:
Veiling hoofdkantoor en servicehub Amsterdam.
Wat dacht je van de tientallen tv's tot aan 82 inch?Dennisdn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:37:
[...]
Toch altijd wel pijnlijk om te zien hoe alles voor kleingeld zal weggaan terwijl het vermogens heeft gekost. Maar ik snap nu wel waarom ze failliet zijn gegaan met zoveel mobiele airco’s
Die zijn een tijd geleden al verkocht.oscarwashere schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:21:
men was bang dat verkochte (en dus deels of volledig vooruitbetaalde) fietsen hier ook geveild zouden worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pAy0AzFxsKV4EcvtejqvNMiZ.jpg?f=user_large)
Kijk aan....een Heineken model...znoentje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:38:
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Prijzen lopen nog op....dat demo model van de 5...nu bod voor 250,- zal nog wel oplopenDennisdn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:37:
[...]
Toch altijd wel pijnlijk om te zien hoe alles voor kleingeld zal weggaan terwijl het vermogens heeft gekost. Maar ik snap nu wel waarom ze failliet zijn gegaan met zoveel mobiele airco’s
Demofiets, werking onbekend. Geen lader aanwezig
Ze doen alsof dit een elektrische fiets is, maar volgens mij is dit gewoon een oud niet elektrisch model.
Klopt!xileS schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:29:
[...]
Demofiets, werking onbekend. Geen lader aanwezig
Ze doen alsof dit een elektrische fiets is, maar volgens mij is dit gewoon een oud niet elektrisch model.
Daar heb je gelijk in, maar toch een beetje misleidend voor men die dat niet weet en een elektrische fiets verwachtlitebyte schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:41:
[...]
Klopt!Dus klopt het ook wel dat er geen lader aanwezig is!
Zit er überhaupt elektronica in zo'n demo model? die hangen daar voor de sier toch?litebyte schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:25:
[...]
Prijzen lopen nog op....dat demo model van de 5...nu bod voor 250,- zal nog wel oplopen
Voor dat soort prijzen kan de gemiddelde klusser een leuke schuur inrichten, zou het wel weten als ik ruimte had.znoentje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:38:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wat ik op de site zie 18% opgeld + 21% BTW over prijs+opgeld.
alle voorraadfietsen en fietsonderdelen zijn geen onderdeel van de veilig. Dat betekent dat wsch allang beoordeeld is door de andere onderhandse opkoper (zie faillissementsverslag) dat die aan deze modellen niets heeft.. ik zou er niet te veel aan uitgegeven. Wsch alleen leuk om aan de muur te hangen..xileS schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:39:
[...]
Zit er überhaupt elektronica in zo'n demo model? die hangen daar voor de sier toch?
Precies.Marcel Br schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:25:
Kijk eerst even goed wat er nog bijkomt.
Wat ik op de site zie 18% opgeld + 21% BTW over prijs+opgeld.
Bovendien, die veiling loopt nog 10 dagen en de serieus geïnteresseerden gaan pas tegen het einde bieden. De ervaring leert, dat spullen die voor consumenten interessant zijn vaak gewoon voor rond de nieuwwaarde verkocht worden. Zou me niks verbazen als dat demomodel straks ook voor >€1000,- weggaat.
Die werkbanken en het gereedschap is ook allemaal geen topspul. Datona is gewoon Chinese Import (wat prima is voor particulier gebruik, maar ik niet in een professionele werkplaats zou zetten). Het gereedschap lijkt ook vooral Datona Huismerk te zijn. Enige A-merk wat ik zo kan ontwaren, zijn Wera schroevendraaiers.
800 personeelsleden aan 20 personen per Jura = 40 Jura's.Roenie schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:54:
Ik begrijp wel dat VanMoof failliet is als ik het aantal Jura koffieautomaten zie. Daar werd meer koffie gedronken dan gewerkt
Sony A7 iv en wat recycled glas
Er passen echt geen 800 medewerkers daar op dat hoofdkantoorTommie12 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:28:
[...]
800 personeelsleden aan 20 personen per Jura = 40 Jura's.
Er zullen wel wat lijken uit de kasten vallen... en er zijn veel kasten...Kammika schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:54:
het blijft vrij stil rondom lavoie ... iemand al iets gehoord?
Alleen gaat die vergelijking met Amazon en Tesla (of Apple) totaal niet op (en is juist lightyear de correcte uitleg waarom je stelling niet opgaat)StevenK schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:51:
[...]
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van bedrijven die de eerste jaren van hun bestaan alleen maar geld hebben gekost (Amazon verloor in 2000/2001 2 miljard op een omzet van 6 miljard, Tesla heeft van 2010 tot 2019 verlies geleden, zo'n 6 miljard bij elkaar) en die we toch uiteindelijk als een waardevolle bijdrage aan de maatschappij zijn gaan beschouwen en er zijn ook voorbeelden waar het niet is gelukt.(Lightyear bijvoorbeeld)
Dat waren bedrijven in een groei markt met geen of weinig concurentie.
VM daarentgen stapte in een volwassen markt met hele grote sterke spelers, lage marges (en geen uitzicht dat dat zou veranderen door de moordende concurentie) en geen enkel perspectief op overpowering de rest van de spelers.
En dat ging ook op voor lightyear. Daar waar Tesla de eerste was met een commerciele eleictrisch auto kwam Lightyear dusdanig laat op het feestje dat de benzine giganten ook al aan schransen waren aan die taart. Lightyear had alleen een succes geweest als een in paniek geraakte BMW/VW/Renault ze had overgekocht.
Het is een beetje alsof ik besluit een brick and mortar mode warenhuis ga uitrollen in Nederland. Niet alleen dat ik zwaar failliet zou gaan, de kans dat dat ooit gaat lukken is richting nul.
Tering..... opschalen deed de kosten niet dalen maar compleet exploderen en dat ondanks het een superkleine speler was.
1. Die investeerders waren niet de gevestigde spelers. Iedereen die een beetje onderzoek zou hebben gedaan had de markt uitdaging gezien. (Ja, ik heb dit vanaf dag één met cijfers en penbare stukken al aangewezen). ook was al een tijdje bekend dat de accountants niet tekenden, dus de investeringsvvehicles die hierin zijn gestapt hebben blijkbaar meer geloof in de dobbelsteen dan in onderzoek doen.StevenK schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:53:
[...]
En dat ben ik absoluut niet met je eens. Van fouten leer je veel meer dan van alles wat in één keer goed gaat. Alles in één keer goed werkt goed voor een beetje winst, maar echte innovatie zonder fouten is er niet.
Heel veel onderzoeken aan bijvoorbeeld universiteiten leiden tot niets, maar toch houden ze bestaansrecht voor dat enkele onderzoek waardoor miljoenen mensen of dieren een beter leven krijgen.
En ja, vanuit mijn kennis van fietsen, IT en management zou ik de dingen die VM heeft gedaan ongetwijfeld ook heel anders hebben gedaan, maar dat maakt die stappen nog niet fout en al zeker geen 'oplichting' of wat voor termen er hier voor worden gebruikt.
En ja, ik ben ook heel benieuwd hoe de investeerders zoveel geld erin hebben kunnen stoppen met deze parameters die we nu kennen.
2. Nogmaals, VM is niet vernieuwend geweest. Het direct to consumer model is niet zo zeldzaam in de fietsenwereld.omdat de rest domoren zijn, het product is notoitr lastig om op die manier op de markt te zetten. Het gejuich over het "revolutionaire" businessmodel was voor mensen met verstand van zaken al reden om hele grote twijfels te hebben bij de haalbaarheid en dat was nog voordat we wisten hoe slecht het product was.
3. Product innovatie was ook nogal klein. Dat is niet hun fout, de fiets is behoorlijk uitontwikkeld. Het was geen Tesla die als pioniers de markt betraden.
Je begfrijpt de markt niet waardoor je dit ziet als normaal opstartrisico...als je je hier meer in verdiept had je begrepen dat dit nooit had gelukt. Niet omdat we de koe in de kont kijken, maar omdat dit niet een markt is waar je dit kan proberen. De winstmarge is ook als je het wel haalt gewoon te klein om dat soort mega ksoten weg te poetsen.
Ik zie veel werkbanken, en heb net nood aan een werkbank. Heb je enige ervaring met dit soort veilingen? Zijn dat het soort veilingen waar items dagenlang aan bodemprijzen staan en dan naar het eind 1000% naar omhoog gaan?hoevenpe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:50:
[...]
Voor dat soort prijzen kan de gemiddelde klusser een leuke schuur inrichten, zou het wel weten als ik ruimte had.
Is er een manier om aan zo'n werkbank te komen? Een richtprijs? Moet je dan op 5 werkbanken bieden om er op 1 kans te maken? En met een beetje pech mag je dan toch 5 werkbanken aftikken?
Beetje vaag allemaal, best jammer, want er zit mooi spul tussen.
Ook een gereedschappen wagen lijkt me wel fijn om te hebben.
Edit: Lol, WTF moeten die met zoveel tv's

Duidelijk weer zo'n hipstertent waarvan iedere werknemer denkt dat het gewoon een soort 'bedien jezelf maar' buffet is, zonder verantwoording of denken dat het een soort software start up is waar het geld magisch binnenkomt...
Nee, keiharde euro's en keihard hardware verkopen die in weer en wind moeten buiten staan en het moeten doen, dat bekostigt de speeltjes!
Good riddens...
[ Voor 24% gewijzigd door Amos_x op 27-09-2023 17:42 ]
Bieden op meerdere kavels tegelijk kan ook, maar het risico is dat je dan daadwerkelijk met meerdere werkbanken opgescheept zit.
Houd er rekening mee dat er nog veiligkosten en BTW bovenop je bod afgedragen moeten worden, en dat je de spullen zelf op een door de veilingmeester bepaald tijdsstip moet afhalen.
En dat je zelf met vervoer naar de locatie moet, zelf demonteren, inladen en transporteren. Troostwijk kan vervoer organiseren voor je maar geen idee of ze dat voor alle kavels doen, noch weet ik wat het kost.Zyk schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:19:
Houd er rekening mee dat er nog veiligkosten en BTW bovenop je bod afgedragen moeten worden, en dat je de spullen zelf op een door de veilingmeester bepaald tijdstip moet afhalen.
Mijn ervaring is dat algemene spullen (waar velen een doel voor hebben) op veilingen dikwijls niet de moeite waard zijn. Niche artikelen zijn meestal wel aantrekkelijk.
Laatst nog 2 esd veilige werktafels gekocht voor €50. Kosten minimaal €800 maar je moet er net passend werk voor hebben. Droogkast gekocht, €25 en die gaan vanaf €2500 over de toonbank.
Gewoon doen zoals je op ebay doet.Amos_x schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:33:
[...]
Ik zie veel werkbanken, en heb net nood aan een werkbank. Heb je enige ervaring met dit soort veilingen? Zijn dat het soort veilingen waar items dagenlang aan bodemprijzen staan en dan naar het eind 1000% naar omhoog gaan?
Is er een manier om aan zo'n werkbank te komen? Een richtprijs? Moet je dan op 5 werkbanken bieden om er op 1 kans te maken? En met een beetje pech mag je dan toch 5 werkbanken aftikken?
Edit: Lol, WTF moeten die met zoveel tv's![]()
En apple magic trackpads... Een muis zal ook wel volstaan zeker?
Duidelijk weer zo'n hipstertent waarvan iedere werknemer denkt dat het gewoon een soort 'bedien jezelf maar' buffet is, zonder verantwoording of denken dat het een soort software start up is waar het geld magisch binnenkomt...
Nee, keiharde euro's en keihard hardware verkopen die in weer en wind moeten buiten staan en het moeten doen, dat bekostigt de speeltjes!
Good riddens...
Vooraf bepalen wat het je waardis, en zo dicht mogelijk bij het eindpunt je bod indienen.
Heb je het, prima. Gaat het hoger, dan is het boven je limiet gegaan, en was het iemand anders meer waard.
En ja, vooraf goed kijken wat de extra kosten zijn.
En in dit specifieke geval: hou rekening met parkeerchaos. Het VM kantoor zit aan een drukke weg, naast een middelbare school met een heel beperkte hoeveelheid parkeerplekken die niet specifiek voor VM kantoor zijn.Tommie12 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:06:
[...]
Gewoon doen zoals je op ebay doet.
Vooraf bepalen wat het je waardis, en zo dicht mogelijk bij het eindpunt je bod indienen.
Heb je het, prima. Gaat het hoger, dan is het boven je limiet gegaan, en was het iemand anders meer waard.
En ja, vooraf goed kijken wat de extra kosten zijn.
Kunnen ze vanuit de veiling proberen te werken met 'ophaalvakken' wat ze willen. Gaat chaotisch worden
Veel beren op de weg dus.jeroenkb schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:32:
[...]
En in dit specifieke geval: hou rekening met parkeerchaos. Het VM kantoor zit aan een drukke weg, naast een middelbare school met een heel beperkte hoeveelheid parkeerplekken die niet specifiek voor VM kantoor zijn.
Kunnen ze vanuit de veiling proberen te werken met 'ophaalvakken' wat ze willen. Gaat chaotisch worden
Demonteren hoeft wellicht niet? Als je met een kleine aanhangwagen of bestelwagen komt. Tenzij het daar niet door de deur kan
Maar inderdaad, als je de hoeveelheid ziet, en als alles dezelfde dag weg moet, dan wordt het daar een circus. Er staat ook nergens wanneer dat ophaalmoment zou zijn, dus ik kan niets plannen (aanhangwagen, vrij nemen, ...)
Niet voor de gewone burger dus, maar wie tijd heeft, kan hier best wat mooie koopjes doen. Een mooie werkbank en een gereedschappenlade, altijd fijn.
Niet gek opkijken als de kavels met meerdere werkbanken uiteindelijk goedkoper zijn dan de enkele. Heeft een vriend van me jáááren geleden bij de Domeinen weleens gehad, daar moest iedereen een gesloten bod doen, en dan werd achteraf gegund. Hij had 2 bureaus nodig en had op een kavel van 2 en een kavel van 5 stuks hetzelfde bedrag geboden. Hij won de kavel met 5 stuks 😂 Moest hij wel ff kijken wat hij met die 3 overige bureaus deed... (en potentieel hadden hij er 7 kunnen hebben I.p.v. 2...Amos_x schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:33:
[...]
Ik zie veel werkbanken, en heb net nood aan een werkbank. Heb je enige ervaring met dit soort veilingen? Zijn dat het soort veilingen waar items dagenlang aan bodemprijzen staan en dan naar het eind 1000% naar omhoog gaan?
Edit: Lol, WTF moeten die met zoveel tv's![]()
En apple magic trackpads... Een muis zal ook wel volstaan zeker?
Good riddens...
Op de tweede verdieping stonden meer dan 100 (honderd!) monitoren.
Tientallen koffie machines, een zeer uitgebreide keuken. Het geld heeft daar tegen de plinten aan geklotst.
Het pand in Amsterdam oost moet bezem schoon worden opgeleverd. De curator probeert dit te doen via een veiling. Het komt erop neer dat de bieders gaan betalen voor het leeg halen van het pand.
Het pand in Amsterdam oost is bij mij "om de hoek".
Maandag 02-10-2023 ga ik een kijkje nemen hoe dat eruit ziet. Foto's volgen.
Wie gaat de onverkochte spullen afvoeren?
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Is toch niet zo vreemd, als je (goede) medewerkers wil trekken en behouden moet je ze goede spullen geven. De kantoorwerkplek moet wel aantrekkelijker zijn dan de thuiswerkplek om mensen nog naar kantoor te krijgen.Speedster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:01:
Gisteren bij VanMoof geweest in Amsterdam Oost op de kijkdag van de veiling.
Tientallen koffie machines, een zeer uitgebreide keuken. Het geld heeft daar tegen de plinten aan geklotst.
Als je iets als 'gratis' op Marktplaats zet, dan ben je er dikwijls binnen een paar uur vanaf.Speedster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:01:
Dat is mij ooit gelukt met een slechte piano. Om 9h op MP, om 12h stonden er 3 personen met een auto en aanhanger om die piano op te halen.
Gewoon zeggen dat je niks langer dan 2uur reserveert helpt enorm.
De spijker op zijn kop. Waarom moet je in godsnaam naar kantoor. Het eerste is de koffie machine aan daarna de pc. Ik weet niet, hier thuis staat een deftige pc en een pergulator. Thuis kan ik werken in alle rust.oscarwashere schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:37:
[...]
Is toch niet zo vreemd, als je (goede) medewerkers wil trekken en behouden moet je ze goede spullen geven. De kantoorwerkplek moet wel aantrekkelijker zijn dan de thuiswerkplek om mensen nog naar kantoor te krijgen.
Geen vervoer nodig naar en van het kantoor.
In de corona tijd kon iedereen dit.
Nu gaan alle lemmingen weer door met de onzin.
Denk je nou echt dat een curator in de clinch gaat met marktplaats idioten?Tommie12 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:42:
[...]
Als je iets als 'gratis' op Marktplaats zet, dan ben je er dikwijls binnen een paar uur vanaf.
Dat is mij ooit gelukt met een slechte piano. Om 9h op MP, om 12h stonden er 3 personen met een auto en aanhanger om die piano op te halen.
Gewoon zeggen dat je niks langer dan 2uur reserveert helpt enorm.
Misschien niet, maar het werkt wel, en je spaart de kosten van het weghalen van grof vuil.Speedster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:31:
[...]
Denk je nou echt dat een curator in de clinch gaat met marktplaats idioten?
Meestal gaat wat over is, mee met het veilinghuis (tegen betaling) en wordt het later alsnog ter veiling aangebodenTommie12 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:13:
[...]
Misschien niet, maar het werkt wel, en je spaart de kosten van het weghalen van grof vuil.
Geprivilegieerde reactie van compleet wereldvreemde witte kraagjes werknemers die enkel achter de pc zitten voor hun werk. Een minderheid dan ook nog eens, anders had je geen files meer op de weg.Speedster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:29:
[...]
De spijker op zijn kop. Waarom moet je in godsnaam naar kantoor. Het eerste is de koffie machine aan daarna de pc. Ik weet niet, hier thuis staat een deftige pc en een pergulator. Thuis kan ik werken in alle rust.
Als je code in elkaar klopt, wat IT-beheer op afstand, of boekhouder of advocaat bent, wellicht wel.
In andere jobs hoor je gewoon regelmatig present te geven op de werkplaats. En al zeker in jobs waar het gaat over productontwikkeling, design, ontwerp en nog eens dubbelop als het bedrijf elke matroos op het dek nodig heeft. Sorry. Dan ga je niet in je onderbroek wat teams doen vanuit je thuis werkplaats.
Af en toe een dag kan ik inkomen. Admin, procedures opstellen, finance, ... Een bedrijf als VanMoof heeft mensen nodig op de vloer. Misschien was dat wel het probleem, te veel hipsters die thuis zaten.
En het dan 'onzin' noemen, en woorden gebruiken als 'lemmingen'.... Voelt wel fijn in die superieure ivoren toren waarschijnlijk.
Nu goed, de meeste van de huidige thuiswerk-jobs worden binnenkort toch vervangen door AI, dan hoeft men zelfs niet meer vanuit bed naar het bureau, kan men gewoon in bed blijven liggen
Nou nou wat een heftige reactie.Kennelijk heb ik een gevoelige snaar geraakt.Amos_x schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:11:
[...]
Geprivilegieerde reactie van compleet wereldvreemde witte kraagjes werknemers die enkel achter de pc zitten voor hun werk. Een minderheid dan ook nog eens, anders had je geen files meer op de weg.
Als je code in elkaar klopt, wat IT-beheer op afstand, of boekhouder of advocaat bent, wellicht wel.
In andere jobs hoor je gewoon regelmatig present te geven op de werkplaats. En al zeker in jobs waar het gaat over productontwikkeling, design, ontwerp en nog eens dubbelop als het bedrijf elke matroos op het dek nodig heeft. Sorry. Dan ga je niet in je onderbroek wat teams doen vanuit je thuis werkplaats.
Af en toe een dag kan ik inkomen. Admin, procedures opstellen, finance, ... Een bedrijf als VanMoof heeft mensen nodig op de vloer. Misschien was dat wel het probleem, te veel hipsters die thuis zaten.
En het dan 'onzin' noemen, en woorden gebruiken als 'lemmingen'.... Voelt wel fijn in die superieure ivoren toren waarschijnlijk.
Nu goed, de meeste van de huidige thuiswerk-jobs worden binnenkort toch vervangen door AI, dan hoeft men zelfs niet meer vanuit bed naar het bureau, kan men gewoon in bed blijven liggen
Voor minder ben ik afgesloten van tweakers.
Wellicht was de opmerking van Speedster niet zo netjes: ik vind wat jij zegt ook niet kunnen. Je beledigt hiermee namelijk een gele grote groep thuiswerkers (inclusief ik: ik heb jou verdomme nog nooit iets aangedaan, waarom moet je mij en andere thuiswerkers ook beledigen?), vooral met je laatste opmerking.Amos_x schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:11:
[...]
Geprivilegieerde reactie van compleet wereldvreemde witte kraagjes werknemers die enkel achter de pc zitten voor hun werk. Een minderheid dan ook nog eens, anders had je geen files meer op de weg.
Nee, jouw bericht verdient ook absoluut niet de schoonheidsprijs, net als het bericht waar jij op reageert.
Als niemand hem maakt…. Ze moesten wel, hun fiets was kapot.Amos_x schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:11:
[...]
Een bedrijf als VanMoof heeft mensen nodig op de vloer. Misschien was dat wel het probleem, te veel hipsters die thuis zaten.
Killah_Priest schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Wellicht was de opmerking van Speedster niet zo netjes: ik vind wat jij zegt ook niet kunnen. Je beledigt hiermee namelijk een gele grote groep thuiswerkers (inclusief ik: ik heb jou verdomme nog nooit iets aangedaan, waarom moet je mij en andere thuiswerkers ook beledigen?), vooral met je laatste opmerking.
Nee, jouw bericht verdient ook absoluut niet de schoonheidsprijs, net als het bericht waar jij op reageert.
Ik mag een mening hebben, en die is bij deze gegeven. Je hebt misschien ook niet de +8 gemerkt op m'n post, dus ik sta er ook helemaal niet alleen in. Alleen heb ik ze verwoord, dat is alles.
Jezelf beledigd voelen is iets waar je voor kiest. Waar val je over? Het woord "wereldvreemd"? Ja, wereldvreemd, dat mag ik vinden. MENING, geen verwijt. En niet alleen ik vind dat, zowat alle grote tech en productie bedrijven in de wereld draaien die thuiswerkregelingen terug. Opnieuw, eenmanszaakjes, code kloppers, en andere pure computer/intellect jobs kunnen voor mijn part op het strand gaan telewerken. Boeit me niets.
Maar er zijn genoeg industrieën (zoals deze hier met fietsen, zoals alles wat met mechanisch ontwerp, mechanica, labo's, ontwikkeling van echte producten te maken heeft) waar het gewoon niet kan. Feit.
Beledigende woorden zijn woorden zoals 'losers', 'debielen', en dat soort. Wat ik nergens heb gezegd en ook niet bedoel. Wereldvreemd is geen belediging.
En die laatste opmerking, wat dan, dat die jobs door AI worden vervangen? Dat is beledigend? Dat is vooral een feit. Ik verheug me er niet op, en er is geen leedvermaak. Het kan me verder ook weinig boeien, als dat je punt is. Mijn loodgieter kan niet telewerken, maar wordt ook nog niet meteen vervangen door AI lijkt me.
Iemand die op z'n eentje een verdediging typt in een proceszaak, tja, die mag stilletjes aan ongerust worden, lijkt me.
Dennisdn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:56:
[...]
Als niemand hem maakt…. Ze moesten wel, hun fiets was kapot.
Collegialiteit? Keertje iemand kunnen aankijken tijdens een meeting? Samen bij de koffie automaat even over iets anders dan werk praten?Speedster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:29:
[...]
De spijker op zijn kop. Waarom moet je in godsnaam naar kantoor. Het eerste is de koffie machine aan daarna de pc. Ik weet niet, hier thuis staat een deftige pc en een pergulator. Thuis kan ik werken in alle rust.
Thuiswerken is heerlijk, maar echt niet non-stop achter je laptopje voor Teams meetings. Dan ben je helemaal leeg na een dag.
Ontopic: natuurlijk had VanMoof luxe werkplekken en tig koffiemachines. Allemaal "keeping up appearances". Het gaat supergoed met ons bedrijf, dus we geven tonnen uit aan werkplekken. Sky is the limit, hier gebeurt het allemaal. En uiteindelijk is het gewoon gebakken lucht en goedkope onderdelen uit Azië met een mooi marketing verhaal eromheen.
Doen wel meer bedrijven. En het werkt. Mensen trappen er massaal in. Kwaliteit van je product doet nog maar heel weinig, anders reed iedereen gewoon een Azor of Koga. Maar tja. Gazelle en Batavus hebben van die mooie fietstestcentra. Dat ziet er wel heel gelikt uit. Net zoals je in de showroom van een dealer met fantastische stoelen en tafels misschien nét wat meer uitgeeft dan bij Harrie om de hoek op het industrieterrein in de regen voor exact dezelfde wagen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Bepaal jij dat? Het enige wat je kunt mede delen dat jij ze niet beledigend bedoeld, hoe een ander ze opvat is aan die ander.Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
Beledigende woorden zijn woorden zoals 'losers', 'debielen', en dat soort. Wat ik nergens heb gezegd en ook niet bedoel. Wereldvreemd is geen belediging.
Je schrijft zelf:
Dus woorden die jij beledigend vindt, hoeft ik nog steeds niet beledigend te vinden, iemand die dat soort woorden tegen mij gebruikt, daar denk ik van: "die spoort niet" ;-)Jezelf beledigd voelen is iets waar je voor kiest
Ik weet niet of ik dit nu grappig, stom, dom of wat dan ook moet vinden... Zo'n A5 die aan de muur hing met een sticker erop dat het een showmodel is, zonder oplader levert op de veiling gerust €2505,- op inclusief alle kosten!
/f/image/MsjTc0jv52amMYmk2RBSPRKK.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pRFinqOtjOeZ2nbvl1w7nw90.jpg?f=user_large)
https://www.troostwijkauc...s/03-48817-35873-9583746/
Misschien vind men het mooi voor aan de muur, het is wat een gek ervoor wilt betalen.[911] schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:05:
Even wat anders dan die discussie hierboven ;-)
Ik weet niet of ik dit nu grappig, stom, dom of wat dan ook moet vinden... Zo'n A5 die aan de muur hing met een sticker erop dat het een showmodel is, zonder oplader levert op de veiling gerust €2505,- op inclusief alle kosten!
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Als ze al nagedacht hebben over de kosten die er bij komen...xileS schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:32:
[...]
Misschien vind men het mooi voor aan de muur, het is wat een gek ervoor wilt betalen.
Jawel hoor. Want dan zie je netjes als je een bod doet.Tommie12 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Als ze al nagedacht hebben over de kosten die er bij komen...
Edit, die 1600 is voor 3 werkbanken. Foutje van mij. Toch best ok! Jammer, volgende keer dan.
[ Voor 13% gewijzigd door Amos_x op 02-10-2023 13:43 ]
En dan weet je niet eens of er wel elektronica in zit, laat staan of die wel werkt[911] schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:05:
Even wat anders dan die discussie hierboven ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zou haast gaan twijfelen of die bieders nou echt zo stom zijn, of wij iets missen...?
ik verbaas me altijd voor wat voor bedragen dingen weg gaan op veilingen...oscarwashere schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
En dan weet je niet eens of er wel elektronica in zit, laat staan of die wel werkt![]()
Zou haast gaan twijfelen of die bieders nou echt zo stom zijn, of wij iets missen...?
ik bied er ook gewoon niet meer op, heb nu meerdere keren bij Troostwijk gehad dat ik "mazzel" had dat ik voor lage bedragen leuke dingen dacht te hebben gekocht omdat er niemand anders op geboden had , om vervolgens (verwijzend naar de kleine lettertjes) bericht te krijgen dat de verkoop niet doorging, omdat het minimaal beoogde bedrag niet was behaald....
lucratieve business hoor die veilinghuizen...
[ Voor 5% gewijzigd door Kammika op 02-10-2023 15:00 ]
Vroeger was het nog leuk toen weinig mensen van internetveilingen op de hoogte waren. Toen kon je echt nog goed scoren.Kammika schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:00:
[...]
ik verbaas me altijd voor wat voor bedragen dingen weg gaan op veilingen...
ik bied er ook gewoon niet meer op, heb nu meerdere keren bij Troostwijk gehad dat ik "mazzel" had dat ik voor lage bedragen leuke dingen dacht te hebben gekocht omdat er niemand anders op geboden had , om vervolgens (verwijzend naar de kleine lettertjes) bericht te krijgen dat de verkoop niet doorging, omdat het minimaal beoogde bedrag niet was behaald....
lucratieve business hoor die veilinghuizen...
Leuk voor een individu, maar buiten dat zijn er eigenlijk alleen maar verliezers.jeroenkb schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:01:
[...]
Vroeger was het nog leuk toen weinig mensen van internetveilingen op de hoogte waren. Toen kon je echt nog goed scoren.
mooi stukje, wel precies wat ik had gedacht:markimarc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:54:
Lavoie heeft meer informatie naar buiten gebracht over hun visie en de toekomst van VanMoof: https://support.vanmoof.c...onze-visie-voor-het-merk/
Q: Mijn fiets valt nog onder garante --> A: De verantwoordelijkheid voor garanties die zijn afgesloten onder het vorige management ligt bij het vorige bedrijf - dat helaas failliet is.
Q: Ik heb een fiets gekocht vóór het faillissement en deze is niet geleverd. Wat gebeurt er nu -> A: Helaas vallen niet-geleverde fietsen onder van het oude, inmiddels failliete, bedrijf.
Dus ze gaan idd een lucratief handeltje opzetten om de fietsen die op de weg zijn te repareren, en dan allemaal tegen betaling... dat kan wel big business worden met al die lage kwaliteit onderdelen...
En ik denk dat veel mensen bereid zijn om dure reparaties te betalen. Zonder dure reparaties is die dure fiets waardeloos.Kammika schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
mooi stukje, wel precies wat ik had gedacht:
Q: Mijn fiets valt nog onder garante --> A: De verantwoordelijkheid voor garanties die zijn afgesloten onder het vorige management ligt bij het vorige bedrijf - dat helaas failliet is.
Q: Ik heb een fiets gekocht vóór het faillissement en deze is niet geleverd. Wat gebeurt er nu -> A: Helaas vallen niet-geleverde fietsen onder van het oude, inmiddels failliete, bedrijf.
Dus ze gaan idd een lucratief handeltje opzetten om de fietsen die op de weg zijn te repareren, en dan allemaal tegen betaling... dat kan wel big business worden met al die lage kwaliteit onderdelen...
De keuze is verlies nemen en de fiets afschrijven of toch maar weer in de buidel (blijven?) tasten om de fiets op de weg te houden.
Idd, big business.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik zal eerlijk zijn: ik ben ook 1 van die mensen…Joris748 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:29:
[...]
En ik denk dat veel mensen bereid zijn om dure reparaties te betalen. Zonder dure reparaties is die dure fiets waardeloos.
De keuze is verlies nemen en de fiets afschrijven of toch maar weer in de buidel (blijven?) tasten om de fiets op de weg te houden.
Idd, big business.
Dat hadden ze eignelijk al in het begin aangegeven met iets in de trant van "we zorgen ervoor dat bestaande bezitters van een VM fiets ook op de weg kunnen blijven."...natuurlijk tegen betaling.Kammika schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Interessant om te horen hoe ze straks het gaan regelen met de 'online services' (ook onderdeel om je fiets op een zo bedoelde maneir te blijven gebruiken)...daar kunnen ze natuurlijk ook nog geld voor gaan vragen. bijvoorbeeld via een paid app
Ik denk dat een doorstart weinig kans heeft als ze de verplichtingen hadden moeten overnemen…oscarwashere schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:42:
Lekker makkelijk zo'n overname. Je neemt het bedrijf en pakt alleen de lusten, niet de lasten. Misschien in dit stadium wat kort door de bocht, maar ik vind het ronduit arrogant. Garantiekwesties kan je nog een beetje begrip van de klant over verwachten misschien, maar openstaande orders voor nieuwe fietsen kan je echt niet negeren.
Zie ik eigenlijk niet gebeuren. Ze zijn ook van plan weer nieuwe fietsen op de markt zetten en dat je dan afhankelijk bent van een betaald abonnement zal veel consumenten afschrikken..litebyte schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:51:
[...]
Interessant om te horen hoe ze straks het gaan regelen met de 'online services' (ook onderdeel om je fiets op een zo bedoelde maneir te blijven gebruiken)...daar kunnen ze natuurlijk ook nog geld voor gaan vragen. bijvoorbeeld via een paid app
Wordt de service toch weer opgebouwd, of blijft iedereen pech hebben met POM?
Ze volgen gewoon de wet.oscarwashere schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:42:
Lekker makkelijk zo'n overname. Je neemt het bedrijf en pakt alleen de lusten, niet de lasten. Misschien in dit stadium wat kort door de bocht, maar ik vind het ronduit arrogant. Garantiekwesties kan je nog een beetje begrip van de klant over verwachten misschien, maar openstaande orders voor nieuwe fietsen kan je echt niet negeren.
Als je alle verplichtingen moet overnemen van een failliet bedrijf, dan neemt niemand iets over.
Je bent als klant met een ‘betaald voorschot’ gewoon een van de laatste in de rij van schuldeisers.
En nee, een overname is niet zo makkelijk.
Een VM S3 was geen dure fiets.Joris748 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:29:
[...]
En ik denk dat veel mensen bereid zijn om dure reparaties te betalen. Zonder dure reparaties is die dure fiets waardeloos.
Idd, big business.
Ik denk dat veel mensen de fiets afschrijven en dumpen als er een herstelling van 200€+ aan komt.
Er zijn 3 belangrijke probleempunten, de shifter, de electronica en de batterij. En die kosten wel wat om hersteld te krijgen.
Wat duur of niet duur is, is subjectief. Wat kwalitatief goed of niet goed is, is al veel minder subjectief. 2000,- Euro (dat kostte de S3 toen wij hem kochten) is in ieder geval behoorlijk wat geld als het primaire gebruik - namelijk fietsen - voor veel bezitters maar kort tijd werkte, of soms helemaal niet na het in elkaar zetten.Tommie12 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:57:
[...]
Een VM S3 was geen dure fiets.
Ik denk dat veel mensen de fiets afschrijven en dumpen als er een herstelling van 200€+ aan komt.
Er zijn 3 belangrijke probleempunten, de shifter, de electronica en de batterij. En die kosten wel wat om hersteld te krijgen.
Het probleem is dat er geen enkele garantie is dat de fiets blijft rijden na vervanging van onderdelen, we hebben er hier ellenlange discussies over gehouden met als uitkomst: de fiets is leuk, maar een slecht product.
Die monitoren snap ik wel. Als je 50 medewerkers een dubbele monitor setup geeft is dat op jaar basis ook pinda's (monitoren doet mijn hogeschool ook al snel 10 jaar mee), met eenmalig 40k voor de monitoren kom je al een heel eind. Daarentegen is het wel een ontzettend lekker quality of life upgrade.Speedster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:01:
Gisteren bij VanMoof geweest in Amsterdam Oost op de kijkdag van de veiling.
Het pand in Amsterdam oost moet bezem schoon worden opgeleverd. De curator probeert dit te doen via een veiling. Het komt erop neer dat de bieders gaan betalen voor het leeg halen van het pand.
Koffiemachines idem ditto. Dat je in al je panden po elke etage koffieautomaten wil hebben is ook compleet normaal.
Keuken snap ik ook, al is dat wel één van die dingen die niet had gehoeven (wij hebben ook al decennia geen keuken op het werk, een gemis).
Dit soort spulletjes tikt uiteindelijk natuurlijk wel aan, maar het grote lek zat hem toch echt ergens anders.
Dit was toch al compleet duidelijk dat dit het eindspel zou worden?oscarwashere schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:42:
Ik ben benieuwd, ik vind dit stuk uit de Q&A nog niet duidelijk genoeg. Het verwijzen naar de gewone FM is in deze ook niet nieuw, dat heeft het vorige bestuur namelijk ook geprobeerd.Kammika schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Het is ook een beetje een mythe, behalve de electronica kan een VM prima door een FM worden geserviced, het meeste is standaard spul. Waar het spaak ging is dat FM's hun handen niet wilden branden aan het product. Dat kunnen ze voor nieuwe modellen misschien wel rechttrekken, maar voor de huidige vloot blijft dat een issue.
Hoe dan ook, lovenswaardige ideeën, ik hoop dat het van de grond komt.
Vergelijk het met de klassieke merken.litebyte schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Wat duur of niet duur is, is subjectief. Wat kwalitatief goed of niet goed is, is al veel minder subjectief. 2000,- Euro (dat kostte de S3 toen wij hem kochten) is in ieder geval behoorlijk wat geld als het primaire gebruik - namelijk fietsen - voor veel bezitters maar kort tijd werkte, of soms helemaal niet na het in elkaar zetten.
Het probleem is dat er geen enkele garantie is dat de fiets blijft rijden na vervanging van onderdelen, we hebben er hier ellenlange discussies over gehouden met als uitkomst: de fiets is leuk, maar een slecht product.
Voor iets of wat fiets betaal je snel 3000€ en (veel) meer.
Dus 2000€ voor een fiets was de onderkant van de markt.
En dat de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden is nu wel helemaal duidelijk.
Tweeduizend euro blijft veel geld om in een hoekje te laten staan en niet te gebruiken. Dat maakt dat eigenaren minder snel hun aankoop af zullen schrijven. Voor je het weet wordt die fiets alsnog een bodemloze put. Na hoeveel euro extra heb je wel een goed functionerende fiets.Tommie12 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Vergelijk het met de klassieke merken.
Voor iets of wat fiets betaal je snel 3000€ en (veel) meer.
Dus 2000€ voor een fiets was de onderkant van de markt.
En dat de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden is nu wel helemaal duidelijk.
Ik zou de kat uit de boom kijken, voordat ik er opnieuw geld in stak.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Slecht nieuws is, dat m.n. de S3 een slecht ontworpen fiets is, met dus primaire onderdelen die blijvend stuk gaan waardoor eelctrisch fietsen onmogelijk wordt.MaZo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:14:
Meer informatie omtrent Van Moof’s nieuwe hoofdstuk. Goed nieuws voor bestaande rijders.
De fiets is slecht ontworpen op hoofdonderdelen, dus een goed functionerende fiets is nogal relatief..kan maar zo zijn dat deze prima fietst, maar dat je na een maand of korter weer terug moet...ben dan ook benieuwd wat de garantie gaat zijn op reparaties, want er is geen garantie(periode) op de fietsen zelfJoris748 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:23:
[...]
Na hoeveel euro extra heb je wel een goed functionerende fiets.
Ik zou de kat uit de boom kijken, voordat ik er opnieuw geld in stak.
Als er nieuwe (verbeterde) onderdelen erop komen, dan moeten ze volgens mij daar wel garantie op bieden? Of zullen ze echt weer slechte e-shifters monteren die je om de maand moet vervangen op eigen kostenlitebyte schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:34:
[...]
De fiets is slecht ontworpen op hoofdonderdelen, dus een goed functionerende fiets is nogal relatief..kan maar zo zijn dat deze prima fietst, maar dat je na een maand of korter weer terug moet...ben dan ook benieuwd wat de garantie gaat zijn op reparaties, want er is geen garantie(periode) op de fietsen zelf

Een handelaar moet op een herstelling ook garantie geven...xileS schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
Als er nieuwe (verbeterde) onderdelen erop komen, dan moeten ze volgens mij daar wel garantie op bieden? Of zullen ze echt weer slechte e-shifters monteren die je om de maand moet vervangen op eigen kosten?
Dus als je die shifter bij een fietsenmaker laat vervangen en dat ding begeeft binnen een paar maanden, dan moet die terug hersteld worden op zijn kosten. (die de FM dan hopelijk kan verhalen op VM)
Dat is waar, maar als je als reparateur aangeeft dat het te vervangen onderdeel inferireur is en dat na reparatie/vervanging niet kan garanderen dat het product een redelijke termijn blijft werken en dat dit dus op risico van de klant is, dan denk ik niet dat de rechter erin meegaat als je je gelijk wil halen als klant.Tommie12 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:55:
[...]
Een handelaar moet op een herstelling ook garantie geven...
Dus als je die shifter bij een fietsenmaker laat vervangen en dat ding begeeft binnen een paar maanden, dan moet die terug hersteld worden op zijn kosten. (die de FM dan hopelijk kan verhalen op VM)
Er valt niets meer te verhalen op VM, dat bestaat als bedrijf niet meer (wel als merk) - alle afspraken mbt garantie en levering aan bestaande eigenaren van het 'oude' VM zijn vervallen.
Dat weet ik niet hoor of een reparateur daar mee weg komt. Er is ook recht ter bescherming van consumenten. En dat kan niet altijd overruled worden door zaken goed uit te leggen aan de klant. Leuk voor voor juristen dit om uit te zoeken.litebyte schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:34:
[...]
Dat is waar, maar als je als reparateur aangeeft dat het te vervangen onderdeel inferireur is en dat na reparatie/vervanging niet kan garanderen dat het product een redelijke termijn blijft werken en dat dit dus op risico van de klant is, dan denk ik niet dat de rechter erin meegaat als je je gelijk wil halen als klant.
Er valt niets meer te verhalen op VM, dat bestaat als bedrijf niet meer (wel als merk) - alle afspraken mbt garantie en levering aan bestaande eigenaren van het 'oude' VM zijn vervallen.
Ik verwacht zelf dat het nieuw vm alleen onderdelen gaat leveren waar ze geen gedonder mee kunnen krijgen. Zou dus best kunnen betekenen dat een eshifter niet meer geleverd gaat worden (en in plaats daarvan dat ding wat lijkt op die shifter die op de s2 zit. Die ook helemaal prima is trouwens)
Nee, daar kom je niet mee weg.litebyte schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:34:
[...]
Dat is waar, maar als je als reparateur aangeeft dat het te vervangen onderdeel inferireur is en dat na reparatie/vervanging niet kan garanderen dat het product een redelijke termijn blijft werken en dat dit dus op risico van de klant is, dan denk ik niet dat de rechter erin meegaat als je je gelijk wil halen als klant.
De wettelijke garantie, daar kom je niet onder uit tenzij voor slijtdelen (remblokken bv).
Als je je onderdelen niet kan garanderen, dan doe je als handelaar beter gewoon niks.
Nu … als het gaat over een herstelling van 50€, dan ga je dat ook niet direct tot bij een rechter brengen. Maar het wettelijk principe is duidelijk.
Dat eshifter verhaal van de 2 serie op de 3 zetten klinkt mooi, benieuwd of het mogerlijk is. Niet dat die helemaal gevrijwaard is van problemen, maar niet het niveau van de 3 serie.Kammika schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:01:
[...]
Dat weet ik niet hoor of een reparateur daar mee weg komt. Er is ook recht ter bescherming van consumenten. En dat kan niet altijd overruled worden door zaken goed uit te leggen aan de klant. Leuk voor voor juristen dit om uit te zoeken.
Ik verwacht zelf dat het nieuw vm alleen onderdelen gaat leveren waar ze geen gedonder mee kunnen krijgen. Zou dus best kunnen betekenen dat een eshifter niet meer geleverd gaat worden (en in plaats daarvan dat ding wat lijkt op die shifter die op de s2 zit. Die ook helemaal prima is trouwens)
Nou… zal niet dezelfde zijn want dat past niet, maar kan me wel voorstellen dat een aangepaste maken die op s3 pastlitebyte schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:11:
[...]
Dat eshifter verhaal van de 2 serie op de 3 zetten klinkt mooi, benieuwd of het mogerlijk is. Niet dat die helemaal gevrijwaard is van problemen, maar niet het niveau van de 3 serie.
Een aantal fietsenmakers hebben al een achternaaf voor s3 die hetzelfde functioneert als de s2.Kammika schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:34:
[...]
Nou… zal niet dezelfde zijn want dat past niet, maar kan me wel voorstellen dat een aangepaste maken die op s3 past
Ik vermoed dat het voor de nieuwe vanmoof in dit geval makkelijk genoeg zal zijn. Het enige wat wel fijn zou zijn is de error code verbergen.
Nexus drie shifter op het stuur. Kan bijna niet kapot.
Sram en SA hebben "de strijd" verloren wat betreft versnellings naven. Sram heeft dat ingezien, Sram is gestopt met versnellings naven. SA blijft maar door prutten.
Wat deed VanMoof? Sram en SA monteren. Sram stuk? Gooi maar weg. SA stuk, repareren en binnen 3 maanden weer stuk.
1 van mijn S3's deed de kicklock het niet helemaal meer omdat dat schijfje slijtage had en deze de kicklock niet ver genoeg terug drukte als je hem van het slot haalt. Nu opgelost door met ringetjes het achterwiel een mm dichter bij het slot te plaatsen, maar die truc kan ik natuurlijk maar 1x uithalen.
Heb je een foto van dat metalen schijfje?Kammika schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:20:
weet iemand trouwens hoe je aan een nieuw metalen schijfje met de ribbels erin tbv kicklock ? (ik weet niet hoe ik die moet noemen, maar dat schijfje waar de kicklock tegaan duwt).
1 van mijn S3's deed de kicklock het niet helemaal meer omdat dat schijfje slijtage had en deze de kicklock niet ver genoeg terug drukte als je hem van het slot haalt. Nu opgelost door met ringetjes het achterwiel een mm dichter bij het slot te plaatsen, maar die truc kan ik natuurlijk maar 1x uithalen.
Maar natuurlijk:Speedster schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Heb je een foto van dat metalen schijfje?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v6lYr3RVqM3M2lzyYCFQMZaL.jpg?f=user_large)
probleem is dat die door de slijtage het kickbackslot niet meer ver genoeg terug duwt, waardoor die niet meer van het slot gaat...
[ Voor 14% gewijzigd door Kammika op 13-10-2023 18:45 ]
Dank voor de foto. Ik ken veel "handige jongens" echter dit lijkt gegoten alu. Kan ik niets mee.Kammika schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Maar natuurlijk:
[Afbeelding]
probleem is dat die door de slijtage het kickbackslot niet meer ver genoeg terug duwt, waardoor die niet meer van het slot gaat...
Misschien kan je het hele wiel of de hele as een (heel) klein beetje naar links verplaatsen, zodat hij misschien net aan voldoende het slot terug kan klikken. Zo lang het wiel blijft passen binnen de spatborden moet dat niet veel kwaad kunnen denk ik. Kwestie van linker bout wat losser en de rechter wat strakker, klinkt misschien stom maar je kan het proberen.Kammika schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Maar natuurlijk:
[Afbeelding]
Zie voorgaande post. Dat is precies wat ik gedaan heb waardoor nu opgelost. Maar er is niet heel veel ruimte ivm de remschijf die ook niet standaard tegen de rem mag aanschuren. Dus voor nu opgelost door het wiel een mm (1 ringetje) naar links te verplaatsen. Maar met beetje meer slijtage zit ik weer… structurele oplossing is dat ik een nieuw gietijzeren plaatje heb…oscarwashere schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:17:
[...]
Misschien kan je het hele wiel of de hele as een (heel) klein beetje naar links verplaatsen, zodat hij misschien net aan voldoende het slot terug kan klikken. Zo lang het wiel blijft passen binnen de spatborden moet dat niet veel kwaad kunnen denk ik. Kwestie van linker bout wat losser en de rechter wat strakker, klinkt misschien stom maar je kan het proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 14-10-2023 21:47 ]
Ik zie niet hoe ze de S3 probleem shifter zomaar naar een hoger plan kunnen tillen. Een andere naaf vergt een complete aanpassing van de profielen etc. Het is nu eenmaal een integraal onderdeel van hoe ze de aandrijving hebben ontworpen. Het lijkt me een enorme klus waarbij meerdere delen op de schop moeten. Ik denk nog steeds niet dat ze daar marge op kunnen maken. Het wordt dan namelijk al snel te duur, zelfs met de "sunk costs".xileS schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
Als er nieuwe (verbeterde) onderdelen erop komen, dan moeten ze volgens mij daar wel garantie op bieden? Of zullen ze echt weer slechte e-shifters monteren die je om de maand moet vervangen op eigen kosten?
Ik wil niet elke keer de negatieve jongen zijn, maar meestal heb ik er wel kijk op. Dit klinkt toch meer als PR dan een werkelijk plan om iets te gaan doen.
Nogmaals zoals gewoonlijk hoop ik dat ik er een keer echt naast zit.
[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 17-10-2023 08:22 ]
Misschien titanium tandwieltjes in plaats van plastic.roffeltjes schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:20:
[...]
Ik zie niet hoe ze de S3 probleem shifter zomaar naar een hoger plan kunnen tillen.
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik denk eerder dat waterinfiltratie belangrijker is.Nero22 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Misschien titanium tandwieltjes in plaats van plastic.
Dit is iets waar ik lastig iets van kan zeggen. Voor zover ik begrijp is er niet zoveel mis met kunsstof. Zoveel kracht zou er toch ook niet op horen te staan, je verschuift een kabel een paar mm. Maar het is allemaal heel klein, dus wei weet is dat een oplossingsrichting?Nero22 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Misschien titanium tandwieltjes in plaats van plastic.
Kunststof worm wielen worden zelfs gebruikt voor forse krachten, bijvoorbeeld IN middenmotoren. Vervangen door metaal leidt dan weer op stress op een andere plek.
er zijn al fietsenmakers die dit gewoon doen he...roffeltjes schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:20:
[...]
Ik zie niet hoe ze de S3 probleem shifter zomaar naar een hoger plan kunnen tillen. Een andere naaf vergt een complete aanpassing van de profielen etc. Het is nu eenmaal een integraal onderdeel van hoe ze de aandrijving hebben ontworpen. Het lijkt me een enorme klus waarbij meerdere delen op de schop moeten. Ik denk nog steeds niet dat ze daar marge op kunnen maken. Het wordt dan namelijk al snel te duur, zelfs met de "sunk costs".
Ik wil niet elke keer de negatieve jongen zijn, maar meestal heb ik er wel kijk op. Dit klinkt toch meer als PR dan een werkelijk plan om iets te gaan doen.
Nogmaals zoals gewoonlijk hoop ik dat ik er een keer echt naast zit.
En die S3 shifter blijft een probleem.
Toch als ik iedere keer die 'klak' hoor denk ik dat is de laatste keer .roffeltjes schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:33:
[...]
Dit is iets waar ik lastig iets van kan zeggen. Voor zover ik begrijp is er niet zoveel mis met kunsstof. Zoveel kracht zou er toch ook niet op horen te staan, je verschuift een kabel een paar mm. Maar het is allemaal heel klein, dus wei weet is dat een oplossingsrichting?![]()
Kunststof worm wielen worden zelfs gebruikt voor forse krachten, bijvoorbeeld IN middenmotoren. Vervangen door metaal leidt dan weer op stress op een andere plek.