verschil met Apple is dat Apple ook echt premium prijzen heeft. Nog steeds: Voor dezelfde specs kun je beter een android toestel nemen. en zit er niet alleen in dat ze de Customer Journey en UX veel beter op orde hebben. Ze draaien door de hoge prijzen ook gewoon veel betere marges. (over de afgelopen 10 jr heeft altijd tussen de 20 en 35% gezetebn).Tommie12 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:01:
[...]
Er zijn een paar kleine verschilletjes...
De Apple producten zijn wel betrouwbaar en van hoge kwaliteit. Als Apple 15% defecte telefoons had, dan werden ze compleet verguisd.
En ze ondersteunen hun producten lang na de garantietermijn. (mijn vrouw krijgt haar 3 jaar oude airpods die ruisen gratis vervangen)
VM wou veel, maar de uitvoering was TOTAAL ondermaats.
Los van de VM het imago van yuppenfiets had was de S3 toen ik 'm kocht echt een stuk goedkoper dan ebikes van gerenomeerde merken... Om aan de aantallen te komen hebben ze die prijzen omlaag gegooid met de interoductie van de S3/X3. Als ze vast waren blijven houden aan prijsniveau van S2/X2 hadden ze minder fietsen verkocht maar wel veel betere marges gedraaid..
Iets zegt mij dus ook dat de nieuwe eigenaar (als ze de S4/X4 en S5/X5) nog wel gaan verkopen, dat ze dat pas doen na forse prijsverhoging. (maar meest logisch lijkt me dat ze eerst nog wat gaan sleutelen aan betrouwbaarheid van die fietsen voor ze weer gaan verkopen)