• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:50
Dank voor jullie reacties. Ik had inderdaad gelezen dat het aan de kabelboom kon liggen maar kom reparaties tegen rond €550. Wellicht voor <€200 toch nog wel de moeite waard. Zal eens kijken.

Heb zelf 1 kort ritje gemaakt op de Veloretti Ace 2 van een vriend en inderdaad valt het gewicht van de fiets zelf erg op.
HBO88 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:45:
mijn zadel is stuk en vanwege wat lichamelijk klachten wil ik een ander type zadel.
is dit de juiste zadelpen? https://www.bol.com/nl/nl...XZ_35ZmM_1OxoC7WcQAvD_BwE
Of heeft iemand een tip voor de juiste.

Een tip voor ander (zachter) zadel is ook welkom!
Ik nader deze week de 15.000km op mn S3 :)
De 34mm klopt, de lengte weet ik niet zeker maar dat zou niet echt mis kunnen gaan denk ik.

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 19:57
oscarwashere schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:12:
Heb zelf 1 kort ritje gemaakt op de Veloretti Ace 2 van een vriend en inderdaad valt het gewicht van de fiets zelf erg op.
Hij oogt ook echt zwaar.

S3: 21 kilo
Ace 2 lite: 27 kilo
Ace 2 pro: 30 kilo :>

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:54
[911] schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:12:
[...]

Hij oogt ook echt zwaar.

S3: 21 kilo
Ace 2 lite: 27 kilo
Ace 2 pro: 30 kilo :>
Valt me nog mee. Hij voelt wel een keer zo waar...

• oscarwashere
Na wat verder oriënteren is m'n oog gevallen op Lemmo. Lijkt goede specificaties te hebben, is snel leverbaar, ziet er goed uit. Je kan de slimmigheden en accu loskoppelen en dan heb je een normale fiets, zelfs zonder weerstand van de motor. Misschien niet iets wat ik dagelijks zou gebruiken, maar maakt de fiets in tegenstelling tot mijn VanMoof niet gelijk e-waste als een elektronisch onderdeel het begeeft.

Van de week zal ik ook een proefritje maken op een Cortina E-lett van een vriend. Deze is relatief licht en beter verkrijgbaar bij traditionele fietsenwinkels. Nadeel is dat hij een rotatiesensor heeft en geen krachtsensor, maar volgens mij is dat bij VanMoof ook zo, dus een proefrit moet uitwijzen hoe het voelt. Ander nadeel is dat hij geen versnellingen heeft, maar ook dat is (in Nederland en zonder al te harde tegenwind) misschien nog te overkomen.

Tenways heb ik ook nog bekeken maar oogt allemaal wat goedkoper. Hoewel de nieuwere CGO600 wel beter afgewerkt zou zijn.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:54
oscarwashere schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:25:
Na wat verder oriënteren is m'n oog gevallen op Lemmo. Lijkt goede specificaties te hebben, is snel leverbaar, ziet er goed uit. Je kan de slimmigheden en accu loskoppelen en dan heb je een normale fiets, zelfs zonder weerstand van de motor. Misschien niet iets wat ik dagelijks zou gebruiken, maar maakt de fiets in tegenstelling tot mijn VanMoof niet gelijk e-waste als een elektronisch onderdeel het begeeft.

Van de week zal ik ook een proefritje maken op een Cortina E-lett van een vriend. Deze is relatief licht en beter verkrijgbaar bij traditionele fietsenwinkels. Nadeel is dat hij een rotatiesensor heeft en geen krachtsensor, maar volgens mij is dat bij VanMoof ook zo, dus een proefrit moet uitwijzen hoe het voelt. Ander nadeel is dat hij geen versnellingen heeft, maar ook dat is (in Nederland en zonder al te harde tegenwind) misschien nog te overkomen.

Tenways heb ik ook nog bekeken maar oogt allemaal wat goedkoper. Hoewel de nieuwere CGO600 wel beter afgewerkt zou zijn.
Je gaat niet zelf meer aan de bak met de kabelboom?

• oscarwashere
Kammika schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:32:
[...]

Je gaat niet zelf meer aan de bak met de kabelboom?
Nee, van wat ik in een video zag gaat dat mij te ver. Wie weet kan ik er nog iemand anders blij mee maken die het wel aandurft. Wel erg jammer, einde van een tijdperk... :'(

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-04 20:12
oscarwashere schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:49:
[...]

Nee, van wat ik in een video zag gaat dat mij te ver. Wie weet kan ik er nog iemand anders blij mee maken die het wel aandurft. Wel erg jammer, einde van een tijdperk... :'(
Ah joh, gewoon doen. Paar avonden voor uit trekken, beetje gezellig maken in je schuurtje. Is echt goed te doen. Ik heb voor 125€ op marktplaats een kabelboom gescoord en ben rustig aan de slag gegaan. Ging prima. Deze video is de beste assistent. YouTube: Vanmoof S3 draadboom vervangen.

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 22:14

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Heb je gekeken naar de Ace Two van Veloretti? Je hebt een versnellingloze versie en een duurdere Enviolo variant.
De Lemmo is een leuk concept, maar er zijn best wel wat problemen mee. En de versie met riem heeft geen versnelling.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:54
Heb even een Lemmo gehad, maar hem weer teruggestuurd.

- Accu loopt ook als je hem niet gebruikt te snel leeg. Fabrikant zegt dat dat een kenmerk van de 4G/IoT verbinding is.
- Elektronisch slot speelt een bevestigings muziekje af als je hem op slot zet, met hetzelfde volume als het alarm.
- Het is niet mogelijk hem niet op slot te zetten, gaat dan niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door maxnl op 10-04-2026 17:34 ]

• Syllabus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 12:55
Inmiddels ruim 1500 km met de S6 er op. Nog altijd blij mee, maar wat mij serieus af valt is de accudegradatie. Staat nu is 89% SoH (volgens de app), ik kom nooit onder de 20% en nooit boven de 80% en de fiets staat altijd binnen onder goede klimaatomstandigheden. Hoop dat het snel stabiliseert want om de 5000 km een nieuwe accu zit ik niet op te wachten. Verder fijne (stads)fiets, erg blij mee, vond het ook nog altijd een mooie fiets om te zien. Lange afstanden (25+ km) worden wel ietwat oncomfy, maar daar is de fiets ook niet helemaal voor gemaakt natuurlijk.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:10
Syllabus schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:55:
Inmiddels ruim 1500 km met de S6 er op. Nog altijd blij mee, maar wat mij serieus af valt is de accudegradatie. Staat nu is 89% SoH (volgens de app), ik kom nooit onder de 20% en nooit boven de 80% en de fiets staat altijd binnen onder goede klimaatomstandigheden. Hoop dat het snel stabiliseert want om de 5000 km een nieuwe accu zit ik niet op te wachten. Verder fijne (stads)fiets, erg blij mee, vond het ook nog altijd een mooie fiets om te zien. Lange afstanden (25+ km) worden wel ietwat oncomfy, maar daar is de fiets ook niet helemaal voor gemaakt natuurlijk.
Dat is waarschijnlijk het probleem, je moet af en toe de accu opladen tot 100% anders kan het batterij management geen accurate waarden weergeven. Is bijv. bij mijn thuisaccu ook zo.

Voor lange afstanden, ik kan aanraden om een ander zadel te plaatsen. Onlangs zelf gedaan met mijn S3, wereld van verschil. Had ik paar jaar eerder moeten doen.

Edit, ik heb ruim 15.000 km erop zitten met over de 400 laadcycli. Ik merk amper degradatie.

[ Voor 4% gewijzigd door HBO88 op 17-04-2026 19:10 ]

Pagina: 1 ... 145 146 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.