My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

- Show je auto deel ...
- Het grote wegmisbruikers topic
Ook nog een vraagje:
Is het ook toegestaan een soort van 'dagboek' bij te houden i.v.m. ombouwplannen van een auto? Een soort van carmod in progress dus

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat zou nog eens erg vet zijn, altijd leuk om te zien !!Wok schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:02:
Is het ook toegestaan een soort van 'dagboek' bij te houden i.v.m. ombouwplannen van een auto? Een soort van carmod in progress dus

Is dit thema forum trouwens van tijdelijke aard, een test dus? Met wellicht een definitief karakter?
[Voor 17% gewijzigd door Waypoint op 31-10-2005 15:06]
moet idd nog een hoop verplaatst worden, had een klein beginnetje gemaakt maar zit nog op mn werk dus kan maar bij vlagen even kijken eigenlijkWok schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:02:
Ik heb nog wat 'topic-verplaats-suggesties' (scrabble):
- Show je auto deel ...

Lijkt me geen probleem, integendeel zelfs, leuk idee!Ook nog een vraagje:
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Mijn idee voor FAQ onderwerpen:
Links naar regelgeving;
-RDW
-Ministerie van Justitie.
Onderweg:
-ANWB, BOVAG, Route Mobiel, etc.
-Routeplanners, zowel voor auto als OV.
Ik wil best een (deel van de ) FAQ schrijven, als daar behoefte aan is?
Het "pats hier met je bekeuringen"-topic Deel 2Wok schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:02:
Ik heb nog wat 'topic-verplaats-suggesties' (scrabble):
- Show je auto deel ...
En voor de FAQ:
http://www.tweakers.net/ext/f/63505/full.jpg ?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Mocht je iets willen schrijven dan is dat zeker welkomRoamor schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:41:
Ik wil best een (deel van de ) FAQ schrijven, als daar behoefte aan is?

Stuur even een mailtje naar tfvmods@tweakers.net om dat te bespreken

TFV - Thema Forum Vervoer
TFM - Thema Forum Mobiliteit
ARME AOW’er

Denk dat dit themaforum voor sommige mensen erg depressief gaat zijn

Leuk initiatief maar persoonlijk vind ik de meeste topics iets voor de bij de borrel of diner (HK gemeen goed dus). Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen zonder dat het een hoog borrel / huiskamer niveau gaat hebben

Als ik dat zou doen dan had ik 99% van GoT tegen mijLuNaTiC schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:31:
Dus heb je iets op je lever, schroom vooral niet en post ze hier

(als ik dat al niet heb

[Voor 77% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2005 20:45]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Opmerkingen kunnen jullie hier geven, of anders even mailen.

How about this?Guardian Angel schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:06:
TFV - Thema Forum Vakantie
TFV - Thema Forum Vervoer
TFM - Thema Forum Mobiliteit
ARME AOW’er
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Maar dat is allemaal offtopic.
ARME AOW’er

Mobiliteit vind ik op zich ook een beter idee, maar ik wacht liever even op de mening van een modje. Zij hebben die forum in het leven geroepen onder TFVerkeer, vandaar.

[Voor 30% gewijzigd door Roamor op 31-10-2005 21:33]

ARME AOW’er
Politie bellen, werken samen met de sleepdienstenRoamor schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:31:
Dus de Belgische pechdiensten

NMBS voor de treinenvervoersmaatschappijen etc.
De Lijn voor de bussen in Vlaanderen
TEC voor de bussen in Brussel als ik me niet vergis
Project topics misschien aangeven met [Project] in topic titelWok schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:21:
MooiDan verschijnt Project CTI vanavond in de topic list van TFV

Ok, done. Weet je ook welk specifiek nummer men moet bellen? Of is het gewoon 112? Ik kan het namelijk niet vinden...Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Politie bellen, werken samen met de sleepdiensten
[...]
NMBS voor de treinen

En de MIVB voor de bussen in Wallonië.Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Politie bellen, werken samen met de sleepdiensten
[...]
NMBS voor de treinen

Ik denk dat de mods dit in een aparte "Policy" sticky willen plaatsen? Zo niet, hoor ik het wel.DaannO schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:11:
Ben erg te spreken over dit idee! Zal er zeker vaak te vinden zijnMisschien dat het zo en zo handig is om kort en helder op te sommen wat er niet verwacht word in een topic, dus wat er niet mag gepost worden. Dit zou je bijv kunnen doen door onder post reply een korte tekst te zetten wat niet geoorloofd is.
@ Dupje, toegevoegd.

[Voor 4% gewijzigd door Roamor op 31-10-2005 22:17]
Sorry, het is anders.Roamor schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:17:
[...]
Ik denk dat de mods dit in een aparte "Policy" sticky willen plaatsen? Zo niet, hoor ik het wel.
@ Dupje, toegevoegd.Wat een site zeg.
TEC is de bussen in Wallonië
MIVB is de bussen in Brussels Gewest.
Mijn excuses

Nuttige site is www.automagazine.be , daar staan alle tarieven op van inschrijvings en dergelijke. Een degelijke site over de wegcode is www.wegcode.be. Snelheid: www.snelheidscontroles.be en www.bermtoeristen.be
Qua pechverhelping in België heb je 2 organisaties, www.touring.be en www.vab.be.
[Voor 32% gewijzigd door Dupje op 31-10-2005 22:24]

[Voor 8% gewijzigd door BalusC op 31-10-2005 23:36]
Mmm, laat ik de policy dan nog maar even doornemen voordat ik weer met ideen komWok schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:53:
In de policy staat dat ze liever zo weinig mogelijk tags in de titel zienMaar anders idd een idee om [Project], [WIP] of [CIP] (carmod in progress
) te gebruiken?
Zet hem in eerste instantie wel zonder tag in de lijst

Roamor schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:07:
[...]
Ok, done. Weet je ook welk specifiek nummer men moet bellen? Of is het gewoon 112? Ik kan het namelijk niet vinden...
Dat was een sarcastische opmerking van Chevy ivm de politie denk ik

Hier was recent nog een schandaaltje in het nieuws van een politiezone waar de agenten steekpenningen kregen als ze auto's lieten slepen door een bepaalde takeldienst.
Die gingen dus druk aan het werk om foutparkeerders te zoeken.
De 2 grote pechverhelpingsdiensten in Belgie zijn trouwens
Touring
en
VTB-VAB
Als je pech hebt op de snelweg kan je trouwens gewoon de praatpaal gebruiken. Dan sturen ze wel een takeldienst die in de buurt ligt, of Touring / VAB als je dat liever hebt.
[Voor 28% gewijzigd door DinX op 01-11-2005 00:20]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik heb een Excel-sheet waarmee je je autokosten kunt bereken (gele cellen invullen)BalusC schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:34:
Is het niet een idee om in de FAQ te schrijven hoe je de toekomstige kostenplaatje kan berekenen aan de hand van verschillende motoren, verbruiken, kilometrages, belastingen en verzekeringen, zodat je achteraf de beste keuze qua motorisering kunt maken. Zo'n beetje de insteek zoals ik op mijn website heb geschreven: http://balusc.xs4all.nl/ned/156-int.htmlUiteraard compleet met linkjes naar o.a. autospecsvergelijksite (autotrader), de wegenbelastingwebsite (wegenbelasting.nl) en autoverzekeringenvergelijkwebsite (independer.nl)

FAQ-tips:
• www.independer.nl om een vergelijk te maken tussen autoverzekeringen

• www.unive.nl www.fbto.nl etc... om online verkekerinspremie te berekenen
• www.elaska.nl Kun je een semi-klassieker goedkoop verzekeren

[Voor 29% gewijzigd door Wok op 01-11-2005 00:30]

@ Wok, bedankt voor je linkjes, ik denk alleen dat de individuele verzekeraars niet erbij hoeven staan, omdat je toch via Independer de meest geschikte kandidaat voor je eigen kandidaat kunt vinden.
@ Dinx, dat was dus sarcasme? Ik kan me er vaag idd wat van herinneren.

@ BalusC, ik neem aan dat de linkjes van Wok je ook voldoening geven?
O k eRoamor schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:17:
[...]
Ik denk dat de mods dit in een aparte "Policy" sticky willen plaatsen? Zo niet, hoor ik het wel.
@ Dupje, toegevoegd.Wat een site zeg.

Ik zat nog te denken aan een (beknopte) troubleshooter van autoproblemen? Een soort opstart- en hangen topic, maar dan voor auto's?
[Voor 60% gewijzigd door Roamor op 04-11-2005 17:09]
De eerste opsomming (inhoudsopgave) begint gewoon op de goede plek, maar elke opsomming die daaronder staat, verspringt naar links. Bij de laatste opsomming (pech onderweg) staat de "stip" bijna aan de rand van het kader.
Volgens mij zouden alle "stippen" gewoon onder elkaar moeten staan. En die rare vertikale streep, vooral zichtbaar bij 'in goede banen' en 'pech onderweg' hoort (denk ik

[Voor 9% gewijzigd door APClll op 10-11-2005 21:39]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
ARME AOW’er

Verder zou het betekenen dat je voor elk toekomstig forum wat met een V begint, noodgedwongen een andere naam moet verzinnen?

anyway, kan me de verwarring eigenlijk niet zo heel goed voorstellen

[Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 10-11-2005 21:50]

Het is nu een vast forumgedeelte.Een Themaforum in het leven geroepen
Verder mis ik een klein stukje over navigatiesoftware (wat hier ook zou kunnen):
TomTom
Alturion
Mapsonic
Miomap
Bij vliegvelden hoort tegenwoordig Eindhoven er ook bij:
Eindhoven Airport
Daarnaast is voor het plannen met Openbaar Vervoer 9292ov heel gemakkelijk.
just my 2 cents

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

@ LuNaTiC, kan mijn mailadres verwijderd worden? Ik kan er niet veel meer aan editen namelijk.

In aanvulling op de FAQ wil ik je graag vragen om een link naar Flitsservice.nl op te nemen. Dit is de grootste flitser-meld-site van Nederland, en verwerkt onder andere alle flitsers voor SLAM fm en vele andere radio stations. Meldingen zijn de betrouwbaarste gebleken door de achtergrondkennis van de medewerkers; veel meldingen zijn nauwkeuriger dan bijvoorveeld Q-music
ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!
- Gonadan
- Registratie: Februari 2004
- Laatst online: 11:01
:strip_exif()/u/106968/belkar2.gif?f=community)
In de FAQ staat een link naar een website en een link naar een spreadsheet, beiden om autokosten te berekenen.
En beiden werken ze niet meer. De betreffende website bestaat nog wel maar de rekendelen zijn overleden, misschien iets om in de gaten te houden.
Ook staat er geen e-mail adres om naar te mailen onderaan de FAQ.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe staat men tegenover een topic over fileknelpunten en hoe je die evt kan omzeilen?
Bijvoorbeeld de A12 bij Arnhem. Men moet vanuit Dieren naar Ede en er staat file op de A12 tussen Duiven en Arnhem Noord; hoe omzeil je die? Natuurlijk kan TomTom je redding zijn, maar die heb ik bijvoorbeeld niet.

[Voor 50% gewijzigd door zeef op 13-01-2011 11:40]
Jij was toch evil zuuf?zeef schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:40:
Voor zover ik er iets van te vinden heb: Ik vind het best.

Zal ik nog wachten op een goedkeuring van een VV modje? Of heeft iemand eventuele op- en aanmerkingen of goede ideëen?
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit topic is gesloten.