Toon posts:

Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 2 3 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +28Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:41
Mede-auteurs:
  • Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45

Rainesh

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:32

Scrtz

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:46

Famous

Wat is VCDS?
VCDS staat voor VAG-COM Diagnostic System, voorheen bekend onder de naam VAGCOM. VCDS is een extern ontwikkelde Microsft Windows gebasseerde tool gemaakt door Ross-Tech LLC, sinds mei 2000.

Het primaire doel van de software is het stellen van diagnoses en configureren van instellingen bij autos binnen de Volkswagen Group. Hieronder vallen de auto's van Audi, SEAT, Skoda en uiteraard Volkswagen zelf. VAG-COM komt van het woord VAG, de naam waaronder de Volkswagen Groep voorheen bekend was.

Wat kan ik allemaal aanpassen?
Veel, heel veel! Reken je echter niet te vroeg rijk, de mogelijkheden verschillen per merk, auto, bouwjaar en boordcomputer. In het algemeen kan gezegd worden dat hoe uitgebreider je auto in de opties zit, hoe meer mogelijkheden er zijn.

Veelgebruikte afkortingen
- DRL: Day Running Lights (dagrijverlichting)
- CH: Coming Home
- LH: Leaving Home
- MFD: Multi Functional Display (Scherm tussen je klokken)
- MMI: Multi Media Interface (Audi navigatie)
- S/S: Start/Stop systeem (Motor slaat automatisch af bij stilstand, gaat weer aan bij wegrijden)
- VIM: Video in Motion

Een greep populaire VCDS aanpassingen:
- Achterlichten aan tijdens DRL
- Dagrijverlichting menu (DRL volledig uitschakelen via menu)
- DRL via mistlampen
- DRL dimmen/feller laten branden (25-100%)
- Voetverlichting aan tijdens rijden
- Ont- en vergrendelen met claxon bevestiging (enkele alarmpiep bij vergrendelen, dubbele alarmpiep bij ontgrendelen)
- Anti-diefstal auto vergrendeling (vergrendelen deuren bij >15kmh)
- Bochtverlichting via mistlampen
- Buitenspiegels automatisch inklappen/uitklappen
- Comfort knipperen (aantal X knipperen bij 1x knipperlichthendel aantikken (1x t/m 5x knipperen))
- Coming Home/Leaving home (Bij VW gaat coming home standaard handmatig via 1x grootlichtsein, aan te passen naar via lichtsensor automatisch)
- Coming Home/Leaving home via mistlampen
- XDS elektrisch sperdifferentieel activeren (Staat op nieuwere auto's 2012+ (zoals Golf 7) standaard aan
- Needle sweep (Tellertest, beide tellers gaan bij contact auto even helemaal naar rechts, sportieve look)
- Regenlicht (activeren verlichting tijdens regen via regensensor)
- Snelweglicht (enkel bij Xenon, vanaf 140km/u passen de koplampen zich automatisch aan voor beter zicht)
- Rain-closing (Ramen en open dak sluiten bij regen via regensensor)
- Verborgen menu vrijschakelen (Uitgebreide navi voor nodig in veel gevallen)
- Vrijschakelen DVD en televisie (Rijdend gebruik maken van DVD/TV kijken)
- Veiligheidsgordel piep deactiveren
- Koplampsproeiers aanpassen interval
- Olietemperatuurweergave in MFD
- Laptimer in MFD
- Accu laadniveau weergeven
- Parkeerhulp weergave op MMI/navi
- Start/stop systeem compleet uitschakelen/geheugenfunctie/knopje reversen
- Audi Drive Select
- Gasrespons (niet bij alle motoren mogelijk)
- Stuurbekrachtiging op Dynamisch (snelheidsafhankelijk, hoe harder je rijdt des te stugger je stuurwiel)
- Verlichting onder zijspiegels aan bij inklappen
- Bijtankhoeveelheid
- Emergency Brake lights (Alarmverlichting gaat aan bij noodstop)
- Binnenste remlichten aanzetten Golf (VCP)

Afhankelijk van de juiste camera (grote driehoek met sensorgrid in voorruit), kan ook het volgende gecodeerd worden:
- Lane Assist
- Grootlichtassistent
- Verkeersbordenherkenning

Voor een lijst merk en type specifieke aanpassingen, zie de volgende websites:
- http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
- http://www.stemei.de/pages/coding.php (Duits)
Deze websites bieden een prima eerste blik tot de mogelijkheden voor jouw merk en type auto, maar zijn niet volledig compleet.

Bij wie moet ik hiervoor zijn?
Er zijn een aantal Tweakers die deze aanpassingen voor je kunnen doen. Hieronder staan de namen van hun samen met de regio waar ze zich bevinden. Eventuele kosten dienen besproken te worden met betreffende tweaker.

Nederland:
@Rainesh - Den Haag (origineel VCDS Hex-net, VCP, Odis)
@adjego - Eindhoven (VCDS, VCP)
@tolunaygul12 - Tilburg (VCDS, VCP en Odis)
@iichel - Eindhoven (VCDS, VCP)
@_BladE2k_ - Twente`
@Remi_4 - Apeldoorn (Origineel VCDS Hex-net en VCP)
@OneTimer - Rotterdam / Spijkenisse (VCDS)
@Madoow - Ridderkerk
@Antera - Breda (Origineel VCDS hex-net, VCP en OBDeleven)
@Ramosss - Zaltbommel - (origineel VCP & VCDS Hex-Can)
@Masterki11erNL - Zwolle (origineel VCDS Hex-net)
@lockert - Limburg (OBDeleven)
@autocoderenheng - Hengelo/Twente (Origineel VCDS HexV2)
@Siewert308SW - Zoutkamp (OBD Eleven NextGen)
@Vagcom Limburg - Echt - (Origineel VCP & VCDS & OBD11 & Odis)
@Dennisb1 - Leeuwarden - (Origineel VCDS)

België:
-

Noorwegen:
@Rene - Noorwegen

Wat kan hier besproken worden?
Eigenlijk alles wat betrekking heeft tot VCDS: de nieuwste aanpassingen, vragen, ervaringen of problemen waar je tegen aan loopt.

Merk specifieke topics
Voor specifieke merkgerelateerde algemene vragen, discussies en slowchat kun je het beste in de volgende topics terecht:
Het grote Audi topic - Deel 5
Het grote Volkswagen topic - Deel 5
Het grote Seat topic
Het grote ŜKODA topic #1

[Voor 70% gewijzigd door deepbass909 op 24-01-2022 17:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
Wil beste mede auteur zijn, geen probleem.
Mijn locatie is Arnhem.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Denk dat je de verkeerde hebt. Regio Asse/Dendermonde/Brussel btw ( Dat is in België :+ )
Rene is van noorwegen :)

[Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 21-04-2017 18:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben al een keer bij @Rainesh geweest met de A6. Procedure om je auto aan te passen is kinderspel en zeker als iemand het doet met verstand van zaken!

Sommige aanpassingen erg blij mee; bij mij voornamelijk de rechterspiegel die naar beneden stelttijdens het inparkeren

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Scrtz
Netjes Vinom, ik stelde het idd voor maar prima dat je hier een nieuw topic voor gemaakt hebt :)

Miss een algemene lijst ook opstellen met VAG modellen en platform en de bijbehorende populaire en veelgebruikte vagcom aanpassingen hiervoor?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07
@_BladE2k_ ben jij toevallig ook actief op Skodaforum.nl?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:09
Blijft toch leuk spul om mee te kloten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ah tof topic! Binnenkort haal ik mijn nieuwe Skoda Octavia op en ik heb al een lijstje met wensen. Nu alleen nog iemand vinden in regio Zuid-Limburg. Met mij ook een horde collega's die mogelijk interesse hebben. Uiteraard tegen passende compensatie ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Je hebt de verkeerde azz_kikr gelinkt in topic start. De mijne...de enige echte...is met underscore. Geen koppelteken.

Als je bij andere gaat aan de deur staan, zal het verloren moeite zijn :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rainesh
redfoxert schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:05:
Ah tof topic! Binnenkort haal ik mijn nieuwe Skoda Octavia op en ik heb al een lijstje met wensen. Nu alleen nog iemand vinden in regio Zuid-Limburg. Met mij ook een horde collega's die mogelijk interesse hebben. Uiteraard tegen passende compensatie ;)
Ik ben om de zoveel weken in Margraten, zus van mijn vrouw woont daar :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Scrtz
Ik zal van de week als ik tijd heb een lijst opstellen van een aantal standaard vagcom aanpassingen, neem nog contact met jou op @Rainesh, aangezien jij er veel meer ervaring mee hebt en met het gros van de VAG group merken.

Denk dat we ook een wat betere topictitel moeten verzinnen die direct duidelijk is, ook voor de niet bekenden onder de begrippen 'vcds' en 'vagcom'.

• Rainesh
Komt helemaal goed. Als je een lijst maakt, dan vul ik het aan. Specificeer het gelijk op Merk/model/Type bijv Volkswagen - Golf - 6.

• Scrtz
Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:44:
Komt helemaal goed. Als je een lijst maakt, dan vul ik het aan. Specificeer het gelijk op Merk/model/Type bijv Volkswagen - Golf - 6.
Als je bijv modellen in deelt op platform zoals polo - ibiza - a1, komen daar veel aanpassingen bij overeen of verschilt dit nog heel erg per merk?

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:41
Verborgen auto functies activeren d.m.v VCDS.
Zoiets als topic titel? En dan in de startpost nog verduidelijken dat het om de vier merken gaat, of iets in die richting.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gaat dit niet de zoveelste vcds kopie worden a la speek/tdiclub/skodaforum/audiforum/seatforum etc?
Er zijn reeds bekende plekken waar dit besproken word, ik werk er zelf al jaren mee (rosstech/vagdash/tacho) maar zie de toegevoegde waarde op tweakers nog niet zo :)

Het lijkt me namelijk erg moeilijk worden om in 1 topic alle verschillende merken/modellen weer te geven en het toch overzichtelijk te houden zoals http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Zeker niet lullig bedoeld, maar het kost echt veel tijd om zoiets netjes te doen ;)

[Voor 36% gewijzigd door arjants op 21-04-2017 22:08]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 19:01
The Legend schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:55:
@_BladE2k_ ben jij toevallig ook actief op Skodaforum.nl?
Hehe nee, ben verder niet buiten dit forum actief als het gaat om VCDS :) Samen met @Dippieb83 ben ik voornamelijk hier actief.

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik zit in regio Eindhoven, al jaren redelijk bekend in de VCDS scene. Heb ook Vag Can Pro.

@arjants die site heeft toch echt voor de nieuwer modellen nagenoeg niks aan mogelijkheden opgesomt.

Dan heeft eerder www.stemei.de een mooi overzicht.

[Voor 5% gewijzigd door adjego op 09-05-2017 11:13]

Domoticz | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 SR+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
adjego schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:18:
Ik zit in Eindhoven, al jaren redelijk bekend in de VCDS scene. Heb ook Vag Can Pro.

@arjants die site heeft toch echt voor de nieuwer modellen nagenoeg niks aan mogelijkheden opgesomt.

Dan heeft eerder www.stemei.de een mooi overzicht.
Alvast toegevoegd in de startpost. Ik zal morgen een frisse blik over de startpost doen en het een en ander toevoegen, nu eerst genieten van de vrijdagavond :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:58:
[...]

Als je bijv modellen in deelt op platform zoals polo - ibiza - a1, komen daar veel aanpassingen bij overeen of verschilt dit nog heel erg per merk?
Verschilt per merk.

@adjego helemaal vergeten dat jij ook op het forum zit, heb je naam al vaker voorbij zien komen op diverse fora. Volgens mij ken jij onze collega Marco uit Den Haag ook toch?

[Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 21-04-2017 22:55]

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 09:09
Regio Tilburg meld zich met vcds, vcp, odis, elsawin, etka etc.
Ook welkom voor retrofitting. mijn golfje is een mooie voorbeeld wat er allemaal gedaan kan worden.

tolunaygul12 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

• adjego
Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:53:
[...]

Verschilt per merk.

@adjego helemaal vergeten dat jij ook op het forum zit, heb je naam al vaker voorbij zien komen op diverse fora. Volgens mij ken jij onze collega Marco uit Den Haag ook toch?
Marco klinkt wel bekend maar er komt hier zoveel langs, kan het allemaal niet meer bijhouden 8)

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:43

iichel

Gazoooo

Regio noord-oost Overijssel, originele VCDS, niet-originele ODIS en VCP...
Ik ben actief op mypolo.nl en uk-polos onder dezelfde username. Minder actief op vwforum/skodaforum

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:01
Aangezien dit het VAGcom topic is, is er toevallig ook een betaalbare Hexcan kabel te vinden die niet te duur en up to date is? Als amateur wil ik graag een beetje klungelen :)

• Rainesh
Uberdude schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:48:
Aangezien dit het VAGcom topic is, is er toevallig ook een betaalbare Hexcan kabel te vinden die niet te duur en up to date is? Als amateur wil ik graag een beetje klungelen :)
Zou op ebay even kijken....gebruik sw versie die erbij hoort, zodra je update doet je kabel het niet meer.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Uberdude schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:48:
3 grote keuzes:
- 25 euro ofso voor clone op ebay, werkt perfect, zolang je je vcds niet up date
- 60 euro voor russische clone, updaten enzo werkt allemaal
- originele kabel (450 plus) , alles werkt, en je krijgt geweldige support van rosstech

• pacificocean
  • Laatst online: 21:57
azz_kikr schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:05:
[...]

3 grote keuzes:
- 25 euro ofso voor clone op ebay, werkt perfect, zolang je je vcds niet up date
- 60 euro voor russische clone, updaten enzo werkt allemaal
- originele kabel (450 plus) , alles werkt, en je krijgt geweldige support van rosstech
Ik heb nog een basic kabel, daar kan je alleen de basic settings meedoen. Volgens mij alleen op een non canbus aansluiting, maar dat gaat nog goed op een golf 4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Ross-tech staat bekend om zijn strenge regels mbt kabels en software.

De software is freeware, dit is geen probleem. Maar de hardware in de kabel mag niet gekopieerd/vervalst worden.

Lijkt me dan ook logisch dat dit topic niet bedoeld is voor het bespreken van gekraakte kabels. Wil je een werkende VCDS dan kost dat wat centen. Als alternatief is OBDEleven wellicht een optie.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _BladE2k_
Rene schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:11:
Ross-tech staat bekend om zijn strenge regels mbt kabels en software.

De software is freeware, dit is geen probleem. Maar de hardware in de kabel mag niet gekopieerd/vervalst worden.

Lijkt me dan ook logisch dat dit topic niet bedoeld is voor het bespreken van gekraakte kabels. Wil je een werkende VCDS dan kost dat wat centen. Als alternatief is OBDEleven wellicht een optie.
Los van het feit dat dit topic er inderdaad niet voor bedoeld is, kwalitatief gezien laten de kabels ook nog wel eens te wensen over en kennen wel beperkingen, zoals bijvoorbeeld de software die er bij geleverd is. Zeker de VCDS clones zullen na een (al dan niet per ongeluk) update niet meer werken, de software werkt namelijk ook de firmware bij van de kabel.

Maar goed, zou je inderdaad je 'dure' auto aan een cheap-ass kabeltje willen hangen zonder garanties en/of support? ;)

Een standaard GoTter ;)

• Scrtz
Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met OBDeleven en Carista? Apps die je VCDS aanpassingen aanbieden met een druk op de knop? Miss wel interessant voor in de startpost. Heb er wel eens op gegoogled maar kan er niet bijster veel over vinden.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

_BladE2k_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:29:
[...]

Los van het feit dat dit topic er inderdaad niet voor bedoeld is, kwalitatief gezien laten de kabels ook nog wel eens te wensen over en kennen wel beperkingen, zoals bijvoorbeeld de software die er bij geleverd is. Zeker de VCDS clones zullen na een (al dan niet per ongeluk) update niet meer werken, de software werkt namelijk ook de firmware bij van de kabel.

Maar goed, zou je inderdaad je 'dure' auto aan een cheap-ass kabeltje willen hangen zonder garanties en/of support? ;)
Omdat het gewoon even goed werkt? Omdat sommige mensen enkel hun eigen auto beetje willen doen, om daarvoor een kabel van 300+ knaken te kopen? Laten we eerlijk zijn, voor 99% van alle zaken, voldoen die namaak kabels gewoon wat ze moeten doen. Het is nu niet dat die rosstech kabel van platinum is met gouden connectors ;)

Geen idee, beslist gewoon ieder voor zichzelf. Je hoeft hier echt niet de moraalridder komen uithangen. Niemand zit hier gekraakte kabels te bespreken, we zeggen gewoon dat ze er zijn.
Scrtz schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:14:
Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met OBDeleven en Carista? Apps die je VCDS aanpassingen aanbieden met een druk op de knop? Miss wel interessant voor in de startpost. Heb er wel eens op gegoogled maar kan er niet bijster veel over vinden.
Ik heb even gespeeld met ODBeleven verleden week en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was. Heeft gewoon zelfde features als VCDS zonder wel alle label files.
Als je de gewone versie hebt, is het read only, pro versie heeft ook Basic Settings, Adaptations, long coding,.....

ook voor de mensen met minder ervaring, zitten er "apps" in, soort van pre-defined tweaks die je met 1 klik kan inschakelen. (autolock, achterlichten, rainclose,...)
NAdeel is wel, die tweaks, heb je in-app credits voor nodig, welke in de proversie ook gekocht moeten worden of gratis gekregen als je op ads klikt;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _BladE2k_
azz_kikr schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:27:
[...]

Omdat het gewoon even goed werkt? Omdat sommige mensen enkel hun eigen auto beetje willen doen, om daarvoor een kabel van 300+ knaken te kopen? Laten we eerlijk zijn, voor 99% van alle zaken, voldoen die namaak kabels gewoon wat ze moeten doen. Het is nu niet dat die rosstech kabel van platinum is met gouden connectors ;)

Geen idee, beslist gewoon ieder voor zichzelf. Je hoeft hier echt niet de moraalridder komen uithangen. Niemand zit hier gekraakte kabels te bespreken, we zeggen gewoon dat ze er zijn.

[...]
Compleet eens *echter* is dit niet een vermoeden van mij, maar gewoon wat ik heb geconstateerd - ik begon ook met die 'nep' kabels. En wat bleek? Sommige auto's kon hij niet lezen, een andere kabel waarvan bij aanschaf de pinnen scheef zaten in de stekker, het is gewoon niet allemaal je-van-het. Heeft overigens dus niets met moraal te maken :). Mijn info is puur dat, ter informatie, niet om te zeggen dat iemand iets wel/niet moet doen. Immers je eigen keuze, toch? Beter goed geïnformeerd dan pijnlijk er achter komen, lijkt me.

Met de ross-tech kabel geen issues gehad en gezien de apparatuur waar het op aangesloten is, niet het goedkoopste onderdeeltje van de auto is, voel ik mij zelf prettiger bij een originele kabel die (voor zover ik kan bepalen) altijd nog goed heeft gewerkt en altijd van updates is voorzien.

Desalniettemin, het is en blijft je eigen keuze :) Nergens heb ik gezegd dat je geen goede resultaten KAN halen met een nep kabel...

[Voor 6% gewijzigd door _BladE2k_ op 24-04-2017 12:33]

Een standaard GoTter ;)

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:36
(jarig!)
Zou zo'n kabel https://www.vag-nl.com bijv. al voldoen om wat simpele instellingen te wijzigen? Achterlicht aan met DRL, needle sweep, kantelen zijspiegel etc. (voor Audi A4 2012 FL)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Jolly_Jumper schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:13:
Zou zo'n kabel https://www.vag-nl.com bijv. al voldoen om wat simpele instellingen te wijzigen? Achterlicht aan met DRL, needle sweep, kantelen zijspiegel etc. (voor Audi A4 2012 FL)
Of het weet ik niet. Maar ik kreeg direct een certificaat fout op de site. Daarbij klinkt het alsof het gewoon de standaard China clone is.
Adres:
Rooms 05-15, 13A/F, South Tower, World Finance Centre, Harbour City, 17 Canton Road. Tsim Sha Tsui, Kowloon.
Hong Kong.
Moet ik in mijn land douanerechten betalen?

Doordat wij een laag bedrag van het product op de factuur verklaren hoeven de meeste klanten geen extra belasting betalen, maar we kunnen dit niet garanderen.
Als u een verzoek hebt over de prijs die we moeten verklaren op de factuur, moet u dit melden tijdens het bestelproces.
Overigens ben ik normaal nooit van het de moraalridder uithangen. Maar het gebeurt regelmatig dat die China kabels rare dingen doen, en in het ergste geval een module om zeep helpen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jolly_Jumper schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:13:
Ja, maar veel te duur voor een chinese kabel en veel te goedkoop voor een echte kabel.
Er is kans dat het een eu clone is, dan is dit wel correcte prijs maar ik vermoed van niet. Bij die eu clones moet je gewoon vcds van officiele downloaden, geen eigen linken

.
Rene schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:51:
[...]

Of het weet ik niet. Maar ik kreeg direct een certificaat fout op de site. Daarbij klinkt het alsof het gewoon de standaard China clone is.

[...]

[...]

Overigens ben ik normaal nooit van het de moraalridder uithangen. Maar het gebeurt regelmatig dat die China kabels rare dingen doen, en in het ergste geval een module om zeep helpen.
Komop, niet overdrijven he. Het is maar vcds he. Enige wat die kan is wat bitjes flippen en wat cijfertjes uitlezen. Je gaat echt wel geen onherstelbare schade doen. Zal eerder aan gebruiker liggen door verkeerde waarden in de controllers te knallen.
Van fucked controllers is door chinese vcds kabels is serieus overdreven...

Galletto en dergelijke dingen zou ik nu wel niet vertrouwen qua namaak. Ecu veranderen door chinese kabel is net iets te gevoelig. ;)

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:36
(jarig!)
azz_kikr schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:08:
[...]

Ja, maar veel te duur voor een chinese kabel en veel te goedkoop voor een echte kabel.
Er is kans dat het een eu clone is, dan is dit wel correcte prijs maar ik vermoed van niet. Bij die eu clones moet je gewoon vcds van officiele downloaden, geen eigen linken

.
[...]
Oké duidelijk, dit is gewoon een China ding waarmee ik ook instellingen kan veranderen? https://nl.aliexpress.com...=2114.48010208.4.1.pZioT9

• Scrtz
@tolunaygul12 @Rainesh @Famous
Wat zijn een beetje de mogelijkheden met VCP? Voeg ik daar ook nog een stuk aan toe in de startpost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Jolly_Jumper schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:37:
[...]

Oké duidelijk, dit is gewoon een China ding waarmee ik ook instellingen kan veranderen? https://nl.aliexpress.com...=2114.48010208.4.1.pZioT9
Dit is prima. Wel eerst een autoscan doen en opslaan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tolunaygul12
Scrtz schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:41:
@tolunaygul12 @Rainesh @Famous
Wat zijn een beetje de mogelijkheden met VCP? Voeg ik daar ook nog een stuk aan toe in de startpost.
Updaten/flashen van modules.
VIM (video in motion) activeren voor diverse audi/vw units.
eeprom aanpassen voor bijv spiegels inklappen golf 6 en dubbele remlichten golf 6.

Hier gebruik ik het voornamelijk voor

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:44:
[...]

eeprom aanpassen voor bijv spiegels inklappen golf 6 en dubbele remlichten golf 6.

En het coden van de nieuwere modellen zoals nieuwe Octavia/A4 B9/Q7 4M/ A3 8V FL etc

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:51:
[...]

En het coden van de nieuwere modellen zoals nieuwe Octavia/A4 B9/Q7 4M/ A3 8V FL etc
Kan dat niet meer met VAGCOM zelf?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook mijn ex-Leon 5F laten aanpassen en ja geweldige opties. maar ik zou het niet door iemand zomaar laten doen. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Falcon schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:03:
Ook mijn ex-Leon 5F laten aanpassen en ja geweldige opties. maar ik zou het niet door iemand zomaar laten doen. ;)
Je hebt het laten aanpassen...maar je zou het niet zomaar door iemand laten doen? :? Uiteraard altijd aanpassingen laten doen door iemand die het vaker doet en ook bekend is met het model.
Scrtz schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:00:
[...]

Kan dat niet meer met VAGCOM zelf?
In sommige regelapparaten kom je niet in met standaard VCDS. Wel met de Hexnet versie. Zo kun je bijv een backup cam in de 8V/B9 etc niet met vcds coderen, maar wel met VCP.

[Voor 28% gewijzigd door Rainesh op 24-04-2017 20:05]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:04:
[...]

Je hebt het laten aanpassen...maar je zou het niet zomaar door iemand laten doen? :? Uiteraard altijd aanpassingen laten doen door iemand die het vaker doet en ook bekend is met het model.
Je geeft zelf het antwoord al + dat je zelf die aanpassingen ook hebt gezien.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Scrtz
Tot de 2010-2012 modellen gaat het nog, op het nieuwere MQB platform waarop de Leon 5F, Golf 7 etc staan zou ik inderdaad ook voorzichtig zijn.

• Rainesh
Falcon schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:07:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al + dat je zelf die aanpassingen ook hebt gezien.
Ik ben misschien nog niet helemaal helder, maar ik begrijp je zin niet :>

• Famous
Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:51:
[...]

Kan dit ook niet met de V2 versie?
Was in de veronderstelling dat het met deze ook kon 8)7

• Rainesh
Famous schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:04:
[...]

Kan dit ook niet met de V2 versie?
Was in de veronderstelling dat het met deze ook kon 8)7
Jawel, maar VCDS kan gewoon bepaalde dingen niet. Systeem kan niet diep genoeg zoals rear view camera coden etc

• Famous
Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:08:
[...]

Jawel, maar VCDS kan bepaalde dingen niet. Systeem kan niet diep genoeg zoals rear view camera coden etc
Houd wel van een beetje diepgang..

Twijfel nog steeds over de aanschaf van de V2 kabel, pa is afhaakt helaas :+

• Rainesh
Famous schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:08:
[...]

Houd wel van een beetje diepgang..

Twijfel nog steeds over de aanschaf van de V2 kabel, pa is afhaakt helaas :+
VCP is wel een ander soort systeem, minder labelfiles etc maar kan veel meer.

• MAX3400

MAX3400

Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:08:
[...]

Jawel, maar VCDS kan gewoon bepaalde dingen niet. Systeem kan niet diep genoeg zoals rear view camera coden etc
Las ook dat mijn start-stop systeem niet / niet goed weggecodeerd kan worden; dus dat ik bij het starten van de auto automatisch geen start-stop meer heb. Als je dan verder kijkt, wordt er geadviseerd om een hardwarematige module aan te schaffen.

Ach, first-world-problems

• Famous
Rainesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:11:
[...]

VCP is wel een ander soort systeem, minder labelfiles etc maar kan veel meer.
Ja, ik zag het.
Toen ik in Apeldoorn was heb ik er wat mee uitgeprobeerd toen het niet direct werkte. Beetje klooien en mijn buitenste achterlichten deden opeens enkel nog de remlichten bijvoorbeeld. Apart dat het kan eigenlijk.
Maar geen zin om en een VCDS en een VCP te kopen, gebruik het amper.

Enige voordeel is dat je 2 tientjes kan vragen voor aanpassingen met een echte kabel :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Leuk topic! Heb het ook opgenomen in het grote Skoda topic. Ook wat tags aan deze toegevoegd.

Ik heb een Skoda Octavia uit 2016 (september dus MY2017, niet de gescheiden koplampen).
Ik bezit de volgende opties:
- Groot navi (Columbus + Maxidot)
- Xenon
- PDC incl. Cam

Wat zijn de must have opties? (Ik denk ik vraag het even aan de kenners)
Ik zit zelf te denken aan minimaal:
- DVD unlock
- S/S systeem uit (doe ik nu elke keer handmatig)
- De "led" strook laten dimmen wanneer het knipperlicht is geactiveerd

Nog tips? Regio Twente overigens.
Hoe zit het trouwens met de garantie? (Is een lease-bak).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• _BladE2k_
tolunaygul12 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:44:
[...]

Inderdaad zijn dat geen dingen die VCDS icm Golf 6 voor je oplost |:(, ik overweeg ook om een VCP kabel/software er bij aan te schaffen om zodoende dan het gehele assortiment ook te kunnen bedienen. Waar heb je deze gekocht?

Een standaard GoTter ;)

• Famous
_BladE2k_ schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:51:
[...]

Inderdaad zijn dat geen dingen die VCDS icm Golf 6 voor je oplost |:(, ik overweeg ook om een VCP kabel/software er bij aan te schaffen om zodoende dan het gehele assortiment ook te kunnen bedienen. Waar heb je deze gekocht?
https://www.priemus.nl
Via de Rosstech reseller lijst :)

Zie onderstaand, was een HEX Pro :o

[Voor 5% gewijzigd door Famous op 25-04-2017 09:43]

• tolunaygul12
Goed lezen Famous, hij zoekt een VCP kabel geen vcds..

Mijne komt bij hier vandaan : http://www.obd2.pl/index.php?k17,vag-can-pro

eergisteren heb mijn licentie moeten verlengen omdat hij ouder dan 1 jaar is. De eerste jaar updates zitten erbij maar mocht je daarna meer updates willen moet je een jaar licentie aanschaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 19:58
@Rainesh Wanneer ben je in het zuiden kom je maar een bak koffie drinken en de a3 code :D

• 625164
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Niet zo zeer een aanpassing, maar mijn airbag lampje blijft branden in de Polo. Via Bluetooth ODB zie ik geen foutmeldingen. Pakt een VCDS kabel dit wel? Gemiddelde garage vraagt de hoofdprijs voor het uitlezen, en voordat ik duur onderhoud pleeg zou ik wel willen weten wat er nu echt mis is, misschien is het gewoon een los kabeltje.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

625164 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:00:
Niet zo zeer een aanpassing, maar mijn airbag lampje blijft branden in de Polo. Via Bluetooth ODB zie ik geen foutmeldingen. Pakt een VCDS kabel dit wel? Gemiddelde garage vraagt de hoofdprijs voor het uitlezen, en voordat ik duur onderhoud pleeg zou ik wel willen weten wat er nu echt mis is, misschien is het gewoon een los kabeltje.
Meeste generieke obd readers, lezen enkel de engine codes en als je geluk hebt iets meer. Heb je apps zoals torque die coole metertjes geven maar al die waarden komen uit engine module.

Dus antwoord op je vraag, ja met vcds zal je altijd fouten tegenkomen als er lichtje op je dashboard gaat branden....

Airbag lichtje kan vanalles zijn, maar los kabeltje lijkt me sterk. Heb al stuurwielen vervangen en die kabels zitten tering hard vast :D of is er stuur al eens af geweest?
Laat es ergens uitlezen met vcds of die een betere obd reader heeft. Hoeft daarvoor niet in merkgarage. Desnoods ga je langs bij iemand uit de startpost, voor een pintje lezen ze vast wel je auto uit.

Ps ik heb nog airbag spul liggen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
runner83 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:39:
@Rainesh Wanneer ben je in het zuiden kom je maar een bak koffie drinken en de a3 code :D
Misschien dat ik dan ook wel aanschuif :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
leuk topic, ik ga het zeker in de gaten houden mbt evt. nieuwe mogelijkheden.

@Rainesh heeft een tijdje geleden m'n Golf7 MY2015 aan de stekker gehangen, hierbij de volgende opties geactiveerd/gewijzigd:
  • CH via Lichtsensor (i.p.v. via de richtingaanwijzer bediening).
  • Comfort knipperlichten naar 4x
  • Raambediening bij uitgeschakeld contact voor "x" tijd.
  • Aantal liters tot volle tank weergeven.
  • Needle Sweep
  • Middelste remlichten activeren.
  • Rainclose
  • Piep bij openen en sluiten (alleen bij OEM alarm module)
  • TSC (Trailer Stability Control)
  • Gasrespons aangepast.
  • ventilatorsstand zichtbaar in 'auto' stand climate control.
  • Carbon achtergrond MFD juist weer uitgezet, hiermee vervallen namelijk de kleuren die toch wel typerend is voor het MFD en dus heeft ie dat fijn weer uitgezet.

• Famous
Shanquish schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:10:
leuk topic, ik ga het zeker in de gaten houden mbt evt. nieuwe mogelijkheden.

@Rainesh heeft een tijdje geleden m'n Golf7 MY2015 aan de stekker gehangen, hierbij de volgende opties geactiveerd/gewijzigd:
  • CH via Lichtsensor (i.p.v. via de richtingaanwijzer bediening).
  • Comfort knipperlichten naar 4x
  • Raambediening bij uitgeschakeld contact voor "x" tijd.
  • Aantal liters tot volle tank weergeven.
  • Needle Sweep
  • Middelste remlichten activeren.
  • Rainclose
  • Piep bij openen en sluiten (alleen bij OEM alarm module)
  • TSC (Trailer Stability Control)
  • Gasrespons aangepast.
  • ventilatorsstand zichtbaar in 'auto' stand climate control.
  • Carbon achtergrond MFD juist weer uitgezet, hiermee vervallen namelijk de kleuren die toch wel typerend is voor het MFD en dus heeft ie dat fijn weer uitgezet.
Comfort knippers pas ik altijd direct aan, echt een stuk fijner op 4!
Needle swipe blijft ook leuk >:)

Werkt 'aantal liters tot volle tank' een beetje accuraat?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-03 16:04
Ik heb een Audi A3 8P uit 2005, iemand enig idee wat bij deze auto aan te passen is? :)

• Famous
Danielson schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:20:
Ik heb een Audi A3 8P uit 2005, iemand enig idee wat bij deze auto aan te passen is? :)
Kijk hier eens:
http://www.gerritspeek.nl...passingen_audi-a3-8p.html

en:
http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8p.php

Edit: en gefeliciteerd!

[Voor 12% gewijzigd door Famous op 25-04-2017 20:22]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-03 16:04
Thx! :)

Helaas geen needle sweep, dat had me wel leuk geleken! :)

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:15:
[...]

Blijf er van balen dat het niet mogelijk was bij mijn golf 6 highline uit 2010 :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:33:
[...]

Blijf er van balen dat het niet mogelijk was bij mijn golf 6 highline uit 2010 :(
Jij hunkert gewoon naar een GTI :9

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:15:
[...]

Mwah, een beetje. Denk ik... Heb het nooit echt bijgehouden of het klopt.. zal het bij de eerstvolgende tankbeurt eens vergelijken.

Needle swipe levert altijd leuke reacties op als er iemand meerijdt. :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:33:
[...]

De needle sweep?

Alles is mogelijk, het is niet omdat je in VCDS het vinkje niet kan aanzetten of whatever dat het niet mogelijk is :)

• Scrtz
azz_kikr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:26:
[...]

De needle sweep?

Alles is mogelijk, het is niet omdat je in VCDS het vinkje niet kan aanzetten of whatever dat het niet mogelijk is :)
Volgens vagtechniek was het helaas niet mogelijk, ze hadden al het een en ander geprobeerd

• Rainesh
azz_kikr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:26:
[...]

De needle sweep?

Zover ik weet kan het alleen bij de GTI/GTD/R tellerbakken (vanaf 2009 dacht ik)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:37:
[...]

Volgens vagtechniek was het helaas niet mogelijk, ze hadden al het een en ander geprobeerd
Dan moeten ze hier maar es bij kameraad op de leerschool komen. Of hij schakelt het in of hij zorgt ervoor dat het adaptation kanaal niet meer geblocked is, kan je het zelf in en uitschakelen met VCD's :) :+

• Rainesh
azz_kikr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:52:
[...]

Dan moeten ze hier maar es bij kameraad op de leerschool komen. Of hij schakelt het in of hij zorgt ervoor dat het adaptation kanaal niet meer geblocked is, kan je het zelf in en uitschakelen met VCD's :) :+
:| Like to share? Ben wel benieuwd hoe je dit dan doet. Coding ken ik, maar hoe je dan adaptiekanaal unblocked weet ik niet....

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:55:
[...]

:| Like to share? Ben wel benieuwd hoe je dit dan doet. Coding ken ik, maar hoe je dan adaptiekanaal unblocked weet ik niet....
Zelfde manier ongeveer zoals je de de spiegels laat inklappen.
Je leest eeprom, past hem aan en flasht hem terug :)

Wel enkel op een VDO cluster dacht ik, mss heb je verkeerde cluster en dan ben je echt wel screwed

[Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 25-04-2017 23:23]

• Rainesh
azz_kikr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:01:
[...]

Zelfde manier ongeveer zoals je de de spiegels laat inklappen.
Je leest eeprom, past hem aan en flasht hem terug :)

Wel enkel op een VDO cluster dacht ik
Ah met VCP dus....en dus ook niet met alle tellerbakken (clusters voor de belg :P )

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:23:
[...]

Ah met VCP dus....en dus ook niet met alle tellerbakken (clusters voor de belg :P )
Denk dat het carprog was, geen idee of het met vcp ook mogelijk is.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Interessant topic :).
Mijn vader heeft zijn Audi A4 softwarematig ( :+ ) laten upgraden naar een Audi RS. Bij het booten van de MMI staat het Audi RS logo in beeld, begint het verhaal met een 'needle-sweep', en hij heeft nu ook ergens een optie voor rondetijdmeting in samenwerking met GPS (checkpoint/finish). Ik heb geen idee of dit via VCDS in te stellen is, of vanuit een verborgen menu in de MMI, maar geinig is het wel :).

Ook heeft hij gehoord dat je de DVD-lock voor tijdens het rijden kan laten deactiveren. Ik vraag me alleen af of dit geen consequenties kan krijgen m.b.t. verzekeringen als je een botsing krijgt, en er zit (toevallig) een DVD in. Niet dat hij die plannen heeft, maar toch is het wel iets om je af te vragen.

[Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 26-04-2017 00:54]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• 625164
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
azz_kikr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:31:
[...]

Meeste generieke obd readers, lezen enkel de engine codes en als je geluk hebt iets meer. Heb je apps zoals torque die coole metertjes geven maar al die waarden komen uit engine module.

Dus antwoord op je vraag, ja met vcds zal je altijd fouten tegenkomen als er lichtje op je dashboard gaat branden....

Airbag lichtje kan vanalles zijn, maar los kabeltje lijkt me sterk. Heb al stuurwielen vervangen en die kabels zitten tering hard vast :D of is er stuur al eens af geweest?
Laat es ergens uitlezen met vcds of die een betere obd reader heeft. Hoeft daarvoor niet in merkgarage. Desnoods ga je langs bij iemand uit de startpost, voor een pintje lezen ze vast wel je auto uit.

Ps ik heb nog airbag spul liggen ;)
Ik heb een keer mijn dashboard kastje los moeten halen, en daar zit de connectie voor de passagiers airbag on/off.

Ook brand het "Passagier Airbag uit" lampje soms wel en soms niet. Daarom denk ik dat er een kabel brak is.

• MAX3400

MAX3400

AW_Bos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:46:
Mijn vader heeft zijn Audi A4 softwarematig ( :+ ) laten upgraden naar een Audi RS.
Nou nog iets van 15K budget om ook daadwerkelijk een beetje vergelijkbaar vermogen eruit te persen; de eerste instap-RS in NL heeft 400pk & 480Nm :>

* MAX3400 gaat binnenkort naar 400pk & 500Nm maar wel met 1710kg leeggewicht

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

625164 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:43:
[...]

Ik heb een keer mijn dashboard kastje los moeten halen, en daar zit de connectie voor de passagiers airbag on/off.

Ook brand het "Passagier Airbag uit" lampje soms wel en soms niet. Daarom denk ik dat er een kabel brak is.
Ja, dan wel. Wss met monteren ergens kabel tussen geklemd. Best zsm vervangen, je weet nooit wanneer je dat ding nodig hebt :p

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 19:53
Leuk dat dit topic er is! Altijd grappig om zaken te ontgrendelen :D

Ik heb een Skoda Rapid Spaceback 1.2TSI uit 2016. Is er een overzichtje wat er bij deze allemaal kan unlocked kan worden? :)

Ik heb wel gelijk een wens, maar ik denk niet dat het kan... (Challenge!) Ik heb de MirrorLink activatie nodig. Ik heb de laatste Amundsen maar helaas zonder MirrorLink (ik zou graag CarPlay gaan gebruiken)... Heeft iemand zich hier al eens aan gewaagd?

[Voor 5% gewijzigd door PixelJunkie op 26-04-2017 09:40]

• adjego
Hier staan wel wat mogelijkheden opgesomd:

http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-rapid-nh.php

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:09
PixelJunkie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:40:
Leuk dat dit topic er is! Altijd grappig om zaken te ontgrendelen :D

Ik heb een Skoda Rapid Spaceback 1.2TSI uit 2016. Is er een overzichtje wat er bij deze allemaal kan unlocked kan worden? :)

Ik heb wel gelijk een wens, maar ik denk niet dat het kan... (Challenge!) Ik heb de MirrorLink activatie nodig. Ik heb de laatste Amundsen maar helaas zonder MirrorLink (ik zou graag CarPlay gaan gebruiken)... Heeft iemand zich hier al eens aan gewaagd?
Dat kan alleen met de gekochte codes. Dit zijn er drie en alleen te gebruiken op één radio.

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 19:58
Scrtz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:27:
[...]

Misschien dat ik dan ook wel aanschuif :P
Geen enkel probleem :)
Woon toch langs de autobaan waar Rainesh langs moet ;)

• Famous
MAX3400 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:48:
[...]

* MAX3400 gaat binnenkort naar 400pk & 500Nm maar wel met 1710kg leeggewicht
Bedoel je nou in Forza? :+

* Famous wilt zijn auto tegen die tijd er wel eens naast zetten 8) 8)
runner83 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:14:
[...]

Geen enkel probleem :)
Woon toch langs de autobaan waar Rainesh langs moet ;)
Je zou er bijna een leuke meeting/dag van maken met de mensen die interesse hebben in VCDS :D

• MAX3400

MAX3400

Famous schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:19:
[...]

Bedoel je nou in Forza? :+

* Famous wilt zijn auto tegen die tijd er wel eens naast zetten 8) 8)

[...]

Je zou er bijna een leuke meeting/dag van maken met de mensen die interesse hebben in VCDS :D
Nee grapjas, niet in Forza... Alhoewel de bak ook wordt aangepast qua schakelmomenten :) Wat rij je ook alweer, ouwe dragracer?

Meeting klinkt aanlokkelijk maar niet met deze temperaturen buiten; blijft iedereen in zijn VAGje zitten.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 26-04-2017 10:23]

• Famous
MAX3400 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:22:
[...]

Nee grapjas, niet in Forza... Alhoewel de bak ook wordt aangepast qua schakelmomenten :) Wat rij je ook alweer, ouwe dragracer?

Meeting klinkt aanlokkelijk maar niet met deze temperaturen buiten; blijft iedereen in zijn VAGje zitten.
Moet het inderdaad wat mooier weer zijn, anders blijven mijn billetjes al te graag op de verwarmde stoel plakken. Keer op een centrale plek lijkt mij best leuk :Y

Ik rij in een Golf R, 1441 kilo met 4motion >:)

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 19:53
tlpeter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:02:
[...]
Dat kan alleen met de gekochte codes. Dit zijn er drie en alleen te gebruiken op één radio.
Ik had dat code setje inderdaad aangekocht, de MirrorLink activatie code. Maar bij de dealer was dat niet gelukt omdat het na-activeren alleen op de Skoda Octavia en Superb kon, niet op de Rapid. Dit verhaal wel eens eerder gehoord toevallig? Ik vond het raar maar lang verhaal kort: niet geactiveerd :'(

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:09
Op het Skoda forum heb ik dat gelezen inderdaad.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Misschien dat iemand het kan proberen.
Maar ik heb een Fabia waar het ook niet op kon en toch is geactiveerd.

[Voor 21% gewijzigd door tlpeter op 26-04-2017 11:24]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:52:
[...]

Moet het inderdaad wat mooier weer zijn, anders blijven mijn billetjes al te graag op de verwarmde stoel plakken. Keer op een centrale plek lijkt mij best leuk :Y

Ik rij in een Golf R, 1441 kilo met 4motion >:)
Ik doe mee, 120pk voor 180kg, 1motion :+ toedels booois :P

• Famous

• Rainesh
AW_Bos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:46:
Mijn vader heeft zijn Audi A4 softwarematig ( :+ ) laten upgraden naar een Audi RS. Bij het booten van de MMI staat het Audi RS logo in beeld, begint het verhaal met een 'needle-sweep', en hij heeft nu ook ergens een optie voor rondetijdmeting in samenwerking met GPS (checkpoint/finish). Ik heb geen idee of dit via VCDS in te stellen is, of vanuit een verborgen menu in de MMI, maar geinig is het wel :).

Ook heeft hij gehoord dat je de DVD-lock voor tijdens het rijden kan laten deactiveren. Ik vraag me alleen af of dit geen consequenties kan krijgen m.b.t. verzekeringen als je een botsing krijgt, en er zit (toevallig) een DVD in. Niet dat hij die plannen heeft, maar toch is het wel iets om je af te vragen.
Dit zijn vcds opties ja :) Hij zal vast wel veel meer aan laten zetten dan alleen dat toch?

DVD vrijschakelen kan alleen met MMI Plus (systeem met hardeschijf). Het is niet toegestaan om dvd te kijken tijdens het rijden omdat het af kan leiden.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:43

iichel

Gazoooo

Ik wou trouwens even toevoegen aan mijn vermelding in de TS, dat ik op het gebied van de PQ25/PQ35 autos een heleboel voor elkaar krijg. Dat is de generatie Golf 6 en aanverwanten en met name specialiteit in de Polo 6R (en Fabia, Ibiza 6J, Beetle 5C, Jetta, Amarok en Transporter T5/T6).

De nieuwere generatie op het Golf 7 platform (zgn. MQB) heeft een redelijk andere manier van functies veranderen, met de nadruk op de zogenaamde adaptatie kanalen. Ik ben hier niet zo in thuis. Dus bij voorbaat mijn verontschuldigen dat ik me daar erg op moet inlezen voordat ik iets voor je kan doen. Voor je 't weet staan we uren te zoeken/klungelen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Rainesh
Gisteren samen met Leon van Audiwereld geklust aan de A3 om Side Assist in te bouwen. Man dat was toch behoorlijk wat werk, bumper eraf, deurpanelen eraf, dorpelkappen eraf etc. Wel paar tegenvallers...pinnetjes die niet klopten, stekkers anders, kabelschema niet correct etc. Maar we zijn eruit gekomen...codering was ook even uitvogelen, maar dat had ik gelukkig zelf opgelost.

Alleen krijg ik vrijdag de deurstekkertjes binnen, dan kan ik die nog netjes afwerken en dan component protectie vrij laten schakelen. Alles deed het namelijk perfect...voor 24u :( :( Kennelijk zit er een CP timer op, deze moet eraf. Dit moet ik dus vrijdag doen.

Met name het coding gedeelte was even lastig. Moest 4 regels in 5F (mmi) aanpassen, coding in 17 (tellerbak), 19 (can gateway) en dan nog in 3C (side assist). Coding in side assist moest met VCP, dus vanochtend weer naar Audiwereld gereden om daar VCP te gebruiken. Ik kon anders Rear Cross Traffic Alert niet aanzetten.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Onder motto, "het gaat", autohold op cluster gezet, hoef ik niet meer op de knop te drukken (die soms blijft plakken) :+

Volgend weekend es om verhaal gaan hoe clusters aan te passen. Dan heb ik enkele zeldzame zaken (en kan ik andere ook doen)
- Staging op niet supported cluster
- DRL licht
- Accurate Temps van je koelvloeistof. (Vrij uniek)

De autohold:

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
S4 / RS4 B5

- Auto locking bij snelheid vanaf 20kmph
- Door unlocking zodra je de sleutel van het contact verwijderd
- Een keer klikken op sleutel is bestuurders-deur los, 2x is de rest waaronder ook kofferbak.
- Een alarm activatie-geluid bij activeren doorlock met sleutel

Log in op VCDS in je auto en ga naar optie 35. Als het goed is staat daar 15178 - vervang deze in 16238

Contact uit, contact aan, doe maar klein proefrit, en voila. :) Maak wel een backup voordat je ermee gaat rommelen!

de rest moet ik nog uitvogelen, weinig tot geen tijd gehad :P

M'n magische bol werken.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jism schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:01:
S4 / RS4 B5

- Auto locking bij snelheid vanaf 20kmph
- Door unlocking zodra je de sleutel van het contact verwijderd
- Een keer klikken op sleutel is bestuurders-deur los, 2x is de rest waaronder ook kofferbak.
- Een alarm activatie-geluid bij activeren doorlock met sleutel

Log in op VCDS in je auto en ga naar optie 35. Als het goed is staat daar 15178 - vervang deze in 16238

Contact uit, contact aan, doe maar klein proefrit, en voila. :) Maak wel een backup voordat je ermee gaat rommelen!

de rest moet ik nog uitvogelen, weinig tot geen tijd gehad :P
Shortcoding sucks...

Te veel verschillen bij verschillende versies van wagens. Altijd cijferen en ontcijferen :D
Zo zoek ik nog een shortcoding van een ABS controller van tiguan, enkele codes weet ik al, de meeste 1 groot mysterie.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat wil je aan een ABS controller anders hebben dan ?

M'n magische bol werken.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jism schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:09:
Wat wil je aan een ABS controller anders hebben dan ?
Longcoding :D

Dan is het maar vinkjes veranderen.

nu is het +8192 voor tpms te retrofitten, +1024 voor offroad te enablen. en dan nog hoopje codes die ik niet weet voor wat ze dienen, nergens te vinden. Denk dat +1 automaat is +2 LHD, gok ik.
Het is gewoon rot om te achterhalen welke opties er aan staan, als je niet weet welk opties het kan.
Met long coding is het makkelijk zien omdat het gewoon vinkjes zijn :p.

Bv ik heb 2 tiguans met zelfde pomp, enige verschil tussen beide tigs is de uitvoering en automaat (dat we weten), toch scheelt de abs codering op zeker 4 plaatsen.....wat zijn die andere functies :D

(en nee ik ga daarvoor mijn abs controller niet vervangen, werkt nog)

• Rainesh
azz_kikr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:02:
Onder motto, "het gaat", autohold op cluster gezet, hoef ik niet meer op de knop te drukken (die soms blijft plakken) :+

Volgend weekend es om verhaal gaan hoe clusters aan te passen. Dan heb ik enkele zeldzame zaken (en kan ik andere ook doen)
- Staging op niet supported cluster
- DRL licht
- Accurate Temps van je koelvloeistof. (Vrij uniek)

De autohold:
[afbeelding]
Nice!!! Hoe heb je het voor elkaar gekregen? :)

DRL licht in je menu is niet zo spannend, Auto Hold in bis nog nooit gedaan...ook nooit naar gekeken. Ben benieuwd

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:31:
[...]

Nice!!! Hoe heb je het voor elkaar gekregen? :)

DRL licht in je menu is niet zo spannend, Auto Hold in bis nog nooit gedaan...ook nooit naar gekeken. Ben benieuwd
DRL niet in menu. Lichtje op de tellers.
Kameraad heeft me wel weten te zeggen.. 95% van de tellers op golf 6 enzo kunnen gewoon staging aan. ook al is het niet via VCD's. Al die tellers bevatten de goede tellerunits. Ik ben benieuwd
Pagina: 1 2 3 ... 48 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee