Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:31
Stiekem al beetje zitten neuzen hier en op vcdspro, verwend met mijn b8 passat uit '16 waarop je alles kan wijzigen en dus een tijd onder een steen gelegen qua vcds en tuning.

Stel dat ik een Q5 50/55 tfsi-e uit '21 of een Tiguan 1.4 Hybrid / 2.0tsi uit '21 als vervanger neem.

Begrijp ik het dan goed dat hier SFD van toepassing op is en je niet meer naar hartenlust zaken kan aanpassen (..van airco lampjes tot spiegel inklappen of dingen ontgrendelen als de hardware al aanwezig is) en die nog een omzeil manier zou moeten krijgen via tokens?

En tuning wijs.. iemand hier al bekend of de ecu (gene idee welke t zijn) van q5 2.0 tfsie 55 en Tiguan 1.5 ehybrid al gekraakt zijn? Kon wel vinden dat de 3.0 TFSI-e 55 een mg1 ecu heeft die onlangs gekraakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:07

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Alle modellen met USB-C hebben over het algemeen SFD. Alleen vw de Passat /Polo/tiguan niet.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Antera schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Dat is helaas niet waar. De spiegel komt altijd terug ook zonder geheugenstoelen. Heel enkel gevallen niet helemaal terug in de normale stand en tevens is de kanteling dan soms ook beperkt afhankelijk welke deur module erin zit. Soms kan je zelfs de kanteling zelf dan afstellen en opslaan ook zonder geheugen stoelen.

- spiegelknop op R
- Achteruit zetten
- Spiegel afstellen
- In N zetten
- spiegelknop naar 0
- dan weer Spiegelknop op r
Geheugenstoelen <> geheugenmodule. Die laatste was standaard, ook zonder geheugenstoelen, zit er bij mij niet in. Want onderdelen issue corona ofzo.
Dus bij achteruitrijden kantelen kan, maar komt niet terug naar de stand waar ie in stond.
Dealer kon het ook niet verklaren (Passat 2023), maar die zagen dat het er origineel niet op zat en hebben het er uit geprogrammeerd. Dus zou dan opnieuw moeten.
Maar de standaard methode werkte niet. Enige wat ik niet gedaan heb is de bak in N zetten. Maar dat zou het verschil niet moeten maken lijkt me.

Maar begrijp van jou dat het dus wel moet kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 04-08-2024 22:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Alle nieuwe mqb evo modellen kan het zo ie zo niet meer naderhand gecodeerd worden. Dit kam vanaf bouwjaar 2020 namelijk niet meer en moet het fabrieksaf geleverd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En hoe kom ik er dan achter of het bij definitief wel of niet kan?
Correctie op MY btw, auto was al eind 22 in NL, pas in 23 op kenteken gezet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
@BlackMonkey dat is update van pdc stuur apparaat inc parametriseren.

Wat betreft spiegel kantelen bij 360 camera's, dat zijn parameters van de deurmodules of het wel of niet kan. Achteraf coderen gaat bij de nieuwere bouwjaren vaak niet.

@Soullancer Audi is heel anders dan een VW, veel beperkter in coderen. Compleet ander platform met idem regelapparaten en software.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 04-08-2024 23:28 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb een VW Passat GTE Variant uit 2021. Ik heb travel assist, en ik wil die melding 'stuur vasthouden' eruit hebben. Dus ik heb naar aanleiding van Antera in "Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS" zo'n module besteld op Ali. Stuur net open gemaakt, zit daar een ander printplaatje in...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ovhz8ZrxuLPZ0IMqtjnLytsP-1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvNe2egYjRaJafItuFXnWOLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVcSRigG0yMKe2_Hr8Bi1zohjLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ss5GHrJ3XTXknhcvEcZi0otL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4NIaaPGA4MdQhUOYP60t4r1qjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FFNZugeWqTsCuw452mf6lmO.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat ik moet bestellen, en waar?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Bijzondere print van productie 2017 😀

Wist niet dat in de passat een ander stuur geplaatst zit maar dit komt vermoed ik omdat het nog deels op mqb platform draait en niet op mqb-evo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Antera schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:08:
Bijzondere print van productie 2017 😀

Wist niet dat in de passat een ander stuur geplaatst zit maar dit komt vermoed ik omdat het nog deels op mqb platform draait en niet op mqb-evo
Maar is er een vervangende printplaat ergens te koop om de melding 'stuur vasthouden' de nek om te draaien? :)

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Bart ® schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

Maar is er een vervangende printplaat ergens te koop om de melding 'stuur vasthouden' de nek om te draaien? :)
Blijvend? Als in:
Onbeperkt zonder handen aan je stuur op ACC te kunnen blijven rijden? Dat lijkt mij toch niet de bedoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GeeMoney schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Blijvend? Als in:
Onbeperkt zonder handen aan je stuur op ACC te kunnen blijven rijden? Dat lijkt mij toch niet de bedoeling?
Dat is exact de bedoeling. Behalve dat ik (een van) mijn handen gewoon aan het stuur heb, maar dat dat vaak te licht is voor detectie, waardoor ik regelmatig te zien krijg dat ik het stuur moet vasthouden, dat ik gewoon vast heb. Maar ik vraag niet om een morele discussie, ik vraag om een oplossing.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@GeeMoney is niet voor acc is voor travel assist 😀

Heb het zelf ook fantastisch

Alleen kan geen module voor dit stuur vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb zelf een A1 met interieurverlichting, waarbij de voetenverlichting aan blijft. De Q2 (bouwjaar '23) heeft dat ook, maar deze verlichting gaat alleen aan bij het in- en uitstappen. Weet iemand of het mogelijk is om de voetenverlichting van een Q2 permanent aan te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47

mb1

Ik heb een mooie 2023 Audi A6 gezien, bijna alle opties zijn wel aanwezig behalve stoelverwarming......
Is dat nog nadien te activeren zodat het op het originele klimaat paneel bediend kan worden?
Matje in de stoelen plaatsen red ik me wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Meer als een matje plaatsen. Op MQB Evo is dit niet allemaal een stuk anders. Climat unit vermoedelijk vervangen en dan is de vraag of die ingeleerd kan worden enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
mb1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:38:
Ik heb een mooie 2023 Audi A6 gezien, bijna alle opties zijn wel aanwezig behalve stoelverwarming......
Is dat nog nadien te activeren zodat het op het originele klimaat paneel bediend kan worden?
Achteraf laten inbouwen door een aftermarket bedrijf dan krijg je een extra knop aan de zijkant van je stoel (daar waar ook je elektrische verstelbare knoppen zitten) is denk ik het goedkoopst en het handigst.
Het fraaiste is af-fabriek natuurlijk maar goed, als dat het enige is wat mist in je config zou ik persoonlijk met die after market kunnen leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GioStyle schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:28:
Ik heb zelf een A1 met interieurverlichting, waarbij de voetenverlichting aan blijft. De Q2 (bouwjaar '23) heeft dat ook, maar deze verlichting gaat alleen aan bij het in- en uitstappen. Weet iemand of het mogelijk is om de voetenverlichting van een Q2 permanent aan te laten staan?
Heb je mib2 of mib3 erin? In geval van MIB2, open sfeerverlichting menu, druk dan naar rechts en daar kun je individueel voetverlichting aanzetten.
mb1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:38:
zover ik weet kan dit prima origineel geretrofit worden. Climapaneel is een touchpaneel en kunnen dingen op gecodeerd worden (zoals stuurwielverwarming bijv). Makkelijkste is stoelen wisselen ivm kabelboom etc.

Het is wel veel werk en kostbaar

Neem eens contact op met mijn collega Bas van Audiretrofits.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 19-08-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Rainesh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:44:
[...]

Heb je mib2 of mib3 erin? In geval van MIB2, open sfeerverlichting menu, druk dan naar rechts en daar kun je individueel voetverlichting aanzetten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zo diep in de materie zit, dus ik heb eigenlijk geen idee wat mib2 of mib3 is. Vandaag even uitgebreid lopen zoeken, maar ik zie geen sfeerverlichting staan, ik zie alleen instapverlichting die ik aan en uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

GioStyle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zo diep in de materie zit, dus ik heb eigenlijk geen idee wat mib2 of mib3 is. Vandaag even uitgebreid lopen zoeken, maar ik zie geen sfeerverlichting staan, ik zie alleen instapverlichting die ik aan en uit kan zetten.
Dat is idd je voeten verlichting die dan aan of uit gaat bij openen deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bart ® schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:05:
[...]

Dat is exact de bedoeling. Behalve dat ik (een van) mijn handen gewoon aan het stuur heb, maar dat dat vaak te licht is voor detectie, waardoor ik regelmatig te zien krijg dat ik het stuur moet vasthouden, dat ik gewoon vast heb. Maar ik vraag niet om een morele discussie, ik vraag om een oplossing.
Dat zou voor mij de lane assist ook bruikbaar maken, laat maar even weten of je het werkend hebt gekregen. Heb zelf wel een andere auto (Skoda Octavia 3), maar ben toch benieuwd.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:22:
[...]

Dat zou voor mij de lane assist ook bruikbaar maken, laat maar even weten of je het werkend hebt gekregen. Heb zelf wel een andere auto (Skoda Octavia 3), maar ben toch benieuwd.
Ik kom hier zelf helaas niet verder mee... Ik heb op Ali wel vergelijkbare modules gevonden (zelfde typenr), maar daar staat niet bij of het simpelweg een vervangend exemplaar is in geval van een defect, of dat het een aangepaste module is voor permanent handsfree. Om dan weer 30+ euro neer te tellen voor iets dat wederom niet werkt, vind ik ook weer zoiets... Maar mocht ik op een gegeven moment toch een oplossing vinden, dan laat ik dat zeker even weten!

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Beekforel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:44:
Nou is over het algemeen men niet zo enthousiast over de Chinese vcds cloon kabels etc. Maar ik zat mij af te vragen, wat is het risico hierin precies? Er vanuit gaande dat de waardes die door de app gezet worden overeen komen met de vcds waardes lijkt mij het wel mee te vallen?
Ik heb laatst met zo'n kloon mogen spelen, en als je de bijgeleverde "gekraakte" software installeert dan krijg je er een paar trojans en virussen bij, de handleiding zegt dan ook dat je je virusscanner uit moet zetten voor installatie |:( . Verder werkt de applicatie precies hetzelfde als de echte, maar je krijgt geen updates dus je zit vast aan die versie. De officiële versie van de software werkt niet met de kloon-kabel, dus de enige redelijk veilige oplossing is een burner laptop of een virtual machine er voor gebruiken.

Daarnaast is het natuurlijk moreel niet juist om illegaal verkregen software te gebruiken, al helemaal als je het voor commerciële doeleinden zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@W1LL3M dat ben ik met je eens, maar hoe zie je dat met zo'n dongle die ik heb (lm327) icm bijvoorbeeld Car Scanner dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Beekforel schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:07:
@W1LL3M dat ben ik met je eens, maar hoe zie je dat met zo'n dongle die ik heb (lm327) icm bijvoorbeeld Car Scanner dan?
Met zo'n LM327 kun je alleen standaard OBD2 zaken volgens mij, zoals foutcodes uitlezen en resetten. Wat de standaard garage ook moet kunnen dus. Voor mijn Golf 3 kon ik er bijvoorbeeld ook sleutels mee inleren, maar bij modernere auto's gaat dat niet meer. Meestal moet je bij de dealer zijn om hen met hun merk-eigen dealer-only software aanpassingen te laten doen. Voor VAG heb je daarnaast VCDS, wat grotendeels hetzelfde kan als de dealer software maar is gemaakt door Ross-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

W1LL3M schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:00:
[...]

Met zo'n LM327 kun je alleen standaard OBD2 zaken volgens mij, zoals foutcodes uitlezen en resetten. Wat de standaard garage ook moet kunnen dus. Voor mijn Golf 3 kon ik er bijvoorbeeld ook sleutels mee inleren, maar bij modernere auto's gaat dat niet meer. Meestal moet je bij de dealer zijn om hen met hun merk-eigen dealer-only software aanpassingen te laten doen. Voor VAG heb je daarnaast VCDS, wat grotendeels hetzelfde kan als de dealer software maar is gemaakt door Ross-Tech.
Ik kan, icm Car Scanner, de aanpassingen die ik tot nu toe heb geprobeerd uitvoeren. Ik heb wat kleine dingen aangepast, tear wipe, weergave blowerstand, wat extra info op matrixdot schermpje aangezet. Ging allemaal goed met die 10 dollar dongel van misschien wel 10 jaar oud op een auto uit 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Is er in regio
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
nog iemand die foutcodes kan uitlezen? Vcds locatie lijst lijkt noordholland loos te zijn :p
Auto uit 2021

[ Voor 9% gewijzigd door Soullancer op 09-09-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:36
Soullancer schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:30:
Is er in regio Alkmaar nog iemand die foutcodes kan uitlezen? Vcds locatie lijst lijkt noordholland loos te zijn :p
Auto uit 2021
Ik heb een OBDeleven, dus als het om een VAG-auto gaat, kan ik dat wel.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Wild Chocolate schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:13:
[...]

Ik heb een OBDeleven, dus als het om een VAG-auto gaat, kan ik dat wel.

***members only***
Pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:22:
[...]

welk bouwjaar was je Octavia ookal weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rainesh schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:15:
[...]

welk bouwjaar was je Octavia ookal weer?
Het is een Octavia 3 RS van 2014 met dus een MIB2.5 systeem en Canton MIB2 versterker.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sp33dFr34k schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:09:
[...]

Het is een Octavia 3 RS van 2014 met dus een MIB2.5 systeem en Canton MIB2 versterker.
Maar met een 5Q front camera systeem, dus daar kan geen tijd van verlengd worden. Alleen met 3Q en 2Q camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rainesh schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:10:
[...]

Maar met een 5Q front camera systeem, dus daar kan geen tijd van verlengd worden. Alleen met 3Q en 2Q camera's
Ah, dat is jammer. Bedankt voor de info in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Onze Ibiza is van 2015. Volgens de RDW een 6J, maar als ik kijk naar wat er op en aan zit (uitgebreide headunit, eigenlijk full options) zou ik eerder zeggen dat het onderhuids een 6P is.

Als ik in OBD11 kijk zijn er voor de 6P veel meer codings beschikbaar.
Hoe kom ik er achter of de 6P dingen ook voor die van ons werken? Is dat een kwestie van trial & error of is daar vooraf iets over te zeggen, bijvoorbeeld obv vin of optielijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Vcds eraan hangen en kijken. Kan andere modules zijn. Net een overgangsmodel zou zomaar kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 22:03
The Eagle schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:04:
Onze Ibiza is van 2015. Volgens de RDW een 6J, maar als ik kijk naar wat er op en aan zit (uitgebreide headunit, eigenlijk full options) zou ik eerder zeggen dat het onderhuids een 6P is.

Als ik in OBD11 kijk zijn er voor de 6P veel meer codings beschikbaar.
Hoe kom ik er achter of de 6P dingen ook voor die van ons werken? Is dat een kwestie van trial & error of is daar vooraf iets over te zeggen, bijvoorbeeld obv vin of optielijst?
Bedoel je met die voorgeprogrammeerde apps in obd11?
Doe jezelf een plezier en gebruik die niet, die gooien vaak dusdanig van alles in de war, en succes met terug zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die voorgeprogrammeerde apps geven aan wat mogelijk is. Coding die ik zelf met longcoding (heb de oude obd11 pro licentie nog :) ).

Maar gaat me met name om te kijken wat er allemaal kan. Gerritspeek verwijst naar een draadje op seat online dat dood is, en stemei.de lijkt een dns issue te hebben / uit de lucht te zijn.

Via obd11 kan ik wel naar het forum voor de desbetreffende uitvoering / auto, daar staat de longcoding. Maar dan moet ik wel enige zekerheid hebben dat ik die kan gebruiken op de auto.

Vcds heb ik helaas niet de beschikking over...

[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 15-09-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik heb grootlicht assistent maar geen driekhoek in de voorruit. Zie wel iets dat op een camera lijkt in mijn voorruit. Is het mogelijk om verkeersbordherkenning en lane assist hiermee te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Als je een camera hebt in de spiegelvoet (import autos) heb je een low camera en die kan geen lane assist of verkeersbordenherkenning

Je moet een driehoekscamera in je voorruit hebben dan wel. Plaats even een foto van de voorruit dan zien we het snel

[ Voor 15% gewijzigd door Antera op 16-09-2024 21:18 ]

• Untouchablezz20
  • Nu online
Antera schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:17:
Als je een camera hebt in de spiegelvoet (import autos) heb je een low camera en die kan geen lane assist of verkeersbordenherkenning

Je moet een driehoekscamera in je voorruit hebben dan wel. Plaats even een foto van de voorruit dan zien we het snel
Is inderdaad een low camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Laatst online: 28-05 10:14
Ik heb een VW Polo 2024 1.0 MPI in bestelling, instapversie. Heeft Digital Cockpit, Lane Assist, Side Assist, Cruise Control.. Vroeg me af of je hierop ACC kan vrijspelen middels VCDS.

Kan iemand me hiermee op pad helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dit is niet mogelijk kan je kopen in de shop in je mediasysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GkkeGerrit
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Heb een Fabia uit 2018 waarvan Smartlink (en dus Android Auto) nog niet geactiveerd is.

Ik las in oudere berichten op verschillende fora dat dit met VCDS ook niet geactiveerd kan worden. Echter zie ik activatie nu wel aangeboden worden voor een lagere prijs dan de licentie.

Kan dit inmiddels wel? Of gaat dit dan om een bepaald script waarvoor eerst developer mode nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GkkeGerrit schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 23:43:
Heb een Fabia uit 2018 waarvan Smartlink (en dus Android Auto) nog niet geactiveerd is.

Ik las in oudere berichten op verschillende fora dat dit met VCDS ook niet geactiveerd kan worden. Echter zie ik activatie nu wel aangeboden worden voor een lagere prijs dan de licentie.

Kan dit inmiddels wel? Of gaat dit dan om een bepaald script waarvoor eerst developer mode nodig is?
Stuur mij een PB met je chassisnummer en softwareversie. Wellicht dat ik je wel mee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:51
Dag allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe station, passat facelift bouwjaar vanaf 2020 in elegance of r-line uitvoering. Ik heb er een gezien die ik interessant vind maar die heeft geen rear view camera. Deze wil ik er eigenlijk wel op hebben en ik vind de oplossing van vw waar hij in het embleem zit wel mooi. Een stuk terug in dit topic las ik dat deze niet zelf te coderen is. Is dit nog steeds zo of is de OEM rear view camera zonder mega operatie achteraf toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jweetje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:15:
Dag allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe station, passat facelift bouwjaar vanaf 2020 in elegance of r-line uitvoering. Ik heb er een gezien die ik interessant vind maar die heeft geen rear view camera. Deze wil ik er eigenlijk wel op hebben en ik vind de oplossing van vw waar hij in het embleem zit wel mooi. Een stuk terug in dit topic las ik dat deze niet zelf te coderen is. Is dit nog steeds zo of is de OEM rear view camera zonder mega operatie achteraf toe te voegen?
Heb je een linkje naar de bewuste auto? Passat is NL alleen in pakketten uitgevoerd en volgens mij was de achteruitrijcamera vrij standaard.
Kan natuurlijk zijn dat het een import is, in DLD was meer mogelijk qua opties en een kalere standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
https://wittebrug.nl/occa...-889-bb/benzine/39472627/
Deze lijkt origineel NL te zijn. Wel gek inderdaad, de meeste hebben een camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 18:03
Hallo, nieuw op dit forum maar niet op tweakers!

Ik heb een tiguan uit 2011, een 2 liter all wheel drive r-line dsg. Nu heb ik de rechterachterportier op kinderslot gezet. Echter gaat dat portier nu niet meer open en dicht op de AB. Voor zover ik weet is dit sinds ik het portier op kinderslot heb gezet en heb ik het niet eerder gemerkt.

Zou het kunnen zijn dat dit eerder in de software aangepast is. Ik denk hieraan omdat ook het raam van dit portier niet meedoet met ingedrukt houden van openen en/of sluiten knoppen op de AB.

Linksvoor/achter, rechtsvoor en dakraam doen het allemaal wel op de AB.

Weet iemand raad? Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

horrik000 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:28:
Hallo, nieuw op dit forum maar niet op tweakers!

Ik heb een tiguan uit 2011, een 2 liter all wheel drive r-line dsg. Nu heb ik de rechterachterportier op kinderslot gezet. Echter gaat dat portier nu niet meer open en dicht op de AB. Voor zover ik weet is dit sinds ik het portier op kinderslot heb gezet en heb ik het niet eerder gemerkt.

Zou het kunnen zijn dat dit eerder in de software aangepast is. Ik denk hieraan omdat ook het raam van dit portier niet meedoet met ingedrukt houden van openen en/of sluiten knoppen op de AB.

Linksvoor/achter, rechtsvoor en dakraam doen het allemaal wel op de AB.

Weet iemand raad? Alvast bedankt voor het meedenken!
Is dat een elektronisch kinderslot of de fysieke versie (dus met een soort van switch in de deur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:05:
[...]

Is dat een elektronisch kinderslot of de fysieke versie (dus met een soort van switch in de deur)?
Het betreft de fysieke variant.

Ik heb al geprobeerd deze weer terug te zetten, beide standen geprobeerd. Dat uiteraard ook gelukt is, maar de deur gaat nog steeds niet op slot met de AB.

Boven het fysieke kinderslot zit nog een slot instelling. Afgedekt met een rubber dopje. Als ik die omzet is de deur op slot en kan ik deze alleen openen als ik de hendel aan de binnenkant gebruik. Daarmee kan de deur niet geopend worden (want kinderslot) maar kan ik de deur wel van de buitenkant openen,

Ik heb overigens geen fysiek sleutelgat op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Eens uitlezen en kijken in de meetwaarden of er iets te zien is maar omdat ook het raam ee issue is kan het goed bedrading of deurmodule zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
Antera schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:21:
Eens uitlezen en kijken in de meetwaarden of er iets te zien is maar omdat ook het raam ee issue is kan het goed bedrading of deurmodule zijn .
Duidelijk. Ik ga het eens uit laten lezen en kijken of ik iets kan vinden. Mochten er nog ideeën zijn dan hoor ik ze graag.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

horrik000 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:25:
[...]

Duidelijk. Ik ga het eens uit laten lezen en kijken of ik iets kan vinden. Mochten er nog ideeën zijn dan hoor ik ze graag.

Bedankt voor het meedenken.
Kom je uit de buurt van Breda kan ik je ermee helpen stuur me dan even een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horrik000
Antera schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:05:
[...]

Kom je uit de buurt van Breda kan ik je ermee helpen stuur me dan even een pm
Helaas, afkomstig uit Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen vrijdag een nieuwe Kodiaq opgehaald. En nu al helemaal gek aan het worden van die snelheidswaarschuwing.

@Rainesh @Antera is deze toevallig in zijn geheel uit te programmeren? Zie de Kodiaq 2 nog niet terug in de lijsten.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 09-12-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:13

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MikeyMan schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:04:
Afgelopen vrijdag een nieuwe Kodiaq opgehaald. En nu al helemaal gek aan het worden van die snelheidswaarschuwing.

@Rainesh @Antera is deze toevallig in zijn geheel uit te programmeren? Zie de Kodiaq 2 nog niet terug in de lijsten.
Als je een gebruiker aanmaakt en deze optie uitschakelt?

Trouwens, het went vanzelf. Maar ik vind het ook een nutteloze optie. Leest alleen borden met een snelheid erop vermeld. Het bord autoweg wordt niet herkend.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:35:
[...]

Als je een gebruiker aanmaakt en deze optie uitschakelt?

Trouwens, het went vanzelf. Maar ik vind het ook een nutteloze optie. Leest alleen borden met een snelheid erop vermeld. Het bord autoweg wordt niet herkend.
Voor zover ik nu merk staat ie elke keer weer aan.

Het is vooral irritant omdat ie niet de hele situatie mee kan krijgen.
Staat er bij een opbreking een bord 30, blijft ie daarbij tot het volgende bord langs komt. Wat lang kan duren. Daarnaast is het natuurlijk strak een afgeronde snelheid. Het verkeer rijdt vaak net een paar kilometer harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Kan je niwt uit zetten definitief ook niet onder andere profielen.

Al deze nieuwe modellen draaien met nieuwe veiligheden en zijn zo ie zo niet codeerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Obd11 heeft schijnbaar een oneclick app voor bepaalde modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Antera schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:44:
Kan je niwt uit zetten definitief ook niet onder andere profielen.

Al deze nieuwe modellen draaien met nieuwe veiligheden en zijn zo ie zo niet codeerbaar
Ai... Tis echt ongelofelijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Rainesh schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:15:
Obd11 heeft schijnbaar een oneclick app voor bepaalde modellen
Klopt naar werkt vaak niet heb ik al gelezen 😀

Zoals zo vaak roepen ze van alles maar .....

[ Voor 9% gewijzigd door Antera op 09-12-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb van de week een Seat Ateca uit 2017 opgehaald - vooralsnog prima tevreden met wat minder functies dan op mijn lease KIA, maar het gebrek aan het draaien van de rechterspiegel bij achteruit rijden / inparkeren vind ik eigenlijk het meest irritante.

Nu lees ik veel gemengde verhalen over de mogelijkheden voor het unlocken van deze functie - is dit standaard mogelijk bij de Ateca of moet hiervoor nog een bepaald pakket aanwezig zijn?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dit kan gecodeerd worden en kan ik voor je doen.

Let wel naderhand gecodeerd kantelt hij beperkt mits je geheugenstoelen hebt dan kan je de kanteling zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Antera schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:33:
Dit kan gecodeerd worden en kan ik voor je doen.

Let wel naderhand gecodeerd kantelt hij beperkt mits je geheugenstoelen hebt dan kan je de kanteling zelf bepalen
Wat houdt dat precies in? Dat de kanteling dus 'voor altijd' hetzelfde blijft qua stand van de spiegels?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ik begrijp je vraag helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Voor zover ik weet heb ik geen geheugenstoelen, houdt dat in dat ik de kanteling niet zelf in kan stellen?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

LAD93 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:25:
[...]

Voor zover ik weet heb ik geen geheugenstoelen, houdt dat in dat ik de kanteling niet zelf in kan stellen?
Idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Bij mijn Octavia 5E (2016, station, Joy-uitvoering) heb ik een MIB2 en deze week een achteruitrijcamera van ome ali geïnstalleerd. Doet het perfect, ook samen met parkeersensoren.
Ik zie long codes online voor verschillende views, waaronder trekhaak specifiek. Zou dit werken op zo'n camera of heb ik dan de OEM cameramodule nodig? :)

[ Voor 38% gewijzigd door stevenP op 27-12-2024 17:30 . Reden: link cleanup ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011

mb1

Gisteren mijn B8.5 Passat ingeruild voor een B9.
Hier is verder niets mee mogelijk qua tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 19:30
@Rainesh ik heb hier nou in de werkplaats een tiguan uit 2019 staan waar de speakers van de virtual cockpit defect was, deze hebben we vervangen maar er blijft een harde fout in zitten. We beschikken over odis, is er een mogelijkheid om die fout er uit te krijgen als we beide sleutels hebben? Speaker werkt overigens wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 22:08
jweetje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:13:
https://wittebrug.nl/occa...-889-bb/benzine/39472627/
Deze lijkt origineel NL te zijn. Wel gek inderdaad, de meeste hebben een camera
Heb je hier misschien nog wat over gevonden? Ik heb een GTE zonder camera en wil deze graag inbouwen. Op ali staan oem camera's met nieuw logo ( low en high, weet niet of het uitmaakt welke je kiest dat de auto aan iets moet voldoen ) voor rond de 200 euro met kabelboom. Kan ik die gewoon inbouwen of geeft dat problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:51:
@Rainesh ik heb hier nou in de werkplaats een tiguan uit 2019 staan waar de speakers van de virtual cockpit defect was, deze hebben we vervangen maar er blijft een harde fout in zitten. We beschikken over odis, is er een mogelijkheid om die fout er uit te krijgen als we beide sleutels hebben? Speaker werkt overigens wel weer.
je moet de tellerbak updaten en dan is de fout weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Kan iemand me op weg helpen hoe ik de e-sound van de e-golf deactiveer? Maak gebruik van VCDS.

Gevonden!

[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-01-2025 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 23:12

MieJuul

3970Wp

Wij hebben een Skoda Enyaq via occasion lease.
Deze heeft een tijdje terug een software update gehad, sindsdien werkt de achteruitrijcamera niet meer.
Het blijkt een achteraf ingebouwde camera te zijn die niet in de standaard configuratie zit.

Kan me niet voorstellen dat dit heel ingewikkeld is om op te lossen, maar via de leasemaatschappij krijg ik nul op rekest.

Iemand die dit weet te fixen?
(Regio Drechtsteden)

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MieJuul schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:02:
Wij hebben een Skoda Enyaq via occasion lease.
Deze heeft een tijdje terug een software update gehad, sindsdien werkt de achteruitrijcamera niet meer.
Het blijkt een achteraf ingebouwde camera te zijn die niet in de standaard configuratie zit.

Kan me niet voorstellen dat dit heel ingewikkeld is om op te lossen, maar via de leasemaatschappij krijg ik nul op rekest.

Iemand die dit weet te fixen?
(Regio Drechtsteden)
@Antera (Breda ) óf @Rainesh (Den Haag) kunnen dit volgens mij wel voor je fixen (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
Weet iemand hier of het volgende mogelijk is op mijn passat:

-Ik wil graag de puddle lights (onder de buitenspiegels ) aan hebben als ik de achteruit versnelling inschakel en/of als de camera gebruikt wordt.

Ik heb nu het probleem dat het beeld dat ik van de linker spiegel gebruik om de oprit op te rijden in de schaduw valt van de straat verlichting en dus heel donker als ik in het donker thuis kom. De puddle lights aan zou enorm helpen :-).
Het gaat om een passat B8 uit eind 2019 met discover pro, area view (360 graden) en dus verlichting in de spiegels. Alle hardware is aanwezig zou ik zeggen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 22:03
al gezocht?

code:
1
2
3
4
5
6
7
Module 9 – Central Electrics
Security Access: 31347
Adaptation -> Aussenlicht übergreifend -> Umfeldleuchte als Manoevrierleuchte
- Not active, Active
Module 6C – Rear View Camera
Long Coding -> Manoeuvre Light
- Of, On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
Hoe kan ik die niet gevonden hebben?! Sorry! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:26
Ik wil graag in 44 (steering)--->10(adaption)--> Support power aanpassen van 100% naar 40%

Volkswagen tiquan 2016
Vcds 25.3.0

Ik kan het namelijk zelf aanpassen met security code 44595 en 28183 of moet ik een andere code hebben?
Het word succesvol opgeslagen door vcds.

Stuurbekrachtiging is dan met lopende motor daadwerkelijk 40%

Echter wanneer de auto van contact af is word deze weer gereset naar 100% stuurbekrachtiging in vcds

Het maakt niet uit welk driver profile ik selecteer.

Alvast bedankt

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Niet aanpasbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zonnepaneelxl schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:19:
Ik wil graag in 44 (steering)--->10(adaption)--> Support power aanpassen van 100% naar 40%

Volkswagen tiquan 2016
Vcds 25.3.0

Ik kan het namelijk zelf aanpassen met security code 44595 en 28183 of moet ik een andere code hebben?
Het word succesvol opgeslagen door vcds.

Stuurbekrachtiging is dan met lopende motor daadwerkelijk 40%

Echter wanneer de auto van contact af is word deze weer gereset naar 100% stuurbekrachtiging in vcds

Het maakt niet uit welk driver profile ik selecteer.

Alvast bedankt
Waarom wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Ik zie dat degene die uit Zwolle komt niet meer actief is op dit forum. Zijn er toevallig nog slimme koppen in de buurt van Zwolle die met VAGcom of VCDS om kunnen gaan en mij willen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Weet iemand wat ik moet coderen om de standaard temperatuur in een e-up te veranderen?

En hoe ik zorg dat het geluid aan blijft zodra ik achteruit rij?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hoe kom ik er achter wat ik moet aanpassen met long coding om bepaalde functies te activeren op mijn Audi E-Tron? Ik gebruikte voorheen altijd OBDeleven, maar die one click apps zijn zo duur geworden...

Ik wil bijvoorbeeld VIM (Video In Motion) activeren, maar ik gebruik dat letterlijk 2x per jaar als we met de auto op vakantie gaan zodat de andere inzittende iets kunnen kijken, dat is me het geld niet echt waard dat OBDeleven vraagt. Nu heb ik wel een pro account waarmee je aanpassingen kunt doen middels long coding, daarmee zou het ook mogelijk moeten zijn dit soort zaken te activeren.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
miicker schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:36:
Hoe kom ik er achter wat ik moet aanpassen met long coding om bepaalde functies te activeren op mijn Audi E-Tron? Ik gebruikte voorheen altijd OBDeleven, maar die one click apps zijn zo duur geworden...

Ik wil bijvoorbeeld VIM (Video In Motion) activeren, maar ik gebruik dat letterlijk 2x per jaar als we met de auto op vakantie gaan zodat de andere inzittende iets kunnen kijken, dat is me het geld niet echt waard dat OBDeleven vraagt. Nu heb ik wel een pro account waarmee je aanpassingen kunt doen middels long coding, daarmee zou het ook mogelijk moeten zijn dit soort zaken te activeren.
naar mijn weten zijn die oneclicks puur eenvoudige 'patches' die op de achtergrond eigenlijk longcoding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
stevenP schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:20:
[...]

naar mijn weten zijn die oneclicks puur eenvoudige 'patches' die op de achtergrond eigenlijk longcoding doen.
Klopt, maar dan moet je dus wel weten wat je moet coderen :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@miicker In OBD11 naar je garage gaan, voertuig selecteren, en dan discussions. Kom je als het god is in het juiste deel van het forum terecht voor jouw auto. Mocht dat niet lukken, via zelfde weg naar forum en dan via home even naar juiste merk / type navigeren. En dan hoop ik dat VIM er bij staat voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
miicker schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:36:

Video in Motion is bij mijn weten behoorlijk ingewikkeld om zelf te longcoden (ik geloof dat je daar een specifieke code voor nodig hebt, die berekend wordt op basis van info uit jouw apparaat o.i.d.).

software zoals More Incredible Bash en MIB2-toolbox kunnen het echter ook en zijn denk ik een stuk laagdrempeliger.

Je kan hier eens kijken wat er voor jouw entertainmentsysteem mogelijk is:
https://mib-helper.com/
Als je daar de software train (die kan je aflezen uit het service menu) van jouw systeem invoert, krijg je een overzicht met wat er voor mogelijkheden zijn.

Dit zijn bijvoorbeeld de opties voor mijn Passat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OO8-kwdxLmnQjG_CBIH26onnMT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fxPyGZRGzg61c0tuNvvfLnxK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-05-2025 20:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

De toola zijn niet voor deze auto.

Coderen kan verschillen per auto en daarom altijd belangrijk te weten wat je doet. Ik doe het al 25 jaar en ik doe alles handmatig.

1 click apps hebben all diverse autos op zijn kop gegooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
Wild Chocolate schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:19:
[...]

Video in Motion is bij mijn weten behoorlijk ingewikkeld om zelf te longcoden (ik geloof dat je daar een specifieke code voor nodig hebt, die berekend wordt op basis van info uit jouw apparaat o.i.d.).

software zoals More Incredible Bash en MIB2-toolbox kunnen het echter ook en zijn denk ik een stuk laagdrempeliger.

Je kan hier eens kijken wat er voor jouw entertainmentsysteem mogelijk is:
https://mib-helper.com/
Als je daar de software train (die kan je aflezen uit het service menu) van jouw systeem invoert, krijg je een overzicht met wat er voor mogelijkheden zijn.

Dit zijn bijvoorbeeld de opties voor mijn Passat:
[Afbeelding]
Waar kan ik de SW train van een ID.4 vinden?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
driel24 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Eerste hit als ik zoek op "how to find SW train volkswagen"
https://www.golfmk7.com/f...ead-unit-you-have.391829/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
stevenP schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Eerste hit als ik zoek op "how to find SW train volkswagen"
https://www.golfmk7.com/f...ead-unit-you-have.391829/
Die heb ik ook gezien. Maar werkt helaas niet bij een Id4.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
driel24 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Ik heb geen ervaring met de ID4, maar als ik zo even zoek, zie ik dat de elektrische VW's een compleet ander systeem hebben dan de ICE-auto's:
https://www.reddit.com/r/...rsions_mib_definition_sw/

Geen MIB, maar ICAS. Ik denk dat je specifiek daarop moet zoeken om te vinden of daar wat mee mogelijk is. Maar er is een goede kans dat dat een stuk ingewikkelder is, omdat het nog veel meer geïntegreerd schijnt te zijn met het voertuig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuckoo
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19-05 21:36
@Rainesh / @Antera

Weten jullie of het inmiddels mogelijk is om verborgen autofuncties te activeren d.m.v. VCDS bij een AUDI Q4 uit 2023?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Cuckoo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:35:
@Rainesh / @Antera

Weten jullie of het inmiddels mogelijk is om verborgen autofuncties te activeren d.m.v. VCDS bij een AUDI Q4 uit 2023?
Zit sfd beveiliging op, makkelijkste met obd11 of Odis online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuckoo
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19-05 21:36
@Rainesh Dank voor supersnelle reactie! Kun jij hier wellicht iets in betekenen en over welke soort autofuncties praten we dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Cuckoo op 13-05-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:16

martijn v o

Certified by Enphase.

Rainesh zit even te eten, dus zal ik even antwoorden:

Mogelijke aanpasssingen (afhankelijk van basisuitvoering auto en gekozen opties):

Akoestische bevestiging activeren met openen en sluiten
Akoestische bevestiging instelbaar in het menu
Gordel waarschuwing uit
Interieurverlichting langzaam opkomend en afvallend
Achterlichten overdag aan met dagrijverlichting
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
Anti Carjacking instelbaar in menu
Grootlicht assistent geheugenstand activeren
3de remlicht mee laten knipperen bij openen en sluiten
Ramen nog 1 minuut bedienbaar maken met de bestuurdersdeur na uitzetten contact
Comfort knipperen aanpassen naar 4/5x knipperen

De volgende zaken zijn tegen meerprijs

Video in motion
Wireless Carplay/Android auto

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Knip

[ Voor 86% gewijzigd door Notna op 13-05-2025 22:27 . Reden: Dit is wel heel erg reclame maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
Dat derde remlicht mee knipperen heb ik ook even gehad op mijn 2018 A3 etron. Totdat iemand melde dat als ik richting aangaf, het 3e remlicht aanging. Functie weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Als noodknipperen aan staat is dit het effect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Hey @vinom, Zou mijn naam uit de TP gehaald kunnen worden uit het kopje "Bij wie moet ik hiervoor zijn?" b.v.d.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php