Ben het even kwijt.
10 dagen geleden heb ik mijn nieuwe auto ontvangen een VW T-Cross 2024 facelift.
Voor deze auto had ik een Seat Leon ST 2014 facelift, en daarop heb ik met OBD11 heel wat aanpassingen gedaan.
Daarna een hele tijd eruit geweest en wilde wat simpele dingen activeren.
Zolang eruit geweest dat ik dus nu pas iets lees over SFD beveiling ;-)
En heb dus nu een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik begrijp dat we tegenwoordig met SFD-bescherming te maken hebben, maar ik denk dat er meer aan de hand is, zoals ik zal proberen uit te leggen.
Mijn setup:
- VW T-Cross 2025
- OBD Next Gen
- VAG Pro Lifetime
- 2FA geactiveerd
- Samsung S25+
- App-versie: 0.97.0 (10753)
Zo wilde ik eerst de Scandinavische dagrijverlichting (DRL) activeren.
Bij de eerste poging om mijn wijziging te bevestigen in module 09 kreeg ik een foutmelding: "Er is iets misgegaan, probeer het opnieuw."
Daarna ben ik naar de SFD-sectie gegaan en heb handmatig de SFD ontgrendeld, wat werd bevestigd met "Succes".
Toen ik het opnieuw probeerde, verscheen echter weer dezelfde foutmelding: "Er is iets misgegaan, probeer het opnieuw."
Na twee dagen zoeken op internet en allerlei pogingen kreeg ik een ander idee:
Wat gebeurt er als ik iets probeer aan te passen in een niet-beveiligde module?
Ik ging naar module 08 en wilde de blower-snelheid in automatische modus activeren.
Maar na het drukken op de bevestigingsknop kreeg ik weer: "Er is iets misgegaan, probeer het opnieuw."
Hmmmm…
Dan maar proberen met één van de bekende beveiligingscodes.
Dus probeerde ik een paar bekende codes in te voeren, maar telkens kreeg ik dezelfde foutmelding: "Er is iets misgegaan, probeer het opnieuw."
Daarom heb ik de app-cache en -gegevens gewist en de app verwijderd.
Na opnieuw installeren alles weer geprobeerd maar zonder succes.
Ik zit nu dus vast en heb geen idee waar ik moet zoeken of wat ik nog kan proberen.
Dus ik vermoed dat het geen probleem met de auto zelf is, toch?
Aangezien zelfs niet-beveiligde modules niet gewijzigd kunnen worden en geen enkele beveiligingscode wordt geaccepteerd.