[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 264 265 Laatste
Acties:

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cxxxx71 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:38:
Meestal maak ik gebruik van een openbare laadpaal van Total Energies. Om de laadsessie te starten gebruik ik mijn Tesla Multipas. Na het beëindigen van de laadsessie, staat deze altijd direct in de geschiedenis van mijn Tesla app en worden de kosten direct afgeschreven.
De laatste 2 sessies vind ik niet terug in de geschiedenis en de kosten worden ook niet afgeschreven. Ook zie ik de laadpaal niet meer in de Tesla app op de kaart. Ik lijk wel gratis te kunnen laden (nu niet vragen waar die laadpaal staat [Afbeelding: Beaming face with smiling eyes :grin:]) .
Ergens zal er een storing zijn, en ik geloof ook wel dat de kosten in rekening gebracht zullen worden. Maar voor mijn persoonlijke overzicht vind ik dit toch wel onhandig.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Zo ja, hoe lang duurde het voordat dit gefixt werd? Andere aanbieders zoals de ANWB tonen de laadpaal wel op hun kaart.
Ze kunnen betaling eisen tot 2 jaar na het laden. En als ze het stuiten nog langer.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54
Madman_K schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:50:
Stopt charge point helemaal voor particulieren?

Ik kreeg deze mai

ChargePoint, Inc.
Hallo,

We schrijven u om u te informeren over een aanstaande wijziging van uw ChargePoint-account.

De ChargePoint-app in Europa is alleen beschikbaar voor bestuurders van wie het laden is ingesteld via een verbinding met hun werkgever, laadpaal exploitant, wagenparkbeheerder, stationseigenaar of autoleasemaatschappij.

Als uw laden niet op die manier is ingesteld, kunt u vanaf 30 juni geen RFID-kaart meer gebruiken om op te laden of de app gebruiken om laadpunten te vinden, een sessie te starten en te betalen.

Dit betekent niet dat u niet meer kunt laden bij ChargePoint-laders of laadstations die via het ChargePoint-platform worden beheerd. Elk dergelijk laadstation blijft voor u toegankelijk en u kunt een sessie starten door een contactloze bankpas te gebruiken waar beschikbaar of door een andere laadapp te gebruiken die u al vertrouwt. U kunt ook contact opnemen met de stationseigenaar om te informeren naar eventuele aangeboden oplaadverbindingsprogramma's.

Als u een positief saldo heeft op uw ChargePoint-account, kunt u een terugbetaling aanvragen door dit formulier in te dienen.

U kunt onze nieuwste Servicevoorwaarden voor bestuurders raadplegen voor meer informatie.

Meer informatie: https://www.chargepoint.c...er-app-access-change-faqs

Met vriendelijke groet,

— Het ChargePoint-team
Heeft iemand al het saldo van zijn/haar ChargePoint US account terug gekregen? Begin juni heb ik een aanvraag gedaan voor terugstorting van m'n saldo van circa € 15,-. Het zou maximaal 3 maanden duren voordat je het zou terug hebben. Echter, we zijn nu 4 maanden verder en er is nog steeds niets teruggestort...

Cupra Born Performance 58 kWh

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 08:11
nathalia schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:28:
[...]

Heeft iemand al het saldo van zijn/haar ChargePoint US account terug gekregen? Begin juni heb ik een aanvraag gedaan voor terugstorting van m'n saldo van circa € 15,-. Het zou maximaal 3 maanden duren voordat je het zou terug hebben. Echter, we zijn nu 4 maanden verder en er is nog steeds niets teruggestort...
Ik wou de aanvraag doen, nadat ze al gestopt waren, maar toe werkte de link niet meer.

Maar vol verbazing was het restbedrag begin augustus wel teruggeboekt. ( In mijn geval was het nog geen €10, via PayPal)

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-10 12:35
dekoningterijk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 13:37:
Meer mensen die de Charge Assist-app van TotalEnergies gebruikten in Utrecht-stad voor de dynamische laadtarieven? Die app werkt inmiddels niet meer goed op de Total-palen. Ze dwingen je naar de Charge Europe-app.

Maar wát een gedrocht van een app is dit. Laadsessies starten vaak niet (heb inmiddels vier 30 euro-reserveringen op m'n rekeningen) en afsluiten lukt ook in de helft van de gevallen niet. Is iemand bekend met alternatieven? Dynamisch laden voor 35 cent tussen 11-15u is namelijk wel heel aantrekkelijk.
Ik gebruik de charge Europe app op de Total palen. Gaat eigenlijk altijd goed. Wel moet je de sessie in de app eerst starten en daarna pas de stekker in de paal. Als je de stekker er al in hebt zitten denkt hij dat de paal bezet is.

Je kunt ook de qr code op de paal scannen en zo de sessie starten.

De app is niet geweldig maar de €0,35 tussen 12-15 uur maakt dat wel goed

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08
[...]
Yes, ik had het vrij snel na de aankondiging teruggevraagd via het formulier en kreeg mijn € 55,22 saldo op 16 juli teruggestort op mijn creditcard.

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slinnenb schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:03:
[...]

Ik gebruik de charge Europe app op de Total palen. Gaat eigenlijk altijd goed. Wel moet je de sessie in de app eerst starten en daarna pas de stekker in de paal. Als je de stekker er al in hebt zitten denkt hij dat de paal bezet is.
Ah dat doet de OVO app met Total palen ook! Ik had het al toegeschreven aan een gare update van de OVO app maar het ligt aan de palen dus!

Heel irritant

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
JvS schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 07:52:
Ah dat doet de OVO app met Total palen ook! Ik had het al toegeschreven aan een gare update van de OVO app maar het ligt aan de palen dus!
En met OVO laadpas (i.p.v. de app)?

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:59
JvS schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 07:52:
[...]

Heel irritant
Ik heb hetzelfde probleem met Electroverse. Ik dacht al dat het aan mij lag en begon al te twijfelen of ik de juiste volgorde aanhield.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

Yucko

One clown to rule them all !

Essent stapt in openbare snellaad-infrastructuur
E.ON Drive Infrastructure neemt het voormalige snellaadnetwerk van BP over en gaat bij de exploitatie samenwerken met Essent. Hierdoor breidt Essent zijn energiediensten uit met snelladen. Het gaat in totaal om 79 snellaadlocaties, met 370 laadpunten. Hiermee wordt Essent direct één van de grootste aanbieders van openbaar snelladen in Nederland.

...

Om de overname te vieren krijgen elektrische rijders met een Essent-laadpas de komende periode 10 cent per kilowattuur korting bij de snelladers van Essent én bij alle Europese laadpunten van E.ON Drive Infrastructure.

[ Voor 105% gewijzigd door Yucko op 08-10-2026 15:44 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch Ultra 4 Black -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay - Volvo EX30 Plus SMER

• Zjanzjak
Yucko schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:32:
Om de overname te vieren krijgen elektrische rijders met een Essent-laadpas de
komende periode 10 cent per kilowattuur korting bij de snelladers van Essent én
bij alle Europese laadpunten van E.ON Drive Infrastructure.
Moet je denk ik wel een abonnement voor afsluiten;

- Overal in Nederland opladen
- Inzicht in je verbruik met de gratis app
- Geen starttarief per laadsessie
- Geen extra kosten per laadsessie
- Voordelige abonnementskosten (€ 4 per maand)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

Yucko

One clown to rule them all !

Zjanzjak schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:33:
[...]

Moet je denk ik wel een abonnement voor afsluiten;

- Overal in Nederland opladen
- Inzicht in je verbruik met de gratis app
- Geen starttarief per laadsessie
- Geen extra kosten per laadsessie
- Voordelige abonnementskosten (€ 4 per maand)
heb ik ;) Is mijn default laadpas om o.a. gebruik te kunnen maken van de palen @ work

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 08-10-2026 15:46 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch Ultra 4 Black -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay - Volvo EX30 Plus SMER

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 14:25

niki_lauda

3840Wp/VW ID3B/WeHeat Sparrow

[...]

Ik heb ook niets ontvangen zie ik nou

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
Ik reed er net toevallig langs eentje, BP brandstof was omgedoopt tot 'OK' en de Alpitronics op het bijbehorende laadpleintje waren gerebadged naar Essent.
Als ik op bv Electroverse kijke zie ik nog wel BP pulse staan, maar 'out of order'.
In TAP zie ik ze staan als E.ON brand, niet Essent.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 08-10-2026 15:52 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zjanzjak schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 07:57:
[...]

Gebruik ik niet. Ik wil de tarieven zien voor ik ga laden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-10 12:35
Zjanzjak schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 07:57:
[...]

De laadpas doet het ook niet

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Zjanzjak
JvS schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 18:46:
Gebruik ik niet. Ik wil de tarieven zien voor ik ga laden.
Ja like everyone else in here.
Ik kijk in de Vattenfall app en gebruik de Vattenfall laadpas, ik kijk in de E-Flux app en gebruik de E-Flux laad pas, ik kijk... etc etc etc.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zjanzjak schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 22:53:
[...]

Ja like everyone else in here.
Ik kijk in de Vattenfall app en gebruik de Vattenfall laadpas, ik kijk in de E-Flux app en gebruik de E-Flux laad pas, ik kijk... etc etc etc.
Als je toch al kijkt kun je ook de laadsessie starten via de app, toch?

• Zjanzjak
hjs schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 07:54:
Als je toch al kijkt kun je ook de laadsessie starten via de app, toch?
Kan, maar doe ik niet.
Laten we het houden op 'vervelende' situaties die mij overkomen zijn in de afgelopen jaren;

- geen of slecht bereik
- app die niet lekker functioneert
- app die niet reageert op afbreken sessie
- app die de lading niet wil starten
- en wat dies meer zij

Dit geldt niet voor 1 specifieke app maar voor meerdere.

Echt niet het einde van de wereld hoor maar bovenstaande zaken gelden nu eenmaal niet voor een laadpas. Een laadpas heeft mij nog nooit in de 'steek' gelaten. ;)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:28
Zjanzjak schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:00:
[...]

Kan, maar doe ik niet.
Laten we het houden op 'vervelende' situaties die mij overkomen zijn in de afgelopen jaren;

- geen of slecht bereik
- app die niet lekker functioneert
- app die niet reageert op afbreken sessie
- app die de lading niet wil starten
- en wat dies meer zij

Dit geldt niet voor 1 specifieke app maar voor meerdere.

Echt niet het einde van de wereld hoor maar bovenstaande zaken gelden nu eenmaal niet voor een laadpas. Een laadpas heeft mij nog nooit in de 'steek' gelaten. ;)
Ja, maar nu elke nieuwe snellaadpaal ook een credit card of betaalpas moet aanvaarden vind ik het hebben van een fysieke laadpas minder belangrijk...

En ik heb wel al situaties gehad waar een laadpas gewoon niet werkte, zeker in UK is dat 'gene vette'.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:04
Zjanzjak schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:00:
[...]

Een laadpas heeft mij nog nooit in de 'steek' gelaten. ;)
Nou dat kan toch ook wel voor komen is mijn ervaring. Vorig jaar in Spanje in de middle of nowhere kom ik bij een snellader met een defect display en ik had problemen met de laadpoortvergrendeling, maar daar lag het achteraf niet aan. Laden met de badge ging niet maar het display reageerde wel op de badge. Helpdesk gebeld maar die konden ook niets doen. Dus ik dacht dat de laadpoort het probleem was. Ineens kreeg ik een ingeving om eens de app te proberen, en ja hoor, het laden werd gestart. Kortom, ze allebei hebben is toch wel handig in voorkomend geval, maar de laadpas staat toch met stip veruit bovenaan. :)

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Zjanzjak
Tommie12 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:27:
Ja, maar nu elke nieuwe snellaadpaal ook een credit card of betaalpas moet aanvaarden vind ik het hebben van een fysieke laadpas minder belangrijk...
Snelladen komt bij mij het minst voor, ac laden wel wat meer (maar het meest thuisladen).
Bij Tesla word ik ook min of meer 'gedwongen' de app (die heeeeeel soms ook wel eens kuren heeft) te gebruiken (buiten de V4), FastNed en Electra heb ik op autocharge, maar voor de rest gebruik ik voor snelladen een laadpas. Hoe dan ook, het ging/gaat mij dus meer om het ac laden, dat is altijd met een laadpas in mijn geval.
Tommie12 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:27:
En ik heb wel al situaties gehad waar een laadpas gewoon niet werkte, zeker in UK is dat 'gene vette'.
Aha, ok, maar ja, zo vaak kom ik niet in de UK. Nooit. Denk ook niet dat ik er de aankomende 10 jaar zal komen. ;)
PeterZ(on) schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:35:
Nou dat kan toch ook wel voor komen is mijn ervaring.
Uitzonderingen daargelaten.
Kortom, ze allebei hebben is toch wel handig in voorkomend geval
Uiteraard.

Maar;
maar de laadpas staat toch met stip veruit bovenaan. :)
Dat.

Maar goed, ik ben hier niet om anderen te overtuigen dat ik vind dat mijn manier de beste is. Iedereen moet gewoon doen wat hij/zij/het/X goed/fijn vindt, ik antwoorde slechts op hjs vanuit mijn eigen persoonlijke situatie.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05
Ah, wat een timing... OVO is sinds kort ook onderdeel van E.ON:
https://forum.ovoenergy.c...at-you-need-to-know-21070
Nou schrijven ze wel dat voor laden, er voor OVO klanten niets gaat veranderen, maar dat zal denk ik enkel op korte termijn zijn - t.z.t. zullen zowel Essent als OVO laadpas-gebruikers wel naar E.ON overgezet worden.

• vanLier
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:22
Hi,

Van de lease maatschappij heb ik een multitankcard (kaart en druppel), deze heb ik in de tesla app gekoppeld, en dat werkt fijn met superchargers, ik hoef nooit mijn druppel te pakken, alles wordt heerlijk automatisch verrekend!

Nu wil ik dit het liefst ook voor het laden op straat, of bij 3rd party snel laders, is zoiets mogelijk of moet ik altijd de druppel blijven gebruiken?

Is in ieder geval een optie om het mijn telefoon met bv apple wallet kaart tegen de laders te houden? Dat scheelt weer lekeer mijn druppel pakken.

• Zjanzjak
vanLier schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 16:20:
Nu wil ik dit het liefst ook voor het laden op straat,
Wat wil je nou precies voor laden op straat?
De Tesla app gebruiken?
Is in ieder geval een optie om het mijn telefoon met bv apple wallet kaart tegen de laders te houden?
Op dezelfde manier als een pasje? Dacht het niet.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18

Is in ieder geval een optie om het mijn telefoon met bv apple wallet kaart tegen de laders te houden? Dat scheelt weer lekeer mijn druppel pakken.
Kan apple wallet ook NFC kaarten lezen en emuleren? Zo ja dan moet dat wel kunnen, zo nee dan zou het met een NFC read/emulate app moeten kunnen.

• mlim_s
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:29
Iemand enig idee wat de cadeautje icoon betekend in de ANWB laadpas app? De prijzen lijken hetzelfde als de andere laadplekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHAIu_QLJO-D79D6VnUvqSsg6jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3NsB9WlhOGe5IHCHqo18HEu.jpg?f=fotoalbum_large

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22
mlim_s schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 21:43:
Iemand enig idee wat de cadeautje icoon betekend in de ANWB laadpas app? De prijzen lijken hetzelfde als de andere laadplekken.

[Afbeelding]
Allego heeft hetzelfde. Als je de paal laat bepalen wanneer er geladen mag worden, krijg je korting. Hoeveel weet ik niet :)

DM me voor Joulo referral

Pagina: 1 ... 264 265 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2