De laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met de OVO kaart en laden aan Vattenfal palen in Den Haag.
Ook is de on line service dramatisch verslechterd . Ik kreeg in het begin vrijwel gelijk response, ook in de avonden en in het weekend, bij problemen. Een tijd lang nooit problemen, maar nu de laadpalen hier gemoderniseerd worden - en er denk ik nieuwe software gebruikt wordt - regelmatig contact op moeten nemen. Nu kan dat alleen via een bot en is een operator alleen tijdens kantooruren beschikbaar. Deze doet er soms uren over om te reageren en heeft vaker een nietszeggend of verkeerd antwoord. (Cherry is wel vriendelijk, maar hoe moet je haar waarderen wanneer je zo lang hebt moeten wachten)
Soms wordt de 30 euro borg niet ingehouden en krijg ik weken later een factuur. Op mijn vragen hierover kreeg ik geen antwoord of dat ik maar moest wachten. Andersom wordt er soms wel 30 euro gereserveerd, maar volgt er na het laden geen factuur en geen terugstorting van het verschil. Ik had van de week zelfs 90 euro uitstaan, maar een paar dagen later opeens wel afrekeningen en facturen.
Ook wordt het laden tegenwoordig in ongeveer kwart van de gevallen te vroeg gestopt, en moet ik met Bluelink opnieuw starten, Wanneer het gebeurt, een enkele keer meer dan 10 keer. Ik moet wel zeggen, dat het meestal wel glad verloopt in de afrekening.
Van de week stopte het laden na 5 kWh - “volgens schema” - aan een gemoderniseerde paal. Ik kreeg het laden niet meer gestart met Bluelink. Ik naar de laadpaal - dit keer een eind weg, omdat ze hier in de buurt steeds vaker allemaal bezet zijn. Ik stopte de sessie met de laadpas, maar er was geen reactie bij opnieuw opstarten, want de sessie bestond nog…. Ik moest toch laden en stopte de connector aan de andere kant erin om daar verder te gaan, en tot mij verbazing startte laden spontaan… Ik had nu echter twee actieve sessies lopen volgens de app. De helpdesk reageerde niet op mijn vragen, behalve met excuses dat het wat langer duurde dan gebruikelijk. Deze sessie stopte ook weer na 5kWh en wijs geworden stopte ik de kabel in de eerste connector en inderdaad startte het laden weer, nu met een derde sessie…. Weer een berichtje gestuurd, weer geen operator beschikbaar. Deze sessie laadde wel tot 80% met meer dan 5kWh. Toen ik bij de laadpaal kwam, stonden beide connectoren op “ rood”, in afwachting van service. Uiteindelijk kreeg ik toch response van OVO en na een aantal dagen de 30 euro terug. Ben benieuwd hoe ze dit administratief gaan verwerken.
Gisteren ging het laden aan een “ oude” paal in een keer goed, 30kWh, alleen geen 30 euro gereserveerd en geen factuur…
Ik vermoed dat zowel OVO als Vattenfall andere software hebben geïmplementeerd en - ik heb in de IT gewerkt - zijn er bij het oplossen van fouten nieuwe fouten ontstaan. En die zitten altijd in de overdracht tussen databases, consistency en latency.