[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 258 259 Laatste
Acties:

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 14:21
MichielFRL schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Wat is het adres van d3 E-on laadpaal?
https://chargefinder.com/nl/laadpaal-traben-trarbach-charging-station-westenergie-metering-gmbh/qkqep2

Er staan nog enkele andere palen in de buurt ook van E-on.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:44
joezzt schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:30:
[...]

Ja, idd. 70 kWh Geladen voor €19 .
Raar. Ik krijg het maar niet goedkoper zichtbaar. Alle palen hier in de buurt zijn duurder volgens hun app.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:47
  • Allego app €0,70/kWh + €5,00/uur na 120 minuten laden tussen 06:00 - 22:00
  • Electra app €0,70/kWh + €0,08/min na 120 minuten laden
  • Electroverse app €0,67/kWh
  • Shell app €0,54/kWh + €0,10/min na 240 minuten + €0,35 transactiekosten
Shell is dus de beste keus (uit dit rijtje) en voor Duitsland ook geen rare prijs.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• thomvh
MichielFRL schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:49:
[...]
  • Allego app €0,70/kWh + €5,00/uur na 120 minuten laden tussen 06:00 - 22:00
  • Electra app €0,70/kWh + €0,08/min na 120 minuten laden
  • Electroverse app €0,67/kWh
  • Shell app €0,54/kWh + €0,10/min na 240 minuten + €0,35 transactiekosten
Shell is dus de beste keus (uit dit rijtje) en voor Duitsland ook geen rare prijs.
Interessant ik dacht dat het buitenland tarief van Shell 0,79 cent plus 0,35 cent was. Maar dat klopt dus niet helemaal. Eneco is 0,65 cent op deze paal.

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
thomvh schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:38:
[...]

Raar. Ik krijg het maar niet goedkoper zichtbaar. Alle palen hier in de buurt zijn duurder volgens hun app.
Staat hier wel voor 0.27 in de app zie ik, dus lijkt geen foutje. Aan de overkant zie ik 2 staan, 1 van ook 0.27 en 1 van 0.38

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:19
Thanks hier voor de tips met Electra @Auke 325ci en @Hachy. Je kan blijkbaar met twee maanden gratis "Electra+ Smart" (SUMMER26) ook nog de andere kortingscoupons combineren. Hier had ik LINE50 (eerste lading) gecombineerd waardoor ik in Duitsland voor iets onder de €0,17 per kWh heb weten te laden. 😛

In Enschede zag ik de afgelopen dagen vaak dat de connectors buiten dienst waren en dat er toch nog iemand aan het laden was. Vandaag reed ik daar langs om te laden en zag eerst nog geen problemen (alle zes de connectors available), maar net toen ik klaar was met laden kreeg ik antwoord op mijn vraag wat er aan de hand was afgelopen dagen (vermoedelijk). Er is onderhoud en een techneut met hesje en laptop in de arm ging alle mensen informeren dat het station zometeen uit de lucht zou gaan voor onderhoud. Als je toch ging laden zou je alleen "langzaam" kunnen laden. Helaas moest ik er net weer vandoor, maar had graag even verder willen kijken. Alle technische kasten werden net opengemaakt... en ik vind het een tamelijk grote hoeveelheid technische kasten daar op die locatie voor 6x150kW. (Batterijen?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uttJnyl4c046Za5r2y1jCEGAh1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZVitGePtIt9bmil7hyfp9Yrz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 14-07-2026 23:43 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
vanpeers schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:29:
Ik ben nog tamelijk nieuw in EV-land, in Belgie laad ik 90% thuis en overig enkel via de Engie app/palen.

Nu ga ik een lang weekend naar Duitsland en was ik aan het kijken waar ik kon laden ik zag enkele laadpalen dichtbij; van Lidl en E.ON drive.

Voor Lidl zag ik volgende prijzen:AC: €0.29 per kWh, DC: €0.44 per kWh dus best goedkoop. Alleen kon ik deze lader (wel andere in Duitsland) niet in mijn Lidl app terugvinden?

De E.ON laapdaal ben ik er nog niet helemaal uit, ik kan de paal (of tarieven van deze paal) niet op hun eigen website E-on terugvinden.

Via mijn Q8 en Shell app kan ik deze wel terugvinden maar 22kW lader aan +€0.8/kWh + extra kosten...

Iemand een tip om betaalbaar via de E-on lader te laden?
Voor Lidl moet je in de Lidl-app de taalinstellingen naar het desbetreffende land zetten, nadat je eerst je betaalinstellingen hebt gefikst (creditcard toevoegen). Dus daarna de taal op Duits zetten en het zou gewoon moeten werken in Duitsland. Profiteer van de € 0,44.

E.On zou ik via EWE GO app pakken. EWE GO rekent voor eigen DC-palen 52 cent en voor alle andere aanbieders een vast tarief van 62 cent per kWh. Ik denk dat je in Duitsland de E.On snellader wel met de app kunt aanvragen. Anders wordt het een laadpas aanvragen, maar dat kan alleen met een (fictief) Duits adres. Pro tip: mailboxde.com

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-07 17:05

Internet Janny

He does it for free

Pr088 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:37:
[...]

Voor Lidl moet je in de Lidl-app de taalinstellingen naar het desbetreffende land zetten, nadat je eerst je betaalinstellingen hebt gefikst (creditcard toevoegen). Dus daarna de taal op Duits zetten en het zou gewoon moeten werken in Duitsland. Profiteer van de € 0,44.

E.On zou ik via EWE GO app pakken. EWE GO rekent voor eigen DC-palen 52 cent en voor alle andere aanbieders een vast tarief van 62 cent per kWh. Ik denk dat je in Duitsland de E.On snellader wel met de app kunt aanvragen. Anders wordt het een laadpas aanvragen, maar dat kan alleen met een (fictief) Duits adres. Pro tip: mailboxde.com
Mailboxde is ook geen garantie. Ik wacht al iets meer dan twee weken terwijl ik toch echt netjes het id achter m'n naam heb gezet :+

Zero compensation

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24
Internet Janny schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:27:
[...]

Mailboxde is ook geen garantie. Ik wacht al iets meer dan twee weken terwijl ik toch echt netjes het id achter m'n naam heb gezet :+
Zoiets duurde het bij mij ook. Kijk op EWE Go of afleveradres echt klopt met Mailboxde account. zag inverleden hier op forum dat mensen ander aflveradres. en idd id achter je naam

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:01

Yucko

One clown to rule them all !

hopiconjo schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:49:
[...]

Zoiets duurde het bij mij ook. Kijk op EWE Go of afleveradres echt klopt met Mailboxde account. zag inverleden hier op forum dat mensen ander aflveradres. en idd id achter je naam
mijn EWE GO was kwijtgeraakt in de post (kwam maar niet aan op onze duitse vestiging), dus na contact te hebben opgenomen werd een nieuwe kaart gestuurd en was deze 2 dagen later binnen (en weer 2 dagen door een collega meegenomen naar ons NL kantoor :P).

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• MichielFRL
Pr088 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:37:
[...]

Bij het openen van de Lidl app krijg je direct de vraag of je wil wisselen naar de Duitse versie.
Zo ver zo goed. In NL gebruik ik altijd Lidl Pay (via creditcard) maar dat wil in Duitsland niet. Betaling moet via automatische incasso. Vervolgens loopt het vast op een Duits adres. Ben er maar mee gestopt.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Pr088
Internet Janny schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:27:
[...]

Hmm. Ik had de pas binnen 2 weken in huis. Heb je wel een berichtje gekregen dat de pas bij Mailboxde is binnengekomen?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-07 17:05

Internet Janny

He does it for free

Pr088 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Hmm. Ik had de pas binnen 2 weken in huis. Heb je wel een berichtje gekregen dat de pas bij Mailboxde is binnengekomen?
Nee nog niet ook.

Zero compensation

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Allego heeft de prijzen voor AC-laden in Leiderdorp, Leiden en Oegstgeest (en daarmee misschien op meer plekken zonder concessies) weer verhoogd naar 75ct/kWh (was 69). Electroverse blijft de beste optie met 48ct.

[ Voor 33% gewijzigd door marcieking op 16-07-2026 10:37 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28
marcieking schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:05:
Electroverse blijft de beste optie met 48ct.
Zolang het duurt. ;)
Heb bij andere laadpunten gezien dat Electroverse op een gegeven moment toch de prijzen verhoogd richting de gangbare tarieven. Toegegeven, bij de ene CPO duurt het soms langer dan bij de andere CPO. Zal denk ik aan het gebruik (de hoeveelheid) liggen.

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:24
marcieking schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:05:
Allego heeft de prijzen weer verhoogd naar 75ct/kWh (was 69). Electroverse blijft de beste optie met 48ct.
Bedoel je AC of DC? Allego AC hier in de straat (Tilburg, grotendeels Vattenfall concessie) is met Electroverse idd 48ct maar met ANWB 62ct; Allego DC zie ik voor resp 79 en 66 ct... ANWB noem ik hier omdat die cpo+opslag rekent. In beide gevallen herken ik je prijsverhoging niet.

Van Allego heb ik nu een gratis abo voor twee maanden dus ik kan hun eigen cpo-tarieven even niet opzoeken

Edit: Locatie toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door martinBMW op 16-07-2026 14:01 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Mijn reactie was niet volledig, ik heb hem aangepast. Als ANWB minder rekent dan Allego zelf zou doen (alleen CPO-tarief, geen toeslag) dan zullen ze daar snel van terugkomen. Het kan ook zijn dat dit specifiek voor deze regio is en jij elders een andere prijs ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door marcieking op 16-07-2026 21:55 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik lees over leap24 reviews dat het laden in Leeuwarden vaak niet hoger komt 60/70. Is dit ook jullie ervaring ze zijn echt goedkoop in het weekend.

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:12
Snelheid kan ik niks over zeggen, maar hier in Gouda wel de etiquette. Staan 2 ICE op de laad plekken geparkeerd. Naast het wegsleepbordje. Gelukkig kon ik nog wel laden.

Wat zeggen jullie? 0800-tuig bellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swZcdNzdqBKzSWUMMAeFravVPvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1N5CQkD2Ulqu4ngj3QVAInPT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjaB5WFi-j95erERxHYzATp7BvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elpx0hJytxhTzC37guWtLkdt.jpg?f=fotoalbum_large

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Meestermaas schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:19:
Snelheid kan ik niks over zeggen, maar hier in Gouda wel de etiquette. Staan 2 ICE op de laad plekken geparkeerd. Naast het wegsleepbordje. Gelukkig kon ik nog wel laden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd bellen en ook het bedrijf dat hun aso parkeerder kan opdragen die auto weg te halen.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53
Meestermaas schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het wegsleepbordje heeft geen juridische betekenis.
Ik zie geen borden dat de parkeerplaats bedoeld is voor het uitsluitend opladen van elektrische voertuigen?

bord E08c RVV of vergelijkbaar

Juridisch valt er m.i. in deze situatie niet te handhaven, dus politie bellen heeft geen zin.

• PeterZ(on)
  • Nu online
Wally2002 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 18:36:
[...]

Het wegsleepbordje heeft geen juridische betekenis.
Ik zie geen borden dat de parkeerplaats bedoeld is voor het uitsluitend opladen van elektrische voertuigen?

bord E08c RVV of vergelijkbaar

Juridisch valt er m.i. in deze situatie niet te handhaven, dus politie bellen heeft geen zin.
Bij een tankstation staan ook geen borden 'verboden te parkeren' bij de pomp maar als iedereen daar gaat parkeren zal dat toch ook niet worden getolereerd lijkt mij. Asociaal is het i.i.g..

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Wally2002
PeterZ(on) schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:50:
[...]

Bij een tankstation staan ook geen borden 'verboden te parkeren' bij de pomp maar als iedereen daar gaat parkeren zal dat toch ook niet worden getolereerd lijkt mij. Asociaal is het i.i.g..
Eens hoor dat het asociaal is.

De vraag werd gesteld of politie gebeld moet worden.

Het zijn hier, voor zover ik op de foto kan zien, als zodanig ingerichte en herkenbare parkeervakken.
Tenzij er met borden wordt aangegeven dat deze alleen voor een bepaalde doelgroep zijn, mag iedereen hier parkeren. De politie kan hier dus niet zo veel mee. Hooguit de eigenaar via kenteken achterhalen, in contact komen en verzoeken weg te halen.

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:44

FZ6

Iemand die mij hiermee op weg kan helpen?:

Ik ben sinds afgelopen maand een elektrische rijder en heb een Zaptec lader voor de deur staan.

De auto is zakelijk en ik heb nu via E-flux een abonnement genomen waarmee ik mijn zakelijke laadpas van MTC (MoveMove) wil gebruiken.
Mijn doel is om eind van de maand mijn laadkosten vergoed te krijgen en de werkgever te ontlasten met de administratie van declraties.

Nu heb ik mijn Eneco tarief ingegeven in de E-Flux portal van 34 cent per KwH.

Een laadsessie wordt ook netjes geregistreerd wanneer ik de MoveMove pas gebruik en ik zie ook de laadsessie terug in de portal van MoveMove.

Maar hier zit een verschil in qua bedrag per KwH.

Als voorbeeld heb ik vandaag 48,26 KwH geladen en zie in de E-FLux portal een bedrag van EUR 16,41 staan.

In de MoveMove portal staat een doorbelast bedrag van EUR 23,37 voor deze sessie, wat neerkomt op 48 cent per KwH.

Ik heb gisteren contact gehad met zowel E-Flux als MTC maar wordt er niet wijzer van,

E-Flux geeft aan dat MTC dat doorbelast en MTC geeft aan dat zij dat bedrag ontvangen
(iets met zoek het zelf maar uit...)

Het is redelijk nieuw voor me, moet ik nog ergens iets instellen of is dit " normaal" ?

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28
FZ6 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:22:

Ik ben sinds afgelopen maand een elektrische rijder en heb een Zaptec lader voor de deur staan.

De auto is zakelijk en ik heb nu via E-flux een abonnement genomen waarmee ik mijn zakelijke laadpas van MTC (MoveMove) wil gebruiken.
Mijn doel is om eind van de maand mijn laadkosten vergoed te krijgen en de werkgever te ontlasten met de administratie van declraties.

Een laadsessie wordt ook netjes geregistreerd wanneer ik de MoveMove pas gebruik en ik zie ook de laadsessie terug in de portal van MoveMove.

Als voorbeeld heb ik vandaag 48,26 KwH geladen en zie in de E-FLux portal een bedrag van EUR 16,41 staan.

In de MoveMove portal staat een doorbelast bedrag van EUR 23,37 voor deze sessie, wat neerkomt op 48 cent per KwH.

Ik heb gisteren contact gehad met zowel E-Flux als MTC maar wordt er niet wijzer van,

E-Flux geeft aan dat MTC dat doorbelast en MTC geeft aan dat zij dat bedrag ontvangen

Het is redelijk nieuw voor me, moet ik nog ergens iets instellen of is dit " normaal" ?
Je vraag hoort meer hier thuis: Thuisladen van je EV deel 2

• Meestermaas
Ik heb niet gebeld, want kon toch laden. Busje staat er nog, rode auto is nu weg. Sta er dus weer te laden voor de terugweg.

Als er geen juridische grondslag is, op basis waarvan worden ze dan weggesleept? Of is dit dan een loos dreigement?

Ik ben wel blij met deze 2 paaltjes, erg noodzakelijk op mijn retour Enschede - Den Haag.

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meestermaas schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 23:43:
Ik ben wel blij met deze 2 paaltjes, erg noodzakelijk op mijn retour Enschede - Den Haag.
In Amersfoort hebben ze ook nog 2 snelladers, en daar staan gelukkig nooit auto's geparkeerd, want het is een industrie terrein ;)

• thomvh
FZ6 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:22:

Hoort hier niet thuis maar: 0,34 cent per kWh + 0,03 cent per kWh die E-Flux voor niet eigen passen rekent + 21% (Want jij bent geen Bedrijf). De rest van het verschil durf ik niet te zeggen.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:14
Ik heb niet gebeld, want kon toch laden. Busje staat er nog, rode auto is nu weg. Sta er dus weer te laden voor de terugweg.

Als er geen juridische grondslag is, op basis waarvan worden ze dan weggesleept? Of is dit dan een loos dreigement?

Die wegsleepregeling is misschien omdat er regelmatig auto's de parkeervakken blokkeren? Ik zie daar althans een zilvergrijze auto zodanig voor die bus staan dat die er nog maar moeilijk uit kan. Maar de situatie ter plekke is lastig te beoordelen. Misschien de locatie in Google Maps aangeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 19-07-2026 07:46 ]

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Wally2002
Als het openbaar terrein is, van de gemeente, is het m.i. een loos dreigement. De juiste bebording ontbreekt.
daar was ook mijn eerdere reactie op gebaseerd.

Is dit wellicht eigen terrein? En is dat ook bij het betreden/inrijden duidelijk aangegeven?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Wally2002 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 08:23:
[...]

Als het openbaar terrein is, van de gemeente, is het m.i. een loos dreigement. De juiste bebording ontbreekt.
daar was ook mijn eerdere reactie op gebaseerd.

Is dit wellicht eigen terrein? En is dat ook bij het betreden/inrijden duidelijk aangegeven?
Lijkt terrein van een VVE te zijn, parkeerplekken hebben allemaal klaphekjes. Sowieso een hele maffe plek voor een snellader.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:22
Ik denk dat dit bordje de laadpaaluitbater het recht geeft om wederrechtelijk geparkeerde auto's af te laten slepen. Of die ook 'gebruik maakt van dat recht' kun je met een, of enkele, telefoontjes te weten komen. Hoe dan ook, wanneer je belt zal het in het beste geval zeker nog een uurtje duren voor er een sleepwagen ter plaatse kan zijn.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• Meestermaas
Locatie: 52.019426, 4.708181 en de officiële Google locatie.

Op de Leap24 locatie erbij staan 3 dubbele AC laadpalen van Leap24. Lijkt gewoon openbare weg, ik ben in ieder geval geen slagboom of poort doorgereden.

Ik ga volgende week weer checken of ik erbij kan en/of er ICE geparkeerd staan, moet dan toch weer die kant op en die week erna weer, dus komende weken zien we het.

Leap24 staat vaak op rare plekken. C locaties, maar lekker goedkoop en dit is heel dichtbij station en dus wat winkeltjes. Ik rij 7 minuten naar de snelweg van deze locatie en 3/4 minuten meer dan het laadplein met Tesla. Dat vind ik het prijsverschil (en het principe) wel waard.

• Wally2002
Beugels in de vakken suggereren eigendom van VvE.
Dit wordt ondersteund door (volgens Streetview) een begin/einde parkeerzone bord op de grens met gemeentegrond, daar beginnen ook de vakken met parkeerbeugels.

maar het is, gebaseerd op streetview, niet onderscheidend qua uitstraling.
De verdere uitstraling van bestrating is hetzelfde als openbaar gebied.
Het is openbaar toegankelijk.
Er staat nergens 'eigen terrein' o.i.d.

Ik zie ook een rond bord verboden te parkeren, onderbord uitgezonderd bewoners maar dat is verkeerd toegepast, want dit bord geldt niet voor de parkeervakken.

Ik zie ook een apart gedeelte met slagboom, dat maakt het nog verwarrender want suggereert dat het gedeelte achter slagboom privé is, daarvoor zou dan openbaar zijn.

Alles bij elkaar is het dus erg vaag.
Als het eigen terrein VvE is zie ik niet zo snel een juridische basis waarop de VvE auto's mag wegslepen.
En als het openbaar terrein/gemeentegrond is, ontbreken sowieso de juiste borden.

• Pr088
Meestermaas schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:22:
Locatie: 52.019426, 4.708181 en de officiële Google locatie.

Op de Leap24 locatie erbij staan 3 dubbele AC laadpalen van Leap24. Lijkt gewoon openbare weg, ik ben in ieder geval geen slagboom of poort doorgereden.

Ik ga volgende week weer checken of ik erbij kan en/of er ICE geparkeerd staan, moet dan toch weer die kant op en die week erna weer, dus komende weken zien we het.

Leap24 staat vaak op rare plekken. C locaties, maar lekker goedkoop en dit is heel dichtbij station en dus wat winkeltjes. Ik rij 7 minuten naar de snelweg van deze locatie en 3/4 minuten meer dan het laadplein met Tesla. Dat vind ik het prijsverschil (en het principe) wel waard.
Toegankelijk betekent niet dat het grond in openbaar bezit is. Het lijkt mij particulier terrein. Leap24 zie ik nooit op openbaar terrein staan, maar inderdaad op C-locaties, bij bedrijven of in een loos hoekje op een bedrijventerrein.

• Meestermaas
Dat is wel interessant. Dan heb je dus een laadlocatie en palen en kan je deze als mede eigenaar (lid van de VVE) blokkeren zonder enig gevolg. Ook lijkt me dit voor Leap24 niet een heel wenselijke situatie.

Gelukkig is het bij de andere Leap24 locaties geen probleem en ik parkeer mijn auto wel zoals op de foto als ik wil laden, maar fraai is anders.

Kan me voorstellen dat men hier niet blij mee is op alle fronten: Leap24, de VVE en wij als klant.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:07
Meestermaas schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:56:
Dat is wel interessant. Dan heb je dus een laadlocatie en palen en kan je deze als mede eigenaar (lid van de VVE) blokkeren zonder enig gevolg..
Als het goed is staat daarvan wat in het VVE reglement dat je moet ondertekenen bij koop.

"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:37
Afgelopen weekend bij Leap24 opgeladen (weekendtarief) en ik zag bij het aankoppelen een poster hangen van PowerGoodies. Dat kende ik nog niet. Het schijnt dat je per geladen kWh 1 punt krijgt en vanaf 1000 punten kun je deze punten inruilen voor een voucher bij bekende winkelketens.

De app koppelt zelf je actieve laadpas (waarmee ik op dat moment aan het laden was) aan het account en als welkomsbonus meteen de eerste 1000 punten cadeau.

Je krijgt er geen direct geld voor maar opladen moet ik toch dus dan zijn extra oplaadairmiles altijd welkom ;-)

Snel ff gegoogled en meer info op https://rewards.powergoodies.com/nl

Aanvulling : blijkbaar heel oud nieuws. Tweakers melde het in 2024 al nieuws: App PowerGoodies beloont EV-rijders in Zeeland voor 'milieuvriendelijk laden'

[ Voor 17% gewijzigd door Gonger op 20-07-2026 10:10 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46

DeFeCt

je wéét toch

Voor een vakantie naar Kroatië ben ik me aan het orienteren op een (tijdelijk) abonnement.

Ik heb een leaseauto met een MultiTankcard (NL-ENE-...)

In het dorp waar we zitten staat een Ionity snellader en onderweg heb ik ook goede ervaringen met deze laders. Nu wil ik mijn mtc kaart in de Ionity app toevoegen als betaalmethode. Dit zou volgens de Google (AI) resultaten moeten kunnen, maar ik zie alleen de optie om een Ionity Charging Card aan te schaffen... heeft iemand enig idee of je uberhaupt een MTC kaart kan toevoegen, en zo ja, hoe?

Flickr

• MichielFRL
DeFeCt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:27:
Voor een vakantie naar Kroatië ben ik me aan het orienteren op een (tijdelijk) abonnement.

In het dorp waar we zitten staat een Ionity snellader en onderweg heb ik ook goede ervaringen met deze laders. Nu wil ik mijn mtc kaart in de Ionity app toevoegen als betaalmethode. Dit zou volgens de Google (AI) resultaten moeten kunnen, maar ik zie alleen de optie om een Ionity Charging Card aan te schaffen... heeft iemand enig idee of je uberhaupt een MTC kaart kan toevoegen, en zo ja, hoe?
Je kan toch gewoon je laaddruppel tegen elke willekeurige laadpaal houden.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MichielFRL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:33:
[...]

Je kan toch gewoon je laaddruppel tegen elke willekeurige laadpaal houden.
Dat klopt, maar dan betaal ik het hoge tarief en dat heeft direct invloed op mijn winstdeling aan het eind van het jaar, dus ik denk graag met mijn werkgever mee. ;)

Flickr

• MichielFRL
DeFeCt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:35:
[...]

Dat klopt, maar dan betaal ik het hoge tarief en dat heeft direct invloed op mijn winstdeling aan het eind van het jaar, dus ik denk graag met mijn werkgever mee. ;)
Ik vermoed dat je de laaddruppel niet kan koppelen aan een Ionity abonnement omdat de voor die laaddruppel ook prijsafspraken zijn gemaakt.

Kan me niet voorstellen dat je werkgever zich druk maakt om die paar euro laadkosten.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MichielFRL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Ik vermoed dat je de laaddruppel niet kan koppelen aan een Ionity abonnement omdat de voor die laaddruppel ook prijsafspraken zijn gemaakt.

Kan me niet voorstellen dat je werkgever zich druk maakt om die paar euro laadkosten.
Het scheelt ongeveer €100,- maar die discussie wil ik hier niet voeren, ik ga kijken of ik mag declareren bij de leasemaatschappij. Dank!

Flickr

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:05

Pazo

Mroaw?

Vandaag onderweg naar Zweden en voor de eerste stint van vandaag 2x in Duitsland bij Ionity geladen (Power abo van een maand genomen). Eerste keer voor Bremen ca 5 minuten moet wachten en tweede keer (voorbij Hamburg) kon ik meteen. Beide keren begon het laden met ca 90kWh en liep dan langzaam terug naar verloop van tijd tot ca 25kWh boven de 80%. App werkt goed. Fijn om te zien of er plaatsen vrij zijn en op hoeveel % de auto's zitten die eraan hangen. Morgen is de planning 1x in DK en 1x in SE. Qua afstanden liggen die prima. Tot nu toe bevalt dat goed (eerste keer met EV op vakantie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBDzj01ikffuGItbDqe_97-6v-I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9fAz9n3an3rnYQZDiz8ICWB.jpg?f=user_large

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• thomvh
DeFeCt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:27:

Dat gaat niet, net als bij Fastned zegmaar. De goedkopere tarieven krijg je alleen als je via de app of met hun pas betaald. Je kunt wel proberen de "bonnetjes" los te uploaden naar je leasemaatschapij.

• joezzt
  • Niet online
Zelfverklaarde taalpolitie hier, stint, getver, is geen nederlands en zelfs op de manier waarop het hier gebruikt wordt niet eens engels want daar is het een tijd geen “etappe”. Daarnaast heeft stint ook een erg negatieve connotatie hier in NL.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• MichielFRL
thomvh schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:02:
[...]
Je kunt wel proberen de "bonnetjes" los te uploaden naar je leasemaatschapij.
Daar zal de leasemaatschappij blij mee zijn als vakantiegangers allemaal hun bonnetjes gaan uploaden. Wordt een dure geschiedenis.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10
joezzt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:14:
Zelfverklaarde taalpolitie hier, stint, getver, is geen nederlands en zelfs op de manier waarop het hier gebruikt wordt niet eens engels want daar is het een tijd geen “etappe”. Daarnaast heeft stint ook een erg negatieve connotatie hier in NL.
Bij formule 1 hebben ze het ook over stints zoals hier gebruikt wordt toch? :)
Ik heb daar geen problemen mee.
Tijd of etappe komt op zo’n reis met elkaar overeen. Je rijdt immers een bepaalde tijd voor je weer stopt. In die tijd rijdt je ook een bepaalde afstand/etappe. ;)

@Pazo leuk verslag!
Is denk ik beter op z’n plaats in het Ervaringen met lange ritten in Europa met EV - topic?

[ Voor 8% gewijzigd door Puppetmaster op 20-07-2026 21:59 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• PeterZ(on)
  • Nu online
joezzt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:14:
Als taalpolitie anderen aanspreken op hun taalgebruik maar je gaat zelf ook in de fout, want het is Nederlands en Engels, met hoofdletter. En de veel grotere en relevante fout is onbenoemd, want het vermogen van laden geef je aan met kW en niet met kWh.

• joezzt
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Als taalpolitie anderen aanspreken op hun taalgebruik maar je gaat zelf ook in de fout, want het is Nederlands en Engels, met hoofdletter. En de veel grotere en relevante fout is onbenoemd, want het vermogen van laden geef je aan met kW en niet met kWh.
Da’s de eenhedenpolitie. Bij het begrijpen van taal door mensen zijn hoofdletters en meer niet belangrijk , de juiste woorden wel. Niemand buiten diegenen die “inschieten” gebruiken begrijpt “stint”, een zoveelste kantoorcliche ( let op de missende nog wat, want is te ingewikkeld om op een ipad te typen).

Was wel genoeg offtopic toch? Maar neem het laatste woord.

• thomvh
MichielFRL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:42:
[...]

Daar zal de leasemaatschappij blij mee zijn als vakantiegangers allemaal hun bonnetjes gaan uploaden. Wordt een dure geschiedenis.
Tsjah... Ik denk dat we allemaal wel zouden willen dat we gewoon met een laadpas overal de goedkope prijzen konden krijgen. Maar helaas...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
MichielFRL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:42:
[...]

Wie denk je dat die bonnetjes gaat betalen... Kun je net zo goed direct declareren bij je werkgever.

En als de winst van die werkgever afhankelijk is van 100 euro meer of minder laadkosten per jaar...

• thomvh
Pazo schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:55:
Vandaag onderweg naar Zweden en voor de eerste stint van vandaag 2x in Duitsland bij Ionity geladen (Power abo van een maand genomen). Eerste keer voor Bremen ca 5 minuten moet wachten en tweede keer (voorbij Hamburg) kon ik meteen. Beide keren begon het laden met ca 90kWh en liep dan langzaam terug naar verloop van tijd tot ca 25kWh boven de 80%. App werkt goed. Fijn om te zien of er plaatsen vrij zijn en op hoeveel % de auto's zitten die eraan hangen. Morgen is de planning 1x in DK en 1x in SE. Qua afstanden liggen die prima. Tot nu toe bevalt dat goed (eerste keer met EV op vakantie).

[Afbeelding]
Hoe lang duurt het laden met deze snelheden?

• thomvh
jongetje schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Wie denk je dat die bonnetjes gaat betalen... Kun je net zo goed direct declareren bij je werkgever.

En als de winst van die werkgever afhankelijk is van 100 euro meer of minder laadkosten per jaar...
Arme finance afdeling van je werkgever... Laat die leasemaatschappij ook eens werken voor iets van hun centen 😜

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56
thomvh schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:42:
[...]

Arme finance afdeling van je werkgever... Laat die leasemaatschappij ook eens werken voor iets van hun centen 😜
Bij mijn werkgever mag dit gewoon en wordt automagisch geaccordeerd :*)
Pagina: 1 ... 258 259 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2