[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 263 264 Laatste
Acties:

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21
itsalex schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:00:
Volgens mij is de stroom zoals deze in Duitsland is, beter dan in Nederland/België, want heb nooit met mijn Nissan Townstar boven de 290 km gehaald zonder/met reset van boordcomputer terwijl na het snelladen in Duitsland op de teller 293 km stond. Ik denk toch dat die bruinsteenkoolcentrales in Duitsland het beter doen dan de groene stroom in Nederland.
Ze hebben in Duitsland ook speciale stroom, voel er maar eens aan, net een andere tinteling. Komt door toevoeging van fluxocicaliën en schijnt dat de stroom ook ingestraald wordt door nakomelingen van Jomanda die naar Duitsland geëmigreerd zijn, dat helpt natuurlijk ook enorm.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15

JB

Cédric roelt!

Bert!!!

Mijn boefje is liev!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zjanzjak schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:16:
[...]

Ze hebben in Duitsland ook speciale stroom, voel er maar eens aan, net een andere tinteling. Komt door toevoeging van fluxocicaliën en schijnt dat de stroom ook ingestraald wordt door nakomelingen van Jomanda die naar Duitsland geëmigreerd zijn, dat helpt natuurlijk ook enorm.
Je kunt het ook ruiken, sommige stroom stinkt aldus een reclame. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:10
Laadpas van Electra kan je momenteel gratis aanvragen.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
itsalex schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:00:
Volgens mij is de stroom zoals deze in Duitsland is, beter dan in Nederland/België, want heb nooit met mijn Nissan Townstar boven de 290 km gehaald zonder/met reset van boordcomputer terwijl na het snelladen in Duitsland op de teller 293 km stond. Ik denk toch dat die bruinsteenkoolcentrales in Duitsland het beter doen dan de groene stroom in Nederland.
Hoewel ik het een hilarisch idee vind dat bruinkool stroom beter zou zijn dan die uit een Nederlandse gascentrale zal het eerder het verschil in het wegdek zijn.

In Nederland is het meest gebruikte asfalt ZOAB en in Duitsland is dat een mix van asfalt met beton wat veel minder poreus is. Daardoor haal je daar afhankelijk van je snelheid 2 tot 3 procent meer kilometers per KwH op Duits asfalt dan Nederlands asfalt.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:15
tormentor1985 schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:46:
[...]

Hoewel ik het een hilarisch idee vind dat bruinkool stroom beter zou zijn dan die uit een Nederlandse gascentrale zal het eerder het verschil in het wegdek zijn.

In Nederland is het meest gebruikte asfalt ZOAB en in Duitsland is dat een mix van asfalt met beton wat veel minder poreus is. Daardoor haal je daar afhankelijk van je snelheid 2 tot 3 procent meer kilometers per KwH op Duits asfalt dan Nederlands asfalt.
Dat is inderdaad een verklaring, of de vraagsteller had gewoon een keertje tegenwind in Nederland.

Nu weer on topic?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:47

A13X

Dude

MichielFRL schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:07:
Voor wie het mobiel ook niet voor elkaar kreeg, op de pc via de browser lukte het mij net nog wel.

Ik kreeg het gisteren en vanmorgen met geen mogelijkheid in de app voor elkaar. Bij betalingen > laadpas kun je hem aanvragen maar bij bevestigen deed hij bij mij niks. Net ingelogd op de pc bij Electra en had het binnen een paar tellen geregeld.

Awesome

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 08:54
Ik moet noodgedwongen een maandje publiek laden omdat de straat voor mijn oprit een maand wordt opengebroken. De gemeente vergoed niets natuurlijk, dus daar ben ik lekker mee.

Wat is op dit moment de beste manier om gewoon goedkoop slow-chargers te gebruiken? Ik heb passen van Electra, Powerpass en ANWB laden. Maar volgens mij scheelt dat allemaal niet zoveel onderling? Is er ergens een maandabbonnementje wat goedkoop uit kan komen?

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:13
Powergrim schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:47:
Ik moet noodgedwongen een maandje publiek laden omdat de straat voor mijn oprit een maand wordt opengebroken. De gemeente vergoed niets natuurlijk, dus daar ben ik lekker mee.

Wat is op dit moment de beste manier om gewoon goedkoop slow-chargers te gebruiken? Ik heb passen van Electra, Powerpass en ANWB laden. Maar volgens mij scheelt dat allemaal niet zoveel onderling? Is er ergens een maandabbonnementje wat goedkoop uit kan komen?
Electra is gratis. ANWB niet. Als je iets van korting wil kun je naar OVO kijken.

• Zjanzjak
Wat is op dit moment de beste manier om gewoon goedkoop slow-chargers te gebruiken?
Ligt aan wat de locatie in Nederland is, er is namelijk niet 1 prijs voor het gehele land.
Verschilt soms enorm per regio, stad, dorp, etc..
Ik heb passen van Electra, Powerpass en ANWB laden. Maar volgens mij scheelt dat allemaal niet zoveel onderling?
Daar vergis je je lelijk in.
Is er ergens een maandabbonnementje wat goedkoop uit kan komen?
OVO kan maar ook niet overal.
Maar omdat de locatie niet bekend is, is het erg lastig in te schatten.

Je hoeft echt niet je adres te deponeren hier maar een wat specifiekere locatie kan handig zijn voor een aantal Tweakers hier om je vraag eventueel te kunnen beantwoorden.

Vraag ondertussen de Electroverse laadpas aan, of probeer het via de app, die kan soms ook wel eens wat goedkoper zijn, maar goed, de locatie dus.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

Maasluip

Kabbelend watertje

A13X schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:43:
[...]

Voor wie het mobiel ook niet voor elkaar kreeg, op de pc via de browser lukte het mij net nog wel.

Ik kreeg het gisteren en vanmorgen met geen mogelijkheid in de app voor elkaar. Bij betalingen > laadpas kun je hem aanvragen maar bij bevestigen deed hij bij mij niks. Net ingelogd op de pc bij Electra en had het binnen een paar tellen geregeld.
Ik heb het juist andersom: de website werkt niet geweldig, als je wil registreren moet je je landencode uitkiezen en alles in de lijst is wit behalve de geselecteerde code en als ik mijn telefoonnummer ingeef dan krijg ik "probeer het over enkele momenten nog een keer".
In de app zonder problemen.

Signatures zijn voor boomers.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:47

A13X

Dude

Maasluip schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

Ik heb het juist andersom: de website werkt niet geweldig, als je wil registreren moet je je landencode uitkiezen en alles in de lijst is wit behalve de geselecteerde code en als ik mijn telefoonnummer ingeef dan krijg ik "probeer het over enkele momenten nog een keer".
Dat wit had ik ook, kon wel de juiste landcode selecteren doordat hij oplicht als je de muis erop houdt. Op de mobiele browser kreeg ik ook die melding, de app zoals gezegd reageerde gewoon niet op bevestigen.

Vanmorgen achter de pc nog eens geprobeerd via de browser, wel dat wit probleem maar daarna werd netjes het berichtje gestuurd en kon ik het proces afronden.

In iedergeval wat verschillende opties proberen aangezien ze niet allemaal vlekkeloos werken.

Awesome

• Powergrim
Zjanzjak schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

Ligt aan wat de locatie in Nederland is, er is namelijk niet 1 prijs voor het gehele land.
Verschilt soms enorm per regio, stad, dorp, etc..

[...]

Daar vergis je je lelijk in.

[...]

OVO kan maar ook niet overal.
Maar omdat de locatie niet bekend is, is het erg lastig in te schatten.

Je hoeft echt niet je adres te deponeren hier maar een wat specifiekere locatie kan handig zijn voor een aantal Tweakers hier om je vraag eventueel te kunnen beantwoorden.

Vraag ondertussen de Electroverse laadpas aan, of probeer het via de app, die kan soms ook wel eens wat goedkoper zijn, maar goed, de locatie dus.
In het zuidwesten van Brabant, en prijzen voor fastchargers heb ik redelijk in het snotje. Maar tot dusver laadde ik maar heel sporadisch aan palen in de wijk ivm eigen oprit en een Enyaq IV80, dus weinig onderweg laden nodig.

• Zjanzjak
Powergrim schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:03:
In het zuidwesten van Brabant, en prijzen voor fastchargers heb ik redelijk in het snotje. Maar tot dusver laadde ik maar heel sporadisch aan palen in de wijk ivm eigen oprit en een Enyaq IV80, dus weinig onderweg laden nodig.
Wellicht dat er bij jou dan Vattenfall laadpalen staan, makkelijkst te zien in de Vattenfall app.
En dan is laden via die app, of de gratis laadpas van Vattenfall, goedkoop.
Maar zo ook met o.a. Electroverse.

OVO, als het werkt, kan met een abonnement nog goedkoper zijn maar laatste tijd is het een beetje een rommeltje in/met de app dus daar zal een zoekwerkje aan vooraf gaan.
Zoek maar eens op OVO in dit topic.

• thomvh
Zjanzjak schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:13:
[...]

Wellicht dat er bij jou dan Vattenfall laadpalen staan, makkelijkst te zien in de Vattenfall app.
En dan is laden via die app, of de gratis laadpas van Vattenfall, goedkoop.
Maar zo ook met o.a. Electroverse.

OVO, als het werkt, kan met een abonnement nog goedkoper zijn maar laatste tijd is het een beetje een rommeltje in/met de app dus daar zal een zoekwerkje aan vooraf gaan.
Zoek maar eens op OVO in dit topic.
Ik zou Electra pakken in plaats van Electroverse, die pas heeft hij al. Scheelt weer rompslomp. OVO op vattenfall werkt. Maar als je 3 cent korting voor lief kan / wil nemen. Dan zou ik lekker met Electra bij Vattenfall palen laden. Dan is de pijn van niet thuis laden het minst.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Powergrim schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:03:
[...]

Of kijk eens op de kaart in de TAP app.

En je zou ook nog een dealtje kunnen sluiten met iemand een paar straten verderop. Die verdient wat extra EREs en jij een lagere prijs dan publiek laden.

• Powergrim
Ik heb Electroverse aangemaakt, en ook wat fobs besteld gelijk. Lijkt er op dat die een hele gunstige €0,37 vragen bij een paal in de buurt. En die paal staat dergelijk afgelegen dat die best vaak ruimte heeft. Ik vermoed niet dat ik daar zomaar onder ga komen als ik ook zo de kwh prijs zie in mijn Tibber app.

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-09 16:43
Houdt het maar goed in de gaten. Ik dacht ook dat Electroverse voor mij de goedkoopste was.
Was bij de eerste 2 laad beurten ook het geval, maar bij de 3e keer was het tarief even verhoogd met € 0,13 per kWh. Nu doe ik het met Allego voor het cpo tarief zonder opslag.

• thomvh
Kroonkurk schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:36:
Houdt het maar goed in de gaten. Ik dacht ook dat Electroverse voor mij de goedkoopste was.
Was bij de eerste 2 laad beurten ook het geval, maar bij de 3e keer was het tarief even verhoogd met € 0,13 per kWh. Nu doe ik het met Allego voor het cpo tarief zonder opslag.
Raar. Ze zeggen zelf dat ze ook geen opslag doen. Vattenfall staat hier nog voor 0,33 cent in hun app.

• Kroonkurk
Klopt, ze doen ook geen opslag, maar het tarief van de laadpaal hadden ze verhoogd. En ik had het tarief de 3e keer niet van te voren gecontroleerd omdat het cpo tarief niet was gewijzigd, maar helaas wel het tarief bij Electroverse. En dat geldt nu voor alle laadpalen van TotalEnergies in mijn woonplaats. Electroverse gebruikt dus geen cpo tarief met opslag, maar een eigen tarief.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:39
MichielFRL schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:07:
Hier ook aangevraagd: ik zie dat (zo lijkt het) vrijwel overal CPO tarief doen op de palen die ik dan zou gebruiken. (Total Friesland, Equans Groningen/Drenthe en Vattenfall Overijssel/Gld).
Ben even een bepaalde set aan laadpalen aan het nalopen voor de prijzen, maar het ziet er verder best goed uit. De app is ook heerlijk snel.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 15-09-2026 15:48 ]

• Kroonkurk
Heb de pas ook aangevraagd. Lijkt inderdaad op cpo tarief. Maar in de app staat volgens mij dat je bij deze palen alleen met de laadpas kan laden, dus niet via de app.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 14:02
thomvh schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:21:
[...]

Ik zou Electra pakken in plaats van Electroverse, die pas heeft hij al. Scheelt weer rompslomp. OVO op vattenfall werkt. Maar als je 3 cent korting voor lief kan / wil nemen. Dan zou ik lekker met Electra bij Vattenfall palen laden. Dan is de pijn van niet thuis laden het minst.
Waarom zou je Electra gebruiken op een Vattenvall-paal als de Vattenvall-app of -kaart goedkoper is? Bij Vattenfall-laadpalen in Brabant betaal je met Electra, Electoverse of OVO 33ct/kWh, terwijl je met VattenFall zelf een halve cent minder betaalt. Dat scheelt toch al snel 20 cent op een volle accu, met minder gedoe :+.

Dus als de laadpaal die @Powergrim in de buurt vindt een VattenFall-paal is (en die kans is vrij groot, VattenFall heeft een grote concessie in Noord-Brabant met snel al zo'n 1000 laadpalen in de omgeving van Bergen op Zoom en Roosendaal), zou ik gewoon met de VattenFall-app betalen. Je kunt een gratis laadpas aanvragen bij VattenFall, maar misschien is je oprit weer open voordat die pas komt.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:54
Waarom zou je, voor een halve cent per kWh, weer een extra bedrijf van jouw gegevens voorzien? Vooral omdat dit slechts voor enkele weken zou zijn.

Iedereen heeft er een mening over,........Nou en?

• thomvh
Peter-036 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:49:
Waarom zou je, voor een halve cent per kWh, weer een extra bedrijf van jouw gegevens voorzien? Vooral omdat dit slechts voor enkele weken zou zijn.
Ik zie dat vaker. Maar volgens mij is het afronding in de apps niet werkelijk op de factuur. Dus nog minder reden.

[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 16-09-2026 09:37 ]

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Of-Aaargh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 07:46:
[...]

Bij Vattenfall-laadpalen in Brabant betaal je met Electra, Electoverse of OVO 33ct/kWh, terwijl je met VattenFall zelf een halve cent minder betaalt. Dat scheelt toch al snel 20 cent op een volle accu, met minder gedoe :+.
Nou voor die 20 cent op een volle accu scan ik wel gewoon de pas. Dan is het tap en klaar in plaats van een app openen, paal zoeken, starten, wachten en op je weg terug weer het hele riedeltje. Als ik die tijd gewoon werk bespaar ik meer.

• Of-Aaargh
thomvh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:37:
[...]

Ik zie dat vaker. Maar volgens mij is het afronding in de apps niet werkelijk op de factuur. Dus nog minder reden.
Nou, in de gevallen dat mijn OVO-kaart weer eens vreemd doet en ik mijn VattenFall-pas gebruik, wordt er keurig 32,56 cent per kWh in rekening gebracht (laatste factuur: 30,96 kWh voor eur 10,08), niks afronding.

• Of-Aaargh
tormentor1985 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:43:
[...]

Nou voor die 20 cent op een volle accu scan ik wel gewoon de pas. Dan is het tap en klaar in plaats van een app openen, paal zoeken, starten, wachten en op je weg terug weer het hele riedeltje. Als ik die tijd gewoon werk bespaar ik meer.
Tuurlijk, als je al een andere kaart hebt en nog geen VattenFall-pas of sleutelhanger, dan is dat helemaal waar. Maar we hadden het ook niet over jouw casus.

• thomvh
Of-Aaargh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:16:
[...]

Nou, in de gevallen dat mijn OVO-kaart weer eens vreemd doet en ik mijn VattenFall-pas gebruik, wordt er keurig 32,56 cent per kWh in rekening gebracht (laatste factuur: 30,96 kWh voor eur 10,08), niks afronding.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat andere providers het in hun app afronden. Maar dan wel het juiste bedrag afrekenen. Ik zie dit bij TAP wel eens.

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 16:53
Ik zou binnenkort in Frankrijk willen laden aan een Izivia Fast bij een McDonald's, maar ik heb geen Izivia laadpas.
Iemand al ervaring met laden bij Izivia via de app? Ik zie dat je precies wordt doorgestuurd naar een betaal website?

Bedankt!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:42
MatteC schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:52:
Ik zou binnenkort in Frankrijk willen laden aan een Izivia Fast bij een McDonald's, maar ik heb geen Izivia laadpas.
Iemand al ervaring met laden bij Izivia via de app? Ik zie dat je precies wordt doorgestuurd naar een betaal website?

Bedankt!
Heb er weleens geladen met Electroverse pas. Je kunt ook met een credit card (en denk ook bankpas?) betalen middels een betaalterminal direct op de snellader.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:23
Maasluip schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

De app werkte hier probleemloos. De website had veel landnummers, maar niet NL. Dus dat werd het niet. Via de app meteen goed en bevestiging via de e-mail dat de pas binnenkort wordt verstuurd.

• Pr088

Bedankt!
Ja. De app werkt prima.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:18

Bedankt!
Ik heb in 2025 bij Izivia met mijn Freshmile pas geladen à €0,39, geen abo.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• MichielFRL

Bedankt!
In de Electra app een aantal laadpalen van Izivia bij McDonald‘s bekeken. Snelladen €0,30/kWh (parkeerkosten van €18,00/uur na 60 minuten). Prima prijs!

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52
MichielFRL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:22:
[...]

In de Electra app een aantal laadpalen van Izivia bij McDonald‘s bekeken. Snelladen €0,30/kWh (parkeerkosten van €18,00/uur na 60 minuten). Prima prijs!
@MatteC Dit kan ik ook bevestigen; Goede ervaringen met Electrovers app/pas. Werkt goed en de prijs is erg laag.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18:55
Zag vanochtend dat de Shell recharge palen bij mijn dichtstbijzijnde Shell station vervangen worden en dat dit op meer Shell stations gaande is . Iemand enig idee wat ze er nu gaan neerzetten? Want ik sloeg Shell altijd liever over omdat het waardeloze palen waren.

[ Voor 9% gewijzigd door B R M op 16-09-2026 19:54 ]

• MichielFRL
d_marf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:41:
[...]

@MatteC Dit kan ik ook bevestigen; Goede ervaringen met Electrovers app/pas. Werkt goed en de prijs is erg laag.
Electroverse heb ik niet bekeken. Electra (dat Franse bedrijf) heb ik bekeken.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:08
Wakkie schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:54:
[...]

Ik heb in 2025 bij Izivia met mijn Freshmile pas geladen à €0,39, geen abo.
Voor Izivia gebruik ik mijn Chargemap laadpas, is een paar cent duurder maar hoef ik geen nieuwe laadpas/account/app te nemen.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• ASW1
PeterZ(on) schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:13:
[...]

Voor Izivia gebruik ik mijn Chargemap laadpas, is een paar cent duurder maar hoef ik geen nieuwe laadpas/account/app te nemen.
Izivia werkt alleen met een laadpas of direct de betaalterminal gebruiken, er is geen app bediening mogelijk voor zover ik weet. Als je geen nieuwe account/app/pas wilt ben je het voordeligst uit door gewoon je bankpas te swipen.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:08
ASW1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:32:
[...]

Izivia werkt alleen met een laadpas of direct de betaalterminal gebruiken, er is geen app bediening mogelijk voor zover ik weet. Als je geen nieuwe account/app/pas wilt ben je het voordeligst uit door gewoon je bankpas te swipen.
Ja klopt, maar met je bankpas heb je geen overzicht van wat je geladen hebt en dat heb je met Chargemap wel, en die paar cent dat het meer kost maakt mij niet uit. Goedkoop is het met de Classic Ioniq sowieso. :)

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-09 16:32
Binnen Nederland valt me op dat Vattenfall bij publiek AC-laden eigenlijk consistent de goedkoopste is. Bij DC-laden kom ik vaak bij Tesla uit. De rest laat ik meestal links liggen. Zijn er nog andere AC-aanbieders die qua prijs een beetje in de buurt komen?

• Pr088
DeJurist schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:06:
Binnen Nederland valt me op dat Vattenfall bij publiek AC-laden eigenlijk consistent de goedkoopste is. Bij DC-laden kom ik vaak bij Tesla uit. De rest laat ik meestal links liggen. Zijn er nog andere AC-aanbieders die qua prijs een beetje in de buurt komen?
Concessienemers zijn meestal niet duur. Equans/Velian in Groningen en Drenthe € 0,44.

• ASW1
PeterZ(on) schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:42:
[...]

Ja klopt, maar met je bankpas heb je geen overzicht van wat je geladen hebt en dat heb je met Chargemap wel, en die paar cent dat het meer kost maakt mij niet uit.
Hmm ja ik geef dan liever het overzicht op want wat heb ik daar eigenlijk aan. Gaat het je om de TCO oid?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:39
Total Energies Friesland: €0.40.
Velian Groningen Drenthe (Equans): €0.44
Vattenfall Overijssel/Gelderland: €0.37 (of 0.3680 in de app van vattenfall)

Ik laad vrijwel nooit bij Tesla (zakelijke laadpas kan ik niet koppelen, MTC), maar ik pak eigenlijk standaard bovenstaande laadpalen als het even kan. Maak er een meestal een sport van om Allego/EvNetNL palen te mijden :). DC laden doe ik zelden, eigenlijk alleen hier (kreuze steenwijk) omdat ik dat combineer met de wasstraat. Alleen doet die lader maar 30KW, dus echt snel gaat het niet. Maar tarief is dan ook maar 44 cent, en dat is dan weer erg schappelijk.

• Pr088
krakendmodem schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:19:
[...]

Total Energies Friesland: €0.40.
Velian Groningen Drenthe (Equans): €0.44
Vattenfall Overijssel/Gelderland: €0.37 (of 0.3680 in de app van vattenfall)

Ik laad vrijwel nooit bij Tesla (zakelijke laadpas kan ik niet koppelen, MTC), maar ik pak eigenlijk standaard bovenstaande laadpalen als het even kan. Maak er een meestal een sport van om Allego/EvNetNL palen te mijden :). DC laden doe ik zelden, eigenlijk alleen hier (kreuze steenwijk) omdat ik dat combineer met de wasstraat. Alleen doet die lader maar 30KW, dus echt snel gaat het niet. Maar tarief is dan ook maar 44 cent, en dat is dan weer erg schappelijk.
Mooi overzichtje. Overigens is Allego in sommige regio's nog best 'schappelijk' met 49 cent, 'slechts' 5 cent duurder dan Velian (maar wel 12 met Vattenfall).

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

Opa

Nu Multifocaal!

Ik heb na een lange TotalEnergies monopolie in Leusden (€0,48 cpo) nu ook een Vattenfall en een "Ubitricity" paal in de buurt, 11 kW en 13,8 kW (8 als er twee auto's staan). WF is €0,36 in de ochtend- en avondspits en €0,34 daarbuiten, Ub is €0,35.
Ubitricity is onderdeel van de Shell groep en in sommige apps staat hij als Shell recharge genoteerd, maar deze is dus ook goedkoper.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Opa schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:43:
[...]

Ik heb na een lange TotalEnergies monopolie in Leusden (€0,48 cpo) nu ook een Vattenfall en een "Ubitricity" paal in de buurt, 11 kW en 13,8 kW (8 als er twee auto's staan). WF is €0,36 in de ochtend- en avondspits en €0,34 daarbuiten, Ub is €0,35.
Ubitricity is onderdeel van de Shell groep en in sommige apps staat hij als Shell recharge genoteerd, maar deze is dus ook goedkoper.
In Hoorn en Alkmaar ervaar ik hetzelfde en gebruik Total dus alleen als het niet anders kan. (gebruik OVO meestal)

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:47
Opa schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:43:
[...]

Met een OVO abonnementje van 2 euro per maand laad je bij die Ubitricity/Recharge palen voor €0,32. Tip van een mede-Leusdenaar 👍
Pagina: 1 ... 263 264 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2