[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 243 244 Laatste
Acties:

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-01 22:02
EDB schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:48:
Vraagje. Ik gebruik al jaren de Shell recharge app en kaart en moest die recentelijk overzetten naar de Shell app.
Ik zit op dit moment in het zuiden van Spanje en heb de pas afgelopen weken 2 keer gebruikt. Het viel mij toen op dat er helemaal geen prijzen meer bij de laadpunten te vinden zijn. Omdat ik toch echt wat stroom nodig had waren de 2 laatste Shell sessies bij Iberdrola.
Het laden ging zonder problemen en er werd in beide keren een reservering gedaan op de creditcard. Echter (nog) geen bedrag en in de app geen recente transacties zichtbaar.
Voor de zekerheid de Shell recharge app opnieuw gedownload en daar zie ik wel prijzen bij de laadpunten staan terwijl de nieuwe Shell app niets laat zien.
Overigens in de oude recharge app ook geen recente transacties dus ik vraag mij af hoe lang dat gaat duren.
Hebben meer mensen dat er geen prijzen in de nieuwe Shell app staan?
In de nieuwe Shell app zie ik bij mij in de buurt wel laadprijzen staan. Laadgeschiedenis in de oude app wordt niet meer bijgewerkt zo te zien.

Mijn ReCharge pas is nog altijd niet beschikbaar in de Shell app. Technisch issue volgens Shell helpdesk, dus maar afwachten.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:16
maniac2003 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:06:
[...]

In de nieuwe Shell app zie ik bij mij in de buurt wel laadprijzen staan. Laadgeschiedenis in de oude app wordt niet meer bijgewerkt zo te zien.

Mijn ReCharge pas is nog altijd niet beschikbaar in de Shell app. Technisch issue volgens Shell helpdesk, dus maar afwachten.
Die nieuwe Shell app is een drama.
Tik eens een adres in op straatniveau, dan krijg je een beeld op gemeenteniveau en moet je die straat zelf nog gaan zoeken.
Ik heb geprobeerd daar een ticket voor in te schieten en ook wat gechat met hun helpdesk, maar ze willen het niet begrijpen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Tommie12
daemonix schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:26:
[...]

Shell heeft al lang snelladers bij zijn benzinestations langs de snelweg staan.
Maar zeker niet overal.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is toch absoluut niet nodig? Je ziet Fastned of Ionity toch ook niet overal? Het is dekkend, en dat is voldoende.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Tommie12
daemonix schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:22:
[...]

Dat is toch absoluut niet nodig? Je ziet Fastned of Ionity toch ook niet overal? Het is dekkend, en dat is voldoende.
Ik bedoel dat ze het niet eens hebben bij elk eigen benzinestation.
Je ziet gewoon dat die petroleumbedrijven niks menen van hun zogezegde inspanningen om CO2 uitstoot te verlagen.
Ze hadden ook hun winsten kunnen inzetten om windmolens te zetten, en dan heel veel snellaadpalen te zetten.
Shell en Total in mijn buurt hebben niks, terwijl een Q8 station gewoon 2 pompen heeft vervangen door 4 snelladers. Zo kan het ook.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
Tommie12 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:41:
[...]

Ik bedoel dat ze het niet eens hebben bij elk eigen benzinestation.
Je ziet gewoon dat die petroleumbedrijven niks menen van hun zogezegde inspanningen om CO2 uitstoot te verlagen.
Precies, ze hebben er geen baat bij en doen dan het minimale voor de bühne.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 18:37
Puppetmaster schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:00:
[...]
Een uitgebreid netwerk van veel snelladers stimuleert de adoptie van EV’s.
Denk niet dat dat echt nog zo is. Ik hoor dat niet meer als argument, er staan er zoveel dat je prima op de bonnefooi kunt vertrekken met je EV. Voor die enkele keer dat je meer dan pakweg 300km gaat rijden...

Wel een punt is denk ik de beschikbaarheid van gewone laadpalen voor wie geen eigen oprit heeft.

• Puppetmaster
cdwave schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:42:
[...]
Denk niet dat dat echt nog zo is. Ik hoor dat niet meer als argument, er staan er zoveel dat je prima op de bonnefooi kunt vertrekken met je EV.
Dat klopt op zich in aantal locaties, maar het aantal laadpunten per locatie zijn nog vaak beperkt.
Ongeveer 5% van de auto’s is nog maar een EV. Dat moet de komende tijd nog sterk stijgen.
Nu gaat het nog redelijk, maar op vakantieroutes kan het al best vol worden.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:50
Puppetmaster schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:37:
[...]

Dat klopt op zich in aantal locaties, maar het aantal laadpunten per locatie zijn nog vaak beperkt.
Ongeveer 5% van de auto’s is nog maar een EV. Dat moet de komende tijd nog sterk stijgen.
Nu gaat het nog redelijk, maar op vakantieroutes kan het al best vol worden.
Als er alleen naar de personenauto’s kijken inmiddels al 7,3%!

https://duurzamemobilitei...ch-vervoer/personenauto-s

• Puppetmaster
Mooi, toch weer meer dan ik dacht! :)

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 18:23
Hachy schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:57:
[...]

Verlaagt de app het tarief daar niet? Bij mij werd het pas zichtbaar nadat ik het abo had afgesloten.

[...]

[...]

Is bekend uiteraard, denk dat de meeste Tweakers dat al hadden opgemerkt. Ik heb net als jij meerdere Deftpower laadpassen dus die iOS kwaal van dezelfde realm heb ik al een paar keer aan Deftpower gemeld, ze weten ervan.

Het filmpje is natuurlijk bedoeld voor eindgebruikers dus daar voegt dat soort info weinig toe.

[...]

Graag gedaan uiteraard, zo'n kort filmpje was aanzienlijk meer werk dan ik vooraf had gedacht... 8)
Update wat betreft het Allego Plus abonnement, het nut hiervan lijkt inmiddels zwaar tegen te vallen na kort op elkaar volgende prijswijzigingen sinds 1-1, die volgens de klantenservice te maken hadden met "een configuratiefout".

Hun antwoord: Alle palen die binnen een concessie vallen, komen niet in aanmerking voor korting cq. hadden geen korting moeten geven. Dat zijn hier al meer dan de helft van de palen, maar de open markt palen van Allego hadden al achtelijk hoge tarieven van 60-65 cent: die worden met dat abonnement dan gelijk aan de prijs van de concessiepalen :+ Ja zo kan ik ook korting geven, eerst een hoge prijs invoeren op je open markt palen en daarna een abonnement verkopen om de prijs naar normaal niveau te krijgen.

Natuurlijk, je krijgt ook een beetje korting op de zeer spaarzame Allego DC laders, maar heel aantrekkelijk wordt het tarief niet. Een abo bij Tesla, Fastned of Ionity, of zelfs Boost-abo van OVO, geeft je beschikking over tig keer zoveel laadpunten met korting.

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:05
Hachy schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 00:59:
Het tarief bij Fastned gaat trouwens over twee weken iets omhoog, per 19 januari gaan ze van €0,74 naar €0,77 /kWh.
Vandaag kreeg ik een mail van Fastned:
Vanwege toenemende netbeheerkosten en inflatie hebben we ons standaardtarief aangepast naar € 0,77/kWh. Tegelijk introduceren we een lagere prijs voor app-gebruikers.

Als je via de Fastned-app laadt met een bank of creditcard krijg je elke keer 10% korting.
Geen abo nodig, maar koppelen aan een ander betaalmiddel mag dus niet. Resultaat is wel € 0,693 /kWh

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
martinBMW schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:46:
[...]

[...]

Geen abo nodig, maar koppelen aan een ander betaalmiddel mag dus niet. Resultaat is wel € 0,693 /kWh
Ovo nog 63 met aboAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20EiU719-d1dK-jsSfYJ62xfjc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1WEDfnULkwtCkbgYCpSlK83g.png?f=fotoalbum_large

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 12:39
EWE Go 0,62 cent 😜

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:03
dat is wel erg goedkoop, ik kan via mijn EWE Go pas voor 62 cent laden bij Fastned :*)

[ Voor 0% gewijzigd door RodeVre op 19-01-2026 19:51 . Reden: tikfouitje ]

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:06

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
martinBMW schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:46:
[...]

[...]

Goeie timing van ze :*)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik weet niet of het standaard is, maar via Electroverse kon ik gisteren bij Circle K in Assen snelladen voor 48 eurocent per kWh. Na een snelle check stonden ook op andere plekken, de Circle K snelladers op die prijs, terwijl de paal zelf aangeeft dat je voor 0,79 euro per kWh kunt laden. Betaling ging goed, volgens de prijs van Electroverse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMZim8JAZN4B7EJcNaKxrk5GpVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXVCgB7xWlBX9JbhZAQXMRJV.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• SE7EN11
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:46
Klopt. Prijzen zijn vrijwel overal €0.48 per kWh sinds begin januari.
Steeffoon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:40:
Ik weet niet of het standaard is, maar via Electroverse kon ik gisteren bij Circle K in Assen snelladen voor 48 eurocent per kWh. Na een snelle check stonden ook op andere plekken, de Circle K snelladers op die prijs, terwijl de paal zelf aangeeft dat je voor 0,79 euro per kWh kunt laden. Betaling ging goed, volgens de prijs van Electroverse.

[Afbeelding]

• thomvh
SE7EN11 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:58:
Klopt. Prijzen zijn vrijwel overal €0.48 per kWh sinds begin januari.

[...]
Lijkt wel alleen bij Elektroverse te zijn. Wanneer ik in andere apps kijk is het allemaal nog 82/83 cent. Al lijkt het verschil hem wel erin te zitten dat Elektroverse direct bij CirkeK erin haakt en de andere Spirii gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door thomvh op 20-01-2026 10:05 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-01 19:06
Op zich een aardig idee, want wie heeft het nou niet gekoppeld aan een bankpas of creditcard?
Ik blijf overigens gewoon bij mijn koppeling met EWE GO laadpas. € 0,62 is nog altijd goedkoper _/-\o_

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• tormentor1985
  • Nu online
Ziet er naar uit dat electroverse weer een actie heeft met cirkle K. Dat hadden ze een paar maanden terug ook.

Ook in Haarlem is het snelladen daar nu goedkoper dan normaal. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKha1F3jYbghwmPI1DfAjoBUHjM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l5OwQlY6qPFc5uGl2Nws5TUK.png?f=fotoalbum_large

• thomvh
Pr088 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:55:
[...]

Op zich een aardig idee, want wie heeft het nou niet gekoppeld aan een bankpas of creditcard?
Ik blijf overigens gewoon bij mijn koppeling met EWE GO laadpas. € 0,62 is nog altijd goedkoper _/-\o_
Lease/zakelijke rijders met een tankpas van de zaak ;-)

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
cdwave schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:42:
[...]

Denk niet dat dat echt nog zo is. Ik hoor dat niet meer als argument, er staan er zoveel dat je prima op de bonnefooi kunt vertrekken met je EV. Voor die enkele keer dat je meer dan pakweg 300km gaat rijden...

Wel een punt is denk ik de beschikbaarheid van gewone laadpalen voor wie geen eigen oprit heeft.
Ik denk dat het andersom is op de lange termijn. Dus dat de prijsconcurrentie op de snelladers gaat zitten en ook het aantal snelladers mede de adoptie van EV stimuleert. Snelladers staan er namelijk zoveel , dat je makkelijk op een lange rit enkele tientallen kilometsers verder rijdt om een goedkopere lading te kiezen. Bij het in de straat laden ligt dat anders, tenzij je bereid bent om kilometers verderop te parkeren.

Daarnaast zal het op handige locaties plaatsen van snelladers ook bijdragen aan de adoptie, bijvoorbeeld bij supermarkten waar je toch met de auto heen gaat om de wekelijkse boodschappen te doen. In Frankrijk zie je dat al in ruime mate.

Analoog komt weer helemaal terug

• Tommie12
bert pit schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat het andersom is op de lange termijn. Dus dat de prijsconcurrentie op de snelladers gaat zitten en ook het aantal snelladers mede de adoptie van EV stimuleert. Snelladers staan er namelijk zoveel , dat je makkelijk op een lange rit enkele tientallen kilometsers verder rijdt om een goedkopere lading te kiezen. Bij het in de straat laden ligt dat anders, tenzij je bereid bent om kilometers verderop te parkeren.

Daarnaast zal het op handige locaties plaatsen van snelladers ook bijdragen aan de adoptie, bijvoorbeeld bij supermarkten waar je toch met de auto heen gaat om de wekelijkse boodschappen te doen. In Frankrijk zie je dat al in ruime mate.
Ik denk dat voor snelladers de concurrentie de prijs wel zal uitvlakken.
Maar voor de 11 en 22kW laders verwacht ik eigenlijk dat de overheid dat gaat reguleren. De kosten zijn vrij voorspelbaar zowel wat stroom als installatie betreft, en dus mogen er wat mij betreft wel maxima komen.
Anders moet de overheid zorgen dat er binnen wandelafstand altijd meer dan 1 aanbieder is...

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
Tommie12 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Ik denk dat voor snelladers de concurrentie de prijs wel zal uitvlakken.
Maar voor de 11 en 22kW laders verwacht ik eigenlijk dat de overheid dat gaat reguleren. De kosten zijn vrij voorspelbaar zowel wat stroom als installatie betreft, en dus mogen er wat mij betreft wel maxima komen.
Anders moet de overheid zorgen dat er binnen wandelafstand altijd meer dan 1 aanbieder is...
Voor de 11 en 22kW laders ben ik het helemaal mee eens. Ik woon in Zeeland en daar heb je twee partijen die zo'n beetje de markt verdelen. Tarieven van 57 to 67 cent zijn hier normaal voor laden in de wijk. Dat geeft natuurlijk geen positieve stimulans.
De gemeente heeft totaal niet ingezien dat het vergunnen aan deze partijen zou leiden tot prijzen die al jaren lang dubbeltjes hoger zijn dan in andere delen van Nederland.
PS. 8) blij met mijn eigen oprit.

Analoog komt weer helemaal terug

• cdwave
  • Laatst online: 23-01 18:37
[...]
Als ik moet snelladen dan kies ik de locatie vooral op basis van de faciliteiten. Ik wil lekkere koffie en Apfelstrudel of Gulashsuppe. Ik zoek dan ook een Autohof ofzo op, die hebben vaak een beter (en goedkoper) restaurant dan die langs de snelweg met die schuifdienbladbufetten.

Ik denk dat daar wel een markt zit. Ik zag al her en der een soort laadparken verrijzen, met een berg snelladers en dan een restaurant en een banketbakker ernaast.
Dan ga je de concurrentie met de 11kW laders aan: Laad je in de straat op, of bij de supermarkt. Dan moet je ook een tarief hebben dat kan concurreren met de gewone laders. Maar allicht een markt voor, dan hoef je niet te "klooien" in de wijk, hoef je netto minder te lopen.

• tormentor1985
  • Nu online
[...]

Ik denk dat het andersom is op de lange termijn.
...
Bij het in de straat laden ligt dat anders, tenzij je bereid bent om kilometers verderop te parkeren.
Er zijn wel gevallen waar je slecht een minuut verder lopen al tientallen euro's per maand kan besparen als je niet thuis kan laden. Kijk deze screenshot bijvoorbeeld waar Vattenfall onlangs een nieuwe paal heeft neergezet. Dit is overigens even met tap zonder abbonement dus met het CPO tarief nog 10% lager via electroverse. Maar deze map laat de tarieven even wat beter zien op een map.

Ik hoop dat dit meer gaat gebeuren en die palen van totale energies dus in prijs omlaag gaan. Als ik wat sneller moet laden dan thuis kan loop ik graag de minuut verder om 40% op de laadkosten te besparen 🤡

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIZhAeJFQpw7iY48y5KHJUyXNTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bggcwUf8Llu4LyvxAol9GECJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door tormentor1985 op 20-01-2026 15:08 ]

• Pr088
[...]

Dan hoeft de laadsnelheid ook niet zo hoog te zijn. Heb in Denemarken ook regelmatig gebruik gemaakt van 50kW laders bij o.a. Lidl. Dik halfuur/drie kwartier weekboodschappen doen: 25-30 kwh in de tank.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Tommie12
Pr088 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:03:
[...]

Dan hoeft de laadsnelheid ook niet zo hoog te zijn. Heb in Denemarken ook regelmatig gebruik gemaakt van 50kW laders bij o.a. Lidl. Dik halfuur/drie kwartier weekboodschappen doen: 25-30 kwh in de tank.
Wie blijft er nu 45minuten in een Lidl?
Zal eerder een kwartiertje zijn... spijtig dat het dan maar 50kW is.
In een grote hypermarkt kan het wat langer duren.

• Pr088
Tommie12 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:14:
[...]

Wie blijft er nu 45minuten in een Lidl?
Zal eerder een kwartiertje zijn... spijtig dat het dan maar 50kW is.
In een grote hypermarkt kan het wat langer duren.
Mwah. 50kW is prima. Elke EV trekt dat 100%. Een 300 of 150kW lader is leuk, maar die benut ik nooit maximaal. En weekboodschappen doe ik toch een ruim half uur over.

• thomvh
Pr088 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:06:
[...]

Mwah. 50kW is prima. Elke EV trekt dat 100%. Een 300 of 150kW lader is leuk, maar die benut ik nooit maximaal. En weekboodschappen doe ik toch een ruim half uur over.
Volgens, als ik dan even vanuit de supermarkt mag kijken. Willen die juist dat jij iets langer blijft hangen. Ik vind vooral de prijs voor die 50kW laders vaak duur in verhouding met de echt snelle laders. E.g. Lidl is hier in de buurt 0,54 cent per kWh.

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:11
Voor wie in Utrecht woont:
Electroverse heeft sinds kort bij Total Energies laadpalen een tarief van €0,29 per kWh. Bijna €0,20 goedkoper dan alle andere palen in Utrecht. Ik weet niet waarom en hoe lang nog, maar doe er je voordeel mee.
In de app van Electroverse kun je het filter op aanbieder Total Energies zetten.

UPDATE: ik zie dat ook in omliggende gemeentes (Hilversum, Nieuwegein,... ) het tarief op €0,29 staat. In Almere het oude tarief van €0,48

[ Voor 18% gewijzigd door Slinnenb op 21-01-2026 11:43 ]

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Pr088
thomvh schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:06:
[...]

Volgens, als ik dan even vanuit de supermarkt mag kijken. Willen die juist dat jij iets langer blijft hangen. Ik vind vooral de prijs voor die 50kW laders vaak duur in verhouding met de echt snelle laders. E.g. Lidl is hier in de buurt 0,54 cent per kWh.
Klopt, het was voor mij ook een vakantiealternatief. Anderzijds is laden op straat in mijn stad niet veel goedkoper. Dat zit rond de € 0,48.

• SE7EN11
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:46
Thanx voor de tip! Ook in regio Amstelveen, Uithoorn etc.
Slinnenb schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:01:
Electroverse heeft sinds kort bij Total Energies laadpalen een tarief van €0,29 per kWh. Bijna €0,20 goedkoper dan alle andere palen in Utrecht. Ik weet niet waarom en hoe lang nog, maar doe er je voordeel mee.
In de app van Electroverse kun je het filter op aanbieder Total Energies zetten.

UPDATE: ik zie dat ook in omliggende gemeentes (Hilversum, Nieuwegein,... ) het tarief op €0,29 staat. In Almere het oude tarief van €0,48

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 20:21

Dank! M'n favo laadpaal dicht bij huis valt daaronder; Ovo heeft 'm nog op 41 cent/kWh staan (na 10% korting). Eens kijken waar m'n Electroverse laadpas is...

• gertvdijk
  • Nu online

Sommige TotalEnergies snelladers staan ook op €0,29/kWh! Deze bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9wKp7OBgOnXKu6Nvqb-l4HHFCs=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/7MTMOA09mBHT4QejmhgdVoKW.png?f=fotoalbum_small

Verder verschillende prijzen op verschillende locaties. Voor snelladers ook €0,53 gezien en €0,79.
Op straat type-2 wisselt ook binnen gemeentes. In Dronten gaan ze alle kanten op...

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 21-01-2026 17:27 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:47

Red Boll

Kick Ass!

Bij de Jumbo met een Electroverse pas voor 48ct per kWh ( 150kW ) laden bij PowerGo.
Geen idee die ook bij andere Jumbo's staan.

(Zelf nog niet geladen daar)

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-01 12:08

Ik wilde er ook een post aan wijten, vannacht voor dit mooie tarief geladen. Voor mij ook onbekend waarom dit gebeurt, maar het is heel welkom 😀

• Slinnenb
vanaalten schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:22:
[...]
Eens kijken waar m'n Electroverse laadpas is...
Werkt ook met alleen de app ;)

• Slinnenb
Sjoerd001 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:40:
[...]

Ik wilde er ook een post aan wijten, vannacht voor dit mooie tarief geladen. Voor mij ook onbekend waarom dit gebeurt, maar het is heel welkom 😀
Wat ik kan vinden is dat €0,29 het wholesale tarief van TotalEnergies is. Waarschijnlijk heeft het systeem van Electroverse vergeten er hun marges op te zetten. Zal dus niet zo lang meer duren ben ik bang

• boyette
  • Nu online
Slinnenb schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:04:
[...]

Werkt ook met alleen de app ;)
elektroverse heeft vaker acties met total
is niet de eerste keer

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-01 16:54
Red Boll schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:08:
Bij de Jumbo met een Electroverse pas voor 48ct per kWh ( 150kW ) laden bij PowerGo.
Geen idee die ook bij andere Jumbo's staan.

(Zelf nog niet geladen daar)
Welke Jumbo, locatie?

• boyette
  • Nu online
Ja die staan bij verschillende jumbos en idd 0,48 bij elektroverse
sommigen noemen deze ook Spirii

bij de lidls kun je ook snelladen voor 0,48

misschien daarom gelijkgesteld

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 21-01-2026 18:33 ]

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 18:26
Steeffoon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:40:
Mooie tip! Ik heb het snellaadoverzicht meteen even aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7lDytP2rgYuAMGg9twGYL4mmYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVIgrxBkWtGuQDsoSXLJeuH7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door nathalia op 21-01-2026 20:30 ]

Cupra Born Performance 58 kWh

• boyette
  • Nu online
nathalia schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:42:
[...]

Mooie tip! Ik heb het snellaadoverzicht meteen even aangepast:

[Afbeelding]
die orangegas zijn zo te zien overgenomen door eflux derhalve klopt het niet dat maingau het goedkoopste is

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 18:26
boyette schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:01:
[...]

die orangegas zijn zo te zien overgenomen door eflux derhalve klopt het niet dat maingau het goedkoopste is
OG Clean Fuels is in maart 2025 overgenomen door investeringsmaatschappij Pioneer Point Partners. Op deze manier hoopten ze juist sneller te kunnen groeien. Ik heb nog niet gehoord dat de investeringsmaatschappij het weer heeft verkocht aan notabene E-Flux.

Kan je jouw bron aangeven? En wat is volgens jou de goedkoopste laadpas bij OG snelladers? Dan kan ik mijn overzicht aanpassen.

Cupra Born Performance 58 kWh

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 12:14

Zorian

What the fox?

Ik heb een half jaar geen EV gereden, en toen ik stopte met EV rijden kon ik o.a. bij een Eneco laadpaal met de Eneco pas/app nog vrij goedkoop laden voor ~23ct per kwh en geen starttarief, of ~40-45ct per kwh en 25ct starttarief bij bijvoorbeeld een Shell Recharge paal.

Nu heb ik de EV gister weer eens te pakken gehad en ik schrok van de prijzen. Die Eneco paal is nu 54ct en die Shell paal is nu 60ct. Hier komt ook nog eens 35ct starttarief bovenop. Is elektrisch laden bij simpele palen zo idioot duur geworden sinds 2026 of is het nu nog meer tijdsgebaseerd en maakt het uit welk tijdstip van de dag je goedkoop kan laden ofzo?

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een OVO laadpas aangevraagd omdat ik dat handiger vind dan via de app. Echter werkt deze nu niet op de Allego laadpaal bij ons in de straat. Volgens de App zou het wel moeten kunnen werken met de laadpas.

Meer mensen die problemen hebben met OVO laadpas en Allego palen?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-01 16:18
IK gebruikte deze pas al niet veel, maar nu zal het nog minder worden : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcAhfu5B4eUce3sxx_TGC6MYLmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j98hXdJQzKsw2AkoZ6fy8qzB.png?f=fotoalbum_large

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

• Pr088
Zorian schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:16:
Ik heb een half jaar geen EV gereden, en toen ik stopte met EV rijden kon ik o.a. bij een Eneco laadpaal met de Eneco pas/app nog vrij goedkoop laden voor ~23ct per kwh en geen starttarief, of ~40-45ct per kwh en 25ct starttarief bij bijvoorbeeld een Shell Recharge paal.

Nu heb ik de EV gister weer eens te pakken gehad en ik schrok van de prijzen. Die Eneco paal is nu 54ct en die Shell paal is nu 60ct. Hier komt ook nog eens 35ct starttarief bovenop. Is elektrisch laden bij simpele palen zo idioot duur geworden sinds 2026 of is het nu nog meer tijdsgebaseerd en maakt het uit welk tijdstip van de dag je goedkoop kan laden ofzo?
Tijdgebaseerd laden komt nog nauwelijks voor, zit wel in ontwikkeling.
Het is in veel regio's inderdaad duurder geworden. Ik begon ooit bij Allego in Groningen met 36 cent. Inmiddels via 40, 38, 46, nu bij 48 cent per kWh.
Ook is er veel verschuiving tussen aanbieders van laadpassen. De goedkoopsten van toen kunnen de duurste aanbieders van nu zijn.

Dus toch even een rondje laadpassenapps doen. Voor Shell is Shell zelf denk ik de goedkoopste (€ 0,53).

Het schrappen van de belastingkorting op energiebelasting voor laadpalen per 2025 scheelde sowieso al 9 cent per kWh.

[ Voor 4% gewijzigd door Pr088 op 22-01-2026 12:23 ]

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:11
grunaubaby schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:02:
IK gebruikte deze pas al niet veel, maar nu zal het nog minder worden : [Afbeelding]
Ik heb dezelfde mail.
Ik blijf hem zeker gebruiken. Ik doe dat altijd als ik een verre tocht maak met een goedkoop 1 maand abonnement om bij ionity goedkoop te kunnen laden.
Duitsland, Frankrijk, België en UK blijven gewoon ondersteund. Dat betekent dat ik in 99% van de gevallen nog gewoon geholpen ben.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:49
gertvdijk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:31:
[...]

Sommige TotalEnergies snelladers staan ook op €0,29/kWh! Deze bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

Verder verschillende prijzen op verschillende locaties. Voor snelladers ook €0,53 gezien en €0,79.
Op straat type-2 wisselt ook binnen gemeentes. In Dronten gaan ze alle kanten op...
Zo te zien heeft Electroverse het al "opgelost" want bij de paal uit jouw link zie ik gewoon €0,58 staan.
Idem bij andere TotalEnergies laadpalen in die omgeving.

EDIT: Ik zie nu bij Electroverse een laadpaal in Utrecht van WeDriveSolar voor €0,36.

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 22-01-2026 14:12 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• boyette
  • Nu online
RaymondD schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:01:
Ik heb een OVO laadpas aangevraagd omdat ik dat handiger vind dan via de app. Echter werkt deze nu niet op de Allego laadpaal bij ons in de straat. Volgens de App zou het wel moeten kunnen werken met de laadpas.

dat zou moeten werken
het kan zijn dat de paal eruit ligt

heb je de pas wel al ergens anders gebruikt
is de pas wel al geactiveerd?
wat is de status in de app van de card als je naar charge anywhere card gaat?

kun je met de app daar wel laden ?
de paal wordt gewoon zichtbaar gegeven op de kaart?

wat zie je bij de last attempts?

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 22-01-2026 15:03 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Pr088 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:22:
[...]

Tijdgebaseerd laden komt nog nauwelijks voor, zit wel in ontwikkeling.
Het is in veel regio's inderdaad duurder geworden. Ik begon ooit bij Allego in Groningen met 36 cent. Inmiddels via 40, 38, 46, nu bij 48 cent per kWh.
Ook is er veel verschuiving tussen aanbieders van laadpassen. De goedkoopsten van toen kunnen de duurste aanbieders van nu zijn.

Dus toch even een rondje laadpassenapps doen. Voor Shell is Shell zelf denk ik de goedkoopste (€ 0,53).

Het schrappen van de belastingkorting op energiebelasting voor laadpalen per 2025 scheelde sowieso al 9 cent per kWh.
Ik heb nog eens gekeken. Als ik de app of een pasje gebruik (maakt niet echt uit welke app/aanbieder) betaal ik bij de paal (shell recharge) om de hoek 53ct of meer en starttarief. Scan ik de qr code op het display en doe ik het via de site, dan varieert het tussen de 33 en 35ct op basis van tijdstip. Fors verschil.

• Pr088
Zorian schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:06:
[...]

Ik heb nog eens gekeken. Als ik de app of een pasje gebruik (maakt niet echt uit welke app/aanbieder) betaal ik bij de paal (shell recharge) om de hoek 53ct of meer en starttarief. Scan ik de qr code op het display en doe ik het via de site, dan varieert het tussen de 33 en 35ct op basis van tijdstip. Fors verschil.
Welke aanbieder? Vattenfall? 35 cent via Shell Recharge? Interessant? Welke plaats / laadpaal?
Anyway, daarom adviseerde ik een rondje laadapps/laadpassen. Kan serieus geld schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pr088 op 22-01-2026 16:26 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Pr088 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Welke aanbieder? Vattenfall? 35 cent via Shell Recharge? Interessant? Welke plaats / laadpaal?
Anyway, daarom adviseerde ik een rondje laadapps/laadpassen. Kan serieus geld schelen.
Leusden, een grijze paal van Shell Recharge/Ubitrinogwattes. Shell recharge logo op de paal in elk geval, en een display. Ding staat er nog niet zo lang dus zal wel nieuwer model wezen.
Dat tarief is wel enkel alleen via de site. Niet via de app of laadpas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7axhlRHfNhopRo2Bf_ucEKwW2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NopetzxNtCZnexYEcsojttYn.jpg?f=fotoalbum_large

//Edit: Als ik de paal hier opzoek kan ik dus tijdsgebaseerd en goedkoop laden, in de Shell app staat de paal als fixed cost en niet mogelijk via de app te starten: https://charge.ubitricity.com/

[ Voor 39% gewijzigd door Zorian op 22-01-2026 16:37 ]

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:57:
[...]

dat zou moeten werken
het kan zijn dat de paal eruit ligt

heb je de pas wel al ergens anders gebruikt
is de pas wel al geactiveerd?
wat is de status in de app van de card als je naar charge anywhere card gaat?

kun je met de app daar wel laden ?
de paal wordt gewoon zichtbaar gegeven op de kaart?

wat zie je bij de last attempts?
Paal doet het wel met de app, maar pas wordt geweigerd (rood kruis). Pas is wel geactiveerd in de app. Nog geen andere paal geprobeerd. Andere pas (andere aanbieder) doet het wel op de paal. Maar goed te weten dat het wel zou moeten werken bij een Allego paal, dan heb ik hem niet voor niets besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door RaymondD op 22-01-2026 19:07 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• boyette
  • Nu online
RaymondD schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Paal doet het wel met de app, maar pas wordt geweigerd (rood kruis). Pas is wel geactiveerd in de app. Nog geen andere paal geprobeerd. Andere pas (andere aanbieder) doet het wel op de paal. Maar goed te weten dat het wel zou moeten werken bij een Allego paal, dan heb ik hem niet voor niets besteld.
dat is zeer vreemd.. het lijkt er op dat je pas gewoon niet actief is dan
of niet die is gekoppeld

volgens mij had ik daar ook eens een probleem mee maar weet het niet meer is lang geleden

check eens even met support die kunnen dat zo zien

ik vermoed dat je pas nu gewoon nergens werkt
of het duurt even

als je die net hebt geactiveerd kan het wel even duren voor de pas overal werkt

[ Voor 19% gewijzigd door boyette op 22-01-2026 19:15 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RaymondD schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:01:

Ik heb hetzelfde probleem bij Ubitricity palen, toevallig vandaag weer eens aangegeven bij de klantenservice van OVO.

Via de app werkt het dus prima en de kaart werkt wel bij andere palen.

• boyette
  • Nu online
hjs schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij Ubitricity palen, toevallig vandaag weer eens aangegeven bij de klantenservice van OVO.

Via de app werkt het dus prima en de kaart werkt wel bij andere palen.
zie je die laadpoging wel bij de attempts van de paal opdoemen?

• hjs
  • Niet online

hjs

boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:19:
[...]

zie je die laadpoging wel bij de attempts van de paal opdoemen?
Nee, en paal knippert ook rood na 2 seconden.

• boyette
  • Nu online
hjs schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:57:
[...]

Nee, en paal knippert ook rood na 2 seconden.
na 2 seconden
dat is wel heel erg snel..

lijkt alsof de pas niet eens gelezen kan worden dan of gezien wordt als een niet ondersteunde pas

wat zegt ovo support?

zij dit recente nieuwe passen?

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 22-01-2026 19:58 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou misschien vijf seconden dan ;) @boyette

Kaart heb ik al een tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIOFSx3s1gU58ilb3UML7VFG1r8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYIaVhGKnTvoHl3R6rE1VK9m.jpg?f=fotoalbum_large

• boyette
  • Nu online
hjs schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:02:
Nou misschien vijf seconden dan ;) @boyette

Kaart heb ik al een tijd.

[Afbeelding]
Die aantal secondes maakt wel uit..5 dat is een access denied

Dat maakt een wezenlijk verschil

Je moet ovo de exacte tijd en poort en paal doorgeven en je kan dit ook bij de cpo laten onderzoeken.. aan 2 kanten gaat sneller

Ik zal het wel eens testen als ik bij zo een paal in de buurt ben

• hjs
  • Niet online

hjs

boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:07:
[...]

Die aantal secondes maakt wel uit..5 dat is een access denied

Dat maakt een wezenlijk verschil

Je moet ovo de exacte tijd en poort en paal doorgeven en je kan dit ook bij de cpo laten onderzoeken.. aan 2 kanten gaat sneller

Ik zal het wel eens testen als ik bij zo een paal in de buurt ben
Ze wist bij welke paal ik stond, heb contact opgenomen dat de auto aan het laden was.
Ook gelijk verteld dat ik eerste de verkeerde lader had geselecteerd in de app omdat hij de kaart niet pakte ;) (nummers op de paal komen niet altijd overeen met de nummers in de app, of ik kijk op verkeerde sticker)

• boyette
  • Nu online
hjs schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:09:
[...]

Ze wist bij welke paal ik stond, heb contact opgenomen dat de auto aan het laden was.
Ook gelijk verteld dat ik eerste de verkeerde lader had geselecteerd in de app omdat hij de kaart niet pakte ;) (nummers op de paal komen niet altijd overeen met de nummers in de app, of ik kijk op verkeerde sticker)
Dat kan je daarna crosschecken met de sessie die wel functioneert dan weet je zeker dat de poort en paal klopt

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:41

Was van korte duur? Staat nu weer op €0,48 in Vleuten.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• boyette
  • Nu online
Tom Paris schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:36:
[...]

Was van korte duur? Staat nu weer op €0,48 in Vleuten.
Heb toch gezegd dat zijn vaker acties

Ik begrijp niet dat iedereen er opeens van uit gaat dat dat structureel is deze keer

Is al de vijfde keer dat het zo gaat de laatste jaren

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Zijn hier meer mensen met een electroverse kaart? Kan het zijn dat laadsessies maar één keer per maand afgerekend worden?

Ik heb namelijk, ofwel een voordeeltje, ofwel uitstel van betaling :)
Ik laad vlakbij mijn werk, daar hebben ze EVbox palen. Mijn sessies mbv de laadpas starten wel, maar zijn niet zichtbaar in de app. En nu komt het gekke, als ik wil laden bij een andere paal (die wel door Elektroverse wordt ondersteund), zegt hij dat de kaart niet geldig is.

Kan dus drie dingen betekenen:
- ofwel communiceert de EVbox niet met electroverse, wat misschien mogelijk is omdat EVbox gestopt is/falliet is
- ofwel krijg ik later alsnog een rekening, maar zijn de sessies gewoon niet zichtbaar (ik heb hem gekoppeld met mijn CC, maar tot nu toe nog geen rekening gehad, gebruik het sinds begin deze maand)
- Ofwel zit de fout bij electroverse, omdat ik bij een andere paal de melding krijg dat de kaart niet actief is..

• boyette
  • Nu online
greatgonzo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:32:
Zijn hier meer mensen met een electroverse kaart? Kan het zijn dat laadsessies maar één keer per maand afgerekend worden?

Ik laad vlakbij mijn werk, daar hebben ze EVbox palen. Mijn sessies mbv de laadpas starten wel, maar zijn niet zichtbaar in de app. En nu komt het gekke, als ik wil laden bij een andere paal (die wel door Elektroverse wordt ondersteund), zegt hij dat de kaart niet geldig is.

- ofwel communiceert de EVbox niet met electroverse, wat misschien mogelijk is omdat EVbox gestopt is/falliet is
- ofwel krijg ik later alsnog een rekening, maar zijn de sessies gewoon niet zichtbaar (ik heb hem gekoppeld met mijn CC, maar tot nu toe nog geen rekening gehad, gebruik het sinds begin deze maand)
- Ofwel zit de fout bij electroverse, omdat ik bij een andere paal de melding krijg dat de kaart niet actief is..
Nee die zijn normaliter direct zichtbaar en live te volgen..
Als dat niet zo is heb ik bij electroverse niet meegemaakt dat ze achteraf nog komen

Dan heb je denk ik geluk

Maar zeg nooit nooit

Maar dit is wel een van de kaarten waarbij ik nooit achteraf toegevoegde sessies krijg..

• thomvh
Ik zit nog steeds een beetje te dubben tussen TAP en ANWB Laadpas. Ik rijd de auto zakelijk daarom is OVO en Electroverse niet heel handig want die rekenen per sessie af. Maar ik kom met enige regelmaat in duitsland en mij valt op dat TAP daar de meeste palen bij Edeka's en Aldi's mist en in de omgevingen waar ik vaak zit. Waardoor ik toch geneigd ben mijn euro's aan de grote boze ANWB te geven dan aan een startup.

Anders opties zijn altijd welkom! Maar Radius loopt beetje raar te doen en mist Vattenfall in NL. Andere opties met maandelijkse Billing nog niet echt gevonden. Tijd dat Clever zijn Deense deal in NL uitbrengt.

• boyette
  • Nu online
thomvh schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:47:
Ik zit nog steeds een beetje te dubben tussen TAP en ANWB Laadpas. Ik rijd de auto zakelijk daarom is OVO en Electroverse niet heel handig want die rekenen per sessie af. Maar ik kom met enige regelmaat in duitsland en mij valt op dat TAP daar de meeste palen bij Edeka's en Aldi's mist en in de omgevingen waar ik vaak zit. Waardoor ik toch geneigd ben mijn euro's aan de grote boze ANWB te geven dan aan een startup.

Anders opties zijn altijd welkom! Maar Radius loopt beetje raar te doen en mist Vattenfall in NL. Andere opties met maandelijkse Billing nog niet echt gevonden. Tijd dat Clever zijn Deense deal in NL uitbrengt.
Eflux?
Mobilitics?

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-01 15:18
greatgonzo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:32:

Ik heb precies hetzelfde, gebruik al een tijd electroverse, laden op het werk lijkt gratis...
(Wanneer ik de Eneco pas gebruik op deze paal worden er wel kosten berekend)
Mijn laadpas van Electroverse werkt niet op deze paal, via de app kan ik wel laden maar er kan geen data worden uitgelezen, wanneer ik de transactie stop komt er geen factuur oid in de app.
Nu weer aan publieke paal geactiveerd met de pas meteen een overzicht van (lopende) kosten.
Voor nu dus: enjoy it while it last _/-\o_

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sinds deze week heb ik ook een Hyundai Kona EV en ben gezegend met wonen in Utrecht. Gelukkig zijn er in mijn buurt 6x 'we drive solar' laadplekken dus ik kan voor een vrij redelijk tarief laden (totdat we een kabel over de stoep mogen zetten, daar heb ik me ook voor ingezet :P).

Maar nu viel het me op dat je bij 1 paal / 2 plekken in google maps niet kan zien hoeveel er beschikbaar zijn. En ook in de tap app zie je die paal niet. Het gaat om deze locatie. Dit zijn vier parkeerplekken en 2 palen. 2 Plekken zijn voor een we drive solar deelauto en 2 zijn echt gewoon openbare laadpalen.

Ik wil kunnen zien of die beschikbaar is. Is daar een manier voor om achter te komen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:34:
Sinds deze week heb ik ook een Hyundai Kona EV en ben gezegend met wonen in Utrecht. Gelukkig zijn er in mijn buurt 6x 'we drive solar' laadplekken dus ik kan voor een vrij redelijk tarief laden (totdat we een kabel over de stoep mogen zetten, daar heb ik me ook voor ingezet :P).

Maar nu viel het me op dat je bij 1 paal / 2 plekken in google maps niet kan zien hoeveel er beschikbaar zijn. En ook in de tap app zie je die paal niet. Het gaat om deze locatie. Dit zijn vier parkeerplekken en 2 palen. 2 Plekken zijn voor een we drive solar deelauto en 2 zijn echt gewoon openbare laadpalen.

Ik wil kunnen zien of die beschikbaar is. Is daar een manier voor om achter te komen?
1 bezet
1 beschikbaar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCBh0vB2sQuTDSYLdOTe_xn4HvU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VSm9JusPZC60ipqGbdrJSqrB.png?f=fotoalbum_large

Go ovo!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, ook nog eens 15% goedkoper zie ik als je 8 euro per maand betaalt. Dat klinkt als een goeie deal.

Edit: Dit is een andere laadplek, namelijk deze. Die zie je wel in google maps. Het gaat echt om nummer 105.

[ Voor 62% gewijzigd door JvS op 23-01-2026 15:53 ]

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Ja, ook nog eens 15% goedkoper zie ik als je 8 euro per maand betaalt. Dat klinkt als een goeie deal.

Edit: Dit is een andere laadplek, namelijk deze. Die zie je wel in google maps. Het gaat echt om nummer 105.
Is het zeker en het is minder dan 8 euro per maand
Want je krijgt punten voor het laden en dat levert weer cashbacks op

Dus soms krijg je weer 5 euro korting op je volgende maand bijv afhankelijk van waar en hoeveel je laadt

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Ik zie op die plek bij ovo niets maar bij de marisstraat zie ik er 2.

Misschien is die daar gekoppeld?
Waar haal je dat nummer 105 vandaan daar hoort een poortnummer bij die kan ik evt nog opzoeken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65V3Dr5dSwjscdw9zkxJfRueYhg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lk8MwyE5dmUC6AyY9jWbAdl9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAW11zFkraYVKQGyi45hw8CWLwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CzJXzBcEtOt8NkJLCgOEZ6ZC.png?f=fotoalbum_large

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja op de Narcisstraat zitten er 4, dat ziijn weer andere voor het gemak.

Dit staat op de paal zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diVoVTbRZ4AZW_5LTbTcPjreSkU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yuBN68CZP225HTnwmovQGwf4.png?f=user_large

[ Voor 58% gewijzigd door JvS op 23-01-2026 16:26 ]

• piek768
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06:47
.

[ Voor 99% gewijzigd door piek768 op 23-01-2026 16:25 ]

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:23:
Ja op de Narcisstraat zitten er 4, dat ziijn weer andere voor het gemak.

Dit staat op de paal zelf:
[Afbeelding]
Is deze net nieuw?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Echt werkelijk geen idee, ik heb sinds woensdag deze auto :P. En ben sinds 3 weken me aan het verdiepen in het moeras van laadpalen en apps. Dacht dat ik het goedkoopste al gevonden had, maar kan dus nog 15% beter. Waarvoor dank!

[ Voor 58% gewijzigd door JvS op 23-01-2026 16:34 ]

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:33:
Echt werkelijk geen idee, ik heb sinds woensdag deze auto :P. En ben sinds 3 weken me aan het verdiepen in het moeras van laadpalen en apps. Dacht dat ik het goedkoopste al gevonden had, maar kan dus nog 15% beter. Waarvoor dank!
Je hebt wel geluk met je wijk.. veel goedkope palen..

Ik zou voor de zekerheid ook direct een ovo pas bestellen dat kan van pas komen
Deze paal lijkt nog niet in het systeem te staan dan heb je de pas nodig

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:11
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:33:
Aangezien je nieuw bent bij deze een "tip uit de catacomben van het laadpaal gebeuren"....
Ik heb geen idee van deze paal, maar.....
Er is wel eens eerder op dit forum iemand geweest die een paal op googlemaps op een totaal andere positie terugvond. Als ik me goed herinner zelfs in een compleet andere stad.
Geen idee hoe hij dat ontdekt had. Wellicht met een search in combinatie met een ID of zo.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• boyette
  • Nu online
Staat die paal echt precies daar daadwerkelijk?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kijk uit met QR codes.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja die paal staat echt exact daar. Ik heb net mn auto ervandaan gehaald :). Op de site van de gemeente zie je de 2 plekken met we drive solar deelauto en de 2 plekken met we drive solar laadpaal ook op de laadpaalkaart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szJmgYLs1lxXgNztS-GV4CyHBcI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uPWgCo483ciy6kBeMfQ8CgSG.png?f=user_large

En nu ik toch in speurmodus ben, het verkeersbesluit komt uit 2020 :)

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 23-01-2026 16:48 ]

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-01 16:54
Stefannn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:37:
Er is wel eens eerder op dit forum iemand geweest die een paal op googlemaps op een totaal andere positie terugvond. Als ik me goed herinner zelfs in een compleet andere stad.
Geen idee hoe hij dat ontdekt had. Wellicht met een search in combinatie met een ID of zo.
Ik. Gevonden door nogal te spitten (maar hoe precies zou ik niet meer weten helaas) omdat ik er maar niet over uit kon dat ik die laadpalen nergens terug kon vinden. Na lang zoeken liep ik ineens tegen een adres aan in Boxtel, terwijl de palen in de openbare betaalde parkeergarage bij mijn kantoor staan in Rotterdam. Zelfs op de (digitale) afschriften stond het adres van de garage in Rotterdam. 8)7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

boyette schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:36:
[...]

Je hebt wel geluk met je wijk.. veel goedkope palen..
Ik vind in Utrecht dat er nog best veel plekken zijn met We Drive Solar palen als ik het zo zie. Die zijn allemaal 41ct (en dus 35 met ovo blijkbaar). Zeker in Lombok zijn er echt heel erg veel (het is begonnen met het geniale Lomboxnet waarmee die wijk al heel lang geleden glasvezel had).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgppKaTrEOODe3Ndo_n4k_5nGt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lKDAb76yGLRYr9ATGbw9jdAJ.png?f=fotoalbum_large

Al die pinnen zijn laadpalen, maar veel ervan zijn deelautos (zonnetje).

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:03:
[...]

Ik vind in Utrecht dat er nog best veel plekken zijn met We Drive Solar palen als ik het zo zie. Die zijn allemaal 41ct (en dus 35 met ovo blijkbaar). Zeker in Lombok zijn er echt heel erg veel (het is begonnen met het geniale Lomboxnet waarmee die wijk al heel lang geleden glasvezel had).

[Afbeelding]

Al die pinnen zijn laadpalen, maar veel ervan zijn deelautos (zonnetje).
Die voor de deelautos staan misschien semi publiek

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 17:49
JvS schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:03:
[...]

Ik vind in Utrecht dat er nog best veel plekken zijn met We Drive Solar palen als ik het zo zie. Die zijn allemaal 41ct (en dus 35 met ovo blijkbaar).
Thanks!
(gaat toch ook maar een OVO kaart regelen voor Utrecht)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Zojuist de diesel ingeruild voor een hybride waar je zo’n 30 km mee kan op de accu. Nu heb ik een Vattenfall paal in de straat en ben eigenlijk van plan ‘m daar voornamelijk op te laden. Wellicht 2 x per week. Ik heb al een Vattenfall laadpas aangevraagd maar ben benieuwd of er betere alternatieven zijn, ik vermoed van niet maar iemand die dat zo kan inschatten?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• boyette
  • Nu online
cbr600f4i schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:18:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Zojuist de diesel ingeruild voor een hybride waar je zo’n 30 km mee kan op de accu. Nu heb ik een Vattenfall paal in de straat en ben eigenlijk van plan ‘m daar voornamelijk op te laden. Wellicht 2 x per week. Ik heb al een Vattenfall laadpas aangevraagd maar ben benieuwd of er betere alternatieven zijn, ik vermoed van niet maar iemand die dat zo kan inschatten?
Met ovo kun je met korting laden op Vattenfall tegen een kleine vergoeding

• Sandro!
  • Laatst online: 23:37
boyette schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:21:
[...]

Met ovo kun je met korting laden op Vattenfall tegen een kleine vergoeding
Met een PHEV met range van 30 km moet je wel flink laden om die kleine vergoeding er uit te krijgen. Zou uit kunnen, zou ook niet uit kunnen. Ik zou beginnen met de Vattenfallpas op de Vattenfallpaal, zeker als je uit een diesel in een PHEV stapt heb je waarschijnlijk nog geen idee van hoeveel kWh je zult gaan laden. Dan kun je na een maand of wat evalueren of een pas met abonnement voordeliger is.

• boyette
  • Nu online
Sandro! schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:26:
[...]

Met een PHEV met range van 30 km moet je wel flink laden om die kleine vergoeding er uit te krijgen. Zou uit kunnen, zou ook niet uit kunnen. Ik zou beginnen met de Vattenfallpas op de Vattenfallpaal, zeker als je uit een diesel in een PHEV stapt heb je waarschijnlijk nog geen idee van hoeveel kWh je zult gaan laden. Dan kun je na een maand of wat evalueren of een pas met abonnement voordeliger is.
Minder dan 2 euro 10%

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:06

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Octopus heeft alle Total AC laadpalen volgens mij weer op €0,48 gezet.
Alle snelladers van Circle K ook nog steeds, dat is dus wel nice maar ik vermoed dat ook dat niet lang meer duurt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Sandro!
  • Laatst online: 23:37
30 km range, laten we dan zeggen een 6 kWh batterij. 2x per week laden is 12 kWh of zo'n 48 kWh per maand. De laadpaal hier in de wijk vraagt € 0,3256/kWh. 10% korting is dan zo'n 3 cent. 3 cent * 48 kWh is € 1,44. Kost het je dus 56 cent te veel :+ Bij openbare tarieven van € 0,40/kWh of hoger loont het al wel ja. Maar misschien ga je wel iedere dag laden of gaat de berekening helemaal scheef omdat de batterij een andere capaciteit heeft. Uiteindelijk gaat het bij PHEVs om kleingeld.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48
Bedankt voor de tips @Sandro! @boyette Het zal waarschijnlijk peanuts zijn dus ik zal eerst Vattenfall evalueren en kijk ik daarna even verder.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dit moet je gewoon ff Excellen. Bij een kWh prijs van 41ct is die 2 euro rendabel vanaf ~100kWh per maand en is dat 8 euro abonnement rendabel vanaf 200kWh per maand. Voor mij beide wel de moeite waard :).

• boyette
  • Nu online
JvS schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Ja dit moet je gewoon ff Excellen. Bij een kWh prijs van 41ct is die 2 euro rendabel vanaf ~100kWh per maand en is dat 8 euro abonnement rendabel vanaf 200kWh per maand. Voor mij beide wel de moeite waard :).
Er is ook nog cashback he.. die laat je buiten beschouwing
Pagina: 1 ... 243 244 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2