Harvest2002 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:00:
ELECTROVERSE: VERGISSING OF FRAUDE?
Op zondag 18 januari heb ik bij een Equans laadpaal in Amsterdam met de Electroverse app iets meer dan 15 kWh geladen. Prijs per kWh €0,35. Totale kosten €5,29.
Bij het starten van de laadbeurt wordt €10 afgeschreven van mijn bankrekening. Na afloop van de laadbeurt wordt er €4,71 teruggestort dus per saldo heb ik €10 - €4,71 = €5,29 betaald. Beide bedragen worden op 19 januari 2026 geboekt, met transactiedatum 18 januari en valutadatum 19 januari.
De volgende dag wordt er opnieuw €5,29 van mijn rekening afgeschreven. Nu met boekdatum 20 januari maar met transactiedatum 20 januari en valutadatum 18 januari.
Op 26 januari wordt de €4,71 die op 19 januari was teruggestort weer teruggeboekt (correctie) naar Electroverse: transactiedatum 26 januari en valutadatum 19 januari.
Per saldo is er dus geen €5,29 van mijn rekening afgeschreven, maar €15,29, €10 euro te veel. Debet van €10, credit van €4,71, debet van €5,29 en debet van €4,71.
Vergissing of fraude?
Uiteraard ben ik uitgegaan van een vergissing maar het gedrag van de servicemedewerkers van Electroverse heeft me inmiddels anders doen concluderen.
Ik heb Electroverse aangegeven wat er is gebeurd zoals ik hierboven ook heb beschreven. Een duidelijk verhaal. Ik heb Electroverse kopieën van de relevante bankafschriften gestuurd. Ik heb Electroverse kopieën gestuurd van alle bankafschriften met de bedragen die Electroverse in januari 2026 van mijn rekening heeft afgeschreven. Ik heb in januari 2026 in totaal 6 keer geladen met de Electroverse app voor een totaalbedrag van €46,84. Uit de bankafschriften die ik Electroverse heb gestuurd blijkt duidelijk dat er €56,84 in totaal van mijn rekening in januari is afgeschreven: €10 te veel dus.
Geen moeilijk geval toch?
Op 28 januari 2026 heb ik voor de eerste keer hierover contact opgenomen. Sindsdien heb ik 10 keer (!) hierover contact gehad met Electroverse en diverse malen kopieën van bankafschriften en downloads van mijn bankrekening gestuurd.
Ik heb hen gevraagd ook in hun eigen administratie na te gaan welke bedragen men van mijn rekening heeft afgeschreven en deze te vergelijken met de laadsessies maar tot op heden weigert men dat categorisch. Op hun verzoek heb ik 2 keer contact hierover opgenomen met mijn bank maar die geeft aan dat zij de bedragen niet kunnen terugboeken maar dat alleen Electroverse dat kan omdat zij ook de opdracht tot de afboekingen hebben gegeven. Hoewel Electroverse reeds alle relevante bankafschriften heeft ontvangen, blijft men steeds maar vragen om nieuwe afschriften.
Gezien een negatieve recensie van David op Trustpilot van 23 januari 2026, die een vergelijkbare ervaring had, ben ik tot de conclusie gekomen dat dit mogelijk om fraude gaat.
David wees andere gebruikers van Electroverse in zijn recensie erop: controleer je bankafschriften. Ik raad gebruikers van Electroverse hetzelfde aan. Mocht je een soortgelijke ervaring hebben, stuur mij even een DM.
Wordt vervolgd.