[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 263 264 Laatste
Acties:

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:14
geenstijl schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:17:
[...]
Antwerpen Roosevelt. Wel prima garage, goede en veel oplaadplekken. Geen kleeftarief.
€ 0,58 per kwh en 1 cent per minuut.
[in 1 uur met 11kWh (11x 0,58 = 6,38 +60x 0,01 =0,60) 6,98 euro.] als die 11kW constant gehaald wordt.

Dat komt dus bij het laden met 11kW op ~70 cent/kWh.

Iedereen heeft er een mening over,........Nou en?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij is de stroom zoals deze in Duitsland is, beter dan in Nederland/België, want heb nooit met mijn Nissan Townstar boven de 290 km gehaald zonder/met reset van boordcomputer terwijl na het snelladen in Duitsland op de teller 293 km stond. Ik denk toch dat die bruinsteenkoolcentrales in Duitsland het beter doen dan de groene stroom in Nederland.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Pr088 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:35:
[...]

Wel gek want de paal wordt gewoon vermeld in de Electroverse app voor 35 cent per kWh. App werkte ook niet?
Dank dat je het controleert. Zojuist zelf gecheckt, en ik had in de Electroverse app het filter op CCS staan... geactiveerd pasje werkte echter niet. Maar de app had ik dus niet geprobeerd. Ik zal het de volgende keer testen met de app!

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
itsalex schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:00:
Volgens mij is de stroom zoals deze in Duitsland is, beter dan in Nederland/België, want heb nooit met mijn Nissan Townstar boven de 290 km gehaald zonder/met reset van boordcomputer terwijl na het snelladen in Duitsland op de teller 293 km stond. Ik denk toch dat die bruinsteenkoolcentrales in Duitsland het beter doen dan de groene stroom in Nederland.
Ze hebben in Duitsland ook speciale stroom, voel er maar eens aan, net een andere tinteling. Komt door toevoeging van fluxocicaliën en schijnt dat de stroom ook ingestraald wordt door nakomelingen van Jomanda die naar Duitsland geëmigreerd zijn, dat helpt natuurlijk ook enorm.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43

JB

Cédric roelt!

Bert!!!

Mijn boefje is liev!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zjanzjak schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:16:
[...]

Ze hebben in Duitsland ook speciale stroom, voel er maar eens aan, net een andere tinteling. Komt door toevoeging van fluxocicaliën en schijnt dat de stroom ook ingestraald wordt door nakomelingen van Jomanda die naar Duitsland geëmigreerd zijn, dat helpt natuurlijk ook enorm.
Je kunt het ook ruiken, sommige stroom stinkt aldus een reclame. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:00
Laadpas van Electra kan je momenteel gratis aanvragen.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:19
itsalex schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:00:
Hoewel ik het een hilarisch idee vind dat bruinkool stroom beter zou zijn dan die uit een Nederlandse gascentrale zal het eerder het verschil in het wegdek zijn.

In Nederland is het meest gebruikte asfalt ZOAB en in Duitsland is dat een mix van asfalt met beton wat veel minder poreus is. Daardoor haal je daar afhankelijk van je snelheid 2 tot 3 procent meer kilometers per KwH op Duits asfalt dan Nederlands asfalt.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
tormentor1985 schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:46:
[...]

Hoewel ik het een hilarisch idee vind dat bruinkool stroom beter zou zijn dan die uit een Nederlandse gascentrale zal het eerder het verschil in het wegdek zijn.

In Nederland is het meest gebruikte asfalt ZOAB en in Duitsland is dat een mix van asfalt met beton wat veel minder poreus is. Daardoor haal je daar afhankelijk van je snelheid 2 tot 3 procent meer kilometers per KwH op Duits asfalt dan Nederlands asfalt.
Dat is inderdaad een verklaring, of de vraagsteller had gewoon een keertje tegenwind in Nederland.

Nu weer on topic?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:28

A13X

Dude

MichielFRL schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:07:
Voor wie het mobiel ook niet voor elkaar kreeg, op de pc via de browser lukte het mij net nog wel.

Ik kreeg het gisteren en vanmorgen met geen mogelijkheid in de app voor elkaar. Bij betalingen > laadpas kun je hem aanvragen maar bij bevestigen deed hij bij mij niks. Net ingelogd op de pc bij Electra en had het binnen een paar tellen geregeld.

Awesome

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:58
Ik moet noodgedwongen een maandje publiek laden omdat de straat voor mijn oprit een maand wordt opengebroken. De gemeente vergoed niets natuurlijk, dus daar ben ik lekker mee.

Wat is op dit moment de beste manier om gewoon goedkoop slow-chargers te gebruiken? Ik heb passen van Electra, Powerpass en ANWB laden. Maar volgens mij scheelt dat allemaal niet zoveel onderling? Is er ergens een maandabbonnementje wat goedkoop uit kan komen?

• thomvh
  • Registratie: September 2013
Powergrim schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:47:
Ik moet noodgedwongen een maandje publiek laden omdat de straat voor mijn oprit een maand wordt opengebroken. De gemeente vergoed niets natuurlijk, dus daar ben ik lekker mee.

Wat is op dit moment de beste manier om gewoon goedkoop slow-chargers te gebruiken? Ik heb passen van Electra, Powerpass en ANWB laden. Maar volgens mij scheelt dat allemaal niet zoveel onderling? Is er ergens een maandabbonnementje wat goedkoop uit kan komen?
Electra is gratis. ANWB niet. Als je iets van korting wil kun je naar OVO kijken.

• Zjanzjak
  • Nu online
Wat is op dit moment de beste manier om gewoon goedkoop slow-chargers te gebruiken?
Ligt aan wat de locatie in Nederland is, er is namelijk niet 1 prijs voor het gehele land.
Verschilt soms enorm per regio, stad, dorp, etc..
Ik heb passen van Electra, Powerpass en ANWB laden. Maar volgens mij scheelt dat allemaal niet zoveel onderling?
Daar vergis je je lelijk in.
Is er ergens een maandabbonnementje wat goedkoop uit kan komen?
OVO kan maar ook niet overal.
Maar omdat de locatie niet bekend is, is het erg lastig in te schatten.

Je hoeft echt niet je adres te deponeren hier maar een wat specifiekere locatie kan handig zijn voor een aantal Tweakers hier om je vraag eventueel te kunnen beantwoorden.

Vraag ondertussen de Electroverse laadpas aan, of probeer het via de app, die kan soms ook wel eens wat goedkoper zijn, maar goed, de locatie dus.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:56

Maasluip

Kabbelend watertje

A13X schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:43:
[...]

Voor wie het mobiel ook niet voor elkaar kreeg, op de pc via de browser lukte het mij net nog wel.

Ik kreeg het gisteren en vanmorgen met geen mogelijkheid in de app voor elkaar. Bij betalingen > laadpas kun je hem aanvragen maar bij bevestigen deed hij bij mij niks. Net ingelogd op de pc bij Electra en had het binnen een paar tellen geregeld.
Ik heb het juist andersom: de website werkt niet geweldig, als je wil registreren moet je je landencode uitkiezen en alles in de lijst is wit behalve de geselecteerde code en als ik mijn telefoonnummer ingeef dan krijg ik "probeer het over enkele momenten nog een keer".
In de app zonder problemen.

Signatures zijn voor boomers.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:28

A13X

Dude

Maasluip schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

Ik heb het juist andersom: de website werkt niet geweldig, als je wil registreren moet je je landencode uitkiezen en alles in de lijst is wit behalve de geselecteerde code en als ik mijn telefoonnummer ingeef dan krijg ik "probeer het over enkele momenten nog een keer".
Dat wit had ik ook, kon wel de juiste landcode selecteren doordat hij oplicht als je de muis erop houdt. Op de mobiele browser kreeg ik ook die melding, de app zoals gezegd reageerde gewoon niet op bevestigen.

Vanmorgen achter de pc nog eens geprobeerd via de browser, wel dat wit probleem maar daarna werd netjes het berichtje gestuurd en kon ik het proces afronden.

In iedergeval wat verschillende opties proberen aangezien ze niet allemaal vlekkeloos werken.

Awesome

• Powergrim
Zjanzjak schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

Ligt aan wat de locatie in Nederland is, er is namelijk niet 1 prijs voor het gehele land.
Verschilt soms enorm per regio, stad, dorp, etc..

[...]

Daar vergis je je lelijk in.

[...]

Maar omdat de locatie niet bekend is, is het erg lastig in te schatten.

Je hoeft echt niet je adres te deponeren hier maar een wat specifiekere locatie kan handig zijn voor een aantal Tweakers hier om je vraag eventueel te kunnen beantwoorden.

Vraag ondertussen de Electroverse laadpas aan, of probeer het via de app, die kan soms ook wel eens wat goedkoper zijn, maar goed, de locatie dus.
In het zuidwesten van Brabant, en prijzen voor fastchargers heb ik redelijk in het snotje. Maar tot dusver laadde ik maar heel sporadisch aan palen in de wijk ivm eigen oprit en een Enyaq IV80, dus weinig onderweg laden nodig.

• Zjanzjak
  • Nu online
Powergrim schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:03:
In het zuidwesten van Brabant, en prijzen voor fastchargers heb ik redelijk in het snotje. Maar tot dusver laadde ik maar heel sporadisch aan palen in de wijk ivm eigen oprit en een Enyaq IV80, dus weinig onderweg laden nodig.
Wellicht dat er bij jou dan Vattenfall laadpalen staan, makkelijkst te zien in de Vattenfall app.
En dan is laden via die app, of de gratis laadpas van Vattenfall, goedkoop.
Maar zo ook met o.a. Electroverse.

OVO, als het werkt, kan met een abonnement nog goedkoper zijn maar laatste tijd is het een beetje een rommeltje in/met de app dus daar zal een zoekwerkje aan vooraf gaan.
Zoek maar eens op OVO in dit topic.

• thomvh
Zjanzjak schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:13:
[...]

Wellicht dat er bij jou dan Vattenfall laadpalen staan, makkelijkst te zien in de Vattenfall app.
En dan is laden via die app, of de gratis laadpas van Vattenfall, goedkoop.
Maar zo ook met o.a. Electroverse.

OVO, als het werkt, kan met een abonnement nog goedkoper zijn maar laatste tijd is het een beetje een rommeltje in/met de app dus daar zal een zoekwerkje aan vooraf gaan.
Zoek maar eens op OVO in dit topic.
Ik zou Electra pakken in plaats van Electroverse, die pas heeft hij al. Scheelt weer rompslomp. OVO op vattenfall werkt. Maar als je 3 cent korting voor lief kan / wil nemen. Dan zou ik lekker met Electra bij Vattenfall palen laden. Dan is de pijn van niet thuis laden het minst.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06:37
Powergrim schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:03:
[...]

Of kijk eens op de kaart in de TAP app.

En je zou ook nog een dealtje kunnen sluiten met iemand een paar straten verderop. Die verdient wat extra EREs en jij een lagere prijs dan publiek laden.

• Powergrim
Ik heb Electroverse aangemaakt, en ook wat fobs besteld gelijk. Lijkt er op dat die een hele gunstige €0,37 vragen bij een paal in de buurt. En die paal staat dergelijk afgelegen dat die best vaak ruimte heeft. Ik vermoed niet dat ik daar zomaar onder ga komen als ik ook zo de kwh prijs zie in mijn Tibber app.

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:12
Houdt het maar goed in de gaten. Ik dacht ook dat Electroverse voor mij de goedkoopste was.
Was bij de eerste 2 laad beurten ook het geval, maar bij de 3e keer was het tarief even verhoogd met € 0,13 per kWh. Nu doe ik het met Allego voor het cpo tarief zonder opslag.

• thomvh
Kroonkurk schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:36:
Houdt het maar goed in de gaten. Ik dacht ook dat Electroverse voor mij de goedkoopste was.
Was bij de eerste 2 laad beurten ook het geval, maar bij de 3e keer was het tarief even verhoogd met € 0,13 per kWh. Nu doe ik het met Allego voor het cpo tarief zonder opslag.
Raar. Ze zeggen zelf dat ze ook geen opslag doen. Vattenfall staat hier nog voor 0,33 cent in hun app.

• Kroonkurk
Klopt, ze doen ook geen opslag, maar het tarief van de laadpaal hadden ze verhoogd. En ik had het tarief de 3e keer niet van te voren gecontroleerd omdat het cpo tarief niet was gewijzigd, maar helaas wel het tarief bij Electroverse. En dat geldt nu voor alle laadpalen van TotalEnergies in mijn woonplaats. Electroverse gebruikt dus geen cpo tarief met opslag, maar een eigen tarief.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 20:43
MichielFRL schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:07:
Hier ook aangevraagd: ik zie dat (zo lijkt het) vrijwel overal CPO tarief doen op de palen die ik dan zou gebruiken. (Total Friesland, Equans Groningen/Drenthe en Vattenfall Overijssel/Gld).
Ben even een bepaalde set aan laadpalen aan het nalopen voor de prijzen, maar het ziet er verder best goed uit. De app is ook heerlijk snel.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 15-09-2026 15:48 ]

• Kroonkurk
Heb de pas ook aangevraagd. Lijkt inderdaad op cpo tarief. Maar in de app staat volgens mij dat je bij deze palen alleen met de laadpas kan laden, dus niet via de app.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:11
thomvh schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:21:
[...]

Ik zou Electra pakken in plaats van Electroverse, die pas heeft hij al. Scheelt weer rompslomp. OVO op vattenfall werkt. Maar als je 3 cent korting voor lief kan / wil nemen. Dan zou ik lekker met Electra bij Vattenfall palen laden. Dan is de pijn van niet thuis laden het minst.
Waarom zou je Electra gebruiken op een Vattenvall-paal als de Vattenvall-app of -kaart goedkoper is? Bij Vattenfall-laadpalen in Brabant betaal je met Electra, Electoverse of OVO 33ct/kWh, terwijl je met VattenFall zelf een halve cent minder betaalt. Dat scheelt toch al snel 20 cent op een volle accu, met minder gedoe :+.

Dus als de laadpaal die @Powergrim in de buurt vindt een VattenFall-paal is (en die kans is vrij groot, VattenFall heeft een grote concessie in Noord-Brabant met snel al zo'n 1000 laadpalen in de omgeving van Bergen op Zoom en Roosendaal), zou ik gewoon met de VattenFall-app betalen. Je kunt een gratis laadpas aanvragen bij VattenFall, maar misschien is je oprit weer open voordat die pas komt.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Peter-036
Waarom zou je, voor een halve cent per kWh, weer een extra bedrijf van jouw gegevens voorzien? Vooral omdat dit slechts voor enkele weken zou zijn.

• thomvh
Peter-036 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:49:
Waarom zou je, voor een halve cent per kWh, weer een extra bedrijf van jouw gegevens voorzien? Vooral omdat dit slechts voor enkele weken zou zijn.
Ik zie dat vaker. Maar volgens mij is het afronding in de apps niet werkelijk op de factuur. Dus nog minder reden.

[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 16-09-2026 09:37 ]

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:19
Of-Aaargh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 07:46:
[...]

Bij Vattenfall-laadpalen in Brabant betaal je met Electra, Electoverse of OVO 33ct/kWh, terwijl je met VattenFall zelf een halve cent minder betaalt. Dat scheelt toch al snel 20 cent op een volle accu, met minder gedoe :+.
Nou voor die 20 cent op een volle accu scan ik wel gewoon de pas. Dan is het tap en klaar in plaats van een app openen, paal zoeken, starten, wachten en op je weg terug weer het hele riedeltje. Als ik die tijd gewoon werk bespaar ik meer.

• Of-Aaargh
thomvh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:37:
[...]

Ik zie dat vaker. Maar volgens mij is het afronding in de apps niet werkelijk op de factuur. Dus nog minder reden.
Nou, in de gevallen dat mijn OVO-kaart weer eens vreemd doet en ik mijn VattenFall-pas gebruik, wordt er keurig 32,56 cent per kWh in rekening gebracht (laatste factuur: 30,96 kWh voor eur 10,08), niks afronding.

• Of-Aaargh
tormentor1985 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:43:
[...]

Nou voor die 20 cent op een volle accu scan ik wel gewoon de pas. Dan is het tap en klaar in plaats van een app openen, paal zoeken, starten, wachten en op je weg terug weer het hele riedeltje. Als ik die tijd gewoon werk bespaar ik meer.
Tuurlijk, als je al een andere kaart hebt en nog geen VattenFall-pas of sleutelhanger, dan is dat helemaal waar. Maar we hadden het ook niet over jouw casus.

• thomvh
Of-Aaargh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:16:
[...]

Nou, in de gevallen dat mijn OVO-kaart weer eens vreemd doet en ik mijn VattenFall-pas gebruik, wordt er keurig 32,56 cent per kWh in rekening gebracht (laatste factuur: 30,96 kWh voor eur 10,08), niks afronding.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat andere providers het in hun app afronden. Maar dan wel het juiste bedrag afrekenen. Ik zie dit bij TAP wel eens.

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-09 11:21
Ik zou binnenkort in Frankrijk willen laden aan een Izivia Fast bij een McDonald's, maar ik heb geen Izivia laadpas.
Iemand al ervaring met laden bij Izivia via de app? Ik zie dat je precies wordt doorgestuurd naar een betaal website?

Bedankt!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 23:13
MatteC schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:52:
Ik zou binnenkort in Frankrijk willen laden aan een Izivia Fast bij een McDonald's, maar ik heb geen Izivia laadpas.
Iemand al ervaring met laden bij Izivia via de app? Ik zie dat je precies wordt doorgestuurd naar een betaal website?

Bedankt!
Heb er weleens geladen met Electroverse pas. Je kunt ook met een credit card (en denk ook bankpas?) betalen middels een betaalterminal direct op de snellader.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:40
Maasluip schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

De app werkte hier probleemloos. De website had veel landnummers, maar niet NL. Dus dat werd het niet. Via de app meteen goed en bevestiging via de e-mail dat de pas binnenkort wordt verstuurd.

• Pr088
  • Nu online

Bedankt!
Ja. De app werkt prima.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:26

Bedankt!
Ik heb in 2025 bij Izivia met mijn Freshmile pas geladen à €0,39, geen abo.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• MichielFRL

Bedankt!
In de Electra app een aantal laadpalen van Izivia bij McDonald‘s bekeken. Snelladen €0,30/kWh (parkeerkosten van €18,00/uur na 60 minuten). Prima prijs!

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
MichielFRL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:22:
[...]

In de Electra app een aantal laadpalen van Izivia bij McDonald‘s bekeken. Snelladen €0,30/kWh (parkeerkosten van €18,00/uur na 60 minuten). Prima prijs!
@MatteC Dit kan ik ook bevestigen; Goede ervaringen met Electrovers app/pas. Werkt goed en de prijs is erg laag.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:57
Zag vanochtend dat de Shell recharge palen bij mijn dichtstbijzijnde Shell station vervangen worden en dat dit op meer Shell stations gaande is . Iemand enig idee wat ze er nu gaan neerzetten? Want ik sloeg Shell altijd liever over omdat het waardeloze palen waren.

[ Voor 9% gewijzigd door B R M op 16-09-2026 19:54 ]

• MichielFRL
d_marf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:41:
[...]

@MatteC Dit kan ik ook bevestigen; Goede ervaringen met Electrovers app/pas. Werkt goed en de prijs is erg laag.
Electroverse heb ik niet bekeken. Electra (dat Franse bedrijf) heb ik bekeken.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:27
Wakkie schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:54:
[...]

Ik heb in 2025 bij Izivia met mijn Freshmile pas geladen à €0,39, geen abo.
Voor Izivia gebruik ik mijn Chargemap laadpas, is een paar cent duurder maar hoef ik geen nieuwe laadpas/account/app te nemen.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• ASW1
PeterZ(on) schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:13:
[...]

Voor Izivia gebruik ik mijn Chargemap laadpas, is een paar cent duurder maar hoef ik geen nieuwe laadpas/account/app te nemen.
Izivia werkt alleen met een laadpas of direct de betaalterminal gebruiken, er is geen app bediening mogelijk voor zover ik weet. Als je geen nieuwe account/app/pas wilt ben je het voordeligst uit door gewoon je bankpas te swipen.

• PeterZ(on)
  • Laatst online: 16:27
ASW1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:32:
[...]

Izivia werkt alleen met een laadpas of direct de betaalterminal gebruiken, er is geen app bediening mogelijk voor zover ik weet. Als je geen nieuwe account/app/pas wilt ben je het voordeligst uit door gewoon je bankpas te swipen.
Ja klopt, maar met je bankpas heb je geen overzicht van wat je geladen hebt en dat heb je met Chargemap wel, en die paar cent dat het meer kost maakt mij niet uit. Goedkoop is het met de Classic Ioniq sowieso. :)

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:20
Binnen Nederland valt me op dat Vattenfall bij publiek AC-laden eigenlijk consistent de goedkoopste is. Bij DC-laden kom ik vaak bij Tesla uit. De rest laat ik meestal links liggen. Zijn er nog andere AC-aanbieders die qua prijs een beetje in de buurt komen?

• Pr088
  • Nu online
DeJurist schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:06:
Binnen Nederland valt me op dat Vattenfall bij publiek AC-laden eigenlijk consistent de goedkoopste is. Bij DC-laden kom ik vaak bij Tesla uit. De rest laat ik meestal links liggen. Zijn er nog andere AC-aanbieders die qua prijs een beetje in de buurt komen?
Concessienemers zijn meestal niet duur. Equans/Velian in Groningen en Drenthe € 0,44.

• ASW1
PeterZ(on) schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:42:
[...]

Ja klopt, maar met je bankpas heb je geen overzicht van wat je geladen hebt en dat heb je met Chargemap wel, en die paar cent dat het meer kost maakt mij niet uit.
Hmm ja ik geef dan liever het overzicht op want wat heb ik daar eigenlijk aan. Gaat het je om de TCO oid?

• krakendmodem
  • Laatst online: 03-10 20:43
Total Energies Friesland: €0.40.
Velian Groningen Drenthe (Equans): €0.44
Vattenfall Overijssel/Gelderland: €0.37 (of 0.3680 in de app van vattenfall)

Ik laad vrijwel nooit bij Tesla (zakelijke laadpas kan ik niet koppelen, MTC), maar ik pak eigenlijk standaard bovenstaande laadpalen als het even kan. Maak er een meestal een sport van om Allego/EvNetNL palen te mijden :). DC laden doe ik zelden, eigenlijk alleen hier (kreuze steenwijk) omdat ik dat combineer met de wasstraat. Alleen doet die lader maar 30KW, dus echt snel gaat het niet. Maar tarief is dan ook maar 44 cent, en dat is dan weer erg schappelijk.

• Pr088
  • Nu online
krakendmodem schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:19:
[...]

Total Energies Friesland: €0.40.
Velian Groningen Drenthe (Equans): €0.44
Vattenfall Overijssel/Gelderland: €0.37 (of 0.3680 in de app van vattenfall)

Ik laad vrijwel nooit bij Tesla (zakelijke laadpas kan ik niet koppelen, MTC), maar ik pak eigenlijk standaard bovenstaande laadpalen als het even kan. Maak er een meestal een sport van om Allego/EvNetNL palen te mijden :). DC laden doe ik zelden, eigenlijk alleen hier (kreuze steenwijk) omdat ik dat combineer met de wasstraat. Alleen doet die lader maar 30KW, dus echt snel gaat het niet. Maar tarief is dan ook maar 44 cent, en dat is dan weer erg schappelijk.
Mooi overzichtje. Overigens is Allego in sommige regio's nog best 'schappelijk' met 49 cent, 'slechts' 5 cent duurder dan Velian (maar wel 12 met Vattenfall).

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:59

Opa

Nu Multifocaal!

Ik heb na een lange TotalEnergies monopolie in Leusden (€0,48 cpo) nu ook een Vattenfall en een "Ubitricity" paal in de buurt, 11 kW en 13,8 kW (8 als er twee auto's staan). WF is €0,36 in de ochtend- en avondspits en €0,34 daarbuiten, Ub is €0,35.
Ubitricity is onderdeel van de Shell groep en in sommige apps staat hij als Shell recharge genoteerd, maar deze is dus ook goedkoper.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Opa schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:43:
[...]

Ik heb na een lange TotalEnergies monopolie in Leusden (€0,48 cpo) nu ook een Vattenfall en een "Ubitricity" paal in de buurt, 11 kW en 13,8 kW (8 als er twee auto's staan). WF is €0,36 in de ochtend- en avondspits en €0,34 daarbuiten, Ub is €0,35.
Ubitricity is onderdeel van de Shell groep en in sommige apps staat hij als Shell recharge genoteerd, maar deze is dus ook goedkoper.
In Hoorn en Alkmaar ervaar ik hetzelfde en gebruik Total dus alleen als het niet anders kan. (gebruik OVO meestal)

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:31
Opa schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:43:
[...]

Met een OVO abonnementje van 2 euro per maand laad je bij die Ubitricity/Recharge palen voor €0,32. Tip van een mede-Leusdenaar 👍

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:59

Opa

Nu Multifocaal!

Metalman schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:01:
[...]

Met een OVO abonnementje van 2 euro per maand laad je bij die Ubitricity/Recharge palen voor €0,32. Tip van een mede-Leusdenaar 👍
Dank je wel! Ik denk echter niet dat ik die 2 euro terugverdien met de weinige tijd dat ik aan die palen sta. Ik ga wel even kijken wat er nog meer voordelen aan OVO zitten.
Op het werk is het 26,5 cent en bij de Teslader 29. Ga ik gewoon na 23 uur heen en mijn ebook lezen. :+
Maar het is leuk om de optie in de buurt te hebben.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Zjanzjak
  • Nu online
Dat ging rap, Electra-pas binnen.

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:26
Na een maandje een abonnement op Electroverse te hebben gehad wilde ik het abonnement opzeggen in de app. De knop opzeggen gevonden en dan kom je in een tweede scherm waarbij je nogmaals de knop opzeggen moet drukken maar bleef grijs. Na een tijdje kwam ik er achter dat je in het tweede scherm moet swipen ipv drukken. Zal wel aan mij liggen maar vond het erg onduidelijk.

• SE7EN11
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0Vdl5iwpnEacz-hCMt1I2txhdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDBNZ9Hrfjw1YilkcJlhoi2A.jpg?f=fotoalbum_large

Het duurde even maar we kunnen in de Electroverse app eindelijk sorteren op 'typical price per kWh'

• bert pit
  • Laatst online: 09:43
Even een vraagje over het Electra+ Smart abo, ik heb terug gescrolled tot mei maar kon het niet vinden.

Is de de korting van 20 cent alleen van toepassing op DC laden of ook op AC laden?

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
bert pit schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:16:
Is de de korting van 20 cent alleen van toepassing op DC laden of ook op AC laden?
Ik zou aannemen enkel DC. Als dat op AC ook zou gelden, laad je bijna gratis :)

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
bert pit schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:16:
Even een vraagje over het Electra+ Smart abo, ik heb terug gescrolled tot mei maar kon het niet vinden.

De korting van 20 cent geldt alleen bij Electra zelf. Voor zover ik weet heeft Electra alleen DC locaties.

Het smart-abo geeft ook korting bij de andere leden van de Charge League - Fastned, Ionity, Atlante, maar ook daar zijn mij geen AC laadpalen bekend. De korting is daar ook (veel) minder dan 20 cent.

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:20
Electra heeft wel degelijk ook AC-laders, met name in Frankrijk. Als ik mij niet vergis, zijn die prijzen gewoon hetzelfde als voor hun DC-laders en is de korting met het abonnement daar ook van toepassing.

• Zjanzjak
  • Nu online
Zjanzjak schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:48:
Veenendaal nu dus al een paar keer gezien dat er 1 online is en 5 niet, maar nog niet gezien dat ze alle 6 offline zijn. Bij die in Sliedrecht nog nooit gezien dat er iets offline was.
Op dit moment allemaal weer online in Veenendaal trouwens.
Hield al een paar dagen Electra Veenendaal in de gaten omdat we vandaag even paar daagjes Veluwe pakken. En warempel gister weer 5 offline en 1 werkende, waar af en toe geladen werd.
Maar vanochtend, alle 6 werkende! Onderweg vrouwlief nog even laten kijken in de app een kilometer of 10 er voor, 1 bezet, 5 vrij en werkende. Kom ik aan, zie inderdaad 1 auto aan het laden, rest vrij, en werkende, ik draai in, kijk opzij, lader niet beschikbaar oid op scherm...
Knallen er 5 uit op de ene na die stond te laden. 8)7

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zjanzjak schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:11:
[...]

Hield al een paar dagen Electra Veenendaal in de gaten omdat we vandaag even paar daagjes Veluwe pakken. En warempel gister weer 5 offline en 1 werkende, waar af en toe geladen werd.
Maar vanochtend, alle 6 werkende! Onderweg vrouwlief nog even laten kijken in de app een kilometer of 10 er voor, 1 bezet, 5 vrij en werkende. Kom ik aan, zie inderdaad 1 auto aan het laden, rest vrij, en werkende, ik draai in, kijk opzij, lader niet beschikbaar oid op scherm...
Knallen er 5 uit op de ene na die stond te laden. 8)7
Heb je support gebeld en gevraagd hoe het zat?
Ik bedoel, wij zijn nu allemaal ook erg benieuwd ;)

Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• Zjanzjak
  • Nu online
True schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:10:
Heb je support gebeld en gevraagd hoe het zat?
Ik bedoel, wij zijn nu allemaal ook erg benieuwd ;)
Support EN online is chatbot, dan haak ik al snel af als het verder geen noodzaak is voor mij, zeker als er wat leuks te wachten staat voor me. Ik vond het wel best. ;) Heb stukje verder geladen want Mac was bezet, Allego bij van der Valk.

Kreeg nog wel een mailtje... van de chatbot Tom AI Agent de Electra, krijg o.a.;
Als meerdere laadpunten op een station defect zijn, valt dit onder beheer en onderhoud van de laadpunten door de laadpuntexploitant (CPO), die verantwoordelijk is voor de beschikbaarheid en reparaties van de infrastructuur.

En weer de volzin dat je moet bellen, etcetera etcetera; YouTube: Paarse krokodil - commercial OHRA

Lang verhaal kort, deze (Electa Veenendaal) schrap ik van mijn lijstje. Electra Sliedrecht staat er nog wel op, nevernooitnie 'problemen' gehad daar.

Edit update;

Ik word nu gespamd door 'Tom', al 3 extra mails gehad, met wederom mogelijke oplossingen, wat te doen en wat ik van hem vind ('Beoordeel het gesprek'). :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zjanzjak op 25-09-2026 10:34 ]

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 23:04

Red Boll

Kick Ass!

Voorbeeld dat een laadpas soms handig kan zijn om bij je te hebben?
Bij deze enige laadpaal in het dorp (D) kon ik niet laden een app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvMkJYdD8Zw5EROKd0X-UIwX5AQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxBeoJMQaNe8UQddCJFIhDQR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVlNQbBz-FDm52au3lAEGEyVmh0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pi1UAPjzosKrLKztdIJ3xiwM.jpg?f=fotoalbum_tile
Had onverwachts een plugin-hybrid mee op vakantie en had geen enkele laadpas bij me. "Overbodige" pasjes neem ik niet mee op vakantie. Met een bankpas of een credit card was de blokkade van de "laadklep" ook niet te ontgrendelen.

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:28
Is Shell afgestapt van haar vaste tarieven? Als ik in de app kijk, dan zijn de meeste palen nog steeds € 0,55 per kWh + € 0,35 transactiekosten. Ook zijn de Ubitricity palen nog steeds € 0,05 goedkoper. Echter, ik zie nu ook AC-palen in de app die € 0,60 per kWh + € 0,35 transactiekosten zijn. Voorbeelden zijn palen op de adressen Holenweg 14A te Hoorn of 't Grachtje Over 51 te Hoorn.

Weet iemand of Shell is afgestapt van vaste tarieven? Dan stap ik wat dat betreft voortaan over op Eneco als ik een keer een kaart met vast tarief nodig heb....

Cupra Born Performance 58 kWh

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
nathalia schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:35:
Is Shell afgestapt van haar vaste tarieven? Als ik in de app kijk, dan zijn de meeste palen nog steeds € 0,55 per kWh + € 0,35 transactiekosten. Ook zijn de Ubitricity palen nog steeds € 0,05 goedkoper. Echter, ik zie nu ook AC-palen in de app die € 0,60 per kWh + € 0,35 transactiekosten zijn. Voorbeelden zijn palen op de adressen Holenweg 14A te Hoorn of 't Grachtje Over 51 te Hoorn.

Weet iemand of Shell is afgestapt van vaste tarieven? Dan stap ik wat dat betreft voortaan over op Eneco als ik een keer een kaart met vast tarief nodig heb....
Het was mij nog niet opgevallen maar inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX1ucAxPTDkPLcbqvjnz3C63Bd8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/twDcv12NfygdJVpNVPPrutrc.png?f=fotoalbum_largedus kennelijk 3 verschillende tarieven al heb ik zo snel alleen de twee hoogste kunnen vinden - waarbij het er op lijkt dat alle palen waar de CPO meer dan €0,55 vraagt bij Shell €0,60 kost (Allego, Mick, Qwello) en de goedkopere palen zoals de Brabantse Vattenfall-concessie met CPO €0,33 zijn €0,55 gebleven

Aanvulling: de AC-laadpalen van Shell Recharge - ubitricity lijken allemaal op €0,50 te staan - voornamelijk te vinden in Noord-Holland

[ Voor 5% gewijzigd door martinBMW op 29-09-2026 19:25 ]

• Zjanzjak
  • Nu online
Mail van ANWB;

ANWB LAADPAS NIEUWS
Nieuw: 10% korting bij Fastned

Maar, als ik via de app van FastNed laad ben ik toch net zo duur uit? Of zie ik iets over het hoofd?

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zjanzjak schreef op woensdag 30 september 2026 @ 16:53:
Mail van ANWB;

ANWB LAADPAS NIEUWS

Maar, als ik via de app van FastNed laad ben ik toch net zo duur uit? Of zie ik iets over het hoofd?
Je ging er toch niet vanuit dat een deal vanuit de ANWB ooit echt een deal was ?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:09
Klinkt een beetje als een Black Friday aanbieding, eerst iets duurder maken zodat het later in de aanbieding kan. De ANWB heeft als voordeel de naamsbekendheid zodat veel mensen er vertrouwen in hebben en daarom een laadpas bij ze bestellen. Nu moet ik bekennen dat ik er zelf ook een heb, maar die is puur voor noodgevallen als mijn werkgeverspas het niet doet. Heb hem dan ook nog nooit gebruikt.

• SE7EN11
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:08
Yikes, Equans SGZH-1 vanaf morgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWyPINRFo3D3wawUTo75TToaFEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1Q0x5sWy61wVzu1lnNRGb9M.jpg?f=fotoalbum_large

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 10:10
Mail van ANWB;

ANWB LAADPAS NIEUWS

Voorheen betaalde je meer via ANWB, nu betaal je minder via ANWB. Dat is nieuw. Maar het is geen spectaculaire aanbieding. Wel een mooie meevaller voor de incidentele lader zoals mijn schoonouders, die ANWB hoog in het vaandel hebben staan, en al het laden buiten de deur via 1 pas, de ANWB-pas, willen doen. Maar dat zijn niet de mensen die hier dagelijks meelezen ;)

• Peter-036
Mail van ANWB;

ANWB LAADPAS NIEUWS

Ik heb alleen even snel naar dat mailtje gekeken, maar voor die korting moet je wel een abo bij ANWB laden hebben. Dan betaal je dus het abo van ANWB om dezelfde korting te krijgen die je bij het vastleggen van een betaalmethode bij FastNed toch al krijgt.

Uit dat mailtje:
Met een ANWB Laadpas-abonnement laad je bij Fastned:
Afbeeldingslocatie: https://energiemail.anwb.nl/mailings/block_type/asset/check.png
met 10% korting op élke snellaadsessie
Afbeeldingslocatie: https://energiemail.anwb.nl/mailings/block_type/asset/check.png
zonder starttarief
bij alle Fastned-stations in Europa

[ Voor 51% gewijzigd door Peter-036 op 30-09-2026 19:25 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:20
Is de sgzh-2 2 cent goedkoper.
Lekker die dure gasprijzen

• Zjanzjak
  • Nu online
sigio schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:05:
Je ging er toch niet vanuit dat een deal vanuit de ANWB ooit echt een deal was ?
Ik ga in het leven nergens van uit, kan het nooit tegenvallen.

Maar dit dus;
Sandro! schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:41:
Voorheen betaalde je meer via ANWB, nu betaal je minder via ANWB. Dat is nieuw. Maar het is geen spectaculaire aanbieding. Wel een mooie meevaller voor de incidentele lader zoals mijn schoonouders, die ANWB hoog in het vaandel hebben staan, en al het laden buiten de deur via 1 pas, de ANWB-pas, willen doen. Maar dat zijn niet de mensen die hier dagelijks meelezen ;)
Want ik vroeg mij af of ik iets miste, maar niet dus. :)

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21
Of-Aaargh schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:54:
[...]Gelukkig kan ik die garage vermijden en zijn er in Tilburg genoeg Vattenvall-palen à 33ct.
Hier een ANWB lid die ook wel wil laden voor 33 ct, waar zijn die te vinden, liefst in het centrum van Tilburg?

• thomvh
krullenbol schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:14:
[...]

Hier een ANWB lid die ook wel wil laden voor 33 ct, waar zijn die te vinden, liefst in het centrum van Tilburg?
Bijna elke Vattenfall straat laadpaal is 33 cent in Brabant en Limburg.

• Of-Aaargh
[...]

Je hoeft geen ANWB-lid te zijn. Beter nog is het om sowieso niet met de ANWB-pas te laden bij Vattenfall, maar met de app of pas van Vattenfall zelf. In de app kun je filteren op de Vattenfall-palen in Tilburg. In het centrum van Tilburg staan er een paar honderd. Let er wel op dat er twee concessies zijn, de nieuwe palen vanaf 2024 zijn een stuk duurder (49ct/kWh). Alleen de oude palen zijn 33ct. Dus altijd even eerst checken.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30

Yucko

One clown to rule them all !

no
thomvh schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:23:
[...]

alleen die van de 2017 en 2020 concessie.
Die van de 2024 concessie waren € 0,4598 maar sinds vandaag € 0,4903

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyv_sFr_bWAcej1s-qK1deWnQcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8FW3dvKEKDW2yBz4s7Bf6gR.jpg?f=fotoalbum_large

bron

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch Ultra 4 Black -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay - Volvo EX30 Plus SMER

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 08:14
Yucko schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:29:
no
[...]

alleen die van de 2017 en 2020 concessie.
Die van de 2024 concessie waren € 0,4598 maar sinds vandaag € 0,4903

[Afbeelding]

bron
Zo..bijna 50 cent; kruipt langzaam maar zeker richting snellaadtarieven. Ik mag gelukkig niet klagen met mijn 35 cent in Amsterdam

• Zjanzjak
  • Nu online
Zoals gezegd, Vattenfall, maar niet alles is die prijs.
Dus open de Vattenfall app, zet het filter op alleen Vattenfall laadpalen en klik er een paar aan om te zien of die bewuste laadpaal ook het goedkoopste tarief is.
Laadpas Vattenfall aanvragen is overigens gratis.

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:31
Ik gebruik al tijden Electroverse voor laden bij Allego AC palen in Amersfoort. Was 48 cent nu 62 cent…. Iemand nog een andere goede optie?

• thomvh
Pjotr70 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:26:
Ik gebruik al tijden Electroverse voor laden bij Allego AC palen in Amersfoort. Was 48 cent nu 62 cent…. Iemand nog een andere goede optie?
De Allego app/pas?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Pjotr70 Mijn standaard advies is OVO pas met 10% korting met 2 euro abonnement, maar Alego palen zijn duur daar (60ct). Ik zie zat plekken onder de 40 ct en zelfs 30ct. Wat mij betreft is OVO altijd een overweging die je moet nemen. Installeer de app, filter op de kaart op lage prijs en kijk of het voldoet aan je wensen.
Zjanzjak schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:12:
[...]

Is bovenstaande een voorbeeld? In mijn beleving is OVO altijd "CPO - 10%" en daarmee bijna altijd de goedkoopste, tenzij er een speciale combi is die daar lokaal goedkoper is.

Of is OVO echt niet overal beschikbaar? Ik vind OVO echt qua prijs helemaal top. Alleen een beetje meh app. Maar ik ben niet zo van de laadkaarten (wil tarief zien). En die app takes a little getting used to en geeft geen stats tijdens het laden (bij mij). Maar wel (Utrecht stad) de beste tarieven!

Ik ben er qua 'goekdoopste' zo tevreden mee dat het me verbaast dat het niet altijd als standaardadvies gegeven wordt. Wat mis ik?

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 02-10-2026 08:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pjotr70
Bedankt voor de eerste reacties. OVO ga ik bekijken. Suggesties voor palen rond 40 cent of lager welkom. Ik woon in Noord vlakbij winkelcentrum Emiclaer.

Allego app is met 59 cent idd nú goedkoper maar evengoed best stevig aan de prijs.

OVO suggesties in de buurt particuliere aansluitingen of besloten terrein. Ik speur nog even door.

[ Voor 17% gewijzigd door Pjotr70 op 02-10-2026 08:43 ]

• thomvh
JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:22:
@Pjotr70 Mijn standaard advies is OVO pas met 10% korting met 2 euro abonnement, maar Alego palen zijn duur daar (60ct). Ik zie zat plekken onder de 40 ct en zelfs 30ct. Wat mij betreft is OVO altijd een overweging die je moet nemen. Installeer de app, filter op de kaart op lage prijs en kijk of het voldoet aan je wensen.

[...]

Is bovenstaande een voorbeeld? In mijn beleving is OVO altijd "CPO - 10%" en daarmee bijna altijd de goedkoopste, tenzij er een speciale combi is die daar lokaal goedkoper is.

Of is OVO echt niet overal beschikbaar? Ik vind OVO echt qua prijs helemaal top. Alleen een beetje meh app. Maar ik ben niet zo van de laadkaarten (wil tarief zien). En die app takes a little getting used to en geeft geen stats tijdens het laden (bij mij). Maar wel (Utrecht stad) de beste tarieven!

Ik ben er qua 'goekdoopste' zo tevreden mee dat het me verbaast dat het niet altijd als standaardadvies gegeven wordt. Wat mis ik?
Gelimiteerd netwerk. Prijzen schieten soms rare kanten op. Voor mij persoonlijk komt daar nog bovenop dat ik facturen nodig heb want ik rijd zakelijk. Dit is bij OVO echter een ramp. Facturen zijn na een paar weken niet meer in te zien, ze sturen geen verzamel facturen en ze hebben geen mailtjes met de factuur alleen met dat je betaald hebt zonder BTW specificatie.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je deze toelichten?
Prijzen schieten soms rare kanten op.
Dit heb ik zelf nooit meegemaakt (tenzij de laapaalaanbieder de prijzen wijzigt, we drive solar in Utrecht is niet meer ultracheap helaas bijvoorbeeld). Maar als OVO dat zelf ook doet, dan is dat irritant ja. Hier is het ook variabel (als in, elke laadpaal heeft sinds januari wel een prijswijziging gehad), maar dan zie ik in TAP altijd dezelfde prijs (maar dan 10% duurder).
Voor mij persoonlijk komt daar nog bovenop dat ik facturen nodig heb want ik rijd zakelijk. Dit is bij OVO echter een ramp. Facturen zijn na een paar weken niet meer in te zien, ze sturen geen verzamel facturen en ze hebben geen mailtjes met de factuur alleen met dat je betaald hebt zonder BTW specificatie.
Ah ja, dit snap ik. Administratie met die app is kut. Ik vond het al lastig uit te vinden wat ik nu daadwerkelijk per kWh betaal (spoiler, het bedrag op hun kaart klopt incl btw). Dit snap ik goed. ik betaal zelf dus hoef geen facturen/

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 02-10-2026 08:45 ]

• joezzt
  • Niet online
Pjotr70 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:37:
Bedankt voor de eerste reacties. OVO ga ik bekijken. Suggesties voor palen rond 40 cent of lager welkom. Ik woon in Noord vlakbij winkelcentrum Emiclaer.

Allego app is met 59 cent idd nú goedkoper maar evengoed best stevig aan de prijs.

OVO suggesties in de buurt particuliere aansluitingen of besloten terrein. Ik speur nog even door.
Bij chargemap hier 2 van 0.286 en 0.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufkgcJ5Sg1KbUDfmpkpPeZe6Z2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxHSyMwWbqV4gPdUJxHeCuhh.jpg?f=fotoalbum_large

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:34
Mijn ervaring met Ovo is dat de laadpalen bij mij in de wijk lange tijd ondersteund werden, maar ineens niet meer. Dat ervaar ik dan wel als een beperkt netwerk, want zo bijzonder zijn die palen niet.

• Pjotr70
joezzt schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:53:
[...]

Bij chargemap hier 2 van 0.286 en 0.3

[Afbeelding]
Bedankt voor het meedenken. Beide zijn op eigen bedrijventerrein. Benieuwd of het daar kan/mag.

• thomvh
JvS schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:43:
[...]

Kan je deze toelichten?

[...]

Dit heb ik zelf nooit meegemaakt (tenzij de laapaalaanbieder de prijzen wijzigt, we drive solar in Utrecht is niet meer ultracheap helaas bijvoorbeeld). Maar als OVO dat zelf ook doet, dan is dat irritant ja. Hier is het ook variabel (als in, elke laadpaal heeft sinds januari wel een prijswijziging gehad), maar dan zie ik in TAP altijd dezelfde prijs (maar dan 10% duurder).

[...]

Ah ja, dit snap ik. Administratie met die app is kut. Ik vond het al lastig uit te vinden wat ik nu daadwerkelijk per kWh betaal (spoiler, het bedrag op hun kaart klopt incl btw). Dit snap ik goed. ik betaal zelf dus hoef geen facturen/
Ja op een gegeven moment klopte de prijs op de vattenfall palen niet meer. Daarbij hebben ze gewoon niet een overeenkomst met iedereen. Vind de app rommelig, prijzen zijn niet duidelijk. Even voorbeeld pak een random vattenfall paal hier in de buurt staat er "vanaf 0,65" dan moet je helemaal door klikken tot je de stekkers ziet. Zijn ze beiden 0,33... Daarboven de administratie die ik al aangegeven had. Dan moet je veel laden om 10% korting goed te maken (en de administratieve last en ergernis ;P)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

thomvh schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:48:
[...]

Ja op een gegeven moment klopte de prijs op de vattenfall palen niet meer. Daarbij hebben ze gewoon niet een overeenkomst met iedereen. Vind de app rommelig, prijzen zijn niet duidelijk. Even voorbeeld pak een random vattenfall paal hier in de buurt staat er "vanaf 0,65" dan moet je helemaal door klikken tot je de stekkers ziet. Zijn ze beiden 0,33... Daarboven de administratie die ik al aangegeven had. Dan moet je veel laden om 10% korting goed te maken (en de administratieve last en ergernis ;P)
Ah dan heb ik hier denk ik gewoon goeie ervaring. Bij alle palen staat hier in de buurt wel een echte prijs (bij die in Amersfoor die ik net spot checkte ook). Ik heb idd ook weleens een "vanaf" prijs gezien toen ik in S'heerenberg was. Qua dekking, er is inderdaad 1 paal in de buurt die nu "defect" is (kan ik niet meer laden met OVO, eerst kon dat wel). Ik had niet in de gaten dat dat werd bedoeld met "beperkt netwerk".

Maar die 2 euro heb ik er na 1x laden (50kWh, 4,2ct korting/kWh) al uit, dus die snap ik niet helemaal waarom je dat "veel laden" noemt. Verder wel mee eens dat de app irritant is en het deel van declareren is ook helder. Voor de rest kan ik voor 20 euro per maand wel omgaan met een app die net wat minder chill werkt.

Maarja lijkt me alsnog gewoon algemeen het eerste advies voor mensen die zonder declaraties meer dan 100kWh / 40 euro per maand laden: "check of OVO goeie prijzen heeft in je buurt" .

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

vanaalten schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:17:
[...]

Mijn ervaring met Ovo is dat de laadpalen bij mij in de wijk lange tijd ondersteund werden, maar ineens niet meer. Dat ervaar ik dan wel als een beperkt netwerk, want zo bijzonder zijn die palen niet.
Bij OVO is in mijn ervaring de klantenservice wel goed bereikbaar via de app, en kunnen ze ook wat.
Bij de palen bij mij in de buurt werkt de laadkaart niet (ubitricity). Iets verderop bij Vattenfal werkt de kaart weer wel. (En in Mol (B) ook onlangs.

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 02-10-2026 17:07 ]

• joezzt
  • Niet online
thomvh schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:23:
[...]

De vattenfall van mij is 0.29 met chargemap abonnement.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• Zjanzjak
  • Nu online
joezzt schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:48:
De vattenfall van mij is 0.29 met chargemap abonnement.
A 8,99 de maand toch?

• joezzt
  • Niet online
Ja, ik betaal 0.297 precies, de 10% minder.

• thomvh
joezzt schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:23:
[...]

Ja, ik betaal 0.297 precies, de 10% minder.
Is OVO dan niet slimmer? Voor 2 euro de zelfde korting?

• joezzt
  • Niet online
thomvh schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:30:
[...]

Is OVO dan niet slimmer? Voor 2 euro de zelfde korting?
Ik ben niet zo slim, 🤓

• dirtybolle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:29
dirtybolle schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:19:
Ik ga eind september mijn eerste lange rit maken met skoda enyaq (85 coupe) naar catalonie. Nu was ik wat aan het rondkijken naar welke laadpas te gaan gebruiken. Ik kwam electra+ tegen en bij allego kreeg ik de melding dat ze nu 2 maanden gratis gaven bij het plus abo.

Laadstress heb ik niet echt (denk ik :D) maar zou beetje prijs bewust willen laden, zonder ver van autostrade te moeten uit wijken.

Wat zouden jullie aanraden voor een rit vanuit belgie naar catalonie?
Toch al even een update na de heen rit. Dit is helemaal meegevallen, lekker relaxed rijden met iedere 2 tot 3 uur een laadstop/pauze. Uiteindelijk het via een electra smart+ abo gedaan en bij een mix van fastned en electra geladen, kwam nu uit op 85€ voor de heen rit.

Verbruik: 17.4 kWh/100km

Afstand: 1267 km

Gem snelheid: 96 km/h

• dekoningterijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08
Meer mensen die de Charge Assist-app van TotalEnergies gebruikten in Utrecht-stad voor de dynamische laadtarieven? Die app werkt inmiddels niet meer goed op de Total-palen. Ze dwingen je naar de Charge Europe-app.

Maar wát een gedrocht van een app is dit. Laadsessies starten vaak niet (heb inmiddels vier 30 euro-reserveringen op m'n rekeningen) en afsluiten lukt ook in de helft van de gevallen niet. Is iemand bekend met alternatieven? Dynamisch laden voor 35 cent tussen 11-15u is namelijk wel heel aantrekkelijk.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, maar met het risico om als langspeelplaat te klinken, met de OVO app zijn de total palen in Utrecht 38ct 24/7. In mijn buurt staan 5 total palen, dus die hebben wel mijn voorkeur :).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 04-10-2026 13:53 ]

Pagina: 1 ... 263 264 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2