[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 260 261 Laatste
Acties:

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 20:17
Ronald.42 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:16:
Iemand al een geladen bij een last mile solutions paal op een europarcs? Ik sta nu in Limburg en daar staan 4 22Kw palen voor 8 auto's. Maar er komt een hele whopping 1Kw uit en dat tegen 70 cent. Ik dacht ik hang hem hier wel ff aan de paal maar dat schiet allemaal niet op. Morgen maar even ergens onderweg aan de snellader hangen. Verklaard wel waarom er altijd plek is hier😆
In maart nog en een aantal jaar ervoor ook, gratis maar ik zie in diverse apps dat de laadpunten daar niet meer zichtbaar zijn. Als ik jou was zou ik een 1,99 abbo nemen bij Electra, heb je er in 1 laadsessie vaak wel uit en dan laden bij de Dwaze Herder op een goede 20 minuten rijden vlakbij Maastricht.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:11
4v4t4r schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:45:
[...]

Knijpen hem waarschijnlijk ivm belast stroomnet. Gaat vast sneller snachts.
In limburg is geen overbelast stroomnet

En als de zon schijnt ook stroom genoeg te verkopen

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
boyette schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:10:
[...]

In limburg is geen overbelast stroomnet

En als de zon schijnt ook stroom genoeg te verkopen
Misschien is de kabel naar het huisjes park wel “vol” dus moeten ze de palen wel knijpen….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• boyette
ZeRoC00L schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:13:
[...]

Misschien is de kabel naar het huisjes park wel “vol” dus moeten ze de palen wel knijpen….
Nee misschien een configuratie fout of er stonden gewoon heel veel palen al tegelijk te laden

Er is wel een beperking per groep natuurlijk

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:54
Ronald.42 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:16:
Iemand al een geladen bij een last mile solutions paal op een europarcs? Ik sta nu in Limburg en daar staan 4 22Kw palen voor 8 auto's. Maar er komt een hele whopping 1Kw uit en dat tegen 70 cent. Ik dacht ik hang hem hier wel ff aan de paal maar dat schiet allemaal niet op. Morgen maar even ergens onderweg aan de snellader hangen. Verklaard wel waarom er altijd plek is hier😆
Even één van de drie andere palen testen?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Pr088 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:58:
[...]

Even één van de drie andere palen testen?
Al geprobeerd, maakte geen donder uit. Beetje jammer wel maar nu even rekening houden dat je met boodschappen of zo even bij een snellader in de buurt bent. Dan red het hem ook wel weer. Maar savonds op dat park de auto aan de prik had ik wel leuker gevonden. Verbeterpuntje voor de europarcs.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• boyette
Ronald.42 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:29:
[...]

Al geprobeerd, maakte geen donder uit. Beetje jammer wel maar nu even rekening houden dat je met boodschappen of zo even bij een snellader in de buurt bent. Dan red het hem ook wel weer. Maar savonds op dat park de auto aan de prik had ik wel leuker gevonden. Verbeterpuntje voor de europarcs.
Hoezo kan dat niet savonds dan?

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 20:17
Ronald.42 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:29:
Verbeterpuntje voor de europarcs.
Mwoah, zou niet gelijk wijzen naar Europarcs, meer een rol voor een CPO om er brood in te zien.
Inmiddels zijn we er achter dat een laadpaal plaatsen niet gratis is, ze leveren daar dan vooral inkomsten tijdens hoogseizoen maar daarbuiten? Ik ben in alle jaargetijden wel zo'n beetje bij Europarcs Gulpenerberg geweest maar zag alleen maar drukte toen ik een keer in augustus ging.
De andere keren stond ik er alleen.

• Ronald.42
  • Niet online
boyette schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:28:
[...]

Hoezo kan dat niet savonds dan?
Had hem er in het begin al mooi laat laten staan toen nog eens opnieuw opgestart en paal gewisseld maar geen verbetering. Er staat eigenlijk ook nooit een auto maar dat is wel verklaarbaar dus. Ik ga er maar vanuit dat er te weinig vermogen beschikbaar is op de locatie.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Ronald.42
  • Niet online
Zjanzjak schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:52:
[...]

Mwoah, zou niet gelijk wijzen naar Europarcs, meer een rol voor een CPO om er brood in te zien.
Inmiddels zijn we er achter dat een laadpaal plaatsen niet gratis is, ze leveren daar dan vooral inkomsten tijdens hoogseizoen maar daarbuiten? Ik ben in alle jaargetijden wel zo'n beetje bij Europarcs Gulpenerberg geweest maar zag alleen maar drukte toen ik een keer in augustus ging.
De andere keren stond ik er alleen.
Ik ga er maar vanuit dat er te weinig vermogen beschikbaar is op deze locatie, er staat ook werkelijk zeldzaam een auto. Bij de huisjes mag je niet laden om verklaarbare redenen natuurlijk. Maar het zou mooi zijn als je dat ding snachts ergens aan een paaltje kan knopen en dat het de volgende ochtend weer vol is. Of in ieder geval binnen afzienbare tijd wat kilometers erbij en dan verplaatsen voor een andere gast. Maar och we redden ons nu verder ook prima. Vandaag een 100 kilometer afgelegd naar België daar een 11 kilometer gewandeld over en rond de Passerelle van Caestert. Daarna op de terugweg even bij de pomp wat versnaperingen en de auto even voljassen naar 100% zodat hij nu weer met een ruime 80% bij het huisje staat zodat we morgen richting wat ruïnes en tunnels kunnen.

Maar ik vermoed dat er best wel animo zou zijn voor fatsoenlijk werkende palen op dit park gezien de hoeveelheid EV's die hier te gast zijn. Nu nog een verdien model voor het park en klaar is het.

• boyette
Ronald.42 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:02:
[...]

Had hem er in het begin al mooi laat laten staan toen nog eens opnieuw opgestart en paal gewisseld maar geen verbetering. Er staat eigenlijk ook nooit een auto maar dat is wel verklaarbaar dus. Ik ga er maar vanuit dat er te weinig vermogen beschikbaar is op de locatie.
Heb je het gerapporteerd ?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verbaasd in Zwitserland... in het hotel werd 0,45 CHF (Avia Volt) gerekend. Nog goedkoper dan de Tesla Supercharger.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:34

Yucko

One clown to rule them all !

Proef met laadplekken in Limburg en Brabant: Ook benzine- en dieselauto's mogen parkeren op openbare laadplekken

2e artikel:
In deze 19 gemeenten mag je straks parkeren bij een laadplek, ook zonder elektrische auto

weet niet wat ik hiervan moet vinden :?
Gaan ze dan de (onder)borden weghalen?

[ Voor 44% gewijzigd door Yucko op 29-07-2026 17:36 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Pr088
Yep, dat is wel het plan. Ik heb al gehoord dat meer gemeenten er naar neigen. Op zich logisch omdat bij meer laadplekken de verdeling tussen parkeerplaatsen steeds ingewikkelder wordt (EV moet ook verplaatsen naar reguliere parkeerplaats nadat laden klaar is). Maar ik vind het persoonlijk een slecht idee. Ik denk dat Vattenfall er ook wel van terugkomt, dit gaat omzet kosten.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33
Pr088 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Yep, dat is wel het plan. Ik heb al gehoord dat meer gemeenten er naar neigen. Op zich logisch omdat bij meer laadplekken de verdeling tussen parkeerplaatsen steeds ingewikkelder wordt (EV moet ook verplaatsen naar reguliere parkeerplaats nadat laden klaar is). Maar ik vind het persoonlijk een slecht idee. Ik denk dat Vattenfall er ook wel van terugkomt, dit gaat omzet kosten.
Staat dadelijk iemand 3 weken lang op een laadplek geparkeerd. Omdat ze op vakantie waren. Oeps...

• boyette
Dat gaat wss over nieuwe plekken zodat er veel meer palen gezet kunnen worden overal omdat die dan geen parkeerplaatsen bezet houden.

Op zich wel een goed idee.

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-08 15:26
Bij mijn vorige woning is de plaatsing van een nieuwe laadpaal niet doorgegaan vanwege vermeende parkeerdruk. Als er wel palen geplaatst worden zonder dat daarvoor parkeerplaatsen worden 'opgeofferd' zal er ook minder weerstand zijn. Zoals ook in het artikel staat: als de functie niet wijzigt hoeft er ook geen verkeersbesluit te worden genomen waar men bezwaar tegen kan maken. Daarnaast zou je met een laadkabel die lang genoeg is ook de parkeerplekken niet direct voor de laadpaal kunnen gebruiken, bijv. in een A|B|C|D-constructie waar de laadpaal tussen B en C staat, kun je op A en D parkeren en alsnog inpluggen. Of 1 paal tussen 4 parkeerplaatsen:
A | B
C | D

Ik denk dat ik toch neig naar 'goed idee'.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:20
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:41:
Dat gaat wss over nieuwe plekken zodat er veel meer palen gezet kunnen worden overal omdat die dan geen parkeerplaatsen bezet houden.

Dan wel, ja, maar alleen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 29-07-2026 16:06 ]

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sandro! schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:58:
Bij mijn vorige woning is de plaatsing van een nieuwe laadpaal niet doorgegaan vanwege vermeende parkeerdruk. Als er wel palen geplaatst worden zonder dat daarvoor parkeerplaatsen worden 'opgeofferd' zal er ook minder weerstand zijn. Zoals ook in het artikel staat: als de functie niet wijzigt hoeft er ook geen verkeersbesluit te worden genomen waar men bezwaar tegen kan maken. Daarnaast zou je met een laadkabel die lang genoeg is ook de parkeerplekken niet direct voor de laadpaal kunnen gebruiken, bijv. in een A|B|C|D-constructie waar de laadpaal tussen B en C staat, kun je op A en D parkeren en alsnog inpluggen. Of 1 paal tussen 4 parkeerplaatsen:
A | B
C | D

In Londen zijn op verschillende plaatsen de straatlantaarns voorzien van een add-on laadpaal. Ook wel een aardig concept. Stroom ligt er al. Gaat niet vlot, maar het laadt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:46

-tom-562

Oliesjeik

Electra heeft weer een nieuwe(?) kortingscode, met code ABRP25 heb je weer 2 maanden gratis een abonnement.
Wel irritant overigens, blijkbaar hebben ze een samenwerking met Electra. Als ik Tesla als voorkeur opgeef, wilt ABRP mij ook nog naar Electra laders sturen.
Edit: forceren naar laadpleinen met +20 laders lijkt te helpen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 29-07-2026 16:19 ]

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:11
Sandro! schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:58:
A | B
C | D

Het probleem dat ik dan nog zie, is dat alle parkeerplaatsen vol kunnen staan en de lader ongebruikt. Laadapps zullen dan aangeven dat het laadpunt vrij is, hoewel er nergens plaats is om je auto te zetten. Dan kom je wel van een koude kermis thuis als je speciaal naar deze lader bent gereden

• Pr088
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Probleem is dat er dankzij wachtlijsten voor netaansluitingen helemaal niet snel massa's laadpalen op straat worden geplaatst. Laadinfra staat ongeveer onderaan in het rijtje met voorrangssituaties. Dus ik zie dit praktisch niet werken, de komende jaren.

• Pr088
Hellbull89 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Het probleem dat ik dan nog zie, is dat alle parkeerplaatsen vol kunnen staan en de lader ongebruikt. Laadapps zullen dan aangeven dat het laadpunt vrij is, hoewel er nergens plaats is om je auto te zetten. Dan kom je wel van een koude kermis thuis als je speciaal naar deze lader bent gereden
Precies! Is me al wel eens overkomen. Erg onhandig.

• thomvh
Pr088 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:35:
[...]

Probleem is dat er dankzij wachtlijsten voor netaansluitingen helemaal niet snel massa's laadpalen op straat worden geplaatst. Laadinfra staat ongeveer onderaan in het rijtje met voorrangssituaties. Dus ik zie dit praktisch niet werken, de komende jaren.
Ik denk dat het wel beter werkt. Als we accepteren dat laadpalen niet 11kW halen. Nu limiteren ze ook wel op piek tijden. Maar je kunt ook als je bijvoorbeeld in de stoeprand of lantaarnpaal aansluitingen maakt accepteren dat het 1 fase langzaam laden is. Maar daardoor wel het halve parkeerplaats stroom heeft inplaats van 1 a 2 auto's. Zeker in woonwijken waar mensen toch vaak over de nacht heen staan zie ik hier mogelijkheden. Wel zonder blokkeertarief dan ;-)

• boyette
MikeyMan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:13:
[...]

In Londen zijn op verschillende plaatsen de straatlantaarns voorzien van een add-on laadpaal. Ook wel een aardig concept. Stroom ligt er al. Gaat niet vlot, maar het laadt.
Dat is niet alleen in Londen maar je ziet het in Nederland niet super veel

Alleen soms in de binnensteden

Dat kan gewoon in de lantaarnpalen bij ons heel gemakkelijk

• boyette
Hellbull89 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Dat is nu ook zo vaak bij plekken waar autos niet mogen staan zonder te laden

• Pr088
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:59:
[...]

Dat is nu ook zo vaak bij plekken waar autos niet mogen staan zonder te laden
Klopt. En is nu ook al een probleem. Ik erger me dood als ik moet laden op bezoek bij vrienden of familie die in een gemeente wonen die dat doet. Vooral in plattelandsgemeenten. Regelmatig 3 laadpalen in één rondje gezien die 'vrij waren' in de app: allemaal bezet door brandstofauto's :F.

Dus het verder oprekken en uitbreiden -vind ik- geen goed idee.

• HansDoev
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 03-08 13:04
[...]

Hetzelfde wil men in Franeker realiseren. Alles is klaar, behalve de mogelijkheid om te laden.... Bordjes zijn nu dus erg verwarrend.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:47
[...]

Deze hebben vaak onvoldoende vermogen beschikbaar om gebruikt te worden als EV lader. Als de straat overhoop gaat is het zeker een leuk idee.

• boyette
denneappel schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:02:
[...]

Deze hebben vaak onvoldoende vermogen beschikbaar om gebruikt te worden als EV lader. Als de straat overhoop gaat is het zeker een leuk idee.
In Eindhoven is er dat ook al een jaar of 5 en dat werkt gewoon prima

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4183778/je-auto-opladen-aan-een-lantaarnpaal-waarom-niet-die-staat-er-al

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 22:39
Yucko schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:22:
Nou, in tegenstelling tot de Vattenfall laadpas werkt de Electroverse laadpas wel op onze 'niet-openbare-maar-toch-door-derden-te-gebruiken' laadpalen @ work oOo

[Afbeelding]
screenshot uit beheeromgeving van onze laadpalen

Ik weet alleen nog niet wat er afgerekend wordt per kWh (ik zie nog niets in de app) dus we gaan 't zien.
Heb je inmiddels afgerekend? Bij Electroverse wordt bij mij gelijk afgeschreven van mn creditcard na beëindiging laadsessie.

Hier op het werk ook een privé laadpaal waar ik al twee maanden laad, zonder afrekening tot nu toe. Geen idee van het tarief dus ook 🫣

• Pr088
denneappel schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:02:
[...]

Leuk idee, maar werkt in de praktijk niet. Een lantaarnpaal heeft geen eigen aansluiting, maar zit in Nederland vaak op een lus. Dus voor een laadaansluiting moet je alsnog bij de netbeheerder langs, kosten maken en wachten op de aansluiting. Als een laadpaalexploitant dat doet, dan gaat ie meteen voor 3x25A kleinverbruikaansluiting. Oftewel een 2x 11kW laadpaal met totaal maximum 17A. Bij volledige bezetting krijgen beide auto's dan circa 8,5kW.

Oftewel. Een laadpaalaansluiting in de lantaarnpaal is vooral voor het oog mooi, maar levert in de plaatsing geen voordelen. Plus dat je vaak zit met een 'tragere' laadpaal.

• Yucko

Yucko

Arnout schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:02:
[...]

Heb je inmiddels afgerekend? Bij Electroverse wordt bij mij gelijk afgeschreven van mn creditcard na beëindiging laadsessie.

Hier op het werk ook een privé laadpaal waar ik al twee maanden laad, zonder afrekening tot nu toe. Geen idee van het tarief dus ook 🫣
nope, geen afschrijving tot nu toe.

Damn, dacht dat ik gek was met mijn 78,31 kWh laden zonder tarief te weten. 8)7 Hoeveel kWh heb jij al geladen met die Electroverse pas?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:08
Pr088 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:08:
[...]

Oftewel. Een laadpaalaansluiting in de lantaarnpaal is vooral voor het oog mooi, maar levert in de plaatsing geen voordelen. Plus dat je vaak zit met een 'tragere' laadpaal.
Als alle of vele lantarenpalen een aansluiting zouden hebben is dat voor de meeste EV-rijders meer dan genoeg en dan heb je maar weinig 11/22kW laders nodig in de buurt. Als je daar 12 uur staat met 2kW p/uur heb je 24kWh en kun je in de meeste gevallen prima het woon- werkverkeer mee afdekken.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• thomvh
PeterZ(on) schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Als alle of vele lantarenpalen een aansluiting zouden hebben is dat voor de meeste EV-rijders meer dan genoeg en dan heb je maar weinig 11/22kW laders nodig in de buurt. Als je daar 12 uur staat met 2kW p/uur heb je 24kWh en kun je in de meeste gevallen prima het woon- werkverkeer mee afdekken.
Ik denk dat dit ook veel meer de toekomst is. Dan volle bak 11kW overal moeten kunnen laden.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 22:39
Yucko schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:20:
[...]

nope, geen afschrijving tot nu toe.

Damn, dacht dat ik gek was met mijn 78,31 kWh laden zonder tarief te weten. 8)7 Hoeveel kWh heb jij al geladen met die Electroverse pas?
Nou dat weet ik dus niet want ik kan het niet zien in de app. Maar zeker al 0.2 MWh 🫣

• denneappel
[...]

Leuk idee, maar werkt in de praktijk niet. Een lantaarnpaal heeft geen eigen aansluiting, maar zit in Nederland vaak op een lus. Dus voor een laadaansluiting moet je alsnog bij de netbeheerder langs, kosten maken en wachten op de aansluiting.
Of je neemt in de aanbesteding mee dat de laadpaal ook moet dienen als straatverlichting.

• boyette
denneappel schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:24:
[...]

Of je neemt in de aanbesteding mee dat de laadpaal ook moet dienen als straatverlichting.
Dat gaat niet

Dat is een andere aanbesteding

• PeterZ(on)
boyette schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Dat gaat niet

Regeltjes regeltjes, we gaan kapot aan regeltjes.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:51
Een lantaarnpaal heeft geen eigen aansluiting, maar zit in Nederland vaak op een lus.
Hoe bedoel je dit precies? Dat er 1 aansluiting in een wijk is en daar een hele lus van 10, 20 of meer lantaarns aan vast zitten? En dat als je die 10, 20 of meer lantaarns van een laadpaal zou voorzien, die ene aansluiting zou worden gedeeld door alle ladende auto's (en een systeem dat zorgt dat de lantaarns zelf met voorrang nog genoeg krijgen)?

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-08 15:15
boyette schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Dat gaat niet

Volgens mij kan dat wel hoor. Ik heb wel een paar keer bij zo'n aanbestedingsproces van een gemeente gezeten. Dat ging in één aanbesteding van bodemsanering tot complete herinrichting van het terrein (incl. lantaarnpalen). Laadpalen waren toen nog niet zo gangbaar, maar die hadden er m.i. ook bij gekund, desnoods als een ander perceel.

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 30-07-2026 17:01 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
denneappel schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:24:
[...]

Ik vraag me af wat ie er in de praktijk mee opschiet. Dan moet je de lantaarnpalen precies bij de laadplekken hebben. Dan moeten de specifieke lantaarnpalen op de voeding van de laadpaal met een eigen meter? In een laadpaal zit ook gewoon een meter van de netbeheerder die wordt uitgelezen netzoals bij je thuis.

Klinkt allemaal efficiënt maar in de parktijk geloof ik niet dat je er iets mee bespaard. En als er iets mee is dan is het vingerwijzen. Gewoon de laadpalen lekker laadpaal laten zijn en lantaarnpalen licht laten geven.

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:27
Vandaag een hele tijd bezig geweest met proberen om te laden bij een Lidl in Duitsland met de Lidl app. Helaas uiteindelijk zonder succes.

De melding die overblijft is dat mijn betaalmiddel niet geschikt is. Dit is een Visa creditcard. Blijkbaar kan Lidl hier geen 70 euro op reserveren wat ze aangeven te willen doen.

Een reguliere bankpas kan ik voor zover ik zag niet toevoegen. Uiteindelijk wel kunnen laden met Electroverse, alleen wel voor een wat hoger tarief. Dus als iemand nog suggesties heeft die ik kan proberen, graag!

• thomvh
rykers schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:27:
Vandaag een hele tijd bezig geweest met proberen om te laden bij een Lidl in Duitsland met de Lidl app. Helaas uiteindelijk zonder succes.

De melding die overblijft is dat mijn betaalmiddel niet geschikt is. Dit is een Visa creditcard. Blijkbaar kan Lidl hier geen 70 euro op reserveren wat ze aangeven te willen doen.

Een reguliere bankpas kan ik voor zover ik zag niet toevoegen. Uiteindelijk wel kunnen laden met Electroverse, alleen wel voor een wat hoger tarief. Dus als iemand nog suggesties heeft die ik kan proberen, graag!
Ik heb ditzelfde probleem gehad in Lidl oostenrijk. Omdat ik SEPA aan het staan in NL. Maar tot nu toe is Lidl nog geen success geweest voor mij. Geef mij maar hoe Aldi het doet. Bankpas er tegen om de goedkoopste prijs te krijgen.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:17
Lidl Duitsland verlangt als betaalmiddel een SEPA incasso met een Duits adres.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• boyette

Is dat wel een echte creditcard ? Lidl vereist echter creditcards

• thomvh
boyette schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Is dat wel een echte creditcard ? Lidl vereist echter creditcards
Ik vind het vooral raar dat Lidl pay in NL je wel gewoon een normale debit card laat toevoegen. Maar dan niet in Duitsland met Lidl pay mee kunt betalen.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
MichielFRL schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:46:
[...]

Lidl Duitsland verlangt als betaalmiddel een SEPA incasso met een Duits adres.
Kansloos dus voor ons

• boyette
thomvh schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:03:
[...]

Ik vind het vooral raar dat Lidl pay in NL je wel gewoon een normale debit card laat toevoegen. Maar dan niet in Duitsland met Lidl pay mee kunt betalen.
Je kunt bijv wel een amex toevoegen maar daar mee kun je in Nederland helemaal niet betalen

Lidl Nederland heeft gewoon een andere betaalprovider denk ik dan lidl Duitsland

Maar er zijn toch wel alternatieven om bij Lidl te laden

Hoeft niet perse via hun app

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 31-07-2026 04:29 ]

• Pr088
thomvh schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat dit ook veel meer de toekomst is. Dan volle bak 11kW overal moeten kunnen laden.
Dat volle bak laden is inderdaad vaak niet nodig, maar ik zie steeds meer nieuwe auto's met forse batterijen. De nieuwe iX3 heeft een versie met 108kWh. Driekwart leeg en weer volladen tegen 2kW is: 40 uur laden. Straks staat de buurman 2 volle dagen aan de laadpaal! Ook nog zonder laadpaalkleven ;) 8)7

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:27
Staat ook bij: Maar bestaande lantaarnpalen ombouwen, dat gaat niet. “De lichtmasten die wij neerzetten, zijn speciaal hiervoor ontwikkeld

• thomvh
Pr088 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 06:57:
[...]

Dat volle bak laden is inderdaad vaak niet nodig, maar ik zie steeds meer nieuwe auto's met forse batterijen. De nieuwe iX3 heeft een versie met 108kWh. Driekwart leeg en weer volladen tegen 2kW is: 40 uur laden. Straks staat de buurman 2 volle dagen aan de laadpaal! Ook nog zonder laadpaalkleven ;) 8)7
Met zo'n efficiënte auto hoeft het ook niet vol toch 🤣😜

• thomvh
boyette schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 04:29:
[...]

Je kunt bijv wel een amex toevoegen maar daar mee kun je in Nederland helemaal niet betalen

Lidl Nederland heeft gewoon een andere betaalprovider denk ik dan lidl Duitsland

Maar er zijn toch wel alternatieven om bij Lidl te laden

Hoeft niet perse via hun app
Ik vind je stance er zijn altijd andere palen beetje raar. Het gaat over een dienst die aangeboden wordt die gewoon omslachtig gemaakt wordt door de implementatie daar hebben we het over.

Voor iemand die ogenschijnlijk het allemaal niet veel boeit heb je er wel altijd een mening over 😅, OVO is niet meer goedkoper bij Lidl 😜

Ik vind met het prijsvoordeel dat we het toch zeker wel mogen hebben over hoe je bij Lidl in Duitsland kunt laden.

[ Voor 8% gewijzigd door thomvh op 31-07-2026 09:48 ]

• rykers
@boyette het is inderdaad mogelijk om gewoon met een andere provider te betalen, alleen is het dan 55 cent ipv 44 cent.

Verder heb ik gewoon een echte Visa card van mijn huisbank.

Ik heb het idee dat er toch een duits adres nodig is zoals @MichielFRL aangeeft. Bij Lidl Pay staat in de app als deze op Duitsland staat dat een adres nodig is en daar mag je alleen de en Duits adres kiezen.

• Yucko

Yucko

en wat weerhoudt men ervan gewoon een duits adres van een bedrijf of hotel in te voeren :? Zo heb ik dat destijds ook gedaan toen ik YouTube Premium afsloot via Argentinië

Zolang ze niet kijken naar land van uitgifte van de CC (zoals YT op een gegeven moment ging doen) zou dat gewoon moeten werken.

• rykers
Omdat ik niet zo van valsheid ingeschrifte houd doe ik dat niet.

• boyette
thomvh schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:46:
[...]

Ik vind je stance er zijn altijd andere palen beetje raar. Het gaat over een dienst die aangeboden wordt die gewoon omslachtig gemaakt wordt door de implementatie daar hebben we het over.

Voor iemand die ogenschijnlijk het allemaal niet veel boeit heb je er wel altijd een mening over 😅, OVO is niet meer goedkoper bij Lidl 😜

Ik vind met het prijsvoordeel dat we het toch zeker wel mogen hebben over hoe je bij Lidl in Duitsland kunt laden.
ik bedoelde niet andere palen

ovo is idd niet meer goedkoper dat zag ik ook

maar ovo heeft hun korting ook beperkt

ben ook op zoek naar een alternatief

hoe zit het met elektroverse

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Op een laadsessie bij OVO

• rykers
boyette schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:29:
[...]

Electroverse is 55 cent, die heb ik deze week gebruikt bij Lidl Duitsland.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:26
Update over OVO: Inmiddels weer twee keer geladen bij een Vattenfall paal en de OVO pas gebruikt. Die twee laadbeurten zijn inmiddels met lichte vertraging afgeschreven. Vattenfall tarief minus 10%, dus de reguliere prijs. De laadpalen zijn nog niet zichtbaar in de app, maar het werkt allemaal nog wel zoals vanouds. :)

De laadsessie van ruim drie weken terug is nog altijd niet afgeschreven.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

NokiaFan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:31:
Update over OVO:
De laadsessie van ruim drie weken terug is nog altijd niet afgeschreven.
Ah, bij mij inmiddels wel! Duurde ook zo’n 3 weken. Hou vol! ;)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
https://eniplenitude.eu/e-mobility/travel-on-the-road?utm_source=plenitude&utm_medium=sito&utm_content=ctalpTravel26_paginamappe_eu&utm_campaign=EU_EU_20260701_plenitude_sito_ctalpTravel26_paginamappe_eu

40% korting op 3 laadsessies in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Helaas pakte de app bij mij de kortingscode (nog) niet.

Geldig tm 31 augustus.

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-08 11:52
Velian schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:03:
Hoi, Iris hier van Velian.

Ik snap de zorg, bij overnames zie je wel dat prijzen omhoog gaan.

In dit geval zit het iets anders:
  • De meeste laadpunten vallen onder langlopende contracten. De tarieven daarin liggen vast, dus die kunnen we niet zomaar aanpassen.
  • Onze investeerders zitten er juist in voor de lange termijn, niet snel oppoetsen en doorverkopen
Kort gezegd: we moeten als bedrijf natuurlijk een gezonde bedrijfsvoering draaien, maar dat betekent niet dat tarieven ineens omhoog gaan. Die worden vooral bepaald door afspraken met gemeenten en provincies.
SGZH 1.0

1-5-2026 t/m 31-5-2026 € 0,34

1-6-2026 t/m 30-6-2026 € 0,38

1-7-2026 t/m 31-7-2026 € 0,39

1-8-2026 t/m 31-8-2026 € 0,41

• Pr088
PeterZ(on) schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Het is voor de gebruikers wel leuk, maar voor de lantaarnpaaleigenaar een ramp. Er moet naar elke lantaarnpaal een nieuwe (dikkere) kabel gelegd worden, een aansluitpunt gecreëerd worden en waarschijnlijk moet de lantaarnpaal vervangen worden. Daarbij kost een nieuw aansluitpunt bij de netbeheerder fors geld en is er een wachtlijst. Als je die hobbels toch neemt, dan is een nieuwe 'volledige' laadpaal wel net zo aantrekkelijk.

Ik ben het met je eens, eindpunt is wel wenselijk, maar het is niet zo makkelijk als je denkt.

• PeterZ(on)
Pr088 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

Het is voor de gebruikers wel leuk, maar voor de lantaarnpaaleigenaar een ramp. Er moet naar elke lantaarnpaal een nieuwe (dikkere) kabel gelegd worden, een aansluitpunt gecreëerd worden en waarschijnlijk moet de lantaarnpaal vervangen worden. Daarbij kost een nieuw aansluitpunt bij de netbeheerder fors geld en is er een wachtlijst. Als je die hobbels toch neemt, dan is een nieuwe 'volledige' laadpaal wel net zo aantrekkelijk.

Ik ben het met je eens, eindpunt is wel wenselijk, maar het is niet zo makkelijk als je denkt.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat de uitvoering makkelijk is, alleen dat het ideaal zou zijn als velen traag kunnen laden. Of het zonder dure ingrepen technisch uitvoerbaar is weet ik niet. En natuurlijk kun je voor elke oplossing nieuwe problemen aanvoeren net als dat verstokte ICE rijders dat doen bij een EV. De praktijk is dat velen al zijn overgestapt. Een visie waar het naartoe zou moeten gaan lijkt mij daarom dan ook geen slecht idee.

• thomvh
boyette schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:29:
[...]

ik bedoelde niet andere palen

ovo is idd niet meer goedkoper dat zag ik ook

maar ovo heeft hun korting ook beperkt

Laadpas zijn duurder. Online is zelfs duurder. Alleen via de app is het goedkoper.

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 19:05
Mijn ANWB laadpas app op android mobiel functioneert sinds de laatste update niet meer goed. De kaart met laadpunten is niet meer te verschuiven etc. Meer mensen last van?

Itho WPU_5G. 3.5

• thomvh
Chip2710 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:02:
Mijn ANWB laadpas app op android mobiel functioneert sinds de laatste update niet meer goed. De kaart met laadpunten is niet meer te verschuiven etc. Meer mensen last van?
Ik heb oprecht het idee dat er niet veel mensen hier nog ANWB gebruiken. Allego App (Zelfde app ontwikkelaar) heeft dit issue niet momenteel.

• boyette
Welke mobiel?

• Chip2710
Xiaomi Poco F7

Itho WPU_5G. 3.5

• boyette
Hmm een Chinees merk met veel issues

Is dit een Chinees model ook of wel een Europees?

[ Voor 85% gewijzigd door boyette op 02-08-2026 06:21 ]

• Chip2710
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 06:17:
[...]

Hmm een Chinees merk met veel issues

Is dit een Chinees model ook of wel een Europees?
EU uitvoering

De Allego app lijkt de zelfde app software te gebruiken, daarmee geen problemen. De ANWB app gebruik ik al tijden, tot nu toe geen probleem. Trouwens met geen enkele app een probleem.

Itho WPU_5G. 3.5

• Pr088
PeterZ(on) schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:48:
[...]

Ik heb dan ook nergens gezegd dat de uitvoering makkelijk is, alleen dat het ideaal zou zijn als velen traag kunnen laden. Of het zonder dure ingrepen technisch uitvoerbaar is weet ik niet. En natuurlijk kun je voor elke oplossing nieuwe problemen aanvoeren net als dat verstokte ICE rijders dat doen bij een EV. De praktijk is dat velen al zijn overgestapt. Een visie waar het naartoe zou moeten gaan lijkt mij daarom dan ook geen slecht idee.
'Iedereen traag laden', is misschien ideaal, maar ligt het niet meer voor de hand om bestaande laadpalen slimmer te maken en trager te laten laden?

Het is niet kritiek van mij, ik ben ook optimistisch over de transitie, maar we moeten voorkomen dat we gaan redeneren vanuit een praktische oplossing (laadpaal in lantaarnpaal) zonder goed te overzien wat het systeem nodig heeft.

En hoe lang is het nog nodig, met de huidige ontwikkelingen in EV batterijen. Als flashcharging, laden binnen 5-10 minuten gemeengoed wordt, dan zie ik laden op straat misschien wel afnemen. Gewoon 1x per week langs de snellader. Wie weet.

• denneappel
Pr088 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:13:
[...]

Gewoon 1x per week langs de snellader. Wie weet.
Wat een gedoe.

• boyette
Chip2710 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 06:23:
[...]

EU uitvoering

De Allego app lijkt de zelfde app software te gebruiken, daarmee geen problemen. De ANWB app gebruik ik al tijden, tot nu toe geen probleem. Trouwens met geen enkele app een probleem.
verwijder de app eens geheel en installeer deze dan eens opnieuw

en kun je eens posten welk model nummer je hebt en welke hyperos versie?

dat hyperos geeft overigens ook vaak issues

ik begrijp niet waarom mensen toch dit soort chinese toestellen blijven gebruiken

zouden verboden moeten worden in de EU ook vanwege de datalekken

[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 02-08-2026 10:16 ]

• Pr088
Toen ik op straat laadde, kostte het ook een paar minuten, 1-2x per week. Even laadpaal zoeken in de straat verderop, afkoppelen als de auto vol is, andere parkeerplek zoeken.

5 minuten snelladen zal niet langer zijn. Net zoals brandstof tanken. Heb ik nog nooit iemand over horen zeuren. Hoor bij autorijden en duurt ook 5-7 minuten.

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:00

Red Boll

Kick Ass!

Ik kan de kaart nog verschuiven. (Android - Saumsung Galaxy S23)

Heb je dit (alleen) op je eigen netwerk? Bij mij begon Pi-hole de OVO app te blocken.

• Chip2710
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

verwijder de app eens geheel en installeer deze dan eens opnieuw >al gedaan
en kun je eens posten welk model nummer je hebt en welke hyperos versie? > 3.0.301.0

dat hyperos geeft overigens ook vaak issues > app heeft altijd gefunctioneerd op deze HyperOS

ik begrijp niet waarom mensen toch dit soort chinese toestellen blijven gebruiken

zouden verboden moeten worden in de EU ook vanwege de datalekken

kijk om je heen, wat komt er niet uit China!

Itho WPU_5G. 3.5

• boyette
hier heb ik niets aan

ga naar instellingen dan over de telefoon

en check modelnummer en precieze hyperos versie

• Chip2710
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

hier heb ik niets aan

ga naar instellingen dan over de telefoon

en check modelnummer en precieze hyperos versie
POCO V7. HyperOS 3.0.301.0 WOLEUXM.C06

Itho WPU_5G. 3.5

• boyette
Chip2710 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

POCO V7. HyperOS 3.0.301.0 WOLEUXM.C06
dat is idd een EU model met de laatste firmware die in de EU is vrijgegeven.

Ik zie wel dat de global firmware een paar updates heeft die gerelateerd zijn aan dat actieve apps niet goed worden weergegeven.

Dus het kan best zijn dat je op de nieuwe firmware moet wachten,

Probeer eens de app te verwijderen en dan opnieuw te installeren

dan niet inloggen

eerst als gast en een tijdje wachten nadat je de app opstart

Ik heb de app zojuist gestest op een nederlandse fairphone 6

daar werkt de anwb laadapp gewoon prima

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 02-08-2026 11:35 ]

• denneappel
Pr088 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:06:
[...]

Toen ik op straat laadde, kostte het ook een paar minuten, 1-2x per week. Even laadpaal zoeken in de straat verderop, afkoppelen als de auto vol is, andere parkeerplek zoeken.

5 minuten snelladen zal niet langer zijn. Net zoals brandstof tanken. Heb ik nog nooit iemand over horen zeuren. Hoor bij autorijden en duurt ook 5-7 minuten.
Ik ben denk ik wat verwend met een lader op de oprit met vaste kabel.

• Pr088
denneappel schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Ik ben denk ik wat verwend met een lader op de oprit met vaste kabel.
Dat denk ik ook. Heb nu zelf ook een oprit en eigen laadpaal. Maar hoeveel huizen zouden dat hebben, misschien 20%? Veel 'eigen' parkeerplaatsen in VVE's of parkeergarages... Daar wordt een laadpaal al ingewikkeld.

• Chip2710
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:34:
[...]

dat is idd een EU model met de laatste firmware die in de EU is vrijgegeven.

Ik zie wel dat de global firmware een paar updates heeft die gerelateerd zijn aan dat actieve apps niet goed worden weergegeven.

Dus het kan best zijn dat je op de nieuwe firmware moet wachten,

Probeer eens de app te verwijderen en dan opnieuw te installeren

dan niet inloggen

eerst als gast en een tijdje wachten nadat je de app opstart

Ik heb de app zojuist gestest op een nederlandse fairphone 6

daar werkt de anwb laadapp gewoon prima
Heeft helaas niets geholpen.

Itho WPU_5G. 3.5

• rykers
Zou mij wel meevallen. Met mijn vorige LPG auto was het ook 1 keer per week tanken voor 500 km range.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
rykers schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Zou mij wel meevallen. Met mijn vorige LPG auto was het ook 1 keer per week tanken voor 500 km range.
Zonder eigen laadpaal is het in veel gemeenten gewoon lastig

• denneappel
rykers schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Sinds ik bij thuiskomst enkel de stekker er in hoef te steken wil ik nergens meer langs ;-)

• rykers
karel_G_1981 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:39:
[...]

Zonder eigen laadpaal is het in veel gemeenten gewoon lastig
Waar ik op reageerde was het 'wat een gedoe' wat een reactie was op 'Gewoon 1x per week langs de snellader. Wie weet'.

Die 1 keer per week een snellader die echt snel is, zou voor mij prima kunnen werken. Die moeten dan wel op goede locaties staan, zoals ik nu op vakantie in Duitsland handig kan snelladen bij boodschappen doen.

Voor thuis heb ik het probleem overigens zelf niet met eigen oprit en laadpaal.

• boyette
Chip2710 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Heeft helaas niets geholpen.
Nederlandse telefoon kopen of wachten op een update..

Dit is dus een consequentie van het hebben van een Chinese telefoon

In China hebben ze wel al een fix overigens maar die is nog niet uitgerold in de eu

• HugoStiglitz
  • Laatst online: 03-08 16:23
Ja echt drama zooi. Reeds 2x gemaild met ze en beloven een oplossing dezelfde dag. Nu 1,5 week verder nog steeds een bevroren kaart. De vakantie laadplanning toch maar via een ander doen dan maar.

• Pr088
HugoStiglitz schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Ja echt drama zooi. Reeds 2x gemaild met ze en beloven een oplossing dezelfde dag. Nu 1,5 week verder nog steeds een bevroren kaart. De vakantie laadplanning toch maar via een ander doen dan maar.
Electra-app vond ik een aangename positieve verrassing, die zou je kunnen proberen.
ABRP is de meest instelbare.

• Chip2710
[...]

Yep, waardeloos!

Itho WPU_5G. 3.5

• HugoStiglitz
  • Laatst online: 03-08 16:23
[...]

Kom er net achter. Vorige week werkte het wel als gast om laadpunten te zien en vinden. Dat werkt dus inmiddels ook niet meer.
ANWB kon ik wel aardig aanraden, helaas heb je er zo niks aan en is het voor mij geen aanrader meer.

• boyette
HugoStiglitz schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:32:
[...]

Kom er net achter. Vorige week werkte het wel als gast om laadpunten te zien en vinden. Dat werkt dus inmiddels ook niet meer.
ANWB kon ik wel aardig aanraden, helaas heb je er zo niks aan en is het voor mij geen aanrader meer.
Werkt gewoon

Is afhankelijk van je toestel

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

denneappel schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:44:
[...]

Sinds ik bij thuiskomst enkel de stekker er in hoef te steken wil ik nergens meer langs ;-)
Dan hoef je dus ook niet meer langs dit topic :O

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• twiet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35
[...]

Bij mij ook een vastgelopen kaart. Samsung galaxy m21. In google playstore regent het simds 22-7 negatieve recenties over deze update. Lijkt erop dat de ontwikkelaar(s) de nieuwe versie releasten en toen vertrokken zijn op vakantie.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:46:
[...]

Nederlandse telefoon kopen of wachten op een update..

Dit is dus een consequentie van het hebben van een Chinese telefoon

In China hebben ze wel al een fix overigens maar die is nog niet uitgerold in de eu
Ik heb een S25 Ultra en exact hetzelfde probleem, bestempel jij dit ook als een Chinese telefoon?

En wat is jou definitie van een Nederlandse telefoon? Een fabrikant uit Nederland? Kan jij mij vertellen welke merken dat zijn? Oprechte vraag.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Maakt het uit waar een telefoon vandaan komt in het 'Openbare laadpalen, laadpassen en providers' topic?
:?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• boyette
True schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 23:45:
Maakt het uit waar een telefoon vandaan komt in het 'Openbare laadpalen, laadpassen en providers' topic?
:?
De anwb app werkt niet om sommige Chinese toestellen

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:47

Oekol

waka waka hey hey

boyette schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 04:00:
[...]

De anwb app werkt niet om sommige Chinese toestellen
En jouw eigen fairphone (Nederlandse oprichters) is een NLse telefoon of ook Chinees? Wordt namelijk wel in CN geproduceerd.
Voor de fabricage contracteerde Fairphone een fabriek in China, die openheid beloofde in het productieproces. Nadat er uit een onafhankelijk rapport toch sprake bleek van onder meer kinderarbeid en problemen met brandveiligheid, werden afspraken met de fabriek gemaakt voor diverse verbeteringen. Fairphone richtte hierbij een arbeidersfonds op, omdat een niet-communistische vakbond in China niet toegelaten is.
Heb er zelf met mijn Koreaanse / Vietnamese telefoon (Samsung S22+) geen last van. Laatste update aan de app was 22 juli.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 260 261 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2