Ik heb even jullie hulp nodig om mee te denken waarom mijn Jaguar alleen bij Tesla V2-laders niet meer wil laden. Bij V3 en V4 werkt alles probleemloos. Tot juni 2025 deed V2 het nog prima, maar sindsdien krijg ik telkens de melding dat mijn auto niet gevonden kan worden zodra ik hem aan een snellader hang.
Bij andere aanbieders - Ionity, Shell, Fastned, Allego - werkt laden gewoon goed, op exact hetzelfde aansluitpunt. Het ligt dus duidelijk niet aan mijn auto. Wat ik alleen niet begrijp, is waarom het specifiek bij de V2-laders misgaat.
Meerdere keren heb ik hierover telefonisch contact gehad met Tesla, maar ze kunnen er weinig mee. Het is überhaupt niet mogelijk om een laadpaal uit te lezen als je geen Tesla rijdt, en bovendien is de technische afdeling telefonisch niet bereikbaar - alles moet via e-mail. De eerstelijns klantenservice kan daardoor vrij weinig betekenen.
Ik ben er inmiddels wel klaar mee. Tesla is de enige aanbieder die nog enigszins betaalbaar snelladen aanbiedt; de rest is absurd duur als je geen laadpas van je werkgever hebt. Dat maakt elektrisch rijden steeds onaantrekkelijker voor mij.
De enige reden dat ik mijn auto nog niet heb ingeruild voor een conventionele is omdat hij gewoon geweldig rijdt — geen schakelmomenten, fantastische wegligging en razendsnel. Maar met deze aanhoudende frustraties houdt het op een gegeven moment wel een keer op…
[
Voor 40% gewijzigd door
DeJurist op 12-10-2025 20:31
]