[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 211 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PeterZ(on) schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:09:
[...]
- Tesla rekent ook het AC/DC verlies mee
Aha, dat wist ik niet. Maar dat is dan best wel een serieus verlies... Er was geladen van 24% naar 80%, dus ongeveer 31 kWh. 76 kWh op de factuur.

Als Tesla inderdaad het AC/DC verlies als geleverde kWh factureert, in plaats van het te verwerken in het tarief, dan zou dat misschien een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de discussie hierboven dat de Superchargers per kWh zo goedkoop lijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 16-04-2025 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Pr088 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:37:
[...]

Hangt natuurlijk af van de omstandigheden. Als het 'op het randje' is qua accucapaciteit wel. En 20kw in 10 minuten is wel heel ambitieus hoor. Mijn auto's redden dat niet. Dat is 120kw gemiddeld over een laadcurve. Voor veel 'goedkopere' EV's is dat compleet onrealistisch. Lang niet iedereen heeft een EV6, Ioniq5/6, e-tron 55 quattro, of Taycan ;) 8) Mijn ID3 en Corsa-E hebben wel een kwartiertje nodig. Voor de hierboven genoemde 45kw in 15 minuten, heb ik een half uur laden nodig. Met in en afkoppelen toch ruim 20 of 40 minuten bezig. Dat probeer ik s avonds laat te voorkomen.
Ik heb toevallig recent van 10% naar 85% geladen bij tesla en daarvan zal ik de laadcurve hier tonen. Het gaat dan om een 78kw Polestar 2 accu. Ik doe dit niet heel regelmatig maar wilde inderdaad die laadcurve eens in beeld krijgen.

In de eerste 9 minuten ben ik dan van 10% naar 39% wat neer komt op 22,62 kw. Dit is ook het gebied waar ik nog met de volle 150 kw kan laden. Daarna gaat het natuurlijk minder snel want de totale sessie van 57.475 duurde 39 minuten.en dan kom ik inderdaad ook rond de 1.5 kw per minuut uit.

Met 39% capaciteit kan ik wel 170 kilometer rijden wat over het algemeen meer dan voldoende is om thuis te komen en de auto daar verder te laden. Ik laad daar nog met de granny lader wat 10% per 4 uur geeft. Niet heel vlot maar meer dan voldoende om de dagelijkse kilometer aan te vullen.

Wat ik hier wel van geleerd heb is dat ik voor echt lange ritten de voorkeur zal hebben aan meer korte stops dan minder maar lange stops. Als de accu echter een beperkte grootte heeft kan ik mij voorstellen dat dit minder de voorkeur zal hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdJ-t2OQBQOAkU5qghlcbS_r85U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lRnGIfosrbXgn6HfrAxKDFs4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15
Zr40 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:26:
[...]

Aha, dat wist ik niet. Maar dat is dan best wel een serieus verlies... Er was geladen van 24% naar 80%, dus ongeveer 31 kWh. 76 kWh op de factuur.

Als Tesla inderdaad het AC/DC verlies als geleverde kWh factureert, in plaats van het te verwerken in het tarief, dan zou dat misschien een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de discussie hierboven dat de Superchargers per kWh zo goedkoop lijken.
Zo'n verschil kan niet juist zijn, zoveel groot verlies is er nu ook weer niet.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
tormentor1985 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:27:
[...]

Ik heb toevallig recent van 10% naar 85% geladen bij tesla en daarvan zal ik de laadcurve hier tonen. Het gaat dan om een 78kw Polestar 2 accu. Ik doe dit niet heel regelmatig maar wilde inderdaad die laadcurve eens in beeld krijgen.
Een 78kw Polestar2 accu bestaat niet, dat zal dan 78 kWh moeten zijn. En kw bestaat ook niet, dat schrijf je als kW.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:21
tormentor1985 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:27:
[...]

In de eerste 9 minuten ben ik dan van 10% naar 39% wat neer komt op 22,62 kw. Dit is ook het gebied waar ik nog met de volle 150 kw kan laden. Daarna gaat het natuurlijk minder snel want de totale sessie van 57.475 duurde 39 minuten.en dan kom ik inderdaad ook rond de 1.5 kw per minuut uit.

Met 39% capaciteit kan ik wel 170 kilometer rijden wat over het algemeen meer dan voldoende is om thuis te komen en de auto daar verder te laden. Ik laad daar nog met de granny lader wat 10% per 4 uur geeft. Niet heel vlot maar meer dan voldoende om de dagelijkse kilometer aan te vullen.

Wat ik hier wel van geleerd heb is dat ik voor echt lange ritten de voorkeur zal hebben aan meer korte stops dan minder maar lange stops. Als de accu echter een beperkte grootte heeft kan ik mij voorstellen dat dit minder de voorkeur zal hebben.

[Afbeelding]
Laden in het lage accugebied van je auto gaat inderdaad sneller. Op echt lange ritten zou ik focussen op wanneer jij wilt stoppen. Een stop voor eten/plaspauze is vaak te combineren. Ik merk dat ik zelf onderschatte hoeveel tijd het kost om even aan te koppelen, afkoppelen en wegrijden. Dat kost mij meestal 5-10 minuten aan verloren reistijd. Meestal is 10% <> 60% of tot 70% vaak wel heel gunstig.
Kleine accu (mijn corsa heeft een netto accu van 46kWh) betekent wel dat ik meestal 5-80% wil laden om daarna weer 200-225 km snelweg te pakken in de zomer.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zr40 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:26:
[...]

Ik heb eens gekeken hoe dat bij mij heeft uitgepakt in Spanje waar ik onlangs was. Van Castellon naar L'Aldea was 113km en had een verbruik van precies 10kWh/100km, dus 11,3kWh verbruik en ik heb daar 12,125kWh geladen. Dus dat valt nog best mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik geloof er niets van dat Tesla het verlieslatend open stelt. Prijzen voor elektriciteit voor grootverbruikers zijn niet te vergelijken met wat jij en ik er voor betalen, zelfs niet met de spotmarkt omdat het van te voren is ingekocht. De belasting op de prijs benadert de nul zelfs (is niet nul).

[ Voor 11% gewijzigd door daemonix op 16-04-2025 14:48 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 08:45
daemonix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:47:
Ik geloof er niets van dat Tesla het verlieslatend open stelt. Prijzen voor elektriciteit voor grootverbruikers zijn niet te vergelijken met wat jij en ik er voor betalen, zelfs niet met de spotmarkt omdat het van te voren is ingekocht. De belasting op de prijs benadert de nul zelfs (is niet nul).
Het openstellen voor andere merken was (uiteraard) een eis om een flinke greep te doen uit de subsidiepot van de EU :
quote: Europen Commission
Tesla will receive roughly $150 million (€148.7 million) from the European Union to install and replace 7,198 charging points with an output of 250 kilowatts each at 687 locations in 22 countries on the Old Continent, the European Commission announced.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-04 07:16
tormentor1985 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 23:08:
[...]

Ik ben dan toch wel benieuwd waar je zonder abonnement goedkoper terecht kan. Ik heb ionity maar daar betaal ik ook 0,65 zonder abonnement. Dat is zo'n beetje de goedkoopste optie die ik dan nog ken.

Als je 1 x per maand een keer moet snelladen zie ik geen goedkopere optie dan tesla.
Bij Shell betaal ik met de BYD laadpas €0,58/kWh

4.880wp zonnepanelen | Unifi | Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
MichielFRL schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:45:
[...]

Bij Shell betaal ik met de BYD laadpas €0,58/kWh
Dit is toch nog steeds exponentieel duurder dan €0,31/kWh in daluren en € 0,47/kWh tijden piekuren? En dat is dan zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
tormentor1985 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:18:
[...]

Dit is toch nog steeds exponentieel duurder dan €0,31/kWh in daluren en € 0,47/kWh tijden piekuren? En dat is dan zonder abonnement.
Ik neem aan dat je Tesla Superchargers bedoeld. Nee, goedkoper wordt het niet (al verschillen de prijzen per SuC soms licht qua daluren, maar ook per locatie).

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02:30
Tja we hebben nu een tijdje Tesla vermeden en alternatieven geprobeerd, maar naast de hogere kosten vinden wij de locatie van andere palen juist minder prettig. Bij de MC Donalds of een tankstation staan wij een stuk minder fijn dan naast een fijn hotel waar we terecht kunnen voor een lekker bakje koffie of een wandeling. De koffie is betaald uit het verschil in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

koboy

Heb een idee voor een icon

tormentor1985 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:18:
[...]

Pas vanaf een exponent van 2 of meer heb je het naar mijn mening over exponentieel duurder. Dit is gewoon een beetje of bijna het dubbele.

Afgaande op de gemiddeld 1,5kWh/min die je eerder noemde kom je met jouw Polestar met Freshmile op een Allego snellader op 50 cent. Nauwelijks duurder dan Tesla op piek tijden, en ook zonder abonnement.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Meestermaas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:45:
Tja we hebben nu een tijdje Tesla vermeden en alternatieven geprobeerd, maar naast de hogere kosten vinden wij de locatie van andere palen juist minder prettig. Bij de MC Donalds of een tankstation staan wij een stuk minder fijn dan naast een fijn hotel waar we terecht kunnen voor een lekker bakje koffie of een wandeling. De koffie is betaald uit het verschil in kosten.
De locatie is echt geen eigenschap van het merk. Voor jou komt het dan zo uit, maar voor mij is het juist andersom. De voor mij dichtstbijzijnde Tesla supercharger ligt letterlijk tussen een McDonalds en een KFC, terwijl die van Allego is gelegen naast een Van der Valk hotel. Die heeft ook nog eens een hogere max laadsnelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Zr40 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:19:
[...]

De locatie is echt geen eigenschap van het merk. Voor jou komt het dan zo uit, maar voor mij is het juist andersom. De voor mij dichtstbijzijnde Tesla supercharger ligt letterlijk tussen een McDonalds en een KFC, terwijl die van Allego is gelegen naast een Van der Valk hotel. Die heeft ook nog eens een hogere max laadsnelheid :P
In jouw geval zo te lezen wel, maar er zijn veel Tesla SuC's in de buurt van Van der Valk hotels door de deal die deze partijen hebben gesloten. Nadeel is dat Tesla vaak wel verder van de snelweg zit, in tegenstelling tot FastNed en Ionity (en Total en Shell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 21:54
netdata schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:42:
[...]

Ik denk effectief dat hun laadpalen verlieslatend zijn....
Goedkoop inkopen? Hoe doe je dat? Je kan nooit goedkoper dan de SPOT beursprijs inkopen.
Daar komen nog taxen op, en niet vergeten je piektarieven ( en die zijn HOOG )

Zelfs al zou je de naakte beursprijs nemen ( bijvb die van maart) dan is het 11 ct / kwh
Dan moet je mij eens uitleggen hoe ze daar iets aan kunnen verdienen als ze soms maar 24ct vragen.

Niet vergeten dat:
1) Installatie kost geld
2) Aansluiting op hoogspanning / middenspanning kost geld
3) Onderhoud kost geld
4) Materialen / productie kost geld
5) Huur terein kost geld
6) Support kost geld
7) Betalingen kosten geld
8) Roaming contracten kosten geld ( jaja die laadpassen die je in de app kan toevoegen kosten tesla geld )
9) Vandalisme / schade kost geld

Als je dat allemaal kan betalen van die belachelijk lage prijs, en er nog lekker rijk van wordt, dan plaatste ik er morgen direct ...

Nene de laadpalen zijn verlieslatend, en das niet zo gek, want het is toch voornamelijk een argument waarom je voor een tesla zou kiezen, dus in dat plaatje is het logisch...
Vergeet de handel in HBE's niet. Daar zit best een verdienmodel. Gaat zo om meer dan 10ct/kWh. Is geld dat uiteindelijk betaald wordt door de eigenaren van ICEs.

Daarnaast denk ik dat je mis zit met de aanname dat ze grond moeten huren. Ik weet niet precies wat hun deal met vd Valk is, maar dat Tesla betaald krijgt i.p.v. andersom lijkt me erg voor de hand te liggen.

Maar ben het verder met je eerder geld op toeleggen dan geld mee verdienen. Ik denk dat ze het als marketingkosten beschouwen. Als ze intern zullen rekenen wat het ze oplevert aan branding (hoewel er tegen de negatieve branding door hun CEO niet op te boksen valt), dan denk ik dat het wel winstgevend is. Maar dat kan je natuurlijk als boekhoudkundige truc zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 17-04-2025 20:10 . Reden: Niet nodig ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-04 16:22
Slinnenb schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:27:
Ik heb zaterdag via de Renault app een Mobilize abonnement genomen.
Op de kaart in de app zie ik bij Ionity nog altijd de prijzen zonder abonnement. Weet iemand of en wanneer de abonnementsprijzen zichtbaar worden?
Ik ga liever niet laden om er dan achteraf achter te komen dat het nieuwe tarief nog niet geld.
Korte update:
Nu twee keer geladen bij Ionity. Zonder veel problemen kunnen starten met de Mobilize pas. Netjes alles afgeschreven met de gekoppelde creditcard. Tarief €0,39

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Slinnenb schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:50:
[...]

Korte update:
Nu twee keer geladen bij Ionity. Zonder veel problemen kunnen starten met de Mobilize pas. Netjes alles afgeschreven met de gekoppelde creditcard. Tarief €0,39
En met welke CC heb je dan geladen? Ik heb met een Visa van de Rabobank en ANWB geladen en beide geven problemen. Verder is deze week de app geupdate en daarna zag ik nog steeds de aanbieding voor een abo, dus de berichten elders dat men geen abo kan afsluiten na de update alvorens een verplichte VIN in te voeren zijn voor mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-04 16:22
PeterZ(on) schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:51:
[...]

En met welke CC heb je dan geladen? Ik heb met een Visa van de Rabobank en ANWB geladen en beide geven problemen. Verder is deze week de app geupdate en daarna zag ik nog steeds de aanbieding voor een abo, dus de berichten elders dat men geen abo kan afsluiten na de update alvorens een verplichte VIN in te voeren zijn voor mij niet het geval.
Ik heb mij Mastercard via ABN gekoppeld aan de kaart. Bij het afsluiten van het abonnement kreeg ik meteen een abonnementsfactuur en was de eerste €4,99 afgeschreven.
Ik gebruik de renault app zonder VIN. Jammer is dat je in de app niet de tarieven ziet van het laden met abonnement . Ik denk dat je iedere keer moet opletten of doet ionity tarief niet is veranderd. De 9% korting op AC laden is absoluut niet interessant aangezien het basistarief waarover ze dat rekenenen veel te hoog is.
Het abonnement is alleen interessant als je voldoende bij Ionity laadt.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Slinnenb schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:31:
[...]

Ik heb mij Mastercard via ABN gekoppeld aan de kaart. Bij het afsluiten van het abonnement kreeg ik meteen een abonnementsfactuur en was de eerste €4,99 afgeschreven.
Ik gebruik de renault app zonder VIN. Jammer is dat je in de app niet de tarieven ziet van het laden met abonnement . Ik denk dat je iedere keer moet opletten of doet ionity tarief niet is veranderd. De 9% korting op AC laden is absoluut niet interessant aangezien het basistarief waarover ze dat rekenenen veel te hoog is.
Het abonnement is alleen interessant als je voldoende bij Ionity laadt.
Ok dus geen Visa, maar gek dat ik er op het Duitse forum niets over lees, alleen dat het betalen een puinhoop is. Als je de pas alleen voor Ionity gebruikt zou ik gewoon de uitgaan van het aangeboden tarief, je hebt tenslotte een overeenkomst voor een maand en die kunnen ze niet zomaar tussentijds wijzigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:19
snip: moet dat nou

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 18-04-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriklu
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-04 20:57
Vandaag even wat mailcontact gehad met Travelcard hoe het nu zit qua competabiliteit van de rfid-dongel met de snelladers langs de autostrada in Italië (Free to X). 2 jaar geleden, toen ze net nieuw waren geplaatst, werkte dat nog niet. Moest je weer zo'n verschrikkelijke app voor hebben...

Maar in het mailcontact bevestigen ze dat ze inmiddels ca 150 palen van Free to X in hun netwerk hebben. Oftewel, het zou moeten werken. Kan iemand dat met praktijkervaring al bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 08:09
Over 2 weken ga ik naar Rijswijk en zal waarschijnlijk openbare laadpaal moeten gebruiken. Ik zie nu via de vattenfall app dat de operators van LMS zijn. Is €0,55 het goedkoopste tarief of kan ik beter een andere pas gebruiken?

Normaal laad ik thuis op dus heb alleen gekeken wat er in de straat ligt waar ik woon en dat is 2 laadpalen van Vattenfall waar ik anders €0,34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04 16:27
In principe is dat nog steeds goedkoper dan benzine.

En als het voor vakantie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:39
Hyack schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:39:
Over 2 weken ga ik naar Rijswijk en zal waarschijnlijk openbare laadpaal moeten gebruiken. Ik zie nu via de vattenfall app dat de operators van LMS zijn. Is €0,55 het goedkoopste tarief of kan ik beter een andere pas gebruiken?

Normaal laad ik thuis op dus heb alleen gekeken wat er in de straat ligt waar ik woon en dat is 2 laadpalen van Vattenfall waar ik anders €0,34.
Weet niet waar je "precies" moet zijn want 't stikt daar van de Laders, maar als ik in Vattenfall app zoek met filter alleen Vattenfall Laders kom ik op 0,46 €

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1BVRsM0gdP7LPg9x3line_4ycI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VxFDRJ41X6cC0cfSyJC2GWon.png?f=fotoalbum_large

En anders effe snelladen bij bijv. Tesla :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUUYNU1l3FiXl6X7mHVVs2oTIwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PfQc2eoIJbcxHeAhXyvlUbo5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Ted038 op 19-04-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 08:29
Ted038 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:58:
[...]

Weet niet waar je "precies" moet zijn want 't stikt daar van de Laders, maar als ik in Vattenfall app zoek met filter alleen Vattenfall Laders kom ik op 0,46 €

Voorbeeld:
[Afbeelding]

En anders effe snelladen bij bijv. Tesla :
[Afbeelding]
omgeving den haag liggen de tarieven hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
De app Easy Charging Quality is voor zover ik weet van LMS zelf, in ieder geval is de prijs daar € 0,44 per kWh. Electroverse € 0,48 per kWh.

EDIT:
Het cpo-tarief is blijkbaar inderdaad € 0,44:
https://www.denhaag.nl/nl...n-voor-elektrische-autos/

[ Voor 12% gewijzigd door Nova163 op 19-04-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
Nova163 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:06:
[...]

De app Easy Charging Quality is voor zover ik weet van LMS zelf, in ieder geval is de prijs daar € 0,44 per kWh. Electroverse € 0,48 per kWh.

EDIT:
Het cpo-tarief is blijkbaar inderdaad € 0,44:
https://www.denhaag.nl/nl...n-voor-elektrische-autos/
Dankjewel. Ik heb de app zojuist gedownload. Echter laat die niet mijn Vattenfall pasje eraan koppelen om in te loggen... verder kan ik hun site ook nergens vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hyack schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:24:
[...]

Dankjewel. Ik heb de app zojuist gedownload. Echter laat die niet mijn Vattenfall pasje eraan koppelen om in te loggen... verder kan ik hun site ook nergens vinden :/
en hoezo zou je je vattenfall pasje daaraan moeten kunnen koppelen?
hoe kom je daar bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:01

Dennis1812

Amateur prutser

Hyack schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:24:
[...]

Via Vattenfall is het het tarief wat je zelf al gevonden had a 55 cent.
Via de andere app is het dus iets goedkoper. Maar die heeft niks met Vattenfall te maken.

Daar zal je een betaalmethode moeten invoeren of indien mogelijk een pas aanvragen. Ik ken de betreffende app niet.

Maar die heeft net zo veel met Vattenfall te maken als Vattenfall dat heeft met de Albert heijn. Niks dus.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:52
Dennis1812 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:30:
[...]

Via Vattenfall is het het tarief wat je zelf al gevonden had a 55 cent.
Via de andere app is het dus iets goedkoper. Maar die heeft niks met Vattenfall te maken.

Daar zal je een betaalmethode moeten invoeren of indien mogelijk een pas aanvragen. Ik ken de betreffende app niet.

Maar die heeft net zo veel met Vattenfall te maken als Vattenfall dat heeft met de Albert heijn. Niks dus.
Nou ja, niets?

https://www.ah.nl/acties/vattenfall

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
boyette schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:26:
[...]

en hoezo zou je je vattenfall pasje daaraan moeten kunnen koppelen?
hoe kom je daar bij?
Je kon in de app geen account maken of iets. Alleen een pas koppelen. Dus ik nam aan gewoon een laadpas...
website kan ik ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:28
Hyack schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:42:
[...]

Je kon in de app geen account maken of iets. Alleen een pas koppelen. Dus ik nam aan gewoon een laadpas...
website kan ik ook niet vinden.
Is de app van 50five ( vroeger ENGIE Zuid-Holland). Inwoners van de Samenwerkende Gemeenten Zuid Holland kunnen daarop een laadpas aanvragen.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 06:40
Even een headsup voor Equans laden in Amsterdam :

Electroverse is opeens 33,9 cent per kWh
Charge-Assist,Equans zelf : 32 cent volgens de app. Dat was volgens de website van de gemeente 35 cent

Dus je kan vanaf nu beter met Equans zelf laden ipv met Electroverse.
Vorige week was het nog 30,24 bij Electroverse , nu dus 33,9
Vorige week was het nog 35 bij equans, nu dus 32

[ Voor 21% gewijzigd door kevertje1977 op 20-04-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:25:
Even een headsup voor Equans laden in Amsterdam :

Electroverse is opeens 33,9 cent per kWh
Charge-Assist,Equans zelf : 32 cent volgens de app. Dat was volgens de website van de gemeente 35 cent

Dus je kan vanaf nu beter met Equans zelf laden ipv met Electroverse.
Vorige week was het nog 30,24 bij Electroverse , nu dus 33,9
Vorige week was het nog 35 bij equans, nu dus 32
Het was mooi zo lang als het duurde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 22:57

De zuid-holland pas is de officiele pas voor dit gebied (muv Den Haag).Er zijn 2 soorten palen: SGZH01 kost €0,39 en SGZH02 kost € 0,48.
Als je hier maar eenmalig bent kun je als alternatief de ANWB pas gebruiken. Deze heeft hetzelfde tarief maar wel startkosten van € 0,69 per sessie. De palen kunnen naast elkaar staan met de verschillende tarieven, dus uitkijken. Ter vergelijk: ik betaal met de shell pas € 0,53.

[ Voor 3% gewijzigd door lfah2000 op 20-04-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 22:57
Ted038 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:58:
[...]

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Dat was altijd iets van € 0,38 bij vattenfall. Dat is dus ook al duurder geworden. In de shellpas trouwens nog steeds € 0,38 voor zolang het duurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:33
Voor iedereen die met z'n EV door België rijdt: gratis laden bij het BP laadstation aan afrit Geel Oost (tussen Antwerpen en Hasselt). Je kunt hier gratis laden tot 15 mei aanstaande.

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:46

Don Quijote

El Magnifico

Daar ik geen eigen oprit heb, ben ik volledig afhankelijk van straatladen. Nu is dat logistiek gelukkig geen probleem meer (altijd wel een laadpaal in de buurt). Maar nu van werkgever ben veranderd en opeens zelf het laden moet regelen en betalen (geen leaseauto meer) is dit een redelijke puzzel.

Ik heb de topic-warning gelezen, dus geen rant van mijn kant, maar toch even checken of ik de puzzel nu goed gelegd heb.

Ik laad dagelijks publiek, en vaak meerdere keren per dag. Ik denk dat ik zo'n 95% van mijn energiebehoefte bij laadpalen haal, en 5% bij Tesla/Fastned/Ionity. Per maand laad ik zo'n 400kWh.

In mijn geval denk ik dan ook dat een pas met abonnement prima uitkan. En in die categorie lijkt TAP electric met Roamer abonnement dan de goedkoopste keuze? Kost 2,5 per maand, en dan geen markup op CPO of sessiekosten. Goedkoper gaat volgens mij niet lukken?

Of is er ergens een partij die ik niet heb gevonden die tegen een hoger abonnement zelfs korting op CPO rates geeft bijvoorbeeld? Met mijn 400kWh per maand aan de publieke paal zou dat namelijk mogelijk ook aantrekkelijk zijn..

Voor de zomervakantie en wintersport kijk ik per keer wel even waar we heen gaan en of een maand contract voor Ionity, Fastned, Tesla etc. op dat moment het beste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
Don Quijote schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:01:
Daar ik geen eigen oprit heb, ben ik volledig afhankelijk van straatladen. Nu is dat logistiek gelukkig geen probleem meer (altijd wel een laadpaal in de buurt). Maar nu van werkgever ben veranderd en opeens zelf het laden moet regelen en betalen (geen leaseauto meer) is dit een redelijke puzzel.

Ik heb de topic-warning gelezen, dus geen rant van mijn kant, maar toch even checken of ik de puzzel nu goed gelegd heb.

Ik laad dagelijks publiek, en vaak meerdere keren per dag. Ik denk dat ik zo'n 95% van mijn energiebehoefte bij laadpalen haal, en 5% bij Tesla/Fastned/Ionity. Per maand laad ik zo'n 400kWh.

In mijn geval denk ik dan ook dat een pas met abonnement prima uitkan. En in die categorie lijkt TAP electric met Roamer abonnement dan de goedkoopste keuze? Kost 2,5 per maand, en dan geen markup op CPO of sessiekosten. Goedkoper gaat volgens mij niet lukken?

Of is er ergens een partij die ik niet heb gevonden die tegen een hoger abonnement zelfs korting op CPO rates geeft bijvoorbeeld? Met mijn 400kWh per maand aan de publieke paal zou dat namelijk mogelijk ook aantrekkelijk zijn..

Voor de zomervakantie en wintersport kijk ik per keer wel even waar we heen gaan en of een maand contract voor Ionity, Fastned, Tesla etc. op dat moment het beste zijn.
Als TAP Electric in je regio een redelijke prijs heeft, dan zou ik het direct doen.
Elektroverse is soms nog goedkoper, maar met TAP Electric Roamer kun je niet missen. Top-app, prima prijs. Heb het ook een jaar gebruikt voordat ik een huis kocht met eigen oprit en laadpaal. Goede ervaringen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Met dat laadvolume is een Ionity abbo toch ook ok. Kom je op 0,42 per kWh. (0,39 + 0,03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Om jouw puzzel echt te controleren ontbreken nog twee parameters: welke regios laad je het meest, en om wat voor auto gaat het?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
Ik laad dagelijks publiek, en vaak meerdere keren per dag.
Per maand laad ik zo'n 400kWh.
Waarom laad je zo vaak dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:01

Dennis1812

Amateur prutser

Waarschijnlijk omdat hij veel rijdt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Azqi schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:13:
[...]

Met dat laadvolume is een Ionity abbo toch ook ok. Kom je op 0,42 per kWh. (0,39 + 0,03)
ik ging er, wellicht onterecht, van uit dat Ionity alleen kon worden gebruikt bij hun eigen netwerk? Niet bij alle publieke palen?
koboy schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:17:
[...]

Om jouw puzzel echt te controleren ontbreken nog twee parameters: welke regios laad je het meest, en om wat voor auto gaat het?
Woon in Den Haag, werk in Amsterdam. Laden gebeurt veelal in die twee steden en de rest van Noord/Zuid-Holland en Utrecht. Auto is vanaf volgende week een Audi e-Tron 55.
ASW1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:01:
[...]

Waarom laad je zo vaak dan?
Is even een inschatting (maar wel een realistische). Combinatie van vrij veel kilometers, en een inefficiënte auto :). En ik plug altijd in als ik een paal zie. Dus veel verschillende laadsessies.

[ Voor 3% gewijzigd door Don Quijote op 21-04-2025 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Don Quijote schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:15:

Woon in Den Haag, werk in Amsterdam. Laden gebeurt veelal in die twee steden en de rest van Noord/Zuid-Holland en Utrecht. Auto is vanaf volgende week een Audi e-Tron 55.
Niet de goedkoopste regio's, maar ook niet dramatisch. Valt wel net buiten mijn parate kennis (rest van Zuid Holland).
Die etron heeft een fraaie laadcurve, tot 70% 150kW gemiddeld. Snelladen bij Tesla is het goedkoopste, maar mocht dat je tegenstaan kun je met Freshmile bij Allego snelladers (vd Valk hoekje N44/N14, McDonald's Leiderdorp) terecht voor 30 cent/kWh + 30 cent/minuut = 42 cent/kWh effectief zolang je niet boven de 70% gaat. Daarna gaat de laadsnelheid hard naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
koboy schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:38:
[...]

Niet de goedkoopste regio's, maar ook niet dramatisch. Valt wel net buiten mijn parate kennis (rest van Zuid Holland).
Die etron heeft een fraaie laadcurve, tot 70% 150kW gemiddeld. Snelladen bij Tesla is het goedkoopste, maar mocht dat je tegenstaan kun je met Freshmile bij Allego snelladers (vd Valk hoekje N44/N14, McDonald's Leiderdorp) terecht voor 30 cent/kWh + 30 cent/minuut = 42 cent/kWh effectief zolang je niet boven de 70% gaat. Daarna gaat de laadsnelheid hard naar beneden.
Leuk om te verwijzen naar DC laders, maar hij geeft aan slechts 5% te gaan snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Pr088 schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:03:
[...]

Leuk om te verwijzen naar DC laders, maar hij geeft aan slechts 5% te gaan snelladen.
Daarom begon ik ook met aan te geven dat ik niet paraat heb welke AC laders in Den Haag/Amsterdam met welke pas het goedkoopste zijn.
Hangt er ook van af hoe erg hij op de centen zit. Genoeg hier die gaan laden bij Tesla ipv SGZH1....
De Allego optie was meer om perspectief te bieden voor onderweg naar/van huis. Is volgens mij qua prijs vergelijkbaar met AC laden in Den Haag of Amsterdam.
Hier in Leiderdorp zou ik gek zijn om AC te laden, dus gaat hij om te overbruggen naar donderdag even aan de DC lader zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Is even een inschatting (maar wel een realistische). Combinatie van vrij veel kilometers, en een inefficiënte auto :). En ik plug altijd in als ik een paal zie. Dus veel verschillende laadsessies.
Tot hoeveel procent laad je hem? Want voornamelijk laden van 75% en 100% is gegarandeerd funest voor je accupakket 🙃

Ik ben in ieder geval gestopt met laden wanneer mogelijk en rij nu lekker door tot 20% of minder voordat ik ga laden (tot 80% nog maar ipv 90% wat ik eerst deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 09:02
SnowBigQ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Laadsessie had ik via App gestart van eSolutions, echter kon ik niet via app stoppen omdat sessie niet meer zichtbaar was. App van auto biedt geen mogelijkheid om laden te stoppen, en in auto ook niks over te vinden. Wat ik zelf wel erg raar vind, er zou tenminste een van deze 2 een mogelijkheid moeten hebben.

Heb uiteindelijk Allego gebeld, om sessie te stoppen. Deze konden mij ook vertellen dat het wel vaker voorkomt. App verliest connectie met laadpaal. Gebeurt blijkbaar bij meer aanbieders.

Toch bedankt voor meedenken :)
Zijn die sessie's ooit in rekening gebracht? Ik heb het nu al 2x gehad. Sessie afgebroken door de kabel uit auto te trekken. De Allego laadpalen hier laten dan kabel los. Maar ik zie niks meer in de app en er is ook niets afgeschreven. Authorisatie op Paypal rekening is ook verdwenen.

[ Voor 4% gewijzigd door RaymondD op 21-04-2025 21:27 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

tormentor1985 schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:29:
[...]

Tot hoeveel procent laad je hem? Want voornamelijk laden van 75% en 100% is gegarandeerd funest voor je accupakket 🙃

Ik ben in ieder geval gestopt met laden wanneer mogelijk en rij nu lekker door tot 20% of minder voordat ik ga laden (tot 80% nog maar ipv 90% wat ik eerst deed).
Eigenlijk al sinds mijn eerste EV in 2017 altijd tot 80%. Alleen voor vakanties 100%. Maar laat hem niet perse altijd tot 20% zakken. Wellicht moet ik dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Don Quijote schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:41:
[...]

Eigenlijk al sinds mijn eerste EV in 2017 altijd tot 80%. Alleen voor vakanties 100%. Maar laat hem niet perse altijd tot 20% zakken. Wellicht moet ik dat wel doen.
Ik zag volgens mij onlangs in dit topic een filmpje voorbij komen waar ze simpelweg accu's hebben geladen en ontladen. Ze deden dit van 0-25%, 0-50%, 0-75%, 0-100% en 75%-100%. De cycli bleven gelijk en de 75% naar 100% was het slechtste en de 0-25% het beste. Dit betrof wel LFM accu's. Met NMC schijnt het weer anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-04 23:20
koboy schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:18:
[...]

Daarom begon ik ook met aan te geven dat ik niet paraat heb welke AC laders in Den Haag/Amsterdam met welke pas het goedkoopste zijn.
Hangt er ook van af hoe erg hij op de centen zit. Genoeg hier die gaan laden bij Tesla ipv SGZH1....
De Allego optie was meer om perspectief te bieden voor onderweg naar/van huis. Is volgens mij qua prijs vergelijkbaar met AC laden in Den Haag of Amsterdam.
Hier in Leiderdorp zou ik gek zijn om AC te laden, dus gaat hij om te overbruggen naar donderdag even aan de DC lader zo.
Is er een manier sgzh1 palen terug te vinden? Hoe herken je ze tussen de sgzh2 palen?

Wij gaan morgen naar Drenthe, moet ik daar nog ergens op letten? Is er een manier om daar goedkoop te laden?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 22-04-2025 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
Tweak_ers schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:24:
[...]

Is er een manier sgzh1 palen terug te vinden? Hoe herken je ze tussen de sgzh2 palen?

Wij gaan morgen naar Drenthe, moet ik daar nog ergens op letten? Is er een manier om daar goedkoop te laden?
De vorige concessiepalen (Groningen en Drenthe samen) waren van Allego: met de meeste 'gewone laadpassen' die een CPO-tarief rekenen kom je rond de €0,47 uit. De nieuwe concessie (sinds vorig jaar) is gewonnen door Equans en vergelijkbaar op prijs, ik geloof zo'n € 0,45.
Goedkoper dan dat wordt het in de regel niet, de meeste (ik schat 80%) valt binnen deze concessies.

Uitkijken op vakantieparken, daar schijnen in Drenthe nog wel eens schofterige tarieven (€0,70+) voorbij te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Red Boll

Kick Ass!

Tweak_ers schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:24:
[...]
https://nl.chargemap.com/networks/equans-sgzh-10

Hier in de buurt heeft de sgzh1 paal vaak een verlichte cirkel die de laadstatus aan geeft.
De sgzh2 palen hebben een soort klein zonnetje die de status aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Red Boll schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:02:
[...]

https://nl.chargemap.com/networks/equans-sgzh-10

Hier in de buurt heeft de sgzh1 paal vaak een verlichte cirkel die de laadstatus aan geeft.
De sgzh2 palen hebben een soort klein zonnetje die de status aangeeft.
klopt vanuit mijn huis zie ik een 1 en 2 paal .. 1 paal is groot blauw als tie aan het laden is.. in de verte zie ik klein blauw lampje .. en natuurlijk kun je in de app zien (ovo / elektroverse) kijken .. en zie je het aan de prijs ..hier in schiedam 39 (1) en 48c (2) met 10% boost voor 2euro/m van OVO betaal ik 35c & 44c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
nathalia schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:57:
Voor iedereen die met z'n EV door België rijdt: gratis laden bij het BP laadstation aan afrit Geel Oost (tussen Antwerpen en Hasselt). Je kunt hier gratis laden tot 15 mei aanstaande.
Heb je daar iets meer informatie over, hoe gaat dat gratis laden in z'n werk?
Heb je er nog een bepaalde app of laadpas voor nodig?
Ik kom er volgende week langs maar kan er helemaal niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 23:43
lfah2000 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:19:
[...]

De shell recharge pas blijft. Het account ook. Alleen de palen die shell in beheer heeft gaan over naar 50five. Als je een eigen paal hebt gaat er iets veranderen.
Ik denk dat alles duurder wordt. Die 50five pas is heel duur op laadpalen.
Ik krijg Shell Recharge al weken niet te pakken. Het belmenu draait rond in cirkels en inloggen lukt niet. Nieuw wachtwoord aanmaken kan ook al niet. Het is een groot drama, en vooral vervelend omdat ik volgende week op vakantie wil en dan deze pas goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:42
DDDikkiedik schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:53:
[...]
Ik krijg Shell Recharge al weken niet te pakken. Het belmenu draait rond in cirkels en inloggen lukt niet. Nieuw wachtwoord aanmaken kan ook al niet. Het is een groot drama, en vooral vervelend omdat ik volgende week op vakantie wil en dan deze pas goed kan gebruiken.
Misschien beter een heel nieuw account aanmaken dan, met een ander emailadres? Ik dacht dat de nieuwe laadpassen vrij snel verstuurd werden door Shell Recharge.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:10
[...]

Inloggen in de app werkt hier ook al weken niet, maar in de browser werkt het nog wel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
guido66 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:45:
[...]

Inloggen in de app werkt hier ook al weken niet, maar in de browser werkt het nog wel.
Net ff een poging gedaan en dat lukte, moest wel twee verificatiestappen doen voordat ik weer was ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04 12:27
tormentor1985 schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:25:
[...]

Ik zag volgens mij onlangs in dit topic een filmpje voorbij komen waar ze simpelweg accu's hebben geladen en ontladen. Ze deden dit van 0-25%, 0-50%, 0-75%, 0-100% en 75%-100%. De cycli bleven gelijk en de 75% naar 100% was het slechtste en de 0-25% het beste. Dit betrof wel LFM accu's. Met NMC schijnt het weer anders te zijn.
Gaat waarschijnlijk over snelladen en dus in deze context niet relevant.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:33
ASW1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:44:
[...]

Heb je daar iets meer informatie over, hoe gaat dat gratis laden in z'n werk?
Heb je er nog een bepaalde app of laadpas voor nodig?
Ik kom er volgende week langs maar kan er helemaal niets over vinden.
Gewoon paal activeren en inpluggen. Je hebt er geen laadpas voor nodig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI-pDcdoCDq7Jrvc_r5Fm80XlO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NC0mRsq30qcurJL2C58y7BC.jpg?f=fotoalbum_large

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:19
Slinnenb schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:50:
[...]

Korte update:
Bij ons hetzelfde, afgelopen vrijdag naar Italië gereden en alleen bij Ionity geladen. Bij het afsluiten van het abonnement een nieuwe pas gekregen maar continu de oude pas gebruikt. Wij hebben een Mastercard gekoppeld aan de Mobilize pas

Door een mede-lader ben ik er op gewezen dat het tarief 0,39 is als je met een bankpas betaalt. Dit was bij Bruchsal 2 in Duitsland, ik moet op de terugweg kijken of dit overal is.

[ Voor 3% gewijzigd door LT1970 op 22-04-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Morgen de EV ophalen in Duitsland, ik moet 450km rijden. Ik heb een Vattenfalpas en heb de Ionity-app. Ik zocht nog waar je bij Ionity in Duitsland kan laden met pinpas, als backup maar ik kon dit niet vinden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Komende zomer ga ik op reis met de EV naar Spanje en ik zie dat er in de buurt van ons logement een aantal palen beschikbaar zijn die via Iberdrola een pak goedkoper zijn dan de meer gangbare passen die ik al ben tegengekomen.
Echter lijk ik me niet te kunnen registreren, ik krijg telkens de melding: “You are already a public charging user”
Iemand die dit ook al voorgehad heeft en een idee heeft hoe ik dit in orde kan krijgen?
Ik heb de support al gecontacteerd, maar die lijken op een Spaans tempo (nog niet) te werken de afgelopen dagen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:39
JT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:36:
Morgen de EV ophalen in Duitsland, ik moet 450km rijden. Ik heb een Vattenfalpas en heb de Ionity-app. Ik zocht nog waar je bij Ionity in Duitsland kan laden met pinpas, als backup maar ik kon dit niet vinden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden?
Ik heb een paar maanden terug iemand “zonder app” geholpen bij een Ionity lader in uk. Toen was het onmogelijk om te laden zonder Ionity account aan te maken.
Aangezien dat de primaire gebruiks modus is werkt dat overigens “altijd”. Wel zorgen dat je creditcard gekoppeld is. Anders krijg je het niet aan de praat (mijn eerste EV ervaring). Zelfs als dat je overkomt ga je in Duitsland geen probleem krijgen. Je vindt zeer zeker een paal die wel een bankpas slikt.
Eerste trip is een beetje eng, hebben we allemaal gehad. Eerste trip marge van 100km of zou aanhouden. Je leert het vanzelf en dan durf je lagere marges aan te houden.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:28
LT1970 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:31:
[...]

Bij ons hetzelfde, afgelopen vrijdag naar Italië gereden en alleen bij Ionity geladen. Bij het afsluiten van het abonnement een nieuwe pas gekregen maar continu de oude pas gebruikt. Wij hebben een Mastercard gekoppeld aan de Mobilize pas

Door een mede-lader ben ik er op gewezen dat het tarief 0,39 is als je met een bankpas betaalt. Dit was bij Bruchsal 2 in Duitsland, ik moet op de terugweg kijken of dit overal is.
Over Zwitserland gereden?
Zo ja, wat was daar de prijs met Mobilize bij Ionity?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Stefannn schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:48:
[...]

Ik heb een paar maanden terug iemand “zonder app” geholpen bij een Ionity lader in uk. Toen was het onmogelijk om te laden zonder Ionity account aan te maken.
Aangezien dat de primaire gebruiks modus is werkt dat overigens “altijd”. Wel zorgen dat je creditcard gekoppeld is. Anders krijg je het niet aan de praat (mijn eerste EV ervaring). Zelfs als dat je overkomt ga je in Duitsland geen probleem krijgen. Je vindt zeer zeker een paal die wel een bankpas slikt.
Eerste trip is een beetje eng, hebben we allemaal gehad. Eerste trip marge van 100km of zou aanhouden. Je leert het vanzelf en dan durf je lagere marges aan te houden.
Qua bereik enzo ben ik niet bang, met regelmaat mijn partner in onze ICE bang gemaakt met naaldje op de vloer en <15km over volgens de boordcomputer :+ Ik wil alleen zeker weten kunnen laden :P En ik heb erop gezocht maar ik kon geen kaart vinden waarop ik kan filteren op betalen met pinpas. Ik heb ook al met ABRP gepland en ik heb een stop van 13 minuten en een stop van 9 minuten nodig. Ik denk dat ik er lekker 2x 15 minuten van maak ofzo (of nog iets langer in combinatie met eten ofzo) zodat ik lekker met 120km/u kan kachelen.

Voor Ionity heb ik het duurste abo genomen; 7 euro de eerste maand en dan kan ik met 39 cent laden, dat heb ik er in die ene rit wel uit. Dus CC is gekoppeld. Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.

Edit: naar aanleiding van de feedback ook nog bij Tap cc gekoppeld. Dan moet ik er morgen wel komen denk ik. Is inderdaad een mooie app.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 22-04-2025 18:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21
Dat is vreemd, ik lees louter supergoede berichten hierover: https://nl.trustpilot.com/review/shellrecharge.com

Succes! :+
stanny schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:48:
Komende zomer ga ik op reis met de EV naar Spanje en ik zie dat er in de buurt van ons logement een aantal palen beschikbaar zijn die via Iberdrola een pak goedkoper zijn dan de meer gangbare passen die ik al ben tegengekomen.
Echter lijk ik me niet te kunnen registreren, ik krijg telkens de melding: “You are already a public charging user”
Iemand die dit ook al voorgehad heeft en een idee heeft hoe ik dit in orde kan krijgen?
Ik heb de support al gecontacteerd, maar die lijken op een Spaans tempo (nog niet) te werken de afgelopen dagen…
Volgens mij kan je je vraag beter hier stellen: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En daar is vast ook wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
nathalia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:59:
[...]

[Afbeelding]
Super dankjewel.
Zouden de andere BP laadpleinen ook met de actie meedoen of is het alleen deze locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ASW1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:09:
[...]

Super dankjewel.
Zouden de andere BP laadpleinen ook met de sctie meedoen of is het alleen deze locatie?
dat is alleen in belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja uiteraard, maar dat was de vraag niet.
Is dit bij alle 3(?) de laadpleinen van BP in BE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:56
JT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:53:
[...]

Qua bereik enzo ben ik niet bang, met regelmaat mijn partner in onze ICE bang gemaakt met naaldje op de vloer en <15km over volgens de boordcomputer :+ Ik wil alleen zeker weten kunnen laden :P En ik heb erop gezocht maar ik kon geen kaart vinden waarop ik kan filteren op betalen met pinpas. Ik heb ook al met ABRP gepland en ik heb een stop van 13 minuten en een stop van 9 minuten nodig. Ik denk dat ik er lekker 2x 15 minuten van maak ofzo (of nog iets langer in combinatie met eten ofzo) zodat ik lekker met 120km/u kan kachelen.

Voor Ionity heb ik het duurste abo genomen; 7 euro de eerste maand en dan kan ik met 39 cent laden, dat heb ik er in die ene rit wel uit. Dus CC is gekoppeld. Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.

Edit: naar aanleiding van de feedback ook nog bij Tap cc gekoppeld. Dan moet ik er morgen wel komen denk ik. Is inderdaad een mooie app.
Gaat vast goed komen! Nog een extra tip als je een CC hebt: Tesla. Ff de app op je telefoon zetten en koppelen en je kunt laden. Die hebben meestal plekken met veel laadpunten, dus je grijpt niet snel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:04:
[...]

Volgens mij kan je je vraag beter hier stellen: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En daar is vast ook wat te vinden.
Ik volg dat topic ook, maar aangezien dit expliciet over laadpassen gaat, vond ik het zelf hier beter passen :)
In elk geval daar ook gevraagd. Hopelijk ergens iemand te vinden die raad weet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:39
JT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:53:
[...]

Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.
Klopt,... beetje eng.
Maar....
1/ werkt waarschijnlijk gewoon.
2/ in "Duitsland", middelpunt van geciviliseerd Europa, kom je heel veel plekken tegen waar je met creditcard aan de paal kan betalen. Voor nieuwe snellandpalen is dat verplicht. Fatsned heeft dat in ieder geval.

Eerlijk gezegd denk ik dat het worst case scenario "een half uur extra is"

Funread van iemand die er 100x minder dan jij over na gedacht had: hier

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
ASW1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:27:
[...]

Ja uiteraard, maar dat was de vraag niet.
Is dit bij alle 3(?) de laadpleinen van BP in BE?
Loppem was voorzien tot 15 april.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:59
tormentor1985 schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:20:
[...]
Heftig. Same here in regio Haarlem. Electoverse nu op € 0,50 en bij TAP de prijs ook verhoogd naar € 0,4961 als ik de btw erbij reken met een abonnement.
@Arjan57 @hjs
Hier in de regio zie ik de 'Total' palen voor €0,45 bij Bump.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 06:40
Don Quijote schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:15:
[...]

In Amsterdam kan je bij de Equans laadpalen DC laden voor 32 cent per kWh (met de ChargeAssist app)
Dat is volgens mij een van de goedkoopste opties in Amsterdam. De Total laadpalen zijn duurder.
Maar ik weet niet of je in Amsterdam op straat gaat parkeren of bij een bedrijf in de garage.

Weet iemand waarom locatie Equans Schoorlstraat in Amsterdam 42 cent is en bijvoorbeeld Ilperveldstraat op 100 meter ernaast 32 cent ?
Die locatie Schoorlstraat is wel een nieuwere paal

[ Voor 20% gewijzigd door kevertje1977 op 23-04-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:48
kevertje1977 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:58:
[...]

In Amsterdam kan je bij de Equans laadpalen DC laden voor 32 cent per kWh (met de ChargeAssist app)
Dat is volgens mij een van de goedkoopste opties in Amsterdam. De Total laadpalen zijn duurder.
Maar ik weet niet of je in Amsterdam op straat gaat parkeren of bij een bedrijf in de garage.

Weet iemand waarom locatie Equans Schoorlstraat in Amsterdam 42 cent is en bijvoorbeeld Ilperveldstraat op 100 meter ernaast 32 cent ?
Die locatie Schoorlstraat is wel een nieuwere paal
Enige wat ik in app zie is in verschil in kW. Oudere Equans palen 11kW en deze 17kW; maar nogmaals zie ik alleen in app. Als vb deze: Moestuinlaan 38, 1036 KD, Amsterdam

[ Voor 3% gewijzigd door hopiconjo op 23-04-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:19
HansAuutB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:49:
[...]

Over Zwitserland gereden?
Zo ja, wat was daar de prijs met Mobilize bij Ionity?
Klopt, daar koste het €0,52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

geelers schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:28:
[...]

@Arjan57 @hjs
Dank je, ik heb gelukkig in de buurt nog wat Ibitricity palen staan, die doen op dit moment 0,37 met de 2,- boost van Ovo. Moet er alleen nog achter komen of ze nu wel of niet een plaktarief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
nathalia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:59:
[...]

[Afbeelding]
Top, ga 3 dagen overnachten in Meerhout. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:02
RaymondD schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:26:
[...]

Zijn die sessie's ooit in rekening gebracht? Ik heb het nu al 2x gehad. Sessie afgebroken door de kabel uit auto te trekken. De Allego laadpalen hier laten dan kabel los. Maar ik zie niks meer in de app en er is ook niets afgeschreven. Authorisatie op Paypal rekening is ook verdwenen.
Sorry voor beetje late reactie, kwam er niet echt aan toe. Heb net gecheckt, mijn sessie is wel in rekening gebracht. Misschien omdat ik creditcard aan heb gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14
hjs schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:17:
[...]

Dank je, ik heb gelukkig in de buurt nog wat Ibitricity palen staan, die doen op dit moment 0,37 met de 2,- boost van Ovo. Moet er alleen nog achter komen of ze nu wel of niet een plaktarief hebben.
Denk dat ik daar ook maar op moet overstappen...

Overigens is er hier in de wijk één die via de QR op de paal 35ct lijkt te kosten. Bij geen enkele app (incl Shell) verder een afwijkende prijs tov de andere Ubitricity palen gezien (die verder duurder zijn). Iemand toevallig ervaring met iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDRlink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:21
@Domipost
Hier in Akersloot hetzelfde. Via de qr is de Ubitricity paal €0,35, via Shell €0,46 en de rest is €0,47 + startkosten. CPO zou volgens https://www.mra-e.nl/veelgestelde-vragen-over-opladen/ €0,35 moeten zijn maar er is geen laadpasaanbieder die daarbij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
Vreemd.. Ik zit in Zeist, dat valt volgens mij ook onder MRA-E, maar die prijzen van nieuwe palen waar ze het over hebben kom ik verder ook nergens tegen. Het valt me ook op dat er bij Total palen die tot een paar maanden geleden allemaal evenduur waren, nu verschillende prijzen gerekend worden (tussen ~46 en 53 cent, beetje afhankelijk van de pasaanbieder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
DDRlink schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:02:
@Domipost
Hier in Akersloot hetzelfde. Via de qr is de Ubitricity paal €0,35, via Shell €0,46 en de rest is €0,47 + startkosten. CPO zou volgens https://www.mra-e.nl/veelgestelde-vragen-over-opladen/ €0,35 moeten zijn maar er is geen laadpasaanbieder die daarbij in de buurt komt.
Als ik de MRA-E website goed lees geldt het € 0,35 tarief alleen voor nieuw geplaatste palen. Laadpalen die na 1 juli 2024 zijn geplaatst. De oudere palen kosten via bijvoorbeeld Shell € 0,47.

Is de hierboven genoemde laadpaal toevallig een recent geplaatst modelletje (zie foto op de MRA site)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDRlink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:21
@Pr088
Het is een nieuwe die €0,35 zou moeten zijn. Op de laadkaart https://laadkaart.mrae.nl/ (buurtweg Akersloot) staat hij ook op €0,35 als je hem aanklikt. Er zijn meerdere nieuwe Ubitricity palen in de buurt waar hetzelfde aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
DDRlink schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:26:
@Pr088
Het is een nieuwe die €0,35 zou moeten zijn. Op de laadkaart https://laadkaart.mrae.nl/ (buurtweg Akersloot) staat hij ook op €0,35 als je hem aanklikt. Er zijn meerdere nieuwe Ubitricity palen in de buurt waar hetzelfde aan de hand is.
Dus dit ligt aan de laadpasaanbieder, in dit geval Shell. ;w
Heb in mijn woonplaats maanden geouwehoer met de gemeente gehad omdat de prijsafspraken met E-Flux niet klopten (weliswaar maar 2 cent verschil)...

Wel een fijn tariefje trouwens € 0.35! _/-\o_ (in mijn regio Groningen/Drenthe inmiddels € 0,47)

[ Voor 8% gewijzigd door Pr088 op 24-04-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
DDRlink schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:26:
@Pr088
Hier precies hetzelfde inderdaad. Ook een nieuwe Ubitricity paal, volgens die kaart (handig, trouwens!) €0,35, maar bij alle laadpasaanbieders €0,42/41 (Ovo, Shell, Bump) of meer. Hoop dat dat nog gefixt gaat worden, ik zie dat er zo'n zelfde voor de deur komt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:11

GateKeaper

#1 Procastinator

Vliegvelden hebben ook een aantal laadpalen staan op hun parkeerplaatsen. Hebben jullie hem daar wel eens aan gehangen? Wij vliegen van 't zomer weer, en ik zit er over te twijfelen. Het lijkt me heerlijk om gelijk met een volle accu naar huis te kunnen rijden - ipv eerst een half uur bij Fastned te staan. Maar je auto 2 weken lang met een volgeladen accu laten staan schijnt ook niet goed te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:28
GateKeaper schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:19:
Vliegvelden hebben ook een aantal laadpalen staan op hun parkeerplaatsen. Hebben jullie hem daar wel eens aan gehangen? Wij vliegen van 't zomer weer, en ik zit er over te twijfelen. Het lijkt me heerlijk om gelijk met een volle accu naar huis te kunnen rijden - ipv eerst een half uur bij Fastned te staan. Maar je auto 2 weken lang met een volgeladen accu laten staan schijnt ook niet goed te zijn.
Het lijkt me ook behoorlijk niet-sociaal om een laadpaal 2 weken bezet te houden. Andere gebruikers zullen daar behoorlijk van balen.
Where-ever, de auto onnodig lang aan de laadpaal laten staan is not-done.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Dat is toch heel simpel op te lossen. Je moet voor vertrek toch op tijd op het vliegveld zijn en dan hou je toch
rekening met file en vertraging, heb je die niet, dan kun je die tijd benutten om dichtbij het vliegveld te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:11

GateKeaper

#1 Procastinator

HansAuutB schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:27:
[...]

Het lijkt me ook behoorlijk niet-sociaal om een laadpaal 2 weken bezet te houden. Andere gebruikers zullen daar behoorlijk van balen.
Where-ever, de auto onnodig lang aan de laadpaal laten staan is not-done.
Gaat een beetje over de laadpaaletiquette, en dus tegen de topic warning in. Maar als er een laadpaal op schiphol langparkeren staat, mag je er toch op rekenen dat mensen er lang staan.
PeterZ(on) schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:32:
[...]
Dat is toch heel simpel op te lossen. Je moet voor vertrek toch op tijd op het vliegveld zijn en dan hou je toch
rekening met file en vertraging, heb je die niet, dan kun je die tijd benutten om dichtbij het vliegveld te laden.
En heb je die wel, dan ben je dus alsnog leeg. Vandaar mijn vraag; zouden jullie hem aan een laadpaal bij P3 Langparkeren hangen, of heb je dat al eens gedaan?

[ Voor 33% gewijzigd door GateKeaper op 24-04-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:59
geelers schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:28:
[...]

@Arjan57 @hjs
En per vandaag €0,54 :7

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Ik sta nu as we speak met de auto op Zaventem. Aan een paal, er zijn hele parking decks voorzien van type 2 stekkers. Het is juist de bedoeling idd om hem al die tijd aan de stekker te hebben. Ik heb via de tesla app de charge op 50 % gezet. De dag voor dat we terug vliegen schuif ik hem naar 100 ! Ideaal !!

166 blijkbaar, het leken er veel meer te zijn, ik heb zeker 2 etages gezien met allemaal laadpunten :

Charge & Fly @ Fast Zone P1, op de eerste verdieping – 166 laadpalen. Elke parkeerplaats heeft hier een laadpunt. Je parkeerplaats reserveren is dus gelijk ook je laadpunt reserveren.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDirect op 24-04-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
MrDirect schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:02:
[...]

Ik sta nu as we speak met de auto op Zaventem. Aan een paal, er zijn hele parking decks voorzien van type 2 stekkers. Het is juist de bedoeling idd om hem al die tijd aan de stekker te hebben. Ik heb via de tesla app de charge op 50 % gezet. De dag voor dat we terug vliegen schuif ik hem naar 100 ! Ideaal !!

166 blijkbaar, het leken er veel meer te zijn, ik heb zeker 2 etages gezien met allemaal laadpunten :

Charge & Fly @ Fast Zone P1, op de eerste verdieping – 166 laadpalen. Elke parkeerplaats heeft hier een laadpunt. Je parkeerplaats reserveren is dus gelijk ook je laadpunt reserveren.
Ja, maar dat zijn dus parkings waar je hooguit 1-2 dagen parkeert en niet 2 weken. Prijs van P1 is een pak hoger dan de andere parkings.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
ik sta er gewoon een week. Kost 180 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door MrDirect op 24-04-2025 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
MrDirect schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:21:
ik sta er gewoon een week. Kost 180 euro.
Dan neem ik een Taxi. Ik woon niet te ver, en H/T kan voor 100-110€. Auto blijft dan thuis aan de paal hangen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2