Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 235 236 Laatste
Acties:

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Headshot_NL schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:16:
De afgelopen jaren gebruikte ik meestal Tesla voor het snelladen. Als ik op reis ging nam ik een abbo om zo wat voordeliger uit te zijn.
Nu de prijzen een stuk zijn gestegen lijkt dit nog steeds de goedkoopste optie. Ondertussen mijn andere apps eens doorgelopen en meestal betaal je toch wel over de 55 cent, eerder richting de 70 cent per kWh bij een snellader. Is er nog een alternatief in Nederland die voordelig is om af en toe te snelladen? Dus zonder abonnement?
Tesla was eerder zo tegen de 30 cent per kWh, eerder zelfs eronder, maar dat is aan het verdubbelen. Geen groot probleem, maar regelmatig moet ik 60-70 kWh laden en dan kan het best een verschil maken. Alleen een abbo bij Tesla of Ionity kan dan weer niet uit.
Tesla past de prijzen elk jaar aan aan de hand van de seizoenen. De prijzen zijn nu inderdaad wel erg hoog overdag, maar in de daluren nog goed te doen (ik zie € 0,37).

Qua goedkopere opties heb je alles in beeld dat ik ken, een Ionity-abonnement (al dan niet via MyRenault) is aantrekkelijk. Het Power-abonnement kost € 12 per maand en daarmee krijg je € 0,32 korting per kWh. Dat heb je dus terugverdiend na 37,5 kWh. Als het vaker gebeurt dat je moet snelladen en/of je gebruikt het ook voor vakanties, kan een jaarabonnement van € 100 nog aantrekkelijk zijn. Dat heb je terugverdiend na 312,5 kWh.

PS. Het Ionity Motion-abonnement is goedkoper dan het Ionity Power-abonnement als je tussen 27,2 kWh en 60 kWh snellaadt per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Nova163 op 28-10-2025 16:25 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:20
Headshot_NL schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:16:
De afgelopen jaren gebruikte ik meestal Tesla voor het snelladen. Als ik op reis ging nam ik een abbo om zo wat voordeliger uit te zijn.
Nu de prijzen een stuk zijn gestegen lijkt dit nog steeds de goedkoopste optie. Ondertussen mijn andere apps eens doorgelopen en meestal betaal je toch wel over de 55 cent, eerder richting de 70 cent per kWh bij een snellader. Is er nog een alternatief in Nederland die voordelig is om af en toe te snelladen? Dus zonder abonnement?
Tesla was eerder zo tegen de 30 cent per kWh, eerder zelfs eronder, maar dat is aan het verdubbelen. Geen groot probleem, maar regelmatig moet ik 60-70 kWh laden en dan kan het best een verschil maken. Alleen een abbo bij Tesla of Ionity kan dan weer niet uit.
De hier eerder besproken combinatie FastNed met een EWE-GO-laadpas geeft een vaste prijs van € 0,62.
Hiervoor moet je een fysieke EWE GO pas aanvragen (gratis) en deze naar een Duits postadres laten sturen (ze verzenden niet naar Nederland). Dit kun je ondervangen met o.a. Mailboxde.com
Kosten circa €4-5, daarna heb je een fijne fysieke pas voor incidenteel gebruik in Duitsland. Koppel deze aan je FastNed-account. Daarna gaan laden. FastNed-app laat € 0,74 zien, maar boekt de rekening op je EWE GO-laadpas. Facturatie uit Duitsland is € 0,62 per kWh. ;)
Kost even wat werk, ik vind het fantastisch voor incidenteel snelladen met FastNed. :9

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:05
Thanks foor de tips. Kwam erachter dat ik nog een account had bij Renault. Heb het abbo van €4,99 per maand aangeschaft. Pas had ik ook nog, dus geactiveerd. Nu 24 uur wachten tot de activatie.
AC laden is daarmee ook goedkoop, zijn die allemaal 39 cent in Nederland?
Ik zie het al, AC ionity netwerk 39 cent, de rest 9% korting.

[ Voor 11% gewijzigd door Headshot_NL op 28-10-2025 18:34 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik heb nu toch maar een OVO charge kaart aangevraagd na maanden electroverse. Zonder abonnement is het even duur en met abonnement van 2 euro krijg je nog eens 10% extra korting. Die 2 euro had ik eruit na 1 laadsessie.

In Haarlem zijn er trouwens sinds kort Vattenfall laadpalen bij geplaatst naast de vele Total energies. Scheelt toch wel aanzienlijk (normale prijs voor Vattenfall €0,36 per kWh vs total energies de schandalige prijs van €0,51 per kWh). Wat wel jammer is, dit zijn "file parkeer" plekken en in tegenstelling tot totale energies die op grote parkeer pleinen te vinden zijn, zijn de Vattenfall plekken te klein. Mijn Polestar 2 staat met de volledige band op de rijstrook terwijl ik practisch tegen de stoep sta. Ik snap dat nooit zo goed, maken ze nieuwe plekken en dan denken ze niet na over het type auto wat er zal staan.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:54
tormentor1985 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:32:
Ik heb nu toch maar een OVO charge kaart aangevraagd na maanden electroverse. Zonder abonnement is het even duur en met abonnement van 2 euro krijg je nog eens 10% extra korting. Die 2 euro had ik eruit na 1 laadsessie.

In Haarlem zijn er trouwens sinds kort Vattenfall laadpalen bij geplaatst naast de vele Total energies. Scheelt toch wel aanzienlijk (normale prijs voor Vattenfall €0,36 per kWh vs total energies de schandalige prijs van €0,51 per kWh). Wat wel jammer is, dit zijn "file parkeer" plekken en in tegenstelling tot totale energies die op grote parkeer pleinen te vinden zijn, zijn de Vattenfall plekken te klein. Mijn Polestar 2 staat met de volledige band op de rijstrook terwijl ik practisch tegen de stoep sta. Ik snap dat nooit zo goed, maken ze nieuwe plekken en dan denken ze niet na over het type auto wat er zal staan.
Zeer goede zet!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

ShuShu21 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:52:
E-Flux/Road hanteert al een soort gelijk model (...) Greenflux hanteert (na wat speurwerk) ook €0.02 per kWh extra voor Roaming
Je hebt helemaal gelijk, ik voelde wat frustratie opkomen bij de combinatie van die 30 cent extra, plus de kleeftarief beslisboom. Ik kan m'n oude bericht helaas niet meer editen.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Pr088
Waarschijnlijk bepaalt de concessiehouder de plek niet, dat doet de gemeente vaak. Je zou daar eens kunnen navragen over de keuze voor smalle parkeerplaatsen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 15:38
Nog mensen die soms problemen hebben met Ionity laden via de app?

Ik doe alles denk ik zoals het hoort, namelijk:
- ik kies in de app de laadpaal waar ik sta (bv nr 4)
- ik voer de betaling uit (40€ wordt gereserveerd)
- wanneer er staat dat ik de kabel mag aansluiten (hiervoor heb je 2 min), sluit ik de kabel aan

Toch gebeurt er 9/10 van de tijd niks en moet ik bovenstaande herhalen tot de auto uiteindelijk toch begint te laden...

Nog iemand dat dit herkent?

De auto is trouwens een Tesla MY RWD

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11 21:04
Even checken: klopt het dat de Electroverse-kaart helemaal geen kosten heeft, zoals startkosten of kosten per kWh?
En zo ja: wat is dan hun business model?

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-11 19:35
wouter.N schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:35:
Even checken: klopt het dat de Electroverse-kaart helemaal geen kosten heeft, zoals startkosten of kosten per kWh?
En zo ja: wat is dan hun business model?
verkoop prijs (CPO) minus inkoop prijs van leverancier energie.

OVO kan zelfs nog 10% korting geven met een boost van 2 euro per maand. Dus er zit zeker nog wel marge op ;). Alleen moet je dan wel EV die plek als laadplaats gebruiken ip EV Laad en parkeer plek (en heel lang idle blijven staan).

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• wouter.N
  • Laatst online: 14-11 21:04
_birdie_ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

verkoop prijs (CPO) minus inkoop prijs van leverancier energie.

OVO kan zelfs nog 10% korting geven met een boost van 2 euro per maand. Dus er zit zeker nog wel marge op ;). Alleen moet je dan wel EV die plek als laadplaats gebruiken ip EV Laad en parkeer plek (en heel lang idle blijven staan).
Ik heb thuis een laadpaal van Eneco voor mijn zakelijke EV. Ik heb Eneco gevraagd hoe ik deze paal privé kan gebruiken, en het antwoord was om een privé laadpas te gebruiken. Volgens Eneco worden de opbrengsten dan één-op-één overgeboekt. Als Electroverse inderdaad geen kosten rekent, zou dat betekenen dat Electroverse exact dezelfde kosten rekent als wat Eneco mij weer uitbetaalt, of zie ik iets over het hoofd?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
wouter.N schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb thuis een laadpaal van Eneco voor mijn zakelijke EV. Ik heb Eneco gevraagd hoe ik deze paal privé kan gebruiken, en het antwoord was om een privé laadpas te gebruiken. Volgens Eneco worden de opbrengsten dan één-op-één overgeboekt. Als Electroverse inderdaad geen kosten rekent, zou dat betekenen dat Electroverse exact dezelfde kosten rekent als wat Eneco mij weer uitbetaalt, of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet de btw over het hoofd. Electroverse moet btw heffen, bij eigen laadpas wordt die verrekend.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:10
Net terug van een lang weekend Luxemburg.
Buiten de steden als Luxemburg stad en Echternacht is het echt slecht gesteld. Vele dorpen hebben geen straatladers, laat staan een snellader, en ons hotel had ook niks.

En dan vond ik een snellader in Echternach achter een Esso station die vrij nieuw was. Geen van mijn kaarten werkte, dus met de CC betaald.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:35:
Buiten de steden als Luxemburg stad en Echternacht is het echt slecht gesteld. Vele dorpen hebben geen straatladers, laat staan een snellader, en ons hotel had ook niks.
En dan vond ik een snellader in Echternach achter een Esso station die vrij nieuw was. Geen van mijn kaarten werkte, dus met de CC betaald.
Al jaren niet meer daar geweest, maar als ik de kaart open op luxemburg, dan zie ik dat 't vrij vol staat met 200/300/400kw laders, welke hoek van 't landje ik ook op inzoom. (Met de plugsurfing app)

En specifiek in Echternach, 1x 400, 1x 50, en 8x 11kw op de kaart.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9EtBwjpKR4L0SmCOVLd0MS53S8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LpiMPHD4rSnPyLMNx8I5LSKr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door markjanssen op 03-11-2025 15:49 ]

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Nou als ik op Chargefinder kijk zie ik genoeg laadmogelijkheden, zowel AC als DC. Maar als er in jouw verblijfplaats niets is valt het natuurlijk wel tegen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Idem in Chargemap? :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Tommie12
markjanssen schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:45:
[...]

Al jaren niet meer daar geweest, maar als ik de kaart open op luxemburg, dan zie ik dat 't vrij vol staat met 200/300/400kw laders, welke hoek van 't landje ik ook op inzoom. (Met de plugsurfing app)

En specifiek in Echternach, 1x 400, 1x 50, en 8x 11kw op de kaart.[Afbeelding]
Ja, in een dorpje waar we gingen eten waren er 2 locaties: ééntje met 2x 22kW en 1x11kW.
Die 2 waren aan een hotel en waren bezet. De ene was op privé terrein en onbereikbaar.
Echternach is een stadje met 6000 inwoners en toen we gingen lunchen had ik net de laatste lader te pakken..
Er is één locatie met een paar 400kW laders en die heb ik dan met mijn CC moeten betalen...
Parkings nabij wandelplekken en zo waren allemaal laderloos.

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:46
FastNed nr 1 in Nederland blijkt uit dit filmpje, die titel ook.....

YouTube: Snellaadtest 2025: de harde WAARHEID over laden in NEDERLAND

Maar goed, waar ik dan benieuwd naar ben, die enquête, hoeveel deelnemers, hoeveel % zakelijk en privé?

• Puppetmaster
  • Nu online
Zonder het gezien te hebben krijg ik al de kriebels van zo’n titel (harde waarheid)…

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Vele dorpen hebben geen straatladers, laat staan een snellader, en ons hotel had ook niks.
Yup, in Luxemburg moet je weer ouderwets plannen, zeker met een kleine accu. Ik ben er begin dit jaar geweest. Eerst in Wasserbillig geladen. Toen een toeristische route genomen naar Wiltz.

@Puppetmaster in Luxemburg is het niet gegarandeerd dat de apps kloppen. Je moet écht marge houden, ik heb een kleine accu en had gerekend op een niet-bestaand laadpaaltje.

Ternauwernood het hotel in Wiltz gehaald, het hotel had zichzelf "met laadpaal" geadverteerd op Booking. Ja, en wat kon je laden? Je fiets... erg onbenullig. Gelukkig waren er laadplekken bij het station van Wiltz, dat was even spannend.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
Tommie12 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:14:
[...]

Ja, in een dorpje waar we gingen eten waren er 2 locaties: ééntje met 2x 22kW en 1x11kW.
Die 2 waren aan een hotel en waren bezet. De ene was op privé terrein en onbereikbaar.
Echternach is een stadje met 6000 inwoners en toen we gingen lunchen had ik net de laatste lader te pakken..
Er is één locatie met een paar 400kW laders en die heb ik dan met mijn CC moeten betalen...
Parkings nabij wandelplekken en zo waren allemaal laderloos.
Zijn er in Nederland wel laders op de parkeerterreinen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer? Dat is mij nog nooit opgevallen. Zou wel goed zijn, daar niet van. Ik heb het in Zuid-Holland een keer gezien bij een terrein waar ook een werkschuur van Natuurmonumenten was.

[ Voor 6% gewijzigd door DDDikkiedik op 03-11-2025 21:39 ]

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
TucanoItaly schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:56:
[...]

Yup, in Luxemburg moet je weer ouderwets plannen, zeker met een kleine accu.
Dat was nog niet zo lang geleden idd zo, toen waren er maar een paar snelladers in het land maar tegenwoordig tel ik zomaar 50 locaties. Daarnaast heb je er heel veel 22kW AC laders van Chargy en werkt gewoon met een Shellpas. Ik kom vaak in Luxemburg maar ze hebben er een flinke inhaalslag gemaakt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:32
Zaterdag in Maastricht geladen met de OVO pas bij een Vattenfall paal. Laden startte, 30 euro werd geblokkeerd op de betaalrekening waar de pas aan is gekoppeld maar in de OVO app kreeg ik te zien dat het laden niet goed was gestart. In de app van mijn auto zag ik echter dat er keurig werd geladen en bij terugkomst was de auto vol. Maar geen factuur ontvangen en de 30 euro welke als borg was geblokkeerd is volledig teruggestort. Dus heb nu gratis geladen lijkt het. Heel bijzonder.

• boyette
Kartmans1 schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:21:
Zaterdag in Maastricht geladen met de OVO pas bij een Vattenfall paal. Laden startte, 30 euro werd geblokkeerd op de betaalrekening waar de pas aan is gekoppeld maar in de OVO app kreeg ik te zien dat het laden niet goed was gestart. In de app van mijn auto zag ik echter dat er keurig werd geladen en bij terugkomst was de auto vol. Maar geen factuur ontvangen en de 30 euro welke als borg was geblokkeerd is volledig teruggestort. Dus heb nu gratis geladen lijkt het. Heel bijzonder.
Komt nog achteraf don't worry

Was iets generieks maar dont worry die rekening komt nog wel

• Zjanzjak
Puppetmaster schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:59:
Zonder het gezien te hebben krijg ik al de kriebels van zo’n titel (harde waarheid)…
Ja dat deed mijn wenkbrauwen ook fronsen, en Wouter is nou niet mijn meest ideale youtube'r maar was toch benieuwd naar de uitkomst dus even gekeken. Vroeg me dus alleen wat dingen af en wilde wat cijfertjes weten,
dat zijn pas harde feiten haha, maar goed, kon niets vinden aangaande cijfers op Autoblog.nl.
DDDikkiedik schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:38:
Zijn er in Nederland wel laders op de parkeerterreinen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer? Dat is mij nog nooit opgevallen. Zou wel goed zijn, daar niet van. Ik heb het in Zuid-Holland een keer gezien bij een terrein waar ook een werkschuur van Natuurmonumenten was.
Ik parkeer in Brabant wel eens bij een terrein (plus beheerschuur) van Natuurmonumenten maar daar iig geen laadmogelijkheid. Wat mij ook verbaast is dat het overgrote deel van het wagenpark van deze en soortgelijke instanties niet elektrisch is. Staatbosbeheer heeft geloof ik een paar elektrische Land Rovers maar meer dan dat is het niet bij mijn weten.

• Tommie12
[...]

Nee, midden in het bos heb je geen parkings met laders, maar wel bij 90% van de hotels en op vrijwel elk dorpsplein of een paar honderd meter er vandaan wel.

• rroetenberg
  • Laatst online: 16:46
Hoi,

Ik heb de ewe go app geïnstalleerd en een charge kaart naar een willekeurig adres laten sturen in duitsland. Nu kan ik deze toevoegen aan fastned maar moet deze verifiëren.

Iemand enig idee of dit ook werkend is te krijgen zonder de fysieke pas te hebben?

• Puppetmaster
  • Nu online
Zjanzjak schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:24:
[...]

Ja dat deed mijn wenkbrauwen ook fronsen, en Wouter is nou niet mijn meest ideale youtube'r maar was toch benieuwd naar de uitkomst dus even gekeken.
Ja, ik ook maar. ;)
Ik vind het jammer dat hij een vrij negatieve ondertoon voert mbt elektrisch rijden. Ook vooral de negatieve punten worden aangehaald. Bij Tesla staat hij als voorbeeld bij een V2, geen woord over dat dat met V4 is opgelost. De beelden van de SuC bij Assen zijn van vorig jaar, de V2’s zijn daar inmiddels vervangen door V4’s.
Hij hint ook op een hoger voltage bij “nieuwere” SuC’s, maar de V4’s in NL en EU zijn nog gewoon 400V, dus dat lijkt niet te kloppen.

Terwijl er ook veel reden is voor positieve berichten; de snelladerdichtheid is bijvoorbeeld enorm hoog in NL.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:17

Steeffoon

Smartphone-nerd

rroetenberg schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:28:
Hoi,

Ik heb de ewe go app geïnstalleerd en een charge kaart naar een willekeurig adres laten sturen in duitsland. Nu kan ik deze toevoegen aan fastned maar moet deze verifiëren.

Iemand enig idee of dit ook werkend is te krijgen zonder de fysieke pas te hebben?
Nee.
Je had beter even terug kunnen scrollen, en kunnen kiezen voor een Mailbox adres 😉

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-11 23:44
Steeffoon schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:34:
[...]

Nee.
Je had beter even terug kunnen scrollen, en kunnen kiezen voor een Mailbox adres 😉
Plus dat de pas nu misschien in verkeerde handen valt.....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen, ik zou de terugweg een keer moeten laden, momenteel heb ik alleen de ANWB laadpas, is dat voldoende of zijn er nog andere aanraders? :)

En wat ik nog niet helemaal snap, ik ben nu een beetje aan het spelen met ABRP, maar daar staat de ANWB laadpas niet tussen: :?

[ Voor 23% gewijzigd door Danielson op 04-11-2025 17:14 ]

• Zjanzjak
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen, ik zou de terugweg een keer moeten laden, momenteel heb ik alleen de ANWB laadpas, is dat voldoende of zijn er nog andere aanraders? :)
Voldoende hoor maar je kan eventueel de Tesla app downloaden en daarmee onderweg laden.
Even wat gegevens toevoegen en klaar.
Stukken goedkoper vaak ook nog, plus ze zijn vast voor jou onderweg te vinden.
Zelfs bij Antwerpen zijn er 2 plekken waar je als non Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers

• Danielson
Zjanzjak schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:13:
[...]

Voldoende hoor maar je kan eventueel de Tesla app downloaden en daarmee onderweg laden.
Even wat gegevens toevoegen en klaar.
Stukken goedkoper vaak ook nog, plus ze zijn vast voor jou onderweg te vinden.
Zelfs bij Antwerpen zijn er 2 plekken waar je als non Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers
Sorry hoor, EV Noob hier, maar dan kan ik mijn eigen CCS laadkabel gebruiken? Tesla heeft toch een andere stekker?

• Pr088
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Sorry hoor, EV Noob hier, maar dan kan ik mijn eigen CCS laadkabel gebruiken? Tesla heeft toch een andere stekker?
Ja. Alle Tesla laders hebben CCS2 aansluitingen. Je hoeft dus niet je eigen laadkabel te gebruiken, maar je gebruikt de kabel van de Tesla-paal ;)

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:06
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Bij snelladen (DC) zit de kabel vast aan de laadpaal. En Tesla past zeker in je CCS2-poort.

De type-2 kabel die je ook in de auto hebt, gebruik je voor langzaam (AC) laden. Die palen hebben meestal geen vaste kabel.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Danielson
Bedankt voor de tips! Die Tesla superchargers zijn aanzienlijk goedkoper dan de overige snelladers zie ik! :)

Nog een stomme vraag misschien, maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?

[ Voor 36% gewijzigd door Danielson op 04-11-2025 17:27 ]

• daemonix
  • Niet online
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
Bedankt voor de tips! Die Tesla superchargers zijn aanzienlijk goedkoper dan de overige snelladers zie ik! :)

Nog een stomme vraag misschien, maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?
Kijk in de Tesla app. ;) Die heb je sowieso nodig om te kunnen laden bij Tesla.

• Zjanzjak
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?
Zoals gezegd zie je het terug in de Tesla app maar ze zijn wel degelijk te vinden in Google Maps.
Als ik op mijn laptop, in mijn auto (Google Maps geïntegreerd) of telefoon zoek naar 'tesla supercharger' zie ik gelijk resultaat.

• Puppetmaster
  • Nu online
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen,
Wat voor EV is het geworden?

• krakendmodem
  • Laatst online: 14-11 21:42
[...]

Nijverdal. (Sallandse Heuvelrug). Daar heeft Vattenfall wat 11KW paaltjes staan. https://maps.app.goo.gl/whvEh5QjHupbSuNM9

Appelscha. (Drents-Friese Wold).
Daar staat een Alfen Double Laadpaal van de bouwfirma Heijmans.
https://maps.app.goo.gl/ba4RCPG8umN1J5LX6

Waarom die paal daar staat is mij niet helemaal duidelijk, maar er waren daar in het verleden wel bouwwerkzaamheden. En daar staat altijd wel iemand te laden in het weekend. Goeie actie om daar een paaltje te plaatsen voor die 55cent per kWh.

• Danielson
Volvo EX30! :)

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:17
Die kan perfect Tesla Superchargers vinden via GM, en er is ook een betaalfilter 'Tesla', waar hij dan tijdens uw laadplanning enkel Tesla SuCs voorstelt.

• DDDikkiedik
Daarnaast kon je vroeger goed laden bij de Dierentuin in Antwerpen (en dat was ook nog voordelig parkeren).

• Tommie12
DDDikkiedik schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:21:
Daarnaast kon je vroeger goed laden bij de Dierentuin in Antwerpen (en dat was ook nog voordelig parkeren).
In die parking zijn er laders, maar die parking is niet zo goedkoop...
Vrijwel elke openbare parking (en je mag in Antwerpen als niet-inwoner niet meer op straat parkeren) heeft wel trage laders (11kW). Dus als je daar een paar uur aan hangt, hoef je waarschijnlijk niet meer te laden op de terugweg.

• RigolleM
Tommie12 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:34:
[...]

In die parking zijn er laders, maar die parking is niet zo goedkoop...
Vrijwel elke openbare parking (en je mag in Antwerpen als niet-inwoner niet meer op straat parkeren) heeft wel trage laders (11kW). Dus als je daar een paar uur aan hangt, hoef je waarschijnlijk niet meer te laden op de terugweg.
Als je goedkoop wilt parkeren in Antwerpen parkeer je best op zo'n P+R parking voor € 1, maar ben je bv. met 4 reizigers dan ben je ook 2x (heen/terug) 4 tramtickets aan € 3/tramticket kwijt, dat is dan € 24, of €21 aan een 10-beurtenkaart, dan ben je beter af om te parkeren in Parking Centraal aan € 16 (bij reservatie). Prijs per kW is € 0,63 met een Shell Recharge laadkaart, laden onderweg bij Tesla SuC, zonder abo is € 0,57/kW.

• DDDikkiedik
Bijzonder dat je in Antwerpen als gast niet meer op straat mag parkeren. Ik dacht dat het in België zo geregeld is dat elektrische auto's altijd gratis mogen parkeren als zij laden.

• Tommie12
DDDikkiedik schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:52:
Bijzonder dat je in Antwerpen als gast niet meer op straat mag parkeren. Ik dacht dat het in België zo geregeld is dat elektrische auto's altijd gratis mogen parkeren als zij laden.
Dat laatste is nooit geweest, en Antwerpen duwt bezoekers naar parkeergebouwen.... Er zijn gewoon een pak minder plaatsen op straat tegenwoordig.

• Pr088
Nee.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Voor degenen die EnBW gebruiken: de prijzen gaan per 1 december 2025 omlaag!

S tarief: van 0.59€ naar 0.56€/kWh, geen basiskosten
M tarief: van 0.49€ naar 0.46€/kWh, 5,99€ basiskosten
L tarief: 0.39€/kWh, de basiskosten daalt van 17,99€ naar 11,99€
Roaming: ondergrens daalt van 0,59€ naar 0,56€/kWh, bovengrens blijft op 0,89€

https://www.electrive.net...se-leicht-zum-1-dezember/

[ Voor 46% gewijzigd door Steeffoon op 05-11-2025 11:25 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• RigolleM
Ja, je kunt gratis parkeren met een elektrische auto in Antwerpen, maar er zijn voorwaarden. Gratis parkeren kan op speciale plaatsen voor elektrische wagens (zonder parkeertarief) en in de Park + Ride (P+R) zones aan de rand van de stad. Op straat is parkeren voor bezoekers in het centrum sinds augustus 2023 niet meer toegestaan, behalve in P+R zones en parkeergarages. bron: Gemini.

Mijn zoon heeft 2 jaar in Antwerpen gestudeerd en op kot gezeten en als hij met de wagen kwam van zijn vriendin moest hij toch enorm opletten waar hij deze parkeerde of ze kregen een boete.

• rroetenberg
  • Laatst online: 16:46
Steeffoon schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:34:
[...]

Nee.
Heb idd kaart geblokkeerd en ga nieuwe aanvragen. Bedankt

• janssenben
  • Laatst online: 14-11 12:21
Hi, over 1,5 krijg ik een leaseauto + travelcard/DKV laadpas.

Nu wordt me geadviseerd om een 2e laadpas te nemen voor de zekerheid.
Hoe/waar kan ik advies krijgen mbt dekking van de laadpas, zodat mijn 2e laadpas een aanvullende dekking heeft tov de DKV Laadpas? Ik rij veel in Duitsland, maar ook andere Europese landen.

Ik heb door het topic lopen zoeken maar geen hit gekregen op mijn zoektermen voor deze vraag. Iemand die mij advies kan geven, of waar/hoe ik beter kan zoeken?

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:06
janssenben schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:39:

Hoe/waar kan ik advies krijgen mbt dekking van de laadpas, zodat mijn 2e laadpas een aanvullende dekking heeft tov de DKV Laadpas? Ik rij veel in Duitsland, maar ook andere Europese landen.

Ik heb door het topic lopen zoeken maar geen hit gekregen op mijn zoektermen voor deze vraag. Iemand die mij advies kan geven, of waar/hoe ik beter kan zoeken?
Zie laadpastop10.nl

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:47
janssenben schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:39:

Denk als werkgever betaald je met Shell pas goede alternatief hebt

• Danielson
Nog weer even een stomme vraag, stel je hebt laadpalen in een parkeergarage van bijvoorbeeld Q-Park en je parkeert daar 24 uur, mag je hem dan 24 uur aan de lader laten hangen? :)

• Zjanzjak
Danielson schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:14:
Nog weer even een stomme vraag, stel je hebt laadpalen in een parkeergarage van bijvoorbeeld Q-Park en je parkeert daar 24 uur, mag je hem dan 24 uur aan de lader laten hangen? :)
Al laat je 'em 3 weken staan, netjes is anders maar goed, het kan.
Alleen opletten of er geen tijds-tarief van toepassing is op de laadpaal anders wordt het heel duur.

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zjanzjak schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:34:
[...]

Alleen opletten of er geen tijds-tarief van toepassing is op de laadpaal anders wordt het heel duur.
Als primair 'thuislader' boeit 't mij niet, ik zal nooit in een parkeergarage gaan laden, want in 't algemeen is 't 50-150% duurder dan snelladen met een abonnement, en 3-4x duurder dan thuisladen. Als het nou een uitzonderingslokatie is met daadwerkelijk goedkoop laden, dan zal de vraag misschien ook wat hoger zijn, en dan is 't eerder een probleem. Maar ik heb nog niet echt parkeergarages gezien waar 't laden minder dan 60ct/kwh kost.

• Zjanzjak
markjanssen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:54:
Als primair 'thuislader' boeit 't mij niet, ik zal nooit in een parkeergarage gaan laden, want in 't algemeen is 't 50-150% duurder dan snelladen met een abonnement, en 3-4x duurder dan thuisladen. Als het nou een uitzonderingslokatie is met daadwerkelijk goedkoop laden, dan zal de vraag misschien ook wat hoger zijn, en dan is 't eerder een probleem. Maar ik heb nog niet echt parkeergarages gezien waar 't laden minder dan 60ct/kwh kost.
Zelfde verhaal hier. Enige keren dat ik in een parkeergarage heb geladen is als ik naar kantoor ging. Openbare garage met 60 laadpunten, en ik kon laden voor 25 cent, wat destijds goedkoper was dan thuis. Inmiddels is het thuis veel goedkoper en is het tarief in de garage nu op zijn goedkoopst meer dan 50 cent. En zo is het in vele parkeergarages, die enkele uitzondering daargelaten.

Maar goed, vraagsteller vroeg of je 24 uur mocht laden in een parkeergarage, en dat kan dus. ;)
Ben vooralsnog geen borden oid tegengekomen waarbij stond dat er een maximale laadtijd is in een parkeergarage. Tenminste, niet de garages waar ik dan wel eens sta (ik laad alleen niet).

• Pr088
[...]

Er zijn veel dingen die mogen, je moet je wel afvragen of je het ook netjes vindt. Je houdt ook een laadpaal potentieel bezet voor een ander.

• janssenben
  • Laatst online: 14-11 12:21
Daar zie ik wel welke passen geadviseerd worden, maar de DKV pas staat hier niet tussen? en daarbij, je kan wel selecteren op +80% dekking voor landen, maar vergelijken wat de dekking is om aanvullende dekking te krijgen lijkt niet mogelijk, of kijk ik verkeerd?

• Zjanzjak
Pr088 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:47:
Er zijn veel dingen die mogen, je moet je wel afvragen of je het ook netjes vindt. Je houdt ook een laadpaal potentieel bezet voor een ander.
Ehm....

• Pr088
Over je reactie heen gelezen. Excusez moi

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er een laadpas te vinden die nagenoeg geen opslag op het CPO tarief zeten geen opstartkosten?
Als ik op laadpastop10 kijk lijkt ecotap erg goedkoop met CPO +0,02

Wat ik niet zeker weet.. hier kun je toch bij nagenoeg alle palen terecht toch? Of alleen ecotap zelf?

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
greatgonzo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:28:
Is er een laadpas te vinden die nagenoeg geen opslag op het CPO tarief zeten geen opstartkosten?

Wat ik niet zeker weet.. hier kun je toch bij nagenoeg alle palen terecht toch? Of alleen ecotap zelf?
OVO: met een Light Boost abonnement (EUR 2/maand) heb je geen starttarief en 10% korting op het laadtarief.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:32
Dat staat toch gewoon bij de informatie over de laadpas op laadpastop10?

• MichielFRL
  • Laatst online: 13:17
[...]

Ik weet er hier in de buurt alleen 1 bij Lettelberterpetten van het Groningse Landschap

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Pr088

Electroverse

• boyette
En ovo
En Greenchoice
En tango

Maar niet altijd overal

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

greatgonzo

schit-te-rend!

boyette schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:10:
[...]

En ovo €2,00 maandkosten
En Greenchoice €0.40 opstartkosten
En tango €0,35 opstartkosten

Maar niet altijd overal

• daemonix
  • Niet online
Voor niets gaat de zon op. Je weet wat 'commercieel' betekent?

[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 08-11-2025 18:21 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Allego kost nog maar 48ct/kWh in Leiden met Elektroverse. Dat was geloof ik tot voor kort 69ct, en andere apps/passen zijn ook nog duurder of hebben kleeftarieven.

Daarmee is op straat laden voor mij weer een optie (in plaats van hopen op een plek naast mijn tuin om aan de granny charger te hangen). Ik ben benieuwd of dit de start is van een dalende trend bij meer aanbieders nu er meer laadpalen bij zijn gekomen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
Afgelopen weekend een rit van 1700 kilometer door Duitsland gemaakt en uitsluitend gebruikgemaakt van IONITY-snelladers met een abonnement. Dat heeft een erg goede indruk achtergelaten.

In Duitsland, het thuisland van IONITY, zijn ze op veel locaties te vinden, vaak ook op plekken waar je direct iets kunt eten. De route heb ik uitgestippeld met de ABRP-app.

Wat ik alleen jammer vind aan ABRP, is dat je in de instellingen niet specifiek kunt filteren op bepaalde snellaadnetwerken zoals IONITY. Of zie ik iets over het hoofd?

• BartjeV
  • Laatst online: 17:12
DeJurist schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:33:
Wat ik alleen jammer vind aan ABRP, is dat je in de instellingen niet specifiek kunt filteren op bepaalde snellaadnetwerken zoals IONITY. Of zie ik iets over het hoofd?
Bij staat dat in de instellingen onder Chargers & Networks | Avoid and prefer
Daar begin je vervolgens met het typen van de naam van het netwerk en dan verschijnt het vanzelf. Bij mij staat Ionity met een dubbele duim. Als ik vervolgens mijn routes plan dan komen er toch andere aanbieders in het lijstje en die verwijder ik op een vergelijkbare manier een voor een met een exclusion. Je moet er wel wat mee spelen. Er komen even goed nog wel eens suggesties voor een ander netwerk terwijl er binnen zo'n 50 km wel een Ionity station ligt.

• DeJurist
BartjeV schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:49:
[...]

Bij staat dat in de instellingen onder Chargers & Networks | Avoid and prefer
Daar begin je vervolgens met het typen van de naam van het netwerk en dan verschijnt het vanzelf. Bij mij staat Ionity met een dubbele duim. Als ik vervolgens mijn routes plan dan komen er toch andere aanbieders in het lijstje en die verwijder ik op een vergelijkbare manier een voor een met een exclusion. Je moet er wel wat mee spelen. Er komen even goed nog wel eens suggesties voor een ander netwerk terwijl er binnen zo'n 50 km wel een Ionity station ligt.
Dit is bijna niet te doen. Er zou een filter moeten zijn waarmee je zelf kunt aangeven welke laadstations je wél wilt zien, in plaats van dat alles standaard zichtbaar is en je ze één voor één moet verbergen. Het zijn er zo veel.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:51
Maar in de Ionity app kun je ook prima een route laten maken, dan zul je alleen zelf moeten uitvissen of je ergens kunt eten etc.
Maar met laadlocaties die bij een autohof zitten, klopt dat wel.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• DeJurist
Peter-036 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:28:
Maar in de Ionity app kun je ook prima een route laten maken, dan zul je alleen zelf moeten uitvissen of je ergens kunt eten etc.
Maar met laadlocaties die bij een autohof zitten, klopt dat wel.
Dat weet ik, maar ik had gehoopt dat je alles via ABRP kon doen, wat nu heel omslachtig is.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:51
Iemand toevallig nog recent in Mechelen aan de laadpaal gehangen. Ik ga binnenkort een weekend die kant op en zet de EV in een parkeergarage (Zandpoortvest) aan de laadpaal van Blink Charging Europe. Ik lees in een oude post hier een via AI op Google dat er een rotatie tarief/idle fee van toepassing is tussen 08.00u-20.00u.

Vraag: klopt dit nog?

• RigolleM
FJP84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:56:
Iemand toevallig nog recent in Mechelen aan de laadpaal gehangen. Ik ga binnenkort een weekend die kant op en zet de EV in een parkeergarage (Zandpoortvest) aan de laadpaal van Blink Charging Europe. Ik lees in een oude post hier een via AI op Google dat er een rotatie tarief/idle fee van toepassing is tussen 08.00u-20.00u.

Via de Shell Recharge app zie ik een blokkeringskost van € 0,10
Tarieven Chargemap Pass:
0,22 € per sessie
0,506 € per kWh
0,014 € per minuut voor opladen
Toeslag als uw voertuig aan de lader blijft zonder op te laden, 0,04 € per minuut tussen 8u00 en 20u00

• Puppetmaster
  • Nu online
DeJurist schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:45:
[...]

Dat weet ik, maar ik had gehoopt dat je alles via ABRP kon doen, wat nu heel omslachtig is.
Wat is er omslachtig aan het aangeven dat je bij ionity wilt laden (zoals hierboven) en ABRP dan ook een route met alleen ionity toont?

Alleen als de stint niet zonder een ander netwerk te doen is toont hij een andere erbij. Dat is beter dan een onhaalbare route imo. ;)

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Kan ik als Belg een laadpas aanvragen bij ANWB? En bij Maingau? Ik heb het bij die laatste geprobeerd maar het lukte me niet de juiste adresgegevens in te vullen.

En bestaat er een app die al je laadpassen verzamelt en per laadpunt de goedkooopste prijs toont?
Of gewoon een map met alle laadpunten in de buurt en ze dan sorteert volgens prijs?

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
FJP84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:56:

daar heb ik op 13 april gestaan (specifiek die garage), van 07:39-10:07u, €16,70 voor 25,95 kWh, betaald met Shell Recharge. Veel nieuwe laadpalen, die toen nog niet waren ingeschakeld (zal nu wel zijn neem ik aan). is iets van €0,63 per kWh, volgens mij geen idle fee (mag ook wel voor dit tarief).

What's in the case?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt dit toch gewoon in de apps opzoeken? Wij weten niet welke passen je hebt, en dit wisselt per laadpasaanbieder.

En waarom zou je aannames maken over de vraag of er al dan niet een kleeftarief zou moeten zijn obv het laadtarief als je in de app van Shell Recharge gewoon kunt zien dat dat tarief 10ct/min is na 4 uur?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-11 19:11
Voor wie issues had met het aanvragen van een Shell laadpas. Dit is mij zojuist via de nieuwe Shell app gelukt!

• RigolleM
Dubbel!

[ Voor 98% gewijzigd door RigolleM op 12-11-2025 09:20 ]

• Tommie12
LightLuke schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:55:
Voor wie issues had met het aanvragen van een Shell laadpas. Dit is mij zojuist via de nieuwe Shell app gelukt!
Ik heb die app ook, maar het zoeken van een adres en dan een laadpaal in de buurt is gewoon héél slecht geimplementeeerd...

• Zjanzjak
Tomovich schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:02:
Kan ik als Belg een laadpas aanvragen bij ANWB?
Volgens mij wel maar probeer het uit zou ik zeggen.
En bij Maingau? Ik heb het bij die laatste geprobeerd maar het lukte me niet de juiste adresgegevens in te vullen.
Kan, via omweg;
https://elektrischeautova...-een-maingau-laadpas-aan/
En bestaat er een app die al je laadpassen verzamelt en per laadpunt de goedkooopste prijs toont?
Of gewoon een map met alle laadpunten in de buurt en ze dan sorteert volgens prijs?
The one million dollar question. Kort: Nee.
Er zijn wat apps (Go-Charge voor Nederland bijvoorbeeld) die het proberen maar ik vind het erg ondermaats.

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Moet ik een account aanmaken of een laadkaart in de Maingau shop aankopen?

Er staat wel vermeld dat er geen kaarten buiten Duitsland verzonden worden:
Achtung: Der Versand der Ladekarte erfolgt per Brief, eine Nachverfolgung ist leider nicht möglich. Aufgrund des Sendungsformates kann dieser Artikel nicht an Packstationen geliefert werden. Bitte beachten Sie außerdem, dass der Brief nur innerhalb Deutschlands versendet werden kann. Die Lieferung erfolgt getrennt zu weiteren Bestellungen im MAINGAU Onlineshop.
Is er een verschil tussen een ANWB laadpas voor privé en zakelijk, afgezien van facturering? Zijn er hier gebruikers die de ANWB-laadpas zakelijk met Belgisch BTW-nummer gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Tomovich op 12-11-2025 13:33 ]

• JBarn
  • Laatst online: 17:33
Ja, in ABRP kan dit. Ik weet alleen niet hoe up to date hun informatie is.

Het automatisch verkiezen van de goedkoopste laadpaal in de buurt kunnen alle apps die ik heb geprobeerd nog niet. Dat blijft handwerk

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:47
JBarn schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:01:
[...]

Het automatisch verkiezen van de goedkoopste laadpaal in de buurt kunnen alle apps die ik heb geprobeerd nog niet. Dat blijft handwerk
kan TAP dit niet? https://tapelectric.app/nl/laadpaal-app/.

• Zjanzjak
Niet, net zoals bij de andere apps die dit trachten. :)
Zelfde antwoord als bovenstaand.
Bij sommige laadpunten staat soms ook nog eens 'Complexe prijs'.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Helaas klopt ABRP vaak niet qua prijs, is me opgevallen.

• daemonix
  • Niet online
Steeffoon schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:12:
[...]

Helaas klopt ABRP vaak niet qua prijs, is me opgevallen.
Het is ook niet echt goed bij te houden...

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:19
Iemand bekend met iPlanet in Italie?
Ik zie waar ik heenga best een paar 400kW palen (zelfs erg dichtbij mn hotel) maar geen idee welke pas hier werkt.

Pay per use ziet er "OK" uit (79 cent ipv de 1 EUR die BeCharge vaak rekent)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:23
4v4t4r schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:09:
Iemand bekend met iPlanet in Italie?
Ik zie waar ik heenga best een paar 400kW palen (zelfs erg dichtbij mn hotel) maar geen idee welke pas hier werkt.

Pay per use ziet er "OK" uit (79 cent ipv de 1 EUR die BeCharge vaak rekent)
Bij Electroverse kun je filteren op deze aanbieder: https://electroverse.com/map#filters
Zou in elk geval met hun pas moeten werken

• Pr088
TAP doet een goede poging, maar is verre van compleet. Er is helaas geen enkele goede complete vergelijkingstool.

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:55
Wie heeft er ook problemen met het aanvragen van de totalenergies e card?

• MichielFRL
  • Laatst online: 13:17
taylor schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:52:
Wie heeft er ook problemen met het aanvragen van de totalenergies e card?
Total Energies heeft in Nederland geen laadpas. Welke pas bedoel je precies?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:51
Heb altijd gebruikgemaakt van de Charge Assist app, op een Total Energie laadpaal. Voordeel je kon priority charge activeren zodat hij altijd blijft doorladen. Ivm een werkbus heb ik altijd een volle accu nodig. Helaas heb ik een nieuwe laaddruppel gekregen Nu krijg ik de melding in de app bij toevoegen van een Ev-Laadpas "deze kaart wordt niet ondersteund". Tot gisteren heeft het altijd gewerkt. Hebben meer mensen het probleem dat ze geen laadpas kunnen toevoegen? Ik heb mail naar charge assist gestuurd, krijg mail terug dat ze het druk hebben en niet gaan reageren op individuele gevallen. Ook Total Energie kan niet verder helpen, en Travelcard waar de laaspas van is kunnen ook niks. Erg handig die slimme laadpalen, en geen volle accu de volgende dag.

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:55
MichielFRL schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:53:
[...]

Total Energies heeft in Nederland geen laadpas. Welke pas bedoel je precies?
De normale laadpas zoals elk andere.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

taylor schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:41:
[...]

De normale laadpas zoals elk andere.
Die is er, als ik het goed lees, in NL alleen voor zakelijke gebruikers en niet voor particulieren. Dus de vraag blijft valide; welke laadpas van Total probeer je aan te vragen?

Of heb je problemen met een generieke laadpas (zoja: welke?)aan te vragen die werkt bij o.a Total?

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 15-11-2025 08:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 235 236 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2