Tesla past de prijzen elk jaar aan aan de hand van de seizoenen. De prijzen zijn nu inderdaad wel erg hoog overdag, maar in de daluren nog goed te doen (ik zie € 0,37).Headshot_NL schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:16:
De afgelopen jaren gebruikte ik meestal Tesla voor het snelladen. Als ik op reis ging nam ik een abbo om zo wat voordeliger uit te zijn.
Nu de prijzen een stuk zijn gestegen lijkt dit nog steeds de goedkoopste optie. Ondertussen mijn andere apps eens doorgelopen en meestal betaal je toch wel over de 55 cent, eerder richting de 70 cent per kWh bij een snellader. Is er nog een alternatief in Nederland die voordelig is om af en toe te snelladen? Dus zonder abonnement?
Tesla was eerder zo tegen de 30 cent per kWh, eerder zelfs eronder, maar dat is aan het verdubbelen. Geen groot probleem, maar regelmatig moet ik 60-70 kWh laden en dan kan het best een verschil maken. Alleen een abbo bij Tesla of Ionity kan dan weer niet uit.
Qua goedkopere opties heb je alles in beeld dat ik ken, een Ionity-abonnement (al dan niet via MyRenault) is aantrekkelijk. Het Power-abonnement kost € 12 per maand en daarmee krijg je € 0,32 korting per kWh. Dat heb je dus terugverdiend na 37,5 kWh. Als het vaker gebeurt dat je moet snelladen en/of je gebruikt het ook voor vakanties, kan een jaarabonnement van € 100 nog aantrekkelijk zijn. Dat heb je terugverdiend na 312,5 kWh.
PS. Het Ionity Motion-abonnement is goedkoper dan het Ionity Power-abonnement als je tussen 27,2 kWh en 60 kWh snellaadt per maand.
[ Voor 4% gewijzigd door Nova163 op 28-10-2025 16:25 ]
/f/image/LpiMPHD4rSnPyLMNx8I5LSKr.png?f=fotoalbum_large)