Die tragere laders hebben niet dat goedkope tarief. Ik gebruik dat goedkope weekendtarief al de laatste weken. Werkt prima en eindelijk ook een app voor Leap. Ik merk wel dat het in het weekend al wat drukker wordt in de avondmcduck schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:35:
Iemand de nieuwsbrief van LaadpasTop10 al gelezen?
Meest opvallende nieuws is dat Leap24 nu blijvend (snel)laden in het weekend gaat aanbieden voor €0,24/kWh. Alléén in combinatie met hun laadpas (abonnement) van €5 per maand. Door de week is het dan €0,44/kWh.
https://leap24.eu/ev-rijd...-transparantie-bij-laden/
In mijn geval wordt het nu best aantrekkelijk om dat abonnement te nemen, omdat ik een Leap24 hier in Leeuwarden redelijk dicht bij huis heb! In de periodes dat ik niet zoveel rijd, laad ik meestal toch maar rond 1x per week (in de straat), gewoon zodra de accu rond 10-20% komt. Ik zou mijzelf best kunnen aanleren om dan voornamelijk in de weekenden goedkoop bij Leap24 te laden. Enige nadeel zou zijn dat ik dan altijd snellaad, wat net iets minder goed is voor de accu op langere termijn (hoewel er ook veel mensen zijn die uitsluitend Superchargen met exact dezelfde degradatie). Maar Leap24 heeft daar geloof ik ook tragere Level2 laders heeft, dan zou ik tussentijds even naar huis moeten lopen.
Dus de gewone AC laders van Leap24 hebben niet dit nieuwe €0,24/kWh tarief? Da's wel balen en vreemd!Gonger schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:21:
[...]
Die tragere laders hebben niet dat goedkope tarief. Ik gebruik dat goedkope weekendtarief al de laatste weken. Werkt prima en eindelijk ook een app voor Leap. Ik merk wel dat het in het weekend al wat drukker wordt in de avond
Dan moet ik nog eens goed overwegen of dat abonnement voor mij wel de moeite waard is. Mijn idee was om gewoon in de weekenden daar te gaan laden aan een AC paal, even naar huis lopen en vervolgens weer ophalen. Dan heeft het zeker geen zin om altijd te gaan DC-fastchargen, helemaal niet in de winter met compleet koude accu. Tijdens lange trips is DC superchargen geen probleem, dan is de accu lekker warm. Ik weet dat de auto zelf het DC-laadvermogen limiteert als de accu niet warm genoeg is, maar het idee van een hogere kans op meer degradatie in de winter spreekt mij niet zo aan. Zelf nog nooit snelladen gedaan met echt koude accu, misschien eerst maar eens proberen tot hoeveel kW hij hem dan knijpt.
Ik kan die goedkopere prijs alleen terugvinden bij DC laden. Bij de AC laders staan ook vrijwel altijd de taxi busjes van Witteveen. Ik denk dat ze een deal met Leap hebben.mcduck schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:11:
[...]
Dus de gewone AC laders van Leap24 hebben niet dit nieuwe €0,24/kWh tarief? Da's wel balen en vreemd!
Ergens is het idd wel vreemd dat het niet voor de AC laders geldig is. Maar mij hoor je niet klagen. Ik laad ieder weekend lekker op.
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2