Stefannn schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:48:
[...]
Ik heb een paar maanden terug iemand “zonder app” geholpen bij een Ionity lader in uk. Toen was het onmogelijk om te laden zonder Ionity account aan te maken.
Aangezien dat de primaire gebruiks modus is werkt dat overigens “altijd”. Wel zorgen dat je creditcard gekoppeld is. Anders krijg je het niet aan de praat (mijn eerste EV ervaring). Zelfs als dat je overkomt ga je in Duitsland geen probleem krijgen. Je vindt zeer zeker een paal die wel een bankpas slikt.
Eerste trip is een beetje eng, hebben we allemaal gehad. Eerste trip marge van 100km of zou aanhouden. Je leert het vanzelf en dan durf je lagere marges aan te houden.
Qua bereik enzo ben ik niet bang, met regelmaat mijn partner in onze ICE bang gemaakt met naaldje op de vloer en <15km over volgens de boordcomputer

Ik wil alleen zeker weten kunnen laden

En ik heb erop gezocht maar ik kon geen kaart vinden waarop ik kan filteren op betalen met pinpas. Ik heb ook al met ABRP gepland en ik heb een stop van 13 minuten en een stop van 9 minuten nodig. Ik denk dat ik er lekker 2x 15 minuten van maak ofzo (of nog iets langer in combinatie met eten ofzo) zodat ik lekker met 120km/u kan kachelen.
Voor Ionity heb ik het duurste abo genomen; 7 euro de eerste maand en dan kan ik met 39 cent laden, dat heb ik er in die ene rit wel uit. Dus CC is gekoppeld. Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.
Edit: naar aanleiding van de feedback ook nog bij Tap cc gekoppeld. Dan moet ik er morgen wel komen denk ik. Is inderdaad een mooie app.
[
Voor 5% gewijzigd door
JT op 22-04-2025 18:03
]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning