[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 212 ... 214 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:27
koboy schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:18:
[...]

Daarom begon ik ook met aan te geven dat ik niet paraat heb welke AC laders in Den Haag/Amsterdam met welke pas het goedkoopste zijn.
Hangt er ook van af hoe erg hij op de centen zit. Genoeg hier die gaan laden bij Tesla ipv SGZH1....
De Allego optie was meer om perspectief te bieden voor onderweg naar/van huis. Is volgens mij qua prijs vergelijkbaar met AC laden in Den Haag of Amsterdam.
Hier in Leiderdorp zou ik gek zijn om AC te laden, dus gaat hij om te overbruggen naar donderdag even aan de DC lader zo.
Is er een manier sgzh1 palen terug te vinden? Hoe herken je ze tussen de sgzh2 palen?

Wij gaan morgen naar Drenthe, moet ik daar nog ergens op letten? Is er een manier om daar goedkoop te laden?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 22-04-2025 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:22
Tweak_ers schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:24:
[...]

Is er een manier sgzh1 palen terug te vinden? Hoe herken je ze tussen de sgzh2 palen?

Wij gaan morgen naar Drenthe, moet ik daar nog ergens op letten? Is er een manier om daar goedkoop te laden?
De vorige concessiepalen (Groningen en Drenthe samen) waren van Allego: met de meeste 'gewone laadpassen' die een CPO-tarief rekenen kom je rond de €0,47 uit. De nieuwe concessie (sinds vorig jaar) is gewonnen door Equans en vergelijkbaar op prijs, ik geloof zo'n € 0,45.
Goedkoper dan dat wordt het in de regel niet, de meeste (ik schat 80%) valt binnen deze concessies.

Uitkijken op vakantieparken, daar schijnen in Drenthe nog wel eens schofterige tarieven (€0,70+) voorbij te komen.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:50

Red Boll

Kick Ass!

Tweak_ers schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:24:
[...]
https://nl.chargemap.com/networks/equans-sgzh-10

Hier in de buurt heeft de sgzh1 paal vaak een verlichte cirkel die de laadstatus aan geeft.
De sgzh2 palen hebben een soort klein zonnetje die de status aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Red Boll schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:02:
[...]

https://nl.chargemap.com/networks/equans-sgzh-10

Hier in de buurt heeft de sgzh1 paal vaak een verlichte cirkel die de laadstatus aan geeft.
De sgzh2 palen hebben een soort klein zonnetje die de status aangeeft.
klopt vanuit mijn huis zie ik een 1 en 2 paal .. 1 paal is groot blauw als tie aan het laden is.. in de verte zie ik klein blauw lampje .. en natuurlijk kun je in de app zien (ovo / elektroverse) kijken .. en zie je het aan de prijs ..hier in schiedam 39 (1) en 48c (2) met 10% boost voor 2euro/m van OVO betaal ik 35c & 44c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36
nathalia schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:57:
Voor iedereen die met z'n EV door België rijdt: gratis laden bij het BP laadstation aan afrit Geel Oost (tussen Antwerpen en Hasselt). Je kunt hier gratis laden tot 15 mei aanstaande.
Heb je daar iets meer informatie over, hoe gaat dat gratis laden in z'n werk?
Heb je er nog een bepaalde app of laadpas voor nodig?
Ik kom er volgende week langs maar kan er helemaal niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:49
lfah2000 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:19:
[...]

De shell recharge pas blijft. Het account ook. Alleen de palen die shell in beheer heeft gaan over naar 50five. Als je een eigen paal hebt gaat er iets veranderen.
Ik denk dat alles duurder wordt. Die 50five pas is heel duur op laadpalen.
Ik krijg Shell Recharge al weken niet te pakken. Het belmenu draait rond in cirkels en inloggen lukt niet. Nieuw wachtwoord aanmaken kan ook al niet. Het is een groot drama, en vooral vervelend omdat ik volgende week op vakantie wil en dan deze pas goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:38
DDDikkiedik schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:53:
[...]
Ik krijg Shell Recharge al weken niet te pakken. Het belmenu draait rond in cirkels en inloggen lukt niet. Nieuw wachtwoord aanmaken kan ook al niet. Het is een groot drama, en vooral vervelend omdat ik volgende week op vakantie wil en dan deze pas goed kan gebruiken.
Misschien beter een heel nieuw account aanmaken dan, met een ander emailadres? Ik dacht dat de nieuwe laadpassen vrij snel verstuurd werden door Shell Recharge.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
[...]

Inloggen in de app werkt hier ook al weken niet, maar in de browser werkt het nog wel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:51
guido66 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:45:
[...]

Inloggen in de app werkt hier ook al weken niet, maar in de browser werkt het nog wel.
Net ff een poging gedaan en dat lukte, moest wel twee verificatiestappen doen voordat ik weer was ingelogd.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:55
tormentor1985 schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:25:
[...]

Ik zag volgens mij onlangs in dit topic een filmpje voorbij komen waar ze simpelweg accu's hebben geladen en ontladen. Ze deden dit van 0-25%, 0-50%, 0-75%, 0-100% en 75%-100%. De cycli bleven gelijk en de 75% naar 100% was het slechtste en de 0-25% het beste. Dit betrof wel LFM accu's. Met NMC schijnt het weer anders te zijn.
Gaat waarschijnlijk over snelladen en dus in deze context niet relevant.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:41
ASW1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:44:
[...]

Heb je daar iets meer informatie over, hoe gaat dat gratis laden in z'n werk?
Heb je er nog een bepaalde app of laadpas voor nodig?
Ik kom er volgende week langs maar kan er helemaal niets over vinden.
Gewoon paal activeren en inpluggen. Je hebt er geen laadpas voor nodig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI-pDcdoCDq7Jrvc_r5Fm80XlO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NC0mRsq30qcurJL2C58y7BC.jpg?f=fotoalbum_large

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:52
Slinnenb schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:50:
[...]

Korte update:
Nu twee keer geladen bij Ionity. Zonder veel problemen kunnen starten met de Mobilize pas. Netjes alles afgeschreven met de gekoppelde creditcard. Tarief €0,39
Bij ons hetzelfde, afgelopen vrijdag naar Italië gereden en alleen bij Ionity geladen. Bij het afsluiten van het abonnement een nieuwe pas gekregen maar continu de oude pas gebruikt. Wij hebben een Mastercard gekoppeld aan de Mobilize pas

Door een mede-lader ben ik er op gewezen dat het tarief 0,39 is als je met een bankpas betaalt. Dit was bij Bruchsal 2 in Duitsland, ik moet op de terugweg kijken of dit overal is.

[ Voor 3% gewijzigd door LT1970 op 22-04-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 21:49

JT

VETAK y0

Morgen de EV ophalen in Duitsland, ik moet 450km rijden. Ik heb een Vattenfalpas en heb de Ionity-app. Ik zocht nog waar je bij Ionity in Duitsland kan laden met pinpas, als backup maar ik kon dit niet vinden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Komende zomer ga ik op reis met de EV naar Spanje en ik zie dat er in de buurt van ons logement een aantal palen beschikbaar zijn die via Iberdrola een pak goedkoper zijn dan de meer gangbare passen die ik al ben tegengekomen.
Echter lijk ik me niet te kunnen registreren, ik krijg telkens de melding: “You are already a public charging user”
Iemand die dit ook al voorgehad heeft en een idee heeft hoe ik dit in orde kan krijgen?
Ik heb de support al gecontacteerd, maar die lijken op een Spaans tempo (nog niet) te werken de afgelopen dagen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:50
JT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:36:
Morgen de EV ophalen in Duitsland, ik moet 450km rijden. Ik heb een Vattenfalpas en heb de Ionity-app. Ik zocht nog waar je bij Ionity in Duitsland kan laden met pinpas, als backup maar ik kon dit niet vinden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden?
Ik heb een paar maanden terug iemand “zonder app” geholpen bij een Ionity lader in uk. Toen was het onmogelijk om te laden zonder Ionity account aan te maken.
Aangezien dat de primaire gebruiks modus is werkt dat overigens “altijd”. Wel zorgen dat je creditcard gekoppeld is. Anders krijg je het niet aan de praat (mijn eerste EV ervaring). Zelfs als dat je overkomt ga je in Duitsland geen probleem krijgen. Je vindt zeer zeker een paal die wel een bankpas slikt.
Eerste trip is een beetje eng, hebben we allemaal gehad. Eerste trip marge van 100km of zou aanhouden. Je leert het vanzelf en dan durf je lagere marges aan te houden.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
LT1970 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:31:
[...]

Bij ons hetzelfde, afgelopen vrijdag naar Italië gereden en alleen bij Ionity geladen. Bij het afsluiten van het abonnement een nieuwe pas gekregen maar continu de oude pas gebruikt. Wij hebben een Mastercard gekoppeld aan de Mobilize pas

Door een mede-lader ben ik er op gewezen dat het tarief 0,39 is als je met een bankpas betaalt. Dit was bij Bruchsal 2 in Duitsland, ik moet op de terugweg kijken of dit overal is.
Over Zwitserland gereden?
Zo ja, wat was daar de prijs met Mobilize bij Ionity?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Stefannn schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:48:
[...]

Ik heb een paar maanden terug iemand “zonder app” geholpen bij een Ionity lader in uk. Toen was het onmogelijk om te laden zonder Ionity account aan te maken.
Aangezien dat de primaire gebruiks modus is werkt dat overigens “altijd”. Wel zorgen dat je creditcard gekoppeld is. Anders krijg je het niet aan de praat (mijn eerste EV ervaring). Zelfs als dat je overkomt ga je in Duitsland geen probleem krijgen. Je vindt zeer zeker een paal die wel een bankpas slikt.
Eerste trip is een beetje eng, hebben we allemaal gehad. Eerste trip marge van 100km of zou aanhouden. Je leert het vanzelf en dan durf je lagere marges aan te houden.
Qua bereik enzo ben ik niet bang, met regelmaat mijn partner in onze ICE bang gemaakt met naaldje op de vloer en <15km over volgens de boordcomputer :+ Ik wil alleen zeker weten kunnen laden :P En ik heb erop gezocht maar ik kon geen kaart vinden waarop ik kan filteren op betalen met pinpas. Ik heb ook al met ABRP gepland en ik heb een stop van 13 minuten en een stop van 9 minuten nodig. Ik denk dat ik er lekker 2x 15 minuten van maak ofzo (of nog iets langer in combinatie met eten ofzo) zodat ik lekker met 120km/u kan kachelen.

Voor Ionity heb ik het duurste abo genomen; 7 euro de eerste maand en dan kan ik met 39 cent laden, dat heb ik er in die ene rit wel uit. Dus CC is gekoppeld. Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.

Edit: naar aanleiding van de feedback ook nog bij Tap cc gekoppeld. Dan moet ik er morgen wel komen denk ik. Is inderdaad een mooie app.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 22-04-2025 18:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:08
Dat is vreemd, ik lees louter supergoede berichten hierover: https://nl.trustpilot.com/review/shellrecharge.com

Succes! :+
stanny schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:48:
Komende zomer ga ik op reis met de EV naar Spanje en ik zie dat er in de buurt van ons logement een aantal palen beschikbaar zijn die via Iberdrola een pak goedkoper zijn dan de meer gangbare passen die ik al ben tegengekomen.
Echter lijk ik me niet te kunnen registreren, ik krijg telkens de melding: “You are already a public charging user”
Iemand die dit ook al voorgehad heeft en een idee heeft hoe ik dit in orde kan krijgen?
Ik heb de support al gecontacteerd, maar die lijken op een Spaans tempo (nog niet) te werken de afgelopen dagen…
Volgens mij kan je je vraag beter hier stellen: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En daar is vast ook wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
nathalia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:59:
[...]

[Afbeelding]
Super dankjewel.
Zouden de andere BP laadpleinen ook met de actie meedoen of is het alleen deze locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
ASW1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:09:
[...]

Super dankjewel.
Zouden de andere BP laadpleinen ook met de sctie meedoen of is het alleen deze locatie?
dat is alleen in belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja uiteraard, maar dat was de vraag niet.
Is dit bij alle 3(?) de laadpleinen van BP in BE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:21
JT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:53:
[...]

Qua bereik enzo ben ik niet bang, met regelmaat mijn partner in onze ICE bang gemaakt met naaldje op de vloer en <15km over volgens de boordcomputer :+ Ik wil alleen zeker weten kunnen laden :P En ik heb erop gezocht maar ik kon geen kaart vinden waarop ik kan filteren op betalen met pinpas. Ik heb ook al met ABRP gepland en ik heb een stop van 13 minuten en een stop van 9 minuten nodig. Ik denk dat ik er lekker 2x 15 minuten van maak ofzo (of nog iets langer in combinatie met eten ofzo) zodat ik lekker met 120km/u kan kachelen.

Voor Ionity heb ik het duurste abo genomen; 7 euro de eerste maand en dan kan ik met 39 cent laden, dat heb ik er in die ene rit wel uit. Dus CC is gekoppeld. Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.

Edit: naar aanleiding van de feedback ook nog bij Tap cc gekoppeld. Dan moet ik er morgen wel komen denk ik. Is inderdaad een mooie app.
Gaat vast goed komen! Nog een extra tip als je een CC hebt: Tesla. Ff de app op je telefoon zetten en koppelen en je kunt laden. Die hebben meestal plekken met veel laadpunten, dus je grijpt niet snel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:04:
[...]

Volgens mij kan je je vraag beter hier stellen: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En daar is vast ook wat te vinden.
Ik volg dat topic ook, maar aangezien dit expliciet over laadpassen gaat, vond ik het zelf hier beter passen :)
In elk geval daar ook gevraagd. Hopelijk ergens iemand te vinden die raad weet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:50
[...]

Wat ik er eng aan vind is dat ik helemaal niks aan kan testen tot ik 450km van huis ben en met OV heen ga. Dus geen reservevervoer/hulp bij me.
Klopt,... beetje eng.
Maar....
1/ werkt waarschijnlijk gewoon.
2/ in "Duitsland", middelpunt van geciviliseerd Europa, kom je heel veel plekken tegen waar je met creditcard aan de paal kan betalen. Voor nieuwe snellandpalen is dat verplicht. Fatsned heeft dat in ieder geval.

Eerlijk gezegd denk ik dat het worst case scenario "een half uur extra is"

Funread van iemand die er 100x minder dan jij over na gedacht had: hier

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:20
ASW1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:27:
[...]

Ja uiteraard, maar dat was de vraag niet.
Is dit bij alle 3(?) de laadpleinen van BP in BE?
Loppem was voorzien tot 15 april.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 19:11
tormentor1985 schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:20:
[...]
Heftig. Same here in regio Haarlem. Electoverse nu op € 0,50 en bij TAP de prijs ook verhoogd naar € 0,4961 als ik de btw erbij reken met een abonnement.
@Arjan57 @hjs
Hier in de regio zie ik de 'Total' palen voor €0,45 bij Bump.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:25
Don Quijote schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:15:
[...]

Woon in Den Haag, werk in Amsterdam. Laden gebeurt veelal in die twee steden en de rest van Noord/Zuid-Holland en Utrecht. Auto is vanaf volgende week een Audi e-Tron 55.
In Amsterdam kan je bij de Equans laadpalen DC laden voor 32 cent per kWh (met de ChargeAssist app)
Dat is volgens mij een van de goedkoopste opties in Amsterdam. De Total laadpalen zijn duurder.
Maar ik weet niet of je in Amsterdam op straat gaat parkeren of bij een bedrijf in de garage.

Weet iemand waarom locatie Equans Schoorlstraat in Amsterdam 42 cent is en bijvoorbeeld Ilperveldstraat op 100 meter ernaast 32 cent ?
Die locatie Schoorlstraat is wel een nieuwere paal

[ Voor 20% gewijzigd door kevertje1977 op 23-04-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:18
kevertje1977 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:58:
[...]

In Amsterdam kan je bij de Equans laadpalen DC laden voor 32 cent per kWh (met de ChargeAssist app)
Dat is volgens mij een van de goedkoopste opties in Amsterdam. De Total laadpalen zijn duurder.
Maar ik weet niet of je in Amsterdam op straat gaat parkeren of bij een bedrijf in de garage.

Weet iemand waarom locatie Equans Schoorlstraat in Amsterdam 42 cent is en bijvoorbeeld Ilperveldstraat op 100 meter ernaast 32 cent ?
Die locatie Schoorlstraat is wel een nieuwere paal
Enige wat ik in app zie is in verschil in kW. Oudere Equans palen 11kW en deze 17kW; maar nogmaals zie ik alleen in app. Als vb deze: Moestuinlaan 38, 1036 KD, Amsterdam

[ Voor 3% gewijzigd door hopiconjo op 23-04-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:52
HansAuutB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:49:
[...]

Over Zwitserland gereden?
Zo ja, wat was daar de prijs met Mobilize bij Ionity?
Klopt, daar koste het €0,52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

geelers schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:28:
[...]

@Arjan57 @hjs
Dank je, ik heb gelukkig in de buurt nog wat Ibitricity palen staan, die doen op dit moment 0,37 met de 2,- boost van Ovo. Moet er alleen nog achter komen of ze nu wel of niet een plaktarief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 22:14
nathalia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:59:
[...]

[Afbeelding]
Top, ga 3 dagen overnachten in Meerhout. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 20:12
RaymondD schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:26:
[...]

Zijn die sessie's ooit in rekening gebracht? Ik heb het nu al 2x gehad. Sessie afgebroken door de kabel uit auto te trekken. De Allego laadpalen hier laten dan kabel los. Maar ik zie niks meer in de app en er is ook niets afgeschreven. Authorisatie op Paypal rekening is ook verdwenen.
Sorry voor beetje late reactie, kwam er niet echt aan toe. Heb net gecheckt, mijn sessie is wel in rekening gebracht. Misschien omdat ik creditcard aan heb gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:25
hjs schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:17:
[...]

Dank je, ik heb gelukkig in de buurt nog wat Ibitricity palen staan, die doen op dit moment 0,37 met de 2,- boost van Ovo. Moet er alleen nog achter komen of ze nu wel of niet een plaktarief hebben.
Denk dat ik daar ook maar op moet overstappen...

Overigens is er hier in de wijk één die via de QR op de paal 35ct lijkt te kosten. Bij geen enkele app (incl Shell) verder een afwijkende prijs tov de andere Ubitricity palen gezien (die verder duurder zijn). Iemand toevallig ervaring met iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDRlink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:15
@Domipost
Hier in Akersloot hetzelfde. Via de qr is de Ubitricity paal €0,35, via Shell €0,46 en de rest is €0,47 + startkosten. CPO zou volgens https://www.mra-e.nl/veelgestelde-vragen-over-opladen/ €0,35 moeten zijn maar er is geen laadpasaanbieder die daarbij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
Vreemd.. Ik zit in Zeist, dat valt volgens mij ook onder MRA-E, maar die prijzen van nieuwe palen waar ze het over hebben kom ik verder ook nergens tegen. Het valt me ook op dat er bij Total palen die tot een paar maanden geleden allemaal evenduur waren, nu verschillende prijzen gerekend worden (tussen ~46 en 53 cent, beetje afhankelijk van de pasaanbieder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
DDRlink schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:02:
@Domipost
Hier in Akersloot hetzelfde. Via de qr is de Ubitricity paal €0,35, via Shell €0,46 en de rest is €0,47 + startkosten. CPO zou volgens https://www.mra-e.nl/veelgestelde-vragen-over-opladen/ €0,35 moeten zijn maar er is geen laadpasaanbieder die daarbij in de buurt komt.
Als ik de MRA-E website goed lees geldt het € 0,35 tarief alleen voor nieuw geplaatste palen. Laadpalen die na 1 juli 2024 zijn geplaatst. De oudere palen kosten via bijvoorbeeld Shell € 0,47.

Is de hierboven genoemde laadpaal toevallig een recent geplaatst modelletje (zie foto op de MRA site)?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDRlink
@Pr088
Het is een nieuwe die €0,35 zou moeten zijn. Op de laadkaart https://laadkaart.mrae.nl/ (buurtweg Akersloot) staat hij ook op €0,35 als je hem aanklikt. Er zijn meerdere nieuwe Ubitricity palen in de buurt waar hetzelfde aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
DDRlink schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:26:
@Pr088
Het is een nieuwe die €0,35 zou moeten zijn. Op de laadkaart https://laadkaart.mrae.nl/ (buurtweg Akersloot) staat hij ook op €0,35 als je hem aanklikt. Er zijn meerdere nieuwe Ubitricity palen in de buurt waar hetzelfde aan de hand is.
Dus dit ligt aan de laadpasaanbieder, in dit geval Shell. ;w
Heb in mijn woonplaats maanden geouwehoer met de gemeente gehad omdat de prijsafspraken met E-Flux niet klopten (weliswaar maar 2 cent verschil)...

Wel een fijn tariefje trouwens € 0.35! _/-\o_ (in mijn regio Groningen/Drenthe inmiddels € 0,47)

[ Voor 8% gewijzigd door Pr088 op 24-04-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
DDRlink schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:26:
@Pr088
Hier precies hetzelfde inderdaad. Ook een nieuwe Ubitricity paal, volgens die kaart (handig, trouwens!) €0,35, maar bij alle laadpasaanbieders €0,42/41 (Ovo, Shell, Bump) of meer. Hoop dat dat nog gefixt gaat worden, ik zie dat er zo'n zelfde voor de deur komt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:34

GateKeaper

#1 Procastinator

Vliegvelden hebben ook een aantal laadpalen staan op hun parkeerplaatsen. Hebben jullie hem daar wel eens aan gehangen? Wij vliegen van 't zomer weer, en ik zit er over te twijfelen. Het lijkt me heerlijk om gelijk met een volle accu naar huis te kunnen rijden - ipv eerst een half uur bij Fastned te staan. Maar je auto 2 weken lang met een volgeladen accu laten staan schijnt ook niet goed te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HansAuutB
GateKeaper schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:19:
Vliegvelden hebben ook een aantal laadpalen staan op hun parkeerplaatsen. Hebben jullie hem daar wel eens aan gehangen? Wij vliegen van 't zomer weer, en ik zit er over te twijfelen. Het lijkt me heerlijk om gelijk met een volle accu naar huis te kunnen rijden - ipv eerst een half uur bij Fastned te staan. Maar je auto 2 weken lang met een volgeladen accu laten staan schijnt ook niet goed te zijn.
Het lijkt me ook behoorlijk niet-sociaal om een laadpaal 2 weken bezet te houden. Andere gebruikers zullen daar behoorlijk van balen.
Where-ever, de auto onnodig lang aan de laadpaal laten staan is not-done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Dat is toch heel simpel op te lossen. Je moet voor vertrek toch op tijd op het vliegveld zijn en dan hou je toch
rekening met file en vertraging, heb je die niet, dan kun je die tijd benutten om dichtbij het vliegveld te laden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

HansAuutB schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:27:
[...]

Het lijkt me ook behoorlijk niet-sociaal om een laadpaal 2 weken bezet te houden. Andere gebruikers zullen daar behoorlijk van balen.
Where-ever, de auto onnodig lang aan de laadpaal laten staan is not-done.
Gaat een beetje over de laadpaaletiquette, en dus tegen de topic warning in. Maar als er een laadpaal op schiphol langparkeren staat, mag je er toch op rekenen dat mensen er lang staan.
PeterZ(on) schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:32:
[...]
Dat is toch heel simpel op te lossen. Je moet voor vertrek toch op tijd op het vliegveld zijn en dan hou je toch
rekening met file en vertraging, heb je die niet, dan kun je die tijd benutten om dichtbij het vliegveld te laden.
En heb je die wel, dan ben je dus alsnog leeg. Vandaar mijn vraag; zouden jullie hem aan een laadpaal bij P3 Langparkeren hangen, of heb je dat al eens gedaan?

[ Voor 33% gewijzigd door GateKeaper op 24-04-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 19:11
geelers schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:28:
[...]

@Arjan57 @hjs
En per vandaag €0,54 :7

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik sta nu as we speak met de auto op Zaventem. Aan een paal, er zijn hele parking decks voorzien van type 2 stekkers. Het is juist de bedoeling idd om hem al die tijd aan de stekker te hebben. Ik heb via de tesla app de charge op 50 % gezet. De dag voor dat we terug vliegen schuif ik hem naar 100 ! Ideaal !!

166 blijkbaar, het leken er veel meer te zijn, ik heb zeker 2 etages gezien met allemaal laadpunten :

Charge & Fly @ Fast Zone P1, op de eerste verdieping – 166 laadpalen. Elke parkeerplaats heeft hier een laadpunt. Je parkeerplaats reserveren is dus gelijk ook je laadpunt reserveren.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDirect op 24-04-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
MrDirect schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:02:
[...]

Ik sta nu as we speak met de auto op Zaventem. Aan een paal, er zijn hele parking decks voorzien van type 2 stekkers. Het is juist de bedoeling idd om hem al die tijd aan de stekker te hebben. Ik heb via de tesla app de charge op 50 % gezet. De dag voor dat we terug vliegen schuif ik hem naar 100 ! Ideaal !!

166 blijkbaar, het leken er veel meer te zijn, ik heb zeker 2 etages gezien met allemaal laadpunten :

Charge & Fly @ Fast Zone P1, op de eerste verdieping – 166 laadpalen. Elke parkeerplaats heeft hier een laadpunt. Je parkeerplaats reserveren is dus gelijk ook je laadpunt reserveren.
Ja, maar dat zijn dus parkings waar je hooguit 1-2 dagen parkeert en niet 2 weken. Prijs van P1 is een pak hoger dan de andere parkings.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 20:57
Is er iemand met ervaring met de Equans AC laadpalen in Spijkenisse? Die moeten zoals ik begrijp 11 Kw (tot 17 kW afhankelijk van type paal) kunnen doen, maar ik heb nu reeds twee keer herhaaldelijk niet meer dan 7.5 kWh in ruim twee uur kunnen laden. Doen deze palen aan loadbalancing? Verder reageren ze niet altijd op aanbieden van de laadpaal of het starten via de app. Wij zijn nieuw in de wereld van Ev met onze Fiat 500e uit 2022, dus ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:27
[...]

Tesla app?
Dekking in Duitsland is heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:45
sebmar schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 06:23:
Is er iemand met ervaring met de Equans AC laadpalen in Spijkenisse? Die moeten zoals ik begrijp 11 Kw (tot 17 kW afhankelijk van type paal) kunnen doen, maar ik heb nu reeds twee keer herhaaldelijk niet meer dan 7.5 kWh in ruim twee uur kunnen laden. Doen deze palen aan loadbalancing? Verder reageren ze niet altijd op aanbieden van de laadpaal of het starten via de app. Wij zijn nieuw in de wereld van Ev met onze Fiat 500e uit 2022, dus ben erg benieuwd.
Ik ken de 500e niet, maar kan het zijn dat die een 1-fase boordlader heeft? In dat geval kom je niet verder dan 3,7 kW (230V*16A) laadvermogen, dus haal je 7,4 kWh per 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:11
Tazzy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:11:
Heb voor de laadpalen bij kantoor (omdat ze niet publiek zijn) nog geen methode gevonden om met de OVO Charge app te laden. Is daar een truukje voor wat ik nog niet door heb op een iphone?

Heb als fix een pas besteld, maar hoe lang duurt het gemiddeld ongeveer voor ik de pas in huis heb? Denk de 31e besteld?
Afgelopen dinsdag binnen, week of 3 was wel redelijk spot on. Komende week kijken of ie het wil doen met de e-flux laadpaal op het parkeer terrein van mijn werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59
Volgens een monteur hier was er één type paal dat aan loadbalancing deed. Is volgens mij nergens gecommuniceerd. Ik zal strak een foto van de paal maken. (er staan hier in de buurt 4 verschillende type palen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:34
Iemand enig idee hoe betrouwbaar de laadkaart optie is van ABRP voor Chargemap in Turkije?

Ik probeer de weg van de grens van Turkije tot onze stad te routen met mijn Tesla 3 i.c.m. Chargemap kaart.
ABRP zegt dat ik kan laden op de locaties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbypkyiqfo2_gy9QY7iJxNBoUFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DRglYWfZIgk3T8INcxF9y6yG.png?f=fotoalbum_large

ABRP zegt dit over een laadpunt bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnBrO4O5e2yU2LUpJd4QV436zQw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dsIgbmxK4tWS4kJ9leTVHVgN.png?f=fotoalbum_large

Maar via Chargemap app zie ik daar niets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7xTUEF0K1j4cw1_6pOZglplDLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWasx8SNCAsilV9YgJhXlUpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

koboy

Heb een idee voor een icon

Mijn eerste ervaring (in de buurt van Blijdorp) was vergelijkbaar, stevig geknepen laadpaal terwijl de zon volop scheen.
We laden nu al 1,5 jaar ongeveer 1x per week in Hoogvliet. De laaste sessies kan ik van zien dat daar keurig 11kW geladen is, die van daarvoor waren minder maar dat kan ook komen omdat er niet snel afgekoppeld is bij vol.
Wel had ik gisteren gedonder, en wilde hij aan de kant van de auto de (ANWB) pas niet accepteren. De andere kant deed het wel.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
koboy schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:58:
[...]

Mijn eerste ervaring (in de buurt van Blijdorp) was vergelijkbaar, stevig geknepen laadpaal terwijl de zon volop scheen.
We laden nu al 1,5 jaar ongeveer 1x per week in Hoogvliet. De laaste sessies kan ik van zien dat daar keurig 11kW geladen is, die van daarvoor waren minder maar dat kan ook komen omdat er niet snel afgekoppeld is bij vol.
Wel had ik gisteren gedonder, en wilde hij aan de kant van de auto de (ANWB) pas niet accepteren. De andere kant deed het wel.....
Pas accepteren aan de 'kant van de auto'? Als de laadkabel niet in jouw auto vergrendelt, dan ligt het mogelijk aan je auto, (vaker) niet aan de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
ingo92 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:44:
[...]

Ik ken de 500e niet, maar kan het zijn dat die een 1-fase boordlader heeft? In dat geval kom je niet verder dan 3,7 kW (230V*16A) laadvermogen, dus haal je 7,4 kWh per 2 uur.
Nee hij heeft een 3-fase AC boordlader, en zou dus (volgens Fiat) 11 kW moeten doen.
DC-snelladen doet ie met max. 85 kW en dat haalt hij inderdaad ook bij Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
koboy schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:58:
[...]

Waar staat die paal? Dan ga ik dat ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Pr088 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:00:
[...]

Pas accepteren aan de 'kant van de auto'? Als de laadkabel niet in jouw auto vergrendelt, dan ligt het mogelijk aan je auto, (vaker) niet aan de laadpaal.
De kant van de paal die naar de auto wijst. Paal staat op de grens van 2 vakken fileparkeren. Stekker in de andere aansluiting (wijzend naar het op dat moment lege vak) werkte wel.
Ding deed na aanbieden pas piep, toen heel lang groen knipperen en als afsluiter even rood knipperen ipv blauw voor opladen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

sebmar schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:37:
[...]

Waar staat die paal? Dan ga ik dat ook eens proberen.
De paal die gisteren problemen gaf? Oudelandseweg aan de Gadering kant.
Andere paal die we vaak gebruiken is Toscalaan hoek Nibelungenhof.
Wel oppassen, meer dan de helft van de palen is de nieuwe (duurdere) SGZH2 concessie. De 2 die ik noemde zijn SGZH1. Kun je ook zien aan het nummer dat er ergens op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 21:32
We hebben in de buurt enkele palen van Vattenfall staan, maar op 1 paal kun je niet zien hoeveel je hebt geladen en verschijnt de actie ook niet op de afrekening. Meer mensen die hier in het verleden ervaring mee hebben gehad? Tot nu toe laad ik al 2 maanden m'n auto tegen 0 euro.. ;) Ben vooral benieuwd of de rekening alsnog een keer komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:38
sebmar schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:36:
[...]
Nee hij heeft een 3-fase AC boordlader, en zou dus (volgens Fiat) 11 kW moeten doen.
[...]
Dan zou het (los van evt. afknijpen van de laadpaal) ook nog aan je laadkabel kunnen liggen, weet je zeker dat die 3-fase is?

Bij een 1-fase laadkabel ontbreken de onderste twee aansluitingen in de stekkers.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:21
webgangster schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:32:
We hebben in de buurt enkele palen van Vattenfall staan, maar op 1 paal kun je niet zien hoeveel je hebt geladen en verschijnt de actie ook niet op de afrekening. Meer mensen die hier in het verleden ervaring mee hebben gehad? Tot nu toe laad ik al 2 maanden m'n auto tegen 0 euro.. ;) Ben vooral benieuwd of de rekening alsnog een keer komt..
Dit heb ik ook een jaar lang gehad icm een specifieke laadkaart. Totdat de paal in storing ging en na reparatie m'n voordeel weg was:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebmar
Wesco schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:39:
[...]

Dan zou het (los van evt. afknijpen van de laadpaal) ook nog aan je laadkabel kunnen liggen, weet je zeker dat die 3-fase is?

Bij een 1-fase laadkabel ontbreken de onderste twee aansluitingen in de stekkers.
Bingo: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2lsadtn_CTZ6aczY1N2CkWm5Ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDoyrdhm1BGqXKeDPL3TKxgC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:48
Bumba007 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:50:
Iemand enig idee hoe betrouwbaar de laadkaart optie is van ABRP voor Chargemap in Turkije?

Ik probeer de weg van de grens van Turkije tot onze stad te routen met mijn Tesla 3 i.c.m. Chargemap kaart.
ABRP zegt dat ik kan laden op de locaties:
[Afbeelding]

ABRP zegt dit over een laadpunt bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Maar via Chargemap app zie ik daar niets:
[Afbeelding]
Op Google Maps is die wel zichtbaar, met foto en al. Paal is van Trugo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
Ja de rekening komt wanneer de paal weer verbinding heeft met de backend
Wees maar niet bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:14
boyette schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:34:
[...]

Ja de rekening komt wanneer de paal weer verbinding heeft met de backend
Wees maar niet bang
Ik heb iets soortgelijks vorig jaar met een Equans paal gehad die inmiddels al lang weer gewoon betaald oplaadt.
Een flink aantal gratis oplaadbeurten en nooit een narekening ontvangen ook niet nu de paal weer functioneert en die facturen verwacht ik ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 22:14
Lekker doen, daar staan de palen voor toch? Het is niet voor niets langpakeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:10
Je kan toch ook tot 90% volladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

jeeedeee schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:24:
[...]

Je kan toch ook tot 90% volladen?
Mijn peugeot (e-2008) laadt gewoon tot 100% als ik hem niet zelf stop. Ik kan het eind percentage niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GateKeaper schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:45:
[...]

Mijn peugeot (e-2008) laadt gewoon tot 100% als ik hem niet zelf stop. Ik kan het eind percentage niet instellen.
Dat meen je :o Ik nam aan dat elke EV dit wel kon, lijkt me eigenlijk wel een soort basisvereiste voor een EV...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-05 16:29

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Heel veel EV’s kunnen dat niet. Met moderne bms is dat ook niet echt meer nodig.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, ik ben van de week dus in Duitsland mijn auto wezen ophalen. Ik had mee: Vattenfalpas, Ionity Power abo en Tap Electric. Met ABRP 2 laadpunten van Ionity opgezocht. De eerste, Oberhonnefeld, werkte perfect, ik tikte hier 181kw aan én er was een pinterminal volgens mij. Bij de tweede ging het ook perfect en tikte ik de 221kw aan. Pijnloze en prettige ervaringen. Dus, onnodig om die andere twee te hebben maar liever onnodig goed voorbereid dan dat het fout gaat en je je niet hebt voorbereid :Y) Dank voor jullie adviezen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hachy schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:19:
Heel veel EV’s kunnen dat niet. Met moderne bms is dat ook niet echt meer nodig.
Ben ik het niet mee eens, accu's zoals NMC worden er niet blij van om naar 100% te laden en nog minder blij als je dat regelmatig doet of als de auto lang blijft staan met 100%. Als ik in het dagelijks gebruik minder dan 80% nodig heb dan stel ik de auto daar het liefst op in. Een BMS kan niks met een 100% opgeladen accu doen dat het effect minder erg maakt anders dan ontladen tot de SOC iets lager is dan 100%.

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 27-04-2025 12:08 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JT schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:07:
[...]

Ben ik het niet mee eens, accu's zoals NMC worden er niet blij van om naar 100% te laden en nog minder blij als je dat regelmatig doet of als de auto lang blijft staan met 100%. Als ik in het dagelijks gebruik minder dan 80% nodig heb dan stel ik de auto daar het liefst op in. Een BMS kan niks met een 100% opgeladen accu doen dat het effect minder erg maakt anders dan ontladen tot de SOC iets lager is dan 100%.
Is dit niet waarom in vrijwel iedere EV een deel van de nominale capaciteit al niet gebruikt wordt? Een weergegeven 100% lading is voor de batterij lager dan 100%.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 27-04-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Zr40 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:23:
[...]

Is dit niet waarom in vrijwel iedere EV een deel van de nominale capaciteit al niet gebruikt wordt? Een weergegeven 100% lading is voor de batterij lager dan 100%.
Dat schijnt voor mijn peugeot ook zo te zijn inderdaad. Dealer zegt dat de auto zelf al een reserve aanhoudt, zowel aan de boven- (100% = niet vol) als ondergrens (0% = niet leeg). Toch voelt het niet lekker. Ook omdat bijvoorbeeld regenerative brake dus niet meer werkt wanneer ik hem vol bij de laadpaal weg haal. Als 100% niet helemaal vol is, zou dat toch nog prima moeten kunnen werken.

En daarnaast natuurlijk nog het verschil van zet je hem een dag weg met een (bijna) volle accu, of staat hij er twee weken mee stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Dat is waar. Daar zit wel iets van een marge ingebouwd. Alleen als ik kijk naar een Ioniq 5, die heeft 72,6kwh waarvan 70kwh bruikbaar. Dan zit je dus op 1 - (70 / 72,6) ~ 3,6% marge. Dus bij 100% op het scherm is het eigenlijk 96,4 procent. Nu, dat is zeker beter dan 100 procent maar ver van het advies om zoveel mogelijk tussen grofweg 20 en 80 procent te blijven (een linkje met info, waar er vele van zijn die op details misschien wat wisselen maar in grote lijnen hetzelfde aanraden en onderbouwen).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

JT schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:07:
[...]

Mijn Zoe heeft op 100% radius van 270. Die laad standaard gewoon tot 100%. Is ook niks aan in te stellen.
Blij toe. Vind 270 acceptabele range. Maar tot 80% zou ik het te weinig vinden. Zeker als je dan ook nog aan zou komen dat hij niet onder de 20% mag komen.

Altijd tussen 20 en 80 zou best een minimaal procentje schelen op 10 jaar rijden. Maar het verschil is verwaarloosbaar denk ik met de technologie van tegenwoordig.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dennis1812 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:40:
[...]

Mijn Zoe heeft op 100% radius van 270. Die laad standaard gewoon tot 100%. Is ook niks aan in te stellen.
Blij toe. Vind 270 acceptabele range. Maar tot 80% zou ik het te weinig vinden. Zeker als je dan ook nog aan zou komen dat hij niet onder de 20% mag komen.

Altijd tussen 20 en 80 zou best een minimaal procentje schelen op 10 jaar rijden. Maar het verschil is verwaarloosbaar denk ik met de technologie van tegenwoordig.
Het kan vele procenten schelen. Maar als je dat bereik dagelijks nodig hebt dan snap ik dat je tot 100% laad. Als je dat niet hebt dan is het toch echt beter om een limiet in te stellen. Laat gebruikers dan op z'n minst de keuze hebben. Nu is jouw Zoe wat ouder dan die Peugeots dus daar kun je het nog wijten aan het zijn van de eerste generatie. Een Peugeot kan dat niet. En misschien hebben meerdere nieuwere auto's het wel; ik vind het beknibbeling van de goedkoopste soort. Iets dat een uurtje meer devwerk kost maar veel kan schelen in de levensduur.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Alleen de echt dure luxe Autos hebben dat volgens mij. Of uit >2023 ofzo.

De Renault van mij is uit 2019. Collega heeft een nieuwere (weer bouwjaar niet precies). Die kan het ook niet.
Helaas (maar waarschijnlijk goed voor de accu) kan ik ook niet snelladen (ondanks dat de dealer nog steeds zegt van wel, domme pepernoot).
Ik zou liever kunnen snelladen dan procentjes instellen.

Of gewoon allebei.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dennis1812 schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:45:
Alleen de echt dure luxe Autos hebben dat volgens mij. Of uit >2023 ofzo.

De Renault van mij is uit 2019. Collega heeft een nieuwere (weer bouwjaar niet precies). Die kan het ook niet.
Alle electrische Renault's vanaf 2022 hebben het.
En de Alpine A290 (sportievere broertje van de electrische 5) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Die marges zijn er ja, maar die zijn zo ingesteld dat je (bij laden tot 100%) binnen de garantietermijn geen degradatie bereikt die op de garantie te claimen is. Een extra marge aanhouden is gewoon beter. Een Li accu (NMC en LFP) is gewoon het meest happy rond de 50% SoC., dus hoe dichter bij je daarbij blijft met laden en opladen hoe meer kWh-tjes je in totaal door je accu kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
JT schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:17:
[...]

Dat meen je :o Ik nam aan dat elke EV dit wel kon, lijkt me eigenlijk wel een soort basisvereiste voor een EV...
Ik denk dat er momenteel meer rondrijden die het niet kunnen, dan die het wel kunnen.
Naast Tesla zijn er maar weinig merken geweest die het in auto's toevoegden, zeker niet pre-2020. Bijna alle EVs van 5 jaar oud kunnen het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Ook ik heb toch problemen gehad met de Mobilize laadpas van Renault. Twee weken geleden abonnement afgesloten zodat ik tijdens mijn rit naar Frankrijk bij IONITY kon laden. De heenreis ging perfect. De terugweg helaas niet: You are not authorized was de melding bij dezelfde laadpaal waar ik de heenreis ook netjes heb kunnen laden. Meerdere palen geprobeerd maar helaas.

Ook ik heb een Visa creditcard gekoppeld. Overigens kan ik nu ook niet in de app op Mobilize Charge pass klikken. Ik krijg dan de melding: De Service is momenteel niet beschikbaar.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:14
kevertje1977 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:25:
Even een headsup voor Equans laden in Amsterdam :

Electroverse is opeens 33,9 cent per kWh
Charge-Assist,Equans zelf : 32 cent volgens de app. Dat was volgens de website van de gemeente 35 cent

Dus je kan vanaf nu beter met Equans zelf laden ipv met Electroverse.
Vorige week was het nog 30,24 bij Electroverse , nu dus 33,9
Vorige week was het nog 35 bij equans, nu dus 32
Ik zie nog steeds een aantal Equans palen in centrum Amsterdam voor 30ct bij Electroverse.
Singel 99 bijvoorbeeld, zou dat dan weer een niet in sync lopende concessie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:25
barnas schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:22:
[...]

Ik zie nog steeds een aantal Equans palen in centrum Amsterdam voor 30ct bij Electroverse.
Singel 99 bijvoorbeeld, zou dat dan weer een niet in sync lopende concessie zijn?
Interessant inderdaad. Volgens de gemeente zijn er 2 overeenkomsten met Equans.
Ik was altijd in de veronderstelling dat de oude laadpalen de 11 kW palen waren voor de lage prijs.
Of Electroverse maakt er iets geks van.

https://www.amsterdam.nl/...e-oplaadpunten-amsterdam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 11:26
Uiteindelijk komt (heel laat) wel de rekening. Krijg je ineens een hele riedel.
Heb deze in mijn geval nog betwist, er stonden heel aantal laadsessies midden in de nacht in het overzicht. Vermoed niet dat er foutieve sessies aan mij zijn toegekend (aantal kWh overschreed bijvoorbeeld niet wat er in mijn accu kan), maar vanwege de hele nalatigheid aan de kant van Vattenfall aangegeven dat ik daar niet voor ging betalen.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDRlink
Via Fixi een reactie gehad op de Ubitricity tarieven. De laadpasaanbieders rekenen dus helaas €0,11 bovenop het tarief van Ubitricity.
Beste e-rijder,

Via ******* ********* heb ik begrepen dat u vragen heeft over de tarieven van Ubitricity. Graag geef ik u wat meer uitleg hierover.
E-rijders maken meestal gebruik van een laadabonnement of een app waarmee de betaling voor de laadsessies wordt geregeld. De 35 cent per kWh op de laadpaal is de prijs die Ubitricity doorberekent aan de aanbieder van de laadpas of app. Zoals u op onze website kunt zien, worden naast de kosten voor de hoeveelheid geladen stroom (kWh) vaak ook zogenaamde ‘starttarieven’ in rekening gebracht. Dit zijn kosten die een laadpasaanbieder of app rekent voor het gebruik van hun dienst. Deze kosten komen bovenop de prijs per kWh die de CPO (Ubitricity) doorberekent en worden vaak als een vast bedrag of percentage per laadsessie aan u doorbelast. Als u een laadpas of app gebruikt, adviseer ik u om bij de aanbieder een specificatie op te vragen van de extra kosten of percentages die bovenop het vaste kWh-tarief van de CPO (Ubitricity) komen. Dit kan het prijsverschil tussen het kWh-tarief bij de laadpaal en het bedrag dat u daadwerkelijk via uw laadpas of app heeft betaald, verklaren.
We zijn op dit moment bezig om de informatie duidelijker en beter weer te geven op onze website en laadkaarten, zodat het verschil tussen de kWh-prijs en de daadwerkelijk betaalde laadprijs (die afhankelijk is van welke laadpas of app u kiest) duidelijker wordt.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
mk1992 schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:46:
Uiteindelijk komt (heel laat) wel de rekening.
Bij 2 Vattenfall-sessies ooit kwam de factuur na een flink aantal maanden (eentje geloof ik na 6 maanden) maar van een Vattenfall-sessie van 2 jaar geleden heb ik tot op de dag van vandaag niets gehoord.
Ik denk dat ik die nooit meer ga zien ook. ;) Voor de rest is Vattenfall vrij stipt met hun facturaties.

Heb trouwens ook nog een E-Flux sessie openstaan van eind augustus 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:38
Mijn Mobilize-pas avontuur is helaas ook over, mijn credit card was verlopen dus die heb ik verwijderd en nu kan ik geen nieuwe betaalmethode meer toevoegen, ook activeren of inzien van laadpas gaat niet meer. Bij beide vraagt die eerst om een voertuig aan de garage toe te voegen.
Het was mooi zolang het heeft geduurd.
Misschien heeft Iontiy volgende winter eindelijk een laadpas of anders weer de app of misschien is er dan wel weer een andere interessante optie beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
jouwheld schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:13:
Mijn Mobilize-pas avontuur is helaas ook over, mijn credit card was verlopen dus die heb ik verwijderd en nu kan ik geen nieuwe betaalmethode meer toevoegen, ook activeren of inzien van laadpas gaat niet meer. Bij beide vraagt die eerst om een voertuig aan de garage toe te voegen.
Het was mooi zolang het heeft geduurd.
Misschien heeft Iontiy volgende winter eindelijk een laadpas of anders weer de app of misschien is er dan wel weer een andere interessante optie beschikbaar.
Ik kan in de app toch nog gewoon een nieuwe CC toevoegen, althans die optie heb ik. Het VIN kan ik gewoon negeren. Ik denk dat Ionity voor de zomer met een pas komt, tenminste die suggestie deden ze.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 17:53
EnBW heeft een actie waarbij nieuwe leden een gratis laadpas kunnen aanvragen via de app (normaal 9.90 euro).

1) download the EnBW Mobility+ app (android en apple)
2) maak een account aan via de app en activeer deze via de link in de mail
3) als je een " laadabonnement " moet kiezen, kies dan voor Chaging tariff S deze is gratis
4) hierna zul je een voucher code ontvangen in de mail. Voer deze code in als je via de app een nieuwe laadkaart aanvraagt.

Je kan als adres gewoon een adres in NLD en BE opgeven.

De actie loopt tot 31.05.2025.

Als je al een account hebt, dan werkt dit ook door een nieuw account aan te maken en de ontvangen voucher code bij de bestaande/oude account in te voeren als je een laadpas aavraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Guido_
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:09
greg-a schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:56:
EnBW heeft een actie waarbij nieuwe leden een gratis laadpas kunnen aanvragen via de app (normaal 9.90 euro).

Top zeg, bedankt! Ik had een account die ik nog nooit had gebruikt/geen tarief gekozen, daarmee kreeg ik na kiezen tarief en toevoegen van een betalingsmethode ook nog email met de vouchercode d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB

3) als je een " laadabonnement " moet kiezen, kies dan voor Chaging tariff S deze is gratis
4) hierna zul je een voucher code ontvangen in de mail. Voer deze code in als je via de app een nieuwe laadkaart aanvraagt.

Als je al een account hebt, dan werkt dit ook door een nieuw account aan te maken en de ontvangen voucher code bij de bestaande/oude account in te voeren als je een laadpas aavraagt.
Dank voor info.
Gelijk aangevraagd.
Voor diegenen die ook willen: op is op (vlgs hun website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:56
Wat is het grote voordeel van EnBW tov andere laadpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Skipper_NH schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:55:
Wat mij betreft niets, maar een gratis pas die anders 10 euro kost is nooit weg natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 17:53
Skipper_NH schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:55:
wat is groot...

Zoeken op EnBW levert al wat resultaat op en zie ook de overzichten van Nathalia. Laadpas tov heeft als voordeel dat het ook werkt als je netwerk niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 11:32
M'n ouders krijgen binnenkort hun eerste EV (Volvo EX3). Ik was voor hun op zoek naar een laadpas om bij hun in de buurt zo goedkoop mogelijk te laden (regio kust - Knokke-Heist, België). De meeste laadpalen bij hun in de buurt zijn van Total Energies. Iets verder vind je ook veel Allego. Wat me opvalt is, hoe een (in mijn ogen) puinhoop de Belgische laadpas markt is op dit moment :o

Zelf woon ik in Oostenrijk, en voor de Duitse / Oostenrijks markt heb je verschillende websites / apps, waar je transparant de prijzen per laadpaal voor verschillende laadpassen kan opvragen (en best wel wat mogelijkheden hebt, om AC aan minder dan 50 ct / kWh te laden). Die transparantie lijkt in België totaal te ontbreken. Je kan weliswaar met een EnWB of Shell Recharge quasi overal laden, maar dan ben je snel aan 60+ ct/kWh. Of zijn dit gewoon de standaard prijzen voor de Belgische markt?

Ik weet niet of er Belgische tweakers meelezen met goede suggesties, in het bijzonder voor Total Energies en Allego laadpalen aan de kust?...

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brackman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59

brackman

Gooi die pc maar uit het raam!

Bedankt ook even laadpas aangevraagd voor de collectie :) laadpassen voor buiten Finland reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
melwasul schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:40:

Zelf woon ik in Oostenrijk, en voor de Duitse / Oostenrijks markt heb je verschillende websites / apps, waar je transparant de prijzen per laadpaal voor verschillende laadpassen kan opvragen (en best wel wat mogelijkheden hebt, om AC aan minder dan 50 ct / kWh te laden)
in dat geval, wat is de beste / top3 aan dergelijke apps voor oostenrijk( & duitsland) ?
#askingforMyself / summerholiday ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:57
Net een mail ontvangen van Mini. De voordelen van de BMW/Mini laadabonnementen worden verder afgebouwd. Na de prijsverhogingen in maart gaan de algemene kortingen per 1 juni omlaag van 30% naar 15% (bij dezelfde abonnementsprijs). Prijzen bij voorkeuspartners InCharge en bp pulse gaan ook omhoog. En tot slot worden de kWh-prijzen bij het Ionity-plus abonnement meer dan verdubbeld: van 22ct/kWh naar 45ct/kWh. Dat gaat ze veel abonnees kosten, ik denk dat alleen nog maar BMW- en Minirijders overblijven die het gratis abonnement gebruiken in het eerste jaar na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:04
Of-Aaargh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:04:
Net een mail ontvangen van Mini. De voordelen van de BMW/Mini laadabonnementen worden verder afgebouwd. Na de prijsverhogingen in maart gaan de algemene kortingen per 1 juni omlaag van 30% naar 15% (bij dezelfde abonnementsprijs). Prijzen bij voorkeuspartners InCharge en bp pulse gaan ook omhoog. En tot slot worden de kWh-prijzen bij het Ionity-plus abonnement meer dan verdubbeld: van 22ct/kWh naar 45ct/kWh. Dat gaat ze veel abonnees kosten, ik denk dat alleen nog maar BMW- en Minirijders overblijven die het gratis abonnement gebruiken in het eerste jaar na aankoop.
Goh is dat niet logisch? Hoe kan je nu 30% korting geven op de CPO prijs, dat kost hun toch handen vol geld, enige manier hoe ze dat kunnen compenseren is met een massa hoeveelheid aan slapende abbonementen...
Pagina: 1 ... 212 ... 214 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2