Haha omdat dit de eerste keer was om te gaan testen (en we geen dakkoffer/trekhaakkoffer of karretje hebben) zijn we bewust een weekje in de buurt gebleven en dus met 2 auto's gegaan.
Maar zoals gezegd gaan we met een mooie gezinstent (Falco Steenarend 5800) en toen we die (2e hands) gingen ophalen lag de kofferbak al aardig vol met de tent incl bijbehoren:
En als je dan bedenkt wat je allemaal nog meer nodig hebt:
Kinderwagen
Tafel
2 klapstoelen
2 invouwbare kinderstoelen
4 Self inflateble slaapmatjes
4 warme slaapzakken met 2 kussentjes
Koelkastje
2 pits kooktoestelletje met gastankje
Kastje (eerst vond ik dit overdereven maar ben wel blij dat we daarmee enigszins orde konden scheppen)
Kinderspullen: klein beetje speelgoed, luiers, potje, boekje, knuffels, fles (met warmer),
pannen, bestek, borden, bekers, bakjes, snijplankje, messen, etc
Kleding voor 4 (incl. warme/koude kleding als je geen garantie op warm weer heb)
Handdoeken, theedoeken, afwasspullen
Klein grut zoals lamp, hamer, oplader, elektrakabel, waslijn, stoffer en blik, aeropress, waterkoker,
Toiletspullen voor 4
En allerlei ander spul wat ik nog vergeet (zie anders ook
https://www.kampeermeneer.nl/paklijst-kamperen/)
Hadden we wat zaken bij die we de volgende keer thuislaten: zeker. Maar we misten ook nog het e.e.a. Ook heeft niet alles per se de kleinste pakmaat maar als je daar naartoe wil dan kost dat ook een flinke duit.
Voor ons lijkt een trekhaakkoffer van 400liter dus niet te volstaan, vandaar mijn vraag hier.
Misschien moet ik hem anders stellen:
Als we met een kleinere accu op vakantie gaan met een bagagewagen, wat zijn dan de aanpassingen die we moeten maken t.o.v. onze "normale" reisroutine?