Gisteren vanuit Solden naar huis gereden en was hier ook bang voor. Gelukkig vond ik het in Duitsland meevallen met de laadfiles. Het was wel druk maar we hebben geen enkele keer hoeven te wachten op een laadpaal. Ik zocht wel elke keer een laadplek op met minimaal >12 laadstations op, veelal Ionity. Het viel me wel op dat er meerdere auto’s tot 100% aan het laden was.eltron schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 23:33:
[...]
Toch is het mij tegen gevallen.
Ben vandaag teruggekomen van weekje wintersport in Briancon (o.a. Serre Chevalier). Afstand ca. 1.100km
Heen ging het wel, maar terug 15u over gedaan. Overigens niet alleen door laadperikelen maar ook gewone files![]()
De SUC's waren vrijwel allemaal zwaar overbelast. Flinke rijen om aan de beurt te komen en als je dan eindelijk een plekje had, dan begon de ellende pas echt: laden met 40-50kW met een voorverwarmde vrijwel lege batterij. Waardeloos. Zelfs op plek met meer dan 60 stalls.
En mensen die dan in die situatie toch maar maximaal vol laden, want ja wie weet wanneer je bij de volgende SuC weer aan de beurt bent. Heb een rondje gelopen, er stonden er heel wat met meer dan 70% lading (ik ben met 40% vertrokken) en dan met rond de 30kW de laatste kWhtjes erin stoppen. Dat verergert natuurlijk dit probleem enorm. Mensen staan een uur te laden ipv een minuut of 20.
Na 2 dergelijke ervaringen bij de volgende laadbeurt Tesla genegeerd en gewoon bij het volgende tankstation er af en daar de snellader genomen die in dit geval van Total Energies was. Ook druk, maar wel voldoende power om met max vermogen te kunnen laden.
En voor de helderheid, het was niet een kwestie van dan een Suc eerder of later pakken. bij vrijwel allemaal stond een klokje (wachten) ipv aantal vrije stalls. En ook een keer gehad dat er wel sprake was van vrije stall maar dat die werd geblokkeerd door EV met laadpoort aan verkeerde kant.
[ Voor 76% gewijzigd door F1dude op 28-12-2025 09:44 ]
:strip_exif()/f/image/0JXjHCE5HM1eZA1skrjxVttx.jpg?f=fotoalbum_large)