Ach, jij bent daar mee bezig en bekijkt dat regelmatig.Of-Aaargh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:04:
Net een mail ontvangen van Mini. De voordelen van de BMW/Mini laadabonnementen worden verder afgebouwd. Na de prijsverhogingen in maart gaan de algemene kortingen per 1 juni omlaag van 30% naar 15% (bij dezelfde abonnementsprijs). Prijzen bij voorkeuspartners InCharge en bp pulse gaan ook omhoog. En tot slot worden de kWh-prijzen bij het Ionity-plus abonnement meer dan verdubbeld: van 22ct/kWh naar 45ct/kWh. Dat gaat ze veel abonnees kosten, ik denk dat alleen nog maar BMW- en Minirijders overblijven die het gratis abonnement gebruiken in het eerste jaar na aankoop.
Maar heel veel mensen rijden met een EV en hebben amper behoefte aan snelladen (<10% van hun kilometers). Dan is de prijs van de kWh niet zo doorslaggevend.
Trouwens, 80ct en meer vind ik afzetterij. 45ct is een vrij correcte prijs en als ik een Mini privé zou rijden, dan zou ik niet direct gealarmeerd zijn, tenzij ik elke maand 10-15€ moet betalen voor die laadpas.
Sony A7 iv en wat recycled glas