Idd, de ecotap app ("Easy charging quality", wat een naam...) maar weer eens geïnstalleerd. Inderdaad nog steeds €0,30/kWh, maar wel een starttarief van €0,91. Alsnog prima als je daar toch bent en flink zou moeten bijladen.
EDIT: In Electroverse is die ook €0,30/kWh zie ik nu! En daar géén starttarief voor zover ik kan zien.
In Electroverse kun je mooi filteren op operator. Ecotap is hier vrij schaars in Leeuwarden en de meeste Ecotap laadpalen zijn hier niet aantrekkelijk met €0,54. Maar ik zie alsnog een aantal andere publieke listed Ecotap laadpunten in Leeuwarden met tarieven van €0,30 /kWh, maar ook €0,25 en €0,00. (meestal op industrieterreinen)
Hoe werkt dit? Stel dat het géén privé terrein van een bedrijf is, kan ik dan met de Electroverse app gewoon een sessie met dat 0,00 tarief starten?
Voor de reizigers naar het noorden: Ecotap bij McDonald's Harlingen is ook €0,30 zie ik nu in Electroverse. Uiteraard gewoon maar 22 kW. Als het nodig is pak ik zelf liefst een Tesla supercharger (bijv Hoorn) op de terugweg naar Friesland vanuit de randstad, maar voor anderen is deze laadpaal misschien een handige tip.
[
Voor 48% gewijzigd door
mcduck op 10-05-2025 21:27
]