[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 261 262 Laatste
Acties:

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:42
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

hier heb ik niets aan

ga naar instellingen dan over de telefoon

en check modelnummer en precieze hyperos versie
POCO V7. HyperOS 3.0.301.0 WOLEUXM.C06

Itho WPU_5G. 3.5

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 09:15
Chip2710 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

POCO V7. HyperOS 3.0.301.0 WOLEUXM.C06
dat is idd een EU model met de laatste firmware die in de EU is vrijgegeven.

Ik zie wel dat de global firmware een paar updates heeft die gerelateerd zijn aan dat actieve apps niet goed worden weergegeven.

Dus het kan best zijn dat je op de nieuwe firmware moet wachten,

Probeer eens de app te verwijderen en dan opnieuw te installeren

dan niet inloggen

eerst als gast en een tijdje wachten nadat je de app opstart

Ik heb de app zojuist gestest op een nederlandse fairphone 6

daar werkt de anwb laadapp gewoon prima

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 02-08-2026 11:35 ]

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:02
Pr088 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:06:
[...]

Toen ik op straat laadde, kostte het ook een paar minuten, 1-2x per week. Even laadpaal zoeken in de straat verderop, afkoppelen als de auto vol is, andere parkeerplek zoeken.

5 minuten snelladen zal niet langer zijn. Net zoals brandstof tanken. Heb ik nog nooit iemand over horen zeuren. Hoor bij autorijden en duurt ook 5-7 minuten.
Ik ben denk ik wat verwend met een lader op de oprit met vaste kabel.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:29
denneappel schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Ik ben denk ik wat verwend met een lader op de oprit met vaste kabel.
Dat denk ik ook. Heb nu zelf ook een oprit en eigen laadpaal. Maar hoeveel huizen zouden dat hebben, misschien 20%? Veel 'eigen' parkeerplaatsen in VVE's of parkeergarages... Daar wordt een laadpaal al ingewikkeld.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Chip2710
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:34:
[...]

dat is idd een EU model met de laatste firmware die in de EU is vrijgegeven.

Ik zie wel dat de global firmware een paar updates heeft die gerelateerd zijn aan dat actieve apps niet goed worden weergegeven.

Dus het kan best zijn dat je op de nieuwe firmware moet wachten,

Probeer eens de app te verwijderen en dan opnieuw te installeren

dan niet inloggen

eerst als gast en een tijdje wachten nadat je de app opstart

Ik heb de app zojuist gestest op een nederlandse fairphone 6

daar werkt de anwb laadapp gewoon prima
Heeft helaas niets geholpen.

Itho WPU_5G. 3.5

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:40
Zou mij wel meevallen. Met mijn vorige LPG auto was het ook 1 keer per week tanken voor 500 km range.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:07
rykers schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Zou mij wel meevallen. Met mijn vorige LPG auto was het ook 1 keer per week tanken voor 500 km range.
Zonder eigen laadpaal is het in veel gemeenten gewoon lastig

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:02
rykers schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Sinds ik bij thuiskomst enkel de stekker er in hoef te steken wil ik nergens meer langs ;-)

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
karel_G_1981 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:39:
[...]

Zonder eigen laadpaal is het in veel gemeenten gewoon lastig
Waar ik op reageerde was het 'wat een gedoe' wat een reactie was op 'Gewoon 1x per week langs de snellader. Wie weet'.

Die 1 keer per week een snellader die echt snel is, zou voor mij prima kunnen werken. Die moeten dan wel op goede locaties staan, zoals ik nu op vakantie in Duitsland handig kan snelladen bij boodschappen doen.

Voor thuis heb ik het probleem overigens zelf niet met eigen oprit en laadpaal.

• boyette
Chip2710 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Heeft helaas niets geholpen.
Nederlandse telefoon kopen of wachten op een update..

Dit is dus een consequentie van het hebben van een Chinese telefoon

In China hebben ze wel al een fix overigens maar die is nog niet uitgerold in de eu

• HugoStiglitz
  • Laatst online: 20:59
Chip2710 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:02:
Mijn ANWB laadpas app op android mobiel functioneert sinds de laatste update niet meer goed. De kaart met laadpunten is niet meer te verschuiven etc. Meer mensen last van?
Ja echt drama zooi. Reeds 2x gemaild met ze en beloven een oplossing dezelfde dag. Nu 1,5 week verder nog steeds een bevroren kaart. De vakantie laadplanning toch maar via een ander doen dan maar.

• Pr088
HugoStiglitz schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Ja echt drama zooi. Reeds 2x gemaild met ze en beloven een oplossing dezelfde dag. Nu 1,5 week verder nog steeds een bevroren kaart. De vakantie laadplanning toch maar via een ander doen dan maar.
Electra-app vond ik een aangename positieve verrassing, die zou je kunnen proberen.
ABRP is de meest instelbare.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Chip2710
[...]

Yep, waardeloos!

Itho WPU_5G. 3.5

• HugoStiglitz
[...]

Kom er net achter. Vorige week werkte het wel als gast om laadpunten te zien en vinden. Dat werkt dus inmiddels ook niet meer.
ANWB kon ik wel aardig aanraden, helaas heb je er zo niks aan en is het voor mij geen aanrader meer.

• boyette
HugoStiglitz schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:32:
[...]

Kom er net achter. Vorige week werkte het wel als gast om laadpunten te zien en vinden. Dat werkt dus inmiddels ook niet meer.
ANWB kon ik wel aardig aanraden, helaas heb je er zo niks aan en is het voor mij geen aanrader meer.
Werkt gewoon

Is afhankelijk van je toestel

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

denneappel schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:44:
[...]

Sinds ik bij thuiskomst enkel de stekker er in hoef te steken wil ik nergens meer langs ;-)
Dan hoef je dus ook niet meer langs dit topic :O

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• twiet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01
[...]

Bij mij ook een vastgelopen kaart. Samsung galaxy m21. In google playstore regent het simds 22-7 negatieve recenties over deze update. Lijkt erop dat de ontwikkelaar(s) de nieuwe versie releasten en toen vertrokken zijn op vakantie.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:42
boyette schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:46:
[...]

Nederlandse telefoon kopen of wachten op een update..

Dit is dus een consequentie van het hebben van een Chinese telefoon

In China hebben ze wel al een fix overigens maar die is nog niet uitgerold in de eu
Ik heb een S25 Ultra en exact hetzelfde probleem, bestempel jij dit ook als een Chinese telefoon?

En wat is jou definitie van een Nederlandse telefoon? Een fabrikant uit Nederland? Kan jij mij vertellen welke merken dat zijn? Oprechte vraag.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Maakt het uit waar een telefoon vandaan komt in het 'Openbare laadpalen, laadpassen en providers' topic?
:?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• boyette
True schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 23:45:
Maakt het uit waar een telefoon vandaan komt in het 'Openbare laadpalen, laadpassen en providers' topic?
:?
De anwb app werkt niet om sommige Chinese toestellen

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:56

Oekol

waka waka hey hey

boyette schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 04:00:
[...]

En jouw eigen fairphone (Nederlandse oprichters) is een NLse telefoon of ook Chinees? Wordt namelijk wel in CN geproduceerd.
Voor de fabricage contracteerde Fairphone een fabriek in China, die openheid beloofde in het productieproces. Nadat er uit een onafhankelijk rapport toch sprake bleek van onder meer kinderarbeid en problemen met brandveiligheid, werden afspraken met de fabriek gemaakt voor diverse verbeteringen. Fairphone richtte hierbij een arbeidersfonds op, omdat een niet-communistische vakbond in China niet toegelaten is.
Heb er zelf met mijn Koreaanse / Vietnamese telefoon (Samsung S22+) geen last van. Laatste update aan de app was 22 juli.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• HugoStiglitz
boyette schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 04:00:
[...]

Niet alle Chinese toestellen.
Google Pixel 9 en Google Pixel 10 werken ook niet

IOS nog wel wellicht?

Antwoord van ANWB op laatste mail:
Ja vervelend dat de app niet goed functioneert. Ik kan dit helaas niet voor u oplossen maar ik kan u wel een andere EV routeplanner aanraden om vast de voorbereidingen te treffen:

https://abetterrouteplanner.com/

In de prijsvergelijkingslijst komt ANWB niet voor maar we zitten in de meeste gevallen aan de gunstige kant van de rangorde. Ik hoop dat dit u helpt in het plannen van de vakantie.

[ Voor 49% gewijzigd door HugoStiglitz op 04-08-2026 09:06 ]

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:44
HugoStiglitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

IOS nog wel wellicht?

Ja vervelend dat de app niet goed functioneert. Ik kan dit helaas niet voor u oplossen maar ik kan u wel een andere EV routeplanner aanraden om vast de voorbereidingen te treffen:

In de prijsvergelijkingslijst komt ANWB niet voor maar we zitten in de meeste gevallen aan de gunstige kant van de rangorde. Ik hoop dat dit u helpt in het plannen van de vakantie.
Pixel 9 werkt hier gewoon. Dus ik denk dat uberhaupt de hele aanname wat wel en niet werkt misschien niet zo goed is. Daarbij ANWB is echt niet gunstig meer met hun starttarief verhoging. A better route planner is het altijd waard (If you ask me).

• HugoStiglitz
thomvh schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

Pixel 9 werkt hier gewoon. Dus ik denk dat uberhaupt de hele aanname wat wel en niet werkt misschien niet zo goed is. Daarbij ANWB is echt niet gunstig meer met hun starttarief verhoging. A better route planner is het altijd waard (If you ask me).
Het was voor mij een bijdrage dat het niet alleen chinese toestellen betreft. Voor de ANWB heb ik een abbonement zodat er geen start tarieven actief zijn.
ANWB -> Lokale laadpaal: 0.37
Allego -> Lokale laadpaal: 0.42
Shell -> Lokale laadpaal: 0.50 en 0.35 kosten
Detail: Het is een laadpaal van Allego
Aangezien ik in Gelderland woon kan ik deelnemen via ANWB en Allego aan laadtijden en daarvoor nog weer een korting krijgen van 10 procent voor nacht opladen. Nog even buiten het bijdragen aan het ontlasten van het stroomnet. Voorwaarde is, voor zover ik kan zien, gebruik maken de APP.

• thomvh
HugoStiglitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Het was voor mij een bijdrage dat het niet alleen chinese toestellen betreft. Voor de ANWB heb ik een abbonement zodat er geen start tarieven actief zijn.
ANWB -> Lokale laadpaal: 0.37
Allego -> Lokale laadpaal: 0.42
Shell -> Lokale laadpaal: 0.50 en 0.35 kosten
Detail: Het is een laadpaal van Allego
Aangezien ik in Gelderland woon kan ik deelnemen via ANWB en Allego aan laadtijden en daarvoor nog weer een korting krijgen van 10 procent voor nacht opladen. Nog even buiten het bijdragen aan het ontlasten van het stroomnet. Voorwaarde is, voor zover ik kan zien, gebruik maken de APP.
Ben wel benieuwd naar deze paal. Want dat is oprecht de eerste keer dat ik ANWB goedkoper zie zijn dan Allego (Even allebei zonder abbo gerekend). Of Electroverse/OVO. Shell is niet helemaal fair want die rekenen een vast tarief net als Eneco.

[ Voor 5% gewijzigd door thomvh op 04-08-2026 09:37 ]

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-08 18:08

JerryVR

ioniq5 N-Line

ik kan ineens niet meer betalen via mijn "charge assist" app, hij zegt dat betaalmethode moet worden toegevoegd, wat gek is want ik betaal al jaren via mijn creditcard. Hebben meer mensen daar last van?

instagram: ioniq5nline

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JerryVR schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:48:
ik kan ineens niet meer betalen via mijn "charge assist" app, hij zegt dat betaalmethode moet worden toegevoegd, wat gek is want ik betaal al jaren via mijn creditcard. Hebben meer mensen daar last van?
Nieuwe creditcard gekregen (met nieuwe cvc en einddatum)?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

daemonix schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Nieuwe creditcard gekregen (met nieuwe cvc en einddatum)?
nee, er is helemaal niks veranderd, qua betalingsinfo of telefoon

• ar3
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 14-08 17:42

ar3

JerryVR schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Hier ook gehad vorige week. Melding gemaakt, wacht nog steeds op antwoord. Had ook 2x het aantal laadpalen op een locatie in de app tov wat er werkelijk staat en zag ook geen tarieven bij de laadpaal in de app. Dat is allebei inmiddels weer terug naar normaal, maar nog niet opnieuw geladen, dus weet niet of het ook "echt" weer werkt

• daemonix
  • Niet online
JerryVR schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Even bij je credit card maatschappij controleren, misschien wordt het geblokkeerd vanwege fraude. Kunnen ze je zo vertellen. Hoeft niet bij jou te zijn geweest...

[ Voor 6% gewijzigd door daemonix op 04-08-2026 14:20 ]

• boyette
HugoStiglitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

IOS nog wel wellicht?

Het gaat toch om de laadapp niet om de routeplanner

Hebben jullie Waze app ook geïnstalleerd staan?

Check eens wat er gebeurd als je die ook hebt

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Hier op de A56 doet de kaart van anwb ook niks. Al het één en ander geprobeerd met geforceerd stoppen van de app etc. Kreeg nog een update voor de telefoon zelf maar ook daarna niks veranderd. Knoppen op de kaart tab doen ook niks.

Ik heb hem toch niet nodig vakantie is voorbij kan weer gewoon thuis stekkeren. Maar het is dus geen chinese telefoon probleem.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

daemonix schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:16:
[...]

Even bij je credit card maatschappij controleren, misschien wordt het geblokkeerd vanwege fraude. Kunnen ze je zo vertellen. Hoeft niet bij jou te zijn geweest...
nee, de hele optie is gewoon uit de app. betaaloptie is alleen nog maar laadpas, dus heeft niks met mijn creditcards te makenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBrrTNngtoSKOoBeF5HhDg7zoHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfolgX1idaYhGJI3vHeEEDqG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door JerryVR op 04-08-2026 16:56 ]

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:58
JerryVR schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:48:
Ja, vorige week ook meegemaakt. Ik vermoed dat de laadpal wordt door TE omgezet naar andere block, die met hun TE Charge Europe app werken. De QR code op de laadpal brengt naar hun website, dan kan je via browser verder, of de app downloaden en met de app laden.

• HugoStiglitz
[...]

Sinds vanochtend werkt de app weer!

• boyette
HugoStiglitz schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:37:
[...]

Sinds vanochtend werkt de app weer!
Die heeft toch gewoon altijd gewerkt

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42
boyette schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Die heeft toch gewoon altijd gewerkt
@boyette dat alles perfect werkt bij jou wilt niet zeggen dat het bij anderen ook zo perfect werkt. Had zelf met mijn Pixel 10 ook problemen hiermee en is nu ook opgelost.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JerryVR schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:28:
[...]

nee, de hele optie is gewoon uit de app. betaaloptie is alleen nog maar laadpas, dus heeft niks met mijn creditcards te maken[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde.

Ik heb alleen wel Ideal als betaalmethode kunnen toevoegen. Gebruik nu dat maar als betaalmiddel

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

jeroenkb schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:29:
[...]

Bij mij hetzelfde.

Ik heb alleen wel Ideal als betaalmethode kunnen toevoegen. Gebruik nu dat maar als betaalmiddel
ja , zou ik ook prima vinden maar bij betaalmethoden toevoegen heb ik alleen de keuze uit ev laadpas , creditcard, of google pay. En bij de laadpaal bij betaalmethode selecteren heb ik aleen de keuze uit een laadpasnummer wat ik in moet vullen, maar heb een paar pasnummers geprobeerd maar accepteert niks

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JerryVR schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:08:
[...]

ja , zou ik ook prima vinden maar bij betaalmethoden toevoegen heb ik alleen de keuze uit ev laadpas , creditcard, of google pay. En bij de laadpaal bij betaalmethode selecteren heb ik aleen de keuze uit een laadpasnummer wat ik in moet vullen, maar heb een paar pasnummers geprobeerd maar accepteert niks
Dat was ik inderdaad vergeten. Het loopt via apple / google pay. En dat gebruik ik dus verder niet meer bij stil gestaan

• ar3
  • Laatst online: 14-08 17:42

ar3

Usta schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 01:22:
[...]

Ja, vorige week ook meegemaakt. Ik vermoed dat de laadpal wordt door TE omgezet naar andere block, die met hun TE Charge Europe app werken. De QR code op de laadpal brengt naar hun website, dan kan je via browser verder, of de app downloaden en met de app laden.
Dat mag ik toch niet hopen zeg.... dat is echt een trage bagger app..... + hogere tarieven

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
In Zwitserland is dit een dooie mus, want hun tarieven zijn minimaal het dubbele van het CPO-tarief (althans, waar ik het heb gecheckt). Overal 1,15 CHF per kWh.

• daemonix
  • Niet online
Anomi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:49:
[...]

In Zwitserland is dit een dooie mus, want hun tarieven zijn minimaal het dubbele van het CPO-tarief (althans, waar ik het heb gecheckt). Overal 1,15 CHF per kWh.
In Zwitserland geladen met de credit card voor 0,45 CHF. Kom maar door met die pasjes, gewoon de prullenbak in.

• Nina866
  • Laatst online: 12-08 16:16
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:18:
[...]

En welke prijs betaal je dan? Ik kan niet zien wat de prijs is, dus het is maar gokken wat je uiteindelijk betaalt? Vroeger rekende OVO het CP-tarief bij de Vattenfall-palen, maar ik weet niet wat ze nu in rekening brengen.
Heb zelf de E-flux app en pas en ik zie tijdens het laden wat t kost ook als de palen door n miscommunicatie soms als bezet op de plattegrond staan. Verder zijn in onze gemeente de openbare laadpalen gelimiteerd qua tarief dus overal even duur of je het nu vooraf kunt zien of niet alleen sommige palen zijn op sommige tijdstippen goedkoper.🤔

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
daemonix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:55:
[...]

In Zwitserland geladen met de credit card voor 0,45 CHF. Kom maar door met die pasjes, gewoon de prullenbak in.
Waar dan? Goedkoopste dat ik in de buurt van St. Gallen op DC voor elkaar krijg is 0,66 bij Electra of 0,49 bij M-Charge (Migros, en 'maar' 50kW).

• daemonix
  • Niet online
Zsub schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:04:
[...]

Waar dan? Goedkoopste dat ik in de buurt van St. Gallen op DC voor elkaar krijg is 0,66 bij Electra of 0,49 bij M-Charge (Migros, en 'maar' 50kW).
Dit was AC, voor DC blijft Tesla de goedkoopste met 0,54 CHF.

• Zsub
daemonix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:16:
[...]

Dit was AC, voor DC blijft Tesla de goedkoopste met 0,54 CHF.
Mwja, Tesla komt voor mij persoonlijk alleen niet in aanmerking :) DC kan je dus bij M-Charge (M-Charge app gebruiken, anders vind je de palen niet volgens mij) voor 0,49CHF met 50kW. LIDL Plus kan je ook met 50kW DC à 0,42CHF, of 22kW AC à 0,26CHF.

• thomvh
Zsub schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Mwja, Tesla komt voor mij persoonlijk alleen niet in aanmerking :) DC kan je dus bij M-Charge (M-Charge app gebruiken, anders vind je de palen niet volgens mij) voor 0,49CHF met 50kW. LIDL Plus kan je ook met 50kW DC à 0,42CHF, of 22kW AC à 0,26CHF.
Moet je dan ook een Zwitser adres hebben? Want dat is het geneuzel met Lidl Pay..

• Zsub
thomvh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

Moet je dan ook een Zwitser adres hebben? Want dat is het geneuzel met Lidl Pay..
Zou kunnen, ik weet niet of dat een probleem is want ik heb een Zwitsers adres :9 Ik heb wel buiten Zwitserland kunnen laden met Lidl plus volgens mij, maar weet het niet 100% zeker.

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:20
Hebben mensen ook gemerkt dat Shellrecharge van 35 cent naar 47 cent is gegaan met Electoverse in Hilversum?

• Anomi
  • Nu online
In het zuiden van Zwitserland is de eCarUp-app handig, veel plekken met 0,50 CHF (AC). Duidelijk goedkoper dan via bijvoorbeeld Electroverse, wat meestal mijn go-to is. 50kW DC via eCarUp al voor 0,60 CHF gevonden, maar snelladers zijn hier echt schaars.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
Scharkby schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:57:
Hebben mensen ook gemerkt dat Shellrecharge van 35 cent naar 47 cent is gegaan met Electoverse in Hilversum?
Nee, wel dat Total Energies in Fryslân bij Electroverse van €0,42 naar €0,53 is gegaan.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• thomvh
Zsub schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Zou kunnen, ik weet niet of dat een probleem is want ik heb een Zwitsers adres :9 Ik heb wel buiten Zwitserland kunnen laden met Lidl plus volgens mij, maar weet het niet 100% zeker.
Ja die luxe heb ik niet, helaas! 😜 Zou het wel willen, om meerdere redenen 😜

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-08 12:11
Anomi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:24:
In het zuiden van Zwitserland is de eCarUp-app handig, veel plekken met 0,50 CHF (AC). Duidelijk goedkoper dan via bijvoorbeeld Electroverse, wat meestal mijn go-to is. 50kW DC via eCarUp al voor 0,60 CHF gevonden, maar snelladers zijn hier echt schaars.
Die eCarUp-app gebruik ik ook in Berneroberland (luzern, brienz, interlaken, thun)

grunaubaby, Renault R5, 5920Wp

• Zsub
Anomi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:24:
Gunst. Net de Amag app geïnstalleerd en een account aangemaakt. Hoeft alleen maar te zeggen dat je in CH woont, geen adres nodig. Dan kan je 0,28CHF bij AC en DC op sommige plekken tot 150kW laden. Dat is de allergoedkoopste die ik nu ken.

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:58
ar3 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:45:
[...]

Dat mag ik toch niet hopen zeg.... dat is echt een trage bagger app..... + hogere tarieven
Inderdaad. Voortaan laad ik daar gewoon met mijn Electroverse pasje.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:52
Iemand ervaring met het laden van een BEV op Madeira? Er zijn zowel ICE als BEV te huur. Ik heb natuurlijk een voorkeur voor de laatste. Ons verblijf heeft geen eigen laadpunt.

• boyette
joepie de p schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:57:
Iemand ervaring met het laden van een BEV op Madeira? Er zijn zowel ICE als BEV te huur. Ik heb natuurlijk een voorkeur voor de laatste. Ons verblijf heeft geen eigen laadpunt.
Electroverse app gebruiken

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 22:27

ViezeVis

Sample Text

Hoi allemaal! Ik heb een gekke vraag. Wij hebben een VW Arteon hybrid die we, mogelijk incidenteel wel eens willen opladen als we wat verder weg zijn. Normaliter laden we netjes thuis iedere dag omdat we maar een kleine accu hebben van effectief 11kW. Maar het is soms wel eens handig als we aan de andere kant zijn van het land om dan ook weer te laden.

Nu was ik laatst in Stuttgart (Mercedes museum) en met de Allego-app kon ik daar niet laden. Ik selecteerde de juiste connector maar ondanks dat er wel €40,- werd gereserveerd op mijn creditcard kreeg ik een of andere foutmelding die aangaf dat de CPO de transactie had geweigerd/het niet werkte. En vroeg me eigenlijk af: heb ik in dit geval voldoende aan een Allego app en was het domme pech dat die palen daar niet werkten? Of kan ik beter kiezen voor vb. een laadpas en zo ja, van welk merk gezien mijn verbruik? Allego heeft een gratis dienst (Allego Smart), maar mijn 1e ervaring was niet top :+

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47

Harrie van Til

Doe maar blauw

ViezeVis schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:54:
Hoi allemaal! Ik heb een gekke vraag. Wij hebben een VW Arteon hybrid die we, mogelijk incidenteel wel eens willen opladen als we wat verder weg zijn. Normaliter laden we netjes thuis iedere dag omdat we maar een kleine accu hebben van effectief 11kW. Maar het is soms wel eens handig als we aan de andere kant zijn van het land om dan ook weer te laden.

Nu was ik laatst in Stuttgart (Mercedes museum) en met de Allego-app kon ik daar niet laden. Ik selecteerde de juiste connector maar ondanks dat er wel €40,- werd gereserveerd op mijn creditcard kreeg ik een of andere foutmelding die aangaf dat de CPO de transactie had geweigerd/het niet werkte. En vroeg me eigenlijk af: heb ik in dit geval voldoende aan een Allego app en was het domme pech dat die palen daar niet werkten? Of kan ik beter kiezen voor vb. een laadpas en zo ja, van welk merk gezien mijn verbruik? Allego heeft een gratis dienst (Allego Smart), maar mijn 1e ervaring was niet top :+
Electroverse app en/of card gebruiken. Kost niets. Goeie prijzen in heel Europa.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:01
We hebben een paar maanden terug, na eigen onderzoek en na advies van de autoverhuurmaatschappij, gebruik gemaakt van Miio. Dat is de app die locals ook voornamelijk gebruiken. Ons verblijf had ook geen eigen laadpunt, maar een openbaar laadpunt stond 100m verderop (wel flink bergafwaarts...). We kregen alleen de sepa-machtiging niet aan de gang, dus dan moet je saldo opwaarderen en dat kan alleen maar vanaf 20 euro. Dus dan blijft er altijd wat over, en terugbetaling is niet mogelijk. Merk daarnaast op dat je de vele (fast)chargers bij Continente supermarkten niet kunt gebruiken zonder klantenkaart, en voor een klantenkaart heb je een Portugees adres nodig.

Overigens raad ik de e-C3 af: die kwam op een gegeven moment de berg niet meer op, dus toen moesten we achteruit weer de berg af... :| Maar zolang 'ie het deed was het heerlijk om een EV te rijden op het bergachtige Madeira!

• helloitsme
  • Laatst online: 21:09
beste-spellen schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 01:55:
[...]

Overigens raad ik de e-C3 af: die kwam op een gegeven moment de berg niet meer op, dus toen moesten we achteruit weer de berg af... :| Maar zolang 'ie het deed was het heerlijk om een EV te rijden op het bergachtige Madeira!
Wij hadden een gewone benzine c3 op Madeira en moesten een aantal keer meerdere km in de eerste versnelling rijden om de berg op te komen. Toen dacht ik wel: had ik mijn Enyaq maar hier.

• chantalcoolsma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 10:58
En vroeg me eigenlijk af: heb ik in dit geval voldoende aan een Allego app en was het domme pech dat die palen daar niet werkten? Of kan ik beter kiezen voor vb. een laadpas en zo ja, van welk merk gezien mijn verbruik? Allego heeft een gratis dienst (Allego Smart), maar mijn 1e ervaring was niet top :+
Mijn ervaring met laadpalen in Duitsland is wisselvallig. De meeste locaties werken prima, maar soms kom je gevallen tegen dat laadpassen geweigerd worden of dat een laadpaal alleen met een klantenpas werkt. Langs autobahn gezien dat je laden alleen via app op smartphone kon starten, die ik niet had. Dan moet je wachten tot er een andere laadpaal vrij komt.

Ik gebruik de laadpas van Eneco (die bij leaseauto kwam) en heb een Cupra (Elli) pas en ANWB laadpas als backup. De ANWB laadpas was al eens een lifesaver. Andere passen werden geweigerd, ANWB pas werkte wel.

“Geeft niet, ik struikel ook weleens over mijn draadloze netwerk”

• boyette
helloitsme schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 06:45:
[...]

Wij hadden een gewone benzine c3 op Madeira en moesten een aantal keer meerdere km in de eerste versnelling rijden om de berg op te komen. Toen dacht ik wel: had ik mijn Enyaq maar hier.
Ev is altijd fijner in de bergen

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
Je kan beter een laadpas gebruiken om een laadsessie te starten / stoppen. Dat is veel betrouwbaarder en met de laadpas van Allego moet je nagenoeg overal kunnen laden.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023

Zoals eerder gezegd. Electroverse app en gratis pasje erbij aanvragen. Die heeft goede buitenland dekking en redelijke prijzen.

"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:16

Bekend 'probleem', dat soms de ene app en/of laadpas ergens wel of niet werkt. Met een Allego app zou ik alleen niet aan de slag gaan. Zoals genoemd Electroverse (met gratis laadpas) maar zeker de ANWB laadpas geeft meer garantie op dat de boel gaat werken.

• daemonix
  • Niet online
boyette schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 07:20:
[...]

Ev is altijd fijner in de bergen
Even aanpassen voor je: EV is altijd fijner. ;)

• boyette
daemonix schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:08:
[...]

Even aanpassen voor je: EV is altijd fijner. ;)
Het een sluit het ander niet uit

• thomvh
Zjanzjak schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:02:
[...]

Bekend 'probleem', dat soms de ene app en/of laadpas ergens wel of niet werkt. Met een Allego app zou ik alleen niet aan de slag gaan. Zoals genoemd Electroverse (met gratis laadpas) maar zeker de ANWB laadpas geeft meer garantie op dat de boel gaat werken.
De Allego backend en de ANWB backend zijn dezelfde. Dus op een paar speciale overeenkomsten na betwijfel ik of er heel veel verschil zit.

• boyette
thomvh schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:11:
[...]

De Allego backend en de ANWB backend zijn dezelfde. Dus op een paar speciale overeenkomsten na betwijfel ik of er heel veel verschil zit.
Is dat zo

• thomvh
Ja is Deftpower. Die bieden hun netwerk aan + whatever je zelf aan wil sluiten. Dat is ook de reden dat Allego in een keer miljoen laadpalen kan aanbieden.

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54
Bij snelladen hoor ik dat onder de motorkap van alles gekoeld gaat worden met ventilators. Zou er langer met een hoge snelheid geladen worden worden als je er motorkap open zet?

Heb dit natuurlijk geprobeerd maar is lastig precies te vergelijken.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MeTooPV schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:39:
Bij snelladen hoor ik dat onder de motorkap van alles gekoeld gaat worden met ventilators. Zou er langer met een hoge snelheid geladen worden worden als je er motorkap open zet?

Onder de motorkap heb je je airco en koelsysteem.
Wat er gekoeld moet worden ligt onder de vloer.
Dit is -meen ik- ook vloeistof gekoeld. De auto heeft ook bij stilstand genoeg openingen voor lucht aanvoer en afvoer.
Ik denk dat het helemaal niets gaat doen.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10

tomic

Smexylittlebabe!

Gezin? Dat wil je toch niet op vakantie...? we moeten naar een ander laadpunt, deze doet het niet. papa gaat nog even de auto laden... + al het gerommel met die provider en dat pasje.

Ik zou het nooit doen als ik er <2 weken ben. Al rij ik in NL al sinds 2018 elektrisch.

Toch maar een weblog?

• Pr088
MeTooPV schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:39:

Zie eerdere reactie, gaat denk ik geen meter helpen. Meeste warmtetrotteling komt ook op het laadpistool/connectoren. Dus dit is niet je bottleneck.

• thomvh
tomic schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:50:
[...]

Gezin? Dat wil je toch niet op vakantie...? we moeten naar een ander laadpunt, deze doet het niet. papa gaat nog even de auto laden... + al het gerommel met die provider en dat pasje.

Ik zou het nooit doen als ik er <2 weken ben. Al rij ik in NL al sinds 2018 elektrisch.
Persoonlijk, nooit issues mee gehad. Meermaals met Hertz een electrische auto gehuurd. Shell pas kreeg je erbij. Niet kijken naar de laadprijzen en gewoon laden met die Handel. Huur was goedkoper. Brandstof was goedkoper.

• boyette
[...]

Madeira is een hotspot van laders en allemaal nieuw

Daar heb je echt geen problemen

Moet het gewoon even voorbereiden

snip: niet constructief~

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 14-08-2026 14:18 ]

• Anomi
  • Nu online
Deze vakantie is het me overkomen dat ik het laden van iemand anders stond te betalen. Per ongeluk de verkeerde paal geselecteerd in de (lokale) app, vervolgens gewisseld en gaan laden, maar kennelijk bleef de eerste sessie ook actief, want een kwartier later zag ik dat er twee laadsessies tegelijk liepen, waarvan één van de laadbuurman.

Even aangesproken en ze hebben het netjes vergoed (aardig, want niet hun schuld), maar wel geluk dat ik het op dat moment zag en niet pas later. Soms zijn de nummers van de palen niet duidelijk of leesbaar, dus opletten geblazen. Ik vond het wel gek dat je geen waarschuwing krijgt als je twee auto’s tegelijk aan het laden bent… zal toch bijna nooit met opzet zijn.

Was overigens onze eerste vakantie met EV, dus nog niet veel laadervaring.

• boyette
Anomi schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:03:
Deze vakantie is het me overkomen dat ik het laden van iemand anders stond te betalen. Per ongeluk de verkeerde paal geselecteerd in de (lokale) app, vervolgens gewisseld en gaan laden, maar kennelijk bleef de eerste sessie ook actief, want een kwartier later zag ik dat er twee laadsessies tegelijk liepen, waarvan één van de laadbuurman.

Even aangesproken en ze hebben het netjes vergoed (aardig, want niet hun schuld), maar wel geluk dat ik het op dat moment zag en niet pas later. Soms zijn de nummers van de palen niet duidelijk of leesbaar, dus opletten geblazen. Ik vond het wel gek dat je geen waarschuwing krijgt als je twee auto’s tegelijk aan het laden bent… zal toch bijna nooit met opzet zijn.

Was overigens onze eerste vakantie met EV, dus nog niet veel laadervaring.
Wat voor app is dat ? Dat moet eigenlijk niet kunnen. Dat heeft met je app te maken.

• Anomi
  • Nu online
Was via de eerder genoemde app eCarUp.

• boyette
Anomi schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 07:43:
Was via de eerder genoemde app eCarUp.
Waarom gebruik je deze app?

• thomvh
boyette schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:47:
[...]

Waarom gebruik je deze app?
Omdat zoals eerder aangegeven die goedkope prijzen in Zwitserland hebben.

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-08 21:39
Alle niet zo slim laden of toch wel?

Zat noodgedwongen weer eens aan de allego paal in de straat, zie ik in de app een optie voor slim laden. 5% korting zeg maar op laat tarief en je accu is gewoon vol op gewenste tijd.

Heel mooi enzo en logisch, waar ik dan geen hout van snap is dat die zelfde slim laden aan allego gepaart gaat met een kleef tarief van 3 euro per uur.

Effectief ben je dan duurder uit, enige die er slim wijzer van word is allego, en laden op goedkope uren en nog klaar tarief als bonus voor hun erbij.

Of snap ik het nu niet

• thomvh
CP1977 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:24:
Alle niet zo slim laden of toch wel?

Zat noodgedwongen weer eens aan de allego paal in de straat, zie ik in de app een optie voor slim laden. 5% korting zeg maar op laat tarief en je accu is gewoon vol op gewenste tijd.

Heel mooi enzo en logisch, waar ik dan geen hout van snap is dat die zelfde slim laden aan allego gepaart gaat met een kleef tarief van 3 euro per uur.

Effectief ben je dan duurder uit, enige die er slim wijzer van word is allego, en laden op goedkope uren en nog klaar tarief als bonus voor hun erbij.

Of snap ik het nu niet
Volgens mij krijg je dan ook geen Kleef tarief als ik me de blog goed onthoud.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
thomvh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:54:
[...]

Precies. Auto laden en laten staan = kleeftarief. Maar als je na werktijd het ding aan de paal hangt met 'slim laden', dan geldt dat niet. Je reserveert alvast die plek en de auto gaat later een keer laden. In de ochtend is hij weer vol.

Dat lijkt een mooi idee, maar het is mooi k*t voor de buurman die aan komt rijden met een bijna lege accu. Die zou in de avond gewoon kunnen laden, ware het niet dat zo'n 'slim laden' klant de paal alvast bezet houdt.

Het is de nieuwe vorm van 'handdoekje leggen bij het zwembad'..

Punctuality is the politeness of kings

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-08 08:24
Ik heb een vraag over wat het meest lijkt op een Alfen Twin 4XL die bij mij in de straat staat als openbare laadpaal.

Vaak staat hier een BMW X1 hybride die deze paal ziet als parkeerplaats en de auto niet weghaalt als deze opgeladen is. Zodra ik mijn auto er naast aan koppel (Tesla Model Y) dan gaat de laadpaalaansluiting van de BMW om en om een zandloper en bliksemschicht knipperen en mijn auto slechts op 10a laden terwijl er 16a beschikbaar is. In de helft van de gevallen gaat mijn auto helemaal niet laden en zegt de auto dat de laadapparatuur niet gereed is.

Met elke andere auto die er ook aan gekoppeld is haal ik 12a zodra de andere auto ook aan het laden is, anders de volle 16a. Ik heb dit gemeld aan de aanbieder (Total Energies) maar die zeggen de paal niet uit te kunnen lezen op afstand.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

pretpik schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
Ik heb een vraag over wat het meest lijkt op een Alfen Twin 4XL die bij mij in de straat staat als openbare laadpaal.

Vaak staat hier een BMW X1 hybride die deze paal ziet als parkeerplaats en de auto niet weghaalt als deze opgeladen is. Zodra ik mijn auto er naast aan koppel (Tesla Model Y) dan gaat de laadpaalaansluiting van de BMW om en om een zandloper en bliksemschicht knipperen en mijn auto slechts op 10a laden terwijl er 16a beschikbaar is. In de helft van de gevallen gaat mijn auto helemaal niet laden en zegt de auto dat de laadapparatuur niet gereed is.

Met elke andere auto die er ook aan gekoppeld is haal ik 12a zodra de andere auto ook aan het laden is, anders de volle 16a. Ik heb dit gemeld aan de aanbieder (Total Energies) maar die zeggen de paal niet uit te kunnen lezen op afstand.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Niets omdat je de CPO al aangeschreven hebt, dat is de enige die wat kan m.b.t. laadvermogen.
offtopic:
Je kunt de berijder aanspreken, maar of je dat wil en of dat wat gaat oplossen is maar de vraag. Eventueel indien de bebording (iets van E8c) geplaatst is voor 'alleen opladen' kun je de gemeente vragen om te handhaven. Mijn ervaring is dat de gemeente niets kan, wil of denk te kunnen omdat de laadsessie wel gestart is. Bij verzoeken van mij krijg ik dan uiteindelijk te horen dat ze (handhaving) niet kan zien/snappen of de sessie wel/niet gestart is. Zolang er een lampje brand op de EVSE én er een kabel aangesloten is, voldoet de auto aan het 'laden' ongeacht of er ook geladen wordt, de sessie al afgerond is, de auto vol is, de auto bewust trager ingesteld staat, de laadsessie na 0,1 kWh bewust gestopt is of wat dan ook.

Maar dit laatste is ook meer een discussie voor in: Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

• pretpik
True schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:21:
[...]

Niets omdat je de CPO al aangeschreven hebt, dat is de enige die wat kan m.b.t. laadvermogen.
Maar wat veroorzaakt het gedrag van de paal met betrekking specifiek deze auto? De auto is vol en er is voldoende capaciteit beschikbaar om 16a te geven aangezien de BMW geen vermogen vraagt.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pretpik schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
…Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Een briefje onder de ruitenwisser?

Dat heb ik wel eens gedaan en maakte dat de eigenaar zijn-haar auto in het vervolg sneller weghaalde. Want niet alleen gaat het vermogen omlaag, het maakt dat er iemand simpelweg niet kan laden. Overigens heb ik die persoon nooit gesproken, want ondanks mijn telefoonnummer en adres heeft die persoon geen contact gezocht. Hoeft uiteraard ook niet.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

pretpik schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:50:
[...]

Maar wat veroorzaakt het gedrag van de paal met betrekking specifiek deze auto? De auto is vol en er is voldoende capaciteit beschikbaar om 16a te geven aangezien de BMW geen vermogen vraagt.
Geen idee, ik ben niet de CPO.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10

tomic

Smexylittlebabe!

Tip voor 30/ct laden:

Laad voor €0,30 per kWh in plaats van €0,78 per kWh. Gebruik de Shell App of je Shell Recharge-laadpas

Vind een laadstation in de buurt

Geldig tijdens:

• Weekend van 15 en 16 augustus
• Weekend van 22 en 23 augustus
• Weekend van 29 en 30 augustus

Voorwaarden :

*Deze aanbieding is uitsluitend geldig tijdens de geselecteerde weekenden (15-16 augustus, 22-23 augustus en 29-30 augustus 2026) bij Shell Recharge-laadpunten in Nederland. 

Het actietarief van €0,30 per kWh geldt bij laden via de Shell App of met een Shell Recharge-laadpas. Eventuele transactiekosten van €0,35 per laadsessie blijven van toepassing. 

Deze aanbieding kan niet worden gecombineerd met andere kortingen, promoties, abonnementen of speciale tariefafspraken.

Bron: Shell App.

[ Voor 40% gewijzigd door tomic op 14-08-2026 12:33 ]

Toch maar een weblog?

• thomvh
pretpik schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:50:
[...]

Kan me voorstellen dat de paal misschien iets van vermogen reserveert voor de andere auto? Dat niet als de ander ineens start de stop erdoor knalt. Ik ben hier puur aan het gissen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
tomic schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:14:
Tip voor 30/ct laden:

Laad voor €0,30 per kWh in plaats van €0,78 per kWh. Gebruik de Shell App of je Shell Recharge-laadpas

Vind een laadstation in de buurt

Geldig tijdens:

• Weekend van 15 en 16 augustus
• Weekend van 22 en 23 augustus
• Weekend van 29 en 30 augustus
Vast niet voor snelladers?

Heb je een link naar deze actie met de voorwaarden.

• thomvh
ASW1 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:20:
[...]

Vast niet voor snelladers?

Heb je een link naar deze actie met de voorwaarden.
Juist op de Snelladers, staat in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLUdD2O8aKYz95KnfQY9xx4pKes=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xCwU2SrefV7X9Y1GIdXoCuqv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door thomvh op 14-08-2026 12:26 ]

• pretpik
thomvh schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:15:
[...]

Kan me voorstellen dat de paal misschien iets van vermogen reserveert voor de andere auto? Dat niet als de ander ineens start de stop erdoor knalt. Ik ben hier puur aan het gissen.
Nee als dat het geval is stopt het leveren van vermogen even en is voor beide aansluitingen 12a beschikbaar.

• daemonix
  • Niet online
pretpik schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:53:
[...]

Nee als dat het geval is stopt het leveren van vermogen even en is voor beide aansluitingen 12a beschikbaar.
Nee, meestal 16 A in verband met regelgeving.

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-08 21:39
thomvh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:54:
[...]

Op de site haal ik dat er niet uit en mag je gewoon fijn kleef kosten betalen, slim laden verandert dat niet

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:29
[...]

Huh? Ik ben gewoon met mijn eigen polestar 2 naar Bilbao en Burgos gereden met het gezin vanuit Nederland. Electra en Electroverse pas mee en niks aan de hand. Alle laadpunten deden gewoon wat ze moesten doen en voordat je klaar bent met plassen, luier verschonen, koffie drinken of broodje eten is die wagen alweer vol en de kinderen genieten ondertussen van de speeltuintjes.

Kortom lekker die ev huren en snelladers gebruiken 👍🏻

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:56

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Wat een onzin. Met de meivakantie nog twee weken op vakantie gegaan met de auto naar Portugal. Niks aan de hand, twee dagen rijden. Kinderen 0 uren schermtijd. Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, zo gaan je kinderen er ook mee om.

Overigens op La Palma jaren terug de keuze gehad om voor hetzelfde geld elektrisch te huren. Dat gedaan en mega blij mee geweest. Dat was nog voor de tijd dat je overal op elke straathoek kan laden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2