[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 259 260 Laatste
Acties:

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

elsinga

=8-)

Pr088 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:40:
[...]

En de leaserijder is deels het probleem, die blijft gewoon doorladen voor 70 cent (baas betaalt). Dus zelfs met die hoge prijzen, zakt de vraag niet zo snel.
Ik rij een lease auto en mijn werkgever vraagt expliciet om goedkoop te tanken en laden. Ook in lease-land wordt er steeds meer aan de prijzen gedacht.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17:31
Mijn werkgever doet al jaren niet anders. Mijn brandstofauto tankte ik hiervoor ook al meer dan 10 jaar niet langs de snelweg, alleen in het geval van nood. Met een groot wagenpark scheelt dat echt een aanzienlijk bedrag per jaar. Hetzelfde geldt nu voor snelladen. Beetje Fastned bijladen prima en daarna gewoon thuis volladen (voor degenen die die mogelijkheid hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door B R M op 24-07-2026 08:39 ]

• Ateliepatelie
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 08:57
Meestermaas schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:14:
[...]

Dit is interessant. Ik denk dat als we meer kleine aanbieders krijgen die de concurrentie aangaan met de grote jongens de prijzen wel naar beneden moeten. Ook mijn buurman en ik zitten eraan te denken om onze laadplekken openbaar te maken en tegen scherpe tarieven aan te bieden. We moeten tenslotte toch onze zonnestroom kwijt nu we zometeen niet meer salderen. We wonen naast een groot park waar veel mensen komen zwemmen (betaald parkeren) en dan is gratis parkeren en goedkoop laden een leuke optie.

Ik heb net een post geschreven in het lange EV ritten topic over goedkoop laden en als een beetje creatieve en zuinige Tweaker moet je toch wel wegkomen met andere prijzen dan 70+ cent per kWh. Dat anderen het niet boeit vind ik eigenlijk alleen maar fijn, des te meer ruimte bij de goedkope palen. Ik bereken graag wat ik bespaar aan mijn laadactiviteiten om het vervolgens uit te geven aan dingen die ik leuk/lekker vind. Een lekkere Flat White betaald doordat ik goedkoper kan laden is extra genieten!
En waar zijn die palen te vinden? Ik zoek meestal in tap, maar hier in de omgeving is eigenlijk niks dat niet publiek is. (Al is dat ook wel in lijn der verwachting van de gemeente, moet ik zeggen.)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:13
MichielFRL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:42:
[...]

Daar zal de leasemaatschappij blij mee zijn als vakantiegangers allemaal hun bonnetjes gaan uploaden. Wordt een dure geschiedenis.
En toch doe ik het. Daar heefy Arval een speciaal formulier voor. Een week of 2 later maximaal heb je het geld op de rekening.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:21
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:50:
Update van OVO over de beschikbaarheid van Vattenfall-laadpalen nadat ik maar eens een herinnering had gestuurd over mijn melding:

"The technical team has just noticed an issue with our locations database. They have raised incident and this afternoon resolved the problem. The nightly syncs are running now so tomorrow hopefully the issue will be resolved."

Dat was gisterenavond. Op dit moment zie ik de 33ct. laadpalen nog niet in de OVO-app, nog steeds alleen de duurdere nieuwe concessie (11 van de 23 Vattenfall-laadpalen in de buurt).
Je kunt wel gewoon laden bij die palen hoor

Het is alleen een visueel probleem

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:47
Iemand hier die ook geen betaalmethode meer heeft/kan selecteren in de greenchoice app? Begin van de week contact gehad en er zou nog een melding gedaan zijn. Het lijkt in behandeling maar beetje vaag wat er aan de hand is.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:18
boyette schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:43:
[...]

Je kunt wel gewoon laden bij die palen hoor

Het is alleen een visueel probleem
En welke prijs betaal je dan? Ik kan niet zien wat de prijs is, dus het is maar gokken wat je uiteindelijk betaalt? Vroeger rekende OVO het CP-tarief bij de Vattenfall-palen, maar ik weet niet wat ze nu in rekening brengen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Pagina: 1 ... 259 260 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2