Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Welkom in het grote Volkswagen ID.7 topic!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzV3SdfW4SLMkhtnq1mZGAb0LG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vct6SXHxlg73wxMQmBsrpu39.png?f=fotoalbum_large

Volkswagen bereidt haar elektrische ID.-familie uit met de ID.7, in limousine en ook in een Tourer (station) beschikbaar. Een 100% elektrische wagen met een WLTP tot 621 km met een ID.7 Pro S uitvoering in aankondiging die tot 700 WLTP kilometers moet gaan halen. De elektrische tegenhanger van de Volkswagen Passat.

Volkswagen ID.7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl3SKzYTqEkPac6iFP2JoVlXeVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lEiatJHCgzkjZagWahnJAgwV.png?f=fotoalbum_large

Volkswagen ID.7 Tourer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKSKQULEYB5DK4eZKhUFn3RQ_qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmWiLlaoYfszPLrYem91zLvF.png?f=fotoalbum_large

Uitvoeringen & modellen
Van de ID.7 (limousine) zijn er zes uitvoeringen momenteel beschikbaar (in Nederland):
  • de Pro vanaf € 57.990
  • de Pro Business vanaf € 60.490
  • de Pro S vanaf € 60.990
  • de Pro S Business vanaf € 63.490
  • de GTX vanaf € 67.990
  • de GTX Business vanaf € 70.490
Van de ID.7 Tourer (station) zijn er zes uitvoeringen momenteel beschikbaar (in Nederland):
  • de Pro vanaf € 58.990
  • de Pro Business vanaf € 61.490
  • de Pro S vanaf € 61.990
  • de Pro S Business vanaf € 64.490
  • de GTX vanaf € 68.990
  • de GTX Business vanaf € 71.490

Tweakers Leveringstijden ID.7
Te leen vanuit: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1 en ook nog in gebruik voor de ID3, ID.4 en ID.5.
Google Docs

Accessoires
Disskin folie tegen reflectie en vingerafdrukken op het scherm: mm1987 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Handige Links

Handige Video's
Zie ook: BatteryR in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" voor een hele lijst na het opheffen van het embargo van de Tourer in augustus 2024.
Bjørn Nyland's banana box test met de limousine met dank aan @mitsumark
Bjørn Nyland's banana box test met de Tourer (zonder panoramadak) met dank aan @KMdijkens

Overig
  • In België is het één en ander anders geregeld. Indien nodig kunnen we gerust dit onderscheid ook in de TS maken, laat het mij dan vooral weten.
  • Work in progress; verbeteringen en feedback hoor ik graag.
  • Mede TS'er zijn welkom, stuur gerust een DM of een mention als je advies/feedback hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door True op 18-03-2025 00:15 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:12
Mooi, een eigen topic. Ik heb een ID.7 Tourer Pro Business besteld in Grenadill Black met Exterieur en Interieur Pro (donker) en 20”. Leuk om hier vast te lurken. Wordt onze 4e VW en onze 13e VAG.

Rij nu een EV6, dus EV-veteraan.

Plaatje van de demo waar ik mee gereden heb (standaard Pro met dikke wielen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pew0JL1xFo7KqUb3vIL-XO9FAEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUWe2C7bhR8iONfhgpPzVlst.jpg?f=fotoalbum_large

En de bestelde uitvoering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F78JO0vlBA6e1d7fYdZsjBjGE2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXkHP8LyiOK9tYOUgcJyYyhu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door DaMenaz op 28-06-2024 10:39 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
Fijn dat er nu een ID7 topic is. Wij oriënteren op een ID7 Tourer GTX. GTX ivm AWD. Rij nu polestar 2 en hiervoor een Passat Variant GTE. We willen graag terug naar de ruimte van die Passat en dan met een elektromotor :-)

Morgen mogelijk prijzen! Fingers crossed!

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
kramon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:25:
Fijn dat er nu een ID7 topic is. Wij oriënteren op een ID7 Tourer GTX. GTX ivm AWD. Rij nu polestar 2 en hiervoor een Passat Variant GTE. We willen graag terug naar de ruimte van die Passat en dan met een elektromotor :-)

Morgen mogelijk prijzen! Fingers crossed!
Ik heb ook twee Polestars gereden en rij nu weer een Passat. Ik snap je helemaal! Ik ga ook de id7 bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-04 14:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bb3oPq39Kk32Iik9H4iqKk1fdXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxgcJa0dWHkFO5JE4v8QtQ1s.jpg?f=fotoalbum_large

Top, eindelijk een separaat ID.7 topic. Zie hier mijn ID.7. Inmiddels al weer 6000km met de auto gereden en alleen maar genieten. Het betreft een Pro Business uitvoering met warmtepomp.

Toevallig ben ik gister bij de dealer geweest betreft mijn HUD die het soms niet doet en soms scheef staat (90% van de tijd werkt hij naar behoren) en mijn navigatie die al een paar keer zijn positie kwijt is. Met name dit laatste is hinderlijk, buiten dat je navigatie niet werkt, denkt de auto i.c.m. travelassist regelmatig dat er een bocht o.i.d. aan komt waardoor hij op de snelweg bijvoorbeeld gaat vertragen/remmen. Niet echt prettig. Helaas gezien de komende vakantie periode pas over 2 maanden een plek bij de dealer, maar dat terzijde.

Ik lees en denk graag mee in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-04 23:04
frankvdk1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:19:
[..]. Helaas gezien de komende vakantie periode pas over 2 maanden een plek bij de dealer, maar dat terzijde.

[..]
Enige jammere is dat dit garage probleem, het geen tijd hebben, al sinds de release van de ID.x familie is.
Ik krijg sinds 2020 al te horen, met allerhande excuses, dat er pas over een maand of 2 tijd is.
Eerst was het Corona, toen Oekranie en nu dus de zomervakantie.. :O

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:09
Hier in april een ID7 Tourer Pro Business Premium besteld in Stonewashed Blue (BE).
Verder nog de packs Design plus, Interior plus, trekhaak en protection pack genomen. Geen warmtepomp of panorama.
Levering geschat op half september/oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
De Tourer GTX modellen zijn nu ook bij Volkswagen te configureren.

https://configurator.volk....7-tourer/gtx-business/pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
kramon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:29:
De Tourer GTX modellen zijn nu ook bij Volkswagen te configureren.

https://configurator.volk....7-tourer/gtx-business/pm
Dealer gaf al aan dat de S-modellen deze week ook op de prijslijst zouden komen. FIjn dat er meer keuze komt.

3K meer voor dezelfde Pro Business, maar dan met de grote accu (en gelijk vermogen). Het is een overweging, maar aangezien ik thuis laad voor mij niet nodig.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Mooi dit!

Zelf op 4 april een pro business silver met ‘20 inch besteld. Kan de auto 10 juli ophalen.
Rij nu Tesla long range, ben erg benieuwd naar de verschillen. Zelf geen proefrit in id 7 gereden.

Post mijn ervaringen zodra ik de auto heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik heb de prijzen in de TS ook geüpdatet met de Pro, Pro S, GTX en GTX Business. Ik was in de veronderstelling dat de GTX alleen voor de Tourer zou komen, maar is ook beschikbaar als limousine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik werd nog even lekker gemaakt met de kleur: 'Kings Red met zwart dak' op de Pro S Business, maar krijg dan de melding: "De gekozen optie is helaas niet beschikbaar voor jouw auto. Deze keuze wordt ongedaan gemaakt. Onze excuses voor het ongemak." De 'Kings Red', zonder zwart dak zou wel kunnen. Maar ik denk dat dit een foutje is, die kleur zal wel enkel voor de GTX behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:35:
Ik werd nog even lekker gemaakt met de kleur: 'Kings Red met zwart dak' op de Pro S Business, maar krijg dan de melding: "De gekozen optie is helaas niet beschikbaar voor jouw auto. Deze keuze wordt ongedaan gemaakt. Onze excuses voor het ongemak." De 'Kings Red', zonder zwart dak zou wel kunnen. Maar ik denk dat dit een foutje is, die kleur zal wel enkel voor de GTX behouden blijven.
Daar zit iets geks inderdaad. Dan zou Kings Red op de Pro niet kunnen met Exterieur Pakket Pro, maar wel zonder dat pakket. :?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Daar zit iets geks inderdaad. Dan zou Kings Red op de Pro niet kunnen met Exterieur Pakket Pro, maar wel zonder dat pakket. :?
Nee ik denk het niet. Ik heb de rode kleur alleen gezien met verwijzingen naar de GTX, dus ik denk dat die nergens op moet kunnen behalve op de GTX. Als dit er morgen nog in zit dan mail ik de dealer, kijken of Kings Red inderdaad wel verkrijgbaar moet zijn op de andere uitvoeringen.
Edit: zie: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" Kings Red is wel beschikbaar voor de non-GTX uitvoeringen.

[ Voor 11% gewijzigd door True op 27-06-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 12:33
Zojuist een proefrit gedaan.

Wat een klucht. Een auto meegeven zonder AC, bij 33 graden.
Wel representatief voor mijn ervaringen met VW. Helaas.

Verder wel een erg fijn model. Stil genoeg, genoeg vermogen. En komende van een C-Klasse ook het comfortniveau wat ik verwacht. Bediening is, logischerwijze, waardeloos, maar voor een touch-screen desondanks nog te accepteren. Op enkele uitzonderingen na moet je er toch aan geloven, dus dat is dan maar op de koop toe te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Cid Highwind schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:07:
Zojuist een proefrit gedaan.

Wat een klucht. Een auto meegeven zonder AC, bij 33 graden.
Wel representatief voor mijn ervaringen met VW. Helaas.

Verder wel een erg fijn model. Stil genoeg, genoeg vermogen. En komende van een C-Klasse ook het comfortniveau wat ik verwacht. Bediening is, logischerwijze, waardeloos, maar voor een touch-screen desondanks nog te accepteren. Op enkele uitzonderingen na moet je er toch aan geloven, dus dat is dan maar op de koop toe te nemen.
Had je een proefrit in een ID.7 waar de AC niet in werkte? 8)7 Of hadden ze 'm enkel niet voor je op temperatuur gebracht? Want dat eerste is wel heel treurig en dat tweede is iets voor een junior verkoper.
Het schijnt wel mogelijk te zijn om behoorlijk veel aan te passen waardoor het touchscreen wel iets prettiger wordt, ik had liever ook een hybride vorm gezien: enkele knoppen voor zaken die elke berijder toch wel gebruikt en die je ook zonder te kijken wil kunnen aanpassen en de rest dan praktisch verwerken in het scherm. Maar er zijn maar erg weinig merken die dat op dit moment goed doen.

Wat vond je van de knoppen op het stuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Nee ik denk het niet. Ik heb de rode kleur alleen gezien met verwijzingen naar de GTX, dus ik denk dat die nergens op moet kunnen behalve op de GTX. Als dit er morgen nog in zit dan mail ik de dealer, kijken of Kings Red inderdaad wel verkrijgbaar moet zijn op de andere uitvoeringen.
@DaMenaz rectificatie:
Ik kreeg zojuist van de dealer deze pdf binnen, hier staat de Kings Red wel degelijk als optie op de verschillende uitvoeringen.
https://filetransfer.io/data-package/9GhYM3hY#link (heb even een random file share genomen waarbij ik mijzelf niet dox (zoals dropbox/Google/e.d. als die online komt via VW pas ik de link wel aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
@True
Ik heb geen idee. Maar wat ik verwacht is dat een auto in dit segment het interieur binnen een minuut of 2 op temperatuur heeft, zelfs al heeft deze een half uur in de zomerzon staan bakken.

Dit was meer een overgedimensioneerde convectieoven. Zal m'n vriendin vragen wat deeg voor te bereiden voor de rit van vanavond :P

De knoppen op het stuur had ik al een keertje geprobeerd. Tja, waardeloos. Maar dat is de concurrentie inmiddels niet anders. Ben wel bereid een aantal zaken op de koop toe nemen als "ruil" voor de fiscale voordelen (Duitse bijtelling), dus was onder andere daar reeds op ingesteld. Het liefste zou ik het stuur uit m'n facelift W205 hier inbouwen, dat is gewoon peak-autostuur wat mij betreft.

Wat mij belangrijk is, is dat het stil genoeg is en dat de stoelen goed zijn. Zeker wat betreft dat laatste slaagt het model met vlag en wimpel. Het onderstel is heerlijk, zeer comfortabel maar zonder het onderstuur en zweverigheid van de Passat. Achterwielaangedreven zijn heeft gewoon zijn voordelen.

Zal de dealer er op wijzen dat ze morgen een vervangend model klaar hebben te zetten zodat getest kan worden of deze ervaring representatief is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:35:
Die fout krijg je ook bij de donkerblauwe versie met zwart dak. Heel vreemd. Je kan ook geen pano dak selecteren bij een Pro S. Business

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DonJunior schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:29:
[...]

Die fout krijg je ook bij de donkerblauwe versie met zwart dak. Heel vreemd. Je kan ook geen pano dak selecteren bij een Pro S. Business
Ook voor @DaMenaz.

Dealer zegt: ga eerst naar 'opties' en kies 'Exterieur Pakket Plus' dan gaat het wel goed.
Zal wel een foutje zijn, want voor vandaag ging dat bij bijv. de Tourer Pro Business nog wel goed (direct bi-tone selecteren) en dat werkt bijv. voor de 'limousine' Pro nog steeds wel: direct een bi-tone selecteren geeft die een melding met: 'Sturing Modeljaar 2025' waarbij die dat wel slikt.

Ik denk dat ze die er vandaag of morgen wel uit de configurator halen (als iemand bij VW de melding richting de verantwoordelijke gooit althans).

Ik kan dan hierop uitkomen bijvoorbeeld :9~ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVs8YjEgTbGdVXBkKaZOxkQIWoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UkSsmCb0u7nYXcQd5eiWemTI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door True op 27-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Thanks! Zal de kleurkeuze er niet voor aanpassen. Vind rood mooi (verschillende rode wagens gehad), maar op 5 meter staal net iets té. :o

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Nog een aanpassing. De "piping" bij het Interier Pakket Pro is niet meer blauw maar wit.

En de lichtgevende logo's voor en achter schijnen er nu op te zitten (vermoed i.c.m. de IQ lights)

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cid Highwind schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:28:
@True
Ik heb geen idee. Maar wat ik verwacht is dat een auto in dit segment het interieur binnen een minuut of 2 op temperatuur heeft, zelfs al heeft deze een half uur in de zomerzon staan bakken.

Dit was meer een overgedimensioneerde convectieoven. Zal m'n vriendin vragen wat deeg voor te bereiden voor de rit van vanavond :P

De knoppen op het stuur had ik al een keertje geprobeerd. Tja, waardeloos. Maar dat is de concurrentie inmiddels niet anders. Ben wel bereid een aantal zaken op de koop toe nemen als "ruil" voor de fiscale voordelen (Duitse bijtelling), dus was onder andere daar reeds op ingesteld. Het liefste zou ik het stuur uit m'n facelift W205 hier inbouwen, dat is gewoon peak-autostuur wat mij betreft.

Wat mij belangrijk is, is dat het stil genoeg is en dat de stoelen goed zijn. Zeker wat betreft dat laatste slaagt het model met vlag en wimpel. Het onderstel is heerlijk, zeer comfortabel maar zonder het onderstuur en zweverigheid van de Passat. Achterwielaangedreven zijn heeft gewoon zijn voordelen.

Zal de dealer er op wijzen dat ze morgen een vervangend model klaar hebben te zetten zodat getest kan worden of deze ervaring representatief is of niet.
toon volledige bericht
Nou ik kan je vertellen dat de AC gewoon de temp binnen no time op een aangenaam niveau moet hebben. Als je dan ook nog de mazzel hebt in een model te rijden met full options kun je de stoel ventilatie/koeling ook nog aanzwengelen. Dus of je weet niet (of hebt niet goed uitgelegd gekregen) hoe de AC werkt of er is iets mis met die auto. De mijne (ID.7 rijder sinds januari, kijk ff in het vorige topic voor mijn bevindingen, afsplitsingen schieten echt niet op) heeft de hele in de brandende zon gestaan bij kantoor, niet de voor klimatisering aangezet (stom, ja idd) maar het ding was zo koel.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind met de bediening niets mis en het touchscreen werkt juist super. Responsief, snel en biedt gewoon alle info die ik wil zien. (Dat customizen valt reuze mee, dat zijn gewoon wat ‘tegels’ die je kan verplaatsen) Daarbij komt ook nog eens dat je over het algemeen minder door alle opties e.d. heen zit te tikken zoals he bij een proefrit wel doet natuurlijk.

Ik stap s ochtends in, radio eventueel op mijn zender en gaan. Volume, temp e.d. zijn eenvoudig aan te passen. Verder gebruik ik veel Apple CarPlay dus die bediening is overal gelijk. Wat volgens mij ook veel mensen niet weten is dat je bijv, voor het wijzigen van het volume niet perse hoeft te swipen over het balkje, je kan gewoon tikken.

IMHO is het dus helemaal niet zo dramatisch gesteld met de bediening van de auto. Zelfde geldt (maar ook weer persoonlijk) voor de knoppen op t stuur. Als je een keer weet hoe ze werken is t echt niet zo erg als ‘iedereen’ het voor doet komen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:17:
[...]

Dealer zegt: ga eerst naar 'opties' en kies 'Exterieur Pakket Plus' dan gaat het wel goed.
Ja zal wel een foutje zijn. De brochure is ook nog niet vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Ik had de vorige week de Tourer 1st edition besteld via de leasemaatschappij. Hij was daar gewoon nog te kiezen ook al waren naar mijn weten die auto’s allang op. Maar leasemaatschappijen kunnen soms reserveringen plaatsten. Dus dacht ik probeer het gewoon.

Maar helaas, de dealer was vergeten te melden dat die niet meer te bestellen zijn. Dus dinsdag werd ie afgeketst.

Ik wilde gisteren een nieuwe bestelling plaatsen, maar nu die nieuwe versies te kiezen zijn begin ik weer te tobben over de configuratie.

Wat mij ook opviel is dat bij het donkere premium interieur de stoelranden niet meer blauw zijn maar wit/grijs (in de configurator).

Er is nog geen nieuwe brochure om te checken hoe dat zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
We zijn er wel uit hier, qua opties en configureren: ID7 Tourer GTX full options en dan alles zwart. Alleen op die manier vinden 'm er mooi uitzien. Ik ben niet zo'n fan van de opgeblazen look van de ID-range. Bij de ID7 vind ik dat al iets beter gelukkig.

1 ding wat zowel ik als mijn vrouw bij onze proefrit in een gewone ID7 eerder dit jaar verschrikkelijk vonden waren de remmen. We rijden nu Polestar 2 Performance AWD en lekkere remmen. Die remmen kwamen we ook tegen bij proefritten in een XC60 en XC90, maar bij de ID7 schrokken we ons rot: het voelde bij iedere remactie naar een kruising/rotonde alsof we een noodrem moesten maken op het einde.

Nu weet ik niet zo goed meer of hij op D of B stond en of er nog andere instellingen anders kunnen. Dat moeten we echt nog even uitvogelen als we in de Tourer (of beter nog, tourer gtx) gaan proefrijden. Iemand nog tips om die remmen responsiever te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
In dit filmpje zie je mooi de verschillen tussen de Tourer en de 5-drs. En de wijzigingen zoals de witte piping, software en de lichtgevende logo’s

YouTube: VW ID.7 Tourer - der BESTE Elektro Kombi 2024!

[ Voor 25% gewijzigd door DaMenaz op 27-06-2024 21:08 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:32
Sinds een paar weken blije eigenaar van een blauwe ID.7 Hatchback.
Rijdt heerlijk, zit erg comfortabel en ik ben ook erg te spreken over de functies en opties die erop zitten. Ook de infotainment vind ik van prima niveau.
Zelf voor de 19 inch gegaan ivm maximaal comfort, rijbereik en lange termijn betaalbaarheid van nieuwe banden. Onze ID4 heeft 21 inch, supermooi maar boet dus enigszins in op die overige punten.

De efficiency is ook heerlijk, zit tussen de 14 en 15kwh/100km op lange afstanden met 95%+ snelwegkilometers. Voor mij, toch erg regelmatig lange afstanden, echt een must.

Enige kritiekpuntje dat ik heb is... eerste serieuze rit die ik maakte had ik een flinke steenslag op de snelweg. Ster en barst. Dikke vette pech, kan VW niets aan doen, niemand niet. Maar sta nu al een paar weken in de wacht voor een nieuwe voorruit. Die is namelijk niet of nauwelijks leverbaar. Kan verder geen kwaad, kan er gewoon mee rijden, zit (nog) niet in het gezichtsveld, maar in je net nieuwe "limousine" meteen langere tijd met een barst in de voorruit te rijden voelt wat wrang. Maar dat is denk ik de keerzijde van een net nieuw model kopen.

Verder uiterst tevreden.

Overigens zie ik inmiddels dagelijks vrachtwagen na vrachtwagen uit het hoge noorden richting het zuiden rijden vol met ID.7s. Maar wel allemaal Tourers. Krijg het idee dat er best een aantal besteld zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:32
Afrokwijt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Ja zal wel een foutje zijn. De brochure is ook nog niet vernieuwd.
In de Duitse configurator kan je voor de Pro ook een black edition kiezen, waarbij de zilvergrijze 'boog' langs de daklijn zwart wordt net als bij de GTX. Dat vind ik wel mooi staan. Lijkt alleen niet mogelijk in NL? Gezien de 100km range die je inlevert voor de GTX tegenover het geringe vermogen verschil neig ik naar de Pro S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
kramon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:29:
het voelde bij iedere remactie naar een kruising/rotonde alsof we een noodrem moesten maken op het einde.
Polestar heeft one pedal drive. Vond ik heerlijk in de stad. Nooit de rem gebruiken.

VW heeft dat niet. Die rolt door.

Ik denk een kwestie van wennen. Het lijkt in die zin meer op een benzine automaat.
Ik moest ook een noodstop maken toen ik ten tijde van mijn Polestar even een benzine leenauto kreeg. Zat op de eerste rotonde bijna tegen een fietser aan, omdat ik verwachtte dat de auto zelf volledig tot stilstand zou komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Afrokwijt op 27-06-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Afrokwijt schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Polestar heeft one pedal drive. Vond ik heerlijk in de stad. Nooit de rem gebruiken.

VW heeft dat niet. Die rolt door.

Ik denk een kwestie van wennen. Het lijkt in die zin meer op een benzine automaat.
Ik moest ook een noodstop maken toen ik ten tijde van mijn Polestar even een benzine leenauto kreeg. Zat op de eerste rotonde bijna tegen een fietser aan, omdat ik verwachtte dat de auto zelf volledig tot stilstand zou komen.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik rij regelmatig in een VW polo en daar heb ik het niet, die remt gewoon geleidelijk. Bij de test id7 was het alsof hij u erhaubt niet remde. We gaan t gewoon nog een keer proberen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afrokwijt
kramon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ik rij regelmatig in een VW polo en daar heb ik het niet, die remt gewoon geleidelijk. Bij de test id7 was het alsof hij u erhaubt niet remde. We gaan t gewoon nog een keer proberen ;-)
Ah daar zou de B stand wel iets aan moeten doen. In D rolt inderdaad door alsof ie in z’n vrij staat. Vraag het anders de dealer even bij de volgende proefrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
In de EV6 kan ik met de flippers in kleine stapjes van volledig vrij uitrollen maar i-Pedal. Zal dus even wennen worden in de ID.7. Al rijd ik eigenlijk bijna altijd op ‘regen 1’, wat het meeste lijkt op een benzinemodel dat afremt op de motor.

De proefrit voelde in elk geval natuurlijk aan.

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 27-06-2024 23:07 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
kramon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:29:

1 ding wat zowel ik als mijn vrouw bij onze proefrit in een gewone ID7 eerder dit jaar verschrikkelijk vonden waren de remmen.

….

maar bij de ID7 schrokken we ons rot: het voelde bij iedere remactie naar een kruising/rotonde alsof we een noodrem moesten maken op het einde.

Nu weet ik niet zo goed meer of hij op D of B stond en of er nog andere instellingen anders kunnen.
‘Klopt hoor’ althans de remmen vergen echt wel wat gewenning. Maakt in zo verre niet uit of je D of B rijd (ja tuurlijk B rem je sowieso meer als je ‘gas loslaat’ ) het laatste stukje remmen moet ik ook nog regelmatig harder trappen dan ik eigenlijk denk/wil. De auto komt gewoon moeilijk tot stilstand. Kun je verder niets aan instellen of iets dergelijks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
dizzytal schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Nou ik kan je vertellen dat de AC gewoon de temp binnen no time op een aangenaam niveau moet hebben. Als je dan ook nog de mazzel hebt in een model te rijden met full options kun je de stoel ventilatie/koeling ook nog aanzwengelen. Dus of je weet niet (of hebt niet goed uitgelegd gekregen) hoe de AC werkt of er is iets mis met die auto. De mijne (ID.7 rijder sinds januari, kijk ff in het vorige topic voor mijn bevindingen, afsplitsingen schieten echt niet op) heeft de hele in de brandende zon gestaan bij kantoor, niet de voor klimatisering aangezet (stom, ja idd) maar het ding was zo koel.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind met de bediening niets mis en het touchscreen werkt juist super. Responsief, snel en biedt gewoon alle info die ik wil zien. (Dat customizen valt reuze mee, dat zijn gewoon wat ‘tegels’ die je kan verplaatsen) Daarbij komt ook nog eens dat je over het algemeen minder door alle opties e.d. heen zit te tikken zoals he bij een proefrit wel doet natuurlijk.

Ik stap s ochtends in, radio eventueel op mijn zender en gaan. Volume, temp e.d. zijn eenvoudig aan te passen. Verder gebruik ik veel Apple CarPlay dus die bediening is overal gelijk. Wat volgens mij ook veel mensen niet weten is dat je bijv, voor het wijzigen van het volume niet perse hoeft te swipen over het balkje, je kan gewoon tikken.

IMHO is het dus helemaal niet zo dramatisch gesteld met de bediening van de auto. Zelfde geldt (maar ook weer persoonlijk) voor de knoppen op t stuur. Als je een keer weet hoe ze werken is t echt niet zo erg als ‘iedereen’ het voor doet komen.
toon volledige bericht
Dat klinkt bemoedigend. Dit is duidelijk een maandagochtendmodel. Slordig en beschamend natuurlijk, maar goed, op te lossen dus.

Het touch screen is een duidelijke verbetering ten opzichte van de oude VW systemen. Het is geen iDrive of pre-Mbux wat bediening betreft, maar voor een Touch gebaseerd systeem moet ik toegeven, het steekt goed in elkaar en reageert vlot. Qua looks oogt het weliswaar als een kruidvattablet maar het doet wat het moet doen en wanneer je met 1 rit je weg hebt weten te vinden naar alle functies, heb je je huiswerk goed gedaan. Customizen is voor mij als professioneel zeikerd nog niet eens nodig. Maar dat kan zijn omdat anderen het wellicht gedaan hadden. Er stonden nogal wat telefoons in de Bluetooth lijst…

Waar ik verder vooral van onder de indruk was is het verbruik. Goede stukken 180 gereden en nog steeds een gemiddelde van 23.6kWh/100 (190km in 1:40 tijd), erg netjes. En dat op 20”, wat misschien voor de airco compenseert :P

Dat remmen is wel een ding. Het wegrijden is niet indrukwekkend, eerder loom. Maar in D een afrit pakken, daar moet je wel uitkijken dat je jezelf se eerste keer niet verkijkt en verremt.

De ID7 blijft in ieder geval op de shortlist. Alleen niet met het grijze interieur. Met 8000km op de teller oogt het als de stoffen bekleding van een barrel wat rijp is voor de sloop. Zonde dat er geen makkelijk te reinigen (nep)leder te krijgen is in een heldere kleur. Een erg vreemde keuze voor dit segment.

Ps. Wat dat stuur betreft. Ja, het werkt. Maar het is gewoon een auto van 70.000€ onwaardig qua afwerking. En een duidelijke regressie ten opzichte van een generatie terug. Ik ben meer van de progressie. Dit voelt eerder retro aan uit de tijden dat mobieltjes nog met zulke knoppen experimenteerden.

[ Voor 4% gewijzigd door Cid Highwind op 28-06-2024 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Cid Highwind schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 01:15:
[...]

[..]

Dat remmen is wel een ding. Het wegrijden is niet indrukwekkend, eerder loom. Maar in D een afrit pakken, daar moet je wel uitkijken dat je jezelf se eerste keer niet verkijkt en verremt.

[..]
Heb je toevallig ook nog een 2e ID.7 kunnen rijden om dit gedrag te vergelijken?
Ik had namelijk laatst hetzelfde in een ID.3 die ik te leen had. Daar ging ik remmen en ik stond veel en veel eerder stil dan dat ik met mijn eigen ID.3 zou doen. Later weer terug in mijn eigen ID.3 en die remt veel sponziger en dus al een paar keer echt diep moeten remmen omdat ik mij verkeken had. :X
Wellicht kun je met een vergelijkings ID7 zien of het gedrag bij beiden hetzelfde is of dat je inderdaad een afgeragd maandagochtend model te pakken had. Mensen die proefritjes rijden zijn vaak ook totaal niet zuinig met die auto dan mogelijk zijn die remmen al helemaal gaar gestampt (aanname)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Laatst online: 00:25
Was ook mijn ervaring met een gloednieuwe auto. De remmen moet je bijzonder hard intrappen in vergelijking met mijn vorige (e-tron) en het "gas"pedaal is net omgekeerd, die is net veel gevoeliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:09
Let wel: in D mode ga je als je remt eerst enkel op regeneratie remmen. Pas als je dieper het rempedaal induwt ga je ook de remmen aanspreken. Denk dat dit bij alle ID modellen gelijkaardig is maar mogelijk anders afgeregeld bij de Id7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
DonJunior schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:00:
[...]

Heb je toevallig ook nog een 2e ID.7 kunnen rijden om dit gedrag te vergelijken?
Ik had namelijk laatst hetzelfde in een ID.3 die ik te leen had. Daar ging ik remmen en ik stond veel en veel eerder stil dan dat ik met mijn eigen ID.3 zou doen. Later weer terug in mijn eigen ID.3 en die remt veel sponziger en dus al een paar keer echt diep moeten remmen omdat ik mij verkeken had. :X
Wellicht kun je met een vergelijkings ID7 zien of het gedrag bij beiden hetzelfde is of dat je inderdaad een afgeragd maandagochtend model te pakken had. Mensen die proefritjes rijden zijn vaak ook totaal niet zuinig met die auto dan mogelijk zijn die remmen al helemaal gaar gestampt (aanname)
Nee, had er helaas geen tijd voor en ze hebben er ook maar eentje in de roulatie. Dus vergelijken was geen optie.

Ik zie het ook niet zozeer als een probleem, eerder gewenning. Je weet dat die modellen op recuperatie inzetten, dus als je normaalgesproken diesels uit dat segment rijdt, is enige verandering te verwachten :)

Voor mij zou het wel een verbetering zijn als men twee recuperatiemodi biedt, want waar D vooral lijkt op het laten zeilen van de auto, staat B wat mij betreft voor bruusk. Ondanks dat ik een zeer soepele voet heb wat het gaspedaal betreft, was er voor mij in de B-modus te weinig travel beschikbaar om echt vloeiend te kunnen rijden. Ik ervoer het als nerveus. Maar ook dat zegt mogelijk meer over mijn eigen referentiekader. Ik weet dat er tegelijkertijd ook velen zijn die het vervelend vinden dat echt 1-pedal driving niet beschikbaar is. Dat jeukt mij dan weer niet.

Bij het terugbrengen is me ook nog een vervelend rammeltje opgevallen daar waar de gortel uit de stijl komt. Aangezien dat dicht bij het oor is best wel storend wanneer de auto verder aangenaam stil is. Toch wel een verbetering ten opzichte van een 2019 C-Klasse die een stuk meer gevoelig is voor windgeruis en waar ook uit de wielkasten flink meer herrie bij banden van gelijke afmeting. Nog afgezien van het genagel van een koude diesel wanneer je net uit je EV stapt... Je merkt ook meteen dat de ID7 echt wel een segment groter is. Ik ben er nog niet over uit of ik dat als voor- of als nadeel moet zien. Naar ervaringen in parkeergarages durf ik eigenlijk niet te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-04 22:54
Als je een beetje pro actief rijdt, vind ik net de remmen erg aangenaam. Ik rijd altijd in B mode en heb de rem bijna enkel nodig om het laatste stukje tot stilstand te komen. In vergelijking met bv een tesla of een EV6 remt de ID7 inderdaad minder hard, maar het past wel bij de relaxte rijstijl waar de ID7 mijn inziens tot aanzet. Het is net als de acceleratie, naar mijn gevoel moet je bij de ID7 de "gaspedaal" veel harder/bewuster intrappen om snel te accelereren dan bij andere EVs. Ik merk dat bv ook bij travel assist of ACC, als ik bv even tegen 90 vast zit op de rechterstrook, dan gaat hij relatief langzaam naar de 120 (België) als ik dan naar de linkerstrook ga, mijn vorige auto, leek dan echt vol op de gas te gaan om zo snel mogelijk terug op 120 te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Invictus66 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:34:Het is net als de acceleratie, naar mijn gevoel moet je bij de ID7 de "gaspedaal" veel harder/bewuster intrappen om snel te accelereren dan bij andere EVs.
Klopt ja. Viel me bij de proefrit ook al op dat de ID.7 die typische VAG-pedaalslag heeft, waar je onderin door een weerstand moet duwen om hem echt op zijn staart te trappen. Blijf je er boven, dan gaat het allemaal vrij gemoedelijk voor een EV. Zo is een EV in mijn ogen ook eigenlijk bedoeld. Ik rijd in mijn EV6 relaxter dan in de diesel die ik daarvoor had met de helft van het vermogen. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Cid Highwind schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Naar ervaringen in parkeergarages durf ik eigenlijk niet te vragen.
Ik heb de mijne nog maar een kleine 2 weken, maar parkeren is toch nog behoorlijk wennen. Vooral de lijnen op de camera bij het achteruit rijden kan ik nog niet goed plaatsen. Die lijken de wagen nog een stuk breder in te schatten dan hij al is. Wanneer ik volgens de parkeer lijnen aan de zijkant van het vak sta, sta ik mijn inziens nog een behoorlijke eind vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
DaMenaz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Klopt ja. Viel me bij de proefrit ook al op dat de ID.7 die typische VAG-pedaalslag heeft, waar je onderin door een weerstand moet duwen om hem echt op zijn staart te trappen. Blijf je er boven, dan gaat het allemaal vrij gemoedelijk voor een EV. Zo is een EV in mijn ogen ook eigenlijk bedoeld. Ik rijd in mijn EV6 relaxter dan in de diesel die ik daarvoor had met de helft van het vermogen. :)
Normaalgesproken is dat enkel om een limiter te overrulen. Of om de automaat te zeggen dat deze naar de laagst mogelijke versnelling moet.

Tot aan dit punt is echter in de regel altijd al volgas. Aangezien de ID7 ook met een limiter komt, ga ik er van uit dat je voor volgas expliciet niet door dit punt hoeft te trappen.

Ik vond de versnelling aangenaam lineair en goed te doseren, wat voor comfort het belangrijkste is. Maar nu je het zegt, het zou me niks verbazen als het stiekum toch een beetje progressief is geconfigureerd. Bij het wegrijden vond ik het pedaal een stuk minder gevoelig dan ik op basis van vermogen / koppel had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Cid Highwind schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:48:
[...]

Normaalgesproken is dat enkel om een limiter te overrulen. Of om de automaat te zeggen dat deze naar de laagst mogelijke versnelling moet.
Klopt ja. Bij DSG-modellen zorgt de kick-down ervoor dat hij terugschakelt en je (dus) sneller er vandoor gaat.

Ik heb ook een Leon e-Hybrid (phev) en daar zorgt de kickdown er ook voor dat de brandstofmotor aanspringt als je puur elektrisch rijdt. Het is dus maar net hoe ze het geconfigureerd hebben. Bij de ID.7 merkte ik in elk geval meer actie bij volledig vloeren.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Invictus66 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:34:
Ik merk dat bv ook bij travel assist of ACC, als ik bv even tegen 90 vast zit op de rechterstrook, dan gaat hij relatief langzaam naar de 120 (België) als ik dan naar de linkerstrook ga, mijn vorige auto, leek dan echt vol op de gas te gaan om zo snel mogelijk terug op 120 te zitten.
Is dat niet afhankelijk van de "drive modus"?
Zelfde voor de "response" van het gaspedaal. Die zou in principe moeten wijzigen afhankelijk van het gekozen profiel. Vandaar dat ik voor individual kies en het gaspedaal op comfort zet, want zo al nerveus genoeg vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
[...]
Je merkt ook meteen dat de ID7 echt wel een segment groter is. Ik ben er nog niet over uit of ik dat als voor- of als nadeel moet zien. Naar ervaringen in parkeergarages durf ik eigenlijk niet te vragen.
Nou er zijn parkeergarages bij waarbij je echt een de waarschuwingsystemen uit moet zetten (dat staat dan gewoon met een icoontje in beeld is dus 1 tik opt 't scherm en heb je geen piepjes waar je dol van wordt) zeker wanneer je via een 'kurketrekker' inrit naar beneden moet in wat oudere garages. Ondanks dat de auto eens serieus fijne (kleine) draai cirkel heeft is dat wel goed op letten.

Qua parkeren zijn er wel plekken waar ik helaas even voorbij moet rijden omdat 't wel heel beperkt is, en je zal echt zo ver mogelijk in de meeste vakken moeten staan anders steekt je neus wel wat uit. Maar tja; de auto's worden groter en breder maar de plekken en inritten van bestaande garages niet. Natuurlijk is dit ook weer gewenning en even goed opletten, maar ja je hebt minder ruimte overal.

Wat ik wel een echt min punt vind is de kwaliteit van de achteruit rij camera. De lijnen e.d. zijn imho gewoon goed en doen wat ze moeten doen en .. kloppen met de auto. Maar de resolutie en lichtgevoeligheid is gewoon... k*t. Dat zal je nu niet opvallen, maar als het weer vroeger donker wordt/'s avonds/'s nachts is de camera echt beneden par. Onze vorige auto was ook s nachts super scherp en voldoende lichtgevoelig, maar deze echt niet.

Tweede, zeikpuntje, is dat de camera gewoon onder de nummerplaat zit. Wel met sproeier, maar waarom niet netjes achter het VW logo zoals de ID.3 wel heeft... bij een auto van i.d.d. 70K zou het mij niet op die paar tientjes aankomen voor een extra motorje en wat elektronica om dat ding aan te sturen. 's winters/in de herfst is dus weer even 'met de duim' over de camera voor instappen.. Kom op VW dat kan beter.
Wilibrord schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:27:
[...]
Is dat niet afhankelijk van de "drive modus"?
Zelfde voor de "response" van het gaspedaal. Die zou in principe moeten wijzigen afhankelijk van het gekozen profiel. Vandaar dat ik voor individual kies en het gaspedaal op comfort zet, want zo al nerveus genoeg vind ik.
Je kan inderdaad een aantal preset selecteren qua 'drive profile' (dus niet de D of B). Die kan dan weer dingen bepalen als gevoeligheid van stuur, vering, acceleratie, dat soort dingen..

Ik heb een custom profiel gemaakt, dus het sturen wat sportiever, maar wel de vering wat relaxter en juist niet zo sportief (lees hard) dat soort dingen. Natuurlijk ook het sportgeluid aanzetten bij <30km ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door dizzytal op 28-06-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-04 23:10
kramon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Ik kan natuurlijk grappend zeggen: vervang de trommelremmen achter door normale schijfremmen net zoals een Polestar heeft.

Maar dat zou niet alleen flauw zijn, maar ook nog eens niet helemaal kloppen: Want de extra remwerking van schijfremmen wordt in principe door het regeneratieve remmen volledig overgenomen en dan zijn de trommelremmen nog voor de laatste zet. De ideale combi tussen onderhouds arme remmen die ook geen roestende schijven hebben door te weinig gebruik en remvermogen.

Sowieso hebben de ID. modellen geen one pedal driving, wat op zich jammer is. En ook zou je het regeneratief remmen sterker willen kunnen zetten. In ieder geval de B-stand pakken.

Maar houd ook rekening met het gewicht. De ID.7 heeft een fikse accu en fiks gewicht. Dus remmen moet heftiger tov. een lichtere auto.

Bij een ID.3 proefrit kreeg ik hem onderaan de snelweg niet tot stilstand. Gelukkig geen verkeer. De dealer weet het toen nog aan een software bug, maar dat zou intussen opgelost moeten zijn. Voor mij was het voldoende reden de ID.3 toen niet te kopen. Totaal geen vertrouwen even toen. Dus soms gebeuren rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
De vraag is of het dus aan de remcapaciteit ligt, of aan hoe het pedaal is geconfigureerd met betrekking tot waar de remmen bij moeten schieten.

Dat lijkt me een lastige balans, veel merken krijgen dat punt niet prettig geconfigureerd. De huidige C-Klasse van Mercedes is er ook om bekend een waardeloze remconfiguratie te hebben. Het is niet dat de remmen slecht zijn, maar zodra de mild-hybrid regeneratie aan z'n grenzen komt, bijten de reguliere remmen dusdanig dat je naar voren schiet uit je stoel. Dat lijkt me bij een EV nog lastiger, want daar zullen die remmen dus nog later bijspringen, maar dus wel op een punt dat ook daadwerkelijk remkracht nodig is.

Zie dat maar eens volledig lineair en transparant te implementeren. En vergeet niet dat het onder alle weersomstandigheden dient te werken.

Veel mensen hebben nu eenmaal angst een pedaal wat verder in te trappen. Maar als het verder een kwestie van gewenning is, dan is het niet per sé een gevaar.

@dizzytal Dat sportgeluid was vermakelijk ja, verhoogt het ruimteschipgevoel. Maar toch fijn dat het mogelijk is dit uit te schakelen! Hetzelfde geldt overigens voor de nodige "hulp"middelen... al moet je dat natuurlijk per rit even doen op grond van wetgeving. Het is niet anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Cid Highwind op 28-06-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-04 11:43
Kunnen we onderaan een link leggen naar het levertijden-document dat in het ID.3/4/5 topic gelinkt wordt? Daar staan ook al ID.7 levertijden in, en het is m.i. niet de moeite om een apart document te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 10:45
Cid Highwind schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:14:
De vraag is of het dus aan de remcapaciteit ligt, of aan hoe het pedaal is geconfigureerd met betrekking tot waar de remmen bij moeten schieten.

Dat lijkt me een lastige balans, veel merken krijgen dat punt niet prettig geconfigureerd.
Dat vind ik dus heel raar aan de id.7: de rem voelt idd wat vreemd. Ik kom van een phev superb en de rem vond ik daar heel goed (toch in b stand). Geen bruuske overvang geen raar gedoe. In d was het pedaal mss wat sponzig in het begin maar ook daar niet zo bruusk als bij de id.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
buddow schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:35:
[...]

In de Duitse configurator kan je voor de Pro ook een black edition kiezen, waarbij de zilvergrijze 'boog' langs de daklijn zwart wordt net als bij de GTX. Dat vind ik wel mooi staan. Lijkt alleen niet mogelijk in NL? Gezien de 100km range die je inlevert voor de GTX tegenover het geringe vermogen verschil neig ik naar de Pro S.
Gewoon laten wrappen die boog (blades)
Ziet er naar mijn mening veel mooier uit gewrapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hFYGBvbQU74Dzc2Hfb7Lg5jtCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p81myANzFv4lXFMqI0IIKqzA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afrokwijt
Op de mobiele site van VW staat onderin een grote knop “prijslijst” die nog altijd doorverwijst naar de oude brochure:
https://www.volkswagen.nl.../id7/id7---id7-tourer.pdf

Kom er nu achter dat andere buttons in stukjes tekst wel doorlinken naar een nieuwe:
https://www.volkswagen.nl...7/id7-prijslijst-2024.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Vraagje, hebben jullie een bandenreparatie kit? En zo ja, waar zit die dan? Heb even gezocht maar niks gevonden. Verkoper zei bij aflevering dat die nog wat verder onder de onderste plank in de koffer zat, maar daar is zelfs de ruimte niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Wilibrord schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:33:
Vraagje, hebben jullie een bandenreparatie kit? En zo ja, waar zit die dan? Heb even gezocht maar niks gevonden. Verkoper zei bij aflevering dat die nog wat verder onder de onderste plank in de koffer zat, maar daar is zelfs de ruimte niet voor...
Nee, ik niet.

Niet dat ik hem mis, want ik zou die troep toch niet gebruiken. Misschien zit ie onder de bodem die je weg kan nemen, daar zit je sleepoog ook, en is genoeg ruimte. Je kan daar je laadkabel zelfs nog wel kwijt. Heb je daar zo’n trek oogje zodat je het eerste stuk op kan tillen.

[ Voor 5% gewijzigd door dizzytal op 29-06-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Heeft er iemand ook last van trillingen in de deurpanelen ter hoogte van de ambiente verlichtings lijsten ?

Deze week zou dit probleem worden opgelost bij Van Mossel maar het trilt nog even hard verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Heeft er iemand al gekeken om de brandblusser te verplaatsen? Mijn vrouw zeurt dat het vervelend is. Ze is niet zo groot en ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Wilibrord schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:33:
Nee, werd niet meegeleverd. Auto komt wel met run-flat banden. Als daar iets mee misgaat moet je ze toch laten vervangen, zei iemand me onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 06:50
Hoi, heeft er iemand al een probleem gehad met de kindervergrendeling?
Sinds vandaag staat die in error, als ik op het knopje duw hoor ik wel een vergrendelingsgeluid, maar het lichtje wil niet (meer) oranje branden. Heb de wagen sinds een week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWVGxLxkuabnhkcRczD8_FtmbCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdArgCUUzrYHJwxksLRbl0Oe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Dat vind ik dus heel raar aan de id.7: de rem voelt idd wat vreemd. Ik kom van een phev superb en de rem vond ik daar heel goed (toch in b stand). Geen bruuske overvang geen raar gedoe. In d was het pedaal mss wat sponzig in het begin maar ook daar niet zo bruusk als bij de id.
Ik vind de rem in de D stand van de Octavia ('21) wel sponsig. In de S heb ik dit niet en rijdt daarom maar altijd in de S.

Ga binnenkort nog een proefrit met de ID.7 doen en ga wel even opletten of mij dat opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Afrokwijt schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:57:
Op de mobiele site van VW staat onderin een grote knop “prijslijst” die nog altijd doorverwijst naar de oude brochure:
https://www.volkswagen.nl.../id7/id7---id7-tourer.pdf

Kom er nu achter dat andere buttons in stukjes tekst wel doorlinken naar een nieuwe:
https://www.volkswagen.nl...7/id7-prijslijst-2024.pdf
Ik heb die nu in de TS meegenomen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
[...]
Je merkt ook meteen dat de ID7 echt wel een segment groter is. Ik ben er nog niet over uit of ik dat als voor- of als nadeel moet zien. Naar ervaringen in parkeergarages durf ik eigenlijk niet te vragen.
Een auto van bijna 5 meter past zelden 100% binnen de lijntjes, in de lengte. In de breedte is het natuurlijk ook geen smalle auto, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik hoop wel dat het summon-uitparkeren met de Park Assist app snel geactiveerd gaat kunnen worden. Dat zou lastige situaties langs muren of palen kunnen oplossen.

Eens je gebruik leert maken van de scherpe indraaihoek, valt inparkeren eigenlijk goed mee. Ik merk dat ik het indraaien nu vaak verkeerd inschat bij mijn e-Golf omdat die veel minder scherp kan draaien.

Ik heb 1 keer gehad dat het erg nipt was bij het wisselen van verdieping met de ID.7 (Interparking Gent Zuid). Daar heeft de side-zoom view van de parkeercamera's me gered: met de voorwielen zo strak mogelijk langs de buitenbocht gereden, en gehoopt dat het dan met de achterwielen wel goed zou komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
briecht schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:02:
Sinds vandaag staat die in error, als ik op het knopje duw hoor ik wel een vergrendelingsgeluid, maar het lichtje wil niet (meer) oranje branden. Heb de wagen sinds een week.

[Afbeelding]
Het spijt me, je bent niet de eerste.. ik verwijs je graag door naar het andere ID.x topic:
Het grote Volkswagen ID.3/4/5 topic - Deel 1

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:40
Waarom geven ze de GTX (Business) een veel lagere WLTP range dan de Pro S (Business)? Kan me niet voorstellen dat dat zo veel scheelt, 703 vs 586 km met alleen een iets sterkere motor. Voorbeeld uit de brochure/prijslijst:

Pro S BusinessGTX Business
Gecombineerd, kWh/100 km13,6 - 13,7 (14,0 - 14,1)16,2 (16,6 - )
Actieradius gecombineerd, km709 - 703 (690 - 684 Tourer)595 - 586 (584 - 578 Tourer)

Het verbruik heeft ook geen ondergrens, alleen een enkel getal. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:32
Standaard 20 inch velgen, AWD ipv RWD, rijkere uitrusting. Als je een Pro S Business net zo volledig uitrust dan zit die op 632km (voor Tourer) en is het verschil dus kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:40
Weet je zeker dat hij AWD heeft? Wederom uit de brochure: "Motortype (aandrijving): PMS (achterwielen)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Ja, de GTX is AWD. 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Ik denk dat in de brochure een foutje staat. Zie inderdaad achterwielen staan. Maar stukje naar boven staat 4MOTION. Dat is de VW benaming van 4 wielaandrijving.

En de GTX is 100 kg zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake

[Afbeelding]
Yup yup zelfde hier. Ook kon de 2de sleutel niet gekoppeld worden. Ik ben 2x bij de garage geweest voor die melding van het kinderslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
unex154 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:42:
Waarom geven ze de GTX (Business) een veel lagere WLTP range dan de Pro S (Business)? Kan me niet voorstellen dat dat zo veel scheelt, 703 vs 586 km met alleen een iets sterkere motor. Voorbeeld uit de brochure/prijslijst:

Pro S BusinessGTX Business
Gecombineerd, kWh/100 km13,6 - 13,7 (14,0 - 14,1)16,2 (16,6 - )
Actieradius gecombineerd, km709 - 703 (690 - 684 Tourer)595 - 586 (584 - 578 Tourer)

Het verbruik heeft ook geen ondergrens, alleen een enkel getal. Iemand een idee?
Pro S heeft 9 kWh meer in de accu

Nope zelfde accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
MrSnowflake schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Pro S heeft 9 kWh meer in de accu
dat is dus niet zo. GTX en Pro S hebben dezelfde formaat batterij.. zelfde als de id buzz LWB.

snip, niet nodig hier

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 01-07-2024 17:38 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
Opvallend, het zwarte dak is in NL nu alleen nog maar voor de GTX beschikbaar of je met exterieur plus kiezen - maar dan heb je ook direct een pano dak. Zelf vind ik de auto in silver/wit/rood met zwart dak erg mooi nl. benieuwd hoe anderen dit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
buddow schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:57:
Standaard 20 inch velgen, AWD ipv RWD, rijkere uitrusting. Als je een Pro S Business net zo volledig uitrust dan zit die op 632km (voor Tourer) en is het verschil dus kleiner.
En het scheelt zo'n 100 kilo. Weer een paar kilometertjes.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
ChrisRobinson schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:25:
Opvallend, het zwarte dak is in NL nu alleen nog maar voor de GTX beschikbaar of je met exterieur plus kiezen - maar dan heb je ook direct een pano dak. Zelf vind ik de auto in silver/wit/rood met zwart dak erg mooi nl. benieuwd hoe anderen dit zien
Ik heb mijn Tourer Pro Business besteld nog voordat de GTX in de configurator stond, maar ook toen was het zwarte dak alleen configureerbaar i.c.m. Exterieur Plus. Nu heb ik dat pakket i.c.m. Grenadill zwart, dus de mijne is hoe dan ook zwart. :+

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Simply1337 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:06:
[...]

dat is dus niet zo. GTX en Pro S hebben dezelfde formaat batterij.. zelfde als de id buzz LWB.

[mbr]snip, niet nodig hier[/]
Didnt know my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake

[Afbeelding]
Zou je eens iets willen proberen voor mij aub. Ik heb nl nog steeds iets vreemds voor met mijn kinderslot. Als het op staat en ik stap uit en vervolgens trekt iemand aan de klink langsbinnen. Dannkan ik de achterdeur niet openen van buite .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisRobinson
DaMenaz schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:01:
[...]

Ik heb mijn Tourer Pro Business besteld nog voordat de GTX in de configurator stond, maar ook toen was het zwarte dak alleen configureerbaar i.c.m. Exterieur Plus. Nu heb ik dat pakket i.c.m. Grenadill zwart, dus de mijne is hoe dan ook zwart. :+
Maar ik heb de pro business dus in silver met zwart dak besteld, zonder plus pakket. Ze hebben die optie dus weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Nou vanavond maar een even de ChatGPT geprobeerd. Maar daar zie ik nu t nut nog niet van in.

“Ik heb last van m’n rug” OK: hier zijn apotheken in de buurt.

“Bedankt, maar zet de massage van m’n stoel aan” Sorry, dat kan ik nog niet.

Ik heb t koud en zo werkt feilloos maar dat deed t al, net wat van die dingen waar van ik gehoopt had dat ze werkten doen het nog niet.

Als je vraag vertel me eens wat over <insert plaats> krijg je wel een mooi verhaal, maar veder… zie ik dus nog niet de toegevoegde waarde (op dit moment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
dizzytal schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:28:
Nou vanavond maar een even de ChatGPT geprobeerd. Maar daar zie ik nu t nut nog niet van in.

“Ik heb last van m’n rug” OK: hier zijn apotheken in de buurt.

“Bedankt, maar zet de massage van m’n stoel aan” Sorry, dat kan ik nog niet.

Ik heb t koud en zo werkt feilloos maar dat deed t al, net wat van die dingen waar van ik gehoopt had dat ze werkten doen het nog niet.

Als je vraag vertel me eens wat over <insert plaats> krijg je wel een mooi verhaal, maar veder… zie ik dus nog niet de toegevoegde waarde (op dit moment)
De toegevoegde waarde is de additionele CO2 uitstoot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
MrSnowflake schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:30:
[...]

De toegevoegde waarde is de additionele CO2 uitstoot.
Nou die paar prompts zal het niet op aankomen. Het over grote gedeelte van de opdrachten die je geeft (of zou geven) auto gerelateerd blijven gewoon ‘binnens huis’ die gaan niet naar ChatGPT.

Sowieso staat IDA uit en gebruikt ik het niet en daar heeft dit op nu niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
ChrisRobinson schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Maar ik heb de pro business dus in silver met zwart dak besteld, zonder plus pakket. Ze hebben die optie dus weggehaald.
Liftback of Tourer?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
8)7

[ Voor 12% gewijzigd door MrSnowflake op 01-07-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisRobinson
Liftback.
Maar grappig te zien dat ze dus de hele tijd aan de knoppen zitten om de boel te wijzigen.

[ Voor 23% gewijzigd door ChrisRobinson op 01-07-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
ChrisRobinson schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Liftback.
Maar grappig te zien dat ze dus de hele tijd aan de knoppen zitten om de boel te wijzigen.
Misschien nog een MY2024 vs 2025? Of waar ze nu ook zitten. Ik heb bv blijkbaar een 1st edition, soms meldt het scherm mij dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
MrSnowflake schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:02:
[...]

Misschien nog een MY2024 vs 2025? Of waar ze nu ook zitten. Ik heb bv blijkbaar een 1st edition, soms meldt het scherm mij dat.
In Duitsland is het wel mogelijk, dus echt enkel een keuze hier in NL - niet model afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 19:03
MrSnowflake schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Zou je eens iets willen proberen voor mij aub. Ik heb nl nog steeds iets vreemds voor met mijn kinderslot. Als het op staat en ik stap uit en vervolgens trekt iemand aan de klink langsbinnen. Dannkan ik de achterdeur niet openen van buite .
Ik heb een week of 2 een proefrit gemaakt, en precies dit viel mij op. Ik zat even achterin om de ruimte te ervaren, en ik kon er daarna niet uit. Mijn vrouw probeerde vanuit buiten de deur te openen maar dat lukte niet. Volgens mij eerst de auto opnieuw unlocked en daarna kon ik er uit. Ik ga er even vanuit dat kinderslot actief was, anders kan ik het helemaal niet verklaren.

Ik weet niet of het lukt de klink helemaal naar buiten te trekken (zag dit in een filmpje van Björn Nyland dat hij dit per ongeluk deed) dat zou je eens kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Mriceke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Ik heb een week of 2 een proefrit gemaakt, en precies dit viel mij op. Ik zat even achterin om de ruimte te ervaren, en ik kon er daarna niet uit. Mijn vrouw probeerde vanuit buiten de deur te openen maar dat lukte niet. Volgens mij eerst de auto opnieuw unlocked en daarna kon ik er uit. Ik ga er even vanuit dat kinderslot actief was, anders kan ik het helemaal niet verklaren.

Ik weet niet of het lukt de klink helemaal naar buiten te trekken (zag dit in een filmpje van Björn Nyland dat hij dit per ongeluk deed) dat zou je eens kunnen checken.
Bedank. Ik vind het maar niks.

Dat volledig uittrekken is niet echt bedoelt voor dagelijks gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 02-07-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
MrSnowflake schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Bedank. Ik vind het maar niks.

Dat volledig uittrekken is niet echt bedoelt voor dagelijks gebruik.
Eens, ik was wel benieuwd of dit werkt voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
MrSnowflake schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:02:
[...]

De mijne zegt af en toe ook 1st, maar ik heb geen idee wat dat wil zeggen. Afaik was er een 1st edition met alle toeters en bellen, die heb ik dus niet. Ik weet zelfs niet zeker of die in België bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Mriceke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Eens, ik was wel benieuwd of dit werkt voor noodgevallen.
Ja goed punt. Ik ga dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Invictus66 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:22:
[...]

De mijne zegt af en toe ook 1st, maar ik heb geen idee wat dat wil zeggen. Afaik was er een 1st edition met alle toeters en bellen, die heb ik dus niet. Ik weet zelfs niet zeker of die in België bestond.
Ik heb ook nooit ergens iets vermeld gezien ivm 1st edition. Maar kijk... het blauwe accentje in het interieur is tegenwoordig ook weg en ze hebben lichtgevende logos, dat vind ik wel jammer dat ik dat niet heb.

[ Voor 14% gewijzigd door MrSnowflake op 02-07-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
mm1987 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:01:
[...]

Gewoon laten wrappen die boog (blades)
Ziet er naar mijn mening veel mooier uit gewrapt.

[Afbeelding]
Mooi gedaan ja!

Ik vind de dakboog fraai wanneer er sprake is van een contrast. Maar bij wit, zilver of grijs vind ik het eerder vloeken dan complimenteren.
MrSnowflake schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb ook nooit ergens iets vermeld gezien ivm 1st edition. Maar kijk... het blauwe accentje in het interieur is tegenwoordig ook weg en ze hebben lichtgevende logos, dat vind ik wel jammer dat ik dat niet heb.
Het lijkt er ook op alsof de stoelen, in ieder geval in het grijs, qua design iets anders zijn geworden. Vorm en materiaal zijn wel gelijk. Vind het wel iets fraaier ogen, vond de stoelen van de proefrit echt spuuglelijk, om eerlijk te zijn.

Wat betreft die lichtegevende logo's: Heeft iemand een antwoord op de vraag of dit ook uit te schakelen is via de instellingen? Op de achterkant vind ik het nog OK. Maar zo in de neus is het echt potsierlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Cid Highwind schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Wat betreft die lichtegevende logo's: Heeft iemand een antwoord op de vraag of dit ook uit te schakelen is via de instellingen? Op de achterkant vind ik het nog OK. Maar zo in de neus is het echt potsierlijk.
Lichtgevende logo’s voor en achter?

De logo’s zitten in de voor portieren, en schijnen op de grond, ik heb nog nooit een lichtgevend logo gezien in de ID.7. (Althans de huidige) Misschien aftermarket maar niet standaard.

(Of is dat nu weer nieuw, zou kunnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
dizzytal schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Lichtgevende logo’s voor en achter?

De logo’s zitten in de voor portieren, en schijnen op de grond, ik heb nog nooit een lichtgevend logo gezien in de ID.7. (Althans de huidige) Misschien aftermarket maar niet standaard.

(Of is dat nu weer nieuw, zou kunnen)
De Nederlandse configurator lijkt nog het 2024 model te hebben, hoewel op één van de foto's het logo achter wel als verlicht wordt getoond. Op de Duitse site is het nodige vernieuwd namelijk. Of het ligt aan lokale wetgeving, wat me echter zou verbazen, aangezien ik van zoiets uit zou gaan dat het Europees geregeld is.

Ik kijk zelf op de Duitse site, en daar worden nu dus de logo's ook verlicht. Iets wat pas sinds kort is toegestaan.

Andere verschillen die ik heb vastgesteld zijn dat het interieur nog met de blauwe bies verkrijgbaar is. En dat het grauwgrijze interieur "wit" wordt genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:06
1ste indicatie van levering te horen gekregen van de dealer voor de nieuwe ID7 Tourer Pro Buissnis beide pakketten en trekhaak met 19" wielen zonder WP.
Eind september verachten ze hem. Ben benieuw!
Kleine maand geleden door de leasemaatschappij eindelijk besteld met een vertraging van ca 8 weken, omdat intern bij de werkgever iemand met pensioen was gegaan zonder dat iemand hem direct ging opvolgen.
De Grandland X die we nu hebben gaat 9 augustus de deur uit en wordt tijdelijk vervangen door een karige Renault Megane station. Dat wordt afzien als we op vakantie gaan met de Renault!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Wimhaw schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:47:
Dat wordt afzien als we op vakantie gaan met de Renault!
Elk nadeel heeft zijn voordeel, geen laadstress en zelf bepalen wanneer je stopt in plaats van de auto.

Kan ook lekker zijn :)

Misschien denk je wel met weemoed terug aan die Megane.
(first world problem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-04 21:53
Mriceke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Hmmmm.... dit soort ongein heeft mij id4 ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
ID.7 tourer first edition aquamarine blue met bijna alles erop en eraan (geen panorama dak) is besteld.
Met een hoop geluk deze nog kunnen vinden!

Nog even rondtoeren in de tesla m3, maar die lever ik eerlijk gezegd het liefst nog morgen in.

Na mijn favoriete auto de VW Passat GTE is dit echt de auto waar ik naar uitkijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Mothergoose schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:41:
ID.7 tourer first edition aquamarine blue met bijna alles erop en eraan (geen panorama dak) is besteld.

Nog even rondtoeren in de tesla m3, maar die lever ik eerlijk gezegd het liefst nog morgen in.

Na mijn favoriete auto de VW Passat GTE is dit echt de auto waar ik naar uitkijk.
Dealer waar ik heb proefgereden gaf al aan dat veel 1st Edition Tourers zonder glazen dak geleverd zijn wegens leveringsproblemen. Wel balen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Allez hier gisteren weer storing in het kinderslot. Daar is hij dua al 3x voor bij de hatahe geweest. Nog maar eens terug. En voor de vorm tussendoor ook nog eens storing in het elektrosysteem.

Ik ben dus een van die gelukkige ID eigenaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
Mothergoose schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:41:

Nice, ik kreeg toevallig gisteren ook bevestiging met hetzelfde nieuws! ID.7 Tourer 1st Edition in zelfde kleur blauw. Ook zonder panorama dak, maar door het ontbreken hiervan wel nog een leuke korting. Dat verzacht de "pijn".

Dit wordt mijn eerste EV, komend vanaf een BMW 318i touring zeer benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen!

Nu aan het oriënteren op een laadpaal i.c.m. E-Flux als backoffice.

Iemand van jullie de zilvergrijze boog aan de zijkanten zwart gewrapt of hier naar gekeken? Ik ben benieuwd hoe het in het echt bevalt, maar ik denk dat ik zwart mooier ga vinden dan zilvergrijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Mriceke op 03-07-2024 09:59 ]

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers