Ja afwerking in het algemeen is bij de ID7 van een hoger niveau. Ook de stoelafwerking en bekleding was beter uitgewerkt.
De vrouw vond de EV9 eerder een werfauto.
De plastic knoppen in de deuren voelden heel goedkoop aan.
De knoppen op het stuur vond ik bij de EV9 dan wel beter als de haptic toetsen bij de id7.
Cid Highwind schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:07:
[...]
Ik zou eigenlijk ook verwachten dat er iets is wat tussen de middentunnel en de achterbank kunt plaatsen. Juist wanneer je met 4 man onderweg bent is dat een stukje loze ruimte die makkelijk te bereiken is. Makkelijker dan de kruipruimte achterin wanneer daar een paar grote koffers en tassen bovenop liggen.
Dat heeft de Kia dan weer net wel goed gedaan.
ev9 heeft storage in de midden tunnel en kan uitgetrokken worden om als tafeltje gebruikt te worden.
https://encrypted-tbn0.gs...LTzGIN95Mw811TGE&usqp=CAUMrSnowflake schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:50:
[...]
Nu ik een paar keer de id.7 heb moeten parkeren bij supermarkten, ben ik toch blij dat ik niet voor de ev9 ben gegaan. Sws zat de gt er niet in met mijn budget dus vermogen zou op het randje zijn geweest, maar de id.7 past al in geen enkele parkeerplaats. Laat staan dat hij nog 10cm langer zou zijn.
Maar hele mooie auto ik heb ook lang getwijfeld en het was zelfs mijn vrouw die heeft moeten kiezen want ik kon het niet.
Nu gezien de problemen die ik al met mijn maand oude id.7 heb gehad, vraag ik me toch af od ik niet beter voor de Kia was fegaan. Ach ja... mosterd na de maaltijd.
Het verschil in lengte valt nog wel mee. Ik heb eerder schrik voor de breedte.
Verder wonen wij echt op het platte land en zijn de meeste parkeerplaatsen hier nog voorzien voor traktoren en pickups

(al zie ik dat jij bij Willems Genk hebt besteld, dus ver zullen we niet van elkaar wonen)
Ik moet een keer per week naar Brussel voor het werk, maar daar heeft het bedrijf een parkeerterrein dat voldoende groot is.
https://www.carsized.com/...back-vs-kia-ev9-2023-suv/
Hier hebben we even getwijfeld.
De id7 zouden we full option hebben.
de KIA hebben we de RWD met het business pack.
Dus de meeste opties heb ik ook wel (denk enkel niet de led matrix koplampen)
maar dus de trage versie. En dan was het nog krap voor het budget.
Garage heeft nog een kleine korting moeten geven.
Als ze die niet hadden gegeven was ik voor de ID7 gegaan want ik mag van het bedrijf geen persoonlijke inbreng doen.
vermogen van de RWD lijkt me ongeveer hetzelfde als dat van mijn vorige Passat 1.6 Diesel.
De id7 voelde natuurlijk veel soepeler en meer als een echte auto aan.
De ev9 is eerder een busje.
Waarschijnlijk ga ik me ook regelmatig afvragen of de KIA echt de beste keuze was.
Maar dan zou ik bij wijze van spreken 15 jaar met dezelfde auto hebben gereden. Luxe problemen ...