WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste
Acties:

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:03
True schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Kun je bevestigen dat Tibber nog wél werkt sinds de API wijzigingen van VW?
Ik meen (op de FP) gelezen te hebben dat dat ook niet meer werkt namelijk.

Edit:
Deze zegt dat het niet werkt: Codeaction in 'Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant'
Deze zegt dat het wel werkt: jmamac in 'Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant'
Jup, werkte vannacht perfect bij mij. Auto is keurig vannacht opgeladen op de laagste kwartierprijzen en stond keurig vol klaar toen ik naar werk ging

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Badeen schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Jup, werkte vannacht perfect bij mij. Auto is keurig vannacht opgeladen op de laagste kwartierprijzen en stond keurig vol klaar toen ik naar werk ging
Je tweede zin zegt weinig. Zonder input van de auto kun je nog steeds wel gebaseerd op externe data meer of minder sturen op actief laden van de auto.

Laat ik mijn vraag zeer expliciet maken: werkt op dit moment het uitlezen van de SOC van de VW ID.7 in HA middels de Tibber plugin?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:03
True schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:01:
[...]

Je tweede zin zegt weinig. Zonder input van de auto kun je nog steeds wel gebaseerd op externe data meer of minder sturen op actief laden van de auto.

Laat ik mijn vraag zeer expliciet maken: werkt op dit moment het uitlezen van de SOC van de VW ID.7 in HA middels de Tibber plugin?
Heel concreet antwoord: ja. Bij mij wel.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:34
Zojuist een mail gehad van MdK dat mijn auto 1,5 dag naar binnen moet voor de terugroepactie voor de batterij. Ik krijg vervangend vervoer vanuit PON. Het wordt gecombineerd met de geplande 2 jaar beurt, in oktober. Dus zit niet echt bloedspoed bij zeg maar.

Catch my drift?

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
True schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:01:
[...]

Ja, werkt.

Zojuist even geprobeerd. Tibber account had ik al (zonder actief contract). Daar de auto in gezet (gaat via Enode) en vervolgens met de officiële Tibber integratie in HA krijg je netjes een "apparaat" voor je ID.7. Stuk beperkter. Je kan er het volgende mee inzien: range (in meters :P), SoC, ingeplugd (ja/nee) en opladen (ja/nee) en target SoC. That's it.

Voor mijzelf op zich voldoende zo, heb via Home Assistant de sensoren weer naar evcc gekregen. Hij reageert ook behoorlijk snel op aanpassingen (< 1 min)

Hoop tussenpartijen die weer om kunnen vallen, maar afijn, ik moet het er voorlopig maar mee doen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Rajastrap
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
True schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Kun je bevestigen dat Tibber nog wél werkt sinds de API wijzigingen van VW?
Ik meen (op de FP) gelezen te hebben dat dat ook niet meer werkt namelijk.

Edit:
Deze zegt dat het niet werkt: Codeaction in 'Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant'
Deze zegt dat het wel werkt: jmamac in 'Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant'
Ja, het werkt, al is de info wat beperkter.

Ik heb enkel de SOC nodig en die lijkt toch frequent te updaten in HA

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

K0ENH schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:38:
[...]

Weet toevallig iemand hier de zekering voor de communicatie module te vinden?
Aangezien ik dit probleem ook (nog steeds..) heb wil ik dit wellicht eerst eens proberen voordat ik naar de dealer ermee ga.
Denk er aan dat er op het moment een storing is met WeConnect. Althans ik weet niet of die al is opgelost. En dat systeem is denk ik wat die QR code genereert om de app te koppelen.

Ik meen dat de zekering nummer F19 is; dat is vijfde zekering uit de tweede kolom als ik mij goed herinner. Ik heb hem nog niet getrokken want het probleem dat we VW WeConnect niet werkt zit bij mij duidelijk bij de app en niet bij mijn auto.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 03-06-2026 15:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DaMenaz
Als de verbinding weg is, dan is het beter om even te wachten tot VW het gefixt heeft dan zelf aan zekeringen te gaan trekken etc, 99 van de 100 keer kun je het niet zelf oplossen. Zoals ook die storing van afgelopen dagen. Bij mij is inmiddels ook de afbeelding van de auto weer terug.

Catch my drift?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:03
DaMenaz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:41:
Bij mij is inmiddels ook de afbeelding van de auto weer terug.
Bij mij staat er zo lang als ik de auto heb (net meer dan 1 maand nu) geen afbeelding van de auto in de app. Alleen een blauw getekende auto die wat weg heeft van een T-Roc.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 21:18

resusaapje

h less

MacPoedel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:45:
[...]

Bij mij staat er zo lang als ik de auto heb (net meer dan 1 maand nu) geen afbeelding van de auto in de app. Alleen een blauw getekende auto die wat weg heeft van een T-Roc.
Hier al een jaar: "Preview kon niet worden geladen."

Opmerking van de helpdesk: ververs de app.

Welke app? Ik kijk naar jullie website?

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• DaMenaz
MacPoedel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:45:
[...]

Kan nog beroerder. In mijn EV6 stond op het infotainment in de auto een afbeelding van een Hyundai i30. Een ICE van een ander merk...

Catch my drift?

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:19:
Zojuist een mail gehad van MdK dat mijn auto 1,5 dag naar binnen moet voor de terugroepactie voor de batterij. Ik krijg vervangend vervoer vanuit PON. Het wordt gecombineerd met de geplande 2 jaar beurt, in oktober. Dus zit niet echt bloedspoed bij zeg maar.
Hier net telefoon gehad van VW zelf(België). het is een andere garage dan van waar mijn wagen komt, blijkbaar heeft niet elke garage de juiste apparatuur om aan de batterij te werken.
In elk geval wist de man aan de telefoon mij te melden dat die afspraken sowieso pas ingepland worden vanaf oktober, dus de 29e oktober gaat de mijne 2 dagen binnen :)
Inderdaad geen hoog risico als ik zie dat het pas binnen 5 maand aangepakt zal worden.

• DaMenaz
stanny schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:17:
[...]

Hier net telefoon gehad van VW zelf(België). het is een andere garage dan van waar mijn wagen komt, blijkbaar heeft niet elke garage de juiste apparatuur om aan de batterij te werken.
In elk geval wist de man aan de telefoon mij te melden dat die afspraken sowieso pas ingepland worden vanaf oktober, dus de 29e oktober gaat de mijne 2 dagen binnen :)
Inderdaad geen hoog risico als ik zie dat het pas binnen 5 maand aangepakt zal worden.
Grappig, de mijne 28 en 29 oktober. :)

Catch my drift?

• stanny
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:28:
[...]

Grappig, de mijne 28 en 29 oktober. :)
als we die lijn zo doortrekken, zou dat misschien zelfs kunnen dat ze zelf pas tegen dan een oplossing beschikbaar hebben? een of ander onderdeel dat een revisie nodig heeft waarvan ze denken pas tegen dan in de servicelijn beschikbaar te krijgen?
Valt wel op dat de 32 terugroep data vermeld (voor zover ik weet) alle 32 pas in oktober vallen

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nutterd schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:33:
Wanneer hebben jullie besteld? Ik heb net ff navraag gedaan waarom ik nog niks gehoord heb maar de dealer geeft aan dat het systeem om dit na te kijken eruit ligt :+
Zit je ook bij Waal? Die zijn bezig met een migratie 😁

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:48

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Helsie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:32:
[...]

Zit je ook bij Waal? Die zijn bezig met een migratie 😁
Klopt inderdaad! Wel prima en goed geholpen in Tiel! Verkoper niet heel veel contact mee gehad want zoek alles goed zelf uit maar kwam op mij over als iemand die er verstand van had en komt zijn afspraken na dus top!

Dat is weleens anders bij auto dealers :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crusader schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:47:
[...]

Als ie nog steeds geen QR code genereert: heb ik ook gehad (en meerderen hier dacht ik), communicatiemodule zou dan vervangen moeten worden. Is bij mij gedaan waarna de QR code weer in beeld komt.
Ik vrees inmiddels ook dat 't daar op neer gaat komen. Komende week maar eens een afspraak proberen te gaan plannen voor de éérste beurt welke de auto moet krijgen vóór z'n tweede verjaardag (en dus binnen de garantietermijn) in December. Kunnen ze dat meteen meenemen in / bij de reguliere beurt.

Nou is het 'gewoon' een zakelijke leasewagen dus ik kan 'm voor ieder wissewasje bij de dealer achterlaten met de melding 'doe's ff maken' .... Maar zó belangrijk is deze Nice-2-Have feature natuurlijk ook weer niet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:54
Vraagje, recentelijk heeft Skoda en Ford het trekgewicht van de EV's met RWD varianten (fors) verhoogd. Deze is daardoor een stuk hoger dan die van de ID7, wat toch het topmodel van VW is. Is het nog aannemelijk of zijn er geruchten dat VW dit binnenkort (dus niet MY28) ook door gaat voeren? De GTX wordt te duur en zonde van de draaicirkel wat mij betreft, maar 1000kg trekken is wel echt weinig.

Ik hoef niet met de caravan naar zuid Europa, maar met een fatsoenlijke tandemasser de weg op komt wel regelmatig voor.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zimonia2 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:49:
Vraagje, recentelijk heeft Skoda en Ford het trekgewicht van de EV's met RWD varianten (fors) verhoogd. Deze is daardoor een stuk hoger dan die van de ID7, wat toch het topmodel van VW is. Is het nog aannemelijk of zijn er geruchten dat VW dit binnenkort (dus niet MY28) ook door gaat voeren? De GTX wordt te duur en zonde van de draaicirkel wat mij betreft, maar 1000kg trekken is wel echt weinig.

Ik hoef niet met de caravan naar zuid Europa, maar met een fatsoenlijke tandemasser de weg op komt wel regelmatig voor.
Die GTX gewichten zijn ook vrij recent verhoogd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2590olOR6-cHHuIH5MPAdVeo9D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mHiEz34yvBbhJJcSZIO8HCr3.png?f=fotoalbum_large
Bron: prijslijst ID.7 'Uitgave per 31 maart 2026'

Aanname van mij, maar ik denk niet dat we snel weer een trekgewicht verhoging zullen zien bij de non GTX-uitvoeringen. Omdat de huidige prijslijst al MY27 zou moeten weergeven en nog steeds het lage trekgewicht heeft.

Edit: ter vergelijking,Hier laat VW echt wel wat steken vallen, misschien zien we toch nog ineens een verhogen bij de MY27 in een nieuwe prijslijst met een paar weken, who knows ..

[ Voor 31% gewijzigd door True op 04-06-2026 11:00 ]

• Helsie
  • Niet online
True schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Die GTX gewichten zijn ook vrij recent verhoogd.
[Afbeelding]
Bron: prijslijst ID.7 'Uitgave per 31 maart 2026'

Aanname van mij, maar ik denk niet dat we snel weer een trekgewicht verhoging zullen zien bij de non GTX-uitvoeringen. Omdat de huidige prijslijst al MY27 zou moeten weergeven en nog steeds het lage trekgewicht heeft.

Edit: ter vergelijking,Hier laat VW echt wel wat steken vallen, misschien zien we toch nog ineens een verhogen bij de MY27 in een nieuwe prijslijst met een paar weken, who knows ..
Grappig dat:
  • het ongeremd trekgewicht voor alle uitvoeringen hetzelfde is.
  • 54pk extra leidt tot 800kg (geremd) extra mogen trekken. Dat lijkt me niet in verhouding tot hoeveel paarden je nodig hebt om een bepaald gewicht te trekken? Of is een PK inmiddels helemaal losgezongen van wat een paard kan trekken?

• stanny
  • Niet online
Helsie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Grappig dat:
  • 54pk extra leidt tot 800kg (geremd) extra mogen trekken. Dat lijkt me niet in verhouding tot hoeveel paarden je nodig hebt om een bepaald gewicht te trekken? Of is een PK inmiddels helemaal losgezongen van wat een paard kan trekken?
ik denk niet dat een gewone ID.7 geen 1800kg zou kunnen trekken, ik denk eerder dat het remsysteem daar minder mee overweg kan.
Of dat ze initieel gehomologeerd hebben voor 1000kg en dat ze nog geen zin gehad hebben te laten homologeren voor hogere gewichten.

[ Voor 10% gewijzigd door stanny op 04-06-2026 11:07 ]

• Helsie
  • Niet online
stanny schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:05:
[...]

ik denk niet dat een gewone ID.7 geen 1800kg zou kunnen trekken, ik denk eerder dat het remsysteem daar minder mee overweg kan.
Ja, ik heb ook Claude even om een analyse gevraagd en die gooit het op de dubbel assige aandrijving, die de tractie kan verdelen en daardoor bij hogere gewichten de boel onder controle kan houden (én eventuele andere verzwaringen aan chassis en dergelijke). Grappig, allemaal heel logisch maar had er nooit echt over nagedacht. Dacht altijd dat aanhangers trekken een PK-probleem was.

De 750kg is overigens een wettelijke begrenzing voor ongeremd trekken, heb ik zojuist geleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Helsie op 04-06-2026 11:09 ]

• stanny
  • Niet online
Helsie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:08:
[...]

Ja, ik heb ook Claude even om een analyse gevraagd en die gooit het op de dubbel assige aandrijving, die de tractie kan verdelen en daardoor bij hogere gewichten de boel onder controle kan houden (én eventuele andere verzwaringen aan chassis en dergelijke). Grappig, allemaal heel logisch maar had er nooit echt over nagedacht. Dacht altijd dat aanhangers trekken een PK-probleem was.
Ik weet niet wat ik van Claude zijn antwoord moet vinden, mijn vorige wagen was een diesel met achtertractie, mocht geremd vlot meer dan 1000kg trekken ondanks minder dan de helft PKs van de reguliere ID.7 :)

• Helsie
  • Niet online
stanny schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet wat ik van Claude zijn antwoord moet vinden, mijn vorige wagen was een diesel met achtertractie, mocht geremd vlot meer dan 1000kg trekken ondanks minder dan de helft PKs van de reguliere ID.7 :)
Het zou kunnen dat die andere auto dus qua overige onderdelen ook meer voor zwaardere trekgewichten geoptimaliseerd is. Maar goed, ik vind het ook jammer, had best hogere gewichten willen trekken.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

Grappig dat:
Het gaat ook helemaal niet alleen om vermogen of koppel, maar het gaat om wat de producent en eigenlijk de importeur de wagen op heeft laten keuren bij het RDW. Ik meen dat exact dezelfde uitvoering in DE altijd al 1200 kg geremd kon terwijl we in NL op de 1000 kg geremd zaten.
Echt teleurstellend door VW & PON als je het mij vraagt.

Sowieso ben ik niet te spreken over de gewichten van de BEVs in het algemeen, ik was laatst bij de stort en bij uitrijden wogen we bijna 2.400 kg (edit). Dat geeft nog 300 kg ruimte terwijl de kofferbak en de achterbank leeg waren.
Als je twee van de drie zitplekken achterin vult met 80kg volwassenen heb je nog maar 140kg aan baggage over. Als de politie op kenteken ID.7's van de snelweg plukken in de zomer die naar het zuiden rijden met een dakkoffer of trekhaakkoffer en twee pubers achterin denk ik dat er velen van ons hier zuur hun zomervakantie zullen beginnen.

De wagens hoger keuren dan bijv. die 2.700 kg van de ID.7 zal ontzettend helpen en ik geloof er niets van dat dat niet kan. Daarbij hebben we van het RDW al wat meer marge sinds vorige zomer: https://www.rijksoverheid.../rijbewijs/rijbewijs-auto

Edit: het was blijkbaar niet bijna 2300 maar bijna 2400 kg wat nog maar 300 kg ruimte heeft

[ Voor 3% gewijzigd door True op 04-06-2026 13:21 ]

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:54
Helsie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:08:
[...]

De 750kg is overigens een wettelijke begrenzing voor ongeremd trekken, heb ik zojuist geleerd.
Het is inderdaad meer dan alleen vermogen. Maar als een Ford Explorer dit wel op VAG's MEB platform kan en de Enyaq ook. Dus dan kan dit technisch ook bij de ID.7. Nu is Skoda wellicht iets meer gericht op praktisch gebruik, dus dat een ID 3/4 niet hetzelfde kan, oke... Maar de elektrische Passat wil je als topmodel toch niet zoveel achter laten lopen?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
True schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:14:
[...]

Sowieso ben ik niet te spreken over de gewichten van de BEVs in het algemeen, ik was laatst bij de stort en bij uitrijden wogen we bijna 2.300 kg. Dat geeft nog 400 kg ruimte terwijl de kofferbak en de achterbank leeg waren.
Als je twee van de drie zitplekken achterin vult met 80kg volwassenen heb je nog maar 240kg aan baggage over. Als de politie op kenteken ID.7's van de snelweg plukken in de zomer die naar het zuiden rijden met een dakkoffer of trekhaakkoffer en twee pubers achterin denk ik dat er velen van ons hier zuur hun zomervakantie zullen beginnen.

De wagens hoger keuren dan bijv. die 2.700 kg van de ID.7 zal ontzettend helpen en ik geloof er niets van dat dat niet kan. Daarbij hebben we van het RDW al wat meer marge sinds vorige zomer: https://www.rijksoverheid.../rijbewijs/rijbewijs-auto
Daar hebben inderdaad heel veel EV's last van. Maar dat geldt net zo goed voor PHEV's ook. Veel auto's mogen "maar" 500 kg laden. Aan de andere kant kom ik daar zelf toch nooit aan, zelfs niet volgepakt met dakkoffer en 2 fietsen achterop.

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 15:00
[...]

Grappig dat:
750kg is het wettelijke maximum ongeremd. Dat ligt niet aan de auto. Evenals 3500kg het maximum is geremd, omdat je daarboven in de lichte vrachtwagen certificering komt.

• BBx92
Veelal ligt de beperking niet in het vermogen, gewicht of tractie, maar in koelvermogen. Een ID7 kan prima in een sprintje 550nm koppel produceren en die hitte wegkrijgen. Maar langdurig een zwaar gewicht trekken op snelwegtempo vereist significant ander koelvermogen. Een benzine/diesel is van zichzelf al dermate inefficient/warm dat extra trekken zelden een significant verschil maakt.

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:24
Heeft dit niet ook gewoon ermee te maken dat de ID7 achter trommel remmen heeft en zo'n epiq schijfremmen?

In de D-stand zonder aanhanger vind ik hem bij krachtig remmen sowieso al af en toe "doorduwend" laat staan wat er gebeurt als er ook nog een aanhanger achter hangt..

• JanHenk
  • Niet online
Het is allemaal MEB-platform met trommelremmen achter, technisch is er volgens mij nul verschil. Sterker nog, de trekgewichten zijn gewoon verhoogd met de modeljaarwisseling zonder technische update.

Ik hou het dus op marktsegmentatie: de ID.7 en de Enyaq worden gewoon anders gepositioneerd in de markt en Volkswagen beperkt het trekgewicht van de ID.7 bewust. Net als ze jarenlang voor de andere MEB-platform auto's hebben gedaan. Maar inmiddels willen ze de SUV-achtige Skoda familiewagens ook meer (caravan-)trekgewicht mee geven. De ID.7 wordt niet gezien als de typische trekker en gezinsauto.

• Jurgen73
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:58
Net bericht gekregen van VW dealer dat men ID7 Pro S gisteren is aangekomen bij import in Kortenberg :)Kijk er naar uit om de wagen in ontvangst te mogen nemen binnen enkele weken

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 14:41
Jurgen73 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:54:
Net bericht gekregen van VW dealer dat men ID7 Pro S gisteren is aangekomen bij import in Kortenberg :)Kijk er naar uit om de wagen in ontvangst te mogen nemen binnen enkele weken
Wanneer had jij besteld? Ik heb 2 januari besteld en na proberen uit te stellen voor een MY27 heb ik 23 april te horen gekregen dat hij geproduceerd zou zijn en klaar voor import naar BE. Sindsdien radiostilte... Kan me niet inbeelden dat het meer dan een maand duurt om de wagen van DE -> BE te krijgen :)

• Jurgen73
Kiff schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:57:
[...]

Wanneer had jij besteld? Ik heb 2 januari besteld en na proberen uit te stellen voor een MY27 heb ik 23 april te horen gekregen dat hij geproduceerd zou zijn en klaar voor import naar BE. Sindsdien radiostilte... Kan me niet inbeelden dat het meer dan een maand duurt om de wagen van DE -> BE te krijgen :)
Bestelbon werd op 27/02/26 ondertekend en leasing keurde renting dossier goed op 02/03/2026. Normaal was levering oorspronkelijk voorzien rond 11/05 (volgens de bestelbon) wat me toen al iets te optimistisch leek.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 14:41
Jurgen73 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:01:
[...]

Bestelbon werd op 27/02/26 en leasing keurde renting dossier goed op 02/03/2026. Normaal was levering oorspronkelijk voorzien rond 11/05 (volgens de bestelbon) wat me toen al iets te optimistisch leek.
KBC Leasing melde mij een leverdatum van 26/6, het lijkt alsof ze het aan het uitstellen zijn om dat te doen kloppen :D

Ondertussen staat EVCC en VWSFriend klaar om mijn wagen te ontvangen. Nu nog hopen dat de API's terug werkend zijn tegen dan. Ik zag op het Instagram kanaal id7_tourer een facebook post waar VW ID (is dit echt VW is dan de vraag) beweert in gesprek te zijn met 3rd party apps om alles terug werkend te krijgen.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Will_M schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:34:
[...]

Ik vrees inmiddels ook dat 't daar op neer gaat komen. Komende week maar eens een afspraak proberen te gaan plannen voor de éérste beurt welke de auto moet krijgen vóór z'n tweede verjaardag (en dus binnen de garantietermijn) in December. Kunnen ze dat meteen meenemen in / bij de reguliere beurt.

Nou is het 'gewoon' een zakelijke leasewagen dus ik kan 'm voor ieder wissewasje bij de dealer achterlaten met de melding 'doe's ff maken' .... Maar zó belangrijk is deze Nice-2-Have feature natuurlijk ook weer niet.
Er is, althans bij mij, nog steeds een storing met VW WeConnect. Ik kan niet inloggen en de app geeft aan "Connection failed". Als de module in de auto hetzelfde pad volgt dan zal die mogelijk daar ook op stuk lopen op moment.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:54
K0ENH schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:04:
In de D-stand zonder aanhanger vind ik hem bij krachtig remmen sowieso al af en toe "doorduwend" laat staan wat er gebeurt als er ook nog een aanhanger achter hangt..
Ik heb gisteren om de remmen schoon te houden op een rustige weg eens wat stukjes vanaf ~100 naar bijna stilstand geremd vanuit N. Eerlijk gezegd viel het me mee hoe vlot dat ging en hoe goed de auto remt als je het pedaal echt goed indrukt.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:54
In tegenwicht op alle berichten van slechte verbindingen met de app de laaste dagen; hier werkt alles gewoon vlekkeloos. Geen enkele onderbreking of verminderde performance ten opzichte van normaal. Gewoon stabiel als altijd. Kan blijkbaar flink verschillen per gebruiker.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:37
Ultraman schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:08:
[...]

Er is, althans bij mij, nog steeds een storing met VW WeConnect. Ik kan niet inloggen en de app geeft aan "Connection failed". Als de module in de auto hetzelfde pad volgt dan zal die mogelijk daar ook op stuk lopen op moment.
Vw website lukt wel met inloggen. Alleen de app op de telefoon niet. De auto nog steeds geen enkel probleem ook

• Mies ID7
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06-06 22:33
Louwke schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:32:
[...]

Vw website lukt wel met inloggen. Alleen de app op de telefoon niet. De auto nog steeds geen enkel probleem ook
Bij mij lukte het inloggen pas nadat ik de App volledig van de telefoon verwijderd had en opnieuw heb geïnstalleerd. Hierna geen probleem meer gehad.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12
True schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:14:
[...]
Het gaat ook helemaal niet alleen om vermogen of koppel, maar het gaat om wat de producent en eigenlijk de importeur de wagen op heeft laten keuren bij het RDW. Ik meen dat exact dezelfde uitvoering in DE altijd al 1200 kg geremd kon terwijl we in NL op de 1000 kg geremd zaten.
Echt teleurstellend door VW & PON als je het mij vraagt.
Het is Pon i.p.v. PON en er is geen Nederlandse keuring en zeker niet door Pon. Volkswagen regelt dit door middel van een Europese typegoedkeuring. Soms doen ze dat in Nederland en dan is het in de rest van Europa geldig en soms in een ander Europees land en dan geldt hetzelfde. Meestal is het Duitsland.

Het trekgewicht van de ID.7 verandert waarschijnlijk niet meer. Dat gebeurt met de facelift naar ID. Passat. De GTX had nog wat marge en de Enyaq is net vernieuwd en daar loonde een nieuwe typegoedkeuring nog wel.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:47
stanny schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:10:
[...]

Zou het te maken kunnen hebben met het voor NL max. treingewicht voor rijbewijs B.?

Voor zover mij bekend is dat nog steeds 3500kg gecombineerd, ook voor EV's. Dat is dan voor onze lichtgewicht machines incl belading al zeer snel meer dan 2500kg,

• Helsie
  • Niet online
Inter18 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:10:
[...]

Zou het te maken kunnen hebben met het voor NL max. treingewicht voor rijbewijs B.?

Voor zover mij bekend is dat nog steeds 3500kg gecombineerd, ook voor EV's. Dat is dan voor onze lichtgewicht machines incl belading al zeer snel meer dan 2500kg,
Kan, maar als je dan bedenkt dat een GTX 1800kg mag trekken, dan zou dat rijbewijs E vereisen? Dus waarom voor dat model dan niet?

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:47
Helsie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:19:
[...]

Kan, maar als je dan bedenkt dat een GTX 1800kg mag trekken, dan zou dat rijbewijs E vereisen? Dus waarom voor dat model dan niet?
Goede vraag,

dan zouden we idd europese regelgeving erbij moeten zoeken. Historisch zou het kunnen dat 2wd wordt asoocieerd met rijbewijs BE, denkend aan oude landrovers met paardentrailers.

Ik heb toevallig gisteren een stuk gereden met een trailer, je wordt nog steeds in je stoel gedrukt, motorvermogen zal het probleem niet zijn. Voor zover ik kan terugvinden heeft de GTX ook trommels achter.

Het zou me niet eens verbazen als het een stukje marketing is

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:56
Volgens mij kan het te maken hebben met constructie van de auto, homologatie, reminrichting en het nominaal vermogen (ipv piekvermogen) icm accukoeling. Bij een langdurige zware belasting kan het zijn dat de accu te warm wordt en daardoor schade op kan treden. In geval van de ID.7 zou het wel eens aan dat laatste kunnen liggen

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:00
Ja, idd.
Ze komen er nu mee omdat de links en rechts door de concurrentie gepasseerd worden.
Er leek in het begin een soort gezamenlijke afspraak om EV’s als niet geschikt voor trekken neer te zetten.
Maar dat is voor veel EV’s niet meer het geval en VW loopt achter zonder technische reden.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• BBx92
+Dat is ook gewoon een bedrijfseconomische keuze. Een auto een hogere typegoedkeuring geven op trekgewicht is kostprijsverhogend; zwaardere en steviger chassic, hoger remvermogen, hoger koelvermogen (significant voor EV's!). Dat maakt de auto duurder. En als vervoglens niemand een zware kar gaat trekken prijs je jezelf als fabrikant onnodig uit de markt. Nu snelladers gemeengoed worden - ook in lengterichting - en steeds meer mensen met een EV+caravan rijden, laat het bedrijfseconomisch steeds meer toe om dit soort zaken aan de auto toe te voegen.

• Flieger
Puppetmaster schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:36:
Er leek in het begin een soort gezamenlijke afspraak om EV’s als niet geschikt voor trekken neer te zetten.
Zo werkt de (auto)markt niet.

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
🤣

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:17
Hier bewust niet voor een trekhaak gekozen, dat was weer een fors bedrag en met de lengte van de auto past alles vrij eenvoudig in de kofferbak. Nu, na 16.000km en 8 maanden bezit, één moment gehad dat een trekhaak wel handig was. Heb zelf geen aanhanger dus maar een auto en aanhanger van m'n vader geleend :+

Heb overigens wel BE, dus het hoge eigen gewicht van de ID is voor mijn geen issue.

Ik blijf het een heerlijke auto vinden. Met het warme weer van nu is hij ook echt efficiënt. Kom regelmatig onder de 15kWh/100km, zonder er echt moeite voor te doen. Daarbij rij ik op all-seasons, met zomerbanden zal het nog wel wat beter zijn.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mies ID7 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:39:
[...]

Bij mij lukte het inloggen pas nadat ik de App volledig van de telefoon verwijderd had en opnieuw heb geïnstalleerd. Hierna geen probleem meer gehad.
Inmiddels drie keer gedaan, maakt helaas niets uit. Ik ga VW wel een mail sturen.

• DaMenaz
Vind dit filmpje van Frau Battery Life wel heel grappig. Hoezeer ze er echt de pest in heeft dat de ID.7 weg gaat. Geweldig. Lijkt mijn vrouw wel. Die pakt ook als het even kan de ID.7 in plaats van haar Leon FR eHybrid. :)

Catch my drift?

• Biro
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-06 10:39
Ik heb mijn ID7 nu precies 2 jaar en hij heeft inmiddels 120.000 km op de klok. Onlangs heeft hij de eerste onderhoudsbeurt gehad. Er waren een paar bijzonderheden die zijn opgelost:
- Een paar weken voor de geplande beurt bleek de trekhaak niet meer naar buiten te komen. Er bleek iets mis te zijn met de vergrendeling en bij een nieuwe afspraak is een compleet nieuwe trekhaak gemonteerd.
- De dag voor de beurt kreeg ik een melding dat de airco niet goed werkte en deze koelde ook daadwerkelijk niet meer. Bleek een sensor te zijn die bij de beurt is vervangen.
- Begin dit jaar is de software-update van 4.0 naar 5.6.3 doorgevoerd. Daarna was regelmatig het icoontje van de stoelverwarming niet zichtbaar in het scherm. Dit is ook opgelost bij de beurt, al is me niet precies duidelijk wat er nu gebeurd is.

Bij de onderhoudsbeurt is naast bovenstaande punten verder niets bijzonders geconstateerd.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:10:
[...]

Inmiddels drie keer gedaan, maakt helaas niets uit. Ik ga VW wel een mail sturen.
Volkswagen Support stuurt je een standaardantwoord en verwijst je door naar je dealer.
Oftewel: hier heb je alles wat je toch al geprobeerd hebt en daarna zoekt je het maar lekker uit. En je mag even een uur van je tijd verdoen om naar de dealer heen en terug te rijden. :(
Waar ze dan natuurlijk ook hun schouders ophalen want die jongens hebben verstand van auto's en niet van telefoons met apps.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 05-06-2026 11:54 ]

• Richard84
  • Laatst online: 17:10
Flieger schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:34:
[...]

Een ID.7 wordt niet in een dag in elkaar geschroefd. Gemiddeld is het zo'n 6 à 7 dagen.
Ik heb vanochtend een nieuwe update gekregen dat de bouw van de auto gestart is. Het lijkt inderdaad te kloppen dat de bouw een week duurt en de dealer de datum doorgeeft wanneer hij klaar is.

In tegenstelling van wat ik bij andere las blijft de status dus niet staan op dat de productieweek bekend is.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-06 20:33
Richard84 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:01:
[...]

Ik heb vanochtend een nieuwe update gekregen dat de bouw van de auto gestart is. Het lijkt inderdaad te kloppen dat de bouw een week duurt en de dealer de datum doorgeeft wanneer hij klaar is.

In tegenstelling van wat ik bij andere las blijft de status dus niet staan op dat de productieweek bekend is.
heb je deze mail van de dealer of VW gekregen? ik heb mijn bestelling op 1 juni gedaan dus ben benieuwd naar de leverdatum neem aan dat deze ergens in September zal zijn.

• Richard84
  • Laatst online: 17:10
bjornricardo33 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:20:
[...]

heb je deze mail van de dealer of VW gekregen? ik heb mijn bestelling op 1 juni gedaan dus ben benieuwd naar de leverdatum neem aan dat deze ergens in September zal zijn.
Via de dealer krijg ik vanuit de fabriek elke keer een mail waarin de laatste status staat. Het zijn geloof ik 13 stappen in totaal. Het is een link naar naamvandedealer.honeymoonnet.nl.

Onze auto is besteld op 7 mei en wordt als het goed is afgeleverd op 7 juli. Wij hebben de Tourer Limited Edition Plus besteld. Ik begreep van de dealer wel dat de auto’s in batches geproduceerd worden. Wanneer bij de normale ID7 hadden besteld was de levertijd een maandje langer geweest.

• DaMenaz
Voor de mensen die benieuwd zijn naar de 59 kWh-versie: volgens de info van MdK hebben ze er eentje staan met registratiedatum 21-05 (in Alphen ad Rijn). Nog voor een winstpakkerprijs ook! Vraag me dan wel af waarom er geen echte foto's zijn gebruikt.

https://www.maasdekoning.nl/voorraad/volkswagen/id7/limited-edition-59-kwh-accu-204-pk-achteruitrijcamera-draadloze-telefoonlader-sfeerverlichting-rondomzichtcamera-voorraad-outlet-prijs-is-inclusief-inruilpremie-992187628/

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 05-06-2026 12:41 ]

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:40:
Voor de mensen die benieuwd zijn naar de 59 kWh-versie: volgens de info van MdK hebben ze er eentje staan met registratiedatum 21-05 (in Alphen ad Rijn). Nog voor een winstpakkerprijs ook! Vraag me dan wel af waarom er geen echte foto's zijn gebruikt.

https://www.maasdekoning.nl/voorraad/volkswagen/id7/limited-edition-59-kwh-accu-204-pk-achteruitrijcamera-draadloze-telefoonlader-sfeerverlichting-rondomzichtcamera-voorraad-outlet-prijs-is-inclusief-inruilpremie-992187628/
Met een gezonde hoeveel scepticisme durf ik te zeggen dat die auto er nog niet staat, vandaar ook het gebrek aan foto's :+
Edit: prijs is inclusief 'inruilvoordeel'.

• BBx92
42k voor een ID7 vind ik wel echt een spotprijs. Koop je amper een Golf voor.

• DaMenaz
BBx92 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:05:
42k voor een ID7 vind ik wel echt een spotprijs. Koop je amper een Golf voor.
Is wel met inruilpremie

Catch my drift?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:17
Voor 42k zou ik liever een 77kWh variant hebben met de kop eraf. Dan maar met capacitieve knoppen op het stuur ;)

• bjornricardo33
Bedankt voor de info. Ik heb net een mail gekregen van de dealer. Wij hebben 77kwh limited Edition plus tourer ook besteld. 2 maanden is rap dan kan ik bijna nog op vakantie met de nieuwe auto :). wij vertrekken toevallig begin augustus :)

• Nutterd

Nutterd

bjornricardo33 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:00:
Bedankt voor de info. Ik heb net een mail gekregen van de dealer. Wij hebben 77kwh limited Edition plus tourer ook besteld. 2 maanden is rap dan kan ik bijna nog op vakantie met de nieuwe auto :). wij vertrekken toevallig begin augustus :)
Ik heb dezelfde spec besteld, 16 Mei! Ben benieuwd hoe snel hij gaat komen...mijn plan was juist om nog met mijn huidige auto te gaan (Seat Ateca Benzine)! Dus dat moet goedkomen...bij de Waal lag het systeem eruit ofzoiets dus ik hoor pas volgende week iets...maar de auto na de vakantie meteen wisselen zou mij wel bevallen :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• bjornricardo33
Nutterd schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:05:
[...]

Ik heb dezelfde spec besteld, 16 Mei! Ben benieuwd hoe snel hij gaat komen...mijn plan was juist om nog met mijn huidige auto te gaan (Seat Ateca Benzine)! Dus dat moet goedkomen...bij de Waal lag het systeem eruit ofzoiets dus ik hoor pas volgende week iets...maar de auto na de vakantie meteen wisselen zou mij wel bevallen :+
Snap ik. De kans is groot dat ik nog één keer met de Škoda Octavia RS een rit naar Spanje maak. Nu maar hopen dat er met 150.000 km op de teller niet twee weken vóór het inleveren nog iets groots kapotgaat

• Nutterd

Nutterd

bjornricardo33 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:49:
[...]

Snap ik. De kans is groot dat ik nog één keer met de Škoda Octavia RS een rit naar Spanje maak. Nu maar hopen dat er met 150.000 km op de teller niet twee weken vóór het inleveren nog iets groots kapotgaat
dat lijkt me ook geen straf, zeker als er nog wat bergweggetjes in de route zitten :+

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:33
Zonet eerste onderhoud gehad (2j) en de 12V batterij is vervangen :? Had ik hier ergens eens gelezen dat die in de eerste modellen wat onderbemeten was?

Is een lease wagen, dus geen detail factuur, maar voor de rest hebben ze nauwelijks iets gedaan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Will_M schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:34:
[...]

Zojuist toch nog maar even spontaan bij de VW Dealer (van den Udenhout in Eindhoven) binnen gelopen / gereden en ook daar kregen ze het 'remote park-assist' niet zo gek om een QR koppelcode te genereren (alles wat ze nu snel geprobeerd hebben had ik zelf ook al gedaan, incl. het tijdelijk verwijderen van 'zekering 19').

26 Juni mag 'ie daar een dagje ter diagnose gaan logeren, dan mag VW er waarschijnlijk een diagnose op afstand op los gaan laten. Ik was de tweede welke daar met dit issue aan kwam sinds ID Software 5.x er is.
edit:
En inmiddels weigert ook de Spotify App om me iets qua muziek te laten zien terwijl ik er nog wel succesvol bij in kan loggen nadat ik er eerst bij uitgelogd ben... Fijn spul, dat 'connected' gebeuren, maar dan moet 't wél gewoon blijven werken :9

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 07-06-2026 15:54 ]

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:32

Johnny E

Dôh !!

Biro schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:45:

- Begin dit jaar is de software-update van 4.0 naar 5.6.3 doorgevoerd. Daarna was regelmatig het icoontje van de stoelverwarming niet zichtbaar in het scherm. Dit is ook opgelost bij de beurt, al is me niet precies duidelijk wat er nu gebeurd is.
Het verdwenen stoelverwarming icoon had ik de 1e week na de upgrade. Nadien geen last meer van gehad.

Specs!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:42
Biro schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:45:
Interessant. Ik heb een gelijkaardig probleem. De stoel is wel steeds zichtbaar bij mij, de rode en blauwe lijntjes er naast vaak niet.

• BBx92
Invictus66 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:48:
[...]

Interessant. Ik heb een gelijkaardig probleem. De stoel is wel steeds zichtbaar bij mij, de rode en blauwe lijntjes er naast vaak niet.
Staat die dan in automatisch? Dan zie je de streepjes niet, wel een A naast de stoel?

• bjornricardo33
bjornricardo33 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:49:
[...]

Krijg net een mailtje dat de id7 4-9 geleverd word ( verwachte)

• Puppetmaster
Flieger schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:51:
[...]
Zo werkt de (auto)markt niet.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Flieger
Puppetmaster schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 23:10:
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. :)
Trust me ;)

• Biro
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-06 10:39
Invictus66 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:48:
[...]

Bij mij werd het icoontje van de stoel weer zichtbaar door (heel kort) tegelijk op de + en - slider onderaan het scherm te drukken. Misschien heeft dat bij jou ook effect?

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:42
BBx92 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:18:
[...]

Staat die dan in automatisch? Dan zie je de streepjes niet, wel een A naast de stoel?
Nee, gewoon manueel. Vreemd genoeg staan ze er voor de passagiersstoel wel altijd. Ik moet dus effectief in het menu gaan om de stoelkoeling of verwarming te activeren. Eens geactiveerd staan de streepjes er wel.

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:17
Off topic: in "vertrouwen" staat geen h. In "trust" ook niet.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:28

Oceria

I've been in between....

Hmpf. Gisteren in Duitsland geweest om even de voorraad kast wat aan te vullen. Lekker even uitwaaien op de Oberhausen straight, zullen we maar zeggen. Weigert Veronique (zo heet onze auto) harder de gaan dan 130 ….

130? Die snelheid had ik als max ingesteld bij de winterbanden sectie deze winter, vanwege de grafbox met de ski’s op het dak. Maar die had ik toch uitgezet? Even checken: jawel: de blokkade staat uit. Sportmode dan maar proberen … Nein!

Op het parkeer terrein toch nog maar eens naar de winterbanden snelheidsbegrenzer gekeken, aangezet en op 200 gezet. Daarna weer uitgezet. En zie daar: op de terugweg mag ik van Veronique voorbij de 130! 150: geen probleem! 180? Doe eens gek. 200? Dat mag ook hoor!

Les 1. De snelheidsbegrenzer voor winterbanden blijft actief ook als je hem uitzet.

Les 2. AT/CC heeft ook een setting voor het geval dat je uit het vliegtuig vertrokken bent. OF: de ID serie kent zijn eigen limitaties niet goed.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Puppetmaster
Oceria schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:20:
Op het parkeer terrein toch nog maar eens naar de winterbanden snelheidsbegrenzer gekeken, aangezet en op 200 gezet. Daarna weer uitgezet. En zie daar: op de terugweg mag ik van Veronique voorbij de 130! 150: geen probleem! 180? Doe eens gek. 200? Dat mag ook hoor!
Wel bijzonder, de opgegeven topsnelheid van alle ID.7’s is 180 km/h.
Zou grappig zijn als dat zo te omzeilen is. :)

• stanny
  • Niet online
Op eco rijstand is de max ook 130

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Oceria schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:20:
Hmpf. Gisteren in Duitsland geweest om even de voorraad kast wat aan te vullen. Lekker even uitwaaien op de Oberhausen straight, zullen we maar zeggen. Weigert Veronique (zo heet onze auto) harder de gaan dan 130 ….

130? Die snelheid had ik als max ingesteld bij de winterbanden sectie deze winter, vanwege de grafbox met de ski’s op het dak. Maar die had ik toch uitgezet? Even checken: jawel: de blokkade staat uit. Sportmode dan maar proberen … Nein!

Les 1. De snelheidsbegrenzer voor winterbanden blijft actief ook als je hem uitzet.

Les 2. AT/CC heeft ook een setting voor het geval dat je uit het vliegtuig vertrokken bent. OF: de ID serie kent zijn eigen limitaties niet goed.
Ik kan dit niet reproduceren :+ >:)

Nu weet ik ook niet van een snelheidsbegrenzer voor winterbanden, ik heb onder voertuig, buiten, banden, winterbanden ook enkel een waarschuwing staan en geen limiet/begrenzer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Nu weet ik ook niet van een snelheidsbegrenzer voor winterbanden, ik heb onder voertuig, buiten, banden, winterbanden ook enkel een waarschuwing staan en geen limiet/begrenzer.
Ik heb die 'PiepLimiet' hier gewoon op 240Km/h staan, feitelijk de limiet voor een 'VR' band (maar weer niet genoeg voor een 'ZR').... Zeker weten dat de ID. niet kan gaan zeuren dat ik ergens te hard rijdt voor het type band wat er gemonteerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-06-2026 17:29 ]

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:05
Sinds gisteren staat mijn wagen offline .. Als ik instap krijg ik scherm waar ik online terug kan zetten maar is super snel weg dus amper mogelijkheid om dat in te drukken en als het dan toch lukt moet ik nog bevestigen akkoord te zijn alle locatiegegevens te delen met VW (lijkt me logisch) EN derde partijen die zij hebben geselecteerd. Spraakopdrachten en navigatie werken niet meer. Best vreemd want ik heb nergens een update moeten bevestigen .Nog iemand die problemen...

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:28

Oceria

I've been in between....

Puppetmaster schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Wel bijzonder, de opgegeven topsnelheid van alle ID.7’s is 180 km/h.
Zou grappig zijn als dat zo te omzeilen is. :)
Nou, de cc kan op 200 gezet worden, maar ze gaat echt niet harder dan 180….
True schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Dat is hem hoor: ik dacht eerst dat die instelling alleen een pieptoon geeft. Zie ook hier onder:
stanny schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:04:
Op eco rijstand is de max ook 130
Is dat ook zo als je de individuele profiel gebruikt en dan de drive train op eco instelt? Dat zou het dan wel eens geweest kunnen zijn! Ik ga het bij de volgende uitlaat ronde eens proberen!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• stanny
  • Niet online
Oceria schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:40:
Is dat ook zo als je de individuele profiel gebruikt en dan de drive train op eco instelt? Dat zou het dan wel eens geweest kunnen zijn! Ik ga het bij de volgende uitlaat ronde eens proberen!
Geen idee, ik gebruik die invididual niet :)
Ik weet wel dat ik vorig jaar op reis aan het vloeken was dat die maar niet sneller wou dan 130 en na een pauze was dat plots weer opgelost aangezien die dan terug naar normal gaat en ik was vergeten die terug op eco modus te zetten. Eens terug in eco stopte alles terug op 130. Ik denk wel dat als je dan de gas echt door de vloer duwt, je kan overrulen. Bijvoorbeeld om even in te halen.

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:05
stanny schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:50:
[...]

Geen idee, ik gebruik die invididual niet :)
Ik weet wel dat ik vorig jaar op reis aan het vloeken was dat die maar niet sneller wou dan 130 en na een pauze was dat plots weer opgelost aangezien die dan terug naar normal gaat en ik was vergeten die terug op eco modus te zetten. Eens terug in eco stopte alles terug op 130. Ik denk wel dat als je dan de gas echt door de vloer duwt, je kan overrulen. Bijvoorbeeld om even in te halen.
Ik rij altijd op eco modus en deze winter in Duitsland toch 140 kunnen rijden.. Sneller hoeft niet voor mij ;)

• stanny
  • Niet online
Zonder TA dan?
Ik reed wel altijd op TA en die kan maar tot 130 in eco stand en ik heb toch op dat ik op dat moment echt hard moest doorduwen op de gas om toch sneller te gaan.
Zonder TA heb ik het niet getest :)

• BBx92
Als je in ECO staat - zowel in standaard ECO profiel als in de ECO ingesteld in individual - rijdt de auto max 130.

Er zit onder in het pedaal wel een kickdown (je voelt een klikje) om alsnog harder te rijden.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
DaMenaz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:40:

Nu de MY27-modellen in het wild lijken te verschijnen, ben ik benieuwd wanneer het eerste beeldmateriaal en ervaringen van de vernieuwingen gedeeld worden! Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar de ID.7 met softwareversie 6.0 en of deze hetzelfde systeemthema krijgt als de nieuwe Polo, of dat wordt vastgehouden aan het huidige ontwerp.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:52
Nano2009 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:21:
[...]

Nu de MY27-modellen in het wild lijken te verschijnen, ben ik benieuwd wanneer het eerste beeldmateriaal en ervaringen van de vernieuwingen gedeeld worden! Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar de ID.7 met softwareversie 6.0 en of deze hetzelfde systeemthema krijgt als de nieuwe Polo, of dat wordt vastgehouden aan het huidige ontwerp.
Er is al eerder hier door iemand aangegeven dat er door de fabriek nog geen MY27 modellen uitgeleverd zijn. Dat is de reden dat er geen foto's bij staan. Ze zijn er nog niet ;)

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:02
Sinds een paar dagen is er bij mijn wagen een deel van de info (SoC, rijbereik, voorliggerindicatie,...) verdwenen uit de infobalk van de HUD.
Enkel de actuele snelheid en de toegelaten snelheid worden nog weergegeven.

Een reset van het infotainment systeem (>10sec powerknop ingeduwd houdn), verhelpt dit issue alvast niet.

Herkent iemand dit en weet iemand wat er aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zos06Uvhh5xoIah0Ppeb8rnbuT8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E4eS5fbjLA6FGTkz2qsYPBkm.png?f=user_large

• DaMenaz
Even op de VIEW knop drukken.

Catch my drift?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:53:
[...]

Volkswagen Support stuurt je een standaardantwoord en verwijst je door naar je dealer.
Oftewel: hier heb je alles wat je toch al geprobeerd hebt en daarna zoekt je het maar lekker uit. En je mag even een uur van je tijd verdoen om naar de dealer heen en terug te rijden. :(
Waar ze dan natuurlijk ook hun schouders ophalen want die jongens hebben verstand van auto's en niet van telefoons met apps.
Ben er inmiddels zelf achter. Dacht ik pak even een stuk antiek: de oude Samsung Galaxy A5 (2017) die ik ooit van de zaak heb gehad. En warempel: op een niet meer ondersteunde Android-versie met bekende security issues waar bij installatie van de Volkswagen app je de melding van de Play Store krijgt dat deze telefoon hierna niet meer ondersteunt gaat worden: een werkende Volkswagen app en ik kan inloggen.

Volkswagen blokkeert van de ene op de andere dag dus mijn telefoon. Een moderner en dichtgetimmerd model. Mooi is dat. :(

• JanHenk
  • Niet online
@Ultraman Welk toestel is dat? Mogelijk heb jij op je mobiel ook last van de wijzigingen in de auth-flow waar alle Home Assistant gebruikers over klagen: technische uitleg hier.

• Jurgen73
Nano2009 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:21:
[...]

Nog een 3-tal weken (schat ik) en dan zou mijn MY27 ID7 overhandigd worden. De wagen zou vorige week woensdag bij Import in Brussel zijn afgeleverd. Volgens het VIN Nummer zou het de 185-ste ID7 zijn van MY27 die in Emden van de band is gerold :)

• Nutterd

Nutterd

Jurgen73 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:12:
[...]

Nog een 3-tal weken (schat ik) en dan zou mijn MY27 ID7 overhandigd worden. De wagen zou vorige week woensdag bij Import in Brussel zijn afgeleverd. Volgens het VIN Nummer zou het de 185-ste ID7 zijn van MY27 die in Emden van de band is gerold :)
We zien de review van de auto en het infotainment wel verschijnen! ;-)

Mooi vooruitzicht!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:37
Ultraman schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Ben er inmiddels zelf achter. Dacht ik pak even een stuk antiek: de oude Samsung Galaxy A5 (2017) die ik ooit van de zaak heb gehad. En warempel: op een niet meer ondersteunde Android-versie met bekende security issues waar bij installatie van de Volkswagen app je de melding van de Play Store krijgt dat deze telefoon hierna niet meer ondersteunt gaat worden: een werkende Volkswagen app en ik kan inloggen.

Volkswagen blokkeert van de ene op de andere dag dus mijn telefoon. Een moderner en dichtgetimmerd model. Mooi is dat. :(
Hmm goede ik zal vanavond ook eens proberen met een oudere telefoon en de Apple van de vrouw.

Zelf heb ik een Fairphone met eOs

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nadat afgelopen weekend de Spotify App (in de Auto) in alle toonaarden weigerde om muziek te gaan laten horen werkt dát stukje inmiddels wel weer zoals het hoort. Nú 'Remote Park-Assist' nog zo gek gaan laten worden dat er een QR koppel-code tevoorschijn komt op het display in de auto.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Will_M schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:35:
Nadat afgelopen weekend de Spotify App (in de Auto) in alle toonaarden weigerde om muziek te gaan laten horen werkt dát stukje inmiddels wel weer zoals het hoort. Nú 'Remote Park-Assist' nog zo gek gaan laten worden dat er een QR koppel-code tevoorschijn komt op het display in de auto.
QR code gaat waarschijnlijk niet komen voordat je de communicatiemodule in de auto laat vervangen :X

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:03
Louwke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:21:
[...]

Hmm goede ik zal vanavond ook eens proberen met een oudere telefoon en de Apple van de vrouw.

Zelf heb ik een Fairphone met eOs
CARIAD zou nu app attestation (Google Play Integrity op Android) gebruiken bij de authenticatie, vermoedelijk werkt het daarom niet op je telefoon met /e/OS.

@Ultraman Heb jij gewoon Android 16 op je Pixel of iets zonder Google Play Services zoals GrapheneOS?
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1