Als de auto gefactureerd is, is er ook al een kenteken.MacPoedel schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:03:
[...]
Nog 6 dagen en je hebt het kenteken al. Ik heb alleen factuur (auto staat wel bij dealer), en van daar heeft een collega het overgenomen.
Vlak nadat ik mijn dakbogen van mijn PB zwart had laten wrappen, kwam het Black Pack. Hou je toch inderdaad.Flieger schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:09:
[...]
2 weken nadat ik de Pro Business in ontvangst nam, kwamen de Limited Edition uitvoeringen..
Dan heb ik het nog niet eens over de LE. Daar vooral niet teveel aan denken.
Catch my drift?
Poaah, dat doet me denken aan de slijtage van m'n V60 D6, die bliefde elke 30k ook een nieuw setje banden. Dure hobby... zal de mijne eens opmeten. Rij op all-seasons, verwacht dat de slijtage nog wel wat hoger is.The Legend schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:30:
[...]
Ik zit na nog geen 30k km (incl. 2 winters op winterbanden) ook aan een nieuwe set zomerbanden, terwijl ik echt rustig rijd. Bandenslijtage is hoger dan ik had verwacht.
Bizar overigens, mijn broertje heeft net een Jaguar I-Pace gekocht. Die stond na 85k nog op de originele fabrieksbanden en die waren niet eens versleten
Bandenslijtage is iets waar je als bestuurder van een auto serieus veel invloed op kunt uitoefenen, zowel positief als ook negatief, door bijvoorbeeld de bandenspanning te controleren + te corrigeren én je rijstijl aan te passen.Knul schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:07:
[...]
Poaah, dat doet me denken aan de slijtage van m'n V60 D6, die bliefde elke 30k ook een nieuw setje banden. Dure hobby... zal de mijne eens opmeten. Rij op all-seasons, verwacht dat de slijtage nog wel wat hoger is.
Bizar overigens, mijn broertje heeft net een Jaguar I-Pace gekocht. Die stond na 85k nog op de originele fabrieksbanden en die waren niet eens versleten
M'n vorige auto was een VW Tiguan 2.0 TSi en daarmee reed ik ~90K aan kilometers met een setje 255/40 R19 All-Seasons. Een collega van me, met exact zo'n zelfde auto, haalde met diezelfde banden amper 50K aan kilometers waarbij hij pretendeerde daarbij wel altijd zéér sportief te rijden.....
Schijnbaar is het rijden met een praktisch binaire bediening van zowel het stuurwiel alsook het gas en rempendaal een synoniem voor 'sportief' rijden bij sommige mensen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat geloof ik, maar ik ben verbaasd omdat ik (zeker met de winterbanden) echt rustig rijd er vrijwel nooit reden is om te haasten als je heerlijk in de auto zit. De bandenspanning netjes op orde is én dan alsnog maar richting de 33k kilometers ga voordat de achteras vervangen moet worden (<4mm).Will_M schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:31:
[...]
Bandenslijtage is iets waar je als bestuurder van een auto serieus veel invloed op kunt uitoefenen, zowel positief als ook negatief, door bijvoorbeeld de bandenspanning te controleren + te corrigeren én je rijstijl aan te passen.
M'n vorige auto was een VW Tiguan 2.0 TSi en daarmee reed ik ~90K aan kilometers met een setje 255/40 R19 All-Seasons. Een collega van me, met exact zo'n zelfde auto, haalde met diezelfde banden amper 50K aan kilometers waarbij hij pretendeerde daarbij wel altijd zéér sportief te rijden.....
Schijnbaar is het rijden met een praktisch binaire bediening van zowel het stuurwiel alsook het gas en rempendaal een synoniem voor 'sportief' rijden bij sommige mensen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Vervangt jouw leasemaatschappij de banden al bij <4mm, ook voor zomerbanden?
Bij m’n vorige auto, PL via Ayvens, gebeurde er niks tot ze <2mm waren. Dat heeft toen ca. 60k km geduurd.
Bij m’n vorige auto, PL via Ayvens, gebeurde er niks tot ze <2mm waren. Dat heeft toen ca. 60k km geduurd.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Gangbaar is zomerbanden vervangen bij 2mm of minder en winter- of all-seasonbanden bij 4mm of minder. Makkelijkste manier is het voelen in een van de middelste stroken tussen het profiel bij de slijtage-indicatoren. Profieldiepte gelijk aan de indicator = banden vervangen. Op dezelfde as altijd tegelijk.
Met de achterwielaandrijving en de regeneratie op de achteras hebben de banden achter het wel zwaar hoor. Kan me best voorstellen dat die een pak harder slijten dan de rest, zeker op een grote wielmaat waar de band zijdelings maar weinig mee kan geven.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Zojuist de bevestiging gekregen dat mijn auto definitieve productieweek 19 heeft gekregen. Daarmee wordt het dus een MY27.
Mijn auto was nog niet besteld door de dealer, dus die heeft een nieuwe offerte moeten opstellen voor mijn auto omdat de offerte gebaseerd was op MY26 maar deze dus niet meer kon bestellen in het systeem. dus hij komt nu 350 in fisc. waarde hoger en in leasebedrag 10 euro duurder uit. na de paasdagen nog maar eens bellen met ons tussenpersoon van het wagenpark beheer bedrijf, kijken of we het nog wat scherper kunnen krijgen richting het niveau van het MY26 model in de maandprijs zodat de eigen bijdrage wat gedrukt word.
dus dat gaat sws het MY27 model worden ;-)
Fiscale waarde ga je niet veranderen met een telefoontje.
MY27 zou mij dat tientje extra bruto wel waard zijn.
MY27 zou mij dat tientje extra bruto wel waard zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door DaMenaz op 04-04-2026 15:32 ]
Catch my drift?
Serieus? Leasebedrag betaalt je baas en die 3 euro bijtelling ga je moeilijk over doen?BlackNL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:16:
Mijn auto was nog niet besteld door de dealer, dus die heeft een nieuwe offerte moeten opstellen voor mijn auto omdat de offerte gebaseerd was op MY26 maar deze dus niet meer kon bestellen in het systeem. dus hij komt nu 350 in fisc. waarde hoger en in leasebedrag 10 euro duurder uit. na de paasdagen nog maar eens bellen met ons tussenpersoon van het wagenpark beheer bedrijf, kijken of we het nog wat scherper kunnen krijgen richting het niveau van het MY26 model in de maandprijs zodat de eigen bijdrage wat gedrukt word.
Mijn auto is ook gebaseerd op de prijs van MY26. Hij wordt in week 19 geproduceerd dus als het een MY27 wordt ga ik er vanuit dat ik wat meer betaal..
Doe ik met alle plezier!!
[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 04-04-2026 17:06 ]
Tenzij je leasebedrag boven norm is, dan betaal je het extra leasebedrag zelf. En eigen bijdrage voor duurdere auto is niet verrekenbaar met de bijtelling zoals een bijdrage voor eigen gebruik dat is. Dan is het opeens dubbelop.Blommie01 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:02:
[...]Serieus? Leasebedrag betaalt je baas en die 3 euro bijtelling ga je moeilijk over doen?
Even een ergenis(je) en design fout. Randje tussen de stoel en dorpel is met geen stofzuiger tool tussen te komen. Het wordt daar (bij mij) wel heul erg vies.
Ik weet niet meer wie het melde over de matten die slecht werden. Bij 22Kkm in 6 maanden niks van een deuk oid te zien.
Dan mijn eigen vraag beantwoorden over voorverwarmen interieur dat dat bleef aangaan ondanks alles uitstond. Op advies nog eens alles aan en uit gezet, en verhip dat lijkt het te verhelpen (de ouderwetse ctrl alt del truuk).
Ik weet niet meer wie het melde over de matten die slecht werden. Bij 22Kkm in 6 maanden niks van een deuk oid te zien.
Dan mijn eigen vraag beantwoorden over voorverwarmen interieur dat dat bleef aangaan ondanks alles uitstond. Op advies nog eens alles aan en uit gezet, en verhip dat lijkt het te verhelpen (de ouderwetse ctrl alt del truuk).
--- dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door BBx92 op 04-04-2026 17:31 ]
Bijtelling snap ik en klaag ik verder ook niet over, maar maandelijks leasebedrag zit ik al in eigen bijdrage terrein, dus als we dat kunnen minderen is het altijd mooi meegenomen, kan het niet ook prima maar niet geschoten is altijd mis.Blommie01 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:02:
[...]
Serieus? Leasebedrag betaalt je baas en die 3 euro bijtelling ga je moeilijk over doen?
Mijn auto is ook gebaseerd op de prijs van MY26. Hij wordt in week 19 geproduceerd dus als het een MY27 wordt ga ik er vanuit dat ik wat meer betaal..
Doe ik met alle plezier!!
Als je werkgever mee wil werken wel.BBx92 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:17:
[...]
Tenzij je leasebeseag boven norm is, dan betaal je het extra leasebedrag zelf. En eigen bijdrage voor duurdere auto is niet verrekenbaar met de bijtelling zoals een bijdrage voor eigen gebruik dat is. Dan is het opeens dubbelop.
Spotify werkt ineens weer een heel stuk beter sinds de laatste update, echt bizar goed werkt het. Nog niet uitgelogd, nog niet hoeven te wachten. Het werkt .. vooralsnog ..
Had de SOS-knop gebruikt vanmiddag, werkt prima. Vrijwel direct iemand van een (VW/VAG ?) alarmcentrale daarna doorverbonden naar 112, toen dat afgehandeld was weer terug naar de alarmcentrale en kreeg dezelfde medewerker direct weer aan de telefoon. Kon zelf voor zo ver ik zo snel kon zien niet ophangen. En toen de medewerker van de alarmcentrale het gesprek beëindigde werkte de BT koppeling met de telefoon niet meer, had ik geen internet in de auto dus ook geen Spotify, maar ook geen DAB.
Met een force reboot van het infotainment (15 sec aan/uit indrukken) werkte het weer, alleen moest ik nog éénmalig met de hand de telefoon weer selecteren uit het BT-keuze menu (volgende rit werkte de koppeling weer goed).
Blijkbaar schakelt er iets wanneer de SOS-knop gebruikt wordt, wat daarna niet automatisch (voor mij snel genoeg althans) herstelt wordt.
Ach ja, had wel binnen 3 seconden iemand aan de telefoon en binnen 20 seconden iemand van 112.
Had de SOS-knop gebruikt vanmiddag, werkt prima. Vrijwel direct iemand van een (VW/VAG ?) alarmcentrale daarna doorverbonden naar 112, toen dat afgehandeld was weer terug naar de alarmcentrale en kreeg dezelfde medewerker direct weer aan de telefoon. Kon zelf voor zo ver ik zo snel kon zien niet ophangen. En toen de medewerker van de alarmcentrale het gesprek beëindigde werkte de BT koppeling met de telefoon niet meer, had ik geen internet in de auto dus ook geen Spotify, maar ook geen DAB.
Met een force reboot van het infotainment (15 sec aan/uit indrukken) werkte het weer, alleen moest ik nog éénmalig met de hand de telefoon weer selecteren uit het BT-keuze menu (volgende rit werkte de koppeling weer goed).
Blijkbaar schakelt er iets wanneer de SOS-knop gebruikt wordt, wat daarna niet automatisch (voor mij snel genoeg althans) herstelt wordt.
Ach ja, had wel binnen 3 seconden iemand aan de telefoon en binnen 20 seconden iemand van 112.
[ Voor 4% gewijzigd door True op 04-04-2026 18:13 ]
Fijn te lezen dat het goed werkt….True schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 18:12:
Spotify werkt ineens weer een heel stuk beter sinds de laatste update, echt bizar goed werkt het. Nog niet uitgelogd, nog niet hoeven te wachten. Het werkt .. vooralsnog ..
Hopelijk ook veel beter dan de CarPlay variant. Ben gewend aan de Tesla Spotify app en geïntegreerd in je multimedia werkt i.m.o. toch echt een stuk beter…
Okee, maareh...True schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 18:12:
Had de SOS-knop gebruikt vanmiddag, werkt prima. Vrijwel direct iemand van een (VW/VAG ?) alarmcentrale daarna doorverbonden naar 112
Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]
Wat?
Sowieso heeft True niet zelf 112 gebeld. Maar we willen allemaal nu wel weten waarom
In mijn post stond: "toen dat afgehandeld was" alsof ik ze voor Jan Lul ga bellen
Verder is de reden van het belletje totaal niet relevant voor het ID.7 topic, maar de werking van de SOS-knop is dat wel, gezien die bij meerderen (ook bij mij) al eens vervangen is (of de SOS-module, mocht dat wat anders zijn dan de fysieke knop zelf en wat dat daarachter zit).
[ Voor 5% gewijzigd door True op 04-04-2026 20:13 ]
How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!
Zojuist tegen gekomen op het EV5 forum maar aangezien de ID7 ook een NMC accu heeft zal iemand dit vast wel interessant vinden.
Zojuist tegen gekomen op het EV5 forum maar aangezien de ID7 ook een NMC accu heeft zal iemand dit vast wel interessant vinden.
Wat voor looptijd betreft dit? Als ik even uitga van 48 of 60 maanden is 10 euro voor een extra investering van 350 euro incl. btw vrij stevig.Mijn auto was nog niet besteld door de dealer, dus die heeft een nieuwe offerte moeten opstellen voor mijn auto omdat de offerte gebaseerd was op MY26 maar deze dus niet meer kon bestellen in het systeem. dus hij komt nu 350 in fisc. waarde hoger en in leasebedrag 10 euro duurder uit. na de paasdagen nog maar eens bellen met ons tussenpersoon van het wagenpark beheer bedrijf, kijken of we het nog wat scherper kunnen krijgen richting het niveau van het MY26 model in de maandprijs zodat de eigen bijdrage wat gedrukt word.
Looptijd van 48 maanden betreft dit met 35000 kilometerspukpietje schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:50:
[...]
Wat voor looptijd betreft dit? Als ik even uitga van 48 of 60 maanden is 10 euro voor een extra investering van 350 euro incl. btw vrij stevig.
Dan is 10 euro vrij veel maar om die laatste 3 euro per maand zal het hier niet gaan.
Ik heb deze week een my2027 besteld met een prijsverhoging van 300 euro voor de 20” wielen maar dat is mij het ook meer dan waard. Met name onepedal en de knoppen op het stuur.
Ik heb deze week een my2027 besteld met een prijsverhoging van 300 euro voor de 20” wielen maar dat is mij het ook meer dan waard. Met name onepedal en de knoppen op het stuur.
Okay, sorry voor de interesseTrue schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:13:
[...]
Verder is de reden van het belletje totaal niet relevant voor het ID.7 topic,
Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]
Op welke manier is de onepedal verschillend van de huidige “B” stand? Dan remt auto toch ook af zonder dat je rem moet aanraken? Wat gaat er dan net anders zijn in de MY2027?pukpietje schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:45:
Bij one-pedal komt die ook tot stilstand, zou ik in de B stand niet direct gaan proberen voor een rood licht of kruispuntLeffunk schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:25:
[...]
Op welke manier is de onepedal verschillend van de huidige “B” stand? Dan remt auto toch ook af zonder dat je rem moet aanraken? Wat gaat er dan net anders zijn in de MY2027?
In de B stand komen de huidige versies nooit helemaal tot stilstand. Om m helemaal stil te krijgen moet je altijd nog het rempedaal intrappen. Dat veranderd met MY27.
Persoonlijk vindt ik de focus op onepedal driving overtrokken. Ik heb een Tesla M3 gereden en die had het wel…kan niet zeggen dat ik onepedal echt een gemis vindt. Remmen moet voorspelbaar verlopen en dat doen beide prima in de B stand,
Aan de D stand kan ik in de ID 7 echter niet wennen. Dat voelt voor mij erg onnatuurlijk.
Persoonlijk vindt ik de focus op onepedal driving overtrokken. Ik heb een Tesla M3 gereden en die had het wel…kan niet zeggen dat ik onepedal echt een gemis vindt. Remmen moet voorspelbaar verlopen en dat doen beide prima in de B stand,
Aan de D stand kan ik in de ID 7 echter niet wennen. Dat voelt voor mij erg onnatuurlijk.
Wat mij vooral stoort in mijn wagen (i5) is dat ik de B-stand niet als standaard kan inzetten ... Ik denk dat dat bijVW ook een probleem is.Johnny E schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:32:
In de B stand komen de huidige versies nooit helemaal tot stilstand. Om m helemaal stil te krijgen moet je altijd nog het rempedaal intrappen. Dat veranderd met MY27.
Na een tijdje weg te zijn geweest van de Id7 omdat mijn vorige Id7 met sw versie 4.0 echt veel issues had en hierdoor retour dealer is gegaan ben ik toch weer aan het kijken naar een Id7 Tourer. Zijn er mensen die 4.0 ervaren hebben en ook problemen hadden en hebben deze mensen met versie 5.*.* Minder problemen ?
Ben benieuwd, ik rij nu een Mercedes EQE 350+ Suv
Niks nieuws toch?ptjuh89 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:39:
How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik zou dan wel voor een MY27 gaan met versie 6 (op Android auto).mm1987 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:23:
Na een tijdje weg te zijn geweest van de Id7 omdat mijn vorige Id7 met sw versie 4.0 echt veel issues had en hierdoor retour dealer is gegaan ben ik toch weer aan het kijken naar een Id7 Tourer. Zijn er mensen die 4.0 ervaren hebben en ook problemen hadden en hebben deze mensen met versie 5.*.* Minder problemen ?
Dan krijg je tenminste nog updates.
Ik heb verder geen problemen met mn 5.6
Ik heb mijn ID 7 met 4.0 gekocht, de 5.x upgrade was toe nog niet beschikbaar. Ik heb toen 2 maanden zonder problemen gereden. Daarna kwamen de problemen die m’n aan de slechte 12v accu lagen. Tegelijkertijd met de vervanging van de accu is de SW bijgewerkt naar 5.6.3. Dit koste 3 dagen maar sindsdien rij ik probleemloos en super fijn!mm1987 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:23:
Super om te horen, mijn Id7 sedan met 4.0 had nogal wat issues... De verlichte sierlijsten in de voorportieren trilde enorm, de 12v accu werd steeds leeg getrokken door een regeleenheid die ergens aan stond. Men beweerde destijds dat het aan mijn Marter apparaatje lag maar die onzin heb ik ze met harde feiten bewezen. 1 weekje met en 1 weekje zonder gestrest in de week dat ik zonder testen was de accu vaker en verder leeg dan met marter apparaatje.Johnny E schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:30:
[...]
Ik heb mijn ID 7 met 4.0 gekocht, de 5.x upgrade was toe nog niet beschikbaar. Ik heb toen 2 maanden zonder problemen gereden. Daarna kwamen de problemen die m’n aan de slechte 12v accu lagen. Tegelijkertijd met de vervanging van de accu is de SW bijgewerkt naar 5.6.3. Dit koste 3 dagen maar sindsdien rij ik probleemloos en super fijn!
Op een dag reed ik de oprit af stond schuin op straat waarna de hele auto het begaf. Sleepwagen heeft hem toen afgesleept er was een los contact ergens waardoor zekeringen waren door gebrand.
Geheugen van de radio was regelmatig volledig gewist dan waren alle settings weg.
Op een dag reageerde de auto niet meer op de sleutel na contact met VW assistance te hebben gehad stuurde men een sleepwagen. De beste man wist niet hoe hij de auto moest open krijgen. Na wat proberen door mezelf had ik de auto dan alsnog open gekregen waarna alles weer werkte...
Na 5,5 maand is de auto retour dealer gegaan met nog altijd sw versie 4.0 ik kreeg toen te horen dat ik nog niet klaar was voor elektrisch rijden 🙈 ik kwam toen van een BMW Ix3. Omdat ik snel wat anders moest toen de Id7 terug ging heb ik voor een EQE 350+ Suv gekozen.
Super auto met natuurlijk een hoog verbruik maar op wat mini dingetjes na probleemloos. Nu de kilometers oplopen langzaam weer oriënteren op een vervanger.
De vering van de Id7 was destijds niets op aan te merken. Benieuwd hoe dit nu bevalt omdat mijn EQE airmatic heeft.
5.6 hier en met de update van Spotify is ergernis 1 opgelost. Enige andere grote ergernis is dat hij soms niet automatisch afsluit. Het gaat soms perioden goed en dan weer een paar keer niet. Voor de rest gewoon een hele fijne auto.mm1987 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:23:
Keyless werkte idd destijds ook niet altijd goed. Ging vaak mis en dan bleef de auto onafgesloten achter als je niet alert was.Spekkie99 schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:41:
[...]
5.6 hier en met de update van Spotify is ergernis 1 opgelost. Enige andere grote ergernis is dat hij soms niet automatisch afsluit. Het gaat soms perioden goed en dan weer een paar keer niet. Voor de rest gewoon een hele fijne auto.
Heb al weken geleden akkoord geklikt voor 5.6.3 maar helaas nog niet geïnstalleerd.mm1987 schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:51:
[...]
Keyless werkte idd destijds ook niet altijd goed. Ging vaak mis en dan bleef de auto onafgesloten achter als je niet alert was.
Dat overkomt iedereen wel eensmm1987 schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:51:
[...]
Keyless werkte idd destijds ook niet altijd goed. Ging vaak mis en dan bleef de auto onafgesloten achter als je niet alert was.
Ik heb met mijn vervangend vervoer op benzine in het begin een paar keer gehad dat een collega mij er op attendeerde dat de auto nog met draaiende motor en open deuren op het parkeerterrein stond.
Innovatie went snel
Eindverslag duurtest-ID.7 Tourer van AutoWeek.
https://www.autoweek.nl/a...on-fijne-reisauto-vinden/
https://www.autoweek.nl/a...on-fijne-reisauto-vinden/
Catch my drift?
Bij mij werkte keyless op 4.0 vaker niet dan wel. Met 5.6.3 werkt het bij mij altijd. Het is me iig nooit opgemerkt dat het niet werkt.mm1987 schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:51:
[...]
In mijn huidige Kia rij ik bijna altijd op onepedal modus waarbij dit ervoor zorgt dat je het rempedaal in veel situaties helemaal niet gebruikt om tot stilstand te komen. Dat miste ik bij de proefrit in de id7 (my2026) en dus heel blij dat dit nu ook komt. Uiteraard nog even afwachten hoe goed dit bij deze auto werkt.Leffunk schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:25:
[...]
Op welke manier is de onepedal verschillend van de huidige “B” stand? Dan remt auto toch ook af zonder dat je rem moet aanraken? Wat gaat er dan net anders zijn in de MY2027?
Thx, ga ik de update even regelen.Johnny E schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:08:
[...]
Bij mij werkte keyless op 4.0 vaker niet dan wel. Met 5.6.3 werkt het bij mij altijd. Het is me iig nooit opgemerkt dat het niet werkt.
Vorige auto was een xc40 met one pedal drive en had ook verwacht dit te gaan missen maar het valt mij reuze mee. De B stand met adaptief regenereren werkt zo goed dat je alleen de rem nog nodig hebt voor volledig tot stilstand komen. Nog een tikje doordrukken en hij houdt hem vast. Ik mis het in de praktijk eigenlijk niet want het langzaam doorrollen is vaak heel bruikbaar.pukpietje schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:12:
[...]
In mijn huidige Kia rij ik bijna altijd op onepedal modus waarbij dit ervoor zorgt dat je het rempedaal in veel situaties helemaal niet gebruikt om tot stilstand te komen. Dat miste ik bij de proefrit in de id7 (my2026) en dus heel blij dat dit nu ook komt. Uiteraard nog even afwachten hoe goed dit bij deze auto werkt.
Lijkt me een "issue" dat bij heel veel wagens speelt. Zelf blaas ik het enigzins proper met de compressor/perslucht.Surfroy01 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:17:
Even een ergenis(je) en design fout. Randje tussen de stoel en dorpel is met geen stofzuiger tool tussen te komen. Het wordt daar (bij mij) wel heul erg vies.
Keyless werkt bij mij op 5.6.3 ook vlekkeloos.
De problemen die ik gehad waren allemaal zaken waarbij specifieke onderdelen defect waren en die vervangen waren, waarna het weer werkte.
De problemen die ik gehad waren allemaal zaken waarbij specifieke onderdelen defect waren en die vervangen waren, waarna het weer werkte.
- SOS module
- condens in 360° camera in spiegel
- HV-accu/Elektrosysteem (geen idee wat vervangen is, mocht wel 4 weken duren)
- lendesteun (massagestand v. stoel)
- 12V-accu (icm SW update en lendensteun, preventief vervangen, geen problemen mee gehad)
- ACC/TA knoppen reactie
- Middenarmconsole afdekrooster
als ik aankomende week de ID7 Tourer in ontvangst neem wil ik de dag erna richting de Ikea om een logeerbed te halen.
Het pakket 206cm lang en 60 cm breed, is dit haalbaar met de banken plat en de voorstoelen zo ver mogelijk naar voren of moet ik het toch maar thuis laten bezorgen?
Het pakket 206cm lang en 60 cm breed, is dit haalbaar met de banken plat en de voorstoelen zo ver mogelijk naar voren of moet ik het toch maar thuis laten bezorgen?
Dan moet de stoel wel echt in kabouterstand en extreem rechtop... Dan haal je het misschien net.
De kleinste hoogte van de laadopening is 63cm. En dan rechtop van linksachter naar rechtsvoor moet lukken lijkt me? Geen garantie. 😁
En anders een paar verhuisdekens mee en de onderdelen uitpakken. Lijkt me dat de echt lange dingen maar een paar onderdelen zijn die makkelijk bij de armsteun door kunnen steken of dwars kunnen liggen?
De kleinste hoogte van de laadopening is 63cm. En dan rechtop van linksachter naar rechtsvoor moet lukken lijkt me? Geen garantie. 😁
En anders een paar verhuisdekens mee en de onderdelen uitpakken. Lijkt me dat de echt lange dingen maar een paar onderdelen zijn die makkelijk bij de armsteun door kunnen steken of dwars kunnen liggen?
Als je dat pakketje niet met het gehele gezin op gaat halen dan gaat dat waarschijnlijk gewoon passen. Ik kan mezelf bij de Ikea altijd kostelijk (laten) amuseren op het laad-los plein, zeker als je daar ooit complete gezinnen in bijvoorbeeld een VW Polo dat soort spullen ziet inladen.... Dat pást zeer zeker, alleen kunnen moeders de vrouw én de drie kiddo's daarna niet meer mee terug naar huis in die zelfde ritptjuh89 schreef op zondag 5 april 2026 @ 14:02:
als ik aankomende week de ID7 Tourer in ontvangst neem wil ik de dag erna richting de Ikea om een logeerbed te halen.
WW III starts @ IKEA
Hier wel problemen met keyless en 5.6.3. Gisteravond in een gure wijk geparkeerd, krijg ik de melding in de app dat de auto niet vergrendeld staat. App openen, staat keurig dat de auto op slot is.
Kom ik bij de auto, is die (uiteraard) niet op slot
Niets gebeurd gelukkig, maar toch. Erg irritant dat je er niet op kan vertrouwen.
Kom ik bij de auto, is die (uiteraard) niet op slot
Ik zou er sowieso nooit op vertrouwen. De handleiding geeft aan dat de safelock er dan niet op zit. Je auto is door het dievengilde dan eenvoudiger te openen. Ik vergrendel altijd mij de vinger op de deurgreep. En in het geval dat ik dat vergeet doet de auto het voor mij op een manier die beter is dan de deur van het slot te laten staan.Knul schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:24:
Hier wel problemen met keyless en 5.6.3. Gisteravond in een gure wijk geparkeerd, krijg ik de melding in de app dat de auto niet vergrendeld staat. App openen, staat keurig dat de auto op slot is.
Kom ik bij de auto, is die (uiteraard) niet op slotNiets gebeurd gelukkig, maar toch. Erg irritant dat je er niet op kan vertrouwen.
Als de safelock niet aan staat zou dat verzekeringstechnisch een dingetje kunnen zijn als ze de auto open weten te krijgen. Geen meetgegevens hier buiten de constatering dat een verzekeringsmaatschappij moeilijk doet als het kan.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Wat me vooral tegenstaat is dat je hier 7 items noemt met 7 keer minimaal 2 maanden levertijd voor de vervangende onderdelen. Dit is voor mij een reden om nooit weer een Volkswagen te nemen. Als Ier iets stuk is waar je geen last van hebt, ok. Maar meestal is het dat niet.True schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:55:
Keyless werkt bij mij op 5.6.3 ook vlekkeloos.
De problemen die ik gehad waren allemaal zaken waarbij specifieke onderdelen defect waren en die vervangen waren, waarna het weer werkte.Uiteindelijk een m.i. onacceptabele lijst voor een auto van bijna 70k, maar als ik problemen heb lost de dealer het op en daarna rijd ik weer vrolijk verder. Van die vage niet te vinden/bevatten/beschrijven/erkennen problemen heb ik geen last van.
- SOS module
- condens in 360° camera in spiegel
- HV-accu/Elektrosysteem (geen idee wat vervangen is, mocht wel 4 weken duren)
- lendesteun (massagestand v. stoel)
- 12V-accu (icm SW update en lendensteun, preventief vervangen, geen problemen mee gehad)
- ACC/TA knoppen reactie
- Middenarmconsole afdekrooster
Dat valt wel mee.Lancer schreef op zondag 5 april 2026 @ 17:45:
[...]
Wat me vooral tegenstaat is dat je hier 7 items noemt met 7 keer minimaal 2 maanden levertijd voor de vervangende onderdelen. Dit is voor mij een reden om nooit weer een Volkswagen te nemen. Als Ier iets stuk is waar je geen last van hebt, ok. Maar meestal is het dat niet.
| Reparatie | Wachttijd langer dan inleverdag |
|---|---|
| SOS module | 2 werkdagen |
| condens in 360° camera in spiegel | 2 werkdagen |
| HV-accu/Elektrosysteem (geen idee wat vervangen is) | 4 weken ivm contact dealer>PON>VW DE, vervangend vervoer |
| lendesteun (massagestand v. stoel) | 4 maanden, afzien |
| 12V-accu (icm SW update en lendensteun, preventief vervangen, geen problemen mee gehad) | 4 maanden (geen daadwerkelijk probleem mee gehad) |
| ACC/TA knoppen reactie | 1 werkdag |
| Middenarmconsole afdekrooster | 1 werkdag |
Geupdate, de app start sinds de update niet meerInter18 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:11:
[...]
Ok, als je al meerdere malen getest hebt dan zal ik hem een dezer dagen ook updaten, als ik de wagen terug heb, hij staat weer eens bij de garage
Ik denk dat ik geen Limited Edition heb maar een Inverted Edition. Alles wat bij velen stil is maakt bij mij herrie en wat bij velen werkt, weigert mij dienst..
Wat serieuzer, de leasemij en de dealer zijn nu toch wel redelijk aan het strijden.
Heb je dat hele 'maandagmorgen ding' van jou (lees: de leasemaatschappij) al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?Inter18 schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:59:
[...]
Geupdate, de app start sinds de update niet meer.
Ik denk dat ik geen Limited Edition heb maar een Inverted Edition. Alles wat bij velen stil is maakt bij mij herrie en wat bij velen werkt, weigert mij dienst..
Wat serieuzer, de leasemij en de dealer zijn nu toch wel redelijk aan het strijden.
Ergens begin ik het inmiddels stiekem ook wel grappig te vinden dat jouw auto steeds precies het tegenovergestelde lijkt te doen van dát wat andere mensen ervaren. Als een update bij jou wél werkt dan blijft de rest van de goegemeente er dus eigenlijk maar beter vanaf...
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-04-2026 22:09 ]
Het is zolangzamerhand van de zotte idd.Will_M schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:04:
[...]
Heb je dat hele 'maandagmorgen ding' van jou (lees: de leasemaatschappij) al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Ergens begin ik het inmiddels stiekem ook wel grappig te vinden dat jouw auto steeds precies het tegenovergestelde lijkt te doen van dát wat andere mensen ervaren.
Ik zie de cruisecontrol op de baan naast me 'mikken' en dan de snelheid aanpassen.
Of steevast de wagen in het midden blijven volgen terwijl ik op de uitvoegstrook rijd. met richtingaanwijzer aan.
Heb de laatste tijd steeds meer phantom breaking, maar het is complete klaagzang zo.
De VW heeft de dealer al meer gezien in 4mnd dan de Kia in 3jaar.
Tijdens de laatste keer, de deuren hingen scheef, had ik een VW Golf station Edition bij me.
Daar waar de ID.7 luid en duidelijk de oneffenheden doorgeeft, voel je in de Golf nagenoeg niets.
Maar:
De stoelen blijven geweldig, de std audio verbazingwekkend goed.
Als ik de wagen op individueel zet met de alleen besturing op 'Sport' dan ie redelijk goed te besturen.
Heb nog wel wat ai theorie werk verricht.
Wat er onder mijn wagen zit, is hoogstwaarschijnlijk ZF sachs.
Diverse algemene reviews over de Bilstein B6 suggereren een comfortabeler rijgedrag omdat de 1e impact beter wordt opgevangen. De reviewers geven als reden voor de demper wissel nagenoeg letterliijk mijn klachten,
€595,- voor een complete B6 performance set.
Totale kosten schat ik in op ong. 1000 euro incl uitlijnen.
Als het de grootste ergernis de komende 4,5jaar wegneemt......
Ik ga er eens een nachtje over slapen
[ Voor 18% gewijzigd door Inter18 op 06-04-2026 00:42 ]
Te vroeg gejuicht vanmorgen weer melding dat de auto om 5 uur is gaan voor verwarmen. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt? Geen idee lag te slapen en ook al staat de auto op de oprit vlakbij ik heb het niet gehoord.Surfroy01 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:17:
Mijn vrouw belde: "Spotify blijft maar laden"True schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 18:12:
Op naar de volgende app versie van Spotify .. kom maar door Volkswagen.
Misschien had ze geen 4g. (Hoop, hoop).
[ Voor 21% gewijzigd door DaMenaz op 06-04-2026 11:27 ]
Catch my drift?
Hoe testen jullie een aanhanger of fietsendrager...? Door het opstaan gaat de auto uit en dus ook alle lampen. Alleen de "park anywhere"-button is dan te testen, remmen en richtingaanwijzers niet. Kan de easy entry/exit uit? Ik ben hier echt mn hoofd over aan het breken
Iets gewicht op de stoel leggen?BBx92 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:32:
Hoe testen jullie een aanhanger of fietsendrager...? Door het opstaan gaat de auto uit en dus ook alle lampen. Alleen de "park anywhere"-button is dan te testen, remmen en richtingaanwijzers niet. Kan de easy entry/exit uit? Ik ben hier echt mn hoofd over aan het breken
Verlichting kan tot 30 seconden later aan blijven in de instellingen.
Baksteen op de rem?
Parkeer je auto achteruit voor een groot raam, die van een showroom of iets dergelijks bij voorkeur als het buiten donker is.BBx92 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:32:
Kun je perfect zien of alles werkt, of niet.
Iemand erachter zettenBBx92 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:32:
Mijn verlichting van de auto zou ook zo'n 20-30 sec langer aan moeten blijven, en dat doet ie ook, maar dat signaal geeft ie niet door naar de aanhanger bijzonder genoeg. Snap @BBx92 z'n uitdaging wel, want je kan dus niet uitstappen en je lichten checken omdat die allemaal uit gaan (ookal zegt de instelling van de auto iets anders).Spekkie99 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:42:
[...]
Iets gewicht op de stoel leggen?
Verlichting kan tot 30 seconden later aan blijven in de instellingen.
Baksteen op de rem?
@BBx92 : ik weet niet of je het zo kan testen, maar wellicht de auto even 'aanzetten' met de start-stop knop waardoor je m forceert aan te blijven? Oftewel van buiten de auto even naar binnen hangen en die knop indrukken en dan achter checken of het werkt?
Je gordel vastmaken terwijl je niet op de stoel zit werkt ook als het goed is. Dit doe ik ook altijd als ik moet krabben (vergeten om voor te verwarmen)BBx92 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:32:
Op dezelfde manier als je remlichten test, met een tweede persoonBBx92 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:32:
Nice. Dit ga ik eens proberen.Mrloki schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:13:
[...]
Je gordel vastmaken terwijl je niet op de stoel zit werkt ook als het goed is. Dit doe ik ook altijd als ik moet krabben (vergeten om voor te verwarmen)
Dat weigert die als je de rem niet ingedrukt hebt.Badeen schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:50:
@BBx92 : ik weet niet of je het zo kan testen, maar wellicht de auto even 'aanzetten' met de start-stop knop waardoor je m forceert aan te blijven? Oftewel van buiten de auto even naar binnen hangen en die knop indrukken en dan achter checken of het werkt?
Super, dit werkt. Niet gaan zitten > gordel vast > rem indrukken. Dan gaat de auto aan en blijft die aanMrloki schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:13:
[...]
Je gordel vastmaken terwijl je niet op de stoel zit werkt ook als het goed is. Dit doe ik ook altijd als ik moet krabben (vergeten om voor te verwarmen)
Speciaal voor jou @Will_MWill_M schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:04:
[...]
Heb je dat hele 'maandagmorgen ding' van jou (lees: de leasemaatschappij) al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Ergens begin ik het inmiddels stiekem ook wel grappig te vinden dat jouw auto steeds precies het tegenovergestelde lijkt te doen van dát wat andere mensen ervaren. Als een update bij jou wél werkt dan blijft de rest van de goegemeente er dus eigenlijk maar beter vanaf...
Vandaag:
Sta voor het het stoplicht om links af te slaan, richting aanwijzer aan.
Bij het terug in neutraal stand springen van de richtingaanwijzer hoor ik krrrk en nu rolt er iets in het armpje heen en weer als ik links afsla en de richting aanwijzer gebruik.
Op naar de dealer
Wel 13,2kWh/100km gemiddeld vandaag, dat is zo goed als WLTP waarde voor de all seasons
En, Spotify doet het weer en start nu, na meerdere riten vandaag inderdaad sneller op
[ Voor 4% gewijzigd door Inter18 op 06-04-2026 18:07 ]
Dat zou je moeten halen, met de rechterstoel naar voren, rugleuning naar voren.ptjuh89 schreef op zondag 5 april 2026 @ 14:02:
2m40 lukt niet, dan rijdt je (een klein stukje) met de achterklep open. Gaat ook goed tov andere wagens, de klep blijft prima open helemaal open staan.
Wat ik voorheen met de Enyaq ook wel deed is voorstoel helemaal naar voren, rugleuning max maar achteren. Als je pakket niet al te hoog is kan je dan (met de ID.7) wel 3m kwijt vermoed ik (niet gemeten).Inter18 schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:15:
[...]
Dat zou je moeten halen, met de rechterstoel naar voren, rugleuning naar voren.
2m40 lukt niet, dan rijdt je (een klein stukje) met de achterklep open. Gaat ook goed tov andere wagens, de klep blijft prima open helemaal open staan.
Vraagje mbt tot de rolhoes in de Tourer. Ik heb regelmatig dat deze na een rit op half 7 hangt, uit de geleiding geschoten. Soms gebeurt het per ongeluk als iemand hem bedient, maar soms schiet hij opeens los tijdens het rijden. Hebben meer mensen hier last van, of zit er bij mij wellicht iets niet goed? Bij vorige auto's gebeurde dit me in 5 jaar rijden misschien 2 of 3 keer, maar bij deze heb ik het in 5 maanden nu al zeker 10-15x gehad.
Ik heb nu ongeveer een maand mijn ID.7, hoewel ik er erg tevreden mee ben viel me laatst iets op. Het lijkt er op alsof er ghosting van witte/heldere elementen plaatsvindt in het scherm. Ik merk dat als ik van app wissel dat er vaak elementen blijven staan en langzaam uitfaden.
Een reset van het infotainment systeem mocht niet baten. Merk dat het me meer en meer dwars zit.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Een reset van het infotainment systeem mocht niet baten. Merk dat het me meer en meer dwars zit.
Ik herken dit niet, kun je er een filmpje van maken?Relis schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:08:
Ik heb nu ongeveer een maand mijn ID.7, hoewel ik er erg tevreden mee ben viel me laatst iets op. Het lijkt er op alsof er ghosting van witte/heldere elementen plaatsvindt in het scherm. Ik merk dat als ik van app wissel dat er vaak elementen blijven staan en langzaam uitfaden.
Nee, niet meegemaakt. Het ding functioneert goed, Als ik er hem een beetje naar beneden beweeg dan blijft hij netjes halverwege hangen, trekt niet scheef oid.RandomNick schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:00:
Vraagje mbt tot de rolhoes in de Tourer. Ik heb regelmatig dat deze na een rit op half 7 hangt, uit de geleiding geschoten. Soms gebeurt het per ongeluk als iemand hem bedient, maar soms schiet hij opeens los tijdens het rijden. Hebben meer mensen hier last van, of zit er bij mij wellicht iets niet goed? Bij vorige auto's gebeurde dit me in 5 jaar rijden misschien 2 of 3 keer, maar bij deze heb ik het in 5 maanden nu al zeker 10-15x gehad.
Toch iets aan jouw auto dat wel naar verwachting werktInter18 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:46:
[...]
Nee, niet meegemaakt. Het ding functioneert goed, Als ik er hem een beetje naar beneden beweeg dan blijft hij netjes halverwege hangen, trekt niet scheef oid.
3m past idd, moet echter niet te hoog zijn aangezien dit op het dashboard komt te liggen.RandomNick schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:48:
[...]
Wat ik voorheen met de Enyaq ook wel deed is voorstoel helemaal naar voren, rugleuning max maar achteren. Als je pakket niet al te hoog is kan je dan (met de ID.7) wel 3m kwijt vermoed ik (niet gemeten).
Ook hier nog een vraag. In mijn vorige auto, de Hyundai Ioniq 28 vond ik het erg prettig dat hij kon zeilen. Dat wil zeggen uitrollen zonder regeneratie.
Nu was ik blij dat in het instructieboekje van de ID.7 het volgende staat:
"Instellingen van de recuperatie
Afhankelijk van de ingeschakelde rijstand, het gekozen rijprofiel en de instellingen van de eco-assistent recupereert de auto verschillend:
Rijstand ingeschakeld en eco-assistent gedeactiveerd: de recuperatiesterkte is afhankelijk van het gekozen rijprofiel.
In het rijprofiel Eco en Comfort vindt er geen recuperatie tijdens het rijden plaats. In het rijprofiel Sport en bij auto's met het rijprofiel Traction wordt er tijdens het rijden gerecupereerd."
Echter, de praktijk is in Eco en D dat er wel degelijk licht wordt gerecupereerd, kijkend naar de actuele verbruiksmeter is dit circa 5kw. Erg vreemd dat er in het instructieboekje anders staat.
Natuurlijk is 5kW ipv 0kW geen wereldprobleem, maar 0kW zou ik prettiger vinden.
Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen dat de ID.7 daadwerkelijk uitrolt bij gas los?
Afhankelijk van de ingeschakelde rijstand, het gekozen rijprofiel en de instellingen van de eco-assistent recupereert de auto verschillend:
Rijstand ingeschakeld en eco-assistent gedeactiveerd: de recuperatiesterkte is afhankelijk van het gekozen rijprofiel.
In het rijprofiel Eco en Comfort vindt er geen recuperatie tijdens het rijden plaats. In het rijprofiel Sport en bij auto's met het rijprofiel Traction wordt er tijdens het rijden gerecupereerd."
Echter, de praktijk is in Eco en D dat er wel degelijk licht wordt gerecupereerd, kijkend naar de actuele verbruiksmeter is dit circa 5kw. Erg vreemd dat er in het instructieboekje anders staat.
Natuurlijk is 5kW ipv 0kW geen wereldprobleem, maar 0kW zou ik prettiger vinden.
Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen dat de ID.7 daadwerkelijk uitrolt bij gas los?
Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoelt, maar als ik in D rij met rijmodus op eco, dan wordt er voor mijn gevoel niet gerecupereerd maar rolt ie gewoon door. Is dat de situatie waarin jij aangeeft dat ie wel 5kw recupereert? (Even voor de volledigheid: bedoel je dan ook midden op de snelweg gas los en doorrollen of bedoel je dan wanneer je op een verkeerslicht oid af rijdt en dan willen doorrollen?)t0mmiiiii schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:35:
Ook hier nog een vraag. In mijn vorige auto, de Hyundai Ioniq 28 vond ik het erg prettig dat hij kon zeilen. Dat wil zeggen uitrollen zonder regeneratie.
Wat ik daarin zou kunnen bedenken: alle instellingen die te maken hebben met trajectverloop, snelheidswijzigingen ed uitzetten. Of het het gewenste effect heeft zou ik niet weten
[ Voor 10% gewijzigd door Badeen op 07-04-2026 09:10 ]
D met Eco Assistent is wel adaptief zover ik dat merk. D.w.z. dat hij de navigatie uitleest en op basis daarvan de regeneratie bepaalt. Als ik dus ruim op tijd gas los om lang uit te rollen, dan merk ik in het begin geen regeneratie. Hij voert de regeneratie dan wel op naarmate ik dichter bij de afslag kom.t0mmiiiii schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:35:
Al rij ik zelden zonder navi, dus durf niet te zeggen hoe het zonder gaat.
Een filmpje heb ik niet kunnen maken, het duurt ook vrij lang voor hij weg vaagt (+- 1 min denk ik)True schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:41:
[...]
Ik herken dit niet, kun je er een filmpje van maken?
Ik heb wel een aantal foto's kunnen maken waar je het effect ziet. De eerste reeks zie langzaam een element van de navigatie wegfaden, en in het 2e plaatje een element van de media speler die nog te zien is.
/f/image/sOyHblmE41OvT29n3iKaIFLe.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OFoB0Hh6pwRUBkBzHITDlgff.jpg?f=fotoalbum_large)
Het effect is niet alleen tussen carplay en het native infotainment systeem, het is ook te zien als je bijvoorbeeld home paginas wisselt of wisselt tussen home en full screen navigatie.
Je bedoelt de tekst die er half doorheen komt en de 120km/u snelheidslimiet?Relis schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:16:
[...]
Een filmpje heb ik niet kunnen maken, het duurt ook vrij lang voor hij weg vaagt (+- 1 min denk ik)
Ik heb wel een aantal foto's kunnen maken waar je het effect ziet. De eerste reeks zie langzaam een element van de navigatie wegfaden, en in het 2e plaatje een element van de media speler die nog te zien is.
[Afbeelding]
Je bedoelt dat je de snelheidslimiet erdoorheen ziet?
[Afbeelding]
Het effect is niet alleen tussen carplay en het native infotainment systeem, het is ook te zien als je bijvoorbeeld home paginas wisselt of wisselt tussen home en full screen navigatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Inter18 op 07-04-2026 22:47 ]
Sinds een tijdje heb ik dat bijna in de helft van de gevallen de wegloopvergrendeling van mijn auto het niet doet. Krijg dan via de app een melding, erg irritant. Hebben meer mensen hier last van of moet ik ermee langs een dealer?
Sowieso is de afstandsbediening altijd erg slecht geweest. Meter of vijf is echt de maximale afstand dat ik deze kan gebruiken.
Sowieso is de afstandsbediening altijd erg slecht geweest. Meter of vijf is echt de maximale afstand dat ik deze kan gebruiken.
Dit is bij mij nooit betrouwbaar geweest. De afstand waarop de afstandsbediening werkt is ook erg herkenbaar.RudyO schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:07:
Sinds een tijdje heb ik dat bijna in de helft van de gevallen de wegloopvergrendeling van mijn auto het niet doet. Krijg dan via de app een melding, erg irritant. Hebben meer mensen hier last van of moet ik ermee langs een dealer?
Klopt, maar dit gebeurt eigenlijk met alle heldere/witte elementen beide kanten op. Zo zie ik in de infotainment omgeving van de auto ook elementen uit carplay zoals het icoontje van google maps.Inter18 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:46:
[...]
Je bedoelt de tekst die er half doorheen komt en de 120km/u snelheidslimiet?
Melding auto niet vergrendeld zie ik ook wel eens, maar dan is hij wel op slot. Op 1 keer na, toen was er echt een deur nog op een kier.
Wat mijn vrouw wel irritant vind is het volgende. Als ik de achterklep open maak met een veeg beweging, kan zij de achterdeuren niet openen. Ik sta dan net te ver weg. Loop ik een klein stukje die kant op gaat hij open. Maar goed luxe problemen noem ik dat
Wat mijn vrouw wel irritant vind is het volgende. Als ik de achterklep open maak met een veeg beweging, kan zij de achterdeuren niet openen. Ik sta dan net te ver weg. Loop ik een klein stukje die kant op gaat hij open. Maar goed luxe problemen noem ik dat
Untappd: Louwke80
Ik blijf toch een binnenste buiten versie hebben.Phrenesis schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:44:
[...]
Dit is bij mij nooit betrouwbaar geweest. De afstand waarop de afstandsbediening werkt is ook erg herkenbaar.
Alleen wanneer ik meerdere keren wegloop -> iets vergeet -> weer terug dan raakt hij soms in de war. Maar in mijn geval werkt het prima.
Voor het slecht vergrendelen, waarschijnlijk helpt het als je de batterij van de sleutel vervangt. Ik had het laatst ook een weekje of wat, maar daarna zeurde de auto over een lege sleutel. Daarna geen last meer van.
Ik heb de auto nog geen jaar, hij heeft al sinds het begin een wisselende reactie mbt sluiten op weglopen.
Lijkt me niet dat de sleutels met lege batterij geleverd worden toch?
Lijkt me niet dat de sleutels met lege batterij geleverd worden toch?
Ik heb op 1 specifieke in het dorp dat op slot gaan gewoon nooit werkt. Ontgrendelen werkt dan weer perfect. Verder probleemloos. Op die ene plek zal vast teveel storing zijn van het een of ander.
Nou vanochtend de auto opgehaald en bij het aanmelden en registreren van de auto in de vw app, gelijk problemen. Gelukkig na het verwijderen van de app en de auto terug gezet naar de fabrieksinstellingen, alles opnieuw geprobeerd en lukte het wel.
Gelijk doorgereden naar Gelderland voor een familie bezoek, fantastische auto want hij rijdt heerlijk!
Gelijk doorgereden naar Gelderland voor een familie bezoek, fantastische auto want hij rijdt heerlijk!
Die Trondheim velgen zijn op de echte foto's echt zo veel mooier dan die gegenereerde content van VW zelf zoals:ptjuh89 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:23:
Nou vanochtend de auto opgehaald en bij het aanmelden en registreren van de auto in de vw app, gelijk problemen. Gelukkig na het verwijderen van de app en de auto terug gezet naar de fabrieksinstellingen, alles opnieuw geprobeerd en lukte het wel.
[Afbeelding]
/f/image/9ycA8LfA3sPaRRv0R5owT7sH.png?f=fotoalbum_large)
Als ik dat in '24 had geweten had ik ze wellicht aangeklikt
Ik heb ze ook, voor de winterset. Nu de Montreal als zomerset. Maar ik blijf het raar vinden dat er vier gelijke velgen zijn. Rechterkant lijkt dan verkeerd om erop te zitten. Bij Trondheim valt dat wat minder op...
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1