Wat terugkoppeling. Thx voor de tips:
bdbfz schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:06:
[...]
onderaan de voorruit, aan de passagierskant, staan de kenmerken van het glas gedrukt. De A van "A/IR-H/HUD" staat voor "akoestisch". Die A zou je op alle ruiten moeten kunnen terugvinden, behalve op de achterruit.
Check! Er staat op de vooruit inderdaad A/IR-H/HUD", de overige ruiten nog niet goed bekeken.
JanHenk schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:18:
Ik zou daarvoor zelf een OBD2-dongle en Car Scanner app gebruiken. Maar die heb ik in de auto altijd bij me. Als je die niet hebt, weet ik zelf niet de beste manier het met zekerheid vast te stellen.
Heb ik inderdaad niet. Maar ik heb wel een aantal andere indicatoren die effectief wijzen op een S met 86kWh.
Op het gelijkvormigheidsattest staat "ID.7 Tourer Pro S en een rijbereik van 672km (en een rijbereik "city" van 821km.
Bij de afleverdocs zat ook een Batterij DoP met vermelding van type BATTYPV115 met een capaciteit van 240Ah en een vermogen van 300kW
“Motorkap” (hoe kan ik dat tegenwoordig beter noemen?) openen. Aan de voorkant, achter de radar, zit de pomp. Er is een sticker voor het gebruikte koelmiddel te vinden. Als er R744 op staat, is het de warmtepomp. Als er R1234yf op staat, heb je de versie zonder warmtepomp.
Check! Daar staat zeer makkelijk vindbaar R744. Ter referentie ook bij een ID.7 in de showroom zonder warmtepomp gaan spieken en daar staat inderdaad R1234yf
En dit was een hele boterham, ik had dit bericht van @
sunshinos nog vlak voor de aflevering diagonaal gelezen. Niet alles kunnen checken bij aflevering, maar ik ga het allemaal morgen nog rustig eens nagaan...
Is BE wagen, dus helaas niet die mogelijkheid.
Die auto's hebben de uitvoeringcode APE1MP001NA of APE1MP001BA.
Check! Op gelijkvormigheidsattest staat uitvoeringcode APE1MP001BA
Gelaagde beglazing krijgt bij leverancier Saint Gobain Sekurit de code 11 voor de producent naam op het glas afgedrukt.
Check! Er staat aan bestuurderszijde een "XI" voor Saint Gobin? (dus een Romeinse 11). Morgen nog eens volledig nakijken.
Snap je de codes niet die op het glas zijn gedrukt, dan kan je een zijraam open maken en op de bovenkant van het glas moet je 3 lagen kunnen herkennen. Dan weet je ook dat je gelaagd glas hebt.
Geprobeerd, maar ik kan dat niet herkennen (ligt aan mijn ogen denk ik)
Bagagenet heeft elke ID.7, zijnet alleen Pro en hoger
Scheidingsnet is alleen toepasbaar in de Tourer niet in de Limousine. Betreft een net wat er voor zorgt dat er geen spullen bij de inzittenden kunnen komen als je een noodstop maakt.
Scheidingsnet check.
Bagagenet check.
Zijnet aan de linkse kant check. Gevraagd naar zijnet aan rechtse kant, maar daarvan beweerden ze dat dat standaard niet is...?
Op het eerste zicht geen haakjes kapot, maar morgen nog eens alles goed nakijken.
Wagengereedschap heeft betrekking op het kunnen laten wegslepen bij pech.
1. Inschroefbaar sleepoog.
Check!
2 Adapter voor de antidiefstalwielbout.
Check!
3 Haak voor het lostrekken van de naafdoppen, wieldoppen of de doppen van de wielbouten.
Vergeten na te kijken, is voor morgen.
De andere dingen waar je nog op zou kunnen letten
De software versie (terug te vinden in Infotainment systeem)
Versie 5.6 staat aangegeven. (geen dieper ondernummer)
Fysiek te controleren, waarvan bekend is dat er in het verleden problemen over zijn gemeld:
Gordels die gedraaid zijn gemonteerd.
Nog te controleren...
Banden niet correct gemonteerd, outside moet leesbaar zijn.
Niet gecontroleerd en zijn al per direct gewisseld.
Ruitensproeiers niet correct gemonteerd. Er moet 2 cm vrije ruimte zijn tussen sproeinozzle en waterkering.
Nog te controleren.
Controleer of de LED balk in de voorruit functioneert, ID.Light.
Nog te controleren. (geen idee trouwens wat ik me bij die LED balk moet voorstellen...?)
Controleer of de trekhaak ook daadwerkelijk uitklapt.
Check, meermaals getest.
Controleer het bagagenet, kan zijn dat er al een haakje is afgebroken.
Test de airco, ook al is het winter.
Nog te controleren.
Kofferbakmat dient aanwezig te zijn voor de Pro en hoger.
Check, koffermat en 4 rubberen vloermatten aanwezig. De plooibox ontbrak: heb ik gemeld en ze zijn er dan dadelijk eentje gaan halen (maar dat ding stelt niet veel voor...)
Heb je gekozen voor Black Style, dan heb je recht op dynamische naafkappen. Onduidelijk waarom die soms niet meegeleverd worden. Dit is onafhankelijk van het model, dus ook een Non Pro krijgt gewoon dynamische naafkappen.
Het zijn statische naafkappen, maar ik had ook niet anders verwacht (geen black style).