Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:19
Badeen schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Echt? Die ga ik zoeken. Vooralsnog ben ik er overigens achter gekomen dat ik dus de functie met seizoensgebonden uitzetten niet aan had gezet, reversed psychology 8)7 . Helaas zet die functie zichzelf na elke restart weer uit (of aan?)...
Ja idd onlogisch. Je moet iets aanzetten om iets uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16

bonyuri

Investigator!

MrSnowflake schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:31:
Ik weet niet tof het hier al gezegd is geweest, maar met ID v5.6 moet je niet meer iedere keer je user te bevestigen. Van zodra je begint te rijden wordt de user geaccepteerd. Onmiddellijk dus user aanpassen moet voor vertrek gebeuren, of je moet in het scherm zoeken naar de functie. Iig een goeie stap vooruit. Nu nog koppelen aan de sleutel, of de stoel instelling.
Dit is bij mij met 5.4 ook al zo ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:33
Inter18 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:22:
[...]

hier dezelfde tekst staat maar dan beperkt tot eind deze week, https://nos.nl/artikel/25...ndanks-nexperia-problemen
of
https://www.ewmagazine.nl...ptekort-nexperia-1509042/

Er zijn ook rooskleuriger sites als Bloomberg en Bright maar die zitten tegenwoordig achter een paywall
De bestelde ID.7 van mij is afgelopen week van de band gerold. Iemand ervaringen hoelang het duurt voordat deze op transport gaat? En hoelang het duurt voordat die gereed is bij dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heftug schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:26:
[...]

De bestelde ID.7 van mij is afgelopen week van de band gerold. Iemand ervaringen hoelang het duurt voordat deze op transport gaat? En hoelang het duurt voordat die gereed is bij dealer?
Transport, misschien een week (per vrachtwagen vanuit Emden, vlakbij dus) en mijn dealer had twee week nodig voor rijklaar maken.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
LionofJudah68 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:56:
[...]

O, bij jou ook al dezelfde fout. Het is trouwens eerder gebroken wit/licht beige.
Ja, maar ze zijn niet aan elkaar gerelateerd neem ik aan. Menselijke vergissing van de dealer.

Ik ben er nogmaals wel blij mee en mijn partner ook. Na 1500 kilometer nog geen smet. En goed punt hierboven inzake het pianolak, dat heb je bij het grijze interieur ook nauwelijks.

Volkswagen noemt het zelf "Mistral Grey" interieur, daarom noemde ik het lichtgrijs. Maar wat je zelf wil, namen van kleuren blijven altijd subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42
True schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:43:
[...]

Kan niet, welkom bij Volkswagen.
Er komt ook nog een kerstthema en een midzomerthema. :X
Meest vervelende is, dat de (touch)geluiden ook anders zijn. |:(
Aah, is dat het... ik vroeg me al af waar ik met m'n tengels aan had gezeten om dat geluid te activeren. Heb het nu maar uitgezet, ben semi-gewend aan de touchknoppen ondertussen. Blijft behelpen maar soit.

Naast de touchknoppen drie andere kritiekpunten na 1500km:

1. M'n vriendin blijft klagen dat ze het koud heeft op langere ritten. Zelf vind ik het ook aan de frisse kant na ~30 min rijden, met name bij de bovenkant van mijn benen.
Als ik voor het programma 'Warme handen' kies in de climate instellingen, blaast ie koude lucht op mijn handen... Jullie soortgelijke ervaringen? Anders maar even terug naar de dealer.
2. Mijn spiegels zouden automatisch naar beneden moeten gaan bij achteruitrijden, maar de auto weigert dit te doen. Automatisch inklappen bij vergrendelen werkt wel. Neem aan dat dat gewoon zou moeten werken?
3. Verbruik (en dus range). Ik wist vooraf dat het weer veel invloed heeft, maar het is toch iets meer dan ik had verwacht. Op een zachte dag (graadje of 15) met weinig wind schommelt het verbruik tussen de 14-15 kWh per 100km. Afgelopen zaterdag kreeg ik 'm niet onder de 20kWh, terwijl het niet eens écht koud was. Ben benieuwd naar het verbruik op de wintersport rit.

Verder ben ik er erg over te spreken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Knul Inzake de climate, graadje hoger zetten kan helpen, verder gewoon lekker de stoelverwarming en -massage aanzetten :+ Zonder gekheid, ik snap je probleem, maar ik heb de oplossing niet per se.

Spiegels moet je eenmalig instellen en dan de schakelaar op de R zetten (en laten staan). Hij dipt alleen met de schakelaar in de R. Dat is een Volkswagen ding, werkt al tiental jaren zo. Staat wel in de handleiding beschreven.

Verbruik, afgelopen weekend 300km gereden en inderdaad ook zo'n ~200 Wh/km. Terugreis was wel met 120 cruise. Heenreis was het verbruik met 100 net zo hoog, maar toen had ik meer wind tegen. Wind en regen doen heel veel. Heb je winterbanden of all-seasons? De meesten daarvan hebben in de regen ook wel wat hogere weerstand dan een reguliere zomerband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
@JanHenk Goed om te weten van die R, ik ben een man dus lees de handleiding niet ;) Als ik het niet snap is het dom ontworpen :+

Zitten all-seasons onder, dus verbruik ligt wel ietsjes hoger dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-10 16:18
JanHenk schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:32:
[...]
Ja, maar ze zijn niet aan elkaar gerelateerd neem ik aan. Menselijke vergissing van de dealer.

Ik ben er nogmaals wel blij mee en mijn partner ook. Na 1500 kilometer nog geen smet. En goed punt hierboven inzake het pianolak, dat heb je bij het grijze interieur ook nauwelijks.

Volkswagen noemt het zelf "Mistral Grey" interieur, daarom noemde ik het lichtgrijs. Maar wat je zelf wil, namen van kleuren blijven altijd subjectief ;)
Begreep ik. Ook voor kleuren zijn er trouwens standaarden zoals RAL dus dan is het niet subjectief meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:55
Knul schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Aah, is dat het... ik vroeg me al af waar ik met m'n tengels aan had gezeten om dat geluid te activeren. Heb het nu maar uitgezet, ben semi-gewend aan de touchknoppen ondertussen. Blijft behelpen maar soit.

Naast de touchknoppen drie andere kritiekpunten na 1500km:

1. M'n vriendin blijft klagen dat ze het koud heeft op langere ritten. Zelf vind ik het ook aan de frisse kant na ~30 min rijden, met name bij de bovenkant van mijn benen.
Als ik voor het programma 'Warme handen' kies in de climate instellingen, blaast ie koude lucht op mijn handen... Jullie soortgelijke ervaringen? Anders maar even terug naar de dealer.
2. Mijn spiegels zouden automatisch naar beneden moeten gaan bij achteruitrijden, maar de auto weigert dit te doen. Automatisch inklappen bij vergrendelen werkt wel. Neem aan dat dat gewoon zou moeten werken?
3. Verbruik (en dus range). Ik wist vooraf dat het weer veel invloed heeft, maar het is toch iets meer dan ik had verwacht. Op een zachte dag (graadje of 15) met weinig wind schommelt het verbruik tussen de 14-15 kWh per 100km. Afgelopen zaterdag kreeg ik 'm niet onder de 20kWh, terwijl het niet eens écht koud was. Ben benieuwd naar het verbruik op de wintersport rit.

Verder ben ik er erg over te spreken :)
Voor wat betreft punt 1: is dit je eerste EV?
Verwarmen werkt daar namelijk helaas anders dan bij een ICE. Ik loop hier met mijn Skoda Enyaq ook al 4 jaar tegenaan.

Beetje uitleg: Omdat een EV geen verbrandingsmotor heeft, is er geen restwarmte beschikbaar.
Daarom gebruikt de auto een PTC-verwarmingselement (Positive Temperature Coefficient). Dat is eigenlijk een soort elektrische kachel die lucht opwarmt met stroom uit de hoogvoltage-accu.

Die PTC-kachel:
- verwarmt snel bij het opstarten (vandaar dat het in het begin lekker warm wordt),
- maar zodra de ingestelde temperatuur bereikt is, regelt hij terug om energie te besparen,
- waardoor er minder warme lucht uit de roosters komt, dat voelt dan als “koude lucht”, terwijl de cabine nog op temperatuur is.

Na een tijdje kan het systeem dus “te efficiënt” zijn: het blaast lucht op 'kamertemperatuur' om de ingestelde temperatuur te behouden, maar dat voelt koel aan je huid, zeker bij constante ventilatie.

Wat ik in de Enyaq doe om hieromheen te werken: verwarming niet op 'auto' zetten maar ventilatie meer naar de voeten en vooruit sturen (meer indirect). Ook kan je de fansnelheid op laag zetten, zodat hij minder hard blaast.

Ps. De Enyaq wordt trouwens eind deze week omgeruild voor een ID.7 T Pro LE :)

[ Voor 2% gewijzigd door RandomNick op 27-10-2025 11:39 . Reden: kleine wijzigingen ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:07
Snap dat mensen touchknoppen niet fijn vinden. Zelf heb ik ook liever echte knoppen. Snap alleen niet het nut om willens en wetens een auto te bestellen waarvan je weet dat ze erin zitten en dan daarna online erover te gaan klagen. Het is niet alsof VW het stiekem heeft veranderd. :X

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:45
Knul schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:48:
@JanHenk Goed om te weten van die R, ik ben een man dus lees de handleiding niet ;) Als ik het niet snap is het dom ontworpen :+

Zitten all-seasons onder, dus verbruik ligt wel ietsjes hoger dan normaal.
Filmpje kijken moet wel lukken toch :*) ? YouTube: How to ID.7: Personalize Every Detail | Volkswagen. Enige hierbij is wel dat het dus niet automatisch gaat, je moet altijd nog R (van right) selecteren. Is er dan nog een manier waarbij dit wel automatisch gaat bij het achteruit rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
offtopic:
Wat ik trouwens niet wist, is dat het kenteken blijkbaar al wordt bepaald bij de import in NL.
Ondanks dat mijn ID.7T pas eind deze week wordt geleverd, blijk ik bijna hetzelfde kenteken als @JanHenk te hebben; we zitten slechts een paar cijfers uit elkaar. Ik dacht dat de uitleverdatum bepalend was.
Ik kwam erachter door alvast het VIN op te vragen, zodat ik het profiel al kan aanmaken en de app kan installeren..

[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 27-10-2025 12:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03:44
HouseL schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:16:
[...]

Filmpje kijken moet wel lukken toch :*) ? YouTube: How to ID.7: Personalize Every Detail | Volkswagen. Enige hierbij is wel dat het dus niet automatisch gaat, je moet altijd nog R (van right) selecteren. Is er dan nog een manier waarbij dit wel automatisch gaat bij het achteruit rijden?
Ik vind het wel logisch dat het niet automatisch ingeschakeld wordt. Ik gebruik de R-stand alleen als ik strak langs het trottoir wil parkeren. De andere keren (95%) wil ik de spiegel gewoon normaal hebben omdat ik dan de zijkant van de auto naar achteren wil zien en niet het trottoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
RandomNick schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

Verwarmen werkt daar namelijk helaas anders dan bij een ICE. Ik loop hier met mijn Skoda Enyaq ook al 4 jaar tegenaan.

Beetje uitleg: Omdat een EV geen verbrandingsmotor heeft, is er geen restwarmte beschikbaar.
Daarom gebruikt de auto een PTC-verwarmingselement (Positive Temperature Coefficient). Dat is eigenlijk een soort elektrische kachel die lucht opwarmt met stroom uit de hoogvoltage-accu.

Die PTC-kachel:
- verwarmt snel bij het opstarten (vandaar dat het in het begin lekker warm wordt),
- maar zodra de ingestelde temperatuur bereikt is, regelt hij terug om energie te besparen,
- waardoor er minder warme lucht uit de roosters komt, dat voelt dan als “koude lucht”, terwijl de cabine nog op temperatuur is.

Na een tijdje kan het systeem dus “te efficiënt” zijn: het blaast lucht op 'kamertemperatuur' om de ingestelde temperatuur te behouden, maar dat voelt koel aan je huid, zeker bij constante ventilatie.

Wat ik in de Enyaq doe om hieromheen te werken: verwarming niet op 'auto' zetten maar ventilatie meer naar de voeten en vooruit sturen (meer indirect). Ook kan je de fansnelheid op laag zetten, zodat hij minder hard blaast.

Yep, eerste EV. Hiervoor een PHEV, maar daarvan was de accu al leeg voordat dit probleem zich voordeed :+

Neemt niet weg dat ik bij het 'handen verwarm' programma warme lucht verwacht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 15:21
Knul schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Yep, eerste EV. Hiervoor een PHEV, maar daarvan was de accu al leeg voordat dit probleem zich voordeed :+

Neemt niet weg dat ik bij het 'handen verwarm' programma warme lucht verwacht ;)
Daarvoor hebben we toch gewoon stuurverwarming :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RandomNick schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:17:
offtopic:
Wat ik trouwens niet wist, is dat het kenteken blijkbaar al wordt bepaald bij de import in NL.
Ondanks dat mijn ID.7T pas eind deze week wordt geleverd, blijk ik bijna hetzelfde kenteken als @JanHenk te hebben; we zitten slechts een paar cijfers uit elkaar. Ik dacht dat de uitleverdatum bepalend was.
Ik kwam erachter door alvast het VIN op te vragen, zodat ik het profiel al kan aanmaken en de app kan installeren..
Ik vind dat wel gek? Want het kenteken wordt volgens mij door de dealer aangevraagd (inschrijving voertuig), meestal een dag of paar dagen voor de geplande datum van aflevering.

Mijn auto is op 29 september ingeschreven en ik heb hem op 3 oktober opgehaald en toen is ie op mijn naam gezet. Beide data zijn anderhalf tot twee week ná levering van de auto van de fabriek bij de dealer.

Als het er heel dichtbij zit, is van jouw auto op 29 september ook al een kenteken aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-10 13:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Inter18 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Betekent dat, dat je weet dat de wagen geproduceerd wordt?
Mijne wordt volgens planning 7 nov geproduceerd, terwijl de nexperia (zit die erin? )chip tot eind volgende week voorradig is. Sta ook ingepland voor levering in week 49.

Als ie niet in Dec geleverd kan worden dan ik dat best voelen.

NB:
Het nieuws gaat nu nog over de Golf, maar gezien de modulairiteit van VW knijp ik hem wel een beetje.
Bij mij beide een week later, dus productie in week 46 en levering in week 50. Ik heb de auto al in juni besteld en de leverdatum is vanwege de inleverdatum van mijn huidige leaseauto. Fingers crossed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
JanHenk schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

Ik vind dat wel gek? Want het kenteken wordt volgens mij door de dealer aangevraagd (inschrijving voertuig), meestal een dag of paar dagen voor de geplande datum van aflevering.

Mijn auto is op 29 september ingeschreven en ik heb hem op 3 oktober opgehaald en toen is ie op mijn naam gezet. Beide data zijn anderhalf tot twee week ná levering van de auto van de fabriek bij de dealer.

Als het er heel dichtbij zit, is van jouw auto op 29 september ook al een kenteken aangevraagd?
29 Sept is de auto ingeschreven, maar alle andere data staan nog leeg zie ik bij de RDW en worden pas gevuld op de dag van aflevering denk ik (tenaamstelling). Blijkbaar heeft 'ie al direct bij inschrijving in NL een kenteken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RandomNick schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:26:
[...]

29 Sept is de auto ingeschreven, maar alle andere data staan nog leeg zie ik bij de RDW en worden pas gevuld op de dag van aflevering denk ik (tenaamstelling). Blijkbaar heeft 'ie al direct bij inschrijving in NL een kenteken gekregen.
Heb jouw kenteken al gevonden dan :+

Staat ie toevallig gewoon te wachten in verband met een nog lopend leasecontract op de je Enyaq? Ik denk dat jouw auto gewoon al een stukje eerder is geleverd in NL en dat de dealer dit alvast heeft ingeschreven en klaargemaakt.

Is jouw VIN wel een MY26 (10e letter = T)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
JanHenk schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Heb jouw kenteken al gevonden dan :+

Staat ie toevallig gewoon te wachten in verband met een nog lopend leasecontract op de je Enyaq? Ik denk dat jouw auto gewoon al een stukje eerder is geleverd in NL en dat de dealer dit alvast heeft ingeschreven en klaargemaakt.

Is jouw VIN wel een MY26 (10e letter = T)?
Ik doe even PM :-), dan vervuil ik het topic niet.

[ Voor 3% gewijzigd door RandomNick op 27-10-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10 01:12
RandomNick schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

Die PTC-kachel:

Dit verhaal is ook mijn indruk, al heb ik wel een WP. Maar in het begin wordt er hard gestookt om tot de juiste temperatuur te komen en daarna gaat het verwarmen minder hard, waardoor het frisser is/lijkt. Maar met de WP is dat juist hetzelfde. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
MrSnowflake schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:27:
[...]

Dit verhaal is ook mijn indruk, al heb ik wel een WP. Maar in het begin wordt er hard gestookt om tot de juiste temperatuur te komen en daarna gaat het verwarmen minder hard, waardoor het frisser is/lijkt. Maar met de WP is dat juist hetzelfde. :o
Dat kan wel kloppen, want de warmtepomp werkt vaak in combinatie met de PTC waarbij de PTC vooral voor de snelle eerste boost zorgt, waarna de warmtepomp het overneemt (die is zuiniger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:45
In de eerste minuten van deze video nog wat goede uitleg over de verschillen tussen 5.2, 5.4 en 5.6: YouTube: (live) Let's talk EV - This VW Id.5 GTX MY2026 has Software 5.4.
Ik heb zelf nog niet de ID7 ontvangen, maar inderdaad wat vreselijk dat halloween thema.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kan wel gniffelen om dat thema, het zit me niet in de weg verder. Je kan je er over opwinden, maar het ligt buiten mijn invloedsfeer (want, blijkbaar niet aan te passen), dus ik laat het lekker...

Overigens heb ik ook al een hoop van die quasi-grappige berichten gekregen bij een X-aantal kilometers. Bij de eerste honderd kilometer bijvoorbeeld. Maar het waren er meer, die ik al ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-10 19:23
Sinds kort rij ik ook met de id.7 tourer rond. Bevalt me prima tot nu toe, behalve de travel assist. Ik ben de TA van een passat gewend die lichtjes mee stuurde met de baan. Maar de TA van de id.7 beweegt het stuur heel schokkerig door de bochten. Beweegt ook redelijk agressief naar het midden van een baan wanneer er geen middellijn is. Nog iemand die dit herkent? Voor mij is de TA op die manier niet bruikbaar en moet ik mij beperken tot de ACC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Nee, ik heb geen agressieve ID.7.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10 16:45
2 dagen terug kreeg ik bij het terug rijden naar huis met de ID.7 Tourer (nu 13.000 km) de melding storing: aandrijfsysteem (zie foto). Hierbij werkte Travel Asiist (cruise control, lane keeping etc) ook niet meer. Na even stoppen en opnieuw aanzetten bleef de storing aanwezig. Na een uur op de oprit thuis verdween de storing. Heeft iemand anders deze storing ook gehad of er ervaring mee? Mijn dealer kan de auto pas over een week uitlezen.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-r323ldIOG3JizpNo_M1qSlUkmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIIxJkRpTnJrgR89u9l22lbR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-10 22:34
Met betrekking tot fysieke stuurknoppen: ik rij sinds vanochtend een vervangende 2024 golf (niet eens een variant, rare regel van verzekeraar dat ze '1 klasse lager' aanbieden 'als coulance' terwijl de schade buiten mijn schuld was) die fysieke knoppen heeft, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo fijn. Drukken moet je best 'diep' doen en een knop kan altijd maar één ding.

...Ik ben ondertussen eigenlijk wel een fan van swipen en haptische feedback van het stuur.

[ Voor 9% gewijzigd door raised op 27-10-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:45
JS2023 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:33:
2 dagen terug kreeg ik bij het terug rijden naar huis met de ID.7 Tourer (nu 13.000 km) de melding storing: aandrijfsysteem (zie foto). Hierbij werkte Travel Asiist (cruise control, lane keeping etc) ook niet meer. Na even stoppen en opnieuw aanzetten bleef de storing aanwezig. Na een uur op de oprit thuis verdween de storing. Heeft iemand anders deze storing ook gehad of er ervaring mee? Mijn dealer kan de auto pas over een week uitlezen.... [Afbeelding]
Ik heb die nog niet gehad maar wel met de interne laadaccessoires en een keer het sos systeem. Paar uur stilstand en weer weg. De software gaat in een soort deep sleep en reset die je niet krijgt als je aan/uitzet... En dan worden errors dikwijls hersteld... Beetje Laptop achtig eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mr_star schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:29:
Sinds kort rij ik ook met de id.7 tourer rond. Bevalt me prima tot nu toe, behalve de travel assist. Ik ben de TA van een passat gewend die lichtjes mee stuurde met de baan. Maar de TA van de id.7 beweegt het stuur heel schokkerig door de bochten. Beweegt ook redelijk agressief naar het midden van een baan wanneer er geen middellijn is. Nog iemand die dit herkent? Voor mij is de TA op die manier niet bruikbaar en moet ik mij beperken tot de ACC.
Heb recent een Passat gehad als vervangend vervoer, TA voelt vergelijkbaar. Gasrespons niet :9

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09
raised schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:45:
Met betrekking tot fysieke stuurknoppen: ik rij sinds vanochtend een vervangende 2024 golf (niet eens een variant, rare regel van verzekeraar dat ze '1 klasse lager' aanbieden 'als coulance' terwijl de schade buiten mijn schuld was) die fysieke knoppen heeft, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo fijn. Drukken moet je best 'diep' doen en een knop kan altijd maar één ding.

...Ik ben ondertussen eigenlijk wel een fan van swipen en haptische feedback van het stuur.
Het wordt ook wel een beetje aangepraat.. In alle reviews hebben ze het over het swipen, maar ze rijden er misschien een dag of korter in. Het is ook gewoon een systeem waar je even aan moet wennen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 23:16

bonyuri

Investigator!

MrSnowflake schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:27:
[...]

Ik merkte hetzelfde in mijn Skoda Octavia mbt te kachel. In het begin vrij warm, en daarna voelt hij "koud" aan. Wellicht niet zo zeer een EV dingetje, maar meer een VAG ding?
M@cer schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:07:
[...]
Het wordt ook wel een beetje aangepraat.. In alle reviews hebben ze het over het swipen, maar ze rijden er misschien een dag of korter in. Het is ook gewoon een systeem waar je even aan moet wennen.
Ja, je kunt er aan wennen, maar de fysieke knoppen op het stuur van mijn Octavia waren echt veel beter. Vooral de "rol-knop" met knurling voor volume was echt geweldig
Afbeeldingslocatie: https://www.broekhuis-autos.nl/AutomateImages/parts/20870594/25e01e4b-1b5f-426a-9688-a0e23b5fbf3e.webp

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 00:31
Ik vind het ook altijd wat geneuzel, die knoppen. Ja het kan beter, met fysieke knoppen, maar het enige wat je moet leren is hard en zacht drukken en wat swipen waar doet. Dat heb je snel genoeg door. In mijn ID.3 helemaal hier aan gewend en ik kom dankzij een mooi filmpje over verborgen dingetjes in de ID.7 afgelopen weken nog achter nieuwe slimme features die touch-knoppen mogelijk maken. Ik neem dat in de reviews altijd met een korreltje zout.

Wel irritant dat je de achterruiten niet met eigen knoppen kan doen. Er zit ook geen haptic feedback in die 'REAR'-knop, dus tijdens het rijden moet je er naar kijken om te zien in welke stand hij staat,

Bij de Cupra Born was het wel drama met de stuurknoppen daar hadden ze de touchknoppen echt helemaal aan de buitenkant geplaatst, waardoor je de knoppen veel makkelijker raakt als je niet altijd op kwart voor drie of tien voor twee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Misschien is een matte screenprotector iets voor je? :P

Ik heb er direct één geplakt op het scherm van mijn tourer. Had hem ook op de Enyaq en miste hem meteen. En aanbrengen is heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ironis schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:07:
Ik vind het ook altijd wat geneuzel, die knoppen. Ja het kan beter, met fysieke knoppen, maar het enige wat je moet leren is hard en zacht drukken en wat swipen waar doet. Dat heb je snel genoeg door.
ik heb ondertussen ook wel al door welke actie ik op welke manier moet uitvoeren. Ik blijf echter sukkelen met dit blind te doen. dan swipe ik altijd wel eergens verkeerd op zoek naar de locatie om te drukken/swipen die ik wou.
Zal wel aan mij liggen.

Echter ik blijf het een slechte evolutie vinden om te veel functies achter touch (knoppen of scherm) te steken.
Dat maakt de tijd gewoon ontegensprekelijk langer waarin een bestuurder niet ten volle geconcentreerd bezig is met besturen. (laten we wel even de nozems met de gsm in de hand vergeten, maar dat is los van de auto).

En over de comment van hier ergens boven die ging over: "je wist wat je kreeg als je een ID7 bestelde": zeker juist. Alleen vind ik dit geen eerlijk argument aangezien geen enkel alternatief in hetzelfde elektrische segment qua grootte, uitrusting, prijs die WEL nog gewone knoppen heeft. Dus van alle concurrenten vond ik de ID7 nog de beste keus die de meeste van mijn wensen aantikt.
Tenzij ik er over kijk, maar het lijkt me een dingetje waar elke constructeur in mee gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:07
JanHenk schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:12:
[...]

Misschien is een matte screenprotector iets voor je? :P

Ik heb er direct één geplakt op het scherm van mijn tourer. Had hem ook op de Enyaq en miste hem meteen. En aanbrengen is heel eenvoudig.
Dat is een goeie die matte screenprotector, voor die prijs bestel ik deze wel eerst eens bij Ali. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:47
Ik vind het ook altijd wat geneuzel, die knoppen. Ja het kan beter, met fysieke knoppen, maar het enige wat je moet leren is hard en zacht drukken en wat swipen waar doet. Dat heb je snel genoeg door. In mijn ID.3 helemaal hier aan gewend en ik kom dankzij een mooi filmpje over verborgen dingetjes in de ID.7 afgelopen weken nog achter nieuwe slimme features die touch-knoppen mogelijk maken. Ik neem dat in de reviews altijd met een korreltje zout.

Wel irritant dat je de achterruiten niet met eigen knoppen kan doen. Er zit ook geen haptic feedback in die 'REAR'-knop, dus tijdens het rijden moet je er naar kijken om te zien in welke stand hij staat,

Bij de Cupra Born was het wel drama met de stuurknoppen daar hadden ze de touchknoppen echt helemaal aan de buitenkant geplaatst, waardoor je de knoppen veel makkelijker raakt als je niet altijd op kwart voor drie of tien voor twee rijdt.
Ik rijd nu een week of twee met de auto, en swipe eigenlijk nooit. Doe alles met zacht en hard drukken. Welke functies zou ik nu missen met wat swipen wel zou kunnen? Kan je een paar van die handige acties noemen?

Of het filmpje sturen waar je het hebt gezien, dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
bonyuri schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:03:
[...]

Ik merkte hetzelfde in mijn Skoda Octavia mbt te kachel. In het begin vrij warm, en daarna voelt hij "koud" aan. Wellicht niet zo zeer een EV dingetje, maar meer een VAG ding?
Ik herken het niet van mijn superbs en ook niet direct van de Passat, maar die heb ik niet echt in koud weer gereden.

Ik heb daarnet de rubber matten in mijn auto gelegd. De huidige rubbermatten zijn anders en minder lomp Dan de matten uit 2024. Ook is de kofferschaal nu uit een veel minder glad materiaal gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake

Ik druk nog altijd ongewild knoppen in bij het sturen. Bv de stuurverwarming is het meest dat ik aanraak bij scherp draaien. Blijft toch prul. En ik druk ook heel vaak per ongeluk op de rear knop als ik mijn voorruit naar beneden doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ironis
mark322 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Ik rijd nu een week of twee met de auto, en swipe eigenlijk nooit. Doe alles met zacht en hard drukken. Welke functies zou ik nu missen met wat swipen wel zou kunnen? Kan je een paar van die handige acties noemen?

Of het filmpje sturen waar je het hebt gezien, dat kan ook :)
Swipen doe ik eigenlijk ook nooit. Je kan wel met swipen, iig in de ID.3, je snelheid per 10 omhoog instellen, net als hard drukken, maar ik gebruik ook altijd hard en zacht drukken.

Hier de tips, een paar had ik zelf nog niet ontdekt in de ID.3 na bijna 5 jaar.

Hier het filmpje: YouTube: 18 „hidden“ tips and tricks for your #volkswagenid7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
MrSnowflake schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:01:
[...]

Ik druk nog altijd ongewild knoppen in bij het sturen. Bv de stuurverwarming is het meest dat ik aanraak bij scherp draaien. Blijft toch prul. En ik druk ook heel vaak per ongeluk op de rear knop als ik mijn voorruit naar beneden doe.
Dat van die rear-knop herken ik ook. Wie heeft ooit bedacht om een of ander interactief touch-knopje te gebruiken daar. Onnodige electronica..

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:40

resusaapje

h less

MrSnowflake schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:01:
En ik druk ook heel vaak per ongeluk op de rear knop als ik mijn voorruit naar beneden doe.
:?

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.quadratec.com%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fstyles%2Fproduct_zoomed%2Fpublic%2Fproduct_images%2Fmopar-82215717-windshield-tie-downs-jeep-wrangler-jl-installed-front.jpg&f=1&nofb=1&ipt=483ba4d36c70e045346e2a4c5b770a569439143cf8267c1ec57d0b60f976aea6

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-10 19:43
Ironis schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:22:
[...]

Swipen doe ik eigenlijk ook nooit. Je kan wel met swipen, iig in de ID.3, je snelheid per 10 omhoog instellen, net als hard drukken, maar ik gebruik ook altijd hard en zacht drukken.

Hier de tips, een paar had ik zelf nog niet ontdekt in de ID.3 na bijna 5 jaar.

Hier het filmpje: YouTube: 18 „hidden“ tips and tricks for your #volkswagenid7
Grappig met 2 vingers over geluidsbar vegen dat dan de map kleiner/groter wordt die kende ik nog niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
In Duitsland worden nu updates uitgevoerd voor verschillende ID modellen met software versie <=5.0 ivm deur die onverwachts open gaat. Is een update in de werkplaats en ze gaan naar versie 5.6.3. Is in Duitsland maar bevestigd door meerdere ID7 rijders.

Meer info hier: https://www.meinid.com/th...kten/?pageNo=2#post388717

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
Ironis schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:28:
[...]

Dat van die rear-knop herken ik ook. Wie heeft ooit bedacht om een of ander interactief touch-knopje te gebruiken daar. Onnodige electronica..
Dat… op zich vind ik de REAR knop zelf niet eens zo gek bedacht, in mijn vorige auto drukte ik vaak de achterruit naar beneden als ik mijn eigen ruit naar beneden wilde doen. Zou prima zijn als het een fysieke knop was geweest.

Nu sta ik mezelf regelmatig te verwonderen waarom mijn raam niet naar beneden wil als ik bij de ingang van een parkeergarage sta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disco-stu
  • Laatst online: 21:00
Heeft er iemand met wat meer kilometers ervaring in de ID.7 zicht op hoe het met de bandenslijtage zit en dan meer concreet of er veel verschil is tussen voor- en achterbanden, verhoudingsgewijs dus?

Bij een klassieke ICE met voorwielaandrijving ben ik gewoon dat de voorbanden ongeveer 1.5x tot 1.8x zo snel slijten als de achterbanden.

Maar hoe zit dat net bij de ID.7 met verschillende bandenmaat tussen voor en achter en met achterwielaadrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@disco-stu De achterbanden op mijn voorgaande Enyaq waren wel sneller versleten dan voor ja. Maar met de breedset kun je ze niet even omruilen. Heb in iets meer dan 4 jaar 2 sets achterbanden gehad. Voorbanden waren zelfs nog origineel (80k km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:06
AartJW schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:47:
In Duitsland worden nu updates uitgevoerd voor verschillende ID modellen met software versie <=5.0 ivm deur die onverwachts open gaat. Is een update in de werkplaats en ze gaan naar versie 5.6.3. Is in Duitsland maar bevestigd door meerdere ID7 rijders.

Meer info hier: https://www.meinid.com/th...kten/?pageNo=2#post388717
De Belgische invoerder beschrijft het als volgt (recall search voor mijn ID.7 1st):
Exterior door handle software update 5.6.3 (57K5)
Start date : 25/10/2025
On ID.4, ID.5 and ID.7 and vehicles of a limited production period there is a possibility that a vehicle door may open unexpectedly. ID.Software 5.6.3 is now available for the affected ID. vehicles. On the affected vehicles the software of various control units has to be updated to ID.Software 5.6.3.

Update: afspraak gemaakt bij de dealer in de week van 10/11.
Update2: dealer zegt "het werk staat begroot op 5 uur, maar voorzie voor de zekerheid 2 dagen, want het kan uitlopen". Duits forum zegt 5u30m als indicatie vanaf 4.x, dus die 5 uur zal wel kloppen.

[ Voor 11% gewijzigd door bdbfz op 29-10-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

hehe, eindelijk een carx-logo-bingokaart

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/1397/2d7a615c-ccfd-4564-b47b-787cbf067b78/1920_volkswagen-car2x2.jpg

bron

[ Voor 49% gewijzigd door resusaapje op 29-10-2025 14:41 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
resusaapje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:59:

[Afbeelding]

bron
Maar even serieus, deze lijken me (behalve de spookrijder) toch allemaal redelijk intuitief te begrijpen :)
Hier trouwens het NL persbericht, met dezelfde bingokaart in het engels: https://nieuws.volkswagen...en-volkswagens-met-car2x/

[ Voor 12% gewijzigd door RandomNick op 29-10-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

RandomNick schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:31:
[...]

Maar even serieus, deze lijken me (behalve de spookrijder) toch allemaal redelijk intuitief te begrijpen :)
Hier trouwens het NL persbericht, met dezelfde bingokaart in het engels: https://nieuws.volkswagen...en-volkswagens-met-car2x/
Je hebt een te hoge pet op van mij ;)

Ik vond het leuk dat er een overzichtje is van wat er aan situaties ondersteund wordt door VW. Voorrangsvoertuig mét richting van waar hij komt bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
resusaapje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Ik vond het leuk dat er een overzichtje is van wat er aan situaties ondersteund wordt door VW. Voorrangsvoertuig mét richting van waar hij komt bv.
Ja, het is wel een vette functie. Ik heb snel even gezocht maar het Car2X lijkt toch vooral een VW initiatief te zijn, en als zodanig vraag ik me af wat we we in NL van gaan merken. Wellicht over een paar jaar, als het wat meer ingebed is, en als er meer voertuigen mee rondrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-10 11:58
RandomNick schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Ja, het is wel een vette functie. Ik heb snel even gezocht maar het Car2X lijkt toch vooral een VW initiatief te zijn, en als zodanig vraag ik me af wat we we in NL van gaan merken. Wellicht over een paar jaar, als het wat meer ingebed is, en als er meer voertuigen mee rondrijden.
En Volvo volgens ADAC:

"Inzwischen ist Car2X in allen neueren Modellen von Volvo serienmäßig verbaut, ebenso in Golf 8 und Tiguan 3 bis einschließlich Modelljahr 2024 sowie im VW ID.7. Optional ist Car2X bei Audi, BMW, Mercedes und Cupra erhältlich,"

https://www.adac.de/rund-...es-adac-an-die-hersteller

[ Voor 39% gewijzigd door janssenben op 29-10-2025 15:07 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
disco-stu schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:57:
Heeft er iemand met wat meer kilometers ervaring in de ID.7 zicht op hoe het met de bandenslijtage zit en dan meer concreet of er veel verschil is tussen voor- en achterbanden, verhoudingsgewijs dus?

Bij een klassieke ICE met voorwielaandrijving ben ik gewoon dat de voorbanden ongeveer 1.5x tot 1.8x zo snel slijten als de achterbanden.

Maar hoe zit dat net bij de ID.7 met verschillende bandenmaat tussen voor en achter en met achterwielaadrijving?
Heb nu 42.000 km gereden sinds medio november 2024, meest snelweg. Begonnen op winterbanden en sinds maart nieuwe zomerbanden. Geen profiel gemeten, maar zijn zeker niet nieuw meer. Rechtsachter is al aan bonken gegaan (lek, niet meer te maken). Daar zit al een nieuwe op.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
resusaapje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Valt mij op dat die Car2x-schuif zichzelf regelmatig weer uitzet.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
DaMenaz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

Valt mij op dat die Car2x-schuif zichzelf regelmatig weer uitzet.
Dat viel mij ook op idd. Had het op mijn Polestar 2 ook en soms best handig. Was vooral met extreem weer dat ik een melding kreeg dacht ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:02
LuPo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Aanvraag is de deur uit. Kijken hoe snel VWPFS deze dagen met beoordelen is. :)

Wordt wel een leuke upgrade van een VW Golf Variant 1.5 TSI '19 naar een VW ID.7 Tourer Pro Limited Edition MY26. Ja een hele mond vol :+
Uiteindelijk gisteren akkoord. Auto is vandaag besteld, dealer gaf aan levering laatste week 2025 of week 1 2026. Ben benieuwd!

ID.7 Tourer Pro Limited Edition
Kleur: Scale Silver
Opties: trekhaak

Foto's zal ik t.z.t. posten :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:06
resusaapje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:59:

[Afbeelding]

bron
De "Restricted View" en "Slippery Road" icoontjes zijn omgewisseld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

bdbfz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

De "Restricted View" en "Slippery Road" icoontjes zijn omgewisseld.
Past wel bij het gevoel dat ik bij de IT-afdeling van VW heb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:08
bdbfz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:25:
[...]

De Belgische invoerder beschrijft het als volgt (recall search voor mijn ID.7 1st):
Exterior door handle software update 5.6.3 (57K5)
Start date : 25/10/2025
On ID.4, ID.5 and ID.7 and vehicles of a limited production period there is a possibility that a vehicle door may open unexpectedly. ID.Software 5.6.3 is now available for the affected ID. vehicles. On the affected vehicles the software of various control units has to be updated to ID.Software 5.6.3.

Update: afspraak gemaakt bij de dealer in de week van 10/11.
Waar heb je dit gevonden en hoe weet je of je auto hiervoor in aanmerking komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
Heeft iemand van jullie het probleem dat de auto, na het intrappen van de rem (om de auto aan te zetten) soms wel de stoel van comfort instap naar opgeslagen stand inregelt? Bij mij blijft de stoel vaak in de comfort instap stand staan en dan moet ik het knopje op de stoel indrukken om hem in de juiste stand te krijgen.

Dit lijkt me nou echt iets wat gewoon zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:50
asaki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:32:
Heeft iemand van jullie het probleem dat de auto, na het intrappen van de rem (om de auto aan te zetten) soms wel de stoel van comfort instap naar opgeslagen stand inregelt? Bij mij blijft de stoel vaak in de comfort instap stand staan en dan moet ik het knopje op de stoel indrukken om hem in de juiste stand te krijgen.

Ik vond dat bij de mijne ook niet altijd logisch werken.
Ik heb het uitgezet uiteindelijk. Mijn stoel staat sowieso al genoeg naar achteren, dus vond de meerwaarde om dan nog meer naar achter te schuiven eigenlijk geen echte meerwaarde. Daarbovenop hebben de kinderen achterin dan eigenlijk juist minder ruimte om in te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Ja heb ik ook, hij werkt niet altijd vlekkeloos. Zal in 95% v.d. tijd wel goed werken, maar niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat doet die van mij ook niet altijd goed, net als het bekende ramen probleem van VW lijkt het wel alsof de stoel soms ook niet weet in welke stand die staat en dan random niet naar voren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

GTAm schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

Ik vond dat bij de mijne ook niet altijd logisch werken.
Ik heb het uitgezet uiteindelijk. Mijn stoel staat sowieso al genoeg naar achteren, dus vond de meerwaarde om dan nog meer naar achter te schuiven eigenlijk geen echte meerwaarde. Daarbovenop hebben de kinderen achterin dan eigenlijk juist minder ruimte om in te stappen...
Je stoel gaat pas dan naar achteren wanneer je jouw deur opent en gaat weer naar voren zodra je de deur sluit. Je kinderen hebben er dus maar heel even last van. Neemt niet weg dat als je het niet nodig hebt je het net zo goed uit kan zetten. Tenzij je een partner hebt van zeer geringe lengte die ook wel eens achter het stuur wil kruipen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
True schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:21:
[...]

Ja heb ik ook, hij werkt niet altijd vlekkeloos. Zal in 95% v.d. tijd wel goed werken, maar niet 100%.
Dat is echt veels te rooskleurig, ik denk dat de keren dat de stoel echt in de juiste stand staat 1 op 10 is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
asaki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:33:
[...]

Dat is echt veels te rooskleurig, ik denk dat de keren dat de stoel echt in de juiste stand staat 1 op 10 is :(
Oké dat is wel echt compleet anders dan ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20

The Legend

*Plop*

asaki schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:33:
[...]

Maar jij drukt dus pas als je al zit? Ik druk voor het instappen op 1 en dan gaat de stoel eigenlijk 10/10 in de goede stand. Heel af en toe is het nodig om de knop ingedrukte te houden tot de goede stand is bereikt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10 08:40

Ik heb het gevoel dat er een bepaalde handeling is waardoor bij mij het in de juiste stand terugzetten van de stoel na instappen afgebroken wordt. Zeker weet ik het niet, maar volgens mij stopt het instellen van de stoel wanneer de auto in D/B gezet wordt. Als bij jou de allereerste handeling na het gaan zitten het in D/B zetten is zou dat de oorzaak kunnen zijn dat het vaak niet werkt zoals je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:02
LuPo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:06:
[...]

Uiteindelijk gisteren akkoord. Auto is vandaag besteld, dealer gaf aan levering laatste week 2025 of week 1 2026. Ben benieuwd!

ID.7 Tourer Pro Limited Edition
Kleur: Scale Silver
Opties: trekhaak

Foto's zal ik t.z.t. posten :)
Inmiddels mailtje van VWPFS met aangepaste leverdatum: week 3 2026
Ik vond het al gek dat @Ruud een week eerder besteld had en dat ik een snellere leverdatum kreeg.

Nu nog kijken waar ik t.z.t. de huidige Golf Variant ga verkopen. Iemand ervaring, werkt Marktplaats bijvoorbeeld goed? Mag ook per privé bericht.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 30-10 11:45
Ik heb daar heel weinig problemen mee, maar volgens mij stopt hij met in de stand gaan als je teveel "tegendruk" geeft.
Mijn routine is: instappen, rem indrukken, deur dicht. Niet te hard op de rem drukken waardoor je jezelf naar achteren duwt.

Weet niet of het ook te maken heeft met de rijstand, meestal doe ik toch eerst alles goed zetten qua "Ok", DCC stand en snelheidspiepje.

Overigens gisteren een afspraak ingepland voor terugroepactie 69UN: Vervangen van de bijrijdersairbag.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03:44
LuPo schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:02:
[...]

Inmiddels mailtje van VWPFS met aangepaste leverdatum: week 3 2026
Ik vond het al gek dat @Ruud een week eerder besteld had en dat ik een snellere leverdatum kreeg.

Nu nog kijken waar ik t.z.t. de huidige Golf Variant ga verkopen. Iemand ervaring, werkt Marktplaats bijvoorbeeld goed? Mag ook per privé bericht.
Ligt er maar net aan of de dealer al een productieslot ingekocht heeft. De exacte specificatie kan later doorgegeven worden. Dus kan best dat je de auto eerder hebt dan ik.

Verkopen auto; gaat het je om de laatste 500 a 1000 euro en vind je het leuk om met jan en alleman te onderhandelen? Dan heb je via Marktplaats het grootste bereik. Ik heb daar echt geen zin in en de dealer koopt mijn auto in voor een, voor mij, acceptabele prijs. Kost me dat 10% tot 15%? Waarschijnlijk. Is het me dat waard? Zeker. Geen gedoe en gewoon in goed vertrouwen. Particuliere verkoop levert me frustratie op, hoe dan ook.

Ik heb ook goede ervaringen met ikwilvanmijnautoaf.nl trouwens. Maar ook daar, je krijgt er waarschijnlijk minder voor dan bij particuliere verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
MJMaverick schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:40:
[...]

Ik heb het gevoel dat er een bepaalde handeling is waardoor bij mij het in de juiste stand terugzetten van de stoel na instappen afgebroken wordt. Zeker weet ik het niet, maar volgens mij stopt het instellen van de stoel wanneer de auto in D/B gezet wordt. Als bij jou de allereerste handeling na het gaan zitten het in D/B zetten is zou dat de oorzaak kunnen zijn dat het vaak niet werkt zoals je mag verwachten.
Wissel je misschien van profiel of heb je de stoel veranderd de laatste keer dat je reed? Je profiel slaat namelijk ook je stoelpositie op (afzonderlijk van de geheugenstanden op de stoel) en als het profiel activeert door er op te klikken of weg te rijden gaat de stoel op die positie. Ook als je net op de geheugenstand hebt gedrukt.

Kan het mis hebben maar dacht dat het zo werkt. Profiel staat los van de geheugenstanden 1 & 2.

Wij gebruiken de profielen en dat werkt prima want stoel gaat dan netje in mijn laatstgebruikte stand als ik mijn profiel selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
[...]

Ja heb ik ook al ervaren... Ik weet niet welke volgorde het juist is, maar d/b voor OK drukken of vooraleer de stoel goed staat lijkt de stoel stand te stoppen. Te snel is niet goed precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:08
Zeker weet ik het niet, maar volgens mij stopt het instellen van de stoel wanneer de auto in D/B gezet wordt.
Ik gebruik het zelf niet (ik kan prima uit en in de auto zonder de stoel te verzetten), maar het lijkt me ergens wel logisch dat het automatisch verstellen van de stoel stopt als de auto in drive gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
Volgens dit filmpje gaat de stoel, als die in Easy Entry modus staat bij het instappen naar je ingestelde waarde als je de deur dichtdoet en vervolgens de auto start (rempedaal of knop bij mijn weten): YouTube: How to ID.7: Personalize Every Detail | Volkswagen
Ik kan me voorstellen dat instappen, starten en dan deur dichtdoen niet werkt. Volgordelijkheid kan belangrijk zijn. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar meende het ergens in een filmpje te hebben gezien, dus heb het even opgezocht. Benieuwd of iemand kan testen of de volgordelijkheid hierin van belang is.

Ik heb trouwens nergens iets gezien over het onthouden van de stoelpositie in je profiel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-10 15:36
Crusader schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:37:
Vandaag mijn eerste ervaring met een snellader, ik dacht, laat ik dat eens proberen voor de gein. Netjes genavigeerd naar het laadpunt, accupakket had z'n optimale conditioning ondergaan en maximale laadstroom was beschikbaar volgens het display in de auto.

Kom ik bij zo'n Kempower laadpunt, stekker er in, laadpas tegen de lezer en laden maar. Laadpas van MKB Brandstof werd geaccepteerd. Maar binnen een paar seconden no go, display van laadpunt zegt "laadsessie voorbereiden" maar de ID.7 weigerde 'm al snel, bij de stekker brandde de lamp rood. Dashboard had het over niet kunnen laden en dat ik het instructieboekje maar moest checken.

Als totaal nieuwe nitwit op EV gebied was dit geen fijne eerste kennismaking met snelladen.

Ben toen naar een ander laadpunt gereden en daar deed ie het wel prima.

Heb ik iets fout gedaan of was dat gewoon een laadpunt die mijn auto niet wil vreten? Er reed op dat moment een Tesla weg van het laadpunt en zag dat ie 46 kWh had geladen, dus alles zou het moeten doen.
Ik heb bij verschillende parkeergarages gehad, dat het opladen niet wordt gestart of dat deze na een paar procent wordt gestopt. Op andere plekken geen probleem. Hebben jullie die ervaring ook en hoe kan je voorkomen dat de laadsessie stopt? En wanneer kun je een laadsessie opnieuw starten via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Ironis schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:02:
Volgens dit filmpje gaat de stoel, als die in Easy Entry modus staat bij het instappen naar je ingestelde waarde als je de deur dichtdoet en vervolgens de auto start (rempedaal of knop bij mijn weten): YouTube: How to ID.7: Personalize Every Detail | Volkswagen
Ik kan me voorstellen dat instappen, starten en dan deur dichtdoen niet werkt. Volgordelijkheid kan belangrijk zijn. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar meende het ergens in een filmpje te hebben gezien, dus heb het even opgezocht. Benieuwd of iemand kan testen of de volgordelijkheid hierin van belang is.

Ik heb trouwens nergens iets gezien over het onthouden van de stoelpositie in je profiel ..
Het verstellen stopt van zodra je het rempedaal induwt als ik het goed heb, dus als je wisselt van profiel of gewoon instapt en te snel op de rem duwt, moet je de positie manueel verder zetten met de juist knop op de stoel.
Ergens logisch dat die stoel niet meer vanzelf gaat verzetten als de auto rij-klaar is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
stanny schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:19:
[...]

Het verstellen stopt van zodra je het rempedaal induwt als ik het goed heb, dus als je wisselt van profiel of gewoon instapt en te snel op de rem duwt, moet je de positie manueel verder zetten met de juist knop op de stoel.
Ergens logisch dat die stoel niet meer vanzelf gaat verzetten als de auto rij-klaar is toch?
Da's gek, want dat is precies haaks op wat de video zegt.. Over een week of 2 - 3 kan ik het zelf testen, tot die tijd, iemand die het kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24

Lancer

What the......

Ironis schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:09:
[...]

Da's gek, want dat is precies haaks op wat de video zegt.. Over een week of 2 - 3 kan ik het zelf testen, tot die tijd, iemand die het kan checken?
Het is me na 2500km nog niet gebeurd dat de stoel niet deed wat hij moest doen (inc. bij profielwissels). Wellicht dat er in de latere software updates (5.4+) wat gepatched is?

Het enige dat aan de stoel vervelend is, is dat de massageknop lastig te herkennen is op gevoel. Al een aantal keer gehad dat ik de stoel naar een andere positie bewoog. Met de 3d printer maar even een gokje printen en dat er op plakken.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RandomNick
En jawel, de wegen zijn er weer wat mooier op geworden vandaag :-)
Blij mee, eerste +100 km zitten erop, en het rijdt geweldig. Parking app werkt meteen, evenals de normale app. Wat een fijn ding! Morgen weer zo'n 450 km voor de boeg, nu al zin in. Eens kijken of we dat uit één lading kunnen persen.

Even twee praktische vragen: mijn vechtgenoot verstelt eigenlijk nooit de stoel. Heeft het dan meerwaarde voor haar een eigen profiel aan te maken? (Nee, ze hoeft geen eigen kleurtjes enzo, dat boeit allemaal niet).
Kunnen we de normale VW App op twee telefoons tegelijk draaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLmzS6Bqh9bAm2QcHbXnUA1d_pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4PGZvV2cKjWiSXrmyeqhsq5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJF9UqmSptC_4bW27Zs5ymIbcEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxwhML1Pp1QvIeKUbF9KOZDJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RandomNick op 30-10-2025 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:49
RandomNick schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:03:
En jawel, de wegen zijn er weer wat mooier op geworden vandaag :-)
Blij mee, eerste +100 km zitten erop, en het rijdt geweldig. Parking app werkt meteen, evenals de normale app. Wat een fijn ding! Morgen weer zo'n 450 km voor de boeg, nu al zin in. Eens kijken of we dat uit één lading kunnen persen.

Even twee praktische vragen: mijn vechtgenoot verstelt eigenlijk nooit de stoel. Heeft het dan meerwaarde voor haar een eigen profiel aan te maken? (Nee, ze hoeft geen eigen kleurtjes enzo, dat boeit allemaal niet).
Kunnen we de normale VW App op twee telefoons tegelijk draaien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn volgens mij niet heel veel redenen om meerdere profielen in te stellen. Sowieso kennen beide stoelen al 2 standaardinstellingen per profiel dus met 2p hoef je om die redenen sowieso al geen extra profiel in te stellen.

Verder kun je dezelfde app idd om meerdere telefoons draaien, als je dan maar inlogt met hetzelfde account. Zo krijg je bijvoorbeeld beiden het bericht dat je auto aan het laden is (of niet meer :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:49
Lancer schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:00:
[...]

Het is me na 2500km nog niet gebeurd dat de stoel niet deed wat hij moest doen (inc. bij profielwissels). Wellicht dat er in de latere software updates (5.4+) wat gepatched is?

Het enige dat aan de stoel vervelend is, is dat de massageknop lastig te herkennen is op gevoel. Al een aantal keer gehad dat ik de stoel naar een andere positie bewoog. Met de 3d printer maar even een gokje printen en dat er op plakken.
Ik vind de massageknop nog wel makkelijk, de achterste knop van de 4. Bij de knop van voorkeurinstelling 1 (mijn instelling) moet ik de 2e knop hebben, dat vind ik vervelender, moet ik gaan tellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
SlushyCarpet schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:13:
[...]

Er zijn volgens mij niet heel veel redenen om meerdere profielen in te stellen. Sowieso kennen beide stoelen al 2 standaardinstellingen per profiel dus met 2p hoef je om die redenen sowieso al geen extra profiel in te stellen.

Verder kun je dezelfde app idd om meerdere telefoons draaien, als je dan maar inlogt met hetzelfde account. Zo krijg je bijvoorbeeld beiden het bericht dat je auto aan het laden is (of niet meer :'( )
Thanks! Dan houden we het lekker simpel.
Net even de handleiding gechecked en inderdaad, de dingen die je kan personaliseren zijn niet wereldschokkend:
- Instellingen van de éénportierontgrendeling, comfortopenen en de ruiten.
- Instellingen van de ruitenwissers.
- Stoel- en spiegelinstellingen
- Instellingen voor inschakeltijden van het dimlicht en het comfortknipperen.
- Instellingen van de sfeerverlichting.
- Instellingen van de airconditioning.
- Geselecteerde instellingen van de bestuurdershulpsystemen.
- Rijprofielkeuze.
- Multifunctie-indicatie in het instrumentenpaneel.
- Rijgegevensweergave weergaven op het head-updisplay.
- Geselecteerde instellingen van het infotainmentsysteem, bv. radiozenders.
- Datum en tijdweergave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoomzoom
Lancer schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:00:
[...]

Ik begin achteraan te voelen voor de massageknop ipv vooraan in het rijtje... Werkt goed voor me, ik is em nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Net zo een matte screenprotector erop gezet (kwam van een webshop uit Polen)... Fluitje van een cent... Nu kijken hoelang dat mooi blijft... Maar de weerkaatsing zijn weg, dat is al meegenomem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:27
Ironis schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:09:
[...]

Mijne gaat iig naar de goede stand zodra ik de rem intrap, ervoor niet (ja of met het indrukken van de knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Zoomzoom schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:37:
Net zo een matte screenprotector erop gezet (kwam van een webshop uit Polen)... Fluitje van een cent... Nu kijken hoelang dat mooi blijft... Maar de weerkaatsing zijn weg, dat is al meegenomem
Bron? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
SlushyCarpet schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:13:
[...]
Zo krijg je bijvoorbeeld beiden het bericht dat je auto aan het laden is (of niet meer :'( )
Ik krijg als hoofdgebruiker ook meldingen als de auto laadt of stopt terwijl mijn vrouw haar profiel actief is d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
stanny schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Ik krijg als hoofdgebruiker ook meldingen als de auto laadt of stopt terwijl mijn vrouw haar profiel actief is d:)b
Als niet hoofdgebruiker krijg ik ook de melding als de hoofdgebruiker (mijn vrouw) aan het laden is. _/-\o_
M.a.w. dit deel van de app is gebruikersonafhankelijk.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:31

Tarin

Just plain weird.

Ik ben nog steeds zeer tevreden over die van Disskin:
mm1987 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:41:
Gewoon een disskin folie erop monteren is gewoon top, geen reflectie en vrijwel geen vingers te zien meer !

[Afbeelding]
https://disskin.com/vw-pa...-pro-max-15-zoll-ab-2024/

[ Voor 53% gewijzigd door Tarin op 30-10-2025 15:45 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24

Lancer

What the......

Zoomzoom schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:35:
[...]

Ik begin achteraan te voelen voor de massageknop ipv vooraan in het rijtje... Werkt goed voor me, ik is em nooit meer
Dat is ook mijn strategie, maar toch lukt het regelmatig om de 2 knop te raken. En dan bij het goedzetten per ongeluk eerst de M raken, voordat je de 1 gevonden hebt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
Na bijna een jaar verder en bijna 33k kmrs gereden te hebben met op dag 1 de disskin erop zijn we zeer tevreden ermee! Zou hem zo weer kopen en zeer zeker aanbevelen!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Wimhaw schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:07:
[...]

Na bijna een jaar verder en bijna 33k kmrs gereden te hebben met op dag 1 de disskin erop zijn we zeer tevreden ermee! Zou hem zo weer kopen en zeer zeker aanbevelen!
Helemaal mee eens. Sinds dag 1 er op en nog nooit vingerafdrukken moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
Vraagje aan de hondeneigenaren: ik heb in dit topic de hondenrekken van zowel guardsman en van travall voorbij zien komen en ben zelf oom im de markt voor eentje, maar ik wil er graag eentje waarbij de verhoogde kofferbakvloer óf functioneel blijft óf eruit is. Op de afbeeldingen van beide lijkt dat niet het geval te zijn. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taco_ni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
Badeen schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:17:
Vraagje aan de hondeneigenaren: ik heb in dit topic de hondenrekken van zowel guardsman en van travall voorbij zien komen en ben zelf oom im de markt voor eentje, maar ik wil er graag eentje waarbij de verhoogde kofferbakvloer óf functioneel blijft óf eruit is. Op de afbeeldingen van beide lijkt dat niet het geval te zijn. Klopt dat?
Als je geen divider nodig hebt kan je bij de Guardsman de kofferbak geheel gebruiken. Ik heb met divider klaar staan en er daarbij voor gekozen om de vloer hoog te laten, mocht ik hem toch laag willen zetten dan wil ik er een rubber blok onder plaatsen om het hoogteverschil op te vangen. Over zes weken kan ik hem installeren, ik zal dan een foto van het resultaat maken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
taco_ni schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Als je geen divider nodig hebt kan je bij de Guardsman de kofferbak geheel gebruiken. Ik heb met divider klaar staan en er daarbij voor gekozen om de vloer hoog te laten, mocht ik hem toch laag willen zetten dan wil ik er een rubber blok onder plaatsen om het hoogteverschil op te vangen. Over zes weken kan ik hem installeren, ik zal dan een foto van het resultaat maken oOo
Ja de divider wil ik dus wel graag gebruiken, ene kant de hond en andere kant kinderwagen en andere ellende stacken :)
Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1