Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste
Acties:

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 27-04 21:47
Crusader schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:04:
[...]Op lange trips in de komende periode wil ik 'm ook niet naar 100% hebben bij een snellader langs de snelweg als ik een beetje lang over mijn bakkie pleur doe.
Hoezo niet? Op stops bij lange trips zet ik hem gewoon op 100%. Zie wel wanneer ik terug ben. Zonde om hem onnodig op 80% te laten hangen.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-04 17:13
Is het niet vreemd dat het icoontje van de stoelmassage verwarming uitstraalt? Of is dat mijn interpretatie ervan. Ik heb regelmatig passagiers die de stoelverwarming aan willen zetten en dan in het massage menu terecht komen. Nouja geen man overboord, ik ben het gewend.

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:52
Puppetmaster schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:14:
[...]

Waarschijnlijk valt dat tegen.
De 77 kWh versie laadt ook niet sneller van 10-80 dan de 86 kWh versie.
Was met een knipoog.
Heb het ook niet over laadsnelheid, maar de duur tot 80% is wel korter. Als ik een batterij van 40kwh tot 80% moet laden zal dit sneller bereikt zijn dan bij een batterij van 80kwh _/-\o_

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
DaMenaz schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:09:
[...]

Klopt. Groot scherm achter het stuur kan prima werken. HUD vind ik persoonlijk fijner bij het rijden. Allebei is overkill. Nu denk ik niet dat de ID.3 standaard de HUD heeft.
In de ID,7 had ik wel graag een iets groter display gehad, maar dan wel geïntegreerd in het dash. Bij de Enyaq is dat wel netjes.gedaan.
Tripcomputer-info (verbruik) en info over de media (radio/spotify etc) had ik graag permanent op het display achter het stuur gehad.
Heb het idee dat ik vaker achter auto's zit welke teveel op de tripcomputer/verbruik kijken. Vaak een erger momentje, 100m eerder dan nodig remmen om verbruik zo laag mogelijk te krijgen. Heb begrepen dat de MY27 uitvoering ook standaard een bolhoedje meegeleverd krijgt.
Sorry, sarcasme...... Heb makkelijk praten, rij een auto van de baas.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Crusader schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:04:
[...]

Op lange trips in de komende periode wil ik 'm ook niet naar 100% hebben bij een snellader langs de snelweg als ik een beetje lang over mijn bakkie pleur doe.
Dat is op zich juist helemaal niet erg voor de batterij, je rijdt immers daarna verder. Hij zou dan maar heel kort (in tijd) op 100% stilstaan, als ie dat al red.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
Drommels75 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:10:
[...]

Was met een knipoog.
Heb het ook niet over laadsnelheid, maar de duur tot 80% is wel korter. Als ik een batterij van 40kwh tot 80% moet laden zal dit sneller bereikt zijn dan bij een batterij van 80kwh _/-\o_
Nee, gaat nagenoeg even snel.
Als we de 59kWh accu van de enyaq of ID.4 als voorbeeld nemen; deze laadt met max 135kw en van 10-80% in 27 min.

De proS met 86kwh laadt met max 200kw en van 10-80% in 26 min. :)

De kWh’s van de 59 kWh versie zou bij de proS betekenen dat je laadt van 7-55%, dat doet hij in ca. 15 min i.p.v. 27 min voor de 59 kWh versie.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 20:33

resusaapje

h less

Wortelboer en Van Rossem: ik ga even bij die andere auto kijken, want volgens mij is dat een ID7. Die zie je nog zelden in Nederland.
Oh wacht, het is een ID4, laat maar 😁👍

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Iemand dit al eens meegemaakt?

Bij de fastned kapt de auto het snelladen af en zet het te bereiken percentage zelf ineens op 50%. Kreeg ook een melding in het kleine display om de handleiding te checken.

Doel lading percentage aangepast naar 80% en sessie opnieuw gestart. Begon eerst heel langzaam maar na een paar minuten toch weer naar de 100KW.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Spekkie99 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:35:
Iemand dit al eens meegemaakt?

Bij de fastned kapt de auto het snelladen af en zet het te bereiken percentage zelf ineens op 50%. Kreeg ook een melding in het kleine display om de handleiding te checken.

Doel lading percentage aangepast naar 80% en sessie opnieuw gestart. Begon eerst heel langzaam maar na een paar minuten toch weer naar de 100KW.
Je hebt niet zelf iets van een automation gebouwd die iets doet met het batterijpercentage?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Spekkie99
True schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:45:
[...]

Je hebt niet zelf iets van een automation gebouwd die iets doet met het batterijpercentage?
Niet dat ik weet.

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-04 12:36
Ik heb sinds een paar dagen geen live verkeersinfo meer in de auto. Dat is ook te zien aan een icoontje van een file met een schuine streep erdoorheen. Dat zou aan mijn weconnect bij vw kunnen liggen begrijp ik maar ik heb iig nog abonnement tot 3027. Het zou ook een landelijke storing kunnen zijn. Iemand ook bekend met dit probleem?

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
SlushyCarpet schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:04:
Ik heb sinds een paar dagen geen live verkeersinfo meer in de auto. Dat is ook te zien aan een icoontje van een file met een schuine streep erdoorheen. Dat zou aan mijn weconnect bij vw kunnen liggen begrijp ik maar ik heb iig nog abonnement tot 3027. Het zou ook een landelijke storing kunnen zijn. Iemand ook bekend met dit probleem?
Dat is wel nog heeel lang :+

Hier werkt het overigens wel, België wel

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:05
SlushyCarpet schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:04:
Live verkeersinformatie is geen onderdeel We Connect, maar van We Connect Plus. Het kan dus zijn dat jouw We Connect Plus is afgelopen. Een andere optie is dat de privacy instelling van jouw auto zo staan dat jouw locatie niet met VW wordt gedeeld, en als dat zo is doet live verkeersinfo het ook niet.

• SlushyCarpet
MJMaverick schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:49:
[...]

Live verkeersinformatie is geen onderdeel We Connect, maar van We Connect Plus. Het kan dus zijn dat jouw We Connect Plus is afgelopen. Een andere optie is dat de privacy instelling van jouw auto zo staan dat jouw locatie niet met VW wordt gedeeld, en als dat zo is doet live verkeersinfo het ook niet.
Mijn we connect plus liep idd ook nog. Maar de privacy instellingen waren inderdaad het probleem. Toevallig had ik dat ook geprobeerd. Dank voor het meedenken!

• Spekkie99
SlushyCarpet schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 11:02:
[...]

Mijn we connect plus liep idd ook nog. Maar de privacy instellingen waren inderdaad het probleem. Toevallig had ik dat ook geprobeerd. Dank voor het meedenken!
Heb ik toevallig ook ineens. Doe je die privacy in de auto of in de app/vw website opnieuw?

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:02
Ik heb de afgelopen dagen tijdens vakantie in drukkere straten in file moeten parkeren. Door langsrijdend verkeer (denk ik) nu kort achter elkaar gehad dat de ID.7 dan een noodstop maakte. Soms meerdere keren per parkeeractie. Heel vervelend, gezien ik en medepassagiers zich kapotschrikken en tevens duurt de parkeeractie in een drukke straat nog langer omdat de auto even niks doet. Kan ik dit uitschakelen, of de gevoeligheid ergens lager zetten?

• BBx92
RandomNick schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:54:
Ik heb de afgelopen dagen tijdens vakantie in drukkere straten in file moeten parkeren. Door langsrijdend verkeer (denk ik) nu kort achter elkaar gehad dat de ID.7 dan een noodstop maakte. Soms meerdere keren per parkeeractie. Heel vervelend, gezien ik en medepassagiers zich kapotschrikken en tevens duurt de parkeeractie in een drukke straat nog langer omdat de auto even niks doet. Kan ik dit uitschakelen, of de gevoeligheid ergens lager zetten?
Parkeren > instellingen > parkeerremfunctie (of iets wat er op lijkt).

Heb hier vaak last van. Bij mn ouders tijdens inparkeren door een gootje, klein dotje gas nodig om er doorheen te komen en dan net tegen de bosjes aan = instant ingreep. Bij andere familie ook, tijdens indraaien komt de neus te dicht langs een perkje = ingreep.

Auto hold uitzetten en laten rollen ipv gas geven verminderd het ook flink.

• SlushyCarpet
Spekkie99 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:55:
[...]

Heb ik toevallig ook ineens. Doe je die privacy in de auto of in de app/vw website opnieuw?
Ik heb het inde auto gedaan iig

• sunshinos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20-04 18:50
johansen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:09:

- Zijn er anderen die bij het starten van de auto wel eens een foutmelding zien op Voetgangersbescherming? Wordt bij mij standaard 1x getoond, maar daarna is ie ook meteen weer verdwenen
Deze foutmelding is 14 dagen geleden ook bij ons ontstaan. Elke keer bij het starten kwam kort de melding:
Storing: voetgangersbescherming.
Een aantal dagen later lag een dode rat (kon aan het beest niet zien of het elektrocutie was) onder de auto. Daarop de bekabeling gaan controleren en toen bleek dat een kabel naar de frontcamera in de voorbumper was doorgeknaagd. De kabel is sinds vandaag weer gerepareerd en de foutmelding is verdwenen.
De camera in de bumper wordt dus ook gebruikt voor het detecteren van voetgangers. Ik dacht altijd dat dit was voorbehouden aan de camera achter de voorruit.
De rest van de bekabeling is ook gecontroleerd en aan het hoog volt systeem is geen schade vastgesteld. Wel aan de piepschuim isolatie onder de motorkap.
Kreeg als advies mee, zolang je niet weet dat het om 1 enkele rat gaat, de motorkap open laten staan in de garage.

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:11
sunshinos schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:49:
[...]

Deze foutmelding is 14 dagen geleden ook bij ons ontstaan. Elke keer bij het starten kwam kort de melding:
Storing: voetgangersbescherming.
Een aantal dagen later lag een dode rat (kon aan het beest niet zien of het elektrocutie was) onder de auto. Daarop de bekabeling gaan controleren en toen bleek dat een kabel naar de frontcamera in de voorbumper was doorgeknaagd. De kabel is sinds vandaag weer gerepareerd en de foutmelding is verdwenen.
De camera in de bumper wordt dus ook gebruikt voor het detecteren van voetgangers. Ik dacht altijd dat dit was voorbehouden aan de camera achter de voorruit.
De rest van de bekabeling is ook gecontroleerd en aan het hoog volt systeem is geen schade vastgesteld. Wel aan de piepschuim isolatie onder de motorkap.
Kreeg als advies mee, zolang je niet weet dat het om 1 enkele rat gaat, de motorkap open laten staan in de garage.
Bedankt voor het delen! En fijn dat het nu is opgelost. Bij mij is het automatisch opgelost nadat de auto voor schadeherstel aan de rechtervoorkant langs is geweest. Ws. hebben ze daarbij de door jou genoemde kabel moeten loskoppelen en daarna weer vastkoppelen, waarna het probleem nooit meer is opgetreden.

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-04 15:11
Relis schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:08:
Ik heb nu ongeveer een maand mijn ID.7, hoewel ik er erg tevreden mee ben viel me laatst iets op. Het lijkt er op alsof er ghosting van witte/heldere elementen plaatsvindt in het scherm. Ik merk dat als ik van app wissel dat er vaak elementen blijven staan en langzaam uitfaden.

Een reset van het infotainment systeem mocht niet baten. Merk dat het me meer en meer dwars zit.

Heeft iemand anders hier ook last van?
Ja, maar dan op het kleine schermpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whBRNuL0Df7w3UYAhKIGuOYIlOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHxlKF7NEYomp2Ovltpzsl3j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_y8QRBEjvt6u0vt4Nc69fDCWnGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svwxQMRNMVxbdK9vW3WOh68J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0WCPkq484t8JyXVtpV8EbjIP5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ0Z3t0ttvW4WK0mdN8pD2Ic.jpg?f=fotoalbum_large

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 11:04
Het lijkt wel of het scherm uit sync / uit fase is. De laatste keer dat ik iets soortgelijks heb gezien op pc gebied is een jaar of 20 geleden, dan moest je de monitor of de grafische kaart handmatig afstellen.

Zou dit fenomeen ook bij de Hud kunnen voor komen?.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 15:17
Inter18 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 07:25:
[...]

Het lijkt wel of het scherm uit sync / uit fase is. De laatste keer dat ik iets soortgelijks heb gezien op pc gebied is een jaar of 20 geleden, dan moest je de monitor of de grafische kaart handmatig afstellen.

De HUD lijkt mij ook gewoon een LCD scherm dat gespiegeld wordt op de voorruit dus dat kan dezelfde problemen hebben.

• bdbfz
  • Laatst online: 19:51
Inter18 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 07:25:
[...]

20 jaar geleden waren dat de timings van het analoge VGA signaal? Lijkt me sterk dat het signaal van de schermpjes in de ID.7 nog ergens analoog doorgegeven wordt.

• Inter18
bdbfz schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:34:
[...]

20 jaar geleden waren dat de timings van het analoge VGA signaal? Lijkt me sterk dat het signaal van de schermpjes in de ID.7 nog ergens analoog doorgegeven wordt.
Hoe me ten goede maar volgens mij waren HDMI/display port eral.
Het is offtopic maar ik herinner me dit specifiek omdat gebruikers hoofdpijn kregen.

• Inter18
Het heeft lang geduurd maar ik heb eindelijk een proefrit kunnen maken met een Exterieur pakket wagen. Dit is de wagen waarvan de dealer mij niet verteld had dat het onder de demo zat.

In het kort, zo hoort de wagen voor mij te zijn

Bevindingen met standaard instellingen:
- Geen harde dreunen die worden uitgedeeld in het interieur op richels (zoals snelweg brug)
- Geen klappen die door het interieur galmen
- Veel minder geluid door passerend verkeer
- Het gekraak in het interieur is zo goed als verdwenen
- En goeie genade, wat kan je met zo'n grote wagen hoeken.

Sinds heel lange tijd weer een grijns op m'n gezicht en kunnen genieten van de rust, het comfort en voor zo'n grote wagen zeer snelle reacties op stuurbewegingen.

Ik heb dezelfde brug nog eens in Sport genomen en begon het dashboard weer te kraken, halverwege de brug weer terug op comfort en het gekraak verdween.
Nu begrijp ik dat dit persoonlijk is, wellicht horen velen het niet eens. Maar ik ben stoor me er aan.

Ik weet nu in ieder geval dat ik destijds wel de juiste keuze heb gemaakt maar niet goed ben voorgelicht door de dealer.

• Spekkie99
Inter18 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:23:
Het heeft lang geduurd maar ik heb eindelijk een proefrit kunnen maken met een Exterieur pakket wagen. Dit is de wagen waarvan de dealer mij niet verteld had dat het onder de demo zat.

In het kort, zo hoort de wagen voor mij te zijn

Bevindingen met standaard instellingen:
- Geen harde dreunen die worden uitgedeeld in het interieur op richels (zoals snelweg brug)
- Geen klappen die door het interieur galmen
- Veel minder geluid door passerend verkeer
- Het gekraak in het interieur is zo goed als verdwenen
- En goeie genade, wat kan je met zo'n grote wagen hoeken.

Sinds heel lange tijd weer een grijns op m'n gezicht en kunnen genieten van de rust, het comfort en voor zo'n grote wagen zeer snelle reacties op stuurbewegingen.

Ik heb dezelfde brug nog eens in Sport genomen en begon het dashboard weer te kraken, halverwege de brug weer terug op comfort en het gekraak verdween.
Nu begrijp ik dat dit persoonlijk is, wellicht horen velen het niet eens. Maar ik ben stoor me er aan.

Ik weet nu in ieder geval dat ik destijds wel de juiste keuze heb gemaakt maar niet goed ben voorgelicht door de dealer.
En, doet de dealer er nog iets mee?

• Inter18
Spekkie99 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:32:
[...]

En, doet de dealer er nog iets mee?
Dat gaan we de komende weken meemaken

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 20:33

resusaapje

h less

Inter18 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:23:
Het heeft lang geduurd maar ik heb eindelijk een proefrit kunnen maken met een Exterieur pakket wagen.
Een ID7 op een brug in Rotterdam. Was jij dit?
https://cdn.jwplayer.com/previews/muG5KDD7

Ik denk dat ik weet wat het kraken veroorzaakte...

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:44:
[...]

Dat was toch het "de auto geeft zelf gas en remmen werkte niet"-verhaal wat verder nergens bevestigd is. :+
Tja, taxichauffeurs ..

• Inter18
resusaapje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:44:
[...]

Misschien een poging van de R'damse dealer om me van m'n fiets te rijden om van het geklaag af te zijn, Ik ga vaak over die brug van en naar werk.

Wat een klap is dat

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:34
True schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:01:
[...]
Dat was toch het "de auto geeft zelf gas en remmen werkte niet"-verhaal wat verder nergens bevestigd is. :+
Tja, taxichauffeurs ..
Van een jaar terug inderdaad.

Catch my drift?

• Inter18
Goedemorgen allen,

mijn witte raspaardje staat nog steeds bij de dealer en ik ben in het gelukkige bezit van een Polo met 'ID.7 2027' stuur, dus met fysieke toetsen.
Wellicht is het weer mijn troebele geest maar waarom zou je bij de cruisecontrol de plus en min toetsen standaard +/-10 km/u doen en lang op de Resume danwel Set toets drukken +/- 1km/u
Mij lijkt fijnafstelling belangrijker dan grote stappen nemen.
Ik verwonder me regelmatig over de VW logica.

Ik ben door de instellingen gegaan maar heb niet kunnen vinden of dit in te stellen is (zoals bij Volvo)
Bij onze ID.7's is het andersom, kort klikken voor 1km/u, doordrukken voor 10.

• DaMenaz
Inter18 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:28:
Goedemorgen allen,

mijn witte raspaardje staat nog steeds bij de dealer en ik ben in het gelukkige bezit van een Polo met 'ID.7 2027' stuur, dus met fysieke toetsen.
Wellicht is het weer mijn troebele geest maar waarom zou je bij de cruisecontrol de plus en min toetsen standaard +/-10 km/u doen en lang op de Resume danwel Set toets drukken +/- 1km/u

Ik ben door de instellingen gegaan maar heb niet kunnen vinden of dit in te stellen is (zoals bij Volvo)
Mooie vraag voor het grote Polo topic. O-)

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Laten we dat de product owner van VAG vragen die ook in dit topic zit /s ;)

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:51
Naast het volgende maand vervangen van de schokbrekers (of dempers, weet het niet precies meer) inmiddels ook een afspraak voor het vervangen van de aircocompressor gemaakt. Kwam erachter dat tijdens de warmere dagen in de afgelopen periode de airco alleen de eerste paar minuten koude lucht gaf en er toen mee kapte. Geen idee hoelang dat deze al defect was, in de winter is het me niet opgevallen.

• Inter18
LionofJudah68 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:00:
Naast het volgende maand vervangen van de schokbrekers (of dempers, weet het niet precies meer) inmiddels ook een afspraak voor het vervangen van de aircocompressor gemaakt. Kwam erachter dat tijdens de warmere dagen in de afgelopen periode de airco alleen de eerste paar minuten koude lucht gaf en er toen mee kapte. Geen idee hoelang dat deze al defect was, in de winter is het me niet opgevallen.
Hoe oud is de wagen als ik vragen mag?

• Inter18
DaMenaz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:30:
[...]

Mooie vraag voor het grote Polo topic. O-)
Vond dat een goede opmerking, maar die schijnt niet te bestaan.
Ik ben niet genoeg bekend met de VW familie om te weten welke modellen reeds voorzien zijn van het ID.7 MY 2027 stuur.

• MJMaverick
...
...
Met de nieuwe sturen werkt het instellen en aanpassen van de CC weer zoals dat al decennia werkt bij VW. Wat jij beschrijft is zoals het in alle VWs die ik heb gereden vanaf 1999 werkte tot aan de touch-sturen. Vergt gewenning, maar niet meer of minder dan bij andere systemen en manieren van werken.

• Inter18
MJMaverick schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:24:
[...]

Met de nieuwe sturen werkt het instellen en aanpassen van de CC weer zoals dat al decennia werkt bij VW. Wat jij beschrijft is zoals het in alle VWs die ik heb gereden vanaf 1999 werkte tot aan de touch-sturen. Vergt gewenning, maar niet meer of minder dan bij andere systemen en manieren van werken.
Dank je wel voor je antwoord.
Mijn laatste ervaring met VAG cruisecontrol komt uit de tijd dat het bediend werd via een stengel achter het stuur.

• MJMaverick
Inter18 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:31:
[...]

Dank je wel voor je antwoord.
Mijn laatste ervaring met VAG cruisecontrol komt uit de tijd dat het bediend werd via een stengel achter het stuur.
Check, dat is bij Audi de manier waarop het (ge)werkt (heeft). Heb ik nooit aan kunnen wennen ;).

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:37
Goedemorgen allen,

Voor mij houdt +/- 10km/u wel steek. Ik pas meestal de snelheid van de cc aan als de max snelheid verandert en dat is nu eenmaal in veelvouden van 10km/u.
Voor mij persoonlijk zou het ideaal zijn moesten de knoppen effectief +/- 10 km doen ipv springen naar het volgende veelvoud van 10 (ik zet mijn cc meestal een paar km/u sneller dan de max snelheid). Met huidige knoppen gebruik ik dus +/-10 en +/-1 dus even vaak.

• bdbfz
  • Laatst online: 19:51
MJMaverick schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:47:
[...]

Check, dat is bij Audi de manier waarop het (ge)werkt (heeft). Heb ik nooit aan kunnen wennen ;).
Off-topic: bij mijn Golf 4 was het ook zo, als ik me goed herinner. Wellicht voor de tijd van de standaard multifunctie-sturen.

• MJMaverick
bdbfz schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:25:
[...]

Off-topic: bij mijn Golf 4 was het ook zo, als ik me goed herinner. Wellicht voor de tijd van de standaard multifunctie-sturen.
offtopic:
Zat ie daar niet op het uiteinde van de richtingaanwijzer, verstelling ging dan met lang en kort indrukken van de tuimelschakelaar? Daar zat ie bij mij wel volgens mij, en ook op de Polo die ik toen reed.

Mijn referentie naar Audi was dat het daar heel lang een aparte hendel is geweest en wellicht nog steeds is.
Excuses voor het verder off-topic gaan, terug naar de huidige (of aankomende) versies van de ID.7.

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:36

MaxDlius

Buiten De Zone

Invictus66 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:51:
[...]

Voor mij houdt +/- 10km/u wel steek. Ik pas meestal de snelheid van de cc aan als de max snelheid verandert en dat is nu eenmaal in veelvouden van 10km/u.
Voor mij persoonlijk zou het ideaal zijn moesten de knoppen effectief +/- 10 km doen ipv springen naar het volgende veelvoud van 10 (ik zet mijn cc meestal een paar km/u sneller dan de max snelheid). Met huidige knoppen gebruik ik dus +/-10 en +/-1 dus even vaak.
Als ik het zo lees, dan ben ik best blij met mijn huidige soft touch knoppen waarmee ik eenmaal kan swipen voor +10/-10 en eenmaal kan drukken voor +1/-1!

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• BBx92
VW app is self aware _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQNzgX3nB1ZqL6hHp8J_b-qh5l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgmH8fbzqLpNgnUqOkP1tXBu.jpg?f=fotoalbum_large

• Surfroy01
Gisteren naar die Heimat gereden met de ID.7 en vond hem een bijzondere binnendoor route nemen, ook ergens in de middle of nowhere laden (spiksplinter nieuwe Fastned met 8x400kWh stations). Bij plaats van bestemming kwamen vrienden die tegelijketrijd vertrokken (van ons huis) waren 20 minuten later aan vanwege file.......... had de ID.7 toch mooi vermeden. Ook mooie laadsnelheden gezien van 185 kWh.

• RandomNick
Surfroy01 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 07:22:
Gisteren naar die Heimat gereden met de ID.7 en vond hem een bijzondere binnendoor route nemen, ook ergens in de middle of nowhere laden (spiksplinter nieuwe Fastned met 8x400kWh stations). Bij plaats van bestemming kwamen vrienden die tegelijketrijd vertrokken (van ons huis) waren 20 minuten later aan vanwege file.......... had de ID.7 toch mooi vermeden. Ook mooie laadsnelheden gezien van 185 kWh.
Mooi om dit vergelijk te hebben. Ik reed vorige week vanuit midden NL naar Noord FR en kreeg diverse malen een andere route voorgeschoteld door een drukke vrijdagmiddag spits en files die steeds ontstonden. Uiteindelijk bij Venlo Duitsland in, later weer België in en zo verder. Achteraf vraag je je dan toch af of de traditionele route volgen niet gewoon beter was geweest. Goed om te lezen dat een vreemd aanvoelende route wel degelijk sneller was.

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:49
Deze morgen heeft de VW navigatie me toch een heel vreemde alternatieve route willen doen volgen. Ik stopte de navigatie en vroeg de weg nog eens te berekenen en toen kwam die weer uit op de klassieke route met 3 minuten vroegere ETA. Voor mij werken Google Maps of Ways toch net iets beter.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:42
Navigatie is vrij goed betrouwbaar. Wel wilde hij (zij?) mij laatst een illegale actie laten doen door af te slaan waar dat verboden was. Mooie was dat ie op die kuising wel een autootje op de kop liet zien, en daar was inderdaad een ongeluk gebeurd.
Maar wat me sinds 1-2 weken opvalt is dat ik ook ineens popup meldingen krijg over stilstaande auto's op de vluchtstrook of werkzaamheden (er was een grote mobiele(!) grasmaaier in de berm aan het maaien).
Dit heb ik eerder niet gezien. Is er dan een update geweest of is er een functie vrijgegeven?

• LionofJudah68
Inter18 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:01:
[...]

Hoe oud is de wagen als ik vragen mag?
8 maanden

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:57
Ik krijg net bericht dat de productie van mijn auto in Emden is gestart.

Twee weken te vroeg. Balen 😒

[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 24-04-2026 10:18 ]

• DaMenaz
Blommie01 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:17:
Ik krijg net bericht dat de productie van mijn auto in Emden is gestart.

Twee weken te vroeg. Balen 😒
Bel snel de fabriek dat er een bom ligt!

Catch my drift?

• Inter18
Je wagen lijkt het oudere broertje/zusje van de mijne, succes ermee.
Ik heb hem overigens weer terug, Ong 100m bij de dealer vandaag ging er een flinke schok door de wagen, dit herhaalde zich bij inparkeren.
Gelukkig is het lekker weer, ik fiets wel terwijl leasemij en dealer verder debatteren.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:57
DaMenaz schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:30:
[...]

Bel snel de fabriek dat er een bom ligt!
Als dat er voor zorgt dat ik dan alsnog MY27 krijg is het de overweging waard 😉

• VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-04 13:19
Hier net bericht van uitstel van levering ontvangen, 31juli ipv 1juli :(

If you’re in control, you’re not going fast enough.

• LionofJudah68
Inter18 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:33:
[...]

Je wagen lijkt het oudere broertje/zusje van de mijne, succes ermee.
Gewoon een kwestie van vervangen en dan is het weer als nieuw.

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:17
VincentVisr schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:52:
Hier net bericht van uitstel van levering ontvangen, 31juli ipv 1juli :(
Wanneer besteld?
Die van mij heeft definitieve productieweek 19, maar voor hetzelfde geld wijzigt dit ook nog.

• Surfroy01
Overigens zag ik dat de TA op 200km/u kan (dacht 180). Helaas was het te druk en kwam ik niet verder dan 180 op de teller op de autobahn.

Vraag; onderweg wilde ik eerder laden dan gepland, maar hoe kun je dan handmatig de accu optimaliseren? Heb alles afgezocht, had het bij stilstand wel eens gevonden maar nu niet meer. Of kan dat niet tijdens het rijden?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 14:16:
Overigens zag ik dat de TA op 200km/u kan (dacht 180). Helaas was het te druk en kwam ik niet verder dan 180 op de teller op de autobahn.

Vraag; onderweg wilde ik eerder laden dan gepland, maar hoe kun je dan handmatig de accu optimaliseren? Heb alles afgezocht, had het bij stilstand wel eens gevonden maar nu niet meer. Of kan dat niet tijdens het rijden?
Accu/batterij tile open of via het 'app menu' accu/batterij 'app' openen. Dan staat daar wel accuoptimaliseren of iets in die trant tussen. Dat kan zeer zeker gewoon als je rijdt.

• RandomNick
Vandaag de bumperprotector die ik al een paar maanden had liggen op de bumper aangebracht. Ik heb bewust even op hogere temperaturen gewacht omdat het aanbrengen dan makkelijker is.

Voor diegenen die het interessant vinden een korte beschrijving.

Merk dat ik gebruikt heb: Luxshield (hier te koop)
Versie: transparant
Instructievideo voor installatie: https://luxshield.de/video#tab-sec1

Aanbrengen in een paar stappen:

1: Bumper goed reinigen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYBcZu5dXOZTBSf3fLmYZ-70iJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmCNooxveI9MMPf68pxWF4o8.jpg?f=fotoalbum_large

2: Ik had nog klei liggen en dus eerst de bumper even gekleid, er kwam nog best wat af, blij dat ik dat even gedaan heb. Daarna gereinigd met de bijgeleverde reiniger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AeC8qzuYBrig_fQg_J3m8DrttU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78zcPFFtO7h6ejINPWFjVnvs.jpg?f=fotoalbum_large

3: Vervolgens je handen insprayen met het bijgeleverde spul, en de beschermer en de bumper ook. Meer is hier beter dan minder dus wees niet te zuinig. Positioneer de beschermer, leg hem vooral goed strak tegen de achterrand (kofferbakrand) aan, anders steekt hij aan voorzijde (bumper) straks te ver uit. Veeg hem nu goed strak met de bijgeleverde tool hiervoor. Eerst het vlakke deel van de bumper vanuit het midden naar buiten en dan het schuine deel stukje voor stukje. Als het niet goed gaat kan je het makkelijk losmaken en weer opnieuw beginnen zolang je alles maar goed nat maakt. Op de foto hieronder is de ene helft al aangedrukt, en de andere helft nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/typrjoz2nQ7JLf8hkx9jtT2nUaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoAlzz1pVg8iqP9XBOPMIyOo.jpg?f=fotoalbum_large

4. En dan zit het er superstrak op. Hele lichte vochtplekjes onder de folie drogen de komende dagen nog verder op. Erg tevreden met het resultaat.
Enne... wat is die blauw toch mooi :-D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02IRjIZvngBxllYNj2UR4q0mW_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXCf24Tmh0oOs9epIxfoOByk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0kjisv_ThIpoi3Gp5cAfRqSbM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ye9WS5nVepAxOKZ3GtLn4yfA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 25-04-2026 15:02 ]

• BBx92

Wat true hierboven zegt.

Hoeft overigens maar 1x per rit heb ik gemerkt. Als accu eenmaal op temp is houdt die hem vast - mits je niet te lang geparkeerd blijft.

Vond dat wel fijn. 1x aanzetten stukje in de rit, daarna kan je stoppen (en laden) wanneer je wilt. Ook als er een accute plaspauze is.

[ Voor 9% gewijzigd door BBx92 op 25-04-2026 16:12 ]

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 15:09
AvantBlack schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:32:
[...]
Die van mij heeft definitieve productieweek 19, maar voor hetzelfde geld wijzigt dit ook nog.
Een definitieve productieweek wijzigt niet meer.

• Surfroy01
BBx92 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:11:
[...]

Wat true hierboven zegt.

Hoeft overigens maar 1x per rit heb ik gemerkt. Als accu eenmaal op temp is houdt die hem vast - mits je niet te lang geparkeerd blijft.

Vond dat wel fijn. 1x aanzetten stukje in de rit, daarna kan je stoppen (en laden) wanneer je wilt. Ook als er een accute plaspauze is.
Dat was mijn vervolg vraag, hoe lang van te voren aanzetten. Maar te lang is denk ik weer energie verspilling. Wel vreemd ik heb een link icoon naar het laden op beginscherm gezet maar daar vind je nergens voor acclimatiseren. Enkel op hoeveel kW het geacclimatiseerd is, zou daar verwachten dat je handmatig kunt acclimatiseren.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 15:09
Surfroy01 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:33:
[...]

Dat was mijn vervolg vraag, hoe lang van te voren aanzetten. Maar te lang is denk ik weer energie verspilling.
Hoe lang hij nodig heeft om tot een bepaalde laadsnelheid te komen, staat keurig aangegeven. Mijn ervaring is dat het max een half uurtje is. Logischer is om de laadstops in de navi aan te houden. Dan heb je nergens omkijken naar.

• Inter18

In de tunnel naar beneden toe kom ik niet over 180, de wagen begint boven 170 af te bouwen om het bij 180 voor gezien te houden.

Qua laden heeft True gelijk, op langere ritten lijkt het zelfs niet nodig
Op lange ritten bij vrieskou kwam ik snelladend tot 191kW, na een afgelegde afstand van ruim 300km. De max van mijn wagen is 200kW.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Flieger schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:01:
[...]

Hoe lang hij nodig heeft om tot een bepaalde laadsnelheid te komen, staat keurig aangegeven. Mijn ervaring is dat het max een half uurtje is. Logischer is om de laadstops in de navi aan te houden. Dan heb je nergens omkijken naar.
In de winter is dat wel anders, ik heb tot 52 (!) minuten gezien. En je moet wel want anders tik je nog geen eens de 100 kW aan met een koude accu in de winter, dat is geen doen met snelladen als je het mij vraagt.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:15:
[...]

In de tunnel naar beneden toe kom ik niet over 180, de wagen begint boven 170 af te bouwen om het bij 180 voor gezien te houden.

Op lange ritten bij vrieskou kwam ik snelladend tot 191kW, na een afgelegde afstand van ruim 300km. De max van mijn wagen is 200kW.
De vraag is dan vooral: was de snellaadstop door de ID7 of door jou ingepland? Zo ja, dan gaat die al voorverwarmen zonder dat je het hoeft in te stellen.

• BBx92
Surfroy01 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:33:
[...]

Dat was mijn vervolg vraag, hoe lang van te voren aanzetten. Maar te lang is denk ik weer energie verspilling. Wel vreemd ik heb een link icoon naar het laden op beginscherm gezet maar daar vind je nergens voor acclimatiseren. Enkel op hoeveel kW het geacclimatiseerd is, zou daar verwachten dat je handmatig kunt acclimatiseren.
- niet op enige feitelijke kennis gebaseerd -
Ik zet hem gewoon aan wanneer ik onder de 70/80% kom. Heb ik daarna namelijk de flexibiliteit om te stoppen en laden waneer ik wil. Ik zou vermoeden dat het niet uitmaakt. Eenmaal op temperatuur houdt hij het vast, zal eerder koelen dan verder opwarmen. Ik zie niet in hoe eerder of later verwarmen meer of minder energie kost.

Je zit op het goede scherm, rechtsonder zit dan voorklimatiseren. Deze verdwijnt als je o.a. op temperatuur bent, aan het AC laden bent of op 100% zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_ueN8dtF17Mj9PDuPr2qFfn_Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIKXfT7o7oMmy6EHXHvogL7w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door BBx92 op 25-04-2026 19:52 ]

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38
Ik heb mijn toekomstige Tourer Pro S in januari besteld bij A&M Group. Ik kreeg hierbij een leverdatum van 25 juni. Na het lezen van de berichten over MY27 hier heb ik met de nodige moeite contact opgenomen met de garage om te kijken of ik dat model nog kon krijgen, eventueel met een uitstel. Ze gingen zien wat ze konden doen, maar het werd gewoon weer 3w stilte. Tot ik gisteren eindelijk nog iemand aan de lijn kreeg die me wist te zeggen dat de wagen klaar stond voor import. Geen MY27 dus. :(

Teleurgesteld in de garage en ga me nog wel eens opjagen aan het feit dat ik geen updates meer ga krijgen, maar hoe dan ook kijk ik uit naar de wagen. Sowieso zal het wel de moeite zijn.

Alvast wel 1 vraagje voor de huidige eigenaars: Ik hoorde van een collega dat zijn gsm wel heel warm werd op de draadloze lader. De ID7 heeft hier ook geen koeling voorzien. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:40
Kiff schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 23:01:
Alvast wel 1 vraagje voor de huidige eigenaars: Ik hoorde van een collega dat zijn gsm wel heel warm werd op de draadloze lader. De ID7 heeft hier ook geen koeling voorzien. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Gewoon kabeltje erin.

• Kiff
Dat was ik wel grondig beu bij mijn huidige wagen :)
Maar so be it.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:40
Kiff schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 23:15:
[...]

Dat was ik wel grondig beu bij mijn huidige wagen :)
Maar so be it.
Maar hoe vaak heb je het nu echt nodig? Ik alleen op ritten van meer dan 3 uur.

• Kiff
mitsumark schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 23:21:
[...]

Maar hoe vaak heb je het nu echt nodig? Ik alleen op ritten van meer dan 3 uur.
Mijn (wat oudere) Oneplus verliest best veel batterij met AA. Dat gecombineerd met kinder-hobbies en vaak meerdere ritten van 30-40min per dag zou het iets interessanter zijn dat ik hem gewoon op de chargepad kan gooien zonder mij zorgen te maken.

Maar ik geef toe, als het via een kabel beter gaat is het geen ramp.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik heb mijn toekomstige Tourer Pro S in januari besteld bij A&M Group. Ik kreeg hierbij een leverdatum van 25 juni. Na het lezen van de berichten over MY27 hier heb ik met de nodige moeite contact opgenomen met de garage om te kijken of ik dat model nog kon krijgen, eventueel met een uitstel. Ze gingen zien wat ze konden doen, maar het werd gewoon weer 3w stilte. Tot ik gisteren eindelijk nog iemand aan de lijn kreeg die me wist te zeggen dat de wagen klaar stond voor import. Geen MY27 dus. :(

Teleurgesteld in de garage en ga me nog wel eens opjagen aan het feit dat ik geen updates meer ga krijgen, maar hoe dan ook kijk ik uit naar de wagen. Sowieso zal het wel de moeite zijn.

Ik zit wel koeling in, maar zeker de combinatie van wireless AA maakt het niet super.
Zie eventueel deze oplossing voor het kabeltje, ik ben er erg tevreden over: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37
Mijn iPhone laadt prima draadloos icm airplay. Ik zou het eerst gewoon proberen.

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
Ja er zit ‘passieve koeling’ in. Dat betekent niets meer dan dat de ondergrond ribbels heeft waardoor er lucht onder de telefoon door kan stromen. In m’n vorige auto zat dat niet en dan werd m’n iPhone echt heel warm. In de ID7 is ‘ie wel eens een beetje warm, maar nooit zo warm als in de vorige auto en zéker niet structureel.

• Surfroy01
BBx92 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 19:48:
[...]
- niet op enige feitelijke kennis gebaseerd -
Ik zet hem gewoon aan wanneer ik onder de 70/80% kom. Heb ik daarna namelijk de flexibiliteit om te stoppen en laden waneer ik wil. Ik zou vermoeden dat het niet uitmaakt. Eenmaal op temperatuur houdt hij het vast, zal eerder koelen dan verder opwarmen. Ik zie niet in hoe eerder of later verwarmen meer of minder energie kost.

Je zit op het goede scherm, rechtsonder zit dan voorklimatiseren. Deze verdwijnt als je o.a. op temperatuur bent, aan het AC laden bent of op 100% zit.

[Afbeelding]
Thanks maar toen ik onderweg keek stond hij op 88kW geacclimatiseerd en ontbrak dat balkje onderin om het handmatig aan te zetten dus op temp. Al ladend kwam hij ook maar tot die 88kW.

Op de heenweg geladen op plek via onboard navigatie en toen zag ik 180kWh piek.

• Surfroy01
Flieger schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:01:
[...]

Ik had 1,5 uur in de file gestaan en moest toiletteren dus dacht combineer dat 🤪

• Surfroy01
Inter18 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:15:
[...]

Wat maf dat de TA op 200 kan dan, nouja ik rijd normaal max 150, was even uitproberen.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

Johnny E

Dôh !!

I-King schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:09:
Mijn iPhone laadt prima draadloos icm airplay. Ik zou het eerst gewoon proberen.
Mijn iPhone 14 Pro laad wireless maar wordt na 1 uur toch echt zo heet dat hij gaat throttelen en alles merkbaar traag wordt. Op den duur word dat zo erg dat CarPlay het niet meer doet.

Specs!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Surfroy01 schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:52:
[...]

Thanks maar toen ik onderweg keek stond hij op 88kW geacclimatiseerd en ontbrak dat balkje onderin om het handmatig aan te zetten dus op temp. Al ladend kwam hij ook maar tot die 88kW.
Wat was de SoC dan, bij de 88 kW? HV-batterij nog lang niet leeg denk ik..

[ Voor 9% gewijzigd door JanHenk op 26-04-2026 09:45 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Surfroy01
JanHenk schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:44:
[...]

Wat was de SoC dan, bij de 88 kW? HV-batterij nog lang niet leeg denk ik..
Uhhhh die zat nog op dacht iets van 60%. Nee denk toch minder want ik moest nog 210km naar huis en de navigatie gaf aan dat ik nog moest laden.

[ Voor 17% gewijzigd door Surfroy01 op 26-04-2026 10:25 ]

• Spekkie99

Valt allemaal wel mee denk ik, het is een hele fijne wagen hoor.

Probeer het eerst maar even met je eigen telefoon, mijn pixel en iphone laden prima, worden idd wat warm ja maar laden gaat goed.

• BBx92
Surfroy01 schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:52:
[...]

Op de heenweg geladen op plek via onboard navigatie en toen zag ik 180kWh piek.
Had je een bestemming in de interne navi? Dan schakelt hij namelijk het knopje uit. Dit omdat hij dat dan zelf gaat plannen. Ik rijd nooit meer op de interne navi, dus zet hem gewoon handmatig aan.

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
Ik heb hier tot op heden geen last van gehad (sinds december). Heb bij mijn vorige auto (ID.4) wel een paar keer 'last' van gehad dat de telefoon ook een melding gaf. Maar daar lag de telefoon ook veel meer ingesloten.

In de vorige auto gebruikte ik altijd een kabel omdat de telefoon niet goed bleef liggen en daardoor niet opladen. Daar heb ik met de ID.7 nog geen last van gehad en in 4 maanden nog geen kabel gebruikt of oververhitting gehad (meerdere lange ritten). Denk dat wel zal vallen ,maar misschien in de zomer wel iets meer last van.

• Surfroy01
BBx92 schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:03:
[...]

Had je een bestemming in de interne navi? Dan schakelt hij namelijk het knopje uit. Dit omdat hij dat dan zelf gaat plannen. Ik rijd nooit meer op de interne navi, dus zet hem gewoon handmatig aan.
Uiteraard had ik een bestemming op de interne navigatie. Maar dat verklaard het, je kan dus niet tussendoor laden met voor klimatiseren van de accu.

• BBx92
Surfroy01 schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:35:
[...]

Uiteraard had ik een bestemming op de interne navigatie. Maar dat verklaard het, je kan dus niet tussendoor laden met voor klimatiseren van de accu.
Nog een reden om de interne navi niet te gebruiken ;) Via waze/maps/abrp met android auto/apple carplay werkt dat wel.

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 15:45
Surfroy01 schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:35:
[...]

Zeker kan dat wel.
Als de voorverwarming van de accu nog niet gestart is kun je dez starten. Mocht je eerder willen stoppen dan de interne navigatie aangeeft (qua laadstop) dan zul je of de route moeten aanpassen zodat de auto weet waar je gaat laden of de verwarming van de accu starten

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:19
Wij hebben sinds kort een gezinsuitbreiding, waardoor er nu drie kids op de achterbank plaats mogen nemen; een 0-jarige in een maxi-cosi en twee kids van 3,5 en 6, die beiden 100+cm zijn en daarom in de gordel kunnen. Na veel te lang zoeken en echt een tiental verschillende stoelen fysiek te proberen zijn wij uitgekomen op de volgende oplossing: Een Maxi-Cosi Pebble Pro 2 met base in de Isofix (hadden we nog van de vorige twee keer) en 2x de Britax-Römer Adventure Plus 2 (in feite een Kidfix Pro M maar dan zónder die irritante Isofix punten die alleen maar in de weg zitten in dit geval).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfRDMSSuZC2qx_YYT5A548jcrYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqRV4fRvr5HlTBi36B331Lcf.jpg?f=fotoalbum_large

Net zoals anderen in dit topic kwamen we er redelijk snel achter dat Isofix voor drie kinderen fysiek niet uitkan; door de 2 'limousine' stoelen achter is er in het midden niet genoeg ruimte voor een derde stoel als die andere twee in de Isofix zitten. We wilden de Maxi-Cosi voor de baby wel in de Isofix, zodat we deze makkelijk uit de base konden halen. In eerste instantie hadden we gekozen voor de Maxi-Cosi rodifix Pro2, omdat dat een luxe en smalle stoel is die we ook mooi vonden. Alleen steken bij deze stoel de Isofix punten naar buiten toe, waardoor ze precies over de clips van de gordels heen zitten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQDxPXh2F0QHhJiPtm_UbOjg_wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gp5hiJ8PAthHLBtWhO1cTkK.jpg?f=fotoalbum_large

Dus die stoelen hebben we weer terug moeten sturen. Beetje zonde, je vraagt je toch af waarom dit zo raar vormgegeven is. Sowieso is het bijna onmogelijk om stoelen te vinden zonder Isofix. Vind dat toch een rare ontwikkeling, op deze manier hebben wij dus nu bewust afscheid moeten nemen van Maxi-Cosi.

Wat ook onhandig is, is dat door de limousine stoelen de kinderstoelen scheef staan. Dit hebben we nu opgelost met handdoeken eronder. Idealiter zet ik er schuim onder om de boel uit te lijnen. Tot nu toe heb ik nog nergens een bedrijf gezien die dat maakt, dus ik denk dat ik dit zelf moet gaan maken, tenzij iemand hier nog een idee heeft?

ID.7 Tourer Pro S LE interieur/exterieur+ trekhaak 19" Bergen

• Inter18
True schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:22:
[...]

De vraag is dan vooral: was de snellaadstop door de ID7 of door jou ingepland? Zo ja, dan gaat die al voorverwarmen zonder dat je het hoeft in te stellen.
Dat is een goede idd, had ik niet vermeld. We reden op Maps. De VW Nav leek hele vreemde routes voor te schotelen, die hebben we uit gezet. Dus laadstops niet gepland, maar wel lang doorgereden met 120+ km/u.

• Inter18

Ik heb gisteren eens getest met hoesje en zonder hoesje. Zonder glijdt mijn telefoon sneller van het laadpad, waardoor laden stopt of aan/uit, aan/uit gaat omdat hij net naast het juiste gebied ligt.
Dan wordt de telefoon wel warm tot heet worden

Situatie met Android Auto actief en de telefoon in zijn hoes, linksboven op het laadpad:
Rechtsboven in het scherm verschijnt het snellaad icoon.
Na 30minuten was de telefoon inderdaad wat warmer geworden maar niet zo warm als hij wordt bij draadloos laden of bekabeld snelladen thuis.
In de vorige wagen werd dezelfde telefoon heet bij draadloos laden, zo heet dat android auto het na dezelfde 30min voor gezien hield.

Al met al werkt het voor mij prima

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 13:57

Lancer

What the......

Inter18 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:59:
[...]

Ik heb gisteren eens getest met hoesje en zonder hoesje. Zonder glijdt mijn telefoon sneller van het laadpad, waardoor laden stopt of aan/uit, aan/uit gaat omdat hij net naast het juiste gebied ligt.
Dan wordt de telefoon wel warm tot heet worden

Situatie met Android Auto actief en de telefoon in zijn hoes, linksboven op het laadpad:
Rechtsboven in het scherm verschijnt het snellaad icoon.
Na 30minuten was de telefoon inderdaad wat warmer geworden maar niet zo warm als hij wordt bij draadloos laden of bekabeld snelladen thuis.
In de vorige wagen werd dezelfde telefoon heet bij draadloos laden, zo heet dat android auto het na dezelfde 30min voor gezien hield.

Al met al werkt het voor mij prima
Sinds ik er een bracket in heb gezet waarbij de telefoon op dezelfde plaats blijft, wordt hij helemaal niet zo heet.

Zonder bracket met de telefoon verder naar onder, of naar links of rechts wordt hij veel warmer.

Overigens is de koeling volgens mij niet helemaal passief. Aan de onderkant van de "banen" van het laadpad is de rubbermat open en aan de voorkant zorgen de banen dat er ook ruimte overblijft.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• RandomNick
BBx92 schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:03:
[...]

Ik rijd ook altijd met de interne navigatie en kon laatst gewoon de voorverwarming handmatig starten.

• MacPoedel
RandomNick schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:49:
[...]

Ik rijd ook altijd met de interne navigatie en kon laatst gewoon de voorverwarming handmatig starten.
Maar had de navigatie een laadstop ingepland?

Ik kan het donderdag pas controleren, dan staat ophalen ingepland, als de nummerplaat vandaag of morgen door de staking van Bpost geraakt.

• MacPoedel
Lancer schreef op zondag 12 april 2026 @ 17:58:

Hier is overigens ook de STL voor de bracket voor de iPhone 16 Pro, zodat deze niet gaat schuiven over de laadplaat: https://www.tinkercad.com/things/eu9LvEKumA0-id7-iphone-16-pro-bracket?sharecode=IumLWMivK-f0jxun4qkvr7VoY_070tEpwGwrKQCP6iY
Met de levering van mijn auto in het vooruitzicht, en omdat het hier nu ging over het draadloos laden, heb ik van die bracket een versie gemaakt voor de Pixel 9:
https://www.tinkercad.com...u160UwgKzmJ387a-CtrA4mWa0
Die is 3 mm langer dan je iPhone. Breedte heb ik niet aangepast omdat dat minder dan 1 mm verschilt en nog binnen hetzelfde gat zou moeten passen. Let wel, ik heb al 10 jaar niet meer aan 3D ontwerp gedaan dus geen garanties. Als ik het zelf geprint heb, laat ik nog wat weten :).

Kreeg jij je iPhone zonder hoesje er in? De afmetingen lijken maar net goed voor een iPhone 16 Pro. Nu ik er over nadenk, ga ik het gat nog wat groter moeten maken voor mijn hoesje en dan moet het geheel ook breder. Ik denk eigenlijk niet dat mijn telefoon hard gaat schuiven omdat hoesje niet zo glad is als de telefoon zelf, maar dan heb ik weer wat te doen in Fablab komende zaterdag.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bYzlbNAiM8L9sD8z3fcWH_MgaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BgcU4fxk75aWXZjowg5ySzL.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds vandaag een extra Kings Red Pro S in het Rotterdamse.

• RandomNick
MacPoedel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:58:
[...]

Maar had de navigatie een laadstop ingepland?

Ik kan het donderdag pas controleren, dan staat ophalen ingepland, als de nummerplaat vandaag of morgen door de staking van Bpost geraakt.
Nee. Het is één van de twee:
- of de navigatie heeft een laadstop ingepland en gaat zelf voorverwarmen
- of je hebt een andere bestemming en dan kan je zelf met de knop het voorverwarmen starten.

En om het nog ingewikkelder te maken: ik navigeerde naar een Fastned-lader toe (als bestemming) en dat is dus niet hetzelfde als een laadstop voor het navigatiesysteem, maar gewoon een bestemming (ik had de lader vanuit Maps gedeeld naar de VW Navi).

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:21
raised schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:58:
Wij hebben sinds kort een gezinsuitbreiding, waardoor er nu drie kids op de achterbank plaats mogen nemen; een 0-jarige in een maxi-cosi en twee kids van 3,5 en 6, die beiden 100+cm zijn en daarom in de gordel kunnen. Na veel te lang zoeken en echt een tiental verschillende stoelen fysiek te proberen zijn wij uitgekomen op de volgende oplossing: Een Maxi-Cosi Pebble Pro 2 met base in de Isofix (hadden we nog van de vorige twee keer) en 2x de Britax-Römer Adventure Plus 2 (in feite een Kidfix Pro M maar dan zónder die irritante Isofix punten die alleen maar in de weg zitten in dit geval).

[Afbeelding]

Net zoals anderen in dit topic kwamen we er redelijk snel achter dat Isofix voor drie kinderen fysiek niet uitkan; door de 2 'limousine' stoelen achter is er in het midden niet genoeg ruimte voor een derde stoel als die andere twee in de Isofix zitten. We wilden de Maxi-Cosi voor de baby wel in de Isofix, zodat we deze makkelijk uit de base konden halen. In eerste instantie hadden we gekozen voor de Maxi-Cosi rodifix Pro2, omdat dat een luxe en smalle stoel is die we ook mooi vonden. Alleen steken bij deze stoel de Isofix punten naar buiten toe, waardoor ze precies over de clips van de gordels heen zitten...

[Afbeelding]

Dus die stoelen hebben we weer terug moeten sturen. Beetje zonde, je vraagt je toch af waarom dit zo raar vormgegeven is. Sowieso is het bijna onmogelijk om stoelen te vinden zonder Isofix. Vind dat toch een rare ontwikkeling, op deze manier hebben wij dus nu bewust afscheid moeten nemen van Maxi-Cosi.

Wat ook onhandig is, is dat door de limousine stoelen de kinderstoelen scheef staan. Dit hebben we nu opgelost met handdoeken eronder. Idealiter zet ik er schuim onder om de boel uit te lijnen. Tot nu toe heb ik nog nergens een bedrijf gezien die dat maakt, dus ik denk dat ik dit zelf moet gaan maken, tenzij iemand hier nog een idee heeft?
Wij hebben ook 3 kids, maar zodra het kon de middelste (oudste) op een zitverhoger in het midden geplaatst. Dan heb je in een keer veel meer mogelijkheden. En wettelijk mag dat ook. Maar misschien heb je een reden omdat niet te doen?

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:19
Dat hebben we inderdaad ook geprobeerd met de Maxi-Cosi rodifix. Opzich paste dat ook en dan kunnen beide stoelen zelfs gewoon in de isofix. Alleen, doordat je te maken hebt met limousine stoelen (en mogelijk hoe onhandig onze zitverhoger is) zaten de clips van de gordels nog steeds niet helemaal handig, dus ik zat bij het testen steeds de zitverhoger te verschuiven om de gordels in te clippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgmdNYG8FpZFKkkyL8tjW6QHedE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Io5ZpMOs2lLINBghB9s5ftfy.jpg?f=fotoalbum_large

Maargoed, misschien nog wel belangrijker: We maken nogal vaak lange ritten met de dochters, inclusief veel avondritten, dus we wilden dat ze alledrie ook wel comfort hebben om in slaap te vallen, waardoor we volwaardige kinderstoelen wilden, zodat ze ook aan de zijkant padding/ondersteuning hebben en daar met hun hoofd tegen kunnen liggen.

Overigens - juist omdat die Britax-Römer stoelen geen Isofix hebben, zijn we nu uiteindelijk zo ongeveer goedkoper uit met 2 van die stoelen dan met 1 rodifix. Koopman meets dominee, zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door raised op 28-04-2026 22:55 ]

ID.7 Tourer Pro S LE interieur/exterieur+ trekhaak 19" Bergen

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1