Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 21:01
Nog een vraagje. De auto zoals ik die nu in bestelling heb staan is zonder het black edition pakket. Dat zou het volgende inhouden:
Black Edition Pakket
  • Modelaanduiding 'ID.7' in zwart op achterklep
  • Naafdop
  • Velgen 'Bergen', 19 inch lichtmetaal, in zwart
  • Zijruiten achter en achterruit getint
De dealer verzekerde mij dat mijn nu bestelde auto ook getinte ruiten heeft. Dus is het verschil alleen de naafdop, de velgen die je kiest en de zwarte modelaanduiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34
DaMenaz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:05:
Ik haalde vandaag op het stukje A28 tussen Zwolle en Nunspeet maar liefst 4 trailers vol ID.7’s in! De laatste nam de afslag Nunspeet. Viel me op dat een groot aantal ‘gewoon’ op die zwarte 19” stond die slecht leverbaar zou zijn.
Ik krijg 'm ergens in de komende 2 weken. Had ook contact opgenomen met de dealer. Ze hadden idd een lijst gekregen met auto's waar de zwarte velgen niet op geleverd zouden gaan worden. Mijn auto wordt volgens de dealer wél met zwarte velgen uitgeleverd. Nog even geduld hebben dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:17:
Nog een vraagje. De auto zoals ik die nu in bestelling heb staan is zonder het black edition pakket. Dat zou het volgende inhouden:

[...]

De dealer verzekerde mij dat mijn nu bestelde auto ook getinte ruiten heeft. Dus is het verschil alleen de naafdop, de velgen die je kiest en de zwarte modelaanduiding?
Heb je dan geen Limited Edition, maar een Business? Want op de LE is Black pack standaard?

De dakboog is zonder black pack ook zilvergrijs.

skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:24
DaMenaz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:05:
Ik haalde vandaag op het stukje A28 tussen Zwolle en Nunspeet maar liefst 4 trailers vol ID.7’s in! De laatste nam de afslag Nunspeet. Viel me op dat een groot aantal ‘gewoon’ op die zwarte 19” stond die slecht leverbaar zou zijn.
De onderdelen voor de auto's die nu op de trailers staan zijn al veel eerder besteld. De leverproblemen van de zwarte 19" betreft bouwen vanaf de afgelopen 2 à 3 weken.
DaMenaz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:11:
Het valt me op dat sinds een paar weken, de systemen niet meer op tilt gaan bij Amersfoort/Soest.

Benieuwd of de oorzaak is weggenomen in de omgeving of het gevolg in de auto.
Toevallig bedacht ik me dit vandaag ook! De storingsmeldingen zijn inderdaad helemaal verdwenen bij de afrit 6 tussen Utrecht en Amersfoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:59
sn0x0r schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:17:

[...]

Getinte ruiten zijn onderdeel van een ander pakket. Weet even niet welke. Zie prijslijst.
Bij de Tourer worden de doorlopende lijsten naar de achterkant ook uitgevoerd in zwart met black edition, anders zijn ze zilvergrijs.

[ Voor 0% gewijzigd door RandomNick op 07-10-2025 07:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
JanHenk schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:36:
[...]

Heb je dan geen Limited Edition, maar een Business? Want op de LE is Black pack standaard?

De dakboog is zonder black pack ook zilvergrijs.
Ik heb wel een limited edition, maar de reden dat ik ernaar vraag is omdat ik het volgende zag in de configurator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmKy5_70VDSwt1j7w0f8FTyL4JM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pII3nNxRrbRGx1WgMo7OXxAU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CkTx01oWiH8qlF7n5cKDI8bxFg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LwCoNZ07mD3LFIIoD8JVKcIy.png?f=fotoalbum_tile
Zodra je de standaard velgen (hudson's zonder 4-seizoenbanden) in de configurator laat staan komt het 'black edition pakket' nergens tevoorschijn. De auto in het voorbeeld heeft overigens wel het ID.7 logo in het zwart, de raamstijlen zijn eveneens zwart. Zodra je de andere hudson's aanklikt komt het black edition pakket 2x tevoorschijn in de configurator, maar visueel zie ik niets aan de auto veranderen.

Het lijkt erop dat wat zegt klopt, dat het black edition pakket standaard is, maar dat zie ik niet per se ergens terug komen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
sn0x0r schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:31:
[...]

Ik heb wel een limited edition, maar de reden dat ik ernaar vraag is omdat ik het volgende zag in de configurator:
[Afbeelding][Afbeelding]
Zodra je de standaard velgen (hudson's zonder 4-seizoenbanden) in de configurator laat staan komt het 'black edition pakket' nergens tevoorschijn. De auto in het voorbeeld heeft overigens wel het ID.7 logo in het zwart, de raamstijlen zijn eveneens zwart. Zodra je de andere hudson's aanklikt komt het black edition pakket 2x tevoorschijn in de configurator, maar visueel zie ik niets aan de auto veranderen.

Het lijkt erop dat wat zegt klopt, dat het black edition pakket standaard is, maar dat zie ik niet per se ergens terug komen dan. :)
Jawel, onder tab 'Opties' staat het Black Edition pakket vermeld.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Bij mij gaat de welkom verlichting niet meer aan als ik naar de auto loop. Instelling staat nog aan en heeft het altijd goed gedaan, ook gaat de auto nog prima open met de handgrepen (heb automatisch openen uit staan). Zou de batterij leeg kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
LuPo schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:18:
[...]

Jawel, onder tab 'Opties' staat het Black Edition pakket vermeld.
Oke, dat was mij nog niet opgevallen. Anyway, net even met de dealer gebeld, maar die bevestigde inderdaad wat eerder al gezegd was. Op de Limited Editions is het black edition pakket standaard. (Dit is uit de prijslijst van 16 september 2025).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VWLYnUS1yDuG02UPZn-IH44QrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Bl3EIt8Dn8Toe4SWjd1KylL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@sn0x0r Ja, daarom. En je kan wel andere velgen nemen, maar black edition blijft, bij de LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08-10 16:53
I-King schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:30:
@resusaapje je binnenband is lekgeraakt, als ik 't goed begrijp? Is dat niet thuis op te lossen dan? Of had je lease?
Binnenband? Er is geen binnenband bij autobanden :) . Maar een lelijke situatie dat. En tegenwoordig zijn er vrijwel geen reservewielen meer dus daar kun je ook weinig mee. En de gebruikte maten e.d. zijn zo uiteenlopend tegenwoordig viel me op dat, zelfs toen ik met mijn vorige auto een lekke band had (Passat CC) en bij de dichtstbijzijnde autogarage aanklopte dat ze geen passende velg hadden om even op mijn auto te leggen. En was verder een best courante maat.

Een kapotte band doe je verder weinig aan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34
@SlushyCarpet Ik dacht ook van niet, maar ik had gegoogled op Airstop, maar niet goed gekeken, dat ging over een bandje voor een wielrenfiets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
AartJW schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:36:
Bij mij gaat de welkom verlichting niet meer aan als ik naar de auto loop. Instelling staat nog aan en heeft het altijd goed gedaan, ook gaat de auto nog prima open met de handgrepen (heb automatisch openen uit staan). Zou de batterij leeg kunnen zijn?
Is bij mij ook het geval, maar niet altijd.
De ene keer blijven de lichten allemaal uit, de andere keer gaat alles aan…
Enige lijn die ik er in lijk te kunnen trekken is dat het vooral niet gebeurd als hij thuis op de oprit staat.

Ook merk ik dat de achterlichten soms een fractie van een seconde (1/10?) eens oplichten zonder dat er een actie gebeurd, sleutel ligt ook gewoon in de sleutelbak binnen dan.

Vreemd allemaal :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Leuk dat de Volkswagen API de HV batterij temperatuur doorgeeft, zo kan ik die in Home Assistant zien.

Viel mij op dat, na 29 kWh laden tot 60% op 11 kW, de batterij 5 graden was opgewarmd. Dat had ik niet verwacht om eerlijk te zijn, leuk om te weten. Nu kan je handmatig of automatisch pre conditioneren natuurlijk, maar het heeft dus wel degelijk zin om 'zo laat mogelijk voor gepland vertrek' op te laden.

Gelukkig doet evcc dat automatisch voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-10 08:13
Vandaag de auto maar eens van binnen schoon gemaakt. Na 4,000km in 3 weken was ie wat vuil. Hoe doen jullie dat met de HUD? is dat erg kwetsbaar om bv een doek of stofzuiger (met zachte borstel) er langs te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 13:23

Adjo

my first vectrex...

Weet iemand welke alarmklasse er op de ID.7 zit? Dit ivm sluiten autoverzekering.

[ Voor 4% gewijzigd door Adjo op 07-10-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10 20:43
stanny schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Ook merk ik dat de achterlichten soms een fractie van een seconde (1/10?) eens oplichten zonder dat er een actie gebeurd, sleutel ligt ook gewoon in de sleutelbak binnen dan.

Vreemd allemaal :?
Gebeurt het toevallig alleen als je aan het laden bent? Onze Leon e-Hybrid gaan de achterlichten tijdens het laden even branden als er een bepaald laadpercentage is bereikt (bij 50% bijvoorbeeld).

Heb het bij de VW nog niet gezien.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Surfroy01 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:41:
Vandaag de auto maar eens van binnen schoon gemaakt. Na 4,000km in 3 weken was ie wat vuil. Hoe doen jullie dat met de HUD? is dat erg kwetsbaar om bv een doek of stofzuiger (met zachte borstel) er langs te halen?
Heb ik ruim 4 jaar lang niets aan gedaan om eerlijk te zijn. Ik zou zelf geen frictie erop toepassen. Het bestaat uit wat lenzen, spiegels etc. waar je zelf nooit aan zit. Er zit hooguit wat stof op, wat je zo weg kan blazen. Hooguit met een zachte schone en droge microvezel doek. Meer zou ik er zelf niet aan doen qua schoonmaak.

Binnenkant van je ruit kun je wel gewoon schoonmaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een zachte doek en vochtige schoonmaakdoekjes heb ik beide al eens gebruik en voor mij hebben ze goed gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
DaMenaz schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

Gebeurt het toevallig alleen als je aan het laden bent? Onze Leon e-Hybrid gaan de achterlichten tijdens het laden even branden als er een bepaald laadpercentage is bereikt (bij 50% bijvoorbeeld).

Heb het bij de VW nog niet gezien.
Neen, zonder laden ook. En ze gaan niet echt branden, het is echt gewoon een flikkering van een fractie van een seconde.
Gebeurt ook niet elke minuut, dus lastig te filmen :)
Maar ik ga er wel eens een camera opzetten en aan de dealer doorgeven, als het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 09-10 16:11
Met de kerst gaan we op wintersport, dus ben nu aan het kijken naar sneeuwkettingen. Aangezien ik deze zeer waarschijnlijk niet ga gebruiken (icm winterbanden), wil ik hier niet 400+ euro aan uitgeven (zoals https://www.sneeuwketting...ibute_pa_velgmaat-inch=19. Heeft er iemand ervaring of advies voor een goedkoper alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Mr.Vulcano Op de prijslijst staan ze niet als accessoire, misschien eens bij de dealer informeren of er originele sneeuwkettingen te krijgen zijn?

Volgens de handleiding: mogen 'klassieke' sneeuwkettingen alleen op de 19" wielen (255/45 R19). Daarnaast mogen ze schakels hebben van maximaal 9mm, in verband met de beschikbare ruimte in de wielkast achter het wiel. Het formaat van de schakels is vaak het probleem bij sneeuwkettingen in dergelijke relatief grote maten. Ze zijn er wel, maar dan kijk je ook al tegen 200 euro+ (Ottinger / Konig) aan.

Zelfde eisen als bij de Enyaq. Ik had bij mijn Enyaq een set originele kettingen (Pewag fabrikant) van de lijst van accessoires. Voor een paar tientjes... Maar wat had ik daar een spijt van. Vreselijke dingen, kreeg ze er bij een proef-passing écht niet om. Daarnaast hingen de 9mm schakels constant in het profiel van de band. Eén grote ergernis. En als ik ze echt nodig had gehad, had ik denk ik een probleem gehad....

Ik heb mezelf voorgenomen om voortaan gewoon loopvlakkettingen te kopen of huren, mocht het nodig zijn. Maar ik kijk het komende winter eerst even aan met het weer. ;)

Misschien is zo'n sneeuwsok nog iets, dat kost ook weinig, zal ook wel niets zijn, maar dan heb je in ieder geval íets... Laat maar, voldoet niet als het verplicht is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mr.Vulcano schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:58:
Met de kerst gaan we op wintersport, dus ben nu aan het kijken naar sneeuwkettingen. Aangezien ik deze zeer waarschijnlijk niet ga gebruiken (icm winterbanden), wil ik hier niet 400+ euro aan uitgeven (zoals https://www.sneeuwketting...ibute_pa_velgmaat-inch=19. Heeft er iemand ervaring of advies voor een goedkoper alternatief?
Check ook even die YT video van iemand die met een ID.7 een ijs/sneeuwheuveltje op wil in de Alpen/Z-Duitsland/Scandinavië (ik heb het zo even niet scherp) en niet omhoog komt met de achterwielaandrijving.
Kan gebaseerd op je accommodatie in de wintersport wel noodzakelijk zijn om die laatste 100m (of enkele kilometers) er toch sneeuwkettingen om te leggen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Voordeligste en nette optie die voldoet aan de eisen (max. 9mm, goede maat, maar ook voldoet voor het flinke leeggewicht van de ID.7), is bijv. de KÖNIG XG Cross 248. Niet al te duur, wel traditionele bevestiging.

Misschien dat ik deze ook wel bestel. Kans dat ik hem nodig heb is vrijwel nihil :P

Vergeet niet om ze op de achterwielen te leggen :+

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 07-10-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08-10 10:52
sn0x0r schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:11:
Zijn er hier geen mensen die overwegen er zelf andere velgen onder te zetten? Ik vind de andere velgen die beschikbaar zijn bij Volkswagen niet mooi namelijk. Ik had het er al even met de dealer over en die vind het dus geen probleem dat ik er zelf andere velgen onder zet. Sterker nog, hij krijgt 4 gloednieuwe velgen terug na 4 jaar. Het enige dat ik bij het uitzoeken wil is dat de velgen wel de naafdoppen van VW erop krijgen, dat vind ik in het geheel der dingen er gewoon net iets mooier uitzien. :)
Mijn LM bood dit aan, ik ben dus nu op zoek naar mooie 19 of 20" zwarte velgjes die net even anders zijn dan de OEM-velgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
Ik had een vergelijkbaar probleem in Italië met mijn ID.3 in februari '24. Ook een wat steilere helling om bij het appartement te komen Er lag zo'n 20cm sneeuw op het weggetje. Achterwielaandrijving trok het niet. Ook niet met een flinke aanloop vanaf de weg. Sneeuwkettingen ondergelegd (de goedkoopste die ik kon vinden). Die begonnen ook te slippen en door de te hoge snelheid zijn ze aan beide kanten gebroken. |:( Wel bovengekomen ondanks de breuk in de ketting.

[ Voor 3% gewijzigd door Ironis op 07-10-2025 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 09-10 16:11
JanHenk schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:36:
Voordeligste en nette optie die voldoet aan de eisen (max. 9mm, goede maat, maar ook voldoet voor het flinke leeggewicht van de ID.7), is bijv. de KÖNIG XG Cross 248. Niet al te duur, wel traditionele bevestiging.

Misschien dat ik deze ook wel bestel. Kans dat ik hem nodig heb is vrijwel nihil :P

Dat is inderdaad een prima prijs, dus gelijk maar gekocht.

De video belooft inderdaad niet veel goeds :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 07-10 17:31

bonyuri

Investigator!

marcelmg2 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:43:
Pfff. Vanochtend fietsdrager op trekhaak. Met volle accu geeft ie een bereik van 340. Nog geen km gereden en al 160 km kwijt. Ik denk: hij calibreert wel... maar nee. Verbruik is 26/27kw bij 110km/h. Ok het regende een deel. 11c. Valt nog tegen. Zegt m'n vrouw: dan zal die ook wel niet snelladen. Kom inderdaad nu aan max 135. Terwijl hij aangaf 174 te kunnen. Nou, zo de 2e stint. Eens kijken wat die oplevert.
Ik had 4 oktober ook 25/26 kWh/100.
Kwam door de storm die op dat moment langskwam. Vandaag gewoon weer 16,5kwh, terwijl we nu met 4 mensen in de auto zaten.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:35

Lancer

What the......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2Zsj3hQHbRlhpP8rKQaXrcjgoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBXgXTZfNP74vg3Kykare2BC.jpg?f=fotoalbum_large

Gloeiende, gloeiende, …. zul je net zien op je nieuwe auto. De allereerste steenslag en dan ook meteen raak.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Lancer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:35:
[Afbeelding]

Gloeiende, gloeiende, …. zul je net zien op je nieuwe auto. De allereerste steenslag en dan ook meteen raak.
Tjemig, als je het 1000 keer probeert lukt zoiets niet. Een lot uit de loterij. Welke camera is dit?
Succes met het herstelgedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
[Afbeelding]

Goed gemikt. Dat dan weer wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

Het valt me op dat sinds een paar weken, de systemen niet meer op tilt gaan bij Amersfoort/Soest.

En bij afslag A2 Vinkeveen ook geen uitvallende systemen meer. 👌

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

RandomNick schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:51:
[...]

Tjemig, als je het 1000 keer probeert lukt zoiets niet. Een lot uit de loterij. Welke camera is dit?
Succes met het herstelgedoe.
Voorkant. Volgens mij kan ik er zo bij om te vervangen (1 paneel loshalen), maar de dealer zegt initieel niet voor 12 december tijd te hebben. Verkoper gaat eens zien of er wat te regelen valt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Lancer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:04:
[...]

Voorkant. Volgens mij kan ik er zo bij om te vervangen (1 paneel loshalen), maar de dealer zegt initieel niet voor 12 december tijd te hebben. Verkoper gaat eens zien of er wat te regelen valt.
Ik neem aan dat het bepaalde rijhulpsystemen nu raakt qua functionaliteit, of is het alleen de camera voor de 360gr view vooraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:29
[...]

Nu je het zegt, ik heb daar afgelopen weken ook een aantal keer langs mogen/moeten rijden en idd geen uitvallende systemen gehad. Sws geen uitvallende systemen gehad sinds ik de mijne een maand terug op heb mogen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeen
  • Laatst online: 08:29
[Afbeelding]

Nu is het nog hopen dat ze dan meteen die camera vervangen voor een HD versie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

RandomNick schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Ik neem aan dat het bepaalde rijhulpsystemen nu raakt qua functionaliteit, of is het alleen de camera voor de 360gr view vooraan?
Rijhulp systemen deden het nog gewoon. Overigens werkt de camera nog, er zitten alleen twee lijnen over het beeld. Rijden in een flinke regenbui zal nu ws het einde van de camera betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Lancer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:32:
[...]

Rijhulp systemen deden het nog gewoon. Overigens werkt de camera nog, er zitten alleen twee lijnen over het beeld. Rijden in een flinke regenbui zal nu ws het einde van de camera betekenen.
Misschien een beetje HPX2®-hars van Carglass erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 12:56
Mr.Vulcano schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:58:
Ik heb zelf paar jaar terug deze aangeschaft voor de ID.4. Helaas toen ook nog moeten gebruiken vanwege uitzonderlijke sneeuwval en een appartement op 1000 meter hoogte :). Afgezien van wat roest werken ze nog steeds >:)

Geen idee of ze aan de juiste keurmerken voldoen voor Oostenrijk maar goedkoper ga je ze niet vinden.

https://www.grip500.nl/sn...ketting%2Fsno-pro%2Fmatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-10 08:13
Lancer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:32:
[...]

Stevig stuk plakband erover als tijdelijke fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het resterende accupercentage op het 'standaard' scherm van het navigatiesysteem te tonen? Volgens de handleiding is dit mogelijk bij de instellingen, maar ik zie de instelling helemaal niet staan... Ik weet dat je het kan zien door een paar keer aan de rechterkant te drukken, maar wil het graag prominent in beeld hebben :)

Goede tips voor de sneeuwketting overigens. Kwam met m'n 4WD Volvo op winterbanden overal wel naar boven zonder sneeuwkettingen, met de RWD ID7 op allseasons verwacht ik wat meer moeilijkheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis

Ik heb deze nog niet kunnen vinden in de juiste maat.. 255/45 R19. Of ben ik scheel.. :?

Edit: Ik zie op de site van König dat deze wel past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFZFr09oRdnlBEukHzAbDkmVIQY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c3YfBYwCk24T0po01gAIrXEC.png?f=user_large
Voor de 20"-velgen heb je de Cross 249 nodig, trouwens

[ Voor 17% gewijzigd door Ironis op 08-10-2025 10:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:57:
Auto wilde niet starten vanochtend: 'Elektrosysteem werkt niet correct. Auto veilig stoppen!'
Auto wordt straks naar de dealer gesleept vanwege foutcode P0AA5 - Negatieve contactor Hybrid/EV-accu circuit vast in geopende stand.

Ik wilde graag zo snel mogelijk een afspraak voor de SOS storingsmelding, maar dit had niet gehoeven. :+
Na exact 4 weken bij de dealer (!) heb ik de ID.7 terug.
Ze hebben de hoogvoltage schakelkast vervangen op advies van Volkswagen (en na goedkeuring voor werkzaamheden door de importeur natuurlijk).
Ik blijf het bijster sneu vinden dat ik een auto van 11 maanden oud inmiddels 4,5 week heb moeten missen door VW hun eigen toedoen:
  • Twee of drie dagen door een defecte spiegelcamera - vervangen à €900 ex. btw.
  • Vier weken door de 'Elektrosysteem werkt niet correct' en het vervangen van de hoogvoltage schakelkast.
Ik heb nog nooit zo lang een auto niet kunnen rijden als de ID.7. Maar nog steeds, als ik 'm tegen een boom parkeer bel ik direct de dealer voor dezelfde auto :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

True schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

Na exact 4 weken bij de dealer (!) heb ik de ID.7 terug.
Ze hebben de hoogvoltage schakelkast vervangen op advies van Volkswagen (en na goedkeuring voor werkzaamheden door de importeur natuurlijk).
Ik blijf het bijster sneu vinden dat ik een auto van 11 maanden oud inmiddels 4,5 week heb moeten missen door VW hun eigen toedoen:
  • Twee of drie dagen door een defecte spiegelcamera - vervangen à €900 ex. btw.
  • Vier weken door de 'Elektrosysteem werkt niet correct' en het vervangen van de hoogvoltage schakelkast.
Ik heb nog nooit zo lang een auto niet kunnen rijden als de ID.7. Maar nog steeds, als ik 'm tegen een boom parkeer bel ik direct de dealer voor dezelfde auto :P .
Fijn dat je de auto terug hebt. Hopelijk zijn de problemen nu voorbij.

Die camera's zijn idd duur. Krijg net de opgaat voor de camera aan de voorkant; tussen de €800 en €900 waarbij de camera zelf maar €300 kost. De rest is afstellen en bumper (de-)montage. En natuurlijk; "dit onderdeel is op dit moment niet leverbaar". Voelt wel een beetje zuur zo, zeker omdat ik nog steeds de overtuiging heb dat ik het ding binnen 30 minuten kan vervangen. Dat stukje uitlijning krijg ik zelf dan weer niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ironis schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Ik heb deze nog niet kunnen vinden in de juiste maat.. 255/45 R19. Of ben ik scheel.. :?

Edit: Ik zie op de site van König dat deze wel past:
[Afbeelding]
Voor de 20"-velgen heb je de Cross 249 nodig, trouwens
Ja die maat kun je alleen vinden op de site van Konig zelf. Blijkbaar hebben ze (bij Konig) die pas recent goedgekeurd voor “onze” maat en zijn alle configurators en dergelijke van derden-webshops nog niet bijgewerkt.

Volgens Volkswagen (instructieboekje) mag je de kettingen overigens niet op 20” monteren, maar alleen op 19”. Geen idee waarom, viel me ook op bij de Enyaq…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:20
Lancer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

Die camera's zijn idd duur. Krijg net de opgaat voor de camera aan de voorkant; tussen de €800 en €900 waarbij de camera zelf maar €300 kost. De rest is afstellen en bumper (de-)montage. En natuurlijk; "dit onderdeel is op dit moment niet leverbaar". Voelt wel een beetje zuur zo, zeker omdat ik nog steeds de overtuiging heb dat ik het ding binnen 30 minuten kan vervangen. Dat stukje uitlijning krijg ik zelf dan weer niet voor elkaar.
Dit is nou exact de reden waarom je in de media hoort en leest dat premies voor verzekeringen door het dak gaan. Koplampunits van 3.000 - 6.000 euro per stuk, dit soort geintjes van 800 euro voor een camera en allerhande sensoren overal.

Waar je eerder met 500-1000 euro spuitwerk klaar was bij een eenvoudige aanrijding kost dit nu een veelvoud. Maar het hoort bij het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Ruud schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

Dit is nou exact de reden waarom je in de media hoort en leest dat premies voor verzekeringen door het dak gaan. Koplampunits van 3.000 - 6.000 euro per stuk, dit soort geintjes van 800 euro voor een camera en allerhande sensoren overal.

Waar je eerder met 500-1000 euro spuitwerk klaar was bij een eenvoudige aanrijding kost dit nu een veelvoud. Maar het hoort bij het spelletje.
Hier ook iets voor…
Door omstandigheden ongelukkig van een borduur gesukkeld met een luide boenk als gevolg.
Binnen voor nazicht: beschermplaat van de batterij beschadigd, op zich geen probleem want die kant apart vervangen worden. Maar de verzekering wil een bijkomende expertise met die plaat gedemonteerd.
Daaruit is gebleken dat de kader rond de batterij een klein fijn scheurtje heeft. De afweging is toen gemaakt door de verzekering tussen vervangen van het kader of de complete batterij.
Uitkomst: batterij vervangen was iets van een 30-40k, maar dat zou een economisch totaal verlies geweest zijn.
Kader iets van een 18k, want uit te voeren door VW zelf waarbij het ganse batterijpakket gedemonteerd moet worden met hopen werkuren als gevolg.
Ik viel bijna van men stoel tijdens dat telefoontje en was zo blij dat er een goede verzekering tussenzit, de opbouw van een EV lijkt me nog echt optimaal voor herstellingen aan toch wel een van de belangrijkste onderdelen van die wagens…
Bij deze dus ook al een beetje slecht nieuws voor wie later met een defecte batterij op de ID7 zit buiten garantie 8)7

O ja, Belgische prijzen zonder BTW :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
Knul schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:53:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het resterende accupercentage op het 'standaard' scherm van het navigatiesysteem te tonen? Volgens de handleiding is dit mogelijk bij de instellingen, maar ik zie de instelling helemaal niet staan... Ik weet dat je het kan zien door een paar keer aan de rechterkant te drukken, maar wil het graag prominent in beeld hebben :)

Goede tips voor de sneeuwketting overigens. Kwam met m'n 4WD Volvo op winterbanden overal wel naar boven zonder sneeuwkettingen, met de RWD ID7 op allseasons verwacht ik wat meer moeilijkheden :+
Je bedoelt gewoon het hoofdscherm aanpassen? In dat geval: Hoofdscherm met je vinger even vasthouden, dan kun je de indeling wijzigen en schermen toevoegen of verwijderen. Bij de indeling kun je daar o.a. een widget voor je Accupercentage toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlushyCarpet
Na de regen van afgelopen tijd irriteerde ik me kapot aan de standaard ruitenwissers op mijn auto. Grooonk, grooonk. Het doet nogal afbreuk aan mijn serene beleving van de auto. Onbegrijpelijk dat ze op zo'n mooie wagen zulke slechte ruitenwissers monteren. Ik heb de wissers van Bosch maar geïnstalleerd en die zijn gelukkig wel fluisterstil. Nu regent het alleen niet meer :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
SlushyCarpet schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:46:
Na de regen van afgelopen tijd irriteerde ik me kapot aan de standaard ruitenwissers op mijn auto. Grooonk, grooonk. Het doet nogal afbreuk aan mijn serene beleving van de auto. Onbegrijpelijk dat ze op zo'n mooie wagen zulke slechte ruitenwissers monteren. Ik heb de wissers van Bosch maar geïnstalleerd en die zijn gelukkig wel fluisterstil. Nu regent het alleen niet meer :-P
Hier ook van die slechte ruitenwissers en vooral bij weinig regen veel geschraap en lawaai van de wissers.
Heb ook al nieuwe besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

Crusader

Arc Nature

Bij mijn eerste gebruik van de ruitenwissers viel mij juist de serene rust en stilte daarvan op, met de uitzonderlijk goede werking zonder strepen of oneffenheden. Je hoort ze bij mij vrijwel niet, alleen aan het einde van de uitslag een lichte "bonk" omdat ze van richting veranderen, maar dat is normaal.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

Oh het onderdeel zelf was al €900, reproduceren (was niet mogelijk), communicatie met mij over klacht, vervangend vervoer, communicatie met PON over vervangen en werkplaatstarief zat daar nog niet eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:00
stanny schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Yup dat heb ik ook al vastgesteld. Ook een id.4 die in de toonzaal bij de dealer ineens zijn relays schakelde. Mijn binnenverlichting flikkerde ook soms. Allemaal speciaal, maar dus niet zo vreemd blijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Morgen rij ik de mijne op 40K. Best rap gegaan. In november heb ik hem een jaar. Gaat veel te snel (over 3 jaar alweer eruit). Net als True zou ik nu waarschijnlijk weer de ID.7 bestellen. Is nog goedkoper geworden ook.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 08-10-2025 15:02 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

En dan voorlopig de laatste update aan de auto. Een nieuwe mattenset met grijze bies. Van veel betere kwaliteit als de standaard waar na 1000km al een hak in is te zien bij de bestuurder. De nieuwe matten zijn bijna een centimeter dikker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZgJdzHQ_PXTNMlNBRI3zQXK_Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoCBK7d6KqmO2fcdBGuvbV2d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ow7jmbkzTV7FyZKt3zmoPhO-XrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3EdzWmrWH8YPC121vDDt3Vx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Lancer op 08-10-2025 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
Lancer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:44:
En dan voorlopig de laatste update aan de auto. Een nieuwe mattenset met grijze bies. Van veel betere kwaliteit als de standaard waar na 1000km al een hak in is te zien bij de bestuurder. De nieuwe matten zijn bijna een centimeter dikker.
Waar heb je ze besteld? Ik wil ook weer van die hesjes onder de mat zoals ik bij een eerdere Volvo had.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Mijn Tourer zojuist weer opgehaald van de poetser. Zowel het koetswerk als de velgen in de keramische coating (Flon SILL) gezet. Lijkt erg fraai, maar het is mijn eerste auto met een coating. Benieuwd hoe het gaat bevallen in de loop der tijd.

Even een plaatje omdat het kan. Troosteloos weer helaas... Toch glimt ie mooi :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ies2XqIP3xEpXG3bNOAQo4A9D6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKCLS4qnmmswbwK4836h0ONK.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de oplettende kijker. Ik heb dus ook de dynamische naafkappen (MY26)... Dat zijn nu echt van die gadgets die ik stiekem best gaaf vind :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Coating is geen overbodige luxe. De dichte neus vind ik behoorlijk kwetsbaar voor insecten (vreet in de lak), steenslag, etc.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:01:
Mijn Tourer zojuist weer opgehaald van de poetser. Zowel het koetswerk als de velgen in de keramische coating (Flon SILL) gezet. Lijkt erg fraai, maar het is mijn eerste auto met een coating. Benieuwd hoe het gaat bevallen in de loop der tijd.

Even een plaatje omdat het kan. Troosteloos weer helaas... Toch glimt ie mooi :*)

[Afbeelding]

Voor de oplettende kijker. Ik heb dus ook de dynamische naafkappen (MY26)... Dat zijn nu echt van die gadgets die ik gaaf vind :D
Volgende keer de auto van het slot halen zodat de spiegels uitgeklapt zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Ruud schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

Waar heb je ze besteld? Ik wil ook weer van die hesjes onder de mat zoals ik bij een eerdere Volvo had.
Premium matten van Justcarpets.nl. Kleur van de bies & stiksel mag je zelf kiezen. Kwaliteit beviel in de XC40 uitermate goed.

(Lifehammer) Hesjes is even zoeken. De prijzen varieren enorm (tussen €20 en €45). Goedkoopste zijn ze bij de vstore.nl, voor €30, krijg je er ook een hamer bij. Univeclubhuis heeft ze voor €20.

Wel opletten met de klitteband. Daarmee trek je zo een gat in de bekleding van je VW (niet zo’n beste kwaliteit helaas). Ik heb een beugeltje geprint dat om de mat heen zit voor het labeltje en de resterende harde kant van de klittenband vervangen door de zachte kant, zodat het hesje niet gaat glijden onder de mat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik heb twee veiligheidshesjes in de vakken achter de stoelen goed bereikbaar ook vanaf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 19:51
Das ook geen gek idee idd, bij mij liggen ze in de Frunk.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ruud schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

In mijn vorige passat had het deurvak helemaal achterin een speciale uitsparing voor hesjes. Heeft de ID7 deze niet? Het is een smalle uitsparing waar verder niks in past, maar een hesje perfect bleef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:01:

[Afbeelding]

Voor de oplettende kijker. Ik heb dus ook de dynamische naafkappen (MY26)... Dat zijn nu echt van die gadgets die ik stiekem best gaaf vind :D
Prachtig. Wat zijn de redenen om de auto in de coating te zetten? Ik had er nog niet over nagedacht en het is volgens mij ook niet goedkoop. Ik ben echter wel zuinig op mijn met eigen geld gekocht kar dus ben wel benieuwd naar je overwegingen en wellicht ook wel de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Lifehammers heb ik van de dealer gekregen. Niet dat je ermee door het akoestische glas komt, maargoed. Misschien gaat het glazen dak wel kapot.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:08:
Lifehammers heb ik van de dealer gekregen. Niet dat je ermee door het akoestische glas komt, maargoed. Misschien gaat het glazen dak wel kapot.
Weet je hoeveel geluid het dak zou maken als dat niet ook gelaagd, geïsoleerd of iets dergelijks was geweest, daar gaan we ook niet doorheen komen met een hamer/keramische prikker.
Enige optie is naar achteren kruipen en via de achterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

RandomNick schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

In mijn vorige passat had het deurvak helemaal achterin een speciale uitsparing voor hesjes. Heeft de ID7 deze niet? Het is een smalle uitsparing waar verder niks in past, maar een hesje perfect bleef zitten.
Over uitsparingen gesproken, waar is deze voor? (In de kofferbak , zijkant onder de eerste bodemplaat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOXGZrPz9ku4rke8EVqjLJ4KHQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7ar6M1txoglxDa1VJLqtSu1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fOW2itNSaJhj1_6dOzywff7wVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvDFrvtleT68IunSo0nnBZMI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:37:
[...]

Over uitsparingen gesproken, waar is deze voor? (In de kofferbak , zijkant onder de eerste bodemplaat)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om je kofferbak rolgordijn in op te bergen onder je bodemplaat. Erg praktisch als je vanuit de Ikea komt met meer dan jij had verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 08-10-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:19:
[...]

Weet je hoeveel geluid het dak zou maken als dat niet ook gelaagd, geïsoleerd of iets dergelijks was geweest, daar gaan we ook niet doorheen komen met een hamer/keramische prikker.
Enige optie is naar achteren kruipen en via de achterruit.
Daarom zei ik ook dat ie misschien kapot zou gaan. Als in een crash. 🙃 Zie mezelf niet door het dak beuken.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

resusaapje

h less

Auto weer terug. Mooi nieuw bandje erop. Heerlijk.

Dus na de flinke dagtrip naar en vanuit het zuiden, vanaf 10% thuis bijladen.

En nee hè, na een uurtje valt één van de drie fasen eruit. En ik was nog zo blij dat hij al twee maanden 10kW haalde. Nu weer terug naar een schamele 7kW.

Wat gaat er mis tussen VW en IT?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

True schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

Om je kofferbak rolgordijn in op te bergen onder je bodemplaat. Erg praktisch als je vanuit de Ikea komt met meer dan jij had verwacht.
Ah, had ik nooit geraden. Ik heb een hoedenplank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 20:54
Lancer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:42:
[...]

Ah, had ik nooit geraden. Ik heb een hoedenplank.
Zo gaf de ID.7 al wat kenmerken van de Tourer prijs, nog voor die getoond werd aan het publiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-10 12:47
stanny schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:34:
[...]

Hier ook iets voor…
Door omstandigheden ongelukkig van een borduur gesukkeld met een luide boenk als gevolg.
Binnen voor nazicht: beschermplaat van de batterij beschadigd, op zich geen probleem want die kant apart vervangen worden. Maar de verzekering wil een bijkomende expertise met die plaat gedemonteerd.
Daaruit is gebleken dat de kader rond de batterij een klein fijn scheurtje heeft. De afweging is toen gemaakt door de verzekering tussen vervangen van het kader of de complete batterij.
Uitkomst: batterij vervangen was iets van een 30-40k, maar dat zou een economisch totaal verlies geweest zijn.
Kader iets van een 18k, want uit te voeren door VW zelf waarbij het ganse batterijpakket gedemonteerd moet worden met hopen werkuren als gevolg.
Ik viel bijna van men stoel tijdens dat telefoontje en was zo blij dat er een goede verzekering tussenzit, de opbouw van een EV lijkt me nog echt optimaal voor herstellingen aan toch wel een van de belangrijkste onderdelen van die wagens…
Bij deze dus ook al een beetje slecht nieuws voor wie later met een defecte batterij op de ID7 zit buiten garantie 8)7

O ja, Belgische prijzen zonder BTW :X
Wat een prijzen. Dit houd je toch niet voor mogelijk...
30-40k om een batterij te vervangen van een auto die ca. 45-50k kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTAm
Crusader schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:04:
Bij mijn eerste gebruik van de ruitenwissers viel mij juist de serene rust en stilte daarvan op, met de uitzonderlijk goede werking zonder strepen of oneffenheden. Je hoort ze bij mij vrijwel niet, alleen aan het einde van de uitslag een lichte "bonk" omdat ze van richting veranderen, maar dat is normaal.
Mijn ruitenwissers zijn ook echt superstil (ook die achteraan). Misschien worden of werden er verschillende types wissers gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTAm

Ik had K-summit loopvlakkettingen op mijn Passat. Ik had Konig gecontacteerd met de vraag welke kettingen op de ID7 (met 19 inch) passen. Zij adviseren inderdaad deze XG 248s.
Daarnaast kunnen ook nog de duurdere k-summit k55 maar volgens hen zijn de reflex cross 248s handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een id7 tourer pro limited edition.

Over het bidirectioneel laden lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten. Weten jullie hier misschien wat meer over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
Willianv schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:33:

Over het bidirectioneel laden lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten. Weten jullie hier misschien wat meer over?
De zoekfunctie stuurt je onder andere naar: NordicID7 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson

Jazeker; daar kun je maar beter niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@bdbfz thx, weer een misser gemaakt met zoeken dus..

Dank voor de link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
Ik kreeg vandaag een nieuwe optie te zien ivm het "toelaten van systeemupdates". Meteen aangezet, alles wat me van 4.0 dichter bij 5.x kan brengen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
GTAm schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:11:
[...]

Mijn ruitenwissers zijn ook echt superstil (ook die achteraan). Misschien worden of werden er verschillende types wissers gemonteerd?
Die van mij waren ook altijd stil, maar laatst begonnen ze al te hobbelen. Nog maar 4 maanden jong en grotendeels zomer…?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GTAm schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:16:
[...]

Ik had K-summit loopvlakkettingen op mijn Passat. Ik had Konig gecontacteerd met de vraag welke kettingen op de ID7 (met 19 inch) passen. Zij adviseren inderdaad deze XG 248s.
Daarnaast kunnen ook nog de duurdere k-summit k55 maar volgens hen zijn de reflex cross 248s handiger.
Ja de MAX K55 heb je dan volgens mij nodig in verband met het leeggewicht van de ID7. Maar die Reflex Cross (248) zijn ook nieuw, die zien er echt veel handiger uit dan een loopvlakketting en nog goedkoper ook. Althans, 300 euro. Gulden middenweg? ;)

Afijn, alle opties van Konig wel besproken inmiddels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
GTAm schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:09:
[...]

Wat een prijzen. Dit houd je toch niet voor mogelijk...
30-40k om een batterij te vervangen van een auto die ca. 45-50k kost...
Niet zo vreemd denk ik hoor! Op onderdelen wordt veel marge gemaakt, dus op de batterij als spare part vast ook. En dan nog het uurtarief van de specialisten eroverheen die de vervanging doen en de apparatuur die hierbij nodig is. Dat mag vast niet elke willekeurige monteur uitvoeren. Al met al zal je dit vaker gaan zien: iets serieus met de batterij, auto economisch praktisch totall loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Wat ook maar een boekhoudkundig issue is, want de accu zelf kost “maar” ca. €5000.
De rest aan gedeclareerde kosten zit in de arbeid en overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
sn0x0r schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:22:
Op de valreep op 30 september definitief de bestelling doorgegeven bij Volkswagen voor private lease. Nu kreeg ik gisterenavond een mailtje met de volgende aanhef:

[...]

Maar ik begreep dat private lease auto's niet in december uitgeleverd worden, dus dan zou hij pas in januari 2026 op kenteken gezet worden en dan ook uitgeleverd?
Heb met de dealer gebeld en hoewel die geen garanties gaf ging hij ervan uit dat ze de opdracht gingen krijgen van bovenaf om alle elektrische auto's, zowel privé als zakelijk, dit jaar nog op kenteken te zetten (en dan ook uit te leveren). Geen garanties, hij was ook maar een normale medewerker zoals hij zelf zei. ;) Benzine en diesel ging in ieder geval niet die behandeling krijgen was ook zijn vermoeden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
SlushyCarpet schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Je bedoelt gewoon het hoofdscherm aanpassen? In dat geval: Hoofdscherm met je vinger even vasthouden, dan kun je de indeling wijzigen en schermen toevoegen of verwijderen. Bij de indeling kun je daar o.a. een widget voor je Accupercentage toevoegen.
Nee, ik bedoel dat ik in mijn navigatiesysteem wil zien met hoeveel % batterij ik aankom op mijn bestemming. Dat kan je zien door rechts op de aankomsttijd te klikken en nog een keer te klikken, maar ik zou het graag in het navigatiescherm zelf willen zien.

Het huidige accupercentage zie ik al op genoeg plekken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LionofJudah68
  • Laatst online: 08:43
Zo, de eerste 1000km zitten er ook bij mij op. Zoals al door meerdere bezitters aangegeven een zeer fijne wagen. Als ik dan nu de reviews terugkijk dan kan ik ook de kritiek op bijv. de ruitschakelaars en de stuurwielbediening beter op waarde schatten. Het is geneuzel. Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk zeggen dat de ID7 helemaal perfect is.
Enige dat voor mij nog wel wat beter kan is, bij ingeschakelde Travel Assist, het terugkeren naar de rechterbaan. Dit gaat minder goed dan inhalen opschuiven naar de linkerbaan bij mij. Het is niet constant en de auto heeft de neiging om te ver naar rechts op te schuiven waardoor je of tegen een andere auto/vrachtwagen lijkt aan te rijden of de vluchtstrook oprijdt.
Daarnaast is de after-market ARS subwoofer een verbetering maar bij lange na niet perfect. Metingen met REW bevestigen dit. Er zit een enorme bult op ca. 32Hz en een dip rond de 60-70Hz. Het omdraaien van de fase zorgt voor een gelijkmatigere respons en klinkt daardoor ook veel realistischer maar de bult blijft helaas. Eens kijken of met een andere plaatsing of het gedeeltelijk afdichten van de port dit verminderd kan worden de komende periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:44
LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:
Zo, de eerste 1000km zitten er ook bij mij op. Zoals al door meerdere bezitters aangegeven een zeer fijne wagen. Als ik dan nu de reviews terugkijk dan kan ik ook de kritiek op bijv. de ruitschakelaars en de stuurwielbediening beter op waarde schatten. Het is geneuzel. Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk zeggen dat de ID7 helemaal perfect is.
Enige dat voor mij nog wel wat beter kan is, bij ingeschakelde Travel Assist, het terugkeren naar de rechterbaan. Dit gaat minder goed dan inhalen opschuiven naar de linkerbaan bij mij. Het is niet constant en de auto heeft de neiging om te ver naar rechts op te schuiven waardoor je of tegen een andere auto/vrachtwagen lijkt aan te rijden of de vluchtstrook oprijdt.
Daarnaast is de after-market ARS subwoofer een verbetering maar bij lange na niet perfect. Metingen met REW bevestigen dit. Er zit een enorme bult op ca. 32Hz en een dip rond de 60-70Hz. Het omdraaien van de fase zorgt voor een gelijkmatigere respons en klinkt daardoor ook veel realistischer maar de bult blijft helaas. Eens kijken of met een andere plaatsing of het gedeeltelijk afdichten van de port dit verminderd kan worden de komende periode.
De standaard EQ mist zeker deze frequenties in de schuifbalkjes?

Een DSPeaker antimode zou ideaal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie99 op 09-10-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionofJudah68
Spekkie99 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

De standaard EQ mist zeker deze frequenties in de schuifbalkjes?

Een DSPeaker antimode zou ideaal zijn.
Uiteraard. De frequenties van de schuifbalkjes zitten precies waar ze niet moeten zitten. 8)7
Wellicht toch eens onderzoeken of ik het signaal van de sub kan gebruiken voor een DSP versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:Enige dat voor mij nog wel wat beter kan is, bij ingeschakelde Travel Assist, het terugkeren naar de rechterbaan. Dit gaat minder goed dan inhalen opschuiven naar de linkerbaan bij mij. Het is niet constant en de auto heeft de neiging om te ver naar rechts op te schuiven waardoor je of tegen een andere auto/vrachtwagen lijkt aan te rijden of de vluchtstrook oprijdt.
De auto heeft ook een bepaalde mate van zelflerend vermogen. Volgens mij past hij het rijgedrag ook aan als je zelf meer links in het vak blijft hangen. Ik merk in elk geval niet (meer) dat de auto te ver naar rechts in het vak zit.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:55
Jer0ne schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:53:
Inmiddels 140k probleemloze en fijne km in de ID.4 1st Max gemaakt. Altijd in de B stand en waar mogelijk met TA: riant rijden. Het is nu tijd voor een nieuwe EV. Ik heb naar enkele andere merken gekeken voor de vorm, maar ik was blij verrast met de gunstige lease mogelijkheden van de ID.7! Onlangs de ID.7 Tourer Pro S LE mogen bestellen. Stonewashed Blue en licht interieur. Ook ik werd gebeld door de LM dat de standaard velgen niet goed leverbaar zijn. Als alternatief kreeg de LM van de dealer de 20" Trondheim aangeboden. Zeker blij mee. De wat kleinere range en hogere fiscale waarde heb ik er graag voor over.

Heb nog geen verwachte leverdatum ontvangen. 5 jaar geleden werd de ID.4 nog verrassend op 30 december op kenteken gezet, hoewel de leverdatum in januari was. Even afwachten hoe het nu zal gaan, kijk er sowieso naar uit! :) :)
Update: dealer heeft 6 oktober besteld, levering staat gepland derde week december 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

Crusader

Arc Nature

Die subwoofer moet je ook naar luisteren, niet naar grafiekjes zitten staren ;-)
Het is echt een hele verbetering ten opzichte van de stock subwoofer. Interesseert me dan niks dat er bepaalde frequenties minder vertegenwoordigd zijn, voor het geld is die subwoofer een absolute no-brainer als je een betere basweergave wilt dan wat er af fabriek wordt geleverd.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionofJudah68
Crusader schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:19:
[...]

Die subwoofer moet je ook naar luisteren, niet naar grafiekjes zitten staren ;-)
Het is echt een hele verbetering ten opzichte van de stock subwoofer. Interesseert me dan niks dat er bepaalde frequenties minder vertegenwoordigd zijn, voor het geld is die subwoofer een absolute no-brainer als je een betere basweergave wilt dan wat er af fabriek wordt geleverd.
Ik luister eerst en dan zie ik in metingen of wat ik hoor wel of niet klopt. Dat het jou niet interesseert, interesseert mij dan weer niets. Ik probeer alleen kennis te delen voor diegene die het wel interessant vinden cq. op zoek zijn naar het maximaal haalbare met de mogelijkheden die er zijn. Volgens mij is daar een forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 16:32

Auto kan in theorie alleen DC terugleveren, maar de meeste thuispalen zijn AC. DC laadpalen thuis zijn erg duur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarkusFTW
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:44
Account aangemaakt om hier mee te kunnen praten.
Deze week een auto uit voorraad gereserveerd, zou voor het einde van het jaar geleverd kunnen worden en daarom extra gunstig in de private lease (echt een zeer goede deal nog steeds, al begreep ik dat hij eerder zelfs nog iets scherper was).
Binnenkort is de weg een pro limited aquamarin blue rijker.
Alsof het zo had moeten zijn, reed ik gister 20 min achter een ID7. Mocht iemand gedacht hebben achtervolgd te worden door een paarse polo, ik kon het niet laten extra lang te genieten en voorpret te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Als ik dan nu de reviews terugkijk dan kan ik ook de kritiek op bijv. de ruitschakelaars en de stuurwielbediening beter op waarde schatten. Het is geneuzel. Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk zeggen dat de ID7 helemaal perfect is.
Ik heb hier zelf ook geen moeite mee eigenlijk, kan het allemaal goed snel vinden en bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:33:
[...]

Ja de MAX K55 heb je dan volgens mij nodig in verband met het leeggewicht van de ID7. Maar die Reflex Cross (248) zijn ook nieuw, die zien er echt veel handiger uit dan een loopvlakketting en nog goedkoper ook. Althans, 300 euro. Gulden middenweg? ;)

Afijn, alle opties van Konig wel besproken inmiddels :P
Ik heb een omruilactie lopen bij König. Via dealer hadden ze vorig jaar aangegeven dat de Reflex Cross 251 een geschikte ketting was (terwijl dat niet in hun configurator stond). Net als de XG Cross 251.
Las hier tot mijn verbazing dat hier de 248 werd gezegd dus na contact met König werd duidelijk dat ze recent hebben geconstateerd dat 251 net te groot is en daarom de 248 de juiste maat is.
Ze geven aan dat ze de kettingen onder garantie omruilen voor me. Nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb vorig jaar de Pewag Servo SUV RSV 80 sneeuwkettingen voor 166,- op de kop getikt. Bevalt prima, echter zie ik dat de prijs nu flink omhoog is gegaan.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1