Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 135 136 Laatste
Acties:

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:14
Flieger schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:43:
De navigatie is ook niet erg zuinig. Het bereik zonder navigatie: 467km. Na invoeren van een bestemming 808km verderop, is het het bereik plotseling 431km.

Een rit van een kleine 2km haalt het actuele bereik met 2km omlaag.

Is dit vanwege hoogteverschillen? :)
Bij geen bestemming in navigatie gaat hij uit van een mix snelweg, binnendoor. Bij een verre bestemming schuift dit op naar voornamelijk snelweg dus wordt het bereik aangepast.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30

Johnny E

Dôh !!

AvantBlack schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:47:
Iemand ervaring met een goede fietsendrager op de ID.7?
ik heb de ANWB Touring Flex Plus II, top ding, ruimt lekker compact op en pas perfect.

Specs!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 21:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K410l2sfhoBoc45m0Jve_Pfm5ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJV4j0hgc1CPFViAeWGl8iFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUe7OYXk9SlUbZ4WWZVKWdXfw54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9YqRdEMxTFGi1Tk0gdno6D3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GKAstMTnXIiJalSNygoP85sU3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76oPWQFj5IwVKJwsLJ8LZ2S2.jpg?f=fotoalbum_largeTadaa! Daar is ie! Heb trouwens meteen mijn sandisk stick geprobeerd en werkt zonder problemen. Weet iemand hoe je standaard de km stand in beeld krijgt?

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:12
awesterduin1984 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:58:
Ik sluit hier ook graag aan. Heb als nieuwe lease auto een stonewashed blue ID.7 Tourer 77kwh limited edition plus onderweg met trekhaak en 20 inch trondheim velgen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dat treft, welkom bij de club!

We hebben onze ervaringen de afgelopen 500+ pagina’s voor je neergezet dus je valt met je neus in de boter😉

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:42
@AvantBlack let er op dat er in de handleiding staat dat je easy open (of hoe dat heet) voor de koffer moet uitschakelen als je een fietsendrager monteerd.

@Skoelat wat bedoel je precies met in beeld? Op het scherm achter het stuur?

Volgens mij is de enige plek om het altijd te zien op het infotainmentsysteem (menu optie) , en ik meen in de HUD links of rechts (op het stuur rechts de pijltjes met de vierkantjes ) maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

[ Voor 32% gewijzigd door LOTG op 17-07-2026 17:29 ]

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:08
Thule Easyfold XT 2. Fijn ding, zowel voor MTB's als voor E-bikes.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:30
awesterduin1984 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:58:
Ik sluit hier ook graag aan. Heb als nieuwe lease auto een stonewashed blue ID.7 Tourer 77kwh limited edition plus onderweg met trekhaak en 20 inch trondheim velgen.

Zeekr 7gt (net niet zelfde ruimte of bouwkwaliteit)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Daarnaast ben ik benieuwd naar de nieuwe Google based software en naar het gebruik van de app als sleutel ( a la Tesla).
Meen je dat nu betreffende de bouwkwaliteit van de Zeekr?

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Los van de fietsendrager problemen met de VW App. Werkte een week feilloos, sinds gisterochtend synchroniseert deze niet meer, klimatiseren etc werkt ook niet meer.

Heb de app al verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar geeft helaas nog niet de oplossing 😓

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:59
Wat een heerlijke reis auto is die ID7 toch! Alle spullen passen keurig onder de rolhoes, de mannen achterin zitten als koningen en je tikt voor je het weet 1200km weg, met 5 laadstops, waarbij de auto al weer vol is voordat je je bakkie leut op hebt!

Nu lekker twee weken bochtige bergweggetjes nemen met dat strakke onderstel, heerlijk!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 15:11
JanHenk schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:34:
[...]

Oók een fraaie uitvoering zo!! Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken 8)

Wederom geen dynamische naafkappen trouwens. En bij mijn weten heb jij wel na half juli besteld?
Iemand die weet wat er allemaal is uitgeschakeld bij het gebruik van een trekhaakkoffer bij de ID.7? Ik vermoed de sensoren achteraan, maar vrees ook Travel Assist? Leuk om toch in ieder geval te ziet dat je wel nog (een deel van) de achteruitrijcamera kan gebruiken bij de Arcos.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
AvantBlack schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:09:
Los van de fietsendrager problemen met de VW App. Werkte een week feilloos, sinds gisterochtend synchroniseert deze niet meer, klimatiseren etc werkt ook niet meer.

Heb de app al verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar geeft helaas nog niet de oplossing 😓
Erg vervelend.

Besef dat de auto geen directe verbinding heeft met de auto, dit gaat allemaal via servers in (ik gok) Duitsland. Dus als de auto geen goede dekking heeft met het mobiele netwerk (Vodafone is de provider waar VW in iig NL gebruik van maakt) dan werkt de bediening via de app niet goed. Heb je al gecheckt of de auto voldoende verbinding heeft op de plek waar hij nu staat? Waarschijnlijk wel want je geeft aan dat ie het een week goed gedaan heeft, maar voor de zekerheid.

Verder leert het verleden dat de servers van VW niet de meest stabiele zijn en dat er nogal eens sprake is van uitval, met onder andere tot gevolg dat de app en de auto niet goed samenwerken.

Waarschijnlijk heb je hier niet veel aan, een oplossing heb ik helaas niet voor je :(.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:38

The Legend

*Plop*

jeroenikke schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:18:
[...]

Iemand die weet wat er allemaal is uitgeschakeld bij het gebruik van een trekhaakkoffer bij de ID.7? Ik vermoed de sensoren achteraan, maar vrees ook Travel Assist? Leuk om toch in ieder geval te ziet dat je wel nog (een deel van) de achteruitrijcamera kan gebruiken bij de Arcos.
Volgens mij alleen de parkeersensoren en de de side assist. TA werkt wel met de vouwwagen iig.

Ik ben toch malle pietje niet!

• AvantBlack
  • Nu online
MJMaverick schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:20:
[...]

Erg vervelend.

Besef dat de auto geen directe verbinding heeft met de auto, dit gaat allemaal via servers in (ik gok) Duitsland. Dus als de auto geen goede dekking heeft met het mobiele netwerk (Vodafone is de provider waar VW in iig NL gebruik van maakt) dan werkt de bediening via de app niet goed. Heb je al gecheckt of de auto voldoende verbinding heeft op de plek waar hij nu staat? Waarschijnlijk wel want je geeft aan dat ie het een week goed gedaan heeft, maar voor de zekerheid.

Verder leert het verleden dat de servers van VW niet de meest stabiele zijn en dat er nogal eens sprake is van uitval, met onder andere tot gevolg dat de app en de auto niet goed samenwerken.

Waarschijnlijk heb je hier niet veel aan, een oplossing heb ik helaas niet voor je :(.
Dank voor je hulp. Had me de tijd kunnen besparen, want volgens mij hebben ze inderdaad weer een storing op het platform:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HyUViHfFLFDs5t2-0hdh9DulfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cIprlOZtRpRyPPnJjMyQwxmz.png?f=fotoalbum_large

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jeroenikke schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:18:
[...]

Wat @The Legend zegt. Travel assist werkt prima. Alleen de side assist dus niet en daarmee ook de ondersteunde rijstrookwissel niet, volgens mij.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• sidelo
  • Laatst online: 18-07 08:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yL7dN8DGVbm2xFoEAz5jY-7vtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WZ7zOxItjQJWvik0v9b63rH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXpB706f1tam3OCMQhHo154Vbps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytay0NowqWpfldawlK2mXuit.jpg?f=fotoalbum_large

Deze schoonheid vandaag opgehaald en direct 250KM mee gereden gestart op 94% en nog 42% over en dat was inclusief veel spelen. Wat een verademing na mijn Model Y.
Het is een 77 Limited edition plus MY27 met Black Edition pakket Exterieur Pakket Plus (zonder Panoramadak) Interieur Style Pakket Plus Velgen 'Montreal', 20 inch lichtmetaal. En zoals je ziet werken de dynamische naafkapjes. TA werkt heerlijk ontspannen zonder te bemoeizuchtige te zijn. De auto is super stil en heel comfortabel gevolg is wel dat je veel te makkelijk te hard gaat. Alles werkt en was super eenvoudig aan te zetten (op de digital key na, maar dat geven ze ook aan). De stoelkoeling is echt heerlijk. Ook al wat spelletjes geinstalleerd voor de kids :). Enige nadeel tot nu toe nog geen Tesla chargers in de eigen navigatie en ze syncen de accu data nog niet met Android auto anders kan je daar op Tesla chargers navigeren.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05:40
Ik reed gisteren komende vanaf Katwijk Leiden in met de navigatie aan richting CS, kreeg ik een melding van de Burger King, kom nu lekker een cheese burger eten, je bent vlakbij. Wtf is dit, reclame????? Ik hoop dat dit een glitsch is en niet standaard gaat worden.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:12
Surfroy01 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 06:09:
Ik reed gisteren komende vanaf Katwijk Leiden in met de navigatie aan richting CS, kreeg ik een melding van de Burger King, kom nu lekker een cheese burger eten, je bent vlakbij. Wtf is dit, reclame????? Ik hoop dat dit een glitsch is en niet standaard gaat worden.
Reclames kun je ergens in de instellingen uit zetten. Weet zo snel niet waar maar ben het eens tegengekomen.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
AvantBlack schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:09:

De ervaring leert dat de dienst soms instabiel is, rustig afwachten is het beste.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:28
Gaat lekker hier. (MY27)

Gisteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLYE5So-1Qij64N2LT_jyN_2vGs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E36917t0Edcqzb9ceNH5j5jG.png?f=fotoalbum_large

Wat wel lekker was, was dat het knipperlicht helemaal geen geluid meer maakte.

Vandaag helemaal niks meer zichtbaars in het schermpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T98uQFQdZlRCVVsLVWjRPvkpZPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebcIuCAgzuJ9Srwx8XTp4q3R.jpg?f=fotoalbum_large

Knipperlicht werkt gelukkig nog wel :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPfyQsn48mFc0jHtZQuWApj3beU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWmQZ53vG9wr9bsixcTeGaZ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door N0EL op 18-07-2026 14:24 ]

• Inter18

Ik heb een XLC Azura LED, altijd als een heel fijn en stabiel ding ervaren. Van de week op de ID.7 geplaatst, die daarna 2mm speling heeft tot de achterbumper. Heb het ding er direct afgehaald, want dat gaat gewoon schade opleveren.

De afstand van de kogel tot de bumper is erg kort.
Hapro Max 3.

2* 25kg en 1 keer 15kg. Wat ik fijn vind is dat de staander tussen fiets 1 en 2 zit, waardoor het geheel wat minder zwabbert. Houdt het al 5 jaar vol met MTB's, gravelbikes en een verdwaalde E-bike

• AvantBlack
  • Nu online
N0EL schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:20:
Gaat lekker hier. (MY27)

Gisteren

[Afbeelding]

Wat wel lekker was, was dat het knipperlicht helemaal geen geluid meer makte.

Vandaag helemaal niks meer zichtbaars in het schermpje.

[Afbeelding]

Knipperlicht gelukkig wel :-)

[Afbeelding]
Storing met het parkeergedeelte ook gehad van de week. Einde dag was het weer weg.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:22
Hier ook klaar voor de grote uittocht. Zin in. Ook wel fijn dat m’n laaddruppel vorige maand is vervangen door een internationale. Dus nu volop gebruik maken van de dynamische planning langs snellladers door de fabrieksnavi. Vorig jaar nog handmatig langs Ionity met een abonnementje, maar dat haalt wel meteen alle flexibiliteit eruit

Batterijtje is met 75K km’s achter de wielen in elk geval nog lekker vers (77 kWh met 20”):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDOVO8LpK9UUz_UYNcitTuM4XRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FI6emTDg33LRFP9M0fcImZik.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 18-07-2026 21:17 ]

Catch my drift?

• VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-07 22:31
DaMenaz schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:37:
Hier ook klaar voor de grote uittocht. Zin in. Ook wel fijn dat m’n laaddruppel vorige maand is vervangen door een internationale. Dus nu volop gebruik maken van de dynamische planning langs snellladers door de fabrieksnavi. Vorig jaar nog handmatig langs Ionity met een abonnementje, maar dat haalt wel meteen alle flexibiliteit eruit

Batterijtje is met 75K km’s achter de wielen in elk geval nog lekker vers (77 kWh met 20”):

[Afbeelding]
Dat is een flinke range!

Morgen 1.100km met de wagen op pad, ik ram ´m langs verschillende Tesla Superchargers

If you’re in control, you’re not going fast enough.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Mja, dan krijg je routering langs kleine locaties van onbekende laders die niet perse het beste uit je auto halen.
Ook relatief veel stops, waardoor je toch langer onderweg bent, maar gelukkig wel flexibel. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Puppetmaster schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:38:
[...]

Mja, dan krijg je routering langs kleine locaties van onbekende laders die niet perse het beste uit je auto halen.
Ook relatief veel stops, waardoor je toch langer onderweg bent, maar gelukkig wel flexibel. ;)
Mijn ervaring met het VW Navigatie Systeem is precies tegengesteld aan dat wat jij nu zegt. Als ik naar Italië of Oostenrijk rijd dan plant de auto de snellaadstops zo gunstig mogelijk bij de grotere 'Autohof's' welke vaak amper één kilometer van de Autobahn / Autostrada verwijderd zijn en waar ook meerdere aanbieders van snelladers aanwezig zijn. Afgelopen kersdagen was ik met drie laadstops in Nauders (Oostenrijk, op de grens met Italïe) waarbij de auto bij vertrek thuis (100% SOC | 07:30 uur) aangaf dat ik ergens rond 15:00 uur op m'n bestemming, ~900Km. verderop, zou gaan arriveren.

79kW | 170kW/h ID.3, én ik was maar alléén...... Met 4 sets ski's en skischoenen + helmen én mijn eigen bagage. Al dat spul wat je liever niet in een vliegtuig mee neemt dus eigenlijk.

Als je naar bijvoorbeeld Frankrijk en/of Spanje rijdt dan kan de ervaring uiteraard veel anders uit gaan pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 18-07-2026 20:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Puppetmaster
Ik ben vanuit Groningen met 1 stop naar München gereden. Uiteraard vol vertrokken en leeg aangekomen, bijna dezelfde afstand. :)

Naar Sölden met twee stops.
Dat krijg je met de interne navi gewoon niet voor elkaar omdat die niet diep genoeg gaat.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:22
Puppetmaster schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:38:
[...]

Gelukkig kan ik zelf ook nog nadenken. 😬

Catch my drift?

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
pc-freakz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:09:
[...]

Ik heb overigens al 2 dagen "Storing: digitale sleutel. Raadpleeg instructieboekje" in het klenine scherm als icoon en onder service/meldingen. Maar merkte tot dit issue van zojuist geen enkel verschil. Dacht dat heeft vast te maken met de sleutelkaart die nog in de auto lag maar niet gekoppeld is/werkt.
Probleem op kunnen lossen door onder 'digitale sleutel' > instellingen (tandwiel) de optie in geheel uit te schakelen.

Die stond al sinds ik hem heb aan en kon hem eerder niet uitschakelen. kreeg de foutmelding dat ik dan de normale sleutel moest gebruiken om de auto te openen. Toevallig vandaag weer eens geprobeerd uit te zetten en voila, hij ging uit. Direct de melding weg.

Zodra ik de optie aanzet is de storing ook weer terug.
Aangezien dit nu toch nog niks doet omdat het pasje en de mobiele key niet werken, laat ik het maar even uit...

ID.7 MY27

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
====

Is er iemand met een MY27 toevallig al in geslaagd een OBD te verbinden? Zowel met een die ik al had voor mijn vorige EV (Enyaq - soortgelijk OBD profiel) als met de Wican Pro geprobeerd, maar ik krijg geen verbinding met de ECU. Voeding werkt wel correct, kan de Wican helemaal configureren en updaten.

ID.7 MY27

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Puppetmaster schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 18:26:
Ik ben vanuit Groningen met 1 stop naar München gereden. Uiteraard vol vertrokken en leeg aangekomen, bijna dezelfde afstand. :)

Naar Sölden met twee stops.
Dat krijg je met de interne navi gewoon niet voor elkaar omdat die niet diep genoeg gaat.
Daar ben je altijd zélf ook nog bij, en sowieso kun je aangeven met welke hoeveelheid aan resterende km's / SOC je aan wenst te komen bij een laadstop óf eindbestermming Ik laat de door de auto geplande stops ook wel eens gewoon links (óf juist rechts?) liggen en dan is het systeem snel genoeg met de herberekening voor een nieuwe snellaadstop op de reeds geplande route.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Puppetmaster
Tuurlijk kan dat ook, ieder moet doen wat hij/zij wil.
Ik geef de voorkeur aan zelf een route bepalen ipv tijdens het rijden beoordelen of de routes/laadstops aan m’n eisen voldoen. ;)

• VincentVisr

[Afbeelding]
Ik rijd ook in een 77kWh maar mijne geeft met 100% maar 474km haha

• Flieger
  • Registratie: September 2009
Will_M schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:58:
[...]

Mijn ervaring met het VW Navigatie Systeem is precies tegengesteld aan dat wat jij nu zegt. Als ik naar Italië of Oostenrijk rijd dan plant de auto de snellaadstops zo gunstig mogelijk bij de grotere 'Autohof's' welke vaak amper één kilometer van de Autobahn / Autostrada verwijderd zijn en waar ook meerdere aanbieders van snelladers aanwezig zijn. Afgelopen kersdagen was ik met drie laadstops in Nauders (Oostenrijk, op de grens met Italïe) waarbij de auto bij vertrek thuis (100% SOC | 07:30 uur) aangaf dat ik ergens rond 15:00 uur op m'n bestemming, ~900Km. verderop, zou gaan arriveren.

79kW | 170kW/h ID.3, én ik was maar alléén...... Met 4 sets ski's en skischoenen + helmen én mijn eigen bagage. Al dat spul wat je liever niet in een vliegtuig mee neemt dus eigenlijk.

Als je naar bijvoorbeeld Frankrijk en/of Spanje rijdt dan kan de ervaring uiteraard veel anders uit gaan pakken.
Hier dezelfde ervaring, naar Italië en naar zuid Frankrijk. Op de laatste trip viel me wel op dat de laadstops langer leken te zijn/worden. Eerder was het max 27min. Nu ook een aantal van bijna 40min. Maar weer even wat spelen met ‘hoeveel km range wil je hebben bij eindbestemming of laadstop’.

585km range heb ik nog niet mogen zien of halen. Ik heb eerder het idee dat het wat aan het afnemen is (48.000km in 16 maanden en vaak snelladen of anders naar 100%). Gelukkig hoeft hij nog maar 8 maanden mee. O-)

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-07 21:18

MaxDlius

Buiten De Zone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FxCW9e4T_D9bKcHaU1ukO6Xgls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86bgrOJv4GARp1JX0fjVlo0i.jpg?f=fotoalbum_largeGisteren persoonlijk record verbroken op weg van Oostenrijk naar Italië met een 77kwh MY25 😆

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• VincentVisr
MaxDlius schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]Gisteren persoonlijk record verbroken op weg van Oostenrijk naar Italië met een 77kwh MY25 😆
Zal wel een hoop downhill ook tussen hebben gezeten op de B.

Ik keek net even in de VW Navigatie en die had zelfs een laadstop aanbevolen vóór mijn eerste geplande stop.

• Inter18
Flieger schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:00:
[...]

Hier dezelfde ervaring, naar Italië en naar zuid Frankrijk. Op de laatste trip viel me wel op dat de laadstops langer leken te zijn/worden. Eerder was het max 27min. Nu ook een aantal van bijna 40min. Maar weer even wat spelen met ‘hoeveel km range wil je hebben bij eindbestemming of laadstop’.

585km range heb ik nog niet mogen zien of halen. Ik heb eerder het idee dat het wat aan het afnemen is (48.000km in 16 maanden en vaak snelladen of anders naar 100%). Gelukkig hoeft hij nog maar 8 maanden mee. O-)
Vrijwillige taxi rit van 300km vandaag, met volle bepakking, alleen snelweg met wat file. Het verbruik bij ong 110km/u op cc 15,2kWh/100km. Rammelend op 19inchers wijkt de teller ongeveer 3 km af.

Kom ik op 565km met een Pro S. Zijn toch prima waarden voor zo'n slagschip

• Skoelat
  • Laatst online: 20-07 21:51
LOTG schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:21:
@AvantBlack let er op dat er in de handleiding staat dat je easy open (of hoe dat heet) voor de koffer moet uitschakelen als je een fietsendrager monteerd.

@Skoelat wat bedoel je precies met in beeld? Op het scherm achter het stuur?

Volgens mij is de enige plek om het altijd te zien op het infotainmentsysteem (menu optie) , en ik meen in de HUD links of rechts (op het stuur rechts de pijltjes met de vierkantjes ) maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Ik zou graag de km stand tijdens het rijden willen zien. Nu kan dat alleen maar als voordat je start knop indrukt

• SndR.7
  • Laatst online: 06:48
SndR.7 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:03:
[...]

Morgenochtend is het dan zover, 28 Feb besteld, morgen 10:00 ophalen.
Mijn eerste nieuwe wagen ooit (ben 38), zo blij als een klein kind, nu al :9
Daar is ie dan 🤩 😍

Over 3 weken naar Zuid-Frankrijk met het gezin!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VM7Nj1HiJ1A8R7_V0xQN4zfa8Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFfUKVTeQkXethcXGyFsUxkS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou de MY26 krijgen, productieweek 18. Maar het is toch een MY27 geworden, wat een mazzel 😃

[ Voor 3% gewijzigd door SndR.7 op 19-07-2026 07:43 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik droom vast over een MY29 met 95kWh accu en een strakke 300kW laadcurve. Voor de rest hoeft er weinig veranderd te worden voor mij. En ik moet bekennen, deze upgrades wil ik dan ook alleen maar voor de vakantieritjes :+

• Puppetmaster
Klinkt goed Legend!
Wel een beetje bescheiden mbt het laden, dat verwacht ik tegen die tijd wel op 400kW, zeker als je ziet dat de BMW iX3 dat nu ook nog doet?

• The Legend

The Legend

*Plop*

Meer is altijd beter, maar 300kW strak tot 80% doe ik het ook voor :P

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:37
Terugrit van vakantie was een soort verbruikstest van mijn ID.7 Pro 77kWh na 2.5 jaar: 555km van laatste 100% laadbeurt tot thuis met 3% SoC. Quasi allemaal snelweg, en quasi de hele tijd travel assist op 100 km/u. Gemiddeld 13 kWh/100km.
Weliswaar zonder airco, want daar kwam een storing op toen ik pas een paar dagen in Frankrijk was.

[ Voor 5% gewijzigd door bdbfz op 19-07-2026 09:46 ]

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:05

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

SndR.7 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 07:23:
[...]

Daar is ie dan 🤩 😍

Over 3 weken naar Zuid-Frankrijk met het gezin!

[Afbeelding]

Ik zou de MY26 krijgen, productieweek 18. Maar het is toch een MY27 geworden, wat een mazzel 😃
Heel tof! Mooie wagen en fijn dat je my27 hebt gekregen.

Ik ben nog steeds aan het wachten op de eerste foto van een zwarte met zwarte wielen...ik twijfelde heel erg en als ik deze zie twijfel ik nog meer! :P

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:05

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

The Legend schreef op zondag 19 juli 2026 @ 09:24:
Meer is altijd beter, maar 300kW strak tot 80% doe ik het ook voor :P
Dan is het voordeel van tanken toch helemaal weg? Ik ben echt een autoliefhebber en als ik moet kiezen tussen een V8 of een V10 en een electrische stofzuiger ( :+ ) dan wist ik het wel want emotie. Maar mijn 1.5tfsi die nog geen frikandel uit de mayo getrokken krijgt voel ik weinig emotie bij!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Puppetmaster
Vooral de emotie tijdens het tanken idd! :+

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 19 juli 2026 @ 08:31:
Ik droom vast over een MY29 met 95kWh accu en een strakke 300kW laadcurve. Voor de rest hoeft er weinig veranderd te worden voor mij. En ik moet bekennen, deze upgrades wil ik dan ook alleen maar voor de vakantieritjes :+
Nou, voor de vakantieritjes zou ik ook graag een bruikbaar aanhangergewicht willen hebben (zoals de Skoda's Elroq, Enyaq en Peaq en ook de Audi Q4 inmiddels wel hebben). Zelfs een ID.Polo mag al net zoveel trekken als een ID.7...).
bdbfz schreef op zondag 19 juli 2026 @ 09:43:
Terugrit van vakantie was een soort verbruikstest van mijn ID.7 Pro 77kWh na 2.5 jaar: 555km van laatste 100% laadbeurt tot thuis met 3% SoC. Quasi allemaal snelweg, en quasi de hele tijd travel assist op 100 km/u. Gemiddeld 13 kWh/100km.
Weliswaar zonder airco, want daar kwam een storing op toen ik pas een paar dagen in Frankrijk was.
Dus jij hebt net een hele vakantie in Frankrijk doorgebracht zonder airco? Ik vond het in Noorwegen al warm... En was daar erg blij met een werkende airco.
Wat was het probleem met je airco? En heeft dat bij een ID.7 geen gevolgen voor de koeling van de batterij? Bij veel (de meeste?) EV's is dat gekoppeld.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Puppetmaster
Andrehj schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Nou, voor de vakantieritjes zou ik ook graag een bruikbaar aanhangergewicht willen hebben (zoals de Skoda's Elroq, Enyaq en Peaq en ook de Audi Q4 inmiddels wel hebben). Zelfs een ID.Polo mag al net zoveel trekken als een ID.7...).
Ja, die administratieve fout trekken ze wel recht en dan mag gewoon iedere ID.7 1800kg trekken. :)

Welke EV reed jij?

• LOTG
Skoelat schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 23:34:
[...]

Ik zou graag de km stand tijdens het rijden willen zien. Nu kan dat alleen maar als voordat je start knop indrukt
Ja lijkt helaas niet mogelijk buiten de statistieken op het infotainmentsysteem.

Wat anders, ik zat in een niet MY27 en het infotainmentsysteem zag er net wat anders uit visueel, en een aantal zaken kan ik bij mij niet terug vinden. Welke software versie die draaide weet ik niet.

Die auto liet het standby scherm zien bij het instappen en daarna de pin als je ging zitten. Bij mij is het altijd uit of aan als je gaat zitten. Enige manier om hem standby te krijgen is door hem "uit" te zetten.

Ook was er een "seasonal flair" (of zo iets) optie waarmee je grappige animaties kreeg. Iets wat ik niet echt mis maar raar dat het ontbreekt.

De eigenaar was er zelf wel nog niet achter gekomen dat je andere achterlicht animaties hebt omdat die alleen een lijst laat zien zonder voorbeeld of tekst wat de opties precies zijn.

En ik ben er achter dat de individuele kleur opties niet opgeslagen worden. Als mij vrouw met haar profiel ingelogd geweest is word de optie gereset naar wit. Wel jammer aangezien het een beetje finiky is om de juiste kleur te selecteren met de slider.

• bdbfz
  • Laatst online: 11:37
Andrehj schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:55:
[...]
Dus jij hebt net een hele vakantie in Frankrijk doorgebracht zonder airco? Ik vond het in Noorwegen al warm... En was daar erg blij met een werkende airco.
Wat was het probleem met je airco? En heeft dat bij een ID.7 geen gevolgen voor de koeling van de batterij? Bij veel (de meeste?) EV's is dat gekoppeld.
De melding zegt: "Airco werkt niet goed, bezoek werkplaats". Die kwam na 3 dagen Frankrijk, dus ja, twee weken zonder airco. Gelukkig waren we met 2 auto's daar, dus niet veel meer gereden in de mijne daarna. De Franse VW ateliers in de buurt konden me pas ontvangen half augustus, dus ik heb een afspraak gemaakt bij mijn eigen VW garage. Daar kan ik woensdag naartoe.
Over batterij-temperatuur heeft hij niet geklaagd. Of de warmtepomp nog iets doet als de airco eruit ligt, weet ik niet. Kan net zo goed een probleem met de warmtepomp zijn. In het interieur was er alleszins echt niks meer van koeling. Verwarming werkte nog wel, dat heb ik even 5 seconden getest...

• Andrehj
  • Niet online
Puppetmaster schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:10:
Ja, die administratieve fout trekken ze wel recht en dan mag gewoon iedere ID.7 1800kg trekken.
Welke EV reed jij?
Nog geen. Ik heb nog een betrouwbare ICE (Skoda Superb 2), maar ben druk bezig met oriënteren. De ID.7 is een goede kandidaat (een Skoda-versie zou nog mooier zijn ;) ), maar dan moet ie wel de caravan mogen trekken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Surfroy01
Homer-Simpson schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 06:35:
[...]

Reclames kun je ergens in de instellingen uit zetten. Weet zo snel niet waar maar ben het eens tegengekomen.

Oh ik zal straks eens kijken of ik het kan vinden. Zit nu net onder Karslruhe 577km en 6 uur met 1 keer laden. Gemiddeld verbruik 15,1. Met de TA op 110-130 sommige stukken 150 en wat file.

• Send
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 10:59
Nu een dikke week met mijn MY27 onderweg. Het is prettige auto om mee te rijden auto met prima ondersteuning van de TA. Rust en comfort zijn troef. Verbruik lag tussen 14.5 en 16.2 kWh (info auto) bij overwegend snelweg gebruik. Verschil zat met name in ochtend rond de 20 graden of einde dag 30+ waar de airco harder moest werken.

Het opstartgedrag van de SW is niet consequent Een dag wilde de auto niet meer normaal starten en bleef HUD, display en HVAC inactief met diverse foutmeldingen. De auto was wel rijdbaar.

Instellingen worden niet altijd onthouden dus soms speelt de radio wel bij instappen en soms niet. Dit heb ik ook al meegemaakt met ambient light en stoel verstelling. Daarnaast had ik deze week 1x dat de buitentemperatuur voor een deel links en en deel rechts op het kleine display getoond wordt.

Van het weekend geprobeerd Android Auto draadloos aan de gang te krijgen zonder succes (Carplay heb ik wel werkend)..De poging leidde tot een situatie waarbij zowel telefoon als scherm stonden te knipperen met een verbindingsfout melding. Sindsdien kan ik Android Auto niet meer kiezen in de verbindingsmanager voor de betreffende telefoon ondanks reset en wissen van telefoon en verbinding. Ik houd me aanbevolen voor suggesties..

• JanHenk
  • Niet online
Andrehj schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:59:
[...]

Nog geen. Ik heb nog een betrouwbare ICE (Skoda Superb 2), maar ben druk bezig met oriënteren. De ID.7 is een goede kandidaat (een Skoda-versie zou nog mooier zijn ;) ), maar dan moet ie wel de caravan mogen trekken.
Technisch is er nul reden om de ID.7 op 1.000kg te zetten, volgens mij kunnen ze hem zo zonder aanpassingen homologeren op 1.800kg geremd trekgewicht. Waarom ze dat niet doen is mij oprecht een raadsel. Zal iets van marktsegmentatie zijn.

Of je pakt gewoon de GTX, heb je ook meteen AWD :)

• Inter18
JanHenk schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:35:
[...]

Technisch is er nul reden om de ID.7 op 1.000kg te zetten, volgens mij kunnen ze hem zo zonder aanpassingen homologeren op 1.800kg geremd trekgewicht. Waarom ze dat niet doen is mij oprecht een raadsel. Zal iets van marktsegmentatie zijn.

Dan mag je er nog steeds niet zomaar 1800kg achter de wagen hangen omdat je over het treingewicht van 3500kg heen gaat voor rijbewijs B. De wagen op zich zal het prima aan kunnen, Ik moet bekennen dat ik er 1120kg zand mee heb vervoerd, dat is zonder de massa van de aanhangwagen. De auto zelf is niet onder de indruk.

• Andrehj
  • Niet online
JanHenk schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:35:
En een hoger verbruik en lagere range, plus meer massa, dus een hogere MRB.
Nee dankjewel. Het vermogen + de prestaties van de RWD zijn meer dan voldoende.
Inter18 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:56:
Dan mag je er nog steeds niet zomaar 1800kg achter de wagen hangen omdat je over het treingewicht van 3500kg heen gaat voor rijbewijs B.
Dat "probleem" heb je met 1200 kg trekgewicht ook al. Maar daar is een heel simpele oplossing voor, en die heet BE. Dat rijbewijs heb je met de huidige voertuiggewichten (ook ICE) met een beetje caravan sowieso al nodig.
Ik moet bekennen dat ik er 1120kg zand mee heb vervoerd, dat is zonder de massa van de aanhangwagen.
Als je dat hebt vervoerd op een daarvoor geschikte aanhanger zonder dat je BE hebt, was je trouwens niet bijzonder slim bezig, want op dat moment was je niet verzekerd, want je reed zonder geldig rijbewijs. Als je (ook per ongeluk) een ongeluk had veroorzaakt had dat je persoonlijke faillissement kunnen betekenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Andrehj op 19-07-2026 22:05 ]

• JanHenk
  • Niet online
Andrehj schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:01:
[...]

En een hoger verbruik en lagere range, plus meer massa, dus een hogere MRB.
Nee dankjewel. Het vermogen + de prestaties van de RWD zijn meer dan voldoende.
Ik ben het met je eens hoor, helemaal. Maar het is kiezen of delen ;)

Ik ben geen caravanliefhebber (wel vouwwagen) dus voor mij is het simpel. Maar goed, stel dat ik dat wel zou zijn en ik moest vandaag kiezen. Dan zou ik 99% zeker toch de GTX nemen. Een andere optie is bijvoorbeeld de Enyaq. Goede auto hoor. Maar, als ex-Enyaq rijder, prefereer ik de ID.7. Dan maar de “nadelen” van de GTX.

PS ik heb rijbewijs BE maar ik zie niet in hoe dat relevant is in deze discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door JanHenk op 19-07-2026 22:16 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

De huidige draaicirkel is mij wel veel meer waard dan 2 aangedreven voorwielen :)

• Andrehj
  • Niet online
JanHenk schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:13:
Maar, als ex-Enyaq rijder, prefereer ik de ID.7.
Interessant! Heb je ooit al eens een vergelijk tussen die twee gepost? En daar toevallig nog een link van?

• Inter18
Andrehj schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:01:

Als je dat hebt vervoerd op een daarvoor geschikte aanhanger zonder dat je BE hebt, was je trouwens niet bijzonder slim bezig, want op dat moment was je niet verzekerd, want je reed zonder geldig rijbewijs. Als je (ook per ongeluk) een ongeluk had veroorzaakt had dat je persoonlijke faillissement kunnen betekenen.
idd, onze wetgever kijkt niet naar de werkelijke lading maar wat de kar maximaal kan hebben.

Gelukkig kijkt men niet op deze manier naar snelheden. U reed 100 maar hij kan 180 -> dag rijbewijs.

Rijbewijs technisch zat ik weegbrug gewogen precies op de limiet maar zowel de opgegeven specs van de wagen als het theoretische maximum gewicht werden overschreden, niet heel briljant

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Ik heb een XLC Azura LED, altijd als een heel fijn en stabiel ding ervaren. Van de week op de ID.7 geplaatst, die daarna 2mm speling heeft tot de achterbumper. Heb het ding er direct afgehaald, want dat gaat gewoon schade opleveren.

De afstand van de kogel tot de bumper is erg kort.
Ik zie ook dat afstand wel kort is. Ik heb de XLC Azura Xtra LED en volgens mij is daar voldoende ruimte (nog niet met een fiets getest -O- ). Heb jij echt zoveel minder ruimte met jouw XLC?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS3hILFUmldWlBP5m2N2UELh5dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPDrjH6AvaRfioIJNvV2WFOb.jpg?f=fotoalbum_large
Mooi overigens dat de 360 camera netjes blijft werken en ook nog wel redelijk de extra lengte in kan schatten.

• AvantBlack
  • Nu online
WoC schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Ik zie ook dat afstand wel kort is. Ik heb de XLC Azura Xtra LED en volgens mij is daar voldoende ruimte (nog niet met een fiets getest -O- ). Heb jij echt zoveel minder ruimte met jouw XLC?[Afbeelding]
Mooi overigens dat de 360 camera netjes blijft werken en ook nog wel redelijk de extra lengte in kan schatten.
Dit is de kantelbare?

Ik heb de vaste en die afstand is inderdaad echt veel korter. Zal er nog even een foto van maken.

• JanHenk
  • Niet online
Andrehj schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:21:
[...]

Interessant! Heb je ooit al eens een vergelijk tussen die twee gepost? En daar toevallig nog een link van?
Niet direct nee, maar het topic zit vol ex-Enyaq-rijders eigenlijk. :P Is vast wel iets te vinden. Zal even wat dingen typen die me te binnen schieten.

Grootste en belangrijkste verschil vind ik eigenlijk het rijgedrag. Veel meer rust in de koets, fijner stuurgevoel. Ik had en heb beide keren het DCC-onderstel overigens. Ruimte in de kofferbak is gelijkwaardig, ruimte op de achterbank is significant groter. En de zetels van de VW zijn fantastisch, met ventilatie, massage, etc. Echt heerlijk voor lange afstanden.

Nu had ik een Enyaq 80, een First Edition. Daar was op zich wel wat op aan te merken, zoals de afwezigheid van batterijpreconditionering, trage software, etc. De huidige Enyaq kent al veel verbeteringen, die de ID.7 ook heeft. Dus die punten kan ik achterwege laten. Dat is in de Enyaq 85 inmiddels ook dik in orde, maar had mijn Enyaq nog niet.

Verder vind ik het glazen dak van de ID.7 fijner dan het panoramadak dat ik in de Enyaq had: een dak dat open kan en dat kraakt nog wel eens. Was één van mijn grootste ergernissen eigenlijk. De warmtewerende glazen plaat is in ieder geval muisstil. En het elektro-chromatisch verduisteren werkt goed.

Ik had leren bekleding in de Enyaq. Dat is op de ID.7 niet verkrijgbaar. Ik was nogal bang voor dat microvezel met drie kleine kids die van alles eten, met vieze schoenen in de auto stappen, etc. Maar de bekleding houdt zich opvallend goed. Nu een klein jaar verder en er is nog niks te zien. En dan heb ik ook nog het lichtgrijze interieur. Kun je gerust bestellen dus, het is niet zo besmettelijk als je zou denken :)

Het voelt gewoon als een veel volwassener auto. Er is echt niets aan de Enyaq dat ik mis in de ID.7.

Het enige dat ik misschien nog zou kunnen noemen, is de originele kofferbakmat. Die is bij de ID.7 van een glad plastic, terwijl die in de Enyaq van rubber was. Dat scheelt in het schuiven van lading. Maar goed, als dat het enige is, zegt dat genoeg over de rest van de auto denk ik :D

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:33
JanHenk schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:15:
[...]

Niet direct nee, maar het topic zit vol ex-Enyaq-rijders eigenlijk. :P Is vast wel iets te vinden. Zal even wat dingen typen die me te binnen schieten.

Grootste en belangrijkste verschil vind ik eigenlijk het rijgedrag. Veel meer rust in de koets, fijner stuurgevoel. Ik had en heb beide keren het DCC-onderstel overigens. Ruimte in de kofferbak is gelijkwaardig, ruimte op de achterbank is significant groter. En de zetels van de VW zijn fantastisch, met ventilatie, massage, etc. Echt heerlijk voor lange afstanden.

Nu had ik een Enyaq 80, een First Edition. Daar was op zich wel wat op aan te merken, zoals de afwezigheid van batterijpreconditionering, trage software, etc. De huidige Enyaq kent al veel verbeteringen, die de ID.7 ook heeft. Dus die punten kan ik achterwege laten. Dat is in de Enyaq 85 inmiddels ook dik in orde, maar had mijn Enyaq nog niet.

Verder vind ik het glazen dak van de ID.7 fijner dan het panoramadak dat ik in de Enyaq had: een dak dat open kan en dat kraakt nog wel eens. Was één van mijn grootste ergernissen eigenlijk. De warmtewerende glazen plaat is in ieder geval muisstil. En het elektro-chromatisch verduisteren werkt goed.

Ik had leren bekleding in de Enyaq. Dat is op de ID.7 niet verkrijgbaar. Ik was nogal bang voor dat microvezel met drie kleine kids die van alles eten, met vieze schoenen in de auto stappen, etc. Maar de bekleding houdt zich opvallend goed. Nu een klein jaar verder en er is nog niks te zien. En dan heb ik ook nog het lichtgrijze interieur. Kun je gerust bestellen dus, het is niet zo besmettelijk als je zou denken :)

Het voelt gewoon als een veel volwassener auto. Er is echt niets aan de Enyaq dat ik mis in de ID.7.

Het enige dat ik misschien nog zou kunnen noemen, is de originele kofferbakmat. Die is bij de ID.7 van een glad plastic, terwijl die in de Enyaq van rubber was. Dat scheelt in het schuiven van lading. Maar goed, als dat het enige is, zegt dat genoeg over de rest van de auto denk ik :D
Hier ook afkomstig uit een Enyaq sportline uit 2021 en helemaal met je eens! En inderdaad die kofferbakmat is echt wel ondermaats. Had ook prima geweest als ze hiervoor een (goede) betaalde versie hadden kunnen leveren.

• Andrehj
  • Niet online
BigGreen schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:00:
En inderdaad die kofferbakmat is echt wel ondermaats. Had ook prima geweest als ze hiervoor een (goede) betaalde versie hadden kunnen leveren.
Zijn er geen aftermarket rubber kofferbakmatten leverbaar?
Edit: Zoiets? https://automatten.nl/pro...and-guardliner-2023-heden
Of deze? https://www.automattensjo...agen-/-VW-ID.7/KB31000234

[ Voor 26% gewijzigd door Andrehj op 20-07-2026 11:06 ]

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:33
Zijn er nu vast wel leverbaar. Heb ermee leren leven denk ik en soms gebruik ik het netje om het even vast te zetten.
De eerste ziet er wel goed uit maar je moet het even zien/voelen.
De tweede is gewoon van hetzelfde harde plastic gemaakt.

• JanHenk
  • Niet online
Andrehj schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:03:
[...]

Zijn er geen aftermarket rubber kofferbakmatten leverbaar?
Daarom een beetje flauw om te noemen in de vergelijking natuurlijk, want het staat eigenlijk los van de auto. Zijn inderdaad genoeg alternatieven, die beter zijn. Zelf zat ik te kijken naar de rubber mat van Kovvar. Maar wat @BigGreen zegt, de ergernis is nog niet groot genoeg om wat te kopen :P

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik heb de afgelopen vakantieritten (van > 1000km) de accudegratie proberen bij te houden (omdat ik toch beniewd ben). We hebben een Pro S met 86 kWh netto / 91 kWh bruto capacity

Ik heb dit als volgt berekend voor de vakantierit afgelopen weekend:

1. Werkelijk energieverbruik = verbruik tripcomputer x afstand tripcomputer = 160 wh/km x 1051 km = 168.160 Wh = 168,16 kWh.

2. Werkelijk capaciteit = werkelijk energieverbruik / DELTA (accupercentage) = 168,16 / 207% = 81,24 kWh (12 maanden oud)

Deze 207% is het totale accuverbruik voor de hele rit (dus 80% - 9% voor deel 1 + 78% - 13% voor deel 2 etc.) volgens de boordcomputer.

De accucapaciteit bij de vakantie hiervoor volgens deze methode was 82,30 kWh (10 maanden oud), en daarvoor 84,54 kWh (6 maanden oud)

Dit is natuurlijk een benadering en geen doormeting van de accu, maar toch vind ik de snel dalende capaciteit wel opvallend. De auto is nu 1 jaar oud + 22.000 km. Ik ben vrij lief voor de accu, op ca. 4x per jaar vakanties na laad ik altijd tot 80% op 11 kW AC. Ik had ook gedacht dat met name de eerste jaren door de buffer (91 - 86 kWh) er vrijwel geen merkbare degradatie zou zijn. Is dit een normale degradatie (ChatGPT zegt dat dit aan de hoge kant is), of zou de tripcomputer en accu-percentage in de ID7 te onnauwkeurig zijn voor een berekening zoals deze?

• JanHenk
  • Niet online
@Passat1 Je hebt niet tot 100% doorgeladen met jouw methode, althans de laatste keer niet. Het is wel aan te raden om dat even te doen en ook een paar uurtjes de tijd te geven om cellen te balanceren. Kan flink verschil maken. De benadering van de SoC kan, juist als je vaak / alleen tot 80% aan het laden bent, onnauwkeurig worden.

Desalniettemin is de degradatie in het eerste jaar het hoogst en stabiliseert capaciteit daarna. Volkswagen houdt de buffercapaciteit overigens juist gelijk. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Kia of Tesla. Allen hebben evengoed last van degradatie, met name in het eerste jaar.

• N0EL
Is het iemand hier (MY27) al gelukt om de Plug & Charge (We Charge) aan het werk te krijgen?
Moet ik misschien (buiten het plug & charge onder menu diensten) nog iets aanzetten in de auto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpqEV8PuiOFk5bb6mFNwUEzy1P0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JgSZNwuHgAKUauwSRmDuONf9.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door N0EL op 20-07-2026 12:45 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

N0EL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:32:
Is het iemand hier (MY27) al gelukt om de Plug & Charge (We Charge) aan het werk te krijgen?
Moet ik misschien (buiten het plug & charge onder menu diensten) nog iets aanzetten in de auto?

[Afbeelding]
Bel ff met de Support, begin juli leek ik te begrijpen dat er een algehele storing was.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
Hoe heb jij die 2e dienst erin gekregen (en wat is het)?

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

[Afbeelding]
probeer eens je telefoon te herstarten (indien nog niet gedaan).
ik had vorige week een probleem (weliswaar op iphone) om electroverse te koppelen, de switch disable telkens weer vanzelf, na een reboot van de telefoon ging die nog door een wizard op het moment dat ik het schuifje activeerde..

• N0EL
@Helsie
re: Hoe heb jij die 2e dienst erin gekregen (en wat is het)?
Die is van Electroverse.
In de Electroverse app. Profiel > EV's. Gegevens toevoegen, en een certificaat aanmalen.

@K0ENH
Heb dit al een paarkeer gedaan (andere redenen), maar helaas.
Volgens Elli (net gebeld) kan het zijn dat de dealer het certificaat nog moet instaleren omdat het om een nieuwe auto gaat.

• LOTG
@N0EL Werkt die van electraverse wel dan? Welke gegevens heb je daar dan ingevuld? VIN?

Ik neem aan van niet gezien er ook een foutmelding in de app staat.

[ Voor 27% gewijzigd door LOTG op 20-07-2026 14:57 ]

• Passat1
  • Nu online
JanHenk schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:11:
@Passat1 Je hebt niet tot 100% doorgeladen met jouw methode, althans de laatste keer niet. Het is wel aan te raden om dat even te doen en ook een paar uurtjes de tijd te geven om cellen te balanceren. Kan flink verschil maken. De benadering van de SoC kan, juist als je vaak / alleen tot 80% aan het laden bent, onnauwkeurig worden.

Desalniettemin is de degradatie in het eerste jaar het hoogst en stabiliseert capaciteit daarna. Volkswagen houdt de buffercapaciteit overigens juist gelijk. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Kia of Tesla. Allen hebben evengoed last van degradatie, met name in het eerste jaar.
Dank, klinkt logisch. Inderdaad laad ik vrijwel altijd tot 80%. Ik zal het eens opnieuw berekenen als ik tot 100% laad.

• N0EL
LOTG schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:54:
@N0EL Werkt die van electraverse wel dan? Welke gegevens heb je daar dan ingevuld? VIN?

Ik neem aan van niet gezien er ook een foutmelding in de app staat.
Nee. Werkt helaas ook niet.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:17
Hij is er hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_Ep4goZkHXtBVLlFqRUhcw0uug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjMtaChNipXapAIl7jQTrGpa.jpg?f=fotoalbum_large

• N0EL
Lijkt een beetje op die van mij.
Gefeliciteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7AdzfF1hTv2YonzVeUydZT2pCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxPYK6QrhjxqBpPENsr7f1l7.jpg?f=fotoalbum_large

• Blommie01
De eerste dag met de nieuwe auto zit er op en ik moet toegeven dat ik erg blij ben. De juiste stoel positie is gevonden en het zit en rijdt heel veel beter dan mijn Model Y.

De software werkt eigenlijk ook best goed. Alle functies werken en ook Spotify werkt heel goed. Ik heb het gratis jaartje data geactiveerd maar ook even getest via de hotspot op mijn telefoon. Dat werkt ook prima.

Alles wat in de app zit werkt zoals het zou moeten en als alles zo blijft worden we goede vrienden...

• johansen
  • Laatst online: 10:24
The Legend schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:43:
Dat gaan ze allemaal in drie dagen doen?
Inmiddels is het maandag en heb de ID.7 nog niet terug :X . Dus die 3 dagen was toch wat optimistisch.

Alles is gefixt en vervangen, maar euvel met de voetgangersbeveiliging schijnt een dingetje te zijn. Auto staat dus al een week bij de garage. Maar goed; liever dat ze de tijd nemen en alles goed fixen dan dat ik over een paar weken weer aan de beurt ben.

• Blommie01
Vraagje over de MY27.

Hebben jullie een sleutelkaart bij de auto gekregen? Deze heb je straks nodig om de digitale sleutel te kunnen activeren en als nood te gebruiken.

• N0EL
Ja. Een sleutelkaart. Werkt helaas nog niet.

• Maarten Koning
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 09:38
Even een kleine, vroege impressie vanuit Zuidwest-Frankrijk 🇨🇵 met een kleine 2500 km op de teller van de ID.7 Pro S Limousine.

Een zeer fijne en ruime reiswagen, fijne stoelen en veel ruimte. Voor mij was de reis naar hier de eerste lange trip met een elektrische auto, en het was een eitje. Lekker met het verkeer mee, 130-135 waar het kan. Met 100% lading uit Arnhem vertrokken en vervolgens drie keer een kwartier gestopt om te laden (Fastned Gentbrugge, Engie Vianeo Aire de Ressons Ouest A1, Allego Aire de Boutroux A10), overal plek zat en het laden ging snel. Tijdens de reis naar hier is de acculading niet onder de 50% gekomen, niettemin ging het laden met zo'n 145 kW. Het bekende cliché: ruim voordat alle gezinsleden klaar waren om in te stappen was de auto allang weer startklaar.

Hier in de buurt een paar flinke stukken gereden en gisteren van 27 tot 87% geladen bij Total Energies Bressuire, dat ging aanvankelijk met 187 kW en het zakte langzaam weg naar 95 kW. Prima. In totaal zo'n 20 minuten aan de paal gestaan.

Wat valt op: de vering is wel erg hard vind ik, misschien komt dat ook door de 20" Trondheim velgen. Jarenlang met Franse en Japanse auto's gereden en daarmee was de vering wel echt gerieflijker. De instelling staat al op 'Comfort' maar de vering is plankhard. Ik heb geen dynamic chassis control. Op de snelwegen gaat het prima, maar op de Franse binnendoorwegen met al die drempels is het wel wennen.

Het verbruik ligt rond de 15,5 kWh.

De eigen Spotify app werkt hier in Frankrijk nauwelijks, gelukkig gaan het met Android Auto beter. De eigen navi van de auto werkt prima.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Maarten Koning schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:05:
Even een kleine, vroege impressie vanuit Zuidwest-Frankrijk 🇨🇵 met een kleine 2500 km op de teller van de ID.7 Pro S Limousine.

Een zeer fijne en ruime reiswagen, fijne stoelen en veel ruimte. Voor mij was de reis naar hier de eerste lange trip met een elektrische auto, en het was een eitje. Lekker met het verkeer mee, 130-135 waar het kan. Met 100% lading uit Arnhem vertrokken en vervolgens drie keer een kwartier gestopt om te laden (Fastned Gentbrugge, Engie Vianeo Aire de Ressons Ouest A1, Allego Aire de Boutroux A10), overal plek zat en het laden ging snel. Tijdens de reis naar hier is de acculading niet onder de 50% gekomen, niettemin ging het laden met zo'n 145 kW. Het bekende cliché: ruim voordat alle gezinsleden klaar waren om in te stappen was de auto allang weer startklaar.

Hier in de buurt een paar flinke stukken gereden en gisteren van 27 tot 87% geladen bij Total Energies Bressuire, dat ging aanvankelijk met 187 kW en het zakte langzaam weg naar 95 kW. Prima. In totaal zo'n 20 minuten aan de paal gestaan.

Wat valt op: de vering is wel erg hard vind ik, misschien komt dat ook door de 20" Trondheim velgen. Jarenlang met Franse en Japanse auto's gereden en daarmee was de vering wel echt gerieflijker. De instelling staat al op 'Comfort' maar de vering is plankhard. Ik heb geen dynamic chassis control. Op de snelwegen gaat het prima, maar op de Franse binnendoorwegen met al die drempels is het wel wennen.

De eigen Spotify app werkt hier in Frankrijk nauwelijks, gelukkig gaan het met Android Auto beter. De eigen navi van de auto werkt prima.
Vergeet niet dat de auto met 4 mensen ook makkelijk 2600 kg weegt als dat niet meer is. Geen autovering is bestemd voor drempels met die gewichten.
Misschien kun je voor je volgende bericht ChatGPT vragen iets gematigerder te schrijven ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Surfroy01
Toch hulde voor de VW navigatie. Ben nu in Italië en vandaag tot 2 keer toe ik denk bij elkaar een half uur file in CH omzeilt op aanraden navigatie. Laadpunten kijk ik een beetje aan, veelal skip ik die geadviseerd worden omdat ik nog verder kan. Op de kaart kijken en die aanklikken als nieuwe tussenstop.

Vandaag staan laden en erboven hing een groot digitaal bord met de prijs, jouw actueel laadsnelheid en hoeveel % geladen. Leuke gimmick. Kun je ook actueel zien wat welk merk aan snelheid heeft. Stond een Benz die sneller was, de rest langzamer 😂

• Blommie01
N0EL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:52:
Ja. Een sleutelkaart. Werkt helaas nog niet.
Dan ga ik daar nog even achteraan. Ik heb die er niet bij gekregen.

• Maarten Koning
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 09:38
True schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Vergeet niet dat de auto met 4 mensen ook makkelijk 2600 kg weegt als dat niet meer is. Geen autovering is bestemd voor drempels met die gewichten.
Dank, misschien moet ik er gewoon maar aan wennen.
Misschien kun je voor je volgende bericht ChatGPT vragen iets gematigerder te schrijven ;)
Ehh, deze begrijp ik niet helemaal, Chat GPT gebruik ik niet en ik vond mijn opmerking al best genuanceerd 🙂

• Inter18
WoC schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Ik zie ook dat afstand wel kort is. Ik heb de XLC Azura Xtra LED en volgens mij is daar voldoende ruimte (nog niet met een fiets getest -O- ). Heb jij echt zoveel minder ruimte met jouw XLC?[Afbeelding]
Bij de Hapro Max 3. staat het verticale deel tussen de 1e en de 2e fiets in. Als je alleen de drager erop hebt zitten gaat zelfs de achterklep nog open.
Een MTB past prima op de 1e plek, zonder dat de achteruit van de wagen in gevaar komt.

• Inter18
Maarten Koning schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:05:

Het heeft lang geduurd maar er is nog iemand met een harde vering. Heel vervelend voor u.

Ik rijd met 19inch en de wagen is vele malen harder dan een Enyaq sportline (1,5cm verlaagd) met 21inchers. Het ligt niet aan de velgmaat.

Helaas gebeurd er voor non-DCC rijders niets tav het onderstel in eender welke setting. Ik rijd Individual met alleen de besturing aangepast naar Sport. Dan geeft hij nog wat weerstand.

Echter, er zijn ook bestuurders die dit niet ervaren met het non-dcc onderstel. Het zou kunnen dat er slechtere schokbrekers zitten op sommige wagens. Hopelijk hebt u een dealer die met u mee wil denken.

Het verbruik is inderdaad een groot pluspunt van de wagen, ik blijf me er ook na 7mnd over verbazen hoeveel zuiniger hij is tav van de Kia Soul. En als de weg spiegelglad is dan is het inderdaad een heerlijke, ruime reiswagen waarmee het kilometers vreten is.

• AvantBlack
  • Nu online
Het heeft even geduurd, maar hier ook een plaatje van mijn ID.7 en eerste bevindingen.
Een Tourer 77kw met interieur + en exterieur +, trekhaak besteld. Het is gelukkig de MY27 geworden.

Auto anderhalf week geleden opgehaald en echt uiterst tevreden! De auto is erg comfortabel, zuinig en stikt van de opties en instelmogelijkheden. Ik was in de vorige One Pedal Drive gewend en dat heb ik nu weer, dat rijdt zo heerlijk. Verder zijn de fysieke knoppen erg fijn, de overige updates merk je niet erg veel van.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM3hHE4NwRHTtovJRStZu8GM-MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH5txPAQOaf3CnDFWfgYk15V.jpg?f=fotoalbum_large

Met betrekking tot de diverse issues die ik in het forum al langs heb zien komen, zie ik vooral software matige hickup's. Ik hoop dat ze die ergens de komende maanden herstellen.

Spotify werkt bij mij vanaf dag één perfect. Heel af en toe is de databundel niet bereikbaar, een reset van het infotainment systeem lost dat op ben ik inmiddels achter.

Sleutels konden eerst niet aan profiel gekoppeld worden, sinds kort wel. Hij pakt dan ook gelijk de bijbehorende gebruiker op. De stoelinstelling volgt dan helaas niet correct. Bij het handmatig instellen van een gebruiker wel vreemd genoeg.

HUD is voor mij te laag, kan deze verder naar boven zetten, maar wordt dan onscherp. Het systeem zorgt er wel voor dat je weinig meer op het kleine schermpje kijkt.

Bij het wisselen van de gebruiker onthoudt hij de Ambiente licht instellingen niet, die kun je dus iedere keer opnieuw instellen.

De drive mode gaat bij iedere start automatisch weer naar comfort.

Als de auto een tijd in de warmte heeft gestaan, wil het dashboard een beetje kraken. Na x km rijden en interieur op temperatuur is dat ook wel weer weg.

[ Voor 10% gewijzigd door AvantBlack op 21-07-2026 08:37 ]

• LOTG
@AvantBlack Handig dat je hem met interieur en exterieur hebt besteld :P

Wat betreft de stoelen, sinds ik bij het instappen na dat ik ben ingelogd (pin staat bij mij aan) eerst op de rem trap voor ik gordel of iets anders doe werkt de stoel bij mij consistent. Ambient light heb ik het zelfde issue mee.

Wat betreft de HUD, ik weet niet hoe lang je bent maar zit je niet te hoog?

En dat die een beetje kraakt na in de zon te hebben gestaan, dat heeft naar mijn beleving elke auto. Dingen worden warm en zetten uit, als het inderdaad maar weg gaat als het een beetje normale temperatuur word.

• AvantBlack
  • Nu online
LOTG schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:43:
@AvantBlack Handig dat je hem met interieur en exterieur hebt besteld :P
Het +'je erachter niet gelezen zeker. Zal het vol uitschrijven voor je "Plus" :P
Wat betreft de stoelen, sinds ik bij het instappen na dat ik ben ingelogd (pin staat bij mij aan) eerst op de rem trap voor ik gordel of iets anders doe werkt de stoel bij mij consistent. Ambient light heb ik het zelfde issue mee.
Bij mij ook na het handmatig profiel wisselen. Maar niet als ik instap met de sleutel waar het profiel aan gekoppeld is. Hij pakt dan alle instellingen, behalve de stoelen.
Wat betreft de HUD, ik weet niet hoe lang je bent maar zit je niet te hoog?
1,81m en zit inmiddels bijna op de grond. Misschien verwacht ik er teveel van, maar had de HUD wat meer in de verte verwacht.
En dat die een beetje kraakt na in de zon te hebben gestaan, dat heeft naar mijn beleving elke auto. Dingen worden warm en zetten uit, als het inderdaad maar weg gaat als het een beetje normale temperatuur word.
Klopt en ook geen groot item. Maar heb hier ook berichten langs zien komen, waarbij men echt serieus gekraak in de auto heeft. En daar is in mijn optiek bij mijn auto geen sprake van.

• LOTG
AvantBlack schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:57:
[...]

Het +'je erachter niet gelezen zeker. Zal het vol uitschrijven voor je "Plus" :P

[...]

Bij mij ook na het handmatig profiel wisselen. Maar niet als ik instap met de sleutel waar het profiel aan gekoppeld is. Hij pakt dan alle instellingen, behalve de stoelen.

[...]

1,81m en zit inmiddels bijna op de grond. Misschien verwacht ik er teveel van, maar had de HUD wat meer in de verte verwacht.

[...]

Klopt en ook geen groot item. Maar heb hier ook berichten langs zien komen, waarbij men echt serieus gekraak in de auto heeft. En daar is in mijn optiek bij mijn auto geen sprake van.
Ik ben nog iets langer dan jou en heb geen probleem met de HUD, staat ook nog niet op het hoogste. Ik denk dat je inderdaad het verkeerde probeert op te lossen met de positie er van.

Maar voor de stoelen, je trapt eerst op de rem voor je de gordel en zo aan doet? Bij het wisselen van profiel pakt hij inderdaad meteen de positie, maar bij gewoon instappen met het juiste profiel gaat hij dan pas naar de juiste plek. Ik moet het zelf nog eens testen maar ik heb het vermoeden dat het aandoen van de gordel (iets wat ik altijd als eerste deed) er voor zorgt dat de stoel niet meer verplaatst. En misschien nog iets anders.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Maarten Koning schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:31:
[...]

Dank, misschien moet ik er gewoon maar aan wennen.

[...]

Ehh, deze begrijp ik niet helemaal, Chat GPT gebruik ik niet en ik vond mijn opmerking al best genuanceerd 🙂
Je hebt sowieso geen keuze je kunt DCC niet achteraf activeren. ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• LOTG
@Maarten Koning Je hebt geen DCC, dus de comfort setting doet niets voor je vering. Het veranderd alleen wat aan het rijgedrag (pedaal response enzo). Ik kan je wel vertellen dat grotere velgen inderdaad niet helpen met het comfort gevoel, minder veerweg in je banden.

Maar het is vooral volle belading, dus je veren hebben minder travel.

[ Voor 11% gewijzigd door LOTG op 21-07-2026 09:30 ]

• StiGMaTa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:46
AvantBlack schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:57:
Ik ben 1,85m en heb hetzelfde probleem met de HUD. Ik zit graag vrij hoog in de wagen, maar dan vervaagd de bovenste helft van de 3D instructies. Ik heb me nu zo geplaatst dat het bovenste randje van de HUB wat onscherp is, wat helemaal niet opvalt tijdens het rijden.

Heb zelf sinds vorige week een tourer pro s (MY27, nr 1025 8) ) met interieur+ en exterieur+ (die standaard met de Bergen velgen kwam). Was een business sport (BE) die nog als MY26 besteld was.

Naast de HUD was het ook even zoeken om een 180° beeld te vinden op camera (ik heb slecht zicht als ik mijn woonwijk uitrijd), maar ook als ik achterwaarts uit een parking kom miste ik het. Blijkbaar moet je het bovenaanzicht dichtklappen om deze wide view te zien. Wat ik, zeker bij het verlaten van een parkeerplaats, zeer onhandig vind. Maar goed, op wat software dingetjes na, en super fijne wagen om mee te rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door StiGMaTa op 21-07-2026 10:19 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hier 19" zonder DCC, auto is stevig, maar niet hard geveerd wat mij betreft, ook niet met volle bepakking.

Met dit weer heerlijk zuinig, vanochtend 132Wh/km gedaan met 95% snelweg. Topding :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Grappig om te lezen dat in deze pagina de vering als relatief stevig~hard ervaren wordt. Terwijl toen ik de auto aan het uitkiezen was, bijna een jaar terug alweer, ik vooral de indruk kreeg dat men de vering vooral als comfortabel beschouwde, met zelfs beschrijvingen als teveel beweging in de koets en ik herinner mij ook dat DCC Comfort door iemand als "een deinend schip" werd omschreven.
Interessant contrast. :D

Bevestigd voor mij weer dat je vooral je eigen mening moet vormen, bijvoorbeeld door een goede proefrit te maken. Een auto voor 45 minuten meenemen, zolang kreeg ik, is eigenlijk te kort.
Gelukkig ben ik blij met de mijne. Binnenkort voor het eerst echt op vakantie er mee. Dat wordt goed beladen onderweg plus een klein aanhanger er achter. Ik ben benieuwd.
Knul schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:06:
Met dit weer heerlijk zuinig, vanochtend 132Wh/km gedaan met 95% snelweg. Topding :)
Dat is inderdaad zuinig zeg. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 21-07-2026 11:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Andrehj
  • Niet online
Knul schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:06:
Heb je een touring of een hatchback? (De laatste is op de snelweg zo'n 5% zuiniger.)

[ Voor 10% gewijzigd door Andrehj op 21-07-2026 11:43 ]

• AvantBlack
  • Nu online
Voor de MY27 rijders. Ik heb aan de bestuurderszijde een dimmende buitenspiegel. Dat is te zien aan een dun randje om het glas heen.
Aan de bijrijderszijde heb ik dat niet en twijfel er dus aan of die spiegel dimmend is.
Pagina: 1 ... 135 136 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1