Ik hoop het niet...DaMenaz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:37:
[...]
Model Y 27?
Mooi nieuws, Benieuwd naar de aanpassingen in de praktijk.
Mijn MY23 heeft de geest gegeven en ik hoef geen nieuwe
Ik hoop het niet...DaMenaz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:37:
[...]
Model Y 27?
Mooi nieuws, Benieuwd naar de aanpassingen in de praktijk.
De Doetinchemse dealer heeft al sinds wij 'm opgehaald hebben een vrijwel identieke ID.7 tourer in Kings Red in de showroom staan.AlexZuH schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:57:
[...]
Geen showroom/dealer die het aandurft een demo in rood neer te zetten. Overigens goedgekeurd door dochter "dat dak is vet koel, en die luchtroosters op het scherm ook"
Die wordt dan toch inmiddels aardig duur voor de dealer lijkt me. (5 november 2025) Zeker met MY27 in aantocht.S80Executive schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:39:
[...]
De Doetinchemse dealer heeft al sinds wij 'm opgehaald hebben een vrijwel identieke ID.7 tourer in Kings Red in de showroom staan.
[Afbeelding]
Poah, Muk hebm!S80Executive schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:39:
[...]
De Doetinchemse dealer heeft al sinds wij 'm opgehaald hebben een vrijwel identieke ID.7 tourer in Kings Red in de showroom staan.
[Afbeelding]
[ Voor 19% gewijzigd door renedg73 op 12-03-2026 11:17 ]
Lees ook dingen die ik al heb. Laadsnelheid is ook grappig, want die doet in de praktijk al 185 kW nu.renedg73 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:12:
Volgens id7_tourer op insta.
In duitse configurator zijn de my27 updates al opgenomen.
o.a. 220 volt stekkerdoos
voorbeiding voor smartphone key
Binnen en buitenspiegels automatisch dimmend
buitenspiegels automatish inklapbaar
laadsnelheid verhoogt voor 77kw naar 180
bestellen vanaf vandaag 12-03 is MY27 model
Catch my drift?
Hoop dat de 230V optie als add-on voor de oudere ID7 modellen gaat komen aangezien het best wel handig is om te hebben tijdens o.a. vakanties.renedg73 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:12:
Volgens id7_tourer op insta.
In duitse configurator zijn de my27 updates al opgenomen.
o.a. 220 volt stekkerdoos
bestellen vanaf vandaag 12-03 is MY27 model
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Ik heb mijn 7 besteld een week of vier geleden, maar pas leveren 1/8 aan de dealer ivm aflopen huidig private lease contract. En vier weken later pas afleveren. Ik neem dan aan dat ‘ie na week 18 geproduceerd gaat worden maar dat is slechts een aanname. Nu is m’n contactpersoon bij de dealer twee weken op vakantie, is er hier iemand die weet hoe zo’n bestel- en leverproces precies werkt?
Ik had dit 5 jaar in de Enyaq en precies 1 keer gebruikt.Wimhaw schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:49:
[...]
Hoop dat de 230V optie als add-on voor de oudere ID7 modellen gaat komen aangezien het best wel handig is om te hebben tijdens o.a. vakanties.
De Ioniq 5 van mijn vader kan 3,5kW leveren op het 230V contact, en mijn vader gebruikt die auto praktisch als thuisbatterij (zonder V2G dan, opladen bij zon), dus bijna dagelijks. Er ligt daar een kabel van de parkeerplaats naar de tv om die te voeden. Mijn moeder moet er soms zelfs mee koken op een kleine inductie plaat om gas uit te sparen. Ik weet niet of ze er ook soms de wasmachine aan hangenRandomNick schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:32:
[...]
Ik had dit 5 jaar in de Enyaq en precies 1 keer gebruikt.
Toen kwam ik erachter dat deze max 150W kan leveren, en dat is toch wel erg beperkt.
De auto stofzuigen met stroom uit de auto gaat bijvoorbeeld niet.
Ik heb een vergelijkbare situatie. Vorig weekend de ID7 bevestigd en leveren eind oktober. Heb de verkoper van de week gevraagd wanneer de auto dan in productie gaat. Hij gaf aan eind september. De tijd van productie tot aan leveren lijkt mij wat kort, maar ik ben geen autoverkoper :-). Ben benieuwd.Wavesailor schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:53:
[...]
Ik heb mijn 7 besteld een week of vier geleden, maar pas leveren 1/8 aan de dealer ivm aflopen huidig private lease contract. En vier weken later pas afleveren. Ik neem dan aan dat ‘ie na week 18 geproduceerd gaat worden maar dat is slechts een aanname. Nu is m’n contactpersoon bij de dealer twee weken op vakantie, is er hier iemand die weet hoe zo’n bestel- en leverproces precies werkt?
Ik heb de informatie uit de duitse configurator even bekeken en het lijkt dat dit een andere oplossing waar dan degene waar ik aan refereerde. De Enyaq had gewoon een ingebouwd stopcontact, en dit is volgens mij een adapter die je op de laadplug zet, en daar kan je idd 3,6kW uit trekken.MacPoedel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:00:
[...]
De Ioniq 5 van mijn vader kan 3,5kW leveren op het 230V contact, en mijn vader gebruikt die auto praktisch als thuisbatterij (zonder V2G dan, opladen bij zon), dus bijna dagelijks. Er ligt daar een kabel van de parkeerplaats naar de tv om die te voeden. Mijn moeder moet er soms zelfs mee koken op een kleine inductie plaat om gas uit te sparen. Ik weet niet of ze er ook soms de wasmachine aan hangen.
Dat is extreem dus ik zeg nu niet dat dit voor anderen een realistische use case is. Maar bij de ID.7 kan het wel meer dan 150W zijn en nuttiger zijn. Persoonlijk zou ik het ook maximum 2 keer per jaar op vakantie gebruiken.
Dat zou dan ook op oudere modellen moeten werken, ze hebben immers voorbereiding voor DC-V2G.RandomNick schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:01:
[...]
Ik heb de informatie uit de duitse configurator even bekeken en het lijkt dat dit een andere oplossing waar dan degene waar ik aan refereerde. De Enyaq had gewoon een ingebouwd stopcontact, en dit is volgens mij een adapter die je op de laadplug zet, en daar kan je idd 3,6kW uit trekken.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
:strip_exif()/f/image/lXydquoWJ6xCszwf7rNRKov7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P14eG8kXOPn3jfkVGBvSqKOY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb er geen verklaring voor maar ik zou het systeem even herstarten zodat je het weer kunt bedienen. Tien seconden je vinger op de powerknop zou genoeg moeten zijn. Daarna een keertje navraag doen bij de dealer.disco-stu schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:47:
Weet iemand wat er hier aan de hand is?
Bij het instappen in de wagen en het opstarten van het systeem krijg ik deze melding.
[Afbeelding]
Als ik dat dan wegklik, geraak ik niet meer in het hoofdmenu en in de shortcut balk linksboven staan enkel deze zaken nog. Aan de meerderheid van de Tiles/functionlaiteiten kan ik dus niet meer aan..
[Afbeelding]
De wagen rijdt wel, maar ik ben bijna niets meer instellen, aan- of uitzetten.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Net niet te zien op de foto of het knoppencluster in de deur ook is aangepast. Als ik naar de vernieuwe Cupra Born kijk, dan vermoed ik daar ook extra knoppen voor de achterruiten.Flieger schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:31:
[Afbeelding]
Er zijn inmiddels hopelijk voldoende bewijzen en bronnen voor de sceptici over MY27.
Catch my drift?
Daar lijken we nog een extra jaartje op te moeten wachtenDaMenaz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Net niet te zien op de foto of het knoppencluster in de deur ook is aangepast. Als ik naar de vernieuwe Cupra Born kijk, dan vermoed ik daar ook extra knoppen voor de achterruiten.
Nog even en de heren journalisten (m/v/x) hebben niks meer te zeuren. 🤭
Ok, dit heeft geholpen. Lijkt terug volledig in orde nu.Crusader schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:52:
[...]
Ik heb er geen verklaring voor maar ik zou het systeem even herstarten zodat je het weer kunt bedienen. Tien seconden je vinger op de powerknop zou genoeg moeten zijn. Daarna een keertje navraag doen bij de dealer.
Do more
Snel gevonden!Retrail schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:40:
[...]
Daar lijken we nog een extra jaartje op te moeten wachten![]()
[Afbeelding]
Catch my drift?
Inderdaad, dit dus. Je moet Volkswagen wel nageven dat ze iets doen met feedback van journalisten en gebruikers.DaMenaz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Nog even en de heren journalisten (m/v/x) hebben niks meer te zeuren. 🤭
Ah kijk, de mijne gaat voor exact dezelfde problemen binnen 2 weken ook een ganse week binnenJanHenk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:27:
Overigens heb ik een probleem mijn bestuurdersstoel.
Het begon bij de massagefunctie die het ineens niet meer deed. Daarna merkte ik dat de stoel wat kon 'schuiven' (moeilijk omschrijven). Daar is ie voor heen geweest, maar meer dan een diagnose stellen konden ze niet. Het schuiven was eerst opgelost maar is nu weer teruggekomen. En wat ie nu ook doet: kraken. Bij iedere bocht. En ik ben extreem gevoelig voor kraakjes...
Nu hebben ze hem een week (!) ingepland om de stoel na te kijken. Ik zou zeggen, nieuwe stoel erin en door. Maar dat zal wel een te makkelijke oplossing zijn...En omdat er blijkbaar één of andere speciale 'diagnosemonteur' (of zoiets) naar moet kijken, is dat pas ingepland half mei. De komende twee maanden rij ik dus sowieso met een flink krakende stoel rond.
Oké, kwaal van die dingen dus. Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen.stanny schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:49:
[...]
Ah kijk, de mijne gaat voor exact dezelfde problemen binnen 2 weken ook een ganse week binnen
Niet de enige. Na een Golf 8 R-line met touchknopjes als voorloper voelden de fysieke knoppen van de uiteindelijke Style enorm achterhaald aan. Dat terwijl ik daarvoor 5 jaar een Polo 6 gereden had en dus de knopjes wel gewend was.JanHenk schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:58:
Ik zal misschien de enige zijn, maar ik vind dat stuurwiel echt een achteruitgang. Back to the 00’s.
Dit ding dus:Puppetmaster schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:50:
[...]
Dat zou dan ook op oudere modellen moeten werken, ze hebben immers voorbereiding voor DC-V2G.
Ook zijn er van die kastjes die dit al kunnen, was Björn een jaar geleden oid ook mee bezig.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Dan heb ik waarschijnlijk ook pech... Dag te vroeg besteld...AvantBlack schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:01:
Nou teleurstellend bericht van de dealer. Mijn auto is vorige week besteld en terugkoppeling van de fabriek is dat de auto nog volgens MY26 spec wordt gebouwd. (auto wordt wel na week 18 gebouwd).
Het geldt dus echt pas voor bestellingen vanaf gisteren 12-03-2026 wil je MY27 krijgen.
Had ook in één keer gekund......JanHenk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:58:
[...]
Inderdaad, dit dus. Je moet Volkswagen wel nageven dat ze iets doen met feedback van journalisten en gebruikers.
Zo zat op de eerste versies van MEB geen enkele mogelijkheid tot batterij-preconditionering. Vervolgens zijn ze aan de slag gegaan en hebben ze meteen het beste systeem geïmplementeerd: zowel automatisch als handmatig, de tijd erbij die nodig is, het potentiële vermogen in beeld als je nu inplugt en ook bij gebruikmaking van voorverwarming. Er zijn nog genoeg nieuwe auto's die dit niet zo mooi hebben.
Super trage software? Opgelost.
Waar zijn de shortcuts voor de hulpsystemen? Hier, bovenin beeld.
Gezeik over haptische feedback touch-knoppen? Plaatsen we weer gewone knoppen.
Jeetje, nog steeds geen 'echte' one pedal drive? En waar is de V2L-adapter? Hold my beer![]()
Ik was zo'n Enyaq-rijder van het eerste uur en heb bij iedere iteratie van soft- of hardware het MEB-platform flink beter zien worden, precies op de punten waar ze slecht scoorden.
Nou, dat gaat natuurlijk het bekende 'we geven je eerst functionaliteit gratis, maar na 6 maanden mag je ervoor gaan dokken' scenario....A new app store has also been integrated into the In-Car Shop of the new infotainment system, which allows functions and services to be activated or extended digitally, flexibly and on a vehicle-specific basis.
Ha, ik had gisteren exact dezelfde ervaring. Na 3 maanden ID4 rijden moest ik een dagje met een poule auto van mijn werkgever op pad, een Ford focus van 3 jaar oud. Afgezien van het feit dat de motorisering aanvoelde alsof die uit de prehistorie kwam (een handgeschakelde mild hybrid benzine 1.0 eco torretje) vond ik de fysieke knop bediening eigenlijk ook echt zwaar ouderwets, alsof ik in een jaren '80 auto stapteR-R-L schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:37:
[...]
Niet de enige. Na een Golf 8 R-line met touchknopjes als voorloper voelden de fysieke knoppen van de uiteindelijke Style enorm achterhaald aan. Dat terwijl ik daarvoor 5 jaar een Polo 6 gereden had en dus de knopjes wel gewend was.
Ik vond de touchknoppen juist wel prettig. Swipen voor het volume snel zachter zetten en de - en + voor de cruise 1 km/u bijstellen voelde logischer dan SET en RES. Enige onhandige was dat de bediening uitschakelde als je de motor uitzette, vooral onhandig als ik bij aankomst nog even in de auto mijn telefoontje afmaakte en niet hoefde dat de halve buurt mee kon luisteren.
Vaak bu'j te bang!
Dat terug in de tijd heb ik met de hele auto. Ik heb een Ford Kuga PHEV als vervangend vervoer en wat is dat een slecht concept zeg. Het slechtste van twee werelden. Het is geen benzine- maar ook geen elektrische auto. Het rijdt in beide gevallen niet fijn. Ik heb de LM al gebeld dat ik een BEV of -als dat echt niet kan- een ICE wil. Krijg daar maandag als het goed is bericht over.-tom-562 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 01:34:
[...]
Ha, ik had gisteren exact dezelfde ervaring. Na 3 maanden ID4 rijden moest ik een dagje met een poule auto van mijn werkgever op pad, een Ford focus van 3 jaar oud. Afgezien van het feit dat de motorisering aanvoelde alsof die uit de prehistorie kwam (een handgeschakelde mild hybrid benzine 1.0 eco torretje) vond ik de fysieke knop bediening eigenlijk ook echt zwaar ouderwets, alsof ik in een jaren '80 auto stapte
Ik ben toch malle pietje niet!
ik zou je dealer of lease maatschappij bellen en vragen aan te passenBlommie01 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:04:
[...]
Dan heb ik waarschijnlijk ook pech... Dag te vroeg besteld...
De spiegels verwarmen doe je met het rond draai knopje, ronddraaien rechtsom totdat je bij het spiegel verwarming lampje bent.sn0x0r schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:47:
Vorige week de auto teruggebracht voor wat puntjes: zijspiegel verwarming knopje doet het niet, overigens als ik er nu op druk nog steeds niet dus hij kan weer terug. Daarnaast geen dynamische naafkappen, deur vergrendeling gaf in de winter vaak problemen en de kap op de laadklep was afgebroken in de winter (waarschijnlijk vastgevroren).
Wat de dynamische naafkappen zeggen ze dat omdat ik andere velgen bij mijn limited edition heb gekozen ze er niet bij zitten. Maar volgens mij was het black edition pakket (volgens de prijslijst) standaard. Hij ging voorlopig nog verder met de importeur overleggen over hoe of wat. Ik hoor het nog wel. Enerzijds denk ik: wat boeit het ook, anderzijds denk ik: als het erop had moeten zitten dan wil ik het wel gewoon hebben.
Kreeg als leenauto een ID3 mee, mijn hemel wat een achteruitgang als je uit een ID7 komt. Niet geheel onlogisch natuurlijk, want dit zijn twee totaal verschillende prijsklassen auto's. Toch altijd jammer dat je niet hetzelfde meekrijgt als auto. Slechts 1x dat ik aangegeven heb een leenauto af te wijzen, simpelweg omdat ik niet fatsoenlijk paste in de auto, los van het feit dat er niemand achter mij kon zitten. (Ik ben 2.03m lang)
De zijspiegelverwarming is geen knopje, je moet het ronde knopje er even heen draaien, zoals je voor het instellen van de linker en rechter spiegel zou doen. Ik trapte in het begin ook in deze mindfuck.sn0x0r schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:47:
Vorige week de auto teruggebracht voor wat puntjes: zijspiegel verwarming knopje doet het niet, overigens als ik er nu op druk nog steeds niet dus hij kan weer terug. Daarnaast geen dynamische naafkappen, deur vergrendeling gaf in de winter vaak problemen en de kap op de laadklep was afgebroken in de winter (waarschijnlijk vastgevroren).
Wat de dynamische naafkappen zeggen ze dat omdat ik andere velgen bij mijn limited edition heb gekozen ze er niet bij zitten. Maar volgens mij was het black edition pakket (volgens de prijslijst) standaard. Hij ging voorlopig nog verder met de importeur overleggen over hoe of wat. Ik hoor het nog wel. Enerzijds denk ik: wat boeit het ook, anderzijds denk ik: als het erop had moeten zitten dan wil ik het wel gewoon hebben.
Kreeg als leenauto een ID3 mee, mijn hemel wat een achteruitgang als je uit een ID7 komt. Niet geheel onlogisch natuurlijk, want dit zijn twee totaal verschillende prijsklassen auto's. Toch altijd jammer dat je niet hetzelfde meekrijgt als auto. Slechts 1x dat ik aangegeven heb een leenauto af te wijzen, simpelweg omdat ik niet fatsoenlijk paste in de auto, los van het feit dat er niemand achter mij kon zitten. (Ik ben 2.03m lang)
Misschien laat ik het ook wel zo..renedg73 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:28:
[...]
ik zou je dealer of lease maatschappij bellen en vragen aan te passen
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Dat is wel.heel.negatief. Mijn xc40 ook maar dat lag meer de hardware en updates van Volvo. In de basis fijn systeem kijk maar naar Renault.Lancer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:40:
De Cupra facelift draait op Android automotive zie ik in autoweek. Zou dat ook de 6.0 versie zijn voor de ID.7? Als dat zo ik ben ik blij dat ik de mijne al heb (net dik 4 jaar rondgereden met een Volvo op Android; wat een rampzalige instabiele bedoening was dat)
VW ID software versie 5 was al een groot deel gebaseerd op Android Automotive, dat zal met versie 6 alleen maar meer zijn. Bij 5 wel met een eigen VW smaak eroverheen, ik vermoed dat dit bij versie 6 ook zo gaat zijn. Of dat de stabiliteit ten goede komt is natuurlijk maar de vraag...Lancer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:40:
De Cupra facelift draait op Android automotive zie ik in autoweek. Zou dat ook de 6.0 versie zijn voor de ID.7? Als dat zo ik ben ik blij dat ik de mijne al heb (net dik 4 jaar rondgereden met een Volvo op Android; wat een rampzalige instabiele bedoening was dat)
Catch my drift?
Ik heb er naar gezocht, maar er is volgens mij geen andere manier dan via de garage een update te draaien. Ik heb pas sinds een paar weken 5.4.0.DaMenaz schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:28:
Heeft iemand al enige logica ontdekt in de OTA updates van de ID-software? Ik wacht al maanden op de pop up dat 5.6.3 gereed is voor installatie, maar ik blijf maar hangen op 5.4.0 (die wel OTA is binnengekomen). En dat terwijl ik hier wagens voorbij zien komen die ongeveer even oud zijn en wel OTA naar 5.6.3 zijn gegaan.
Is de update te triggeren?
Ik ben toch malle pietje niet!
Helemaal mee eens! Toegegeven, de touchknoppen op het stuur vragen wat gewenning en oefening, maar als je het onder de knie hebt werkt het zeer fijn, zeker door de mogelijkheid te swipen over de knoppen. Stuur met gewone knoppen voelt dan echt als een stap terug in de tijd.JanHenk schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:58:
Ik zal misschien de enige zijn, maar ik vind dat stuurwiel echt een achteruitgang. Back to the 00’s.
Verder had ik zelf wel graag de telefoonsleutel gehad. Maar ik ben inmiddels lang genoeg VAG-rijder om te weten, dat ik daar een nieuwe auto voor moet kopen
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
News break! De 12v accu van een EV wordt niet door rijden opgeladen, maar door de hoogspanningsaccu. De 12v accu van sommigen staan echter slecht bekend en kan voor vreemde problemen zorgen. Maak een afspraak met de garage en hij wordt vervangen. Hopelijk onder garantieKapitein187 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:19:
Ik heb sinds gister een ID.7 ontvangen (zakelijk lease tweede hands). Vrijwel eerste rit storing ACC, Travelassist en aandrijfsysteem. Verdwijnt na auto opnieuw uit en weer aan doen. Komt dan uiteindelijk weer terug. Via de app kreeg ik een melding dat communiceren met de auto niet mogelijk was ivm lage 12v spanning. Vandaag anderhalf uur met de auto gereden, en hoopte dat hiermee de accu voldoende bijgeladen zou zijn, maar toch weer storing van aandrijfsysteem. Rijden gaat gewoon alleen dan kan ik hem niet meer in N of R zetten, en na parkeren niet meer in D.
Aangezien het een lease auto is wordt het vast allemaal netjes opgelost maar wel balen
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Als je nog moet bestellen krijg je sowieso MY27.VincentVisr schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:59:
Nieuw hier, van de week mijn offerte voor de id7 naar de leasemaatschappij gestuurd. Helemaal happy met deze fantastische wagen.
Ik kan echter weinig terug vinden, zal wel aan mij liggen, over de MY27 updates/upgrades. Is dat de moeite waard om achteraan te bellen of verwaarloosbaar? Volgens de dealer zou de auto al binnen 2.5-3mnd geleverd worden uit de fabriek. Klinkt snel
Ik denk dat je dat redelijk kunt aannemen. De WLTP cijfers haal ik niet op 20" maar dat zal voor 19" ook gelden. In optimale condities haal ik denk ik tussen de 500 en 550 met een 77kwh accu. In de slechtste condities nog geen 400km. Ik heb overigens geen warmtepomp wat nog iets uit zou kunnen makenSend schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:12:
Wat zijn de praktijkervaringen vwb verschil in range tussen 19 en 20 inch velgen (op eco banden)? De configurator geeft 35 km verschil volgens WLTP, maar was benieuwd of het in de praktijk anders uitvalt.
Ook benieuwd, kreeg weken terug de pop-up voor 5.6.3 (nu 5.6 vanaf levering eind nov) en ok gegeven maar wacht nog op de melding dat hij klaar is voor de installatie.DaMenaz schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:28:
Heeft iemand al enige logica ontdekt in de OTA updates van de ID-software? Ik wacht al maanden op de pop up dat 5.6.3 gereed is voor installatie, maar ik blijf maar hangen op 5.4.0 (die wel OTA is binnengekomen). En dat terwijl ik hier wagens voorbij zien komen die ongeveer even oud zijn en wel OTA naar 5.6.3 zijn gegaan.
Is de update te triggeren?
/f/image/Jne7RXb7K66RFIkakFd2By9E.png?f=fotoalbum_large)
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
vwb betreft cabine voorverwarming:True schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:15:
Ik weet dat in het verleden hier wel eens vragen voorbij gekomen zijn over hoe feilloos het PV-gestuurd laden kan zijn i.c.m. diverse EVSEs (laadpalen) zeker met de overgang tussen 1-fase en 3-fase en of de ID.7 zich hierin dan zou verslikken.
In alle eerlijkheid weet ik niet of het zo expliciet is uitgesproken of dit nu voor de ID.7 nu wel of geen probleem is. Ik heb wel eens gelezen dat eerdere MEB-platform BEVs hier wel moeite mee (gehad) hebben.
Misschien heb ik het helemaal mis en werkt elke EVSE vlekkeloos met de ID.7 dan is deze hele post voor nietsen dat zou eigenlijk nog het mooiste zijn.
Misschien is het een idee om enkele van onze ervaringen met laadpalen die goed werken of juist minder goed werken op te nemen in de TS als hier interesse in is? Zeker omdat het met de ERE-certificaten en het komende eind aan salderen een passende laadoplossing voor thuis een actueel onderwerp is.
Mijn insteek hierin is elkaar inzicht geven (al dan niet in de TS opgenomen) welke EVSEs in de praktijk goed werken (of minder) specifiek i.c.m. de ID.7.
Dat gezegd wil ik dit onderwerp wel direct kaderen, het gaat hier m.i. enkel over het wel of niet volledig kunnen gebruiken van de functionaliteiten van EVSEs voor thuis enkel en alleen i.c.m. de ID.7.
- Voor vragen over het thuisladen, kan je hier terecht: Thuisladen van je EV deel 2 specifieke vragen over de ID.7 en het laden van de ID.7 kun je natuurlijk ook hier stellen, maar algemene zaken kun je beter daar bespreken.
- Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 vooral handig als de ID.7 je eerste BEV is.
- Ervaringen over lange ritten (voor zo ver er lange ritten bestaan voor de ID.7
): Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa - handig voor welke laadpas je in welk land moet hebben en waar je eventueel voor moet opletten.
- Elektrische installatievragen kunnen hier: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3 het beste gesteld worden.
- Vragen specifiek over ERE-certificaten kunnen hier: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
Ik heb sinds een paar weken een Peblar Business (22 kW) staan en kan bevestigen dat deze feilloos PV-gestuurd ('smart solar') kan beginnen op 1-fase laden en bij hogere teruglevering dan wat er op 1-fase geleverd kan/mag worden* een wissel naar 3-fase opladen gemaakt kan worden. Als de PV-opwek dan weer afneemt wordt er (uiteindelijk) weer teruggeschakeld naar 1-fase opladen. Dit alles zonder dat ik iets moet doen met de auto, laadpas of EVSE (zoals je zou willen).
*in mijn geval heb ik een 22 kW lader en heb ik die met een 20A aardlekautomaat gezekerd en is de EVSE ingesteld op max 16A hierdoor zal de ID.7 ondanks dat die wel 7,4 kW (32A 1-fase) zou kunnen nooit meer dan 1-fase 16A laden en dan met 3-fase verder moeten laden.
Voor mijn Peblar Business (22 kW) kan ik dan verder inhoudelijk het volgende delen:
[Afbeelding]Op deze zonnige middag in Twente is de Peblar aan het laden op 1-fase, waarbij die een deel van de opgewerkte stroom van 1-fase gebruikt en vanuit het net nog stroom afneemt om samen tot die 16A (3,7 kW) te komen (in het geval van 'smart solar' vraagt de Peblar iets buffer vanuit het net om meer te laden dan wat je opwekt). Op punt D is de Peblar van mening dat die beter kan wisselen naar 3-fase en begint die met 3-fase laden het vermogen stijgt naar 3x ~7A (zo'n 5500 Watt) en er wordt feilloos overgegaan van 1-fase naar 3-fase laden gezien de blauwe lucht en geen andere verbruikers binnen mijn huisaansluiting blijft dit tot een wolk rond 12:27 zo door kabbelen. Het vermogen zakt naar het minimum van 3x 6A. Om 12:32 komt de zon weer terug en schaalt het vermogen weer op tot iets voorbij de teruglevering van de omvormer. Op punt E is er een lange tijd een wolk waardoor de opwek van de panelen laag blijft voor een langer moment en schakelt de Peblar terug van 3-fasen (3x 6A) naar 1-fasen (1x 7,5A).
- opgenomen vermogen van de Peblar in de 'smart solar' optie (link).
- vermogen van de PV-installatie, hoeveel vermogen de omvormer in mijn geval levert aan mijn groepenkast.
- de drie verschillende fases gemeten op de slimme meter.
Dit alles zonder dat ik hierin iets moet doen, aanpassen, sturen, herstarten of iets dergelijks (niet dat dit mij weerhoudt om elke 3 minuten mijn monitoring te refreshen om te kijken hoe efficient ik met mijn zonnestroom om ga tot ergernis van mijn vrouw, maar dat noemen we even niet).
Wat ik nog niet 100% weet is hoe de cabine voorverwarming/voorverkoeling werkt i.c.m. een aangesloten laadstekker bij de Peblar, anders dat ik gezien heb dat die de 80% batterij aan probeert te houden en dan weer gaat bijladen wat precies is wat ik zou willen zien.
Als laatste als er aan vergelijkingen gebruiksfunctionaliteit van EVSEs i.c.m. de ID.7 geen behoefte is in dit topic. Dan haal ik met alle plezier mijn post leeg om de focus in het topic puur en alleen op de ID.7 te houden.
Ik heb deze melding ook al meerdere keren gehad, voor m'n gevoel met dezelfde versie nummers.BigGreen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:23:
Ik krijg met enige regelmaat een update te zien en elke keer hoop ik dat het een grotere update is. (zit nog op 5.4)
Weer zo'n systeem update die voor mijn gevoel weinig doet.
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Bij mij werkt hervatten prima met een Peblar Home, ik heb zelfs laadsessies van een week (JanHenk schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:26:
@Knul Dat is bij mijn weten een beperking van Easee, die "ter bescherming van het relais" in één laadsessie (dus waarbij de stekker in de auto blijft) maar één keer wil schakelen van 3 naar 1 fase, of andersom. Dan moet je dus inderdaad de stekker eruit trekken en een nieuwe laadsessie starten.
Verder heb ik dezelfde ervaringen als @True. Ik merkte in het begin (toen ik de auto net had) dat ie een keer niet de laadsessie wilde hervatten. Dat was echter een incident blijkt, want sindsdien heb ik laadsessies van tegen de 48 uur die meermaals zijn onderbroken. Door langdurig pauzeren, fasewissel, etc. Zowel met een Peblar Business als Alfen Eve.
Ik heb het niet zelf gedaan, maar tijdens het bellen voor een afspraak aangegeven dat de auto nu niet te gebruiken is door meerdere personen (vrouwlief en ikzelf) omdat de spiegels dan gewijzigd moeten worden... Dus of ze dan in de tussentijd een andere vergelijkbare auto te leen hadden, want nu werkt de auto niet zoals zou moeten. 2 dagen later de afspraak. (Ipv 2 weken latermark322 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:34:
sinds afgelopen weekend doet ook mijn bedieningspaneel voor de ramen, spiegels en dergelijke niet meerProbleem hier al vaker voorbij zien komen, maar ik had gehoopt dat mijne de dans zou ontspringen Maar na een kleine 18.000km hield hij er toch mee op.. Gebeld, 26 maart pas plek voor de eerste afspraak. Aangezien het alleen een stekkertje goed erin prikken is, zijn er al mensen die dit zelf gedaan hebben?
Je moet wel wat in de stof snijden om het goed te laten passen. Ik heb de bodem onder de sub eruit gesneden. Daarna was de sub het excuus om ook de frunk aan te schaffen. Het sleepoog moest ergens heen.mark322 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:34:Verder was ook de ARS24 subwoofer binnen gekomen en die vorig weekend ingebouwd. Inbouwen is een fluitje van een cent. ik heb de handleiding gevolgd en het stof weg gehaald, maar las ook dat mensen het geowon hebben laten zitten en dat dit ook prima past. Dus misschien bouw ik het stof nog een keer terug.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik was in de veronderstelling dat de spiegels in het gebruikersprofiel worden opgeslagen, is dat niet het geval?Badeen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:30:
[...]
Ik heb het niet zelf gedaan, maar tijdens het bellen voor een afspraak aangegeven dat de auto nu niet te gebruiken is door meerdere personen (vrouwlief en ikzelf) omdat de spiegels dan gewijzigd moeten worden... Dus of ze dan in de tussentijd een andere vergelijkbare auto te leen hadden, want nu werkt de auto niet zoals zou moeten. 2 dagen later de afspraak. (Ipv 2 weken later)
De afstelling van de spiegels worden inderdaad opgeslagen in het gebruikersprofiel.Crusader schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:08:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat de spiegels in het gebruikersprofiel worden opgeslagen, is dat niet het geval?
Ik deel de auto met mijn vrouw en oudste zoon maar heb nooit de spiegels opnieuw moeten instellen, behalve de binnenspiegel.
Spiegelafstelling is op te slaan samen met de stoelafstelling op de #1 en #2 knoppen op de stoel.Crusader schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:08:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat de spiegels in het gebruikersprofiel worden opgeslagen, is dat niet het geval?
Ik deel de auto met mijn vrouw en oudste zoon maar heb nooit de spiegels opnieuw moeten instellen, behalve de binnenspiegel.
Die moet bij mij nog gaan werken... Toen ik dit navroeg bij de dealer was dat ook een 'nee, dat zit niet op deze auto meneer', net zoals de park assist pro: 'nee, dat zit ook niet op deze auto meneer'True schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:31:
[...]
Spiegelafstelling is op te slaan samen met de stoelafstelling op de #1 en #2 knoppen op de stoel.
Dat is nieuw voor mij, excuus ik wist niet dat uitvoeringen waren waar dat niet bij ingebakken zit.Badeen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:33:
[...]
Die moet bij mij nog gaan werken... Toen ik dit navroeg bij de dealer was dat ook een 'nee, dat zit niet op deze auto meneer', net zoals de park assist pro: 'nee, dat zit ook niet op deze auto meneer'
Je had toch een Pro Limited Edition? Zoals je het nu omschrijft lijkt het een non-Pro. De Pro moet 'gewoon' Ergo-Active elekrisch verstelbaar stoelen met geheugenfunctie en Park Assist Pro hebben. Alleen de non-Pro's doen het zonder.Badeen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:33:
[...]
Die moet bij mij nog gaan werken... Toen ik dit navroeg bij de dealer was dat ook een 'nee, dat zit niet op deze auto meneer', net zoals de park assist pro: 'nee, dat zit ook niet op deze auto meneer'
Catch my drift?
Limited edition pro, dus wel de uitgebreide stoelen enzo. Alleen het exterieurpakket niet, miss dat het daar in zou hebben gezeten.True schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:59:
[...]
Dat is nieuw voor mij, excuus ik wist niet dat uitvoeringen waren waar dat niet bij ingebakken zit.
In de Pro LE zit sowieso het Park Assist Pro, dus daarmee moet je gewoon terug, als ik kijk naar de brochure: 'De ID.7 en ID.7 Tourer Limited Edition Informatie en prijzen' (de prijslijst) Uitgave per 16 september 2025Badeen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:42:
[...]
Limited edition pro, dus wel de uitgebreide stoelen enzo. Alleen het exterieurpakket niet, miss dat het daar in zou hebben gezeten.
Wat ik van de dealer begreep waar ik laatst was worden die niet bewaard. Ik heb nl wel de #1 en #2 settings, de upgrade naar pro heb ik primair zelfs gedaan omdat ik redelijk veel rij (30kkm in 6mnd nu) en redelijk snel last van mn onderrug had in vorige autos en dus goede stoelen wilde.True schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:06:
[...]
In de Pro LE zit sowieso het Park Assist Pro, dus daarmee moet je gewoon terug, als ik kijk naar de brochure: 'De ID.7 en ID.7 Tourer Limited Edition Informatie en prijzen' (de prijslijst) Uitgave per 16 september 2025
zie pag. 6 of pag. 14
Nu staat er in deze prijslijst niet dat de spiegels ook een geheugenfunctie hebben, maar enkel de stoelen (pag 6 wederom) standaard op de Pro LE.
Maar heb je geen #1 + #2 aan de zijkant van je stoel zitten maar wel een Pro variant? Want dat kan niet kloppen, of worden spiegelinstellingen niet bewaard met: 'SET 2 seconden (PING-geluid) #1 / #2'?
Echt reinste onzin.Badeen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:53:
[...]
Wat ik van de dealer begreep waar ik laatst was worden die niet bewaard. Ik heb nl wel de #1 en #2 settings, de upgrade naar pro heb ik primair zelfs gedaan omdat ik redelijk veel rij (30kkm in 6mnd nu) en redelijk snel last van mn onderrug had in vorige autos en dus goede stoelen wilde.
Maar nee, de dealer zei dat het er niet bijhoorde. De tiguan had t volgens hem wel, maar bij de 7 schijnbaar niet. Toen ik zeo dat ik dat gek vind voor het 'vlaggenschip', keek ie alsof ie het heel erg gek vond dat ik de 7 het vlaggenschip van de (elektrische) line up noemde (ok de arteon wellicht nog een stapje beter, maar weet niet eens of die nog te bestellen is).
Gelukkig was dit dezelfde medewerker die vragen die ik had over de auto en instellingen aan ChatGPT stelde
[ Voor 10% gewijzigd door Flieger op 16-03-2026 19:32 ]
Als het gaat om specifieke EVSEs bij je thuis, zegt dit allemaal vrij weinig als je in jouw voorbeeld een publieke laadpaal gebruiktInter18 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:26:
[...]
vwb betreft cabine voorverwarming:
Als ik aan de publieke laadpaal sta en de wagen is vol:
Zodra ik de cabine verwarming start gaat de laadpaal van geel naar blauw.
Weet niet zeker of je dit bedoelt maar zou snel te testen moeten zijn.
Als je laadpaal alleen het overschot levert dan zou de wagen moeten gaan balanceren tussen hoofdbatterij en wat er binnenkomt via de paal.
Dat deel kan ik niet voor je proberen
Je bedoelt toch een thuis laadpaal die de auto moet voeden op basis van het overschot aan stroom van zonnepanelen?True schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:49:
[...]
Als het gaat om specifieke EVSEs bij je thuis, zegt dit allemaal vrij weinig als je in jouw voorbeeld een publieke laadpaal gebruiktGebaseerd op jouw ervaring kan niemand die paal voor thuis aanschaffen toch?
Inter18 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:59:
[...]
Je bedoelt toch een thuis laadpaal die de auto moet voeden op basis van het overschot aan stroom van zonnepanelen?
Als mijn accu vol is en 'iets' vraagt stroom dan begint hij weer te laden, zonder tussen komst van mij als bestuurder..
Als het aanbod van stroom geregeld is via de thuis laadpaal, dan zou op basis van mijn voorbeeld de wagen zonder opdracht van de bestuurder stoppen danwel doorgaan met laden.
Of begrijp ik je situatie schets verkeerd?
Ik vind het sowieso heel vervelend voor je maar........ heb toch ook smakelijk moeten lachen om je post, of was het nu huilen.JanHenk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:27:
Overigens heb ik een probleem mijn bestuurdersstoel.
Het begon bij de massagefunctie die het ineens niet meer deed. Daarna merkte ik dat de stoel wat kon 'schuiven' (moeilijk omschrijven). Daar is ie voor heen geweest, maar meer dan een diagnose stellen konden ze niet. Het schuiven was eerst opgelost maar is nu weer teruggekomen. En wat ie nu ook doet: kraken. Bij iedere bocht. En ik ben extreem gevoelig voor kraakjes...
Nu hebben ze hem een week (!) ingepland om de stoel na te kijken. Ik zou zeggen, nieuwe stoel erin en door. Maar dat zal wel een te makkelijke oplossing zijn...En omdat er blijkbaar één of andere speciale 'diagnosemonteur' (of zoiets) naar moet kijken, is dat pas ingepland half mei. De komende twee maanden rij ik dus sowieso met een flink krakende stoel rond.
I stand corrected. Zojuist even geprobeerd, spiegelgeheugen wordt WEL gekoppeld aan stoelsetting. Vond het ook al te idioot om niet te hebben.True schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:15:
[...]
Echt reinste onzin.
Overigens mijn MY25 Tourer uit begin nov '24 komend uit de prijslijst 'Uitgave per 26 juni 2024' (als ik het goed heb) heeft exact zoals die van jou: nergens 100% aangegeven dat de spiegels met 'Geheugenfunctie' werken, maar wel afstelbaar zijn en de stoelen wél een geheugenfunctie hebben. Als je 100% zeker weet hoe je ze instelt zal ik hier zeker mee terug gaan.
Je komt ook uit Twente toch? Als je twijfelt kan ik je het een keer laten zien als je wilt.
Hoe lang zijn ze er mee bezig geweest?bdbfz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:37:
Vandaag een werkplaatsbezoek gehad om het piepende rempedaal te laten vervangen. Het piept(e) maar heel af en toe. Gelukkig heb ik er een filmpje van kunnen maken, zodat ik het aan de dealer, en de dealer het aan de importeer en VW kon bewijzen. En ik had het gemeld voor de auto 2 jaar werd, dus het werd onder garantie aangepakt (ook al kwam het bewijsfilmpje iets later). Benieuwd of het helemaal weg is...
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
RTFMBadeen schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:05:
[...]
I stand corrected. Zojuist even geprobeerd, spiegelgeheugen wordt WEL gekoppeld aan stoelsetting. Vond het ook al te idioot om niet te hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door True op 17-03-2026 11:46 ]
De truc is dat je knopje '1' of '2' ingedrukt moet houden totdat de stoel volledig verzet is en de spiegels aangepast. Bij mijn vorige auto (een Hyundai IONIQ 5) drukte je één keer op de knop, dus bij mij ging dit eerst ook fout. Of dit ook moet bij het wisselen tussen profielen in het infotainment systeem heb ik eigenlijk nooit getest, op mijn Pro LE schakelt die dan volgens mij tussen de laatst gebruikte stoel- en spiegel settings.True schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:15:
[...]
Echt reinste onzin.
Overigens mijn MY25 Tourer uit begin nov '24 komend uit de prijslijst 'Uitgave per 26 juni 2024' (als ik het goed heb) heeft exact zoals die van jou: nergens 100% aangegeven dat de spiegels met 'Geheugenfunctie' werken, maar wel afstelbaar zijn en de stoelen wél een geheugenfunctie hebben. Als je 100% zeker weet hoe je ze instelt zal ik hier zeker mee terug gaan.
Je komt ook uit Twente toch? Als je twijfelt kan ik je het een keer laten zien als je wilt.
Nee, bij het wisselen van profiel gaat de stoel automatisch in de goede stand (en hoef je ook niets ingedrukt te houden).cvanmansom schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:05:
[...]
De truc is dat je knopje '1' of '2' ingedrukt moet houden totdat de stoel volledig verzet is en de spiegels aangepast. Bij mijn vorige auto (een Hyundai IONIQ 5) drukte je één keer op de knop, dus bij mij ging dit eerst ook fout. Of dit ook moet bij het wisselen tussen profielen in het infotainment systeem heb ik eigenlijk nooit getest, op mijn Pro LE schakelt die dan volgens mij tussen de laatst gebruikte stoel- en spiegel settings.
Nou dat doet het niet. Je moet het contact aanzetten, voordat je van profiel kan wisselen. Ik moet snel drukken voordat ik wordt opgevouwen.Knul schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:31:
[...]
Nee, bij het wisselen van profiel gaat de stoel automatisch in de goede stand (en hoef je ook niets ingedrukt te houden).
Blijf het jammer vinden dat een profiel niet te koppelen is aan een sleutel, hoewel de comfort instap het "leed" wel wat verzacht.
Dat is dan toch iets wat ik straks ga missen... Het is inmiddels echt iets waar ik niet eens meer over nadenk in mijn huidige auto..Knul schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:31:
[...]
Nee, bij het wisselen van profiel gaat de stoel automatisch in de goede stand (en hoef je ook niets ingedrukt te houden).
Blijf het jammer vinden dat een profiel niet te koppelen is aan een sleutel, hoewel de comfort instap het "leed" wel wat verzacht.
[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 17-03-2026 16:28 ]
Als je de even indrukt bij instappen gaat hij automatisch naar de instellingen opgeslagen onder knopje 1.cvanmansom schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:05:
[...]
De truc is dat je knopje '1' of '2' ingedrukt moet houden totdat de stoel volledig verzet is en de spiegels aangepast. Bij mijn vorige auto (een Hyundai IONIQ 5) drukte je één keer op de knop, dus bij mij ging dit eerst ook fout. Of dit ook moet bij het wisselen tussen profielen in het infotainment systeem heb ik eigenlijk nooit getest, op mijn Pro LE schakelt die dan volgens mij tussen de laatst gebruikte stoel- en spiegel settings.
Ik had hetzelfde. Je moet even door een rouwproces. Kan meer dan een jaar duren.Blommie01 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:27:
[...]
Dat is dan toch iets wat ik straks ga missen... Het is inmiddels echt iets waar ik niet eens meer over nadenk in mijn huidige auto..
Profiel zit aan mijn telefoon gekoppeld en als ik de deur open doe staat alles (stoel, spiegels, stuur en Spotify) al in mijn stand. En wanneer mijn vrouw de auto gebruikt idem dito....
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dit aan een sleutel te koppelen
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ik zou daar niet te veel van verwachten.Flieger schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
Misschien kan het vanaf MY27 en de ‘telefoonsleutel’.
Ik zou daar niet te veel van verwachten.Flieger schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
Misschien kan het vanaf MY27 en de ‘telefoonsleutel’.
[ Voor 13% gewijzigd door Blommie01 op 17-03-2026 18:31 ]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq