Je kunt de knoppen achter blokkeren toch? Bij ons komt er weleens een schoen tegenaan of iets dergelijks. In het ventilatie (HVAC)menu, bij rear, kun je hem op slot zetten. Bij ons volgt hij volgens mij de temperatuur zoals ingesteld bij de bestuurder.MacPoedel schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Kleine rant (en niet echt veel hulp voor Skoelat:)
Die temperatuurregeling achterin is ook irritant als je ze wel hebt. Ik moet altijd opletten dat mijn kinderen de stoelverwarming niet aanzetten en zag deze week dat de temperatuur op 29 was gezet. Auto onthoudt het niet als je dit op slot doet (of mis ik iets?) en ik denk er niet elke keer aan, het is ook maar een deel van mijn ritten nodig.
Het beginnen echt veel knoppen zijn die ik moet induwen bij vertrek. Voor zover ik kan vinden kun je bij de snelkoppelingen alleen een koppeling naar de rijmodus pagina plaatsen en geen snelkoppeling om meteen de Indidivueel modus te kiezen (waarom? De rijmodus pagina kan ik ook bovenaan vast zetten?). Meldingen van overschrijding snelheidslimiet zet ik ook uit, te veel straten in mijn omgeving waar de wagen denkt dat de limiet lager is dan die effectief is (volgens mij gaat elk merk hier in de mist in België, signalering niet duidelijk genoeg misschien), daar is gelukkig wel een snelkoppeling voor. En dan bij achterwaarts (licht) bergop parkeren de manoeuvreer rem functie uitschakelen of je krijgt een whiplash.
Voor de rest rijdt/zit/koelt/verwarmt de auto wel aangenaam.
Op langere termijn rond de 15 kWh/100km. Soms bij veel kortere ritten met veel airco 2 kWh hoger. Fluctuatie valt mee. Met de 86kwh versie doen wij vaak zo’n 300 km tussen 80 en 25 procent (ja, voorlopig zijn we poeslief voor de batterij). We laden eens per week.Felix098797 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 19:49:
Uit nieuwsgierigheid, wat doen jullie ID.7 qua verbruik deze dagen?
Mijn huidige elektrische auto (EV6) maakt significante sprongen. Erg benieuwd hoe dit bij de ID.7 is. Wordt volgende week uitgeleverd.
[ Voor 15% gewijzigd door t0mmiiiii op 25-06-2026 22:26 ]