Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-06 23:15
Wolksvagen schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:42:
[...]

Heb jij 20” velgen? Ik heb het net even op mn laadpas teruggezocht en haalde naar wintersport (bij 7 graden en droog weer) circa 380-390km van 100-0% bij snelheden wisselend tussen 110kmu - 130kmu met 19” velgen
Ohh dat is zeker niet verkeerd. Dat is met een Pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 23:21

The Legend

*Plop*

Wolksvagen schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:42:
[...]

Heb jij 20” velgen? Ik heb het net even op mn laadpas teruggezocht en haalde naar wintersport (bij 7 graden en droog weer) circa 380-390km van 100-0% bij snelheden wisselend tussen 110kmu - 130kmu met 19” velgen
Dat was met 19” op winterbanden, rit bij 0 graden en droog weer in Nederland.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:03
sebastiaanarda schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Ohh dat is zeker niet verkeerd. Dat is met een Pro?
Ja ik heb een Pro Business Tourer met interieur plus en exterieurpakket plus en de standaard 19” velgen

Overigens handige site:
VW Reichweitensimulator

[ Voor 21% gewijzigd door Wolksvagen op 14-06-2025 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44
Hoe is de standaard VW navi / file informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:01
dedominee schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:46:
Ik vind hem wel goed!

De file info is best precies en snel. Helaas geen snelheidscamera's o.i.d.

Een paar jaar geleden in mijn andere auto een tijdje ABRP gehad en is ook heel goed maar liep regelmatig vast of had geen info uit de auto en moest daar ook nog voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:28
Over die navigatie gesproken…. In sommige EV’s kun je de soc op plaats van bestemming zien voor je begint met rijden.
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kon het niet vinden of het ook mogelijk is in een ID.7 met software 5.4…… iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe stel ik dat in?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gerkro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:25:
Over die navigatie gesproken…. In sommige EV’s kun je de soc op plaats van bestemming zien voor je begint met rijden.
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kon het niet vinden of het ook mogelijk is in een ID.7 met software 5.4…… iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe stel ik dat in?

Alvast super bedankt!
Je kunt een gewenst minimum rijbereik op bestemming instellen in de navigatie-instellingen dan past de navigatie snelladers onderweg hierop aan. Volgens mij kun je ook verwacht aankomst rijbereik zien als je het navigatievenster rechts opentrekt - dat zou ik even moeten testen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Je kunt een gewenst minimum rijbereik op bestemming instellen in de navigatie-instellingen dan past de navigatie snelladers onderweg hierop aan. Volgens mij kun je ook verwacht aankomst rijbereik zien als je het navigatievenster rechts opentrekt - dat zou ik even moeten testen.
@Gerkro Je ziet je te verwachten SoC bij het reisdoel je kunt er op klikken en dan zie je meer - dit alles in het rechterdeel van de navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R632
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-06 23:04
True schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Klopt helemaal, navigatie details uitklappen en je ziet de verwachte SoC bij aankomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:28
True schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:02:
[...]

@Gerkro Je ziet je te verwachten SoC bij het reisdoel je kunt er op klikken en dan zie je meer - dit alles in het rechterdeel van de navigatie.
Klopt helemaal ik heb het net getest. Wel jammer dat je dat niet meteen ziet in het navi scherm, andere kant…. Wat moet je er mee als je opgegeven hebt hoeveel als er over moet zijn op de bestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:10
Gerkro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:20:
[...]

Klopt helemaal ik heb het net getest. Wel jammer dat je dat niet meteen ziet in het navi scherm, andere kant…. Wat moet je er mee als je opgegeven hebt hoeveel als er over moet zijn op de bestemming
Tja, het kan ook _meer_ zijn dan het minimum dat je had ingesteld natuurlijk. En het staat er ook voor alle geplande laadstops, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastiaanarda
Ik heb de bestelling doorgezet naar de wagenparkbeheerder na heel lang wikken en wegen...

Tourer Pro Limited Edition in Aquamarine blue
20" monterial velgen
Interieur plus donker
Exterieur plus met panoramadak

Hoop op een levering eind november/begin dec.
Wilde eerst voor de Pro S gaan, maar voor die 4x per jaar dat ik in het buitenland kom met de auto is dat het geld niet echt waard.

Bedankt allemaal voor de info tot nu toe!

[ Voor 5% gewijzigd door sebastiaanarda op 15-06-2025 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sebastiaanarda schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:33:
Ik heb de bestelling doorgezet naar de wagenparkbeheerder na heel lang wikken en wegen...

Tourer Pro Limited Edition in Aquamarine blue
20" monterial velgen
Interieur plus donker
Exterieur plus met panoramadak

Hoop op een levering eind november/begin dec.
Wilde eerst voor de Pro S gaan, maar voor die 4x per jaar dat ik in het buitenland kom met de auto is dat het geld niet echt waard.

Bedankt allemaal voor de info tot nu toe!
Waar zat dat wikken en wegen in?
Puur de Pro of de Pro S afweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
True schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:39:
[...]

Waar zat dat wikken en wegen in?
Puur de Pro of de Pro S afweging?
Eerst de afweging ID.7, Polestar 4 of BMW I5 touring.
Toen de kleur (Aquamarine of Stonewashed) en toen nog Pro of Pro S.

Die Limeted edition actie en alle positieve reviews hebben de doorslag
gegeven naar de ID.7. Ik vind het zelf de minst spannende auto om te zien. Maar prijs technisch is het gat behoorlijk groot naar een minder uitgeruste I5.
De P4 dual motor stond hoog op de lijst, maar wegens alle slechte reviews, twijfels over die binnenspiegel en ook de prijs, toch maar niet voor gegaan.
Ik heb zelf met plezier en probleemloos 5 jaar een Passat GTE gereden, welke nu 4.5 jaar later nog steeds in de familie is. Enige nadeel was het vele wielspin. Als het maar een beetje nat op de weg is, spinnen de wielen erg snel door. Ik hoop dat de ID.7 met achtwielaandrijving hier geen last van heeft. Nu met de XC40 twin motor heb ik daar nooit last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sebastiaanarda schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Eerst de afweging ID.7, Polestar 4 of BMW I5 touring.
Toen de kleur (Aquamarine of Stonewashed) en toen nog Pro of Pro S.

Die Limeted edition actie en alle positieve reviews hebben de doorslag
gegeven naar de ID.7. Ik vind het zelf de minst spannende auto om te zien. Maar prijs technisch is het gat behoorlijk groot naar een minder uitgeruste I5.
De P4 dual motor stond hoog op de lijst, maar wegens alle slechte reviews, twijfels over die binnenspiegel en ook de prijs, toch maar niet voor gegaan.
Ik heb zelf met plezier en probleemloos 5 jaar een Passat GTE gereden, welke nu 4.5 jaar later nog steeds in de familie is. Enige nadeel was het vele wielspin. Als het maar een beetje nat op de weg is, spinnen de wielen erg snel door. Ik hoop dat de ID.7 met achtwielaandrijving hier geen last van heeft. Nu met de XC40 twin motor heb ik daar nooit last van.
Nee de ID.7 heeft geen last van wheelspin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Laatst online: 14:53
dedominee schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:46:
Visueel duidelijk en best goede verkeersinfo. Desondanks gebruik ik de interne navigatie niet veel. Er schort iets met de route berekening, die is niet erg efficiënt. Ik kan er moeilijk een getal op plakken, maar de route die bv google maps berekend is vrij consistent sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:15
Ik heb nog best vaak Google Maps ‘ter controle’ ernaast maar de route is in 95% van de gevallen gelijk.

Alleen de Volkswagen navigatie neemt de reistijd/aankomsttijd ruim en daar loop je in de praktijk altijd op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Laatst online: 14:53
Ervaringen kunnen verschillen.
Ik heb de gewoonte om bijna altijd mijn gps op te zetten, ook als het eigenlijk niet nodig is. Enkele concrete voorbeeldjes, de route naar mijn werk is ongeveer 30min, als ik mijn straat uit rijd, stuurt de gps mij consistent naar rechts, ik rij altijd naar links, de gps herberekent en heeft plots 5min gewonnen.
Als ik vanuit regio Antwerpen naar huis rijd doet hij altijd iets heel vreemd. Hij laat me de juiste afrit nemen, maar dan volgt een stevige omweg, ongeveer 10km voor die bewust afrit stelt hij steeds een betere route voor zonder die omweg. Heel vreemd (maar wel heel consistent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:19
Invictus66 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:59:
Ervaringen kunnen verschillen.
Ik heb de gewoonte om bijna altijd mijn gps op te zetten, ook als het eigenlijk niet nodig is. Enkele concrete voorbeeldjes, de route naar mijn werk is ongeveer 30min, als ik mijn straat uit rijd, stuurt de gps mij consistent naar rechts, ik rij altijd naar links, de gps herberekent en heeft plots 5min gewonnen.
Als ik vanuit regio Antwerpen naar huis rijd doet hij altijd iets heel vreemd. Hij laat me de juiste afrit nemen, maar dan volgt een stevige omweg, ongeveer 10km voor die bewust afrit stelt hij steeds een betere route voor zonder die omweg. Heel vreemd (maar wel heel consistent)
Nu kunnen de wegen in Vlaanderen ook best verwarrend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 23:13
sebastiaanarda schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:27:
[...]

[..]
Ik heb zelf met plezier en probleemloos 5 jaar een Passat GTE gereden, [..] Enige nadeel was het vele wielspin. Als het maar een beetje nat op de weg is, spinnen de wielen erg snel door. Ik hoop dat de ID.7 met achtwielaandrijving hier geen last van heeft.
Verschil in voorwiel en achterwiel aandrijving zorgt er voor dat je met een achterwiel aangedreven auto veel minder last hebt van spinnende bandjes bij nat wegdek.
Natuurlijk als je echt lomp op het pedaal gaat staan dan wil het wel eens gebeuren maar veel minder dan bij voorwiel aandrijving.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Verschil in voorwiel en achterwiel aandrijving zorgt er voor dat je met een achterwiel aangedreven auto veel minder last hebt van spinnende bandjes bij nat wegdek.
Natuurlijk als je echt lomp op het pedaal gaat staan dan wil het wel eens gebeuren maar veel minder dan bij voorwiel aandrijving.
En zijn de huidige wagens genre ID.7 ook gewoon niet op alle vlakken “beveiligd” tegen wielspin?
Mijn huidige BMW kan ik enkel laten doorslieren als ik echt gortig rij of bewust overdreven in de bochten plankgas ga. Met de hulpsystemen uit gaat dat wel vlotter, maar dan zoek je het ook echt zelf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

stanny schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:08:
[...]

En zijn de huidige wagens genre ID.7 ook gewoon niet op alle vlakken “beveiligd” tegen wielspin?
Mijn huidige BMW kan ik enkel laten doorslieren als ik echt gortig rij of bewust overdreven in de bochten plankgas ga. Met de hulpsystemen uit gaat dat wel vlotter, maar dan zoek je het ook echt zelf..
Mja, beveiliging is ook niet fijn natuurlijk, dan voel je de auto inhouden op een moment dat het misschien niet uit komt. Met achterwiel aandrijving is de lastverschuiving juist op de aandrijvende wielen in plaats van weg van de aandrijvende wielen. Je hebt gewoon meer grip dus tijdens acceleratie. Rijd veel fijner.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:47
dukesbury schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:46:
Vandaag was het zo ver!

Deze uitvoering ben ik nog niet tegengekomen op het forum, vandaar even een foto!

[Afbeelding]
Deze heb ik idem in bestelling staan! Goede keuze dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Mja, beveiliging is ook niet fijn natuurlijk, dan voel je de auto inhouden op een moment dat het misschien niet uit komt. Met achterwiel aandrijving is de lastverschuiving juist op de aandrijvende wielen in plaats van weg van de aandrijvende wielen. Je hebt gewoon meer grip dus tijdens acceleratie. Rijd veel fijner.
Het heeft mij toch al enkele keren gered :)
Eens op een afrit op het 2e vak waar 90 mocht aan 70 dwars beginnen driften tussen 2 auto’s op het eerste, hebben die hulpsystemen mij toch mooi zonder kleerscheuren weer de juiste richting uit geholpen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
stanny schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Eens op een afrit op het 2e vak waar 90 mocht aan 70 dwars beginnen driften tussen 2 auto’s op het eerste, hebben die hulpsystemen mij toch mooi zonder kleerscheuren weer de juiste richting uit geholpen 8)
Niemand beweerde dat de hulpsystemen niet goed of niet belangrijk zijn. Wel dat een voorwiel-aandrijver gemakkelijker wheelspin krijgt. Dat heeft met gewichtsverdeling en -verschuiving te maken, maar ook met het draaien/schuin staan van de aangedreven wielen, iets wat met een achterwielaandrijver als de ID.7 niet voorkomt.

P.S. in het geval van tractieverlies zijn de hulpsystemen m.i. belangrijker bij achterwielaandrijving, omdat je als bestuurder de richting van de resterende tractie-input niet kan bijsturen (letterlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 16-06 23:13
stanny schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Zeker maar zelfs dat voorkomt niet dat de voorwielen toch doorspinnen.
Heb dit zelf ondervonden bij een proefrit met een Alfa Romeo Junior Eletrica. 150 pk op de voorwieltjes is met het directe koppel al meer dan voldoende om de voorwielen te doen spinnen, ondanks dat ESP, ESC etc gewoon aan staan. Niet erg prettig ofzo.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joinke
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-06 14:46
https://cleantechnica.com...swagen-id-7-unassailable/

De ID.7 was in april 2025 voor de vierde maand op rij het best verkochte EV-model in Duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:38:
[...]

Zeker maar zelfs dat voorkomt niet dat de voorwielen toch doorspinnen.
Heb dit zelf ondervonden bij een proefrit met een Alfa Romeo Junior Eletrica. 150 pk op de voorwieltjes is met het directe koppel al meer dan voldoende om de voorwielen te doen spinnen, ondanks dat ESP, ESC etc gewoon aan staan. Niet erg prettig ofzo.
Geen ervaring met voorwielaandrijving, maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik doelde meer op dat het bij achterwielaandrijving ook geen overbodige luxe is die hulpsystemen ook te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
joinke schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:44:
https://cleantechnica.com...swagen-id-7-unassailable/

De ID.7 was in april 2025 voor de vierde maand op rij het best verkochte EV-model in Duitsland!
Toch vorige week in Duitsland rond gereden en maar 1 ID.7 gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Surfroy01 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Het zijn er alsnog maar 3 per 10.000 auto's vandaag de dag in DL (16.000 op 50 miljoen), statistisch gezien heb je zo'n 3000 auto's gespot?

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 16-06-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
mitsumark schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:46:
[...]

Het zijn er alsnog maar 3 per 10.000 auto's vandaag de dag in DL (16.000 op 50 miljoen), statistisch gezien heb je zo'n 3000 auto's gespot?
Ik denk wel veel meer als je 1000km door duitsland rijd, en nog wel door het Ruhrgebied naar Sauerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
[...]

Huh wat driften? Nice!!!!! heb notabene ooit froegah 2 BMW's E46 omgebouwd om juist lekker mee te kunnen driften :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:26

resusaapje

h less

[...]

Mooi!

Trouwens, express driften kan ook: ESP-Sport aanklikken 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Huh wat driften? Nice!!!!! heb notabene ooit froegah 2 BMW's E46 omgebouwd om juist lekker mee te kunnen driften :)
resusaapje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Mooi!

Trouwens, express driften kan ook: ESP-Sport aanklikken 8)
driften is cool als het de bedoeling is en je het verwacht :*)
en je niet plots tussen 2 andere nietsvermoedende chauffeurs terecht komt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
zonet even gepolst bij de VW dealer waar mijn lease wagen vandaan zal komen ivm die leveringsproblemen voor België die ik hier voorbij heb zien komen.
Blijkt dat mijn wagen er geen impact door heeft en gewoon uitgeleverd zal kunnen worden.
nu fleet nog wakker krijgen dat ze mijn wissel dan mogen starten, duurt normaal een dikke week en men huidige lease loopt eind deze week af :X
Dussss voor het einde van de maand zal ik hier dan ook als ID.7 rijder vertoeven 8)

btw, is een pro business premium sedan in stonewashed blue met trekhaak en interieurpakket plus

[ Voor 10% gewijzigd door stanny op 16-06-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:20

bonyuri

Investigator!

stanny schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:11:
zonet even gepolst bij de VW dealer waar mijn lease wagen vandaan zal komen ivm die leveringsproblemen voor België die ik hier voorbij heb zien komen.
Blijkt dat mijn wagen er geen impact door heeft en gewoon uitgeleverd zal kunnen worden.
nu fleet nog wakker krijgen dat ze mijn wissel dan mogen starten, duurt normaal een dikke week en men huidige lease loopt eind deze week af :X
Dussss voor het einde van de maand zal ik hier dan ook als ID.7 rijder vertoeven 8)

btw, is een sedan in stonewashed blue met trekhaak en interieurpakket plus
Wat zijn de problemen met leveringen in Belgie?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
Surfroy01 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Ik heb er op mijn tripje door D wel een stuk of 4 a 5 gespot.

Een daarvan was zilvergrijs met zwart dak (vermoed een LE of black edition) en dat stond ook best goed tot mijn eigen verbazing omdat ik zilvergrijs meestal heel saai vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-06 17:51
Sinds twee weken in het bezit van een ID.7 Tourer Pro LE. Echter geeft de laadpaal bij het laden op de zon (Zappi V2.1 in ECO+) na twee of drie keer onderbroken te zijn als er te weinig surplus is de foutmelding dat de EV het opladen verhindert. De laadpoort LED kleurt rood en ik moet de laadkabel verwijderen en weer opnieuw insteken voor het laden bij voldoende surplus/opwek (min 1,4 kW) verder gaat. Kortom, ik kan eigenlijk niet op volledig op de zon laden met de ID.7 terwijl dat met de Opel Corsa-e (tweede auto) en Opel Ampera-e (vorige auto) geen enkel probleem was.

Zijn er meer eigenaren met een Zappi en ID.7 met dit probleem of juist die dit probleem niet hebben? Ik heb twee oplossingen gevonden op internet, beide werken niet in mijn geval.
Zekering 3 eruit en terug plaatsen als reset voor de onboard lader, werkt niet. En de instellingen in de Zappi ECO+ mode aanpassen, maar ook dat werkt niet. De gararge geeft aan dat het vanzelf goedkomt als de accu wat ouder is.....beetje raar antwoord, want dit heeft met de lader te maken en niet met de accu, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4caseWtt69BPpwDpconh15ThV1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WtjlvI9NgX2f6uVDaI6lrHH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ud6wUifwrhXw0LnAXE5JPXCSC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z06025TnOMeeR1xvwOx9M1r1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

ArneRH schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:34:
Sinds twee weken in het bezit van een ID.7 Tourer Pro LE. Echter geeft de laadpaal bij het laden op de zon (Zappi V2.1 in ECO+) na twee of drie keer onderbroken te zijn als er te weinig surplus is de foutmelding dat de EV het opladen verhindert. De laadpoort LED kleurt rood en ik moet de laadkabel verwijderen en weer opnieuw insteken voor het laden bij voldoende surplus/opwek (min 1,4 kW) verder gaat. Kortom, ik kan eigenlijk niet op volledig op de zon laden met de ID.7 terwijl dat met de Opel Corsa-e (tweede auto) en Opel Ampera-e (vorige auto) geen enkel probleem was.

Zijn er meer eigenaren met een Zappi en ID.7 met dit probleem of juist die dit probleem niet hebben? Ik heb twee oplossingen gevonden op internet, beide werken niet in mijn geval.
Zekering 3 eruit en terug plaatsen als reset voor de onboard lader, werkt niet. En de instellingen in de Zappi ECO+ mode aanpassen, maar ook dat werkt niet. De gararge geeft aan dat het vanzelf goedkomt als de accu wat ouder is.....beetje raar antwoord, want dit heeft met de lader te maken en niet met de accu, toch?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat "Reduced AC charging current" uit in zowel app als auto?

Anders, lees dit "even" door ;) https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447.html

De ID.3 problemen zouden opgelost zijn met software 3, maar dat is hier duidelijk niet aan de hand. Ongetwijfeld staat de oplossing ergens in die thread.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 16-06-2025 14:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
_eLMo_ schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:43:
[...]

Staat "Reduced AC charging current" uit in zowel app als auto?

Anders, lees dit "even" door ;) https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447.html

De ID.3 problemen zouden opgelost zijn met software 3, maar dat is hier duidelijk niet aan de hand. Ongetwijfeld staat de oplossing ergens in die thread.
Ja, beide staan uit en ook de tips uit dit forum al toegepast, hier stond bv die zekering fix...die helaas niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:10
Hm vervelend. Heb zelf ook een zappi en haal zaterdag de ID.7 op, dus zal het laten weten of het hier wel goed werkt.

Zappi geüpdatet naar de nieuwste versie? Laatste update heeft een grote rework van alle interne logica volgens hun changelog dus wellicht helpt dat nog wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:32
Zo, eindelijk een beslissing kunnen nemen. Vandaag offerte doorgezet naar de baas voor de pro Ltd tourer aquamarine blue met trekhaak. 1-11 ophalen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
Luqq schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:07:
Hm vervelend. Heb zelf ook een zappi en haal zaterdag de ID.7 op, dus zal het laten weten of het hier wel goed werkt.

Zappi geüpdatet naar de nieuwste versie? Laatste update heeft een grote rework van alle interne logica volgens hun changelog dus wellicht helpt dat nog wat
Ik hoor graag jouw bevindingen in ECO+. Rest werkt prima.
Ik vrees dat het aan de ID.7 ligt.....die niet te vaak binnen één sessie gestopt en hervat kan worden....want met Corsa-e en Ampera-e werkt het prima en de foutmeldingen hebben telkens betrekking tot de auto die weigert of uitsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ArneRH schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:35:
[...]

Ik vrees dat het aan de ID.7 ligt.....die niet te vaak binnen één sessie gestopt en hervat kan worden....want met Corsa-e en Ampera-e werkt het prima en de foutmeldingen hebben telkens betrekking tot de auto die weigert of uitsteld.
Dat vermoed ik ook. In de kern gebeurt er hetzelfde als de 230v stekker van de granny charger eruit trekken tijdens het laden. In dat geval start de auto ook niet vanzelf weer met laden. Ik heb zelf ook een Zappi maar op surplus laden nog niet getest omdat ik nog geen terugleverboete betaal en maximaal kan salderen. Ik wil dus gewoon zo snel mogelijk laden, zodat het laadverlies een stuk kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:10
Heb je trouwens auto phase change aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
Luqq schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:47:
Heb je trouwens auto phase change aanstaan?
Ja, dus tussen FAST en ECO/ECO+ gaat ie faseschakelen. En ik heb het zo ingesteld dat ECO en ECO+ op 1 fase laad en FAST op 3 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
The Legend schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:46:
[...]

Dat vermoed ik ook. In de kern gebeurt er hetzelfde als de 230v stekker van de granny charger eruit trekken tijdens het laden. In dat geval start de auto ook niet vanzelf weer met laden. Ik heb zelf ook een Zappi maar op surplus laden nog niet getest omdat ik nog geen terugleverboete betaal en maximaal kan salderen. Ik wil dus gewoon zo snel mogelijk laden, zodat het laadverlies een stuk kleiner is.
Ik heb een openEVSE-gebaseerde laadpaal die bij 100% zonnestroom laden ook vaak stopt, start, en van max amperage wisselt. In mijn geval wel altijd 1-fasig, nooit 3-fasig. De ID.7 kan daar goed mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
The Legend schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:46:
[...]

Zou je eens willen testen als het weer een beetje zoals nu af en toe bewolkt is of jouw ID.7 ook zo geageert als mijne? Want ik kan natuurlijk alles op FAST doen, maar ik wil graag zoveel mogelijk eigen stroom gebruiken overdag want heb een dynamisch contract dus tijdens goedkope uren verdien ik toch niks aan de stroom en als het heel goedkoop is, dan gaat ie op FAST.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArneRH
bdbfz schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:53:
[...]

Ik heb een openEVSE-gebaseerde laadpaal die bij 100% zonnestroom laden ook vaak stopt, start, en van max amperage wisselt. In mijn geval wel altijd 1-fasig, nooit 3-fasig. De ID.7 kan daar goed mee overweg.
Het zonnestroom laden gebeurt op mijn Zappi ook 1 fase....dus ligt het dan toch aan de Zappi als hij bij jou wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
Om nog terug te komen op de navigatie;
Ik zie dat je WeCharge en ionity kan kiezen als laadoptie voorkeuren, maar wie weet hoe je daar tesla superchargers instelt?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
ArneRH schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:16:
[...]

Het zonnestroom laden gebeurt op mijn Zappi ook 1 fase....dus ligt het dan toch aan de Zappi als hij bij jou wel werkt?
Het kan natuurlijk zijn dat die laadpaal toch op een andere manier communiceert dan de mijne.

Zoals hier al eerder aangegeven, start het laden met een VW-supplied granny charger niet automatisch opnieuw wanneer de charger zonder stroom geweest is. Dat ligt volgens mij puur aan de elektronica in de charger die het laden niet opnieuw initieert met de auto. Ik laat de mogelijkheid open dat het bewust zo gedaan wordt bij granny chargers om bepaalde foutsituaties te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
ArneRH schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:56:
[...]

Zou je eens willen testen als het weer een beetje zoals nu af en toe bewolkt is of jouw ID.7 ook zo geageert als mijne? Want ik kan natuurlijk alles op FAST doen, maar ik wil graag zoveel mogelijk eigen stroom gebruiken overdag want heb een dynamisch contract dus tijdens goedkope uren verdien ik toch niks aan de stroom en als het heel goedkoop is, dan gaat ie op FAST.
bewolkt weer is een uitdaging voor de stroom-automatisering bij mij. Het aanpassen van de laadsnelheid gaat relatief snel (maar trager dan bij de omvormer van mijn thuisbatterij), maar als hij onder de 6A (1.4 kW) moet zakken en dus afslaat, wacht hij op een vrij lange periode (een minuut of zo?) met voldoende stroom voor hij inschakelt. Dat resulteert bij bewolkt weer soms in heel korte aan-uit bewegingen, wanneer er even een minuutje volle zon tussen de wolken schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ArneRH schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:16:
[...]

De Zappi wisselt automatisch tussen 1 en 3 fase toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyO
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:11
vandaag voor het eerst aan een snellader gestaan. 300kw dit was mijn laadcurve. Ik had verwacht dat ie langer op hoger vermogen zou doorgaan… vanaf 35-40% zakte ie naar 90kw, klopt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9XUaerxjHJHXxDcMLMaBDfsVMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcYuguplpRpeWWUIl2phsT4U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:38
Als het geen watergekoelde kabel is geweest dan kan het zijn dat de kabel overhit. Zie youtube van Björn Nyland 1000km challenge
YouTube: VW ID7 Tourer Pro 1000 km challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

RudyO schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:08:
vandaag voor het eerst aan een snellader gestaan. 300kw dit was mijn laadcurve. Ik had verwacht dat ie langer op hoger vermogen zou doorgaan… vanaf 35-40% zakte ie naar 90kw, klopt dit?

[Afbeelding]
Onder ideale omstandigheden zou de curve beter moeten kunnen zijn, maar er zijn variabelen die dat negatief kunnen beïnvloeden. In de winter is dat kou, in de zomer kan dat hitte zijn. Als de celtemperatuur te hoog wordt, gaat de laadnselheid omlaag. Maar de accu wordt actief gekoeld, en bij 35-40% SOC kan van oververhitting eigenlijk nog geen sprake zijn. Het kan ook aan de lader liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 19:02
Puppetmaster schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:21:
Om nog terug te komen op de navigatie;
Ik zie dat je WeCharge en ionity kan kiezen als laadoptie voorkeuren, maar wie weet hoe je daar tesla superchargers instelt?
De app en de auto ondersteunen alleen het kiezen voor VW gerelateerd snellaadnetwerken, niet van specifieke concurrenten. Wat de optie "Selected Partner Network" (in de app) inhoudt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@True Je had het hier onlangs nog over het handmatig proberen updaten van je Navigatie Database middels de download sectie op de VW website: 25.5 wordt as-we-speak OTA uitgerold over de ID.x serie dus waarschijnlijk is de 25.1 versie bij jou (én anderen hier) inmiddels ook al 'obsolete' (én inmiddels vervangen door 25.5).

:9

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 16-06-2025 20:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
MJMaverick schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:02:
[...]

De app en de auto ondersteunen alleen het kiezen voor VW gerelateerd snellaadnetwerken, niet van specifieke concurrenten. Wat de optie "Selected Partner Network" (in de app) inhoudt weet ik niet.
Ja, klopt.
Ik weet ook niet wat dat betekent?
Er is wel een workaround door allemaal favorieten te maken van laadstations op de route, maar das best veel werk. :S

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:57:
@True Je had het hier onlangs nog over het handmatig proberen updaten van je Navigatie Database middels de download sectie op de VW website: 25.5 wordt as-we-speak OTA uitgerold over de ID.x serie dus waarschijnlijk is de 25.1 versie bij jou (én anderen hier) inmiddels ook al 'obsolete' (én inmiddels vervangen door 25.5).

:9
Bedankt voor de tip, maar lijkt er niet op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gc5dR8NCcBTUsQ8krgxUw-jy1QE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bDOcp09pGeIBeaagGdjYrlxf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
_eLMo_ schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Anders dan overijverige parkeersensoren en abrupte geautomatiseerde remacties van de auto omdat ik op mijn (relatief) smalle oprit geflankeerd met struiken die met een beetje wind bewegen wil parkeren (wat een zin). Heb ik echt helemaal niets aan te merken op de veiligheidssystemen van de de ID.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:52:
[...]

Bedankt voor de tip, maar lijkt er niet op:
[Afbeelding]
Dat zijn de downloads voor de MIB (1.2.3) van de Discover serie apparaten / modellen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 16-06-2025 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BigGreen schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:15:
[...]

Ik heb er op mijn tripje door D wel een stuk of 4 a 5 gespot.

Een daarvan was zilvergrijs met zwart dak (vermoed een LE of black edition) en dat stond ook best goed tot mijn eigen verbazing omdat ik zilvergrijs meestal heel saai vindt.
Ik spotte zowaar recent in NL (Twente) een DE Tourer in dezelfde kleur en dezelfde velgen met de black optie, we keken elkaar nog wel even aan toen ik hem inhaalde, blijft leuk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Will_M schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Dat zijn de downloads voor de MIB (1.2.3) van de Discover serie apparaten / modellen :P
Handig dat VW dat mij dan aanbiedt nadat ik inlog terwijl ik mijn wagen ook met VIN reregistered heb. Wellicht dat ik binnenkort een rood bolletje met een OTA maps update tref .. ik houd moed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:01:
[...]

Handig dat VW dat mij dan aanbied nadat ik inlog terwijl ik mijn wagen ook met VIN reregistered heb. Wellicht dat ik binnenkort een rood bolletje met een OTA maps update tref .. ik houd moed.
Daar krijg je geen 'rood bolletje' voor te zien omdat het geen 'Systeem / App -update' is en die database volledig op de achtergrond bijgewerkt wordt op het moment dat je auto een werkende internetverbinding heeft. Veel kans dat je navigatie in de auto nú al laat zien dat 'ie op Navigatie Databese Versie 25.5 draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID7-LE-Scala
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-06 22:53
Hoi allemaal, enige tijd geleden mocht ik een nieuwe auto uitzoeken, (lease) was zeker niet op zoek naar een EV. Op dit moment rijd ik in een Passat Sedan van 2022 bezine (een van de laatste) met rijbereik op één tank >1100km. Na het bekijken van een Superb en de nieuwe Passat viel mijn oog op de ID-7 Tourer. Daar eens in gaan zitten en dat voelde heerlijk dus thuis eens samengesteld op internet en…..
Dus zonder proefrit, besteld 🫣een Pro-S LE met interieur en exterieur pakket, 20inch, trekhaak in de kleur scala silver.

Besteld in week 20 en na verwachting wordt deze in week 28 geleverd 😳, kunnen we gelijk er aan wennen want die zaterdag gaan we naar zuid Frankrijk 👀.

Ik vind het leuk om hier alle ervaringen te kunnen lezen en te zien dat er kennis wordt gedeeld met elkaar.

Zijn er nog goede tips qua laadpassen voor Frankrijk? Heb inmiddels de anwb, Shell laadpas in huis en een account bij Tesla en Fastned zou dit voldoende zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door ID7-LE-Scala op 16-06-2025 22:14 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 22:59
Freshmile voor Frankrijk. 👍

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
ID7-LE-Scala schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:12:
Hoi allemaal, enige tijd geleden mocht ik een nieuwe auto uitzoeken, (lease) was zeker niet op zoek naar een EV. Op dit moment rijd ik in een Passat Sedan van 2022 bezine (een van de laatste) met rijbereik op één tank >1100km. Na het bekijken van een Superb en de nieuwe Passat viel mijn oog op de ID-7 Tourer. Daar eens in gaan zitten en dat voelde heerlijk dus thuis eens samengesteld op internet en…..
Dus zonder proefrit, besteld 🫣een Pro-S LE met interieur en exterieur pakket, 20inch, trekhaak in de kleur scala silver.

Besteld in week 20 en na verwachting wordt deze in week 28 geleverd 😳, kunnen we gelijk er aan wennen want die zaterdag gaan we naar zuid Frankrijk 👀.

Ik vind het leuk om hier alle ervaringen te kunnen lezen en te zien dat er kennis wordt gedeeld met elkaar.

Zijn er nog goede tips qua laadpassen voor Frankrijk? Heb inmiddels de anwb, Shell laadpas in huis en een account bij Tesla en Fastned zou dit voldoende zijn?
Aangenomen dat je zakelijk laadt in het buitenland wil je eigenlijk een laadpas met uitstekende dekking en de prijs is minder boeiend. ANWB en Shell overlappen dus dat heeft niet veel meerwaarde, Shell is erg goed. Voor snelladers inderdaad (als je het niet erg vindt) de Tesla app en ook Ionity is goed.

PS, de kleur is Scale Silver, niet Scala - niet gelijk een nieuw account aanmaken :P

[ Voor 3% gewijzigd door True op 16-06-2025 23:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik zie het wel vaker langskomen, nieuwe ID.7 rijders die ook nieuw zijn op Tweakers. Op het subforum Mobiliteit is er een heel scala aan relevante topics die ook veel raakvlak hebben met de dagelijkse (of minder dagelijkse) dingen die we ook met de ID.7 ervaren.

In het kort zijn deze topics wel een aanrader:

Voor vragen over het thuisladen, kan je hier terecht: Thuisladen van je EV deel 2 specifieke vragen over de ID.7 en het laden van de ID.7 kun je natuurlijk ook hier stellen, maar algemene zaken kun je beter daar bespreken.

Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 vooral handig als de ID.7 je eerste BEV is.

Ervaringen over lange ritten (voor zo ver er lange ritten bestaan voor de ID.7 ;)): Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa - handig voor welke laadpas je in welk land moet hebben en waar je eventueel voor moet opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:33
True schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:55:
[...]

Anders dan overijverige parkeersensoren en abrupte geautomatiseerde remacties van de auto omdat ik op mijn (relatief) smalle oprit geflankeerd met struiken die met een beetje wind bewegen wil parkeren (wat een zin). Heb ik echt helemaal niets aan te merken op de veiligheidssystemen van de de ID.7.
Wat bij mijn Enyaq wel helpt in dit soort situaties is de voet licht op het rempedaal houden en de auto dan laten kruipen. De remingrepen heb je dan (bijna) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS
  • Laatst online: 15:49

RGS

Ik ben in elektrische auto's wel gewend dat je regelmatig storingen krijgt en die waaien wel weer over. Ook in de Id.7 heb ik dit al een paar keer meegemaakt. Recentelijk had ik bij warm weer meerdere keren deze storingen. Dan zie ik in het statusscherm dat deze doorgestuurd worden naar de dealer. Nou, ik heb ze nog nooit gehoord. Gaan deze meldingen in een zwart gat of gebeurt er ook iets mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTdKoHPOciK4g6iyYNACk82EsK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2SrCWKHhkqagQmoU1z2iF6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:28
ArneRH schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:35:
[...]

Het zal toch niet enkel aan de ID7 liggen. Dit is de laadcurve van op een relatief bewolkte dag. Charger is peblar (1-fase), controle logica is zelf gescreven via home assistant. Zoals je kan zien gaat hij regelmatig naar 0 en start terug op zonder enig probleem. Dus de ID7 kan het wel degelijk. En de Peblar geeft dit allemaal aan als 1 laadsessie, niet als 20 afzonderlijke sessies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N39FruKnI1VDRJU0U-VKcO9WWp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C8JwK4wp7lM33sMx7RoGuIGU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door tjaf op 17-06-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
ik heb met mijn thuis laadpaal (Cube) af en toe ook foutmeldingen bij het laden, met name wanneer hij aan het laden is en ik bijv. de laadsnelheid aanpas met de app van vw zelf, of wil wisselen van direct laden naar laden op ingestelde tijden.

Uiteindelijk herpakt de ID.7 zich dan toch en gaat wel verder maar dat duurt meestal even..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:16
dukesbury schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:46:
Vandaag was het zo ver!

Deze uitvoering ben ik nog niet tegengekomen op het forum, vandaar even een foto!

[Afbeelding]
Hij is er ook als sedan en met wit dak 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MxrYo7zljkkMPHpxkvx2Xg0zRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmKq36TFt6V6EFPinwJ5ZN7n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:56
Mark-M schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik vind het dak in dezelfde kleur als de body echt 10x mooier dan met het zwarte dak.
Zelfde dat veel EVs standaard grijze/zwarte dorpel hebben (Enyaq, Elroq, Polestar 4). Vind dat zo goedkoop uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Mark-M schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]
hoe zit het met die grijze boord onder het dak? kan het niet goed zien op je foto.
Verder wel echt een mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-M
stanny schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:27:
[...]

hoe zit het met die grijze boord onder het dak? kan het niet goed zien op je foto.
Verder wel echt een mooie!
Die is nog steeds grijs, maar valt veel minder op dan bij andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Niet online
Mark-M schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Die is nog steeds grijs, maar valt veel minder op dan bij andere kleuren.
wit was hier ook heel even een optie, maar toen dacht ik: pfoeh wit, wordt wel heel snel vuil + gaat die grijze band niet net te weinig opvallen waardoor het er maar raar uitziet, zo een net-niet-goed dingetje.
Blijkt dan wel goed mee te vallen aangezien ik hem nauwelijks kan zien op je foto (en men kleurenblindheid daar ook wel voor iets tussen zal zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RandomNick schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:33:
[...]

Wat bij mijn Enyaq wel helpt in dit soort situaties is de voet licht op het rempedaal houden en de auto dan laten kruipen. De remingrepen heb je dan (bijna) niet.
Ja inderdaad, maar ik moet de stoep dan op waar een half knipgat* in zit dus ik moet wel wat gas geven.

Edit: *verzakking van de oprit/stoepdeel t.o.v. de weg waardoor de achteras net wat verder wegzakt en je hierom iets gas moet geven om de verhoging van de stoep te kunnen beklimmen.

[ Voor 19% gewijzigd door True op 17-06-2025 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:42:
[...]

Ja inderdaad, maar ik moet de stoep dan op waar een half knipgat in zit dus ik moet wel wat gas geven.
Een wat? Googlegoogle.. Ah " Nunspeets dialect" 8)

Goed woord! d:)b

Ik wilde laatst achteruit inparkeren en mijn achterwielen doken zo'n knipgat in: ingreep! noodstop! alarm! flitsende rode lichten om me heen!

De auto dacht dat ik een muur inreed.

Een horizontale muur? :?

Oh well...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-M
stanny schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:34:
[...]

wit was hier ook heel even een optie, maar toen dacht ik: pfoeh wit, wordt wel heel snel vuil + gaat die grijze band niet net te weinig opvallen waardoor het er maar raar uitziet, zo een net-niet-goed dingetje.
Blijkt dan wel goed mee te vallen aangezien ik hem nauwelijks kan zien op je foto (en men kleurenblindheid daar ook wel voor iets tussen zal zitten).
Het licht in een parkeergarage is niet ideaal, en in het zonlicht ziet het anders uit, maar toch..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEUf6P58xzE5xPzCkmE-F9y7GDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32Geve7cPchkGSadk5NGYEeC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYfRRcxncTP7cW150vacpj7mJis=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGEufkgwDfOIysRnnPWZMzvv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mark-M schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Het licht in een parkeergarage is niet ideaal, en in het zonlicht ziet het anders uit, maar toch..
[Afbeelding][Afbeelding]
Dit is toch 'gewoon' zonder panoramadak waardoor het dakdeel volledig wit is, of mis ik iets?

PS licht in garages is altijd flut :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:43
Krijgen jullie ook wel eens de melding dat er nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar zijn? Het is mij niet duidelijk waarom, volgt dit op een update? Je raakt namelijk wel bepaalde instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Adjo

my first vectrex...

Welke zonnebril werkt samen met de HUD?

ik heb nu 2 brillen geprobeerd (Rayban en een Sinner) en bij beiden filtert hij de HUD bijna weg. Wie weet een geschikte zonnebril?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:05:
Welke zonnebril werkt samen met de HUD?

ik heb nu 2 brillen geprobeerd (Rayban en een Sinner) en bij beiden filtert hij de HUD bijna weg. Wie weet een geschikte zonnebril?
Elke Zonnebril zonder polariserende glazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Puppetmaster schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:29:
[...]

Ja, klopt.
Ik weet ook niet wat dat betekent?
Er is wel een workaround door allemaal favorieten te maken van laadstations op de route, maar das best veel werk. :S
Kak!
Net veel tijd in gestopt om alle superchargers op de route favoriet te maken in de Volkswagen app, houdt de navigatie functie van die app doodleuk geen rekening met favorieten. 8)7

Iemand nog een ander idee (buiten third party apps) om de navigatie van de auto toch te laten routeren langs Sucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Nu online

Adjo

my first vectrex...

BigGreen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Elke Zonnebril zonder polariserende glazen!
Dat heeft tegenwoordig vrijwel elke zonnebril. Dus vandaar mijn vraag. Wie weet/heeft een goede zonnebril die wel werkt met de HUD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Dat heeft tegenwoordig vrijwel elke zonnebril. Dus vandaar mijn vraag. Wie weet/heeft een goede zonnebril die wel werkt met de HUD?
je kan in een brillenwinkel niet vragen naar "een zonnebril die werkt met de HUD", wel naar "een zonnebril zonder polariserende glazen". Dat _vrijwel_ welke zonnebril dat heeft, betekent niet dat het niet klopt. Wat verwacht je precies als antwoord? Een merk, een type, een naam, een winkel die ze heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Blijkbaar hebben sommige nieuwere ID.7's een probleem met de bijrijder-airbag.

Check hier of je een recall hebt:

https://www.dieteren.be/en/recall

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:03
De kogel is door de kerk. Ik, die nooit een VAG product wilde heb zojuist een VAG product besteld bij LM

• VW ID.7 Pro- S limited edition 86kW-h
• Aquamarine Blue
• 20 Inch Montreal velgen
• Interieurpakket plus
• Mistral Grey bekleding (wit)
• Exterieurpakket plus

eigenlijk alles dus behalve trekhaak en warmtepomp.

nu eens zien welke levertijd er tegenoverkomt te staan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
Shao Kahn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:43:
De kogel is door de kerk. Ik, die nooit een VAG product wilde heb zojuist een VAG product besteld bij LM

• VW ID.7 Pro- S limited edition 86kW-h
• Aquamarine Blue
• 20 Inch Montreal velgen
• Interieurpakket plus
• Mistral Grey bekleding (wit)
• Exterieurpakket plus

eigenlijk alles dus behalve trekhaak en warmtepomp.

nu eens zien welke levertijd er tegenoverkomt te staan.
Veel plezier ermee!
Krijg je geen spijt dat je geen trekhaak hebt? Achteraf één monteren is op dit moment niet mogelijk.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Nu online

Adjo

my first vectrex...

bdbfz schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:19:
[...]

je kan in een brillenwinkel niet vragen naar "een zonnebril die werkt met de HUD", wel naar "een zonnebril zonder polariserende glazen". Dat _vrijwel_ welke zonnebril dat heeft, betekent niet dat het niet klopt. Wat verwacht je precies als antwoord? Een merk, een type, een naam, een winkel die ze heeft?
Dat laatste zou heel fijn zijn. Ik kan me voorstellen dat meer bestuurders in dit topic tegen dit probleem aanlopen met het mooie weer momenteel. Want ik kan bij bv Bol ook niet filteren op 'zonder polariserende glazen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Wimhaw schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:50:
[...]

Veel plezier ermee!
Krijg je geen spijt dat je geen trekhaak hebt? Achteraf één monteren is op dit moment niet mogelijk.
Bedankt!

ik verwacht niet dat ik trekhaak ga missen. Nog nooit in mijn leven gehad en nooit echt gemist.
indien echt nodig, busje huren voor 100 euro en naar Ikea scheuren :)

Wel eeuwig jammer dat Mistral pakket in NL geen wit stuur betreft (ITT Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Dat laatste zou heel fijn zijn. Ik kan me voorstellen dat meer bestuurders in dit topic tegen dit probleem aanlopen met het mooie weer momenteel. Want ik kan bij bv Bol ook niet filteren op 'zonder polariserende glazen'.
ik zou zeggen bel een vd grote ketens eens? Binnen 5 min heb je waarschijnlijk je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:03
Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Serengeti for Pilots. Flink prijzig, wel erg fijne zonnebrillen (niet-gepolariseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Nu online

Adjo

my first vectrex...

Shao Kahn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:54:
[...]

ik zou zeggen bel een vd grote ketens eens? Binnen 5 min heb je waarschijnlijk je antwoord.
Voorzover ik weet is een forum als dit (ook) bedoeld is om ervaringen uit te wisselen en tips te vragen en te geven. Jouw reactie geeft me het gevoel dat ik het maar ergens anders moet gaan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:54:
[...]

Voorzover ik weet is een forum als dit (ook) bedoeld is om ervaringen uit te wisselen en tips te vragen en te geven. Jouw reactie geeft me het gevoel dat ik het maar ergens anders moet gaan vragen.
Dan klopt jouw gevoel niet met mijn intentie. Het was niet bedoeld om je als luierik oid te bestempelen, het was een oprechte tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:54:
[...]

Ja, maar een vraag over welke zonnebril is geschikt voor de HUD van de ID.7 is eigenlijk zo generiek dat het totaal off topic is voor het ID.7 topic. Er is een heel topic over brillen: Het grote brillen topic - Receptuur/Zonnebril etc.

En de HUD van de ID.7 is los van het feit dat die toch wel donders fijn is, gewoon een HUD zoals vele HUDs - de vraag stellen bij de experts (of dat nu in bovenstaand topic is - of bij een opticien) is dan toch veel passender dan bij autorijders.

Beetje hetzelfde als de discussie van enkele dagen geleden over de winterbanden - interessant, maar niet relevant tot ID.7 - behalve als we het over passende sneeuwkettingen hebben, maar je raad het al: Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999

Metten

ik hou het graag simpel

Het is hoe dan ook geen ID.(7)-specifiek probleem, ik kan in mijn huidige BMW ook de HUD niet zien met een gepolariseerde bril op - de eerste keer dat ik met zo'n bril instapte dacht ik dat de HUD kapot was maar gelukkig was dat het niet :).

Polariserende glazen zijn in het 'custom' segment overigens alles behalve standaard, ik heb zelf bijvoorbeeld een Ace&Tate zonnebril en bij hun moet je echt (stevig) bijbetalen om gepolariseerde lenzen te krijgen. Dat het er bij Bol.com niet uit te filteren valt geloof ik best, maar er zijn denk ik genoeg plekken waar je goede zonnebrillen kan krijgen die het niet hebben.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers