Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 148 149 Laatste
Acties:

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 16:01
asaki schreef op zondag 27 september 2026 @ 13:41:
[...]

Oh nee, iemand is kritisch over iets wat ik fantastisch vind. Kunnen we dat verbergen? :+

Punt blijft dat er verassend veel mis is met een auto van 70k euro (althans, mijn maandagochtend model). Er over klagen mag niet, dus zal ik dan ook niet doen. Maar ga nou niet een mopperhoekje maken voor problemen die er wel degelijk zijn, hypocriet gedoe.
Als je mijn post niet snapt, reageer dan niet.

Ik pleit helemaal niet voor een apart hoekje. Vandaar de :+

Wat er achter zit, is het gegeven dat je sinds MY27 ziet dat VW veel niet op orde heeft en dat lees je hier (terecht) terug. Met vaak in de reacties een oplossing of ervaringen met het oudere platform, wat dan weer voor verwarring zorgt. That’s it.

Van mij mag je hier gewoon de hele dag klagen hoor. Niks hypocriets aan. Veel succes.

[ Voor 62% gewijzigd door DaMenaz op 27-09-2026 14:24 ]

Catch my drift?

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:23
@bjornricardo33 Heb jij je Digital Key al kunnen activeren?

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Mmm, naast het instructieboekje, is nu ook de shop leeg...Als ik aan linkerkant op "app" klikt nadat ik de shop heb aangeklikt in het hoofdmenu, dan zie ik enkel de Ambiente app staan...Geen lijst van alle mogelijke apps?

Hoe krijg ik dat nu weer terug?

De vrouw heeft ook al in auto even komen zitten: direct paniek bij het terug willen opendoen van de portier: als je aan hendel trekt, dan blijft die precies deels vergrendeld: dan moet je nog een tweede keer aan de hendel trekken en dan kan je de deur wel verder openen --> Niet goed voor gemoedsrust van de vrouw: "stel je moet zeer snel uit wagen geraken: dan zit je daar als een malle aan die hendel te trekken"... Kan je dat ook ergens instellen/wijzigen?

• Blommie01
Leffunk schreef op zondag 27 september 2026 @ 16:32:
Mmm, naast het instructieboekje, is nu ook de shop leeg...Als ik aan linkerkant op "app" klikt nadat ik de shop heb aangeklikt in het hoofdmenu, dan zie ik enkel de Ambiente app staan...Geen lijst van alle mogelijke apps?

De vrouw heeft ook al in auto even komen zitten: direct paniek bij het terug willen opendoen van de portier: als je aan hendel trekt, dan blijft die precies deels vergrendeld: dan moet je nog een tweede keer aan de hendel trekken en dan kan je de deur wel verder openen --> Niet goed voor gemoedsrust van de vrouw: "stel je moet zeer snel uit wagen geraken: dan zit je daar als een malle aan die hendel te trekken"... Kan je dat ook ergens instellen/wijzigen?
Half open trekken ipv helemaal.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:33

De hendel kent als het ware twee standen. Half open trekken is gewoon openen, en helemaal doortrekken tot 'ie niet meer verder kan gaat niet werken, dan mag je het twer keer doen. Vraag niet naar de logica, maar zo is het.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-10 15:03
Blommie01 schreef op zondag 27 september 2026 @ 16:27:
@bjornricardo33 Heb jij je Digital Key al kunnen activeren?
Helaas nog niet. Echt alles probeert maar werkt niet, kan natuurlijk harde reset doen maar ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen. Bij jou gelukt ?

[ Voor 3% gewijzigd door bjornricardo33 op 27-09-2026 21:09 ]

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-10 21:46
Spekkie99 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:40:
[...]

Bij mij zijn die nageleverd en door de dealer er opgezet die aangaf dat voor het monteren de wielen er af moeten (hadden ze voor L/R verwisselt bij het terugzetten).
Valt wel mee volgens mij, heb ze zelf destijds ook nageleverd gekregen.

In handleiding staat idd dat wielen er af moeten, maar als ik het me goed herinner heb ik de niet draaiende er met een kleine schroevendraaier gewoon uit gewipt.

Door de wielen er vanaf te halen kun je ze er vanuit de binnenkant van de velg uitdrukken.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 07:12
Surfroy01 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 07:50:
Mbt stuur aanraken, naast lichtjes knijpen of even aan raken onderin, werkt het bij mij zelfs als ik met mijn knie onderaan het stuur een tikje geef dat het jengelen ophoud met stuur vastpakken.
MY26 of MY27?

• Inter18

Dit is voor zover mij bekend bij iedere moderne auto zo die na wegrijden automatisch de deuren vergrendeld.

Als je uit de wagen wilt terwijl deze niet 'uit' is dan gaat de deur pas na 2keer aan de hendel trekken open.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-10 12:45

• Inter18
Die heb ik ook, toen het gebeurde kon ik weinig meer doen dan de wagen naar de zijkant laten gaan en 'zijn ding' laten doen. Het is gebleven bij de ene keer maar goed voor het vertrouwen in de wagen is het niet

• bjornricardo33
bjornricardo33 schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:08:
[...]

Helaas nog niet. Echt alles probeert maar werkt niet, kan natuurlijk harde reset doen maar ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen. Bij jou gelukt ?
Trouwens met dealer contact gehad die zegt dat ik langs moet komen ivm digitale sleutel en de problemen. Eerste mogelijkheid over 6 weken 😂 denk dat dan al 6.0.2 uit is.

• Blommie01
bjornricardo33 schreef op maandag 28 september 2026 @ 21:21:
[...]

Trouwens met dealer contact gehad die zegt dat ik langs moet komen ivm digitale sleutel en de problemen. Eerste mogelijkheid over 6 weken 😂 denk dat dan al 6.0.2 uit is.
Ben benieuwd wat eruit komt. Als de dealer het op kan lossen al ik die van mij ook brengen.

Sinds vandaag trouwens ook geen Spotify meer. Scherm blijft zwart.

• Leffunk
Hoe ziet normaal scherm bandenspanning er uit? Ik heb al de SET-procedure uitgevoerd, en krijg daarna dan ook de melding dat de actuele bandenspanning is opgeslagen, maar ik krijg geen bandenspanningen per wiel te zien? Klopt dit? Zie je inderdaad niet meer netjes per wiel de bandenspanning tegenwoordig (zoals ik wel had in Passat GTE 2022)? Bestaat met andere woorden de bandencontrole louter uit het icoontje dat gaat oplichten en kan je nergens de huidige bandenspanning zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8omjETtgxHOPLiPgsIAHbo7GIf0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MsNQuqrc8EPVDVJIRtFusHJN.jpg?f=user_large

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
(jarig!)
@Leffunk De ID.7 heeft, net als alle auto’s op MEB-platform, geen TPMS. Drukverlies wordt gemeten met de ABS sensoren, door verschil in omtrek bij een omwenteling.

Je hebt dus geen absolute metingen, alleen relatieve (afgeleide) meting. Vandaar dat die info er zo uit ziet.

Bewuste keuze geweest in het kader van zo weinig mogelijk onderhoud.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-10 12:46
Nou, ik heb me toch een gek probleem. Mijn stuurwiel verwarming stopt na een seconde meteen met werken en mijn massagesstoelen die stoppen na een minuut of iets sommige programma’s die werken wel de normale 20 of 30 minuten, maar de meeste stoppen na een minuut hebben jullie dit al meegemaakt?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Soeltanofswing schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:51:
Nou, ik heb me toch een gek probleem. Mijn stuurwiel verwarming stopt na een seconde meteen met werken en mijn massagesstoelen die stoppen na een minuut of iets sommige programma’s die werken wel de normale 20 of 30 minuten, maar de meeste stoppen na een minuut hebben jullie dit al meegemaakt?
Nee, welk modeljaar ID.7 heb je? Dit is sowieso iets voor de garage/dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 30-09-2026 08:52 ]

Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-10 12:46
2025
True schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:52:
[...]

Nee, welk modeljaar ID.7 heb je? Dit is sowieso iets voor de garage/dealer.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik heb precies hetzelfde issue met de massagefunctie (alleen bestuurdersstoel), een programma werkt naar behoren de rest laat het na een minuut afweten.

Probleem is ontstaan na een software upgrade, die pas na interventie van de fabriek kon worden afgerond.

Nog geen tijd gehad om de auto weg te brengen.
edit:
stuurwiel verwarming werkt naar behoren

[ Voor 4% gewijzigd door newtastyland op 01-10-2026 10:27 ]

• bjornricardo33
Moet eerlijk zeggen dat ik sinds 6.0.1 bijna iedere dag weer nieuwe problemen tegenkom. Vandaag werkte opeens de Keyless Entry niet meer. Ik stond letterlijk met de sleutel in mijn hand naast de auto, maar de auto ging gewoon niet open.

Gisteren had ik weer een ander probleem: ik moest via de passagierskant instappen, omdat de bestuurdersdeur simpelweg niet open wilde. Nadat ik de auto had gestart en een stukje had gereden, werkte bij de volgende rit alles ineens weer normaal.

Daarnaast zijn er nog steeds allerlei andere problemen. De Apple- en Android Wallet-sleutel werken niet, YouTube en andere apps werken soms wel en soms niet, soms is er helemaal geen netwerkverbinding en het opslaan van instellingen voor een tweede bestuurder wordt de ene keer wel en de andere keer niet onthouden.

Het zijn allemaal zaken die afzonderlijk misschien klein lijken, maar bij elkaar begint het behoorlijk irritant te worden. Zeker bij een auto van deze prijsklasse verwacht je dat dit gewoon stabiel werkt.

Met 6.0.1 voelt de software voor mij eerlijk gezegd steeds meer als een BETA-versie. De oudere versies, zoals 5.6, werkten op vrijwel al deze punten veel beter en vooral stabieler. Ik hoop dan ook echt dat Volkswagen snel met een oplossing komt.

afspraak bij de dealer duurt nog even maar ben bang dat op die dag alles perfect werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door bjornricardo33 op 01-10-2026 16:18 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:16:
Moet eerlijk zeggen dat ik sinds 6.0.1 bijna iedere dag weer nieuwe problemen tegenkom. Vandaag werkte opeens de Keyless Entry niet meer. Ik stond letterlijk met de sleutel in mijn hand naast de auto, maar de auto ging gewoon niet open.

Gisteren had ik weer een ander probleem: ik moest via de passagierskant instappen, omdat de bestuurdersdeur simpelweg niet open wilde. Nadat ik de auto had gestart en een stukje had gereden, werkte bij de volgende rit alles ineens weer normaal.

Daarnaast zijn er nog steeds allerlei andere problemen. De Apple- en Android Wallet-sleutel werken niet, YouTube en andere apps werken soms wel en soms niet, soms is er helemaal geen netwerkverbinding en het opslaan van instellingen voor een tweede bestuurder wordt de ene keer wel en de andere keer niet onthouden.

Het zijn allemaal zaken die afzonderlijk misschien klein lijken, maar bij elkaar begint het behoorlijk irritant te worden. Zeker bij een auto van deze prijsklasse verwacht je dat dit gewoon stabiel werkt.

Met 6.0.1 voelt de software voor mij eerlijk gezegd steeds meer als een BETA-versie. De oudere versies, zoals 5.6, werkten op vrijwel al deze punten veel beter en vooral stabieler. Ik hoop dan ook echt dat Volkswagen snel met een oplossing komt.

afspraak bij de dealer duurt nog even maar ben bang dat op die dag alles perfect werkt :)
Ik had destijds een Google Form voor mijzelf aangemaakt en enkel keer als ik iets had het er gewoon ingegooid en zeer beknopt beschreven, gelijk een date marker erbij. Uitgeprint toen ik een keer naar de dealer ging: zoek het maar uit.
Veel van de problemen (en inderdaad ook kleine) anders dan Spotify zijn in mijn MY25 allemaal met een SW-update opgelost.

Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• bjornricardo33
True schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:34:
[...]

Ik had destijds een Google Form voor mijzelf aangemaakt en enkel keer als ik iets had het er gewoon ingegooid en zeer beknopt beschreven, gelijk een date marker erbij. Uitgeprint toen ik een keer naar de dealer ging: zoek het maar uit.
Veel van de problemen (en inderdaad ook kleine) anders dan Spotify zijn in mijn MY25 allemaal met een SW-update opgelost.
bedankt, ik zal ook een leuke lijst maken voor de dealer. problemen zijn allemaal op te lossen via een update maar in tussentijd is het alleen apple CarPlay wat goed werkt.

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 21:42
bjornricardo33 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:16:

Vrij weinig problemen met mijn MY27 eerlijk gezegd, maar een aantal zaken herken ik ook:
- digital key werkt vaker niet dan wel. Al meerdere keren bij de auto gestaan, maar wat ik ook probeerde, niks. Fysieke sleutel weer gehaald om verder te komen. Dat blijft dus ook zo, want de digitale sleutel is gewoon niet betrouwbaar;
- regelmatig in de app dat de auto geen netwerkverbinding heeft. Je kunt dan niks op afstand;
- Spotify en wlan hotspot geven zo nu en dan geen verbinding. De volgende rit is het weer klaar of na het herstarten van het infotainment systeem;
- af en toe plots de ambiance kleuren weg, staat alles weer op gif groen;
- geluid instellingen worden onthouden, maar als je in de tabbladen een voorkeur aangeeft voor focus of het surround level en je switcht van tabblad staat het weer op standaard. Lijkt er dus op ie alleen tooninstellingen onthoudt en de rest niet.

Al met al erg jammer, het zijn de puntjes op de I voor een auto die fantastisch rijdt.

• Inter18
JanHenk schreef op woensdag 30 september 2026 @ 06:51:
@Leffunk De ID.7 heeft, net als alle auto’s op MEB-platform, geen TPMS. Drukverlies wordt gemeten met de ABS sensoren, door verschil in omtrek bij een omwenteling.

Je hebt dus geen absolute metingen, alleen relatieve (afgeleide) meting. Vandaar dat die info er zo uit ziet.

Bewuste keuze geweest in het kader van zo weinig mogelijk onderhoud.
Ik zie het meer als 'zo gering mogelijke kosten'. TPMS sensoren kosten meer dan 0 euro.

De Mazda 6 had een leegloper die je aan de buitenkant niet zag (runflats), auto stond kaarsrecht en met rijden voelde je ook niets, toch had de band maar 1,2Bar tov de anderen 2,5bar. Aangezien de band achter(minder gewicht) zat vraag ik me ten zeerste af of het ABS 'TPMS' het oppakt

Bij de Kia (met te grote wielen voor de wagen) was het interessant om te zien wat temperatuur deed. Starten met 2,7 bar en 50km verder aankomen met 3,2.

Voor wagens die vol zitten met tech vind ik het jammer. Ik begrijp dat het niet strikt noodzakelijk is maar als je ziet de 1 band 0,3bar lager staat tov de anderen dan heb je toch de neiging hem bij te vullen, terwijl er nog lang geen alarm af gaat.

• Inter18
True schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:34:
[...]

Dat, was voor mij ook berehandig geweest. Kan ik toch wel aanraden mocht uw wagen in opstandige puber modus gaan

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:18

Lancer

What the......

AvantBlack schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 22:06:
- geluid instellingen worden onthouden, maar als je in de tabbladen een voorkeur aangeeft voor focus of het surround level en je switcht van tabblad staat het weer op standaard. Lijkt er dus op ie alleen tooninstellingen onthoudt en de rest niet.
Kijk een bug die de transitie van de eerdere modeljaren naar MY27 heeft overleefd. Deze code wordt aangeleverd door Harman Kardon, dat is mij indertijd verteld door Volvo, die hetzelfde HK platform gebruikt en dus ook dezelfde bug had/heeft.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Surfroy01
Na 2 keer de melding van bandenspanning linksvoor controleren (met tussentijds oppompen) toch gisteren maar langs de *knip* garage gereden. Zit een schroef te dicht bij de wang van de band, krijg vandaag niet 1, niet 2 maar 4 nieuwe zomerbanden. Achter zitten tegen minimum profiel aan. Oeps, heb nu in een jaar 47Kkm gereden waarvan ook nog een paar maanden winterbanden..... die 2 ton met achterwiel aandrijving en 280pk vreet banden. Oke heeft ws ook met mijn rijstijl te maken, de lease maatschappij gaat niet blij met mij zijn! Nog even getwijfeld of ik meteen de winterbanden wissel wil laten doen maar met deze temperaturen kan het nog wel even.

[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 02-10-2026 09:42 . Reden: naamsverbasteringen voegen niets toe. ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14
Vanochtend voor mij de eerste rit weer in mistige omstandigheden.
Zowel buiten als binnen.

Ik was in de zomer nl alweer vergeten dat de ventilatie van de rechterhelft steeds weer uit gaat, enórm irritant, en er dientengevolge te weinig ventilatie bij het rechtervoorportierraam is.

Gevolg; tijdens het rijden zie ik na verloop van tijd niks meer door dat raam en dus ook niet in die buitenspiegel.
Oplossing: ventilatie weer aanzetten en in een minuut oid weer goed zicht.

Ik kan er echt niet bij waarom de auto elke keer die ventilatie uitschakelt??
Ook niet dat er geen menu optie is om het uitschakelen te voorkomen.
Dit is gewoon niet veilig.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Wesley072
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-10 14:02
Wesley072 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:30:
[...]

Te vroeg gejuicht, auto gaat niet meer voor of achteruit na de update.

[Afbeelding]
Update: auto staat sinds 28-9 bij Hoogenboom Rotterdam, ze krijgen het probleem niet opgelost en wachten op reactie van Volkswagen Nederland.

Medewerker van de ANWB die (toevallig) met een ID4 langs kwam raadde al af om in het vervolg updates te doen i.v.m. dit probleem. :-(

• Inter18
Wesley072 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:34:
[...]

Update: auto staat sinds 28-9 bij Hoogenboom Rotterdam, ze krijgen het probleem niet opgelost en wachten op reactie van Volkswagen Nederland.

Medewerker van de ANWB die (toevallig) met een ID4 langs kwam raadde al af om in het vervolg updates te doen i.v.m. dit probleem. :-(
Hey, daar staat de mijne ook, just saying

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 19:30
Surfroy01 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:24:
Na 2 keer de melding van bandenspanning linksvoor controleren (met tussentijds oppompen) toch gisteren maar langs de [mbr] *knip* garage [/] gereden. Zit een schroef te dicht bij de wang van de band, krijg vandaag niet 1, niet 2 maar 4 nieuwe zomerbanden. Achter zitten tegen minimum profiel aan. Oeps, heb nu in een jaar 47Kkm gereden waarvan ook nog een paar maanden winterbanden..... die 2 ton met achterwiel aandrijving en 280pk vreet banden. Oke heeft ws ook met mijn rijstijl te maken, de lease maatschappij gaat niet blij met mij zijn! Nog even getwijfeld of ik meteen de winterbanden wissel wil laten doen maar met deze temperaturen kan het nog wel even.
Mij valt de slijtage juist reuze mee en ik rijd wel aardig door. Ik heb bijna 55k km op de ID.7 staan en zo kort mogelijk op winterbanden gereden (3,5mnd). Zomerbanden achter hadden half augustus nog 3,6mm profieldiepte en voor 3,8mm.

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:19
@Puppetmaster Heb je de verwarmingsinstellingen op eco staan? Dan schakelt ie uit aan de passagierszijde als daar niemand zit. Althans, ik dacht dat het zo ongeveer werkt.

• bjornricardo33
Heeft iemand een idee of je de dynamische wieldoppen ook los kunt krijgen? Helaas ben ik er net twee kwijtgeraakt of zijn ze van één kant verwijderd. 😅

• Puppetmaster
S80Executive schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:32:
@Puppetmaster Heb je de verwarmingsinstellingen op eco staan? Dan schakelt ie uit aan de passagierszijde als daar niemand zit. Althans, ik dacht dat het zo ongeveer werkt.
Nee, die hoop had ik vorig jaar ook, maar helaas.

De enige workaround waar ik achter ben gekomen is om de gordel rechts ook in te steken. Ziet er een beetje raar uit, maar beter dan beslagen ramen.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Puppetmaster schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:53:
[...]

Nee, die hoop had ik vorig jaar ook, maar helaas.

De enige workaround waar ik achter ben gekomen is om de gordel rechts ook in te steken. Ziet er een beetje raar uit, maar beter dan beslagen ramen.
En even de temp slider voor rechts aantikken activeert toch ook gewoon het rechterdeel?

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 21:42
Volgens mij nog niet aan bod gekomen in dit topic. Maar op wat voor banden rijden jullie?
Hier zijn af fabriek 20” Bridgestone Turanza Eco gemonteerd. Ik vind ze enorm lawaaiig op de snelweg, ondanks dubbel glas.
Ja, 20”
Is een brede band met een platte wang, maar dan nog zijn ze erg lawaaiig.

• Freek_G
  • Laatst online: 06:25
AvantBlack schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 07:46:
Volgens mij nog niet aan bod gekomen in dit topic. Maar op wat voor banden rijden jullie?
Hier zijn af fabriek 20” Bridgestone Turanza Eco gemonteerd. Ik vind ze enorm lawaaiig op de snelweg, ondanks dubbel glas.
Ja, 20”
Is een brede band met een platte wang, maar dan nog zijn ze erg lawaaiig.
19 inch Continental All Season Contact (vierseizoenenbanden) en ik ervaar daar geen lawaaiigheid van.

• Puppetmaster
Helsie schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 00:17:
[...]

En even de temp slider voor rechts aantikken activeert toch ook gewoon het rechterdeel?
Klopt, maar ik wil het dus niet elke dag moeten activeren.
Ik wil het naar wens instellen en dat het vervolgens zo blijft.
De truc met de gordel lijkt de enige “permanente” oplossing, al moet je daar natuurlijk wel steeds aan denken als er iemand gezeten heeft.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:32

MLLL

Palm Treo 650

Puppetmaster schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 09:43:
[...]

Klopt, maar ik wil het dus niet elke dag moeten activeren.
Ik wil het naar wens instellen en dat het vervolgens zo blijft.
De truc met de gordel lijkt de enige “permanente” oplossing, al moet je daar natuurlijk wel steeds aan denken als er iemand gezeten heeft.
https://gordelspecialist.nl/gordelverlengerkorttypeA

[ Voor 10% gewijzigd door MLLL op 03-10-2026 13:45 ]

• Inter18
Freek_G schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 08:20:
[...]

19 inch Continental All Season Contact (vierseizoenenbanden) en ik ervaar daar geen lawaaiigheid van.
Hier rijd ik ook op maar ik vind ze bijzonder luidruchtg.

In een tunnel wordt dit nog versterkt en tijdens regen gaan de oordoppen in die standaard in de wagen liggen.

Er lijken slechte wagen batches tussen te zitten want ik vond bovengenoemde 20inch Turanza's heel stil. Daarnaast is geluid heel persoonlijk. Wat mij irriteert hoort een ander niet eens en vice versa

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je link zit stampvol tracking info. Beter even alles vanaf het vraagteken wegknippen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• sjors1970
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 14:19
Hi,

Bij onze ID7, jan 2024, staat het borden lezen uit en wij rijden op de eco stand. Het lukt niet om de cruisecontrol hoger dan 130 kmh in te stellen of met het pedaal sneller te rijden dan 130. Alleen bij plots plankgas kan je sneller. Ik heb geen snelheidslimiet ingesteld met de cruisecontrol ik rij meestal op de acc. Waarom kan ik niet sneller rijden dan 130 kmh? Is dat iets met de eco stand? Ik kan het nergens vinden in de menu's....

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
sjors1970 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 13:25:
Hi,

Bij onze ID7, jan 2024, staat het borden lezen uit en wij rijden op de eco stand. Het lukt niet om de cruisecontrol hoger dan 130 kmh in te stellen of met het pedaal sneller te rijden dan 130. Alleen bij plots plankgas kan je sneller. Ik heb geen snelheidslimiet ingesteld met de cruisecontrol ik rij meestal op de acc. Waarom kan ik niet sneller rijden dan 130 kmh? Is dat iets met de eco stand? Ik kan het nergens vinden in de menu's....
In de eco stand is de auto gelimiteerd tot 130/u. De cruise control kan niet sneller. jij wel als je plankgas geeft, is eigen aan de eco stand

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:32

MLLL

Palm Treo 650

Andrehj schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:42:
[...]

Je link zit stampvol tracking info. Beter even alles vanaf het vraagteken wegknippen.
Gedaan, geen flauw idee dat dat trackinginfo was, weer wat geleerd zo op de zaterdag :)

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
stanny schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 13:44:
In de eco stand is de auto gelimiteerd tot 130/u. De cruise control kan niet sneller. jij wel als je plankgas geeft, is eigen aan de eco stand
Is ook nogal logisch natuurlijk. Eco rijden is nogal in tegenspraak met harder dan 130 rijden. Sterker nog, als je écht economisch wilt rijden rij je altijd met de vrachtwagens mee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Andrehj schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 14:39:
[...]

Is ook nogal logisch natuurlijk. Eco rijden is nogal in tegenspraak met harder dan 130 rijden. Sterker nog, als je écht economisch wilt rijden rij je altijd met de vrachtwagens mee.
Ik miste op reis dan ook de functie eco te limiteren tot 110 in combinatie met de snelheidsherkenning die op de Franse snelwegen best goed ging. Alleen moest ik de snelheid dan manueel terug naar 110 zetten

• id72025
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-10 21:53
sjors1970 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 13:25:
Hi,

Ja dat is door de econ stand

• CygnumNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqVD3SIQrW3Qg7K4_Xy_kdiHFSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2iHhWoeGvSade4NQ1nADwZT.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is ie dan! Gisteren opgehaald bij de dealer. Aflevering had nog wel wat voeten in de aarde, want met geen mogelijkheid kon een hoofdgebruiker worden aangemaakt. Groot probleem met een uiteindelijk simpele oplossing: auto even naar buiten rijden, zodat de GPS zag dat we in Nederland waren... daarna alles afgerond. Versie 6.0.1 zit erop, maar de digitale sleutel werd afgeraden op dit moment.

Vandaag al een lekkere rit gemaakt. Wat een stilte aan boord. De Continental AllSeasons rijden goed en geven meer comfort dan ik tijdens de proefrit (op SportContacts) ervoer. Voor een basis geluidssysteem is het prima. Inmiddels al het nodige ingesteld, maar er is nog zoveel personalisatie mogelijk... dat komt.

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:55
CygnumNL schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:00:
[Afbeelding]

Daar is ie dan! Gisteren opgehaald bij de dealer. Aflevering had nog wel wat voeten in de aarde, want met geen mogelijkheid kon een hoofdgebruiker worden aangemaakt. Groot probleem met een uiteindelijk simpele oplossing: auto even naar buiten rijden, zodat de GPS zag dat we in Nederland waren... daarna alles afgerond. Versie 6.0.1 zit erop, maar de digitale sleutel werd afgeraden op dit moment.

Vandaag al een lekkere rit gemaakt. Wat een stilte aan boord. De Continental AllSeasons rijden goed en geven meer comfort dan ik tijdens de proefrit (op SportContacts) ervoer. Voor een basis geluidssysteem is het prima. Inmiddels al het nodige ingesteld, maar er is nog zoveel personalisatie mogelijk... dat komt.
Mooie auto en veel rijplezier gewenst😎. Welke kleur is dit? Scale Silver toevallig?

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:25
Yep, precies hetzelfde gehad. Dealer heeft onderdelen in de stoel moeten vervangen (onder garantie) en een SW update gedraaid daarna.

• CygnumNL
mtouw78 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:37:
[...]

Mooie auto en veel rijplezier gewenst😎. Welke kleur is dit? Scale Silver toevallig?
Inderdaad scale silver. Staat hem goed!
edit:
Hierbij nog een foto uit een andere hoek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OBcB-ZuDp2n5pvTkIu6CjxRHoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hj0GXjQhvkrABMLolNCAlbbI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door CygnumNL op 04-10-2026 11:59 ]

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:55
CygnumNL schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:48:
[...]

Mooi👍. Heb ook deze kleur gekozen maar puur vanuit de configuratie tool. Blij te zien dat ie in het echt zo mooi is als ik hoopte.

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:16
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Persoonlijk blijf ik de liftback variant ook het mooiste silhouet vinden. Vooral omdat het de auto optisch nog langer lijkt te maken.

• Leffunk
Vrouw gisteren uitleg gegeven over de nieuwe auto: toch wel wat verschillen tegenover wat ik gebruik: zo wil ze geen HUD, en wil ze de B-stand op gewoon hebben ( = 1 pijltje naar beneden) in plaats van 2 pijltjes voor one pedal drive. Stoel staat uiteraard ook anders.

Dus een extra gebruikersprofiel aangemaakt voor haar: HUD wordt netjes uitgezet, maar die remgeneratie B-stand komt niet mee: die blijft staan op laatst ingestelde, klopt dit? Wordt dit inderdaad niet opgeslaan?

En kan je dan op snellere manier aanpassen in plaats van nu op Voertuig te klikken, te swipen, e-generatie aan te klikken, en dan nog eens te klikken op gewenste stand? Kan je daar geen shortcut van maken op één of andere manier?

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43

resusaapje

h less

Nou, we zijn er weer. De nachten worden kouder, fase3 valt weer uit. Dit keer getimed: na circa 20min op 10/11kW valt één fase compleet uit. Drie keer op rij zelfs. Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe laadpaal en zit er een gateway tussen net en huis met nota bene fase-loadbalancing, dus het ligt echt aan de auto. Wat een gedoe met dat merk |:(

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:09
Dan ook maar een positieve noot: gisteren had ik mijn ID.7 precies één jaar in bezit. In dat jaar 20.500km afgelegd, met een gemiddeld verbruik van 19.6kWh/100km, gemeten aan de laadpaal. SW versie 5.6, op 19" Conti AllSeasons 2. Ik vind laatstgenoemde overigens ook behoorlijk luidruchtig, de reguliere zomerbanden die er tijdens de proefrit onder zaten waren aanmerkelijk stiller.

Afgezien van de bekende puntjes (Spotify, keyless entry die niet altijd lekker werkt, overactieve ADAS) geen gekke dingen met de auto gehad. Ben er erg tevreden over. Mijn leasecontract loopt nog een jaartje, tenzij er een gamechanger op de markt komt ben ik van plan de ID.7 over te nemen.

Helaas is ie wel een stuk minder schoon dan een jaar geleden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saWroizQN0wdzELoF3D66fmR290=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u3KoG55eVYthHsgcwavW621u.jpg?f=user_large

• bjornricardo33
CygnumNL schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:00:
[Afbeelding]

Heb je de AllSeasonContact 1 of 2 erop gekregen? Ik kreeg vorige maand de 1 erop en dacht eerst dat dit een beetje raar was, omdat de 2 al uit is en op papier beter zou moeten zijn.

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Shivs schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:41:
Ik mag begin september naar de dealer voor de terugroep actie voor de hoge volt accu, een terugroep actie voor de handgrepen, een storing in het kinderslot en een krakende achter ruitenwisser.

Hopelijk kunnen ze alles oplossen. Nu heb ik van het meeste weinig last, maar de waarschuwing van het kinderslot is wel irritant elke keer als je de auto aan zet.
Dit is ondertussen al weer even geleden, maar voor de volledigheid hier het resultaat. Er is één cel/element van de accu vervangen. De software is geüpgraded voor de handgrepen, 5.4 naar 5.4, dus dat zal wel een achter de komma versie zijn geweest.

Voor de storing in het kinderslot is een slot in de linker achterdeur vervangen en de ruitenwisser bleek een kapot veertje te zijn in het ruitenwisserblad. Dus alleen die is vervangen.

• Helsie
  • Niet online
De dealer rekent >2300€ voor 4 winterbanden, dus ik denk dat ik ze maar zelf ergens ga kopen waar ze wel normale prijzen rekenen... Welke maten heb ik nodig bij de 20" Trondheim velgen? Op de dealer indicatie stond 4x "2554020wico-101w-ts860-s-ao-xl", maar Claude zegt dat een ID.7 Tourer geen 4 dezelfde banden nodig heeft. Wie heeft hier ervaring mee?

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34
Helsie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:40:
De dealer rekent >2300€ voor 4 winterbanden, dus ik denk dat ik ze maar zelf ergens ga kopen waar ze wel normale prijzen rekenen... Welke maten heb ik nodig bij de 20" Trondheim velgen? Op de dealer indicatie stond 4x "2554020wico-101w-ts860-s-ao-xl", maar Claude zegt dat een ID.7 Tourer geen 4 dezelfde banden nodig heeft. Wie heeft hier ervaring mee?
Claude heeft gelijk, vetter rubber achter...

• Surfroy01
Shivs schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:37:
[...]

Dit is ondertussen al weer even geleden, maar voor de volledigheid hier het resultaat. Er is één cel/element van de accu vervangen. De software is geüpgraded voor de handgrepen, 5.4 naar 5.4, dus dat zal wel een achter de komma versie zijn geweest.

Voor de storing in het kinderslot is een slot in de linker achterdeur vervangen en de ruitenwisser bleek een kapot veertje te zijn in het ruitenwisserblad. Dus alleen die is vervangen.
Ik kreeg een update paar maanden geleden van 5.4 naar 5.4.0........ lijkt mij alleen een naamswijziging dan inhoudelijke update. En ik laat hem daar ook op staan omdat ik geen problemen heb!

• Helsie
  • Niet online
Spekkie99 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:45:
[...]

Claude heeft gelijk, vetter rubber achter...
2× 235/45 R20 voor en 2× 255/40 R20 achter?

• Knul
bjornricardo33 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:37:
[...]

Heb je de AllSeasonContact 1 of 2 erop gekregen? Ik kreeg vorige maand de 1 erop en dacht eerst dat dit een beetje raar was, omdat de 2 al uit is en op papier beter zou moeten zijn.
Dat is heel bijzonder, want (zoals hierboven beschreven) is de mijne een jaar geleden al op de AllSeasonContacts 2 geleverd. Wat is de DOT-code van de band?
Helsie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:55:
[...]

2× 235/45 R20 voor en 2× 255/40 R20 achter?
Volgens Steekmaat.nl wel.
Helsie schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:40:
Je zit al snel tussen de 250-300eu per A-merk band bij de online bandenboeren, exclusief montage en balanceren. Neemt niet weg dat je voor <1500 klaar zou moeten zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Knul op 05-10-2026 15:15 ]

• CygnumNL
bjornricardo33 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:37:
[...]

De 1 ligt erop. DOT-code voor is 2826 en achter 2226, dus prima nieuw. Zal afhangen van de contracten die ze bij vw hebben.

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 18:50
CygnumNL schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:48:
[...]

edit:
Hierbij nog een foto uit een andere hoek
[Afbeelding]
Zo heb ik hem ook alleen met de grotere velgen

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:12
CygnumNL schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:05:
[...]

De 1 ligt erop. DOT-code voor is 2826 en achter 2226, dus prima nieuw. Zal afhangen van de contracten die ze bij vw hebben.
Dit is vanwege de dure homologatieprocessen. En VW wringt leveranciers uit tot de laatste cent. Dan gaat zo’n bandenfabrikant niet nog zo’n dure procedure starten voor het nieuwste type band.

• Knul
Morales79 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:51:
[...]

Dit is vanwege de dure homologatieprocessen. En VW wringt leveranciers uit tot de laatste cent. Dan gaat zo’n bandenfabrikant niet nog zo’n dure procedure starten voor het nieuwste type band.
Dat verklaart niet waarom anderen (en ondergetekende) wel de 2 eronder hebben liggen ;)

• Morales79
Knul schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:07:
[...]

Dat verklaart niet waarom anderen (en ondergetekende) wel de 2 eronder hebben liggen ;)
Kan zijn omdat Pon dat hier lokaal heeft gedaan. Niet vanuit de fabriek.

• Knul
Vroegâh (opa spreekt hier) gooide Pon alle fabrieksbanden eraf en verving ze door Continentals, omdat ze daar ook de importeur van waren. Dat doen ze - voor zover ik weet - al een aantal jaar niet meer.

• CygnumNL
Knul schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:36:
Vroegâh (opa spreekt hier) gooide Pon alle fabrieksbanden eraf en verving ze door Continentals, omdat ze daar ook de importeur van waren. Dat doen ze - voor zover ik weet - al een aantal jaar niet meer.
Klopt. Vroeger had Pon aandelen in Continental. In Leusden was er een zgn. bandenstraat waar ze werden omgezet. Pon is nu geen eigenaar meer.

• Morales79
Knul schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:36:
Dat klopt maar ze verkopen wel band wiel combinaties als accessoires. Die hoeven niet aan die OEM homologatie te voldoen (of is op z’n minst een grijs gebied)

• DaMenaz
Shivs schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:37:
[...]

Mijn dealer (MdK) gaf aan dat die deurklinkenupdate 5.4.4 is.

Catch my drift?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

resusaapje schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 08:32:
Nou, we zijn er weer. De nachten worden kouder, fase3 valt weer uit. Dit keer getimed: na circa 20min op 10/11kW valt één fase compleet uit. Drie keer op rij zelfs. Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe laadpaal en zit er een gateway tussen net en huis met nota bene fase-loadbalancing, dus het ligt echt aan de auto. Wat een gedoe met dat merk |:(
Ik vraag me serieus af of dat het écht alleen aan je VW ligt of dat er een combinatie VW / Laadpaal én andere apparatuur in je woning ten grondslag ligt aan je issue.

Ik heb hier een Alfen EVE (Single) Pro laadpaal welke technisch gezien aan 22kW kan en mag werken en daarmee had ik ná oplevering door een door Eneco / Werkgever / LM combinatie aangestuurde monteur ook dat soort issues en daarbij bleek het dat ze de laadpaal véél te 'conservatief' ingesteld hadden ten opzichte van het beschikbare vermogen vanuit m'n woning. Bij het uitgesteld laden van m'n VW tijdens de nachtelijke uren ná 00:00 uur gaat ook m'n warmtepomp en warmwatervoorziening op 'goedkope' stroom aan de slag én de Franke heet/kokend water kraan gaat dan ook z'n 10L buffervat aan het opwarmen. De Alfen laadpaal viel daarbij ook terug naar 5-7kWh op een 3x25A aansluiting.

Was hier bij me thuis de eerste winter ('24 / '25) dus ook even puzzelen om de juiste 'mix' én instellingen van de laadpaal te vinden om er zo voor te kunnen zorgen dat de VW voldoende SOC had om twee week/werk dagen (~370km) te kunnen overbruggen met de voorkeur voor 20% - 80% SOC tegen zo min mogelijk kosten.

Deze winter mag ik hier thuis sinds een maandje of twee overigens weer opnieuw aan het puzzelen dankzij een thuisbattterij opstelling van 28kWh :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-10-2026 22:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 19:30
Zijn er hier ID.7 rijders die zwaaien naar andere ID.7 rijders? Ik kreeg gisteren een vriendelijke duim van iemand in een Aquamarine Blue ID.7. d:)b

• resusaapje

resusaapje

h less

Flieger schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 20:06:
Zijn er hier ID.7 rijders die zwaaien naar andere ID.7 rijders? Ik kreeg gisteren een vriendelijke duim van iemand in een Aquamarine Blue ID.7. d:)b
Zou wel willen, maar niemand durft me aan te kijken :'(

• resusaapje

resusaapje

h less

Will_M schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:30:
[...]

Ik vraag me serieus af of dat het écht alleen aan je VW ligt of dat er een combinatie VW / Laadpaal én andere apparatuur in je woning ten grondslag ligt aan je issue.

Ik heb hier een Alfen EVE (Single) Pro laadpaal welke technisch gezien aan 22kW kan en mag werken en daarmee had ik ná oplevering door een door Eneco / Werkgever / LM combinatie aangestuurde monteur ook dat soort issues en daarbij bleek het dat ze de laadpaal véél te 'conservatief' ingesteld hadden ten opzichte van het beschikbare vermogen vanuit m'n woning. Bij het uitgesteld laden van m'n VW tijdens de nachtelijke uren ná 00:00 uur gaat ook m'n warmtepomp en warmwatervoorziening op 'goedkope' stroom aan de slag én de Franke heet/kokend water kraan gaat dan ook z'n 10L buffervat aan het opwarmen. De Alfen laadpaal viel daarbij ook terug naar 5-7kWh op een 3x25A aansluiting.

Was hier bij me thuis de eerste winter ('24 / '25) dus ook even puzzelen om de juiste 'mix' én instellingen van de laadpaal te vinden om er zo voor te kunnen zorgen dat de VW voldoende SOC had om twee week/werk dagen (~370km) te kunnen overbruggen met de voorkeur voor 20% - 80% SOC tegen zo min mogelijk kosten.

Deze winter mag ik hier thuis sinds een maandje of twee overigens weer opnieuw aan het puzzelen dankzij een thuisbattterij opstelling van 28kWh :P
Ha, fijn te horen dat ik niet enige ben met issues ;)

Maar nee, ik had een EVBox 11kW en nu een Peblar 22kW en beide vertonen hetzelfde gedrag zodra het kouder is. Dat ligt niet aan mijn huis. Zeker niet omdat ik 6 jaar lang met een Tesla geen enkel probleem had. Bovendien heb ik sinds kort een thuisaccu met fase-loadbalancing gateway er tussen zitten waarmee ik op een warme augustus getest heb: de auto fullspeed, waterkoker, alle airco's aan, de thuisaccu moest bijspringen. Ging prima. En nu, beetje koele nacht; na 20min opeens 2 fasen laden. Tot drie keer toe en geen andere grootverbruikers. Dat het kan hè?

• Puppetmaster
Ik zwaai soms wel, maar niemand zwaait terug.
Dat was in 2020 met de model 3 in Zwitserland leuker. ;)

• xxSpecxx
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:10
Hebben andere mensen vandaag ook dat de app aangeeft dat de auto geen internet heeft? In de auto werkt data gewoon. Zelfs thuis, via wifi maakt de auto geen verbinding. Ik zag geen storing bij vw.

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:27
xxSpecxx schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 23:11:
Hebben andere mensen vandaag ook dat de app aangeeft dat de auto geen internet heeft? In de auto werkt data gewoon. Zelfs thuis, via wifi maakt de auto geen verbinding. Ik zag geen storing bij vw.
Ik had het vandaag ook, ook hotspot functie in de auto gaf geen internet aan de telefoon. Reset van systeem gedaan en toen werkte het wel weer

• Knul
resusaapje schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:33:
[...]

Ha, fijn te horen dat ik niet enige ben met issues ;)

Maar nee, ik had een EVBox 11kW en nu een Peblar 22kW en beide vertonen hetzelfde gedrag zodra het kouder is. Dat ligt niet aan mijn huis. Zeker niet omdat ik 6 jaar lang met een Tesla geen enkel probleem had. Bovendien heb ik sinds kort een thuisaccu met fase-loadbalancing gateway er tussen zitten waarmee ik op een warme augustus getest heb: de auto fullspeed, waterkoker, alle airco's aan, de thuisaccu moest bijspringen. Ging prima. En nu, beetje koele nacht; na 20min opeens 2 fasen laden. Tot drie keer toe en geen andere grootverbruikers. Dat het kan hè?
Ik herken je issues wel, maar dan alleen als het buiten serieus koud - rond of onder het vriespunt - is. Als de accutemperatuur echt laag is wil mijn ID.7 ook maar op één fase laden. Hij gaat uiteindelijk wel naar drie fasen als de boel een beetje opgewarmd is, even een rondje rijden is meestal ook wel voldoende. Zou alleen niet mogen met de huidige buitentemperaturen.

@Will_M Herkenbaar, mijn Easee laadpaal met load balancer stond ook veel te conservatief ingesteld. Bij >75% belasting per fase ging het laadvermogen al (fors) terug. Heb het wel iets op kunnen rekken, maar alsnog kakt de laadsnelheid snel in als er grote verbruikers aan staan in huis. Nu probeer ik zoveel mogelijk overdag te laden als de zon schijnt, dus dat is doorgaans geen ramp.

• DaMenaz
Dat was niet 's-nachts op een donkere parkeerplaats langs de A12? :+

Catch my drift?

• JanHenk
  • Niet online
(jarig!)
Knul schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 08:57:
[...]

Ik herken je issues wel, maar dan alleen als het buiten serieus koud - rond of onder het vriespunt - is. Als de accutemperatuur echt laag is wil mijn ID.7 ook maar op één fase laden. Hij gaat uiteindelijk wel naar drie fasen als de boel een beetje opgewarmd is, even een rondje rijden is meestal ook wel voldoende. Zou alleen niet mogen met de huidige buitentemperaturen.
Weet je zeker, dat er dan spanning op alle fases wordt aangeboden en de auto maar over één laadt? Ik heb wel eens een lager laadvermogen gezien bij kou en een nagenoeg volle batterij (dan neemt het langzaam af van 11 kW in een curve omlaag), maar nog nooit dat ie gewoon maar over één fase gaat laden. Altijd minimum 3-fase, als dat wordt aangeboden.

Ik twijfel of de auto überhaupt de logica heeft om zelf over 1-fase te gaan laden als er spanning op alledrie staat. Dat lijkt me dan gewoon een defect.

• Knul
JanHenk schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 09:02:
[...]

Weet je zeker, dat er dan spanning op alle fases wordt aangeboden en de auto maar over één laadt? Ik heb wel eens een lager laadvermogen gezien bij kou en een nagenoeg volle batterij (dan neemt het langzaam af van 11 kW in een curve omlaag), maar nog nooit dat ie gewoon maar over één fase gaat laden. Altijd minimum 3-fase, als dat wordt aangeboden.

Ik twijfel of de auto überhaupt de logica heeft om zelf over 1-fase te gaan laden als er spanning op alledrie staat. Dat lijkt me dan gewoon een defect.
Hmm, nu je het zegt begin ik te twijfelen. Het is immers al een tijdje geleden ;) Het klinkt inderdaad logischer dat hij met minimaal vermogen over de drie fases laadt. Meen me te herinneren dat hij lang rond de 3kW bleef hangen, vandaar mijn mogelijke verwarring van één fase.

• JanHenk
  • Niet online
(jarig!)
Knul schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 09:07:
[...]

Hmm, nu je het zegt begin ik te twijfelen. Het is immers al een tijdje geleden ;) Het klinkt inderdaad logischer dat hij met minimaal vermogen over de drie fases laadt. Meen me te herinneren dat hij lang rond de 3kW bleef hangen, vandaar mijn mogelijke verwarring van één fase.
Minimum over 3P is 4,1 kW, dus 3 kW zou mogelijk wel betekenen dat ie niet over alle drie fases laadt. Ik ga het in de gaten houden als ik weer eens in zo'n situatie kom :)

• Fwenkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 16:54
Ik volg het forum al een tijdje maar nog niets gepost. Ik heb afgelopen vrijdag mijn ID.7 opgehaald.
ID.7 Tourer Limeted Edition plus (77kw), Aquamarine Blue met black edition pakket.

Tot nu toe kleine 500km gereden, heerlijke auto. Ben nog bezig met alle instellingen en voorkeuren uit te proberen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcYOZOdjhxFAzM9UrtsBUaNkTFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6vsgR2UthMXVAFpOVZRk426.jpg?f=fotoalbum_large

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:02

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Nutterd schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 09:51:
Hier inmiddels 2 maanden en zo’n 10.000 km verder met de ID.7. De eerste weken waren echt top en ik was behoorlijk enthousiast, maar sinds een week of 2 is het toch wel drama 😅

Een paar van de problemen die ik inmiddels heb gehad:

3x een noodstop uit het niets. Twee keer bij lage snelheid (kan natuurlijk een keer gebeuren, maar hoort wat mij betreft absoluut niet), maar ook 1x op de Duitse Autobahn met zo’n 150 km/u. Als ik niet zelf het gas had ingetrapt, was hij naar mijn gevoel gewoon richting 0 km/u gaan remmen. Maar goed, dat zullen we gelukkig nooit weten… Op een boze Duitser en een behoorlijk vieze onderbroek na ;-) is er gelukkig niets gebeurd.

Al 5x gehad dat het alarm volledig blijft afgaan. Niets lijkt dan te werken en ik krijg de auto ook niet open. Twee keer Volkswagen Service laten komen en uiteraard… zodra ze er zijn, gaat de auto gewoon zonder problemen open. De derde keer heb ik het alarm maar een half uur laten afgaan, ben daarna naar buiten gegaan, één klik op de sleutel en alles werkte weer. 🤦‍♂️
Af en toe een volledig zwart scherm.

Hij laadt standaard door tot 100%, tenzij ik hem zelf stop.

De verwarming voelt niet goed. Maar als ik zo wat ervaringen lees, is dit blijkbaar de nieuwe manier van verwarmen bij de ID.7?

Camera's doen soms helemaal niets meer.

Stoel gaat niet terug naar de juiste positie bij het wisselen van profiel.

Drive Assist werkt regelmatig niet.

En dan vergeet ik waarschijnlijk nog een paar dingen…

Maandag gaat hij in ieder geval naar de dealer. Vooral die noodstops en het probleem met het alarm/niet meer in de auto kunnen komen wil ik gewoon opgelost hebben. Ik ga natuurlijk niet iedere paar weken buiten mijn eigen auto staan wachten tot het alarm besluit ermee op te houden. 😅 De buren zullen me daar op den duur ook wat minder aardig om gaan vinden.

Ik verwacht daarom dat ik voorlopig wel even in een huurauto rondrijd. Ik krijg een Volkswagen Tayron mee, dus qua ruimte heb ik in ieder geval niets te klagen. Ik zie wel wanneer ik de ID.7 weer terug krijg.

En dat vind ik misschien nog wel het meest zonde van alles: als hij rijdt, is het echt een geweldige auto. Comfortabel, stil, ruim en gewoon heerlijk om lange afstanden mee te rijden.

Ik had in het begin zelfs een beetje spijt dat ik geen Xpeng kon kiezen. Dat gevoel was na de eerste weken eigenlijk volledig verdwenen… maar inmiddels begint dat gevoel toch weer een beetje terug te komen. 😂

Ben benieuwd of anderen met een ID.7 vergelijkbare problemen herkennen, met name die noodstops en het spontaan afgaan van het alarm.
Zo, kleine opvolging op bovenstaande post...

Vanmorgen de ID.7 opgehaald en ermee naar mijn werk gereden. Ik zit net op kantoor als er een collega naar me toe komt dat het alarm van mijn auto afgaat. En jawel, ik kreeg de auto weer niet open. Na ongeveer 37 minuten besloot het alarm er gelukkig zelf mee te stoppen en leek er verder helemaal niks aan de hand met de auto.

Er lag overigens absoluut niets in de auto wat kon bewegen en daardoor het alarm zou kunnen laten afgaan.

Ik ben dus maar meteen weer terug gereden naar de dealer en heb de auto daar opnieuw neergezet. Ze kunnen bij het uitlezen van de auto niet zien dat het alarm is afgegaan en daardoor kunnen ze het probleem blijkbaar ook niet oplossen.

Na een flinke discussie rij ik nu weer rond in een Tayron en eerlijk gezegd, als het aan mij ligt blijf ik daar voorlopig maar lekker in rijden.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• bjornricardo33
Nutterd schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 16:00:
[...]

Zo, kleine opvolging op bovenstaande post...

Vanmorgen de ID.7 opgehaald en ermee naar mijn werk gereden. Ik zit net op kantoor als er een collega naar me toe komt dat het alarm van mijn auto afgaat. En jawel, ik kreeg de auto weer niet open. Na ongeveer 37 minuten besloot het alarm er gelukkig zelf mee te stoppen en leek er verder helemaal niks aan de hand met de auto.

Er lag overigens absoluut niets in de auto wat kon bewegen en daardoor het alarm zou kunnen laten afgaan.

Ik ben dus maar meteen weer terug gereden naar de dealer en heb de auto daar opnieuw neergezet. Ze kunnen bij het uitlezen van de auto niet zien dat het alarm is afgegaan en daardoor kunnen ze het probleem blijkbaar ook niet oplossen.

Na een flinke discussie rij ik nu weer rond in een Tayron en eerlijk gezegd, als het aan mij ligt blijf ik daar voorlopig maar lekker in rijden.
Ik heb het gevoel dat behoorlijk wat ID.7 MY27-rijders tegen problemen aanlopen die bij eerdere versies al opgelost waren.

Bij mij komen verschillende problemen terug, zoals deuren die soms niet open willen, de Apple- en Android-walletsleutel die niet werkt en de navigatie die regelmatig vastloopt. Ik lees en hoor vergelijkbare ervaringen van andere rijders.

Hopelijk weet VW deze softwareproblemen binnen een half jaar op te lossen. Wat de hardware betreft, ben ik namelijk wel tevreden. De auto is stil, zuinig en biedt meer dan genoeg ruimte. 😊

Ik zou verwachten :) dat VW voor de ID. Polo, ID.3, ID.4, ID.7 enzovoort zoveel mogelijk met één standaardsoftwareplatform en uniforme updates werkt, uiteraard met de nodige aanpassingen per model. Zo hoeven problemen niet telkens opnieuw opgelost te worden en kunnen verbeteringen sneller bij alle modellen terechtkomen.

• Nerpissad
  • Laatst online: 09-10 16:05

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Zelf rijd ik ook sinds 1,5 maand in een ID.7 "Tourer Pro". Erg tevreden met hoe de wagen rijdt en de ruimte uiteraard ook. Qua software is het soms echt wel behelpen. Dat de 'digitale sleutel' (wallet) en Apple Carplay maar niet willen werken begint me echt te storen. Voor Carplay heb ik nu een kabeltje standaard in de auto liggen, dus dat is soort van OK nu.
Ik blijf het raar vinden dat ze zoiets, voor een buitenstaander dan, standaards als een sleutel toevoegen aan je wallet maar niet geregeld krijgen.

Komend van een Tesla is de software van VW echt van een lager niveau.

Discogs

• bjornricardo33
Nerpissad schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:12:
Zelf rijd ik ook sinds 1,5 maand in een ID.7 "Tourer Pro". Erg tevreden met hoe de wagen rijdt en de ruimte uiteraard ook. Qua software is het soms echt wel behelpen. Dat de 'digitale sleutel' (wallet) en Apple Carplay maar niet willen werken begint me echt te storen. Voor Carplay heb ik nu een kabeltje standaard in de auto liggen, dus dat is soort van OK nu.
Ik blijf het raar vinden dat ze zoiets, voor een buitenstaander dan, standaards als een sleutel toevoegen aan je wallet maar niet geregeld krijgen.

Komend van een Tesla is de software van VW echt van een lager niveau.
ik kom ook van Tesla Model Y software is zeker beter bij de tesla.

Maar zaken als draagarm of warmtepomp defect en fantoomremmen vond ik toch voor een 4 jaar oude auto toch niet kunnen. gelukkig waren de kosten allemaal binnen garantie.

• TJgeelen
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 17:32
Ik doe dat, en rij in een aquamarine blue tourer…. Maar ik was dat maandag niet 😜

• Knul
Ik - als aquamarine blue tourer bezitter - zwaai alleen naar andere aquamarine blue tourers, anders blijf je bezig ;)

Nouja, als ik een rode ID.7 kom zwaai ik ook even, maar dan meer uit jaloezie..

• Puppetmaster
bjornricardo33 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:03:
[...]

ik kom ook van Tesla Model Y software is zeker beter bij de tesla.

Maar zaken als draagarm of warmtepomp defect en fantoomremmen vond ik toch voor een 4 jaar oude auto toch niet kunnen. gelukkig waren de kosten allemaal binnen garantie.
Ik rijd nu ruim een jaar in de ID.7 en de software/app is idd maar matig.
Kwalitatief heb ik met mn model 3 nooit een probleem gehad. De warmtepomp was niet speciaal toch? De draagarmen wel bij een serie, maar goed afgehandeld onder garantie.

• turan1978
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 00:40
bjornricardo33 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:44:
[...]

Ik heb het gevoel dat behoorlijk wat ID.7 MY27-rijders tegen problemen aanlopen die bij eerdere versies al opgelost waren.

Bij mij komen verschillende problemen terug, zoals deuren die soms niet open willen, de Apple- en Android-walletsleutel die niet werkt en de navigatie die regelmatig vastloopt. Ik lees en hoor vergelijkbare ervaringen van andere rijders.

Hopelijk weet VW deze softwareproblemen binnen een half jaar op te lossen. Wat de hardware betreft, ben ik namelijk wel tevreden. De auto is stil, zuinig en biedt meer dan genoeg ruimte. 😊

Ik zou verwachten :) dat VW voor de ID. Polo, ID.3, ID.4, ID.7 enzovoort zoveel mogelijk met één standaardsoftwareplatform en uniforme updates werkt, uiteraard met de nodige aanpassingen per model. Zo hoeven problemen niet telkens opnieuw opgelost te worden en kunnen verbeteringen sneller bij alle modellen terechtkomen.
De mijn staat al een maand bij de dealer. Wil hem ook niet terug tot alles is opgelost. ( my27). Hopelijk is het dit jaar nog opgelost. Heb volgens mij wel alle storingen die hier genoemd zijn gehad. Bij de laatste storing heb ik de auto bij de dealer afgeleverd met de mededeling of mijn contract ontbinden, of een gelijkwaardige auto. Was er echt klaar mee, ging geen week voorbij zonder storingen of dat ik bij de dealer stond. Nu een enyaq mee. Voor de missende optie pakketten en hoger verbruik krijg ik maandelijks een compensatie zolang mijn auto er staat.

• Morales79
Ik heb uiteindelijk als nieuwe leaseauto ook gekozen voor een ID.7

Heb al meerdere EV’s sinds 2019 gehad (Tesla M3 en Y en een Polestar 2) en de laatste maanden een PHEV voorloopauto.

Het is een voorraadauto geworden die exact aan mijn configuratie voldeed (MY27- zwart - 77kwh - Lim ed+ Trondheim 20” en trekhaak.)

Als ik bovenstaande zo lees dan is het maar even afwachten met de software problemen. Ik dacht juist dat VW dit nu eindelijk met de nieuwste generatie onder controle had. Die digital key ga ik dus sws al niet vertrouwen, wel een beetje triest eigenlijk.

hier een foto van de wagen door de dealer gemaakt, als het goed is binnen 2 weken rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iEvO5p7hFDf-Ti3b-frgA_ffb4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpK5a7dZaNvVAJmn5hksBotZ.png?f=fotoalbum_large

• resusaapje

resusaapje

h less

Knul schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:37:
Ik - als aquamarine blue tourer bezitter - zwaai alleen naar andere aquamarine blue tourers, anders blijf je bezig ;)

Nouja, als ik een rode ID.7 kom zwaai ik ook even, maar dan meer uit jaloezie..
Ik zwaai terug hoor! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru7q9Q4xiBD7MIf1oi-jq41XCqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70FAI8ugxQbFLNMLmoZAd1Ag.jpg?f=fotoalbum_large

• S80Executive
Ik zwaai ook terug!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9DVtB4dCVq3uydqDS3IobHs2lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgiNA5JSrC59UxibAV1x43XM.jpg?f=fotoalbum_large

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:16
Ik kijk alleen nog maar jaloers naar jullie slagschepen en stiekem hoop ik de moonstone grey een keer tegen te komen. Nog even wachten tot eind november.

• S80Executive
Gisteren dacht ik gebruik te kunnen maken van de korte draaicirkel van de ID.7. Toch lukte het niet om uit een parkeervak te komen. Was de bijna 5 meter toch net te veel. Balen. De weg waar ik in wilde draaien stond vol met auto's. We wonen vlak bij het Graafschap stadion. Normaal staat ie op de oprit maar in verband met een dakrenovatie parkeren we op de parkeerplaats naast ons huis. Gelukkig stond de V90 niet vast en namen we die mee. Die had echter nauwelijks nog stroom in de batterij dus was het weer eens onvervalst dinosap verstoken. Ook wel lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hk3HinHIXAVnSzRSwx4ofRRV9Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEk1XbbjP5HY2NQaIquEaXHd.jpg?f=fotoalbum_large

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wij stappen binnenkort over op een dynamisch energiecontract. De komende maanden zal het regelmatig het meest voordelig zijn om kort na middernacht te starten met laden. Ik heb een vrij domme laadpaal, dus daar valt niet veel in te stellen.

In de laad instellingen van de ID7 heb ik thuis als locatie aangemaakt. Vervolgens zie ik de optie van het instellen van een vertrektijd (evt met klimatisering, maar dat zal de komende maanden nog niet nodig zijn) en de optie 'Voorkeurstijden'. Als ik vrij simpel wil laden tussen zeg 1.00 uur 's nachts en 6.00 uur 's morgens, kan ik dit dan het beste via Voorkeurstijden doen of via Vertrektijd?
Pagina: 1 ... 148 149 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1