Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

The Legend

*Plop*

resusaapje schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:10:
Zo hé!

Gisteren de grootste lading ooit binnengeslurpt: 69,93kWh.

Iemand een grotere slok genomen? 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVCJsZbZ0dOet9m-8LqQo5ci2F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeuQwD52rHHlz9329uhP0exk.jpg?f=fotoalbum_large

Van <1 naar 100% na thuiskomst van vakantie :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 16:40
Ik heb shortlease via het werk, dus ik heb niet heel veel te kiezen (ik kan voorkeuren aangeven).
De keuze was tussen een ID.7 Tourer Business die wat boven het leasebudget lag, of een ID.7 Tourer GTX die precies in mijn budget paste (want ze wilde er vanaf).
Dat was dus nog wel even een rekensom... De normale Tourer was "standaard", bij deze GTX hebben ze volgens mij "Ja" ingevuld bij de vraag "Opties?".
De GTX is in de bijtelling duurder, maar in de leaseprijs goedkoper..

Zoals gezegd: rekenen dus. Afvragen wat je wilt. Is het je het geld waard?
Uiteindelijk: ja, het is het mij waard. Dus sinds vrijdag mag ik in een ID7 Tourer GTX rijden.
En man, wat een wagen... Vergeleken met de ID5 waar ik uit kom is het echt wel een wereld van verschil.

Wel 2x moeten aanmelden, omdat de App bleef staan op "Limited Services", maar goed, dat is een kleinigheid.
De auto rijdt heerlijk, DCC moet ik nog een beetje mee spelen, net als heel veel andere instellingen. Ook nou eens goed uitzoeken wat er nu precies allemaal opzit...

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixCTaYalphvTQsm8AVlxklERuiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/itSJ4XPQ7BU956tqpXk4vGPx.png?f=fotoalbum_large

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
bonyuri schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:33:
Iets wat ik trouwens gemerkt heb bij een proefrit met een ID.7 en het gebruik van Apple CarPlay:
Ik draai iOS 26 (Beta 3 op dit moment nog) en na een paar minuten "crashte" CarPlay, en kreeg ik het niet meer aan de gang zonder een reset van het entertainment systeem.
Ik herinnerde me iets wat ik ook had met iOS 26 op mijn Skoda Octavia MK4 (2021), wat niet dezelfde uitwerking had, maar wel voor problemen zorgde.

Om dit op te lossen heb ik WIFI uit moeten zetten in de instellingen van het entertainment systeem. iOS 26 + CarPlay wil op de een of andere manier altijd draadloos verbinden, ook al kies je hier niet voor.
Toen ik WIFI uit had gezet in de ID.7 bleef de CarPlay verbinding perfect werken!

Misschien is dit een probleem met enkel de beta van iOS26 en wordt dit later nog opgelost, maar wie weet heeft iemand er hier iets aan :)
iOS 26?
Dat is wel heel beta lijkt me als reguliere gebruikers nog op 18.6 zitten en het normaliter per jaar een versienummer omhoog gaat?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Puppetmaster schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

iOS 26?
Dat is wel heel beta lijkt me als reguliere gebruikers nog op 18.6 zitten en het normaliter per jaar een versienummer omhoog gaat?
Inderdaad een beta, maar Apple gaat nu wel alle versie nummers (iOS, iPadOS, macOS,…) gelijktrekken en ze gaan mee met het jaar, alhoewel ze daar nu dus eentje op voor gaan lopen :)

[ Voor 32% gewijzigd door stanny op 25-08-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Johnny E schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:24:
Gisteren proefgereden en gevallen voor de ID.7, wat een heerlijke comfortabele auto is het!

Het betreft een jonge occasion in van mei ‘24 met net geen 15k km op de teller. Het is de Pro Business uitvoering.

Nu helaas nog ca 3 weken wachten tot levering ivm montage van de trekhaak.

Echt heel blij mee!

[Afbeelding]
Kunnen ze dat tegenwoordig? Paar maanden terug hadden ze de software nog niet om de trekhaak te configureren in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:23

Johnny E

Dôh !!

De dealer kon in het order pakket van VW de trekhaak en montage configureren voor na-fabriek montage op de ID.7. Voor de dealer was dat bepalend of het kan of niet.

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:56:
Navigatie en internet is weer op orde SOS zou nog steeds stuk zijn.
SOS nog steeds stuk, mag 22 september langskomen :'(
Van de dame aan de telefoon kon ik zelf niets resetten met een zekering, maar zal ik gewoon fase 19 proberen, schijnt de SOS problemen op eerdere ID modellen ook (tijdelijk) op te lossen (en Q4s, Enyaqs je snapt 'm), misschien is dat alles wat de auto even nodig heeft ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bomberboy schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:36:
[...]

Een domme vraag, maar je bent zeker dat het de achteruit is en niet je achteruitkijkspiegel?
Als de muziek wat harder staat (zeker met wat extra bas) dan trilt de spiegel wel.
Gewoon een grote logo-sticker van ID&T op de achterruit plakken.... En dan gaan klagen dat de hele auto 'trilt' tijdens het afspelen van een beetje muziek.

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-08 08:19
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Kunnen ze dat tegenwoordig? Paar maanden terug hadden ze de software nog niet om de trekhaak te configureren in de auto.
Klopt toen ik mijn ID.7 ging bestellen eind Juni kon het enkel af fabriek had het ook met Europese wetgeving te maken dat je niet zomaar een trekhaak achteraf kan monteren (heeft denk ik te maken met dat sommige auto's niet gekeurd zijn voor trekhaak of beperkt qua trekgewicht.)

Blijkbaar is dat veranderd? Of is die software nu goedgekeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Surfroy01 op 26-08-2025 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Surfroy01 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

Klopt toen ik mijn ID.7 ging bestellen eind Juni kon het enkel af fabriek had het ook met Europese wetgeving te maken dat je niet zomaar een trekhaak achteraf kan monteren (heeft denk ik te maken met dat sommige auto's niet gekeurd zijn voor trekhaak of beperkt qua trekgewicht.)

Blijkbaar is dat veranderd? Of is die software nu goedgekeurd.
Als je nu naar een 3rd party trekhaak leverancier gaat (bijv. trekhaakcentrum [dot] nl ) dan is daar ook een trekhaak leverbaar voor de VW ID.7 incl aanpassing van de software. Ik ga er dus vanuit dat VW de instructies en optie algemeen beschikbaar heeft gesteld.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:23
Johnny E schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Als je nu naar een 3rd party trekhaak leverancier gaat (bijv. trekhaakcentrum [dot] nl ) dan is daar ook een trekhaak leverbaar voor de VW ID.7 incl aanpassing van de software. Ik ga er dus vanuit dat VW de instructies en optie algemeen beschikbaar heeft gesteld.
Dat is de EU regelgeving die bedoeld wordt, VW moet dit ook beschikbaar stellen aan derde partijen voor after market hardware en de bijbehorende software. Die waren idd tot voor kort ook niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:49
Na 6 jaar een Tesla Model 3 gereden te hebben, wordt het tijd voor iets nieuws.

Inmiddels de Kia EV6 (met ook een schuin oog naar de komende EV4), Hyundai Ioniq 6, Mustang Mach-E en ID7 gereden. En dit was de eerste waarbij ik gelijk het gevoel had "dit rijdt heerlijk". Heel comfortabel. En goedkoper dan de EV6, omdat daar een HUD alleen bij het topmodel van 60k zit.

Zijn er meer die van een Model 3 overgestapt zijn op de ID7? Hoe bevalt dat, mis je dingen zoals de app, software en telefoonsleutel van de Tesla?

Als iemand ervaring heeft met zowel de EV6 en de ID7 ben ik daar ook benieuwd naar. Die staat nog wel op nr 2 nu. 230v stopcontact lijkt me interessant, maar gebruik je dat in de praktijk wel?

Specifiek voor de ID7 heb ik nog de keus voor het interieurpakket en/of exterieurpakket.

Voor mij relevant in het interieurpakket:
- stoelventilatie. Heb ik geen ervaring mee, is dit fijn? Meestal koel ik de auto vooraf, dus kom niet vaak in een hete auto.
- stoelmassage ook in de zitting (in aanvulling op de rug wat sowieso al aanwezig is). Voegt dit echt wat toe?
- optie voor lichte stoelbekleding. Iemand ervaring hiermee of dit mooier is dan de standaard?
Geluidsysteem geef ik niet om, dus volgens mij zijn dit dan de enige voordelen.

Wat het exterieurpakket:
- panoramadak. Op zich leuk, heb er nu in de Tesla nog wel eens profijt van bij stoplichten, maar verder zie je het als bestuurder nauwelijks. Of geeft het echt meer licht in het interieur?
- DCC. De auto van de proefrit had dit. Dat reed heel comfortabel, alleen bij drempels wat nadeinen. Volgens de verkoper heeft de gewone uitvoering eigenlijk dezelfde vering, maar dan vastgezet op comfort-stand en niet instelbaar. Dus dat zou hetzelfde voelen.
Online lees ik echter veel ervaringen dat DCC toch echt veel comfortabeler zou rijden dan zonder, ook al pas je de instellingen niet aan (wat sowieso elke rit teruggaat naar comfort).
Weet iemand hoe dit zit en of het het waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56
Bazi schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:38:
- DCC. De auto van de proefrit had dit. Dat reed heel comfortabel, alleen bij drempels wat nadeinen. Volgens de verkoper heeft de gewone uitvoering eigenlijk dezelfde vering, maar dan vastgezet op comfort-stand en niet instelbaar. Dus dat zou hetzelfde voelen.
Online lees ik echter veel ervaringen dat DCC toch echt veel comfortabeler zou rijden dan zonder, ook al pas je de instellingen niet aan (wat sowieso elke rit teruggaat naar comfort).
Ik heb de ID.7 uitvoerig kunnen testen en vergelijken met en zonder DCC en het standaard onderstel zou ik zeker niet omschrijven als de DCC helemaal op comfort. DCC volledig op comfort deint veel meer en is bijna Amerikaans ‘comfortabel’. Ik zou het standaard onderstel eerder vergelijken met DCC op een of twee tikjes vanuit het midden (normal?) richting comfort.

Los van de kosten, ook de ervaring dat ik in de praktijk de DCC niet steeds in een andere stand zou zetten, ben ik erg tevreden met het standaard onderstel en de afstelling daarvan.

[ Voor 8% gewijzigd door Flieger op 26-08-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-08 10:25

Inmiddels de Kia EV6 (met ook een schuin oog naar de komende EV4), Hyundai Ioniq 6, Mustang Mach-E en ID7 gereden. En dit was de eerste waarbij ik gelijk het gevoel had "dit rijdt heerlijk". Heel comfortabel. En goedkoper dan de EV6, omdat daar een HUD alleen bij het topmodel van 60k zit.

Zijn er meer die van een Model 3 overgestapt zijn op de ID7? Hoe bevalt dat, mis je dingen zoals de app, software en telefoonsleutel van de Tesla?

Als iemand ervaring heeft met zowel de EV6 en de ID7 ben ik daar ook benieuwd naar. Die staat nog wel op nr 2 nu. 230v stopcontact lijkt me interessant, maar gebruik je dat in de praktijk wel?

Specifiek voor de ID7 heb ik nog de keus voor het interieurpakket en/of exterieurpakket.

- stoelventilatie. Heb ik geen ervaring mee, is dit fijn? Meestal koel ik de auto vooraf, dus kom niet vaak in een hete auto.
- stoelmassage ook in de zitting. Voegt dit echt wat toe?
- optie voor lichte stoelbekleding. Iemand ervaring hiermee of dit mooier is dan de standaard?

Wat het exterieurpakket:
- panoramadak. Op zich leuk, heb er nu in de Tesla nog wel eens profijt van bij stoplichten, maar verder zie je het als bestuurder nauwelijks. Of geeft het echt meer licht in het interieur?
Ik heb licht interieurpakket met massage en ventilatie. Ik zelf vind het lichte interieur wel echt mooier maar meer kan ik er ook niet over zeggen. Een ander zal daar heel anders over denken. Stoelventilatie vind ik wel ok. Het geeft op warme dagen een lichte verkoeling in de rug maar je moet er geen wonderen van verwachten. De massage tenslotte vind ik geweldig en gebruik ik heel veel. Naar wat ik lees is deze in de ID.7 ook vrij goed in vergelijking met vele anderen maar ik heb daar zelf geen vergelijkingsmateriaal in.

Qua exterieurpakket is het panoramadak wel mooi vind ik maar als bestuurder zul je daar inderdaad niet zoveel van merken. Zeker niet noodzakelijk maar ik vind het wel mooi. Ik ben wel erg te spreken over het feit dat het de warmte van het zonlicht heel goed reflecteert.

DCC vind ik leuk en op momenten ook fijn maar verstel het niet altijd. Maar je kunt het deingedrag van de auto er wel flink mee beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I feel the heat
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-08 17:29
MrSnowflake schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:30:
[...]

Lol ja hij is er al 3x voor bij de garage geweest. Nu is het opgelost.

Let wel: Wanneer je op de knop van het kinderslot drukt op hetzelfde moment dat iemand achter de deur opent, dan krijg je de melding opnieuw, maar even opnieuw de knop bedienen brengt het systeem weer in sync. Beetje vreemd dat ze niet konden zorgen dat de knop sws effect heeft, vooral omdat het slot toch electrisch is, maar allez.

Gerelateerd aan jouw probleem heb ik ontdekt dat mijn auto soms de ramen niet sluit. Ik trek omhoog aan het ruiten knopje om de ruit te sluiten en de ruit besluit om verder omlaag te gaan, ipv om hoog. Nog eentje voor op het lijstje.

Verder, @Ipo12, hoe werkt jouw kinderslot? als het bij mij op staat, ik stap uit, mijn kind probeert de deur te openen van binnen uit (dus ze gebruikt de klink), dan kan ik de eerste 20 sec de deur niet openen langs buiten. Heb jij dit ook?
Wat was uiteindelijk de oplossing? Ik zit sinds 2 dagen met hetzelfde probleem en weet nog niet of mijn garage het aan hand heeft gehad. Mijn auto is van september 2024. Het lijkt te zijn ontstaan nadat ik zittend in de auto die startknop heb ingedrukt. Bij mij doet het knopje van kinderbeveiliging en de spiegels en de ramen helemaalk niks meer. Kwam er achter bij een parkeergarage Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 13:59
Na het wisselen van werkgever en de bijhorende voorloopwagen de afgelopen 6 maanden is het eindelijk tijd om een wagen te kiezen.
Na wat vergelijkingswerk gedaan te hebben komt de ID.7 als beste uit de bus.

De keuze is gevallen op een Tourer Pro Sport met trekhaak in Kings Red.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het panoramisch dak met geluidsisolerende beglazing als optie ga nemen.
De testwagen had dit, maar het gaf mij niet echt een wauw gevoel, maar langs de andere kant scheelt het ook weer niet zoveel in eigen bijdrage.

Ook bleek er een stockwagen beschikbaar te zijn met dezelfde specs, met als enige verschil dat dit een MY2025 is en de kleur aquamarine blue. Prijs is een 400€ goedkoper in eigen bijdrage en onmiddellijk beschikbaar.
De keuze in kleur zal ikzelf de vrouw moeten afwegen, maar zou er een reden zijn om voor de MY2026 i.p.v. MY2025 te gaan en dus ook enkele maanden te moeten wachten?
Ik heb al eens gezocht naar de verschillen, maar kan niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwid7driver
  • Registratie: Augustus 2025
bomberboy schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:36:
[...]

Een domme vraag, maar je bent zeker dat het de achteruit is en niet je achteruitkijkspiegel?
Als de muziek wat harder staat (zeker met wat extra bas) dan trilt de spiegel wel.
Ja dat ben ik zeker, op sportstand is de trilling beduidend minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I feel the heat
verkeerde reactie, sorry zie mijn eerdere vraag boven.

[ Voor 95% gewijzigd door I feel the heat op 26-08-2025 15:01 . Reden: verkeerde ontvanger ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I feel the heat
Ipo12 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Dank voor je reactie! Ik had idd op mijn mobiel al gezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Maar door je opmerking dat het al vaker voor was gekomen ben ik verder gaan zoeken. Ik kwam ergens het zelfde probleem bij een id 4 tegen. Daar hielp het door de auto in de park stand te zetten, gordel los te maken / start/stop knop op stuurkolom drukken en de auto weer activeren door op de rem te trappen. Dat heb ik gedaan en het probleem is opgelost.
Nu hopen dat het zo blijft en dat de storing ontstaan is door de deur / raam een keer verkeerd open te doen. Kan me herinneren dat bij de paspoort controle het achterraam open moest (controle of de kinderen ook de kinderen waren van het paspoort, die geblindeerde ramen doen het goed :)) en dat zowel ik als mijn dochter elkaar tegen werkte met open / dicht doen.
Ik zit sinds 2 dagen met hetzelfde probleem. (Auto van sept 2024) Het lijkt te zijn ontstaan nadat ik zittend in de auto die startknop heb ingedrukt. Bij mij doet het knopje van kinderbeveiliging en de spiegels en de ramen helemaal niks meer. Kwam er achter bij een parkeergarage. Kun je die stappen preciers beschrijven? Van welke uitgangssituatie begin je?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:27
I feel the heat schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Wat was uiteindelijk de oplossing? Ik zit sinds 2 dagen met hetzelfde probleem en weet nog niet of mijn garage het aan hand heeft gehad. Mijn auto is van september 2024. Het lijkt te zijn ontstaan nadat ik zittend in de auto die startknop heb ingedrukt. Bij mij doet het knopje van kinderbeveiliging en de spiegels en de ramen helemaalk niks meer. Kwam er achter bij een parkeergarage Alvast bedankt.
Geen idee. Ze hebben verschillende sloten vervangen en ik denk ook de klinken. Maar er scheelde zo veel met die auto. Hij is terug gegaan. Ik rij er niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
proostyves schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:31:
Ook bleek er een stockwagen beschikbaar te zijn met dezelfde specs, met als enige verschil dat dit een MY2025 is en de kleur aquamarine blue. Prijs is een 400€ goedkoper in eigen bijdrage en onmiddellijk beschikbaar.
De keuze in kleur zal ikzelf de vrouw moeten afwegen, maar zou er een reden zijn om voor de MY2026 i.p.v. MY2025 te gaan en dus ook enkele maanden te moeten wachten?
Alleen de dubbele claxon zou het mij al waard zijn. Die zit er sinds MY26 op. Verder meer keuze in wielen, zoals bijv. ook de 22” velgen van de GTX op een niet-GTX.

Ik vind Aquamarine prachtig, maar minder matchen met de zwarte accenten dan Kings Red. Die laatste vind ik met de juiste wielen echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I feel the heat
MrSnowflake schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

Geen idee. Ze hebben verschillende sloten vervangen en ik denk ook de klinken. Maar er scheelde zo veel met die auto. Hij is terug gegaan. Ik rij er niet meer mee.
OK dank. Ben tot dit probleem zeer tevreden. Ga zien of de garage het kan oplossen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:13

- stoelmassage ook in de zitting (in aanvulling op de rug wat sowieso al aanwezig is). Voegt dit echt wat toe?

Wat het exterieurpakket:
Ik denk dat je op je meeste vragen al wel het antwoord vindt in eerdere posts, maar ik zal toch even kort mijn ervaringen met je delen:

Panoramadak; zeker als je kinderen hebt is het fijn als het een beetje licht is in de auto en dus ook op de achterbank. Als je het dak dimt dan houdt het ook echt alle warmte tegen.,
Lichte bekleding; prachtig! Zeker icm het panoramadak. En je heb dan ook nergens dat verschrikkelijke pianolak in je auto. Ik heb vooralsnog ook geen klachten over verkleuring of vlekken (2 kids van 9 en 11). Ik zit vaak met spijkerbroek in de auto, maar daar is niks van te zien (na 9 maanden gebruik).
DCC: heel fijn om dit in te stellen obv of je alleen rijdt of met je gezin, of je zwaar beladen bent en of je veel binnendoorweggetjes rijdt of snelweg (muv België; daar wil je altijd wat meer comfort in je onderstel). Ik vind de auto met DCC zeker niet deinen! En op de sportiefste instelling zelfs vrij strak. IK heb hem een paar tikjes richting sport staan (standaard).
Stoelventiltatie: je hebt vaak het idee dat je er niet zoveel van voelt, totdat je merkt dat je geen bezwete onderrug/kont meer hebt na een lange rit in 30 graden. Absolute must have (vind ik) voor de warmte zomers.
Stoelmassage: gebruik ik zelfs in ritjes van 10 minuten. Ook voor mn bips lekker. Ik sport veel, dus dan is een fijne massage van je bilspieren en onderrug wel fijn!

Tot zover my 2 cents, succes met de keuze! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Wat het exterieurpakket:
De zoekfunctie bovenaan het topic werkt prima ;)
Vragen over de EV7 kunnen natuurlijk beter in het EV6 topic, hier heeft niemand een 230V aansluiting in zijn ID.7 zitten.

Mijn ervaring:
  • stoelventilatie voorkomt dat je de airco op standje koelkast moet zetten in de zomer om geen bezwete rug te krijgen, het koelt niet, het ventileert lucht uit de auto, het is fijn, maar must wat mij betreft.
  • stoelmassage in de zitting gebruik ik vrijwel nooit, in de rug zeer frequent - woon/werk van 15 min zet ik die al regelmatig aan.
  • ik ben heel blij met mijn donkere stoelen.
  • panodak maakt het heerlijk licht in de auto, enige minpunt is dat die niet open kan - wat ik eerder wel gehad heb en als prettig heb ervaren - als je hierover twijfelt gewoon bellen in de omgeving waar ze beide hebben in demo auto's kun je het verschil naast elkaar (in de buitenlucht(!)) goed zien.
  • DCC vind ik geen must, maar ik ben erg tevreden over het onderstel (met DCC) en als ik dan her en der toch wat ontevredenheid lees zónder DCC zou ik het wel nemen - mijn mening hierin is niet zo heel veel zeggend - ik moet wel zeggen dat ik de DCC wel daadwerkelijk gebruik en nog wel eens van demping wissel, wel voornamelijk op de lange ritten/vakanties/buitenland/etc.
  • met twee klikken staat mijn auto met DCC op mijn profiel en mijn onderstel-instellingen - ik had het liever anders bij elke start, maar het is geen drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:42

Als ik de ID7T in moet leveren (over 4,9 jaar) dan haal ik de stoelen er uit!
Maak geregeld ritten van 200km aan een stuk en geniet dan van de stoelen. Stevig maar zacht, heerlijke materialen en erg goed instelbaar, ook qua zitvlak (wat vlakker of schuiner).
De ventilatie werkt bij mij erg goed, 1 streepje is voldoende voor koel zitvlak en (onder)rug.
De massagefunctie hier draait 'overuren'. Heerlijk om even het zitvlak en de rug te masseren, ik vind het heerlijk op max intensiteit, erg relaxend.
En ik heb de witte bekleding, lang getwijfeld of dat niet 'too much' was maar wat ben ik blij! Het maakt het echt af, interieur is stuk chiquer en minder saai en minder kras/vingerafdruk gevoelige pianolak.

Wel heb ik een witte ID7T dus is bij mij alles zwart-wit en dat maakt dat het interieur en het exterieur color-coordinated zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Na 10 maanden in mijn Tourer gereden te hebben zijn dit denk mijn enige echte ergernissen en daarvan kun je je nog afvragen in hoeverre het echte ergernissen zijn:
  • auto hold kun je niet deactiveren als je in de R geschakeld staat (dat fysieke knopje op mijn '21 Octavia hiervoor was dan wel erg praktisch en helemaal niet verkeerd) en dit is alleen een probleem omdat het aangrijpingsmoment net iets te snel is wat mij betreft, dit had prima op 'doortrappen naar de vloer' gekund i.p.v. 'halverwege het rempedaal' als je bijna stil staat
  • elke rit mijn mensenrechten weggeven de privacystatement accepteren
  • elke rit rij-instellingen aanpassen van comfort naar individual
  • het ingrijpen (noodremactie) bij achteruitrijden vlak langs een struik die door de wind iets beweegt met een drempel waardoor je iets gas moet geven en de auto full force ingrijpt en je bijna je tong afbijt (oké iets overdreven, maar je snapt wat ik bedoel)
Dat gezegd hebbende, als ik 'm morgen tegen een boom rij bestel ik direct een nieuwe.
* True klopt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
True schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:00:
[...]

De zoekfunctie bovenaan het topic werkt prima ;)
Vragen over de EV7 kunnen natuurlijk beter in het EV6 topic, hier heeft niemand een 230V aansluiting in zijn ID.7 zitten.
Bedankt voor je ervaring! Ik heb zekers het topic al vaak doorgenomen voor alle vragen die ik had ;) maar toch bleven er een paar over.
En ik ben sowieso een erge twijfelaar, dus wil ik graag zoveel mogelijk ervaringen horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
True schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:08:
  • het ingrijpen (noodremactie) bij achteruitrijden vlak langs een struik die door de wind iets beweegt met een drempel waardoor je iets gas moet geven en de auto full force ingrijpt en je bijna je tong afbijt (oké iets overdreven, maar je snapt wat ik bedoel)
De demoauto had het bevestigen van privacy niet meer! Van wat ik las is dit sinds de nieuwste softwareversie eindelijk weggehaald.

Die noodstop bij achteruit rijden had ik inderdaad ook tijdens de proefrit. Dacht even het inparkeren uit te proberen, maar hij vond een struik achter het vak zo eng dat hij ingreep. En dat is inderdaad behoorlijk ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:35
Flieger schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:30:
[...]

Alleen de dubbele claxon zou het mij al waard zijn. Die zit er sinds MY26 op. Verder meer keuze in wielen, zoals bijv. ook de 22” velgen van de GTX op een niet-GTX.

Ik vind Aquamarine prachtig, maar minder matchen met de zwarte accenten dan Kings Red. Die laatste vind ik met de juiste wielen echt prachtig.
22”? GTX heeft 21” toch?

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:36

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

22”? GTX heeft 21” toch?
De mijne wel. 22" zou echt niet passen. Dan wordt er een rol plakband om je velg gerold :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:18
Vraagje: de VW app widget op Android toont vaak geen data. Als je dan handmatig synchroniseert haalt ie het weer netjes op. Heeft dit met achtergrond rechten te maken die mijn tel blokkeert? Kan ik die ergens aanzetten? <ik weet het kost batterij van je tel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqdGCmdRob2ZCPtWhicui8HYm1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnSK4uh1DvRXaxHY21iDAXuk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
Na 10 maanden in mijn Tourer gereden te hebben zijn dit denk mijn enige echte ergernissen en daarvan kun je je nog afvragen in hoeverre het echte ergernissen zijn:
  • auto hold kun je niet deactiveren als je in de R geschakeld staat (dat fysieke knopje op mijn '21 Octavia hiervoor was dan wel erg praktisch en helemaal niet verkeerd) en dit is alleen een probleem omdat het aangrijpingsmoment net iets te snel is wat mij betreft, dit had prima op 'doortrappen naar de vloer' gekund i.p.v. 'halverwege het rempedaal' als je bijna stil staat
Dat gezegd hebbende, als ik 'm morgen tegen een boom rij bestel ik direct een nieuwe.
* True klopt af
Veel van je lijstje is niet ID.7 maar (EU) regelgeving en op elke nieuwe auto van toepassing.

Privacystatement accepteren herken ik niet. Ik heb software 5.4 en selecteer alleen mijn profiel, vervolgens zet ik de snelheidswaarschuwing uit en kies ik mijn Individual profiel.

.
DaMenaz schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

22”? GTX heeft 21” toch?
Je hebt gelijk! 21” it is! Vóór MY26 was de max dus 20” op een niet GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Flieger schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Veel van je lijstje is niet ID.7 maar (EU) regelgeving en op elke nieuwe auto van toepassing.

Privacystatement accepteren herken ik niet. Ik heb software 5.4 en selecteer alleen mijn profiel, vervolgens zet ik de snelheidswaarschuwing uit en kies ik mijn Individual profiel.
Maar wat is precies EU regelgeving? Want auto hold niet kunnen in/uitschakelen terwijl je in de R staat is echt geen EU regelgeving. Rij-instellingen aanpassen zou iets te maken moeten hebben met WLTP, maar dat lees ik nergens hard terug dat dat het is. En het rijprofiel kon eerder bij VAG gewoon aan de sleutel gekoppeld worden, geen enkel probleem. Het ingrijpen is ook absoluut geen EU-regelgeving.

En ja ik bedoel ook het profiel na het starten, maar in wezen is dat akkoord met privacy dat je bepaalde services gebruikt waarbij je accepteert dat ze er iets mee kunnen (dus privacy ..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
True schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:56:
[...]

Maar wat is precies EU regelgeving? Want auto hold niet kunnen in/uitschakelen terwijl je in de R staat is echt geen EU regelgeving. Rij-instellingen aanpassen zou iets te maken moeten hebben met WLTP, maar dat lees ik nergens hard terug dat dat het is. En het rijprofiel kon eerder bij VAG gewoon aan de sleutel gekoppeld worden, geen enkel probleem. Het ingrijpen is ook absoluut geen EU-regelgeving.

En ja ik bedoel ook het profiel na het starten, maar in wezen is dat akkoord met privacy dat je bepaalde services gebruikt waarbij je accepteert dat ze er iets mee kunnen (dus privacy ..).
WLTP heeft te maken met een testcyclus voor het bepalen van brandstofverbruik. Dat staat hier los van.

Auto’s moeten online zijn en gegevens delen (bijv. voor de SOS functie) vanuit regelgeving.

Dat de auto na een herstart weer op de standaard/zuiniger/veiliger instellingen staat is regelgeving.

Remingreep bij een herkend obstakel (voetgangersveiligheid) is regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Flieger schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:15:
[...]

WLTP heeft te maken met een testcyclus voor het bepalen van brandstofverbruik. Dat staat hier los van.
Genoeg hier die aangeven dat dat de reden is waarom de standaard zo ingesteld is en niet aangepast kan worden.
Auto’s moeten online zijn en gegevens delen (bijv. voor de SOS functie) vanuit regelgeving.
Het punt is dat VW kiest om het op deze manier toe te passen, dat heeft niets met regelgeving te maken, maar met hun implementatie.
Getuige een paar posts boven ons, in een nieuwe SW versie zou je geen melding meer moeten krijgen - in mijn vorige VAG met SOS knop had ik ook geen privacy/profiel verplichtte optie bij starten - het kan wél bij VAG.
Dat de auto na een herstart weer op de standaard/zuiniger/veiliger instellingen staat is regelgeving.
Oké ik ben flauw, maar welke dan? Want ik heb die geregeld gehoord/gelezen, maar welke regelgeving is dit dan precies?
Remingreep bij een herkend obstakel (voetgangersveiligheid) is regelgeving.
Maar het niet kunnen uitschakelen van de auto hold tijdens de R-stand heeft daar niets mee te maken, maar zou het probleem wel verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 00:07:
Het punt is dat VW kiest om het op deze manier toe te passen, dat heeft niets met regelgeving te maken, maar met hun implementatie.
Getuige een paar posts boven ons, in een nieuwe SW versie zou je geen melding meer moeten krijgen - in mijn vorige VAG met SOS knop had ik ook geen privacy/profiel verplichtte optie bij starten - het kan wél bij VAG.
Ik heb de meest recente software. Ik krijg bij elke start de opties ‘gebruiker wisselen’, ‘meer informatie’ (om te lezen over de verschillende statussen van online zijn en uitleg van de icoontjes die rechtsboven naast de tijd staan) en ‘ok’ (om te bevestigen dat ik het ben en mijn voorkeuren/instellingen geladen worden).

De functionaliteit van de SOS knop is inmiddels anders dan de SOS knop in voorgaande modellen.
Oké ik ben flauw, maar welke dan? Want ik heb die geregeld gehoord/gelezen, maar welke regelgeving is dit dan precies?
Unece
Maar het niet kunnen uitschakelen van de auto hold tijdens de R-stand heeft daar niets mee te maken, maar zou het probleem wel verhelpen.
De remingreep heeft niets met de autohold functie te maken. Dit betreft je vierde punt. Als de auto een obstakel waarneemt met de sensoren en ook merkt dat daar geen actie op ondernomen wordt door de bestuurder, grijpt ie in. Dat is bij het naderen van een file bijv. eerst met een rood ID Light, melding en een harde piep. Uiteindelijk zal dit ook een remingreep worden (of stuuringreep om je richting de vluchtstrook te leiden).

Vanuit dezelfde regelgeving moeten auto’s steeds meer sensoren hebben; dode hoek sensor, verkeerstekenherkenning zodat je op je snelheid geattendeerd kan worden, enz. Allemaal verplichtingen op nieuwe auto’s. Eén van de belangrijkste redenen dat kleine auto’s niet meer rendabel te bouwen zijn (in Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Net bericht van LM dat de ID.7T week 39 geleverd gaat worden. Dat is dan 13 weken levertijd.

Dat ingrijpen van de noodstop heeft mij al diverse keren in het stuur laten happen bij de voorloper VAG, moet dat nu echt zo abrupt? Kan prima met geluids signalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 29-08 16:18

bonyuri

Investigator!

proostyves schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:31:
Na het wisselen van werkgever en de bijhorende voorloopwagen de afgelopen 6 maanden is het eindelijk tijd om een wagen te kiezen.
Na wat vergelijkingswerk gedaan te hebben komt de ID.7 als beste uit de bus.

De keuze is gevallen op een Tourer Pro Sport met trekhaak in Kings Red.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het panoramisch dak met geluidsisolerende beglazing als optie ga nemen.
De testwagen had dit, maar het gaf mij niet echt een wauw gevoel, maar langs de andere kant scheelt het ook weer niet zoveel in eigen bijdrage.

Ik stond voor dezelfde keuze. Mijn keuze was gevallen op een Pro Limited Edition, zonder verdere pakketten. De auto die ik wilde bestellen stond precies zo bij een dealer, dus ik heb voor een snelle levering gekozen ipv voor een MY26 model.
MY26 heeft dubbele claxon, dynamische naafdoppen, en 3-zone climatronic, maar mist de verwarmde ruitensproeiers.

Ik vond het de moeite van het wachten niet waard :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-08 09:48
JanHenk schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:11:
Jammer dat dat niet heeft geholpen, in feite wat @ArneRH ook al constateerde. Even voor de duidelijkheid, je hebt een Alfen toch?
PS: ik weet niet of het off-topic is, lijkt een ID7 specifiek issue gezien eerdere berichten in dit topic en niet enkel met thuislader…
Inmiddels zijn we enkele weken verder en moet ik concluderen dat er toch verbetering is opgetreden. Wel begin ik in de zogenaamde 'Comfort' stand met minimaal 1.4 kW en laat deze de hele dag staan. Maar ook bij de stand 'Green' met 100% zonnestroom lijkt het stabieler.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Laatst online: 28-08 09:48
bilgy_no1 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

Wellicht een work around om de lader in te stellen op een vermogen dat aansluit bij je PV opwekking? Dat stuurt dan wel niet precies op en neer met de opwekking, maar zo kun je in elk geval bijna alle opwekking opvangen in je batterij.

Bijv. mijn piekvermogen van PV zit rond 3 kW. 1 Fase x 13A x 230V = 2990 W. Daarmee laad ik dus precies wat er maximaal uit de PV komt. Ja, er zullen momenten zijn dat de opwekking dan in werkelijkheid maar 2000 W is, maar hoe erg is dat? Zeker op een dynamisch contract zal de stroom in de zomer overdag (want dan speelt het zelfverbruik een rol) toch wel goedkoop zijn.

Met laden op 3 kW zal de auto met 77 kWh batterij 26 uur nodig hebben om op te laden van 0-100% (en met laadverliezen erbij zal dat 27-30 uur zijn). Als je dat verspreidt over dagen van 8 uur (grootste overschot), dan kun je tot 3-4 dagen PV opvangen met de ID.7. Daarna moet je 's nachts even 500 km rijden om weer verder te kunnen...

Ik ben zelf geen fan van dat 'knipperladen' want ik geloof niet dat het heel goed is voor de batterij (obv mijn ervaring met een LFP batterij, dus wellicht anders bij de VW). Ik doe dus liever bovenstaande.
Zie hierboven ;)

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Flieger schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:03:
[...]

Ik heb de meest recente software. Ik krijg bij elke start de opties ‘gebruiker wisselen’, ‘meer informatie’ (om te lezen over de verschillende statussen van online zijn en uitleg van de icoontjes die rechtsboven naast de tijd staan) en ‘ok’ (om te bevestigen dat ik het ben en mijn voorkeuren/instellingen geladen worden).
Ik heb ook de meest recente SW, maar toch zegt iemand anders dat die bij een demo auto (mogelijk MY26?) niet de melding krijgt.
De functionaliteit van de SOS knop is inmiddels anders dan de SOS knop in voorgaande modellen.
En toch zijn er genoeg auto's/merken/modellen die niet verplicht een accepteer gebruiker melding inbouwen én wel dezelfde functionaliteiten bieden.
[...]

Unece
ChatGPT geeft aan dat Unece wél regels heeft over het verplicht inschakelen van veiligheidssystemen, maar niet over rij-modi die impact kunnen hebben op de range. Wederom een beetje flauw, maar verwijzen naar een algemene website kan ik niet zo veel mee, ik kan toch niet alles afstruinen om te kijken of het daar in staat.
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat met een standaard rij-profiel starten verplicht zou zijn vanuit enige regelgeving.
[...]

De remingreep heeft niets met de autohold functie te maken. Dit betreft je vierde punt. Als de auto een obstakel waarneemt met de sensoren en ook merkt dat daar geen actie op ondernomen wordt door de bestuurder, grijpt ie in. Dat is bij het naderen van een file bijv. eerst met een rood ID Light, melding en een harde piep. Uiteindelijk zal dit ook een remingreep worden (of stuuringreep om je richting de vluchtstrook te leiden).
Dat ben ik ook zeker met je eens, maar de enige keren dat ik er last van heb is: terecht tijdens het rijden voorwaarts, of m.i. onterecht voor achteruit inparkeren en dat laatste zou ik kunnen voorkomen door op de rem te parkeren zonder autohold, maar het deactiveren van autohold kan dus niet als je al in de R-stand staat. Over de functie front assist (met ingreep) zelf kan ik niet klagen zie ook: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" CTRL+F tunnel - het werkt uitstekend.
Vanuit dezelfde regelgeving moeten auto’s steeds meer sensoren hebben; dode hoek sensor, verkeerstekenherkenning zodat je op je snelheid geattendeerd kan worden, enz. Allemaal verplichtingen op nieuwe auto’s. Eén van de belangrijkste redenen dat kleine auto’s niet meer rendabel te bouwen zijn (in Europa).
offtopic:
Eens, één van de de redenen dat wij ook nog een laatste generatie Toyota Aygo (pre-X) hebben, ik denk dat A-segment auto's geen of bijna geen afschrijving zullen hebben de komende jaren.

Edit: ChatGPT kan ook niets vinden over een remverplichting (geautomatiseerd) bij achteruit rijden - enkel dat er op twee manieren gewaarschuwd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JPD68 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Inmiddels zijn we enkele weken verder en moet ik concluderen dat er toch verbetering is opgetreden. Wel begin ik in de zogenaamde 'Comfort' stand met minimaal 1.4 kW en laat deze de hele dag staan. Maar ook bij de stand 'Green' met 100% zonnestroom lijkt het stabieler.
Goed om te horen, het 'probleem' is ook dat je pas later kunt concluderen dat iets heeft geholpen, omdat het een probleem is met het hervatten na een (lange) pauze. Daardoor blijkt nooit direct of iets wat je hebt geprobeerd, effect heeft gehad.

Ik krijg, waarschijnlijk, over anderhalve maand mijn ID.7 en ik hoop oprecht dat ik kan concluderen dat het laadgedrag niet anders is dan met mijn huidige Enyaq. Dat bevalt me namelijk super (werkt altijd, zelfs dagenlange laadsessies die vaak gepauzeerd worden). Ik hou jullie op de hoogte.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Ik heb ook de meest recente SW, maar toch zegt iemand anders dat die bij een demo auto (mogelijk MY26?) niet de melding krijgt.
Ik geloof niet dat er al MY26 auto's rondrijden. Dat zou pas vanaf september moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
bonyuri schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:09:
[...]

MY26 heeft dubbele claxon, naafdoppen, en 3-zone climatronic, maar mist de verwarmde ruitensproeiers.
Is er ergens een bron van deze info? :)

Wat bedoel je met naafdoppen? Dat hebben ze allemaal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Het logo draait niet mee met de velg en ze staan hierdoor altijd rechtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 17:23

Lancer

What the......

True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Is volgens mij wel een optie en niet standaard. Die naafdoppen passen ook prima op alles wat Volkswagen tot op heden geproduceerd heeft.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Ah ja, gaaf. Ik zie dynamische naafkappen nu inderdaad staan op de meest recente prijslijst als onderdeel van het Black Edition pakket (wat weer standaard is op de LE).

Maar ik heb mijn auto besteld vlak voor deze huidige prijslijst (een week ervoor), kan ik ervan uitgaan dat de mijne dit ook krijgt? Volgens de verkoper kreeg ik 'wel een MY26'. Daar hoort dit dus bij, schijnbaar?

Ga het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bonyuri schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

Ik geloof niet dat er al MY26 auto's rondrijden. Dat zou pas vanaf september moeten zijn.
Ik weet het niet heel zeker, vind er qua Europa weinig informatie online over. Vind wel deze: "Select MY26 vehicles are expected to begin arriving in dealer showrooms in August" dat gaat over VW modellen in de USA dus in augustus als demo zou wel kunnen.
De Tourer vorig jaar was ook de facto een MY25 en die werd al in juli uitgeleverd aan klanten - hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor dit jaar ook zou moeten gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Dat is precies de vraag die ik hier wilde stellen.
Ik heb de Modus ook ingesteld op Individual en was gewend, van vorige auto's, dat dit bewaard bleef.
In de ID.7 blijkt dit niet zo te zijn en dat vind ik "raar".

Maar "gelukkig" ben ik niet de enige :)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

JanHenk schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Ik heb de oude prijslijst vergeleken met de nieuwe prijslijst, en dit waren de verschillen die er uit kwamen.
Misschien krijgt MY26 wel SW versie 6, who knows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
bonyuri schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:50:
[...]

Ik heb de oude prijslijst vergeleken met de nieuwe prijslijst, en dit waren de verschillen die er uit kwamen.
Misschien krijgt MY26 wel SW versie 6, who knows :)
Bedankt, daar was ik inmiddels achter! Bedankt voor de bevestiging. :)

De dynamische naafkappen vind ik wel gaaf, maar kun je nu ook los kopen voor ~ 140 euro, als je dat wil.
3-zone climate was mij nog niet opgevallen, krijg je dan ook bediening achterin en ontbreekt dat nu? Niet naar gekeken, vind ik ook niet heel belangrijk.
En de claxon is hopelijk wel een flinke verbetering, want die is al ruim 5 jaar armetierig. (Ook in mijn Enyaq, zijn allemaal hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ben.Hahlen schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:48:
[...]
Dat is precies de vraag die ik hier wilde stellen.
Ik heb de Modus ook ingesteld op Individual en was gewend, van vorige auto's, dat dit bewaard bleef.
In de ID.7 blijkt dit niet zo te zijn en dat vind ik "raar".

Maar "gelukkig" ben ik niet de enige :)
Uit de handleiding:
Gedrag van de rijprofielen bij het uit- en inschakelen van het contact

Als het contact wordt uit- en weer ingeschakeld, worden de instellingen van de voertuigsystemen teruggezet naar het rijprofiel Comfort.
Blijkbaar is dit standaardgedrag...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
Ja, dat het standaard is is bekend, maar het waarom precies niet. :)
Het is wel een beetje irritant namelijk. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-08 18:14
[...]

Ik stond voor dezelfde keuze. Mijn keuze was gevallen op een Pro Limited Edition, zonder verdere pakketten. De auto die ik wilde bestellen stond precies zo bij een dealer, dus ik heb voor een snelle levering gekozen ipv voor een MY26 model.
MY26 heeft dubbele claxon, dynamische naafdoppen, en 3-zone climatronic, maar mist de verwarmde ruitensproeiers.

3-zone climatronic was er daarvoor ook al. Net even gechecked in de April prijslijst, en daar staat het al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:53:
[...]

De dynamische naafkappen vind ik wel gaaf, maar kun je nu ook los kopen voor ~ 140 euro, als je dat wil.
3-zone climate was mij nog niet opgevallen, krijg je dan ook bediening achterin en ontbreekt dat nu? Niet naar gekeken, vind ik ook niet heel belangrijk.
En de claxon is hopelijk wel een flinke verbetering, want die is al ruim 5 jaar armetierig. (Ook in mijn Enyaq, zijn allemaal hetzelfde).
Op dit moment is er ook gewoon bediening achterin mogelijk en instelbaar. Ik kan het iet met zekerheid zeggen, maar volgens mij lijkt het op deze afbeelding: link temperatuur hoog/laag en beide stoelen stoelverwarming.
Ik snap dan ook niet helemaal wat 3-zone climate zou moeten doen in de MY26 wat er nog niet in de MY25 zat?

Edit:
RandomNick schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

3-zone climatronic was er daarvoor ook al. Net even gechecked in de April prijslijst, en daar staat het al in.
Dat dacht ik dus ook al :9

[ Voor 11% gewijzigd door True op 27-08-2025 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
JanHenk schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:53:
[...]

3-Zonce climatronic staat ook al gewoon in de April prijslijst vermeld en dat is dus geen wijziging. Ik herinner me ook van de proefrit dat dit er al inzat. Gelijk aan hoe we het nu in de Enyaq hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Op dit moment is er ook gewoon bediening achterin mogelijk en instelbaar. Ik kan het iet met zekerheid zeggen, maar volgens mij lijkt het op deze afbeelding: link temperatuur hoog/laag en beide stoelen stoelverwarming.
Ik snap dan ook niet helemaal wat 3-zone climate zou moeten doen in de MY26 wat er nog niet in de MY25 zat?

Edit:

[...]

Dat dacht ik dus ook al :9
Let wel, het is in die prijslijst een beetje verwarrend.
Het staat in het begin wel genoemd, maar in de specificatielijst een paar bladzijden verder staat weer twee zones.

Dus.. even verder gekeken, hier staat een ID7T Pro LE te koop met kentekendatum eind juli. Op foto 10 zie je de bediening achterin van de climate control.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-wEK-0SeUtSz94LnNUyYDlt6Dg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XDAmPmIOoA7REkVaiAvfM7aJ.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door RandomNick op 27-08-2025 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:27
True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

[...]

En toch zijn er genoeg auto's/merken/modellen die niet verplicht een accepteer gebruiker melding inbouwen én wel dezelfde functionaliteiten bieden.

[...]

ChatGPT geeft aan dat Unece wél regels heeft over het verplicht inschakelen van veiligheidssystemen, maar niet over rij-modi die impact kunnen hebben op de range. Wederom een beetje flauw, maar verwijzen naar een algemene website kan ik niet zo veel mee, ik kan toch niet alles afstruinen om te kijken of het daar in staat.
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat met een standaard rij-profiel starten verplicht zou zijn vanuit enige regelgeving.

[...]

Dat ben ik ook zeker met je eens, maar de enige keren dat ik er last van heb is: terecht tijdens het rijden voorwaarts, of m.i. onterecht voor achteruit inparkeren en dat laatste zou ik kunnen voorkomen door op de rem te parkeren zonder autohold, maar het deactiveren van autohold kan dus niet als je al in de R-stand staat. Over de functie front assist (met ingreep) zelf kan ik niet klagen zie ook: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" CTRL+F tunnel - het werkt uitstekend.

[...]

offtopic:
Eens, één van de de redenen dat wij ook nog een laatste generatie Toyota Aygo (pre-X) hebben, ik denk dat A-segment auto's geen of bijna geen afschrijving zullen hebben de komende jaren.

Edit: ChatGPT kan ook niets vinden over een remverplichting (geautomatiseerd) bij achteruit rijden - enkel dat er op twee manieren gewaarschuwd moet worden.
Keuze van de gebruiker hadden ze ook op veel betere manieren kunnen doen. La via de sleutel, of bv vingerafdruklezer in de auto (zoals Kia), of gewoon het voorstel accepteren na 10sec rijden.

Het rij modi issue heeft volgens een reviewer te maken met homologatie (ik weet niet meer wie het zei, maar het was op YouTube). Kia houdt in de ev9 wel een aantal dingen over de rijmodus bij. Maar vanaf iedere herstart moet je one pedal wel altijd terug activeren. Dus bepaalde dingen onthoudt hij maar one pedal niet en dat was ook door homologatie.
Het vervelende hieraan is dat mijn 2015 Superb wél de rijmodus kon bijhouden (en ik dacht dat de arteon dat ook deed).

Idd bij nauwe manoeuvres zet ik auto hold ook uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tmtudy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-08 22:27
Puppetmaster schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:25:
Ja, dat het standaard is is bekend, maar het waarom precies niet. :)
Het is wel een beetje irritant namelijk. ;)
Manual:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUzwbHnbF1Q1JMxaI8ZQw7jf9zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDYZkJyIGkQRRTYLSfl3w9qL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

RandomNick schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Let wel, het is in die prijslijst een beetje verwarrend.
Het staat in het begin wel genoemd, maar in de specificatielijst een paar bladzijden verder staat weer twee zones.

Dus.. even verder gekeken, hier staat een ID7T Pro LE te koop met kentekendatum eind juli. Op foto 10 zie je de bediening achterin van de climate control.

[Afbeelding]
Good catch! Ik had idd alleen gekeken bij de details een paar bladzijdes verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Bazi schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:11:
[...]
De demoauto had het bevestigen van privacy niet meer! Van wat ik las is dit sinds de nieuwste softwareversie eindelijk weggehaald.
Had de demo auto niet gewoon een "guest" profiel (dus geen individueel profiel) geactiveerd? Dan kun je die privacy melding uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
bonyuri schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Had de demo auto niet gewoon een "guest" profiel (dus geen individueel profiel) geactiveerd? Dan kun je die privacy melding uitzetten...
Dat zou best kunnen dan, daar heb ik niet op gelet. Heb wel ergens anders in een review gelezen dat je met versie 5.4 niet meer op OK zou hoeven te klikken, maar het na een paar seconden verdwijnt. Maar dat is dus van horen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:18
Bazi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:34:
[...]

Dat zou best kunnen dan, daar heb ik niet op gelet. Heb wel ergens anders in een review gelezen dat je met versie 5.4 niet meer op OK zou hoeven te klikken, maar het na een paar seconden verdwijnt. Maar dat is dus van horen zeggen.
Heb dat idd ook ergens gezien, maar kan het niet meer vinden. Dacht dat het zo was dat de melding idd verdwijnt na 10 seconden, maar of je dan ook met dat profiel rijdt of je als guest rondrijdt dat weet ik niet (makkelijk te testen).

Uiteindelijk wil ik meteen gaan rijden en niet 10sec dat scherm willen zien, an klik ik het gewoon toch weg. Standaard naar laatste gebruikte profiel en ook gekoppeld aan sleutel zou handig zijn, maar zie het niet gebeuren. Wel irritant dat een ander profiel niet dezelfde rechten heeft als de hoofdgebruiker...

Einde rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Bazi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:34:
[...]

Ik heb 5.4 in mijn MY25. Ik zal eens een paar seconden wachten, maar 99% zeker dat dit niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 08:18
I feel the heat schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:03:
[...]

Ik zit sinds 2 dagen met hetzelfde probleem. (Auto van sept 2024) Het lijkt te zijn ontstaan nadat ik zittend in de auto die startknop heb ingedrukt. Bij mij doet het knopje van kinderbeveiliging en de spiegels en de ramen helemaal niks meer. Kwam er achter bij een parkeergarage. Kun je die stappen preciers beschrijven? Van welke uitgangssituatie begin je?

Alvast bedankt
Ik heb dit vorige week ook gehad met auto van net twee weken oud en nog geen 700km gereden. Stekkertje zat helemaal los waardoor de bedieningsunit niet werkte. Waarschijnlijk in fabriek niet goed vastgemaakt en los getrild, want deed het eerst wel. Was snel gefixeerd in mijn geval in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 08:18
True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

Ik heb 5.4 in mijn MY25. Ik zal eens een paar seconden wachten, maar 99% zeker dat dit niet zo is.
Bij mij blijft het gewoon in beeld staan als ik niet op OK klik (5.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Legal requirements, maar verder is niet duidelijk welke zoals True ook aangeeft.
En waarom dat in andere auto’s niet (zo) geïmplementeerd.
In een tesla model 3 blijft hij na herstart gewoon op “Chill” staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hmm, mijn MY25 Tourer zit nog op SW5.2. Zou wel van dat OK drukken af willen.

Heeft iemand hier trouwens ook de IOS app met daarin de mogelijkheid om specifieke laadfilters (anders dan Ionity) te kiezen? Zoals hier: EDB in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Ik heb deze mogelijkheid in de app niet.

App verwijderen en opnieuw installeren werkt, verschijnen ineens allerlei nieuwe dingen.

[ Voor 75% gewijzigd door The Legend op 27-08-2025 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
[...]

Heb zelf een ID4 gereden tot begin dit jaar en als het dezelfde claxon is als op de MY2025 ID7 dan stoor ik mij er niet aan :P .
Zoals het er nu naar uitziet is het dus een afweging tussen kleur, levertermijn en verschil in TCO + VAA, want stockwagen heeft hogere basisprijs en korting, maar dacht dat de VAA op de basisprijs berekend wordt.

Ergens heb ik de hoop dat ik de keuze op financieel vlak moet maken, want de rode kleur in combinatie met het black pack is stiekem toch heel mooi :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Hoe vaak toeteren jullie? Zijn jullie allemaal taxi chauffeurs uit middellandse zee achtergrond afkomstig :) ? Ik gebruik dat ding echt zelden en boeien wat voor geluid die maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

proostyves schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:37:
[...]

Heb zelf een ID4 gereden tot begin dit jaar en als het dezelfde claxon is als op de MY2025 ID7 dan stoor ik mij er niet aan :P .
Zoals het er nu naar uitziet is het dus een afweging tussen kleur, levertermijn en verschil in TCO + VAA, want stockwagen heeft hogere basisprijs en korting, maar dacht dat de VAA op de basisprijs berekend wordt.

Ergens heb ik de hoop dat ik de keuze op financieel vlak moet maken, want de rode kleur in combinatie met het black pack is stiekem toch heel mooi :9~
Join ussssssss ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YNt2evRh6771QnWMoOn8ak7f2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjigMh4MpuGujNN5sezljslI.jpg?f=fotoalbum_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Wolksvagen
  • Laatst online: 01:55
True schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

Kan je op een of andere manier een update naar een nieuwere softwareversie forceren? Ik zit nog op 5.2 en automatische softwareupdates staat aan en hij geeft aan dat alle software up tot date is en er geen updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wolksvagen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Kan je op een of andere manier een update naar een nieuwere softwareversie forceren? Ik zit nog op 5.2 en automatische softwareupdates staat aan en hij geeft aan dat alle software up tot date is en er geen updates beschikbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://quaggapedia.afrikaburn.com/images/4/46/First-time-james-franco-hanging-meme.jpg

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kon zojuist geen enkele telefoon meer verbinden met de auto, force herstart van infotainment ook gedaan. Heb nog steeds de SOS melding wellicht dat het in die hoek zit. Maar zonder telefoonkoppeling kan ik niet bellen in de auto, best een no go voor mij. Bluetooth werkt niet, AA via een kabeltje wel, maar bellen is dan alsnog via de telefoon en niet werkbaar helaas.
Eens zien of het straks met wat tijd opgelost is.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
30 min later op een terugrit exact dezelfde problemen.
Mijn contactpersoon gebeld van de lease en het uitgelegd die snapte dat het niet werkbaar is en kan morgen de auto brengen - ook al hebben ze natuurlijk in de planning nergens plek.
Plat gezegd komt het neer op: tijdens een autorit bellen met een klant is factureerbaar en dus business, als ik dat niet kan met de auto is die zakelijk praktisch niet inzetbaar en kan ik net zo goed op de fiets gaan.
Typisch Volkswagen zul je zien dat als ik morgenochtend in de auto stap, de telefoon gewoon kan verbinden, maar dat is een zorg voor morgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb mijn set 19"-winter'wielen voor de ID.7 al binnen. Nu de auto nog :+

Via een Duitse webshop, voor een spotprijs (~ 1.000 euro). Nieuwe 19" Hudson velgen voor de ID.7 incl. gloednieuwe Conti AllSeasonContact banden.

Velgen zijn dus 8,5J x 19 achter en 8J x 19 voor. Met de bekende bandenmaten 255/45R19 achter en 235/50R19 voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:25:
Ik heb mijn set 19"-winter'wielen voor de ID.7 al binnen. Nu de auto nog :+

Via een Duitse webshop, voor een spotprijs (~ 1.000 euro). Nieuwe 19" Hudson velgen voor de ID.7 incl. gloednieuwe Conti AllSeasonContact banden.

Velgen zijn dus 8,5J x 19 achter en 8J x 19 voor. Met de bekende bandenmaten 255/45R19 achter en 235/50R19 voor.
Ga je op all seasons rijden in de winter en zomerbanden in de zomer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
True schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Ga je op all seasons rijden in de winter en zomerbanden in de zomer?
Yes. Beetje atypisch natuurlijk. Maar doe ik al wat jaren nu en bevalt me goed. :) Met de Hollandse winters (lees nat en rond nul of vaak er ruim boven, maar zelden sneeuw en echte vrieskou), zijn allseasons vaak beter dan winterbanden. Behalve in de echte sneeuw natuurlijk. :P Maar ik mag in ieder geval naar wintersport (3PMSF symbool).

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Ik heb onder m.n. huidige auto de Conti AllSeasonContact 2 banden en onder de ID.7 die binnenkort komt ook.
Ik ben wel benieuwd of al ervaringen zijn mbt de range i.c.m. deze banden?

Onder mn huidige auto vindt ik het iig fijne banden om mee te rijden... maar ja een Ford Focus is wat anders dan een ID.7

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:06
JanHenk schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Yes. Beetje atypisch natuurlijk. Maar doe ik al wat jaren nu en bevalt me goed. :) Met de Hollandse winters (lees nat en rond nul of vaak er ruim boven, maar zelden sneeuw en echte vrieskou), zijn allseasons vaak beter dan winterbanden. Behalve in de echte sneeuw natuurlijk. :P Maar ik mag in ieder geval naar wintersport (3PMSF symbool).
Grappig, hier precies hetzelfde gedaan.
Voor dezelfde prijs met dezelfde velgen en banden.

Auto komt begin december, alles zwart dus die velgen met een beetje zilver leken me wel beter voor de winter.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JanHenk schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Op zich snap ik het wel, maar als je het toch privé doet zou ik juist een winterband kiezen die het ook gewoon erg goed doet in de regen, dan ben je ook gewoon van dat 'probleem' af én blijft het wel een echte winterband geschikt voor de sneeuw.

• Puppetmaster
Yep!
En een zomerband die ook goed is in de regen. :)
Die blijven toch beter dan all-seasons buiten de winter. (Remweg, grip, bochtsnelheid, verbruik)

[ Voor 47% gewijzigd door Puppetmaster op 28-08-2025 21:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:31:
30 min later op een terugrit exact dezelfde problemen.
Mijn contactpersoon gebeld van de lease en het uitgelegd die snapte dat het niet werkbaar is en kan morgen de auto brengen - ook al hebben ze natuurlijk in de planning nergens plek.
Plat gezegd komt het neer op: tijdens een autorit bellen met een klant is factureerbaar en dus business, als ik dat niet kan met de auto is die zakelijk praktisch niet inzetbaar en kan ik net zo goed op de fiets gaan.
Typisch Volkswagen zul je zien dat als ik morgenochtend in de auto stap, de telefoon gewoon kan verbinden, maar dat is een zorg voor morgen.
Schiet mij maar in de kerstverlichting.
Gisteren natuurlijk ook nog alles even ontkoppelt/reset en opnieuw verbonden - geen soelaas. Vanochtend bij de werkplaats exact datzelfde gedaan met de werkplaatsplanner, natuurlijk werkt het dan gewoon weer :+ ach het is in ieder geval opgelost.
Mocht iemand een vergelijkbaar probleem hebben; ontkoppelen telefoon(s) in auto, verwijderen telefoon in auto, vergeten BT verbinding met auto op telefoon, 12 uur wachten, exact datzelfde nog een keer doen en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25
Ik las hier volgens mij over 10% korting op het private leasebedrag als de auto nieuw wordt besteld en in 2025 op kenteken komt. Was net bij VW in De Meern en daar weten ze hier niks van. Waar is deze korting wel te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
GoEV6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:45:
Ik las hier volgens mij over 10% korting op het private leasebedrag als de auto nieuw wordt besteld en in 2025 op kenteken komt. Was net bij VW in De Meern en daar weten ze hier niks van. Waar is deze korting wel te krijgen?
Je bedoelde deze post?
Loompie in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Wellicht even aan die specifieke Tweaker vragen (al dan niet in een DM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

True schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Schiet mij maar in de kerstverlichting.
Gisteren natuurlijk ook nog alles even ontkoppelt/reset en opnieuw verbonden - geen soelaas. Vanochtend bij de werkplaats exact datzelfde gedaan met de werkplaatsplanner, natuurlijk werkt het dan gewoon weer :+ ach het is in ieder geval opgelost.
Mocht iemand een vergelijkbaar probleem hebben; ontkoppelen telefoon(s) in auto, verwijderen telefoon in auto, vergeten BT verbinding met auto op telefoon, 12 uur wachten, exact datzelfde nog een keer doen en dan werkt het weer.
Ik had hier gisteren ook last van, en eerder ook al wel eens. Komt denk ik ook omdat de auto op de een af andere manier blijft hangen op de laatst gekoppelde telefoon (van mijn vrouw) die er dan niet is. Tijdens het rijden lukt het me dan niet, maar als de auto even een paar minuten op slot is geweest werkt het ineens wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GoEV6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:45:
Die "10%" ging (mits we het over hetzelfde hebben) niet over een korting op het private lease tarief, maar over een korting die wordt gegeven op de aanschaf van de auto aan de dealer (of importeur, geen idee hoe dat werkt) mits de auto in de private lease bij Volkswagen financial services wordt genomen.

Je ziet die korting dus zelf al terug in de relatief scherpe private leaseprijs.

Mijn dealer had het hier ook over. Bij de PL wordt er 'onder water' veel meer korting gegeven door de dealer, wat ze vergoed krijgen. En daar noemde ie inderdaad ook zo'n ~10%. Zover kon ie nooit gaan als ik de auto zou kopen.

Blijft wat een ondoorzichtig geheel die handel en wandel van autodealers, maar voor jou als klant niet per se relevant. Je zoekt gewoon de (voor jou) beste deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:23
JanHenk schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Die "10%" ging (mits we het over hetzelfde hebben) niet over een korting op het private lease tarief, maar over een korting die wordt gegeven op de aanschaf van de auto aan de dealer (of importeur, geen idee hoe dat werkt) mits de auto in de private lease bij Volkswagen financial services wordt genomen.

Je ziet die korting dus zelf al terug in de relatief scherpe private leaseprijs.

Mijn dealer had het hier ook over. Bij de PL wordt er 'onder water' veel meer korting gegeven door de dealer, wat ze vergoed krijgen. En daar noemde ie inderdaad ook zo'n ~10%. Zover kon ie nooit gaan als ik de auto zou kopen.

Blijft wat een ondoorzichtig geheel die handel en wandel van autodealers, maar voor jou als klant niet per se relevant. Je zoekt gewoon de (voor jou) beste deal :)
Mijn ID7 via Ayvens staat bij de specs ook "special deal" en viel eerst net binnen budget maar uiteindelijk meer dan 100 euri per maand er onder. Nu even kijken of we die ruimte alsnog in kunnen zetten voor dakdragers, trekhaak koffer oid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 15:48
Kleine update van mijn eerste vakantie met een EV en dus de ID.7 tourer.....
Wat een auto! Het is echt een genot om met de ID.7 te touren. In totaal iets van 4000 km gereden over de hele vakantie heen, eerst naar Parijs en weer terug en daarna nog een tour door Duitsland - Oostenrijk - Slovenië - Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland - en weer naar huis.

Waar ik voorheen altijd liever eenmaal op vakantie de auto zo min mogelijk aanraakte, was dat nu anders (tot groot genoegen van mijn vrouw, die er graag op uit trekt).
De auto blinkt wat mij betreft echt uit in:

Range: met een gemiddeld verbruik over de vakantie heen (kofferruimte tot aan het dak toe gevuld en met 2 kids op de achterbank) van 14,4 kWh/100KM vind ik dat echt bijzonder te noemen voor zo'n grote auto!

Laadsnelheid: Ik had mij een beetje gek laten maken door de Tesla en Kia max snelheden en had een tegenvallend resultaat verwacht, maar zodra we rond de 10% bij een laadpaal met overcapaciteit (dus 250+ kWh kW) gingen laden was de piek bij ons 192 kWh kW en met een goede 20 tot 25 minuten zaten we weer in de auto onderweg met 80% in de accu

Stoelen met rug massage: wat een genot, geen pijn, niet vermoeid gewoon fijn aankomen op de volgende bestemming.

En zo kan ik nog wel even door gaan, maar als de auto zo blijft voor de komende (zakelijke) leaseperiode van nog 4,5 jaar ben ik een gelukkig mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik deel je ervaringen. Heerlijke lange afstands cruiser.
Jij hebt een Pro SSSSS met zo'n grote accu? :+

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
DaMenaz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:31:
Ik deel je ervaringen. Heerlijke lange afstands cruiser.

[...]

Jij hebt een Pro SSSSS met zo'n grote accu? :+
Nope de gewone Pro, zonder de S, vond de extra lease kosten niet opwegen tegen de keren dat ik die extra range (ja en ook het snellere laden) nodig zou hebben.
En dat bleek, de achterbank heeft een kleinere blaas dan dat de auto range had, dus voor de geplande laadstops moesten wij alweer een pitstop maken, tja en als je er dan toch staat te wachten dan maar meteen laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Gerkro schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Nope de gewone Pro, zonder de S, vond de extra lease kosten niet opwegen tegen de keren dat ik die extra range (ja en ook het snellere laden) nodig zou hebben.
Ging om 192 kWh i.p.v. 192 kW. ;) Went wel,

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
DaMenaz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Ging om 192 kWh i.p.v. 192 kW. ;) Went wel,
8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Voor toekomstige kopers/rijders. Hierin wordt overigens bevestigd dat in SW5.4 de privacy melding automatisch verdwijnt. Dat zou ik ook wel willen. Helaas is VW qua updates ronduit belabberd. Ik zou pislink zijn als klant die direct na release 65k heeft neergelegd voor een ID7 die nu nog steeds met 4.0 rondrijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Skoda Enyaq’s die met 4.x software geleverd zijn worden nu opgeroepen om voor een update een afspraak te maken met de VW dealer. Reken er dus een beetje op dat dit voor de ID.7 rijders op 4.x ook de aanpak wordt.

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
The Legend schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:52:
[YouTube: Volkswagen ID.7 Pro Long-Term Review | 25,000 km Owner’s Opinion After 20 Months]

Voor toekomstige kopers/rijders. Hierin wordt overigens bevestigd dat in SW5.4 de privacy melding automatisch verdwijnt. Dat zou ik ook wel willen. Helaas is VW qua updates ronduit belabberd. Ik zou pislink zijn als klant die direct na release 65k heeft neergelegd voor een ID7 die nu nog steeds met 4.0 rondrijdt..
Zo is het bij VW vanaf dag één geweest met de EV's. Ik rij nu nog een Enyaq van het eerste uur. Alle updates zouden toen Ota zijn en meer sprookjes. Ondertussen heb ik 4x bij de dealer mogen komen voor een update en zijn ze gestopt bij 3.8, en verder gaat het niet meer. Het systeem is ongeveer de helft zo traag als in nieuwere Enyaqs en dus ook de ID7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArneRH
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AEg1SPlkQWiALVJCbYUm92OgEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgbjRG1ENPL5eIlvDbI363Dx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Df6dCJKujvIwNvzvLwNDf8FDpNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHR50DmcckoONsst0K0ynBtB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGumF99vvIF9HX3MHkf5MI4RwyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNuPMo5vBGtQ5REmjyrV6fnF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Md0_4vBLSXgyyjAgSr8ss0fjs00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NlH2GQYwBrt0wzDuyEkXEqL.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de wintersport liefhebbers. Een ski tas voor door het ski luik om onze mooie id.7 netjes te houden. Afgelopen week gekocht in Noorwegen, was daar op vakantie en kwam langs het afhaalpunt van de betreffende webshop, stuk goedkoper dan in NL of opsturen. Noors product. Past goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Niet gek!
Passen er ook snowboards in of is het meer voor ski’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:04
Puppetmaster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:58:
Niet gek!
Passen er ook snowboards in of is het meer voor ski’s?
Er passen ook wel snowboards in. Zonder binding misschien wel meer.
https://www.begood.no/pro...sal-skibag-bil-carcarebag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loompie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:13
JanHenk schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Eens, die 10% korting zit - wel of niet geheel of gedeeltelijk??? - in de korting op de standaard leaseprijs - nu met die scherpe prijs.

Het is ondoorzichtig. Toen ik vroeg hoe - na extra pingelen - die lage PL prijs in elkaar zit, kwam het argument van extra korting van de importeur naar de dealer aan de orde. Dat zie jij als eindklant dus niet, wat de dealer eraan verdient, hangt net zo goed af van de inkoopprijs van de importeur (naast de verkoop prijs/PL prijs). Zit tussenhandel in dus…
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers