Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:47
Flieger schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:07:
[...]

Lees het topic er maar op terug vanaf wanneer mensen MY26 in ontvangst namen. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je in Wolfsburg geweest bent, maar nu is het zoals hier gedeeld wordt: per week 18 productie MY27, inclusief andere hardware, software 6.0 en Travel Assist 3.0.
Als ik het me goed herinner werd de productie van MY26 gestart ergens kort na de zomer.
Overigens vindt ik de genoemde bronnen (1x YT and 1x IG) vrij magertjes, zowel voor de inhoudelijke info alsook de timing van MY aanpassing.

• Phrenesis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-03 15:37
stanny schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:32:
[...]

Ik worstel er na 8 maand nog steeds soms mee, net zoals de andere touch-knoppen op het stuur.
Maar aangezien velen dat niet ondervinden, ligt het allicht ook gewoon aan mezelf die 20j tactiele knoppen in men vingers heb zitten.
De eerlijkheid gebied me ook toe te geven dat het wel al massaal verbeterd is en onbedoelde handelingen al veel minder voorkomen.
Ook het +/-1 vs +/-10 dingetje is hier al pakken beter ondertussen ;)
Voor mij is de bediending van de knoppen enorm verbeterd sinds de update van 4.x naar 5.6 die een maand geleden is geïnstalleerd. Voorheen was het onvoorspelbaar of je ie +1 of +10 deed. Nu is het goed met 1 op te plussen of te minnen, maar je moet niet te snel willen.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Phrenesis schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:42:
[...]

Voor mij is de bediending van de knoppen enorm verbeterd sinds de update van 4.x naar 5.6 die een maand geleden is geïnstalleerd. Voorheen was het onvoorspelbaar of je ie +1 of +10 deed. Nu is het goed met 1 op te plussen of te minnen, maar je moet niet te snel willen.
Hier sinds levering 5.4, dus kan niet zeggen hoe het met 4.x zou geweest zijn.
Binnen 2 weken gaat de wagen binnen voor wat probleempjes en gingen ze ook een update doen, dus ik gok dat ik dan 5.6.3 zal krijgen.
Benieuwd of daar nog wat finetuning bij zit voor de knoppen

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-03 21:50
Louwke schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:00:
Eerste paar honderd kilometer er op zitten nu. Door verandering van werk hoef ik ineens een stuk minder te rijden, 20 tov 130km per dag voor werk.
Maar al met al de auto bevalt er goed. Wat is hij stil en ik dacht dat de Leon al stil was, maar dit is een stuk beter. Heb trouwens de Pirelli Cinturato all season sf2 er onder gekregen, helaas nog geen sf3. En de auto bonkt kraakt of rammelt niet gelukkig. Geen DCC op de auto.
Zo veel opties nog om te ontdekken maar de automatische groot licht stand is wel een mooie functie.
Automatisch baan verwisselen is ook wel erg apart om te proberen, maar merk dat ik soms te ongeduldig ben en zelf ga insturen. Maar goed veel nopg niet gebruikt dus. Verder is de travel assist zeker wel fijn, de verkoper zette meteen het automatische snelheids aanpassen uit, blij toe. Kwam er een aantal keer achter dat de auto 80 aangaf terwijl ik die avond toch echt 130 mocht. Alleen remt hij wel ver terug voor flyovers, gelukkig kan je dat gewoon overrulen met gas geven.
Alleen ik merk ik worstel met de cruisecontrol snelheid instellen. Soms gaat het goed, netjes +1 of -1 en de volgende keer -10 of _10, daar moet ik toch echt meer mee oefenen geloof ik.

Verder de kleur aquamarijm, wat is dat een kleurenspel zeg! Met bewolking is hij diep blauw, beetje zon er op en het is ineens groen. En de kleine man vind de glitters mooi er op
Je kan 'snelheid aanpassen op basis van navigatie' ook uitzetten, dan remt op cruise alleen af voor een bocht als ie het echt te gek vind worden (niet de bestuurder, de auto van het te gek worden)
Waar het precies zit is ergens in dit topic al voorbij gekomen geloof ik.

de + en -1 wennen wel, ik druk heel specifiek op de rand, dan voel je enkele klik en dubbele klik beter.
Het overkomt me soms nog wel dat als ik vlak langs het verticale swipe deel ga met een vinger, ik ineens 20 kilometer harder of zachter ga.

En waarom ben ik zo jaloeers op je Pirelli's?

• fwp
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:24

fwp

Louwke schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:00:
Eerste paar honderd kilometer er op zitten nu. Door verandering van werk hoef ik ineens een stuk minder te rijden, 20 tov 130km per dag voor werk.
Maar al met al de auto bevalt er goed. Wat is hij stil en ik dacht dat de Leon al stil was, maar dit is een stuk beter. Heb trouwens de Pirelli Cinturato all season sf2 er onder gekregen, helaas nog geen sf3. En de auto bonkt kraakt of rammelt niet gelukkig. Geen DCC op de auto.
Zo veel opties nog om te ontdekken maar de automatische groot licht stand is wel een mooie functie.
Automatisch baan verwisselen is ook wel erg apart om te proberen, maar merk dat ik soms te ongeduldig ben en zelf ga insturen. Maar goed veel nopg niet gebruikt dus. Verder is de travel assist zeker wel fijn, de verkoper zette meteen het automatische snelheids aanpassen uit, blij toe. Kwam er een aantal keer achter dat de auto 80 aangaf terwijl ik die avond toch echt 130 mocht. Alleen remt hij wel ver terug voor flyovers, gelukkig kan je dat gewoon overrulen met gas geven.
Alleen ik merk ik worstel met de cruisecontrol snelheid instellen. Soms gaat het goed, netjes +1 of -1 en de volgende keer -10 of _10, daar moet ik toch echt meer mee oefenen geloof ik.

Verder de kleur aquamarijm, wat is dat een kleurenspel zeg! Met bewolking is hij diep blauw, beetje zon er op en het is ineens groen. En de kleine man vind de glitters mooi er op
Tip op dit forum wat mij goed op weg hielp, is refereren aan een fotocamera. Half indrukken om scherp te stellen en doordrukken om foto te maken.
Merkte dat die logica mij hielp en eigenlijk geen issues meer met instellen per 10-tal of per 1 +-

Leuk dat het een adaptieve kleur is 🤩

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11-03 12:44
Gisteren de 30.000km gehaald (met de boodschap dat een benzineauto dan op onderhoud had gemoeten)... komend weekend rijden we 6 maand met de ID7 rond.
Ik heb nooit eerder zoveel kilometers op een half jaartje afgelegd. Maar het waren echt wel tevreden kilometers.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-03 19:21
Ik heb er 20Kkm op zitten in krap 6 maanden maar ook hier zeer tevreden! Heb wel nieuwe ruitenwissers laten monteren die waren op.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De instellingen van de CC kun je ook swipen; drukken/tappen is +/- 1km, swipen +/-10 vind ik persoonlijk perfect werken. Zeker bijv. op de snelweg als je zeg van 100 > 90 > 70 > 50 moet ivm weg werkzaamheden is 't gewoon: swipe > swipe, swipe > swipe, swipe...
Maar ieder z'n ding natuurlijk.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-03 21:50
Ok, de remote park assist app is kapot hier..
ik kreeg al een tijd geen verbinding meer met de auto in deze app, en de afgelopen dagen zitten stoeien om te kijken of ik de auto opnieuw kon koppelen..
uiteindelijk met veel pijn en moeite de auto uit de app verwijderd gekregen, echter in de auto krijg ik met geen mogelijkheid meer de QR code om te koppelen, ook kom ik niet in het scherm om gekoppelde telefoons te verwijderen, iemand tips? moet ik ergens een zekering uittrekken of zijn er andere methodes?

• Surfroy01
K0ENH schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:19:
ik kreeg al een tijd geen verbinding meer met de auto in deze app, en de afgelopen dagen zitten stoeien om te kijken of ik de auto opnieuw kon koppelen..
uiteindelijk met veel pijn en moeite de auto uit de app verwijderd gekregen, echter in de auto krijg ik met geen mogelijkheid meer de QR code om te koppelen, ook kom ik niet in het scherm om gekoppelde telefoons te verwijderen, iemand tips? moet ik ergens een zekering uittrekken of zijn er andere methodes?
Wil je de mijne hebben :) heb het nog nooit gebruikt en zou ook niet weten waarom. De dag dat ik mijn auto zelf niet meer kan parkeren wordt het tijd om mijn rijbewijs in te leveren.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

resusaapje

h less

Surfroy01 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:26:
[...]

Wil je de mijne hebben :) heb het nog nooit gebruikt en zou ook niet weten waarom. De dag dat ik mijn auto zelf niet meer kan parkeren wordt het tijd om mijn rijbewijs in te leveren.
Ik zou mijn rijbewijs niet willen inleveren op het moment dat twee andere auto's het mij onmogelijk maken de auto in te komen. :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-03 21:50
Surfroy01 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:26:
[...]

smalle parkeerplekjes, dat je toch even je auto al naar voor of achter kunt laten rollen om makkelijk in/uit te stappen.
Daarvoor heb ik hem toch al meermaals gebruikt

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik had exact hetzelfde en hiervoor is de auto bij de dealer geweest begin januari, geen idee wat ze hiervoor gedaan hebben, maar het is hiermee weer opgelost.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Native Spotify is bij sinds gisteren helemaal kapot. Naast het vrijwel standaard opnieuw moeten aanmelden elke rit blijft die laden in het hoofdscherm (na opnieuw aanmelden) een force-reboot van multimedia (aan/uit 15 sec) lost het ook niet op.
Anderen met een recente vergelijkbaar treurige ervaring óf juist een wél werkende native Spotify app afgelopen twee dagen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:43:
Native Spotify is bij sinds gisteren helemaal kapot. Naast het vrijwel standaard opnieuw moeten aanmelden elke rit blijft die laden in het hoofdscherm (na opnieuw aanmelden) een force-reboot van multimedia (aan/uit 15 sec) lost het ook niet op.
Anderen met een recente vergelijkbaar treurige ervaring óf juist een wél werkende native Spotify app afgelopen twee dagen?
Ik probeerde die App afgelopen weekend toevallig even nadat ik 'm al maanden niet meer aangeraakt had. Ik moest uiteraard ook opnieuw inloggen maar dat werd me onmogelijk gemaakt doordat de App vond dat ik mezelf ergens in een land bevond waar ik niet thuis hoorde.... Scherm bleef dus 'grijs' / laden'

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Inter18
True schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:41:
[...]

Ik had exact hetzelfde en hiervoor is de auto bij de dealer geweest begin januari, geen idee wat ze hiervoor gedaan hebben, maar het is hiermee weer opgelost.
Ik zal eens kijken voor je, het is is toch tijd voor koffiepauze

• Inter18
Inter18 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:53:
[...]

Ik zal eens kijken voor je, het is is toch tijd voor koffiepauze
Werkt normaal na een korte opstart periode en begon midden in het nummer waar hij de laatste keer gestopt was. En zonder opnieuw in te loggen

Wil er misschien iemand van wagen ruilen?
Als u nu een goed rijdende Pro S hebt waarvan Spotify app weigert dan ruil ik die graag voor mijn spijkerharde, kei/kogelharde, niersteenvergruizende, vulling uit je giechel rammelde geveerde exemplaar.

Moest het toch even kwijt

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Nee, ook hier bleef hij eerst eindeloos laden en uiteindelijk moest ik me weer opnieuw aanmelden. Klaar mee, snelkoppeling verwijderd en ik gebruik wel weer lekker Spotify via AA.

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:28
Inter18 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:06:
[...]
Wil er misschien iemand van wagen ruilen?
Als u nu een goed rijdende Pro S hebt waarvan Spotify app weigert dan ruil ik die graag voor mijn spijkerharde, kei/kogelharde, niersteenvergruizende, vulling uit je giechel rammelde geveerde exemplaar.

Moest het toch even kwijt
Misschien kun je hem kwijt aan iemand met zo'n gepimpt golfje (zo eentje die zo laag op z'n veren staat dat ie de grond raakt)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:52

-tom-562

Oliesjeik

Hier ook sinds een paar dagen, elke rit opnieuw aanmelden 8)7 En daarna duurt het wel een minuut voordat de app bruikbaar is (ID4 op 5.6)

Vaak bu'j te bang!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

Crusader

Arc Nature

Bij mij ook gebeurd. Als ie geen QR code meer genereert, moet waarschijnlijk de communicatiemodule vervangen worden, dat hebben ze bij mij gedaan en daarna kreeg ik weer QR codes te zien.
Ik zou er even mee naar de dealer gaan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:38
Sinds afgelopen vrijdag de zomerbandjes er weer onder. Merk het meteen aan het verbruik.
Komende vrijdag wordt de kapotte parkeersensor voor vervangen (steenslag). Bumper moet eraf. Is dat ook weer gefixt. Op naar de 100.000 km.

Catch my drift?

• Surfroy01
resusaapje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:30:
[...]

Ik zou mijn rijbewijs niet willen inleveren op het moment dat twee andere auto's het mij onmogelijk maken de auto in te komen. :+
Dat heb ik in 42 jaar dat ik mijn rijbewijs heb echt nog nooit maar dat ook nooit meegemaakt.

• Surfroy01
Vandaag voor de 2e keer in 20,000km de auto gewassen. Het was zeg maar nodig (passagiers klaagde over vuile strepen op broeken bij in en uit stappen).

Meteen met de hogedruk spuit de bladeren voor de radiator weg gespoten, daar had zich toch aardig wat opgehoopt.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:57
Naar aanleiding van je bericht geprobeerd. Ik gebruik de app zelf max 1x per maand. Opstarten duurde even. Daarna opnieuw inloggen. Weer even wachten en toen volgde er muziek.

Eerder vond ik het verschil met de Spotify App en Spotify via Apple CarPlay duidelijk hoorbaar, maar nu met Spotify via Apple CarPlay ‘zonder kwaliteitsverlies’ hoor ik geen verschil meer.

In de Spotify app op m’n iPhone staat overigens tijdens het afspelen via de native Spotify app als kwaliteit ‘Zeer goed’.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-03 15:04
Hier hetzelfde probleem gehad. Ben bij de dealer geweest. Is een bekend probleem. Specificatie van de reparatie gaf aan dat "regelapparaat J666 voor externe wagencommunicatie" vervangen is. Nu werkt het zonder problemen.

• Send
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 00:41
RandomNick schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:38:
[...]

Als ik het me goed herinner werd de productie van MY26 gestart ergens kort na de zomer.
Overigens vindt ik de genoemde bronnen (1x YT and 1x IG) vrij magertjes, zowel voor de inhoudelijke info alsook de timing van MY aanpassing.
Wat ik hieraan kan toevoegen is informatie van de dealer nav vraag over geluidswerende zijruiten. De dealer adviseerde me om te wachten met bestellen ivm wijzigingen per productieweek 18. Exterieur plus met panoramadak zal dan geluidswerende zijruiten krijgen (pakket wordt ca. 50 Euro duurder), GTX krijgt dan standaard geluidswerende zijruiten. Dus er lijken in ieder geval een aantal wijzingen te komen per productieweek 18.

• Flieger
Wachten heeft voor- en nadelen. Altijd een camera op me gericht heb ik liever niet. Geluidswerende zijruiten en knoppen op het stuurwiel heb ik liever wel. ;)

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
Send schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:06:
[...]

Wat ik hieraan kan toevoegen is informatie van de dealer nav vraag over geluidswerende zijruiten. De dealer adviseerde me om te wachten met bestellen ivm wijzigingen per productieweek 18. Exterieur plus met panoramadak zal dan geluidswerende zijruiten krijgen (pakket wordt ca. 50 Euro duurder), GTX krijgt dan standaard geluidswerende zijruiten. Dus er lijken in ieder geval een aantal wijzingen te komen per productieweek 18.
Zag eerder ergens voorbij komen dat wanneer hij nu wordt besteld hij na week 18 wordt geproduceerd. Ik hoop dan maar dat ik geluk heb... LM heeft de bestelling ter controle nu bij de dealer liggen. Die heeft hem nog niet bevestigd.

Edit: Toch nog maar even een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of hij kan regelen dat ik een productieslot heb na week 18....

[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 10-03-2026 21:58 ]

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:28
dizzytal schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:43:
De instellingen van de CC kun je ook swipen; drukken/tappen is +/- 1km, swipen +/-10 vind ik persoonlijk perfect werken. Zeker bijv. op de snelweg als je zeg van 100 > 90 > 70 > 50 moet ivm weg werkzaamheden is 't gewoon: swipe > swipe, swipe > swipe, swipe...
Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Wat ik doe in zo’n geval is de knop ingedrukt houden. Dus 1x hard drukken voor de 10km/u aanpassing en dan ingedrukt houden. Dan gaat hij ook in stapjes van 10km/u naar beneden. Werkt ook perfect :)

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:48
Flieger schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:13:
Wachten heeft voor- en nadelen. [...] knoppen op het stuurwiel heb ik liever wel. ;)
Ben benieuwd of er dan retrofit kits komen. Ik vind swipen wel chill, maar vrouwlief kan er maar niet aan wennen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

BBx92 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:27:
[...]
Ben benieuwd of er dan retrofit kits komen. Ik vind swipen wel chill, maar vrouwlief kan er maar niet aan wennen.
Op een internationaal ID.x forum zijn mensen die de knoppen van hij ID4 uitgewisseld hebben voor fysieke knoppen (het is niet helemaal plug & play)

Vaak bu'j te bang!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Zojuist contact met de dealer gehad. Mijn auto is begin februari besteld en is nog niet ingepland ivm levering eind juni.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-03 20:05

bonyuri

Investigator!

-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:52:
[...]

Op een internationaal ID.x forum zijn mensen die de knoppen van hij ID4 uitgewisseld hebben voor fysieke knoppen (het is niet helemaal plug & play)
YouTube: VW ID.4's Big Problem SOLVED - Real Steering Wheel Buttons!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-03 11:12
AlexZuH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:47:
Een verdwaalde Skoda rijder dient zich hier aan. Heb al wat door het topic heen lopen zoeken, maar nog geen antwoord kunnen vinden...

In het kort;

2021 Skoda Enyaq IV80 (met dus de 204pk en 77kWh accu) en ondertussen een 110.000 km met deze EV achter de kiezen. Maak mij niet meer zo snel druk om laadstress, heb 2 kinderen (5 en 9) dus minder vaak maar langer stoppen is geen issue. De enorme sloot ruimte van de Enyaq is fijn, maar bij gebrek aan kinderwagens, buggy's en andersoortige kindgerelateerde lading minder nodig. Laadsnelheid van de Skoda nooit boven de 130KW gezien, en ondertussen aan gewend. De 400 zomer en 325km winter range is mijn "normaal" nu.

Nu op het punt om in september een vervangende EV te gaan leasen, en nu met de Limited modellen de afweging om voor een ID7 tourer te gaan.

Uiteraard mn huiswerk aan het doen, en afgelopen weekend proefgereden in een Pro in Amersfoort.
Vragen die ik nu heb n.a.v. mn huiswerk en de proefrit;

- het instorten van de laadsnelheid als de accu 51 graden haalt / dichtdoen van de deur, is dat ondertussen opgelost in de recent geleverde auto's? (video's Bjorn Nyland)
- Wat zijn nu de dingen waar je "aan heb moeten wennen" bij de ID7 Tourer? (ik weet van de sensor in de zitting, en het automatisch op de handrem kletteren, de noodstop bij vlot achteruit inparkeren. MEB an sich geen grote verrassingen meer, net als de infra van VW voor de app die ronduit bedroevend is).

Voor de volledigheid, de door mij gewenste configuratie:
- Pro Limited Edition
- Kings Red / Zwart dak
- Trondheim 20 inch
- Black Edition Pakket
- Interieur Style Pakket plus
- Soul Black Interieur
- Exterieur Pakket Plus (incl panodak).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En uiteraard een plaatje van de huidige blauwe tank...

[Afbeelding]
Hatsikidee, bestelbevestiging met deze config 1 op 1. Levering niet voor week 40 (eerste week september) ivm uitlopende lease van de Skoda :)

Tussendoor met mn oudste dochter (9) nog bij Volkswagen Utrecht geweest, om daar "King's Red" in het echt te bekijken, gelukkig stonden er 4 niet ID7's tussen de occassions in King's Red. Geen showroom/dealer die het aandurft een demo in rood neer te zetten :P. Overigens goedgekeurd door dochter "dat dak is vet koel, en die luchtroosters op het scherm ook" 8)

Nu aftellen en de Enyaq een proper sendoff geven, laatste vakantie deze zomer, volgende week laatste bandenwissel en dan zit in september de 5 jaren er weer op :) Nu aftellen, en in wat handige accesoires gaan verdiepen (anti fingerprint folie, magnetische telefoonhouders etc)

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-03 10:00
Okay ik kan het niet vinden. Hoe kan ik de telefoon (verbonden via CarPlay) opnemen met het stuur? En ophangen? De rechtse knopjes doen niks. Moet dat echt via t scherm?

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:11
Flieger schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:44:
[...]

Grote kans dat er een camera in het interieur komt voor ADDW.
Net leveringsbevestiging voor week 26 (half juni). Ik ga er dus vanuit dat productie na week 18 is.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:06
deter83 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:04:
Okay ik kan het niet vinden. Hoe kan ik de telefoon (verbonden via CarPlay) opnemen met het stuur? En ophangen? De rechtse knopjes doen niks. Moet dat echt via t scherm?
Ja dat moet via het scherm

• Badeen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:05
Neehoor, ik zeg gewoon 'beantwoorden' en de telefoon wordt opgenomen. Ophangen heb ik overigens nog geen sneltoets voor gevonden...

[ Voor 12% gewijzigd door Badeen op 11-03-2026 11:21 ]

• Avaan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14-03 10:36
Heeft iemand toevallig al zwarte volkswagen logo's gevonden voor de id.7?
Ik heb zelf de limousine en geen pro

• DaMenaz
Avaan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:50:
Heeft iemand toevallig al zwarte volkswagen logo's gevonden voor de id.7?
Ik heb zelf de limousine en geen pro
Als ik "ID7 logo black" intik in Google krijg ik verschillende hits, zowel voor de voor als achterkant. Of is dat niet wat je zoekt?

https://www.upgrademycar....U4GB6HYcPbq17MNVePIHgcroK

https://www.upgrademycar....kjWzMAZbuONwKpCdtaO_-gs31

Koopje. Slechts €232.70 voor een setje. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door DaMenaz op 11-03-2026 12:55 ]

Catch my drift?

• Blommie01
Krijg net bevestiging van de dealer dat ik MY27 geleverd krijg.

2e heft van juni wordt hij verwacht.

• DaMenaz
Blommie01 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:34:
Krijg net bevestiging van de dealer dat ik MY27 geleverd krijg.
Model Y 27? :+

Mooi nieuws, Benieuwd naar de aanpassingen in de praktijk.

[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 11-03-2026 14:38 ]

Catch my drift?

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-03 10:00
Bah dat is ruk :(

• Blommie01
DaMenaz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:37:
[...]

Model Y 27? :+

Mooi nieuws, Benieuwd naar de aanpassingen in de praktijk.
Ik hoop het niet...

Mijn MY23 heeft de geest gegeven en ik hoef geen nieuwe ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vo6X6XZAwS4nQUVpbO82uzDMRXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tMGgBt6Xb9Pgh8VRpbgnr7V.jpg?f=fotoalbum_large

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-03 14:30
AlexZuH schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:57:
[...]

Geen showroom/dealer die het aandurft een demo in rood neer te zetten :P. Overigens goedgekeurd door dochter "dat dak is vet koel, en die luchtroosters op het scherm ook" 8)
De Doetinchemse dealer heeft al sinds wij 'm opgehaald hebben een vrijwel identieke ID.7 tourer in Kings Red in de showroom staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9E4wna3OGdX9KJWUg0WPtBe7v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hf4mUZTm2evJVru8MeAhfWWA.jpg?f=fotoalbum_large

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:40
S80Executive schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:39:
[...]

De Doetinchemse dealer heeft al sinds wij 'm opgehaald hebben een vrijwel identieke ID.7 tourer in Kings Red in de showroom staan.

[Afbeelding]
Die wordt dan toch inmiddels aardig duur voor de dealer lijkt me. (5 november 2025) Zeker met MY27 in aantocht.

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-03 11:12
S80Executive schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding]
Poah, Muk hebm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-03 09:28
Volgens id7_tourer op insta.

In duitse configurator zijn de my27 updates al opgenomen.
o.a. 220 volt stekkerdoos
voorbeiding voor smartphone key
Binnen en buitenspiegels automatisch dimmend
buitenspiegels automatish inklapbaar

laadsnelheid verhoogt voor 77kw naar 180

bestellen vanaf vandaag 12-03 is MY27 model

[ Voor 19% gewijzigd door renedg73 op 12-03-2026 11:17 ]

• DaMenaz
renedg73 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:12:

voorbeiding voor smartphone key
Binnen en buitenspiegels automatisch dimmend
buitenspiegels automatish inklapbaar

laadsnelheid verhoogt voor 77kw naar 180

Lees ook dingen die ik al heb. Laadsnelheid is ook grappig, want die doet in de praktijk al 185 kW nu.

Catch my drift?

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39

Hoop dat de 230V optie als add-on voor de oudere ID7 modellen gaat komen aangezien het best wel handig is om te hebben tijdens o.a. vakanties.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• Wavesailor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:22

Ik heb mijn 7 besteld een week of vier geleden, maar pas leveren 1/8 aan de dealer ivm aflopen huidig private lease contract. En vier weken later pas afleveren. Ik neem dan aan dat ‘ie na week 18 geproduceerd gaat worden maar dat is slechts een aanname. Nu is m’n contactpersoon bij de dealer twee weken op vakantie, is er hier iemand die weet hoe zo’n bestel- en leverproces precies werkt?

• RandomNick
Wimhaw schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:49:
[...]

Hoop dat de 230V optie als add-on voor de oudere ID7 modellen gaat komen aangezien het best wel handig is om te hebben tijdens o.a. vakanties.
Ik had dit 5 jaar in de Enyaq en precies 1 keer gebruikt.
Toen kwam ik erachter dat deze max 150W kan leveren, en dat is toch wel erg beperkt.
De auto stofzuigen met stroom uit de auto gaat bijvoorbeeld niet.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-03 15:25
RandomNick schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:32:
[...]

Ik had dit 5 jaar in de Enyaq en precies 1 keer gebruikt.
Toen kwam ik erachter dat deze max 150W kan leveren, en dat is toch wel erg beperkt.
De auto stofzuigen met stroom uit de auto gaat bijvoorbeeld niet.
De Ioniq 5 van mijn vader kan 3,5kW leveren op het 230V contact, en mijn vader gebruikt die auto praktisch als thuisbatterij (zonder V2G dan, opladen bij zon), dus bijna dagelijks. Er ligt daar een kabel van de parkeerplaats naar de tv om die te voeden. Mijn moeder moet er soms zelfs mee koken op een kleine inductie plaat om gas uit te sparen. Ik weet niet of ze er ook soms de wasmachine aan hangen :+ .

Dat is extreem dus ik zeg nu niet dat dit voor anderen een realistische use case is :) . Maar bij de ID.7 kan het wel meer dan 150W zijn en nuttiger zijn. Persoonlijk zou ik het ook maximum 2 keer per jaar op vakantie gebruiken.

• itsm3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:45
Wavesailor schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:53:
[...]

Ik heb mijn 7 besteld een week of vier geleden, maar pas leveren 1/8 aan de dealer ivm aflopen huidig private lease contract. En vier weken later pas afleveren. Ik neem dan aan dat ‘ie na week 18 geproduceerd gaat worden maar dat is slechts een aanname. Nu is m’n contactpersoon bij de dealer twee weken op vakantie, is er hier iemand die weet hoe zo’n bestel- en leverproces precies werkt?
Ik heb een vergelijkbare situatie. Vorig weekend de ID7 bevestigd en leveren eind oktober. Heb de verkoper van de week gevraagd wanneer de auto dan in productie gaat. Hij gaf aan eind september. De tijd van productie tot aan leveren lijkt mij wat kort, maar ik ben geen autoverkoper :-). Ben benieuwd.

• Surfroy01
Ik kan mij wel voorstellen dat ze in de fabriek het JIT (just in time) principe hanteren. Dat voorkomt dat ze onnodige voorraden hebben staan welke (nog) geen geld opleveren.

• Flieger
Bij bestellen met een gewenste leverdatum na de zomer, zal de productie ook na de zomer zijn inderdaad. Onnodig een auto op voorraad hebben, wil niemand.

• RandomNick
MacPoedel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:00:
[...]

De Ioniq 5 van mijn vader kan 3,5kW leveren op het 230V contact, en mijn vader gebruikt die auto praktisch als thuisbatterij (zonder V2G dan, opladen bij zon), dus bijna dagelijks. Er ligt daar een kabel van de parkeerplaats naar de tv om die te voeden. Mijn moeder moet er soms zelfs mee koken op een kleine inductie plaat om gas uit te sparen. Ik weet niet of ze er ook soms de wasmachine aan hangen :+ .

Dat is extreem dus ik zeg nu niet dat dit voor anderen een realistische use case is :) . Maar bij de ID.7 kan het wel meer dan 150W zijn en nuttiger zijn. Persoonlijk zou ik het ook maximum 2 keer per jaar op vakantie gebruiken.
Ik heb de informatie uit de duitse configurator even bekeken en het lijkt dat dit een andere oplossing waar dan degene waar ik aan refereerde. De Enyaq had gewoon een ingebouwd stopcontact, en dit is volgens mij een adapter die je op de laadplug zet, en daar kan je idd 3,6kW uit trekken.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13
RandomNick schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:01:
[...]

Ik heb de informatie uit de duitse configurator even bekeken en het lijkt dat dit een andere oplossing waar dan degene waar ik aan refereerde. De Enyaq had gewoon een ingebouwd stopcontact, en dit is volgens mij een adapter die je op de laadplug zet, en daar kan je idd 3,6kW uit trekken.
Dat zou dan ook op oudere modellen moeten werken, ze hebben immers voorbereiding voor DC-V2G.
Ook zijn er van die kastjes die dit al kunnen, was Björn een jaar geleden oid ook mee bezig. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Flieger
Dit betreft V2L. Dat hebben de huidige pre-MY27 ID.7's nog niet.

• Send
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 00:41
Delen uit VW Press release 12-3-2026:

Digital product updates for ID.4, ID.5 and ID.7
− ID.4, ID.5 and ID.7 can now be ordered with the latest software generation
− New features such as digital key and extended app store
− Enhanced operating concept with buttons on the steering wheel

Wolfsburg – The successor to the ID.3 is in the starting blocks with a new name and will celebrate its world premiere as the ID.3 Neo1 in mid-April. Thanks to the latest software generation, the electric compact model comes with a host of new functions. These include, for example, the enhanced Travel Assist with traffic light detection and One Pedal Driving, where the vehicle recuperates until it comes to a standstill.
The ID.4, ID.5 and ID.7 are already available to order as the first models equipped with this software, the above-mentioned functions and the new Innovision infotainment system. In addition, all new ID. models now have the option of supplying power to external devices – from electric grills to e-bikes – with an output of up to 3.6 kW directly from the high-voltage battery using the Vehicle-to-Load function.

Additional services. The new ID. models also feature the new Innovision infotainment system. A new app store has also been integrated into the In-Car Shop of the new infotainment system, which allows functions and services to be activated or extended digitally, flexibly and on a vehicle-specific basis. As with a smartphone, popular apps from areas such as audio, video streaming, parking, charging and gaming are available for download here.

New option – digital vehicle key. A digital key is now also available as an option for all models. This enables convenient access to the vehicle using a mobile device (smartphone, smartwatch). The digital vehicle key supplements the classic vehicle key. Communication takes place wirelessly in a similar way to payment processes with a smartphone; a special app is not required. There is also a change in the operating
concept. All future ID. models have buttons on the steering wheel that improve intuitive operation of the various functions.

More flexibility thanks to Vehicle-to-Load. With the new software generation, the Vehicle-to-Load function is also being introduced in the ID. models and thus the ability to power electrical devices directly from the vehicle battery. External devices such as an electric grill, coffee maker or even an e-bike can be powered or charged directly from the high-voltage battery with up to 3.6 kW. This is possible using a 230 V socket
in the interior and – with a separate adapter – also via the mode 3 connection of the charging socket.

• Flieger
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aeny0nxIS7tduLUCjdTYSJ2LLIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIrzh5ObnTqZWACW7u2LmKg5.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn inmiddels hopelijk voldoende bewijzen en bronnen voor de sceptici over MY27.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zal misschien de enige zijn, maar ik vind dat stuurwiel echt een achteruitgang. Back to the 00’s.

Verder had ik zelf wel graag de telefoonsleutel gehad. Maar ik ben inmiddels lang genoeg VAG-rijder om te weten, dat ik daar een nieuwe auto voor moet kopen :P

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13-03 11:51
Weet iemand wat er hier aan de hand is?
Bij het instappen in de wagen en het opstarten van het systeem krijg ik deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3VmGxBMVsn8x9nxj2L9turdQUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXydquoWJ6xCszwf7rNRKov7.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dat dan wegklik, geraak ik niet meer in het hoofdmenu en in de shortcut balk linksboven staan enkel deze zaken nog. Aan de meerderheid van de Tiles/functionlaiteiten kan ik dus niet meer aan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kizn9LcwcwWrVG48hykFCkU_hl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P14eG8kXOPn3jfkVGBvSqKOY.jpg?f=fotoalbum_large

De wagen rijdt wel, maar ik ben bijna niets meer instellen, aan- of uitzetten.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

disco-stu schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:47:
Weet iemand wat er hier aan de hand is?
Bij het instappen in de wagen en het opstarten van het systeem krijg ik deze melding.

[Afbeelding]

Als ik dat dan wegklik, geraak ik niet meer in het hoofdmenu en in de shortcut balk linksboven staan enkel deze zaken nog. Aan de meerderheid van de Tiles/functionlaiteiten kan ik dus niet meer aan..

[Afbeelding]

De wagen rijdt wel, maar ik ben bijna niets meer instellen, aan- of uitzetten.
Ik heb er geen verklaring voor maar ik zou het systeem even herstarten zodat je het weer kunt bedienen. Tien seconden je vinger op de powerknop zou genoeg moeten zijn. Daarna een keertje navraag doen bij de dealer.

• DaMenaz
Flieger schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:31:
[Afbeelding]

Er zijn inmiddels hopelijk voldoende bewijzen en bronnen voor de sceptici over MY27.
Net niet te zien op de foto of het knoppencluster in de deur ook is aangepast. Als ik naar de vernieuwe Cupra Born kijk, dan vermoed ik daar ook extra knoppen voor de achterruiten.

Nog even en de heren journalisten (m/v/x) hebben niks meer te zeuren. 🤭

Catch my drift?

• Retrail
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-03 15:44
DaMenaz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:
[...]

Net niet te zien op de foto of het knoppencluster in de deur ook is aangepast. Als ik naar de vernieuwe Cupra Born kijk, dan vermoed ik daar ook extra knoppen voor de achterruiten.

Daar lijken we nog een extra jaartje op te moeten wachten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE9twCMIUFQuB9BGVtGbnMmNB8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cWE2rEMM6ESav6HDxFXgRIfS.png?f=fotoalbum_large

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13-03 11:51
Crusader schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Ik heb er geen verklaring voor maar ik zou het systeem even herstarten zodat je het weer kunt bedienen. Tien seconden je vinger op de powerknop zou genoeg moeten zijn. Daarna een keertje navraag doen bij de dealer.
Ok, dit heeft geholpen. Lijkt terug volledig in orde nu.

Ik hoop dat dit een éénmalig iets is, en hou het in het oog. Als dit probleem terugkomt naar de dealer.

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:11
Nou teleurstellend bericht van de dealer. Mijn auto is vorige week besteld en terugkoppeling van de fabriek is dat de auto nog volgens MY26 spec wordt gebouwd. (auto wordt wel na week 18 gebouwd).
Het geldt dus echt pas voor bestellingen vanaf gisteren 12-03-2026 wil je MY27 krijgen.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-03 13:50
Ik ga mijn ID7 tourer in grijs LE pro vandaag ophalen, geen MY27 dus :-) maargoed, na 3,5 maand wachten heb ik er zin in!

Do more

• DaMenaz
Retrail schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Daar lijken we nog een extra jaartje op te moeten wachten :)

[Afbeelding]
Snel gevonden!

Kunnen de foto's zijn, maar lijkt er ook op dat VW het pianolak overboord gooit. *O*

Catch my drift?

• JanHenk
  • Niet online
DaMenaz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:
[...]

Inderdaad, dit dus. Je moet Volkswagen wel nageven dat ze iets doen met feedback van journalisten en gebruikers.

Zo zat op de eerste versies van MEB geen enkele mogelijkheid tot batterij-preconditionering. Vervolgens zijn ze aan de slag gegaan en hebben ze meteen het beste systeem geïmplementeerd: zowel automatisch als handmatig, de tijd erbij die nodig is, het potentiële vermogen in beeld als je nu inplugt en ook bij gebruikmaking van voorverwarming. Er zijn nog genoeg nieuwe auto's die dit niet zo mooi hebben.

Super trage software? Opgelost.

Waar zijn de shortcuts voor de hulpsystemen? Hier, bovenin beeld.

Gezeik over haptische feedback touch-knoppen? Plaatsen we weer gewone knoppen.

Jeetje, nog steeds geen 'echte' one pedal drive? En waar is de V2L-adapter? Hold my beer :9B

Ik was zo'n Enyaq-rijder van het eerste uur en heb bij iedere iteratie van soft- of hardware het MEB-platform flink beter zien worden, precies op de punten waar ze slecht scoorden.

• JanHenk
  • Niet online
Overigens heb ik een probleem mijn bestuurdersstoel.

Het begon bij de massagefunctie die het ineens niet meer deed. Daarna merkte ik dat de stoel wat kon 'schuiven' (moeilijk omschrijven). Daar is ie voor heen geweest, maar meer dan een diagnose stellen konden ze niet. Het schuiven was eerst opgelost maar is nu weer teruggekomen. En wat ie nu ook doet: kraken. Bij iedere bocht. En ik ben extreem gevoelig voor kraakjes...

Nu hebben ze hem een week (!) ingepland om de stoel na te kijken. Ik zou zeggen, nieuwe stoel erin en door. Maar dat zal wel een te makkelijke oplossing zijn... 8)7 En omdat er blijkbaar één of andere speciale 'diagnosemonteur' (of zoiets) naar moet kijken, is dat pas ingepland half mei. De komende twee maanden rij ik dus sowieso met een flink krakende stoel rond. |:(

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:27:
Overigens heb ik een probleem mijn bestuurdersstoel.

Het begon bij de massagefunctie die het ineens niet meer deed. Daarna merkte ik dat de stoel wat kon 'schuiven' (moeilijk omschrijven). Daar is ie voor heen geweest, maar meer dan een diagnose stellen konden ze niet. Het schuiven was eerst opgelost maar is nu weer teruggekomen. En wat ie nu ook doet: kraken. Bij iedere bocht. En ik ben extreem gevoelig voor kraakjes...

Nu hebben ze hem een week (!) ingepland om de stoel na te kijken. Ik zou zeggen, nieuwe stoel erin en door. Maar dat zal wel een te makkelijke oplossing zijn... 8)7 En omdat er blijkbaar één of andere speciale 'diagnosemonteur' (of zoiets) naar moet kijken, is dat pas ingepland half mei. De komende twee maanden rij ik dus sowieso met een flink krakende stoel rond. |:(
Ah kijk, de mijne gaat voor exact dezelfde problemen binnen 2 weken ook een ganse week binnen :+

• JanHenk
  • Niet online
stanny schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Ah kijk, de mijne gaat voor exact dezelfde problemen binnen 2 weken ook een ganse week binnen :+
Oké, kwaal van die dingen dus. Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen.

Jij bent eerder aan de beurt, hou ons (mij) op de hoogte :)

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-03 12:43
JanHenk schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:58:
Ik zal misschien de enige zijn, maar ik vind dat stuurwiel echt een achteruitgang. Back to the 00’s.
Niet de enige. Na een Golf 8 R-line met touchknopjes als voorloper voelden de fysieke knoppen van de uiteindelijke Style enorm achterhaald aan. Dat terwijl ik daarvoor 5 jaar een Polo 6 gereden had en dus de knopjes wel gewend was.

Ik vond de touchknoppen juist wel prettig. Swipen voor het volume snel zachter zetten en de - en + voor de cruise 1 km/u bijstellen voelde logischer dan SET en RES. Enige onhandige was dat de bediening uitschakelde als je de motor uitzette, vooral onhandig als ik bij aankomst nog even in de auto mijn telefoontje afmaakte en niet hoefde dat de halve buurt mee kon luisteren.

• Puppetmaster
Puppetmaster schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Dat zou dan ook op oudere modellen moeten werken, ze hebben immers voorbereiding voor DC-V2G.
Ook zijn er van die kastjes die dit al kunnen, was Björn een jaar geleden oid ook mee bezig. :)
Dit ding dus:

https://evniculus.eu/prod...ft&variant=51720374157651

Je kan hem uittesten op non-teslas ged. 14d. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Blommie01
AvantBlack schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:01:
Nou teleurstellend bericht van de dealer. Mijn auto is vorige week besteld en terugkoppeling van de fabriek is dat de auto nog volgens MY26 spec wordt gebouwd. (auto wordt wel na week 18 gebouwd).
Het geldt dus echt pas voor bestellingen vanaf gisteren 12-03-2026 wil je MY27 krijgen.
Dan heb ik waarschijnlijk ook pech... Dag te vroeg besteld...

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:58

MLLL

Palm Treo 650

JanHenk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:58:
[...]

Inderdaad, dit dus. Je moet Volkswagen wel nageven dat ze iets doen met feedback van journalisten en gebruikers.

Zo zat op de eerste versies van MEB geen enkele mogelijkheid tot batterij-preconditionering. Vervolgens zijn ze aan de slag gegaan en hebben ze meteen het beste systeem geïmplementeerd: zowel automatisch als handmatig, de tijd erbij die nodig is, het potentiële vermogen in beeld als je nu inplugt en ook bij gebruikmaking van voorverwarming. Er zijn nog genoeg nieuwe auto's die dit niet zo mooi hebben.

Super trage software? Opgelost.

Waar zijn de shortcuts voor de hulpsystemen? Hier, bovenin beeld.

Gezeik over haptische feedback touch-knoppen? Plaatsen we weer gewone knoppen.

Jeetje, nog steeds geen 'echte' one pedal drive? En waar is de V2L-adapter? Hold my beer :9B

Ik was zo'n Enyaq-rijder van het eerste uur en heb bij iedere iteratie van soft- of hardware het MEB-platform flink beter zien worden, precies op de punten waar ze slecht scoorden.
Had ook in één keer gekund...... ;)

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:57
A new app store has also been integrated into the In-Car Shop of the new infotainment system, which allows functions and services to be activated or extended digitally, flexibly and on a vehicle-specific basis.
Nou, dat gaat natuurlijk het bekende 'we geven je eerst functionaliteit gratis, maar na 6 maanden mag je ervoor gaan dokken' scenario....
Blij dat de mijne over een paar weekjes al komt!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

R-R-L schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:37:
[...]

Niet de enige. Na een Golf 8 R-line met touchknopjes als voorloper voelden de fysieke knoppen van de uiteindelijke Style enorm achterhaald aan. Dat terwijl ik daarvoor 5 jaar een Polo 6 gereden had en dus de knopjes wel gewend was.

Ik vond de touchknoppen juist wel prettig. Swipen voor het volume snel zachter zetten en de - en + voor de cruise 1 km/u bijstellen voelde logischer dan SET en RES. Enige onhandige was dat de bediening uitschakelde als je de motor uitzette, vooral onhandig als ik bij aankomst nog even in de auto mijn telefoontje afmaakte en niet hoefde dat de halve buurt mee kon luisteren.
Ha, ik had gisteren exact dezelfde ervaring. Na 3 maanden ID4 rijden moest ik een dagje met een poule auto van mijn werkgever op pad, een Ford focus van 3 jaar oud. Afgezien van het feit dat de motorisering aanvoelde alsof die uit de prehistorie kwam (een handgeschakelde mild hybrid benzine 1.0 eco torretje) vond ik de fysieke knop bediening eigenlijk ook echt zwaar ouderwets, alsof ik in een jaren '80 auto stapte

Vaak bu'j te bang!

• Blommie01
-tom-562 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 01:34:
[...]

Ha, ik had gisteren exact dezelfde ervaring. Na 3 maanden ID4 rijden moest ik een dagje met een poule auto van mijn werkgever op pad, een Ford focus van 3 jaar oud. Afgezien van het feit dat de motorisering aanvoelde alsof die uit de prehistorie kwam (een handgeschakelde mild hybrid benzine 1.0 eco torretje) vond ik de fysieke knop bediening eigenlijk ook echt zwaar ouderwets, alsof ik in een jaren '80 auto stapte
Dat terug in de tijd heb ik met de hele auto. Ik heb een Ford Kuga PHEV als vervangend vervoer en wat is dat een slecht concept zeg. Het slechtste van twee werelden. Het is geen benzine- maar ook geen elektrische auto. Het rijdt in beide gevallen niet fijn. Ik heb de LM al gebeld dat ik een BEV of -als dat echt niet kan- een ICE wil. Krijg daar maandag als het goed is bericht over.

Van mijn Model Y is volgens een eerste diagnose de batterij kapot en de reparatie gaat waarschijnlijk weken duren. :-(

Wat zal ik blij zijn als mijn ID.7 er is. Maar het worden een paar lange maanden :|

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:04

The Legend

*Plop*

Mijn ID7 gaat volgende week een paar dagen naar de dealer (in Duitsland net over de grens). Heb de auto privé gekocht en hij loopt deze zomer uit de 2 jaar garantie, dus ik laat hem nog maar ff checken op de 12v accu. In de winter regelmatig klachten, daarbuiten dan weer niet. Verder steekt er wat schuimrubber uit aan de zijkant van de dakspoiler. Voor het overige heb ik volgens mijn geen gekke dingen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-03 09:28
Blommie01 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:04:
[...]

Dan heb ik waarschijnlijk ook pech... Dag te vroeg besteld...
ik zou je dealer of lease maatschappij bellen en vragen aan te passen

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
Vorige week de auto teruggebracht voor wat puntjes: zijspiegel verwarming knopje doet het niet, overigens als ik er nu op druk nog steeds niet dus hij kan weer terug. Daarnaast geen dynamische naafkappen, deur vergrendeling gaf in de winter vaak problemen en de kap op de laadklep was afgebroken in de winter (waarschijnlijk vastgevroren).

Wat de dynamische naafkappen zeggen ze dat omdat ik andere velgen bij mijn limited edition heb gekozen ze er niet bij zitten. Maar volgens mij was het black edition pakket (volgens de prijslijst) standaard. Hij ging voorlopig nog verder met de importeur overleggen over hoe of wat. Ik hoor het nog wel. Enerzijds denk ik: wat boeit het ook, anderzijds denk ik: als het erop had moeten zitten dan wil ik het wel gewoon hebben.

Kreeg als leenauto een ID3 mee, mijn hemel wat een achteruitgang als je uit een ID7 komt. Niet geheel onlogisch natuurlijk, want dit zijn twee totaal verschillende prijsklassen auto's. Toch altijd jammer dat je niet hetzelfde meekrijgt als auto. Slechts 1x dat ik aangegeven heb een leenauto af te wijzen, simpelweg omdat ik niet fatsoenlijk paste in de auto, los van het feit dat er niemand achter mij kon zitten. (Ik ben 2.03m lang)

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 13:31
sn0x0r schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:47:
Vorige week de auto teruggebracht voor wat puntjes: zijspiegel verwarming knopje doet het niet, overigens als ik er nu op druk nog steeds niet dus hij kan weer terug. Daarnaast geen dynamische naafkappen, deur vergrendeling gaf in de winter vaak problemen en de kap op de laadklep was afgebroken in de winter (waarschijnlijk vastgevroren).

Wat de dynamische naafkappen zeggen ze dat omdat ik andere velgen bij mijn limited edition heb gekozen ze er niet bij zitten. Maar volgens mij was het black edition pakket (volgens de prijslijst) standaard. Hij ging voorlopig nog verder met de importeur overleggen over hoe of wat. Ik hoor het nog wel. Enerzijds denk ik: wat boeit het ook, anderzijds denk ik: als het erop had moeten zitten dan wil ik het wel gewoon hebben.

Kreeg als leenauto een ID3 mee, mijn hemel wat een achteruitgang als je uit een ID7 komt. Niet geheel onlogisch natuurlijk, want dit zijn twee totaal verschillende prijsklassen auto's. Toch altijd jammer dat je niet hetzelfde meekrijgt als auto. Slechts 1x dat ik aangegeven heb een leenauto af te wijzen, simpelweg omdat ik niet fatsoenlijk paste in de auto, los van het feit dat er niemand achter mij kon zitten. (Ik ben 2.03m lang)
De spiegels verwarmen doe je met het rond draai knopje, ronddraaien rechtsom totdat je bij het spiegel verwarming lampje bent.

Naafkapjes heb je gewoon gekocht toch dus leveren, mijne stonden bij levering ook in back order.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

sn0x0r schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:47:

De zijspiegelverwarming is geen knopje, je moet het ronde knopje er even heen draaien, zoals je voor het instellen van de linker en rechter spiegel zou doen. Ik trapte in het begin ook in deze mindfuck.

• Blommie01
renedg73 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:28:
[...]

ik zou je dealer of lease maatschappij bellen en vragen aan te passen
Misschien laat ik het ook wel zo..

Ik heb dat nieuwe (oude) stuur gezien en had direct een flashback naar mijn Passat die ik in 2019 had. Ik vind die haptic touch knoppen juist fijn en passen bij een moderne auto.

En ik zou niet weten waar ik die 230V aansluiting voor zou moeten gebruiken.

Wel jammer van de oude hardware en travel assist 3.0...

We gaan het wel zien...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:19

Lancer

What the......

De Cupra facelift draait op Android automotive zie ik in autoweek. Zou dat ook de 6.0 versie zijn voor de ID.7? Als dat zo ik ben ik blij dat ik de mijne al heb (net dik 4 jaar rondgereden met een Volvo op Android; wat een rampzalige instabiele bedoening was dat)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 13:31
Lancer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:40:
De Cupra facelift draait op Android automotive zie ik in autoweek. Zou dat ook de 6.0 versie zijn voor de ID.7? Als dat zo ik ben ik blij dat ik de mijne al heb (net dik 4 jaar rondgereden met een Volvo op Android; wat een rampzalige instabiele bedoening was dat)
Dat is wel.heel.negatief. Mijn xc40 ook maar dat lag meer de hardware en updates van Volvo. In de basis fijn systeem kijk maar naar Renault.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 13:02
Lancer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:40:
VW ID software versie 5 was al een groot deel gebaseerd op Android Automotive, dat zal met versie 6 alleen maar meer zijn. Bij 5 wel met een eigen VW smaak eroverheen, ik vermoed dat dit bij versie 6 ook zo gaat zijn. Of dat de stabiliteit ten goede komt is natuurlijk maar de vraag...

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:01
Grappig hoe ervaringen verschillen, in krijg in mei m’n ID7 en rijd nu Polestar 2 met Android automotive. Het enige waarvan ik verwacht dat het minder wordt is juist de navigatie en systeem.

• DaMenaz
Heeft iemand al enige logica ontdekt in de OTA updates van de ID-software? Ik wacht al maanden op de pop up dat 5.6.3 gereed is voor installatie, maar ik blijf maar hangen op 5.4.0 (die wel OTA is binnengekomen). En dat terwijl ik hier wagens voorbij zien komen die ongeveer even oud zijn en wel OTA naar 5.6.3 zijn gegaan.
Is de update te triggeren?

Catch my drift?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:04

The Legend

*Plop*

DaMenaz schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:28:
Heeft iemand al enige logica ontdekt in de OTA updates van de ID-software? Ik wacht al maanden op de pop up dat 5.6.3 gereed is voor installatie, maar ik blijf maar hangen op 5.4.0 (die wel OTA is binnengekomen). En dat terwijl ik hier wagens voorbij zien komen die ongeveer even oud zijn en wel OTA naar 5.6.3 zijn gegaan.
Is de update te triggeren?
Ik heb er naar gezocht, maar er is volgens mij geen andere manier dan via de garage een update te draaien. Ik heb pas sinds een paar weken 5.4.0.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:01
JanHenk schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:58:

Verder had ik zelf wel graag de telefoonsleutel gehad. Maar ik ben inmiddels lang genoeg VAG-rijder om te weten, dat ik daar een nieuwe auto voor moet kopen :P
Helemaal mee eens! Toegegeven, de touchknoppen op het stuur vragen wat gewenning en oefening, maar als je het onder de knie hebt werkt het zeer fijn, zeker door de mogelijkheid te swipen over de knoppen. Stuur met gewone knoppen voelt dan echt als een stap terug in de tijd.

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:46
Ik heb sinds gister een ID.7 ontvangen (zakelijk lease tweede hands). Vrijwel eerste rit storing ACC, Travelassist en aandrijfsysteem. Verdwijnt na auto opnieuw uit en weer aan doen. Komt dan uiteindelijk weer terug. Via de app kreeg ik een melding dat communiceren met de auto niet mogelijk was ivm lage 12v spanning. Vandaag anderhalf uur met de auto gereden, en hoopte dat hiermee de accu voldoende bijgeladen zou zijn, maar toch weer storing van aandrijfsysteem. Rijden gaat gewoon alleen dan kan ik hem niet meer in N of R zetten, en na parkeren niet meer in D.

Aangezien het een lease auto is wordt het vast allemaal netjes opgelost maar wel balen :)

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

resusaapje

h less

Kapitein187 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:19:
Ik heb sinds gister een ID.7 ontvangen (zakelijk lease tweede hands). Vrijwel eerste rit storing ACC, Travelassist en aandrijfsysteem. Verdwijnt na auto opnieuw uit en weer aan doen. Komt dan uiteindelijk weer terug. Via de app kreeg ik een melding dat communiceren met de auto niet mogelijk was ivm lage 12v spanning. Vandaag anderhalf uur met de auto gereden, en hoopte dat hiermee de accu voldoende bijgeladen zou zijn, maar toch weer storing van aandrijfsysteem. Rijden gaat gewoon alleen dan kan ik hem niet meer in N of R zetten, en na parkeren niet meer in D.

Aangezien het een lease auto is wordt het vast allemaal netjes opgelost maar wel balen :)
News break! De 12v accu van een EV wordt niet door rijden opgeladen, maar door de hoogspanningsaccu. De 12v accu van sommigen staan echter slecht bekend en kan voor vreemde problemen zorgen. Maak een afspraak met de garage en hij wordt vervangen. Hopelijk onder garantie

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Puppetmaster
Deze optie was toch ook beter voor je 12V accu?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ty5ZW7HWHrp3LghCpkPfPWuh5NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzxwZ2oq2QrwIYDwZbKo0cv1.jpg?f=fotoalbum_large

• VincentVisr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:54
Nieuw hier, van de week mijn offerte voor de id7 naar de leasemaatschappij gestuurd. Helemaal happy met deze fantastische wagen.

Ik kan echter weinig terug vinden, zal wel aan mij liggen, over de MY27 updates/upgrades. Is dat de moeite waard om achteraan te bellen of verwaarloosbaar? Volgens de dealer zou de auto al binnen 2.5-3mnd geleverd worden uit de fabriek. Klinkt snel ;)

If you’re in control, you’re not going fast enough.

• Blommie01
VincentVisr schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:59:
Nieuw hier, van de week mijn offerte voor de id7 naar de leasemaatschappij gestuurd. Helemaal happy met deze fantastische wagen.

Ik kan echter weinig terug vinden, zal wel aan mij liggen, over de MY27 updates/upgrades. Is dat de moeite waard om achteraan te bellen of verwaarloosbaar? Volgens de dealer zou de auto al binnen 2.5-3mnd geleverd worden uit de fabriek. Klinkt snel ;)
Als je nog moet bestellen krijg je sowieso MY27.

Wat er allemaal anders is kun je in dit topic teruglezen.
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1