Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle1989
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05 11:29
BakkerM schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Ik voel me een }:O

Maar dank voor de snelle reactie, gevoel is misplaatst en ik heb weer wat geleerd: de bananenboxentest!
Wel ik kan met zekerheid zeggen dat de koffer van de tourer echt wel groot genoeg is. Ik zou niet weten wat je daar niet in kwijt kunt. Nu laat die valse bodem hem wel kleiner lijken omdat hij zo hoog begint. Maar dat kan dus lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 09:08
Wel interessant is dat de kofferbak van de id4 groter is dan die van de id7. De id7 tourer is dan wel weer groter (volgens mij 60 liter of zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:05
juanpabloo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:04:
Wel interessant is dat de kofferbak van de id4 groter is dan die van de id7. De id7 tourer is dan wel weer groter (volgens mij 60 liter of zo).
De kofferbak van de ID4 is best diep/hoog/vierkant/praktisch, passen inderdaad net zoveel bananenboxen in als de ID7 hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 22:15
Goedemorgen allemaal,

Heeft 1 van jullie ervaring opgedaan met home to grid optie op de ID7 (Tourer). Zag dat dit mogelijk is.
Ben benieuwd.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:23

Superflip

*pwiet*

Het is ook zo dat de beenruimte op de achterbank in de ID.7 enorm is. Ik rij nu met de Enyaq Coupe en daar is het al ruim in de ID.7 mag je daar nog ettelijke cm's bij tellen. Dat is ruimte die je niet in de koffer hebt maar die het reiscomfort wel doen toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Superflip schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:09:
Het is ook zo dat de beenruimte op de achterbank in de ID.7 enorm is. Ik rij nu met de Enyaq Coupe en daar is het al ruim in de ID.7 mag je daar nog ettelijke cm's bij tellen. Dat is ruimte die je niet in de koffer hebt maar die het reiscomfort wel doen toenemen.
Precies, het is echt absurd hoeveel ruimte je op de achterbank hebt. Voor kinderen misschien minder relevant, al kan je er tijdens een vakantie ook nog 10 tassen kwijt, maar stel je gaat met een stel vrienden op pad.. dan zit je achterin als een koning.
Sidenote: ik heb de auto nu een week (full options) en vind het heerlijk. Hiervoor een tesla 3, en dat is echt iets anders. De 7 is er echt een hele dikke tand op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BakkerM schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:23:
Afgelopen zaterdag bij ik bij de VW dealer gaan kijken voor een ID.7. Ik rijd nu een Tesla M3 (2019) en met een jong gezin zoek ik een gezinsauto met een goed bereik. Werkgever heeft een elektrisch rijden beleid en een Pro S Tourer zit in het budget.

Ik heb nog geen proefrit gedaan maar tijdens het bewonderen van de auto viel de hoeveel ruimte me wel tegen, zeker de kofferbak. Gevoelsmatig past er meer achterinin mn huidige M3 dan in een ID.7 tourer.

Wat is jullie praktijkervaring? Ik snap dat de laadruimte met opgeklapte banken natuurlijk een stuk groter is dan een M3, maar dan zitten de kinderen nogal klem :-)
Definieer even 'jong gezin' en wat wil je allemaal mee slepen?
Als je 'natuurlijk' een wandelwagen met wieg en nog een buggy voor een tweede o.i.d. mee moet nemen is het natuurlijk als snel 'te klein'

Wij hebben geen Tourer maar ik moet zeggen dat de ruimte in de gewone ID.7 echt niet onder doet voor jouw M3 (als ik vergelijk met een collega) Zeker de ruimte op de achterbank is enorm (ze kunnen hier gewoon de benen strekken en houden ruimte over). De ruimte in de Tourer is dan ook nog weer wat praktischer omdat je eventueel wat meer de hoogte in kan, maar in ons geval is het toch een geval van 'niet boven de hoedenplank uit' :)

Het is dus (imho) een beetje afhankelijk; hoelang moet je met de auto doen, en hoe oud zijn de kids... je kan misschien wel meer hebben aan meer ruimte op de achterbank dan in je koffer.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Jelle1989 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:14:
Ondertussen kwam ik deze instelling tegen in de app. Iemand ervaring mee? Voor en nadelen? [Afbeelding]
aanvinken, je HV zal je 12v van tijd tot tijd bijladen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:42
Hebben jullie ook problemen met Whatsapp berichten?
Mijn telefoon connecteert automatisch via android auto, maar als ik de auto niet op het android auto scherm zet, krijg ik geen melding van de berichten die ik binnen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 19:02
Wimhaw schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:55:
Goedemorgen allemaal,

Heeft 1 van jullie ervaring opgedaan met home to grid optie op de ID7 (Tourer). Zag dat dit mogelijk is.
Ben benieuwd.
V2G vereist een laadpaal die dit mogelijk maakt. Zowel hier als bij het forum van alle anders ID.x-en is er volgens mij niemand die zo'n laadpaal heeft en daarom dus ook geen ervaring. Zo'n laadpaal is namelijk significant duurder dan een 'reguliere' laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 11:52
MJMaverick schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:42:
[...]

V2G vereist een laadpaal die dit mogelijk maakt. Zowel hier als bij het forum van alle anders ID.x-en is er volgens mij niemand die zo'n laadpaal heeft en daarom dus ook geen ervaring. Zo'n laadpaal is namelijk significant duurder dan een 'reguliere' laadpaal.
Er ontbreekt hier ook een wettelijk kader (zowel belgie als nederland zover ik weet).
Dacht gehoord te hebben dat het te maken heeft met terugleveren van stroom tijdens een stroompanne.
Stel je maar voor dat je als technieker aan de stroom in de straat aan het werken bent tijdens een stroompanne en er staat ineens wel spanning op kabel waar je het niet had verwacht.

Al weet ik niet hoe dit anders is met een thuis batterij.

Verder zijn niet alle autofabrikanten blij met de extra load die het brengt op hun batterij waar zij garantie op (moeten) geven.

ik zie V2G nog niet snel van de grond komen al had ik dat graag anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:23

Superflip

*pwiet*

saikoboarder schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:53:
[...]

Er ontbreekt hier ook een wettelijk kader (zowel belgie als nederland zover ik weet).
Dacht gehoord te hebben dat het te maken heeft met terugleveren van stroom tijdens een stroompanne.
Stel je maar voor dat je als technieker aan de stroom in de straat aan het werken bent tijdens een stroompanne en er staat ineens wel spanning op kabel waar je het niet had verwacht.

Al weet ik niet hoe dit anders is met een thuis batterij.

Verder zijn niet alle autofabrikanten blij met de extra load die het brengt op hun batterij waar zij garantie op (moeten) geven.

ik zie V2G nog niet snel van de grond komen al had ik dat graag anders gezien.
In België is het zo dat je zonnepanelen automatisch moeten afkoppelen wanneer de stroom uitvalt. Ik vermoed dat dit voor V2G palen ook zo voorzien is in ISO 15118.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-06 14:59
Hebben jullie de update naar 5.0 voor de software reeds geïnstalleerd, volgens update app is deze nodig voor bepaalde nieuwe futures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Ik had vanmorgen een melding van een Update. Deze heb ik geïnstalleerd maar kon negens zien waar deze voor diende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 23:13
mm1987 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:56:
Ik had vanmorgen een melding van een Update. Deze heb ik geïnstalleerd maar kon negens zien waar deze voor diende.
Toch fijn, gesplitste topics, Dan lopen jullie nooit informatie mis. 8)7

Anyway, Dldeze update was eerder al gemeld in het ID.x topic:
mcmiles in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Betreft een Wecharge update

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 21:18
Herman37 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:54:
Hebben jullie de update naar 5.0 voor de software reeds geïnstalleerd, volgens update app is deze nodig voor bepaalde nieuwe futures?
Het frustreert mij enorm dat ik in de auto wel de app kan verbinden met V4.1 maar als je dan daadwerkelijk wil parkeren, krijg je de melding dat je een onbestaande software versie moet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Leuke review van de ID.7 Tourer. Weet niet of die al eerder gedeeld was:
YouTube: Driving the electric Passat - VW ID7 Tourer REVIEW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelle1989
MrSnowflake schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Het frustreert mij enorm dat ik in de auto wel de app kan verbinden met V4.1 maar als je dan daadwerkelijk wil parkeren, krijg je de melding dat je een onbestaande software versie moet hebben.
Ik heb het net even getest en heb de park assist pro app geïnstalleerd. Na 2 keer proberen kon ik de app verbinden met de auto. Ben dan eens uitgestapt en kon de auto uitparkeren met de app dus lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Mothergoose schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:42:
Leuke review van de ID.7 Tourer. Weet niet of die al eerder gedeeld was:
YouTube: Driving the electric Passat - VW ID7 Tourer REVIEW
Omdat ik stationwagons altijd wel erg fijn vond, vind ik de ID7 Tourer een interessante auto. Zonder op dit moment heel serieus te kijken naar een andere auto (heb pas sinds iets van 2 jaar een EV6). Op video ziet hij er ook wel mooi uit.

Wel jammer dat er zo'n simpele oplossing gemaakt is voor de helling van de achterbankleuning (die mijn vroegere Mini Cooper trouwens ook had). Een in meerdere stapjes verstelbare leuning is iig voor mijn gebruik praktischer en zie je tegenwoordig best vaak. Idem voor de opdeling: waarom niet in 3 delen? Ook veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Jelle1989 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Ik heb het net even getest en heb de park assist pro app geïnstalleerd. Na 2 keer proberen kon ik de app verbinden met de auto. Ben dan eens uitgestapt en kon de auto uitparkeren met de app dus lijkt te werken.
Is het echt? Dan ga ik morgen nog eens proberen. Want dan hebben ze de app eindelijk gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:14
MrSnowflake schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:47:
[...]

Is het echt? Dan ga ik morgen nog eens proberen. Want dan hebben ze de app eindelijk gefixt.
Jelle heeft een gloednieuwe Tourer, dus het is best mogelijk dat hij nieuwere software op de auto heeft dan wij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invictus66
Ik heb het geprobeerd, maar voorlopig niet werkende gekregen. De app lijkt geconnecteerd met de auto, maar zegt dat de auto niet in parkeermodus staat. Hoe ik de auto dan wel in parkeermodus zet ben ik voorlopig nog niet uit.

Ps. Waarom moet Volkswagen dat zonodig in een aparte app steken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:45

resusaapje

h less

Ik lees het al. Komend van Tesla ga ik ontiegelijk genieten in deze wagen :|

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
resusaapje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:30:
Ik lees het al. Komend van Tesla ga ik ontiegelijk genieten in deze wagen :|
Qua comfort zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle1989
Invictus66 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:10:
Ik heb het geprobeerd, maar voorlopig niet werkende gekregen. De app lijkt geconnecteerd met de auto, maar zegt dat de auto niet in parkeermodus staat. Hoe ik de auto dan wel in parkeermodus zet ben ik voorlopig nog niet uit.

Ps. Waarom moet Volkswagen dat zonodig in een aparte app steken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-Tg0_-vNvIvoqVfbFZhAGixXf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytxzUY64SggXvWLeHW2YsnX6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELiIwCI55IVfC6NqbziS6ebneHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rf5CF81B6K7UAhH3zgU0gODN.jpg?f=fotoalbum_large

Deze software wordt de tourer momenteel mee uitgeleverd. Ik heb wel bij uitrijden van de garage dezelfde avond nog 1 kleine update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Ik zit nog op 4.1, benieuwd wanneer er een 5.0 upgrade komt. Komen nieuwe sedans nu ook met 5.0 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Ik zit nog altijd op 4.0 en mijn auto is terug geweest naar de garage maar ze kunnen er niks nieuwer opzetten....

Geloof echter niet heel veel van die fabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:37

MLLL

Palm Treo 650

Jelle1989 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:54:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze software wordt de tourer momenteel mee uitgeleverd. Ik heb wel bij uitrijden van de garage dezelfde avond nog 1 kleine update gehad
Vette vingertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle1989
Ja en de zon juist vanachter wat de weerspiegeling nog erger maakte :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mm1987
Gewoon een disskin folie erop monteren is gewoon top, geen reflectie en vrijwel geen vingers te zien meer !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq6891X6B2HX5vkEP3fltBo332I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmuIt8ogYINQme3KZgquPURU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 08:35
En wat zijn de grote verschillen tussen 4.0 en 5.0? Mijne heeft nu ook nog 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:00:
En wat zijn de grote verschillen tussen 4.0 en 5.0? Mijne heeft nu ook nog 4.0.
Vooral benieuwd wat er allemaal verbeterd is. Zo vind ik de clima rooster aanpassing niet gewledig te vaak denkt hij dat ik een rooster wil dichtzetten iov een klein beetje hoger of lager.

En laatst was mijn clima scherm ineens grijs. Alles werkte maar de kleur was weg. Heel vreemd.

Er zijn nog meer dingen krom aan mijn auto maar die gaat de 5.0 niet oplossen wsl

[ Voor 19% gewijzigd door MrSnowflake op 21-07-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipo12
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-09-2024
Afgelopen donderdag mijn ID7 first edition op mogen halen. Tot nu toe super fijn en leuk allemaal dingen aan het ontdekken. Rijcomfort is echt geweldig, climatecontrol doet het ook super met de hoge temperaturen van nu. Binnenkort op vakantie naar Engeland, ben benieuwd :)

Wat ik hoop dat VW snel gaat toevoegen is een digitalkey zoals b.v. Tesla ook heeft. Ook ben ik benieuwd naar wanneer ik gebruik kan maken van IDA en ChatGPT. Nu zijn de functies nog beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-06 14:59
mm1987 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:41:
Gewoon een disskin folie erop monteren is gewoon top, geen reflectie en vrijwel geen vingers te zien meer !

[Afbeelding]
Waar heb je dit aangekocht en was het makkelijk om aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Herman37 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Waar heb je dit aangekocht en was het makkelijk om aan te brengen?
Gewoon bestellen bij disskin zelf in Duitsland kost wel 46,25 maar is wel simpel te monteren 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Laatst online: 15-06 21:13
Tof, een ID.7 topic. Heb er ook sinds mei een first edition hatchback staan met alle opties erop (behalve panaramo dak). Was een voorraadmodel dus kreeg maar liefst 11k korting (57 betaald ipv 68), dus daar kon ik hem niet voor laten staan.

Heb wel de 20 inch velgen erop. Moet zeggen dat ik die toch wat rumoerig vind. Geluid is vooral erg afhankelijk van de kwaliteit van de snelweg. Op goede snelweg is ie fluisterstil bij 100 km/h (53 db volgens apple watch) op mindere wegen hoor je de banden echt goed (61 db volgens apple watch). Het zal die 20 inch velgen zijn, want bij de proefrit die ik op 19 inchers heb gereden was het goed stil (vanuit de Meern over de A2 naar Vianen en terug). Kan natuurlijk ook zijn dat die snelweg daar goed was.

Ter vergelijking: mijn Golf 7 zit in de range 57-61 db.

Verder is de auto helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Superflip schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:09:
Hear, hear! Bij mij was de ID.7 in de race met de BMW i4, maar in de i4 kunnen enkel peuters plaatsnemen op de achterbank. Bij de ID.7 kunnen ze gewoon gegarandeerd tot hun 18 mee op vakantie :). Begrijp zelf ook niet zo goed waarom de i4 vijf keer zo goed verkoopt als de ID.7...

Was in mijn eerste proefrit enthousiast over de 4, maar in mijn tweede proefrit (nadat ik de 7 had gereden) vond ik de i4 echt een outdated model. En te klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 17:12
Onderweg naar Oostenrijk. 700 km op de teller. Verbruik 19 kWh/100 km (gemiddelde snelheid 111 km/h). 24 graden, gestart met 19 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRqZka83Q5svchHqmKn4BCl9Iwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBwaoSIosJo8G5PUNlQfetr7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 21-07-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Prima cijfers volgens mij! Wat is je range in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:24
filipy23 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:17:
Tof, een ID.7 topic. Heb er ook sinds mei een first edition hatchback staan met alle opties erop (behalve panaramo dak). Was een voorraadmodel dus kreeg maar liefst 11k korting (57 betaald ipv 68), dus daar kon ik hem niet voor laten staan.

Heb wel de 20 inch velgen erop. Moet zeggen dat ik die toch wat rumoerig vind. Geluid is vooral erg afhankelijk van de kwaliteit van de snelweg. Op goede snelweg is ie fluisterstil bij 100 km/h (53 db volgens apple watch) op mindere wegen hoor je de banden echt goed (61 db volgens apple watch). Het zal die 20 inch velgen zijn, want bij de proefrit die ik op 19 inchers heb gereden was het goed stil (vanuit de Meern over de A2 naar Vianen en terug). Kan natuurlijk ook zijn dat die snelweg daar goed was.

Type/merk band bepaalt vooral het geluid, niet de velg. Daarom zie je op autobandensites ook altijd een staatje met decibellen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 17:12
juanpabloo schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:35:
Prima cijfers volgens mij! Wat is je range in dit geval?
77/19 neem ik aan. Geen idee, rijd op de navigatie van VW. Wel op Ionity.

Maar heb moeite om de koffie op te krijgen in de tijd dat hij aan het laden is.
Dus dit is laadstress… dat je koffie langer duurt dan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
filipy23 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:17:

Volgens mij mis je zonder het pano-dak altijd het Exterieur Pakket Plus? Daar zitten dan namelijk de zijruiten vóór geluidsisolerend in en die is niet apart te krijgen zonder een pano-dak. Had je demoauto wel een pano-dak (en dus geluidsisolerend glas)?
(Maar met die korting had ik 'm ook niet laten staan nee, dat is echt flink!)

PS Een ID.7 hatchback bestaat niet. Volkswagen zelf noemt het een limousine of een station als het ze het over de 'algemene' termen hebben en anders een ID.7 of een ID.7 Tourer.

[ Voor 9% gewijzigd door True op 21-07-2024 12:50 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
True schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:35:
[...]
Volgens mij mis je zonder het pano-dak altijd het Exterieur Pakket Plus? Daar zitten dan namelijk de zijruiten vóór geluidsisolerend in en die is niet apart te krijgen zonder een pano-dak. Had je demoauto wel een pano-dak (en dus geluidsisolerend glas)?
Er was een periode dat de pano daken niet leverbaar waren, daar hebben ze een gelimiteerde oplage first editions van gemaakt waar verder wel alles op zat.

Stond ook letterlijk zo op de offerte: First edition, korting missend panoramadak 1400 euro (of iets in die trant).
(bovenop de korting die FE al gaf)

Edit: van mijn offerte.
Merk / type ID.7 Tourer First Edition
0E0E - Kleur: Grenadill black € 0,00
C9Z - Velgen: Velgen 'montreal', 20 inch lichtmetaal € 0,00
ZO - Bekleding: 2b determined - Donkergrijs met zwart € 0,00
GPA - Korting i.v.m. ontbreken panoramadak € -1.300,00
Subtotaal configuratie € 62.420,00

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 21-07-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
filipy23 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:20:
[...]

Hear, hear! Bij mij was de ID.7 in de race met de BMW i4, maar in de i4 kunnen enkel peuters plaatsnemen op de achterbank. Bij de ID.7 kunnen ze gewoon gegarandeerd tot hun 18 mee op vakantie :). Begrijp zelf ook niet zo goed waarom de i4 vijf keer zo goed verkoopt als de ID.7...

Was in mijn eerste proefrit enthousiast over de 4, maar in mijn tweede proefrit (nadat ik de 7 had gereden) vond ik de i4 echt een outdated model. En te klein.
M.i. is de i4 ook objectief een prut-auto ( :> ). 60k kaal en dan heb je echt nog helemaal niets: geen ruimte, geen range, geen pakketten, geen kleur, geen ACC. Als BMW nu de 3-serie in EV maakt zonder middentunnel is het wellicht concurrentie. Maar in vergelijking met de ID.7 kies je een BMW (voor een EV) op dit moment eigenlijk alleen als je (onnodig) meer geld wilt uitgeven als je aan het kijken bent in het segment auto van een ID.7. Of als je gewoon merkfanaat bent, maar dan kun je sowieso discussiëren tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Er was een periode dat de pano daken niet leverbaar waren, daar hebben ze een gelimiteerde oplage first editions van gemaakt waar verder wel alles op zat.

Stond ook letterlijk zo op de offerte: First edition, korting missend panoramadak 1400 euro (of iets in die trant).
Maar die had dus wel het exterieur pakket en dus de geluidsisolerende ramen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
True schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:44:
[...]
Si.
Letterlijk een FE met alle pakketten, enkel excl het pano dak.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 21-07-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Nu we het toch over de ramen hebben: welke veiligheidshamers zijn geschikt voor een geluidsisolerende ramen van de ID.7?
Is dat eigenlijk gelamineerd glas? Want de Lifehammer Evolution (drukken i.p.v. slaan) schijnt daar niet geschikt voor te zijn. Aan de andere kant, kom je daar met een normale wel mee doorheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
mitsumark schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:38:
[...]
Ja deze heb ik. Op de verkoopkaart stond ook expliciet exterieurpakket genoemd maar dan met een prijs van 1300 euro ipv de normale 2400 (incl pano dak) ofzo. Als ie opstart zegt ie ook netjes 1st edition.

Stond er waarschijnlijk al even vandaar de korting :). Had misschien ook liever blauwe gehad dan een witte, maar soit, mij hoor je niet klagen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
True schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:44:
[...]

Heb het even opgezocht: In mijn order staat: PA6 - afwijkend exterieur pakket pl. a 1390 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door filipy23 op 21-07-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
DaMenaz schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Type/merk band bepaalt vooral het geluid, niet de velg. Daarom zie je op autobandensites ook altijd een staatje met decibellen.
Ok. Ik heb Pirelli Cinturato P7. Volgens de testen zijn die ook redelijk stil, dus ik zal me wel aanstellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
filipy23 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:50:
[...]

Ja deze heb ik. Op de verkoopkaart stond ook expliciet exterieurpakket genoemd maar dan met een prijs van 1300 euro ipv de normale 2400 (incl pano dak) ofzo. Als ie opstart zegt ie ook netjes 1st edition.

Stond er waarschijnlijk al even vandaar de korting :). Had misschien ook liever blauwe gehad dan een witte, maar soit, mij hoor je niet klagen :).
Ik krijg ook regelmatig de melding 1st edition, maar niet altijd (wat ik wel vreemd vind).

Daarnaast had ik hetzelfde ‘geluk’ als jij had en ook flinke korting gekregen. Mijn ID.7 is van 61k naar 53k afgeprijsd. Bijkomend voordeel is dat ook de fiscale waarde 53k is, wat natuurlijk scheelt in mijn bijtelling ;). Omdat het een voorraadauto was kon ik snel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Ik heb ook een PA06 pakket wat staat voor een Afwijkend Exterieur Pakket Plus.

Ik heb de verkoper er op moeten wijzen dat mijn auto wel de geïsoleerde ramen voor heeft en het adaptieve demper pakket. Enkel het panorama dak ontbreekt, de verkoper kwam er toen zelf niet wijs uit omdat het exterieur pakket plus PA06 is en op mijn auto zit dus PA06. Uiteindelijk heb ik hem laten zien dat PA06 staat voor Afwijkend Exterieur Pakket Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
filipy23 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Ok. Ik heb Pirelli Cinturato P7. Volgens de testen zijn die ook redelijk stil, dus ik zal me wel aanstellen :).
Dat zou ik nooit beweren. ✌️

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
DaMenaz schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:51:
[...]

Dat zou ik nooit beweren. ✌️
Nee, ik was gewoon oprecht verbaasd dat die banden qua geluid zo goed uit de test kwamen. Op nieuw asfalt (A12 tussen Nieuwebrug en Utrecht bijv) zijn ze ook echt fluisterstil. Maar op zat andere stukken vind ik het bandengeluid behoorlijk aanwezig. Heb het idee dat het meer aanwezig is bij mijn Golf 7 op hetzelfde stuk. Golf 7 klokt hetzelde of 1 db hoger. Maar het bandengeluid valt daar minder op omdat je sowieso de motor er nog bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Tukker87 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:21:
Onderweg naar Oostenrijk. 700 km op de teller. Verbruik 19 kWh/100 km (gemiddelde snelheid 111 km/h). 24 graden, gestart met 19 graden.

[Afbeelding]
Vandaag terug gekomen uit zuid-frankrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7Fh2oHXm8HXnu7G7IhhGvJo104=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/du1bNQ1iQSUhJ88Ha6txLRPe.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is nog aan het laden, dan kan ik het werkelijk verbruik berekenen.
Met 80% lading kon ik 350km rijden. Zeer mooi volgens mij. We hebben begin deze maand op 1 dag België - Spanje gedaan, geen enkel probleem.

Edit: de auto is nu geladen. Met laadverliezen kom ik tot een verbruik van 19,85kWh/100km voor de hele reis van 1464km.
Voor de afstand van het screenshot is het: 19,07kWh/100km
Heel wat meer als het scherm aangeeft. Maar voor een volgeladen auto met 2 volwassenen, 2 kinderen en het koffer goed vol, helemaal niet slecht.

En eigenlijk, als je telt aan 10% laadverlies, dan zou 19,07kWh/100km op 17,1kWh/100km uitkomen dus best dicht bij wat de auto aangeeft.

[ Voor 40% gewijzigd door MrSnowflake op 22-07-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:14
True schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:43:
[...]

M.i. is de i4 ook objectief een prut-auto ( :> ). 60k kaal en dan heb je echt nog helemaal niets: geen ruimte, geen range, geen pakketten, geen kleur, geen ACC. Als BMW nu de 3-serie in EV maakt zonder middentunnel is het wellicht concurrentie. Maar in vergelijking met de ID.7 kies je een BMW (voor een EV) op dit moment eigenlijk alleen als je (onnodig) meer geld wilt uitgeven als je aan het kijken bent in het segment auto van een ID.7. Of als je gewoon merkfanaat bent, maar dan kun je sowieso discussiëren tot je een ons weegt.
Je krijgt er wel een snellere en sportiever rijdende auto voor terug. Niet iedereen heeft de zee van ruimte van een ID7 nodig. Ook de typische BMW bediening middels iDrive zie ik als een voordeel t.o.v. allerhande touch zaken van de ID7, zelfs wanneer je de luchtroosters even snel aan wilt passen. En als ik de geluidsmetingen van ADAC bekijk, is de i4 ook nog een stukje stiller dan de ID7. Als typische yup (afhankelijk van wat je nog als "y" mag zien :P ) kan ik met beide modellen goed leven. Al spreekt mij het comfort van de ID7 ook enorm aan. En anders dan bij de 3-serie vs Passat kan je de VW ook niet afschrijven vanwege het aandrijven van de verkeerde wielen.

Wat verkoopaantallen betreft denk ik dat je het vooral moet zoeken bij het feit dat de ID7 nog erg vers op de markt is, de levertijd nu niet bepaald die van Tesla is en velen in dit segment gewoon wachten op de tourer / station, die nu dus eindelijk op de weg is, getuige dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
mm1987 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:41:

[Afbeelding]
Nooit geweten dat zulke zaken op de markt zijn, laat staan dat fabrikanten niet zelf zo een laag aanbrengen op hun duizenden Euro's kostende schermen.

@True Misschien het overwegen waard om dit in de TS op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
True schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:35:
[...]

PS Een ID.7 hatchback bestaat niet. Volkswagen zelf noemt het een limousine of een station als het ze het over de 'algemene' termen hebben en anders een ID.7 of een ID.7 Tourer.
Hier wilde ik overigens ook nog even op terugkomen. Ik ben namelijk benieuwd wat waarheid is.

In de Nederlanse prijslijst is het namelijk als volgt gesteld: "- Zijruiten vóór geluidsisolerend, zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend"

In de Duitse configurator, prijslijsten doen ze daar niet meer aan, staat het volgende: "Verbundsicherheitsglas geräuschdämmend für Seitenscheiben; Heckscheibe und Seitenscheiben hinten abgedunkelt"

Tevens is het in Duitsland mogelijk het Exterieur Plus Pakket zonder panoramadak te bestellen.
Daar krijg je kennelijk ook geluidsdempende achterruiten. Iets wat ik zou toejuichen, zeker als je wat langer bent of gewoon geen zitpositie als een oma hebt, is er anders de kans aanwezig dat je alsnog flink extra geluid meekrijg via de zijruiten áchter.

Opvallend dat er zo'n verschil is qua uitrusting en hoe de pakketten in elkaar steken. Je zou verwachten dat het allemaal van dezelfde band komt en dat VW er ook juist bij gebaat is de duurdere opties te slijten zónder het panoramadak, voor degenen die wel het fijne DCC willen en de betere geluidsdemping, maar niet de langere levertijd op de koop toe willen nemen.

De demo auto zou dus wellicht ook nog uit Duitsland kunnen stammen, of uit een batch waar de opties wel gelijk waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
Cid Highwind schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:38:
[...]
Opvallend dat er zo'n verschil is qua uitrusting en hoe de pakketten in elkaar steken. Je zou verwachten dat het allemaal van dezelfde band komt en dat VW er ook juist bij gebaat is de duurdere opties te slijten zónder het panoramadak, voor degenen die wel het fijne DCC willen en de betere geluidsdemping, maar niet de langere levertijd op de koop toe willen nemen.
Dat lijkt misschien vreemd, maar het is erg gebruikelijk. Andere merken doen net hetzelfde. Simpelweg tussen Nederland en België is er zelf vaak verschil tussen de beschikbare modellen en pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik heb de i4 (en iX1) ook kort overwogen, maar met twee uit de kluiten gewassen pubers zijn die EV’s gewoon geen optie. Power of choice zorgt alleen maar voor beperkingen in ruimte.

Nu op vakantie met de EV6. Dat is al proppen met bagage (gelukkig wel een frunk en veel ruimte op de achterbank).

[ Voor 24% gewijzigd door DaMenaz op 22-07-2024 14:14 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Invictus66 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:04:
[...]

Dat lijkt misschien vreemd, maar het is erg gebruikelijk. Andere merken doen net hetzelfde. Simpelweg tussen Nederland en België is er zelf vaak verschil tussen de beschikbare modellen en pakketten.
Klopt. In Nederland stelt de importeur Pon van VW de pakketten samen. Daarbij wordt gekeken naar historie, het profiel van de 'gemiddelde' Nederlandse klant/koper, en de financiën, en op basis daarvan bepalen ze hoe pakketten het beste samengesteld kunnen worden en zetten die in de prijslijst. Het is erg verwarrend dat veel pakketten in verschillende landen eenzelfde naam hebben maar op (kleinere en soms grotere) details verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Vraagje aan die de first edition tourer al hebben mogen ontvangen.
Zit er een rubberen (of wat voor een materiaal het ook is) beschermschaal bij voor in de achterbak?
Hij stond bij de pro edition maar ik zie hem niet meer terug op de vw website.
Het schijnt een beetje willekeur te zijn of je first edition met of zonder geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipo12
Mothergoose schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:21:
Vraagje aan die de first edition tourer al hebben mogen ontvangen.
Zit er een rubberen (of wat voor een materiaal het ook is) beschermschaal bij voor in de achterbak?
Hij stond bij de pro edition maar ik zie hem niet meer terug op de vw website.
Het schijnt een beetje willekeur te zijn of je first edition met of zonder geleverd word.
Bij mij zat er een speciale id7 mat achterin de kofferbak. Daardoor is het vak eronder wel minder makkelijk te openen. Ben bijna meteen met de id7 naar Engeland gegaan, heb de laadbodem verlaagd zodat alle bagage makkelijk mee kon, en die mat thuis gelaten (past niet goed als de laadbodem verdiept wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
Ipo12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:59:
[...]

Bij mij zat er een speciale id7 mat achterin de kofferbak. Daardoor is het vak eronder wel minder makkelijk te openen. Ben bijna meteen met de id7 naar Engeland gegaan, heb de laadbodem verlaagd zodat alle bagage makkelijk mee kon, en die mat thuis gelaten (past niet goed als de laadbodem verdiept wordt)
Inderdaad daardoor is de laadbodem eigenlijk niet te verlagen. Daarnaast vind ik de mat van redelijk slechte kwaliteit. Echt heel erg gevoelig voor krassen. Dat was met de mat in mijn vorige Mercedes echt heel anders. Maar goed, uiteindelijk ook niet erg, maar viel me wel op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Nou hij is besteld hoor, een: ID.7 Tourer Pro S Business in Aquamarine Blue (met zwart panoramadak).
Opties:
  • Exterieur Pakket Plus (i.c.m. het zwarte panoramadak)
  • Standaard 19" Hudson (ik vond de 20" optisch geen meerwaarde en het snijdt in je WLTP)
  • Interieur Pakket Plus in donkergrijs met zwart
  • Elektrisch uitklapbare trekhaak
Fiscale waarde € 69.480

Door mobiliteitsregels van werkgever zal ik 'm zes (!) jaar zakelijk gaan rijden. Tevens ook de reden om een hagelnieuwe auto te kiezen (Skoda Enyaq Coupe viel voor mij af omdat die al vijf jaar rond rijdt en de Audi Q4 Sportback hobbelt ook al drie jaar over de Nederlandse wegen én is minder bang/buck). Daarnaast heb ik de luxe van een zeer ruime auto gedurende zes jaar terwijl ik niet die periode in de toekomst kan kijken.
Qua kosten voor (enkel bijtelling) mij vergelijkbaar als wat ik hiervoor reed aan bijtelling van een Skoda Octavia + eigen bijdrage bij mijn vorige werkgever.
Verwachtte levertijd is +/- 10 weken, ook met wat marge wel leverbaar in 2024 behalve als de pleuris uitbreekt natuurlijk, maar dat kun je niet voorzien.

Ik heb nog overwogen om een GTX Business te rijden, is die qua prijs erg vergelijkbaar (fiscaal €72.790), maar de 4WD en de standaard 20" snijdt wederom in je WLTP, terwijl die als enig echte voordeel voor mij 1.200 kg trekgewicht i.p.v. 1.000 kg heeft die ik op dit moment niet nodig heb.

Qua kleuren vond ik het nog wel erg moeilijk. De Stonewashed Blue vond ik het net niet (die stond in Zwolle) kleur past m.i. niet helemaal bij zo'n grote (en vooral lange) auto. Kings Red lijkt mij ontzettend gaaf, maar dat gaat mij wel vervelen in die 6 jaar. Wit vind ik afschuwelijk dus dan vallen die twee af. Dan is er nog Moonstone Grey wat ik echt zo'n momentkleur vind. Zwart is zwart en is prima, maar een klein beetje saai. En dan natuurlijk Aquamarine Blue, ik heb ook ontzettend genoten van mijn Racing Blue Octavia en vond dat die kleur nog wel iets donkerder mocht zijn (richting de Lava Blue Octavia) en tja dan komt die Aquamarine Blue toch wel erg dicht in de buurt.

Ik kan straks gewoon een weekendje Zeeland (dat is 300km voor mij) op één accu. :o

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Gefeliciteerd! Aquamarine is ook een mooie kleur. Demo die ik heb gereden had die kleur. Zie de 2e post. De misses had graag die kleur gekozen.
Ben voor zwart gegaan omdat de auto dan maar uit 2 ‘tinten’ bestaat. In een kleur met zwart dak, zwarte skirts en twotone velgen vind ik het anders te druk. En dat terwijl ik mezelf had voorgenomen nooit meer een zwarte auto te kiezen. 😅

Heb zelf een aantal jaar geleden trouwens. ook een Octavia in Race Blue gehad. Grappig. 😀

Hier ook 5 offertes gevraagd. Pon lease was het meest gunstig. Daarna Arval.

[ Voor 45% gewijzigd door DaMenaz op 23-07-2024 11:14 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:08:
Hier ook 5 offertes gevraagd. Pon lease was het meest gunstig. Daarna Arval.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:18:
Mooi, een eigen topic. Ik heb een ID.7 Tourer Pro Business besteld in Grenadill Black met Exterieur en Interieur Pro (donker) en 20”. Leuk om hier vast te lurken. Wordt onze 4e VW en onze 13e VAG.

Rij nu een EV6, dus EV-veteraan.

Plaatje van de demo waar ik mee gereden heb (standaard Pro met dikke wielen):

[Afbeelding]

En de bestelde uitvoering:

[Afbeelding]
Je had in de sheet nnb aangegeven als levertermijn, heb je daar al zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Je had in de sheet nnb aangegeven als levertermijn, heb je daar al zicht op?
Zal na de vakantie even informeren bij de wagenparkbeheerder.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ipo12
Vraagje, iemand ervaring met een storing van het raam en kinderslotbedieningspaneel in de bestuurdersportier van de id 7 (tourer)? Ik krijg een melding “elektrische kinderbeveiliging. Opnieuw bedienen”, bediening spiegels werkt niet en ramen ook niet (raambediening in de andere portieren werkt wel). Kortom, dat hele paneel lijkt niet te werken (branden ook geen lampjes). Zou dit een zekering kunnen zijn (ivm vakantie kan ik nu niet langs de dealer waar ik hem vorige week opgehaald heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ipo12 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:08:
Vraagje, iemand ervaring met een storing van het raam en kinderslotbedieningspaneel in de bestuurdersportier van de id 7 (tourer)? Ik krijg een melding “elektrische kinderbeveiliging. Opnieuw bedienen”, bediening spiegels werkt niet en ramen ook niet (raambediening in de andere portieren werkt wel). Kortom, dat hele paneel lijkt niet te werken (branden ook geen lampjes). Zou dit een zekering kunnen zijn (ivm vakantie kan ik nu niet langs de dealer waar ik hem vorige week opgehaald heb)
Is wel een bekende melding in de ID-range, voor de ID.7 is die hier ook al enkele keren teruggekomen.
Omdat je waarschijnlijk op je mobiel ziet hier gratis een zoekresultaat voor je: Het grote Volkswagen ID.7 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipo12
True schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:36:
[...]

Is wel een bekende melding in de ID-range, voor de ID.7 is die hier ook al enkele keren teruggekomen.
Omdat je waarschijnlijk op je mobiel ziet hier gratis een zoekresultaat voor je: Het grote Volkswagen ID.7 topic
Dank voor je reactie! Ik had idd op mijn mobiel al gezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Maar door je opmerking dat het al vaker voor was gekomen ben ik verder gaan zoeken. Ik kwam ergens het zelfde probleem bij een id 4 tegen. Daar hielp het door de auto in de park stand te zetten, gordel los te maken / start/stop knop op stuurkolom drukken en de auto weer activeren door op de rem te trappen. Dat heb ik gedaan en het probleem is opgelost.
Nu hopen dat het zo blijft en dat de storing ontstaan is door de deur / raam een keer verkeerd open te doen. Kan me herinneren dat bij de paspoort controle het achterraam open moest (controle of de kinderen ook de kinderen waren van het paspoort, die geblindeerde ramen doen het goed :)) en dat zowel ik als mijn dochter elkaar tegen werkte met open / dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-06 13:18
Ipo12 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Dank voor je reactie! Ik had idd op mijn mobiel al gezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Maar door je opmerking dat het al vaker voor was gekomen ben ik verder gaan zoeken. Ik kwam ergens het zelfde probleem bij een id 4 tegen. Daar hielp het door de auto in de park stand te zetten, gordel los te maken / start/stop knop op stuurkolom drukken en de auto weer activeren door op de rem te trappen. Dat heb ik gedaan en het probleem is opgelost.
Nu hopen dat het zo blijft en dat de storing ontstaan is door de deur / raam een keer verkeerd open te doen. Kan me herinneren dat bij de paspoort controle het achterraam open moest (controle of de kinderen ook de kinderen waren van het paspoort, die geblindeerde ramen doen het goed :)) en dat zowel ik als mijn dochter elkaar tegen werkte met open / dicht doen.
Oh nice! Heb thuis hetzelfde probleem op mijn ID.7. Ben momenteel wel op reis dus kan bovenstaande workaround niet testen. Hoe zet je hem precies in park stand? Kan je gewoon op die knop in de stuurkolom duwen? Ik zal het wanneer ik terug thuis ben direct eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:26:
Verwachtte levertijd is +/- 10 weken, ook met wat marge wel leverbaar in 2024 behalve als de pleuris uitbreekt natuurlijk, maar dat kun je niet voorzien.
Bericht van de dealer dat de verwachtte levertijd gecorrigeerd is van 10 weken naar 8 weken. Dat klinkt erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipo12
briecht schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:41:
[...]

Oh nice! Heb thuis hetzelfde probleem op mijn ID.7. Ben momenteel wel op reis dus kan bovenstaande workaround niet testen. Hoe zet je hem precies in park stand? Kan je gewoon op die knop in de stuurkolom duwen? Ik zal het wanneer ik terug thuis ben direct eens testen!
Park stand is is de knop op de versnellingspook induwen. Ik heb volgens mij ook een keer gedaan met de knop op de stuur kolom. Volgens mij gaat het erom dat je de auto activeert (op rem trappen), uitzet en weer start zonder uit te stappen (dat had ik al meerdere keren geprobeerd / gehoopt dat hij het na een nacht niet gebruiken weer deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Ipo12 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:08:
Lol ja hij is er al 3x voor bij de garage geweest. Nu is het opgelost.

Let wel: Wanneer je op de knop van het kinderslot drukt op hetzelfde moment dat iemand achter de deur opent, dan krijg je de melding opnieuw, maar even opnieuw de knop bedienen brengt het systeem weer in sync. Beetje vreemd dat ze niet konden zorgen dat de knop sws effect heeft, vooral omdat het slot toch electrisch is, maar allez.

Gerelateerd aan jouw probleem heb ik ontdekt dat mijn auto soms de ramen niet sluit. Ik trek omhoog aan het ruiten knopje om de ruit te sluiten en de ruit besluit om verder omlaag te gaan, ipv om hoog. Nog eentje voor op het lijstje.

Verder, @Ipo12, hoe werkt jouw kinderslot? als het bij mij op staat, ik stap uit, mijn kind probeert de deur te openen van binnen uit (dus ze gebruikt de klink), dan kan ik de eerste 20 sec de deur niet openen langs buiten. Heb jij dit ook?

[ Voor 19% gewijzigd door MrSnowflake op 25-07-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipo12
MrSnowflake schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:30:
[...]

Lol ja hij is er al 3x voor bij de garage geweest. Nu is het opgelost.

Let wel: Wanneer je op de knop van het kinderslot drukt op hetzelfde moment dat iemand achter de deur opent, dan krijg je de melding opnieuw, maar even opnieuw de knop bedienen brengt het systeem weer in sync. Beetje vreemd dat ze niet konden zorgen dat de knop sws effect heeft, vooral omdat het slot toch electrisch is, maar allez.

Gerelateerd aan jouw probleem heb ik ontdekt dat mijn auto soms de ramen niet sluit. Ik trek omhoog aan het ruiten knopje om de ruit te sluiten en de ruit besluit om verder omlaag te gaan, ipv om hoog. Nog eentje voor op het lijstje.

Verder, @Ipo12, hoe werkt jouw kinderslot? als het bij mij op staat, ik stap uit, mijn kind probeert de deur te openen van binnen uit (dus ze gebruikt de klink), dan kan ik de eerste 20 sec de deur niet openen langs buiten. Heb jij dit ook?
Ik heb dit geprobeerd, maar ik heb dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 09:39
Kunnen (of konden) jullie de bestelling van de wagen opvolgen via MyVolkswagen? (via website)

Onder 'Mijn wagen' staat er wel een knop om de bestelling te bekijken, maar als ik daar op klik kom ik op een pagina met 'Onze excuses, uw MyVolkswagen plaform is momenteel niet beschikbaar. In afwachting, ga naar www.volkswagen.be'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:32
Roald_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:21:
Kunnen (of konden) jullie de bestelling van de wagen opvolgen via MyVolkswagen? (via website)

Onder 'Mijn wagen' staat er wel een knop om de bestelling te bekijken, maar als ik daar op klik kom ik op een pagina met 'Onze excuses, uw MyVolkswagen plaform is momenteel niet beschikbaar. In afwachting, ga naar www.volkswagen.be'.
Hier hetzelfde.
Tourer besteld in april

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
De ID.7 heeft nu verlichte logo's. Weet er iemand of dit effectief andere logo's zijn? Of is dit eventueel ook te activeren op bestaande ID.7s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Invictus66 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:38:
De ID.7 heeft nu verlichte logo's. Weet er iemand of dit effectief andere logo's zijn? Of is dit eventueel ook te activeren op bestaande ID.7s?
Dat lijkt me niet. Als ik naar het logo op mijn auto kijk is dat gewoon een normaal logo, je zal toch iets van leds er achter (of opgebouwd uit leds moeten) hebben/zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fliepiefloep
  • Laatst online: 17-05 15:42
Brandblusser is er makkelijk af te halen, 2 Torx schroeven (T25).
Heb die in de bak voor de laadkabel gestoken.
De laadkabel ligt bij mij trouwens onder de passagiersstoel. Veel handiger dan onder alle bagage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 23:13
Invictus66 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:38:
ID3 had dit ook als optie, kwam alleen niet naar Nederland (want PON)
Zijn uiteraard andere logo's met connectoren. Vraag is of je die zomaar kan wisselen zonder ook de computer aan te passen. En de auto zou dan ook wel die aansluiting moeten hebben.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
DonJunior schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:01:
[...]

ID3 had dit ook als optie, kwam alleen niet naar Nederland (want PON)

......
Ik ben het ook niet altijd eens met besluiten en gedrag van Pon, maar in de kwestie van de verlichte logo's hebben ze zich tot voor kort gewoon aan de Europese regelgeving moeten houden. Die is recentelijk veranderd en daardoor zie je ze nu wel op auto's verschijnen. Autoweek artikel hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackSpoTT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 10:48
Vraagje voor de ID7 Tourer rijders die zijn overgestapt van een kleinere auto:

Gisteren de ID7 Tourer gezien bij de Pon dealer. Ontzettend mooi, wat een ruimte, fijne afwerking, maar tegelijk ook een lel van een auto. Momenteel rijdend in een Hyundai i20, hoe ervaren jullie de lengte en wendbaarheid van de ID7 Tourer? Ik heb een klein beetje de angst dat de vele bezoekjes aan mijn klanten in kleine parkeergarages en binnensteden geen feest gaan worden met deze wagen, maar misschien is de angst ongegrond.

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
BlackSpoTT schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:42:

Gisteren de ID7 Tourer gezien bij de Pon dealer. Ontzettend mooi, wat een ruimte, fijne afwerking, maar tegelijk ook een lel van een auto. Momenteel rijdend in een Hyundai i20, hoe ervaren jullie de lengte en wendbaarheid van de ID7 Tourer? Ik heb een klein beetje de angst dat de vele bezoekjes aan mijn klanten in kleine parkeergarages en binnensteden geen feest gaan worden met deze wagen, maar misschien is de angst ongegrond.

Volgens mij zijn er nog niet super veel Tourer rijders hier, maar de Tourer is niet langer dan de normale ID.7

Als je een andere auto gaat rijden is het altijd wenen, ik kwam van een Megane Estate en even een L&C01 gereden. De ID.7 is dan serieus veel groter. Parkeren en parkeergarages zal je dus echt even moeten wennen. Vakken zijn vaak wat aan de kleine kant want 't ding is natuurlijk gewoon lang. 't is echt niet zo dat je hem zo even ergens in een parkeerhaven inparkeert, gewoon omdat je toch minder vaak de ruimte hebt (zeker als er geen vakken gedefineerd zijn) Maar.. alles went op een gegeven moment weet je natuurlijk wel hoe groot (lang) de auto is.

De draaicirkel en wendbaarheid is overigens wel top voor zo'n lange auto, daar zit iedereen toch wel van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipo12
dizzytal schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Volgens mij zijn er nog niet super veel Tourer rijders hier, maar de Tourer is niet langer dan de normale ID.7

Als je een andere auto gaat rijden is het altijd wenen, ik kwam van een Megane Estate en even een L&C01 gereden. De ID.7 is dan serieus veel groter. Parkeren en parkeergarages zal je dus echt even moeten wennen. Vakken zijn vaak wat aan de kleine kant want 't ding is natuurlijk gewoon lang. 't is echt niet zo dat je hem zo even ergens in een parkeerhaven inparkeert, gewoon omdat je toch minder vaak de ruimte hebt (zeker als er geen vakken gedefineerd zijn) Maar.. alles went op een gegeven moment weet je natuurlijk wel hoe groot (lang) de auto is.

De draaicirkel en wendbaarheid is overigens wel top voor zo'n lange auto, daar zit iedereen toch wel van te kijken.
Is inderdaad een enorme auto! Heb de tourer nu 2 weken en nieuwe auto is inderdaad altijd even wennen. Nu was ik gister in een krappe parkeergarage in Bristol en door de kleine draaicirkel ging dit prima! De kleine auto die ik hiervoor had, had een grotere draaicirkel en daar was inparkeren, bochten maken soms lastiger. Auto steekt inderdaad soms wel uit en niet alle plekken zijn geschikt door de lengte en breedte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik rij een Passat, dus vergelijkbaar. Mindset: ja, het is een boot, dus die parkeer je niet maar die meer je aan :P
Iedere auto is wennen qua grootte. Went snel. Je hebt allerlei elektronica die je helpt bij bijzondere verrichtingen. Geen issue.
Gewoon net als bij iedere auto gevoel krijgen voor dat ding en klaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Is het bij de id7 niet ook zo dat de neus heel kort is, waar je veel voordeel aan hebt met in- en vooral uitparkeren? Als je eenmaal weet hoe kort de neus is en dat je vaak dus nog ruimte hebt om de draai te maken, wordt het allemaal veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Authorized_
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-06 14:58
Hoi,

Ik ben mijn zoektocht naar een nieuwe lease gestart.

ID.7 is grote kanshebber, maar wou wat feedback over het glazen pano dak.
Werkt die elektrochrome functie echt even goed als een gewone "schuifdoek" onder een gewoon schuifdak?

Vooral in de zomer is het echt voor mij een must om de zon volledig af te kunnen blokken voor het algehele binneklimaat...

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Authorized_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:20:
Hoi,

Werkt die elektrochrome functie echt even goed als een gewone "schuifdoek" onder een gewoon schuifdak?

Vooral in de zomer is het echt voor mij een must om de zon volledig af te kunnen blokken voor het algehele binneklimaat...

Nee. Laten we wel zijn; iets 'fysieks' onder het glas hebben is natuurlijk anders dan dit trucje. Je ziet ook dat het niet helemaal 100% ondoorzichtig is, dat kan natuurlijk (waarschijnlijk) ook niet.

Maar.. euh.. je hebt airco? (en klimatisering in de app, dus gewoon xx min voor je weg gaat aanzetten of instellen in de winter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hoi,

Mijn ervaring met het panodak in mijn Octavia uit '21 hiervoor was dat het doek sluiten ook echt maar zeer incidenteel gebruikt werkt als je de auto in de volle zon parkeert. En iedereen weet een auto in de volle zon parkeren, panodak of niet dan wordt het gewoon warm.
Mijn ervaring bij een recente VAG auto met panodak én doek om te sluiten is dat het dak echt uitstekend warmtewerend is.

Zou ik liever de ID.7 hebben met een dak wat te openen is: ja, maar de ID.7 laten staan vanwege het dak vind ik persoonlijk echt onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Weet iemand waar ik een rode in levenden lijve kan aanschouwen?
Liefst beetje in de buurt van Hoofddorp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake

De auto is heel erg wendbaar. 10m nog iets als draaicirkel is echt biet veel. Maar parkeergarages zijn niet heel leuk. Zeker als de ingang een spiraal is, dan piepen de sensors langs alle kanten. Niet veel anders als met mijn Superb maar echt fijn is het niet. De auto steekt ook altijd uit omdat hij zo lang is. En hij is natuurlijk oom een sruknbreder als een i20.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 10:43
Hoi,

Ik heb zowel een id4 met gordijn als een id7 met elektrochrome pano dak, dus ik kan enigszins vergelijken. Rijd ook met een kleine achterin dus het is voor mij ook belangrijk.

Geen empirisch bewijs maar wat mij opvalt is wanneer het dak “dicht” is het dak in de id7 koeler blijft aanvoelen aan de binnenkant. Bij de id4 voelt het alsof er meer warmte doorheen komt, zelfs door het gordijn.
Wellicht dat het komt omdat het dak in de id7 bij de dichte stand juist een wittint wordt ipv zwart.

Een felle zon zal je nog steeds een beetje door het dak zien maar is niet storend voor bijvoorbeeld een slapend kind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 22:15
Vinslo schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:29:
[...]
Geen empirisch bewijs maar wat mij opvalt is wanneer het dak “dicht” is het dak in de id7 koeler blijft aanvoelen aan de binnenkant. Bij de id4 voelt het alsof er meer warmte doorheen komt, zelfs door het gordijn.
Wellicht dat het komt omdat het dak in de id7 bij de dichte stand juist een wittint wordt ipv zwart.

Een felle zon zal je nog steeds een beetje door het dak zien maar is niet storend voor bijvoorbeeld een slapend kind.
Wit reflecteert en zwart absorbeert. Volgens mij is dit voldoende bewijs. Witte auto's worden daarom ook minder snel warm dan zwarte.
Veel huizen zijn o.a. rond de Middellandse Zee ook voorzien van een witte kalklaag. 8)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mitsumark schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:47:
Weet iemand waar ik een rode in levenden lijve kan aanschouwen?
Liefst beetje in de buurt van Hoofddorp.
Kings Red is pas beschikbaar sinds de MY25 dat is krap een maand. Die kleur zul je nog niet aantreffen in het wild. Op z'n minst gaat dat nog een maand of anderhalf duren als iemand 'm überhaupt besteld heeft.

Ik zag in Hengelo naast de ID.7 Tourer wel de ID.5 in Kings Reds staan. Dat gaf mij een goed genoeg gevoel bij de kleur (ondanks dat ik de kleur ontzettend mooi vond) om te weten dat het voor de ID.7 wel echt too much zou worden (voor mij althans).

Er zijn drie auto's beschikbaar bij dealers van de ID.4 en ID.5 in Kings Red:
https://www.volkswagen.nl/stocklocator#/?brandAndModel[model][0]=volkswagen%2Fid.4&color[0]=rood
https://www.volkswagen.nl/stocklocator#/?brandAndModel[model][0]=volkswagen%2Fid.5&color[0]=rood

[ Voor 10% gewijzigd door True op 01-08-2024 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Wimhaw schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Wit reflecteert en zwart absorbeert. Volgens mij is dit voldoende bewijs. Witte auto's worden daarom ook minder snel warm dan zwarte.
Veel huizen zijn o.a. rond de Middellandse Zee ook voorzien van een witte kalklaag. 8)
Daarnaast werkt zonwering aan de "buitenkant" beter dan aan de binnenkant. Vergelijkbaar met een woning: zonwering aan de buitenkant van de ramen weert warmte veel beter dan gordijnen etc aan de binnenkant omdat de warmte dan eigenlijk al binnen is.

Het zou mij dan ook niet verbazen als de elektrochrome functie minstens zo goed de warmte tegenhoud als een doek aan de binnenzijde. Die zorgt er immers ook voor dat de warmte minder binnen komt wat niet of tenminste minder is bij het gordijn aan de binnenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Gisteren de eerste Tourer in het wild gespot. Een witte bij Rotterdam op de A16. Best gek om je 'nieuwe auto' voor het eerst te zien (al is het de tegenovergestelde kleur). Geen spijt van de keuze. Mooie auto!

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:09:
Gisteren de eerste Tourer in het wild gespot. Een witte bij Rotterdam op de A16. Best gek om je 'nieuwe auto' voor het eerst te zien (al is het de tegenovergestelde kleur). Geen spijt van de keuze. Mooie auto!
Tot nu toe heb ik enkel alleen de sedan in het wild gespot. Maar ik moet ook zeggen er is een groot verschil in 'dure' auto's hier in Twente. Echt duidelijk veel en veel minder zakelijke leaserijders met auto's boven de 60k dan in de randstad (waar ik ook geregeld kwam). En particulieren die een auto nieuw bestellen in deze prijscategorie zijn hier in de regio ook op de spreekwoordelijke ene hand te tellen.

Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers