Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Gisteren de tourer gezien bij Utrecht in Aquamarine blue. Erg mooie auto en kleur. De mijne komt 2 september 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.maes
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 13:30
Hi All,
sinds 29 maart trotse "bezitter" van een ID.7 Pro Business in Aquamarine Blue, met wit interieur pakket plus, 20 inch "Montreal" velgen en warmtepomp. En (op termijn) een zwenkbare trekhaak.
Het was een voorraadmodel die toevallig in de showroom van de dealer in Eindhoven stond (anders had ik niet de warmtepomp gekozen). Na een proefrit meteen een offerte met korting voor deze auto laten opstellen en twee weken later kon ik 'm ophalen 😉

Omdat de trekhaak er nog niet onder zat, heb ik een originele Volkswagen trekhaak erbij besteld en de verkoper gaf aan dat deze na het ophalen eronder gemonteerd kon worden. Deze trekhaak was helaas wel stuk duurder (ruim € 1750) dan de "af-fabriek" versie, vanwege de onderbouw kosten.
Na een maandje rijden heb ik eens contact met de verkoper opgenomen over de trekhaak. Maar tot mijn stomme verbazing was dit zijn reactie: "Ik heb de laatste status opgevraagd bij de importeur en zij melden nu het volgende: Zwenkbare trekhaak ID.7 bestelbaar en afhankelijk van test leverbaar in kwartaal 3"!!?! 8)7

Heeft iemand anders (bijzondere) ervaringen met originele Volkswagen trekhaak onderbouw voor de ID.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:31
Nee, niet in zoverre dat ik je ermee kan helpen. Maar de dealer in Zwolle gaf wel aan dat hij adviseerde om de trekhaak er direct bij te doen, omdat ze inderdaad een klant hadden met installatie achteraf waarbij er problemen waren. Iets met software.

Voor mij gaat het om lease, een trekhaak achteraf blijft dan buiten je bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
buddow schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:24:
Nee, niet in zoverre dat ik je ermee kan helpen. Maar de dealer in Zwolle gaf wel aan dat hij adviseerde om de trekhaak er direct bij te doen, omdat ze inderdaad een klant hadden met installatie achteraf waarbij er problemen waren. Iets met software.

Voor mij gaat het om lease, een trekhaak achteraf blijft dan buiten je bijtelling.
Die hedendaagse elektrisch wegklapbare trekhaken van VAG vind ik persoonlijk zo fijn dat ik daar graag de bijtelling voor betaal t.o.v. een iets groter hap uit een leasebudget waarbij je zelf moet gaan klooien met de trekhaak.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.maes
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 13:30
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Die hedendaagse elektrisch wegklapbare trekhaken van VAG vind ik persoonlijk zo fijn dat ik daar graag de bijtelling voor betaal t.o.v. een iets groter hap uit een leasebudget waarbij je zelf moet gaan klooien met de trekhaak.
Tsja, omdat het een voorraadmodel was, zat er onder deze geen trekhaak. Als ik deze vertraging had geweten, had ik specifiek om een voorraadmodel met af-fabriek trekhaak gevraagd. De trekhaak die er nu onder komt, is een "originele VW trekhaak", wat volgens de dealer geen issues moet geven.... :?
Hij gaaf ook aan dat een universele wel problemen zou kunnen geven: "Als backup zouden we kunnen uitzoeken of een universele trekhaak mogelijk is op de ID.7. Dit is geen garantie dat dit lukt, want softwarematig geeft dit vaak problemen, maar ik wil het zeker voor je uitzoeken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
s.maes schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Tsja, omdat het een voorraadmodel was, zat er onder deze geen trekhaak. Als ik deze vertraging had geweten, had ik specifiek om een voorraadmodel met af-fabriek trekhaak gevraagd. De trekhaak die er nu onder komt, is een "originele VW trekhaak", wat volgens de dealer geen issues moet geven.... :?
Hij gaaf ook aan dat een universele wel problemen zou kunnen geven: "Als backup zouden we kunnen uitzoeken of een universele trekhaak mogelijk is op de ID.7. Dit is geen garantie dat dit lukt, want softwarematig geeft dit vaak problemen, maar ik wil het zeker voor je uitzoeken."
Ik begrijp jouw dilemma, mijn post was ook niet in reactie op jouw situatie. Het is een longshot, maar wellicht toewerken naar inruilen van je auto voor eentje met trekhaak? In mijn regio rijden de ID.7 nu ook in demo met trekhaak dus er zou her en der wel wat mogelijkheden moeten zijn. In hoeverre een dealer hierin wilt meeveren om jou ook te voorzien in een passend aanbod is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Ik begrijp jouw dilemma, mijn post was ook niet in reactie op jouw situatie. Het is een longshot, maar wellicht toewerken naar inruilen van je auto voor eentje met trekhaak? In mijn regio rijden de ID.7 nu ook in demo met trekhaak dus er zou her en der wel wat mogelijkheden moeten zijn. In hoeverre een dealer hierin wilt meeveren om jou ook te voorzien in een passend aanbod is natuurlijk een tweede.
Nou longshot...? Vanaf maart (zeg april) in een auto rijden en dan omruilen omdat er geen trekhaak onder zit? Ik zou dat niet eens een longshot durven noemen...

Als je toch gewoon dezelfde wegklapbare trekhaak krijgt (koopt), en dat haal ik eigenlijk gewoon uit te tekst, dan zou ik ook zeggen dat je geen problemen hoeft te verwachten. Als je een universele wegklapbare trekhaak hebt is het een ander verhaal. Geen idee wat de software allemaal doet, maar doet de knop in de kofferbak niets anders dan signaaltjes 'ontkoppelen' / 'vastzetten'. van de trekhaak?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:57
Ik denk ook bepaalde stukjes software icm de kabelboom die bepalen wat de parkeersensoren en camera's moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:11:
Ik denk ook bepaalde stukjes software icm de kabelboom die bepalen wat de parkeersensoren en camera's moeten doen.
Zou kunnen, zoals ik zei geen idee, maar ook is mijn trekhaak (ik heb een 'af fabriek' trekhaak, i.d.d. een voorraad model met alles er op en aan) uitgeklapt wijzigt het beeld pas als er iets op/voor zit. Geen idee of dat dan weer werk op basis van de stekker die je inplugt, zal wel zoiets zijn.

Maar. anyways, het is bij een universe waar ik dat zou kunnen snappen. Met een gewone 'Volkswagen approved' verwacht ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
dizzytal schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Nou longshot...? Vanaf maart (zeg april) in een auto rijden en dan omruilen omdat er geen trekhaak onder zit? Ik zou dat niet eens een longshot durven noemen...

Als je toch gewoon dezelfde wegklapbare trekhaak krijgt (koopt), en dat haal ik eigenlijk gewoon uit te tekst, dan zou ik ook zeggen dat je geen problemen hoeft te verwachten. Als je een universele wegklapbare trekhaak hebt is het een ander verhaal. Geen idee wat de software allemaal doet, maar doet de knop in de kofferbak niets anders dan signaaltjes 'ontkoppelen' / 'vastzetten'. van de trekhaak?
In de auto wereld zeker met de roemruchtige VAG dealers heb je gelijk hebben en gelijk krijgen. Als er op de offerte een trekhaak staat met plaatsing en dat die wegklapbaar is en ze kunnen dat niet voor elkaar krijgen, dan moeten ze een passende oplossing bieden. Maar dat juridische gevecht wil je eigenlijk niet aangaan voor iets zoals een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:05
mitsumark schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:11:
Klopt. Ook de worden bepaalde functies uitgezet bij gebruik van de trekhaak en als er gewicht achter zit. Zoals de sensor die bij achteruit rijden kijkt of er zijwaarts iets aankomt. Die werkt dan namelijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tukker87 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Klopt. Ook de worden bepaalde functies uitgezet bij gebruik van de trekhaak en als er gewicht achter zit. Zoals de sensor die bij achteruit rijden kijkt of er zijwaarts iets aankomt. Die werkt dan namelijk niet goed.
Side assist en uitstapwaarschuwing werken inderdaad niet met iets aan de trekhaak. Daar wordt je ook netjes voor gewaarschuwd bij starten van de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

Side assist en uitstapwaarschuwing werken inderdaad niet met iets aan de trekhaak. Daar wordt je ook netjes voor gewaarschuwd bij starten van de wagen.
Probleem zit erin dat als je een software-update krijgt dat je met een universele trekhaak het gevaar hebt dat je installatie of instellingen overschreven worden.

Ik heb (privé) een voorraad model zonder trekhaak. Misschien komt er nog eentje een keer onder, maar ik heb mijn trekhaak de afgelopen 3 jaar niet meer dan 5x gebruikt. Dus ik kijk eerst of ik het zonder red.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tukker87 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Probleem zit erin dat als je een software-update krijgt dat je met een universele trekhaak het gevaar hebt dat je installatie of instellingen overschreven worden.

Ik heb (privé) een voorraad model zonder trekhaak. Misschien komt er nog eentje een keer onder, maar ik heb mijn trekhaak de afgelopen 3 jaar niet meer dan 5x gebruikt. Dus ik kijk eerst of ik het zonder red.
Ik ken het. Ik had drie jaar een trekhaak ik heb 'm nog geen 10x gebruikt. Ik heb nu één maand geen trekhaak ik heb 'm al drie keer gemist |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

In de auto wereld zeker met de roemruchtige VAG dealers heb je gelijk hebben en gelijk krijgen. Als er op de offerte een trekhaak staat met plaatsing en dat die wegklapbaar is en ze kunnen dat niet voor elkaar krijgen, dan moeten ze een passende oplossing bieden. Maar dat juridische gevecht wil je eigenlijk niet aangaan voor iets zoals een auto.
Maar nergens staat dat 'ie de trek niet krijgt, het duurt alleen langer dan verwacht, ik lees ook niet dat het niet een wegklapbare trekhaak is...

Een passende oplossing zal dan niet direct zijn auto inleveren en een ander 'krijgen' . Dan loop je weer tegen dingen aan als vruchtgebruik van de huidige auto en daardoor waarde vermindering e.d. Maar dat was 't punt niet verder niet natuurlijk...
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:42:
[...]

Ik ken het. Ik had drie jaar een trekhaak ik heb 'm nog geen 10x gebruikt. Ik heb nu één maand geen trekhaak ik heb 'm al drie keer gemist |:(
Nou trekhaak was hier een must, maar dat is ook omdat er nu met enige regelmaat een fietsdrager op moet (verder eigenlijk niet) Ding zat er onder dus top, maar wat ik wel merk ik dat ik vaak niet eens de moeite neem om hem weer in te klappen. Het grote 'voordeel' van de wegklapbare variant (het esthetische vind ik niet direct een 'voordeel') ontgaat me nog wel een beetje ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
dizzytal schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:26:
[...]
Het grote 'voordeel' van de wegklapbare variant (het esthetische vind ik niet direct een 'voordeel') ontgaat me nog wel een beetje ...
1. Geen zere scheenbenen
2. Geen smeer/roest aan je broek
3. Iets meer ruimte met achteruit rijden/in parkeren

Of het groot is laat ik aan jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-10 19:42

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zojuist te horen gekregen dat mijn ID.7 Tourer 1st edt. in Leusden staat. Aflevering zal dus snel volgen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 21:54

MLLL

Palm Treo 650

True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:59:
[...]

Er is met een vaste trekhaak niets mis, sterker nog het bespaart je bumperschade door slechte inparkeerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Wat bij mij wel 2x is gebeurd is dat de camera achter de spiegel te heet wordt in de zon. Dan vallen alle bijhorende functies uit (travel assist, front assist, verkeersbord herkenning).

Gebeurt als ik stil sta in de zon (29/30 graden). Na 10-15 min rijden activeert alles weer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 12:02
Wat leuk, een ID7 topic. Sinds 19 juli deze voor de deur. De 1st edition Tourer en waarschijnlijk ook echt de eerste in NL.

Vragen? Vragen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcTSQY7QildKbxBbn5U4ATTzAzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpyZRzwT2APGQMKZ5Nc70WtA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSwuzngda2kuE6dKisXupv7NS8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiPH6SoE08fbnuCDmazHlkln.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens niet heel blij met de rijhoogte. Lijkt wel een lange SUV op deze manier. Eibach voorziet in 4cm verlaging voor de ID7, ook met DCC, maar is niet bekend of dat ook voor Tourer geldt. Er zit slechts 21kg verschil tussen, maar leverancier twijfelt of het kan.

[ Voor 12% gewijzigd door V-Ray471 op 03-08-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
V-Ray471 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:16:
Wat leuk, een ID7 topic. Sinds 19 juli deze voor de deur. De 1st edition Tourer en waarschijnlijk ook echt de eerste in NL.

Vragen? Vragen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overigens niet heel blij met de rijhoogte. Lijkt wel een lange SUV op deze manier. Eibach voorziet in 4cm verlaging voor de ID7, ook met DCC, maar is niet bekend of dat ook voor Tourer geldt. Er zit slechts 21kg verschil tussen, maar leverancier twijfelt of het kan.
Je rijdt de Tourer neem ik aan privé dat er een Eibach setje overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Ray471
True schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:29:
[...]

Je rijdt de Tourer neem ik aan privé dat er een Eibach setje overweegt?
Nee, zakelijk. Setje kost 400. Moet er alleen nog ondergezet worden. Dus er komt nog wel 200 bij denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Laatst online: 15:00
Tukker87 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:08:
Wat bij mij wel 2x is gebeurd is dat de camera achter de spiegel te heet wordt in de zon. Dan vallen alle bijhorende functies uit (travel assist, front assist, verkeersbord herkenning).

Gebeurt als ik stil sta in de zon (29/30 graden). Na 10-15 min rijden activeert alles weer.
Geen last vangehad in Spanje. Daar was het oom 29gr en stond hij in volle zon. Mss toch eens laten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:26
Tukker87 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:08:

Lijkt me niet helemaal okee. Dan zouden ze die auto nooit kunnen verkopen in Spanje of Zuid Frankrijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
DonJunior schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:24:
[...]

Lijkt me niet helemaal okee. Dan zouden ze die auto nooit kunnen verkopen in Spanje of Zuid Frankrijk.
Ter verduidelijking. Het gaat erom als de auto stationair staat en alles aan is.

Dus even wachten tijdens het halen van een boodschap en op de oprit. Gaat om minimaal 15 minuten waarna het gebeurd.

Goed om te weten dat ik de enige ben. Maar het is echt oververhitting, bij koeling lost het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Tukker87 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Ter verduidelijking. Het gaat erom als de auto stationair staat en alles aan is.

Dus even wachten tijdens het halen van een boodschap en op de oprit. Gaat om minimaal 15 minuten waarna het gebeurd.

Goed om te weten dat ik de enige ben. Maar het is echt oververhitting, bij koeling lost het weer op.
Dan nog is het niet normaal en zou ik het aankaarten bij de dealer.
Ik rijd mijn ID3 nu iets langer dan 3 jaar en ben ermee naar zuid-frankrijk en Italië op vakantie geweest. Daar heb je iets hogere temperaturen dan hier in ons kikkerlandje en daar had ik niet de issues die jij nu benoemt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
DonJunior schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:47:
[...]

Dan nog is het niet normaal en zou ik het aankaarten bij de dealer.
Ik rijd mijn ID3 nu iets langer dan 3 jaar en ben ermee naar zuid-frankrijk en Italië op vakantie geweest. Daar heb je iets hogere temperaturen dan hier in ons kikkerlandje en daar had ik niet de issues die jij nu benoemt.
Ik denk dat het ook een specifiek ID.7 probleem is. Mijn voorgaande MEB (Enyaq) heeft dit niet gehad.

Naar de dealer gaan ken ik wel… je denkt toch niet dat zij dit kunnen oplossen? Die lezen een foutcode uit. Als het probleem zich binnen een kwartier oplost dan rijd ik gewoon door. Ik ben mijn Enyaq een keer twee weken kwijt geweest voor een storing die niet meer in beeld kwam na 3 dagen stilstand. Maar omdat zij het niet hadden verholpen, geloofden zij niet dat het verholpen was. Dus ze hebben alles nagezocht volgens de procedure.

Ik denk dat de oppervlakte van de camera groter is. Zwarte dak helpt ook niet mee tijdens de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:42
Klein weet-vraagje: Wordt de ID.7 geleverd met een grannycharger? Heb nog een splinternieuwe liggen en dan kan ik beslissen of ik die weg doe of achter de hand hou.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:09:
Klein weet-vraagje: Wordt de ID.7 geleverd met een grannycharger? Heb nog een splinternieuwe liggen en dan kan ik beslissen of ik die weg doe of achter de hand hou.
Ik weet vrij zeker van niet, maar kan het niet 100% zeggen omdat ik ook nog wacht ;)

Uit: '240627 ID.7 en ID.7 Tourer modeljaarmap MJ'25 per 27 juni 2024'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zhIkKI4EfIKgaA1_C0k9TAd-AE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/glJJAkQ5glVoL5c7t57KbHN7.png?f=user_large

edit: En op pag. 7 staat: 'Laadkabel Mode 3 (voor wallbox of publiek laden)' dan wel met gevulde bolletjes (dus incl.) genoemd.

[ Voor 15% gewijzigd door True op 04-08-2024 18:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
Mijne wel. Uiteindelijk mijn oude op MP verkocht. Maar als het zover is, is het toch vroeg genoeg om er eentje weg te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tukker87 op 04-08-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Tukker87 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:19:
[...]

Mijne wel. Uiteindelijk mijn oude op MP verkocht. Maar als het zover is, is het toch vroeg genoeg om er eentje weg te doen?
Thanks.

Tuurlijk kan dat, maar kan er nu een bekende mee helpen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

V-Ray471 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:16:

Vragen? Vragen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit, mooie foto’s ik heb hem precies zo besteld ook als first edition. Staat net sinds vrijdag bij Pon in Leusden. Zal ergens de komende dagen geleverd worden vermoed ik.

Heeft die van jou een pano dak als je hem al zo vroeg had? Mijne was namelijk vertraagd omdat er wat problemen mee waren en toen mocht ik kiezen of ik met korting zonder of langer wachten maar met pano dak wilde. Gekozen voor met, maar zonder werden dus al eerder geleverd.

Heel veel plezier gewenst, kan niet wachten op de mijne. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:01
-TYPHOON- schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:23:
[...]

Hier hetzelfde.
Tourer besteld in april
Vandaag bericht gekregen dat de wagen bij de dealer staat. Enkel wachten op nummerplaat en verzekering alvorens deze op te halen.
Levering bijna 2 maand vroeger dan eerder voorzien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake
Mijne ook, maar die staat wel nergens in de lijst: niet als optie, maar ook niet als standaard.

Edit: Hier ook België.

De auto komt ook met een 22kW kabel, hoewel hij maar kan laden aan 11… Lijkt me dat je op een paar honderdduizend auto's toch ook wel aardig kan besparen met wat dunnere kabels.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSnowflake op 05-08-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle1989
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05 11:29
Mijn tourer kwam gewoon met een granny charger. Niet apart besteld, gewoon standaard (wel België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteip_vh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-10 21:32
Ik ben van om voor de Tourer te gaan, maar twijfel voornamelijk nog tussen de Pro S en de GTX versie. Voornaamste nadeel van de GTX, behalve de iets mindere range, lijkt me zijn grotere draaicirkel (12,3m versus 10,9m bij de Pro S). Iemand enig idee hoeveel impact dit in de praktijk heeft? Tips/suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

reteip_vh schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:56:
Ik ben van om voor de Tourer te gaan, maar twijfel voornamelijk nog tussen de Pro S en de GTX versie. Voornaamste nadeel van de GTX, behalve de iets mindere range, lijkt me zijn grotere draaicirkel (12,3m versus 10,9m bij de Pro S). Iemand enig idee hoeveel impact dit in de praktijk heeft? Tips/suggesties?
Geen directe ervaring maar in theorie is het het verschil in draaicirkel tussen een Polo en een Passat. Ik zou stellen een redelijk merkbaar verschil. Wat zijn je argumenten voor de GTX tov de Pro S?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
reteip_vh schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:56:
De range is wel aanzienlijk minder (behalve als je bij de Pro S (Business?) ook de velgen erbij geklikt hebt). Je kunt een proefrit in een Passat doen, volgens mij heeft die een vergelijkbare draaicirkel (als een GTX) en vergelijkbare 360 camera mogelijkheden. Maar de GTX zal nog niemand binnen hebben die rolt op z'n vroegst zo'n beetje deze week van de band af.

Voor mij was de afweging;
Pro's:
  • acceleratie
  • uitvoering
Con's:
  • draaicirkel i.v.m. voorwielmotor
  • verminderde actieradius
De acceleratie ga ik na de eerste twee maand toch niet meer gebruiken en het is niet alsof die anders traag is. De uitvoering is wel leuk, maar de afweging met de actieradius (er gaat 105km WLTP van af) vond ik het ook niet waard. Al met al had ik het gevoel dat ik vooral de GTX zou kiezen voor het logo achterop, dat vond ik onzin. Daarom voor de Pro S Business gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:47
Is de gtx ook niet duurder?
Mogelijk is die wel wat mooier (bumpers, interieur?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

juanpabloo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:13:
Is de gtx ook niet duurder?
Mogelijk is die wel wat mooier (bumpers, interieur?)
Hangt van je wensen af, de vanafprijs is hoger maar de standaarduitrusting net iets uitgebreider. Full option is de GTX iets goedkoper.

Moet mijzelf corrigeren. Dit is blijkbaar niet (meer?) het geval. De GTX lijkt inderdaad iets meer dan 2500,- duurder in volle uitrusting.

[ Voor 18% gewijzigd door KMdijkens op 05-08-2024 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
KMdijkens schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Hangt van je wensen af, de vanafprijs is hoger maar de standaarduitrusting net iets uitgebreider. Full option is de GTX iets goedkoper.
Wellicht wil je qua wegenbelasting, later ook kijken naar gewichten tussen de twee? Weet niet of het wat uitmaakt. En de vraag of je echt 4WD nodig hebt in NL natuurlijk.
Ik zou altijd voor meer range kiezen, dat heb ik wel geleerd na mijn eerste EV :D

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Range: zeer mee eens (ID3 first)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
We vergeten er nog bijna eentje de GTX mag 1.200 kg trekken de andere uitvoeringen 1.000 kg. Dat kan net het verschil maken bijv. bij het trekken van een caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:30:
We vergeten er nog bijna eentje de GTX mag 1.200 kg trekken de andere uitvoeringen 1.000 kg. Dat kan net het verschil maken bijv. bij het trekken van een caravan.
Wat dat trekgewicht ben ik heel benieuwd wat er nu straks definitief op mijn kentekenbewijs komt te staan. Pon vermeld inderdaad 1000kg voor de Pro(S) en 1200kg voor de GTX. In Duitsland noemen ze 1200kg voor de Pro(S) en 1400kg voor de GTX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Wat dat trekgewicht ben ik heel benieuwd wat er nu straks definitief op mijn kentekenbewijs komt te staan. Pon vermeld inderdaad 1000kg voor de Pro(S) en 1200kg voor de GTX. In Duitsland noemen ze 1200kg voor de Pro(S) en 1400kg voor de GTX.
Als je deze: V-Ray471 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" door: https://ovi.rdw.nl/# haalt zie je dat bij dit kenteken er enkel 1.000 kg geremd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zie het inderdaad. Bijzonder. Zou de regelgeving in Duitsland dan anders zijn dan bij ons? Dat is toch ook vreemd? Moet een duitser hier aan de grens dan gewicht lozen, hoe werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:42:
Zie het inderdaad. Bijzonder. Zou de regelgeving in Duitsland dan anders zijn dan bij ons? Dat is toch ook vreemd? Moet een duitser hier aan de grens dan gewicht lozen, hoe werkt dat?
Dat werkt sowieso niet zo want kenteken is leidend tezamen met regels voor kentekenhoudend land. Dat is ook de reden dat je sommige Oostblok constructies hier legaal in Nederland ziet rijden. (mits EU-land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Weer wat geleerd. Maar 1000kg en 1200kg respectievelijk zal het zijn dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Men vrouw is vandaag met de ID.7 naar de kust gereden, 200km. Vertrokken met 63% (ze was al ergens naar toe geweest daarvoor) en aangekomen met 17%. Met zeer geavanceerde mathematica kunnen we zo vaststellen, dat mocht ze met 100% vertrokken zijn, ze ook weer terug zou geraken op 1 accu lading.

Verder was het vinden van een 11kW lader wel een ding. We hadden gekeken op de kaart (ivm laadkaart):
1ste zat achter een slagboom
2de bestond niet
3de stonden 2 ICE op
4de was een garage met nog 13 van de 24 vrij, maar ze hadden die vrij gegeven voor ICE.
5de parking was gelukkig wel vrij. En nog veel ook gelukkig.

Vrij vervelend wel, vooral omdat de kaart aangaf dat ze beschikbaar waren. Hadden al die bezette plaatsen gewoon als onbeschikbaar gestaan, had ze direct naar een andere vrije kunnen rijden.

Soit, ze kan laden en dus ook weer thuis geraken zonder nog eerst te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteip_vh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-10 21:32
KMdijkens schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

Geen directe ervaring maar in theorie is het het verschil in draaicirkel tussen een Polo en een Passat. Ik zou stellen een redelijk merkbaar verschil. Wat zijn je argumenten voor de GTX tov de Pro S?
Argumenten GTX
- Sportiever/Snellere acceleratie
- AWD

Argumenten Pro S (Business)
- Rijbereik (zou wel de 20” velgen nemen, dus verschil is niet wereldschokkend, pakweg 60km wltp)
- Kleinere draaicirkel
- Iets goedkoper dan GTX maar niet doorslaggevend

De GTX heeft ook een groter trekvermogen maar dat is voor mij niet relevant.
Het is voornamelijk een keuze tussen snellere acceleratie (rijplezier?) enerzijds en een meer praktische wagen anderzijds 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Nog een argument voor de GTX: zwarte dakbogen. Hoef je niet langs de wrapper. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

reteip_vh schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Argumenten GTX
- Sportiever/Snellere acceleratie
- AWD

Argumenten Pro S (Business)
- Rijbereik (zou wel de 20” velgen nemen, dus verschil is niet wereldschokkend, pakweg 60km wltp)
- Kleinere draaicirkel
- Iets goedkoper dan GTX maar niet doorslaggevend

De GTX heeft ook een groter trekvermogen maar dat is voor mij niet relevant.
Het is voornamelijk een keuze tussen snellere acceleratie (rijplezier?) enerzijds en een meer praktische wagen anderzijds 🙂
Sportiever rijgedrag zal weinig merkbaar van zijn, voor zover ik weet is er behalve de extra motor verder niets aan het onderstel of de stuurinrichting gewijzigd. Een EV heeft sowieso direct koppel dus ook de 6.5s van de Pro(s) zal erg vlot voelen als je van een ICE afkomt. (Die 6.5s ligt in de praktijk overigens rond de 6s blijkt uit de praktijktests). Voor de GTX is het nog even afwachten natuurlijk daar is nog niet mee gereden. Een echt sportieve rijder zal het af fabriek sowieso nooit worden. De ID.7 is voornamelijk gericht op comfort.

Verder denk ik dat het vooral ook een kwestie is hoe belangrijk je die AWD wel of niet vindt. Zeker als het trekgewicht niet relevant is. En anders een kwestie van smaak. Zelf vind ik het interieur van de GTX met rode biezen minder smaakvol dan het wit. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. De neus van de GTX vind ik dan wel weer mooier met de mistlichten en iets strakkere vormgeving.
DaMenaz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:11:
Nog een argument voor de GTX: zwarte dakbogen. Hoef je niet langs de wrapper. :)
Dat vind ik dan weer niet. Op een verder helemaal zwarte ID.7 vind ik het contrast van die zilveren boog juist wel mooi. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KMdijkens op 05-08-2024 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
KMdijkens schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:30:
[...]Sportiever rijgedrag zal weinig merkbaar van zijn, voor zover ik weet is er behalve de extra motor verder niets aan het onderstel of de stuurinrichting gewijzigd.
Daarvoor is het vooral van belang of je het Exterieur Pakket Plus bestelt met DCC en progressive steering.
[...]De neus van de GTX vind ik dan wel weer mooier met de mistlichten en iets strakkere vormgeving.
Het is dagrijverlichting volgens VW zelf. :)
[...]Dat vind ik dan weer niet. Op een verder helemaal zwarte ID.7 vind ik het contrast van die zilveren boog juist wel mooi. ;)
Eerste wat ik ga aanpassen zijn die C3 Pluriel-bogen. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door DaMenaz op 05-08-2024 16:58 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-Ray471
KMdijkens schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:06:
[...]

Ziet er goed uit, mooie foto’s ik heb hem precies zo besteld ook als first edition. Staat net sinds vrijdag bij Pon in Leusden. Zal ergens de komende dagen geleverd worden vermoed ik.

Heeft die van jou een pano dak als je hem al zo vroeg had? Mijne was namelijk vertraagd omdat er wat problemen mee waren en toen mocht ik kiezen of ik met korting zonder of langer wachten maar met pano dak wilde. Gekozen voor met, maar zonder werden dus al eerder geleverd.

Heel veel plezier gewenst, kan niet wachten op de mijne. :)
Yep, met pano dak. Ik had overigens wel verwacht dat het donkerder zou zijn als je het dak 'dicht' zou doen. Maar in praktijk lijkt het net zo licht als dat het 'open' is. Je kan er alleen niet meer doorheen kijken. Het is dan gewoon wit glas.
True schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:40:
[...]

Als je deze: V-Ray471 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" door: https://ovi.rdw.nl/# haalt zie je dat bij dit kenteken er enkel 1.000 kg geremd staat.
Bizar hé? Wat mij betreft het grootste minpunt aan de auto. Echt raar dat het slechts 1.000kg kan zijn. Vergelijkbare auto's doen 1.500kg of zelfs 1.800 zoals de BMW i4.
Smaken verschillen. Ik keek heel erg op tegen die zilveren bogen, maar in de praktijk zijn ze mat-grijs. Niet dat chromen 'lijk-wagen' look dus. Afspraak met wrapper afgezegd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
In de Duitse configurator heb je een zogenoemd black style pakket waarmee de dakbogen zwart worden (ook voor de non GTX versies). Deze optie komt ook beschikbaar in de Nederlandse configurator ergens in augustus aldus de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Bashy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:31:
[...]

In de Duitse configurator heb je een zogenoemd black style pakket waarmee de dakbogen zwart worden (ook voor de non GTX versies). Deze optie komt ook beschikbaar in de Nederlandse configurator ergens in augustus aldus de dealer.
Man man man, wat zijn ze bij PON toch ook een stelletje suikervrije gummyberen zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenAB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-06 20:13
Leuk dat er meer enthousiastelingen zijn over de id.7. Ik rij nu een Passat GTE (2015) privé en ik overweeg voor het eerst een nieuwe auto te kopen. De id.7 tourer lijkt favoriet maar ik twijfel ook over de nieuwe Passat eHybrid of de Skoda variant ervan. De 100+km elektrische actieradius spreekt erg aan en de Passat is mijn in de afgelopen 5 jaar zeer goed bevallen.
Zijn er anderen die ook deze twijfel/afweging hebben/maken? Wat is dan de doorslag voor het een of t ander?
Ben benieuwd.

Ik ga er overigens van uit dat ik een auto ca 10 jaar zal rijden. Door de grillige politiek heb ik geen idee wat in de toekomst de fiscale voordelen van full electric zijn, dus de parameter ‘fiscaal’ valt eigenlijk af als indicator. Of zie ik dat niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
KMdijkens schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Dat komt volgens mij omdat in Duitsland het trekgewicht bij twee verschillende hellingspercentages opgegeven wordt:
Bij 8% is dat 1200kg (GTX)
Bij 12% is dat 1200kg (GTX)

In Nederland wordt alleen het trekgewicht bij 12% opgegeven, dus 1200kg voor de GTX en 1000kg voor de overige varianten. Helaas dus een vrij beperkt maximaal trekgewicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tukker87
RubenAB schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:00:
Leuk dat er meer enthousiastelingen zijn over de id.7. Ik rij nu een Passat GTE (2015) privé en ik overweeg voor het eerst een nieuwe auto te kopen. De id.7 tourer lijkt favoriet maar ik twijfel ook over de nieuwe Passat eHybrid of de Skoda variant ervan. De 100+km elektrische actieradius spreekt erg aan en de Passat is mijn in de afgelopen 5 jaar zeer goed bevallen.
Zijn er anderen die ook deze twijfel/afweging hebben/maken? Wat is dan de doorslag voor het een of t ander?
Ben benieuwd.

Ik ga er overigens van uit dat ik een auto ca 10 jaar zal rijden. Door de grillige politiek heb ik geen idee wat in de toekomst de fiscale voordelen van full electric zijn, dus de parameter ‘fiscaal’ valt eigenlijk af als indicator. Of zie ik dat niet goed?
In mijn geval ging het om de Kodiaq hybride. Ik had daar wellicht voor gekozen als PHEV mogelijk was met 7 zitter. Ik was al een EV rijder (Enyaq) dus ik weet dat range anxiety alleen bestaat bij mensen die geen EV rijden. Als je ICE rijders vraagt is Hybride het beste van 2 werelden, als EV rijder zeg ik het slechtste van 2 werelden. Maar dat is afhankelijk van je use-case. Zo vind ik het een voorwaarde dat je een oprit hebt waar je een eigen laadpaal kunt plaatsen, anders zou ik niet aan een EV beginnen. In mijn geval kan ik alle ritten in NL met de EV af, dus heb ik een hybride om op vakantie sneller op bestemming te zijn… dan is de ID.7 echt niet veel trager. Ik moest nu om de 2,5-3 uur stoppen en dan heb ik het over 15-20 minuten max. Dat is voor mij echt prima (3 jonge kinderen). Ik geloof niet dat ik uren zou besparen in een ICE.

Het is overigens wel een verschil tov de Enyaq. Die accu was kleiner en was minder zuinig. Dus dan werd een lange afstand echt een uitdaging. Ik hoop met deze auto ook 8 jaar te rijden. Ik geloof niet dat de ontwikkelingen (solid state accu’s) zo snel gaan, gezien alles wordt afgeremd. En dan nog, dan zou ik ipv 15 minuten 7 minuten kwijt zijn. Ik doe langer over mijn koffie. Die ontwikkelingen zijn vooral nodig omdat het gebruik van de infrastructuur dan geoptimaliseerd wordt (meer auto’s kunnen dan laden).

Maar goed, vraag het ook eens bij het hybride forum. Ben benieuwd welk antwoord zij geven.

Vwb fiscaal kan ik niet geloven dat ze EV rijders zwaarder gaan belasten (oa door gewicht accu) dan ICE. Maar ik heb geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ben benieuwd.

Van mijn eigen geld en in mijn eigen situatie zou ik denk ik voor de Passat gaan. Privé hebben wij als tweede auto een Leon KL eHybrid, zonnepanelen en een oprit met eigen laadpunt, dus mijn vrouw rijdt bijna alles volelektrisch (en hybride als het moet). Dat bevalt prima. Als eerste auto zou zo'n Passat R-Line Business hybride 204 pk prima geschikt zijn. De ID.7 Tourer Pro Business met alle pakketten kwam zakelijk veel gunstiger uit bij mij, omdat de component brandstof bij ons mee wordt gewogen. Bovendien kan ik nu mijn eigen plus in de opwek van de panelen (en de lage inkoop kWh in de daluren (Zonneplan)) gunstig doorverkopen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Tukker87 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:52:
[...]
Vwb fiscaal kan ik niet geloven dat ze EV rijders zwaarder gaan belasten (oa door gewicht accu) dan ICE. Maar ik heb geen glazen bol.
https://www.rijksoverheid...torrijtuigenbelasting.pdf

(pdf-download)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Het wordt een beetje OT, maar je legt de vinger op de zere plek. Regeren is vooruitzien en wij simpele burgers kunnen dat niet (meer). Privé zou ik mijn vingers niet willen branden aan zo'n uitgave die je deels stoelt op MRB, salderen e.d. zaken. Als je thuis kunt laden én je een PV-installatie hebt én als je je eigen stroom kunt gebruiken (eigen gebruik en thuis tijdens zonuren) zou ik wellicht gaan voor een PHEV zoals inderdaad die Passat of die Superb indien je meeste ritten in die EV-actieradius vallen. De ID.7 is mij te duur en te risicovol om privé aan te schaffen omdat je met die grillige politiek ook geen enkel weet hebt van die restwaarde (daarom zijn EVs ook relatief duur in de full operational lease). Als je ook aan die randvoorwaarden niet kunt voldoen lijkt mij een mild-hybrid meer geschikt. En enkel en alleen als je het risico wilt lopen óf er een andere kijk op hebt dan ik schets zou ik voor een BEV gaan in het segment van de ID.7. De overweging voor een BEV in het segment waar je nog (net) in de SEPP regels valt vind ik een hele andere discussie. Maar wellicht is dit sowieso een discussie voor een ander topic :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

offtopic:
Het wordt een beetje OT, maar je legt de vinger op de zere plek. Regeren is vooruitzien en wij simpele burgers kunnen dat niet (meer). Privé zou ik mijn vingers niet willen branden aan zo'n uitgave die je deels stoelt op MRB, salderen e.d. zaken. Als je thuis kunt laden én je een PV-installatie hebt én als je je eigen stroom kunt gebruiken (eigen gebruik en thuis tijdens zonuren) zou ik wellicht gaan voor een PHEV zoals inderdaad die Passat of die Superb indien je meeste ritten in die EV-actieradius vallen. De ID.7 is mij te duur en te risicovol om privé aan te schaffen omdat je met die grillige politiek ook geen enkel weet hebt van die restwaarde (daarom zijn EVs ook relatief duur in de full operational lease). Als je ook aan die randvoorwaarden niet kunt voldoen lijkt mij een mild-hybrid meer geschikt. En enkel en alleen als je het risico wilt lopen óf er een andere kijk op hebt dan ik schets zou ik voor een BEV gaan in het segment van de ID.7. De overweging voor een BEV in het segment waar je nog (net) in de SEPP regels valt vind ik een hele andere discussie. Maar wellicht is dit sowieso een discussie voor een ander topic :+
Opzich wel eens met je redenering, maar een kleine correctie betreft de operational lease. De ID.7 (fiscale waarde 63.720,- eur) kwam voor mij 200 eur de maand netto goedkoper uit dan een vergelijkbaar aangeklede passat ehybrid. (fiscale waarde 61k)

Lease is sowieso moeilijk te peilen want we rijden allemaal onder andere voorwaarden en prijsafspraken met leasemaatschappijen. Ik vind het ook moeilijk advies te geven gezien mijn situatie zo anders is, ondanks dat ik dezelfde auto's vergeleken heb.

Toevoeging: Wij hebben bij ons op de zaak een leasebedrag incl. brandstofkosten, waarbij alle brandstofvormen hetzelfde budget krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door KMdijkens op 06-08-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Laten we zien of eind 2025 dit nog steeds het beleid is. Denk dat we dan nog wel een keer in het hokje gestaan hebben.

Met alle EU doelstellingen die er zijn maak je mij niet wijs dat ze EV rijders zwaarder gaan belasten dan ICE rijders.

Zonder te ver vooruit te kijken, maar in Duitsland test (pilot) VW nu V2G.

[ Voor 5% gewijzigd door Tukker87 op 06-08-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Waarschijnlijk vind ik het ook niet maar blijft een boel geld om mee te "gokken" als het uit je eigen zak moet komen.

[ Voor 18% gewijzigd door KMdijkens op 06-08-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 21:37
Weet iemand of er ergens al honderekken/scheidingswand voor de ID7 tourer te koop zijn. Bij Travall.nl helaas nog niet.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenAB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-06 20:13
Tukker87 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:52:
[...]
Maar goed, vraag het ook eens bij het hybride forum. Ben benieuwd welk antwoord zij geven.
Dank! Goed idee! Hybride forum!
De vraag die bij mij dan resteert: korting waarvan?
Bij 100% korting is die vraag minder relevant dan bij ieder ander percentage. Voor personenauto's zijn nu nog vier categorieën (diesel, benzine, LPG3 & aardgas en LPG en overige, behalve dan waterstof en elektriciteit 8)7)
True schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:24:
[...]
offtopic:
Het wordt een beetje OT, maar je legt de vinger op de zere plek. [...] Als je thuis kunt laden én je een PV-installatie hebt én als je je eigen stroom kunt gebruiken (eigen gebruik en thuis tijdens zonuren)
Dank, eens dat dit wellicht een beetje off topic is. Maar die factoren spelen inderdaad mee: mijn Passat GTE tot nu toe op eigen oprit met eigen zonnepanelen in de zonuren kunnen laten (kleine accu van 7kWh zo vol). Altijd gedaan met een 230v stekker op 2,3 kWh, zou nog een 3,7 kWh oplader kunnen overwegen en bij haast een laadpaal in de buurt zoeken. Aan opwek wel voldoende met 14 eigen panelen en 20 panelen op een gebouw in de buurt (kan via postcoderoos verrekend worden).
Tukker87 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:43:
[...]
Laten we zien of eind 2025 dit nog steeds het beleid is. [...]
Dat laatste: V2G is wel een grote droom die de keuze totaal ten positieve beïnvloedt. Reden voor mij om destijds een reservering te doen voor een Sion, een spuuglelijke maar heel coole auto waar ze vooral ook over de bidirectionele laadpaal nadachten. Heb er zelfs nog in proefgereden. De geopolitieke (rente)ontwikkelingen hebben het project helaas de das om gedaan. Over off topic gesproken, doet denken aan de documentaire 'Who killed the electric car", aanrader ;) hier trailer op Youtube

Het zal zomaar 3 jaar duren voordat dit enigszins toegankelijk zal zijn op de Nederlandse markt vrees ik. En ook dat weet je niet zeker, dus ik wil daar de keuze ook niet van af laten hangen.

Dank voor de vele interessante reacties. Ik deel veel van de verschillende, veelal rationele analyses. Misschien is een auto kopen ook niet allemaal ratio 8) Ik ga sowieso met beide autos proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Tukker87 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:43:
[...]

Ik houd het niet allemaal exact bij, maar is dat de 'pilot' die ze vorig jaar al aangekondigd hebben i.c.m. een Hager Energy Home Power station (en ze waren in Zweden bezig met een hele woonwijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Laatst online: 21:37
dizzytal schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Ik houd het niet allemaal exact bij, maar is dat de 'pilot' die ze vorig jaar al aangekondigd hebben i.c.m. een Hager Energy Home Power station (en ze waren in Zweden bezig met een hele woonwijk?)
Nadeel op dit moment is dat ze maar 1 type laadpaal geselecteerd hebben die VW ondersteund.
Wetgeving in NL is volgens mij nog niet zover dat Vehicle to grid of home mag. Alleen experimenteel mag het onder stenge voorwaarden.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
dizzytal schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Klopt. Ik weet niet wat de voortgang is, maar wat ik begreep is het vooral regels omtrent energiebelasting die het tegenhouden.

Wat bijv. zou kunnen met deze techniek is laden op het werk en savonds thuis die energie gebruiken. Los van zonnepanelen/opwek en dat savonds gebruiken, maar dat maar deels in het jaar.

Maar goed… raken idd offtopic.

Mooie auto die ID.7 hè? 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Wimhaw schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Nadeel op dit moment is dat ze maar 1 type laadpaal geselecteerd hebben die VW ondersteund.
Wetgeving in NL is volgens mij nog niet zover dat Vehicle to grid of home mag. Alleen experimenteel mag het onder stenge voorwaarden.
Inderdaad, maar dat was de vraag niet ;-) (want dat was/is allemaal al wel bekend)

Ging er mij om of de opmerking ging om een test/pilot die al ruim een half jaar oud is, of dat ze met iets nieuws bezig waren.

Sowieso zit je met het 'probleem' dat VW 4000 uur teruglevering of 10.000kWh als max aanhoud (zie ook even de foto's die ik hier al eens van gemaakt heb toen dit 'beschikbaar werd' die staan denk ik in het topic van voor de splitsing ;-) ) voordat je geen garantie meer hebt op de accu's.
Tukker87 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Klopt. Ik weet niet wat de voortgang is, maar wat ik begreep is het vooral regels omtrent energiebelasting die het tegenhouden.

Wat bijv. zou kunnen met deze techniek is laden op het werk en savonds thuis die energie gebruiken. Los van zonnepanelen/opwek en dat savonds gebruiken, maar dat maar deels in het jaar.

Maar goed… raken idd offtopic.

Mooie auto die ID.7 hè? 🤤
Haha, nou.. 't heeft natuurlijk wel met de auto te maken. V2G is misschien een stap te ver, maar V2L zou op zich ook al wel een mooie toevoeging zijn. Zeker voor onderweg deze (vakantie)periode...

En, i.d.d. nog steeds heel blij mee >:) . Ik zie ze toch nog relatief weinig rijden (eigenlijk plus punt, houd 't nog een beetje 'speciaal')

[ Voor 33% gewijzigd door dizzytal op 06-08-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
[b]dizzytal in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Haha, nou.. 't heeft natuurlijk wel met de auto te maken. V2G is misschien een stap te ver, maar V2L zou op zich ook al wel een mooie toevoeging zijn. Zeker voor onderweg deze (vakantie)periode...
V2L is niet mogelijk, juist omdat vw nu gekozen heeft om terug te leveren met DC. De onboard ac charger kan niet in omgekeerde richting werken dus ook geen 230v uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik heb nu V2L op de EV6. Gebruik het echt nooit. Ginmick.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
10.000kWh is op 8 jaar garantie 1250 per jaar, volgens mij kan ik daarmee mn huis zelfvoorzienend maken.
Niet om te traden inderdaad.

Ander unique selling point imo is de isofix voor, dat hebben ook niet veel auto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
DaMenaz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:58:
Ik heb nu V2L op de EV6. Gebruik het echt nooit. Ginmick.
Daarnaast gebruik ik het juist regelmatig op vakantie. Dus V2L is geen gimmick voor mij. :)
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
KMdijkens schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

Opzich wel eens met je redenering, maar een kleine correctie betreft de operational lease. De ID.7 (fiscale waarde 63.720,- eur) kwam voor mij 200 eur de maand netto goedkoper uit dan een vergelijkbaar aangeklede passat ehybrid. (fiscale waarde 61k)

Lease is sowieso moeilijk te peilen want we rijden allemaal onder andere voorwaarden en prijsafspraken met leasemaatschappijen. Ik vind het ook moeilijk advies te geven gezien mijn situatie zo anders is, ondanks dat ik dezelfde auto's vergeleken heb.

Toevoeging: Wij hebben bij ons op de zaak een leasebedrag incl. brandstofkosten, waarbij alle brandstofvormen hetzelfde budget krijgen.
Er zit ook nog een vraag of 2 boven, namelijk

1) of je denkt dat hybride techniek gedurende 10 jaar echt goedkoper is in onderhoud gezien je 2 systemen combineert met 2x zoveel kans op problemen, en

2) of je het puur voor het geld moet doen of dat je er vertrouwen in hebt dat het kostenverschil tussen hybride en full electric niet zo groot is (of: accepteert dat je met full EV heel misschien wat meer afschrijft) en je het dus ook doet om geen benzine meer te verbranden (milieuoverweging).

Nog los van het principe dat als je een hybride auto met een kleine accu zo goed mogelijk gebruikt en dus zo veel mogelijk elektrisch rijdt, je de accu zo intensief gebruikt dat die na een paar jaar geen range meer overheeft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
juanpabloo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

Er zit ook nog een vraag of 2 boven, namelijk

1) of je denkt dat hybride techniek gedurende 10 jaar echt goedkoper is in onderhoud gezien je 2 systemen combineert met 2x zoveel kans op problemen, en

2) of je het puur voor het geld moet doen of dat je er vertrouwen in hebt dat het kostenverschil tussen hybride en full electric niet zo groot is (of: accepteert dat je met full EV heel misschien wat meer afschrijft) en je het dus ook doet om geen benzine meer te verbranden (milieuoverweging).

Nog los van het principe dat als je een hybride auto met een kleine accu zo goed mogelijk gebruikt en dus zo veel mogelijk elektrisch rijdt, je de accu zo intensief gebruikt dat die na een paar jaar geen range meer overheeft..
1) Zeker waar, in mijn geval zou ik de ICE slechts 2x per jaar aanslingeren, kan nooit goed zijn.

2) EV zal per maand iets goedkoper zijn, maar als je een fors goedkopere auto kunt kopen dan win je wel veel in afschrijving. Ga je initieel toch evenveel uitgeven, zou ik zeker voor EV gaan.
In mijn geval gaat het bv om een PHEV van 40k of een EV van 60k, en dan kost die EV over het geheel amper meer maar heb je wel een nieuwere auto en heb je wellicht andere voordelen.

Dat principe zal in de theorie zo zijn, echter, onze i3 met 18,8kWh capaciteit (net zoveel als een recente PHEV) heeft na 8 jaar / 60k km nog amper degradatie.
Bereik in de zomer is misschien van 130 naar 120km gegaan, niet merkbaar en voor de ritjes van 15-60km nog meer dan prima, ook al zou dat naar 100km bereik zakken.
Voor 150-200k km puur elektrisch op zo'n kleine accu moet je echt je best doen, dat zie ik (met een PHEV) ook niet zomaar gebeuren.
Daarnaast is het wel goed om 1-2x per maand in hybrid mode te rijden om de ICE levend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvbe
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Hier in BE de ID.7 Tourer Business Premium besteld op 13 mei. In afwachting van productie en geschatte leverdatum de eerste helft van november 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
thomasvbe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:34:
Hier in BE de ID.7 Tourer Business Premium besteld op 13 mei. In afwachting van productie en geschatte leverdatum de eerste helft van november 2024.
Die levertijden liggen zo zot ver uit elkaar, echt vreemd. Het lijkt alsof VW geen idee heeft waar het mee bezig is... Mja dat idee krijg je ook als je met mijn id.7 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvbe
MrSnowflake schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:21:
[...]

Die levertijden liggen zo zot ver uit elkaar, echt vreemd. Het lijkt alsof VW geen idee heeft waar het mee bezig is... Mja dat idee krijg je ook als je met mijn id.7 rijdt.
Zo een slechte ervaring? 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
thomasvbe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Zo een slechte ervaring? 🙈
Het was allemaal ok geweest ging het over een 10jaar oude auto die nieuw de helft kostte.

Hij is gisteren binnen geweest, omdat mijn ruit soms open gaat ipv dicht als ik hem wil sluiten, ook kraakt mijn dashbord veel, reageert de auto soms niet op de sleutel (dus hij sluit niet als je wegloopt, maar soms kan je de auto zelfs niet openen als je er naast staat) en hij piept soms wel en soms niet bij het sluiten (als je wegloopt).

Ik heb die 3 dingen vandaag weer voor gehad. Dus de garage heeft niks gedaan?

Wie zijn auto hier piept als je wegloopt?

De verkoper wou me gisteren uitleggen dat de auto nooit 1x piept. Alleen 2 x als hij niet kan sluiten. Dus ik moet hem demonstreren dat mijn auto piept als je wegloopt en de auto sluit. Ik toon het 3x en de 3de keer piept hij niet. Dus ze hebben niet eens moeite gedaan.

Verder zei de verkoper dat hij een aantal autos heeft gehad waarbij de ruit soms open gaat ipv te sluiten.

Het is gewoon droevig. Dit is mijn 7de 8ste en allerduurste VW (groep) auto en deze heeft allemaal issues die zelfs mijn toen - in 2010 - 10 jaar oude 1st gen ford focus niet had. En het ergste is dat het dus niet eens alleen mijn auto betreft.

Hoe kan de grootste fabrikant van autos na 30 jaar ineens geen fatsoenlijke elektrische ruiten meer maken? Hoe kan keyless ineens maar 80% van de tijd meer werken? En dat voor zon dure auto...

Gelukkig rijdt de auto zalig en is het bereik zo goed. Verder heb ik spijt er van, want dat gekraak heb ik nog nooit gehad zelfs niet na 250000km in mijn '95 Astra (al wil ik je geven dat het gekraak waarschijnlijk niet hoorbaar was in die diesel).

[ Voor 8% gewijzigd door MrSnowflake op 08-08-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvbe
MrSnowflake schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:25:
[...]

Het was allemaal ok geweest ging het over een 10jaar oude auto die nieuw de helft kostte.

Hij is gisteren binnen geweest, omdat mijn ruit soms open gaat ipv dicht als ik hem wil sluiten, ook kraakt mijn dashbord veel, reageert de auto soms niet op de sleutel (dus hij sluit niet als je wegloopt, maar soms kan je de auto zelfs niet openen als je er naast staat) en hij piept soms wel en soms niet bij het sluiten (als je wegloopt).

De verkoper wou me gisteren uitleggen dat de auto nooit 1x piept. Alleen 2 x als hij niet kan sluiten. Dus ik moet hem demonstreren dat mijn auto piept als je wegloopt en de auto sluit. Ik toon het 3x en de 3de keer piept hij niet. Dus ze hebben niet eens moeite gedaan.

Verder zei de verkoper dat hij een aantal autos heeft gehad waarbij de ruit soms open gaat ipv te sluiten.

Het is gewoon droevig. Dit is mijn 7de en allerduurste VW (groep) auto en deze heeft allemaal issues die zelfs mijn toen - in 2010 - 10 jaar oude 1st gen ford focus niet had. En het ergste is dat het dus niet eens alleen mijn auto betreft.

Hoe kan de grootste fabrikant van autos na 30 jaar ineens geen fatsoenlijke elektrische ruiten meer maken? Hoe kan keyless ineens maar 80% van de tijd meer werken? En dat voor zon dure auto...

Gelukkig rijdt de auto zalig en is het bereik zo goed. Verder heb ik spijt er van, want dat gekraak heb ik nog nooit gehad zelfs niet na 250000km in mijn '95 Astra (al wil ik je geven dat het gekraak waarschijnlijk niet hoorbaar was in die diesel).
Fingers crossed hier dan, want al jaren tevreden van de VW groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
thomasvbe schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Ik ook, tot ik de ID.3 ging rijden.
Het probleem is ook gewoon dat bijna alle VW garages stampvol zitten qua werk en dat als je dus een keer iets hebt je over een maand of 2/3 aan de beurt bent. Dat maakt de hele ervaring ook niet best.
Ik was echt bijzonder tevreden over mijn vorige VW Golf 7.5 variant. Mede daardoor een ID.3 gekozen maar ik sluit me helemaal aan bij @MrSnowflake hoe kan het in godsnaam dat ze de meest basale zaken, als het ramen openen en sluiten, ineens vergeten zijn? Evenzo voor het mediasysteem, in de Golf was dat fantastisch, goed geluid ook met Dynaudio upgrade, In de ID.3 krijg je toch een slap aftreksel wat de helft van de tijd voor geen meter werkt en waar je in de achterdeuren niet eens speakers hebt. Dat kan toch niet? Ik had een beetje goede hoop op de ID.7, dan zou VW toch wel de kinderziektes van de ID serie eruit hebben gehaald?
Ik lees al enkele weken mee maar ik wordt er nog steeds verdrietig van. Ik heb nog een jaar tot ik de mijne moet inleveren en was wel serieus aan het overwegen om een ID.7 te kiezen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
DonJunior schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:52:
[...]

Ik ook, tot ik de ID.3 ging rijden.
Het probleem is ook gewoon dat bijna alle VW garages stampvol zitten qua werk en dat als je dus een keer iets hebt je over een maand of 2/3 aan de beurt bent. Dat maakt de hele ervaring ook niet best.
Ik was echt bijzonder tevreden over mijn vorige VW Golf 7.5 variant. Mede daardoor een ID.3 gekozen maar ik sluit me helemaal aan bij @MrSnowflake hoe kan het in godsnaam dat ze de meest basale zaken, als het ramen openen en sluiten, ineens vergeten zijn? Evenzo voor het mediasysteem, in de Golf was dat fantastisch, goed geluid ook met Dynaudio upgrade, In de ID.3 krijg je toch een slap aftreksel wat de helft van de tijd voor geen meter werkt en waar je in de achterdeuren niet eens speakers hebt. Dat kan toch niet? Ik had een beetje goede hoop op de ID.7, dan zou VW toch wel de kinderziektes van de ID serie eruit hebben gehaald?
Ik lees al enkele weken mee maar ik wordt er nog steeds verdrietig van. Ik heb nog een jaar tot ik de mijne moet inleveren en was wel serieus aan het overwegen om een ID.7 te kiezen.
Mja, ik heb wel de indruk dat ze bij mij alle rommel onderdelen hebben gestoken, want niemand hier heeft zo veel voor als ik… of ik ben té kritisch?? Maar ik verwacht van een auto die €20-30k duurder is als mijn superb dat die op zijn minst even goed werkt. Niet dus.

Vandaag ook nog gezien dat mijn ventilatie roosters niet altijd juist gecallibreerd zijn als ik de auto start en dat ze zelfs niet altijd terug open gaan als ze gesloten waren en als ze wel open gaan, komt hun richting niet overeen met hetgeen je doet op het scherm, dan moet je ze zelf even alle hoeken laten zien en dan ist goed. BROL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
MrSnowflake schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:25:
[...]

Meer dan vervelend natuurlijk dat je tegen al dit soort dingen aanloopt. Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niets van herken.

Ik zal eens kijken of mijn auto ook een keer piept bij het sluiten, twee keer wanneer 'ie niet op slot kan/gaat doet 'ie inderdaad wel. Reageren op de sleutel doet 'ie altijd wel, ik zou haast zeggen misschien had de range wel wat kleiner mogen zijn. Als ik soms langs de oprit loop om achter in te gaan (toch wel een meter of 5/6 van de auto vandaan) gaan netjes de welkomslichten aan en klappen de spiegels uit. Met name die lichten is 's avonds niet altijd dat wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
thomasvbe schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Ik was ook altijd tevreden: Fabia, 2 Audi A3's, Golf, Passat, 2 Skoda Superbs (met de 2de heb ik wel wat problemen voorgehad, maar dat was 2x een onderdeel dat stuk was gegaan, pech hebben, maar kan gebeuren, voor de rest was alles goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
dizzytal schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Meer dan vervelend natuurlijk dat je tegen al dit soort dingen aanloopt. Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niets van herken.

Ik zal eens kijken of mijn auto ook een keer piept bij het sluiten, twee keer wanneer 'ie niet op slot kan/gaat doet 'ie inderdaad wel. Reageren op de sleutel doet 'ie altijd wel, ik zou haast zeggen misschien had de range wel wat kleiner mogen zijn. Als ik soms langs de oprit loop om achter in te gaan (toch wel een meter of 5/6 van de auto vandaan) gaan netjes de welkomslichten aan en klappen de spiegels uit. Met name die lichten is 's avonds niet altijd dat wat je wilt ;)
Lol, lijkt me dat het 1x piepen wel zou opvallen. Heb je interieurbewaking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
MrSnowflake schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:35:
[...]

Lol, lijkt me dat het 1x piepen wel zou opvallen. Heb je interieurbewaking?
Bij het op slot gaan? Nou, nee hoor.. dat soort dingen hoor ik op een gegeven moment eigenlijk niet eens meer :+

Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zojuist gebeld om de afleverdatum te plannen. Wordt 22/08. Daarmee kom ik uit op 83 dagen levertijd van bestelling tot afleverling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
KMdijkens schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:50:
Zojuist gebeld om de afleverdatum te plannen. Wordt 22/08. Daarmee kom ik uit op 83 dagen levertijd van bestelling tot afleverling.
Heel wat beter als de 120dagen bij mij (vooral omdat er rond de 80 voorspeld waren).

Edit: Dit was in België.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 08-08-2024 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
Mooie lead time! Elke andere EV van het VAG platform heeft denk ik een stuk langer nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gezien er echt flinke verschillen tussen BE en NL bestellingen zijn, wellicht handig om dit te benoemen als het niet duidelijk wordt uit naam, ondertitel of signature ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:50:
Gezien er echt flinke verschillen tussen BE en NL bestellingen zijn, wellicht handig om dit te benoemen als het niet duidelijk wordt uit naam, ondertitel of signature ;) ?
Zeker, betreft een ID.7 Tourer Pro 1st Edt. Wordt geleverd door van den Udenhout Den Bosch, in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

MrSnowflake schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

Heel wat beter als de 120dagen bij mij (vooral omdat er rond de 80 voorspeld waren).
Ja, bijzonder dat die tijden zo uiteen lopen. Rijdt je een tourer of een sedan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
KMdijkens schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:10:
[...]

Ja, bijzonder dat die tijden zo uiteen lopen. Rijdt je een tourer of een sedan?
Sedan. Hij was 31december besteld ik had hem begin juni. Oorspronkelijk half april.

Edit: In België dus.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSnowflake op 08-08-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
KMdijkens schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:50:
Beter. Mijn huidige EV redde het niet eens binnen 83 weken. 🤭

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasvbe
Mijn huidige lease loopt af in oktober, dus dan wil je liefst zsm overschakelen. Maar als ik het zo lees. 😂
Wel nog zot zitten twijfelen om hem in het Stonewashed Blue te nemen, maar kon het kleur nergens zien. Ze zeiden wel dat het hetzelfde was als die van de ID.5, maar op de foto’s zag het er toch meer blauwgrijs uit.
Dan even in het echt gezien en is niet zoals op de foto’s, maar precies toch ook niet zoals de ID.5.
Uiteindelijk gewoon zwart genomen :’)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

thomasvbe schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:56:
Mijn huidige lease loopt af in oktober, dus dan wil je liefst zsm overschakelen. Maar als ik het zo lees. 😂
Wel nog zot zitten twijfelen om hem in het Stonewashed Blue te nemen, maar kon het kleur nergens zien. Ze zeiden wel dat het hetzelfde was als die van de ID.5, maar op de foto’s zag het er toch meer blauwgrijs uit.
Dan even in het echt gezien en is niet zoals op de foto’s, maar precies toch ook niet zoals de ID.5.
Uiteindelijk gewoon zwart genomen :’)
Stonewashed blue was ook mijn tweede keuze. Doorslaggevende factor voor zwart was voor mij dat ik alle bumpers en sideskirts in accentuerend zwart niet heel mooi vond. In het zwart valt het allemaal in elkaar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MrSnowflake schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:12:
[...]

Sedan. Hij was 31december besteld ik had hem begin juni. Oorspronkelijk half april.
Maar wel in BE als ik mij niet vergis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Mijn auto was dinsdag weer een hele dag bij de garage voor de volgende mankementen:
  • Vensters gaan soms verder open ipv te sluiten als ik ze sluit.
  • Auto reageert lang niet altijd bij benaderen (dus de deuren gaan niet open en de verlichting ook niet)
  • Auto sluit niet altijd wanneer ik wegloop. Ik zou zeggen 75% van de tijd wel en 25% van de tijd niet. (ongeacht hoe ver ik weg loop)
  • Deuren openen soms zelfs niet als je met je hand de klink aanraakt (dus het 'ouderwetse' keyless gedrag heeft soms zelfs problemen)
  • Mijn dashboard kraakt nog al veel voor zo'n jonge auto.
  • Ruitenwisser laat strepen na (niet heel vreemd, behalve dat mijn auto nog geen 3000km had)
Ik kon die dag al vast stellen dat ze de dingen met het keyless niet hadden opgelost en vandaag gezien dat de rest ook niet opgelost is (enkel van de ruitenwisser weet ik het niet).

Overdrijf ik als ik wil dat dit opgelost wordt? Mijn auto is 2 maanden oud en kostte een pak meer geld als al mijn vorige auto's die al deze problemen niet hadden.

Als ik één van deze issues had (bv het dashboard dat kraakt) (even ook de ruitenwisser buiten beschouwing gelaten), dan kon ik daar wel mee leren leven. Maar de hoeveelheid problemen en ook de frequentie waarmee ik het gedrag van het keyless systeem tegenkom, nl dagelijks, iriteert me mateloos.

En ik verwacht dat een nieuwe auto niets van zo'n problemen heeft. Mijn beide Skoda Superbs waren ook full option, dus veel toeters en bellen en hier heb ik nooit zo'n problemen mee gehad (wel bij de iV 2x een technisch mankement, maar dat was niet als hij de garage nog maar pas uitrolde).

Voor de volledigheid zal ik even oplijsten waarvoor ik eerder al de auto bij de garage heb binnen gebracht:
  • Bovenstaande items
  • 2de sleutel werkte niet bij aflevering en daarvoor moest de auto een dag binnen(!)
  • Head-up display viel uit
  • Storing kinderslot (deze was permanent en niet weg te krijgen)
  • Storing elektrosysteem (deze was permanent en niet weg te krijgen)
  • Opnieuw: Storing kinderslot (deze was permanent en niet weg te krijgen) (de auto was hiervoor ook al eens binnen geweest en de dag erna was het weer prijs)
  • Opnieuw: Storing elektrosysteem (deze was permanent en niet weg te krijgen) (de auto was hiervoor ook al eens binnen geweest en de dag erna was het weer prijs)
Dan heb ik vandaag nog nieuwe eigenaardigheden ontdekt:
  • Achterlampen flikkeren (bij afgesloten auto)
  • Lamp versnellingspook flikkert (bij afgesloten auto)

[ Voor 105% gewijzigd door MrSnowflake op 08-08-2024 23:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1