Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 ... 267 Laatste
Acties:

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 17:16

Welkom in het grote Volkswagen ID.x topic!

Volkswagen gaat een nieuw automotive-tijdperk in met de I.D. familie: voor het eerst lanceert het merk een familie van 100% elektrische voertuigen. De volledig elektrische, volledig verbonden voertuigen rijden vanaf 2020 de weg op.

Volkswagen ID.X

VW ID Software Update Informatie
Klik Hier voor informatie of scroll verder

WeCharge kaart bestellen als een Nederlander?
Klik hier hoe je WeCharge kaart kunt aanvragen

Tweakers Leveringstijden ID.3 & ID.4
Google Docs

Handige Links
Officiele Volkswagen ID.3 Site

[Voor 88% gewijzigd door Simply1337 op 21-03-2022 09:01]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Simply1337

Volkswagen ID Software 2.4 - Route naar 3.0

Nou, we kunnen weer los komende maanden.

Wie heeft 2.4 nodig?
Alle ID.3/ID.4's moeten terug naar de werkplaats [behalve fabrieksaf 3.0] ID.5 komt fabrieksaf 3.0.

Hoe kun je 2.4 krijgen?
Dealer/Importeur[PON] CONTACTEERT jou!

Heb je 2.3 nodig voor 2.4?
Nee, je kunt direct van 2.1 naar 2.4. Het zal alleen langer bij de werkplaats staan.

Wanneer kun je 2.4 verwachten?
Q2 2022. April-Juni. persoonlijke verwachting: voor zomer.

Wat houdt Update 2.4 in?
1. Vervanging 12v Batterij bij de werkplaats
2. Optimalisatie batterijverwarming. [2.3 fabrieksaf heeft dit deels, Cupra Born heeft dit update al]
3. Batterijverwarming mogelijk terwijl je verbonden bent met laadpaal
4. Snelladen snelheidsverhoging - 58/62 kwh naar 120 kW (2.3 fabrieksaf heeft dit al, verder geoptimaliseerd), 77/82 kwh naar 135 kW Komt met 3.0
5. Gepland laden werkt (incl. interieurverwarming]

VW Newsroom
https://www.volkswagen-ne...st-for-the-id-family-7813

YouTube
Batterylife - update 2.4 info [EN]
YouTube: VW Id Software Update 2.4 - Everything you need to know

Robin TV - Update 3.0 info [GER]
YouTube: VW ID Software Update 3.0: das beste Update ist immer das nächste!

Artikelen
https://www.autocar.co.uk...-id-software-new-features [EN]
https://www.hdmotori.it/v...tware-3-0-nuove-funzioni/ [IT]

ID. Software 2.3 update [0910] is onderweg via Over The Air (OTA)

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-2-3

Deel 1 duurt 70 minuten om het te installeren

Deel 2 duurt 170 minuten om het te installeren

ID.Software 2.3 in het kort
Natuurlijk wil jij het meeste uit je rit halen. Daarom hebben we software update 2.3 voor je Volkswagen ID. klaarstaan. De update zorgt dat jouw ID. is voorzien van de laatste digitale ontwikkelingen en optimalisaties, zoals een stijlvoller infotainmentsysteem en een verbeterd ID.Light. Geen zorgen, daarvoor hoef je niet naar de dealer. De Over-the-Air updates download je terwijl je rijdt en je ID. installeert ze wanneer je stilstaat. Wel zo handig.

Wanneer vindt de update plaats?
Via je mail ga je akkoord met het downloaden van de Over-the-Air ID.Software 2.3 update. Houd hiervoor het e-mailadres in de gaten dat gekoppeld is aan je We Connect account. Hierna kan het een paar weken duren voordat je de update in je ID. ontvangt. Zorg in ieder geval dat je auto vóór en tijdens het rijden een stabiele netwerkverbinding heeft.

Is het softwarepakket gedownload en klaar voor installatie? Dan krijg je wanneer je je auto parkeert een notificatie op je infotainmentdisplay. De ID.Software 2.3 update bestaat uit twee delen, welke elkaar binnen een aantal weken opvolgen. Dit betekent dat je twee keer het proces van downloaden en installeren zal doorlopen.

Let op: naast de ID.Software updates, zijn er ook updates voor bestaande functies in de auto. Deze applicaties zijn niet gekoppeld aan de Over-the-Air ID.Software updates en kun je afzonderlijk installeren. In sommige gevallen heb je wel de laatste ID.Software versie nodig.

Zo installeer jij de update
Een vrouw zit in haar VW ID. en typt iets in haar mobiele telefoon – VW Over-the-Air update
Is jouw auto al verbonden met We Connect? Dan kun je stap 1 tot en met 4 overslaan of direct de tutorial bekijken.
  1. Download de We Connect ID. app voor je smartphone. Dat kan gratis via de Google Play Store of Apple App Store.
  2. Log in met je Volkswagen ID en voeg jouw auto toe.
  3. Activeer je We Connect Start contract. Volg hiervoor de instructie in de app.
  4. De app downloadt vanaf nu automatisch nieuwe updates tijdens je rit. Zorg wel dat je ID. in online modus staat.
  5. Wanneer een update is gedownload, kun je 'm binnen de kortste keren installeren. Je ID. geeft wanneer je je auto parkeert een melding dat de update klaarstaat voor de installatie. Meer details over de inhoud van de update vind je onder 'Meer informatie'.
  6. Wanneer je update geïnstalleerd wordt, kun je je ID. niet opladen. Zorg daarom van tevoren dat de batterij op minimaal 50% staat en dat hij niet aan een laadpaal aangesloten is. Wanneer je de installatie start, zie je op het infotainmentsysteem of je aan alle eisen voldoet, zoals of je ramen wel gesloten zijn.
  7. Stap uit je ID., vergrendel 'm en de installatie begint. Zorg dat je ID. minstens 15 minuten vergrendeld blijft. Hoelang het installeren duurt, hangt af van de grootte van de download. Let op dat je tijdens de installatie je auto niet kan gebruiken.
  8. Aan het eind van de installatie maakt je ID. verbinding met het internet. Je kunt nu gebruikmaken van nieuwe en verbeterde functies. Een fijne rit!

ID. Software 2.1 update [0792] voor jouw ID.

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-2-1

Er staat een software update klaar voor jouw ID.

Zo regel je de update
  1. Maak een afspraak via de link in de uitnodigingsmail die je van je dealer hebt ontvangen. Geen mail ontvangen? Neem contact op met je Volkswagen dealer.
  2. Ga met je ID. naar de dealer op de afgesproken datum. Heb je voor gratis vervangend vervoer gekozen? Dan staat dit voor je klaar wanneer je de auto komt brengen.
  3. Ga ervan uit dat de dealer je auto ongeveer een werkdag nodig heeft. Zodra de auto klaar is, neemt je Volkswagen dealer contact met je op. De update is gratis.

Voor versies 0564 / 0570 / 0783

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-2-1

Eerst updaten naar 2.1 via de dealer voordat je 2.3 kunt installeren.

EDIT5: Update 2.3 info toegevoegd
EDIT6: Update 2.4 info toegevoegd

[Voor 255% gewijzigd door Simply1337 op 22-03-2022 12:36]

• Simply1337
<Gereserveerd #2>

[Voor 149% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2021 10:01]

• Simply1337
<Gereserveerd #3>

[Voor 101% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2021 10:01]

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 23:07
Ik ben benieuwd wanneer ze bij de dealer staan om een proefrit te kunnen maken

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
fisherman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:30:
Ik ben benieuwd wanneer ze bij de dealer staan om een proefrit te kunnen maken
Zou me niet verbazen als ie eerst alleen in Leusden staat en dat je daar mag rijden indien je een reservering hebt.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-03 23:13
MarcelGo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:29:
[...]

Zou me niet verbazen als ie eerst alleen in Leusden staat en dat je daar mag rijden indien je een reservering hebt.
Ik hoop van niet, ik heb vertrouwen in mijn dealer waar ik het liefst tot aanschaf zou overgaan. Indien de ID3 me overtuigd natuurlijk.

AIrPods Max, iMac 3.2 GHz, i27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

• MarcelGo
  • Nu online

Van YouTube geplukt...

Morgen zullen we betere foto’s krijgen?

Edit formaat aangepast

[Voor 30% gewijzigd door MarcelGo op 08-09-2019 09:51]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:21
Ziet er zo zonder de vage striping toch heel anders uit zeg. Zou hem nou niet echt als een VW herkennen. Of is dit nog flink anders dan productiemodel?

• MarcelGo
  • Nu online
Ik vermoed dat de C-stijl er anders uitziet en de Nissan plakset is verwarrend, maar voor de rest klopt ie wel volgens mij ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

DarkSide

theres no place like ::1

Volgende week ga ik weekendje Frankfurt doen. En dan dagje IAA.
Benieuwd naar de ID.3. Aangezien deze grote kanshebber is als volgende leasebak.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
Link voor de live presentatie morgen om 19:45
https://volkswagen-newsro...tactid=0034H00001utOcXQAU

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Neus is iets te stomp naar mijn mening. Mocht wat scherper zijn. Achterkant met die lange dakspoiler is wel vetjes :p

• fisherman
MarcelGo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:29:
[...]

Ik wil hem toch pas in 2021 op naam hebben, dus in die tijd zal hij vast wel bij de plaatselijke dealer staan om een proefrit te maken. Ik ben ook natuurlijk heel benieuwd naar de ervaringen van mensen die een 1st edition gaan rijden, maar wellicht zullen daar nog wel relatief veel leasers tussen zitten.

• Inspired
SadisticPanda schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:32:
Neus is iets te stomp naar mijn mening. Mocht wat scherper zijn. Achterkant met die lange dakspoiler is wel vetjes :p
Zie je ook terug in CW. Toch vrij hoog voor EV.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind het als particulier wel interessant, maar vanwege een klein beetje mogelijke subsidie per 2021 is dat lastig timen. Ik verwacht zware levertijden voor dit model namelijk.

Maar het blijft veel geld. Ze kunnen wel zeggen dat het 'betaalbaar' is, maar bijna niemand koopt nu ook een ICE van 40K.... dure laadpaal erbij..... nee het blijft gewoon veel geld als je niet de mazzel hebt dat je zo'n ding als leasebak kan nemen.

[Voor 11% gewijzigd door Gunner op 08-09-2019 12:17]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mcmiles
Gunner schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:08:
Ik vind het als particulier wel interessant, maar vanwege een klein beetje mogelijke subsidie per 2021 is dat lastig timen. Ik verwacht zware levertijden voor dit model namelijk.

Maar het blijft veel geld. Ze kunnen wel zeggen dat het 'betaalbaar' is, maar bijna niemand koopt nu ook een ICE van 40K.... dure laadpaal erbij..... nee het blijft gewoon veel geld als je niet de mazzel hebt dat je zo'n ding als leasebak kan nemen.
Hier ook als particulier interesse, eens met je opmerking betreffende “betaalbaar”. Het zou de overheid sieren als ze met terugwerkende kracht in aanschaf zouden werken. Maar waar leg je de grens. Eerst maar eens kijken wat de prijzen zijn.

AIrPods Max, iMac 3.2 GHz, i27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Weet je nog dat tesla garandeerde een model 3 voor 35k$ ? Dus neem 35.000euro ongeveer. Hah....

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SadisticPanda schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:22:
[...]

Weet je nog dat tesla garandeerde een model 3 voor 35k$ ? Dus neem 35.000euro ongeveer. Hah....
Yep. Dat bleek toch 50.000 euro te zijn. :') en nu zie je iedereen in zo een saaie zwarte M3 rijden omdat Musk je poot nog eens uitdraait voor een echt mooie kleur. En dat heeft de gemiddelde leaserijder er niet voor over helaas.

Ook bij vw moet je nog naar afwachten wat de echte prijs gaat zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Gunner op 08-09-2019 13:31]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43
Inmiddels zijn er 30.000 reserveringen voor de ID3 geplaatst. Per week komen er zo'n 3000 bij begreep ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Inspired
Wom schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:34:
Inmiddels zijn er 30.000 reserveringen voor de ID3 geplaatst. Per week komen er zo'n 3000 bij begreep ik.
Tja. Maar zien hoeveel daar echt van gaan bestellen. Bij de Model 3 haakten er ook veel af op basis van de “iets” hogere prijs. Weet ook niet of 30k veel is eigenlijk.

• Wom
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:37:
[...]

Tja. Maar zien hoeveel daar echt van gaan bestellen. Bij de Model 3 haakten er ook veel af op basis van de “iets” hogere prijs. Weet ook niet of 30k veel is eigenlijk.
De 30K aanschafprijs in Duitsland is al aantal keer door VW zelf naar buiten gebracht. Ook in de link staat dat bedrag wederom genoemd. Zou wel erg veel gezichtsverlies betekenen als ze die belofte niet na gaan komen. En iets zegt mij dat VAG op gebied van beloftes wel iets te winnen heeft :+

Overigens werk ik op een locatie waar men de sensoren voor alle electrische VAGS maakt. Van wat ik begrepen heb is de vraag groter dan gepland (forecast van 2 jaar). Maar voor Volkswagen is 30K op een 'volumemodel' natuurlijk niet veel. Ook deze generatie zal de Golf veel meer verkocht gaan worden.

• Inspired
@Wom

Doelde op het aantal reserveringen van 30k. Niet de prijs. :)

• DarkSide

DarkSide

Ik geloof wel dat hij voor 29.995/29.999 te koop zal zijn.
Vraag is alleen wat krijg je dan. En welke opties zijn dan weer bv alleen gekoppeld aan het midrange model.
Waardoor je voor een "beetje" ID3. toch 45k (of meer) kwijt bent.

Dat viel me ook op bij de Telsa model 3.
Standaard heb je daar geen navi met Real Time Traffic informatie bij.
Dat heb je pas bij het echte premium interieur. Welke weer niet te koppelen is aan SR+.
En je dus duurder uit bent.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Inspired
Denk dat de vergelijking met de Model 3 wat scheef is VAG kennende. Zelfs de SR+ is een zeer complete auto. Daar moet je bij VAG flink voor gaan vinken in de optielijst. Vraag me af hoe ze dat bij de ID.3 gaan doen.

• DarkSide

DarkSide

Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:02:
Denk dat de vergelijking met de Model 3 wat scheef is VAG kennende. Zelfs de SR+ is een zeer complete auto. Daar moet je bij VAG flink voor gaan vinken in de optielijst. Vraag me af hoe ze dat bij de ID.3 gaan doen.
Ligt aan je referentie kader.
Ik had dus niet verwacht dat je geen RTI op een SR+ had.
en dat het op een model duurder ook maar 1 jaar is. I.t.t. Car-net wat 3 jaar is. En ik wel RTI meteen heb.
Ook bv geen spotify app meer op SR+

Voor mij is de model 3 niet direct interessant.
Ja mooie auto. Ja snel, Ja mooie OTA. Maar vindt de RTI in mijn golf toch wel goed werken qua afsluiten van straten door werkzaamheden (Wat RDS niet deed). uiteindelijk toch een auto van 50k.

Nu is tesla wat meer "premium" dan de ID3 vermoed ik. Qua auto meer concourend met BMW3 series.
Dan golfjes.

Maar ging mij voornamelijk dat ik bang ben dat de goedkoopste id3 een soortgelijk optie model gaat hanteren. Waardoor de initiele aanschaf niet zo laag zal zijn.
net als trendline golf met 85pk. leuk die lage aanschaf prijs. Maar bijna niemand neemt die.

• Inspired
@DarkSide De SR+ gebruikt gewoon RTI. Je ziet het alleen niet op het scherm. Ook zijn deze diensten binnenkort te krijgen via jaarlijkse fee. Ik gebruik zelf overigens Waze. Veel beter dan welk navigatie systeem. Zou zelf voor de opties niet naar de LR gaan bij de Model 3, zoveel mis je echt niet. Maar goed, laten we zien hoe VAG het gaat doen met de ID.3. Zo rijk als de SR+ uitgerust is zal hij niet zijn lijkt me.

• DarkSide

DarkSide

Ik baseer mijn ervaring op een proefritje.
En op de site van tesla

Ik verwacht ook geen Elektrische stoelen etc standaard.
Maar bij VW icm carnet heb je iig wel de mogelijkheid om waze te gebruiken.

Kan dat ook bij tesla op het grote scherm?

Nogmaals ik wil ze niet 1:1 met elkaar vergelijken.
Maar verbaasde me dat je voor RTI zo moest bij betalen.
Maar als dat ook standaard aanwezig is, zonder de sateliet kaart, dan heb ik dat gemist bij de proefrit.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik ben vooral benieuwd naar het interieur, ik moet eerlijk bekennen dat de buitenkant toch een beetje saai lijkt.
De eerste concepten waren nog vrij futuristisch, maar het lijkt in elke foto die eruit komt weer iets conservatiever..

Qua prijs is het natuurlijk vooral jammer dat ze wachten op 2020 om de CO2 boete te voorkomen. Daardoor missen ze in Nederland toch wel veel leaserijders die nu voor een Tesla, Kia of Nissan gegaan zijn.

offtopic:
[quote]DarkSide schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:24:
Ik baseer mijn ervaring op een proefritje.
...
Maar verbaasde me dat je voor RTI zo moest bij betalen.
Maar als dat ook standaard aanwezig is, zonder de sateliet kaart, dan heb ik dat gemist bij de proefrit.
[/quote]
Route begeleiding die rekening houdt met files zit inderdaad standaard op de Tesla Model 3, ook de SR+.

[Voor 16% gewijzigd door Smobbo op 08-09-2019 14:37]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DarkSide schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:57:
Vraag is alleen wat krijg je dan. En welke opties zijn dan weer bv alleen gekoppeld aan het midrange model.
De id3 zal net onder 40K gaan zijn. Hoe kom je bij 30?

Zie https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3

Verwacht dus maar 39,995 in Nederland.

[Voor 10% gewijzigd door Gunner op 08-09-2019 14:43]

• Wom
Gunner schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:41:
[...]

De id3 zal net onder 40K gaan zijn. Hoe kom je bij 30?
Instapmodel komt op 30K in Duitsland.
While the base price of the ID.3 series model in Germany will be under €30,000 (recommended retail price) for the smallest version

[Voor 26% gewijzigd door Wom op 08-09-2019 14:43]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wom schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:42:
[...]

Instapmodel komt op 30K in Duitsland.
Ok maar daar hebben we hier niets aan.

• Wom
Gunner schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:43:
[...]

Ok maar daar hebben we hier niets aan.
De 1st edition die je nu kunt reserveren is de middelste optie van de drie opties die er globaal komen. Een 30K, 40K en een 50K uitvoering. Elks met een grotere range en dus grotere batterij.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wom schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:45:
[...]

De 1st edition die je nu kunt reserveren is de middelste optie van de drie opties die er globaal komen. Een 30K, 40K en een 50K uitvoering. Elks met een grotere range en dus grotere batterij.
Oh ok dat wist ik niet. Ze geven ook niet echt heel veel informatie.

• DarkSide

DarkSide

zo had ik het ook begrepen. 3 versies met elk 10k verschil.
Standard, mid en longrange modellen. Beginnend vanaf ongeveer 30k.

Dan WLTP van ongeveer 300,400 en 500 km.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-03 16:32
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:31:
[...]

Wat heeft die stompe neus met de hoge cw te maken? Die Cw is eerder een gevolg van de hatchback achterkant.

• Wom
Gunner schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:45:
[...]

Oh ok dat wist ik niet. Ze geven ook niet echt heel veel informatie.
Wordt bewust wat op de achtergrond gehouden omdat je anders gaat concurreren met je eigen voorinschrijving natuurlijk. Zodra de 1st edition op de markt is zal de info rond de rest wel snel volgen. Ging vergelijkbaar bij Audi met de E-Tron. :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

VAG kennende zal er wel een goedkoop model zijn, en de optie lijst lekker lang en duur zijn?

• fisherman

In mijn directe omgeving zijn er wel mensen die 40k+ aftikken voor een ICE auto, maar ik begrijp dat de meeste mensen dat niet zomaar kunnen.
Aangezien voor leasers het de komende tijd minder aantrekkelijk wordt om een EV te rijden zullen de wachttijden flink korter worden tegen het eind van volgend jaar.
Qua prijzen is het inderdaad even spannend, ik ben ook wel benieuwd wanneer de prijzen bekend zijn. Daarnaast natuurlijk ook benieuwd naar de volledige specs en uitrusting.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SadisticPanda schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:36:
VAG kennende zal er wel een goedkoop model zijn, en de optie lijst lekker lang en duur zijn?
Dat probleem herken ik alleen bij Audi. De rest van de merken valt dat best mee.
fisherman schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:37:
In mijn directe omgeving zijn er wel mensen die 40k+ aftikken voor een ICE auto, maar ik begrijp dat de meeste mensen dat niet zomaar kunnen.
In mijn omgeving ben ik de enige die dat doet :P Of ik dat nog een keer ga doen op korte termijn is de vraag want ergens is het wel sneu geld en liggen mijn financiële prioriteiten de komende jaren meer op aflossing van de hypotheekschuld.
fisherman schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:37:
Aangezien voor leasers het de komende tijd minder aantrekkelijk wordt om een EV te rijden zullen de wachttijden flink korter worden tegen het eind van volgend jaar.
Je kan de komende tijd voor minder dan 50K cataloguswaarde nog prima goedkoop rijden als leasert. Verder is de markt voor VAG ook een stuk groter dan NL alleen natuurlijk. Dus nee ik zie dat nog steeds somber in. Een jaar op een auto wachten vind ik echt absurd en daar pas ik vriendelijk voor :)

[Voor 72% gewijzigd door Gunner op 08-09-2019 16:45]

• Inspired
EV blijft aantrekkelijk. Ook met 8% wel. Zal alleen wel zo zijn dat veel mensen aflopende contracten dit jaar afgekocht hebben. Een EV als leaseauto is dit jaar toch snel EUR 140,- per maand goedkoper.

• fisherman
Gunner schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:40:
[...]

Je kan de komende tijd voor minder dan 50K cataloguswaarde nog prima goedkoop rijden als leasert. Verder is de markt voor VAG ook een stuk groter dan NL alleen natuurlijk. Dus nee ik zie dat nog steeds somber in. Een jaar op een auto wachten vind ik echt absurd en daar pas ik vriendelijk voor :)
De bijtelling voor EV’s stijgt gelukkig vrij snel. 2021 zit het al op 12 procent, daarna 16,17 en 22.
Mijn buurman die nu een model S uit 2018 rijdt gaf al een keer aan dat zijn volgende gewoon weer een diesel werd. Velen zullen net zo denken. Uiteindelijk is een EV als je echt veel moet rijden toch minder praktisch nog de komende jaren.
Mijn auto staat doordeweeks gewoon thuis op de oprit. Ik hoef er alleen in het weekend mee te rijden. Doordeweeks savond kleine stukjes. Daar kan een EV beter tegen dan een ICE.

• Inspired
Waarom is dat mooi @fisherman ? Het is toch juist positief dat er nu dit soort modellen komen die voor steeds meer mensen een optie zijn. Daarbij, een ICE zal er niet goedkoper op worden. Ook wil elke EV rijder die ik spreek terug naar ICE. Zelfs bij gelijke bijtelling niet.

Even over de ID.3. Morgen worden ook prijzen bekend gemaakt inclusief standaard uitrusting? Of gaat dat allemaal nog wel even duren voordat we dat weten?

• fisherman
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:25:
Waarom is dat mooi @fisherman ? Het is toch juist positief dat er nu dit soort modellen komen die voor steeds meer mensen een optie zijn.
Dat zou helemaal niet goed zijn.
EV’s moeten er niet teveel rondrijden straks. Sterker nog, niet iedereen zou in de toekomst nog een auto moeten hebben. Er zullen wel deelautos komen voor mensen die nu leasen of lenen. Misschien dat ze zelfs wel in de toekomst autonoom rijden en online te bestellen zijn zelfs.
Een privé auto zal in de toekomst alleen voor de happy few zijn.

• MarcelGo
  • Nu online
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:25:

Even over de ID.3. Morgen worden ook prijzen bekend gemaakt inclusief standaard uitrusting? Of gaat dat allemaal nog wel even duren voordat we dat weten?
Ik verwacht morgen nog geen prijzen en standaard uitrusting te horen, wel mooie plaatjes!!

[Voor 27% gewijzigd door MarcelGo op 08-09-2019 19:02]

• Simply1337
Mooi om te zien dat de discussies toch losbarsten. Was dit weekend weg, komende dagen/weken even de OP updaten.

Hierbij een van de eerste pre-productie chassis die wordt gemaakt in het nieuwe Zwickau Plant.

Voor nu 6 stuks per dag? pre-productie(o.a ook demo voor dealers neem ik even aan) gedraaid om de massatests te beginnen na IAA 2019. Vanaf December (nov?) worden de definitieve modellen geproduceerd voor de consumenten

MarcelGo schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:01:
[...]

Ik verwacht morgen nog geen prijzen en standaard uitrusting te horen, wel mooie plaatjes!!
Ik hoop het wel. Denk wel dan de NDA's wel eindigen voor ieder werelddeel.Dus Autoweek zal het wel alles op een rijtje hebben staan hopelijk...

[Voor 89% gewijzigd door Simply1337 op 08-09-2019 20:57]

• Simply1337
SadisticPanda schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:36:
Er komen 3 “vink lijsten” voor de 1st editie (58 kwh 420km wlpt), wellicht ook voor de toekomstige versies
- Basis – Voice control + navigatie + 2000 kwh wecharge
- Plus – Led Matrix koplamp + 2-tone lak ( 4 kleuren + Zwart of grijze dak /achterklep)
- Max – HUD met AR + Panorama glas
Ik verwacht persoonlijk dat basis onder 40 is en plus/max paar duizend meer kost aan optie.. Hoop 45k voor max editie.
DarkSide schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:57:
Er komen 3 opties.
VW ID.3 45kwh – 330km WLPT – onder 30k vanaf 2021(?)
VW ID.3 58kwh – 420km WLPT – onder 40k vanaf 06/2020 voor 1st, vervolgens de normale versies
VW ID.3 77kwh – 550km WLPT – onder 50k vanaf 2021 (?)
Natuurlijk de Plus/Max prijzen/opties wordt later bekend gemaakt. Hoop het vandaag
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:31:
[...]

Volgens Autoweek is de CW-waarde 0.27, volgens auto motor und sport is het 0.26 .. versus 0.23 Bij Tesla model 3.
Tesla Model X,S zit op CW waarde van 0.24.
Hyundai Ioniq 0.24
VW e-Golf 0.28
BMW i3 0.29
Kia Niro op 0.29
Jaguar I-pace 0.29
Audi e-tron 0.28
Opel e-corsa 0.29
Porsche Taycan 0.22

Dan doet de id.3 toch best netjes voor een kubus op wielen, ten koste van bereik, maar kijken wat de officiële waarde wordt.

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:43
Afgelopen donderdag even op Schiphol Plaza gekeken. Jammer van de camouflage, maar al wel een beetje idee gekregen van de te verwachten auto vanavond. Aankomend weekend rondje Frankfurt incl. bezoek IAA.

Reservering in mei gedaan voor de 1st editie, gaan het vanavond meemaken welke versies en prijzen er gaan zijn.

Edit: waar ik voornamelijk benieuwd naar ben is de door Volkswagen geroepen autonomie, of dat ook een functie zal gaan worden in de (eerste) ID.3.

[Voor 19% gewijzigd door twieren op 09-09-2019 15:04]

28x URE 350Wp Enphase iQ7+ - PVOutput

• Simply1337

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:03
Gaan ze het live nasynchroniseren :X

• DarkSide

DarkSide

meestal doen de duitsers het andersom. Eng wordt duits :-D

Had liever het Duits. Ookal is dat niet zo goed bij mij.
Maar eer persoon die beide vertaald is best lastig te volgen

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:33
nFo schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:56:
Gaan ze het live nasynchroniseren :X
In het Duits kan ook:
via dit YouTube linkje

[Voor 5% gewijzigd door .NCK op 09-09-2019 19:59]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-03 21:58
Was maar een klein applausje na het verschijnen van de ID3 :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bottom line schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:27:
Was maar een klein applausje na het verschijnen van de ID3 :+
‘t Is Duitsland, hè, geen U S of A :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• bottom line
wimmel_1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:29:
[...]

‘t Is Duitsland, hè, geen U S of A :)
Ze kunnen meer over een auto vertellen, over de details, dan een schilderij :9

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 22:52

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken

• Wom
Hopelijk zijn die witte accenten in het interieur een optie :+

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Net een Stormtrooper stuur :+

Maar dacht VW echt dat een spierwit stuur mooi zou passen bij zwart en lichtbruin....

STRAVA

• bottom line
Het stuur en dat scherm met de 'shift' is.... apart

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Die dikke deurgrepen zijn eigenlijk ook bijzonder qua aero, je zou verwachten dat ze in de panelen zijn verzonken.

STRAVA

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 22:52

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken

zou ome Björn ook al een video klaar hebben? Of FullyCharged?

[Voor 65% gewijzigd door DJSmiley op 09-09-2019 20:46]

• Wom
vhal schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:44:
Die dikke deurgrepen zijn eigenlijk ook bijzonder qua aero, je zou verwachten dat ze in de panelen zijn verzonken.
Grote kans dat de MK8 Golf dezelfde heeft. Scheelt weer ontwikkelingskosten :P

• DarkSide

DarkSide

nog niet verkocht over het interieur.
Maar wat andere kleurstellingen en hogere res afbeeldingen kunnen heel anders over komen.

het HUD ziet er wel mooi uit.
Nog steeds benieuwd naar de ruimte achterin.

En idd. Je had verwacht dat dat deurklinken wel verzonken zouden zijn.
Maar dit zijn toch de standaard VW grepen. Niet dat je hiermee ineens 100km minder mee rijdt.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52
Oef, dat interieur is toch wel even schrikken.
Veel te veel vouwen en vormen en dingen.
Dit oogt zo ‘het moet futuristisch zijn’...

• bottom line
Heel de tijd over de toekomst, en de jeugd bezig, door het verbeteren van het milieu, terwijl ze vorig jaar nog rustig aan het sjoemelen waren met uitstootnormen.
Voelt toch raar :P

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 14-03 20:16
Gelimiteerd tot 160 km/u dat vind ik wel minder. Interieur heb ik nog twijfels over. Uiterlijk is wel geslaagd, ziet er sportief en dynamisch uit.

• DarkSide

DarkSide

Gelimiteerd tot 160? Dat heb ik dan gemist.
is een beetje dubbel. Harder hoef je eigenlijk niet. Maar soms toch wel fijn.

Straks even de YT auto kanalen langs nu de NDA afgelopen is.

Beetje tegenvallende presentatie voor zo'n groots moment.
Benieuwd om hem IRL te zien.

• AndRo555
BlacKstaR- schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:57:
Gelimiteerd tot 160 km/u dat vind ik wel minder. Interieur heb ik nog twijfels over. Uiterlijk is wel geslaagd, ziet er sportief en dynamisch uit.
Want? Met welke ev ga je structureel harder dan 160 om dan (veeel) sneller aan de snellader terug te staan?

• bottom line
AndRo555 schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:02:
[...]

Want? Met welke ev ga je structureel harder dan 160 om dan (veeel) sneller aan de snellader terug te staan?
Taking the speed limits aside, the fastest way to travel over a long distance is to set 190 km/h (118 mph) and Supercharge from 10-60% SOC, which is in line with Fastned's Model 3 charging chart.

• AndRo555
Alleen als je superchargers exact goed liggen, 50% van een batterijlading aan 190km/u is wat? 100km? Waarschijnlijk minder.
Niet realistisch imho.

[Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 09-09-2019 21:09]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wel lekker kontje.

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 14-03 20:16
AndRo555 schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:02:
[...]

Mag ik dat nog zelf bepalen? Er zijn genoeg Duitsers die per dag 100-150km op de autobahn rijden, dan mag je toch wel verwachten dat hij harder kan ongeacht of dat slim is of niet.

• bottom line
Nice 8) 8)

[Voor 11% gewijzigd door bottom line op 09-09-2019 21:19]

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Ben blij dat VW eindelijk serieus zich op de EV-markt gaat storten. Kwa specs een nette auto, of beter gezegd, auto's en ziet er van de buitenkant prima uit.

Ik hou van minimalistische interieurs (heb zelf een model 3) maar ik vind het interieur van ID.3 op basis van de beelden tot nu toe erg eigenaardig. Leuke accentjes is okay maar het is in mijn ogen nu rond het stuur en de twee schermen een allegaartje aan vreemde hoeken, randen, holle gaten e.d. Misschien in de werkelijke 3D-wereld dat het beter overkomt maar op de 2D-beelden niet. Het verbaast me - wat is precies VW's bedoeling er mee?

• AndRo555
BlacKstaR- schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:15:
[...]

Mag ik dat nog zelf bepalen? Als er zijn genoeg Duitser die per dag 100-150km op de autobahn rijden, dan mag je toch wel verwachten dat hij harder kan ongeacht of dat slim is of niet.
Pendelende Duitsers hebben voor het grootste deel niet de mogelijkheid door het verkeer om echt vaak harder dan 160 te rijden.

Dan nog zijn er veel redenen om niet hoger te gaan dan 160km/u.
Elektromotor draait vaker in een efficienter gebied.
Banden kunnen zuiniger door lagere speed index.
Ruitenwissers kunnen beter geoptimaliseerd worden voor een beter verbruik. (Moeten immers niet functioneren bij hoge snelheid itt een Golf waar ze bij 250 wel gewoon moeten werken)
Meer accu en motor koeling nodig dus zwaarder en innefficienter.
Etc.

Er is duidelijk meer over nagedacht door VW dan jij denkt. Een etron heeft ook minder continu vermogen dan je doorsnee Passat. Zelfde voor Teslas. Hoor ik ook niemand over klagen, want het is een non issue. Die Teslas throttlen ook allemaal tot onder de 200 afhankelijk van omstandigheden, hoor ik ook niemand over klagen. Terwijl dat wel het segment is waar de Duitser shopt voor een snelle autobahn cruiser.

• Simply1337
Veel press foto's hier

https://insideevs.com/new...r-debuts-range-342-miles/

Wellicht wat informative tekst qua opties
At launch, Volkswagen will only deliver the ID.3 1ST edition which, even in its base form, comes nicely equipped with a satellite navigation system, heated front seats and steering wheel, 18-inch alloy wheels, and more. VW says this is comparable to the Comfort equipment line in the compact vehicle segment on the European market.

The more expensive Plus launch model also adds a parking camera, adaptive cruise control, keyless access and system start, more refined upholstery, tinted windows, matrix LED headlights, and 19-inch wheels. There’s also a range-topping ID.3 1ST Max with a head-up display, Beats premium audio system, panoramic roof, and 20 inchers

[Voor 78% gewijzigd door Simply1337 op 09-09-2019 22:35]

• bottom line
Hier ben ik wel enorm fan van. Ziet er fantastisch uit! (nooit een auto gehad met HUD, maar mijn oude Sygic app op de gsm had dit ongeveer ook, en ik vond dit fantastisch).

Maar wat is het nut van op 3 verschillende schermen te zien welke baan je moet inrijden? Waarschijnlijk zie je ook 3 keer hoe snel je zou rijden. Hoop dat je die schermen kan 'afzetten', en puur kan rijden met behulp van de HUD.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02
Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat een groot automerk zich stort op de EV markt maar ik vind dit model niet des VW’s.
Het design doet mij erg denken aan Citroën, de doorlopende A stijl met zij ruit en de C stijl doen mij heel erg denken aan de C4 Picasso. Ook het minimalistische interieur doet mij heel erg aan Citroën/ Peugeot aan. Wellicht dat als ik de auto in het echt van dichtbij mijn mening nog bijstel maar hier had net zo goed een ander logo op kunnen worden geplakt.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Simply1337

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
bottom line schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:55:
Hier ben ik wel enorm fan van. Ziet er fantastisch uit! (nooit een auto gehad met HUD, maar mijn oude Sygic app op de gsm had dit ongeveer ook, en ik vond dit fantastisch).

Maar wat is het nut van op 3 verschillende schermen te zien welke baan je moet inrijden? Waarschijnlijk zie je ook 3 keer hoe snel je zou rijden. Hoop dat je die schermen kan 'afzetten', en puur kan rijden met behulp van de HUD.

[Afbeelding]
Ziet er inderdaad goed uit. Alleen laten ze op dit soort foto’s alles er heel helder en scherp uitzien. In de praktijk (lees: overdag), is het een stuk minder leesbaar is mijn ervaring. Oh, en met een gepolariseerde zonnebril zie je sowieso niets :+

• Simply1337
Mail van gisteren...

De ID.3 1ST is verkrijgbaar in drie kleuren:
  • Mangan Grey Metallic
  • Moonstone Grey
  • Gletscher White Metallic.
De vanafprijs is onder de € 40.000*. Nog geen prijzen voor de Plus en Max...

Niet eens turqiouse?! ;(

dan wordt de mogelijke keuze zeer makelijk tussen Mat grijs.. metallic grijs en Metallic wit...

[Voor 93% gewijzigd door Simply1337 op 10-09-2019 08:29]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 23:27

Polycom

Poes van goud

Iets genuanceerder reageren zou wel mogen.

[Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 10-09-2019 09:31]

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Vroeg me waarom de VW de ID.3 begrensd heeft op 160 km/uur en 0-100 op rond de 8 seconden. Juist bij een Duitse auto voor in eerste instantie primair de Duitse markt is dat eigenaardig. Technisch lijkt er geen enkele reden dat de auto geen 190+ km/uur zou kunnen rijden en ook 0-100 zou toch minstens ergens in de 6 seconden moeten kunnen.

Maar zou het zijn dat VW met de ID-serie een imago van "auto met grote range" wil opbouwen? De ID.3 heeft een goede maar niet optimale CW (0,27) en zoals we allemaal weten de meeste energie wordt verbruikt bij snel acceleren en rijden op hoge snelheden. Bij een ICE is dat uiteraard ook zo, maar het gaat met een EV wel erg makkelijk (en door ontbreken motorgeluid soms onbewust) en EV's worden in de pers, social media etc harder op gebruik/range afgerekend dan ICE's. Door acceleratie en snelheid zo te begrenzen zal de ID.3 in de praktijk gemiddeld (potentieel) gunstige gebruikswaarden laten zien. Toeval of vooropgezet plan van VW?

• MarcelGo
  • Nu online
Accelereren is voor het verbruik niet zo spannend, je rijdt eerder snel en dat levert luchtweerstand op dat is het grootste deel meerverbruik. Je hebt er wel een krachtigere motor voor nodig en dat is meestal duurder.
Topsnelheid is hier voor het verbruik wel extreem belangrijk, daarnaast als je pretendeert het beste voor te hebben met de planeet (voor je kinderen?) is verbruik, ook elektrisch wel degelijk een factor. Dus zonder naar vooropgezette plannen te kijken snap ik ze wel.

Het zou me ook niet verbazen als we zelfrijdende vervoers mogelijkheden gaan krijgen de topsnelheid sowieso aan de maximum snelheid gerelateerd wordt. En dat ie ook in Duitsland begrensd gaat worden. Alhoewel dat nu ook indirect al het geval is indien je een aanrijding krijgt bij meer dan 130km/h je voor de verzekering wel een heel goed verhaal moet hebben.

[Voor 27% gewijzigd door MarcelGo op 10-09-2019 10:10]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Simply1337 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:22:
Mail van gisteren...

De ID.3 1ST is verkrijgbaar in drie kleuren:
  • Mangan Grey Metallic
  • Moonstone Grey
  • Gletscher White Metallic.
De vanafprijs is onder de € 40.000*. Nog geen prijzen voor de Plus en Max...

Niet eens turqiouse?! ;(

dan wordt de mogelijke keuze zeer makelijk tussen Mat grijs.. metallic grijs en Metallic wit...
Pff het NL wagenpark is al zo saai met al dat saaie leasegrijs/zilver en zwart gaan ze dit nog eens doen. ;(
Was een wat meer opvallende kleur teveel gevraagd? Juist bij een 1ST edition zou je dat verwachten lijkt me.

[Voor 4% gewijzigd door Gunner op 10-09-2019 10:07]

• bottom line
arsimo schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:56:
Vroeg me waarom de VW de ID.3 begrensd heeft op 160 km/uur en 0-100 op rond de 8 seconden. Juist bij een Duitse auto voor in eerste instantie primair de Duitse markt is dat eigenaardig. Technisch lijkt er geen enkele reden dat de auto geen 190+ km/uur zou kunnen rijden en ook 0-100 zou toch minstens ergens in de 6 seconden moeten kunnen.

Maar zou het zijn dat VW met de ID-serie een imago van "auto met grote range" wil opbouwen? De ID.3 heeft een goede maar niet optimale CW (0,27) en zoals we allemaal weten de meeste energie wordt verbruikt bij snel acceleren en rijden op hoge snelheden. Bij een ICE is dat uiteraard ook zo, maar het gaat met een EV wel erg makkelijk (en door ontbreken motorgeluid soms onbewust) en EV's worden in de pers, social media etc harder op gebruik/range afgerekend dan ICE's. Door acceleratie en snelheid zo te begrenzen zal de ID.3 in de praktijk gemiddeld (potentieel) gunstige gebruikswaarden laten zien. Toeval of vooropgezet plan van VW?
Vooropgezet plan.
Maar niet voor de gunstige gebruikswaarden.

Als je een auto wilt kopen die kan optrekken en harder kan gaan als 160 moet je een ICE kopen uit het assortiment. Zo behouden ze die lucratieve markt/inkomsten ook nog.

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-01 12:07
bottom line schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:12:
[...]

Vooropgezet plan.
Maar niet voor de gunstige gebruikswaarden.

Als je een auto wilt kopen die kan optrekken en harder kan gaan als 160 moet je een ICE kopen uit het assortiment. Zo behouden ze die lucratieve markt/inkomsten ook nog.
Inderdaad, vooropgezet plan, echter niet om de redenen die jij noemt. Lagere topsnelheid betekent kleinere motor, kleinere remmen, minder geavanceerde veersystemen, lichtere velgen en banden. Dit allemaal leidt tot een lichtere auto en wat ook nog eens goedkoper is. Iets simpels als een motorkapklem heeft een totaal andere belasting op 250 km/u dan op 160 km/u.

Simplify, then add lightness.

• Simply1337

33.000 pre-bookers 1st edities.. wanneer zouden ze meer dan 30k produceren?

• bottom line
Pre-bookers betekent toch niet automatisch dat hun ze allemaal al besteld hebben? Ofwel?
Gewoon een reservatie die annuleerbaar is, niet?

• Simply1337
bottom line schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:39:
Pre-bookers betekent toch niet automatisch dat hun ze allemaal al besteld hebben? Ofwel?
Gewoon een reservatie die annuleerbaar is, niet?
dat klopt, maar ze hanteerden een limiet van 30k 1st's aan reservaties =/ bestellingen

wachtrijen zullen zeker langer zijn dan de totale accolatie 1st's in verschillende landen, waarvan duitsland het merendeel pakt van de reservaties 10-15k.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ietsiepietsie meer info op vw.nl;
Dit is wat we nu weten.

Als eerste komt de ID.3 1ST naar Nederland. Deze limited edition heeft de 58 kWh accu die je een comfortabele actieradius geeft van 420 km*. Je herkent de ID.3 1ST aan de badges opvallende Play/Pauze pedalen en rijke uitrusting. Navigatie, digitale radio, 18 inch velgen en verwarmbare voorstoelen zijn op alle drie uitvoeringen standaard. De verwachte vanafprijs voor de ID.3 1ST ligt onder de € 40.000.

De ID.3 1ST is de eerste uitvoering. Na de ID.3 1ST volgt de complete line-up van de ID.3. Die begint bij de instapversie met 330 km** actieradius. Die krijgt in Duitsland een vanafprijs van minder dan € 30.000. Daarboven vind je de versie met 58 kWh en 420 km** actieradius, dezelfde accu als in de ID.3 1ST. Verwacht een Nederlandse prijs van minder dan € 36.000. Het topmodel van de ID.3 krijgt 550 km** actieradius; de prijs is nog niet bekend.

[Voor 30% gewijzigd door Gunner op 10-09-2019 15:11]

• Djerro123
  • Laatst online: 13:03
Leuke auto, ben blij dat VAG Niet de i3 kant is opgegaan van BMW en een totaal onpraktisch lelijk ding heeft gemaakt :) dit zal helpen de EV acceptatie graad te verhogen en door de zachtere prijs is hij ook bereikbaar voor het wat lagere lease segment.

Mijn nek haren gaan overigens recht overeind staan als ik lees dat 100kw laden een optie is (en bij kleinere accu ook nog, waar je snelladen vaker zult nodig hebben...). Maar verder wel mooi dat IQ drive standaard is (lange assist en acc, onder andere)!

Ander vraagje: is dat hele reserveren en pre orderen van auto's al heel lang een ding of is Tesla hier een nare trent mee begonnen? Ik snapte het van Elon, so hoefde hij niet alles zelf voor te financieren en kreeg die bijna een half miljard aan werk kapitaal, maar van bestaande automotive trek ik dit soort fratsen slechter (geen innovatie maar wel de voordelen willen pakken).

Anyway, overall goede ontwikkeling in EV land, Ben benieuwd naar de volgende MEB modellen:)

• Simply1337
Even vergelijkings afmeting tov golf

Van boven naar beneden:
  • Lengte
  • Breedte
  • Hoogte
  • Wielbasis
  • Leeggewicht
  • Draaicirkel
  • Kofferruimte

• Simply1337

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-01 12:07
Knap, bijna 20 minuten aan nietszeggende video materiaal...

• DarkSide

DarkSide

Zag eerder dat er geen cascading knipperlicht was. Wat ik zonde vond, Vind dat wel mooi.
Maar zie nu dat die optie er wel is. Zal wel gekoppeld zijn aan bepaald model.

Wat me opviel is dat er geen ventilatie rooster naar achteren zijn?

Wel blij dat er ook ergo actieve stoelen zijn. Deze heb ik de afgelopen 4 jaar onder mijn kont gehad. En vind ik fijne stoelen.

Interieur blijft wel wennen.
Maar de ambient lights, de HUD zien er wel weer goed uit.
Benieuwd of Android Auto ook beschikbaar is. Of iig een makkelijke bediening van Spotify.

• AndRo555
arsimo schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:56:

0.27 cw voor een hatchback is erg goed. De gedachte is heel waarschijnlijk: hatchback (want EU markt) > range (ten nadele van topsnelheid) > topsnelheid.

Het begrenzen van acceleratie en snelheid in zichzelf is geen manier om range merkwaardig te vergroten. Uit het hele systeem optimalisatie zal een bepaalde gearing en dus 160km/u als top de beste keuze geweest zijn.

• mcmiles
Ik ben blij verrast met de ID.3 en vooral de binnenruimte spreekt me aan. Kofferbak is prima en zag in een van de video's dat met achterbankleuning naar beneden dat er vrijwel vlakke ruimte ontstaat. Overigens weinig aandacht hiervoor in de media. En de ergo-actieve stoelen zitten ook in dit model, zitten als een vorst kan ik uit ervaring vertellen in mijn huidige Golf Variant. Hou van een minimalistisch interieur, dat zit wel goed. Kijk uit naar de prijzen en opties.

• MarcelGo
  • Nu online
Iemand enig idee welke maand de bestelling geplaatst kan worden? Is dat nog dit jaar?

• Simply1337
MarcelGo schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:09:
Iemand enig idee welke maand de bestelling geplaatst kan worden? Is dat nog dit jaar?
Duitse groep heeft het volgende mail ontvangen vandaag:

Even deepl translated
Mijn dealer weet het nog steeds niet.

Voor alle pre-bookers van de nieuwe ID.3 1ST volgt de volgende stap: de reserveringsovereenkomst.
Van 11 september tot 9 oktober 2019 bieden wij u de exclusieve mogelijkheid om een ID.3 1ST model te reserveren, inclusief exterieurkleur en interieur. Ga gewoon naar uw Volkswagen-partner met uw registratiebevestiging en kies het model van uw keuze.
Tussen 11 September en 9 oktober bestellen bij je dealer... maar de dealers zelf weten dat nog niet. :?

En vooral bestellen zonder de uiteindelijke prijzen te weten 8)7

man man man

EDIT: eigen reservering bekeken. Er staat, je wordt gecontacteerd door je gekozen dealer om te komen bestellen.

EDIT2 :
Andere forumgebruiker:
Ik kreeg vandaag een telefoontje van mijn dealer met de vraag om een afspraak te maken,

vanwege de kleur van buiten en binnen en welk model ik wil.
We zijn het nu donderdag eens geworden.
Ik zal de Max meenemen, mocht het te duur voor mij zijn, dan kan ik het nog steeds afblazen.
Het begint? :D

[Voor 21% gewijzigd door Simply1337 op 10-09-2019 19:21]

Pagina: 1 2 3 ... 267 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee