Heb je een slimme meter? Daar kun je via het display vaak de voltages inzien van je aansluitpunt. Als het voltage van je laadpaal (veel) lager is dan die van het aansluitpunt (de meter), dan is er wellicht iets aan de hand tussen de meterkast en de laadpaal. Bijvoorbeeld slechte bekabeling / connecties met een hoge weerstand / warmteontwikkeling / brandgevaar. Is het voltage op de slimme meter min of meer gelijk (waarschijnlijker) en komt het onder de 207V dan contact opnemen met de netbeheerder. 207V is het uiterste minimum (253V het maximum). Kan aan overbelasting van het (lokale) net liggen, in ieder geval iets wat je niet zelf kan oplossen.svkaster schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:20:
Vraagje of jullie hetzelfde mee maken. Ik heb een 3fase laadpaal thuis van Blue current. Nu viel het mij op dat afgelopen zondag avond ik de auto inplug, en dat hij begon te laden maar na 2 minuten stopte, en pas weer na een uur of zo verder ging met laden. Na contact met Blue current geven zij aan dat de laadpaal uitschakeld als de spanning meer dan 10% afwijkt van de 230V. En inderdaad op mijn P1 kan ik zien dat de spanning op L1 op een gegeven ogenblik kortstondig onder de 207V kwam. is dit iets dat jullie ook meemaken, of is dit alleen bij Blue Current het geval?
[Afbeelding]
Alvast bedankt,
Stefan
Edit: Dat de laadpaal vanzelf uitschakelt is een zeer goede eigenschap, anders zal het voltage nog lager uitvallen (met eventuele schade aan andere apparaten tot gevolg)
[ Voor 5% gewijzigd door pietermx op 13-01-2026 13:22 ]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
:strip_exif()/f/image/UyNgYGRX0kssg3wfNRAAiH3i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d63I0jNIesiHaHs9v42MAsN5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CbAZWyoQltc0sHNQYb4wL1L7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lqQB4MraaAiBlH81gAh0SzEm.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/isDUsJ6zbAwa9Yd8GPJvmhdw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yEFDzCahsWDtqaw2lhoOfAeS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/imx17nDzZqOQ9Acr7hEBO8so.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aw055RoVPmfCGrGis2XmrT0E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8YaDRmNH9X7YgoodqR3wRNwn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7087V9rb0Svv1XKuYVJE3chy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/731cC7R8qPG3AtTZ73QK6dxK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fPjP0GLt9esQM7g4BIf7iUzh.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Jf5FfdaW2cbRvsgzziaCSbKl.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/3Jk0Jro9BQFvDSMW2WSFOoaC.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hNpuec4m2xdExfcURW0pwXMU.jpg?f=fotoalbum_large)