Vandaag ook deze melding gehad. Pas de tweede keer dat ik die heb.koen2000 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:11:
Online zie ik hier en daar wel wat voorbij komen, maar het lijkt allemaal niet heel recent meer, dus vandaar dat ik het hier nog eens probeer.
De laatste tijd krijg ik steeds vaker de melding: “Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden.”
Online kom ik verschillende oplossingen tegen, zoals het 30 seconden ingedrukt houden van de aan/uit-knop van het infotainmentsysteem, of het verwijderen en terugplaatsen van zekeringen 30 en 46. Dit heeft bij mij in het verleden ook geholpen; daarna werkte alles weer gewoon.
Ik heb het probleem nu ongeveer twee maanden niet gehad, maar vandaag kwam het opnieuw terug toen ik vanaf mijn werk wilde terugrijden. Beide genoemde oplossingen heb ik opnieuw geprobeerd, maar dit keer zonder resultaat. Uiteindelijk ben ik maar met Waze op de snelheidslimiet naar huis gereden.
Zou het het proberen waard zijn om van de 12 volt accu de min pool kost los te halen?
Zijn er meer mensen met een ID.3 First Edition uit 2020 die hier nog steeds last van hebben? En mis ik misschien nog een andere oplossing die ik kan proberen? Zeker met het weekend voor de deur is het best vervelend, omdat ik afhankelijk ben van de auto.
Voor de volledigheid: ik zit op softwareversie 1771 en ABT-software 3082.
Vorige keer was het na een paar minuten opgelost. Ga wel de dealer informeren dat ik dit probleem heb in verband met een eventuele garantie claim later. (Auto is 1st edition maar heb hem afgelopen jaar tweedehands gekocht)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Vw700fjr8vuqWUupOO52gGSR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1WOqtH9cx9Wa7fXzpP1v9PIN.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/M8omqnnKx7zt5s9hrswd4xwS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/p95817jBeSdNvZcpC5a7F3YI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SUZWaFkhPxIRwzG1smWIRbo8.jpg?f=fotoalbum_large)