Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 384 385 Laatste
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:09:
[...]

Het lijkt mij dat volkswagen.nl leidend is :p
Ja maar daar staan de business edities dus niet in de prijslijst, maar wel op de site

Maar ik zie inderdaad dat de LE Plus een veel betere deal is. Als ik die bij de LM uitrust met Assistance Pakket Plus, Comfort pakket plus, MM Pakket plus, Sport Pakket plus en trekhaak en warmtepomp zit ik nog steeds riant binnen het tarief. Dat was met die ID.7 (die ik eigenlijk wilde maar waar ik rugpijn in bleek te krijgen) wel anders. Ik kijk nog naar wat andere modellen, vind de ID.4 niet het meest geslaagde uiterlijk, maar is wel heel goeie deal zo.

[ Voor 47% gewijzigd door Okasha op 07-11-2025 20:53 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:33:
[...]

Zeker cool (en nutteloos) maar of het er ook echt op zit…
En blijft de vraag over of ze nog steeds 'Dynamic' zijn nadat de (door de LM opgedrongen) FastFitter-Keten-Bandenboer je velgen voorzien heeft van andere banden.....

Ik kan uit ervaring zeggen dat seizoenskrachten welke de zomer/winter-banden wissel(s) uit mogen voeren meestal niet écht subtiel omspringen met naafkapjes tijdens het op het balanceerapparaat plaatsen van de wielen... Die dingen worden er dan vrij lomp uitgedrukt door de velg over de balanceer/opspan-as van het apparaat te beuken :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LuPo
  • Laatst online: 05:03
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:25:
Heeft iemand hier toevallig recent een LE Black edition opgehaald? Zitten daar inderdaad de dynamische naafkappen op? In de showroom stond namelijk een black edition maar die had geen dynamische naafkappen terwijl die wel zo in de prijslijst staan.
Waarschijnlijk verschil tussen MY25 en 26

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• sthjb
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12-11 22:32
Sinds twee weken de trotse bezitter van de LE+. Inclusief dynamische naafkappen. Auto bevalt erg goed, al is er ook een kleine irritatie: de rechter ruitenwisser keert in het blikveld van de bestuurder. De linker ruitenwisser krijgt het 'keerspoor' niet goed weg, gevolg is een vlek recht voor je als het regent en donker is. Ruitenwissers zijn al vervangen, maar helaas nog zonder bevredigend resultaat. Iemand anders ook een soortgelijke ervaring en wellicht advies?

Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClB7msLnGG6AggTABvOTzCP7gUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zM6nCsOBx7AsakspOd0x47C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door sthjb op 08-11-2025 09:33 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:11
sthjb schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:32:
Sinds twee weken de trotse bezitter van de LE+. Inclusief dynamische naafkappen. Auto bevalt erg goed, al is er ook een kleine irritatie: de rechter ruitenwisser keert in het blikveld van de bestuurder. De linker ruitenwisser krijgt het 'keerspoor' niet goed weg, gevolg is een vlek recht voor je als het regent en donker is. Ruitenwissers zijn al vervangen, maar helaas nog zonder bevredigend resultaat. Iemand anders ook een soortgelijke ervaring en wellicht advies?

Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.[Afbeelding]
Mooie auto! 😀 Ik krijg die van mij half december (zwart, LE).
van deze auto vind ik alleen het kleine schermpje voor het stuur het minst mooi.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

KaiseRRuby schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:51:
[...]

Heb je verhaal helemaal gemist maar heb wel een ID.5 GTX (2022). Welke problemen heb je precies?

Of je een pechvogel bent, ik ben zelf 1 keer terug geweest, voor iets met de draagarmen en een krakend dak. Om een beetje een vergelijking te geven.
DutchWing in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Kreeg toevallig gisteren nog aan het einde van de dag een update, als goed is kunnen ze het laatste onderdeel aanstaande donderdag/vrijdag vervangen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

tcviper schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:59:
[...]

Mooie auto! 😀 Ik krijg die van mij half december (zwart, LE).
van deze auto vind ik alleen het kleine schermpje voor het stuur het minst mooi.
Mijn zwarte LE staat op dit moment op transport naar Nederland/dealer. Ik kan 'm als het goed is eind november ophalen 8)

Vaak bu'j te bang!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:11
-tom-562 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:07:
[...]

Mijn zwarte LE staat op dit moment op transport naar Nederland/dealer. Ik kan 'm als het goed is eind november ophalen 8)
Lekker! Ben heel benieuwd! 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:25
-tom-562 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:07:
[...]

Dat is wel heel snel gegaan! Ik vraag me af met welke bloedspoed jouw dealer de auto heeft besteld. :P

De mijne is een dag later in productie gegaan dan de jouwe (op 4 november), maar op de Honeymoon-pagina staat nog steeds een verwachte levering van 5 december. (dus nog niet op transport/onderweg)

[ Voor 3% gewijzigd door Schepseltje op 08-11-2025 15:46 ]

• Schepseltje
-

[ Voor 99% gewijzigd door Schepseltje op 08-11-2025 15:46 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Schepseltje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:45:
[...]

Dat is wel heel snel gegaan! Ik vraag me af met welke bloedspoed jouw dealer de auto heeft besteld. :P

De mijne is een dag later in productie gegaan dan de jouwe (op 4 november), maar op de Honeymoon-pagina staat nog steeds een verwachte levering van 5 december. (dus nog niet op transport/onderweg)
We hebben 25 oktober een proefrit gemaakt, toen kon de dealer al zien dat een een zwarte LE met trekhaak in productie ging die niet gereserveerd was. Dat productieslot heeft hij toen meteen alvast gereserveerd :P

Vaak bu'j te bang!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35

Boy

www.byoscoop.nl

sthjb schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:32:

Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.[Afbeelding]
Zoals veel aangehaald in dit topic, ik bestel altijd deze: https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-4.html

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 23:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Boy schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:19:
[...]

Zoals veel aangehaald in dit topic, ik bestel altijd deze: https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-4.html
Ik vond de ruitenwisser bij https://www.winparts.nl/r...-119317-swf/p1670521.html iets goedkoper

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03:31
https://c.org/NPv6rGwZ9K

Petitie om eindelijk de sw van battery preconditioning te voorzien

[ Voor 59% gewijzigd door R0b1 op 09-11-2025 13:02 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Boy schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:19:
[...]

Ik bestel Bosch ruitenwissers altijd bij Amazon, dat zit vaak rond de 25 euro voor een set

Vaak bu'j te bang!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-11 17:46
Iemand al eens een batterij test uitlaten voeren? Ik lees goede verhalen over Aviloo maar kom er niet achter of de Aviloo-flash test die jij bij een garage kunt laten uitvoeren nu hetzelfde is als de Aviloo self-test die je gewoon kunt uitvoeren via je OBD.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Voor ik begrepen heb, zijn er 2 testen.
Een snelle test en een langzame test.
De snelle test wordt in de garage gedaan. Bij de langzame test moet je een volle accu leeg rijden.
De snelle test is minder precies maar het resultaat geeft wel een goede indicatie. De lange test is veel preciezer.

Voorbeeld:
De echte SOH is 85%
De lange test zal een resultaat geven van 84-86%
De snelle test geeft een resultaat van 83-87% of misschien 82-88%.

• Jakkie takkie
R0b1 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

Ze hebben hier over nagedacht; het lijk mij een bewuste keuze om een eenvoudige actie (batterij vervangen) een garage service activiteit te maken.

Dit had max 35 euro moeten kosten, nu paar honderd.
Sorry voor de late reactie, ik zit niet meer zo vaak op tweakers. Bij mij zijn de batterijen va de module niet vervangen maar is hij opnieuw ingeleerd, wat dat ook moge betekenen in dit kader. Gtote kans dus dat die batterijen alsnog een keer moeten worden vervangen.... als dat binnenkort zo is ga ik echt zeuren.

• Jakkie takkie
Athome schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:18:
Voor ik begrepen heb, zijn er 2 testen.
Een snelle test en een langzame test.
De snelle test wordt in de garage gedaan. Bij de langzame test moet je een volle accu leeg rijden.
De snelle test is minder precies maar het resultaat geeft wel een goede indicatie. De lange test is veel preciezer.

Voorbeeld:
De echte SOH is 85%
De lange test zal een resultaat geven van 84-86%
De snelle test geeft een resultaat van 83-87% of misschien 82-88%.
Zoiets heb ik ook gevonden. Snelle test heb ik niets aan, ik wil weten wat de SOH op celniveau is en of er een cel moet worden vervangen. We tikken volgend jaar de 160.000km aan en dat is einde garantie dus als er iets is wil ik dat tijdig weten. SOH van de accu als geheel is al erg laag weet ik, VW doet alleen een snelle test waaruit blijkt dat ie boven de 70% zit (=niks doen).

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Jakkie takkie schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:24:
[...]

Zoiets heb ik ook gevonden. Snelle test heb ik niets aan, ik wil weten wat de SOH op celniveau is en of er een cel moet worden vervangen. We tikken volgend jaar de 160.000km aan en dat is einde garantie dus als er iets is wil ik dat tijdig weten. SOH van de accu als geheel is al erg laag weet ik, VW doet alleen een snelle test waaruit blijkt dat ie boven de 70% zit (=niks doen).
Ik heb de Aviloo test met de OBD "live" meegemaakt, stelt niet veel voor, je klikt een stekker met een kastje lijkende op een granny charger in de OBD, je start de test en je hoort de auto wat dingen schakelen intern.
Daarna gaan ze met het ding naar binnen, krijgen een rekening van 100 euro en printen een formulier uit.

De rekening is voor de autozaak, ze vonden dat geen enkel probleem om te doen voor me, het moest toch voor de advertentie en de volgende vraagt er ook naar.

[ Voor 8% gewijzigd door tcw82 op 09-11-2025 19:52 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:06

AlphaRomeo

FP PowerMod
R0b1 schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:01:
https://c.org/NPv6rGwZ9K

Petitie om eindelijk de sw van battery preconditioning te voorzien
Een nobel initiatief, ik heb hem getekend, maar ik kan me niet voorstellen dat VW dat nog gaat toevoegen in de 3.x software. Ik zou het wel tof vinden voor de vakanties. :)

• Jakkie takkie
tcw82 schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:52:
[...]

Ik heb de Aviloo test met de OBD "live" meegemaakt, stelt niet veel voor, je klikt een stekker met een kastje lijkende op een granny charger in de OBD, je start de test en je hoort de auto wat dingen schakelen intern.
Daarna gaan ze met het ding naar binnen, krijgen een rekening van 100 euro en printen een formulier uit.

De rekening is voor de autozaak, ze vonden dat geen enkel probleem om te doen voor me, het moest toch voor de advertentie en de volgende vraagt er ook naar.
Heb je de uitdraai ook gezien, inderdaad ook met informatie over de cellen? Zoiets moet ik hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CYEfZdFe6Azu4gZqqWeRfeDMvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJIyKG3QFeNU4X9cXnhEZBQp.jpg?f=fotoalbum_large

Dan kun je dus ook echt zien wat er aan de hand is. Bij VW kreeg ik alleen maar wat algemene info met uiteindelijk het percentage.

• tcw82
  • Nu online
Jakkie takkie schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:40:
[...]

Heb je de uitdraai ook gezien, inderdaad ook met informatie over de cellen? Zoiets moet ik hebben:
[Afbeelding]

Dan kun je dus ook echt zien wat er aan de hand is. Bij VW kreeg ik alleen maar wat algemene info met uiteindelijk het percentage.
Ik heb het formulier gezien, de waarde was 96% ik was daarmee tevreden. Dit ging over een Polestar overigens. Ik heb die auto uiteindelijk niet gekocht omdat ik er niet fatsoenlijk in kon zitten.

Ik kan je dus ook niet vertellen of het formulier precies dat is wat jij net postte. Sorry.

• Jakkie takkie
Ik ga het gewoon proberen, kosten komen toch op de zaak. Ik laat het weten.

• svkaster
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:46
stomme vraag. Moet ik bij de ID4 Pro plus 2025 mijn sleutel nog in een blik stoppen, of wordt de keyless sleutel na 5 minuten inactivity gedeactiveerd, zodat hij niet meer gevonden kan worden?

bedankt,

Stefan

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 20:34

AvK

Ready Set Go

svkaster schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:49:
stomme vraag. Moet ik bij de ID4 Pro plus 2025 mijn sleutel nog in een blik stoppen, of wordt de keyless sleutel na 5 minuten inactivity gedeactiveerd, zodat hij niet meer gevonden kan worden?

bedankt,

Stefan
Dat laatste. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Schepseltje
Eindelijk pff :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkZ-EDJ10Qit73eeI8KECnFmgz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e85Ian42qZcfwzXUP1009TCO.jpg?f=fotoalbum_large

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-11 19:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sky74 op 11-11-2025 19:33 ]

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-11 19:40
Mijn vorige wagen was een id5 zonder batterij pre-heating, de id4 waar ik sinds een half jaar mee rijd heeft wel batterij pre-heating. Dit weekend een lange rit naar het buitenland gedaan, dus was het tijd om de pre-heating eens te testen.

Had thuis via de telefoon een snel lader opgezocht en naar de auto verzonden, route gestart en bijna ter plekke aangekomen zag ik dat de pre-heating nog niet gestart was, dus manueel gestart.

Ter plekke aangekomen zag ik dat de lader niet gekend was in de vw navigatie, dus ik dacht van oke, misschien geen pre-heating omdat het een niet gekende lader was.

De tweede lader: eentje genomen die wel op de navigatie kaart stond, maar tot mijn verbazing startte de pre-heating nu ook weer niet automatisch.

Start die enkel als je een lader kiest rechtstreeks op de gps in de auto en mag je die niet via je telefoon verzenden?

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 22:45
svkaster schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:49:

bedankt,

Stefan
Geen van beide.
Het ID platform (MEB) gebruikt UWB (https://www.adac.de/rund-...assistenzsysteme/keyless/ ) voor de keyless entry, dus geen geneuzel met blik of een sleutel die inactief wordt nodig.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Sky74 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:25:
Mijn vorige wagen was een id5 zonder batterij pre-heating, de id4 waar ik sinds een half jaar mee rijd heeft wel batterij pre-heating. Dit weekend een lange rit naar het buitenland gedaan, dus was het tijd om de pre-heating eens te testen.

Had thuis via de telefoon een snel lader opgezocht en naar de auto verzonden, route gestart en bijna ter plekke aangekomen zag ik dat de pre-heating nog niet gestart was, dus manueel gestart.

Ter plekke aangekomen zag ik dat de lader niet gekend was in de vw navigatie, dus ik dacht van oke, misschien geen pre-heating omdat het een niet gekende lader was.

De tweede lader: eentje genomen die wel op de navigatie kaart stond, maar tot mijn verbazing startte de pre-heating nu ook weer niet automatisch.

Start die enkel als je een lader kiest rechtstreeks op de gps in de auto en mag je die niet via je telefoon verzenden?
Voor zover ik het begrepen moet de navigatie van je auto de route met de laadpunten bedacht hebben. Daarnaast moet de optie pre-heating ook ingeschakeld zijn in de instellingen.
Het lijkt mij dat het niet uit moet maken dat je de bestemming via je smartphone naar de navigatie van de auto gestuurd hebt.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik krijg net bericht van de dealer, mijn ID.4 is daar net binnen gekomen :o Ik had in eerste instantie mijn afspraak staan voor 29 november, ik twijfel nu of ik 'm niet eerder wil ophalen (als dat kan tenminste). Mijn huidige PL auto kan ik pas 3 december inleveren, dus ik weet niet of ik zin heb om wat langer dubbele lasten te betalen :P

Vaak bu'j te bang!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Yes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Z8qFWfOYKMEKFKPHGB80lBZXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otCPl7Fnuf24nKz1bOaOdAc2.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 (1) Pro Limited Edition Plus 77 kWh
Costa Azul metallic zwart

• RandomNick
  • Laatst online: 11:49
Sky74 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:25:

Ik denk dat 1) dit alleen werkt als de auto zelf de lader heeft gekozen en 2) bij de tweede laadstop was je batterij waarschijnlijk al voldoende op temperatuur gezien de eerste laadstop en de buitentemperatuur. Dit kan je trouwens volgens mij ook in de auto zien.

• Schepseltje
-tom-562 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:01:
Ik krijg net bericht van de dealer, mijn ID.4 is daar net binnen gekomen :o Ik had in eerste instantie mijn afspraak staan voor 29 november, ik twijfel nu of ik 'm niet eerder wil ophalen (als dat kan tenminste). Mijn huidige PL auto kan ik pas 3 december inleveren, dus ik weet niet of ik zin heb om wat langer dubbele lasten te betalen :P
Nice, dus hij is 4 dagen onderweg geweest? Neem aan dat de dealer nog kenteken moet regelen en de auto rijklaar moet maken nu? :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Schepseltje schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:37:
[...]

Nice, dus hij is 4 dagen onderweg geweest? Neem aan dat de dealer nog kenteken moet regelen en de auto rijklaar moet maken nu? :)
Zoiets ja, ik heb niet zo'n fancy linkje gekregen waarin ik de exacte status kon bijhouden, maar het zal rond een week zijn geweest.
Rijklaar maken zal nu nog wel moeten gebeuren. Ik heb ondertussen toch maar even contact gezocht dat ik eventueel ook bereid ben de auto aankomend weekend (of het weekend er op) op te te komen halen O-) (mocht dat lukken vanuit hun kant).

Vaak bu'j te bang!

• jappie1978
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:01
Yes
Eindelijk hij is er.
Nu al blij als een klein kind feestrondjes aan het rijden geweest.
Limited edition met ergo stoelen en galzen dak.
Op 1 of andere manier kwam hij bij mij met losse opties goedkoper uit in de lease dan als ik dr plus zou nemen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmXd2pJOyR_ITWBnu_RgKeSawM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pITqNB1Dfp0zELuOVEcpeCKc.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

jappie1978 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:57:
Yes
Eindelijk hij is er.
Op 1 of andere manier kwam hij bij mij met losse opties goedkoper uit in de lease dan als ik dr plus zou nemen.[Afbeelding]
Geen zwarte Bergen velgen?

Vaak bu'j te bang!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:19

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Losse opties gekozen, geen black edition.

• jappie1978
Nee vond deze mooier dan die zwarte dus heb andere velgen er bij gedaan

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

jappie1978 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:23:
[...]

Nee vond deze mooier dan die zwarte dus heb andere velgen er bij gedaan
Vind deze velgen persoonlijk ook mooier dan de Bergen velgen. Bij de LE kon je alleen 20" Bergen velgen kiezen (in het zwart of zilver) als optie. Wellicht dat ik nog een keer een setje andere velgen/wielen op marktplaats scoor.

Vaak bu'j te bang!

• jappie1978
-tom-562 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:29:
[...]

Vind deze velgen persoonlijk ook mooier dan de Bergen velgen. Bij de LE kon je alleen 20" Bergen velgen kiezen (in het zwart of zilver) als optie. Wellicht dat ik nog een keer een setje andere velgen/wielen op marktplaats scoor.
Ik heb deze ook als optie bij LE genomen.
Bij mij kon dat gewoon

• LuPo
-tom-562 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:29:
[...]

Je kunt ze gewoon kiezen op de website hoor, op de LE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BLYDntoUqKG0gsLd91cXA56rIQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3MdiUrDQKfHM2nG0PMYq5bDA.jpg?f=user_large

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

LuPo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 06:33:
[...]

Je kunt ze gewoon kiezen op de website hoor, op de LE.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFH7qB1mf8ZhJK0oHzJJXOroMnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/anCulxYLK8P1mIKD1X5FSaF3.png?f=fotoalbum_large

Nope :P maar jullie kijken denk ik bij de Pro Limited Edition?

Vaak bu'j te bang!

• LuPo
-tom-562 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 06:58:
[...]

[Afbeelding]

Nope :P maar jullie kijken denk ik bij de Pro Limited Edition?
Guilty as charged :p

• buzzlightyear

buzzlightyear

Nog een paar dagen te gaan en dan wordt de productie van onze ID.4 gestart. 🥳.
Hopelijk wordt ie snel afgeleverd bij dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1HGwscQf0-YnooVoaYMsIZ2e5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXNZEDPaReMa1soaBXzLAt1F.jpg?f=fotoalbum_large

• Urquattro83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:18
buzzlightyear schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:32:
Nog een paar dagen te gaan en dan wordt de productie van onze ID.4 gestart. 🥳.
Hopelijk wordt ie snel afgeleverd bij dealer.

[Afbeelding]
Ik volg de ontwikkelingen bij jou, mijn ID.4 wordt 1 week later geproduceerd (week 48, week 49/50 bij dealer, wk51 uitleveren).

Nu heb ik slechte ervaringen met het tijdig uitleveren voor bijtellingswijziging, dus hoop ik wat vertrouwen te tanken uit jouw berichten.😅

• Schepseltje
Yes! 24 November ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUmvBzafL-3L7FxzmVZHalZRY5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWloK73Ytjumu4hFvyj3VN5G.jpg?f=fotoalbum_large

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 23:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Voor degene die hun puddlelights hebben laten vervangen, bij mij is de uitkomst heel mooi en kunstzinnig 😇Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieexlsh9-yd6RceWk94xrTpz7_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kU8ALS01ejCBwcuzf0FtwGq0.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker met de herfstbladeren

• buzzlightyear

buzzlightyear

Mooi nieuws! Uit nieuwsgierigheid, in welke week en waar (Emden/Zwickau) is de auto gefabriceerd?

• Schepseltje
buzzlightyear schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:01:
[...]

Mooi nieuws! Uit nieuwsgierigheid, in welke week en waar (Emden/Zwickau) is de auto gefabriceerd?
Emden. 4 november productie start. 11 november bevestiging dat de auto onderweg is naar Nederland. 14 november bevestiging binnenkomst. 24 november rijklaar ophalen. :)

• buzzlightyear

buzzlightyear

Thx. Dat geeft hoop dat we wellicht al begin december onze ID.4 kunnen ophalen 🤞

• Schepseltje
buzzlightyear schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:21:
Thx. Dat geeft hoop dat we wellicht al begin december onze ID.4 kunnen ophalen 🤞
Denk dat de kans vrij groot is dat jullie er dit jaar nog in rijden ja 8)

• tcw82
  • Nu online
niki_lauda schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:08:
Voor degene die hun puddlelights hebben laten vervangen, bij mij is de uitkomst heel mooi en kunstzinnig 😇[Afbeelding]

Zeker met de herfstbladeren
HEY! hoe kom jij aan mijn puddle lights? ? :P

• Schepseltje
Is er iemand die recent een ID.4 Limited Edition heeft ontvangen en kan bevestigen of de ID-Light ( de lichtbalk onder de voorruit) standaard is inbegrepen?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Schepseltje schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:50:
Is er iemand die recent een ID.4 Limited Edition heeft ontvangen en kan bevestigen of de ID-Light ( de lichtbalk onder de voorruit) standaard is inbegrepen?
Nee, die krijg je pas bij het Assistance Plus pakket.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YErl681IlZQn09hWR_1AQKkK3yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PodKOW97fnPkankdVoustIeS.png?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

• tcw82
  • Nu online
Komt die id-familie toch nog best goed weg:

reddit post met meest en minst betrouwbare merken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK99lLVeU6waO0oHbbYS2iGhcXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cl5DFMXxUMtjXa5RhPmFjFO7.png?f=fotoalbum_large

• svkaster
jappie1978 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:57:
Yes
Eindelijk hij is er.
Op 1 of andere manier kwam hij bij mij met losse opties goedkoper uit in de lease dan als ik dr plus zou nemen.[Afbeelding]
Kun jij vertellen of je nog steeds de snelheids waarschuwingen kunt uitzetten in het menu?
Ik begrijp dat per 1 jan je dit niet meer uit kunt zetten. De EU gaat steeds een stukje verder. Eerst wordt het verplicht toegevoegd, maar kun je het nog uitzetten, daarna moet je het elke keer uitzetten, en als laatste kun je het niet meer uitzetten. :(

Vindt het op zich niet erg om dit aan te hebben waar het niet dat het niet goed werkt. Bv, als er langs de hoofdweg een ventweg is met een bord 30km, dan neemt hij dit over. Ook als ze bij wegwerkzamheden vergeten om einde werk bord te plaatsen, dan blijft hij piepen grrr. Wij krijgen onze ID4 eind November dus hoop dat je het nog uit kunt zetten, vanaar de vraag.

Stefan

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:25

Consulectro

Lekker bezig...

svkaster schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:44:
[...]

Kun jij vertellen of je nog steeds de snelheids waarschuwingen kunt uitzetten in het menu?
Ik begrijp dat per 1 jan je dit niet meer uit kunt zetten. De EU gaat steeds een stukje verder. Eerst wordt het verplicht toegevoegd, maar kun je het nog uitzetten, daarna moet je het elke keer uitzetten, en als laatste kun je het niet meer uitzetten. :(

Vindt het op zich niet erg om dit aan te hebben waar het niet dat het niet goed werkt. Bv, als er langs de hoofdweg een ventweg is met een bord 30km, dan neemt hij dit over. Ook als ze bij wegwerkzamheden vergeten om einde werk bord te plaatsen, dan blijft hij piepen grrr. Wij krijgen onze ID4 eind November dus hoop dat je het nog uit kunt zetten, vanaar de vraag.

Stefan
Je kunt twee dingen hieromtrent instellen. De verkeersbord herkenning (snelheidswaarschuwing) en de actie die daarop moet volgen. Dit laatste heb ik ook uitgezet ook vanwege het ventweg probleem. Nu blijft de ID4 gewoon de ACC volgen zonder ingreep tgv verkeersborden. Dat vond ik ook irritant.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• svkaster
Consulectro schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:16:
[...]

Je kunt twee dingen hieromtrent instellen. De verkeersbord herkenning (snelheidswaarschuwing) en de actie die daarop moet volgen. Dit laatste heb ik ook uitgezet ook vanwege het ventweg probleem. Nu blijft de ID4 gewoon de ACC volgen zonder ingreep tgv verkeersborden. Dat vond ik ook irritant.
Maar, kun je dit ook nog instellen op een auto die nu afgeleverd wordt? Ik kon dit ook allemaal instellen op een auto van 2024. Bij een 2024 kon je ook lane assist nog compleet afzetten ( moest je wel bij elke rit doen. In 2023, kon je hem nog permanent afzetten. Nu in 2025, kun je lane assist niet meer uitzetten.dit is het EU beleid. :(

• jappie1978
svkaster schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:16:
[...]

Maar, kun je dit ook nog instellen op een auto die nu afgeleverd wordt? Ik kon dit ook allemaal instellen op een auto van 2024. Bij een 2024 kon je ook lane assist nog compleet afzetten ( moest je wel bij elke rit doen. In 2023, kon je hem nog permanent afzetten. Nu in 2025, kun je lane assist niet meer uitzetten.dit is het EU beleid. :(
Je hebt idd 2 systemen.
Beide kunnen uit.
Het reageren op de borden door de ACC werdt door de dealer al uitgezet. Die gaf aan dat dat moest in Nederland omdat hij door de weginrichting hier in Nederland te snel reageerde op borden die bijvoorbeeld op de in of uitvoegstrook staan.

De id light balk heb je niet op de LE.
Net als electrische achterklep, die dacht ik wel te hebben. Maar ol het moment dat ik bestelde was net de LE plus ook toegevoegd en is hij er bij de gewone LE uitgehaald. Dat had ik even gemist

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:45
Precies, nog niet zo gek die VW's. Mijn Corsa-e uit 2020 draait overigens nog steeds als een zonnetje. Heb wel onder garantie een aircocompressor moeten laten vervangen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• new_born89
  • Laatst online: 08:56
Eigenaar van een Limited Edition ID.4 hier die op zomerbanden staat.

Heb nu rondom 235/55/R19 (ET50) en wil naar een set winterbanden 255/50/R19 (ET45) rondom, volgens ChatGPT moet dit kunnen.

Moet ik nog met speciale zaken rekening houden tbv opkrikken van de wagen (om bijv schade aan bodem/accupakket te voorkomen)?

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
@new_born89 klopt dat wel? Volgens mij heb je achter 255 en voor 235. Je kunt niet rondom dezelfde maat leggen volgens mij. Ik zou dat in ieder geval niet doen, en al helemaal niet alleen omdat ChatGPT dat beweert.

• new_born89
AlphaRomeo schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:54:
@new_born89 klopt dat wel? Volgens mij heb je achter 255 en voor 235. Je kunt niet rondom dezelfde maat leggen volgens mij. Ik zou dat in ieder geval niet doen, en al helemaal niet alleen omdat ChatGPT dat beweert.
Yes, voor en achter 235. Gaat om 2025 Limited Edition Model.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
new_born89 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:56:
[...]
Yes, voor en achter 235. Gaat om 2025 Limited Edition Model.
Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ook Gemina (als we toch met AI bezig zijn), vindt die combinatie niet logisch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5VAXf7cFfAv_Qht6Fb4D1iNFMY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GMbli6McXWFLLyIZqUV3omDT.png?f=user_large

• new_born89
AlphaRomeo schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:58:
[...]

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ook Gemina (als we toch met AI bezig zijn), vindt die combinatie niet logisch:
[Afbeelding]
Het is toch echt zo (ook in de VW configurator btw):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCXnNGpxGlXgUiHsCpeDppB4BP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaDdAAbGvmlUMWEBuI1DK92A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7ARFVbHOpAxXXmjyo1j_d6PFOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96fO10c5zLC84cBmhqsvD5bH.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

AlphaRomeo schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]
AI is ook maar een zoekmachine he, die vaak (zoals in dit geval) ongelijk heeft. Bij een Limited Edition is 235 breed voor en achter standaard.
Volgens mij is het accupakket 'bepalend' welke maat wielen je hebt. Bij de 77kWh modellen is 235 voor en 255 achter de standaard combinatie.
Ik zie geen reden waarom dat niet zou werken bij de 52kWh modellen. Het zal vooral invloed hebben op je verbruik. Brede (255 breed) banden voor zal je wss wel merken in het stuurgedrag.

Vaak bu'j te bang!

• new_born89
-tom-562 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:06:
[...]

AI is ook maar een zoekmachine he, die vaak (zoals in dit geval) ongelijk heeft. Bij een Limited Edition is 235 breed voor en achter standaard.
Volgens mij is het accupakket 'bepalend' welke maat wielen je hebt. Bij de 77kWh modellen is 235 voor en 255 achter de standaard combinatie.
Ik zie geen reden waarom dat niet zou werken bij de 52kWh modellen. Het zal vooral invloed hebben op je verbruik. Brede (255 breed) banden voor zal je wss wel merken in het stuurgedrag.
Ik zie het nu ook in de VW configurator, accupakket is bepalend. Voor mij dus 52kwh, niet genoeg vermorgen dus :o Dank!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
-tom-562 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:06:
[...]
Bredere voorbanden komen mogelijk ook verder naar binnen en raken dan de binnenkanten van je wielkasten, dat doen de standaard banden soms al. Maar probeer het inderdaad gerust, we horen hier de resultaten tzt wel.

Edit: vermogen zal niet de hoofdreden zijn trouwens: gewicht mogelijk wel. Een 77kWh pakket is een paar honderd kilo zwaarder.

[ Voor 11% gewijzigd door AlphaRomeo op 17-11-2025 11:19 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

new_born89 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:08:
[...]

Ik zie het nu ook in de VW configurator, accupakket is bepalend. Voor mij dus 52kwh, niet genoeg vermorgen dus :o Dank!
Ik geloof niet dat je te weinig vermogen hebt :P Het zal vanuit VW gewoon een afweging zijn geweest, de 52kWh levert 310Nm koppel, iets wat de 235 breed banden prima aankunnen, waarom dus groter er op leggen (wat weer van invloed is op de WLTP range, en de prijs). De 77kWh 545Nm koppel, 255 breed is dan wel prettig in bepaalde omstandigheden :P
AlphaRomeo schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:14:
[...]

Bredere voorbanden komen mogelijk ook verder naar binnen en raken dan de binnenkanten van je wielkasten, dat doen de standaard banden soms al. Maar probeer het inderdaad gerust, we horen hier de resultaten tzt wel.
Geen idee of ze verder aanlopen. Ik zie in de configurator dat de GTX (dus met 2 motoren en 4WD) ook 235 voor heeft. Dan zou ik idd ook lekker maximaal 235/255 aanhouden.

Ik zat trouwens nog eens naar wat foto's te kijken van de Limited Edition 52kWh, wat mij opviel is dat bij de bediening van de CC geen 'afstandsknop' tussen de + en - zit. Hoe stel je daarbij de afstand dan in van de ACC?
Afbeeldingslocatie: https://aumcgogrzo.cloudimg.io/v7/https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/huiskeskokkeler-nl/cache/vehicle/81951/71d69a8d-3a04-416f-ab6f-6ca07d2aacf2.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door -tom-562 op 17-11-2025 11:21 ]

Vaak bu'j te bang!

• new_born89
-tom-562 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:17:
[...]

[...]

Ik zat trouwens nog eens naar wat foto's te kijken van de Limited Edition 52kWh, wat mij opviel is dat bij de bediening van de CC geen 'afstandsknop' tussen de + en - zit. Hoe stel je daarbij de afstand dan in van de ACC?
[Afbeelding]
Die knop zit er hier wel in bij 52kwh Limited Edition 2025.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

new_born89 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:27:
[...]

Het lijkt een vooraadmodel te zijn:
https://www.huiskes-kokke...on-47577332?retail#retail

Als ik een vergelijkbare (52kWh) auto bekijk met afbeeldingen uit de configurator, dan zit het er wel op
https://www.huiskes-kokke...on-48499991?retail#retail

Vaak bu'j te bang!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:59
new_born89 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:03:
[...]

Het is toch echt zo (ook in de VW configurator btw):

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier hetzelfde, 235 op 19" en 255 achter / 235 voor op 21". Dus ja, het kan en klopt gewoon.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

new_born89 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:27:
[...]

Ah, ik kom net een afbeelding tegen dat die knop blijkbaar verlicht is, maar als de auto 'uit' staat is die niet goed te zien.
Edit: op die specifieke foto die ik post staat ook groot 'Front assist niet beschikbaar', ik denk dat het ook daar mee te maken heeft :+

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 17-11-2025 16:41 ]

Vaak bu'j te bang!

• tcw82
  • Nu online
Qua banden, in andere landen wordt het "squaring up" veel gedaan. Voor en achter dezelfde banden maat. (reddit IDowners bijvoorbeeld). Vooral om de banden/ wielen te kunnen rouleren over de verschillende naven.

Als ik ooit genoeg gespaard heb voor een setje winterbanden, gaat dat ook een setje "vierkante" wielen worden.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4toLHvwlvLON7DVC6j2YcB8XUZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFXyVlvEE7zz71MOo1ZeE6pQ.jpg?f=fotoalbum_large
Weer een stap dichterbij 🙂

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

Termy

valt er nog wat te fragge?

Iemand anders met een issue met de verbinding met de auto? Zowel HA als de app zien de auto niet meer en de app zegt zelfs dat er misschien iets mis is met de server. Die melding heb ik niet eerder gehad.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Ywa

Termy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:01:
Iemand anders met een issue met de verbinding met de auto? Zowel HA als de app zien de auto niet meer en de app zegt zelfs dat er misschien iets mis is met de server. Die melding heb ik niet eerder gehad.
Misschien vanwege de Cloudflare storing? Zie: nieuws: Cloudflare heeft wereldwijde storing die veel apps en diensten treft

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 20:34

AvK

Ready Set Go

De My Cupra app heeft ook kuren sinds gisteren. Blijft zoeken. Hard afsluiten werkt meestal maar nu niet meer. Na meerdere keren proberen lukt het soms. (NB: Inderdaad zou de storing bij Cloudflare er iets mee te maken kunnen hebben)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:33
Ik heb hier ook problemen :(

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:33
Nu is alles weer terug!

[ Voor 77% gewijzigd door Puitv op 18-11-2025 13:27 ]

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:28

EDB

EDB schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:41:
Ik dacht dat ik de dans ontsprongen was. Update naar 3.8 midden juli gedaan, geen SOS storing. Echter… gisteren tijdens het rijden toch plots de melding, lampje in dak rood. We zijn nu dus 3 maanden verder en dan kan het dus alsnog misgaan.
Vanmorgen de garage gebeld. Receptioniste liet tijdens het gesprek vallen dat er vandaag al meer mensen hadden gebeld over de SOS noodroep storing. Ze bellen me terug, benieuwd hoe lang dit gaat duren en of ze kosten in rekening gaan brengen.
Vandaag naar VW geweest voor de SOS storing. Ze waren daar snel klaar: reset hielp niet, de storing was (te) lang na de 3.8 update opgetreden dus waarschijnlijk geen coulance VW. Batterij van de module moet worden vervangen, ze konden nog niet aangeven op welke termijn het onderdeel kon worden geleverd dus ik word gebeld als ze meer info hebben.
Ze hadden zo’n batterij ook in bestelling staan voor een Skoda en daar stond ‘ie al een tijd in backorder. Dat beloofd weinig goeds.
Had een offerte liggen om de auto in te ruilen, mits storing verholpen. Die offerte kan dus ook de prullenbak in.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• tcw82
  • Nu online
EDB schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:10:
[...]

Vandaag naar VW geweest voor de SOS storing. Ze waren daar snel klaar: reset hielp niet, de storing was (te) lang na de 3.8 update opgetreden dus waarschijnlijk geen coulance VW. Batterij van de module moet worden vervangen, ze konden nog niet aangeven op welke termijn het onderdeel kon worden geleverd dus ik word gebeld als ze meer info hebben.
Ze hadden zo’n batterij ook in bestelling staan voor een Skoda en daar stond ‘ie al een tijd in backorder. Dat beloofd weinig goeds.
Had een offerte liggen om de auto in te ruilen, mits storing verholpen. Die offerte kan dus ook de prullenbak in.
Wat is "te lang"?
Ik had het na 2 dagen.

Laat maar... gevonden:
EDB schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:41:
Ik dacht dat ik de dans ontsprongen was. Update naar 3.8 midden juli gedaan, geen SOS storing. Echter… gisteren tijdens het rijden toch plots de melding, lampje in dak rood. We zijn nu dus 3 maanden verder en dan kan het dus alsnog misgaan.
Vanmorgen de garage gebeld. Receptioniste liet tijdens het gesprek vallen dat er vandaag al meer mensen hadden gebeld over de SOS noodroep storing. Ze bellen me terug, benieuwd hoe lang dit gaat duren en of ze kosten in rekening gaan brengen.

[ Voor 28% gewijzigd door tcw82 op 18-11-2025 15:41 ]

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
EDB schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:10:
[...]

Het hoofd van de werkplaats van Century Assen had het over het vervangen van de antenne die bij het SOS-systeem hoort; dat zou de storing verhelpen. De afspraak is pas in december, ik ga met ze afspreken dat ik eerst gebeld wil worden voordat ze kosten gaan maken die buiten de garantie vallen ;)

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

• Ywa
  • Nu online

Ywa

3 kinderzitjes op de achterbank
Het is al af en toe in dit topic voorbij gekomen (en op de rest van het internet). Zijn er Tweakers die het gelukt zijn om in de ID.4 3 kinderzitjes op de achterbank te krijgen? In mijn geval gaat het om een baby, 3 jarige en 5 jarige.

Uiteraard zal ik zelf gaan meten en uitproberen voordat ik tot aanschaf van de auto overga, maar wie weet hebben jullie nog tips specifiek voor de ID.4.

Alvast bedankt. :)

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ywa schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:53:
3 kinderzitjes op de achterbank
Het is al af en toe in dit topic voorbij gekomen (en op de rest van het internet). Zijn er Tweakers die het gelukt zijn om in de ID.4 3 kinderzitjes op de achterbank te krijgen? In mijn geval gaat het om een baby, 3 jarige en 5 jarige.
Ik heb wel eens iemand in het midden gehad tussen twee isofix stoelen in. Dat kan wel maar het is echt héél krap. In het midden heb je sowieso geen ISO fix (denk ik?), dus dan moet je met de gordel aan de gang, maar het stoeltje rechtsachter valt half over de gordel heen.

Ik denk trouwens dat dat een probleem is voor alle auto's tegenwoordig. Kinderzitjes worden veiliger en dus groter. Auto's worden ook groter, maar niet perse ten behoeve van de interne breedte achterin.

• Ywa
  • Nu online

Ywa

AlphaRomeo schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:01:
[...]

Ik heb wel eens iemand in het midden gehad tussen twee isofix stoelen in. Dat kan wel maar het is echt héél krap. In het midden heb je sowieso geen ISO fix (denk ik?), dus dan moet je met de gordel aan de gang, maar het stoeltje rechtsachter valt half over de gordel heen.

Ik denk trouwens dat dat een probleem is voor alle auto's tegenwoordig. Kinderzitjes worden veiliger en dus groter. Auto's worden ook groter, maar niet perse ten behoeve van de interne breedte achterin.
ISOFIX in het midden is er sowieso niet, inderdaad. En dat het krap wordt met zowel ISOFIX als zonder ben ik ook bekend mee. Maar volgens m'n berekeningen moeten sommige combinaties toch wel net kunnen passen. Maar ideaal is het niet inderdaad. :-(

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ywa schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:02:
[...]

ISOFIX in het midden is er sowieso niet, inderdaad. En dat het krap wordt met zowel ISOFIX als zonder ben ik ook bekend mee. Maar volgens m'n berekeningen moeten sommige combinaties toch wel net kunnen passen. Maar ideaal is het niet inderdaad. :-(
Is een Multimac anders geen optie? Die zijn ook wel 2e hands te vinden

Vaak bu'j te bang!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Hier ook. Net geprobeerd om We Connect ID integratie te her-installeren via HACS, maar lijkt daar nu volledig teruggetrokken. Laatste log dat ik kon vinden zei iets over een verkeerde URL voor de login sessie.

• Urquattro83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:18
Multimac is een hele mooie oplossing met ruimte voor 3 tot 4 kinderen op de achterbank in de leeftijd 0-12 jaar. Wij hadden achterin onze audi A3 een 4-persoons Multimac bank waarin onze 4 kids prima paste. Bijkomend voordeel is het zeer gemakkelijk vastzetten in de (veilige) 3-punt gordels.

Enigste onhandige was de momenten dat ik met meerdere volwassenen op stap ging dan moest de Multimac-bank eruit. Kosten je ongeveer 1 minuut, maar handig is het niet.

Het zou me niet verbazen als je in de ID.4 gezien de hoofd-/knieruimte als volwassene in de brede stoeltjes van 3 persoonsbank kan zitten voor incidentele/kortere ritten.

https://www.multimac.com/multimac-range/

[ Voor 4% gewijzigd door Urquattro83 op 19-11-2025 15:54 ]

• Termy

Termy

Firstconnection schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:21:
[...]

Hier ook. Net geprobeerd om We Connect ID integratie te her-installeren via HACS, maar lijkt daar nu volledig teruggetrokken. Laatste log dat ik kon vinden zei iets over een verkeerde URL voor de login sessie.
Werkt hier ook nog steeds niet idd :/.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48
Gisteren mijn ID4pro van 2025 gescand met OBDeleven 3. Hieruit kwamen 34 errors in 11 modules. Een aantal waren unknown. Bij beide apps kwam er hetzelfde uit. Bij VAG werd de ID4 als 2022... gezien en bij de app zonder VAG werd deze als 2026 gezien.

Heeft iemand hiermee ervaring mee? Kan ik errors gewoon verwijderen en kijken of ze terugkomen of beter laten staan?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 21:39
Termy schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:39:
[...]

Werkt hier ook nog steeds niet idd :/.
Heeft na de Cloudflare storing gisteren gewoon gewerkt hoor, enkel was het vanmiddag weer feest. Inmiddels doet alles het weer.

dion.dev

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 22:27
steven2 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:23:
Gisteren mijn ID4pro van 2025 gescand met OBDeleven 3. Hieruit kwamen 34 errors in 11 modules. Een aantal waren unknown. Bij beide apps kwam er hetzelfde uit. Bij VAG werd de ID4 als 2022... gezien en bij de app zonder VAG werd deze als 2026 gezien.

Heeft iemand hiermee ervaring mee? Kan ik errors gewoon verwijderen en kijken of ze terugkomen of beter laten staan?
Bij mij ook altijd tientallen errors in vele modules, waarvan er veel uitzien als communicatiefouten met of tussen modules en ook wat unknowns. Als ik ze clear, komen ze altijd snel weer terug. Ik negeer ze maar gewoon en dat gaat al een paar jaar zonder merkbare problemen. Bij de laatste onderhoudsbeurt bij de VAG dealer ook niks over gehoord (en de auto was ruimschoots buiten garantie dus ze hadden eraan kunnen verdienen als er echt iets mis was geweest).

• Termy

Termy

diotav schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:38:
[...]

Heeft na de Cloudflare storing gisteren gewoon gewerkt hoor, enkel was het vanmiddag weer feest. Inmiddels doet alles het weer.
Ja, hier ook weer. Ik keek blijkbaar op ongelukkige momenten.

• AndriesLouw
  • Laatst online: 11:02
Paar dagen geleden heeft mijn ID.5 (mei 2023/120.000 km) tijdens het laden 2 van de 3 fasen van de netbeheerder (C25A elk) + de aardlekautomaat (3 fasen/B25A/300 mA) van de laadpaal laten springen. Eerste keer dat dit gebeurd. Sindsdien AC laden slechts nog met ~3kW. Natuurlijk gecontroleerd of vinkje voor laden met verminderde AC stroom niet aan stond, of dat dit op de thuislocatie aan stond. Meerdere AC-laadpalen geprobeerd, meerdere AC-laadkabels, verschillende trucjes om auto te resetten, maar alleen DC-snelladen werkt nog wel zoals het moet, krijg hem niet boven de 3 kW laden.

Opladen van leeg naar vol neemt nu meer dan 30 uur in beslag op AC-laadpaal waar het normaal minder dan 8 is.

Van wat ik zie, trekt hij slechts 2x 6A nog op 2 fases (dus 2760W op 230V). Vermoed dus iets met een van de AC-boordladers of laadregelaar. Afspraak gemaakt bij dealer, weinig capaciteit qua mensen, monteur nodig met juiste kwalificaties, dus pas 17 december zal ik een update plaatsen. Ben benieuwd!

Specificaties | AndriesLouw.nl

• tcw82
  • Nu online
AndriesLouw schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:38:
Paar dagen geleden heeft mijn ID.5 (mei 2023/120.000 km) tijdens het laden 2 van de 3 fasen van de netbeheerder (C25A elk) + de aardlekautomaat (3 fasen/B25A/300 mA) van de laadpaal laten springen. Eerste keer dat dit gebeurd. Sindsdien AC laden slechts nog met ~3kW. Natuurlijk gecontroleerd of vinkje voor laden met verminderde AC stroom niet aan stond, of dat dit op de thuislocatie aan stond. Meerdere AC-laadpalen geprobeerd, meerdere AC-laadkabels, verschillende trucjes om auto te resetten, maar alleen DC-snelladen werkt nog wel zoals het moet, krijg hem niet boven de 3 kW laden.

Opladen van leeg naar vol neemt nu meer dan 30 uur in beslag op AC-laadpaal waar het normaal minder dan 8 is.

Van wat ik zie, trekt hij slechts 2x 6A nog op 2 fases (dus 2760W op 230V). Vermoed dus iets met een van de AC-boordladers of laadregelaar. Afspraak gemaakt bij dealer, weinig capaciteit qua mensen, monteur nodig met juiste kwalificaties, dus pas 17 december zal ik een update plaatsen. Ben benieuwd!
2 fase laten springen kan eigenlijk maar op 2 manieren, of beide zijn heel erg overbelast (een 25 amp zekering ploft boven de 41 ampere) of ze zijn kortgesloten (dat laatste heb ik helaas ervaring mee).
Ik vermoed het laatste en dan is er in de auto waarschijnlijk iets kapot gegaan :-(
Succes.

17 december is nog best rap, ik kon 1 maand geleden al op 29 december terrecht voor SOS module probleem.

• AndriesLouw
  • Laatst online: 11:02
Vlak voor de stroomuitval is er op de bewuste fases 16A en 17A geregistreerd, alleen de auto was aan het laden, plus wat sluipverbruik van koelkast etc. Vermoed, gezien de snelle uitval van zowel 3-fase B25A alamat als bovenliggende 2x C25A ook kortsluiting inderdaad. Het was vochtig & koud buiten, maar de auto stond toch al een een uur te laden. Gebeurde wel op tijdstip dat de klimatisering normaal ook inschakelt, en deze ID.5 heeft geen warmtepomp.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• tcw82
  • Nu online
AndriesLouw schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:58:
Vlak voor de stroomuitval is er op de bewuste fases 16A en 17A geregistreerd, alleen de auto was aan het laden, plus wat sluipverbruik van koelkast etc. Vermoed, gezien de snelle uitval van zowel 3-fase B25A alamat als bovenliggende 2x C25A ook kortsluiting inderdaad. Het was vochtig & koud buiten, maar de auto stond toch al een een uur te laden. Gebeurde wel op tijdstip dat de klimatisering normaal ook inschakelt, en deze ID.5 heeft geen warmtepomp.
Waar heb je die amperages afgelezen? Ik vermoed dat die sensoren niet de juiste /voldoende resolutie hebben om die piek van milliseconden op te pikken.
Pagina: 1 ... 384 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.