Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Volkswagen gaat een nieuw automotive-tijdperk in met de I.D. familie: voor het eerst lanceert het merk een familie van 100% elektrische voertuigen. De volledig elektrische, volledig verbonden voertuigen rijden vanaf 2020 de weg op.
Ik baseer mijn ervaring op een proefritje.
En op de site van tesla
Ik verwacht ook geen Elektrische stoelen etc standaard.
Maar bij VW icm carnet heb je iig wel de mogelijkheid om waze te gebruiken.
Kan dat ook bij tesla op het grote scherm?
Nogmaals ik wil ze niet 1:1 met elkaar vergelijken.
Maar verbaasde me dat je voor RTI zo moest bij betalen.
Maar als dat ook standaard aanwezig is, zonder de sateliet kaart, dan heb ik dat gemist bij de proefrit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mooi om te zien dat de discussies toch losbarsten. Was dit weekend weg, komende dagen/weken even de OP updaten.
Hierbij een van de eerste pre-productie chassis die wordt gemaakt in het nieuwe Zwickau Plant.
Voor nu 6 stuks per dag? pre-productie(o.a ook demo voor dealers neem ik even aan) gedraaid om de massatests te beginnen na IAA 2019. Vanaf December (nov?) worden de definitieve modellen geproduceerd voor de consumenten
Hier ben ik wel enorm fan van. Ziet er fantastisch uit! (nooit een auto gehad met HUD, maar mijn oude Sygic app op de gsm had dit ongeveer ook, en ik vond dit fantastisch).
Maar wat is het nut van op 3 verschillende schermen te zien welke baan je moet inrijden? Waarschijnlijk zie je ook 3 keer hoe snel je zou rijden. Hoop dat je die schermen kan 'afzetten', en puur kan rijden met behulp van de HUD.
jacovn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:24:
Ik denk dat VW wel snapt dat dit wel een handige reclame manier is. Tesla Bjorn heeft maar 157.000 abonnees, maar het is een goedkope manier om reclame te maken voor hun lijkt me.
Idd goedkope reclame. Maar wel slim (al moet ik zeggen dat het hele ID3 verhaal kwa marketing slim gedaan is. Ze verschenen non-stop in de media met tig nieuwsberichten over hun 'upcoming electric cars'.
Dat ze (muv de e-Golf en e-UP) nog verder niets leveren is een ander verhaal. Voor de 'leek' lijkt VW goed bezig en innovatief te zijn en worden de werkelijk leverbare auto's in de media ondergesneeuwd door VW-praat. Tesla en zeker Hyundai/Kia hoor je niet terwijl die wel leveren
En de edities zoals ie in NO uitgeleverd wordt (Warmtepomp op alle modellen bv)
MarcelGo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:44:
Iemand al meer info van pon/volkswagen? We zijn toch al weer een poosje verder, hier alleen een foutieve annulering van de reservering en een dag later excuses!
wimvanb schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:51:
Vandaag bij Move geweest. Ik weet helaas niet hoe ik een foto moet plaatsen, maar kan wel de te verwachten prijzen doorgeven.
Standaard: ca, 38.000 18 ", parkeersensoren, navi plus lane assist
Plus ca. 44.000 19 ", achteruitrijcamera, inklapbare buitenspiegels, bi-colour, keyless en LED Matrix
Max ca: 49.000 20 ", dodehoeksensor. draadloos opladen, panoramadak, elektrisch verstelbare stoelen, AR display en Beats sound up systeem
1st edition wordt niet geleverd met warmtepomp
Thanks voor de info. Bijzondere keuze van de warmtepomp. Kan aardige impact hebben op de actieradius heb ik altijd begrepen.
Heb je er ook in gezeten? Heb je informatie over de stoelen? Zijn dit platte stoelen zonder enige vorm van steun of wel wat steviger?
Edit: Foto van Twitter
Pannekoek81 wijzigde deze reactie 30-11-2019 17:51 (6%)
Er is weer een reservering beschikbaar voor wie wil wachten totdat VW misschien ooit iets wil mededelen over het uitrustingsniveau en de prijzen voor de Nederlandse markt.
Let op, VW heeft wel aangeven dat je binnen 7 weken na de officiële verkoopstart moet bestellen omdat anders je reservering automatisch vervalt...
Was ook bij de "tentoonstelling" van de ID.3. gevoelsmatig niet veel meer weten te komen dat tijdens de sneak peak in juli. Behalve de uitvoeringen en bijbehorende prijzen voor de nederlandse markt.
Model die er stond is een frankenstein auto. 1 van de 12 demo autos die rond europa trekt nu die NIET wordt verkocht.. hmm
.
Betreft een mix van basis, plus en max. Dus een complete look hoe de auto eruitziet per uitvoering was er niet.
ikzelf was wel meer benieuwd hoe de stoelen zouden zitten, maar het zijn niet de ergo stoele van max editie, lekker op de comfy van plus. zaten prima, goede steun, maar daarmee is ook alles gezegd. Zaten zeker niet beter dan de normale Golf GTE stoffen stoelen. Weet zelf niet hoe de ERGO stoelen zitten, Stoel leek meer van een klasse lager. Wellicht dat de Ergo stoelen van de ID.3 een ander beeld zou kunnen schetsen.
Bestellingen voor de 1st (reservering) vindt begin 2020 plaats. Je wordt gebeld door de dealer om een keuze te maken voor een uitvoering.
Als er behoefte is naar de ID.3 in zwartgrijs met een zalmkleurige stikkervel/velgen. hoor het graag, voor de rest is het gewoon hetzelfde wat er op de net te vinden is.
Persoonlijk vind ik het exterieur gewoon zeer goed geslaagd. vind het gewoon een hele mooie auto geworden.. Interieur is wel.. zeer karig. dan doen de plastic beesten van de koreanen het veel beter. (rijdt nu en dan een Kona electric ) Het voelt zo.. basic. vooral als je achter zit, maar daar hebben de meeste EV's last van. Zit comfort achter is wel veel beter dan een kona, en ietsjes beter dan een tesla model3
maar die prijs.. die prijs voor de max is gewoon ehh.. teveel voor wat je krijgt.
Simply1337 wijzigde deze reactie 02-12-2019 13:42 (52%)
Ik had dit even samengevoegd om de openingspost mss te updaten ...
Geschiedenis
De I.D. is door Volkswagen aangekondigd als conceptwagen in September 2016. Het zou de voorbode zijn voor de nieuwe generatie elektrische voertuigen voor de Volkswagen groep. De highligts (die het niet allemaal gehaald hebben tot het definitief productwaren:
- batterijen in de vorm van een chocolade reep en dus moduleerbaar
- Virtual Wing mirrors of the wel spiegels vervangen door camera's
- LIDAR voor zelfstandig rijden
Dit prototype was ook de basis voor het MEB platform. Volkswagen groep heeft bij Audi en Porsche ook nog het PPE (Premium Platform Electric) dit heeft vrij weinig te maken met het MEB platform hoewel het in de basis gelijkaardig opgebouwd is maar groter geschaald. Op batterij niveau is het wel zo dat mogelijk dezelfde cellen gebruikt worden voor de opbouw. Duidelijke communicatie is hier (nog) niet over te vinden.
De ID3 is de eerste seriewagen die gebouwd zal worden op dit platform.
Layout/Platform
Aandrijving:
Achterwielen maar ook 4x4 is mogelijk op het MEB platform
Stator met wikkelingen / Rotor met permanente magneten
Differentieel:
Geen info te vinden of het een open of LSD diff is.
Commercieel:
Volkswagen biedt het platform commercieel aan, Ford heeft al aangegeven het te gaan gebruiken in de toekomst samen uiteraad met de 300 modellen in de volkswagen groep.
Had echt gehoopt dat ID.Cross/4 (tiguan allspace?) in 2020 al uit zou komen, maar nee, zelfde voor de Space vizzion (passat variant), maar dat komt ook pas in 2022.