Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 407 408 Laatste
Acties:

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:10
Pr088 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:12:
[...]

s/w bedoel je software? Nog geen knopje in het menu gevonden met 'start batterijvoorverwarming' dus?
Thanks voor je reactie!
Dat harder rijden probeer ik wel, maar ik heb twee keer bij -3 met 48kW staan laden... Ergens in een leeg stuk Zeeland. :X (First world problems) Dan wil je batterijvoorverwarming. :D
Ja ik bedoel software, en nee, geen knopje gevonden. En ja, toch een knopje gevonden... om de batterij voor te verwarmen. Dat werkt met de App, maar alleen bij stilstand van de auto, volgens Mazda. Dus toch hetzelfde doen als met de ID.3... zoveel mogelijk leegrijden zodat je onder de 10% begint te laden, en inderdaad even hard rijden en remmen met re-generatie om de batterij op te warmen.

[ Voor 26% gewijzigd door pveatx op 05-08-2026 15:20 ]

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | Mazda 6e | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53
-tom-562 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:39:
Dat is behoorlijk scherp als je het met VW vergelijkt
Nou inderdaad, ben aan het kijken naar een vervanger voor de ID.3. Hoe vind je de bouwkwaliteit en hoe rijdt het?

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gyehoqIg-XE708li-uV-9kjbFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYRqz6RUPIbS6IULXUHRZdjt.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist een update voor de app gedownload (iOS) met bovenstaande release notes.

Nu wachten op de eerste update voor de MY2027 en wellicht dan ook de digitale sleutel. Hopelijk fixen ze ook wat kleine bugs met de 6.0.1 release.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:42
VWuser1997 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:02:
Goedendag,

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben met mijn vraag.

Ik heb sinds een aantal maanden een tweedehands Volkswagen ID.4 Pro 150 KW uit 2021. Tot op heden ben ik heel erg tevreden met mijn auto. Het is mijn eerst elektrische auto. Ik merk dat ik kan genieten van de rust tijdens het rijden en ik ben positief verrast door de range van de accu. Al met al enkel positieve ervaringen.

Echter had ik vanochtend uit het niets problemen met het openen van beide deuren aan de linkerzijde (bestuurderskant). Ten eerste merkte ik bij het ontgrendelen van de auto dat dit zoals normaal werkte (gevarenlichten knipperde, spiegels gingen open en ik hoor de auto ontgrendelen).

Toen ik de achterdeur links wilde openen om mijn werktas achterin te zetten merkte ik dat me dit niet lukte. Ik kreeg de deur niet open en het voelt precies aan alsof de deur op slot zit. Het bestuurdersportier opende wel gewoon. Als een reactie op het feit dat de deur linksachter niet open gaat, maak ik de bestuurdersdeur dicht en vanaf dit moment gaat deze ook niet meer open van de buitenzijde. Wanneer ik via de passagierskant (beide deuren werken rechts wel gewoon) probeer de deur van binnenuit open te maken, werkt dit wel gewoon. Met het sluiten van de auto via de afstandsbediening hoor ik de sloten wel gewoon afsluiten, het is enkel de deurgreep/slot die niet lijkt te werken naar mijn mening.

Ook springt op het dashbord het schermpje aan met een probleem in de centrale deurvergrendeling.

Is dit een veelvoorkomend probleem? en is dit door mijzelf op te lossen?
Je hebt nog niet heel lang gezocht of überhaupt gekeken?

ikweethetbeter in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
(Post van gisteren)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:26
pveatx schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:40:
[...]

Ja ik bedoel software, en nee, geen knopje gevonden. En ja, toch een knopje gevonden... om de batterij voor te verwarmen. Dat werkt met de App, maar alleen bij stilstand van de auto, volgens Mazda. Dus toch hetzelfde doen als met de ID.3... zoveel mogelijk leegrijden zodat je onder de 10% begint te laden, en inderdaad even hard rijden en remmen met re-generatie om de batterij op te warmen.
Als het bij stilstand kan, dan kun je dus eventueel de accu op temperatuur brengen voordat je weggaat? Of is het stiekem 'gewoon' interieurverwarming?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

Pagina: 1 ... 407 408 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.