Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:47
Mede-auteurs:
  • PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:28

Wiethoofd

Welke televisieserie(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in het tweede deel van het GoT televisieserie review- en discussie-topic! Bij een nieuw sub-forum, hoort een nieuw topic! Mocht je het eerste deel gemist hebben, of reviews van series terug willen lezen. Dan kun je hier terecht!

Heb je een televisieserie gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over de serie? This is the place to be! ;)

Gezien het het aantal Televisieserie topics leek het mij interessant om topic te maken waar je jou mening over een serie kunt laten horen die je gezien hebt of nu aan het kijken bent. Om zo TV-series aan te kunnen raden aan jou mede tweaker of om er over te discussiëren Kortom zo krijgt iedereen te horen of ze een bepaalde serie wel moeten kijken of waarom juist niet.

Dit als variant van het topic Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 24] niet voor films maar voor Televisieseries
Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een serie wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende serie als deze er nog niet is :)

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van de UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft. Deze UBB Generator is in eerste instantie bedoeld voor films maar werkt ook goed voor televisieseries. Vermeld bij iedere review over welk seizoen het gaat van de televisieserie. Of dat het gaat over een algemene review om alle seizoenen van de serie.

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over televisieseries kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Je kunt in Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen... een user een serie aanraden op basis van de series die hij/zij heeft gezien of bijvoorbeeld het type series dat hij/zij graag kijkt. Discussie(s) over films vinden onder andere in Nieuws, Sport, TV & Muziek en Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? meer dan genoeg plaats.
UBB Generator
UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review de UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.

Discussies & verbeteringen over deze tool kan je kwijt in Filmrecensie UBB Generator input/feedback/features/bugs

Gathering of Tweakers Televisieserie topicsSeizoenInfo
24 Canceled8FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over 24
According to Jim Canceled8ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over According to Jim
Alcatraz Canceled1FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Alcatraz
Alias Canceled5ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Alias
Band of Brothers Canceled1HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Band of Brothers
Basta Canceled1één | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Basta
Beavis and Butt-Head9MTV | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Beavis and Butt-Head
Boardwalk Empire3HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Boardwalk Empire
Bones8FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Bones
Breaking Bad5AMC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Breaking Bad
Californication6Showtime | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Californication
Caprica Canceled1Syfy | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Caprica
Castle (2009)5ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Castle (2009)
Chase (2010) Canceled1NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Chase (2010)
Chuck Canceled5NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Chuck
Covert Affairs3USA | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Covert Affairs
Day Break Canceled1ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Day Break
Dead Like Me Canceled2Showtime | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Dead Like Me
Deadliest Catch8Discovery Channel | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Deadliest Catch
Dexter7Showtime | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Dexter
Doctor Who (2005)7BBC One | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Doctor Who (2005)
Dollhouse Canceled2FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Dollhouse
Entourage Canceled8HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Entourage
Eureka Canceled5Syfy | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Eureka
Falling Skies3TNT | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Falling Skies
Fifth Gear21Discovery Channel | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Fifth Gear
Firefly Canceled1FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Firefly
FlashForward Canceled1ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over FlashForward
Flashpoint5CTV | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Flashpoint
Fringe5FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Fringe
Futurama7Comedy Central | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Futurama
Game of Thrones3HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Game of Thrones
Gary Unmarried Canceled2CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Gary Unmarried
Generation Kill Canceled1HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Generation Kill
Goede Tijden, Slechte Tijden23RTL 4 | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Goede Tijden, Slechte Tijden
GREEK Canceled4ABC Family | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over GREEK
Harper's Island Canceled1CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Harper's Island
Hart Of Dixie2The CW | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Hart Of Dixie
Hell on Wheels2AMC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Hell on Wheels
Heroes Canceled4NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Heroes
Homeland3Showtime | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Homeland
Hope Springs Canceled1BBC One | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Hope Springs
House MD Canceled8FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over House MD
How I Met Your Mother8CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over How I Met Your Mother
Jericho Canceled2CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Jericho
Knight Rider (2008) Canceled1NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Knight Rider (2008)
Las Vegas Canceled5NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Las Vegas
Last Resort1ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Last Resort
Law & Order: Criminal Intent Canceled10USA | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Law & Order: Criminal Intent
Law & Order: Special Victims Unit14NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Law & Order: Special Victims Unit
Law & Order: UK7ITV1 | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Law & Order: UK
Leverage5TNT | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Leverage
Lost Canceled6ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Lost
My Name Is Earl Canceled4NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over My Name Is Earl
MythBusters11Discovery Channel | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over MythBusters
NCIS10CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over NCIS
NCIS: Los Angeles4CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over NCIS: Los Angeles
Nikita3The CW | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Nikita
Numb3rs Canceled6CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Numb3rs
Once Upon a Time2ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Once Upon a Time
Persons Unknown Canceled1NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Persons Unknown
Pioneer One2VODO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Pioneer One
Prison Break Canceled4FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Prison Break
Psych7USA | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Psych
Pure Pwnage2Internet | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Pure Pwnage
Pure Pwnage: Teh TV Show Canceled1Showcase | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Pure Pwnage: Teh TV Show
ReGenesis Canceled4The Movie Network | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over ReGenesis
Reno 911! Canceled6Comedy Central | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Reno 911!
Rome Canceled2HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Rome
Scrubs Canceled9ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Scrubs
Six Feet Under Canceled5HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Six Feet Under
Smallville Canceled10The CW | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Smallville
Sons of Anarchy5FX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Sons of Anarchy
South Park16Comedy Central | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over South Park
Spartacus: Gods of the Arena Canceled1Starz | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Spartacus: Gods of the Arena
Spartacus: War of the Damned3Starz | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Spartacus: War of the Damned
Stargate Universe Canceled2Syfy | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Stargate Universe
Steven Seagal: Lawman3A&E | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Steven Seagal: Lawman
Storm Chasers Canceled5Discovery Channel | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Storm Chasers
Suits2USA | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Suits
Supernatural8The CW | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Supernatural
Surface Canceled1NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Surface
Terminator: The Sarah Connor Chronicles* Canceled2FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Terminator: The Sarah Connor Chronicles*
The 4400 Canceled4USA | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The 4400
The Beast (2009) Canceled1A&E | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Beast (2009)
The Big Bang Theory6CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Big Bang Theory
The Event Canceled1NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Event
The Guild6Youtube | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Guild
The Hard Times of RJ Berger Canceled2MTV | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Hard Times of RJ Berger
The IT Crowd Canceled4Channel 4 | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The IT Crowd
The Last Airbender: Legend of Korra1Nickelodeon | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Last Airbender: Legend of Korra
The Newsroom (2012)1HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Newsroom (2012)
The Office (US)9NBC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Office (US)
The Pacific Canceled1HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Pacific
The Simpsons24FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Simpsons
The Unusuals Canceled1ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Unusuals
The Walking Dead3AMC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The Walking Dead
The X-Files Canceled9FOX | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over The X-Files
Time Warp Canceled3Discovery Channel | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Time Warp
Top Gear18BBC TWO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Top Gear
Top Gear (US)3History Channel | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Top Gear (US)
True Blood6HBO | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over True Blood
Two and a Half Men10CBS | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Two and a Half Men
Ugly Betty Canceled4ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Ugly Betty
V (2009) Canceled2ABC | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over V (2009)
Veronica Mars Canceled3The CW | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Veronica Mars
Warehouse 134Syfy | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Warehouse 13
Weeds Canceled8Showtime | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over Weeds
White Collar4USA | Showinfo | GoT topic | Schrijf een recensie over White Collar

Veel kijkplezier! :)
Afbeeldingslocatie: https://i48.tinypic.com/23087s.png
Op- en/of aanmerkingen of aanvullingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden
Informatie over TV-Series en iconen wordt mede mogelijkgemaakt door Wiethoofd! De Filmrecensie UBB generator is gemaakt door Wiethoofd. Design van TS door Twylight.

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 25-02-2024 16:30 . Reden: correcte UBB generator link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Changelog
• 15-06-2012Startpost geplaatst
• 15-06-2012Credits voor Wiethoofd toegevoegd
• 15-06-2012Wiethoofd als mede-auteur toegevoegd
• 16-06-2012TV-Serie lijst uitgebreid door Wiethoofd
• 22-10-2012Topic opnieuw aangemaakt in het nieuwe sub-forum Film, TV & Muziek
• 22-10-2012TV-Serie lijst wordt binnenkort bijgewerkt door Wiethoofd
• 22-10-2012PWM als mede-auteur toegevoegd

Extra Opmerking:
Ik heb gezien dat er nu een tweede topic is aangemaakt over: Welke serie(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 1] door PWM. Via DM heb ik PWM een berichtje gestuurd, met de vraag of deze topics samengevoegd kunnen worden.

De reden waarom dit topic nu dubbel is, komt omdat ik pas na het aan maken van deel 2 zag dat er een nieuw topic bestaat. Daarnaast zit ik nu in een verhuizing waardoor ik het iets drukker heb dan normaal, waardoor het topic wat vertraging heeft opgelopen.

[ Voor 44% gewijzigd door MuVo op 23-10-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:48

Rick-Jan

always connected

bij deze mijn review :)

Spartacus: Blood and Sand (2010)Spartacus: Blood and Sand (2010)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Biography, Drama, History | Runtime: 60min.
Spartacus: blood and sand

Deze serie gaat natuurlijk over Spartacus. Wat de makers van de film met deze serie proberen is om een zo correct mogelijke versie van de tijd van Spartacus te maken. Denk aan harnassen, cultuur, belangrijke personen enz.
Wat mij meteen opviel in de 1e aflevering:

-De soundtrack. Je hebt het meteen al het gevoel dat je er bij bent.
-Acteurs: de acteurs zijn allemaal zeer goed in hun rol, dit loopt de hele serie door.
-actie EN verhaal: Het is niet alleen maar bloed hier en bloed daar, het verhaal komt zeer goed naar voren.
-filmwijze: Spartacus wordt zeer goed gefilmd met verschillende kijkhoeken zeg maar die gevechten nog intenser maken.

Al met al loopt het verhaal goed door, en zijn er veel onverwachte momenten wat het verhaal spannend maakt. Samen met Spartacus: Gods of the arena mijn favo serie.
IMDb -- Spartacus: Blood and Sand (2010)Wikipedia -- Spartacus: Blood and Sand (2010)Bekijk trailer van Spartacus: Blood and Sand (2010) op YouTubeBekijk showinfo van Spartacus: Blood and Sand (2010)GoT Topic -- Spartacus: Blood and Sand (2010)Schrijf zelf een recensie over Spartacus: Blood and Sand (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 10:11
The Vampire Diaries (2009)The Vampire Diaries (2009)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Romance | Runtime: 43min.
Plot: A high school girl is torn between two vampire brothers.
Dit is de eerste serie die ik actief ben gaan volgen en ook de reden dat ik inmiddels tientallen serie volg/heb gevolgd. Toen ik eraan begon was season 1 al bijna ten einde. Dit seizoen heb ik toen in iets meer als 1 dag helemaal gekeken, met als resultaat dat je om 4 uur snachts ineens op de klok kijkt terwijl je de volgende ochtend er om 7 uur weer uit moet.
De zaken die mij aanspreken aan deze serie zijn:
  • Vampires (ook altijd fan geweest van films als Blade en Underworld)
  • Goede acteurs en actrices (en de actrices zien er nog leuk uit ook )
  • Een goed en spannend verhaal, wat vaak onvoorspelbare wendingen met zich meebrengt
  • Goede muzikale ondersteuning van belangrijke scènes (iets wat maar weinig series echt goed doen)
Inmiddels is de Vampire Diaries bezig aan zijn 4e seizoen en van kwaliteitsverlies is zeker geen sprake. In tegenstelling zelfs, season 3 was naar mijn mening het beste seizoen tot nu toe en ook season 4 begint weer goed. Dit blijkt ook wel uit de ratings op IMDB, die de laatste tijd ruim boven de 9 liggen.
Season 1 moest het vooral hebben van een goed verhaal wat nog redelijk geloofwaardig overkomt, de nieuwigheid, goede muzikale ondersteuning en onverwachtse wendingen. Season 2 is wat meer voorspelbaar en moet het meer hebben van (sterke ontwikkelingen van) de personages. Season 3 is naar mijn inziens het beste van beide voorgaande; een zeer goed verhaal, wijzigingen in personages zodanig dat je zelfs medelijden krijgt met de "bad guys" en zo nu en dan een hekel aan de "good guys".
Season 4 is net van start na een grote cliffhanger aan het einde van season 3 en er is weer vanalles mogelijk, van heel veel zaken heb je geen idee hoe ze gaan verlopen en de spanning zit er wederom goed in.

Al met al staat Vampire Diaries nog altijd op nummer 1 van mijn favoriete series, waarschijnlijk deels omdat dit de serie is die mijn serie-verslaving op gang bracht . Er wordt weleens de vergelijking getrokken tussen Vampire Diaries en True Blood, of zelfs de Twilight reeks, maar geen van deze kunnen naar mijn inziens tippen aan Vampire Diaries.
Ik heb een stuk van True Blood gekeken maar, zeker omdat ik bij het kijken ervan ook continue vergelijk, ik ergerde me teveel aan bepaalde zaken (met name het soms emotieloze acteerwerk en gebrek aan diepgang van de hoofdpersonages). Daarnaast heb ik ook een poging gedaan om de Twilight films te kijken, maar dat idee heb ik al vrij snel in deel 1 gestaakt.
IMDb -- The Vampire Diaries (2009)Wikipedia -- The Vampire Diaries (2009)Bekijk trailer van The Vampire Diaries (2009) op YouTubeBekijk showinfo van The Vampire Diaries (2009)Schrijf zelf een recensie over The Vampire Diaries (2009)

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
The West Wing (1999)The West Wing (1999)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama | Runtime: 42min.
Plot: Inside the lives of staffers in the west wing of the White House.
The West Wing is voor mij persoonlijk de allersterkste serie die ooit gemaakt is, en 1 die het ook constant is, zeker gedurende de eerste 6 (van de 7) seizoenen.

De serie draait om een fictieve democratische president en zijn staf. De bestaat uit adviseurs, tekstschrijvers, PR en alles andere rollen die je kan verwachten. Alle facetten komen aan bod, zodat je een goed beeld krijgt van hoe de staf van een president werkt.

Elke aflevering staat op zich, met een sommige onderwerpen als rode draad door alle afleveringen heen. De serie kent eigenlijk geen actie, maar bestaat voornamelijk uit gesprekken, welke zeer vlot zijn opgenomen. Ook vinden veel gesprekken als lopend door het Witte Huis plaat, wat erg knap is opgenomen.

Een serie met diepgang, historie, interessante conversaties, een blik in de Amerikaanse politiek maar ook met droge humor op zijn tijd. Een aanrader.
IMDb -- The West Wing (1999)Wikipedia -- The West Wing (1999)Bekijk trailer van The West Wing (1999) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The West Wing (1999)

24 (2001)24 (2001)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 42min.
Plot: Jack Bauer, Director of Field Ops for the Counter-Terrorist Unit of Los Angeles, races against the clock to subvert terrorist plots and save his nation from ultimate disaster.
Deze review gaat over seizoen 1.

24 is een enorme hype geweest, zeker tijdens de eerste seizoenen. Ik heb die hype nooit meegekregen, maar toen we laatst op zoek waren naar iets nieuws, begonnen met 24. De serie is uniek, doordat de 24 afleveringen precies over de 24 uur van 1 dag verpreid worden.

De serie word een beetje geplaagd met een enorme datering van de technologie. Sommige dingen komen een sullig over.

De cast is sterk, met voor mij persoonlijk een uitschieter voor de persoon die Senator Palmer speelt.

Probleem met de serie, is dat je af en toe ook echt het idee hebt dat de makers de 24 afleveringen moesten vullen. Soms gebeurt er een tijdje niets, of zit je naar iets te kijken wat later gewoon irrelevant blijkt te zijn.

De familie van de hoofdrolspeler, vrouw en dochter, spelen ook een rol in de serie, en zijn voor mij persoonlijk een irritatie punt. Alles wat ze doen is dom, onnozel of zorgt voor problemen.

Zonder die irritaties, kijkt de serie fijn weg, en de cliffhangers zijn meer dan voldoende om een volgende aflevering te willen zien.

Seizoen 1 krijgt dan ook een:
IMDb -- 24 (2001)Wikipedia -- 24 (2001)Bekijk trailer van 24 (2001) op YouTubeBekijk showinfo van 24 (2001)GoT Topic -- 24 (2001)Schrijf zelf een recensie over 24 (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

24 (2001)24 (2001)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 42min.
De review van seizoen 2.

Dat valt niet mee. Het verhaal is simpel, er ligt ergens een kernbom in Los Angeles, aan onze held Jack Bauer om hem te vinden. Enige spoed is nodig, hij gaat vandaag af. Deels met hulp van officiele kanalen, deels door zelf op pad te gaan. Het verhaal krijgt diepgang, doordat er op de achtergrond op diverse niveau's, Amerikaanse functionarissen weet blijken te hebben van de bom, al maanden.

Wederom 24 afleveringen, elk 1 uur van de dag. Waar deel 1 nog te pruimen was door de originele insteek van 24 uren, is het bij seizoen 2 al veel minder.

De acteurs zijn naar mijn gevoel sterker. Het was echter beter geweest als de serie 12 o.i.d. had geheten. Er zijn afleveringen dat er letterlijk echt niet gebeurd, en deze keer word dochter Kim helemaal misbruikt als vulling. Gedurende de afleveringen wordt ze binnen 24 uur een keer of 5 ontvoerd, aangevallen of raakt verdwaald.

Nee, voor mij is het na dit seizoen al afgelopen, zelfs de cliffhanger zorgt er niet voor dat ik seizoen 3 wil zien.

Seizoen 2 krijgt een:
IMDb -- 24 (2001)Wikipedia -- 24 (2001)Bekijk trailer van 24 (2001) op YouTubeBekijk showinfo van 24 (2001)GoT Topic -- 24 (2001)Schrijf zelf een recensie over 24 (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 23:56
Underbelly (2008)Underbelly (2008)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60min. | MPAA: M
Underbelly is een Australische serie en bestaat momenteel uit - geloof ik - drie seizoenen. Het eerste seizoen beschrijft de jaren 1995-2004 en gaat over het gang-leven van een bende in Australie. Je volgt niet alleen de belevenissen van de 'bad guys' maar ook van de politiemensen aan de andere kant.

De andere seizoenen nemen telkens een andere decade onder de loep, waarin weliswaar telkens andere hoofdpersonen en verhaal worden verteld, maar wel dezelfde tegenstelling tussen politiemensen en 'bad guys' naar voren komen.

Het verhaal is elk seizoen erg sterk en ook de acteurs zijn mijns inziens erg goed. Daarnaast heb ik een zwak voor Oz, dus wellicht is mijn mening daardoor verkleurd.
IMDb -- Underbelly (2008)Wikipedia -- Underbelly (2008)Bekijk trailer van Underbelly (2008) op YouTubeBekijk showinfo van Underbelly (2008)Schrijf zelf een recensie over Underbelly (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 09:31

thechib12

aka ChiB

Colditz (1972)Colditz (1972)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 50min.
Een erg oude serie, misschien bekend onder de wat oudere tweakers (waar ik zelf niet onder val). Deze serie is erg spannend, maar de kwaliteit is erg slecht, maar hij is ook vrij oud (Opgenomen van tv in 1972, niet door mij maar ik heb hem gekocht van iemand op MP)

Deze serie is absoluut een aanrader voor de mensen die van oorlogsfilms houden, Als de film The Great Escape, of de film Colditz (2005?) hebt gezien is dit absoluut een must. Liefhebbers van Prison Break kunnen zich hier ook uiterraard mee vermaken!

De serie gaat over geallieerde officieren (Engelsen, Nederlanders, Polen en Fransen, en een enkele amerikaan) die als krijgsgevangenen in het kasteel Colditz zitten. Dit is niet een normaal kamp, maar een kamp speciaal voor officieren die maar al te graag ontsnappen. De serie gaat dan ook over de officieren die op de meest creatieve wijzes ontsnappen, dit is niet alleen een erg spannende serie, maar er zit ook wat humor in.

Veel van deze ontsnappingen zijn waargebeurd, en het verhaal speelt zich ook af in het echte kasteel Colditz, wat nu nog steeds bestaat.
IMDb -- Colditz (1972)Wikipedia -- Colditz (1972)Bekijk trailer van Colditz (1972) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Colditz (1972)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
The Sopranos (1999)The Sopranos (1999)
IMDb: 9.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 58min. | MPAA: TV-MA
Plot: Modern day morality tale about New Jersey mob boss Tony Soprano, as he deals with personal and professional issues in his home and business life.
Een maffioso serie, en een goede wel te verstaan! Met name de acteurs zijn erg goed. Ik ben op zich geen maffia "fan" maar deze serie was echt goed. Het deed me ergens denken aan de serie "Breaking Bad": goede acteurs en een goed verhaal. Wat heb je nog meer nodig?
IMDb -- The Sopranos (1999) Wikipedia -- The Sopranos (1999) Bekijk trailer van The Sopranos (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Sopranos (1999)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Breakout Kings (2011)Breakout Kings (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 43min. | MPAA: 12
Plot: A squad of U.S. marshals team up with cons (former fugitives) to work together on tracking down prison escapees in exchange for getting time off their sentences.
Na, rijkelijk laat, Prison Break te hebben bekeken, wilde ik meer. En laat nou net Breakout Kings gemaakt worden door de makers van Prison Break. Ook T-Bag zit in een aflevering, kon niet missen.

De serie gaat over een team van 2 agenten, die samen met 3 veroordeelde criminelen, ontsnapte gevangenen gaan vangen. Bij elke uitbraak word het team opgetrommeld. De 3 gevangenen krijgen per gepakte crimineel 1 maand strafverkorting. Een echte opvolger van Prison Break dus?

Nou, dat valt tegen. Als je de diepte en spanning zoekt van Prison Break (zeker seizoen 1-2), dan is dit helemaal niets. Na aflevering 3 hield ik het dan ook voor gezien. Te oppervlakkig, soms te simpel.

Laatst met griep op bed, met een bijna lege mediaspeler, en dit was het enige wat er nog opstond. Ben maar eens verder gaan kijken.

En dan blijkt de serie best leuk. Ja, het is allemaal wat oppervlakkig, maar elke aflevering staat op zich, waardoor je er eens een tussendoor kan gooien. Ook heeft elk personage een compleet eigen karakter, wat gaandeweg steeds herkenbaarder word. De verhalen zijn leuk (maar zoals gezegd redelijk plat), en er zit genoeg humor in.

Deze serie heeft het waarschijnlijk niet gered, juist omdat de vergelijking met Prison Break werd gemaakt. Laat je dat echter los, en zoek je een serie waar je eens in de 2 weken een uurtje naar kijkt, neem deze gewoon mee.
IMDb -- Breakout Kings (2011) Wikipedia -- Breakout Kings (2011) Bekijk trailer van Breakout Kings (2011) op YouTube Bekijk showinfo van Breakout Kings (2011) Schrijf zelf een recensie over Breakout Kings (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:00

Sargan

Filmfreak...

Twin Peaks ()Twin Peaks ()
IMDb: n/a
Laatst weer eens de complete serie gekeken.

UBB generator werkt niet bij deze serie.

FBI special agent Dale Cooper komt naar het stadje Twin Peaks om de moord op Laura Palmer te onderzoeken. Niks is wat het lijkt in dit stadje en iedereen heeft wel een dubbele agenda.

Dit blijft voor mij absoluut de allerbeste serie ooit gemaakt, zo briljant, zo creepy, zo weird.
Als puber maakte deze serie een grote indruk op me en BOB vind ik nu nog steeds eng.
David Lynch is een meester in een ongemakkelijke sfeer te scheppen, zo zie je af en toe een shot van het bos met bomen die door de wind bewegen en dat samen met de onheilspellende muziek maakt dat het toch creepy is. Ditzelfde trucje zie je ook af en toe met een stoplicht...

Jammer dat de serie een open einde heeft, er is nooit een seizoen 3 gekomen. Wel is er nog een film gekomen, die mogelijk nog weirder is dan de serie: IMDB: Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)

IMDb -- Twin Peaks () Zoek meer informatie over Twin Peaks () op Google Zoek trailer van Twin Peaks () via Google

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=i7d0Lm_31BE]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B0CGzPaJUOE]

BOB:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_B5pE1DEHyk]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
PWM schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:17:
Breakout Kings (2011)[afbeelding]
Plot: A squad of U.S. marshals team up with cons (former fugitives) to work together on tracking down prison escapees in exchange for getting time off their sentences.
Na, rijkelijk laat, Prison Break te hebben bekeken, wilde ik meer. En laat nou net Breakout Kings gemaakt worden door de makers van Prison Break. Ook T-Bag zit in een aflevering, kon niet missen.

De serie gaat over een team van 2 agenten, die samen met 3 veroordeelde criminelen, ontsnapte gevangenen gaan vangen. Bij elke uitbraak word het team opgetrommeld. De 3 gevangenen krijgen per gepakte crimineel 1 maand strafverkorting. Een echte opvolger van Prison Break dus?

Nou, dat valt tegen. Als je de diepte en spanning zoekt van Prison Break (zeker seizoen 1-2), dan is dit helemaal niets. Na aflevering 3 hield ik het dan ook voor gezien. Te oppervlakkig, soms te simpel.

Laatst met griep op bed, met een bijna lege mediaspeler, en dit was het enige wat er nog opstond. Ben maar eens verder gaan kijken.

En dan blijkt de serie best leuk. Ja, het is allemaal wat oppervlakkig, maar elke aflevering staat op zich, waardoor je er eens een tussendoor kan gooien. Ook heeft elk personage een compleet eigen karakter, wat gaandeweg steeds herkenbaarder word. De verhalen zijn leuk (maar zoals gezegd redelijk plat), en er zit genoeg humor in.

Deze serie heeft het waarschijnlijk niet gered, juist omdat de vergelijking met Prison Break werd gemaakt. Laat je dat echter los, en zoek je een serie waar je eens in de 2 weken een uurtje naar kijkt, neem deze gewoon mee.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Waarbij ik Prison Break goed vond, vondt ik deze serie beetje tegenvallen. Ik zal het wel te veel vergeleken hebben met Prison Break maar na het kijken van de pilot ben er niet meer aan begonnen om verder te kijken. Het Idee en de uitwerking is op zich leuk maar qua verhaal vondt ik het niet boeiend genoeg om het verder te volgen.

Vondt het wel jammer want in de trailer zag het er goed uit!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xF8Y92Vso8g]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:17:
Breakout Kings (2011)[afbeelding]

[afbeelding] 8 / 10
Waarom geef je de serie dan alsnog een 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:40
Two and a Half Men (2003)Two and a Half Men (2003)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 22min. | MPAA: TV-14
Seizoen 5: Leuk seizoen, al begint er natuurlijk qua grappen veel herhaling te komen. Blijft hoe dan ook toch vermaken.
IMDb -- Two and a Half Men (2003) Wikipedia -- Two and a Half Men (2003) Bekijk trailer van Two and a Half Men (2003) op YouTube Bekijk showinfo van Two and a Half Men (2003) GoT Topic -- Two and a Half Men (2003) Schrijf zelf een recensie over Two and a Half Men (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Two and a Half Men (2003)Two and a Half Men (2003)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 22min. | MPAA: TV-14
Seizoen 6.

Wederom een degelijk seizoen, met veel Herb erin, wat ik persoonlijk een hilarisch karakter vind! De afleveringen waarin Alan
spoiler:
Danny als buikspreekpop
gebruikt vind ik dan wel minder, waardoor het seizoen net geen 8 krijgt.
IMDb -- Two and a Half Men (2003) Wikipedia -- Two and a Half Men (2003) Bekijk trailer van Two and a Half Men (2003) op YouTube Bekijk showinfo van Two and a Half Men (2003) GoT Topic -- Two and a Half Men (2003) Schrijf zelf een recensie over Two and a Half Men (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 06:30
Heeft iemand Defiance al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489137

[b]rachez schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:47: Het deed me ergens denken aan de serie "Breaking Bad": goede acteurs en een goed verhaal.
Bij mij ook. Komt door de gezinssfeer+ criminele praktijken. BB en Sopranos komen hierin overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:14

Barbas

Gallego!

The Wire (2002)The Wire (2002)
IMDb: 9.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 60min. | MPAA: M
Prachtige serie over aan de ene kant de politie in Baltimore, en aan de andere kant de criminelen. Mooie aan de serie is dat beide kanten van de wet goed worden vertegenwoordigd en de rollen worden, naar mijn mening, uitstekend gespeeld.

Goed acteerwerk, drama, humor en acteurs die vaker in HBO series acteren (o.a. Treme, Oz, Boardwalk Empire)

Uiteindelijk geen 10 gegeven omdat ik het laatste seizoen net iets minder vind.
IMDb -- The Wire (2002) Wikipedia -- The Wire (2002) Bekijk trailer van The Wire (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wire (2002)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Hannibal (2013)

Deze serie heeft nu 1 aflevering, vanmiddag even gekeken. Mijn eerste indruk was : 'wtf'....
Je ziet hoe een gozer moorden reconstrueert in zijn hoofd en zo tot een oplossing komt. Een persoonlijk hoogstandje vind ik de 'special effect', ik kan het niet echt beschrijven. Dat moet je gewoon zien :p

Hier een linkje naar IMDB : http://www.imdb.com/title/tt2243973/?ref_=sr_1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57
Veronica Mars (2004)Veronica Mars (2004)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Crime, Mystery | Runtime: 60min. | MPAA: TV-14
Plot: After her best friend is murdered and her father is removed as county sheriff, Veronica Mars dedicates her life to cracking the toughest mysteries in the affluent town of Neptune.
Ik ben nu op 2/3 van het tweede seizoen, en de serie wordt eigenlijk alleen maar beter. VM heeft maar 3 seizoenen gehad, wat echt zonde is als het eind niveau ook maar in de buurt komt van waar het nu ligt.

Het eerste seizoen was voornamelijk case of the week, met af en toe al wel verhaallijnen die over 2 afleveringen werden verspreid, en met als rode draad het proberen op te lossen van Lily Kane's moord.
Wat me wel al snel duidelijk werd: De eerste paar afleveringen waren erg luchtig, later in het seizoen werd de sfeer steeds grimmiger, wat wel goed was voor de spanning.

Het tweede seizoen is tot nu toe al veel meer verhaal gedreven.
Er zijn wel "cases of the week" maar het is al niet meer zo belangrijk.
Wat wel slim was: De rode draad van het tweede seizoen werd opgezet aan het einde van de laatste aflevering van het eerste seizoen.

Is de serie realistisch? Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind het leuk om te kijken, met een goede mix van spanning, humor en drama.
De hoofdpersoon is niet perfect en maakt af en toe enorme blunders.
Zakelijk, maar vooral ook in emotionele persoonlijke situaties.
En sommige van die blunders van het eerste seizoen hebben in het tweede seizoen nog steeds effect.

Ik heb nu in anderhalve week tijd dus al bijna 2 van de 3 seizoenen gekeken en het verveelt nog steeds niet. Ik wil eigenlijk niet aan het laatste seizoen beginnen, omdat het daarna ophoudt en op de film moeten we nog even wachten.

Leukste persoon in de serie qua karakter ontwikkeling vind ik eigenlijk Logan Echolls.
Rijkeluis zoontje die als "psychotic asshole" begint, maar naar mijn idee vaak de show steelt door een dreiging te kunnen zijn, maar ook heel kwetsbaar of beschermend uit de hoek kan komen. Moeilijk om dat allemaal goed te spelen als acteur en toch nog je karakter geloofwaardig weten te houden.
IMDb -- Veronica Mars (2004) Wikipedia -- Veronica Mars (2004) Zoek trailer van Veronica Mars (2004) via Google Bekijk showinfo van Veronica Mars (2004) GoT Topic -- Veronica Mars (2004) Schrijf zelf een recensie over Veronica Mars (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Revolution (2012)Revolution (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi | MPAA: TV-14
Plot: A group of revolutionaries must battle a governing dictatorial militia 15 years after an instantaneous global shutdown of all electronic devices known as the Blackout.
Nieuwe serie, is momenteel halverwege het eerste seizoen.
Ik ben er eigenlijk vrij laat ingestapt, heb namelijk de eerste 11 afleveringen non-stop kunnen kijken. En dat heb ik ook echt op die manier gedaan want de serie pakte me vanaf halverwege de eerste aflevering al.
Alle karakters hebben geheimen, die tijdens de afleveringen langzaam aan als flashbacks worden verteld wanneer nodig.
Denk je te weten wat iemand beweegt om te handelen zoals ze doen, krijg je info die je weer totaal een andere kant op stuurt.

Tot nu toe zit de spanning op een goed niveau, en de karakter ontwikkeling is naar mijn idee ook vrij realistisch, voor zover je daarvan kan spreken in een fictieve situatie.
Tot zover krijgt de serie van mij een 7,5. Als de lat op dit niveau blijft of nog omhoog gaat, kan dat weleens een 8 worden.
IMDb -- Revolution (2012) Wikipedia -- Revolution (2012) Bekijk trailer van Revolution (2012) op YouTube Bekijk showinfo van Revolution (2012) GoT Topic -- Revolution (2012) Schrijf zelf een recensie over Revolution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
Grimm -> Pijnlijk slechte serie. Het is een zeer goedkope rip geworden van Supernatural en dat is te merken.
The Walking Dead -> Zit nu in seizoen 1, en het bevalt zeer goed. Uiteindelijk een serie waarbij sommige situaties ook nog emotie kunnen oproepen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 11:04
Star Trek: Voyager (1995)Star Trek: Voyager (1995)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 45min. | MPAA: PG
Plot: Pulled to the far side of the Galaxy, where the Federation is 75 years away at maximum warp speed, a Starfleet ship must cooperate with Maquis rebels to find a way home.
Na TNG en DS9 nu Voyager helemaal af gekeken. De serie heeft mij positief verrast. Na alle negatieve commentaren die ik las over Voyager en het feit dat dat TNG en DS9 zoveel beter waren vreesde ik voor het ergste. Gelukkig is dat allemaal meegevallen en vind ik Voyager eigenlijk beter dan DS9 en zeker net zo goed als TNG.

De reden hiervoor zijn de acteurs; Janeway, de dokter, Tom Paris, B'elanna zetten gewoon goede karakters neer. En het feit dat er niet echt acteurs zijn die het bloed onder je nagel halen zoals Wesley Crusher dat wel deed bij TNG. Kijk sommige (Neelix) zijn wat voorspelbaar en oppervlakkig maar niet te irritant zeg maar.

Een ander belangrijk punt is dat deze crew niet zo idealistisch is ingesteld als gebruikelijk bij Star Trek. Meerdere malen worden de regels 'gebogen' of genegeerd en dat voegt iets menselijks toe. Dat maakt de beslissingen ook wat minder voorspelbaar.

De vijanden zijn wisselend in de serie. Sommige zijn erg origineel, sommige wat minder. Sommige starten heel sterk maar worden binnen 2 episodes weggezet als vuil. Niet altijd even consistent dus. Maar goed, dat is vaak series eigen.

Verder zijn de graphics weer wat opgepoetst en dat is altijd positief voor Sci-Fi series. Bovendien merk je dat de serie weer wat jonger is dan TNG en DS9.
IMDb -- Star Trek: Voyager (1995) Wikipedia -- Star Trek: Voyager (1995) Bekijk trailer van Star Trek: Voyager (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek: Voyager (1995)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 13:15

Solid Seal

3D Printer N00b

Alphas (2011)Alphas (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | MPAA: TV-14
Ja.. Leuke serie.
Beetje mix van X-men en heroes en andere superhuman series/films.

Natuurlijk kappen ze weer na 2 seizoenen net als The Event (IMDB: The Event (TV Series 2010– )) :(

Had zijn goede maar ook slechte dingen .. Gary vond ik echt een leuk karakter en natuurlijk ook de nodige chicks.
Hopelijk vinden ze een andere tv-zender die wel snapt dat reallity series voor hersenloze zijn.

IMDb -- Alphas (2011) Wikipedia -- Alphas (2011) Bekijk trailer van Alphas (2011) op YouTube Bekijk showinfo van Alphas (2011) Schrijf zelf een recensie over Alphas (2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Sons of Anarchy (2008)Sons of Anarchy (2008)
IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-MA
Plot: A man in his early 30s struggles to find a balance in his life between being a new dad and his involvement in a motorcycle club.
Ik werd er door een maat van me, en een collega nogal op aangedrongen om deze serie eens te proberen. Begin dit jaar dan toch maar eens seizoen 1 van mn maat geleend, alleen al om van het gezeur af te zijn ;)

Heb toen de eerste 3 afleveringen gekeken, en het pakte me niet echt.
Daarna de hele serie Veronica Mars geprobeerd en in 1 ruk uitgekeken, zoals ik hierboven al zei.

Een maand of wat geleden toch SoA s1 maar weer een kans gegeven... en halverwege het eerste seizoen pakte het me uiteindelijk toch. Resultaat: heb zojuist de laatste aflevering van het vierde seizoen erop zitten.....

Wat deze serie goed maakt, is de verschillende soorten karakters.
Niet zozeer dat ze verschillende achtergronden hebben, maar de manier waarop ze met zaken omgaan. Veel zaken worden volledig achter andermans rug om geregeld, bijna iedereen heeft wel dubbele agenda's.
Het feit dat vrijwel iedereen tegen elkaar loopt te liegen, zelf tegen familie en beste vrienden, waar dat soms helemaal niet nodig is, irriteert me behoorlijk. (met name Gemma irriteer ik me mateloos aan... maar briljant geacteerd door Katey Sagal.). En toch blijf je kijken, omdat je wilt weten hoe het uit gaat pakken en hoe ze zich er weer uit redden.

Jax is absoluut mijn favoriete karakter. Hij probeert uit alle macht zowel persoonlijke als de clubzaken in goede banen te leiden, en telkens weer komen er onvoorziene omstandigheden roet in het eten gooien.

Ik heb s1-4 gezien, kan dus nog niet oordelen over 5 of 6. Maar tot nu toe vond ik s2 het beste. S3 vond ik erg mager op het einde na.
S1 geef ik een 7, S2 een 8, S3 een 6,5 en S4 een 7,5.
Het geheel krijgt een 7.

Edit: Heb gisteren het vijfde seizoen afgekeken.... Vond ik Jax voorheen het beste karakter, daar is nu weinig meer van over. Hij gaat Clay keihard achterna wat acties betreft. Nu is Chibs mijn favoriet.
Het vijfde seizoen in zijn geheel krijgt nog wel een 7, omdat het je wel op je stoel houdt wat er nu weer gaat gebeuren. Het moedwillig omgooien van karakters zorgt er helaas voor dat het cijfer niet hoger wordt.

IMDb -- Sons of Anarchy (2008) Wikipedia -- Sons of Anarchy (2008) Bekijk trailer van Sons of Anarchy (2008) op YouTube Bekijk showinfo van Sons of Anarchy (2008) GoT Topic -- Sons of Anarchy (2008) Schrijf zelf een recensie over Sons of Anarchy (2008)

[ Voor 5% gewijzigd door AcidBurn op 26-05-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
House M.D. (2004)House M.D. (2004)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Eindelijk de serie House volledig af gezien. Ik heb me er eigenlijk jaren mee vermaakt en kan stellen dat de rol van Hugh Laurie nooit is gaan vervelen en dat is vooral te danken aan Laurie zelf. Fantastische acteur.

Het concept is redelijk lang goed en vertrouwd gebleven. Persoonlijk vond ik echter seizoen 8 wat overbodig. Weer een heel nieuw team en ook Cuddy weg. Ook een allerlaatste optreden in de laatste aflevering zat er niet. Gelukkig bleef het een zeer degelijk einde van een goede serie.

Jarenlang heb ik me vermaakt met deze serie die op een bepaald moment wel over zijn hoogtepunt heen was. Door het fantastische acteerwerk van Laurie en een aantal andere interessante karakters is dit echter niet al te storend geweest.

IMDb -- House M.D. (2004) Wikipedia -- House M.D. (2004) Bekijk trailer van House M.D. (2004) op YouTube Bekijk showinfo van House M.D. (2004) GoT Topic -- House M.D. (2004) Schrijf zelf een recensie over House M.D. (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Crossing Lines (2013)Crossing Lines (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Drama
Plot: A special crime unit investigates serialized crimes that cross over European borders and to hunt down criminals to bring them to justice. A global FBI is born.
Heb van de week de dubbele pilotaflevering gezien en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Het is spannend, de rollen en acteurs zijn leuk en gevarieerd én Donald Sutherland speelt erin mee. Voor wie van een goede politieserie houdt en weer eens iets anders wil dan het zoveelste politiebureau, lijkt me dit wel een aanrader. Dit smaakt naar meer, dus ik ga snel verder met het bekijken van de volgende afleveringen.
IMDb -- Crossing Lines (2013) Wikipedia -- Crossing Lines (2013) Bekijk trailer van Crossing Lines (2013) op YouTube Bekijk showinfo van Crossing Lines (2013) Schrijf zelf een recensie over Crossing Lines (2013)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Las Vegas (2003)Las Vegas (2003)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 60min. | MPAA: TV-14
Las Vegas werd nooit echt een serie van hooogstaand niveau. Wel was het een lekkere luchtige serie die altijd prima heeft vermaakt. Zelfs toen een van de interessantste personages, Ed Deline, verdwijnde in het vijfde seizoen en werd vervangen door ook een leuk personage, namelijk Cooper.

Helaas hebben we nooit een fatsoenlijk einde mogen zien van de serie en dat is natuurlijk wel een domper.
IMDb -- Las Vegas (2003) Wikipedia -- Las Vegas (2003) [url=]Bekijk trailer van Las Vegas (2003) op YouTube[/url] Bekijk showinfo van Las Vegas (2003) GoT Topic -- Las Vegas (2003) Schrijf zelf een recensie over Las Vegas (2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-06 14:46
Modern Family (2009)Modern Family (2009)
IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 30min. | MPAA: PG
Plot: Three different, but related families face trials and tribulations in their own uniquely comedic ways.
Geweldige serie, tijdje geleden de eerste 4 seizoen gekeken en nu overnieuw begonnen samen met mijn vriendin. Als we zover zijn kunnen we seizoen 5 er achteraan kijken.

Sterke humor, personages zijn goed neergezet. De verhoudingen binnen de familie zijn goed uitgedacht en zorgen voor een extra dosis humor.

Al met al weinig op aan te merken.
IMDb -- Modern Family (2009) Wikipedia -- Modern Family (2009) Bekijk trailer van Modern Family (2009) op YouTube Bekijk showinfo van Modern Family (2009) Schrijf zelf een recensie over Modern Family (2009)

@ Krusher: Thanks!

[ Voor 66% gewijzigd door Racierox op 06-11-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Racierox schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:24:
Hoe maak ik een post zoals de bovenstaande posts? Iemand een linkje naar wat uitleg?...
http://meukje.nl/filmtopic/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Tja, ik volg en volgde nogal wat series. Noem het maar hobby. :P
Ik kan er zo een pagina over vol schrijven, maar ik zal er een paar uit pikken:

The Walking Dead (2010)The Walking Dead (2010)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Leuke serie en bij vlagen ook wel grappig. Echte horror zit er niet in, ik vind het meer komisch hoe ze de zombies afslachten. Sommige mensen vinden het slecht geacteerd en/of weinig verhaal hebben. Mij kan de serie nog steeds boeien.
IMDb -- The Walking Dead (2010) Wikipedia -- The Walking Dead (2010) Bekijk trailer van The Walking Dead (2010) op YouTube Bekijk showinfo van The Walking Dead (2010) GoT Topic -- The Walking Dead (2010) Schrijf zelf een recensie over The Walking Dead (2010)

Hannibal (2013)Hannibal (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 43min. | MPAA: TV-14
Heerlijke serie. Geweldig acteerwerk van Mads Mikkelsen. Gedurende de serie wordt er steeds meer duidelijk over de brute manier waarop de slachtoffers worden afgeslacht.
IMDb -- Hannibal (2013) Wikipedia -- Hannibal (2013) Bekijk trailer van Hannibal (2013) op YouTube Bekijk showinfo van Hannibal (2013) GoT Topic -- Hannibal (2013) Schrijf zelf een recensie over Hannibal (2013)

The Killing (2011)The Killing (2011)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Een pareltje. Heerlijke crime serie. Jammer dat de serie nu gecancelled is. Ik heb de originele Deense variant ook eens gezien, maar ik vind deze US variant leuker.
IMDb -- The Killing (2011) Wikipedia -- The Killing (2011) Bekijk trailer van The Killing (2011) op YouTube Bekijk showinfo van The Killing (2011) Schrijf zelf een recensie over The Killing (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Arrow (2012)Arrow (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Crime, Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 42min. | MPAA: TV-14
Ben ermee gestopt na seizoen 1. De serie kon mij niet meer bekoren. Het idee was leuk, maar naarmate de serie vorderde werdt het steeds slechter uitgevoerd. Het acteerwerk was ook erg matig.
IMDb -- Arrow (2012) Wikipedia -- Arrow (2012) Bekijk trailer van Arrow (2012) op YouTube Bekijk showinfo van Arrow (2012) GoT Topic -- Arrow (2012) Schrijf zelf een recensie over Arrow (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Revolution (2012)Revolution (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi | MPAA: TV-14
Volg ik ook niet meer. Ook hier ben ik afgehaakt vanwege het matige acteerwerk en het slechte verhaal.
IMDb -- Revolution (2012) Wikipedia -- Revolution (2012) Bekijk trailer van Revolution (2012) op YouTube Bekijk showinfo van Revolution (2012) GoT Topic -- Revolution (2012) Schrijf zelf een recensie over Revolution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Agents of S.H.I.E.L.D. (2013)Agents of S.H.I.E.L.D. (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi
Leuke serie! Leuk vervolg op de Avengers film waarvan ze 1 van de leukere hoofdpersonen hebben meegenomen naar deze serie. Tot nu 5 afleveringen gezien en zoals het nu lijkt een blijvertje.
IMDb -- Agents of S.H.I.E.L.D. (2013) Wikipedia -- Agents of S.H.I.E.L.D. (2013) Bekijk trailer van Agents of S.H.I.E.L.D. (2013) op YouTube Bekijk showinfo van Agents of S.H.I.E.L.D. (2013) GoT Topic -- Agents of S.H.I.E.L.D. (2013) Schrijf zelf een recensie over Agents of S.H.I.E.L.D. (2013)

Orphan Black (2013)Orphan Black (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 60min.
Weer een erg goede serie. Goed verhaal en ook lekker spannend en ook petje af voor de actrice die het hoofdpersonage en al die verschillende rollen speelt. Daarnaast is Tatiana Maslany ook nog leuk om naar te kijken. :)
IMDb -- Orphan Black (2013) Wikipedia -- Orphan Black (2013) Bekijk trailer van Orphan Black (2013) op YouTube Bekijk showinfo van Orphan Black (2013) GoT Topic -- Orphan Black (2013) Schrijf zelf een recensie over Orphan Black (2013)

Suits (2011)Suits (2011)
IMDb: 8.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Tja, wat moet ik hier nu over zeggen? Geweldig acteerwerk. Het is geweldig hoe de hoofdpersonen elkaar steeds aanvullen. Dat loopt op de een of andere manier als een trein door de serie heen. Toppertje!

Ik vind Louis meesterlijk neergezet door Rick Hoffman. Hij zat ook in de serie 'Jake in Progress' die helaas geflopt is. Ook hierin was hij meesterlijk.
IMDb -- Suits (2011) Wikipedia -- Suits (2011) Bekijk trailer van Suits (2011) op YouTube Bekijk showinfo van Suits (2011) GoT Topic -- Suits (2011) Schrijf zelf een recensie over Suits (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Chuck (2007–2012)Chuck (2007–2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 43min. | MPAA: TV-PG
Plot: When a twenty-something computer geek inadvertently downloads critical government secrets into his brain, CIA and NSA assign two agents to protect him and exploit such knowledge, turning his life upside down.
Na de serie voor de vierde keer gekeken te hebben toch maar even een review van een, naar mijn mening, unieke serie.

De serie is een mix van enkele genres. Hij bevat humor, action/adventure en drama/romance. Deze genres zijn gedurende alle 5 seizoenen compleet in balans.

De serie draait om een twintiger die met name in het eerste seizoen net zo goed jij of ik had kunnen zijn. Gamer, repareert computers als beroep in een mediamarkt-kloon en komt via een oude bekende van hem in de wereld van de CIA, NSA en terroristen terecht. De ''spy'' kant van het verhaal is serieus bedoeld en komt ook zo over, echter is het wel met een knipoog. Het is bijvoorbeeld compleet anders dan Alias, een serie die qua plot redelijk vergelijkbaar is maar vele malen serieuzer is. Het feit dat de hoofdpersoon een normale gast is brengt veel luchtige momenten en humor in de kant van het verhaal waar tegelijkertijd op elkaar geschoten word en bommen onschadelijk gemaakt worden. De acteur van het hoofdpersonage (Zachary Levi) is een nieuw gezicht en mede hierdoor komt hij heel authentiek over, met name als je hem naast mede-acteur Adam Baldwin (toch algemeen bekend als gun loving rambo-type) ziet.

Naast het spy-deel bestaat de serie uit 2 andere belangrijke elementen. Het privé leven en de daytime job (de Buy More - winkel waar hij werkt) zorgen voornamelijk voor de humor van de serie. Zijn vrienden en collega's, onbekend met het geheim van Chuck, blijven zoals Chuck zelf was in s01e01.. Nerds/gamers die hun tijd voornamelijk voor ongein gebruiken. Er zitten heel heel veel nerd/gamer/tv kijker verwijzingen in, iets dat erg tof is voor de oplettende kijker. Ook zijn de acteurs in real life actieve gamers (veel acteurs van de cast hebben bijvoorbeeld voices/appearances gedaan voor games zoals Halo en Mass Effect) waardoor dat deel van de serie ook echt klopt.

Het laatste deel, net zo belangrijk als de actie en de humor, is de drama en romance. Dit gaat voornamelijk over de bloeiende romance tussen Chuck en zijn CIA handler (super hottie Yvonne Strahovski) maar ook het feit dat zijn zus, met wie hij samen woont, en zijn beste vriend niks mogen weten over zijn activiteiten terwijl ze wel in gevaar worden gebracht door de wereld van Chuck.

Ten slotte zit er heel veel vooruitgang in de serie, ieder seizoen groeien en veranderen de personages zonder dat je dit gelijk door hebt. De groei gaat heel geleidelijk en pas na 4-5 seizoenen ga je je beseffen hoe veel de personages veranderd zijn t.o.v het eerste seizoen. Tijdens al deze progressie blijft de balans tussen de 3 genres subliem en kijkt de serie echt heel lekker weg.

Toch zijn er enkele lichte puntjes van kritiek. Het lijkt erop dat dit een serie is die je oftewel erg leuk vind of juist totaal niet. Het grijze gebied in het midden is erg klein, dit komt met name doordat je bekend moet zijn met de mix van genres en dit ook moet accepteren. Mensen haken af omdat ze meer humor verwachten, realistische spy-scenario's verwachten of niet van de romantiek houden. Begrijp me niet verkeerd, de serie is verder gewoon realistisch maar dingen zoals het verzenden van ALLE NSA/CIA geheimen via 1 e-mail of het onklaar maken van een stapel C4 door middel van internet pornografie zijn niet de standaard James Bond elementen. Ook het romantiek deel tussen Chuck en Sarah word door sommige als storend ervaren. Moet er wel bij vermelden dat dit bij de meeste pas na 2+ seizoenen gebeurde en niet al te lang duurt.

Om de review toch positief te eindigen wil ik het grote aantal gast-sterren vermelden. Het zijn er bijna te veel om op te noemen maar enkele die wel het vermelden waard zijn zijn bijvoorbeeld Timothy Dalton, Linda Hamilton, Scott Bakula en (inclusief latex pakje) Carrie-Ann Moss.

Al met al een geweldige serie die je, mits je het toelaat, compleet meesleept in de wereld van Chuck. Een absolute aanrader voor iedereen die wel eens een videogame speelt en/of zichzelf als een ''nerd'' of ''geek'' beschouwt, natuurlijk ook als je dit niet doet maar dan zit je denk ik niet op deze website :)
IMDb -- Chuck (2007–2012) Wikipedia -- Chuck (2007–2012) Bekijk trailer van Chuck (2007–2012) op YouTube Bekijk showinfo van Chuck (2007–2012) GoT Topic -- Chuck (2007–2012) Schrijf zelf een recensie over Chuck (2007–2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 15:11

MetalPool

Boe!

The Pacific (2010)The Pacific (2010)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama
Plot: A 10-part mini-series from the creators of
Maar weer eens the Pacific uit de kast getrokken.
Blijft toch echt een goeie serie al doet de serie iets onder voor Band of Brothers.
Ik moet toegeven dat ik op de 1 of andere manier meer heb met de karakters in BoB maar the Pacific heeft toch ook wel sterke karakters neergezet hoor.

spoiler:
Ik denk dat de meeste het liefdes/ster verhaal van John Basilone in het midden van de serie irritant vinden. En die mening deel ik wel een beetje. Met BoB had je een kort liefdes verhaal maar dat vond plaats nabij het slagveld en niet back at home.

Al met al weer met veel plezier gekeken!
IMDb -- The Pacific (2010) Wikipedia -- The Pacific (2010) Bekijk trailer van The Pacific (2010) op YouTube Bekijk showinfo van The Pacific (2010) GoT Topic -- The Pacific (2010) Schrijf zelf een recensie over The Pacific (2010)

[ Voor 59% gewijzigd door MetalPool op 17-01-2014 14:02 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Rules of Engagement (2007–2013)Rules of Engagement (2007–2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 30min. | MPAA: TV-PG
Inmiddels de laatste en 100e aflevering gezien van deze serie en samen met mijn vriendin hebben we er ons goed mee vermaakt.

Vaak merk je dat de makers af en toe met een schuin oog naar Friends hebben gegeken, maar dat mag de pret niet drukken. De formule met koppels werkt! Jeff is hilarisch en een aflevering van 20 minuten is voorbij voordat je het weet.

Lekker luchting om af en toe naast een 'langere' serie te kijken
IMDb -- Rules of Engagement (2007–2013) Wikipedia -- Rules of Engagement (2007–2013) Zoek trailer van Rules of Engagement (2007–2013) via Google Bekijk showinfo van Rules of Engagement (2007–2013) Schrijf zelf een recensie over Rules of Engagement (2007–2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Stil hier :O .. Niemand leuke nieuwe series? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
The Returned (2012–)The Returned (2012–)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Fantasy, Thriller | Runtime: 52min.
Plot: The Returned opens in a small mountain community which is rocked to its core when several local people who are presumed dead suddenly re-appear at their homes. Despite having passed away ...
Recentelijk in een topic deze Franse serie bekend als Les Revenants vertaald naar: The Returned voorbij zien komen. De Amerikaanse rip-off Resurrection werd genoemd die ik zelf niet echt geweldig vond (paar afleveringen gekeken). Volgens mij is dit de eerste Franse serie (met Engelse ondertiteling) die ik heb gezien, maar wat een mooie setting, mooi gefilmd en prima acteurs. Helaas maar 8 afleveringen in seizoen 1. Ik kan niet wachten totdat eindelijk in 2015 seizoen 2 begint. Zeer een aanrader.

De muziek bij de serie is ook zeer toepasselijk:

IMDb -- The Returned (2012–) Wikipedia -- The Returned (2012–) Bekijk trailer van The Returned (2012–) op YouTube Bekijk showinfo van The Returned (2012–) GoT Topic -- The Returned (2012–) Schrijf zelf een recensie over The Returned (2012–)

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 24-06-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SGU Stargate Universe (2009–2011)SGU Stargate Universe (2009–2011)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 43min. | MPAA: Not Rated
Plot: Trapped on an Ancient spaceship billions of light years from home, a group of soldiers and civilians struggle to survive and find their way back to Earth.
Stargate Universe is de vierde serie die zich afspeelt in het Stargate-universum. De andere series zijn Stargate SG-1, Stargate Infinity (animatieserie) en Stargate Atlantis. De series uit deze franchise zijn gebasseerd op de Stargatefilm van Ronald Emmerich uit 1994.

De serie draait om een netwerk van speciale poorten verspreid door het universum: de Stargates. Met deze poorten zijn honderden planeten met elkaar verbonden. Tussen twee Stargates kan een wormgat worden opgeroepen waardoor men in enkele seconden van de ene naar de andere planeet kan reizen. Een ander wezenlijk onderdeel van de serie is mythologie. Eerdere gebruikers van de poorten die onze planeet bezochten, bezaten superieure technologie in vergelijking met wat op Aarde verkrijgbaar was. De buitenaardse wezens presenteerden zich in deze hoedanigheid meestal als goden. In de Stargateseries staan de Egyptische en Noorse mythologieën voorop.

SG-1 en Atlantis draaien vooral om het verkennen van andere werelden, handel drijven, kennis vergaren en buitenaardse volkeren helpen. Universe gaat over een groep gestrande militairen, wetenschappers en burgers die als gevolg van een aanval stranden op de Destiny, een zeer oud ruimteschip.

In de 2 seizoenen doet het team alles wat het kan om terug naar de Aarde te komen. Dit gaat gepaard met veel gevechten in de ruimte; avontuurlijke uitstapjes naar andere planeten; en veel humor (waaronder een flinke dosis sarcasme),

Tijdens het eerste seizoen hebben de verschillende partijen aan boord van de Destiny nog elk hun eigen agenda, maar naar mate de serie vordert, vormen de mensen aan boord steeds meer een eenheid. Tijdens het tweede seizoen worden de banden tussen de verschillende personen nog verder aangehaald en doen de "schipbreukelingen" er alles aan om samen alle ontberingen te doorstaan.

Hoewel Stargate één van de meest succesvolle science fictionfranchises is, heeft MGM besloten om na 2 seizoenen te stoppen met SGU. (SG-1 draaide 10 seizoenen; SGA 5.) Net als bij SG-1 zouden SGA en SGU ook direct-to-dvd-films krijgen om de verhaallijnen af te sluiten, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Wel heeft MGM eind mei 2014 bekend gemaakt dat er mogelijk 3 nieuwe films gemaakt gaan worden.

Naast de stevige basis die de film(s) en voorgaande series al hebben gelegd, heeft SGU ook een goed eigen verhaal. Het plot is spannend en naast een "case of the week" staan de meeste aflveringen in het teken van de rode draad: thuskomen. Verder heeft de serie een extra sterk punt: de karakterontwikkelingen van de hoofdrolspelers. Deze zijn goed uitgewerkt en je ziet dat iedereen steeds meer verandert en ontwikkelt. Ieders beweegredenen en karaktereigenschappen zorgen ervoor dat je goed kunt meeleven met de crew.

Het is jammer dat MGM in 2011 de stekker eruit haalde, maar recente nieuwsberichten beloven toch weer meer goeds voor de fans van de franchise. Of dit ook betekent dat SGA en SGU door één of meerdere films zullen worden afgesloten, zullen we moeten afwachten. Dat wil trouwens niet perse zeggen dat SGU geen einde heeft, zoals het nu is. Het is alleen een zeer open einde dat alle ruimte biedt om verder te gaan. Op het moment van filmen was ook nog niet bekend dat de film geen 3e seizoen zou krijgen, dus je merkt aan alles dat episode 2x20 een vervolg had moeten krijgen. Seizoen 2 is met deze episode wel netjes afgesloten; nu maar hopen dat een eventuele film van MGM / Syfy / Netflix ook deze verhaallijn wil oppakken en tot een mooi (en voor de serie verdiend) einde zal brengen.

Ik heb van alle drie de series erg genoten. Voor iedereen een aanrader, als je eens iets anders wilt dan Marvel, Star Trek of Star Wars.
IMDb -- SGU Stargate Universe (2009–2011) Wikipedia -- SGU Stargate Universe (2009–2011) Zoek trailer van SGU Stargate Universe (2009–2011) via Google Bekijk showinfo van SGU Stargate Universe (2009–2011) GoT Topic -- SGU Stargate Universe (2009–2011) Schrijf zelf een recensie over SGU Stargate Universe (2009–2011)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 20-12-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 23:54
The Sopranos (1999–2007)The Sopranos (1999–2007)
IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 55min. | MPAA: TV-MA
Plot: Modern day morality tale about New Jersey mob boss Tony Soprano, as he deals with personal and professional issues in his home and business life.
Je hebt slechte series, je hebt goede series en je hebt The Sopranos. Het duurde even een paar episodes, maar toen zat ik er ook helemaal in en werd ik deelgenoot van het wel en wee van New Jersey's mafiabaas Tony Soprano, die ook maar een mens blijkt te zijn en op zijn eigen wijze met zijn zakelijke en persoonlijke sores dealt. Tony gaat over lijken, maar toch ga je van hem houden. Niets dan lof voor de acteerprestaties van de gehele cast, maar James Gandolfini draagt de serie met zijn zeer geloofwaardige vertolking van Tony. James = Tony. Verwacht geen stereotype mafiaspektakel, maar een uitdiepende karakterschets van slechtgeklede zielgetergde volwassen kleuters met een opgeblazen ego, een dikke buik, een voorliefde voor kitsch en ongeëvenaarde humor. In The Sopranos worden weinig gebaande paden bewandeld. Het ene moment zit je geschokt te kijken hoe een ontmoeting onbedoeld geweldadig eindigt, het volgende moment glij je schaterlachend van de bank. Ik kan nog jaren teren op sommige briljante passages. Dit is comedie-drama in optima forma. Een dikke aanrader voor iedereen die kwaliteitsseries kan waarderen.
IMDb -- The Sopranos (1999–2007) Wikipedia -- The Sopranos (1999–2007) Bekijk trailer van The Sopranos (1999–2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Sopranos (1999–2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:34
IMDB: This Is England '86 (TV Mini-Series 2010)

This is England '86 is een miniserie over een groep Engelse arme sloebers ten tijde van het WK voetbal in Mexico
Het is een opvolger van de film This is England, en deze serie wordt weer opgevolgd door de miniserie This is England '88.

Het is een typische Britse serie. De karakters zijn naar mijn gevoel aardig uitgewerkt, en het ziet er filmisch goed uit. Verder is het een serie, waarin eigenlijk wel elk aspect van het leven voorkomt. Het is vaak grappig, maar ook rauw en grimmig op momenten. Daarnaast is het een beetje in documentairestijl gemaakt, wat het geheel ook weer net wat realistischer maakt.

Prima kost om in een weekend of lange avond weg te kijken. Ik geef het een 8, maar dat is wel wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
De film This is England was vrij goed, maar ik wist niet dat er ook twee opvolgende miniseries waren. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Anzacs (1985)Anzacs (1985)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 165min.
Wat een leuk gemaakte serie, nou ja miniserie. Het gaat over het Australia and New Zealand Army corps ten tijde van wereldoorlog 1. Ik vind het eigenlijk wel een voorloper van series als band of brothers en the pacific. Hij is vrij oud uit 1985 maar ik vind de acteurs goed, de serie mooi gemaakt. En toch ook genoeg inhoud aan de karakters gegeven. Van het leven vlak voor de oorlog tot het in dienst treden en de verschillende landen en veldslagen. En hoe slecht de britse legerleiding was die oorlog runde. Heerlijk kritisch in beeld gebracht.
IMDb -- Anzacs (1985) Wikipedia -- Anzacs (1985) Zoek trailer van Anzacs (1985) via Google Schrijf zelf een recensie over Anzacs (1985)

Strike Back (2010)Strike Back (2010)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-MA
Fantastische serie, heel veel actie, heel veel verschillende landen (wat ik gaaf vind). Goede acteurs alhoewel ik Rhona Mitra wat minder vond. Sommige situaties lijken wel enigszins absurd maar ik vind wel dat er een verhaallijn doorheen loopt zeker de laatste serie. Kan niet wachten op het nieuwe seizoen.

Wel kan je duidelijk zien dat de makers van de serie over zijn genomen waardoor er een veel hoger budget beschikbaar is gekomen. Het begin van de series was een stuk minder spectaculair dan die daarop volgden.

Bijzonder goeie serie over terrorisme en de bestrijding ervan
IMDb -- Strike Back (2010) Wikipedia -- Strike Back (2010) Bekijk trailer van Strike Back (2010) op YouTube Bekijk showinfo van Strike Back (2010) Schrijf zelf een recensie over Strike Back (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
rimave schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:04:
Tja, ik volg en volgde nogal wat series. Noem het maar hobby. :P
Ik kan er zo een pagina over vol schrijven, maar ik zal er een paar uit pikken:

The Killing (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Een pareltje. Heerlijke crime serie. Jammer dat de serie nu gecancelled is. Ik heb de originele Deense variant ook eens gezien, maar ik vind deze US variant leuker.
[afbeelding] 10 / 10
Deze serie heeft nu toch (na een nogal abrubt einde van seizoen 3) een degelijk afronding gekregen in de vorm van seizoen 4.
Het verhaal gaat dus verder waar het gestopt is (waar de vorige seizoenen wat meer los van elkaar stonden), met 6 afleveringen van ongeveer een uur (voorheen 10x45min?).

Het is weer dermate spannend dat we de laatste 3 afleveringen op 1 avond gezien hebben. :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-05 22:27
Halt and Catch Fire (2014–)Halt and Catch Fire (2014–)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 60min.
Plot: Set in the early 1980s, series dramatizes the personal computing boom through the eyes of a visionary, an engineer and a prodigy whose innovations directly confront the corporate behemoths ...<a href=
De serie kijkt vlot weg en de computergeschiedenis is goed in het verhaal verwerkt. Heb het eerste seizoen in 3 dagen uitgekeken, het is een aanrader.
IMDb -- Halt and Catch Fire (2014–) Wikipedia -- Halt and Catch Fire (2014–) Bekijk trailer van Halt and Catch Fire (2014–) op YouTube Bekijk showinfo van Halt and Catch Fire (2014–) Schrijf zelf een recensie over Halt and Catch Fire (2014–)

Silicon Valley (2014–)Silicon Valley (2014–)
IMDb: 8.5 | Genre: Comedy | Runtime: 30min.
Plot: In the high-tech gold rush of modern Silicon Valley, the people most qualified to succeed are the least capable of handling success. A comedy partially inspired by Mike Judge's own ...
De personages zijn zeer goed uitgewerkt en het lijkt alsof je ze in het alledaagse leven zo zou kunnen tegenkomen.
IMDb -- Silicon Valley (2014–) Wikipedia -- Silicon Valley (2014–) Bekijk trailer van Silicon Valley (2014–) op YouTube Bekijk showinfo van Silicon Valley (2014–) Schrijf zelf een recensie over Silicon Valley (2014–)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Iemand Torchwood al gezien. Nu de eerste 3 afleveringen gezien maar het trekt me nog niet echt. Moet wel zeggen dat ik dat ook had met Sanctuary maar dat werd op een gegeven moment wel leuker. Ik kan echter niet zo goed tegen dat britse gewauwel en die chick met een fietsenrek als gebit :'(

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

thewizard2006 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:20:
Iemand Torchwood al gezien. Nu de eerste 3 afleveringen gezien maar het trekt me nog niet echt. Moet wel zeggen dat ik dat ook had met Sanctuary maar dat werd op een gegeven moment wel leuker. Ik kan echter niet zo goed tegen dat britse gewauwel en die chick met een fietsenrek als gebit :'(
Torchwood is een ondergewaardeerde serie. Ik neem aan dat je Doctor Who ook kijkt? Anders mis je een hoop van de connecties. En Brits gewauwel? Het is een typisch Britse serie dus daar ontkom je niet aan. Hoop dat Captain Jack weer terug komt, of in nieuwe Torchwood, of in seizoen 8 van Doctor Who.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Nee ik kijk/ken Doctor Who niet :) Denk dat ik toch mijn focus op wat andere series ga richten (nu FireFly aan het kijken)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Vikings (2013–)Vikings (2013–)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 44min. | MPAA: TV-14
Plot: The adventures of Ragnar Lothbrok: the greatest hero of his age. The series tells the saga of Ragnar's band of Viking brothers and his family as he rises to become King of the Viking tribes...
De naam dekt aardig de inhoud. Het verhaal gaat over de viking Ragnar Lothbrok en het betreft zijn levensverhaal. Losjes gebaseerd op een echt bestaand personage in de vikingtijd.

Eigenlijk toevallig een keer op gestuit. Ik ging ervanuit dat het een documentaire betrof, omdat het van History Channel is. Dat is het echter niet. Een van de betere series van 2014 wat mij betreft. Vooral seizoen 1 vond ik erg goed.

Aanrader!

IMDb -- Vikings (2013–) Wikipedia -- Vikings (2013–) Bekijk trailer van Vikings (2013–) op YouTube Bekijk showinfo van Vikings (2013–) GoT Topic -- Vikings (2013–) Schrijf zelf een recensie over Vikings (2013–)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Crisis (2014)Crisis (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 60min.
Plot: Centers on an idealistic Secret Service agent who finds himself at the center of an international crisis on his first day on the job. In his search for the truth, he will have to cross ...
Crisis focust zich op 2 dingen: een heel knap uitgewerkt complot en de prangende vraag: "wat zou jij als ouder allemaal doen voor je kind?" De serie weet elke aflevering van begin tot eind tot boeien; elke aflevering draagt significant bij aan de rode draad en net als je denkt door te hebben hoe alles zit, verandert er toch nog weer het één en ander. Jammer dat de serie maar 13 afleveringen heeft, maar die zijn het bekijken zeker meer dan waard.
IMDb -- Crisis (2014) Wikipedia -- Crisis (2014) Bekijk trailer van Crisis (2014) op YouTube Bekijk showinfo van Crisis (2014) Schrijf zelf een recensie over Crisis (2014)

Afbeeldingslocatie: http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTY4Mjk3MDE4N15BMl5BanBnXkFtZTgwOTE5NDc1MTE@._V1_SY317_CR6,0,214,317_AL_.jpg

Ascension (2014)Ascension (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Sci-Fi
Plot: A young woman's murder causes the subjects of a century-long mission to populate a new world to question the true nature of the project as they approach the point of no return.
Ascension is een mini-serie uitgezonden op Syfy. Waar Z Nation nogal een tegenvaller was (Syfy + The Asylum) is Ascension dat zeker niet. Het begint enigszins soapy met wat liefdesperikelen en een moord, maar na korte tijd word je helemaal in het verhaal gezogen. Ascension is een mix van een thriller, science fiction en een old-school detective. Het beste is als je zonder voorkennis aan de serie begint, je kunt wel eventueel vooraf de special bekijken, maar dat kan ook prima na afloop. De kwaliteit van de serie zit hem vooral in de verschillende en goed opgezette inter-menselijke en culturele aspecten. Het wordt daardoor een echte "wat als"-serie. Wat als Ascension werkelijk zou bestaan? Wat als onze maatschappij zich echt zo had ontwikkeld? Daarnaast wordt je meegezogen in het oplossen van de moord. Wie zit erachter? En waarom? Wat mij betreft is Ascension één van de betere sci-fi-series van de laatste jaren.
IMDb -- Ascension (2014) Wikipedia -- Ascension (2014) Bekijk trailer van Ascension (2014) op YouTube Bekijk showinfo van Ascension (2014) Schrijf zelf een recensie over Ascension (2014)

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 20-12-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even het vergeten series-topic naar boven halen...

Almost Human (2013–2014)Almost Human (2013–2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 60min. | MPAA: TV-14
Plot: In a not-so-distant future, human cops and androids partner up to protect and serve.
Almost Human is een serie van Fox die het helaas maar 1 seizoen van 13 afleveringen heeft volgehouden. Dit niet vanwege de ratings, maar eerder vanwege de hoge productiekosten en het overvolle uitzendschema van Fox op dat moment.

Almost Human is een sci-fi-serie die gaat over de agenten John Kennex (Karl Urban) en Dorian die samen een groot aantal misdaden moeten oplossen in 2048. De technologische vooruitgang is niet meer te stoppen en misdadigers bedienen zich van betere wapens en technieken dan die de politie tot zijn beschikking heeft. Om het hoge aantal slachtoffers bij de politie terug te dringen patrouilleert elke menselijke agent samen met een Androïde agent. John krijgt in eerste instantie een MX (zielloze robot) toegewezen, maar kan hier niet mee overweg. Daarna krijgt hij de DRN-robot Dorian (robot met synthetische ziel) als partner. Hoewel hij ook hier in eerste instantie niets van wil weten, vormen de onwaarschijnlijke partners een steeds hechter team.

De serie laat afwisselend utopische en dystopische delen van de stad zien en daarmee ook de positieve en negatieve kanten van een maatschappij die volledig op nieuwe technologieën vertrouwt. Over het algemeen is er een case-of-the-week, maar daarnaast vormt de verstandhouding tussen Kennex en de rest van politiebureau in het algemeen en die tussen Kennex en Dorian in het bijzonder de rode draad. Op een gegeven moment komen we de maker van de DRN-androids tegen, wat leidt tot een interessante aflevering over de achtergrond van Dorian, maar doordat Fox de stekker eruit trok, weten we niet hoe die verhaallijn verder gaat. Hetzelfde geldt voor de verhaallijn die het achtergrondverhaal achter het personage John Kennex vormt. De eerste aflevering wordt hier grotendeels aan gewijd en er wordt steeds naar teruggegrepen, maar ook hiervoor geldt dat de beslissing van Fox roet in het eten gooit. We zullen dus niet weten hoe het zit met Kennex en Insindicate.

Dat is erg jammer want Almost Human ziet er prima uit; heeft over het algemeen zeer geloofwaardige CGI en bouwt op leuke en interessante karakters. De karakterontwikkeling is in orde en ook de afzonderlijke personages voegen voldoende toe aan het verhaal. Het leukste zijn de momenten waarop John Kennex en Dorian met elkaar in gesprek gaan en waarbij er een flinke dosis sarcasme en cynisme over en weer gaat. Ook de gesprekken met de slungelige Rudy zijn erg leuk. Wij konden er in elk geval smakelijk om lachen.

Wanneer je houdt van actie, humor en science fiction is dit een prima serie om te gaan kijken. Zoals bij wel meer series is ook hier Netflix genoemd als een mogelijke partner om een 2e seizoen te maken, maar zover ik gezien heb, is daar nog niets van bevestigd. Mocht het thema je aanspreken dan zijn er nog 2 andere recente series die je kunt proberen: het Zweedse Äkta Människor / Real Humans en de Brits-Amerikaanse remake Humans. Beide heb ik nog niet gezien, dus ik kan er verder geen vergelijk mee maken.

Wat mij betreft is Almost Human een goede serie.
IMDb -- Almost Human (2013–2014) Wikipedia -- Almost Human (2013–2014) Bekijk trailer van Almost Human (2013–2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Almost Human (2013–2014)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 30-06-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Crossbones (2014–)Crossbones (2014–)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 60min.
Plot: Set during the golden age of piracy in the 1700s and centers on legendary pirate Blackbeard.
Crossbones is 1 van de 2 piratenseries die vorig jaar gemaakt zijn. Hoewel hij minder goede kritieken krijgt dan Black Sails (die ik overigens nog niet gezien heb), is Crossbones de moeite van het kijken meer dan waard.

Om te beginnnen is John Malkovic zeer sterk als Edward Teach, alias Blackbeard, alias The Commodore. Hij zet een zeer intrigerende Blackbeard neer en zuigt de kijker in het verhaal. Het is niet voor niets dat Malkovic in deze rol gecast is. Het taalgebruik, het elan, de politiek en de boosaardigheid die zijn karakter beheersen, worden uitstekend door Malkovic vertolkt.

Naast John Malkovic spelen er vanzelfsprekend nog andere belangrijke en minder belangrijke personages mee. Richard Coyle speelt sterk als Tom Lowe, spion en chirurg en is een waardig tegenspeler voor The Commodore. Verder voegen de karakters van Kate Balfour (door Claire Foye) en Charlie Rider (door David Hoflin) een hoop toe aan de interactie tussen de personages uit deze serie. Julian Sands (Gouverneur William Jagger) zet zijn rol als megalomane vijand van Edward Teach goed neer. Je zou haast geloven dat je om Blackbeard te vangen of te doden net zo gek, of zelfs nog gestoorder moet zijn. De karakters zijn niet plat, maar groeien door de 9 afleveringen heen. Motieven veranderen, loyaliteit verschuift.

Naast geweld (mooi in beeld gebracht, maar niet te expliciet) en politiek, is er ook ruimte voor liefde, list, bedrog en een overdaad aan mooie plaatjes. Hoewel ik geen kenner ben van die periode in de geschiedenis - en ik ook kritiek heb gelezen over de serie - doet hij voor mij authentiek genoeg aan. Natuurlijk wordt er vanalles bij verzonnen voor het verhaal, maar het is van begin tot eind helemaal boeiend.

Ik heb Malkovic en Coyle al genoemd als goede karakters en daarmee zeg ik eigenlijk nog te weinig. De tekstschrijvers hebben naast het verhaal ook gedacht aan de manier waarop ze het moesten verpakken. Het woordgebruik van John Malkovic is ronduit prachtig en voegt veel toe aan de legende die zijn karakter is en steeds groter laat worden. De gewiekstheid en de soms literaire welbespraaktheid van Edward Teach zijn van hoog niveau en doen zijn karakter alleen maar nog beter uitkomen. De manier waarop Tom Lowe (Coyle) hem van repliek dient is evenzeer heel vermakelijk.

Wie eerdere serie- en filmrecensies van mijn hand gelezen heeft weet wellicht dat ik een bepaald soort humor en karakterontwikkeling zeer kan waarderen. Wat dat betreft zit het wel goed met deze serie. Welbespraaktheid afgewisseld met dubbele bodems, insinuaties en cynisme/sarcasme. Voor mij is dat een winnende combinatie.

Het einde van het eerste seizoen is helaas ook het einde van deze serie. Het is hiermee in principe prima afgerond, maar er wordt ook ruimte gelaten om nog verder te gaan. Er blijft in elk geval genoeg over om over te speculeren.

Kritiek heb ik ook; de rol van de (1e?) vrouw van Teach vond ik ronduit irritant en voegde voor mij niet zo veel aan het verhaal toe. Dat gezegd hebbende, was het aandeel van die verhaallijn zodanig klein - en vervangbaar - dat het "te doen was".

Voor wie eens wat anders wil dan een politieserie of een komedie over twintigers/dertigers/veertigers die niet weten wat ze met hun leven moeten, is Crossbones wat mij betreft een aanrader.

Het is jammer dat het hierbij stopt, maar je kan niet alles hebben. Gelukkig kunnen we Black Sails nog proberen.

Crossbones is naar mijn mening een topserie.
IMDb -- Crossbones (2014–) Wikipedia -- Crossbones (2014–) Bekijk trailer van Crossbones (2014–) op YouTube Bekijk showinfo van Crossbones (2014–) Schrijf zelf een recensie over Crossbones (2014–)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Star Trek: Enterprise (2001–2005)Star Trek: Enterprise (2001–2005)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-PG
De 5e Star Trek-serie met echte acteurs (de 6e serie, wanneer je The Animated Series meetelt), speelt zich af voor The Original Series met Kirk en Spock (Shatner en Nimoy). Veel van de overbekende dingen uit het Star Trek-universum bestaan nog niet, of zijn nog in opbouw. De bemanning van de Enterprise vliegt door de ruimte met hun spikslinternieuwe Warp-5-ruimteschip. De Vulcans bemoeien zich overal mee; de Andorians zien overal een complot in; de Klingons schieten eerst en stellen daarna pas vragen. De crew van de Enterprise (bestaande uit Jonathan Archer, T'Pol, Travis Mayweather, Malcolm Reed, Trip (Charles Tucker III), Hoshi Sato, dr. Phlox en Porthos) moet zich daartussen staande zien te houden. De cast van deze serie beviel me prima. De acteurs lijken duidelijk plezier in hun werk te hebben, de personages zijn interessant en afwisselend en het plot is onderhoudend genoeg om een seizoen achter elkaar door te kijken. Ik heb van Star Trek Enterprise genoten en dan vooral vanwege de personages en de humor. Het feit dat de bestaande canon met deze serie meer body krijgt, omdat je ook de opbouw van alles meemaakt, maakt deze serie extra leuk. Elk seizoen heeft een aantal zeer sterke afleveringen en er zijn genoeg interessante vrienden en vijanden en spannende technieken voor elke Star Trek- of SF-fan. Wij hebben ons goed met de serie vermaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

almost human , dat vond ik echt een leuke serie ja , zeer spijtig dat er geen tweede seizoen kwam :(

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat had ik ook. Temeer omdat er toch interessante ontwikkelingen waren in de verhaallijn en deze niet doorgezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zero Hour (2013)Zero Hour (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14
Zero Hour gaat over Hank Galliston, die erachter komt dat er, naast alle gekken en samenzweringen die hij ontmaskert in zijn tijdschrift, misschien toch nog wel meer is tussen hemel en aarde. Niets is wat het lijkt te zijn, iedereen heeft een dubbele agenda en wat is er toch aan de hand met die klokken? Zero Hour is De DaVinci Code in serie-vorm. Onderhoudend, maar soms kan het beter. Het plot an sich zit leuk in elkaar en voor een deel lukt het ook goed om met de karakters mee te leven. Hier en daar heeft de serie wat zwakkere momenten, maar over het algemeen heb ik me er goed mee vermaakt. Wat ook leuk is, is dat het weer eens wat anders is dan de zoveelste politieserie (of sf, humor, superhelden, enz.). Wat dat aangaat vond ik het een leuk tussendoortje.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Backstrom (2015)Backstrom (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Op zoek naar een nieuwe serie om te volgen, kwam ik er twee tegen: A Touch of Cloth en Backstrom. Allebei met een humoristische, cynische inslag en allebei over politie-agenten met een probleem die proberen om moorden op te lossen. De eerste serie, A Touch of Cloth, bleek niets voor mij te zijn, vanwege de absurdistische humor. Backstrom bleek meteen een voltreffer.

Backstrom gaat over Everett Backstrom een zelfdestructieve man, die vreselijk cynisch is, snel conclusies trekt, maar het vaak wel bij het rechte eind heeft. Zijn team bestaat uit een mengelmoes van personages die allemaal flink bijdragen aan de chemie van de serie. Als je de kans hebt om deze serie te proberen, dan zou ik dat zeker doen.

Ik heb me de afgelopen dagen goed kunnen vermaken met Backstrom. Een dikke 9.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

@ Webgnome: nogmaals bedankt voor de serie-knop die je hebt toegevoegd.
@ mods: kan iemand de ubb-generator hier aan de topic-warming toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stranger Things (2016–)Stranger Things (2016–)
IMDb: 9.2 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 55 min | MPAA: TV-14
Na een aantal zeer lovende reviews in het topic over recente series, ben ik toch ook maar aan Stranger Things begonnen. Eigenlijk helemaal geen goed idee, want ik kijk al tig series door elkaar en kom er niet aan toe om ze af te kijken. Op de één of andere manier trok de hype op het forum me toch zodanig naar de serie toe dat ik ben gaan kijken. Je moet er even inkomen, maar je geduld wordt al vrij snel beloond. Stranger Things is een ontzettend spannende serie, waarbij eigenlijk alles goed gedaan is. De muziek, de personages, de omgevingen, de sfeer; het complete totaalplaatje is dik in orde.

Stranger Things gaat over 4 jonge jongens die samen een hechte vriendengroep vormen. Op mysterieuze wijze verdwijnt 1 van hen en dat is het startsein voor een reeks spannende, onverklaarbare gebeurtenissen en een verhaal om je vingers bij af te likken. Natuurlijk moet het je liggen, maar als je houdt van een goed geschreven, spannend verhaal, de jaren 80 en afwisselende karakters die samen een mooi geheel vormen, dan is Stranger Thing een dikke aanrader. Wat mij betreft een welverdiende 9.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The X-Files (1993–)The X-Files (1993–)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 45 min | MPAA: TV-14
Het laatste seizoen van de X-Files was aardig, hier en daar spannend, maar nooit echt heel erg boeiend. Toen de originele serie op TV kwam, was ik nog een heel stuk jonger en waarschijnlijk voelde het daarom spannender dan nu. Ik heb me nog het meest vermaakt met de aflevering over de hagedissenman ("Mulder & Scully Meet the Were-Monster"). De rest was OK, maar je mist er ook niet heel erg veel aan. Tegelijkertijd was het toch wel leuk om de oude bekenden terug te zien en om weer in comlottheorieën ondergedompeld te worden. Waarschijnlijk een must voor de fans, maar trekt dit soort onderwerpen je niet, dan kan je het rustig overslaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39
Luke Cage (2016–)Luke Cage (2016–)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Normaal ben ik niet zo van de superhelden series maar ik moet toch bekennen dat ik deze serie goed te pruimen vind. Dat de hoofdrolspeler super krachten heeft is eigenlijk maar een klein detail van de serie. De humor en de sfeer worden erg goed neer gezet naar mijn mening.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jeej, een medegebruiker van dit topic ;)

Ik heb nog veel te bekijken van de Marvelseries, maar dit lijkt me ook wel een toffe toevoeging inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:06
Dezelfde Luke Cage komt ook voor in Jessica Jones, de prequel hiervan. Geen idee of het noodzakelijk is om die eerst te kijken, maar Marvel series kijken goed weg als ze in de juiste volgorde gekeken worden.
Ik ben nu zelf bezig met Daredevil en je ziet dat enkele karakters in meerdere marvel series voorkomen.

Ik hanteer zelf deze voor kijkvolgorde:
Maar die mixt dus enkele series door Agents of Shield heen terwijl dat niet helemaal nodig is, en die is ook niet helemaal up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ikbenerniet schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:18:
Dezelfde Luke Cage komt ook voor in Jessica Jones, de prequel hiervan. Geen idee of het noodzakelijk is om die eerst te kijken, maar Marvel series kijken goed weg als ze in de juiste volgorde gekeken worden.
Ik ben nu zelf bezig met Daredevil en je ziet dat enkele karakters in meerdere marvel series voorkomen.

Ik hanteer zelf deze voor kijkvolgorde:
Maar die mixt dus enkele series door Agents of Shield heen terwijl dat niet helemaal nodig is, en die is ook niet helemaal up-to-date.
Dat is een mooie volgorde. Ik kwam vandaag zelf deze tegen: https://www.cnet.com/how-...iverse-timeline-avengers/ Alleen mist deze de one-shots en die staan er bij jou wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Frequency (2016–)Frequency (2016–)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 42 min | MPAA: N/A
Deze serie op Netflix tegen gekomen en ik dacht eerst dat het een standaard Amerikaanse politie serie was. En in essentie is dat natuurlijk ook zo. Er wordt elke aflevering een moord / deel van een mysterie opgelost. Wat deze serie tot nu toe echter zo sterkt maakt is de twist dat de hoofdrolspeler contact heeft met haar overleden vader 20 jaar in het verleden.

Het maakt het oplossen van cases en het tot bepaalde conclussies komen met informatie die je hebt / had net iets leuker. Er zitten wel de nodige plotholes in maar dat mag de pret niet drukken vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Webgnome schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:29:
Frequency (2016–)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 42 min | MPAA: N/A
Deze serie op Netflix tegen gekomen en ik dacht eerst dat het een standaard Amerikaanse politie serie was. En in essentie is dat natuurlijk ook zo. Er wordt elke aflevering een moord / deel van een mysterie opgelost. Wat deze serie tot nu toe echter zo sterkt maakt is de twist dat de hoofdrolspeler contact heeft met haar overleden vader 20 jaar in het verleden.

Het maakt het oplossen van cases en het tot bepaalde conclussies komen met informatie die je hebt / had net iets leuker. Er zitten wel de nodige plotholes in maar dat mag de pret niet drukken vind ik.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Zeker ook eens IMDB: Frequency (2000) kijken. De Originele :D

Vond het zeker nog wel sterke film.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 15:52
Shameless (US) (2011)Shameless (US) (2011)

Wat een heerlijke serie is dit!

Kijkt lekker weg en voor je het weet heb je er weer een paar afleveringen op zitten.

Een snufje drama, maar niet teveel zodat de serie niet te zwaar wordt.
Geen 'haha'-grappen maar wel ontzettend grappig. (een beetje vergelijkbaar met Entourage wat dat betreft)

Ben nu net begonnen met seizoen 2 dus nog 6 seizoenen te gaan!
IMDb -- Shameless (US) (2011) Zoek meer informatie over Shameless (US) (2011) op Google Zoek trailer van Shameless (US) (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Shameless (US) (2011)

Louzy#2475

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sherlock (2010–)Sherlock (2010–)
IMDb: 9.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 88 min | MPAA: TV-14
Sherlock is een Britse serie rondom het wereldvermaarde personage Sherlock Holmes van de schrijver Arthur Conan Doyle. Samen met zijn assistent en beste (enige) vriend Dr. John Watson lost hij de meest eigenaardige misdrijven op. Sherlock is uitstekend geschreven en ook de personages zijn heel erg goed gecast. Zeker de hoofdpersoon. Benedict Cumberbath speelt Sherlock als een wereldvreemde autist en doet dit op formidabele wijze. Hij gaat zo op in zijn personage dat je gewoon gelooft dat hij dit is en ook echt zo autistisch is als een deur.

Een klein beetje kritiek is er wel: ik vond van de 4 seizoenen misschien anderhalve aflevering wat minder leuk. ;) Helaas zijn er ook maar 3 afleveringen per seizoen. Eén van de leukste afleveringen vond ik "The Woman", waar het verhaal een paar keer een wending neemt en de verhoudingen telkens anders (b)lijken te liggen. De grote antagonist in de serie, Dr. Jim Moriarty, wordt gespeeld door een fantastische acteur. Deze weet zijn personage zodanig neer te zetten dat je je enerzijds de hele tijd afvraagt hoe zo'n figuur nu toch in vredesnaam mob-boss en criminal mastermind kan zijn en anderzijds dondersgoed weet dat je deze meneer nooit in het echt wil tegenkomen. Waar Sherlock ondanks al zijn nukken en grillen ook knuffelbaar blijft, is Moriarty de menselijke equivalent van een vat kernafval met een half uitgelopen smiley erop.

De scriptschrijvers van Sherlock zijn zeer bedreven in hun werk. Ook verhaaltechnisch is de serie namelijk van ontzettend hoog niveau. Als je geen zin hebt in de intriges en het geweld van Sons of Anarchy, maar wel vermaakt wil worden met (zo nu en dan wat) actie en een heel goed verhaal, dan is Sherlock zeker het proberen waard. Wat mij betreft samen met SoA het beste wat ik in jaren gezien heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Sons of Anarchy (2008–2014)Sons of Anarchy (2008–2014)
IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 45 min | MPAA: TV-MA
Wow... Ik heb de afgelopen jaren veel goede series gezien. Ze waren spannend, onderhoudend, grappig of gewoon mooi. Geen van alle combineerde alle facetten op zo'n grootse, meeslepende en soms indringende manier als Sons of Anarcy. Waar ik lang de boot afhield en geen zin had in deze serie, kwam ik toevallig een aflevering tegen op tv. Ik viel middenin het zesde seizoen in een willekeurige aflevering en het pakte me meteen beet. Zodanig dat ik direct de volgende dag Netflix heb aangeslingerd en begin mei aan het 1e seizoen van SoA ben begonnen. Nu 5 weken later heb ik de hele serie gezien. Ik heb nog nooit in deze snelheid alle seizoenen van een serie gezien, zelfs niet van de hele goede. Sons of Anarchy is wat mij betreft één van de allerbeste series die ooit gemaakt zijn.

De serie draait om Samcro, oftewel Sons of Anarchy Motorcycle Club Redwood Original. Een motorclub die is opgericht door de vader van één van de hoofdpersonen. Dat gebeurde net na de Vietnamoorlog; de serie zelf speelt zich af in het hier en nu. We volgen Jax Teller, zijn moeder Gemma, stiefvader Clay en de leden van de MC; hun directe omgeving en de politie en inwoners van het fictieve plaatsje Charming. Wat de serie zo ongelooflijk goed maakt, is dat ze de personages ondanks alle ellende en criminaliteit menselijk weet te houden. Of er nu een moord wordt gepleegd, of een vergeldingsactie op touw wordt gezet; je blijft hopen dat de leden van de MC zullen overwinnen. Hoe vreselijk het ook is, je voelt een band met ze. Natuurlijk is niet elk bij-personage even interessant, maar in principe is het merendeel van de main- en bijkarakters ontzettend goed gekozen.

Je hoeft ook helemaal niks met motorclubs (of bendes) te hebben om van deze serie te kunnen genieten. Soms is het hogeschoolactie; soms is het pure soap; soms is het ongelooflijk mooi en integer; soms is het groots en grotesk. Elke keer is het echter raak. De hoofdrollen zijn heel goed gecast en de acteurs spelen hun rol met volle overtuiging. Ondanks de soms welhaast karikaturale gebeurtenissen, heb je het gevoel naar een reële weergave van een 1% MC te kijken. Daar zal David Labrava medeverantwoordelijk voor zijn. Naast lid van de Hells Angels in real life en acteur in de serie, is hij ook adviseur van de scriptschrijvers.

Mijn favoriete karakters zijn Jackson (Jax) Teller, Bobby (Elvis) Munson, Alexander (Tig) Trager en Filip (Chibs) Telford. De andere acteurs zetten evenwel ook prima karakters neer. Deze serie heeft misschien niet de allure van Sherlock, maar doet wat mij betreft niet onder qua impact. Ik begrijp dat er wellicht plannen (of wensen) waren voor een achtste seizoen, maar dat dit momenteel niet in de lijn der verwachting ligt. Wel zijn er plannen voor 2 spin-offs: Mayans MC, over de andere motorclub in de omgeving van Charming en First 9, over de oprichters van de Sons.

Sons of Anarchy is samen met Sherlock mijn favoriete serie van de afgelopen jaren. Ik zou bijna een motorfiets willen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er nog behoefte aan verder gebruik van dit topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 20:44

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Mij lijkt het wel leuk, ik zocht er net namelijk naar!

Ik heb zojuist de laatste aflevering van "The Night Of" gekeken, en ik vond het een geweldige serie. Laag tempo, maar veel spanning en vraagtekens. Mooie mix tussen rechtbank, politiewerk en gevangenisleven. Goed geacteerd ook. Het concept an sich is wellicht niet origineel, maar de manier waarop het hier wordt uitgevoerd absoluut wel.

Als iemand een serieuze serie zoekt om eens goed voor te gaan zitten, kan ik deze absoluut aanraden!

IMDB: The Night Of (TV Mini-Series 2016)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05-2022
Jorgen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:37:
Is er nog behoefte aan verder gebruik van dit topic?
Er zijn al twee serie topics plus een Netflix topic. Plus een heel aantal losse topics per serie. Deze werd nauwelijks nog gebruikt. Dus kan naar mijn mening gewoon gesloten worden om de boel nog een beetje overzichtelijk te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat was ook mijn idee, ware het niet dat de serie topics vrijwel alleen losse afleveringen bespreken.
Ik vind het zelf wel fijn om net als bij films ook recensies te lezen over complete series, maar dit topic wordt inderdaad eigenlijk nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 933771

Iemand nog leuke series momenteel?

Heb al gekeken:
Suits
Prison Break
Breaking Bad
Vampire Diarys

Iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook hier hebben we volgens mij nog ergens een speciaal topic voor. Ik kan je overigens Sons of Anarchy van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
The Leftovers (2014–2017)[Afbeelding: The Leftovers (2014–2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
om maar met de deur in huis te vallen: een steengoede serie. Ik wilde de tip toch maar ff ergens de wereld inslingeren. Sinds ik The Sopranos heb gezien is dit naast Game of Thrones weer de eerste serie die dat hoge niveau bereikt. The Leftovers daagt je als kijker uit.......constant. Veel vragen en weinig echte antwoorden. Doet me denken aan Lost hoor ik je denken. Ja, maar dit is geen vergelijking. Waar Lost zichzelf totaal verloor in een kinderachtig goed vs kwaad verhaaltje blijft The Leftovers strak bij de les. Genoeg twists and turns, een rijk en gevarieerd spectrum aan emoties en geregeld heen en weer in de tijd zonder aan focus en kracht in te boeten. Werkelijk volwassen drama net als The Sopranos en daar loop ik erg warm voor. Bij een vriend klaagde ik nog over het gebrek aan closure t.a.v. de vreemde gebeurtenissen maar terecht zei hij dat een goede serie geen closure nodig heeft. Het gaat niet om de eindbestemming, het gaat om de reis. En die reis is groots en meeslepend en toch voelt het echt mede dankzij het sterke acteerwerk van de cast. Dus kan je een goed kwaliteitsdrama wel pruimen dan mag je The Leftovers niet laten schieten!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Queen of the South (2016–)Queen of the South (2016–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 42 min | MPAA: TV-14
Voor mensen die wel eens iets anders willen dan Narco's of iets in die strekking hier een iets simpelere drug lord serie. We zitten nu in het eerste seizoen en moet zeggen het valt niet tegen! Je volgt het verhaal van Teresa die zich zal ontpoppen tot drug lord.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Misschien een leuke tip voor de Ziggo abonnees onder ons. Via Movies & Series XL is The Brave te zien. Een leuke The Unit achtige serie die lekker wegkijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:46
Titans (2018)Titans (2018)
Ontzettend genoten van het eerste seizoen van deze donkere kijk op Gotham en voornamelijk Robin en zijn companen. Vooral de rol van Jason Todd, Wondergirl en ook Robin zelf zijn uitstekend gecast. DC zet naast Gotham, Arrow en Supergirl opnieuw een geweldige serie neer. Ben je gek op een serie vol geweld, actie en interactie? Dan is Titans zeker een aanrader.
IMDb -- Titans (2018) Zoek meer informatie over Titans (2018) op Google Zoek trailer van Titans (2018) via Google Schrijf zelf een recensie over Titans (2018)

Gotham (2014)Gotham (2014)
Gotham is naar mijn mening een erg leuke serie met hier en daar een alternatieve kijk op het ''Batman universum''. De schurken zijn stuk voor stuk ontzettend goed gecast en vooral Jerome (The Joker) is geweldig gecast. Hetgene deze serie erg leuk maakt is het bedrog tussen schurken en aan de andere kant de helden van de serie.

Het laatste seizoen is bijna klaar en ik kan niet wachten op de laatste afleveringen.
IMDb -- Gotham (2014) Zoek meer informatie over Gotham (2014) op Google Zoek trailer van Gotham (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Gotham (2014)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 14:59

garrow

PSN: Garrow1978

Webgnome schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:45:
Queen of the South (2016–)[Afbeelding: Queen of the South (2016–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 42 min | MPAA: TV-14
Voor mensen die wel eens iets anders willen dan Narco's of iets in die strekking hier een iets simpelere drug lord serie. We zitten nu in het eerste seizoen en moet zeggen het valt niet tegen! Je volgt het verhaal van Teresa die zich zal ontpoppen tot drug lord.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Zijn we ook net mee begonnen, leuke serie inderdaad eens wat anders dan Narcos.
Verder kijken we nu Hung....beetje Californication gevoel krijg ik erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:48

Vrijdag

De Zwarte

Bij toeval kwam ik op de serie Siren uit. Heb nu de eerste drie afleveringen gezien en tja. Het is aardig vermaak. Niet hoogstaand en duidelijk gericht op een jonger publiek (veel te veel toevalligheden en ex machina momenten). Aan de andere kant is pretentieloze pulp ook best leuk om te kijken tijdens het eten.

En het is weer eens wat nieuws na al die ziekenhuis/politie/misdaad/sitcomseries, of series met vampieren.

IMDB: Siren (TV Series 2018– )

Ik geef een 6,5 op dit moment.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 20:08
Stranger Things (2016)Stranger Things (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: R
Laatst kwam ik de trailer van het derde seizoen van deze serie tegen op Youtube. Ik had er nog niets van gekeken. Toen ik op imdb een score van 8.9 zag gaf ik het een kans en ik heb er geen spijt van gekregen: na de eerste deel gekeken te hebben was ik verkocht. In het kort gaat het om een groepje kinderen (nerds) in een dorpje waar verder niets gebeurd. Op een avond verdwijnt één van de kinderen en begint de rest van de groep, een politieagent en de moeder van het verdwenen kind een zoekactie. Gaandeweg komen ze meer te weten over wat er is gebeurd.

De serie nam goed de tijd om de karakters uit te werken, waardoor je zowel hun beweegredenen snapt als dat je je om hun gaat bekommeren. De special effects waren goed, hoewel enkele scénes erg donker waren. Omdat ik de afleveringen 's avonds heb gekeken had ik daar persoonlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:57

Punkrocker

Mostly harmless

Tin Star serie 2
Dochterlief vindt onderdak in een soort Amish dorp maar degene die haar onderdak verleent is in drugsmokkel verwikkeld. Dat gaat natuurlijk mis.
Tim Roth draait nu helemaal door. Hij doet dat erg leuk. Cliffhanger voor serie 3.
Of zou er stiekem toch nog een aflevering 10 zijn?
7,5

Baptiste
Vervolg op de twee The Missing TV-series. Die waren wel een vol punt beter.
Deze serie speelt zich grotendeels af in Amsterdam.
Zware misser is wel dat de belangrijkste Nederlandse rollen door Vlamingen worden gespeeld...
7

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Firefly (2002–2003)Firefly (2002–2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Firefly, wie kent em niet. Ik heb altijd gedacht dat ik deze serie al eens gezien had en het (zoals zovelen) erg jammer vond dat die vroegtijdig beëindigd was. Onlangs wilde ik de serie nog eens bekijken, wat blijkt? Ik heb de serie nog nooit eerder gezien! Bijzonder hoe een gedeelde mening op internet zo'n invloed kan hebben.

De serie speelt zich af in een toekomst waarin de mensheid naar een ander sterrenstelsel is verhuisd en het sol-systeem al enkele honderden jaren achter zich heeft gelaten. Wat ik van de wiki pagina heb begrepen (want de serie gaat er niet echt op in) bestaat dit nieuwe sterrenstelsel uit 3 (of 4?) sterren die rondom elkaar draaien, elk met diverse bewoonde planeten. Deze planeten worden bezet door twee facties; "the alliance" en "the browncoats". Er is nog een derde groep (the reavers), maar daar gaat de serie niet zo erg op in. De eerstgenoemden hebben net een oorlog/opstand uitgevochten (met als winnaar de alliance) en dat is waar de serie begint.

We volgen captain Reynolds (een browncoat) en zijn crew (bestaande uit diverse unieke karakters uit elke laag van de bevolking), aan boord van de Serinity (een Firefly class ruimteschip met gebreken), op diverse missies die niet helemaal binnen de kaders van de wet vallen.

De setting is een toekomst waarin het wilde westen en high tech elkaar kruisen, maar de nadruk ligt toch wel op het eerste. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de affiliatie van Reynolds, waardoor hij niet vaak zonder problemen met de autoriteiten op de ontwikkelde core planets gezien kan worden.

De meeste afleveringen hebben een redelijk losstaand verhaal, maar diverse karakters komen in andere afleveringen weer terug, of er wordt aan eerdere gebeurtenissen gerefereerd. Dit maakt dat het een geloofwaardig universum wordt. De hoofdlijn van de serie is echter wat onduidelijk en de diverse losstaande verhalen verschillen best veel van elkaar. Het is niet duidelijk waar de serie heen wil en wellicht is dat de reden dat de serie vroegtijdig gecancelled is.

De diverse karakters zijn wel interessant en er zou genoeg verhaal uit gehaald kunnen worden, maar tijdens dit seizoen wordt er helaas maar mondjesmaat aandacht aan besteedt. Met name River Tam en Shepherd Book hebben een flinke backstory, maar dit werd pas duidelijk ná de serie, door een aanvullende film Serenity (die meer in gaat op de reavers en River Tam) en de graphic novel "The Shepherd's Tale" over Shepherd Book. Er zijn nog meer graphic novels zie ik nu.

Al met al vond ik het een leuke serie om te kijken. Ik had niet de drang om te bingewatchen, maar dat komt waarschijnlijk omdat de serie uit een tijd komt dat dat nog niet bestond en de serie daarom daar niet op gemaakt was. De verhalen zijn veelal luchtig van opzet, maar nemen vaker een wending met dieper gelegen consequenties. De karakters zijn dan ook alles behalve oppervlakkig en dat is een prettige bijkomstigheid.

Firefly - 8/10

Banshee (2013–2016)Banshee (2013–2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Banshee is zo'n serie die je prima met 1 (mannenserie) en/of 2 (knokken en neuken) woorden kunt omschrijven en dan toch de hele lading weet te dekken.

Het is alweer even geleden dat ik deze serie gezien heb, maar in grote lijnen zit het nog vers in m'n geheugen. En dat is een compliment.

De serie speelt zich af in het dorpje Banshee waarin de hoofdrolspeler Lucas Hood (een crimineel die net zijn gevangenisstraf heeft uitgezeten) beland en sherif wordt. Deze taak vervuld hij op enigszins onorthodoxe, maar doeltreffende wijze, welke (in het begin) niet altijd gewaardeerd wordt door alle collega's.

Buiten de diensturen gaan zijn criminele activiteiten gewoon door, bijgestaan door zijn voormalig partner in crime, ex vriendin, moeder van zijn dochter en dochter van hun voormalig crimeboss met wie ze nog unfinished business hebben Carry, algehele badass en drag queen Job en de ervaren, harde oud bokskampioen en café eigenaar Sugar.

Vaak wordt Hoods pad gekruisd door de lokale crime lord en zakenman Kai Proctor en zijn personal assistant, die beiden ook niet vies zijn van wat geweld.

De serie heeft een redelijk overkoepelend verhaal, maar ook diverse kortere side stories. De wereld waarin de serie zich afspeelt is vrij complex doordat bijna alle karakters meerdere lagen kennen. Ieder heeft zijn eigen persoonlijke (en geloofwaardige) problemen waar ook aandacht aan gegeven wordt. Dat maakt dat deze serie geen enkel moment verveeld of repetitief aanvoelt.

Naar mijn idee heeft deze serie een perfecte balans tussen actie en verhaal. De (harde) gevechten zijn leuk om te zien, waarschijnlijk ook doordat het vrij grafisch in beeld wordt gebracht. De hoeveelheid seks/naakt is op zich een aardige bijkomstigheid en is nergens goedkoop. Dit neemt overigens wel af naarmate de seizoenen vorderen.

Qua actie is dit een goed voorbeeld:
Het verhaal hier is dat de meneer in het zwarte pak een jong meisje heeft verkracht en het ziekenhuis heeft ingeslagen. Als deze scène je niet ligt, is de serie niets voor jou.

Banshee - 9/10

Chernobyl (2019)Chernobyl (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.6 | Genre: Drama, History | Runtime: 330 min | MPAA: TV-MA
Chernobyl is een miniserie die (losjes) is gebaseerd op de gebeurtenissen rond de kernramp in Tsjernobyl. Ik heb nu 4 van de 5 afleveringen gezien en ik kan de serie alleen maar samenvatten als "wow".

Dit is een perfect voorbeeld van een serie waar de acteerprestaties, de regie, de cinematografie en de editing een goed verhaal naar een uitmuntend niveau tillen.

Verwacht geen flitsende actie of ingewikkelde dialogen en laat je verbazen door de gebeurtenissen die zich voordoen, waarmee de omvang van de ramp en de onwetendheid van de betrokkenen stapsgewijs duidelijk wordt gemaakt.

Ik kan je aanraden om deze serie niet te bingewatchen, naar mijn mening komt het nóg beter tot z'n recht als je de tijd neemt om te verwerken wat je gezien hebt. Het is een serie waar je vaker aan terug zult denken.

Zelf vond ik met name aflevering 3 ongemakkelijk grafisch. Degenen die makkelijk nachtmerries krijgen, kunnen die aflevering beter niet 's avonds kijken ;)

Ik kan er verder niet teveel over vertellen, zonder de ervaring van de serie te veranderen. Dit is een serie die je niet kijkt, maar ervaart.

Chernobyl - 9,5/10
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

[ Voor 53% gewijzigd door LA-384 op 22-06-2019 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Chernobyl 'losjes' gebaseerd? Sorry maar dat klopt dus niet. Het is erg goed in elkaar gezet en zeker niet 'losjes' erop gebaseerd. Er zitten inderdaad dingen in die niet helemaal kloppen
spoiler:
zoals het neerstorten van de helicopter. Dat was een paar weken/dagen later
maar verder klopt er vrij veel.

Geniet van de afsluiter!

Strava | AP | IP | AW

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
De 12 van Oldenheim (2017–)De 12 van Oldenheim (2017–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik ben deze serie op aanraden van een collega aan het kijken. Ik ben nu halverwege.
De serie (tot nu toe) volgt het onderzoek naar enkele mysterieuze verdwijningen. Zowel een rechercheur als een oud militair? houden zich hiermee bezig. De "aanwijzingen" wijzen telkens richting een andere persoon.

Het verhaal is op zich interessant, ik hou wel van mysterie.

Maar mijn god wat wordt er matig geacteerd. De moeder van een van de vermiste personen heeft constant een blik alsof ze een lach moet onderdrukken, terwijl ze juist aangedaan zou moeten zijn. De meeste dialogen zijn houterig en veelal matig geschreven. Er is weinig tot geen diepgang in de karakters. Veel clues worden achter de schermen gevonden. Hierdoor mist er heel wat spanning, hoewel de muziek anders doet vermoeden.

Ik kijk zelden Nederlandstalige series en als dit een 8 moet zijn (gezien de IMDB-score) gaat daar niet snel verandering in komen.

Undercover staat ook nog op de planning, maar daar kijk ik nu een stuk minder naar uit.

Voorlopig cijfer;
De 12 van Oldenheim - 6/10
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

LA-384 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:51:
De 12 van Oldenheim (2017–)[Afbeelding: De 12 van Oldenheim (2017–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik ben deze serie op aanraden van een collega aan het kijken. Ik ben nu halverwege.
De serie (tot nu toe) volgt het onderzoek naar enkele mysterieuze verdwijningen. Zowel een rechercheur als een oud militair? houden zich hiermee bezig. De "aanwijzingen" wijzen telkens richting een andere persoon.

Het verhaal is op zich interessant, ik hou wel van mysterie.

Maar mijn god wat wordt er matig geacteerd. De moeder van een van de vermiste personen heeft constant een blik alsof ze een lach moet onderdrukken, terwijl ze juist aangedaan zou moeten zijn. De meeste dialogen zijn houterig en veelal matig geschreven. Er is weinig tot geen diepgang in de karakters. Veel clues worden achter de schermen gevonden. Hierdoor mist er heel wat spanning, hoewel de muziek anders doet vermoeden.

Ik kijk zelden Nederlandstalige series en als dit een 8 moet zijn (gezien de IMDB-score) gaat daar niet snel verandering in komen.

Voorlopig cijfer;
De 12 van Oldenheim - 6/10
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Probeer eens wat meer vlaamse series te kijken, meestal is acteer werk stukken beter.
Heb het ook moeilijk om naar nl series te kijken. Vlaamse zijn echt wel top!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Webgnome
@SadisticPanda ja en nee. Als je een aantal vlaamse detectives hebt gezien dan zie je hetzelfde als bij een Nederlandse. Hoewel vlamingen een stuk beter zijn in het schrijven van scenario's is ook daar toch wel terug te zien dat het een klein stukje land is. Er zijn gewoon niet heel veel goede acteurs.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hé er is weer leven in dit topic! Leuk.
Heb bovenstaande recensies met plezier gelezen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:01

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Grenslanders bij de good old NPO. :)

Fijne coproductie met de vlamingen.

Speelt zich ook deels daar en in ons Zeeland af.

Lekkere types en best spannend. 8/10

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:38
Bezig met herkijken van The Strain. In seizoen 1 kon ik m nog best hebben, maar wat is Zach in seizoen 2 toch een strontvervelend en eigenwijs jong! Sowieso valt dit seizoen af en toe niet mee, dankzij al dat relationele, breed uitgemeten gezeur. Gelukkig heeft Quinlan (de Blade van deze serie) zijn entree gemaakt en gaan ze in seizoen 3 terug naar 10 afleveringen ipv 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

the terror (2018)the terror (2018)
Naar het boek van Dan Simmons over een verdwenen Noordpool expeditie uit 1845. Goed aangekleed en best aardige combi van historisch avonturen drama, horror en een tikje mysterie/fantasy.

Het verhaal gaat over alle ontberingen die de bemanning van de HMS Erebus and HMS Terror moeten doorstaan bij hun expeditie naar de Noordpool om een noordelijke passage naar China te vinden, welke al snel uitmondt in een strijd om te overleven. Inclusief alle ellende die de kou, honger, ziekte, onderlinge strijd en magische(?!) ijsberen in petto hebben. Maar dat mag de kijkpret niet drukken. De kostuums en boten zien er overtuigend en historisch correct uit (voor mij als leek). Ook komt goed over wat voor een naargeestige plek de Noorpool is.

Minpunten vond ik dat (op de kapitein na misschien,) de personages wat diepgang/achtergrond missen (terwijl daar in de serie wel rumte voor is) waardoor hun beweegredenen soms wat onduidelijk of dramatisch overkomen, en inleving of karakterontwikkeling nogal beperkt blijven. Ook de magische ijsbeer vond ik niet heel overtuigend, (zowel verhaal technisch als CGI) en maakte het allemaal een beetje ongeloofwaardig. In een boek zijn dit soort mysterie elementen vaak wat subtieler te verwerken, nu lag het er wel erg dik bovenop. Wat oa een beetje afbreuk deed aan de impact van het horror element. Verder lag het tempo niet heel hoog maar dat vind ik zelf altijd wel prettig.

Een 2e seizoen is er ook maar heeft verder weinig met dit verhaal te maken, en schijnt wat minder te zijn
IMDb -- the terror (2018) Zoek meer informatie over the terror (2018) op Google Zoek trailer van the terror (2018) via Google Schrijf zelf een recensie over the terror (2018)

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 06-10-2019 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Webgnome schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:17:
@SadisticPanda ja en nee. Als je een aantal vlaamse detectives hebt gezien dan zie je hetzelfde als bij een Nederlandse. Hoewel vlamingen een stuk beter zijn in het schrijven van scenario's is ook daar toch wel terug te zien dat het een klein stukje land is. Er zijn gewoon niet heel veel goede acteurs.
Veel belangrijker "probleem" is dat het onze eigen taal en cultuur is. Nederlandse en Vlaamse series en films voelen voor ons vaak houterig, stijfjes. We voelen snel dat in het dagelijks leven iemand niet die zinnen of woorden zou zeggen of op een bepaalde manier precies zo zou reageren. Bij een Amerikaanse, Britse, Duitse, Franse, Scandinavische etc productie hebben we dit niet - waar we sowieso in regel de slechtste producties nooit van zien hier. We hebben als landje dat verwend is met vele internationale goede kwaliteitsproductie een gespleten beeld daardoor over wat goed acteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dus... His dark materials!!!

Ik was erg teleurgesteld dat er nooit een vervolg kwam van de film (met Nicole)...

Maar de serie... Ik ben heel erg enthousiast!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:57

Punkrocker

Mostly harmless

streamnl schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:16:
Dus... His dark materials hebben!

Ik was erg teleurgesteld dat er nooit een vervolg kwam van de film (met Nicole)...

Maar de serie... Ik ben heel erg enthousiast!
Hier een mede-enthousiasteling.
Sfeer en verhaal komen beter overeen met de boeken. Film was te braaf naar de kerk toe. De boeken zijn behoorlijk kritisch richting religie, de film niet (want Amerikaans?).
Maar afgezien daarvan: Prima begin.Vooral doorgaan en niet stoppen op hetzelfde punt waar de film stopte maar doorgaan!

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Punkrocker schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:07:
[...]

Sfeer en verhaal komen beter overeen met de boeken. Film was te braaf naar de kerk toe. De boeken zijn behoorlijk kritisch richting religie, de film niet (want Amerikaans?).
Maar afgezien daarvan: Prima begin.Vooral doorgaan en niet stoppen op hetzelfde punt waar de film stopte maar doorgaan!
Toen ik de film in de bios zag, kon ik de boeken nog niet. Desalniettemin vond ik het een hele goeie film. Het enige minpuntje was dat ik niet wist dat het eigenlijk een trilogie zou worden. En ik baalde flink toen ik zag "einde van deel 1".
Thuis meteen gekeken wanneer er een vervolg kwam en op dat moment kwam ik erachter dat het een verfilming was.

Aangezien ik niet bekend sta om mijn geduld heb ik de Engelse boeken besteld om te weten hoe het afloopt.
(Vanaf toen lees ik vooral Engelstalige boeken)
Blijft 1 van mijn favoriete fantasy boeken.
En de serie nu... _/-\o_ Ik ben helemaal fan.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Punkrocker schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:07:
[...]

Je weet de opzet van de serie? Elk seizoen is 1 boek en volgens mij hebben ze alle seizoenen al ingepland.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22
The Orville (2017–)The Orville (2017–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Voor liefhebbers van Star Trek: The Next Generation is The Orville een heerlijke hommage aan die inmiddels klassieke Star Trek serie. Seth MacFarlane, de bedenker, maker en hoofdrolspeler van The Orville, is een groot fan van ST:TNG en dat zie je er duidelijk in terug. Het eerste seizoen begint nog wat onwennig met wat typische Seth MacFarlane onderbroekenlol, maar gaandeweg het eerste seizoen vallen de elementen op hun plek en ontwikkelen de diverse personages zich diep en complexer. De onderbroekenlol wordt wat terug geschroefd en de interactie tussen de personages wordt steeds beter. In het tweede seizoen neemt de kwaliteit van de scripts verder toe en komen er uitstekende afleveringen met thema's die één op één in ST:TNG behandeld hadden kunnen worden. Onder andere komen thema's voorbij als man/vrouw verschillen, geloven in astrologie of het ontwikkelen van een sekte tot een wereld-religie, Androïden / A.I.'s die zich superieur wanen aan biologische levensvormen en die dus willen uitroeien, en nog veel meer goed uitgewerkte afleveringen voorbij.

Voor iedereen die destijds genoot van ST:TNG is The Orville een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
Haay schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:39:
The Orville (2017–)[Afbeelding: The Orville (2017–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Voor liefhebbers van Star Trek: The Next Generation is The Orville een heerlijke hommage aan die inmiddels klassieke Star Trek serie. Seth MacFarlane, de bedenker, maker en hoofdrolspeler van The Orville, is een groot fan van ST:TNG en dat zie je er duidelijk in terug. Het eerste seizoen begint nog wat onwennig met wat typische Seth MacFarlane onderbroekenlol, maar gaandeweg het eerste seizoen vallen de elementen op hun plek en ontwikkelen de diverse personages zich diep en complexer. De onderbroekenlol wordt wat terug geschroefd en de interactie tussen de personages wordt steeds beter. In het tweede seizoen neemt de kwaliteit van de scripts verder toe en komen er uitstekende afleveringen met thema's die één op één in ST:TNG behandeld hadden kunnen worden. Onder andere komen thema's voorbij als man/vrouw verschillen, geloven in astrologie of het ontwikkelen van een sekte tot een wereld-religie, Androïden / A.I.'s die zich superieur wanen aan biologische levensvormen en die dus willen uitroeien, en nog veel meer goed uitgewerkte afleveringen voorbij.

Voor iedereen die destijds genoot van ST:TNG is The Orville een echte aanrader!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Je review maakt me (opnieuw) nieuwsgierig. Ik bekeek de eerste 4-5 afleveringen maar vond die ondermaats door het geforceerd grappige, maar als het betert dan bijt ik misschien even door tot S2 want ik zit een beetje op mijn honger voor goede sciencefiction momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het wordt nooit hetzelfde als ST en hoewel het minder wordt blijven er flauwe grapjes inzitten. Daar tussen door worden echter een aantal interessante verhalen vertelt in de geest van StarTrek. Als je old-school ST verwacht dan zal je teleurgesteld worden door de matige SMF humor, als je echter een SMF show verwacht zul je hopelijk verrast worden met leuke ST nostalgie. Hoewel de serie vooral naar TNG verwijst zit er ook wel hoop van de oorspronkelijke ST in. De rol van SMF lijkt meer op Kirk dan Picard en de oorspronkelijke ST was ook niet vies van wat gekke humor (Tribbles).
Hoewel ik erg heb genoten zie ik ook wel de zwakke punten, sommige scenes hadden wat mij betreft beter weggelaten kunnen worden. De goede stukken zijn goed genoeg om daar voor te compenseren. Af en toe voel je dat SMF moet schipperen tussen het tevreden houden van z'n studio met humor (dat is immers waar zijn reputatie op berust), de hedendaagse televisieregels en z'n wens om old-school SciFi te maken. Ik hoop dat hij in de toekomst meer vrijheid krijgt voor de SF.

[ Voor 15% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-11-2019 17:59 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 11:04
Bron/Broen (2011–2018)Bron/Broen (2011–2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Eens een gokje gewaagd en op aanraden van collega's een serie uit Denemarken/Zweden opgezet. Eens wat anders dan de vele Hollywood producties. En dat beviel erg goed. De serie is een stuk minder gelikt dat wat je van Hollywood gewend bent maar dat maakt het juist wat realistischer en meer herkenbaar. De serie gaat over een 1 a 2 detectives die elk seizoen weer voor een aantal moorden komen te staan die opgelost dienen te worden. Het deed mij het meest aan Seven denken. De manier waarop de seizoenen zijn opgezet komt erg overeen met die film.

Het acteerwerk is erg sterk en de serie zit goed in elkaar. Elke aflevering is er weer genoeg te beleven en het was luguber genoeg om mijn vrouw dicht tegen mij aan te krijgen maar nog net niet weg te jagen :+. De hoofdpersonage heeft een vorm van autisme wat erg goed wordt neergezet en in eerste instantie tot wat gefronste wenkbrouwen leidt maar later vooral tot grappige momenten. Al met al een dikke aanrader.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:56:
[...]

Toen ik de film in de bios zag, kon ik de boeken nog niet. Desalniettemin vond ik het een hele goeie film. Het enige minpuntje was dat ik niet wist dat het eigenlijk een trilogie zou worden. En ik baalde flink toen ik zag "einde van deel 1".
Thuis meteen gekeken wanneer er een vervolg kwam en op dat moment kwam ik erachter dat het een verfilming was.

Aangezien ik niet bekend sta om mijn geduld heb ik de Engelse boeken besteld om te weten hoe het afloopt.
(Vanaf toen lees ik vooral Engelstalige boeken)
Blijft 1 van mijn favoriete fantasy boeken.
En de serie nu... _/-\o_ Ik ben helemaal fan.
Potverdorie...
Zal ik nu wel of niet de boeken opnieuw lezen 😅
Wachten tot de volgende deel duurt wederom te lang. Alleen nu is er wél iets in de maak...

Ik snap niet dat er zo weinig gepraat wordt over de serie.
Heb net deel 2 gekeken en ik vind hem wederom hartstikke goed.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
streamnl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:15:
[...]

Potverdorie...
Zal ik nu wel of niet de boeken opnieuw lezen 😅
Wachten tot de volgende deel duurt wederom te lang. Alleen nu is er wél iets in de maak...

Ik snap niet dat er zo weinig gepraat wordt over de serie.
Heb net deel 2 gekeken en ik vind hem wederom hartstikke goed.
Tuurlijk wel, het zijn jeugdboeken, die lezen ongelooflijk vlot :-) Ze behoren voor mij tot de top van jeugdliteratuur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Aegir81 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:47:
[...]

Tuurlijk wel, het zijn jeugdboeken, die lezen ongelooflijk vlot :-) Ze behoren voor mij tot de top van jeugdliteratuur ;-)
Ze zijn helaas niet beschikbaar in de kobo plus. En in welke verhuisdoos de boeken liggen... :?
En ik deel je mening. Ze behoren bij de betere young adult fantasy boeken. the Farseer Trilogy staat nog steeds bovenaan (die zouden ze ook een keer goed moeten verfilmen).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
streamnl schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:15:
[...]

Ze zijn helaas niet beschikbaar in de kobo plus. En in welke verhuisdoos de boeken liggen... :?
En ik deel je mening. Ze behoren bij de betere young adult fantasy boeken. the Farseer Trilogy staat nog steeds bovenaan (die zouden ze ook een keer goed moeten verfilmen).
Dat maakt me erg nieuwsgierig, ik zet die trilogie even op mijn leeslijstje. Bedankt voor de tip :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:46
See (2019–)See (2019–)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze had ik al een tijdje op mijn lijstje staan na het uitkomen van de trailer. Dit zou 1 van de pareltjes moeten zijn van het nieuwe AppleTV+. Dat is nog niet in Nederland maar wel via andere wegen binnen te halen. Gelukkig al gelijk met 20 verschillende subtitles dus gelijk te kijken. Daarnaast heeft Apple besloten om de eerste 3 afleveringen gelijk uit te brengen. Ondertussen zijn ook aflevering 4 en 5 uit en ben ik tot zover gekomen.

Het begin gaat over het verhaal dat er een virus is uitgebroken op aarde en dat die het grootste deel van de wereldbevolking heeft weggevaagd. Door dat virus zijn er nog maar 2 miljoen mensen over en ook door het virus zijn alle mensen blind geworden. Daarna val je midden in het begin van een veldslag tussen een paar mensen uit een dorpje en een wat grotere groep terwijl er een vrouw ligt te bevallen, daarna kom je steeds meer te weten en leer je ook hoe blinden een slagveld kunnen winnen of verliezen.

De serie ziet er werkelijk fantastisch uit (mag ook wel met die 15 miljoen dollar per aflevering) maar het verhaal zal voor sommige mensen matig zijn (voor mij absoluut niet).
spoiler: title
Het einde van 5 geeft wel een antwoord op een aantal vragen maar daarvoor moet je er wel eerst 5 kijken.

Daarnaast blijven er vragen open staan die waarschijnlijk nooit beantwoord worden. Hoe verbouwen ze eten, waarom dragen ze ten alle tijden kleren en zo zijn er nog wat praktische dingen waar je je vraagtekens bij kan zetten.

Als je al die dingen aan de kant zet omdat het een fantasyserie is en je er dus ook met een fantasy oog naar kijkt is dit een heerlijke serie. Geweld op de juiste plaatsen en niet overdreven veel. Een held, een gekke koningin en een mooie locatie waar het gefilmd is.

Tot nu een dikke voldoende. Ben benieuwd naar de laatste 3 afleveringen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.