De series die ik erg goed vond, niet in een bepaalde volgorde trouwens. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van sommige series niet álle afleveringen heb gezien, zoals X Files, Outer Limits en Twilight Zone. Dat is voornamelijk een leeftijdskwestie want die series kwamen nog op tv en soms was ik vergeten de videorecorder te programmeren of had ik andere bezigheden (school, sporten, werk, bijbaantje etc.). Om het niet een opsompost te maken een klein beetje motivatie erbij gedaan.
Band of Brothers Gewoon fantastisch, een ander woord heb ik er niet voor. The Pacific vond ik veel minder, wellicht ook omdat het letterlijk een ver van mijn bed show is.
The Outer Limits Hier heb ik niet alles van gezien, maar wel een aantal erg goede sci-fi afleveringen zoals Sandkings en The second soul.
The X-Files Elke aflevering was altijd goed voor diepgaande gesprekken op het schoolplein
The Stand 1994 Hoewel inmiddels wel wat gedateerd (en een 4:3 ratio) vond ik deze vele malen superieur aan het recente misbaksel, ondanks dat daar meer dingen van het boek in voorkwamen. De '94 versie had een betere flow en personages die veel meer binding hadden met het boek.
The Twilight Zone Deze serie is een beetje voor mijn tijd, aangezien ik zelf ben opgegroeid in de 80's. Wat ik hier van heb gezien, is door re-runs van ik geloof Veronica of de BBC vroeger.
Stephen King's Rose Red Eigenlijk meer een mini serie over een spookhuis. Niet super origineel (The Haunting uit '63 en '99 gingen al voor) maar toch best een leuke miniserie.
Spawn the animated series Veel, veel beter dan de film en een pak meer grimmiger en volwassen dan al die andere comic animaties van toen (en nu nog steeds). Deed goed recht aan de comics. "So I made him scream, and scream and scream..."
Arcane Hoe maak je van de lore van een MOBA een interessante serie? Nou, zo dus. Het niveau van animaties, verhaallijnen van karakters, muziek etc. is overweldigend. Zelfs als je het spel niet kent (ik kende het alleen van naam) is het prima te volgen.
The Haunting of Hill House Uitstekende subliminale horror en geweldige karakters. En een angstaanjagend huis.
Walking with dinosaurs Oké, dit is technisch gezien meer een documentaire maar fuck dat, want dino's
Sons of Anarchy Ik had een domme actieserie over bad-ass bikers verwacht. Maar ik kreeg een Shakesperiaanse verhaallijn met Harleys. Geweldige serie en veel meer dan wat dom geschiet en gerev met je motor.
The Sopranos Geweldadig, dramatisch, ontroerend. Prachtige serie over het wel en wee van een maffia familie.
True Detective seizoen 1 Seizoen 1 vond ik het beste.
Chernobyl Ik heb het niet heel bewust meegemaakt, kan me alleen herinneren dat we niet alles mochten eten. Maar wel een mooie uiteenzetting wat er allemaal is gebeurd. Ik weet dat er een fictief karakter in zit maar de reden daarvoor vind ik erg sterk, daarbij valt het karakter ook niet uit de toon.
American Horror Story seizoenen 1 t/m 3 Daarna ben ik het een beetje kwijt geraakt maar de eerste drie en zeker seizoen 1 vond ik in elk geval erg gaaf.
Desparate Housewives (random seizoenen/afleveringen) "Maar Vrijdag, jij bent toch helemaal niet de target audience?" Nee, dat klopt. Mijn toenmalige vriendin keek deze serie en ik keek af en toe mee (mijn bureau met Xbox360/PS3/game pc stond toen nog naast de televisie). Ik had eigenlijk verwacht dat het een vreselijk clichématige serie zou zijn met alleen maar luxeproblemen. Maar dat viel alleszins mee. Niet alle afleveringen/seizoenen waren sterk, maar ik vond het ook lang niet slecht. Daarbij werden alle verhaallijnen mooi afgesloten in het laatste seizoen.
...oh, het zijn er ietsje meer dan tien
[
Voor 11% gewijzigd door
Vrijdag op 25-03-2022 11:33
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!