Avenue 5 (2020–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Heb deze serie ontdekt onlangs. Ik wilde even wat luchtigers en iets wat niet elke keer een uur van je tijd op snoept. Als je fan bent van Hugh Laurie dan moet je deze eigenlijk wel zien. Ben nu bij aflevering 3 en het blijft een leuke serie. Het verhaal is vrij simpel. Een space cruise gaat mis en vervolgens gaat er nog meer mis. Alle checkboxes worden aangetikt maar he. Dat moet soms ook een keer | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Verrassend goeie serie ja. Mijn vriendin wilde het kijken en ik keek 2 afleveringen mee waarna ik niet wist of het wel iets voor mij was. Werd steeds beter en zeker in seizoen 2 is alles van hoge kwaliteit. Verhaallijn, CGI, muziek, alles kloptRadko schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:02:
Het nieuwe seizoen van His dark materials is weer begonnen (HBO). En ik verwonder me steeds maar over het feit dat je er zo weinig over leest. De kwaliteit spat er vanaf. Mooie beelden, mooie muziek. Alleen al dat openingsfimpje! [Afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ben begonnen met barbaren het tweede seizoen. Kijken andere mensen dit?
Ik vind het wel fascinerend om het vanuit de andere kant te zien. Die van de stammen die worden verslagen door Rome.
Ik vind het wel fascinerend om het vanuit de andere kant te zien. Die van de stammen die worden verslagen door Rome.
Hollands hoop (2014–2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime | Runtime: 50 min | MPAA: N/A Ik ben afgelopen zomer naar het theater stuk Hollands Hoop op het Groningse platteland geweest. Het geheel was buiten in een maisveld naast een boerderij, genaamd Hollands Hoop. Het theaterstuk was een waar spektakel. Vuurwerk, soldaten door de maisvelden etc. Prachtige locatie ook. Nu bleek dit theaterstuk afgeleid te zijn van een serie, ook genaamd Hollands Hoop. Dus die ben ik nu aan het kijken. Ik zit nu in seizoen 2. Seizoen 1 was best vermakelijk. Ook omdat ik locaties als Noorderling herken. Ook mooie beelden. Zeer origineel verhaal met goede acteurs waaronder kim van kooten. Het verhaal gaat over een gezin dat plotseling gaat verhuizen naar een boerderij op het Groningse platteland. Het gaat daar er er allemaal anders aan toe en er blijken veel dingen buiten de wet te gebeuren. De serie wist mijn aandacht goed vast te houden, dat is al een pluspunt. De verschillende types werden goed gespeeld. Al met al het kijken zeer waard! | |
Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Een achtluik (bestaat zoiets? wel, bij deze Er is niet echt sprake van onderliggende verbinding of thematiek, dus je kan ook niet echt spreken van een serie of anthologie zoals American Horror Story. Het heeft meer weg van de eerder genoemde Twillight Zone of Outer Limits. Maar dan net een tikkeltje explicieter qua effecten en taalgebruik. Beetje edgy, zeg maar. De afleveringen duren zo tussen de drie kwartier tot krap over een uur per stuk en zijn daarom prima geschikt om even tussendoor te kijken. Of in één avond of weekend te bingen. De kwaliteit vond ik wel een beetje afwisselend. Er zitten een paar hele sterke tussen, maar ook een paar matige. Persoonlijk vond ik Autopsy, Graveyard Rats en Murmuring het meest positieve er uit springen. Hoewel The Murmuring wel erg voorspelbaar was. Lot 36 was ook wel aardig en Outside was ook wel oké, beetje over de top maar dat was wel een goed gekozen stijl. The Viewing vond ik weinig interessant, dat was mij teveel zoals er op dit moment enorm veel goedkope horrors worden gemaakt. De twee Lovecraft verhalen, tja. Pickman's Model was matig en The Dreams in the Witchhouse... nee. Gewoon nee. Alsof je zegt dat je het leven van Martin Luther King gaat verfilmen, en M.L. King is een Zweedse dragqueen met rood haar die leeft in de tijd van de farao's en elke dinsdagmiddag zijn Audi Q7 pakt om met Adolf Hitler en Freek Vonk een potje 3d schaak te gaan spelen aan de voet van Ayer's Rock. Kortom, een waardeloze verfilming. Vanwege Autopsy een wat hoger cijfer dan een middelmaat. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eerlijk gezegd klinkt dit inderdaad als Netflix's gebruikelijke aanpak van historische figuren, settings en gebeurtenissenVrijdag schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:10:
Alsof je zegt dat je het leven van Martin Luther King gaat verfilmen, en M.L. King is een Zweedse dragqueen met rood haar die leeft in de tijd van de farao's en elke dinsdagmiddag zijn Audi Q7 pakt om met Adolf Hitler en Freek Vonk een potje 3d schaak te gaan spelen aan de voet van Ayer's Rock.
Zeker, in twee dagen afgekeken, net zo boeiend als het eerste seizoen.Annie1980 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:42:
Ben begonnen met barbaren het tweede seizoen. Kijken andere mensen dit?
Ook is de The Old Man uit de studio van FX(o.a. SOA en wat nog meer wel niet) via Disney+ de moeite waard.
Was meteen hooked na één aflevering
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
The White Lotus (TV Serie 2021-2022)
Aparte en briljante comedy drama van HBO, schitterend gefilmd op luxe resorts met een plot wat niet te voorspellen is. Seizoen 2 loopt nu met een bijna compleet andere cast. Gelukkig is Tanya wel terug. Seizoen 3 is net aangekondigd!
Seizoen 2 met een paar bekende koppen uit the Sopranos en Parks and Recreation.
Typisch zo'n verslavende en hoge kwaliteit HBO serie. IMDB: The White Lotus (TV Series 2021–2022)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0AgMBaaOyrBSvZGvLD19JOuZ.jpg?f=user_large)
/f/image/bZp3levBBSZaBGKxgFw4fnKO.webp?f=fotoalbum_large)
Aparte en briljante comedy drama van HBO, schitterend gefilmd op luxe resorts met een plot wat niet te voorspellen is. Seizoen 2 loopt nu met een bijna compleet andere cast. Gelukkig is Tanya wel terug. Seizoen 3 is net aangekondigd!
Typisch zo'n verslavende en hoge kwaliteit HBO serie. IMDB: The White Lotus (TV Series 2021–2022)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0AgMBaaOyrBSvZGvLD19JOuZ.jpg?f=user_large)
/f/image/bZp3levBBSZaBGKxgFw4fnKO.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3dheOS7adXUKyEVrKlz2jxUC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 29-11-2022 12:34 ]
Wednesday (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Crime, Family | Runtime: 8x45 min | Netflix: Not Rated Aanrader als je van Tim Burton houdt - Qua muziek en sfeer beelden dus ook erg goed. Eerste helft erg sterk, daarna wordt het verhaal iets dunner. Gelukkig niet teveel fan service naar de oude slapstick Adams Family. Veel tienerdrama, maar niet op een vervelende manier. Al met al erg vermakelijk imho! Een 8! | |
![]() ![]() |
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Andor (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Nooit echt van Star Wars (en -franchise) gehouden. Te ongeloofwaardig, kinderachtig en te veel niet-grappige humor. MAAR: Andor is echt geweldig. Je hoeft niks van Star Wars te weten om van deze serie te kunnen genieten. Één seizoen (tot dusverre) van 12 afleveringen. Elke aflevering duurt ongeveer 45 minuten. Mooi gemaakt, goed verhaal, sterke acteurs, spannend. Zo wil je het hebben. Aanrader! Onder andere te zien via Disney. | |
Severance (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Bizar concept: werknemers in een bedrijf krijgen een chip in hun hersens geimplanteerd waarmee ze effectief twee persoonlijkheden krijgen: binnen het bedrijf en buiten het bedrijf. Zodra ze naar buiten gaan vergeten ze alles wat ze in het kantoor gedaan hebben en zodra ze op kantoor komen weten ze niets van hun leven daarbuiten. Dat MOET natuurlijk wel mis gaan. Het wordt allemaal behoorlijk rustig opgebouwd en zelfs na 1 seizoen blijven er nog veel vragen open staan, maar... erg goed gemaakt, heel geleidelijk aan worden er meer tipjes van de sluiers opgelicht (en gelijk ook meer raadsels toegevoegd). Ruwweg halverwege het seizoen had de serie zich in m'n hersens verankerd: nog een aflevering... nog een aflevering. Nu wachten op seizoen 2. | |
:strip_exif()/f/image/wp0AaMYCsdDFD98ml6fdjs1i.jpg?f=fotoalbum_large)
Pennyworth (2019) | |
IMDb: 7,9 Bijzonder onvoorspelbare serie waar je onmiddelijk midden in het verhaal zit. Het speelt zich af in een fictief en duister Engeland, super Brits. Het is vreemd, sinister, horror, grappig en het is Batman's butler. De verhaallijn is sterk en dat komt ook door Jack Bannon (Alfred Pennyworth). En met de Queen zoals je haar nog nooit hebt gezien. | |
:strip_exif()/f/image/0Zcz14ae0453zvsXYQsadZVv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door CR2032 op 26-12-2022 17:19 ]
Vermakelijk, is het je opgevallen dat de roodharige lerares Christina Ricci is die Wednesday in de jaren 90BCC schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:21:
Genereer je eigen UBB code review
Wednesday (2022) [Afbeelding: Wednesday (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Crime, Family | Runtime: 8x45 min | Netflix: Not Rated Aanrader als je van Tim Burton houdt - Qua muziek en sfeer beelden dus ook erg goed. Eerste helft erg sterk, daarna wordt het verhaal iets dunner. Gelukkig niet teveel fan service naar de oude slapstick Adams Family. Veel tienerdrama, maar niet op een vervelende manier. Al met al erg vermakelijk imho! Een 8![Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Adams Family films speelde?
Niet opgevallen, maar ik las het later in een andere reviewJron667 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:24:
[...]
Vermakelijk, is het je opgevallen dat de roodharige lerares Christina Ricci is die Wednesday in de jaren 90
Adams Family films speelde?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
The Thing About Pam (2022) | ![]() |
IMDb: 7.2/ 10 Betsy Faria wordt bruut vermoord en wat er volgt is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal maar dat zal je bijna niet geloven. Het is moeilijk om iets te schrijven zonder iets van het verhaal te verklappen maar het is wat mij betreft een aanrader. Met een geweldige hoofdrol van Renée Zelwegger. Te bekijken op Amazon Prime. | |
Seizoen 1 vond ik top! Seizoen 2 nog niet verder als de 1e aflevering gekomen. Karakters zeggen me weinig en juist de iritantste uit seizoen 1 is meegegaan naar seizoen 2...CR2032 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:28:
The White Lotus (TV Serie 2021-2022)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succession net afgekeken, sterke aanrader. Heeft wat weg van arrested development.
Nu severance aan het kijken.
Nu severance aan het kijken.
Sorry late reactie van mijn kant, bedankt voor de tip ik zal er eens naar kijken!bert pit schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:33:
@G_Dragon
Gezien je enthousiasme over black sails, kan deze ook interessant zijn:
https://www.netflix.com/watch/81184907?trackId=255824129
Betreft een docuserie gebaseerd op feiten. Het gaf mij een totaal ander inzicht in de piraterij.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Watchmen (2019) | ![]() |
IMDb: n/a Dikke aanrader wat mij betreft. Beetje bizarre serie die wel rust op de film maar niet te erg. Het tempo is prima en zoals een goede serie betaamt krijg je beetje bij beetje meer informatie en inzichten en blijft je interesse gewekt. | |
![]() ![]() ![]() |
Louzy#2475
Het is toch het doel dat karakters verschrikkelijk zijn in deze serie?kleinelievewolff schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:50:
[...]
Seizoen 1 vond ik top! Seizoen 2 nog niet verder dan de 1e aflevering gekomen. Karakters zeggen me weinig en juist de irritantste uit seizoen 1 is meegegaan naar seizoen 2...
Ik wil Stifler's moeder Tanya ook niet zien, maar zonder haar zou de serie niet zo geweldig pijnlijk zijn dus de actrice doet het blijkbaar goed!
Dat zit wel Schnorr.
Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Deze serie werd ons aangeraden door een collega die hem al had gezien en er erg over te spreken was, na het zien van de serie moeten wij hem gelijk geven dat dit heel goed in elkaar zit en je echt vol verbazing zit te kijken wat Jeffrey heeft uitgevreten. Ik ergerde mij ontzettend aan de wijze hoe de politie met de zaak omging en niet vertrouwde op de klachten van zijn buurvrouw, dit maakt mij soms nog boos als ik er overna denk en natuurlijk is het misschien achteraf makkelijk oordelen. Maar ik denk dat er ondanks dat echt wel veel beter gehandeld had kunnen worden als ze het meer serieus hadden genomen, want hierdoor heeft Jeffrey gewoon de vrijheid gehad. | |
Obi-Wan Kenobi (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Na het succes van The Mandalorian, kon ik deze serie natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Ik kan alleen maar zeggen dat ze een sterke serie hebben neergezet en ik er elke seconde van heb genoten, de battle tussen Dark Vader en Obi-wan was in mijn ogen zelfs legendarisch neergezet. Wat kan ik er verder nog over zeggen? Ja, als je Star Wars fan bent is dit een must om te kijken als je om mijn mening vraagt. | |
House of the Dragon (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Inmiddels heb ik The Game Of Thrones nu 3 keer helemaal overnieuw gekeken en zou ik zo weer een 4e keer willen starten wanneer we met andere series klaar zijn, dus was het geen verrassing dat ik ook ben begonnen aan House of the Dragon. Waar ik ook zeker geen spijt van heb, want het verhaal is net zoals The Game Of Thrones echt heel goed. Sommige scenes zie je gewoon echt niet aankomen of daarbij denk je echt van nee zal het echt? En ja het gebeurd ook nog echt.. Ik las in het begin toen de serie uit was veel negatieve en ook een aantal positieve reviews over de serie, dat de serie traag ging of er iets anders niet naar wens was maar daar kunnen wij ons niet in vinden. | |
Westworld (2016–2022) | ![]() |
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 62 min | MPAA: TV-MA Grappige aan mijn verhaal is dat mijn vriendin begonnen is aan deze serie en het langzaam mijn interesse trok, waardoor we uiteindelijk samen de serie helemaal hebben gekeken. Wat een verhaal , wat een interessante setting en complot van de hele serie, hoe hebben ze dit ooit bedacht? Het is echt heel sterk en diepgaand, eentje waarvan wij graag het eind hadden willen zien maar helaas heeft HBO besloten om het finale seizoen nooit meer uit te brengen waardoor wij nu met veel vragen achterblijven van dit meesterwerk. Dit is eentje die zeker hoog in mijn lijsten komt te staan | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
The White Lotus seizoen 2 werkt wat anders in de opbouw maar is geweldig. De slotaflevering zit nog steeds in mijn hoofd.kleinelievewolff schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:50:
[...]
Seizoen 1 vond ik top! Seizoen 2 nog niet verder als de 1e aflevering gekomen. Karakters zeggen me weinig en juist de iritantste uit seizoen 1 is meegegaan naar seizoen 2...
Het is best knap gedaan om met een bijna totaal nieuwe cast toch herkenbaar te blijven.
En Tanya is top.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HODrpgzOt7yCvkKoMpHXTcNo.webp?f=user_large)
Kaleidoscope (2023–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Na Breaking Bad moest "Gus" zijn leven weer oppakken, dus begon hij met het kraken van kluizen Deze serie is opvallend omdat het in de markt wordt gezet met afleveringen die in willekeurige volgorde gekeken kunnen worden. Na de laatste aflevering, wat altijd de "white" aflevering is, zie je echter dat dit niet veel uitmaakt. Bij andere series worden afleveringen ook wel eens andersom getoond, dus het is (vind ik) vooral een gimmick. Hoewel het netjes is gemaakt wordt snel duidelijk dat de serie ook een vehikel is voor product placement. Niet altijd erg, maar het levert hier soms behoorlijke vage conversaties op die niet in zo'n serie thuishoren. Alles is generiek genoeg gemaakt om zo goed mogelijk aan te sluiten op de wensen van de meeste kijkers. Desondanks toch een zeventje. | |
Dat zit wel Schnorr.
The White Lotus (2021–2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Dít is het soort content dat ik van HBO Max wil zien. Niet de nieuwe serie over de belevenissen van een vage waarzegster die het licht heeft gezien, maar het oneindige leed van fictieve karakters die allemaal stuk voor stuk beschikken over net zulke nare en afstotelijke eigenschappen als Jomanda. Het mag dan ook voor zich spreken dat ieder karakter in deze serie recht uit het leven is gegrepen. Mensen zijn in deze serie niet naar, maar gewoon lekker door en door verrot. De hoofdrol, en wat mij betreft geschikt voor een nominatie voor één of andere belangrijke award, gaat naar Jennifer Coolidge. Een actrice die eerder in haar carrière eens voor Stifler's moeder speelde in films die de ouderen ons zich nog wel kunnen herinneren. Haar karakter is bloedirritant, ze zuigt, ze trekt en ze is verschrikkelijk needy. Zodra seizoen 2 begint heb je daarom weinig zin om nog een seizoen met haar door te moeten brengen. Uit leedvermaak blijf je kijken, en warempel, alles komt op zijn plek en voordat je het weet heb je het hele seizoen gebinged. In het echte leven loop je liever met enige afstand om dit soort mensen heen. Maar als de locatie The White Lotus heet en je er nog een derde seizoen zou mogen overnachten? Deze vraag zou ik niet negatief beantwoorden. Bring it on! | |
Dat zit wel Schnorr.
Copenhagen Cowboy (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een jonge mysterieuze vrouw, gespeeld door één van de actrices uit The Rain, komt via-via terecht in een criminele wereld in Denemarken. Ze is ergens op bezoek omdat ze bijzondere dingen zou kunnen veroorzaken. Verwacht echter geen Stranger Things. Dit is geen Eleven en de mannen in het verhaal gedragen zich niet alleen als varkens maar maken vaak dezelfde geluiden en bedrijven er de liefde mee. De serie is controversieel omdat er tijdens de productie een echt varken zou zijn doodgeschoten, aldus de bijbehorende Wikipedia-pagina. Visueel en op het gebied van audio is het wat je zou verwachten van de maker van Drive. Veel neon, soms indrukwekkende cinematografie en ontelbaar veel 360 shots die langzaam vele keren rondgaan zonder dat er een zichtbare knip in het beeldmateriaal te zien is. Geniaal of verkeerd begrepen? Drive vond ik erg cool. Dit is echter zes uur aan beeldmateriaal dat ook door middel van een film gepresenteerd had kunnen worden. Wel zitten er wat leuke verrassingen in, maar ik zou niet wachten op een tweede seizoen. Als 1899 zonder pardon wordt gecancelled, dan gaat dit per definitie geen tweede kans krijgen. TL;DR: neon, varkens en geen cowboy te bekennen. | |
Dat zit wel Schnorr.
Mag ik vragen waar je deze bekeken hebt? Streaming, op TV of "anders"CR2032 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:30:
[Afbeelding]
Pennyworth (2019) IMDb: 7,9
Bijzonder onvoorspelbare serie waar je onmiddelijk midden in het verhaal zit.
Het speelt zich af in een fictief en duister Engeland, super Brits. Het is vreemd, sinister, horror, grappig en het is Batman's butler. De verhaallijn is sterk en dat komt ook door Jack Bannon (Alfred Pennyworth).
En met de Queen zoals je haar nog nooit hebt gezien.
[Afbeelding: IMDb -- Pennyworth (2019)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Pennyworth (2019) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Pennyworth (2019) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Pennyworth (2019)] [Afbeelding] 8 / 10
[Afbeelding]
Waarschijnlijk legaal op HBO Max 
* Stukfruit is er nu ook mee bezig
Dat zit wel Schnorr.
Of gewoon vanuit de bosjes stiekem met de buren meekijken. Ons bin zuunigStukfruit schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:25:
Waarschijnlijk legaal op HBO Max
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
HBO Max, alle 3 seizoenen.Michieas schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:58:
[...]
Mag ik vragen waar je deze bekeken hebt? Streaming, op TV of "anders"
Justwatch downloaden als app en vrijwel alle streamingdiensten aanvinken.
Ideaal om series legaal gewoon te kunnen bekijken. Die versplintering van diensten maakt het soms moeilijk te volgen.
Ideaal om series legaal gewoon te kunnen bekijken. Die versplintering van diensten maakt het soms moeilijk te volgen.
The Little Drummer Girl (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA Florence Pugh is een actrice die wordt ingehuurd door de Mossad om een terreurgroep te infiltreren en moet hiervoor de meest geloofwaardige voorstelling van haar leven geven om te voorkomen dat mensen, inclusief zijzelf, het loodje leggen. Het risico en de gevolgen lopen naarmate de afleveringen elkaar opvolgen steeds verder uit de hand zodra ze het vertrouwen van steeds hogere leden uit de groepering voor zich weet te winnen. Geen verkeerde serie. Kost eerst wat moeite om in te komen en niet iedereen zal het oké vinden, gezien het feit dat deze strijd zich nog steeds afspeelt in het Midden-Oosten en men niet altijd blij zal zijn met de belichting van één van de twee partijen die misschien te positief in beeld wordt gebracht, maar volgens mij is het wel netjes gedaan qua verdeling. Florence Pugh en Alexander Skarsgård kunnen het echter niet verkeerd doen. | |
Dat zit wel Schnorr.
IMDB: The Responder (TV Series 2022– )
De generator kent de serie niet, dus dan maar een link naar de imbd.
Afgelopen weekend heb ik deze serie afgekeken. Nouja, seizoen 1, want 2 is niet op de televisie en ik heb geen streamingservices, behalve Ziggo. (Het was overigens te zien op Canvas/BRT2.)
Voor de mensen die graag de rauwe en grauwe Engelse variant van een serie willen kijken, is het een dikke aanrader. Als je meer van de Hollywoodstijl houdt, lijkt het me een goed moment om eens een ander soort insteek van een serie te gaan proberen, of ver weg blijven van dat troosteloze Engelse spul.
Het is een serie dat maar uit 6 delen bestaat. Dus het is allemaal makkelijk behapbaar, ipv die 22 delen durende rommel uit Amerika. (Persoonlijke mening.)
Maar goed, het is dus een politieserie dat zich afspeeld in Manchester. Een stad die in de setting van de serie erg armoedig overkomt en waar een normaal mens niet dood gevonden wilt worden. (Een soort Eindhoven van 30 jaar geleden, min de rivier.)
Een verschoppeling krijgt ineens een tas met coke in bezit en een wankele politieagent wordt in in het duistere verhaal gezogen. Daarna ontspint zich het verhaal en in mijn geval bleek een zestal afleveringen eigenlijk te weinig. (Gelukkig blijkt er een tweede seizoen te zijn.)
Het is een verhaal dat vrijwel direct pakt, en dat in combinatie met duister en depressief makende beelden. Hoewel het een totaal andere serie is, doet het me denken aan This is England. Daar werd je ook blij en depressief van, tegerlijkertijd.
De synopsis valt via de link te lezen, waar ik de reactie mee begon.
Afgelopen weekend heb ik deze serie afgekeken. Nouja, seizoen 1, want 2 is niet op de televisie en ik heb geen streamingservices, behalve Ziggo. (Het was overigens te zien op Canvas/BRT2.)
Voor de mensen die graag de rauwe en grauwe Engelse variant van een serie willen kijken, is het een dikke aanrader. Als je meer van de Hollywoodstijl houdt, lijkt het me een goed moment om eens een ander soort insteek van een serie te gaan proberen, of ver weg blijven van dat troosteloze Engelse spul.
Het is een serie dat maar uit 6 delen bestaat. Dus het is allemaal makkelijk behapbaar, ipv die 22 delen durende rommel uit Amerika. (Persoonlijke mening.)
Maar goed, het is dus een politieserie dat zich afspeeld in Manchester. Een stad die in de setting van de serie erg armoedig overkomt en waar een normaal mens niet dood gevonden wilt worden. (Een soort Eindhoven van 30 jaar geleden, min de rivier.)
Een verschoppeling krijgt ineens een tas met coke in bezit en een wankele politieagent wordt in in het duistere verhaal gezogen. Daarna ontspint zich het verhaal en in mijn geval bleek een zestal afleveringen eigenlijk te weinig. (Gelukkig blijkt er een tweede seizoen te zijn.)
Het is een verhaal dat vrijwel direct pakt, en dat in combinatie met duister en depressief makende beelden. Hoewel het een totaal andere serie is, doet het me denken aan This is England. Daar werd je ook blij en depressief van, tegerlijkertijd.
De synopsis valt via de link te lezen, waar ik de reactie mee begon.
Dat ziet er inderdaad wel interessant uitmavaros schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:33:
IMDB: The Responder (TV Series 2022– )
En als je een link van IMDb pakt en alles uit de link verwijdert op het stukje dat met "tt" begint na, dan werkt het wel als je deze in de generator duwt.
Het lijkt erop dat de generator in principe voor het filmtopic is gemaakt en sowieso geen series toont. @Webgnome kan hier vast meer over vertellen.
Dat zit wel Schnorr.
Dat generatorprobleem ken ik ook uit het topic over film die je gezien hebt. Als je daar in de link zaken weghaald, krijg je het wel gevonden. Die complexe move ga ik gewoon niet maken, en dan werkt een linkje ook gewoon prima voor de geïnteresseerden. Maar ik wil best die Webgnome mede tot actie opjutten als het echt een groot probleem zou worden. Maar ik zie het probleem niet, wanneer een link ook goed genoeg is. Een soort luxeprobleem.Stukfruit schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:23:
[...]
Dat ziet er inderdaad wel interessant uitMartin Freeman is trouwens niet erg onbekend in "Hollywoodstijl"
En als je een link van IMDb pakt en alles uit de link verwijdert op het stukje dat met "tt" begint na, dan werkt het wel als je deze in de generator duwt.
Het lijkt erop dat de generator in principe voor het filmtopic is gemaakt en sowieso geen series toont. @Webgnome kan hier vast meer over vertellen.
Verder kende ik die hele Freeman niet, dus ik ben compleet blind en onwetend die serie gaan volgen. Nu weet ik dat je met een verlopen hoofd een mooie rol in een televisieserie kan bemachtigen, waar overigens helemaal niks mis mee is. Ik heb ook een verlopen kop, dus er is hoop voor iedereen.
Overigens is de tweede Belg alweer bezig met een andere rauwe Engelse serie. Dat begint met een inbraak bij mensen thuis, en daarna....., geen idee, want gisteren was de eerste aflevering. Maar ook daar lijkt het erop dat je weer in een soort Engelse derdewereld terechtkomt.
@Stukfruit / @mavaros de generator is in eerste instantie inderdaad gemaakt voor het film topic maar ondersteund ook gewoon series. Je kunt de ID van imdb erin plakken en dan vind ie hem wel omdat je dan een specifieke search doet.
/f/image/QyAdNTnSNyG4WhdEO6rdjCeU.png?f=fotoalbum_small)
Dat dit een beetje omslacht is, ja. Dat ie hem niet standaard vind is omdat ik primair op films zoek. In een vorige versie van de generator zat een switch waarmee je kon aangeven of je series of films zocht. Maar dat gebruikte niemand dus heb ik dat er gewoon uit gesloopt.
Of je het imdb id wil gebruiken om te zoeken of niet laat ik aan iedereen zelf. Op dit moment heb ik niet zoveel tijd/zin om weer eens aan die generator te sleutelen
/f/image/QyAdNTnSNyG4WhdEO6rdjCeU.png?f=fotoalbum_small)
Dat dit een beetje omslacht is, ja. Dat ie hem niet standaard vind is omdat ik primair op films zoek. In een vorige versie van de generator zat een switch waarmee je kon aangeven of je series of films zocht. Maar dat gebruikte niemand dus heb ik dat er gewoon uit gesloopt.
Of je het imdb id wil gebruiken om te zoeken of niet laat ik aan iedereen zelf. Op dit moment heb ik niet zoveel tijd/zin om weer eens aan die generator te sleutelen
[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 10-01-2023 08:12 ]
Room 104 (2017–2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Het idee van een serie met iedere aflevering dezelfde hotelkamer met andere bezoekers zou interessant kunnen zijn. Het semi-beloofde stukje Twilight Zone en Black Mirror (zonder tech) maakt het nog interessanter. Althans, dat is wat de omschrijving en de trailer lijken te vertellen. In werkelijkheid zit je tijdens aflevering twee al te kijken naar een jongen die een vleespizza moet bezorgen bij een knappe vrouw met seksualiteitsproblemen. De resterende afleveringen zijn niet veel beter. Het einde van iedere aflevering is bedoeld om je als kijker na te laten denken over een of ander maatschappelijk probleem ofzo door met een zogenaamd interessante twist te komen. Goed idee, irritant uitgewerkt. Als je slechte verhalen met nog slechtere porno wil zien dan is daar beter materiaal voor te vinden. Te vinden op HBO Max. | |
Dat zit wel Schnorr.
Tokyo Vice (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Een jonge Amerikaanse journalist, een Amerikaanse jonge vrouw die in de "plezierbusiness" werkt en Ken Watanabe komen in een bar. In tegenstelling tot wat het lijkt is bovengenoemde geen grap en zit er inhoudelijk veel meer achter. Japan laat zich in deze serie zien met een volk dat racisme niet schuwt en een diepgaande onderwereld bevat in de vorm van de Yakuza. Het ambitieuze trio werkt zich steeds verder de onderwereld in en begint hier spijt van te krijgen terwijl mensen links en rechts van hun op hardhandige wijze om het leven komen. Goede serie. Staat ook op HBO Max. Hopelijk krijgt het een tweede seizoen van Zaslav. Overigens is het verhaal gebaseerd op een echt verhaal, maar volgens de makers kan het niet worden geïnterpreteerd als een getrouwe weergave van de werkelijkheid. Voor het echte achtergrondverhaal zal je dus even moeten Googlen. | |
Dat zit wel Schnorr.
Alice in Borderland (2020–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 50 min | MPAA: TV-MA Groepje jongeren komt in een parallelle dimensie terecht en moet daar meedoen aan een soort oneindige Japanse Hunger Games om te overleven. Afgewisseld door wat shots waar tijd in is gestoken, komen ze terecht in kamertjes die niet zouden misstaan in de Batman TV-serie uit de jaren zestig. Alleen de caped crusader en de overlays met "BOFF!", "BONK!" en "POW!" ontbreken. Het mag denk ik voor zich spreken dat dit niet mijn smaak is. De serie is gemaakt om een constante stroom van afleveringen te kunnen produceren en houdt zich bezig met puzzels die je alleen kan oplossen als je op z'n National Treasure's overal willekeurige elementen vandaan haalt. Met de kat van de buren kun je een puzzel oplossen omdat deze streepjes en twee verschillende gekleurde ogen heeft waarvan de ene kleur toevallig bij een deur past om veilig doorheen te kunnen gaan. Zulk werk. Laat ik daarom afsluiten met de volgende wijze woorden: ![]() | |
Dat zit wel Schnorr.
Heb je beide seizoenen gezien? Tsja je moet van dat soort dingen houden. Net zoiets als de film Battle Royale.Stukfruit schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 05:53:
Alice in Borderland (2020–) [Afbeelding: Alice in Borderland (2020–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 50 min | MPAA: TV-MA Groepje jongeren komt in een parallelle dimensie terecht en moet daar meedoen aan een soort oneindige Japanse Hunger Games om te overleven.
Afgewisseld door wat shots waar tijd in is gestoken, komen ze terecht in kamertjes die niet zouden misstaan in de Batman TV-serie uit de jaren zestig. Alleen de caped crusader en de overlays met "BOFF!", "BONK!" en "POW!" ontbreken.
Het mag denk ik voor zich spreken dat dit niet mijn smaak is. De serie is gemaakt om een constante stroom van afleveringen te kunnen produceren en houdt zich bezig met puzzels die je alleen kan oplossen als je op z'n National Treasure's overal willekeurige elementen vandaan haalt. Met de kat van de buren kun je een puzzel oplossen omdat deze streepjes en twee verschillende gekleurde ogen heeft waarvan de ene kleur toevallig bij een deur past om veilig doorheen te kunnen gaan. Zulk werk.
Laat ik daarom afsluiten met de volgende wijze woorden:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
Beide seizoenen inderdaad, maar wel willekeurig afleveringen overgeslagen (fast forward, dus mét beeld) zodra er weer een herhaling van stappen was.Trichoglossus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:56:
[...]
Heb je beide seizoenen gezien? Tsja je moet van dat soort dingen houden. Net zoiets als de film Battle Royale.
De invloed van die film in bijvoorbeeld het werk van Tarantino vind ik dan weer helemaal niet erg
Dat zit wel Schnorr.
House of the Dragon (2022–) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ik heb genoten van Games of Thrones. Dus ik deze serie wilde ik uiteraard ook kijken. De serie is prachtig gemaakt. De acteurs, de omgevingen, de sfeer, heel mooi allemaal. Daar punten voor. Maar... De verhaallijn is flinterdun. Eigenlijk draait het bijna steeds om hetzelfde. De eerste afleveringen slik ik dat nog en gebeurt er nog iets maar daarna verzandt de serie in herhaald langdradig deftig geneuzel waarin weinig gebeurd en het steeds over hetzelfde gaat. Het was voor mij echt uitzitten. Enorme tegenvaller voor mij. | |
Hier hetzelfde alleen zijn wij halverwege aflevering 6 afgehaakt. De tijdsprongen bij sommige afleveringen van 3 en 10 jaar maakt het geheel compleet verwarrend. Ik had dan een x minuten intro gemaakt met de belangrijke gebeurtenissen in aflevering 1 en dan pas de serie begonnen zonder al die rare tijdsprongen. Ook het vervangen van de 2 vrouwen met die 10 jaar tijdsprong en de mannen hetzelfde laten klopt niet. Voor ons was deze serie helaas ook een grote tegenvaller terwijl wij GoT echt top vonden.Harribo schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:42:
House of the Dragon (2022–) [Afbeelding: House of the Dragon (2022–)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ik heb genoten van Games of Thrones.
Dus ik deze serie wilde ik uiteraard ook kijken.
De serie is prachtig gemaakt. De acteurs, de omgevingen, de sfeer, heel mooi allemaal. Daar punten voor.
Maar... De verhaallijn is flinterdun. Eigenlijk draait het bijna steeds om hetzelfde. De eerste afleveringen slik ik dat nog en gebeurt er nog iets maar daarna verzandt de serie in herhaald langdradig deftig geneuzel waarin weinig gebeurd en het steeds over hetzelfde gaat. Het was voor mij echt uitzitten.
Enorme tegenvaller voor mij.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Dopesick (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Drama | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA Top serie over het bedrijf Purdue Pharma dat de pijnstiller OxyContin ontwikkelde. Ze hadden erg aggressieve marketing voor dit middel en spoorde artsen aan hogere dosissen te geven, maar verzwegen het grote verslavingsaspect van deze pijnstiller. Hoe dit te werk ging en wat dit voor gevolgen had kun je in deze serie zien. De serie maakt tijdens de afleveringen wel wat tijdsprongetjes heen en weer maar is goed te volgen en wordt nergens verwarrend. Als je al weinig vertrouwen in de farmaceutische industrie had, wordt het wantrouwen alleen maar groter tijdens het kijken van deze serie. | |
Ken je banshee al ?Sithlord76 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:31:
Altijd lastig om lijstjes favoriete... te maken. Maar deze staan op mijn lijstje:
Band of brothers
Sons of Anarchy
Yellowstone
1883
Game of thrones
Friends
Ozark
Vis a vis
The Mandalorian
Chernobyl
Mayans Mc
Bad Blood
The big bang theory
Be nice, You Assholes :)
@3DDude Nee die ken ik nog niet, maar ga ik straks even opzoeken.
Banshee is heerlijk. Lekker ruw, goede sfeer. Anthony Starr leerde ik daar kennen, en wat zet die een lekker foute rol neer. Aanrader.
The Rig (2023–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Op zich een aardige serie, wat bekende koppen waaronder de leiding van het boorplatform uit Game of Thrones. Een boorplatform in de Noordzee krijgt te maken met wat vreemde taferelen, waarna ook een enorme mist op trekt en er meer aan de hand is. Communicatie met land is niet meer mogelijk, opgesloten op een platform in de mist, een prima idee voor het format. Naar mijn idee had het allemaal wat korter gekund, en wordt alles iets te lang gerekt om zoveel afleveringen vol te krijgen, maar als je een keer wat anders wilt zien, probeer het eens. | |
[ Voor 14% gewijzigd door xoniq op 14-01-2023 23:00 ]
Voor mij nog steeds ongeëvenaard. Topserie.
Als je van series met een rauwe rand houdt, mag deze niet ontbreken.
Homelander (the boys) zal nooit meer hetzelfde zijn
[ Voor 9% gewijzigd door breew op 14-01-2023 23:36 ]
Controversiële mening: ik vond Banshee zelfs beter dan The Boys

Dat zit wel Schnorr.
Seven Seconds (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA Gemaakt, geproduceerd en geschreven door Veena Sud, komt een serie over hate crimes en racisme in de VS. Ze is beter bekend als de schrijfster van de Amerikaanse versie van "The Killing" en deze serie zit qua sfeer een beetje in dezelfde hoek. Een beginnende agent rijdt op een rustige en besneeuwde weg een 15-jarige jongen op een fiets aan en laat hem na overleg met zijn politiecollega's 12 uur lang in de sneeuw liggen met zijn verwondingen. Om het ongeluk te verbloemen halen ze de duidelijkste bewijsstukken weg. Dit is hoe aflevering 1 opent en zet de toon voor het resterende materiaal. Hoewel de jongen Brenton Butler wordt genoemd en in het echt ook bestaat is hier geen sprake van true fiction. Het gebruik van zijn naam lijkt meer een soort eerbetoon te zijn. Met tien afleveringen is de serie wel een beetje lang. Een handvol afleveringen was waarschijnlijk beter en sterker geweest. Eveneens is het einde niet echt bevredigend, wat geheel in lijn is met het voorgaande werk van Sud. Er wordt ook een aantal aannames opgedrongen aan de kijker, terwijl dat wat in deze serie getoond wordt zonder de aannames ook al bijzonder ernstig is. Ik vermoed dat dit opzettelijk de insteek is geweest, maar dit maakt het geen stevig argument voor iets wat op zichzelf al sterk genoeg staat. En dat is jammer. Verder kan ik er niets over zeggen zonder spoilers te posten, dus je zal zelf moeten kijken op Netflix. | |
Dat zit wel Schnorr.
His Dark Materials (2019–2022) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14 Begint als fantasy met pratende ijsberen, verandert gaandeweg een beetje in een soort Fringe, verkent geweldig vreemde en groteske werelden terwijl er in een andere wereld letterlijk heksen rondvliegen, autoritaire leiders in een omgeving waar Riefenstahl trots op zou zijn en wetenschappers die tegelijkertijd proberen uit te vinden hoe dingen in elkaar zitten, onwetend dat Lin Manuel Miranda een deuntje komt doen. Wat begon als een serie waarvan ik verwachtte dat ik het he-le-maal niets zou vinden, blijkt een kruisbestuiving te zijn van verschillende genres waar niets mis mee is. Naast alle aanwezige metaforen zijn de hoofdrollen weggelegd voor Dafne "X-23" Keen, Ruth Wilson en James McAvoy. Opvallend is dat de grafische kant van een hoger niveau is dan in films zoals Thor: Love and Thunder. In TV-series zie je vaak de gevolgen van groene schermen, terwijl het hier netjes is weggewerkt op de belangrijkste momenten. De dieren komen hierdoor realistischer over. Alleen fantasy is niets, maar deze serie houdt het afwisselend en is een feest om naar te kijken. | |
Dat zit wel Schnorr.
Niks controversieel aan, beide goed maar van Banshee heb ik ook meer genoten. Had nog wel een paar seizoenen langer mogen duren!Stukfruit schreef op zondag 15 januari 2023 @ 07:46:
Controversiële mening: ik vond Banshee zelfs beter dan The Boys
Het is lang geleden dat ik de boeken heb gelezen maar de serie doet de boekenreeks recht.Stukfruit schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:46:
His Dark Materials (2019–2022) [Afbeelding: His Dark Materials (2019–2022)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14 Begint als fantasy met pratende ijsberen, verandert gaandeweg een beetje in een soort Fringe, verkent geweldig vreemde en groteske werelden terwijl er in een andere wereld letterlijk heksen rondvliegen, autoritaire leiders in een omgeving waar Riefenstahl trots op zou zijn en wetenschappers die tegelijkertijd proberen uit te vinden hoe dingen in elkaar zitten, onwetend dat Lin Manuel Miranda een deuntje komt doen.
Wat begon als een serie waarvan ik verwachtte dat ik het he-le-maal niets zou vinden, blijkt dit een kruisbestuiving te zijn van verschillende genres waar niets mis mee is.
Naast alle aanwezige metaforen zijn de hoofdrollen weggelegd voor Dafne "X-23" Keen, Ruth Wilson en James McAvoy. Opvallend is dat de grafische kant van een hoger niveau is dan in films zoals Thor: Love and Thunder. In TV-series zie je vaak de gevolgen van groene schermen, terwijl het hier netjes is weggewerkt op de belangrijkste momenten. De dieren komen hierdoor realistischer over.
Alleen fantasy is niets, maar deze serie houdt het afwisselend en is een feest om naar te kijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Beter ook dan The Golden Compass (Met Nichole Kidman)
Ik kijk er met veel plezier naar. Goede acteurs (sinds Luther groot fan van Ruth Wilson) en prima art direction.
(De kritiek op religie(s) komt in de serie ook beter naar voren van in de film.)
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 17-01-2023 12:24 . Reden: typo ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Er is nog meer materiaal...Webgnome schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:30:
voor de mensen die denken.. waarom maar 3 seizoenen?? Er is niet meer bronmateriaal dus in tegenstelling tot GoT kappen ze er dan mee
Maar dat heb ik nog niet gelezen, geen idee of dit net zo goed is.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Wel een kleine hint naar een eventueel vervolg in de laatste aflevering, vond ik.
Maar, prima verfilming van de boeken.
Maar, prima verfilming van de boeken.
Ze hebben precies gedaan wat jij wil, een intro gemaakt. Alleen de intro is niet een paar minuten of 1 episode, de intro is het seizoen._jero_813 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:48:
Hier hetzelfde alleen zijn wij halverwege aflevering 6 afgehaakt. De tijdsprongen bij sommige afleveringen van 3 en 10 jaar maakt het geheel compleet verwarrend. Ik had dan een x minuten intro gemaakt met de belangrijke gebeurtenissen in aflevering 1 en dan pas de serie begonnen zonder al die rare tijdsprongen. Ook het vervangen van de 2 vrouwen met die 10 jaar tijdsprong en de mannen hetzelfde laten klopt niet. Voor ons was deze serie helaas ook een grote tegenvaller terwijl wij GoT echt top vonden.
Afgelopen week Mindhunter gekeken (19 afleveringen), wat een top serie! Helaas is het na 2 seizoenen afgekapt waardoor de serie geen slot heeft, daar kan ik persoonlijk niet zo goed tegen.
De serie gaat over 2 FBI agenten, Ford en Tench, en psycholoog Carr welke in de jaren 70 de BSU opzetten binnen de FBI Academy.
Het verhaal is losjes gebaseerd op John E. Douglas, Robert Ressler en Ann Burgess.
De serie gaat over 2 FBI agenten, Ford en Tench, en psycholoog Carr welke in de jaren 70 de BSU opzetten binnen de FBI Academy.
Het verhaal is losjes gebaseerd op John E. Douglas, Robert Ressler en Ann Burgess.
Ik heb in een vlaag van verstandverbijstering een maand lidmaatschap gekocht op Apple TV+. Dit naast Netflix, Prime Video, Videoland, HBO Max en Disney+. De enige die we nu niet hebben is ViaPlay. Maar goed, Apple TV+ en dan met name over al het goeds wat ik hoorde over 'For All Mankind'.
NB: De generator kent de serie niet, wel een aantal documentaire-achtige dingen met dezelfde naam, bijvoorbeeld uit 1989. Daarom de gegenereerde code iets aangepast.
NB2: Ik was ook een beetje verbaasd dat hij hier nog niet tussenstond in dit topic, maar het is i.m.h.o. een echte aanrader!
NB: De generator kent de serie niet, wel een aantal documentaire-achtige dingen met dezelfde naam, bijvoorbeeld uit 1989. Daarom de gegenereerde code iets aangepast.
NB2: Ik was ook een beetje verbaasd dat hij hier nog niet tussenstond in dit topic, maar het is i.m.h.o. een echte aanrader!
For All Mankind (2019-) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA For All Mankind vertelt een alternatieve geschiedenis. In de eerste minuten zien we de maanlanding in 1969. spoiler: In plaats van met verrukking, bekijkt het Amerikaanse publiek het met enige verschrikking. De eerste mens op de aarde komt uit de Sovjet-Unie. Het grote verschil met 'onze' tijdlijn is het feit dat de 'vader' van de Russische ruimtevaart, Sergei Korolev, niet overleden is in 1965, maar nog springlevend is (ook al zien we hem niet in de serie). Vanaf het moment van de Sovjet-landing op de maan ontpopt zich een ruimtewedloop die zijn weerga niet kent. De serie kent lange afleveringen en veel cliffhangers. Ook is het fijn dat, hoewel Amerikaans, het niet altijd de Amerikanen zijn die het bij het rechte eind hebben, hoewel de Russen er wel beduidend vaker bekaaid van afkomen. Het zit, na mijn mening, erg goed in elkaar. Er worden veel echte beelden gebruikt op een 'Forrest Gump' achtige wijze om e.e.a. net wat meer cachet te geven. Daarnaast is ook de premise vrij realistisch en is ook veel van de ruimtevaarttechniek die gebruikt wordt gestaafd op theorie die daadwerkelijk bestaat. Natuurlijk zijn er wat elementen bij verzonnen, maar dat doet niet af aan het gevoel dat de serie trouw blijft aan 'de waarheid' de wetenschap. Voor seizoen 3 hebben ze zelfs een complete serie gemaakt van korte YouTube-video's waarin de wetenschap achter de gebruikte technieken wordt uitgelegd. Let op! Kijk eerst gewoon de serie voordat je deze 'The Science Behind'-video's bekijkt! Veel van het plot valt te deduceren uit wat er besproken wordt in die video's. Ik heb in ongeveer één week tijd alle afleveringen (pakweg 30 stuks eerlijk verdeeld over 3 seizoenen) gekeken en ik kan niet wachten tot het einde van dit jaar om te kijken hoe het verder gaat. Tot die tijd zet ik mijn Apple TV+ abonnement wel weer even stop. | |
[ Voor 23% gewijzigd door Frituurman op 18-01-2023 16:52 . Reden: Spoiler enigszins verbergen ]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
En dan volgt wel een beetje een spoiler, of mag dat in dit topic?Frituurman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:39:
Ik heb in een vlaag van verstandverbijstering een maand lidmaatschap gekocht op Apple TV+. Dit naast Netflix, Prime Video, Videoland, HBO Max en Disney+. De enige die we nu niet hebben is ViaPlay. Maar goed, Apple TV+ en dan met name over al het goeds wat ik hoorde over 'For All Mankind'.
De spoiler (de eerste maanlanding) is praktisch ook de trailer. Veel van het verhaal geeft het niet weg hoor. :-) Maar zo beter? ;-)NaN schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:44:
[...]
En dan volgt wel een beetje een spoiler, of mag dat in dit topic?
[ Voor 3% gewijzigd door Frituurman op 18-01-2023 15:49 ]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ah, ik heb de trailer nooit gezien. Ik begon te kijken en dacht: "Ok, dit hebben we al 100x gezien..."Frituurman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:46:
[...]
De spoiler (de eerste maanlanding) is praktisch ook de trailer. Veel van het verhaal geeft het niet weg hoor. :-)
Edit: Yup, lijkt me beter..
[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 18-01-2023 15:51 ]
Viel uiteindelijk wel mee he? Ik had 't in elk geval nog niet zo goed gezien als hier. Leuke cast (Shantel VanSantenNaN schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:50:
[...]
Ah, ik heb de trailer nooit gezien. Ik begon te kijken en dacht: "Ok, dit hebben we al 100x gezien..."
Edit: Yup, lijkt me beter..

Westworld is geniaal. Die themesong ook! Al moet ik zeggen dat ik het na seizoen 1 een stuk minder begon te vinden en het wat onnavolgbaar begon te worden in seizoen 3. Hielp ook niet mee dat er echt jaren tussen zat dat we de seizoenen keken.G_Dragon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:14:
Westworld (2016–2022) [Afbeelding: Westworld (2016–2022)] Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 62 min | MPAA: TV-MA Grappige aan mijn verhaal is dat mijn vriendin begonnen is aan deze serie en het langzaam mijn interesse trok, waardoor we uiteindelijk samen de serie helemaal hebben gekeken. Wat een verhaal , wat een interessante setting en complot van de hele serie, hoe hebben ze dit ooit bedacht? Het is echt heel sterk en diepgaand, eentje waarvan wij graag het eind hadden willen zien maar helaas heeft HBO besloten om het finale seizoen nooit meer uit te brengen waardoor wij nu met veel vragen achterblijven van dit meesterwerk.
Dit is eentje die zeker hoog in mijn lijsten komt te staan[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Maar seizoen 1, echt wow! Heel tof! Volgens mij gaat westworld van HBO max af.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Is er volgens mij al afHulleman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:39:
[...]
Westworld is geniaal. Die themesong ook! Al moet ik zeggen dat ik het na seizoen 1 een stuk minder begon te vinden en het wat onnavolgbaar begon te worden in seizoen 3. Hielp ook niet mee dat er echt jaren tussen zat dat we de seizoenen keken.
Maar seizoen 1, echt wow! Heel tof! Volgens mij gaat westworld van HBO max af.
Ik vind het een wereld-serie, toppertje!Frituurman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:54:
[...]
Viel uiteindelijk wel mee he? Ik had 't in elk geval nog niet zo goed gezien als hier. Leuke cast (Shantel VanSanten), acteerwerk van hoog niveau, onderhoudend, wetenschappelijk gezien goed onderbouwd. Ik ben echt fan.
Linkjes kloppen van geen kant, maar daar kijk ik morgen even na.
The Man in the High Castle (2015-2019) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA Het lijkt erop dat ik heel erg fan ben van alternate histories. Dat was niet bewust, maar Amazon heeft hier dan toch ook wel een hele leuke afgeleverd. De setting is een verscheurde VS, gesplitst in een Nazi-deel (Oostkust), een deel van het Japanse keizerrijk (Westkust) en een neutrale zone. De as-mogelijkheden hebben de tweede wereldoorlog gewonnen en er is een spanning tussen Japanse keizerrijk en het Nazi-rijk ontstaan. Tussen die twee krachten manoeuvreert het verzet in de beperkte ruimte die het heeft en is er een mysterie gaande. Leuke serie, goed opgezet en overtuigend gebracht door de relatief onbekende cast (uitzonderingen daargelaten). Soms moet je de aandacht er 100% bij houden, andere momenten kun je tussendoor ook even wat anders doen; dat had wat mij betreft evenwichtiger verdeeld kunnen worden. Toch is de serie in mijn ogen een aanrader! Helaas is de serie na seizoen 4 gestopt, maar de 4 seizoenen die er zijn, zijn heerlijk om te kijken. | |
[ Voor 12% gewijzigd door Frituurman op 19-01-2023 09:20 ]
The Thaw (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14 Dit is gewoon een Poolse Baantjer, maar dan met een te knappe hoofdrolspeelster en heel erg veel k*rw* Te vinden op HBO Max. | |
Dat zit wel Schnorr.
Exit (2019–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA De omschrijving deed mij denken aan een soort combinatie van een Noorse "Industry" (de serie), The Wolf of Wall Street en The White Lotus vanwege de karakters die allemaal een flinke karakterstoornis hebben dankzij de aanwezigheid van veel geld. Denk aan een soort Trump, maar dan jonger. Men is in deze serie zoals de gemiddelde Noorwegenaar waarschijnlijk niet wil zijn. Aan het begin van iedere aflevering wordt gemeld dat het verhaal deels gebaseerd zou zijn op tapes uit de financiële wereld in 2017. Te vinden op HBO Max onder het kopje "nee hoor, echt niet". | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben bijna door m'n HBO Max backlog heen 
The Winchesters (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 3 min | MPAA: TV-14 5% Supernatural, 95% The CW. | |
Dat zit wel Schnorr.
CW?Stukfruit schreef op zondag 22 januari 2023 @ 05:21:
Ik ben bijna door m'n HBO Max backlog heen
The Winchesters (2022–) [Afbeelding: The Winchesters (2022–)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 3 min | MPAA: TV-14 5% Supernatural, 95% The CW.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Geen succes dus
Waarom vond je deze serie weinig aan?Stukfruit schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 03:41:
Exit (2019–) [Afbeelding: Exit (2019–)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA De omschrijving deed mij denken aan een soort combinatie van een Noorse "Industry" (de serie), The Wolf of Wall Street en The White Lotus vanwege de karakters die allemaal een flinke karakterstoornis hebben dankzij de aanwezigheid van veel geld. Denk aan een soort Trump, maar dan jonger. Men is in deze serie zoals de gemiddelde Noorwegenaar waarschijnlijk niet wil zijn.
Aan het begin van iedere aflevering wordt gemeld dat het verhaal deels gebaseerd zou zijn op tapes uit de financiële wereld in 2017.
Te vinden op HBO Max onder het kopje "nee hoor, echt niet".[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 22-01-2023 12:06 ]
Top Clancy's Jack Ryan. ( Seizoen 3 net afgekeken )
Goeie serie en wordt in de mate van het mogelijke vrij realistisch overgebracht. Met uitzondering van seizoen 3 waar het voor mij helaas af en toe een beetje Rambo style leek te zijn.
Voor mensen met interesse in spionage is dit zeker wel een aanrader.
Goeie serie en wordt in de mate van het mogelijke vrij realistisch overgebracht. Met uitzondering van seizoen 3 waar het voor mij helaas af en toe een beetje Rambo style leek te zijn.
Voor mensen met interesse in spionage is dit zeker wel een aanrader.
The Lord of the Rings: The Rings of Power (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Ik ben wel een beetje fan van de film trilogie Lord of the Rings. Ook heb ik genoten van de serie Game of Thrones. Dus House of the Dragon gekeken en daarna deze serie. House of the Dragon heb ik al eerder gereviewed hier,viel mij tegen. Deze serie, Rings of Power deed het bij mij niet veel beter. Het is allemaal weer mooi in elkaar gezet, de personages en de omgevingen . Itt House of Dragon (Hod), zit in deze serie wél een vlotlopend en ook wel boeiend verhaal. Het tipt niet aan de sfeer van de film, maar er is genoeg fantasie en magie. Verschillende verhaallijnen komen ook samen,er is daar goed over nagedacht. En mooi uitgewerkt. Maar...het is te veel te overdreven allemaal. Teveel dialogen en situaties die episch schijnen te moeten overkomen. Teveel sentimentele open deuren in de dialogen, teveel gebruik gemaakt van epische muziek en geluid om het te doen voelen allemaal. Daarmee is de geloofwaardigheid en het niveau grotendeels weg. De serie overvraagt zichzelf. Het ligt er allemaal te dik bovenop. Er hoeven van mij geen 8 sentimentele langere dialogen in 1 aflevering. Door bovenstaande aspecten wordt het van een niveau kinderserie. Maar aangezien er ook wat bloed vloeit etc,is het niet echt geschikt voor kinderen. Iets beter te pruimen dan House of the Dragon maar voor mij toch een matige serie. | |
Absoluut. Het is een generieke vampier/demoonserie geworden die de naam Supernatural niet zou mogen dragen. Zelfs de goede muziek ontbreekt.
Omdat er niets meer gebeurt dan een hoop misbruik door onaantrekkelijke (qua gedrag) mensen die teveel geld hebben en het in beeld wordt gebracht alsof het een soort documentaire is.Waarom vond je deze serie weinig aan?
Als je zoiets wil zien dan kun je ook Twitter of Instagram openen en het profiel van een willekeurig volwassen kind openen dat al zijn of haar geld van de ouders heeft meegekregen
Er wordt geen poging gedaan om er iets anders van te maken. Sommige kijkers vinden het humor, ik vind het te realistisch.
Dat zit wel Schnorr.
Tulsa King (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Sylvester Stallone als een Mafiabaas. Het uiterlijk heeft hij er zeker voor, maar het acteren is wat cringy. Voor de eerste afleveringen maakt dat niet zoveel uit, genoeg komische situaties die het goedmaken, maar gaandeweg raakt ook dat opgedroogd en hou je een wat matige serie over. Vooral de laatste (twee?) aflevering(en) zijn erg matig en lijken wat afgeraffeld. Alsof ze er halverwege aflevering 8 achterkwamen dat de serie maar 9 afleveringen telde ipv 14. | |
[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 22-01-2023 20:31 ]
Sorry,ik bedoelde meer dat ik de afkorting CW niet kendeStukfruit schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:27:
[...]
Absoluut. Het is een generieke vampier/demoonserie geworden die de naam Supernatural niet zou mogen dragen. Zelfs de goede muziek ontbreekt.
Ah ok,dank je. Nu heb ik een duidelijk idee.Omdat er niets meer gebeurt dan een hoop misbruik door onaantrekkelijke (qua gedrag) mensen die teveel geld hebben en het in beeld wordt gebracht alsof het een soort documentaire is.
Als je zoiets wil zien dan kun je ook Twitter of Instagram openen en het profiel van een willekeurig volwassen kind openen dat al zijn of haar geld van de ouders heeft meegekregen
Er wordt geen poging gedaan om er iets anders van te maken. Sommige kijkers vinden het humor, ik vind het te realistisch.
Het klinkt ook niet vermakelijk om dan daar naar te kijken inderdaad.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 22-01-2023 22:37 ]
Staat voor CBS Corporation and Warner Bros en is hét station / netwerk in de VS waarop Supernatural in het verleden werd uitgezonden: https://www.cwtv.comHarribo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:32:
[...]
Sorry,ik bedoelde meer dat ik de afkorting CW niet kende
Maar omdat Amerikanen denken dat het internet van hun is: hier een link naar Wikipedia.
Het station begon ooit relatief mild, maar werd door de jaren heen steeds meer een verzamelplek voor tienerseries die allemaal dezelfde look hebben, een universum kennen waarin alleen knappe jonge mensen wonen en stuk voor stuk exact hetzelfde verhaal volgen.
Supernatural had op zich de juiste combinatie van sex appeal, (vaak heel fout
The Winchesters volgt dat laatste en doet er een klein beetje Supernatural om als wortel aan de kijker voor te houden, in de hoop dat men naar makkelijk te produceren content blijft kijken.
Dat zit wel Schnorr.
Onlangs The Bear gezien. Kon hem niet vinden in de UBB-generator, maar ik bedoel dus die serie over een restaurant, niet iets over een echte beer 
Hoe dan ook, wat een fijne serie!
Het verhaal gaat over een kok (Carmy) die in toprestaurants over de hele wereld heeft gewerkt, en na de dood van zijn broer terugkeert naar zijn geboortestad Chicago om daar diens sjofele en noodlijdende restaurant van faillissement te redden. Niet iedereen die in het restaurant werkt zit op hem te wachten. De serie toont de hectiek van het werken in een restaurant, de spanningen die Carmy's terugkeer met zich meebrengt en de soms moeizame (familie)relaties die door het recente sterfgeval op scherp zijn gezet.
De eerste zes afleveringen zijn goed, met veel energie gefilmd, vlotte dialogen, humor, drama, goed gespeeld, afleveringen niet te lang (rond de 30 minuten).
Maar in de laatste twee afleveringen vlamt de serie pas echt; zeker aflevering zeven is imho een meesterwerk. Hoe je hier het verhaal in wordt getrokken, en de hele aflevering met samengeknepen billen op het puntje van je stoel zit, je pas bij de aftiteling realiserend dat je al die tijd je adem hebt ingehouden... poeh!
Het verhaal gaat over een kok (Carmy) die in toprestaurants over de hele wereld heeft gewerkt, en na de dood van zijn broer terugkeert naar zijn geboortestad Chicago om daar diens sjofele en noodlijdende restaurant van faillissement te redden. Niet iedereen die in het restaurant werkt zit op hem te wachten. De serie toont de hectiek van het werken in een restaurant, de spanningen die Carmy's terugkeer met zich meebrengt en de soms moeizame (familie)relaties die door het recente sterfgeval op scherp zijn gezet.
De eerste zes afleveringen zijn goed, met veel energie gefilmd, vlotte dialogen, humor, drama, goed gespeeld, afleveringen niet te lang (rond de 30 minuten).
Maar in de laatste twee afleveringen vlamt de serie pas echt; zeker aflevering zeven is imho een meesterwerk. Hoe je hier het verhaal in wordt getrokken, en de hele aflevering met samengeknepen billen op het puntje van je stoel zit, je pas bij de aftiteling realiserend dat je al die tijd je adem hebt ingehouden... poeh!
[ Voor 10% gewijzigd door migchiell op 22-01-2023 23:42 ]
Super serie inderdaadmigchiell schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:41:
Onlangs The Bear gezien. Kon hem niet vinden in de UBB-generator, maar ik bedoel dus die serie over een restaurant, niet iets over een echte beer
Ik kwam erop toen ik de hoofdrolspeler zag, die ik ken van de serie Shameless
Louzy#2475
Better Call Saul (2015–2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA Toen ik jaren geleden klaar was met de serie Breaking Bad, besloot ik te beginnen aan Better Call Saul maar al vrij snel haakte ik af want kon er heel moeilijk inkomen en het was niet wat ik ervan verwachte. Tot 2 maand geleden een collega mij ervan wist te overtuigen dat ik de serie nog een kans moest gaan geven omdat het echt wel een top serie is, op blind vertrouwen ben ik gaan kijken en heb de hele serie binnen 2 maanden uitgekeken. Wat zat ik er naast zeg, wat een meesterwerk is dit! De creativiteit die de makers hebben gebruikt is echt van hoog niveau, want in de serie zelf vind ik het al knap hoe Saul en Kim alles bedenken. Terwijl dit allemaal acteer werk is en bedacht is door de makers, ben diep onder de indruk! | |
Get Shorty (2017–2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA The adventures of a mobster-turned-movie producer in Hollywood. TV show based on Elmore Leonard's novel and subsequent film. Wat oudere serie waar we aan begonnen zijn maar wat kijkt het lekker weg. Nu bijna klaar met het 2de seizoen en we zijn erg benieuwd hoe het afloopt. Ray Romano zet een heerlijk gluiperig type neer en Chris O'Dowd een rechtdoorzee fixer. | |
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wij kijken hem ook en moeten alleen nog de laatste aflevering kijken, maar we raken er wel een beetje uitgeput van. Het voelt op een gegeven moment dat je enkel zit te kijken naar een ruzie van 30 minuten.migchiell schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:41:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Tip voor zoeken:migchiell schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:41:
Url van The Bear op IMDb eindigt op (gezocht via Google):
imdb.com/title/tt14452776/
(Als dat de serie is)
Zoek daarna in de ubb generator op het ttgetal uit de url.
Hier dus op: tt14452776
=============
Ik heb hetzelfde gedaan als jou. Ook eerst Breaking Bad gezien wat ik top vond.G_Dragon schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:15:
Better Call Saul (2015–2022) [Afbeelding: Better Call Saul (2015–2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA Toen ik jaren geleden klaar was met de serie Breaking Bad, besloot ik te beginnen aan Better Call Saul maar al vrij snel haakte ik af want kon er heel moeilijk inkomen en het was niet wat ik ervan verwachte. Tot 2 maand geleden een collega mij ervan wist te overtuigen dat ik de serie nog een kans moest gaan geven omdat het echt wel een top serie is, op blind vertrouwen ben ik gaan kijken en heb de hele serie binnen 2 maanden uitgekeken.
Wat zat ik er naast zeg, wat een meesterwerk is dit! De creativiteit die de makers hebben gebruikt is echt van hoog niveau, want in de serie zelf vind ik het al knap hoe Saul en Kim alles bedenken. Terwijl dit allemaal acteer werk is en bedacht is door de makers, ben diep onder de indruk![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Had het eerste halve seizoen van deze serie bekeken maar ook weer afgehaakt. Viel mij zo tegen.
[ Voor 87% gewijzigd door Harribo op 23-01-2023 11:33 ]
Better Call Saul is inderdaad een geweldig voorbeeld van hoe je een serie eigenlijk niet op de eerste afleveringen moet beoordelen.
Het wordt pas verslavend zodra de vuilnisbak vaak genoeg is mishandeld
Dat zit wel Schnorr.
Deze kende ik niet, door dit topic gekeken en heb me er erg mee vermaakt. Visueel een plaatje inderdaad en dat sommige vragen niet beantwoord worden kon ik makkelijk overheen stappen. Omdat het al een oudere serie is lekker 3 seizoenen achter elkaar doorkijken.ppeterr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:32:]
See (2019–) [Afbeelding: See (2019–)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA Deze serie heeft mij erg geboeid door de prachtige visuals, maar zeker ook door het audio gedeelte. Als je een atmos setje hebt staan, dan komen de audio effecten erg goed tot hun recht door de gevechten waar goed gebruik is gemaakt is van het atmos gedeelte.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
En Rodney McKay & Sheppard
Ben nu bij seizoen 5, geweldige serie die zo mijn top 10 inrolt!Harribo schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:05:
Yellowstone (2018–) [Afbeelding: Yellowstone (2018–)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Western | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA Ik hou van westerns, mooie natuurbeelden, mooi gefilmde scènes en wat maffia conflicten.
Dat komt allemaal samen in deze serie.
Kevin Costner speelt fantastisch. Het gaat over een familie met een grote ranch genaamd Yellowstone.
Zowel de huisjesbouwers als de inheemse Indianen zijn uit op het land waar deze ranch op staat.
Het geeft genoeg wendingen en spanning.
Zeker ook aangezien de familie van de ranch, de familie Dutton, zelf ook onderling niet altijd goed overweg met elkaar kunnen. En dan heb je ook nog de werknemers wat ook niet altijd zuivere jongens zijn.
Ik blijf tot nu toe kijken, zit nu in seizoen 2.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Fauda (2015–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Een soort Israëlische versie van 24, maar dan zonder Jack Bauer. Zijn plaats wordt ingenomen door het karakter van Lior Raz: Doron Kavillio, die naast Hebreeuws vloeiend Arabisch spreekt en hierdoor geschikt is voor undercover operaties. Nadat ik Hit & Run heb gezien op Netflix waren er veel opmerkingen dat men van deze Lior Raz een goede serie verwachtte op basis van wat men had gezien met Fauda. Dit viel een beetje tegen en de serie werd gecanceld. Het leek om een passieproject van Raz te gaan en een poging om een breder publiek aan te spreken. Voor Fauda is hij voornamelijk producer en acteur, wat hem beter af lijkt te gaan. Op een bepaalde hoeveelheid soap na is de onderliggende sfeer van 24 wel aanwezig. Men gaat echter behoorlijk ver, en hoewel wordt geprobeerd om het leven aan de Israëlische en Palestijnse kant te belichten (wat neerkomt op: niet iedere Arabier heeft kwaad in de zin), hebben de karakters soms wel een beetje last van bordkartonnen eigenschappen. Mensen vervallen te snel in een terroristenrol waar zoiets niet direct logisch is. Aan de andere kant zijn de Israëlische karakters ook niet altijd de meest vriendelijke mensen en vraag je jezelf soms af of dit er niet juist voor zorgt dat mensen van de ene zijde nog meer een hekel krijgen aan die van de andere en vice versa. Toch is de serie netjes opgezet en kijken de afleveringen goed weg. Seizoen 4, recent toegevoegd op Netflix, is een vreemde eend in de bijt omdat het zich deels in Brussel afspeelt waardoor de sfeer van de serie opeens anders is. Waarschijnlijk door een hernieuwde poging om dit materiaal internationaal meer aandacht te geven. | |
Dat zit wel Schnorr.
1883 al gezien? Dat is een soort van prequel. Ik vond die serie leuk, Yellowstone nog een keer proberen. Een keer de eerste aflevering gekeken maar kon er niet echt in komen.Tristan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:38:
[...]
Ben nu bij seizoen 5, geweldige serie die zo mijn top 10 inrolt!
Zo te zien hoort 1923 dan ook nog in het rijtje thuis.Jron667 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:40:
[...]
1883 al gezien? Dat is een soort van prequel. Ik vond die serie leuk, Yellowstone nog een keer proberen. Een keer de eerste aflevering gekeken maar kon er niet echt in komen.
Dat is vanaf aflevering??Stukfruit schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:13:
Better Call Saul is inderdaad een geweldig voorbeeld van hoe je een serie eigenlijk niet op de eerste afleveringen moet beoordelen.
Ik moet het misschien dan nog maar een kans geven.
Nu begonnen met De Stamhouder, ben benieuwd.
Slow Horses (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA Leuke serie over een groepje "mislukte" leden van de Britse inlichtingendienst MI5, geleid door uitgerangeerde ex-spion Jackson Lamb. Het groepje wordt gezien als het afvoerputje van MI5 en ook zo behandeld. Desondanks raken ze toch betrokken bij een belangrijke zaak en weten dat (door diverse fuck-ups in de hogere regionen) tot een goed eind te leiden. Seizoen 1 en 2 zijn al beschikbaar en seizoen 3 en 4 komen later dit jaar. Elk seizoen behandeld één zaak en geeft druppelsgewijs wat meer achtergrond-informatie over de diverse leden van "Slough House" (zoals de afdeling genoemd wordt), die elk hun mankementen hebben. Op deze manier blijft de serie leuk en gevarieerd. | |
Het is al even geleden, dus dat zou ik niet meer precies kunnen zeggen. Volgens mij duurde het hier iets van 5 of 6 afleveringen toen ik begon te merken dat ik de volgende wilde zien. En de volgende. En de aflevering daarna...Harribo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:48:
[...]
Dat is vanaf aflevering??
Ik moet het misschien dan nog maar een kans geven.
...totdat ik alles had gezien
Dat zit wel Schnorr.
Nee nog niet!Jron667 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:40:
[...]
1883 al gezien? Dat is een soort van prequel. Ik vond die serie leuk, Yellowstone nog een keer proberen. Een keer de eerste aflevering gekeken maar kon er niet echt in komen.
The Sandman (2022–) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Mijn vriendin was begonnen aan deze serie toen hij net uit was en gelijk na de eerste aflevering ook weer gestopt, omdat ze zeker wist dat dit een serie zou kunnen zijn die we beiden erg interessant zouden gaan vinden. Daar had ze gelijk in want we hebben dit weekend de finale gezien en we zijn beiden zeer tevreden over The Sandman, wat een creatief en unieke wereld / verhaal. Ook de acteurs hebben ze erg goed uitgezocht, want ze passen perfect bij hun rol. Vooral de rol van Tom Sturridge (Dream) past perfect bij hem, die duistere houding en rustige uitstraling maakt zijn karakter wel heel overtuigend en sterk. Het begin van de serie en hoe je in het verhaal word gezogen is echt ontzettend goed gedaan, aangezien je er eerst echt compleet niks van begrijpt totdat je verder in het verhaal komt en de schade ziet wat er is ontstaan. Ik moest wel even wennen aan Lucifer na het zien van de serie Lucifer, omdat Lucifer opeens een vrouw was terwijl je hem gewend bent als een man. Maar toen we zagen dat Lucifer gespeeld werd door Gwendoline Christie ( Bekend van de Game Of Thrones als Briënne voor ons), maakte dat veel goed want wat is dat een geweldige actrice. in de laaste aflevering merk je wel dat er een klein stukje woke in verstopt zit maar gelukkig is dit het enige moment in de serie, als je het vergelijkt met andere Netflix series valt het gelukkig reuze mee. Aangezien we anders de serie ook direct hadden afgezet als er heel veel woke in verstop zat. Hiermee bedoel ik dat het overduidelijk benoemd word, terwijl als het gewoon in flow van een serie/film meegaat je er niks van zou merken maar die extra nadruk erop leggen door het extra te benoemen heb ik persoonlijk een hekel aan. Wij raden deze serie zeker aan om te gaan kijken als je hem nog niet hebt gezien want het zit allemaal erg goed in elkaar en kijkt erg goed weg! | |
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 30-01-2023 09:06 ]
Ergens aan het eind wanneer:Webgnome schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:48:
@G_Dragon Ik heb zelf deze serie recent ook gekeken en vond hem zeer vermakelijk. Maar ik vroeg mij even af, woke. Waar, hoezo? waarom? Of het zit er heel subtiel in of het is niet woke maar word het woke gevonden?
spoiler:
Die schrijver Richard Madoc op het podium moet en hij daarvoor zegt hoe hij de zaal verdeeld wil hebben van allerlei afkomsten en kleuren. Dit vond ik persoonlijk iets teveel de nadruk op de woke leggen, maar het kan ook zijn dat ik het iets te snel nu zie omdat je er overal dood mee word gegooid
OkeWebgnome schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:14:
offtopic:
Volgens mij is dit een gevalletje van ik heb een rode auto dus ik zie veel rode auto's op de weg
MLK zei in de 60tiger jaren ook zoiets in die richting. I have a dream. Alleen kenden ze toen het woord woke nog niet...Ergo je laatste zin in de spoiler zegt alles over het woke-gebeuren vandaag de dag..G_Dragon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:56:
[...]
Ergens aan het eind wanneer:
spoiler:Die schrijver Richard Madoc op het podium moet en hij daarvoor zegt hoe hij de zaal verdeeld wil hebben van allerlei afkomsten en kleuren. Dit vond ik persoonlijk iets teveel de nadruk op de woke leggen, maar het kan ook zijn dat ik het iets te snel nu zie omdat je er overal dood mee word gegooid
Naar wat ik heb begrepen is er ook aardig wat ge-race/genderswapped in de serie, in vergelijking met de comics.Webgnome schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:48:
@G_Dragon Ik heb zelf deze serie recent ook gekeken en vond hem zeer vermakelijk. Maar ik vroeg mij even af, woke. Waar, hoezo? waarom? Of het zit er heel subtiel in of het is niet woke maar word het woke gevonden?
Persoonlijk vond ik Sandman een geweldige serie, maar dat is denk ik omdat ik de comics nooit echt gelezen heb. Ik zat toen meer in Spawn, Witchblade en Darkness toentertijd.
Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.