Welke serie(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 1] Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/tweakers/breakingbad/spacer.png
Welke serie(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in het eerste deel van het GoT serie reviewtopic!

In tegenstelling tot films, hebben series vaak een heel eigen topic. Deze topics behandelen de serie vaak intern, en wordt bevolkt door liefhebbers van de serie. Vaak gaan deze topics over nieuwe(re) series, en bevatten naast informatie ook vaak spoilers over afleveringen of voorgaande seizoenen. Dat is hier dus niet de bedoeling :) Dit topic is bedoelt om een volledige serie of 1 seizoen uit die serie te beoordelen. Het zou helemaal mooi zijn als we niet alleen de nieuwste series meenemen, maar ook wat oudere pareltjes, die andere tweakers wellicht gemist hebben.

Wil je wel de diepte in over een serie, dan kan je bijvoorbeeld hier kijken:
Buitenlandse TV Series 2012 - 2013

Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een serie wegneemt. Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Gebruik dan liever het topic wat bij de serie hoort.

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van de UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over series. Dit kunnen zowel oude als nieuwe series zijn. Sommige series zijn over verschillende seizoenen constant even goed (of slecht ;) ), en kunnen dus als serie worden beschreven. Andere series verdienen wellicht een aparte recensie voor een bepaald seizoen.
Veel kijkplezier! :Y)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bRj41cB9gOao86mYzC4AU8Kr/full.jpg
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden. Bedankt aan de makers van de TS van het film topic, voor het lenen van de lay-out

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 21-10-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TS trapt natuurlijk af.

The West Wing (1999)The West Wing (1999)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama | Runtime: 42min.
Plot: Inside the lives of staffers in the west wing of the White House.
The West Wing is voor mij persoonlijk de allersterkste serie die ooit gemaakt is, en 1 die het ook constant is, zeker gedurende de eerste 6 (van de 7) seizoenen.

De serie draait om een fictieve democratische president en zijn staf. De bestaat uit adviseurs, tekstschrijvers, PR en alles andere rollen die je kan verwachten. Alle facetten komen aan bod, zodat je een goed beeld krijgt van hoe de staf van een president werkt.

Elke aflevering staat op zich, met een sommige onderwerpen als rode draad door alle afleveringen heen. De serie kent eigenlijk geen actie, maar bestaat voornamelijk uit gesprekken, welke zeer vlot zijn opgenomen. Ook vinden veel gesprekken als lopend door het Witte Huis plaat, wat erg knap is opgenomen.

Een serie met diepgang, historie, interessante conversaties, een blik in de Amerikaanse politiek maar ook met droge humor op zijn tijd. Een aanrader.
IMDb -- The West Wing (1999)Wikipedia -- The West Wing (1999)Bekijk trailer van The West Wing (1999) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The West Wing (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

24 (2001)24 (2001)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 42min.
Plot: Jack Bauer, Director of Field Ops for the Counter-Terrorist Unit of Los Angeles, races against the clock to subvert terrorist plots and save his nation from ultimate disaster.
Deze review gaat over seizoen 1.

24 is een enorme hype geweest, zeker tijdens de eerste seizoenen. Ik heb die hype nooit meegekregen, maar toen we laatst op zoek waren naar iets nieuws, begonnen met 24. De serie is uniek, doordat de 24 afleveringen precies over de 24 uur van 1 dag verpreid worden.

De serie word een beetje geplaagd met een enorme datering van de technologie. Sommige dingen komen een sullig over.

De cast is sterk, met voor mij persoonlijk een uitschieter voor de persoon die Senator Palmer speelt.

Probleem met de serie, is dat je af en toe ook echt het idee hebt dat de makers de 24 afleveringen moesten vullen. Soms gebeurt er een tijdje niets, of zit je naar iets te kijken wat later gewoon irrelevant blijkt te zijn.

De familie van de hoofdrolspeler, vrouw en dochter, spelen ook een rol in de serie, en zijn voor mij persoonlijk een irritatie punt. Alles wat ze doen is dom, onnozel of zorgt voor problemen.

Zonder die irritaties, kijkt de serie fijn weg, en de cliffhangers zijn meer dan voldoende om een volgende aflevering te willen zien.

Seizoen 1 krijgt dan ook een:
IMDb -- 24 (2001)Wikipedia -- 24 (2001)Bekijk trailer van 24 (2001) op YouTubeBekijk showinfo van 24 (2001)GoT Topic -- 24 (2001)Schrijf zelf een recensie over 24 (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 21-10-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27

Rick-Jan

always connected

leuk topic! hier mijn bijdrage :)

Spartacus: Blood and Sand (2010)Spartacus: Blood and Sand (2010)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Biography, Drama, History | Runtime: 60min.
Spartacus: blood and sand

Deze serie gaat natuurlijk over Spartacus. Wat de makers van de film met deze serie proberen is om een zo correct mogelijke versie van de tijd van Spartacus te maken. Denk aan harnassen, cultuur, belangrijke personen enz.
Wat mij meteen opviel in de 1e aflevering:

-De soundtrack. Je hebt het meteen al het gevoel dat je er bij bent.
-Acteurs: de acteurs zijn allemaal zeer goed in hun rol, dit loopt de hele serie door.
-actie EN verhaal: Het is niet alleen maar bloed hier en bloed daar, het verhaal komt zeer goed naar voren.
-filmwijze: Spartacus wordt zeer goed gefilmd met verschillende kijkhoeken zeg maar die gevechten nog intenser maken.

Al met al loopt het verhaal goed door, en zijn er veel onverwachte momenten wat het verhaal spannend maakt. Samen met Spartacus: Gods of the arena mijn favo serie.
IMDb -- Spartacus: Blood and Sand (2010)Wikipedia -- Spartacus: Blood and Sand (2010)Bekijk trailer van Spartacus: Blood and Sand (2010) op YouTubeBekijk showinfo van Spartacus: Blood and Sand (2010)GoT Topic -- Spartacus: Blood and Sand (2010)Schrijf zelf een recensie over Spartacus: Blood and Sand (2010)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
24 (2001)24 (2001)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 42min.
De review van seizoen 2.

Dat valt niet mee. Het verhaal is simpel, er ligt ergens een kernbom in Los Angeles, aan onze held Jack Bauer om hem te vinden. Enige spoed is nodig, hij gaat vandaag af. Deels met hulp van officiele kanalen, deels door zelf op pad te gaan. Het verhaal krijgt diepgang, doordat er op de achtergrond op diverse niveau's, Amerikaanse functionarissen weet blijken te hebben van de bom, al maanden.

Wederom 24 afleveringen, elk 1 uur van de dag. Waar deel 1 nog te pruimen was door de originele insteek van 24 uren, is het bij seizoen 2 al veel minder.

De acteurs zijn naar mijn gevoel sterker. Het was echter beter geweest als de serie 12 o.i.d. had geheten. Er zijn afleveringen dat er letterlijk echt niet gebeurd, en deze keer word dochter Kim helemaal misbruikt als vulling. Gedurende de afleveringen wordt ze binnen 24 uur een keer of 5 ontvoerd, aangevallen of raakt verdwaald.

Nee, voor mij is het na dit seizoen al afgelopen, zelfs de cliffhanger zorgt er niet voor dat ik seizoen 3 wil zien.

Seizoen 2 krijgt een:
IMDb -- 24 (2001)Wikipedia -- 24 (2001)Bekijk trailer van 24 (2001) op YouTubeBekijk showinfo van 24 (2001)GoT Topic -- 24 (2001)Schrijf zelf een recensie over 24 (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 09:21

thechib12

aka ChiB

Colditz (1972)Colditz (1972)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 50min.
Een erg oude serie, misschien bekend onder de wat oudere tweakers (waar ik zelf niet onder val). Deze serie is erg spannend, maar de kwaliteit is erg slecht, maar hij is ook vrij oud (Opgenomen van tv in 1972, niet door mij maar ik heb hem gekocht van iemand op MP)

Deze serie is absoluut een aanrader voor de mensen die van oorlogsfilms houden, Als de film The Great Escape, of de film Colditz (2005?) hebt gezien is dit absoluut een must. Liefhebbers van Prison Break kunnen zich hier ook uiterraard mee vermaken!

De serie gaat over geallieerde officieren (Engelsen, Nederlanders, Polen en Fransen, en een enkele amerikaan) die als krijgsgevangenen in het kasteel Colditz zitten. Dit is niet een normaal kamp, maar een kamp speciaal voor officieren die maar al te graag ontsnappen. De serie gaat dan ook over de officieren die op de meest creatieve wijzes ontsnappen, dit is niet alleen een erg spannende serie, maar er zit ook wat humor in.

Veel van deze ontsnappingen zijn waargebeurd, en het verhaal speelt zich ook af in het echte kasteel Colditz, wat nu nog steeds bestaat.

IMDb -- Colditz (1972)Wikipedia -- Colditz (1972)Bekijk trailer van Colditz (1972) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Colditz (1972)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 20:10
Underbelly (2008)Underbelly (2008)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60min. | MPAA: M
Underbelly is een Australische serie en bestaat momenteel uit - geloof ik - drie seizoenen. Het eerste seizoen beschrijft de jaren 1995-2004 en gaat over het gang-leven van een bende in Australie. Je volgt niet alleen de belevenissen van de 'bad guys' maar ook van de politiemensen aan de andere kant.

De andere seizoenen nemen telkens een andere decade onder de loep, waar weliswaar telkens andere hoofdpersonen en verhaal worden verteld, maar wel telkens dezelfde tegenstelling tussen politiemensen en 'bad guys' naar voren komen.

Het verhaal is elk seizoen erg sterk en ook de acteurs zijn mijns inziens erg goed. Daarnaast heb ik een zwak voor Oz, dus wellicht is mijn mening daardoor verkleurd.
IMDb -- Underbelly (2008)Wikipedia -- Underbelly (2008)Bekijk trailer van Underbelly (2008) op YouTubeBekijk showinfo van Underbelly (2008)Schrijf zelf een recensie over Underbelly (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 15:07
The Vampire Diaries (2009)The Vampire Diaries (2009)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Romance | Runtime: 43min.
Plot: A high school girl is torn between two vampire brothers.
Dit is de eerste serie die ik actief ben gaan volgen en ook de reden dat ik inmiddels tientallen serie volg/heb gevolgd. Toen ik eraan begon was season 1 al bijna ten einde. Dit seizoen heb ik toen in iets meer als 1 dag helemaal gekeken, met als resultaat dat je om 4 uur snachts ineens op de klok kijkt terwijl je de volgende ochtend er om 7 uur weer uit moet.
De zaken die mij aanspreken aan deze serie zijn:
  • Vampires (ook altijd fan geweest van films als Blade en Underworld)
  • Goede acteurs en actrices (en de actrices zien er nog leuk uit ook :P )
  • Een goed en spannend verhaal, wat vaak onvoorspelbare wendingen met zich meebrengt
  • Goede muzikale ondersteuning van belangrijke scènes (iets wat maar weinig series echt goed doen)
Inmiddels is de Vampire Diaries bezig aan zijn 4e seizoen en van kwaliteitsverlies is zeker geen sprake. In tegenstelling zelfs, season 3 was naar mijn mening het beste seizoen tot nu toe en ook season 4 begint weer goed. Dit blijkt ook wel uit de ratings op IMDB, die de laatste tijd ruim boven de 9 liggen.
Season 1 moest het vooral hebben van een goed verhaal wat nog redelijk geloofwaardig overkomt, de nieuwigheid, goede muzikale ondersteuning en onverwachtse wendingen. Season 2 is wat meer voorspelbaar en moet het meer hebben van (sterke ontwikkelingen van) de personages. Season 3 is naar mijn inziens het beste van beide voorgaande; een zeer goed verhaal, wijzigingen in personages zodanig dat je zelfs medelijden krijgt met de "bad guys" en zo nu en dan een hekel aan de "good guys".
Season 4 is net van start na een grote cliffhanger aan het einde van season 3 en er is weer vanalles mogelijk, van heel veel zaken heb je geen idee hoe ze gaan verlopen en de spanning zit er wederom goed in.

Al met al staat Vampire Diaries nog altijd op nummer 1 van mijn favoriete series, waarschijnlijk deels omdat dit de serie is die mijn serie-verslaving op gang bracht :P. Er wordt weleens de vergelijking getrokken tussen Vampire Diaries en True Blood, of zelfs de Twilight reeks, maar geen van deze kunnen naar mijn inziens tippen aan Vampire Diaries.
Ik heb een stuk van True Blood gekeken maar, zeker omdat ik bij het kijken ervan ook continue vergelijk, ik ergerde me teveel aan bepaalde zaken (met name het soms emotieloze acteerwerk en gebrek aan diepgang van de hoofdpersonages). Daarnaast heb ik ook een poging gedaan om de Twilight films te kijken, maar dat idee heb ik al vrij snel in deel 1 gestaakt.
IMDb -- The Vampire Diaries (2009)Wikipedia -- The Vampire Diaries (2009)Bekijk trailer van The Vampire Diaries (2009) op YouTubeBekijk showinfo van The Vampire Diaries (2009)Schrijf zelf een recensie over The Vampire Diaries (2009)

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.