Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:59:
Black Sails? Die is ook echt heel goed!
+1 d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:18
(jarig!)
Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:26:
[...]

Heel eerlijk, geen idee eigenlijk. Gok 1 a 2 afleveringen na
spoiler:
de afgesneden piemel van Theon
.
Probleem is een beetje dat het allemaal over the top en te veel wordt qua naakt en dergelijke. Niet dat we dat niet kunnen hebben, maar het voelde meer alsof er niets anders was. Dat vind ik dan wel ergens jammer. Het verhaal was wel goed uiteraard.

[...]

Soms is het gewoon wat het is. Bijvoorbeeld Agents of Shields moeten we ook ooit nog eens het laatste seizoen afkijken. Maar ook daar ergens mee gestopt. Het is jammer, dat wel, maar veel tijd hebben we ook niet perse.

Black Sails wel van gehoord, zal het eens opperen.

[...]

Stranger Things heeft een beetje het, nog één aflevering dan. Als een aflevering aan gaat, dan kijken we die in principe wel gewoon af.
Percy Jackson vergeten we hierom soms wel, maar dan kijken we daar ook gewoon 2 afleveringen van. Wellicht inderdaad die 2 weken even wachten dat alles erop staat.
Ik doe sowieso geen halve seizoenen kijken, dan kijk ik wel even tijdelijk wat anders.
Ik wil gewoon op mijn eigen tempo kijken, en niet steeds een week moeten wachten.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:03:
[...]

Ik doe sowieso geen halve seizoenen kijken, dan kijk ik wel even tijdelijk wat anders.
Ik wil gewoon op mijn eigen tempo kijken, en niet steeds een week moeten wachten.
Soms wacht ik zelfs nog langer totdat ik weet dat een serie een volledige afronding krijgt. Niets erger dan een goed 1e seizoen en dan horen dat de serie gestopt is. En dan gewoon 2,3 of meer seizoenen achter elkaar wegkijken.

• Carlos0_0
(jarig!)
jeroenkb schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:21:
[...]

Soms wacht ik zelfs nog langer totdat ik weet dat een serie een volledige afronding krijgt. Niets erger dan een goed 1e seizoen en dan horen dat de serie gestopt is. En dan gewoon 2,3 of meer seizoenen achter elkaar wegkijken.
Of nou ja zoals tegenwoordig, 2,5 a 3 jaar moeten wachten op een volgend seizoen.
Dan ben je wel echt helemaal uit de serie, daarom Stranger Things maar opnieuw gekeken.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-02 18:54
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:03:
Oh, ik vind het wel lekker om gewoon een aflevering per week van verschillende series te volgen.
Ik heb juist best moeite om aan een volledig seizoen (meestal nieuwe serie) van iets te beginnen.
En daar heb ik er daardoor verschillende van staan. Terwijl gewoon wekelijks een nieuwe aflevering prima werkt voor mij.

• Truus01
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:35:
Of nou ja zoals tegenwoordig, 2,5 a 3 jaar moeten wachten op een volgend seizoen.
Dan ben je wel echt helemaal uit de serie, daarom Stranger Things maar opnieuw gekeken.
Of 10 jaar... (The Night Manager)

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Truus01 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Ik had niet eens een tweede seizoen verwacht. Lekkere miniserie dacht ik. But nope, plop, tweede seizoen. Leuke verrassing dat wel.
Beter dan een nieuw deel aankondigen en er daar na 10 jaar over doen.

• Carlos0_0
(jarig!)
Truus01 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Whaha die ken ik dan niet, misschien doen ze seizoen 2 gelijk maar dan met nieuwe acteurs :+ .

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:26:
[...]

Probleem is een beetje dat het allemaal over the top en te veel wordt qua naakt en dergelijke. Niet dat we dat niet kunnen hebben, maar het voelde meer alsof er niets anders was. Dat vind ik dan wel ergens jammer. Het verhaal was wel goed uiteraard.
Haha hoor ik nou problemen met naakte vrouwen? :+
Nee even serieus, er komt op een gegeven moment een draai in de vele naakt scenes door een gebeurtenis. Hier wil ik natuurlijk niks over spoilen, maar daarna zal het wel een stukje minder worden!

Die scene van
spoiler:
Theon Greyjoy was wel echt brute, even een paar mooie dames naar binnen om hem op te warmen en dan opeens "hakkie takkie weg is zakkie" :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:16:
[...]

Nee even serieus, er komt op een gegeven moment een draai in de vele naakt scenes door een gebeurtenis. Hier wil ik natuurlijk niks over spoilen, maar daarna zal het wel een stukje minder worden!

Die scene van
spoiler:
Theon Greyjoy was wel echt brute, even een paar mooie dames naar binnen om hem op te warmen en dan opeens "hakkie takkie weg is zakkie" :9
Haha, zoiets. Het is meer dat het gewoon teveel is. Het verhaal lijkt me ook zonder te kunnen. Dat is meer het punt. Het voelt niet functioneel meer.
Maar als het ergens veranderd, dan kan dat interessant zijn om toch verder te kijken. Denk dat ik wel weet wat die gebeurtenis is. Was ongeveer wel spoiled voordat ik begon met kijken.

Die andere scene bestaat volgens mij niet eens in de boeken naar wat ik begrijp.

• G_Dragon

G_Dragon

Stranger Things (2016–2025)Stranger Things (2016–2025)
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
Wij hebben samen Stranger Things helemaal afgekeken, van seizoen 1 tot en met het laatste seizoen. Voor mij was dit de tweede keer, maar voor mijn vrouw de eerste keer, dus het was leuk om alles weer eens opnieuw te beleven. Het blijft een prachtige serie met een ijzersterk verhaal dat je echt meeneemt op een groot avontuur. Het is een mooie mix van duistere momenten en een flinke dosis humor, waardoor je eigenlijk constant wilt blijven kijken.

Vanaf het begin word je helemaal meegesleurd in de wereld van Hawkins en die groep vrienden. Wat begint als een simpele vermissing, groeit uit tot een bizar verhaal met monsters en een andere wereld waar je nog niet dood gevonden wilt worden. De sfeer is fantastisch en de band tussen de kids en de ouderen is prachtig om te zien en te ervaren. Je bouwt echt een band op met die gasten, waardoor het elk seizoen weer een feestje is om ze terug te zien. De spanning wordt telkens lekker opgebouwd en het kijkt gewoon heerlijk weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVfdqicq9OG5czoFdmuzuXepLxY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jWXWfoENnP7M9DqxtImDj1ur.jpg?f=user_large

In mijn ogen krijgt de serie een waardige afsluiting, al moet ik wel zeggen dat er hier en daar best wel veel losse eindjes zijn. Het voelt soms alsof ze het einde net iets te snel hebben willen afraffelen, want er zijn nogal wat zaken die plotseling nergens meer naartoe gaan. Zo vraag ik me serieus af wat er nou eigenlijk met Murray en Owens is gebeurd, en ook van het leger hoor je ineens helemaal niets meer. Zelfs personages die eerder nog belangrijk waren, zoals de moeder van Max of types als Argyle en Suzie, lijken plotseling van de aardbodem verdwenen te zijn zonder dat er nog een woord over wordt gezegd. Ook die scène met Will duurde voor mijn gevoel echt een eeuwigheid, dat had best wat korter gekund om de vaart er een beetje in te houden.

Het is ergens wel zonde dat er zoveel mensen plotseling uit het verhaal zijn verdwenen, want dat geeft toch een beetje een onafgemaakt gevoel bij een verder fantastische serie. Maar goed, ondanks die losse eindjes is het einde best wel sterk en emotioneel, wat het een geweldige ervaring maakt om dit avontuur mee te pakken. Het is een serie die echt indruk maakt en die je, ook als je hem voor de tweede keer kijkt, nog steeds helemaal weet te pakken. Wat ons betreft is het een absolute aanrader die je gewoon gezien moet hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cchnCYmUEYjgfB5YttyPah203Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tLVC1QatbgjASjOJn1JrZGx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:21:
Stranger Things (2016–2025)[Afbeelding: Stranger Things (2016–2025)]
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
Wij hebben samen Stranger Things helemaal afgekeken, van seizoen 1 tot en met het laatste seizoen. Voor mij was dit de tweede keer, maar voor mijn vrouw de eerste keer, dus het was leuk om alles weer eens opnieuw te beleven. Het blijft een prachtige serie met een ijzersterk verhaal dat je echt meeneemt op een groot avontuur. Het is een mooie mix van duistere momenten en een flinke dosis humor, waardoor je eigenlijk constant wilt blijven kijken.

Vanaf het begin word je helemaal meegesleurd in de wereld van Hawkins en die groep vrienden. Wat begint als een simpele vermissing, groeit uit tot een bizar verhaal met monsters en een andere wereld waar je nog niet dood gevonden wilt worden. De sfeer is fantastisch en de band tussen de kids en de ouderen is prachtig om te zien en te ervaren. Je bouwt echt een band op met die gasten, waardoor het elk seizoen weer een feestje is om ze terug te zien. De spanning wordt telkens lekker opgebouwd en het kijkt gewoon heerlijk weg.

[Afbeelding]

In mijn ogen krijgt de serie een waardige afsluiting, al moet ik wel zeggen dat er hier en daar best wel veel losse eindjes zijn. Het voelt soms alsof ze het einde net iets te snel hebben willen afraffelen, want er zijn nogal wat zaken die plotseling nergens meer naartoe gaan. Zo vraag ik me serieus af wat er nou eigenlijk met Murray en Owens is gebeurd, en ook van het leger hoor je ineens helemaal niets meer. Zelfs personages die eerder nog belangrijk waren, zoals de moeder van Max of types als Argyle en Suzie, lijken plotseling van de aardbodem verdwenen te zijn zonder dat er nog een woord over wordt gezegd. Ook die scène met Will duurde voor mijn gevoel echt een eeuwigheid, dat had best wat korter gekund om de vaart er een beetje in te houden.

Het is ergens wel zonde dat er zoveel mensen plotseling uit het verhaal zijn verdwenen, want dat geeft toch een beetje een onafgemaakt gevoel bij een verder fantastische serie. Maar goed, ondanks die losse eindjes is het einde best wel sterk en emotioneel, wat het een geweldige ervaring maakt om dit avontuur mee te pakken. Het is een serie die echt indruk maakt en die je, ook als je hem voor de tweede keer kijkt, nog steeds helemaal weet te pakken. Wat ons betreft is het een absolute aanrader die je gewoon gezien moet hebben!

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
IANAL, maar op Tweakers zien we af en toe topics langskomen over tweakers die een boete krijgen, omdat ze foto's gebruiken die niet rechtenvrij zijn. Ben benieuwd hoe dat zit met de foto's die jij gebruikt hebt (en mochten er rechten op zitten wie dan de boete krijgt: jij of Tweakers)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Fair use, afbeeldingen voor promotie?

Dat zit wel Schnorr.

• G_Dragon

G_Dragon

jeroenkb schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:29:
[...]

IANAL, maar op Tweakers zien we af en toe topics langskomen over tweakers die een boete krijgen, omdat ze foto's gebruiken die niet rechtenvrij zijn. Ben benieuwd hoe dat zit met de foto's die jij gebruikt hebt (en mochten er rechten op zitten wie dan de boete krijgt: jij of Tweakers)
Geen idee, hou ik me ook niet mee bezig om heel eerlijk te zijn :9

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Punkrocker

Mostly harmless

Arunia schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:12:
[...]

Haha, zoiets. Het is meer dat het gewoon teveel is. Het verhaal lijkt me ook zonder te kunnen. Dat is meer het punt. Het voelt niet functioneel meer.
Maar als het ergens veranderd, dan kan dat interessant zijn om toch verder te kijken. Denk dat ik wel weet wat die gebeurtenis is. Was ongeveer wel spoiled voordat ik begon met kijken.

Die andere scene bestaat volgens mij niet eens in de boeken naar wat ik begrijp.
In de loop van de seizoenen neemt de hoeveelheid naakt steeds verder af.
Ja kan gerust verder kijken. Mrs Punkrocker heeft alles meegekeken. ;)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:21:
Stranger Things (2016–2025)[Afbeelding: Stranger Things (2016–2025)]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
100% !

_/-\o_ d:)b

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:02
G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:16:
[...]

Die scene van
spoiler:
V.w.b. die spoiler:
spoiler:
ze namen ook de 'pillar', niet alleen de 'stones'
;).

• Stukfruit
  • Niet online
The Pitt (2025–)The Pitt (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Beste internets, ik moet iets toegeven: ER is hier nooit structureel voorbijgekomen op het scherm. Alhoewel ik er veel over heb gehoord trok het mij eigenlijk nooit. Mijn eerste ervaring met Noah Wyle was dan ook vooral in zijn rol als Tom Mason in Falling Skies.

De lucht is inmiddels opgeklaard en de aliens vertrokken weer. Wyle heeft deze ervaring overleefd. Tijd om het nog wat erger te maken. Ik bedoel, als je met aliens kunt vechten, hoe moeilijk kan het dan zijn om de toorn van de gemiddelde patient in het ziekenhuis te doorstaan?

In deze "24 in het ziekenhuis" zien we 15 uur uit de dag van de zorgprofessionals die hun werk uitvoeren voor een ziekenhuis in Pittsburgh. Ze zijn (na de ambulancemedewerkers) de eerste personen die je ziet na een ongeluk of een persoonlijke crisis. Het begint dan ook relatief mals met bijvoorbeeld o.a. een been dat half uit elkaar hangt. Daar draaien ze op de ER in The Pitt hun hand niet voor om.

Een beetje ziekenhuisserie is natuurlijk niet compleet zonder een verleden en wat interpersoonlijke drama's. Daar is genoeg van aanwezig, maar het blijft vooral een rode lijn in het verhaal. Waar de focus echt naartoe gaat is de tol die het eist van een groep oude rotten en hun studenten die het prachtige en nobele werk doen waar wij in het westen nog altijd de vruchten van plukken. Jij eindigt met je gebroken arm op de EHBO in het ziekenhuis, maar wat doet het met de artsen die er een dubbele werkdag over doen om na al het leed dat uur na uur erger en erger wordt niet van het balkon te springen?

The Pitt in een notendop.

Overigens inclusief een goede rol voor Taylor Dearden. Haar naam zegt misschien weinig, maar haar vader klopte eens ergens aan de deur omdat het ziekenhuis weinig voor zijn karakter kon betekenen. Say his name. Het lijkt in de familie te zitten.

Kwaliteitsserie van HBO. What else?

Met dank aan de mensen in o.a. dit topic die er opvallend vaak positief over spraken, want ziekenhuisseries zijn normaalgesproken niet echt mijn ding. Nu door naar seizoen 2; kan het nog ergerr?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:29
want ziekenhuisseries zijn normaalgesproken niet echt mijn ding.
Beetje een zijpad, maar wel ziekenhuis gerelateerd: ik heb niets met reality tv, maar ik heb er gewerkt (als wetenschapper) en heb interesse in medische techniek en ik heb daarom Erasmus MC 24/7 op Videoland gekeken. Dat viel me verrassend goed.

- Ten eerste: veel van de nieuwste medische snufjes, maar ook bv een heel mooi buizenpostsysteem.
- Ten tweede: Het zou natuurlijk ontzettend onethisch zijn om mensen te laten zien die lijden of zelfs doodgaan. En ook om er een soort soap van te maken met mensen die elkaar in de haren vliegen, zoals vaak bij reality tv wordt gedaan. Dus wordt het een goednieuwsshow, maar dat is eigenlijk net wat ik nodig had in deze toch duistere tijden. Echt een mooi ziekenhuis en al die mensen van verschillende achtergronden, die van schoonmaker tot hersenchirurg, allemaal samenwerken om alle mensen te helpen, hoeveel het ook kost: dat is toch Nederland op zijn mooist. Zeker als je het vergelijkt met die toestanden in The Pitt. (Ik snap trouwens niet waarom allerlei mensen met huisartsproblemen daar uren zitten te wachten op de SEH. Nog iets raars aan het Amerikaanse zorgstelsel.)
- Ten derde: om er toch iets van sappigheid in te krijgen, hebben de makers alle The Office momenten van lullige kantoorhumor en mensen die zeggen "Zo, nu effe een bakkie" er in gelaten.

• Stukfruit
  • Niet online
Oh ja, The Pitt heeft ook humor :Y

Ik heb geen Videoland, maar als ze minstens laten zien hoe titanium schroeven hun weg vinden in botten dan heb ik wel interesse in.

Altijd mooi om te zien hoe zaken die 20 jaar geleden niet mogelijk waren nu "opeens" de normaalste zaak van de wereld zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:10:
Met dank aan de mensen in o.a. dit topic die er opvallend vaak positief over spraken, want ziekenhuisseries zijn normaalgesproken niet echt mijn ding.
Ik kijk/keek best veel ziekenhuisseries. Oa Medisch Centrum West, soap. House M.D., soort medische 'whodunit'. The Pitt, actie? Of hoe is dit het beste te omschrijven? Het is net als The Bear, wat heel duidelijk maakt hoe de stress in dat soort beroepen is en ook bij mij zo'n stressgevoel oproept. Wat een actieserie ook doet.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Ziekenhuis series? Ik heb de hele reeks E.R. wel drie keer gezien door de jaren heen.
Groot liefhebber.
Alleen die semi schreeuwerige ziekenhuis series als bv. Grey's Anatomy haat ik dan weer.

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:55:
[...]

Ik kijk/keek best veel ziekenhuisseries. Oa Medisch Centrum West, soap. House M.D., soort medische 'whodunit'. The Pitt, actie? Of hoe is dit het beste te omschrijven? Het is net als The Bear, wat heel duidelijk maakt hoe de stress in dat soort beroepen is en ook bij mij zo'n stressgevoel oproept. Wat een actieserie ook doet.
Ik denk dat het voor mij inderdaad daar in zit: het is niet 100% soap (maar wel 100% oversharing :+) en richt zich op zaken die je in het echte leven ook ziet, maar toont dit op een vermakelijke en soms leerzame manier.

Dat zit wel Schnorr.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:02
Artsen geven ook aan dat de serie behoorlijk realistisch is.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:51
autje schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:09:
Artsen geven ook aan dat de serie behoorlijk realistisch is.
Heb zelf 17 jaar in een ziekenhuis gewerkt, en de tv's met kamer overzichten die je in de serie ziet hangen zijn een exacte kopie van de EPD Epic kan ik je vertellen😉👌

Goede serie inderdaad, wel bewijst de volle wachtkamers & bizarre situaties die men daar overkomt (die op realiteit gebaseerd zijn ) precies waarom ik Amerika zo'n ontwikkelingsland met geld vind :X

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:04
SpeedyNick schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:27:
[...]

Heb zelf 17 jaar in een ziekenhuis gewerkt, en de tv's met kamer overzichten die je in de serie ziet hangen zijn een exacte kopie van de EPD Epic kan ik je vertellen😉👌
Volgens mij was dat een gewone Excel die open stond op die schermen...

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:51
RigolleM schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Volgens mij was dat een gewone Excel die open stond op die schermen...
De Epic ER Trackingboard is vrij summier qua interface idd ;) Was in ieder geval goed nagemaakt, herkende deze direct! :)
Zie voorbeeldje van Google;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEP9cU6Bzd5ow-VzDYXDWDYmkxU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IfwaE8PM3d0iqfYQiS3NDLr3.jpg?f=user_large

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:19
Better Call Saul (2015–2022)Better Call Saul (2015–2022)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA
Ik ga dit kort houden aangezien alles al verteld is, en het gewoon waar is dat als je het 1e seizoen niet goed doorkwam de 5 die er nakomen het 100x goedmaken.

Dat kan korter denk ik. Een 8.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• RigolleM
SpeedyNick schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:38:
[...]

De Epic ER Trackingboard is vrij summier qua interface idd ;) Was in ieder geval goed nagemaakt, herkende deze direct! :)
Zie voorbeeldje van Google;
[Afbeelding]
Nope, is gewoon Google Sheets, zonet eerste aflevering en op 9:16 zie je mooi de sheet waar ze naar verwijzen.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:52
Agatha Christie's Seven Dials (2026–)Agatha Christie's Seven Dials (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Gezien op Netflix, 3 afleveringen van ca. 50 minuten.

Serie begint spannend met een moord en verspringt dan in tijd. Speelt zich af in 1925 en, zoals gewend van Agatha Christie, in de betere kringen. Groot gemaskerd feest en de volgende ochtend ligt er een gast dood in bed. De jonge Lady Eileen, die bevriend is met het slachtoffer, gaat op onderzoek uit. Ze geloof niets in een ongelukkig toeval of zelfmoord, maar krijgt wel bedreigingen. En is er nou sprake van een complot of niet?

Anders dan in andere verhalen van Christie zijn er hier geen hints die wijzen op de dader. Dus het is meer achterover leunen en het verhaal over je heen laten komen. Dat verhaal is mooi in beeld gebracht met oude Londense locaties (soms wel wat cgi), kostuums, auto's etc. Maar omdat je eigenlijk niet mee kan speuren viel het mij toch een beetje tegen. Het verhaal trekt je niet naar binnen, je blijft een toeschouwer.

Mia McKenna-Bruce speelt de hoofdrol zeer goed, een jonge eigenwijze arrogante Lady, maar nog wel sympathiek.
Ook Martin Freeman zet een goede rol neer als superintendent Battle. En Helena Bonham Carter vind ik altijd geweldig, ze heeft hier een beetje dezelfde verwarde vibe die zo ook in de Potter-films had. Als die tegenover Jack Sparrow zou moeten spelen....

Korte serie, dus prima als tussendoortje mee te nemen. Maar ik zou er niet voor thuis blijven (ja, dat waren nog eens tijden toen er geen VCR was).
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mr. Mercedes (2017–2019)Mr. Mercedes (2017–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
***Let op, nog niet uitgekeken!!***

Ik zag via de search dat deze serie nog niet voorbij was gekomen.

Heerlijke verfilming van een Stephen King verhaal, relatief traag dus alle ruimte om karakters op te bouwen en je een band mee te laten vormen.

Lekker spannend, ondanks de genomen tijd om het verhaal zich te laten ontwikkelen kijkt het lekker vlot weg.

Licht horror-esque scenes tussendoor voor wat extra spanning.

Aanradertje voor wie een spannend kat-en-muis spel kan waarderen.

We zitten net een paar aflveringen in S2, als ik heb afgekeken heb dan kom ik even terug op de review indien deze aanpassing behoeft.

Maar ik kan hem nu al aanraden met wat ik gezien heb.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• G_Dragon

G_Dragon

Gen V (2023–)Gen V (2023–)
Tweakers: 6 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Zo dat was het tweede seizoen van Gen V en het is weer precies zoals ik deze serie ken: lekker over de top, soms best wel vaag in wat er nou eigenlijk gebeurt, maar tegelijkertijd ook weer heel sterk. Het voelt als een serie die zich niks aantrekt van wat anderen willen en gewoon haar eigen weg gaat. Deze serie volgt lekker haar eigen agenda en houdt zich zeker niet in. Daar hou ik van. Je weet nooit precies wat zal gaan gebeuren, maar je weet wel zeker dat het compleet iets onverwachts zal zijn.

Het verhaal bouwt voort op wat we eerder hebben gezien, maar nu met nog meer chaos en nog meer personages die hun eigen ding doen. Zonder iets te spoilen kan ik zeggen dat er genoeg gebeurt om je scherp te houden. De serie gooit je van het ene moment in het andere en je moet echt goed opletten om alles te kunnen volgen. Er zitten veel vage scènes in waarbij je echt denkt: waar zit ik nu naar te kijken? Maar dat is juist de kracht van deze serie. Soms voelt het alsof dingen niet helemaal logisch in elkaar passen, maar dat maakt het eigenlijk juist interessant. Je vraagt jezelf constant af wat er nou echt aan de hand is en waar dit allemaal naartoe gaat.

Wat me opviel, is dat Gen V zich echt voorbereidt op wat komen gaat. Je voelt dat dit seizoen een soort opstapje is naar het volgende seizoen van The Boys, en eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd wat daar gaat gebeuren. De manier waarop ze dingen opzetten en hints geven, maakt dat je niet kan wachten tot het volgende deel. Het voelt als een serie die weet wat ze doet en alles netjes in elkaar aan het zetten is.

De humor is weer lekker rauw en onverwacht, precies wat je van deze wereld verwacht. Er zitten momenten in die je niet zag aankomen en die je aan het lachen krijgen, maar ook momenten die je gewoon versteld doen staan. Het balanceert goed tussen grappig en serieus, waardoor het nooit saai wordt.

Al met al vond ik het tweede seizoen van Gen V een vermakelijk, sterk seizoen met veel duistere en gore humor die doet wat het moet doen. Het is chaotisch, soms verwarrend, maar altijd boeiend. Zeker als je fan bent van The Boys en die hele wereld, dan is dit een must-watch. En nu kan ik echt niet wachten tot het volgende seizoen van The Boys begint, want dit seizoen heeft me goed warm gemaakt voor wat komen gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K5rLlQpbM_RlsKF_lujafrCaEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU3LI3IPNlQ5xUV5MxeTWQSm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:34:
Mr. Mercedes (2017–2019)[Afbeelding: Mr. Mercedes (2017–2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
***Let op, nog niet uitgekeken!!***

Ik zag via de search dat deze serie nog niet voorbij was gekomen.

Heerlijke verfilming van een Stephen King verhaal, relatief traag dus alle ruimte om karakters op te bouwen en je een band mee te laten vormen.

Lekker spannend, ondanks de genomen tijd om het verhaal zich te laten ontwikkelen kijkt het lekker vlot weg.

Licht horror-esque scenes tussendoor voor wat extra spanning.

Aanradertje voor wie een spannend kat-en-muis spel kan waarderen.

We zitten net een paar aflveringen in S2, als ik heb afgekeken heb dan kom ik even terug op de review indien deze aanpassing behoeft.

Maar ik kan hem nu al aanraden met wat ik gezien heb.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Heb je de boeken gelezen? Er zijn drie delen die hierin passen.
spoiler:
(Er zijn meer boeken met Holly maar dat zijn verhalen van ná deze serie boeken.)
Is het per boek een seizoen? Smeren ze boek één uit over meerdere seizoenen?

Ik heb hem al ik mijn kijklijst gezet maar ben er nog niet aan toegekomen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Punkrocker schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:46:
[...]

Heb je de boeken gelezen? Er zijn drie delen die hierin passen.
(Er zijn meer boeken met Holly maar dat zijn verhalen van ná deze serie boeken.)

Is het per boek een seizoen? Smeren ze boek één uit over meerdere seizoenen?

Ik heb hem al ik mijn kijklijst gezet maar ben er nog niet aan toegekomen.
De eerste vraag moet ik helaas al beantwoorden met 'nee", dus ik kan je helaas niet wijzer maken :X

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 21-01-2026 12:58 . Reden: Tiepvaut ]

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:52:
[...]

De eerste vraag moet ik helaas al beantwoorden met 'nee", dus ik kan je helaas niet wijzer :X
No worries.
Ik kom er dan vanzelf wel achter :+

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:42
Landman (2024–)Landman (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen 2 afgekeken van de week, zie dat er hier nog geen review van is.

Weer erg genoten van deze serie. Seizoen 1 krijgt geen hele hoge reviews, met name door de rol van moeder en dochter. In seizoen 2 gaat het verhaal verder, ook weer met dezelfde dames. Het blijven natuurlijk wel 2 hele bijzonder types, moet je doorheen prikken, ze geven echt karakter aan de serie.
Weer sterk acteerwerk van Thornton en heb erg genoten.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:32
1883: The Road West (2022)1883: The Road West (2022)
Tweakers: 7 | IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, History, Western | Runtime: 40 min | MPAA: N/A
Vorig jaar heb ik met vrouwlief Yellowstone afgekeken. Een serie die ons over het algemeen goed is bevallen. Prachtige omgeving in combinatie met een spannend verhaal maakte dit tot een goede serie.

Hierdoor had ik 1883 en 1923 al een tijdje op het vizier staan om te gaan kijken. Daarom eind vorig jaar maar eens begonnen aan 1883 en gisteren de laatste aflevering gezien.

De omgeving was goed, maar god wat heb ik me zitten ergeren aan de hoofdpersoon (Elsa). Haar vele voice-overs vond ik persoonlijk steeds vervelender en nietszeggender worden. Daarnaast was haar gedrag, naast voorspelbaar, ook behoorlijk vervelend.

Gelukkig maakten de overige acteurs veel goed. Thomas en Shea waren een goed duo en James, de vader van Elsa, zette ook een degelijke rol neer.

Verder een aantal vreemde (tot aan ongeloofwaardig toe) zaken in de serie gezien die in mijn ogen afbraak deden aan het geheel.

1923 laat ik vooralsnog dan ook nog maar liggen, heb op 't moment nog geen behoefte aan meer van ditzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:26

zeroday

There is no alternative!

1923 laat ik vooralsnog dan ook nog maar liggen,
1923 vind ik in ieder geval stukken beter dan 1883 ..

Maar ook hier zijn er wel dingen, vooral aan het eind waarvan je denkt... hoe dan ..
maar voor mij stukken beter..
En 2 seizoenen. Vooral ook voor Harrison Ford en Helen Mirren

There are no secrets, only information you do not yet have

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:15
Nah. Het was een gevalletje "het verhaal is te lang, eey Paramount, zullen we er maar 2 seizoenen van maken?". Het had eigenlijk dus één seizoen van ~20EPs kunnen zijn. Nu is er gewoon een lange mid-season break.

• Truus01
zeroday schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:39:
[...]

1923 vind ik in ieder geval stukken beter dan 1883 ..

Maar ook hier zijn er wel dingen, vooral aan het eind waarvan je denkt... hoe dan ..
maar voor mij stukken beter..
En 2 seizoenen. Vooral ook voor Harrison Ford en Helen Mirren
Ik heb het tweede seizoen niet gekeken (en het eerste volgens mij niet afgemaakt), zelfs niet voor Harrison Ford en Helen Mirren, helaas.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Truus01 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:06:
[...]

Ik heb het tweede seizoen niet gekeken (en het eerste volgens mij niet afgemaakt), zelfs niet voor Harrison Ford en Helen Mirren, helaas.
Ja dat kan he. Ieder heeft zo zijn voorkeuren qua series ;) Ik begin er soms ook aan een en denk dan Mweh .. gaandeweg

• karazz
Ik ben te autistisch om halverwege een seizoen te stoppen met een serie. Gelukkig weer niet zo autistisch dat ik pas aan het einde van een serie kan stoppen :+

(ik ben ooit aan under the dome begonnen namelijk) |:(

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 09:44

GeeBee

Oddball

His & Hers (2026–)His & Hers (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
His&Hers is een prima detectiveserie die draait om een moord, een rechercheur en een tv-presentatrice.
Beiden zijn op zoek naar de moordenaar.
Het speelt zich af in het dorpje Dahlonega, dus de personages hebben onderling veel koppelingen, geschiedenis en intriges. Maar gelukkig niet te veel dat het een soap wordt.
De tagline “beiden denken dat de ander het gedaan heeft” komt totaal niet uit de verf wat mij betreft. Het is in elk geval geen gevalletje Mr. and Mrs. Smith.

John Bernthal (die ik dacht te herkennen als Joe Miller uit The Expanse, maar dat is ’m dus niet) speelt een prima agent en eigenlijk zijn alle rollen prima.
Na aflevering 4 dacht ik: Nou mogen er wel weer wat puzzelstukjes bij” en inderdaad, toen had ik wel door.
Dacht ik… toen de laatste 2 afleveringen… bril-fokking-jante twists.

Een 7 na aflevering 4, na afloop dus dan zeker een 8.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
karazz schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:30:
Ik ben te autistisch om halverwege een seizoen te stoppen met een serie. Gelukkig weer niet zo autistisch dat ik pas aan het einde van een serie kan stoppen :+

(ik ben ooit aan under the dome begonnen namelijk) |:(
Wat je zegt klinkt een beetje tegenstrijdig, maar wat je eigenlijk zegt is dat als een serie 5 afleveringen heeft, je niet na 3 afleveringen, maar wel na 4 afleveringen kan stoppen? :+

The devil is in the details.

• karazz
Hahn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:05:
[...]

Wat je zegt klinkt een beetje tegenstrijdig, maar wat je eigenlijk zegt is dat als een serie 5 afleveringen heeft, je niet na 3 afleveringen, maar wel na 4 afleveringen kan stoppen? :+
In jouw voorbeeld zou ik niet halverwege aflevering 3 kunnen stoppen, wel ná aflevering 3 ;)

• maddis76
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 31-01 18:37
*knip*
Nogmaals, de voertaal is Nederlands op Tweakers.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2026 12:00 ]

• Stukfruit
  • Niet online
IMDb: Agatha Christie's Seven Dials (TV Mini Series 2026– )

Van Chris Chibnall, die van de nieuwe Doctor Who voordat het de laatste reboot kreeg.

Maar waarom in het Nøørs? :+

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:33

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:10:

Van Chris Chibnall, die van de nieuwe Doctor Who voordat het de laatste reboot kreeg.

Det som engang var

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:34
Gisteren Slow Horses seizoen 5 in een keer uitgekeken was takkeweer en over de hele dag lekker genoten.

IMDb: Slow Horses (TV Series 2022– ) - Episode list

Geweldige serie toch weer. Gewoon lekker genieten van de actie, verrassende wendingen en de droge humor.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:26
The Night Manager (2016–)The Night Manager (2016–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 358 min | MPAA: TV-14
The Night Manager is een van de beste series die ik gezien heb die nooit een vervolg kreeg. Tom Hiddleston deed in 2016 met deze serie een sublieme auditie als de nieuwe James Bond en als het daarmee allemaal wat sneller was gegaan was hij het misschien wel geworden. Gebaseerd op het werk van John le Carre combineerde het een sterk script met hoge production values. Naast Hiddleston stonden Olivia Colman en Hugh Laurie op de poster en zij maakten er een zeldzaam enerverend feest van. Maar het bleef bij die ene serie. Tot nu toe.

Jonathan Pine is binnen de Britse intelligence een weinig opvallende maar nuttige ‘Night Owl’ geworden, hij leidt een team van nachtelijke observanten die persons of interest in de gaten houden. Als hij een spook uit zijn verleden op ziet duiken en aan het draadje begint te trekken merkt hij dat zijn superieuren op geheel eigen wijze kijken naar de belangen van het Verenigd Koninkrijk.

Omdat ik pas vier van de zes afleveringen gezien heb is het een beetje voorbarig misschien maar ik ben weer erg te spreken over deze serie. Dit tweede seizoen doet eigenlijk opnieuw heel veel goed. Locaties, karakters, actie, het is allemaal erg strak in beeld gebracht en het doet geen seconde onder voor een big budget film. Ik gun Tom Hiddleston wat meer rollen buiten zijn vaste Marvel optredens want hij is echt een goede acteur. Net als na seizoen 1 vraag ik me af waarom ik James ff-ing Bond nog nodig heb. Doe mij maar meer Jonathan Pine.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Stukfruit
  • Niet online
Tom is de beste manager.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Ponies (2026–)Ponies (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
De pauw laat zijn veren zien. Ik herhaal, de pauw laat zijn veren zien. Nee, dit is geen code voor een talkshowhost. Het is de nieuwste serie op Peacock met Emilia Clarke!

Aan de setting zal het niet liggen; we worden meegenomen naar de seventies om mee te gaan met de karakters van Clarke en Haley Lu Richardson, wiens mannen na een korte intro niet meer terugkeren uit de Sovjet-Unie. Wat is er gebeurd?

Moeilijk, moeilijk, want binnen de Unie is weinig mogelijk. De dames worden echter onderschat en dat biedt mogelijkheden.

Na een nog kortere training gaan zij dus aan de slag als "Persons of no Interest", oftewel: PONIES.

En dat doen ze zeker leuk, maar helaas komt het niveau verder nergens echt goed naar boven. Bingeable is het absoluut, alleen is het weer zo'n serie waarbij je jezelf na de aftiteling de vraagt stelt waarom je er toch weer in meegesleurd bent terwijl het vooral een herhaling was van iedere stap die al 30x eerder langs is gekomen in betere series met beter uitgewerkte decors. Misschien komt het ook wel door Sydney Bristow, die na al deze jaren nog steeds de kont van iedereen schopt zonder in een pony te veranderen.

De geit is gemolken. En hoewel het altijd cool is om de jaren zeventig in beeld voorbij te zien komen is de melk hier over de datum. Een zesje dus. Vooral omdat er een tweede seizoen moet komen terwijl dit met 100% garantie gecancelled gaat worden. Alleen opzetten als je 's avonds niets beters te doen hebt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Steal (2026–)Steal (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Met dank aan een tip in een van deze topics :)

Steal gaat over hoe een bende zichzelf bij een pensioenfondskantoor naar binnen Ocean's-Elevened. De pilot trekt alle stoppen uit de kast. Letterlijk, want je wil geen sneaky bellers hebben. De spanning is niet te overzien en het belooft veel goeds.

Dan slaat de sfeer om. Aflevering #1 is als pilot afgelopen en de rest van de serie gaat beginnen. Waar het in eerste instantie nog ging om een briljant team dat alles tot in de puntjes heeft gepland, gaat het iedere aflevering hierna verder bergafwaarts.

Het hoogtepunt is wel het punt waarop men
spoiler:
VERSCHILLENDE KEREN met gevaar voor hun leven achter cold wallets aan gaat om ze te kunnen combineren met hun "passwords". Problematisch is dat je dit als Tweaker niet kan kijken zonder te denken: "oké, maar als je die passwords (waarschijnlijk passphrases) al hebt, waarom ren je dan nog achter die apparaatjes aan... je weet dat je die gewoon opnieuw kan kopen en de "passwords" opnieuw kan invullen he?"
En zo wordt van een serie met potentie een kwijlerig stukje onzin gemaakt dat niet echt meer spannend te noemen is. Het doet voornamelijk heel veel pijn. Waar dit een solide acht had kunnen zijn, blijf je hier ondanks het interessante dilemma waar weinig mee gedaan wordt achter met een magere zes.

Is het diefstal of naïviteit? Omdat ik zonder nadenken de serie begon te bingen moet ik toegeven dat het dat laatste is, dus ik geef het een magere s(t)eal of approval.

Dat zit wel Schnorr.

• wmterhaar
All Creatures Great & Small (2020–)All Creatures Great & Small (2020–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 2 min | MPAA: TV-PG
Beetje een guilty pleasure, dit plattelandsdrama over een veeartsenpraktijk in Darrowby, Yorkshire. Het kabbelt vaak wat voort en is ook schaamteloos nostalgisch. Ik zeg altijd gekscherend dat het de favoriete serie van de Brexiteers is. Geen wonder dat Max het uitzendt in Nederland.

Maar het ziet er allemaal om door een ringetje te halen uit - vooral Rachel Sheldon, die die echte Hollywood golden age look voor haar en makeup combineert met geloofwaardige boerenoutfits - en het acteerwerk is prima. Bovendien heeft dit derde seizoen als voordeel dat we in 1939 op het rand van het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zijn beland, zodat het ergste gekabbel is er wel af.

Broers Siegfried (Samuel West) en Tristan (Callum Woodhouse) ruziën over het verlangen van de laatste zich aan te melden voor het leger (veeartsen zijn vrijgesteld, tenzij ze zich aanmelden). Nakomertje Tristan, die na het jong overlijden van zijn ouders is opgevoed door Siegfried, wil zo onder het juk van zijn dominante broer uitkomen. Siegfried, zelf een veteraan uit de Eerste Wereldoorlog, die bovendien jong weduwnaar is geworden, is mordicus tegen. Huishoudster mrs. Hall (Anna Madely) moet het vuurwerk die dit oplevert vaak oplossen. Dat was vaak haar enige rol, maar in dit seizoen krijg haar karakter gelukkig wat meer verdieping, onder meer dankzij haar zoon, met wie ze slecht contact heeft en die ook in dienst moet.

James Herriot (Nicholas Ralph) zit ondertussen met tbc-testen voor koeien (koeien blijken tbc te kunnen overbrengen via de melk). Dat levert geld op voor de praktijk, maar als er een zieke koe is, moet niet alleen die worden afgemaakt, maar de rest van de kudde een maand in quarantaine. Dus de boeren steigeren en proberen regelmatig te frauderen. De man van het ministerie is ook nog eens niet gemakkelijk als er een foutje in een formulier zit. Verder heeft Siegfried James officieel wel partner in de praktijk gemaakt, maar Siegfried blijft hem, net als Tristan, commanderen.

Hoewel de cast in zijn geheel sterk is, is dit voor mij is dit echt de serie van Samuel West, die ook al sterk was in zijn wat kleinere rol in Slow Horses. Siegfried is een lekker complex karakter. Hij kan heerlijk uit zijn slof schieten, maar is ook een echte binnenvetter, wat West de kans geeft tot meer subtiel werk.

De sentimentaliteit en nostalgie dit seizoen zijn dit seizoen dus een stuk minder, met één grote uitzondering: de laatste aflevering van het seizoen, tevens de kerstaflevering. Hierin wordt een schattig klein meisje in de serie geschreven, dat ook nog een kitten krijgt en dat was me echt iets te gortig qua Omroep Maxheid.

(Seizoen 3 gezien op NPO Start.)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• wmterhaar
Castlevania: Nocturne (2023–)Castlevania: Nocturne (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Vergeet die zestien Oscar-nominaties voor Sinners; dit is de veel leukere vampierenactie met anti-slavernijthema.

Weer eens een even een abo op Netflix genomen en dit tegengekomen. Ik was erg verrast door de originele reeks, nota bene gebaseerd op een Nintendo-klassieker, en deze nieuwe serie zet die sterke reeks voort. Deze nieuwe serie speelt zich af in de Vendée in Frankrijk, ten tijde van de Franse Revolutie. De adel en de vampiers waren altijd al verweven en nu gaan ze samen op voor de contra-revolutie, want iedereen moet wel zijn plek in de rangorde weten. Dat geldt voor de boertjes in Frankrijk zelf, maar al helemaal voor de slaven op Haïti/Saint-Domingue, die tegelijkertijd hun succesvolle opstand hebben ontketend. Dat erbij betrekken heeft als voordeel dan ook nog dat er vodou aan te pas kan komen. Muziek speelt dan ook nog een grote rol, waardoor het thematisch nog meer op het (nieuwere!) Sinners lijkt.

Castlevania: Nocturne heeft twee dingen voor op Sinners: veel meer actie en vooral een veel hoger en sappiger pulpgehalte. Grote, bloederige actiescenes met monsters zijn nu eenmaal als animatie eenvoudiger uit te voeren. En omdat de dwang ook in de bioscoop in, zeg, Oklahoma geld te verdienen mist, kan de blasfemie lekker opgeblazen worden. Waardoor je zoiets als de geniale "Every orifice I possess has teeth" scene krijgt. Ook groot fan van de Izak offer-scene.

Opvallende stemmencast ook. Natassja Kinski doet de stem van één van de hoofdpersonen, terwijl Zahn McClarnon, die die suffe agent was in Reservation Dogs, hier juist een machtige en uiterst flamboyante, Azteekse gay vampier neerzet. Beetje apart is alleen dat good old Erzsebet Bathory de hoofdvampier mag zijn, maar dat die in deze toch verder verrassend historisch accurate show ineens Russisch in plaats van Hongaars is en de stem van de Duitse Franka Potente met een dik nep-Russisch accent krijgt toebedeeld.

(Seizoen 1 gekeken op Netflix)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:33
Stukfruit schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:47:
Ponies (2026–)[Afbeelding: Ponies (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
De pauw laat zijn veren zien. Ik herhaal, de pauw laat zijn veren zien. Nee, dit is geen code voor een talkshowhost. Het is de nieuwste serie op Peacock met Emilia Clarke!

Aan de setting zal het niet liggen; we worden meegenomen naar de seventies om mee te gaan met de karakters van Clarke en Haley Lu Richardson, wiens mannen na een korte intro niet meer terugkeren uit de Sovjet-Unie. Wat is er gebeurd?

Moeilijk, moeilijk, want binnen de Unie is weinig mogelijk. De dames worden echter onderschat en dat biedt mogelijkheden.

Na een nog kortere training gaan zij dus aan de slag als "Persons of no Interest", oftewel: PONIES.

En dat doen ze zeker leuk, maar helaas komt het niveau verder nergens echt goed naar boven. Bingeable is het absoluut, alleen is het weer zo'n serie waarbij je jezelf na de aftiteling de vraagt stelt waarom je er toch weer in meegesleurd bent terwijl het vooral een herhaling was van iedere stap die al 30x eerder langs is gekomen in betere series met beter uitgewerkte decors. Misschien komt het ook wel door Sydney Bristow, die na al deze jaren nog steeds de kont van iedereen schopt zonder in een pony te veranderen.

De geit is gemolken. En hoewel het altijd cool is om de jaren zeventig in beeld voorbij te zien komen is de melk hier over de datum. Een zesje dus. Vooral omdat er een tweede seizoen moet komen terwijl dit met 100% garantie gecancelled gaat worden. Alleen opzetten als je 's avonds niets beters te doen hebt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Een top serie is het zeker niet. Zit nu aan aflevering vier en ja, heb de hoop dat het beter wordt beetje opgegeven. Maar zal het wel uitkijken.

Erg vervelend is wel dat ik geen enkele scene met Emilia Clarcke kan onthouden. Ben eigenlijk constant afgeleid door haar wenkbrauwen. Die wenkbrauwen staan geen seconde stil en kunnen zich in bochten wringen die ik niet mogelijk achtte.
Mijn excuses wie er nog moet aan beginnen want die gaan nu constant naar die wenkbrauwen kijken :+

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:30
Heb je toevallig de oude ook gezien van 1978 tot 1990. Wel benieuwd hoe je deze 2 vergelijkt.

Ik heb deze recente nog niet gezien, maar de oude versie is in mijn ogen al extreem goed.

• Truus01
Stukfruit schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:10:

Wat is in het Noors? En waarom schrijft @maddis76 in het Deens? En @Vrijdag in het Zweeds?
Ik snap er niks meer van.
En heb de serie ook nog niet bekeken, maar staat wel op mijn lijstje.

Net als Memory of a killer, lijkt me wel wat.
(En toevallig laatst nog Memory gezien. Daarom hoop ik dat de serie ook interessant is, want deze film vond ik wel goed.)

• Stukfruit
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:03:
[...]

Erg vervelend is wel dat ik geen enkele scene met Emilia Clarcke kan onthouden. Ben eigenlijk constant afgeleid door haar wenkbrauwen. Die wenkbrauwen staan geen seconde stil en kunnen zich in bochten wringen die ik niet mogelijk achtte.
Mijn excuses wie er nog moet aan beginnen want die gaan nu constant naar die wenkbrauwen kijken :+
De wenkbrauwen van mevrouw Clarke zijn episch :Y Als ik ik een volgend leven terug zou mogen komen dan wil ik ook zulke brauwen :p

Wat ik net in een video op YouTube zag zou ik trouwens niet willen :X
Misschien toch iets minder ingespannen te werk gaan tijdens het sporten. Heb al vaker gehoord dat dat niet goed ging :/

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Wat is in het Noors? En waaro schrijft @maddis76 in het Deens? En @Vrijdag in het Zweeds?
Ik snap er niks meer van.
Ik nu ook niet, want eerst dacht ik dat het misschien een Nederlands dialect was (Scandinavische talen zijn soms opvallend goed te begrijpen* :o) en Kagi Translate zei Noors :+

* En ik zeg "begrijpen", maar ik bedoel eigenlijk dat m'n hersenen alleen maar dénken dat ze het begrijpen. Met sommige Scandinavische series heb je dat ook. Dan zit je te luisteren en op een of andere manier klinkt het soms alsof je het begrijpt... maar dan ook echt nét niet!

Dat zit wel Schnorr.

• wmterhaar
Dagarkin schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:36:
[...]
Heb je toevallig de oude ook gezien van 1978 tot 1990.
Ja, maar dat was meer dat als ik uit de basisschool kwam dat mijn moeder zat te kijken. Daar kan ik me echt heel weinig van herinneren.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:30
wmterhaar schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:26:
[...]

Ja, maar dat was meer dat als ik uit de basisschool kwam dat mijn moeder zat te kijken. Daar kan ik me echt heel weinig van herinneren.
Zelf deze een paar jaar geleden weer eens gezien en genoten en ook bijzonder om te zien, dat deze recente zelfs iets hoger scoort op imdb. Denk dat ik deze nieuwe dan ook een kans ga geven.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Run Away (2025–)Run Away (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
De zoveelste (Netflix) serie naar een boek van Harlan Coben. Wederom 8 afleveringen.

Hoofdrolspeler is James Nesbitt (als Simon Greene) die m.i. een goede performance neerzet. Je zou verwachten dat de andere grotere naam (Minnie Driver) een stempel zet, maar niets is minder waar in het grootste deel. Maar dat verklap ik maar niet waarom dat is.

Er beginnen veel verhaallijnen waarbij de belangrijkste de verdwijning van een van de dochters van Simon is. Lijntjes met een privé detective, politie en diverse anderen brengen uiteindelijk een plot met deels een afgesloten verhaal en deels een verhaal wat blijft hangen in limbo. Dat laatste is jammer aangezien het één seizoen is en de diverse lijnen zijn vaak rommelig in het geheel van de serie, zeker voordat er e.e.a. samenkomt.

Het klopt wel aardig met het boek, daar niet van. Maar ik denk dat de uitwerking van het verhaal een stukje beter had gekund. Niet perse door de acteurs, dat was over het algemeen prima. Een kleine voldoende dit keer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-01 20:35
Het laatste seizoen van The White Lotus in Thailand gekeken, wat een afknapper. Langdradig, hoofdpersonen zijn niet interessant, alles wat leuk was in de eerste seizoenen is niet aanwezig.

Ik ben weer begonnen met NCIS, al een keer gezien, maar ik me veel niet meer herinneren (zou ik dan toch oud worden, haha). Blijft een leuke serie.

Tussendoor kijk ik ook nog een oudje: Becker, leuke comedy.

• Kenhas
Jron667 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:07:
Het laatste seizoen van The White Lotus in Thailand gekeken, wat een afknapper. Langdradig, hoofdpersonen zijn niet interessant, alles wat leuk was in de eerste seizoenen is niet aanwezig.

Ik ben weer begonnen met NCIS, al een keer gezien, maar ik me veel niet meer herinneren (zou ik dan toch oud worden, haha). Blijft een leuke serie.

Tussendoor kijk ik ook nog een oudje: Becker, leuke comedy.
NCIS is en zal ook wel altijd een klassiekers blijven. Vind het beetje jammer dat het zo wordt uitgeperst door allerlei spin-offs maar uiteindelijk spreekt dat niet over de orignele serie. Die vind ik de laatste jaren wel minder en minder worden maar ik zal wel trouw blijven kijken.
De spin-offs heb ik tot nu toe allemaal geprobeerd maar zijn te licht bevonden. Er is er eigenlijk maar één die er voor mij boven uitsteekt en dat is NCIS Origins
NCIS: Origins (2024–)NCIS: Origins (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Als ik moet kiezen tussen eerste kijken naar NCIS en NCIS Origins, denk ik dat ik toch eerst Origins ga nemen. De voice over van de oude Gibbs geeft het wel iets extra. Ook vind ik de verhaallijnen en prestaties van acteurs zeker goed. Het heeft ook iets "duister" op momenten

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-01 20:35
Kenhas schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:01:
[...]

NCIS is en zal ook wel altijd een klassiekers blijven. Vind het beetje jammer dat het zo wordt uitgeperst door allerlei spin-offs maar uiteindelijk spreekt dat niet over de orignele serie. Die vind ik de laatste jaren wel minder en minder worden maar ik zal wel trouw blijven kijken.
De spin-offs heb ik tot nu toe allemaal geprobeerd maar zijn te licht bevonden. Er is er eigenlijk maar één die er voor mij boven uitsteekt en dat is NCIS Origins
NCIS: Origins (2024–)[Afbeelding: NCIS: Origins (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Als ik moet kiezen tussen eerste kijken naar NCIS en NCIS Origins, denk ik dat ik toch eerst Origins ga nemen. De voice over van de oude Gibbs geeft het wel iets extra. Ook vind ik de verhaallijnen en prestaties van acteurs zeker goed. Het heeft ook iets "duister" op momenten
Ik heb de laatste seizoenen niet gezien, is er nog iemand van de originele cast over?

• Truus01
Jron667 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:10:
[...]

Ik heb de laatste seizoenen niet gezien, is er nog iemand van de originele cast over?
McGee en Jimmy (en Ducky).

• Kenhas
Truus01 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:45:
[...]

McGee en Jimmy (en Ducky).
Ducky ?? Die is al meer dan twee jaar overleden dus dat is beetje moeilijk.

Ik vermoed dat er wel nog een spin-off zit aan te komen. Was die Jessica Knight niet bezig met een nieuw team of zoiets?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:15
Kenhas schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Ducky ?? Die is al meer dan twee jaar overleden dus dat is beetje moeilijk.
Hij speelde er wel van begin tot eind in, al was dat zijn eigen eind en niet het eind van de serie :X

• Kenhas
RobertMe schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Hij speelde er wel van begin tot eind in, al was dat zijn eigen eind en niet het eind van de serie :X
Zo kan je het inderdaad ook zien :+

• Truus01
Kenhas schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Zo kan je het inderdaad ook zien :+
Daarom ook tussen haakjes.
En dat ik ook niet weet wat @Jron667 precies bedoeld met "de laatste seizoenen".

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:08
Hoe bepalen jullie aan welke serie je (eindelijk) begint? Als ik puur kijk naar naar series die ik ooit nog wil zien of waar ik ooit aan begonnen ben, ga ik dat ook never nooit meer inhalen. Series als 24, Buffy, Dexter ER, Sopranos, Simpsons, Scrubs, House, hele trits aan sitecoms en andere dramaseries... Ik kan echt per streamer al zo 20 series opnoemen en dan heb je het over meerdere seizoenen per serie.

Tja. Het simpele antwoord is vast: gewoon beginnen en accepteren dat je niet alles (meer) kan zien. En proberen zo weinig mogelijk tegelijkertijd door elkaar, want dan vergroot je de kans dat je er de brui aan geeft? Je hebt maar een paar vrije uurtjes/afleveringen per dag dus echt vaart maken lukt ook niet altijd.

En daarnaast komen er natuurlijk nog dagelijks/wekelijks nieuwe series bij waarvan je ook weer een deel gaat kijken... Waarschijnlijk blijf ik sommige series gewoon nog jarenlang vooruitschuiven om er vervolgens nooit meer aan te beginnen of ze zijn tegen die tijd al verwijderd van de dienst :+

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 28-01-2026 21:38 ]

• Carlos0_0
(jarig!)
Ja gewoon beginnen ergens aan, zeker aan een serie die al helemaal af is.
En het ligt er aan hoeveel je er kan kijken, ben je om 5 uur thuis. lig je pas om 11 uur op bed kan je toch echt wel wat afleveringen kijken.

Ja sommige oude series nog heerlijk soms 20 / 24 afleveringen, maar tegenwoordig is dat meer een uitzondering.
Tegenwoordig is het ongeveer nog maar 10 afleveringen meestal.

En Comedies zijn sneller te kijken, want ja dat duurt maar 20 min ongeveer. dus kijk je er met gemak al 3 in 1 uur al.
Dus ja je kan het ook een beetje combineren, dan een spannende serie. dan een Comedy voor effe wat luchtigs(En daarna weer een andere serie).

En daarnaast komen er natuurlijk nog dagelijks/wekelijks nieuwe series bij waarvan je ook weer een deel gaat kijken...

Deze dus niet gaan kijken, tot dat het hele seizoen er pas weer op staat. Zo kan je rustig iets anders verder kijken.

Scrubs is tevens wel echt leuk :P, alleen laatste seizoen ofzo iets minder(Veranderde te veel).

[ Voor 32% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-01-2026 21:53 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Ik kijk op basis van prioriteit, stemming en luiheid. In die volgorde.

Prioriteit heeft vaak te maken met online uitkomsten. Pluribus is beter te volgen als je online gelijk kan meelezen zonder spoilers.

Stemming omdat ik niet altijd in the mood ben om zoiets als Beauty of Industry op te zetten, dus dat schuift vaak door naar een moment waar ik de juiste bui heb.

Luiheid is voor de series die je 's avonds na een dag lang werken opzet zonder erover na te willen denken. Ponies en Steal vallen daar wel onder. Soms ook lange series zoals The Wire omdat je er anders niet doorheen kan komen :P

Belangrijkste is dat ik alleen kijk als ik zin heb. Vaak zijn er ook dagen dat je gewoon tot 2 uur in de nacht bezig bent met werken.
spoiler:
Om daarna alsnog een slechte film op te zetten :+

Dat zit wel Schnorr.

• Carlos0_0
(jarig!)
Stukfruit schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:11:
Ik kijk op basis van prioriteit, stemming en luiheid. In die volgorde.

Prioriteit heeft vaak te maken met online uitkomsten. Pluribus is beter te volgen als je online gelijk kan meelezen zonder spoilers.

Stemming omdat ik niet altijd in the mood ben om zoiets als Beauty of Industry op te zetten, dus dat schuift vaak door naar een moment waar ik de juiste bui heb.

Luiheid is voor de series die je 's avonds na een dag lang werken opzet zonder erover na te willen denken. Ponies en Steal vallen daar wel onder. Soms ook lange series zoals The Wire omdat je er anders niet doorheen kan komen :P

Belangrijkste is dat ik alleen kijk als ik zin heb. Vaak zijn er ook dagen dat je gewoon tot 2 uur in de nacht bezig bent met werken.
spoiler:
Om daarna alsnog een slechte film op te zetten :+
Inderdaad soms is iets als stemming ook van toepassing, heb je geen zin in moelijke verhaal etc.
Dan wil je gewoon verstand uit en gaan :).

Waar zou je spoilers tegen moeten komen dan, gewoon niks opzoeken over een serie ? :P .

Vaak zijn er ook dagen dat je gewoon tot 2 uur in de nacht bezig bent met werken.

Eum nee die zijn er nooit, en was ik ook nooit van plan om te gaan doen :+ .
Maar ja wel vermoeiend als je die soms wel heb denk ik.

• Stukfruit
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:02:
[...]

Waar zou je spoilers tegen moeten komen dan, gewoon niks opzoeken over een serie ? :P
Impossible als je leven zich online afspeelt :+
Eum nee die zijn er nooit, en was ik ook nooit van plan om te gaan doen :+
Je bent single of niet :+

Dat zit wel Schnorr.

• Carlos0_0
(jarig!)
Stukfruit schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:05:
[...]

Impossible als je leven zich online afspeelt :+

[...]

Je bent single of niet :+
Die speelt zich bij mij niet online af, volg gewoon niks op social media etc van dit soort dingen. Op youtube kijk ik geen clips etc(Misschien eens 1 trailer van nieuwe seizoen meer niet).
Ik zit ook niet op forums ergens, om over een bepaalde serie/ afleveringen te praten ofzo.

Ja dat ook, maar met werk bedoelde ik tot 2 uur werken bij een echte werkgever. Niet met een Baby die wakker wordt ofzo :+

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
Helaas is Landmen season 2 afgelopen :( 10 afl. Deze vinden wij thuis geweldig. 8/10
IMDb: Landman (TV Series 2024– )

His&Hers aan het kijken op Nflix. Vermakkelijk een 6/10
IMDb: His & Hers (TV Mini Series 2026)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:47
His & Hers op netflix gekeken..

Mijn vrouw vond het "ok", ik vond eigenlijk geen enkel karakter 'likeable'. Van de agent met zijn rare beslissingen die hem steeds verder de problemen in brengen, tot de hoofdrolspeelster met haar nare trekjes, tot de uiteindelijke verklaring en (uiteraard) plottwist...
Ik ken het boek waarop het verhaal rust niet.. mogelijk dat het daar beter/beeldender is uitgewerkt allemaal.

Als mijn vrouw niet doorgekeken had, was ik na 2 of 3 afleveringen afgehaakt. Nu de rit uitgezongen, en ik geef het een héél mager 'genadezesje"... 6- voor de moeite.

• tiswat
  • Laatst online: 12:05
Unknown Alien schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:15:
Helaas is Landmen season 2 afgelopen :( 10 afl. Deze vinden wij thuis geweldig. 8/10
IMDb: Landman (TV Series 2024– )

His&Hers aan het kijken op Nflix. Vermakkelijk een 6/10
IMDb: His & Hers (TV Mini Series 2026)
Ik ben afgehaakt begin seizoen 2 van Landmen. Dat gezever met die zoon en dat meisje. Ik werd er moe van.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
tiswat schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Ik ben afgehaakt begin seizoen 2 van Landmen. Dat gezever met die zoon en dat meisje. Ik werd er moe van.
ahhhh beetje drama hoort erbij :+

• tiswat
  • Laatst online: 12:05
Unknown Alien schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 16:51:
[...]

ahhhh beetje drama hoort erbij :+
Die verdieping is helaas in iedere serie. Maar van mij hoeft het soms gewoon niet. Laat die rauwe wereld maar gewoon zien.

• Stukfruit
  • Niet online
Wonder Man (2026–)Wonder Man (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een wonderlijke serie, zoals Maarten Van Rossem zou zeggen.

Met de credits van de makers in het achterhoofd, Destin Daniel Cretton en Andrew Guest, was ik niet heel enthousiast te noemen. Iets met 10 ringen en zo. Leuk als vermaak met popcorn op schoot, maar erg sterk was het niet omdat het vooral deed wat Marvel voornamelijk wil: een film neerzetten met standaard actie, standaard explosies, standaard grapjes en standaard derde akte, welke allemaal omgeven zijn met een iets andere smaak dan de voorgangers.

Wonder Man is in de basis niet anders te noemen. Het voelt allemaal een beetje aan alsof men goed heeft gekeken naar eerdere en andere series die wel goed scoorden. Met een karakterstudie probeert men de serieuzere kijker over te halen om mee te gaan in de wereld van Simon Williams; een superheld in opkomst die geen superheld wil zijn vanwege een realiteit waarin mensen die hun abilities verkeerd gebruiken worden opgespoord door overheidsdiensten. Het is geen ICE, maar de overeenkomsten lijken op de achtergrond wel een beetje aanwezig te zijn. Simon is dus duidelijk geen man die naar voren komt rennen voor promotionele doeleinden.

Hij is iemand die per ongeluk steeds wordt weggezet als ongewenst gezelschap omdat hij zich constant verliest in een gedeelde passie met de kijker: film.
spoiler:
Hier wordt het allemaal relatief meta doordat de serie zichzelf in een soort alternatief Disney-universum wegzet waar Ben Kingsley deels Trevor Slattery is, maar Joe Pantoliano (the Matrix has him) en Josh Gad een variant van hun real-life namen zijn. Sommige zaken komen dus te frozen en te meta over. Dat kan een beetje vervelend zijn omdat men soms te ver doordraaft. Gelukkig wordt het enigszins gedoseerd gebracht.
Qua de rest is het verhaal ook anders in elkaar gestoken. Waar het meeste werk van Marvel, zelfs de betere films en series, zich richt op de roep dat je verder moet kijken naar een volgende film of serie, pakt Wonder Man het aan op een manier die beide groepen kijkers (het verschil tussen wel of geen popcorn, zullen we maar zeggen) oplichtende ogen zou moeten geven.

Al blijven er ook altijd zeikerds over die de slowburner waarover we hier spreken oneindig zullen overanalyseren. Zoals ondergetekende, die je nu gaat vertellen dat deze Marvel-versie van "The Studio" het ook te erg op safe speelt. Men heeft geluisterd naar kritiek en heeft geprobeerd dit allemaal samen te voegen, maar verliest zo de mogelijkheid om een indruk achter te laten waar je jaren later nog aan terug zal denken. Je zou vele seizoenen kunnen vullen met Simon die zichzelf overal over verwonderd, samen met buddy Trevor die eindelijk zijn eigen reis mag doormaken, zonder een keer terug te vallen op het klassieke argument: "maar hij is ook een superheld".

Want dan zeg ik: "so what, Bruce Wayne was het ook".

Desondanks was het een goede poging en staat het verhaal over een man die zich zijn hele leven rustig moest houden omdat anders zijn omgeving ontploft... als een huis. Een milde aardbeving hier en daar kon mij niet wegduwen van het feit dat een mooie acht geen verkeerde score lijkt te zijn voor dit veilige wonder uit de stal van de Marvel "Spotlight"-serie.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Deezers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:36:
Hoe bepalen jullie aan welke serie je (eindelijk) begint? Als ik puur kijk naar naar series die ik ooit nog wil zien of waar ik ooit aan begonnen ben, ga ik dat ook never nooit meer inhalen. Series als 24, Buffy, Dexter ER, Sopranos, Simpsons, Scrubs, House, hele trits aan sitecoms en andere dramaseries... Ik kan echt per streamer al zo 20 series opnoemen en dan heb je het over meerdere seizoenen per serie.

Tja. Het simpele antwoord is vast: gewoon beginnen en accepteren dat je niet alles (meer) kan zien. En proberen zo weinig mogelijk tegelijkertijd door elkaar, want dan vergroot je de kans dat je er de brui aan geeft? Je hebt maar een paar vrije uurtjes/afleveringen per dag dus echt vaart maken lukt ook niet altijd.

En daarnaast komen er natuurlijk nog dagelijks/wekelijks nieuwe series bij waarvan je ook weer een deel gaat kijken... Waarschijnlijk blijf ik sommige series gewoon nog jarenlang vooruitschuiven om er vervolgens nooit meer aan te beginnen of ze zijn tegen die tijd al verwijderd van de dienst :+
Oude series kijk ik niet. Dan had ik maar tijd moeten maken toen ze nieuw(er) waren. (En veel van de goede oude series heb ik wel gezien.)
Ik lees waar een serie over gaat en of mij dat aanstaat. Ik lees enkele reviews (vaak die van The Guardian en Rotten Tomatoes en sinds kort neem ik soms mee wat ik hier zoal over een serie lees). En dan kijk ik.
En ik kijk vanalles door elkaar, want ik trek het niet om van de meeste series een heel seizoen te bingen. Ik kijk ok vrij veel wat wekelijks een nieuwe aflevering krijgt en dat is juist prima te volgen. Die wekelijkste series en afleveringen gaan bij mij met kijken ook voor op complete seizoenen/series.

Als iets je niet genoeg aanspreekt om aan te beginnen en je schuift het vooruit en is dan verdwenen, is dat natuurlijk ook niet erg.

Van de oude series die jij noemt zou ik House aanraden, gewoon goede serie. En vooral 24, omdat dat concept uniek was. Maar ik denk dat al die series nu wat gedateerd aandoen. Ik zou ze zelf niet terugkijken.

• Stukfruit
  • Niet online
Dammit, nu moet ik die binnenkort weer eens opzetten :P

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:30:
[...]

Dammit, nu moet ik die binnenkort weer eens opzetten :P
Dan wel in een hele dag bingen (en tijdens de reclametijd iets anders gaan doen)...

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-01 15:52

Stimulate14

⭐⭐⭐

tiswat schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:12:
[...]

Ik snap wat je schrijft, maar halverwege kantelt alles. Geef het een kans, mocht je tijd over hebben. Of kijk alleen de laatste 3 afleveringen, want daar gebeurd het.

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:36:
[...]

Dan wel in een hele dag bingen (en tijdens de reclametijd iets anders gaan doen)...
Per seizoen toch? :p

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01

• RigolleM
Stimulate14 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:51:
[...]

Ik snap wat je schrijft, maar halverwege kantelt alles. Geef het een kans, mocht je tijd over hebben. Of kijk alleen de laatste 3 afleveringen, want daar gebeurd het.
Ik heb elke aflevering genoten, Tommy (Billy Bob Thorton) zijn kijk en commentaar op het gebeuren met zijn vrouw/dochter, is op sommige momenten hilarisch. En de introductie van Sam Elliott kon ook tellen.. De spanning tussen Ariana/Cooper levert later leuke scenes op. Kan niet wachten op het 3de seizoen.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RigolleM schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:36:
[...]

Ik heb elke aflevering genoten, Tommy (Billy Bob Thorton) zijn kijk en commentaar op het gebeuren met zijn vrouw/dochter, is op sommige momenten hilarisch. En de introductie van Sam Elliott kon ook tellen.. De spanning tussen Ariana/Cooper levert later leuke scenes op. Kan niet wachten op het 3de seizoen.

• RigolleM

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:59

mr thee

Idioot op het internet

Luther (2010–2019)Luther (2010–2019)
Tweakers: 8 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Deze topserie kan ook weer van het lijstje af.

We volgen John Luther die bij losjes omgaat met de regels bij het oplossen van zijn (toch wel bijzondere) moordzaken, en wordt soms/vaak uit de brand geholpen door Alice Morgan (Ruth Wilson), de grote baas Schenk (Dermot Crowley) met zijn interessante ondervraag technieken doet het ook goed. _O-

Luther zijn interacties met George Cornelius zijn ook geniaal, ondanks de korte duur van de seizoenen heb ik nooit echt het gevoel gehad van "goh wat gaat het hard" is wel gelijk het nadeel, het was ook zo weer voorbij :'(

Zo te zien is er ook een film van, al is die ook maar matig ontvangen. (heb die daarom nog niet gezien)

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Ben nu ook bezig met The Shield daar hebben ze losjes omgaan met de wet ook verhoogd naar standje 11, enig nadeel van die serie tot nu toe is de intro & outro, wat een rukherrie is dat :X

[ Voor 5% gewijzigd door mr thee op 30-01-2026 22:19 ]

• wmterhaar
Love, Death & Robots (2019–)Love, Death & Robots (2019–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Short, Action | Runtime: 15 min | MPAA: TV-MA
Omnibusserie Love, Death & Robots is altijd een beetje hit & miss, maar in seizoen 4 zaten naar mijn idee toch duidelijk meer missers. Wat ook miste waren echte 'Wow!' uitschieters naar boven als Jibaro en Bad Travelling uit S03.

Per deel:
  1. Close Encounters of the Mini Kind: 3/5. Dit is zo een filmpje dat eigenlijk gewoon een geanimeerde mop is. In dit geval met tilt shift miniatuur look. Aardig, vooral omdat het niet te lang
  2. Spider Rose: 2,5/5. Vrij standaard sci-fi verhaal - ik zag de clou al meteen aankomen - met vrij standaard animatie.
  3. How Zeke Got Religion: 4/5. De één-na-beste aflevering van deze reeks. De nazi's hebben weer eens een poort naar de hel geopend en de bemanning van een bommenwerper moet met het resultaat afrekenen. Speelt zich af boven Frankrijk en de animatie is ook in zeer fraaie Franse klarelijn stijl.
  4. The Other Large Thing: 2,5/5. Weer een mopaflevering, deze keer over een kat en een huishoudrobot die samenspannen om de wereld te veroveren. Om de een of andere reden vond ik deze een beetje vermoeiend.
  5. 400 Boys: 4/5. De andere goede aflevering. Bendes gebaseerd op The Warriors (uiterlijk) en A Clockwork Orange (taalgebruik) moeten samenwerken om reuzenbaby's te verslaan in een post-apocalyptische wereld. Erg mooie, originele animatie in afro-futuristische stijl.
  6. The Screaming of the Tyrannosaur 1,5/5. Dieptepunt van niet alleen dit seizoen, maar de hele reeks. Extreem standaard LD&R sci-fiverhaaltje dat wordt gebruikt voor standaard LD&R actiescenes in goedkoop ogende animatie. Tot overmaat van ramp zit mr. Beast er dan ook nog in.
  7. Golgotha: 2,5/5. Als Bugonia een matige korte film was geweest.
  8. For He Can Creep: 3,5/5. Katten helpen een dichter die door de duivel wordt gedwongen een gedicht voor hem te schrijven. Verreweg het meest originele concept van dit seizoen en nu eens met een historische setting. Animatie is ook vrij origineel, maar niet verbluffend. En de katten zijn af en toe wat te typische tekenfilm sidekick schattig.
  9. Smart Appliances, Stupid Owners: 3/5. Weer een mopaflevering. Doet wat de titel zegt: slimme apparaten vertellen over hun stupide eigenaren. Eigenlijk een reeks megakorte filmpjes.
  10. Don't Stop: 2/5. Het is een geanimeerde RHCP video. Van een nummer van één van hun shittige post-Blood Sugar Sex Magik-platen, zo één waarin Anthony Kiedis veel 'zingt'. In een matige liveuitvoering.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nee cattle ;)

• Truus01
_/-\o_
Ze zoeken blijkbaar nog behoorlijk wat mensen...

• G_Dragon

G_Dragon

Georgie & Mandy's First Marriage (2024–)Georgie & Mandy's First Marriage (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Wij hebben zojuist het tweede seizoen van Georgie & Mandy's First Marriage uitgekeken en dat was helaas veel te snel weer voorbij. Het is echt zo’n serie die heerlijk wegkijkt en van mij mogen ze hier dan ook nog wel flink wat seizoenen van gaan maken. De serie zit vol met die leuke en flauwe humor waar je gewoon lekker bij kunt ontspannen, zonder dat het allemaal te zwaar wordt. Het is knap hoe ze die sfeer van de eerdere series vast weten te houden, maar er toch een eigen draai aan geven.

Het verhaal gaat op een goede manier verder en je ziet de personages echt groeien in hun nieuwe rollen als ouders en partners. De dynamiek in de familie zorgt voor genoeg grappige situaties, al is er wel een klein aandachtspuntje. Ik vind de strijd tussen Audrey en Mary namelijk soms een beetje te vervelend worden. Ik irriteer me nog steeds mateloos aan Mary, die haar kinderen constant klein probeert te houden en haar geloof zo erg doordrukt bij iedereen. Dat getrek en geduw tussen die twee moeders had van mij wel wat minder gemogen, omdat het op een gegeven moment een beetje begint te irriteren en de vaart uit de leuke momenten haalt.

Gelukkig maken de scènes met Georgie en de rest van de familie veel goed. De manier waarop Georgie zich overal doorheen probeert te slaan met zijn eigen logica blijft goud waard. Je merkt dat de makers precies weten wat de fans willen zien en ze leveren dat ook gewoon elke aflevering af. Het is een serie die niet probeert om heel diepzinnig te zijn, maar die gewoon eerlijk en grappig is over het dagelijkse leven.

Overall is dit gewoon een geweldige serie waar we hopelijk snel een derde seizoen van gaan krijgen. Het tempo zit er goed in en de grappen landen meestal wel op de juiste plek. Als je van dit soort humor houdt en gewoon even lekker wilt lachen zonder al te veel gedoe, dan is dit een absolute aanrader. Wij zitten in ieder geval alweer klaar voor het vervolg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_IOEdM0HbtnTN0Ypf69yT7qivM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPF37eTfg89uIWQRpdFpNOxL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Carlos0_0
(jarig!)
G_Dragon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:19:
Georgie & Mandy's First Marriage (2024–)[Afbeelding: Georgie & Mandy's First Marriage (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Wij hebben zojuist het tweede seizoen van Georgie & Mandy's First Marriage uitgekeken en dat was helaas veel te snel weer voorbij. Het is echt zo’n serie die heerlijk wegkijkt en van mij mogen ze hier dan ook nog wel flink wat seizoenen van gaan maken. De serie zit vol met die leuke en flauwe humor waar je gewoon lekker bij kunt ontspannen, zonder dat het allemaal te zwaar wordt. Het is knap hoe ze die sfeer van de eerdere series vast weten te houden, maar er toch een eigen draai aan geven.

Het verhaal gaat op een goede manier verder en je ziet de personages echt groeien in hun nieuwe rollen als ouders en partners. De dynamiek in de familie zorgt voor genoeg grappige situaties, al is er wel een klein aandachtspuntje. Ik vind de strijd tussen Audrey en Mary namelijk soms een beetje te vervelend worden. Ik irriteer me nog steeds mateloos aan Mary, die haar kinderen constant klein probeert te houden en haar geloof zo erg doordrukt bij iedereen. Dat getrek en geduw tussen die twee moeders had van mij wel wat minder gemogen, omdat het op een gegeven moment een beetje begint te irriteren en de vaart uit de leuke momenten haalt.

Gelukkig maken de scènes met Georgie en de rest van de familie veel goed. De manier waarop Georgie zich overal doorheen probeert te slaan met zijn eigen logica blijft goud waard. Je merkt dat de makers precies weten wat de fans willen zien en ze leveren dat ook gewoon elke aflevering af. Het is een serie die niet probeert om heel diepzinnig te zijn, maar die gewoon eerlijk en grappig is over het dagelijkse leven.

Overall is dit gewoon een geweldige serie waar we hopelijk snel een derde seizoen van gaan krijgen. Het tempo zit er goed in en de grappen landen meestal wel op de juiste plek. Als je van dit soort humor houdt en gewoon even lekker wilt lachen zonder al te veel gedoe, dan is dit een absolute aanrader. Wij zitten in ieder geval alweer klaar voor het vervolg.

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Het is inderdaad een leuke serie, kijkt heerlijk simpel weg.
Het is dat die nog niet volledig te kijken is in Nederland(Op een legale manier), anders was ik ook al vast aan seizoen 2 begonnen :).
Seizoen 2 gaat namelijk nog verder(In februari), dit was pas de helft de 1ste 10 afleveringen.

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 02:36:
The Night Manager (2023–)[Afbeelding: The Night Manager (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
We volgen een ex-soldaat die als night manager in een hotel werkt. Lekker rustig en niet zo bloedstollend, zou je denken.

Op een nacht krijgt hij een lijst met bepaalde ingrediënten in handen. Er staan zaken op die je zo in het dagelijkse leven niet op een boodschappenlijst zal zien staan, zullen we maar zeggen. Het blijkt van een rijke bobo te komen die terroristen helpt met hun internationale boodschappen.

In deze serie spelen Tom Hiddleston en Hugh Laurie de hoofdrollen, waarbij die laatste de rijkaard is met slechte intenties die alleen goed zijn voor dienst bankrekening, en Hiddleston als night manager.

Maar wacht. Wat is dat? Och, Tom ziet er niet echt uit als Tom, maar meer als Aditya Roy Kapoor? Heeft hij zijn Snickers vandaag nog niet gehad? En waarom spreekt iedereen Hindi? Nouja, het lijkt allemaal op zich wel professioneel opgezet te zijn, het ziet er zelfs wel mooi uit, en de naam van de schrijver van het boek stond ook bij de ondertitels van de introductie, dus je kijkt nog maar even verder. Bovendien gebruiken ze ook veel Engelse woorden en BBC staat erom bekend dat ze inclusief zijn, dus je kijkt vast naar de juiste serie, toch?

Omdat je niet te snel wil oordelen besluit je de hele eerste aflevering uit te kijken. Tom zal vast snel in beeld verschijnen, al is het wel vreemd dat er zeven in plaats van zes afleveringen zijn.

Na de eerste aflevering zet je snel de eerste aflevering van "The Night Manager" uit 2016 op en blijkt dat deze speciale Hindi-versie, die in sommige landen overigens ook op Disney+ staat, een letterlijke kopie is. Belangrijke shots zijn 1:1 overgenomen en de dialogen zijn half Engels omdat ze rechtstreeks door de vertaler zijn getrokken, al lijken de kleurtjes wel mooier te zijn en is het verhaal een beetje aangepast om er wat lokale issues aan toe te voegen.

Wanneer je niet weet dat dit een kopie is van "The Night Manager" met Tom, dan zou je denken dat het er eigenlijk wel redelijk goed uitziet. Laat je echter niet misleiden, want een Lego-blokje uit China is ondanks het best mooie uiterlijk niet per se een Lego-blokje. Het past net niet. Zoals deze serie.

Een dikke 5.5 omdat het ondanks het ordinaire kopieerwerk toch best mooi is vanwege betere kleurtjes en de toevoeging van een serieus extra onderwerp dat zeker aangekaart zou moeten worden, maar een stevig strafpunt omdat het verder nergens origineel is of pretendeert het boek te volgen ipv de BBC-serie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
The Night Manager (2016–)[Afbeelding: The Night Manager (2016–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 358 min | MPAA: TV-14
We volgen een ex-soldaat die als night manager in een hotel werkt. Lekker rustig en niet zo bloedstollend, zou je denken.

Op een nacht krijgt hij een lijst met bepaalde ingrediënten in handen. Er staan zaken op die je zo in het dagelijkse leven niet op een boodschappenlijst zal zien staan, zullen we maar zeggen. Het blijkt van een rijke bobo te komen die terroristen helpt met hun internationale boodschappen.

In deze serie spelen Tom Hiddleston en Hugh Laurie de hoofdrollen, waarbij die laatste de rijkaard is met slechte intenties die alleen goed zijn voor dienst bankrekening, en Hiddleston als night manager.

Maar wacht. Wat is dat? Het is Tom! Als een ware James "007" Bond bedrijft hij met bijna iedereen die hij tegenkomt de liefde en loopt deze jonge God vol zelfvertrouwen als geheim spion het gevaar in om treurige zaken tegen te houden. De belangrijke shots zijn cool uitgevoerd en laten goed zien hoe serieus de situatie is waarin hij zich bevindt. Gaat Tom het als The Night Manager redden om zichzelf en zijn nieuwe vrienden uit deze pickle te bevrijden?

Bevat tevens een goede rol van Elizabeth Debicki voordat ze in Tenet werd getypecast voor hetzelfde maar dan achterstevoren :+ En natuurlijk de uitstekende Olivia Colman, die eigenlijk nooit teleurstelt.

Hoewel ik het geen 8 vond omdat het op bepaalde punten toch een beetje generiek was, is het absoluut een dikke 7+ waard en een aanrader om op te zetten. Maar bedenk wel dat je ergens een Snickers moet hebben liggen of vooraf even een bril moet opzetten, want zodra iedereen Hindi begint te spreken en er overal willekeurig Engelse woorden tussendoor worden gegooid dan heb je dus de verkeerde versie te pakken en raak je bijna een beetje Loki door alle gebeurtenissen die je belevenis van tijd enigszins verstoren.

Deze review beslaat alleen het eerste seizoen. Afleveringen uit het tweede seizoen worden deze maand uitgezonden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Speel beide trailers naast elkaar af en oordeel zelf :Y

YouTube: Hotstar Specials The Night Manager | Official Trailer | Anil Kapoor ...
YouTube: The Night Manager: Trailer - BBC
Nouja, misschien maak ik er een acht van na het tweede seizoen. Eigenlijk is het toch wel een fijne serie. Sommige dingen moeten groeien.

Gelukkig krijg ik daar nu weer 9 jaar de tijd voor tijdens het wachten op seizoen 3.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.