Follows Frank Remnick, a U.S. Marshal in charge of the quiet and weathered barrens of Alaska, as he needs to deal with a prison transport plane crash full of violent inmates inside his jurisdiction.
Zo, het eerste seizoen is afgelopen.
Ik vond het een goede serie. Het is wel een 'dad-show', actie, met een ondertoon aan humor.
Ik heb de serie ook omschreven gehoord als liefdesbrief aan actiefilms uit de '90s, 'character driven and lots of action'.
Het heeft gevoelsmatig wat weg van bv Reacher, ook een typische dad-show en Die Hard, die actiefilm uit de '90s (1988).
Ook wel aardige plottwists. Maar niet allemaal goed, of logisch, of duidelijk... Misschien gewoon een paar teveel. Sommige dingen ook best wel overdreven, of wat vergezocht.
Van wat ik me herinner zijn vooral aflevering 1 en 7 goed. Ook wel de afleveringen er tussenin. 8 vond ik mweh, was bijna alleen maar terugkijkend en vooral bedoeld om een bijna onmogelijke plottwist uit te leggen. 9 was dan ook wat apart, rommelig, vooral bedoeld als opbouw naar de laatste aflevering en ook om dingen voor mekaar te krijgen om mensen op de juist plek te krijgen.
De laatste aflevering was gelukkig wel weer goed. Daar gebeurd enorm veel in. En het verhaaltje (een deel) is 'netjes' beëindigd. Wel een soort cliffhanger om naar een tweede seizoen te kunnen. Maar op een manier die van mij niet had gehoeven, eea was al vrij duidelijk. En het maakt het (volgens mij) ook juist een serie die niet verder kan dan 2 seizoenen. Ook al zullen ze dan vast wel weer iets verzinnen, dat het wel kan, maar ik had er eigenlijk net iets ander, iets meer, van verwacht.
Op zich gebeurt er in (bijna) elke aflevering veel. Het schijnt ook dat iedere aflevering (ongeveer) gelijk staat aan een dag, dus dat het geheel over 10 dagen gaat. Dat heb ik er niet direct uitgehaald, maar zou op zich wel passen.
Verder vind ik de beelden, de omgeving en de sfeer die gecreëerd wordt erg mooi. Het moet Fairbanks en wijdere omgeving in Alaska voorstellen, maar is gefilmd in Quebec en Alberta. Wel echt buiten in de kou en dat ziet er dus wel mooi uit, veel in de sneeuw.
Ook de muziek vind ik goed gekozen.
Geinig detail, de hoofdrolspeler, Jason Clarke, is een Aussie, degene die zijn vrouw speelt, Simone Kessell, is een Kiwi. (En Dominic Cooper is Engels.)
Ik hoop dat er een tweede seizoen komt.
Weer lekker in winters Alaska. Weer voornamelijk met stevige actie en wat humor. Iets minder vergezochte twists & turns, zodat die ook niet met moeite uitgelegd hoeven te worden.