Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:41:
Lang lopende series met een rode draad zonder echt een "ding van de week" die ik zelf heb uitgekeken kan ik alleen maar denken aan The Sopranos en Sons of Anarchy. Dat vond ik echt hele goede series met een doorlopende verhaallijn en veel ontwikkelingen van de personages.

Het zijn ook de enige twee lange series die ik echt volledig heb afgekeken. Doorgaans verlies ik mij interesse als het te lang duurt.

Hoewel, ik heb ook aardig wat meegekregen van Desperate Housewives, dat keek mijn (inmiddels ex) vriendin. Dat vond ik eigenlijk niet eens zo'n slechte serie hoewel ik absoluut niet het doel publiek was. Maar goed, die rode Bree Hodge hè O+
Oh, The Sopranos is misschien een uitzondering. Die heb ik nog niet meegekregen.

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
Stukfruit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:27:
Lost (2004–2010)[Afbeelding: Lost (2004–2010)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Vorig jaar heb ik een flashback beleefd door deze serie na meer dan 20 jaar weer vanaf het begin op te zetten. Het ging gepaard met een reis in het echte leven naar de locatie waar het eiland waar Oceanic Flight 815 zich ongeveer zou moeten bevinden na de crash in de serie: schijnbaar ergens rond Bali. Al wordt dit nooit echt duidelijk en ziet het er meer uit als Hawaii, waar het echt is opgenomen. Een palmboom is een palmboom, zou je zeggen.

We vliegen 20 jaar terug in de tijd, een tijd waarin men nog naar TV-series op zware CRT-monitoren keek. Je had series zoals Buffy, Firefly en Dead Like Me met het meisje dat door een vallende toiletpot werd vermoord. Daarnaast was er natuurlijk nog 24 met Jack "Dammit" Bauer. Maar het aantal series met écht doorlopende verhaallijnen was beperkt. Meestal was het toch een variant op de beruchte case-of-the-week. Ja, zelfs Buffy.

De pilot begint direct goed: een vliegtuig is neergestort op een strand van een onbewoond eiland en de camera zoomt uit op het gezicht van één van de hoofdrolspelers die ergens in de bosjes geworpen ligt: Jack. In de sequentie die volgt gaan we in een vloeiende beweging mee met Jack die opstaat en verdwaast naar het naastgelegen strand strompelt om zijn gecrashte mede-passagiers te helpen terwijl er vliegtuigmotoren in brand vliegen. Je ziet als kijker voor het eerst de ernst van de situatie en weet net zoveel van wat er aan de hand is als Jack: niets.

Wat altijd een van de mooie punten aan Lost was is de ultrakorte intro. Eigenlijk is er niet eens een echte intro; je ziet een zwart scherm, het inzoomende woord "Lost" en dat is het. Op naar de volgende scenes: een schokkende ontdekking wordt gedaan zodra men ontdekt dat er 's nachts iets onbekends in de jungle lijkt rond te gaan. Het maakt mechanische dinosaurusgeluiden. Oké, you've got me. Ik weet niet wat er gaande is, maar ik zal dit blijven kijken tot aan het bittere einde. Op deze manier ontstond er een cultstatus rond een show waarvan de makers als een van de eersten het toen nog (voor de gewone medemens) relatief nieuwe wereldwijde web erbij wisten te trekken met geheimzinnige sites en promotiestunts. Het zat goed in elkaar.

Op de afdeling met de gastacteurs is er een leuk aantal optredens te bespeuren. Een jonge Aaron Paul, Clancy Brown, Lando uit Star Wars, DJ Qualls, Brett Cullen, Lance Reddick, Allison Janney en zelfs Nathan Fillion omdat de makers en Fillion fan van elkaars werk waren.

Muzikaal gezien zat het ook dik in orde: de toen nog minder bekende Michael Giacchino werd na Alias nogmaals ingevlogen om zijn talenten te vervullen. Als er iets is wat Lost ver tegenover de concurrentie plaatste dan is het zeker wel de sfeervolle muziek van hem die na Lost nog vaker zijn kunsten mocht vertonen voor onder andere Fringe. Hier ontving hij welverdiende Emmy's voor als opkomende .

Zo geweldig als seizoen 1 was, zo matig werden de latere seizoenen door o.a. het oprekken van de seizoenen. Darn you, ABC. De vreemde gebeurtenissen werden steeds vreemder en op een gegeven moment wordt het timey wimey wibbly wobbly en denk je vaker dan eens: who? what? where?

Mooi aan de serie is wel dat het niet alleen een box of mysteries is. Je begint echt mee te leven met de karakters. Sommige acteurs zijn niet de beste: "Walt! Waaalt!!" Soms is niet duidelijk waar het script begint en het talent van de acteur eindigt. Misschien toch een indicatie dat het wel goed zit.

Als je Lost niet hebt gezien, dan heb je niet geleefd. Lost maakte deel uit van een begin in TV-series zoals we die vandaag de dag kennen: een rode draad ("story based"), niet per se iedere week een freak of the week, speciale effecten en zelfs een planning om naar een einde toe te werken. ABC gooide helaas roet in het eten door meer te willen, maar ondanks de vele fouten blijft het een bijzondere serie die je jaren later nog steeds met veel plezier kan kijken.

Zonder Lost waren er misschien geen The Leftovers of andere goede series geweest. Je wil vast niet weten hoe het leven als verwoed seriekijker er dan misschien uit had kunnen zien als je niet iedere week een groundhog day wil beleven. Daarom ondanks de minpunten toch een dikke 8.

[...]
spoiler:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Dan heb ik niet geleefd. Hoorde hoe het afloopt en dat de serie steeds slechter werd,dus ga zeker niet kijken :)

En The Leftovers vond ik echt slecht, ik vond de hoofdrolspeler irritant en die rokende mensen vond ik helemaal nergens op slaan.
Smaken verschillen gelukkig :)

• Stukfruit
  • Niet online
Rooksmaak kan ik inderdaad ook niet waarderen dus ik kan daar enigszins in meekomen :p

Dat zit wel Schnorr.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50

Punkrocker

Mostly harmless

Stukfruit schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:15:
[...]

Maar het is wel een goed idee om The X-Files of Twin Peaks weer eens opnieuw op te zetten.
Vergeet dan het derde seizoen niet!
Lynch kreeg hiervoor helemaal de vrije hand en dat is goed te zien. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben druk bezig met DareDevil Born Again.

Zwaar frustrerende serie met het fascistische regime wat nu NY regeert, met heerlijke momenten van rechtvaardigheid en tegengas. Wat ik mooi vastgelegd vind zijn de "reguliere" New Yorkers die vinden dat Fisk het allemaal wel goed doet, ze ondervinden er zelf (nog) geen nadelige effecten van dus het is allemaal wel prima. Het feit dat er midden in de nacht of gewoon op klaarlichte dag mensen van straat worden geplukt is geen probleem, alles voor het veilige gevoel. Eng hoe zoiets erin kan kruipen zonder dat mensen het door hebben en als ze het doorhebben het te laat is.

Helaas alweer bij de 5e aflevering en moet ik nu weer wekelijks wachten op de nieuwe. (Hoe hielden we dat vroeger vol? Waarschijnlijk omdat we niet beter wisten)

Als je dit zo rustig vanaf de bank zit te kijken is het helemaal niet moeilijk om te bedenken hoe sommige mensen aan de macht zijn gekomen en de gevaren die ze daarn opleveren onder het motto "For the greater good"

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40

Vrijdag

De Goede

Stukfruit schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:59:
[...]

Oh, The Sopranos is misschien een uitzondering. Die heb ik nog niet meegekregen.
Ik zeg: Kijken! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01:18

mr thee

Prutser op het internet

Wist je dat nicotine verslavend is ? _O- _O-

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
Gaat toch niet over nicotine of mis ik iets, heb maar een paar minuten gekeken.
(krijg wel weer zin om de serie te kijken :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 17-04-2026 12:33 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Mad-Matt schreef op donderdag 16 april 2026 @ 06:54:
Ik ben druk bezig met DareDevil Born Again.

Zwaar frustrerende serie met het fascistische regime wat nu NY regeert, met heerlijke momenten van rechtvaardigheid en tegengas. Wat ik mooi vastgelegd vind zijn de "reguliere" New Yorkers die vinden dat Fisk het allemaal wel goed doet, ze ondervinden er zelf (nog) geen nadelige effecten van dus het is allemaal wel prima. Het feit dat er midden in de nacht of gewoon op klaarlichte dag mensen van straat worden geplukt is geen probleem, alles voor het veilige gevoel. Eng hoe zoiets erin kan kruipen zonder dat mensen het door hebben en als ze het doorhebben het te laat is.

Helaas alweer bij de 5e aflevering en moet ik nu weer wekelijks wachten op de nieuwe. (Hoe hielden we dat vroeger vol? Waarschijnlijk omdat we niet beter wisten)

Als je dit zo rustig vanaf de bank zit te kijken is het helemaal niet moeilijk om te bedenken hoe sommige mensen aan de macht zijn gekomen en de gevaren die ze daarn opleveren onder het motto "For the greater good"
Ik vind Daredevil Born Again (moet nog aan s02 beginnen) dus wél erg goed. Veel collega's en vrienden vinden het maar niks. Te duister enzo, maar de intriges en het isolement dat je voelt zijn echt goed gedaan. Fisk is dan ook gewoon een goeie schurk :) Hele goeie serie, en ik zou graag willen dat Jessica Jones ook verder ging.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-04 06:56
Punkrocker schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:29:
[...]

Vergeet dan het derde seizoen niet!
Lynch kreeg hiervoor helemaal de vrije hand en dat is goed te zien. _/-\o_
understatement van de dag ;)

Ik had het derde seizoen vroeger waarschijnlijk helemaal de max gevonden, maar in huidige nuchterdere tijden vond ik er eigenlijk niet veel aan (zeker niet na een vermoeiende dag :z )

• Stukfruit
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:32:
[...]

Ik vind Daredevil Born Again (moet nog aan s02 beginnen) dus wél erg goed. Veel collega's en vrienden vinden het maar niks. Te duister enzo, maar de intriges en het isolement dat je voelt zijn echt goed gedaan. Fisk is dan ook gewoon een goeie schurk :) Hele goeie serie, en ik zou graag willen dat Jessica Jones ook verder ging.
Waarom "wél"? Volgens mij is @Mad-Matt er juist ook positief over? :)

* Stukfruit heeft er zelf z'n twijfels bij: op zich is de sfeer wel ok, maar ze vallen te veel terug op oud materiaal en het karakter van Matt wordt op een ongewone manier misbruikt...
spoiler: aflevering 5
Het is niet logisch dat Matt "vroeger" juist geen ethisch besef kende en behoorlijk aan de rechterkant zat qua denkwijze?

Dat zit wel Schnorr.

• robotomizer
Heeft er iemand nog tips/aanraders voor Franse films of series om samen te kijken met tieners?
Om de schoolresultaten van m'n oudste wat op te krikken denk ik dat het zou helpen om wat meer franse spreektaal te horen (zinsbouw en zo). Hij kampt echter met een grondige aversie van alles wat ook maar een beetje frans klinkt... maar misschien dat een goede film/serie hem wel kan overtuigen (of ik kan verplichten >:) )

Waar ik zelf al aan dacht:
La Haine
Bernie
C'est arrive pres de chez vous
le tout nouveau testament
Dobberman
Le grand soir

...misschien niet allemaal even stichtend, maar met "franse praatfilms" gaan we hem niet overhalen (en mij ook niet)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43

Elvhenk

Madam Mikmak

robotomizer schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:11:
Heeft er iemand nog tips/aanraders voor Franse films of series om samen te kijken met tieners?
Om de schoolresultaten van m'n oudste wat op te krikken denk ik dat het zou helpen om wat meer franse spreektaal te horen (zinsbouw en zo). Hij kampt echter met een grondige aversie van alles wat ook maar een beetje frans klinkt... maar misschien dat een goede film/serie hem wel kan overtuigen (of ik kan verplichten >:) )

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

...misschien niet allemaal even stichtend, maar met "franse praatfilms" gaan we hem niet overhalen (en mij ook niet)
Dan lijkt Intouchable me een aanrader. :Y Een verrassende en verfrissend non-kleffe film.

En dan gelijk deze actieserie als tip: Lupin, met dezelfde hoofdrolspeler.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Of iets stokouds van Louis de Funès kan ook altijd nog! :D

Ik vind het trouwens heel goed van je om op die manier zijn Frans te ondersteunen. Dan heb je meer kans dat het blijft hangen, al gaat het Frans meestal razendsnel. Merde. :+

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:27

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Ikzelf vond "Les Revenants" best goed.
Na 1 seizoen wel niet de moeite genomen om te wachten op het 2de. Ik was bang dat, zoals met zoveel mysterie series, de ontknoping teleurstellend of zelfs volledig afwezig zou zijn.
Serie gaat over, wel, revenants :) . Mensen die overleden zijn, maar terug opduiken (zichzelf van geen kwaad bewust), uiteraard tot grote ontzetting van hun dierbaren.
https://www.imdb.com/title/tt2521668/?ref_=vp_ext_shr_emb_t

Met de film "Les visiteurs" kon ik me best vermaken, maar ik vrees wat gedateerd, vooral voor een tiener.
Premise van de film is een ridder en zijn schildknaap die in de hedendaagse tijd terechtkomen.
https://www.imdb.com/title/tt0108500/

Er is ook een Franse film gebaseerd op het spel weerwolven. Wellicht ietwat genietbaar als je gepassioneerd bent door het spel, maar vrij matig op zichzelf (en dan ben ik nog mild).
https://www.moviemeter.nl/film/1164633

Als er me nog te binnen schieten, laat ik het hier zeker weten.

Schiet me nog een film te binnen : "Les Ripoux", over corrupte flikken. Met plezier bekeken, maar zal wel zeer gedateerd aanvoelen.
https://www.moviemeter.nl/film/5266

[ Voor 4% gewijzigd door Anastanax op 17-04-2026 14:28 ]

• robotomizer
Die van weerwolven was ik helemaal vergeten! (maar idd vrij matig, gezien met jongste zoon ;) )

les Revenants is misschien wel iets, thanks!

Denk zelf plots nog aan de serie Zone Blanche: echt goed maar jammer genoeg laatste seizoen nooit uitgebracht

[ Voor 11% gewijzigd door robotomizer op 17-04-2026 14:34 ]

• robotomizer
Elvhenk schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:25:
Of iets stokouds van Louis de Funès kan ook altijd nog! :D

Ik vind het trouwens heel goed van je om op die manier zijn Frans te ondersteunen. Dan heb je meer kans dat het blijft hangen, al gaat het Frans meestal razendsnel. Merde. :+
De Funès gaat het niet worden, toch niet met mij, krijg de kriebels al bij het horen van z'n naam :)

Ik hoop het ook dat het zo wat blijft hangen, heb zelf 10 jaar lang frans gehad op school maar meer geleerd op 10 dagen bij vrienden...

[ Voor 13% gewijzigd door robotomizer op 17-04-2026 14:40 ]

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

robotomizer schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:37:
[...]

De Funès gaat het niet worden, toch niet met mij, krijg de kriebels al bij het horen van z'n naam :)
Nee, was grapje. :P Ik dacht bij zijn naam gelijk aan nonnen in deux chevauxs en wat zien ik in de trailer?
Non in een deux chevaux. :+

• Anastanax
Was me ontglipt, maar vond ik best goed : Le pacte des loups.
Speelt zich af in de middeleeuwen (maar er is ook inspiratie opgedaan uit genres zoals oosterse vechtfilms). Gaat over een terugkerend edelman (denk ik toch) die vaststelt dat iedereen bang is voor een monster dat zou ronddwalen.
Was (toenertijd) best een goede film.
https://www.imdb.com/title/tt0237534/

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:13

3DDude

I void warranty's

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen..

Het tweede seizoen van Your Friend & Neighbors is begonnen.
A hedge fund manager resorts to burglary after losing his job, targeting wealthy neighbors to maintain his family's lifestyle, but makes a fateful error breaking into the wrong home.
Inmiddels S02 episode 3.

https://www.imdb.com/title/tt30459041

trailer van S01
https://www.imdb.com/vide...t30459041&ref_=vp_rv_vi_2

[ Voor 27% gewijzigd door 3DDude op 17-04-2026 14:44 ]

Be nice, You Assholes :)

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-04 17:54

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

La forêt zou een optie kunnen zijn.

La forêt

• Anastanax
Jron667 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:51:
[...]

La forêt zou een optie kunnen zijn.

La forêt
Oh, en in de Ardennen zie ik.
Moet ik zeker eens bekijken!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Zoals gezegd: Lupin en Intouchables.

Verdere favorieten mijnerzijds (films, dus slightly off-topic) voor tieners interessant:
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
La Famille Belier
Alles Frans van Luc Besson (La femme Nikita, de hele Taxi reeks)

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Drops of God, https://www.imdb.com/video/vi1202965273/?ref_=ttvg_vi_2 > trailer S01 hier.
Frans, Japans en engels het is prima te doen met subs.
Gaat over wijn uiteraard.

Lupin is ook goed maar die was al genoemd :)

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 17-04-2026 15:03 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:15

CeesKees

I rest my Kees

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Le Bureau des Légendes
https://www.imdb.com/title/tt4063800/

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26
Is sciencefiction een optie? Ik vond Missions erg goed: https://www.imdb.com/title/tt6445112/?ref_=ext_shr_lnk

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:01
36 Quai Des Orfèvres
Les Lyonnais
MR 73
96 Heures
Public Enemy Number One: Part I & Part II
Le Pacte des Loups
Les Rivières pourpres
Un prophète

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De afgelopen 2 weken 'Mr. Inbetween' gekeken .... stuk of 25 episodes van ~20 minuten, erg vermakelijke serie.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Stukfruit schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:00:
[...]

* Stukfruit heeft er zelf z'n twijfels bij: op zich is de sfeer wel ok, maar ze vallen te veel terug op oud materiaal en het karakter van Matt wordt op een ongewone manier misbruikt...
Het is niet logisch dat Matt "vroeger" juist geen ethisch besef kende en behoorlijk aan de rechterkant zat qua denkwijze?
Nou ja, ik las "Ben bezig met Daredevil.....zwaar frustrerende serie". Ik deed de aanname dat frustratie = negatief ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Stukfruit schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:00:
[...]

Correct
@Deathchant Ik vind hem dus ook heel erg goed, zwaar frustrerend, maar dat komt gewoon omdat het zo goed in elkaar steekt. Ik kijk er met plezier naar.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:12

Clush

Do as I say...

Stukfruit schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:15:
[...]

Geen van alle series die je noemt hadden dat wat Lost doet hoor. Alleen over Twin Peaks twijfel ik een beetje, al is dat in mijn herinnering nog steeds een beetje een "aanwijzing van de week".

Juist The X-Files niet :p Wel een rode draad, maar absoluut niet gericht op het ontbreken van een case of the week. Juist dat was meestal een kwestie van "afwerken": vreemde case, Scully en Mulder komen opdraven, case closed. Of niet, want out there.

In Lost is het meer een avontuur dat steeds wordt opgebroken door dat verdraaide eindtijdstip ;( Hoewel je met een creatieve insteek zou kunnen stellen dat het daardoor misschien toch nog een beetje zo'n soort formaat volgt. Laten we het een omslagpunt noemen ipv de OG :)
Vind ik nog steeds teveel eer... The Shield, The Sopranos, Spooks (BBC, aanrader)... 24, The Wire.. fenomeen dat je beschrijft was in 2002 al volop aan de gang. Ik kan Lost in 2004 wat dat betreft echt geen omslagpunt noemen.

... not as I do.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

robotomizer schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:51:
[...]

understatement van de dag ;)

Ik had het derde seizoen vroeger waarschijnlijk helemaal de max gevonden, maar in huidige nuchterdere tijden vond ik er eigenlijk niet veel aan (zeker niet na een vermoeiende dag :z )
Hahaha, niet ieders cup of tea. Snap ik best.
Alleen de "atoombom ontploffing in slowmotion" van een minuut of 25 (?! ) duurde mij ook te lang.
Verder vond ik het weer top.

[ Voor 1% gewijzigd door Punkrocker op 17-04-2026 17:09 . Reden: Typefoutje ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
mr thee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:41:
The Wire is geweldig, komt alleen wel wat traag op gang. Maar als het dan eenmaal aan de gang is :9~ :9~
Zitten een paar heerlijke figuren in de top })

YouTube: The Wire | These Are For You McNulty
https://m.youtube.com/watch?v=PNVEQgXsBgs
>:)

Roomba E5 te koop

• Stukfruit
  • Niet online
Clush schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:59:
[...]

Vind ik nog steeds teveel eer... The Shield, The Sopranos, Spooks (BBC, aanrader)... 24, The Wire.. fenomeen dat je beschrijft was in 2002 al volop aan de gang. Ik kan Lost in 2004 wat dat betreft echt geen omslagpunt noemen.
Hoe lang is het geleden dat je 24 hebt gezien? :)
Maar het was inderdaad wel heel veel beter dan bv. CSI, om maar een overdreven voorbeeld te noemen :P

Dat zit wel Schnorr.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:12

Clush

Do as I say...

Stukfruit schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:25:
[...]

Hoe lang is het geleden dat je 24 hebt gezien? :)
Dat zal zo rond de release van de dvd-box van seizoen 1 zijn geweest :D.
Ik probeerde zeer zeker niet te zeggen dat 24 een goede serie is of het herkijken waard! (hoewel ik wel nog een aantal jaren met de iconische ringtone heb rondgelopen).

Wilde enkel maar illustreren dat Lost meer een kind van de tijdgeest was dan een voorloper.

Lost overigens ook nooit echt gekeken. Net als bij Dr. Strangelove weerhoudt me de gedachte dat de pay-off een grote teleurstelling gaat zijn. Met dat in het achterhoofd vind ik het lastig om nog eens 6 seizoenen op te zetten.

... not as I do.

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan dan wel lekker meeranten over hoe slecht sommige dingen waren :P

Ik denk dat dat misschien ook wel onderdeel van het geheel is. Die marketingcampagne + in ieder geval de tijdsgeest die goed stond, waar ik het niet mee oneens kan zijn :)

Dat zit wel Schnorr.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:57

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Taxi ?
https://www.imdb.com/vide...52930&ref_=tt_ov_pr_ov_vi

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
Clush schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:59:
[...]

In de VS is het heel duidelijk: Er was voor The Sopranos, en na The Sopranos :)

Het was de eerste serie met met intelligente, langlopende verhaallijnen die bij het grote publiek echt aansloeg. Ik noemde wat Britse series die ook hetzelfde format hadden en kritisch erg goed ontvangen werden maar die hadden niet de grote commerciële impact van The Sopranos. Dus die serie is echt wel een mijlpaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pagani
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:09:
Je moet dan nog veel verder terug. I, Claudius (1976) en The Prisoner (1967) hebben hier veel grondwerk verricht.
Of iets recenter 'Allo 'Allo!, iets met de fallen Madonna...

• Dr. Strangelove
Ik ben een enorme Allo Allo fan maar dat is een sitcom :)

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:48

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Crime Story staat er bekend om.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

* Banlieue 13 natuurlijk. Een Franse actiefilm met freerunning/parkour, schieten, tieten en wellicht hier en daar een helicopter :+
* De Taxi trilogie, zeg maar de Franse versie van Fast & the Furious.
* Sous la Seine. Haaien. In de Seine. Net zo slecht als je het verwacht maar wel geinig. Netflix film trouwens.
* Infested/Vermines. Arachnaphobia in de sloppenwijken van Parijs.
* Night Eats the World. De Franse versie van 28 Days Later.
* La Horde. Min of meer te vergelijken met Night Eats the World.
* L' Auberge Espagnol. Comedy met Audrey Tatou. Misschien niet echt wat voor je zoon.
* Les Aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec. Een leuke avonturen film, beetje qua sfeer als The Mummy.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door DutchOwnage op 18-04-2026 09:50 ]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:44

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Kijk naar de Waalse TV. Dat Frans is veel langzamer en voor beginnelingen dus redelijk te volgen.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 19:03

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vond Angel-A van Besson wel een Franse aanrader. Mooi gefilmd en erg grappig.

I am the great Cornholio!

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-04 11:56

La Haine
Bernie
Dobberman
Le grand soir

Wat recente films (inclusief restauraties):
  • Flush - ranzige zwarte komedie over man die vast zit met zijn hoofd in een hurktoilet
  • Reflet dans un Diamant Mort - "James Bond op LSD"
  • Le Royaume (hoewel die deels in het Corsicaans is) - Rauwe gangsterfilm meets coming of age
  • Mars Express - Animatie sci-fi uit de Frans-Japanse school
  • Persepolis - Verfilming van de klassieke autobiografische graphic novel. Recente 4K restauratie. Iran, dus relevant!
  • L'histoire de Souleymane - Ongedocumenteerde maaltijdbezorger in Parijs. Realistisch drama, maar hoog tempo, veel hectiek, beetje The Bear-achtig soms.
  • Plein Soleil - Klassieke thriller van vaak verfilmde roman, ook bijvoorbeeld als The Talented Mr. Ripley. Deze met Alain Delon is onlangs heruitgebracht in 4K restauratie.
  • Titane - Gouden Palm winnende body horror
  • Le Vourdalak - Gothic horror met poppen en een licht absurdistisch randje.
  • Le Gang des Bois du Temple - Gangsters in de banlieu.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

markjanssen schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:49:
De afgelopen 2 weken 'Mr. Inbetween' gekeken .... stuk of 25 episodes van ~20 minuten, erg vermakelijke serie.
Ken je de serie: ‘banshee’?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Dr. Strangelove
De recente verfilmingen van De Drie Musketiers en de Vier Musketiers zijn wel aardig.

• markjanssen
  • Niet online
Nog niet... zal S01E01 eens een kans geven.... maar eerst nog 2 episodes netflix OnePiece ;)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

markjanssen schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:08:
[...]

Nog niet... zal S01E01 eens een kans geven.... maar eerst nog 2 episodes netflix OnePiece ;)
Denk dat je gaat genieten van banshee!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Stukfruit
  • Niet online
Er zijn maar tien redenen om Banshee te kijken.

Anthony Starr, Ivana Milicevic, Ulrich Thomsen, Frankie Faison, Hoon Lee, Matt Servitto, Lili Simmons, Matthew Rauch, Tom Pelphrey en Trieste Kelly Dunn.

En Trieste Kelly is alleen droevig omdat de serie voorbij is. Zoals wij allemaal.

Dat zit wel Schnorr.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:06
Ik heb Banshee altijd al voor mij 1 van de beste HBO producties gevonden. Staat nog altijd in mijn top 10 zeg maar.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:06
Stukfruit schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:36:
Er zijn maar tien redenen om Banshee te kijken.

Anthony Starr
Brrrr, Homelander :X

Okay, okay. Ik heb Banshee gekeken nadat ik al meerdere seizoenen van The Boys heb gezien. En het viel zeker niet tegen.

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-04 20:02
Sentimenteel uiteraard, maar moet zeggen heb een traantje weggepinkt bij het einde van NCIS seizoen 23 aflevering 13 All Good Things.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

The Other Bennet Sister (2026–)The Other Bennet Sister (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een heerlijk Brits Regency kostuumdrama van de BBC, een genre dat op dit forum niet zo geliefd zal zijn en bij ons thuis bekendstaat als 'Zusters in Zakken'. :P
Het verhaal (boek) is geïnspireerd op Pride & Prejudice van Jane Austen. Het borduurt erop voort, omdat het gaat over boekenwurm-zuster Mary Bennet, die een bijfiguur was in de boeken. Nu zijn haar 4 zusters de bijfiguren. Het blijft natuurlijk een romantisch verhaal, maar het personage van Mary krijgt diepgang, na een ietwat trage start.
Ze maakt zich los van haar familie en maakt een persoonlijke ontwikkeling door om erachter te komen wie ze is en wat ze wil.

Een van de vermakelijkste dingen in de serie is de social awkwardness in diverse situaties, veel ongemakkelijke gesprekjes, fysiek geklungel, de niet goed zittende jurk etc. Heel verfrissend na de opperst opgepoetste, oversaturated rotzooi die Bridgerton heet. Ik bedoel, je weet dat je naar een suikerspin gaat kijken, maar moet het er ook allemaal zo knalroze uitzien? :+
In deze serie is de hele aankleding historisch correct, laat de BBC maar schuiven wat dat betreft. En normaal. Als personages opgetut zijn voor een avondje uit, zien ze er niet uit alsof ze door een Instagram filter zijn gehaald. Mary is opperst Engels in die zin dat als ze bloost, dat ze een kop als een boei heeft, bless her heart.

Als je bekend met de (wat mij betreft) iconische BBC-serie Pride & Prejudice uit 1995, zijn er diverse punten van herkenning, met als opvallendste verbinding huishoudster Hill, gespeeld door actrice Lucy Briers die in de 1995-serie Mary speelde.
Leuk! Old Mary supporting new Mary.
De Mr Collins uit die serie was onnavolgbaar als glijerige, domme blaaskaak, dus deze Collins hebben ze iets menselijker gemaakt.

Er is ook een hilarische verwijzing naar de scène in de oude serie waarbij Mr Darcy (Colin Firth) zijn eigen meer over zwemt. Dat pakt hier anders uit, maar evengoed zijn er borstkassen in natte, witte overhemden te bewonderen. :D
De serie heeft zeker een HEA, met de very enjoyable Dónal Finn. Hij speelt een uitstekende Moriarty in Young Sherlock, waar ik aan begonnen was, maar niet afgekeken heb. :X

Al met al is de serie overzichtelijk qua lengte met 10 keer 30 minuten, dus heel prima te bingen op een zondagmiddag, wat ik dan ook gedaan heb. :*)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Elvhenk schreef op zondag 19 april 2026 @ 17:12:
The Other Bennet Sister (2026–)[Afbeelding: The Other Bennet Sister (2026–)]
Een heerlijk Brits Regency kostuumdrama van de BBC, een genre dat op dit forum niet zo geliefd zal zijn en bij ons thuis bekendstaat als 'Zusters in Zakken'. :P
Het verhaal (boek) is geïnspireerd op Pride & Prejudice van Jane Austen. Het borduurt erop voort, omdat het gaat over boekenwurm-zuster Mary Bennet, die een bijfiguur was in de boeken. Nu zijn haar 4 zusters de bijfiguren. Het blijft natuurlijk een romantisch verhaal, maar het personage van Mary krijgt diepgang, na een ietwat trage start.
Ze maakt zich los van haar familie en maakt een persoonlijke ontwikkeling door om erachter te komen wie ze is en wat ze wil.

Een van de vermakelijkste dingen in de serie is de social awkwardness in diverse situaties, veel ongemakkelijke gesprekjes, fysiek geklungel, de niet goed zittende jurk etc. Heel verfrissend na de opperst opgepoetste, oversaturated rotzooi die Bridgerton heet. Ik bedoel, je weet dat je naar een suikerspin gaat kijken, maar moet het er ook allemaal zo knalroze uitzien? :+
In deze serie is de hele aankleding historisch correct, laat de BBC maar schuiven wat dat betreft. En normaal. Als personages opgetut zijn voor een avondje uit, zien ze er niet uit alsof ze door een Instagram filter zijn gehaald. Mary is opperst Brits in die zin dat als ze bloost, dat ze een kop als een boei heeft, bless her heart.

Als je bekend met de (wat mij betreft) iconische BBC-serie Pride & Prejudice uit 1995, zijn er diverse punten van herkenning, met als opvallendste verbinding huishoudster Hill, gespeeld door actrice Lucy Briers die in de 1995-serie Mary speelde.
Leuk! Old Mary supporting new Mary.
De Mr Collins uit die serie was onnavolgbaar als glijerige, domme blaaskaak, dus deze Collins hebben ze iets menselijker gemaakt.

Er is ook een hilarische verwijzing naar de scène in de oude serie waarbij Mr Darcy (Colin Firth) zijn eigen meer over zwemt. Dat pakt hier anders uit, maar evengoed zijn er borstkassen in natte, witte overhemden te bewonderen. :D
De serie heeft zeker een HEA, met de very enjoyable Dónal Finn. Hij speelt een uitstekende Moriarty in Young Sherlock, waar ik aan begonnen was, maar niet afgekeken heb. :X

Al met al is de serie overzichtelijk qua lengte met 10 keer 30 minuten, dus heel prima te bingen op een zondagmiddag, wat ik dan ook gedaan heb. :*)
Mijn vrouw is het helemaal met je eens! d:)b

• Truus01
  • Laatst online: 16:30
3DDude schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:43:

[...]

Inmiddels S02 episode 3.

trailer van S01
Ik heb zojuist de eerste aflevering van het tweede seizoen gekeken en ik ben vergeten waarom ik seizoen 1 goed vond.
Waarom kijk ik dit ook alweer? Kan iemand me dat vertellen? Want het kon me weinig bekoren.
Ik denk dat ik afhaak...

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Truus01 schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:41:
[...]

Ik heb zojuist de eerste aflevering van het tweede seizoen gekeken en ik ben vergeten waarom ik seizoen 1 goed vond.
Waarom kijk ik dit ook alweer? Kan iemand me dat vertellen? Want het kon me weinig bekoren.
Ik denk dat ik afhaak...
spoiler:
Komt nog natuurlijk, hij word door slechte rug enzo gepakt XD
En dan word die gechanteerd... :)

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
3DDude schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:43:

[...]

Inmiddels S02 episode 3.

trailer van S01
Erg vermakelijke serie en John Hamm is weer top!

• Truus01
3DDude schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:52:
[...]
spoiler:
Komt nog natuurlijk, hij word door slechte rug enzo gepakt XD
En dan word die gechanteerd... :)
Nou, tweede aflevering dan toch maar gekeken, maar ik stop ermee. Ik vind er niks meer aan.
Beetje zoals Desperate Housewives, dat had ik na een (of misschien dat wel een paar) seizoen ook wel gezien.

• Truus01
Truus01 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:02:
Eerste aflevering gezien van RJ Decker. Er zat wel erg veel in één aflevering, maar ik op zich prima om te zien.
Denk wel dat dit een serie is die ik zal blijven volgen.
Heeft wel heel erg dat 'Florida'-gevoel, wat in meerdere andere series terugkomt, maar op zich niet vervelend imo.
Toch ook met RJ Decker gestopt. Er gebeurde uiteindelijk te weinig. Het was het net niet (voor mij).

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 12:43
Ook een aanrader in hetzelfde genre is Boardwalk Empire met Steve Buscemi. Volgens mij nog steeds op HBO Max te zien.

This train carries saints and sinners

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:47
Zojuist afgekeken en overwegend genoten. The Man in the High Castle!

https://www.imdb.com/title/tt1740299/

Vroeger als kind had ik wel eens een film gezien. Een fictieve film waarin er sprake was een alternatieve geschiedenis. Daarin had Nazi Duitsland heel Europa veroverd. Het stond op het punt om een bondgenootschap met Amerika aan te gaan maar een journalist kon dat mogelijk voorkomen.

Ik vond dat een boeiende film. Deze serie heeft ook een fictieve alternatieve geschiedenis. In deze serie hebben de AS mogendheden (Duitsland & Japan voornamelijk) de wereld veroverd. Hierbij is Amerika verdeeld onder een gedeelte dat valt onder het Japanse rijk en een gedeelte dat valt onder het Duitse/ Nazi rijk. Deze serie is boeiend. De setting zie je niet vaak en het is fris/ afwisselend om eens verzet in Amerika te zien om te zien hoe dat had kunnen gaan.

Het bevat vier seizoenen. De eerste drie seizoenen gaan eigenlijk best langzaam. Net niet te langzaam dus je blijft wel kijken. Komt mede door sterk acteerwerk. Het vierde seizoen moet het ineens heel snel allemaal en dat vind ik jammer. Het einde voelt "gerusht" er moet ineens veel te veel gebeuren in te weinig afleveringen. Je hoeft niet lang te Googl'n om te zien dat er eerst plannen waren voor veel meer seizoenen. Minimaal vijf en ja dit is het dan.

Toch wil ik positief afsluiten, als je weer eens wat anders wil zien en de cocktail van thriller, fictie en een portie drama boeiend vind dan kan ik deze serie aanraden.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

sjors123 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:01:
[...]

Ook een aanrader in hetzelfde genre is Boardwalk Empire met Steve Buscemi. Volgens mij nog steeds op HBO Max te zien.
Ook een hele goede serie inderdaad! Alleen ben ik die een beetje kwijtgeraakt na seizoen drie. Vond die hele setting en aankleding echt fantastisch, dat was echt heel goed gedaan.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Bedoel je deze?
Dat vond ik vroeger ook wel een gave serie. Wat ik er van gezien had tenminste, want mijn ouders vonden het niet echt een geschikte serie voor een achtjarige :P

• Dwarlorf

Dwarlorf

Vrijdag schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:52:
[...]

Bedoel je deze?

[YouTube: Crime Story Opening Theme]

Dat vond ik vroeger ook wel een gave serie. Wat ik er van gezien had tenminste, want mijn ouders vonden het niet echt een geschikte serie voor een achtjarige :P
Wel te snappen denk ik.. Ik heb hem op latere leeftijd gezien maar ook alweer heel lang geleden dus kan me het niet goed meer herinneren. Misschien dat ik hem weer eens oppak.

Miami Vice keek ik wel als broekie van ongeveer 11. Zelfde geldt voor V, ik zal de geboorte van 2 aliens 'nooit' vergeten. Toch wel wat eng toen. Miami Vice is misschien wel mijn favoriete serie. Had ook doorlopende verhaallijnen van meerdere afleveringen.

Ik weet ook nog wel dat The French Connection op TV was toen ik een vroege puberleeftijd had en mijn vader hem had opgenomen omdat ik naar bed moest. Maar toen ik de volgende ochtend de film wou kijken had ie er overheen opgenomen omdat hij de film niet geschikt vond. Dat was een flinke teleurstelling. :')

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:05:
The Studio is ook grappig in dat ze precies doen waar het over gaat. Als je er gewoon blanco in gaat duurt het ook even voordat dat kwartje valt.
spoiler:
De eerste aflevering zijn ze op de set van een one-shot film, en die hele EP is.... En ook een EP over film noir, die vervolgens helemaal in... is.
Dit is goede informatie om te weten. Want ik doe nu al 3 dagen over aflevering 1. Het is zo chaotisch en druk.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• pagani
  • Niet online
The Night Agent (2023–)The Night Agent (2023–)
Tweakers: 6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We kunnen er niets aan doen, maar deze serie valt ook na seizoen drie nog steeds bijzonder in de smaak bij mij en mijn vrouw. Seizoen drie gaat verder waar seizoen twee eindigde (en ja, je zult er dus weinig aan hebben zonder seizoen twee te hebben gezien). Is het diepgaand met een ingewikkeld plot? Nee. Is het lekker simpel en spannend vermaak? Ja! Zie het als de Fubar-versie van een serie als The Night Manager.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• RobertMe
  • Laatst online: 23:06
pagani schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:51:
Zie het als de Fubar-versie van een serie als The Night Manager.
Maar FUBAR is dan weer gecanceld na 2 seizoenen. En FUBAR is een semi comedy spionage serie. Terwijl The Night Agent in principe "serieus" is.

Maar alle drie zijn wel vermakelijk. Als je van het hoge comedy (en "toevalligheden") gehalte van FUBAR houd.

* RobertMe las het alsof je fubar gewoon als fucked up beyond all repair bedoeld en niet als verwijzing naar de serie.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik dacht ook dat 'ie met 'Fubar' doelde op 'Fucked Up Beyond All Recognition' :P

Alhoewel FUBAR, de serie, natuurlijk wel die afkorting in gedachten heeft. Dus uiteindelijk klopt het wel :+

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 22-04-2026 15:12 ]

The devil is in the details.

• pagani
  • Niet online
Ik doelde dan ook op "vermakelijke actie" tegenover de meer serieuze noot van een Night Manager.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:41
Elvhenk schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:18:
[...]

Dan lijkt Intouchable me een aanrader. :Y Een verrassende en verfrissend non-kleffe film.
Ik dacht even dat je deze bedoelde, ook een mooie familiefilm >:)
Wel steengoed!

• Truus01
Elvhenk schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:38:
The Young Offenders (2018–)[Afbeelding: The Young Offenders (2018–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy | Runtime: 30 min | MPAA: N/A
Ultiem Ierse serie over twee nitwits die de domste en meestal illegale dingen doen. Met een lach en een traan en vooral veel lach en facepalms. Het speelt zich af in Cork (Engelse ondertiteling onontbeerlijk). Ik dacht dat de serie klaar was een paar jaar geleden, maar er is net weer een nieuw seizoen van.
Het heeft een hoog New Kids Turbo-feel, maar dan Iers. 8) :D
Annoying the gardai no end.

[YouTube: Meet The Young Offenders Of Cork]
Seizoen 5 was ook weer grappig.

• Truus01
Goolagong (2026–)Goolagong (2026–)
Rises from a small-town childhood to global tennis success, overcoming personal challenges, pressure, and difficult choices along the way.
Miniserie gebaseerd op het waargebeurde verhaal van tennister Evonne Goolagong.
Ik was niet bekend met het verhaal, vond het her en der voorspelbaar (maar dat zal bewust zo gedaan zijn), maar wel een goed verhaal. Goed gebracht.
En met maar 3 afleveringen van elk net geen uur, ook zo bekeken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

MetalSonic schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:39:
Zojuist afgekeken en overwegend genoten. The Man in the High Castle!

https://www.imdb.com/title/tt1740299/

Vroeger als kind had ik wel eens een film gezien. Een fictieve film waarin er sprake was een alternatieve geschiedenis. Daarin had Nazi Duitsland heel Europa veroverd. Het stond op het punt om een bondgenootschap met Amerika aan te gaan maar een journalist kon dat mogelijk voorkomen.

Ik vond dat een boeiende film. Deze serie heeft ook een fictieve alternatieve geschiedenis. In deze serie hebben de AS mogendheden (Duitsland & Japan voornamelijk) de wereld veroverd. Hierbij is Amerika verdeeld onder een gedeelte dat valt onder het Japanse rijk en een gedeelte dat valt onder het Duitse/ Nazi rijk. Deze serie is boeiend. De setting zie je niet vaak en het is fris/ afwisselend om eens verzet in Amerika te zien om te zien hoe dat had kunnen gaan.

Het bevat vier seizoenen. De eerste drie seizoenen gaan eigenlijk best langzaam. Net niet te langzaam dus je blijft wel kijken. Komt mede door sterk acteerwerk. Het vierde seizoen moet het ineens heel snel allemaal en dat vind ik jammer. Het einde voelt "gerusht" er moet ineens veel te veel gebeuren in te weinig afleveringen. Je hoeft niet lang te Googl'n om te zien dat er eerst plannen waren voor veel meer seizoenen. Minimaal vijf en ja dit is het dan.

Toch wil ik positief afsluiten, als je weer eens wat anders wil zien en de cocktail van thriller, fictie en een portie drama boeiend vind dan kan ik deze serie aanraden.
Wellicht is The Plot Against America ook iets voor je. Speelt zich wel nog af in de jaren 40, maar het verhaal was vrij boeiend. Een beetje vergelijkbaar met The Man in the High Castle en Fatherland (de film die je beschreef).

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17
Bastien schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:43:
Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)[Afbeelding: Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een negendelige Netflix serie naar een van de boeken van Jo Nesbø (The devil's star/Dodelijk patroon).

Een uiterst slimme maar enigszins in de war zijnde (ex-)zuipschuit rechercheur Harry Hole bindt de strijd aan met corruptie binnen het politiekorps in Oslo. Tijdens de zoektocht naar een seriemoordenaar die ogenschijnlijk mensen doodt en verminkt, spinnen de diverse lijntjes samen waarbij je links en rechts op het verkeerde been wordt gezet. Het onderzoek naar de moorden, het tackelen van de corrupte collega en ook het lastige privé leven, het wordt niet saai.Het sterke is dat niet overdreven op één van de verhaallijnen wordt ingezet maar het zeer sterk naast en door elkaar stand weet te houden.

Een uitstekende serie met goed acteerwerk en een fraaie plot. Maar dat zijn ook al de boeken van Jo Nesbø dus hopelijk komen er nog wat aanvullende seizoenen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik wou hier een review van schrijven maar zag die van jou hier al staan: ik sluit me hier 100% bij aan en geef hem ook een 9/10 :)
Verder vond ik de muziek in de serie ook nog een groot pluspunt, maar dat kan ook smaak zijn.
We zien in de serie veel van Oslo en de omgeving in de serie, met veel kleurrijke figuren.

• wmterhaar
The Pitt (2025–)The Pitt (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ook in het tweede seizoen van The Pitt blijft de Eerste Hulp van een ziekenhuis in Pittsburgh een snelkookpan waar iedereen langzaam in real time gillend gek wordt. Vooral ook omdat bepaalde doktoren hun eigen frustraties op anderen afreageren - ik kijk nu naar jullie, doktoren Robby en Santos. Al die emotie geeft de schrijvers acteurs alle mogelijkheid hun kunnen te laten tonen en dat is weer niet gering; zet die Emmies maar vast weer klaar. Een paar nieuwe karakters worden goed ingepast, met co-afdelingshoofd dr. Al-Hashimi (Sepideh Moafi) als belangrijkste. En daarmee is het nog steeds één van de beste series van het moment. Dit seizoen speelt zich af op 4 juli, dus verwacht de nodige drank- en vuurwerkongelukken.

Af en toe wordt het wel net te veel een voorlichtingsspotje over een probleem dat speelt in de Amerikaanse gezondheidszorg en voor een serie die toch gaat voor rauw realisme worden een paar rare keuzes gemaakt, waarbij die voor een tuchtzaak op een nationale feestdag de raarste is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• wmterhaar
Invincible (2021–)Invincible (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Superhelden, niet echt mijn ding. De twee uitzonderingen zijn beide op Prime te zien: The Boys en Invincible. Waar in die eerste reeks een beetje de klad zit - alles lijkt wel gezegd - gaat de twee sterk door. Allebei series die wat duisterdere kanten van het bestaan van superheldendom verkennen, waarbij typisch genoeg de geanimeerde serie dat wel een stuk genuanceerder en volwassener doet. De strijd tegen de superkrachtruimtenazi's Viltrumieten - denk een planeet vol Homelanders - wordt in seizoen 4 een echte oorlog.

Goed geschreven weer, met de nodige diepgang, maar ook gewoon veel knokscenes. Die zijn soms wat lang, maar dat geeft de animatoren dan wel weer de mogelijkheid creatief te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• wmterhaar
Interview with the Vampire (2022–)Interview with the Vampire (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik heb het boek nooit gelezen, maar deze serie wijkt behoorlijk af van de film van Interview with the Vampire. De hoofdpunten zijn wel hetzelfde, maar vrijwel alle details anders (voor zover ik me herinner; lang geleden dat ik de film gezien heb.) Het eerste seizoen van de film is het New Orleans-deel, zo te zien zit het Parijs-deel in S2.

Louis de Point du Lac wordt gespeeld Jacob Anderson, vooral bekend als Greyworm uit Game of Thrones. Dat is meteen ook het zwakste punt van de serie, want net als daar is Anderson weer onwijs stijf en houterig. Hij speelt de straight man (hoewel hij noch straight, noch, voor het grootste deel van de serie, man is), maar een beetje meer joie de vivre had toch wel gemogen.

Daar staat de onbekende acteur Sam Reid tegenover, die absoluut de show steelt als Lestat. Een Blond Beest dat elke scene waarin hij zit tegelijk een explosie van psychopathisch charisma weet te maken. Daarbij krijgt hij sterke ondersteuning van Delainey Hales als Claudia en Eric Bogosian, die ik sowieso altijd graag zie, als lekker New Yorks cynische interviewer.

Zoals te verwachten wordt de relatie tussen Lestat en Louis veel explicieter neergezet in serie dan in de mainstream Hollywood film uit 1994. Dat geldt ook voor alles rond segregatie. New Orleans in de roaring twenties is een lust voor het oog. Het is de gelikte vormgeving die we ook kennen van iets als Peaky Blinders, alleen dan met het veel hogere budget van een Amerikaanse serie.

Naast de zwakkere hoofdrolspeler is er helaas nog een ander punt dat een beetje afbreuk doet aan de lol: de typische moderne seriekwalen van gebrek aan tempo en uitleggerigheid.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

The Third Man

The Third Jellyfish

wmterhaar schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:50:Ook in het tweede seizoen van The Pitt blijft de Eerste Hulp van een ziekenhuis in Pittsburgh een snelkookpan waar iedereen langzaam in real time gillend gek wordt. Vooral ook omdat bepaalde doktoren hun eigen frustraties op anderen afreageren - ik kijk nu naar jullie, doktoren Robby en Santos. Al die emotie geeft de schrijvers acteurs alle mogelijkheid hun kunnen te laten tonen en dat is weer niet gering; zet die Emmies maar vast weer klaar. Een paar nieuwe karakters worden goed ingepast, met co-afdelingshoofd dr. Al-Hashimi (Sepideh Moafi) als belangrijkste. En daarmee is het nog steeds één van de beste series van het moment. Dit seizoen speelt zich af op 4 juli, dus verwacht de nodige drank- en vuurwerkongelukken.
Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen vond tegenvallen, meer een 7 uit 10. Meer van hetzelfde, minder realistische stress situaties en daardoor minder thriller dan vorig seizoen, toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel. Wel sterk vond ik de ontwikkeling die de beginners-van-vorig-jaar lieten zien, toen groentjes en nu al behoorlijk op weg naar een autonome status als volwaardig arts. Met ieder nog begrijpelijke groeipijnen en zwaktes. Al-Hashimi deed weinig voor me, erg vlak karakter dat niet goed mee lijkt te komen in de werksfeer. Dana Evans (hoofdverpleegkundige) daarentegen vond ik echt tot bloei komen dit seizoen.
Af en toe wordt het wel net te veel een voorlichtingsspotje over een probleem dat speelt in de Amerikaanse gezondheidszorg en voor een serie die toch gaat voor rauw realisme worden een paar rare keuzes gemaakt, waarbij die voor een tuchtzaak op een nationale feestdag de raarste is.
Ik had ook het gevoel dat er te veel in was geduwd en te weinig meer logisch leek te gebeuren.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:24
The Third Man schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:20:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen vond tegenvallen, meer een 7 uit 10. Meer van hetzelfde, minder realistische stress situaties en daardoor minder thriller dan vorig seizoen, toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel. Wel sterk vond ik de ontwikkeling die de beginners-van-vorig-jaar lieten zien, toen groentjes en nu al behoorlijk op weg naar een autonome status als volwaardig arts. Met ieder nog begrijpelijke groeipijnen en zwaktes. Al-Hashimi deed weinig voor me, erg vlak karakter dat niet goed mee lijkt te komen in de werksfeer. Dana Evans (hoofdverpleegkundige) daarentegen vond ik echt tot bloei komen dit seizoen.

[...]
Ik had ook het gevoel dat er te veel in was geduwd en te weinig meer logisch leek te gebeuren.
Ik was wel blij dat er niet gekozen is voor 'weer' een allesoverheersende ramp zoals in het eerste seizoen. Dat was fantastische, puntje-op-je-stoel-televisie maar zou wel sleets worden denk ik. De focus op mental health dit seizoen vond ik een goede keus, hoewel niet elk karakter de beste verhaallijn had.
Het eindigde ook wel heel erg Robbie-centric wat imo ook iets minder had gemogen.
Alle credits voor Dana inderdaad, glansrol voor haar.

Kijk erg uit naar volgend seizoen, die er gelukkig gewoon gaat komen. Het plan is gewoon weer 15 afleveringen vanaf januari. Ook wel lekker in plaats van de series die met tussenpozen van jaren met een handjevol afleveringen per seizoen komen.

• wmterhaar
The Third Man schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:20:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen vond tegenvallen, meer een 7 uit 10. Meer van hetzelfde, minder realistische stress situaties en daardoor minder thriller dan vorig seizoen, toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel.
Ik vond het juist net iets beter, hoewel het weinig scheelt. Iets minder te sappy momenten, meeste geconcentreerd rond
spoiler:
die terminaal zieke moeder
. Juist door dingen als de
spoiler:
ICE inval
en
spoiler:
het waterparkincident
wat kleiner te houden, voelde het voor mij realistischer. Het been ook mijn favoriete moment qua medische horror. Ook wat leuk typische 4th of July ongelukken
spoiler:
(vlaggetje!)
Joy zorgde ook voor lekker relativerende noot - de enige persoon die zich niet mee laat slepen door de stress - en je kon je lekker ergeren aan Ogilvie, de Santos van dit seizoen. En die nieuwe verpleegster was gewoon supersymapthiek. Moet je ook hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door wmterhaar op 24-04-2026 17:26 ]

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

@wmterhaar Volgens mij moet je even wat spoilertags gebruiken hierboven. ;)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04 12:11
Wayward (2025)Wayward (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gekeken op Netflix:, 8 afleveringen ca. 1 uur per aflevering.

In het begin lijken het twee losse verhalen. Een gaat over twee tienermeiden uit Canada die samen vaak in de problemen komen, het slecht op school doen etc. Een van hun wordt gedreigd om naar een heropvoedingstehuis te gaan, maar de ander komt daar terecht. De ander wil eer ook naar toe om haar weer terug te krijgen.
Tweede verhaal gaat over agent Alex die samen met zwangere vrouw gaat wonen in het dorp waar zij vroeger heeft gewoond. Dorp blijkt de thuishaven van datzelfde tehuis te zijn. Alex heeft een gewelddadig politie-verleden, maar door zijn vrouw is er een arbeidsplek gevonden op het lokale bureau.
Het heropvoedingstehuis lijkt wel een soort sekte en de agent komt op het spoor van onduidelijkheden terecht, waaronder weggelopen kinderen die vermist zijn of lijken te zijn. Weet het dorp wel wat er in dat tehuis gebeurd, want de eerste mensen die de agent ontmoet, hebben daar ook allemaal in gezeten.

Goed uitgangspunt voor een verhaal. Vooral de psychologische spelletjes die de leiding met de kinderen speelt wordt beklemmend in beeld gebracht.
Toni Colette zet haar rol als directrice zeer goed neer, je krijgt echt een hekel aan haar. De politieagent is zeer slecht gecast. Mae Martin is niet overtuigend als doortastende agent met gewelddadig verleden. Hij is veel te feminien voor deze rol, waardoor de gewelddadige achtergrond niet geloofwaardig is.
De twee tienermeiden vond ik wel goed gecast, en ze spelen best heftige scenes.haar eigen jeugd.

Serie begon goed maar werd steeds wat minder, met ook veel onduidelijkheden waarom bepaalde symboliek werd genoemd. Plottwist zag je ook wel aankomen. Einde blijft een beetje open, en werd ook wel verwarrend in beeld gebracht.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

ps - ik wilde nog wat reviews op Imdb lezen na afloop, maar dat is inmiddels afgeschermd en je moet ingelogd zijn. Imdb is van Amazon, dus waar ik vroeger nog wel eens uitging van gegeven cijfers voor een serie of film, weet ik niet meer of dit nu nog wel zo betrouwbaar is.

• Stukfruit
  • Niet online
Justified (2010–2015)Justified (2010–2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 21S min | MPAA: TV-MA
Geen idee waarom dit zo hoog wordt beoordeeld. Op zich waren de promo's wel leuk en de acteurs zijn prima.

Maar laten we het hebben over de Olyphant in de kamer: het lijkt een doorlopend verhaal te zijn. Dat is het niet, want bijna iedere aflevering begint en eindigt met een case of the week die steeds vaker opvalt en vervelend wordt. Voeg hier irritante stereotypes en herhalende factoren aan toe. Na een paar keer weet je als kijker wel dat hij sneller dan zijn schaduw kan schieten.

Helaas schiet ik sneller. Na het eerste seizoen gaat dit de prullenbak in, want de score is duidelijk niet... justified.

Waarom dit overal zo'n hoge score krijgt van weliswaar een beperkte groep mensen? Misschien zijn het de 405 familieleden en makers die op IMDb hun oordeel hebben gegeven?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
En sinds wanneer zijn de randjes van de table te zien? :o

Dat zit wel Schnorr.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 02:04:
Justified (2010–2015)[Afbeelding: Justified (2010–2015)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 21S min | MPAA: TV-MA
Geen idee waarom dit zo hoog wordt beoordeeld. Op zich waren de promo's wel leuk en de acteurs zijn prima.

Maar laten we het hebben over de Olyphant in de kamer: het lijkt een doorlopend verhaal te zijn. Dat is het niet, want bijna iedere aflevering begint en eindigt met een case of the week die steeds vaker opvalt en vervelend wordt. Voeg hieraan irritante stereotypes en herhalende factoren aan toe. Na een paar keer weet je als kijker wel dat hij sneller dan zijn schaduw kan schieten.

Helaas schiet ik sneller. Na het eerste seizoen gaat dit de prullenbak in, want de score is duidelijk niet... justified.

Waarom dit overal zo'n hoge score krijgt van weliswaar een beperkte groep mensen? Misschien zijn het de 405 familieleden en makers die op IMDb hun oordeel hebben gegeven?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
De serie krijgt denk ik een hoog cijfer vanwege Walton Goggings en niet vanwege Olyfant. Ik vond het iig een vlotte vermakelijke serie. Maar een 8.6 is nogal overdreven. Een 7 is meer op zijn plaats.

• Stukfruit
  • Niet online
Dwarlorf schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:27:
[...]

De serie krijgt denk ik een hoog cijfer vanwege Walton Goggings en niet vanwege Olyfant. Ik vond het iig een vlotte vermakelijke serie. Maar een 8.6 is nogal overdreven. Een 7 is meer op zijn plaats.
Op Goggins doelde ik inderdaad ook, maar daar zijn geen woordgrappen mee te maken.

Misschien dat het anders overkomt als je iedere week een aflevering kijkt ipv vaker?

Dat zit wel Schnorr.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:17:
[...]

Op Goggins doelde ik inderdaad ook, maar daar zijn geen woordgrappen mee te maken.

Misschien dat het anders overkomt als je iedere week een aflevering kijkt ipv vaker?
Mogelijk. Ik kijk zelf seizoenen in 1 keer.

• Truus01
Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 02:05:
En sinds wanneer zijn de randjes van de table te zien? :o
Ik denk sinds en vanwege dit: Feedback bètatest UI-update
...

• Truus01
One Piece (2023–)One Piece (2023–)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Seizoen 2 gezien. Mweh.
Het was even leuk op de achtergrond, omdat ik toch niks beters te doen had, maar ik had het bijna afgezet.
De walvis hiel me erbij en gelukkig eindigde het wel sterk, vooral met Chopper.

(Oh en Zoro in een mammakorv...)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-04 17:54
Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 02:04:
Justified (2010–2015)[Afbeelding: Justified (2010–2015)]

Maar laten we het hebben over de Olyphant in de kamer: het lijkt een doorlopend verhaal te zijn. Dat is het niet, want bijna iedere aflevering begint en eindigt met een case of the week die steeds vaker opvalt en vervelend wordt. Voeg hier irritante stereotypes en herhalende factoren aan toe. Na een paar keer weet je als kijker wel dat hij sneller dan zijn schaduw kan schieten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ik vind iets niet leuk dus de reviews kloppen niet, beetje jammer.

• Stukfruit
  • Niet online
Jron667 schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:41:
[...]

Ik vind iets niet leuk dus de reviews kloppen niet, beetje jammer.
Het is tenslotte de titel van dit topic hé ;)

Wat ik nu op een mobiel apparaat trouwens wel zie is dat er wel veel meer reviews op IMDb staan dan op de desktop leek, dus het aantal reviews is inderdaad een slechte reden om eraan te twijfelen.

Ik zie nu pas dat het om geschreven reviews gaat ipv ster-reviews zonder tekst. Altijd mooi als een online dienst aan goede UX doet :/

(zie site vs app)

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 26-04-2026 15:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:24
Zit trouwens ook best een verschil in de cijferverdeling voor series en voor films op imdb. Als in: bij een film is een 8,6 uitzonderlijk hoog(al helemaal als de film langer dan een paar maanden oud is), maar bij series heb je al niet heel veel series überhaupt onder de 8.
Reden is dat mensen pas geneigd zijn een serie op imdb op te zoeken/cijfer te geveb als ze hem leuk vinden/uit hebben gekeken. Dan ben je dus al een hele hoop mensen kwijt die de serie geprobeerd hebben, maar zijn afgehaakt.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 14:42
Op AppleTV is “My brother the minotaur” verschenen:

https://www.imdb.com/title/tt40822983

Dit is een animatie serie over een jongen, die een broer heeft die een minotaurus is. Voor de mensen die niet zo in Griekse mythologie zitten, een minotaurus is een man met het hoofd van een stier, bekend vanwege het verhaal over de labyrinth op Kreta waar ie opgesloten zat.

Deze serie is een aanrader. De animatie is prachtig en het verhaal goed. Vind het niet echt een kinder serie, laat ik zeggen 12+.

8 out of 10.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Truus01
Running Point (2025–)Running Point (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Isla Gordon, overlooked her whole life, is appointed President of the LA Waves basketball team, a family business, when her brother enters rehab. She aims to prove she is the right choice despite skepticism.
Tweede seizoen gezien en het was weer grappig genoeg. Iedere aflevering wel moeten lachen.
Niet de allerbeste comedy, maar wel vermakelijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
Pete Wicks: For Dogs' Sake (2025–)Pete Wicks: For Dogs' Sake (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Strictly Come Dancing and TOWIE star Pete Wicks immerses himself in the heart-warming and emotional world of dog care at Dogs Trust rehoming centre.
Het derde seizoen gekeken. Reality serie over honden in een asiel. Van afstaan, vinden, weghalen, hoe het eraan toe gaat in het asiel, tot uiteindelijk een nieuw huis. Voornamelijk gericht op hoe het er zoal aan toe gaat in het asiel.
Altijd 'goed' voor een traan. Iedere aflevering weer.

Beetje vergelijkbaar met Paul O'Grady: For the Love of Dogs.
(Voor voornamelijk het leuke van het vinden van een nieuw huis, kijk ik The Dog House.)

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:32
ProvideInRoot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:41:
Euphoria (2019)[Afbeelding: Euphoria (2019)]
IMDb: 8.3
Dit is voor mij echt het beste wat ik het afgelopen jaar heb gezien. Over het algemeen zijn amerikanen nogal preuts en krijgt het al snel een 18+ stempel maar dit is wel een serie waar dat van toepassing is. Een goede serie verrast en doet dingen die je niet eerder gezien hebt en dat gebeurt hier ook zeker.

Net als Game of Thrones worden hier naar mijn mening dingen gedaan die ik niet eerder gezien heb. Het zal in het rijtje Highschool vallen waardoor mensen deze serie mogelijk over het hoofd zien of overslaan.
[Afbeelding: IMDb -- Euphoria (2019)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Euphoria (2019) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Euphoria (2019) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Euphoria (2019)]
[Afbeelding] 9 / 10
Het vorige bericht dateert van 19 oktober 2023, en sindsdien is het muisstil over deze reeks.
Onlangs werd een derde seizoen gestart op HBO, maar hier niks over te lezen, behalve hierboven dat éne bericht.
Ik kende het ook niet... maar toen ik zag wie er allemaal in meespeelt was ik toch benieuwd.
Dus aan het eerste seizoen begonnen en ik moet eerlijk toegeven, mocht ik er alleen naar kijken zou ik in 1 keer bingen, maar mijn vrouw kijkt mee en die houdt het maximum een uurtje vol... :+
Ondertussen 1ste seizoen uitgekeken en ik ben wel een beetje verbaast dat hier zo weinig over te lezen is, want de sfeer die er heerst is volgens mij toch tamelijk uniek en er zijn weinig filters aanwezig, en dat met o.a. Sydney Sweeney, Zendaya en wijlen Eric Dane (Grey's Anatomy), maar de andere acteurs die minder bekend waren toen (2019), doen het ook zeer goed...
Ik vind het behoorlijk rauw en je wordt echt geconfronteerd met onderwerpen (verslaving, identiteitscrisis, sexualiteit (in de brede zin),...) die behoorlijk diep zijn uitgewerkt, en de manier waarop het gefilmd is heb ik ook nog maar weinig gezien... en dan spreek ik nog over de muziek...

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Pat911 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:44:
Wayward (2025)[Afbeelding: Wayward (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gekeken op Netflix:, 8 afleveringen ca. 1 uur per aflevering.

In het begin lijken het twee losse verhalen. Een gaat over twee tienermeiden uit Canada die samen vaak in de problemen komen, het slecht op school doen etc. Een van hun wordt gedreigd om naar een heropvoedingstehuis te gaan, maar de ander komt daar terecht. De ander wil eer ook naar toe om haar weer terug te krijgen.
Tweede verhaal gaat over agent Alex die samen met zwangere vrouw gaat wonen in het dorp waar zij vroeger heeft gewoond. Dorp blijkt de thuishaven van datzelfde tehuis te zijn. Alex heeft een gewelddadig politie-verleden, maar door zijn vrouw is er een arbeidsplek gevonden op het lokale bureau.
Het heropvoedingstehuis lijkt wel een soort sekte en de agent komt op het spoor van onduidelijkheden terecht, waaronder weggelopen kinderen die vermist zijn of lijken te zijn. Weet het dorp wel wat er in dat tehuis gebeurd, want de eerste mensen die de agent ontmoet, hebben daar ook allemaal in gezeten.

Goed uitgangspunt voor een verhaal. Vooral de psychologische spelletjes die de leiding met de kinderen speelt wordt beklemmend in beeld gebracht.
Toni Colette zet haar rol als directrice zeer goed neer, je krijgt echt een hekel aan haar. De politieagent is zeer slecht gecast. Mae Martin is niet overtuigend als doortastende agent met gewelddadig verleden. Hij is veel te feminien voor deze rol, waardoor de gewelddadige achtergrond niet geloofwaardig is.
De twee tienermeiden vond ik wel goed gecast, en ze spelen best heftige scenes.haar eigen jeugd.

Serie begon goed maar werd steeds wat minder, met ook veel onduidelijkheden waarom bepaalde symboliek werd genoemd. Plottwist zag je ook wel aankomen. Einde blijft een beetje open, en werd ook wel verwarrend in beeld gebracht.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10

ps - ik wilde nog wat reviews op Imdb lezen na afloop, maar dat is inmiddels afgeschermd en je moet ingelogd zijn. Imdb is van Amazon, dus waar ik vroeger nog wel eens uitging van gegeven cijfers voor een serie of film, weet ik niet meer of dit nu nog wel zo betrouwbaar is.
Overigens niet te verwarren met Wayward Pines.
Iets ouder maar wel beter. Titelsong door Common Linnets.

• Truus01
pagani schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:51:
The Night Agent (2023–)[Afbeelding: The Night Agent (2023–)]
Tweakers: 6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We kunnen er niets aan doen, maar deze serie valt ook na seizoen drie nog steeds bijzonder in de smaak bij mij en mijn vrouw. Seizoen drie gaat verder waar seizoen twee eindigde (en ja, je zult er dus weinig aan hebben zonder seizoen twee te hebben gezien). Is het diepgaand met een ingewikkeld plot? Nee. Is het lekker simpel en spannend vermaak? Ja! Zie het als de Fubar-versie van een serie als The Night Manager.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik ben begonnen aan seizoen 3, maar ik vind het niks meer. Ik weet niet wat, maar ik lijk iets te missen.

Oh en ik vind het niet vergelijkbaar met FUBAR, zoals @RobertMe aangeeft, dat is veel meer comedy.
Maar ik snap op zich wel je vergelijking met The Night Manager.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:47
Gekeken naar If Wishes Could Kill

https://www.imdb.com/title/tt36104233/

Japans gesproken, Nederlandse subs

Laat ik maar meteen beginnen met het oordeel. Net aan een 6 voor mij.......

Gedurende het hele seizoen was het soms "wel aardig" maar vaak genoeg eigenlijk ook "niet boeiend". Na een tijdje is het ineens voorbij en dan zat ik daar met een gevoel "was dit het nou?" net voldoende omdat het concept van een telefoon die degene die de wens doet laat sterven wel leuk vind maar de uitwerking verder is allemaal best matig...... Er waren best wat scenes dat ik zoiets had van "is het bijna klaar?" en dat is best jammer want Japanse thrillers kunnen zoveel beter zijn dan dit. Het lijkt het af en toe ook niet echt te weten of het serieus spannend/ eng wil zijn of toch een beetje popcorn vermaak.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.