| The Iris Affair (2025–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/AApart, soms best OTT, interessant, best goede actie, vreemd, best spannend... dus best aardige serie om te kijken. Ergens hoop ik op een tweede seizoen, maar als dat er niet komt, heb ik er ook vrede mee. | |
| This Is Us (2016–2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 45 min | MPAA: TV-14 Verbazingwekkend dat er hier geen review te vinden valt van de beste drama serie die er gemaakt is. Dit is hoog niveau schrijfwerk, elke aflevering opnieuw. Ik ben nooit van de drama series of films. Enkele uitzonderingen daargelaten. Ik ben deze serie gaan kijken vanwege het hoge cijfer op IMDb en dat cijfer sluit ik mij direct bij aan, want wat een emotie brengt dit bij je los. De serie gaat over een stelletje genaamd Jack en Rebecca. Rebecca raakt zwanger van een drieling en bij de geboorte komt er helaas èèn te overlijden. Diezelfde dag wordt er in het ziekenhuis een kindje gebracht wat achtergelaten was bij een brandweer centrale. Dit donkere kindje heeft geen ouders en Jack en Rebecca besluiten dit kindje te gaan adopteren. Vanaf dat moment zien we dat This is Us telkens schakelt tussen verschillende generaties. We zien de kinderen als peuters/kleuters, als tieners en als volwassenen. En we zien wat voor invloed de gebeurtenissen uit het verleden in het heden op zich hebben. Leuke cast, geweldig schrijfwerk, prachtige soundtrack met voornamelijk pianospel en 6 seizoen gekluisterd aan de buis zitten. Dit kun je verwachten! | |
Prima toch? Dit topic gaat over wat je zelf vondTruus01 schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:14:
[...]
En toch vind ik het een leuke serie. 'Foei mensen!' is denk ik de boodschap. Beetje bedoeld om de mensheid met wat humor en fictie toch nog eens proberen wakker te schudden. (Ipv de vaak dramatische en dystopische pogingen.) Met ook maar 5 afleveringen is het ook zo bekeken. Ik zou het zelf denk ik een 6 of 7 geven.
Maar er hoeft van mij niet per se een tweede seizoen te komen. Komt dat er wel, dan zal ik het wel weer kijken.
Dat zit wel Schnorr.
Ik vind het wel handig om juist op iemand zijn visie te kunnen reageren. Ik ben zelf niet altijd heel origineel (zie post over The Iris Affair...).Stukfruit schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:28:
[...]
Prima toch? Dit topic gaat over wat je zelf vond
Ik vind het wel, uhm, tja, apart, dat jij toch alle afleveringen hebt gekeken, terwijl je het na 2 afleveringen al gezien had.
Ik kan/doe dat niet meer. Als ik het niks vind, dan zet ik het af. (En ga ik ook niet de moeite nemen er hier over te berichten, hooguit dus als reactie op de post/mening van iemand anders.)
Dus ergens vind ik het wel bewonderenswaardig dat jij toch die moeite doet om het te kijken en er een uitgebreide post over te schrijven.
[ Voor 4% gewijzigd door Truus01 op 22-12-2025 22:33 ]
Komt ook een beetje door de naam. Als het geen RTD was dan was ik waarschijnlijk inderdaad na die 2 afleveringen al gestopt.Truus01 schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:33:
[...]
Ik vind het wel handig om juist op iemand zijn visie te kunnen reageren. Ik ben zelf niet altijd heel origineel (zie post over The Iris Affair...).
Ik vind het wel, uhm, tja, apart, dat jij toch alle afleveringen hebt gekeken, terwijl je het na 2 afleveringen al gezien had.
Ik kan/doe dat niet meer. Als ik het niks vind, dan zet ik het af. (En ga ik ook niet de moeite nemen er hier over te berichten, hooguit dus als reactie op de post/mening van iemand anders.)
Dus ergens vind ik het wel bewonderenswaardig dat jij toch die moeite doet om het te kijken en er een uitgebreide post over te schrijven.
Maarja, het is uiteindelijk ook de schrijver die de reboot van Dr. Who en Torchwood de wereld in heeft geholpen, samen met een aantal karakters die niet te vergeten zijn.
En soms is het pure zelfkastijding
Aangevuld met lamme-tak-avonden: je wil wel opstaan, maar je doet het niet omdat de rest van de dag al zwaar genoeg was.
Dat zit wel Schnorr.
Op één aflevering na ben ik door s4 van The Witcher heen.
Op voorhand was ik erg sceptisch, gebaseerd op alles wat ik erover las. Ten onrechte, zo blijkt.
Henry Cavill was opgestapt (lees: weggeschopt) omdat hij vond dat de schrijvers te veel afweken van het bronmateriaal. In s4 is erg veel van wat we zien overeenkomstig met de boeken dus ze zijn waarschijnlijk tot inkeer gekomen. Seizoen 4 is voor iemand die de boeken gelezen heeft zeer herkenbaar en dat is positief.
Een volgende veelgehoorde klacht betrof de vervanging van Henry Cavill door Liam Hemsworth en hoewel ik na het zien van de seizoenstrailer ook mijn bedenkingen had moet ik zeggen dat Liam de rol van Geralt prima op zich neemt. De eerste aflevering lijkt hij wat minder vloeiend en natuurlijk te vechten dan Henry maar dat verbetert in de latere afleveringen. Liam went snel en is een waardig opvolger. De nieuwe acteur die de rol van Vesimir op zich neemt komt dan weer niet zo goed uit de verf. Jammer.
Omdat de serie na dit seizoen nog niet ten einde is (er volgt nog één seizoen als ik het goed heb) ga ik er nog geen hard cijfer aan hangen. s1 en 2 vond ik fantastisch, seizoen 3 was minder en s4 trekt het gemiddelde weer omhoog.
Op voorhand was ik erg sceptisch, gebaseerd op alles wat ik erover las. Ten onrechte, zo blijkt.
Henry Cavill was opgestapt (lees: weggeschopt) omdat hij vond dat de schrijvers te veel afweken van het bronmateriaal. In s4 is erg veel van wat we zien overeenkomstig met de boeken dus ze zijn waarschijnlijk tot inkeer gekomen. Seizoen 4 is voor iemand die de boeken gelezen heeft zeer herkenbaar en dat is positief.
Een volgende veelgehoorde klacht betrof de vervanging van Henry Cavill door Liam Hemsworth en hoewel ik na het zien van de seizoenstrailer ook mijn bedenkingen had moet ik zeggen dat Liam de rol van Geralt prima op zich neemt. De eerste aflevering lijkt hij wat minder vloeiend en natuurlijk te vechten dan Henry maar dat verbetert in de latere afleveringen. Liam went snel en is een waardig opvolger. De nieuwe acteur die de rol van Vesimir op zich neemt komt dan weer niet zo goed uit de verf. Jammer.
Omdat de serie na dit seizoen nog niet ten einde is (er volgt nog één seizoen als ik het goed heb) ga ik er nog geen hard cijfer aan hangen. s1 en 2 vond ik fantastisch, seizoen 3 was minder en s4 trekt het gemiddelde weer omhoog.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb S1 en S2 inmiddels gekeken. Dan ga ik toch de gok maar wagen met S3.Superkiwi schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:12:
Op één aflevering na ben ik door s4 van The Witcher heen.
ik krijg ook met de IMDB id die UBB niet aan de praat

Wij zitten aan het einde van S2 van The Leftovers.
IMDb: The Leftovers (TV Series 2014–2017)
ik ga niet zitten spoileren of alvast wat recenseren maar ik moest even kwijt wat een steengoeie serie dit tot nu toe is
Wat een rollercoaster zeg.....we zitten op het puntje van de bank aan de TV gekluisterd. het is een hele vreemde serie maar allememaggies wat is het spannend.
Acteerwerk is ook uitmuntend *Chef's Kiss*.
Ik heb nog geen flauw idee waar dit naar toe gaat en wat de ontknoping zal zijn, het kan dus een fenomenale teleurstelling worden nog maar met wat ik nu gezien heb heb ik hooggespannen verwachtingen voor het einde.
FWIW.......de 8.3 op IMDB en de 90 en 91 score op Rotten (Tomato vs Popcorn) zijn vooralsnog dik verdiend IMHO.
Ik hoop dat dit net zo sterk eindigt als wat ik tot nu toe gezien heb

ik ga niet zitten spoileren of alvast wat recenseren maar ik moest even kwijt wat een steengoeie serie dit tot nu toe is
Wat een rollercoaster zeg.....we zitten op het puntje van de bank aan de TV gekluisterd. het is een hele vreemde serie maar allememaggies wat is het spannend.
Ik heb nog geen flauw idee waar dit naar toe gaat en wat de ontknoping zal zijn, het kan dus een fenomenale teleurstelling worden nog maar met wat ik nu gezien heb heb ik hooggespannen verwachtingen voor het einde.
FWIW.......de 8.3 op IMDB en de 90 en 91 score op Rotten (Tomato vs Popcorn) zijn vooralsnog dik verdiend IMHO.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dit is de code: tt2699128Fraggert schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:37:
ik krijg ook met de IMDB id die UBB niet aan de praat![]()
[Afbeelding]
ik ga niet zitten spoileren of alvast wat recenseren maar ik moest even kwijt wat een steengoeie serie dit tot nu toe is![]()
![]()
![]()
Daarmee vind ik de serie direct.
Die code was het probleem niet maar ik weet inmiddels waar het wel aan ligtKhun41 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:43:
[...]
Dit is de code: tt2699128
Daarmee vind ik de serie direct.
in de OP van @MuVo @PWM @Wiethoofd staat onderin nog en linkje naar de UBB generator maar die verwijst naar:
https://meukje.nl/filmtopic/
andere UBB linkjes verwijzen wel naar de correcte site.
https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#?format=ubb
Met die laatste heb ik al eens eerder een film-review geschreven dus ik werdt even op het verkeerde been gezet door die foute link.
klinkt goed, je hebt me nieuwsgierig gemaakt.Fraggert schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:37:
[Afbeelding]
ik ga niet zitten spoileren of alvast wat recenseren maar ik moest even kwijt wat een steengoeie serie dit tot nu toe is![]()
![]()
![]()
Was ooit begonnen aan The Office, maar had mijn focus er niet zo bij.
Nu weer een poging gewaagd en echt een goede (grappige) serie. Zit nu aan seizoen 3 en weet nu al dat ik deze weer zal gaan kijken als ik hem al een keer geheel heb gezien.
Nu weer een poging gewaagd en echt een goede (grappige) serie. Zit nu aan seizoen 3 en weet nu al dat ik deze weer zal gaan kijken als ik hem al een keer geheel heb gezien.
| Pluribus (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vince Gilligan staat vooral bekend om series zoals Breaking Bad en Better Call Saul. Wist je daarentegen dat hij ook 30 episodes voor The X-Files heeft geschreven en de bedenker was van The Lone Gunmen? De man kent sci-fi en PLUR1BUS dipt hier zeker wel met wat tenen in. Met BB en BCS in gedachten waren fans van zijn werk benieuwd naar deze nieuwe serie die aangekondigd werd zonder details, behalve: "Hi Carol, we just want to help" en "What The F---". Met een combinatie van de typische cinematografie om je vingers bij af te likken en verhulde grapjes in een verder bloedserieus verhaal bleek het eindelijk een serie voor Rhea Seehorn te zijn, beter bekend als Kim Wexler uit BCS, die hier haar eigen breaking bad-moment heeft: de mensheid wordt overgenomen door een mysterieuze blijheid waar iedereen plotseling geforceerd aan meedoet op een manier die niet zou misstaan in een goede aflevering van The Twilight Zone. Het meest vervelende aan een serie zoals deze is dat je iedere keer jaren moet wachten voordat het verdergaat. Wat veroorzaakt de toxische blijdschap? Waarom doet Carol er niet aan mee? Is ze een Tweaker? Jammer genoeg is er niet veel over te schrijven zonder te spoilen, hoewel je zou kunnen zeggen dat er na seizoen 1 eigenlijk alsnog weinig bekend is. Wat wel bekend is: onze Nederlandse trots Samba Schutte heeft al aangekondigd dat er een tweede seizoen in de steigers staat. Geen aanrader voor mensen die van snelle series houden. We kunnen niet allemaal hetzelfde leuk vinden. | |
Dat zit wel Schnorr.
| Oz (1997–2003) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA Recent deze klassieker gezien (Weer even genoeg van "kggggg whaaaaaaa" Gewoon een topserie met een topcast over het reilen en zeilen in een toch wel corrupte gevangenis, waar er elke week wel iemand het loodje legt. Zitten een aantal hilarische karakters in (Adebisi, Vern "Skillinger" en een aantal die zo valsig zijn dat je ze wel door de tv wil trekken, de o zo sluwige Ryan en Keller, Querns de tijdelijke vervanger van McManus (past in het rijtje Umbridge, ook zo vals) en dan heb je nog CO Howell die nogal van de seks is. Een dikke 9. | |
Ik speel een beetje vals, maar inmiddels is het tweede deel van seizoen 5 van Stranger Things beschikbaar.
Met uitzondering van de laatste aflevering die op 31 december uit komt als ik het me goed herinner.
Aangezien ik vanmiddag het huis voor mezelf heb wordt dat mijn invulling van de middag.
Met uitzondering van de laatste aflevering die op 31 december uit komt als ik het me goed herinner.
Aangezien ik vanmiddag het huis voor mezelf heb wordt dat mijn invulling van de middag.
Ik ben gisterenavond toen ik thuis kwam, opnieuw aan de serie begonnen.Daniel36 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:13:
Ik speel een beetje vals, maar inmiddels is het tweede deel van seizoen 5 van Stranger Things beschikbaar.
Het is zo lang geleden al weer, 3 jaar al sowieso tussen het vorige en dit seizoen.
Verder toch nog geen serie waarvan een nieuw seizoen erop staat, de 1ste wordt the rookie over een paar weken.
Dus dacht begin lekker eens opnieuw aan Stranger Things, heb ik nog wat te kijken voorlopig
Of zoals ik het wel eens noem: "kggggg mehhhh"
Waar heb je Oz trouwens gevonden?DVD? Want ik kan hem op streaming nog steeds nergens vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Robtimus op 26-12-2025 13:11 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ook gezellig. Maar in het verkeerde topic gepost?Daniel36 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:21:
@Technomania
De plannen zijn veranderd, zoonlief en ik gaan bij mijn broer en zijn gezin eten zo.
Ga jij nog iets doen?
Hier ga ik vrij weinig doen behalve vanavond Die Hard kijken.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Hopelijk wel iets met series?Daniel36 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:21:
@Technomania
De plannen zijn veranderd, zoonlief en ik gaan bij mijn broer en zijn gezin eten zo.
Ga jij nog iets doen?
* Stukfruit wijst naar topictitel
Dat zit wel Schnorr.
On a more serious note:
Gisteren geen tijd gehad voor het Tweede deel van Stranger Things, maar vanmorgen wel.
Ik heb aflevering 5 gekeken en ben niet teleurgesteld.
Nu aflevering 6 en 7 nog en dan wachten op de finale op 31 december.
Gisteren geen tijd gehad voor het Tweede deel van Stranger Things, maar vanmorgen wel.
Ik heb aflevering 5 gekeken en ben niet teleurgesteld.
Nu aflevering 6 en 7 nog en dan wachten op de finale op 31 december.
| Robin Hood (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Ik hou erg van series in een middeleeuwse setting, dus was erg benieuwd toen ik een tijdje geleden hiervoor een trailer zag. De serie begint stroef met 2 matige afleveringen, maar vanaf aflevering 3 wordt het echt beter. Acteerwerk is bij vlagen matig en het verhaal en verhaaltempo gaan soms alle kanten op. Maar de sfeer wordt goed neergezet en de gevechten zijn vermakelijk. Al met al zeker geen topserie, maar desondanks ik er van genoten. Ik ben benieuwd of ze hier nog een tweede seizoen van gaan maken. | |
ik ben eraan begonnen, helaas niks voor mij. nogmaals bedankt voor de tipFraggert schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:37:
[Afbeelding]
![]()
![]()
Ik kwam niet door de tweede aflevering. Het bleef me allemaal veel te veel hangen in het verhaal over het stel. Maar ja, daar gaat deze hele serie over, toch?Sjurm schreef op zondag 28 december 2025 @ 18:46:Genereer je eigen UBB code review
Robin Hood (2025–) [Afbeelding: Robin Hood (2025–)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Ik hou erg van series in een middeleeuwse setting, dus was erg benieuwd toen ik een tijdje geleden hiervoor een trailer zag.
De serie begint stroef met 2 matige afleveringen, maar vanaf aflevering 3 wordt het echt beter. Acteerwerk is bij vlagen matig en het verhaal en verhaaltempo gaan soms alle kanten op. Maar de sfeer wordt goed neergezet en de gevechten zijn vermakelijk. Al met al zeker geen topserie, maar desondanks ik er van genoten. Ik ben benieuwd of ze hier nog een tweede seizoen van gaan maken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik heb liever wat meer actie en minder drama. Ik verwacht niet dat dat vanaf de derde aflevering heel veel beter is geworden, of wel?
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:28:Genereer je eigen UBB code review
The Last Frontier (2025–) [Afbeelding: The Last Frontier (2025–)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
[...]
Ik hoop dat er een tweede seizoen komt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Maar wellicht dat daarom mensen het juist wel willen bekijken, want het is heel goed om alleen dit seizoen te kijken. Eigenlijk wordt alles netjes afgerond, geen echte open eindjes. Wel mogelijkheden, maar niet dat het een gevoel van afsluiting in de weg zou staan, vooral nu dus bekend is dat er geen vervolg komt.
Helaas.
Dat verhaal blijft wel de rode draad inderdaad, al komt er wel echt meer actie in het verhaal naarmate de merry men meer in beeld komen (vanaf afl. 3) en het meer om Robin Hood gaat draaien.Truus01 schreef op zondag 28 december 2025 @ 20:29:
[...]
Ik kwam niet door de tweede aflevering. Het bleef me allemaal veel te veel hangen in het verhaal over het stel. Maar ja, daar gaat deze hele serie over, toch?
Ik heb liever wat meer actie en minder drama. Ik verwacht niet dat dat vanaf de derde aflevering heel veel beter is geworden, of wel?
Fraggert schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:37:
[Afbeelding]
![]()
![]()
| The Leftovers (2014–2017) | ![]() |
| Tweakers: 9 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Ok, zoals beloofd.......de laatste aflevering van het laatste seizoen inmiddels gezien. Check even mijn eerste indruk in de quote hierboven. De laatste paar afleveringen van The Leftovers houden vast aan een knotsgek verloop. Wat een fantastische serie. Het is de verfilming van een boek dat ik niet ken verder maar dat verklaart allicht al wat meer. Dit is wel een schoolvoorbeeld van "love it, or hate it". Het einde was zeker niet het sterkste, een hoop vragen blijven onbeantwoord maar wel mooi in lijn met de mystiek van de rest van de hele serie. De serie zit briljant in elkaar en wij hebben hier elke aflevering in spanning én op het puntje van de bank uitgekeken. Heerlijk! Geen spoilers verder......wat mij betreft een must see maar ik begrijp het volkomen als je dit na een aantal aflveringen gedesillusioneerd afzet. Dit is niet ieders kopje thee. | |
Ik moet zeggen, ik zit lekker in de Stranger Things serie weer.
ik doe het eigenlijk nooit een serie opnieuw kijken(Voor een nieuw seizoen), maar seizoen 4 en 5 waren 3 jaar verschil zeg pff.
Ik had ook even geen zin om iets nieuws te proberen, dat komt volgend jaar wel weer.
Benieuwd hoe uiteindelijk het laatste seizoen gaat zijn, maar eerst vanavond seizoen 3 maar eens afkijken
.
ik doe het eigenlijk nooit een serie opnieuw kijken(Voor een nieuw seizoen), maar seizoen 4 en 5 waren 3 jaar verschil zeg pff.
Ik had ook even geen zin om iets nieuws te proberen, dat komt volgend jaar wel weer.
Benieuwd hoe uiteindelijk het laatste seizoen gaat zijn, maar eerst vanavond seizoen 3 maar eens afkijken
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 29-12-2025 09:16 ]
| Mayor of Kingstown (2021–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MAHet vierde seizoen is alweer afgelopen. En het was weer een wilde rit. Heel goed seizoen. Ik vond het eerste seizoen al goed, maar het lijkt wel elk seizoen beter te worden. (Vooral als ik kijk naar de beoordeling van de seizoenen op RT.) Nu maar weer wachten op S05. | |
Niet als je het officieel, op SkyShowtime, kijkt, toch? "Nieuwe aflevering op donderdag" meen ik dat daar bij staat. Volgens mij loopt SST wel gelijk in de week? Dus dan komende donderdag de laatste EP hier beschikbaar. En nu nog alleen op Paramount+ of alternatieve routes.Truus01 schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:57:
Het vierde seizoen is alweer afgelopen.
Officieel in de VS wel. 27-12 laatste uitzending.RobertMe schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:10:
[...]
Niet als je het officieel, op SkyShowtime, kijkt, toch? "Nieuwe aflevering op donderdag" meen ik dat daar bij staat. Volgens mij loopt SST wel gelijk in de week? Dus dan komende donderdag de laatste EP hier beschikbaar. En nu nog alleen op Paramount+ of alternatieve routes.
Verder, geen idee.
| The Copenhagen Test (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Laten we beginnen met de "you don't have to do this!"-test. Slaagt deze serie? Ja. Met vlag en wimpel. Gelukkig wordt deze creatieve armoede niet direct in het begin van het seizoen geïntroduceerd. Het begint met een man genaamd Alexander Hale, wiens hersenen gehackt zijn waardoor geheimzinnige overheidsinstanties mee kunnen kijken met alles wat hij ziet en hoort. Om dit duidelijk te maken aan de kijker laat men steeds een extern beeld zien. Want ja, hoe kun je beter tonen dat iemands hoofd als Bluetooth-gadget functioneert dan door overal een extra camera te installeren, toch? De afdeling "it makes no sense" of "it's pseudo science" laat zich de gehele serie door zien. Gaat iemand dood? Dan probeer je de persoon natuurlijk te vermoorden voordat dit plaatsvindt. Het is een soort doodvermoorden met een steekmes. Is alles aan deze serie slecht? Nee. Als liefhebber van het genre (een soort Jason Bourne) is het op zich smullen geblazen. Het heeft ook als positief punt dat een Aziatisch hoofdkarakter met zijn hele leven integraal is in het verhaal ipv een add-on, zeker als je zijn eigen achtergrondverhaal kent, want zoals Liu zelf ergens in een interview gezegd zou hebben is het jammer dat deze er niet vaker zijn. En als dat meer films in dit soort genres oplevert: sign me up! Verder zijn er om Liu heen nog wat supporting acteurs die hun rol vervullen alsof ze Nederlands zijn door regels tekst voor te lezen alsof ze het niet menen. Om het kort te houden: als je aan suspension of disbelief kan doen dan kan het vermakelijk zijn. Voor de mensen onder ons die meer willen dan de vaste formule is het te vaak herhaald en zijn er betere uitvoeringen te vinden van een mager zesje voor een generiek slopverhaal dat geschreven zou kunnen zijn door een LLM die niet begreep wat zoiets als Bourne interessant maakte en verdwaald is geraakt in subplots. Verwacht geen uitleg, wel veel plotdevices. Also: spoiler: | |
Dat zit wel Schnorr.
Hier ook weer aan de serie begonnen, omdat we een tijdje gebruikmaken van Netflix. Inmiddels in S4 beland en wat blijft het een heerlijke serie.hayastan1 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:38:
Seinfeld pas weer afgekeken.
En binnenkort weer aan beginnen.
Blijft een geweldig (luchtige) relaxte komedie om te kijken.
Meteen de 4K-boxset besteld (klik), dan kan Netflix mooi weer de deur uit.
Ik heb hem ook dit jaar voor het eerst volledig gezien, ook op Netflix ofzo. Inderdaad een leuke serieYonix schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:43:
[...]
Hier ook weer aan de serie begonnen, omdat we een tijdje gebruikmaken van Netflix. Inmiddels in S4 beland en wat blijft het een heerlijke serie.![]()
Meteen de 4K-boxset besteld (klik), dan kan Netflix mooi weer de deur uit.
Blijft jammer zulke comedy series er zowat niet meer zijn, het allemaal groot moet / diep verhaal etc etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-12-2025 08:53 ]
| The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst (2015-2024) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime Docu, True Crime | Runtime: N/A | MPAA: Approved The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst is een sterke true-crime serie die rustig en zorgvuldig is opgebouwd. De makers nemen de tijd om het verhaal te vertellen en laten de feiten en gesprekken voor zich spreken, zonder overdreven spanning of sensatie.Bijzonder is dat de hoofdrolspeler zelf uitgebreid wordt geïnterviewd, wat de serie soms ongemakkelijk maakt om naar te kijken. Seizoen 1 werkt duidelijk toe naar aflevering 6. In deze laatste aflevering vallen eerdere scènes en uitspraken op hun plek en ga je als kijker anders terugkijken op wat je al hebt gezien. Er wordt niets opgedrongen, maar de impact is groot en blijft hangen. Juist door de eenvoudige stijl en het geduldige tempo maakt The Jinx indruk. ik ben nu bezig met seizoen 2. Dit is minder een mysterie en meer een verdieping: het laat zien wat er gebeurt nadat het verhaal is verteld, en welke consequenties dat heeft. Er veel aandacht voor het strafproces, de rol van justitie, de media en de mensen die al jarenlang betrokken zijn bij de zaak. | |
Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?
Ik zie toch wat gemengde reacties van Pluribus. Eerste aflevering top maar dan word het wat minder. Desondanks ga ik hem toch eens kijken als ik hem ergens tegenkomYonix schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:56:
Trouwens, gisteravond de laatste aflevering (S01E09) van ‘Pluribus’ gekeken. Ook een aanrader!
https://tv.apple.com/nl/s...cmwzlza?ctx_agid=27dbd43fChelseamarre123 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:18:
[...]
Ik zie toch wat gemengde reacties van Pluribus. Eerste aflevering top maar dan word het wat minder. Desondanks ga ik hem toch eens kijken als ik hem ergens tegenkom
Hoef je hem niet meer op te zoeken, maandje lid worden en kan je hem zo zien
Snap ik, maar wil niet nog ergens lid worden haha.Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:51:
[...]
https://tv.apple.com/nl/s...cmwzlza?ctx_agid=27dbd43f
Hoef je hem niet meer op te zoeken, maandje lid worden en kan je hem zo zien.
Zeg je iets anders tijdelijk weer op, je hoeft niet overal tegelijk lid van te zijn haha.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:20:
[...]
Snap ik, maar wil niet nog ergens lid worden haha.
| Home for Christmas (2019–2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 29 min | MPAA: TV-MA Gekeken op Netflix - originele titel Hjem til jul. Drie seizoenen - 6, 6 en 8 afleveringen van ca. 30 minuten. Komisch, maar niet lachband-komisch, en met een menselijke twist. Zal ongetwijfeld gekenmerkt worden als chickflic, maar ik kan daar goed van genieten. Heerlijke feelgood serie waarin de single Johanne op de laatste dag voor kerstmis op zoek gaat naar een date voor het kerstfeest, zodat ze net als haar broer en zus ook met een partner aan het kerstmaal kan zitten. Daarnaast wil zij altijd zorgen voor iedereen, wat haar eigen leven dan weer niet makkelijker maakt. Vol met misverstanden en op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn etc. En natuurlijk gaat ook bij haar zus en broer niet alles van een leien dakje, is kandidaat 1 knap maar stom, is kandidaat 2 aardig maar weer niet knap etc. 3 seizoenen dus, over net zoveel kerstfeesten. Of ze in seizoen 1 een partner vindt moet je zelf maar gaan bekijken, maar ze moet in seizoen 2 in ieder geval weer op zoek - en zijn er nog meer familieperikelen, net zoals in seizoen 3. In seizoen 1 is ze dus druk op zoek naar een date voor kerstmis. | |
Volgens mij heb je een maand proeftijdChelseamarre123 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:20:
[...]
Snap ik, maar wil niet nog ergens lid worden haha.
En hoe mag "deze " serie dan heten?, voor de gene die dat misschien willen weten handigmr thee schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:42:
Zelf nu net de eerste aflevering van van deze () gezien, zeer mooi en interessant tot nu toe met wel een eigenaardig volkje. (Vooral Dale met zijn Micro-Mac )
[Afbeelding]
De muziek deed mij wel denken aan "Take My Breath Away" uit Top Gun, zal wel mijn gebrek zijn
Klopt ook wel aardig, beiden zijn gemaakt met de iconische Yamaha DX7.mr thee schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:42:
De muziek deed mij wel denken aan "Take My Breath Away" uit Top Gun, zal wel mijn gebrek zijn
| Stranger Things (2016–2025) | ![]() |
| Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA Vreemd is het. Door een opkomende streamingdienst, welke pas sinds een paar jaar officieel in Nederland beschikbaar was, werd in een vorig leven een TV-serie geïntroduceerd die de dagen van veel kijkers totaal zou veranderen omdat het na House of Cards weer een ware banger leek te worden. Eindelijk werd het haalbaar om de grotere films en series binnen één interface op te zoeken, met als kers op de taart de eigen "originals" die langs talloze andere partijen geshopt waren maar tot ze bij de steeds bekendere streamingreus aankwamen geen voet aan de grond kregen. Netflix was here to stay en gaf de makers van dit soort content een kans. Demogorg Disney had nog niet eens het idee om na (Amerika-only) Hulu met een eigen dienst te komen en David Zaslav bleef met zijn cirkelzaag der destructie ver bij de liefhebbers van goede films en series buiten beeld. Donald Trump? Hij was weliswaar verkozen tot president van de VS, maar niemand nam een clown serieus. Je zou zeggen dat het leven best mooi was. Goede originele TV werd nu geleverd zonder ellendige reclame en niemand die er iets aan kon veranderen. This is the way. Executives hadden het niet voor het zeggen en moesten tegen een berg oprennen. De serie begint bij het verdwijnen van een jochie uit een klassiek klein stadje in diezelfde Verenigde Staten van Amerika. We gaan terug naar begin jaren tachtig: een periode die menig Tweaker als huidige midlifer of ouder in het geheugen gegrift zal staan als een bijzondere tijd vanwege o.a. de experimentele muziek en de voorzichtige opkomst van technologie voor het grote publiek. Als je geen Walkman had dan hoorde je er niet bij. Deze Japanse uitvinding had qua inhoud ook een Nederlands tintje via het welbekende cassettebandje dat afkomstig was uit Nederland dankzij Philips en Lou Ottens. Laatstgenoemde begon in zijn tienerjaren met het doen van uitvindingen om Radio Oranje te kunnen beluisteren zonder lastiggevallen te worden door de jammers van de Nazi's. Na een zoektocht komt men in de bossen een schuchter en kaalgeschoren meisje tegen. Het is niet Will, het vermiste jongetje, maar haar komst blijkt wel het begin aan te kondigen van een lang en episch avontuur met een vriendengroep die zo uit een film van Stephen Spielberg had kunnen komen. Dit was dan ook de aantrekkingskracht van deze nieuwe serie. Het deed denken aan die goede oude tijd, maar bracht tevens zaken terug die al lang niet meer in deze kwaliteit op het grote én kleine doek te zien geweest waren. Van het wegzwijmelen in oude winkelcentrums, mensen met vreemde abilities, vage en lekker creepy scènes met dingen die je in de eighties wel vaker op TV of in de bioscoop zag. Jammer genoeg blijven er na het laatste seizoen vragen onbeantwoord. Maar ach, zulks allemaal netjes afhandelen is eigenlijk een neverending story in iedere TV-serie. spoiler: Tevens ontbreken er in sommige seizoenen wat van de iconische scènes waar je Stranger Things voor opzet. Mensen die ze gezien hebben weten waar ik het over heb. Zeker in het laatste, seizoen 5, werden dingen vooral herhaald ipv dat er iets nieuws voor in de plaats kwam. Toch is het moeilijk om dit als argument te misbruiken tegen het opzetten van deze serie, dus: should you stay or should you go? Hell yes. Doe het voor Eddie.Barb, Suzie-poo, wat uiteindelijk het nut van Linda Hamilton's karakter was, enz. Zo blijft alleen nog de olifant in de kamer over. Deze heeft geen superkrachten en toch heeft het onze hele realiteit binnen die 10 jaar volledig aangepast: Netflix geeft nu reclame, originals zijn 99 uit 100 keer niet origineel of goed meer en Donald is inmiddels meer de clown uit IT geworden. Love will tear us apart, maar aan Stranger Things en de Verenigde Staten van Amerika kun je desondanks goede herinneringen overhouden. En de VS zoals we ze nog kennen uit deze serie? Nuja, met de tussentijdse verkiezingen in 2026 is het natuurlijk mogelijk dat The Final Countdown naar 2028 is ingezet. Misschien is er wel een hedendaagse Lou Ottens die kan helpen om iets tegen de opkomende mindflayers te doen in het huidige digitale tijdperk. Er zijn tenslotte vreemdere dingen in het leven geroepen tijdens het tegengaan van mensonvriendelijk gedachtengoed, zoals een hele TV-serie die gebaseerd werd op o.a. de resultaten van wat na zulke periodes tot bloei kwam | |
Dat zit wel Schnorr.
Mijn vrouw kijkt graag Kerstfilms en ook quilty pleasures zoals Virgin River, When Calls The Heart, The Good Withc etc om even breinloos te ontspannen.Pat911 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:16:Genereer je eigen UBB code review
Home for Christmas (2019–2025) [Afbeelding: Home for Christmas (2019–2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 29 min | MPAA: TV-MA Gekeken op Netflix - originele titel Hjem til jul.
Drie seizoenen - 6, 6 en 8 afleveringen van ca. 30 minuten. Komisch, maar niet lachband-komisch, en met een menselijke twist. Zal ongetwijfeld gekenmerkt worden als chickflic, maar ik kan daar goed van genieten.
Heerlijke feelgood serie waarin de single Johanne op de laatste dag voor kerstmis op zoek gaat naar een date voor het kerstfeest, zodat ze net als haar broer en zus ook met een partner aan het kerstmaal kan zitten. Daarnaast wil zij altijd zorgen voor iedereen, wat haar eigen leven dan weer niet makkelijker maakt.
Vol met misverstanden en op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn etc. En natuurlijk gaat ook bij haar zus en broer niet alles van een leien dakje, is kandidaat 1 knap maar stom, is kandidaat 2 aardig maar weer niet knap etc.
3 seizoenen dus, over net zoveel kerstfeesten. Of ze in seizoen 1 een partner vindt moet je zelf maar gaan bekijken, maar ze moet in seizoen 2 in ieder geval weer op zoek - en zijn er nog meer familieperikelen, net zoals in seizoen 3.
In seizoen 1 is ze dus druk op zoek naar een date voor kerstmis.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik kijk dan met een schuin oog mee als ik wat browse of op Tweakers zit ofzo maar ik heb deze serie meegekeken want ik vond hem verbazingwekkend leuk en "meeslepend". Natuurlijk doorspekt met cliché situaties zoals je al aangeeft maar ik vond deze met kop en schouders boven de rest uitsteken.
| Down Cemetery Road (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Slow Horses is gebaseerd op detectives van schrijver Mick Herron. Hetzelfde team heeft zich nu gestort op een reeks boeken die Herron schreef voor hij zich ging concentreren op Slough House, rond privédetective Zoë Boehm. Eerlijk gezegd merk je aan alles dat het een voorloper is van Slow Horses: alle ingrediënten zijn aanwezig, van de sarcastische humor, de niet echt goed samenwerkende hoofdpersonen, de cynische kijk op de Britse overheid tot de voor Tweakers-lezers interessantie bovengemiddelde interesse in computertechnologie, maar allemaal net wat lomper, wat minder gepolijst. Vooral de humor is net wat meer lach-of-ik-schiet, iets waar ik niet zo van houd. Maar gelukkig ook veel bijtende oneliners. Ik moest een beetje aan Luther denken, maar dat is ook omdat Ruth Wilson die een grote rol had in die serie, ook in deze zit. Ik denk dat Down Cemetery Road qua toon uiteindelijk halverwege Slow Horses en Luther (dat in de latere seizoenen bijna Batman was) zit. Goede acteurs groeien in het VK natuurlijk aan de bomen en net als bij Slow Horses heeft het team hier weer een absolute topper weten te strikken: Emma Thompson speelt Zoë Boehm en heeft er zin in. Ik had ook de hele tijd het idee dat ik de acteur die Downey speelde al eerder had gezien en dat blijkt te kloppen: dat was in Femme. Daarin speelde hij een drag queen die wraak wil nemen op een potenrammer die zelf een in de kast zittende homo blijkt te zijn, hier een zieke oorlogsveteraan. Dat is toch wel bereik. Te zien op Apple TV | |
Was ook nog begonnen aan The Studio bij Apple TV, maar dat heb ik na een halve aflevering afgezegd, want ik vond het te flauw en te voorspelbaar, ondanks de positieve recensies. Was ik al bang voor, want ik vind Seth Rogen een goede acteur, maar vrijwel nooit echt grappig in komedies. Net als Jack Black en Will Ferrell eigenlijk.
@wmterhaar:
Wel jammer, want The Studio is best een goede representatie van hoe het er in "het wereldje" aan toe gaat.
Wel jammer, want The Studio is best een goede representatie van hoe het er in "het wereldje" aan toe gaat.
Dat zit wel Schnorr.
The Studio is ook grappig in dat ze precies doen waar het over gaat. Als je er gewoon blanco in gaat duurt het ook even voordat dat kwartje valt.
spoiler:
De eerste aflevering zijn ze op de set van een one-shot film, en die hele EP is.... En ook een EP over film noir, die vervolgens helemaal in... is.
| The Unreal (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/AIk heb nu beide seizoenen gezien en weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik kan ook moeilijk zeggen in welk genre dit zou vallen. Misschien voor kinderen, maar misschien toch ook niet. Horror is het ook niet echt. Af en toe kan ik er wel om lachen, maar het is ook geen standaard comedy. Zelf heb ik Stranger Things niet gekeken, maar misschien dat het daar nog wel het meest mee vergeleken kan worden. (Hoor daarover graag van iemand die beide series heeft gezien, want ik kan er ook volledig naast zitten...) Het is in ieder geval vermakelijk genoeg om 2 seizoenen van 4 afleveringen van nog geen 25 minuten te kijken... | |
| Pluribus (2025) | ![]() |
| IMDb: n/a Erg intrigerende serie! Hij dut een beetje in helaas in de latere afleveringen. Kijk wel uit naar seizoen 2. | |
Ik heb heel de reeks herbekeken tijdens mijn 2 weken vakantie + natuurlijk ook het hele nieuwe seizoen. De aflevering met het liedje van de Neverending Story blijft idd als 1 van de beste hangen, geweldig hoe dit er in opgenomen is. Ook de vele andere 80s vibe ellementen blijven super in deze reeks. Voor mij krijgt deze in zijn geheel een wel verdiende 8.5/10MetalSonic schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:14:
Stranger things nieuwste seizoen gekeken
Link: IMDb: Stranger Things (TV Series 2016–2025)
Tot nu toe alle seizoenen van Stranger Things gekeken. Vond bij het vorige seizoen het vooral erg leuk toen na een tijdje het liedje Neverending story kwam. De nostalgie/ sentiment emotie kwam flink binnen.
Nu dus ook het nieuwste seizoen gezien, daar maar op door. Hij krijgt van mij net een 8 van de 10....... Naar boven afgerond. Het is leuk, het is stranger things. Maar tegelijkertijd gaat het ook wel erg langzaam allemaal. En aan het einde van het seizoen snap je waarom.
Maar het gaat zo langzaam dat het mij soms nog maar net lukte om te blijven kijken. Er zijn ook wel mooie scenes maar zoveel "opvul materiaal" misschien is deze franchise wel bijna klaar voor mij. De upside down, de monsters, vecna het begint al een beetje voorspelbaar/ cliché te worden allemaal.
Hopelijk is het volgende seizoen weer een knaller maar ronden ze het dan maar eens af.
Sommigen zijn er misschien minder voor, maar aan het einde van het seizoen is er telkens een "enige tijd later" gedeelte. Ook in de laatste aflevering & voor mij draagt dit wel goed bij tot het afsluiten van de gehele reeks.
Cinematisch is die show echt briljant.Stukfruit schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:29:
@wmterhaar:
Cinematografisch? 
Op dat vlak vind ik het werk in Gilligan's series beter, maar de "single" shots zijn inderdaad leuk gedaan. Single tussen aanhalingstekens omdat ze niet single waren.
Op dat vlak vind ik het werk in Gilligan's series beter, maar de "single" shots zijn inderdaad leuk gedaan. Single tussen aanhalingstekens omdat ze niet single waren.
Dat zit wel Schnorr.
Dat is inderdaad een klassieker geworden. De eerste keer dat ik dat deel zag lag ik dubbel van het lachenShadow_J schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:32:
[...]
De aflevering met het liedje van de Neverending Story blijft idd als 1 van de beste hangen, geweldig hoe dit er in opgenomen is.
Dat zit wel Schnorr.
Super serie tot in het verplichte riedeltje van Will voorbij kwam had ik echt wel de nijging om het hem uit te zetten. Dit was echt slecht gedaan en had totaal geen toegevoegde waarde.Stukfruit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 02:23:Genereer je eigen UBB code review
Stranger Things (2016–2025) [Afbeelding: Stranger Things (2016–2025)] Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA Vreemd is het. Door een opkomende streamingdienst, welke pas sinds een paar jaar officieel in Nederland beschikbaar was, werd in een vorig leven een TV-serie geïntroduceerd die de dagen van veel kijkers totaal zou veranderen omdat het na House of Cards weer een ware banger leek te worden. Eindelijk werd het haalbaar om de grotere films en series binnen één interface op te zoeken, met als kers op de taart de eigen "originals" die langs talloze andere partijen geshopt waren maar tot ze bij de steeds bekendere streamingreus aankwamen geen voet aan de grond kregen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Oh dat stukje dat die verteld waar die mee zat, al een geruime tijd.Skywalker27 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:29:
[...]
Super serie tot in het verplichte riedeltje van Will voorbij kwam had ik echt wel de nijging om het hem uit te zetten. Dit was echt slecht gedaan en had totaal geen toegevoegde waarde.
Dat was in de 1na laatste aflevering, die heb ik gisteren ook gezien.
Ja dat mocht ook wel een stukje minder zeg, Je kan ook overdrijven.
Vanavond de laatste aflevering, ik vond om 11 uur nog 2 uur voor de finale een beetje te lang haha.
[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-01-2026 09:43 ]
Dat riedeltje duurt schijnbaar langer dan de operatie van de Amerikanen om Maduro van zijn bed te lichten. En als ik het goed begrepen heb (moet zelf de laatste ook nog kijken vandaag en gisteren E07 gezien) duurt dat riedeltje van Will zelfs langer dan uhm, het "eind gevecht" of zo
.
Adolescence is in de VPRO Cinema poll gekozen tot Serie van het Jaar.
Wat me er aan herinnert dat ik nodig weer eens Netflix moet nemen, want ik heb die nog steeds niet gezien, terwijl Boiling Point van dezelfde makers een paar jaar terug wel mijn film van het jaar was (de serie met dezelfde naam daarna was net iets minder.)
Wel wat verrassingen voor mij. Dept. Q had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord. En van Oogappels weet ik dat het bestaat, maar ik hoor er nooit iemand over; ik dacht eerlijk gezegd dat het een jeugdserie was.
Apple TV scoort goed met drie series uit het toch niet heel ruime aanbod, die gaan duidelijk voor kwaliteit over kwantiteit. Zelf vond ik de recente seizoenen van Slow Horses en Severance iets tegenvallen, maar wel op niveau 7/8 vs 9/10 voor eerdere.
The White Lotus blijft het maar goed doen. Ik ben daar ooit na een halve aflevering, 10 slechte piemelgrappen, niet leuke humor over verwisselde hotelkamers (flashbacks naar het door mij gehate Fawlty Towers) en vooral alleen maar heel vervelende mensen die zo uit een realitysoap leken weggelopen mee gestopt. Was dat een slecht besluit of is het gewoon niet voor mij?
Mijn persoonlijke favoriete serie Mussolini: Son of the Century is op de 117e plaats geëindigd. Boe! Maar goed, SkyShowtime is ook wel een beetje een streaminggetto en praterige politieke series zijn niet voor iedereen, zelfs niet met Chemical Brother (ja, één van de twee)-soundtrack.
Wat me er aan herinnert dat ik nodig weer eens Netflix moet nemen, want ik heb die nog steeds niet gezien, terwijl Boiling Point van dezelfde makers een paar jaar terug wel mijn film van het jaar was (de serie met dezelfde naam daarna was net iets minder.)
Wel wat verrassingen voor mij. Dept. Q had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord. En van Oogappels weet ik dat het bestaat, maar ik hoor er nooit iemand over; ik dacht eerlijk gezegd dat het een jeugdserie was.
Apple TV scoort goed met drie series uit het toch niet heel ruime aanbod, die gaan duidelijk voor kwaliteit over kwantiteit. Zelf vond ik de recente seizoenen van Slow Horses en Severance iets tegenvallen, maar wel op niveau 7/8 vs 9/10 voor eerdere.
The White Lotus blijft het maar goed doen. Ik ben daar ooit na een halve aflevering, 10 slechte piemelgrappen, niet leuke humor over verwisselde hotelkamers (flashbacks naar het door mij gehate Fawlty Towers) en vooral alleen maar heel vervelende mensen die zo uit een realitysoap leken weggelopen mee gestopt. Was dat een slecht besluit of is het gewoon niet voor mij?
Mijn persoonlijke favoriete serie Mussolini: Son of the Century is op de 117e plaats geëindigd. Boe! Maar goed, SkyShowtime is ook wel een beetje een streaminggetto en praterige politieke series zijn niet voor iedereen, zelfs niet met Chemical Brother (ja, één van de twee)-soundtrack.
En dan is er nog een theorie dat er nog een finale komt.RobertMe schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:06:
Dat riedeltje duurt schijnbaar langer dan de operatie van de Amerikanen om Maduro van zijn bed te lichten. En als ik het goed begrepen heb (moet zelf de laatste ook nog kijken vandaag en gisteren E07 gezien) duurt dat riedeltje van Will zelfs langer dan uhm, het "eind gevecht" of zo.
Prima detective serie met een wat excentrieke detective.wmterhaar schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:06:
Wel wat verrassingen voor mij. Dept. Q had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord.
Ik kan mij het eerste seizoen niet meer letterlijk voor de geest halen. Maar ja, het is en blijft een bijzondere serie met bijzondere personages (en een bijzondere soundtrack). En als dat je herinneringen aan S01 zijn..., in S02 zitten ze in Italië met twee "hoertjes" die de hele tijd rond het hotel rondhangen. En nouja..., daar wordt gebruik van gemaakt.The White Lotus blijft het maar goed doen. Ik ben daar ooit na een halve aflevering, 10 slechte piemelgrappen, niet leuke humor over verwisselde hotelkamers (flashbacks naar het door mij gehate Fawlty Towers) en vooral alleen maar heel vervelende mensen die zo uit een realitysoap leken weggelopen mee gestopt. Was dat een slecht besluit of is het gewoon niet voor mij?
Ik vermaak me er prima mee, qua awkwardness en zo. Maar ik kan me ook indenken dat anderen het echt helemaal niks vinden.
Ik vond het een leuk en intrigerend concept en een leuk 1e seizoen.dbzfan schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:24:
Pluribus (2025) [Afbeelding: Pluribus (2025)] IMDb: n/a Erg intrigerende serie! Hij dut een beetje in helaas in de latere afleveringen.
Kijk wel uit naar seizoen 2.[Afbeelding: IMDb -- Pluribus (2025)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Pluribus (2025) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Pluribus (2025) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Pluribus (2025)] [Afbeelding] 8 / 10
Ben benieuwd of er echt een clue is voor volgende seizoenen of dat er, zoals bij Lost, per seizoen er maar wat op los gefantaseerd wordt.
Seizoen 2 is volgens mij wel besteld door Apple maar nog niet in productie
Poh wat een rollercoaster wat het zeg, net het einde gezien van Stranger Things.
Dat deze serie al 10 jaar bijna bezig is, en sowieso acteurs al wel zo lang mee bezig zijn.
Dat moet mij toch een hoofdstuk in hun leven zijn, die ze nu hebben moeten afsluiten.
Ik keek de serie pas sinds Mei 2022, dus nog niet zo gek lang. Maar het was echt een top serie.
Ik vond ook het zoveel jaar later stuk best leuk, al vind ik het toch ook altijd wel weer soort van jammer. want dan is het van oh ja het is afgelopen 🥲.
Nou ja dan maar weer door met wat anders 😄.
Dat deze serie al 10 jaar bijna bezig is, en sowieso acteurs al wel zo lang mee bezig zijn.
Dat moet mij toch een hoofdstuk in hun leven zijn, die ze nu hebben moeten afsluiten.
Ik keek de serie pas sinds Mei 2022, dus nog niet zo gek lang. Maar het was echt een top serie.
Ik vond ook het zoveel jaar later stuk best leuk, al vind ik het toch ook altijd wel weer soort van jammer. want dan is het van oh ja het is afgelopen 🥲.
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-01-2026 19:17 ]
Voor wie na Stranger Things nog even in de juiste sferen wil blijven: zoek naar Dark op Netflix.
Weest gewaarschuwd: de serie is een stuk grimmiger.
Laat je ook niet afleiden door het feit dat het Duits is. Het kan vreemder.
Weest gewaarschuwd: de serie is een stuk grimmiger.
Laat je ook niet afleiden door het feit dat het Duits is. Het kan vreemder.
Dat zit wel Schnorr.
Pluribus net uitgekeken. Had op iets meer vuurwerk gehoopt voor een season finale maar wel weer een hoop mooie plaatjes en sterk acteerwerk. Mooie serie. Jammer dat het een lange zit wordt naar S2 en benieuwd of ze de clou interessant kunnen houden want de kaarten liggen nu al wel redelijk open op tafel. Maar Vince Gilligan is de master als het gaat om onverwachte plotwendingen so we'll see.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het vuurwerk is in ieder geval ingeslagenDr. Strangelove schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:56:
Pluribus net uitgekeken. Had op iets meer vuurwerk gehoopt voor een season finale
Dat was deels vfx
Bron: podcast, de video's van Apple op YouTube.
Dat zit wel Schnorr.
Er komt nog een extra finale. Dus je kan je nog 1x vermakenCarlos0_0 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:15:
Poh wat een rollercoaster wat het zeg, net het einde gezien van Stranger Things.
Nou ja of ie er komt is nog even afwachten.... Maar het zou te gek zijn dat het allemaal fake was. Google; Conformity gate.
[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 07-01-2026 11:42 ]
Wist niet eens dat er geruchten waren, kom nooit zulk nieuws tegen. Aangezien ik het toch niet opzoek
.
Maar ik ben benieuwd dan of het zal kloppen, of ze hebben een alternatief einde nog gemaakt.
Die ze als nog gaan uitbrengen, en niet gekozen was als einde van de show.
Maar ik ben benieuwd dan of het zal kloppen, of ze hebben een alternatief einde nog gemaakt.
Die ze als nog gaan uitbrengen, en niet gekozen was als einde van de show.
[ Voor 29% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-01-2026 11:47 ]
Ik verheug me inmiddels op de release van het tweede seizoen van The Pitt.
Legaal kan dit op HBO Max (nu gewoon Max) in Nederland, waar de afleveringen vanaf 9 januari 2026 wekelijks worden uitgezonden.
Legaal kan dit op HBO Max (nu gewoon Max) in Nederland, waar de afleveringen vanaf 9 januari 2026 wekelijks worden uitgezonden.
Daniel36 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:51:
Legaal kan dit op HBO Max (nu gewoon Max) in Nederland
offtopic:
In de Benelux is het altijd HBO Max gebleven (i.v.m. Omroep Max en er is ook een Belgische Max (streamer?). Daarnaast heeft WBD ook alweer een rebrand terug naar HBO Max aangekondigd (/uitgevoerd?).
In de Benelux is het altijd HBO Max gebleven (i.v.m. Omroep Max en er is ook een Belgische Max (streamer?). Daarnaast heeft WBD ook alweer een rebrand terug naar HBO Max aangekondigd (/uitgevoerd?).
Alle signalen lijken er wel opSkywalker27 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:41:
Nou ja of ie er komt is nog even afwachten.... Maar het zou te gek zijn dat het allemaal fake was. Google; Conformity gate.
| The Spy (TV Mini Series) (2019) | ![]() |
| IMDb: 7.9 | Genre: Docudrama, Biografie, Politieke thriller | Runtime: 6x 1 uur | Allereerst denk je misschien als je de naam Sacha Baron Cohen voorbij ziet komen dat het hier om iets komisch gaat zoals Borat of Ali-G , maar hierin speelt hij een serieuze rol en goed ook. Deze miniserie is gebaseerd op het boek "L'espion qui venait d'Israël" geschreven door Uri Dan en Yeshayahu Ben Porat. Het boek is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Eli Cohen, een voormalig Mossad spion. Het verhaal speelt zich af in de jaren die leiden tot de Zesdaagse Oorlog van 1967 tussen Israël en Syrië en het daarmee hebben kunnen innemen van de Hoogten van Golan. In het begin volgen we Eli Cohen als afgekeurde militair met een verleden in Egypte met een normale kantoorbaan. Later weet hij zijn droombaan toch te kunnen realiseren na 2 eerdere afwijzingen bij de Mossad, wanneer de Mossad voor een opdracht hem nodig heeft. Eli Cohen gaat voor de Mossad undercover als Kamel Amin Thaabet; een zakenman en weet zich tussen de andere zakenmannen en high society klasse van Syrië populair en geliefd te maken. Na het vertrouwen te hebben gewonnen van diverse hooggeplaatste figuren incl. die van het leger weet hij diverse gevoelige informatie door te spelen naar de Mossad. Later wordt Kamel Amin Thaabet zelfs nog benoemd tot vice-minister van Defensie van Syrië en wordt een vertrouweling van president Amin al-Hafiz Wie Wikipedia - Eli Cohen leest weet hoe dit verhaal gaat eindigen, maar de autobiografische serie was zeker de moeite waard om te kijken: 8/10 wat mij betreft. |
Skywalker27 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:41:
Komt 'Stranger Things' alsnog met de grootste wending uit de televisiegeschiedenis?
De laatste aflevering van Stranger Things 5 heeft niet alleen tot discussie geleid, maar ook tot een opvallende theorie die online snel aan terrein wint. Onder de noemer ‘Conformity Gate’ speculeren fans dat Netflix en de Duffer Brothers een geheime aflevering achterhouden die nog niet is uitgebracht. Dit is overigens allang ontkend door de makers en Netflix maar de complottheorie is daarmee nog niet verdwenen.spoiler:Hoewel het waarschijnlijk slechts een stapeling van toevalligheden, plotgaten en creatieve keuzes is, houdt Conformity Gate fans in de greep. Mocht er alsnog een extra aflevering verschijnen waarin alles wordt omgedraaid, dan zou dat een van de grootste wendingen in tv-geschiedenis kunnen zijn. Tot die tijd blijft het bij speculatie.De theorie is ontstaan na het controversiële slot van de serie, dat door een deel van de fanbase als onaf werd ervaren. Volgens de aanhangers van Conformity Gate is de realiteit waarin de personages belanden niet echt, maar een illusie gecreëerd door Vecna. De happy ending zou slechts schijn zijn, een soort collectieve trance waarin de personages gevangen zitten.
Wat deze speculatie voedt, zijn talloze details in seizoen 5. Zo wordt het getal zeven opvallend vaak gebruikt, en speelt, vandaag, 7 januari, Orthodox Kerstmis, een belangrijke rol. Die datum valt precies een week na de finale, wat volgens sommigen verwijst naar de tijd die Vecna’s vloek nodig heeft om volledig door te werken. Ook zouden personages tijdens de epiloog in exact dezelfde houding zitten als Vecna, iets wat volgens kijkers geen toeval kan zijn.
Een andere aanwijzing is dat sommige personages, waaronder Lucas, de vierde muur doorbreken. In een scène zegt hij letterlijk: “Ik geloof niet in toevalligheden.” Daarnaast zouden er discrepanties zijn in decor, zoals afstudeerjassen die een andere kleur hebben dan eerder in de serie beschreven werd.
Ook op social media is brandstof toegevoegd aan het vuurtje. In een officiële setfoto op IMDb worden Dungeons & Dragons‑boeken in een andere volgorde getoond dan in de aflevering, waardoor de tekst “X A LIE” te lezen zou zijn. Volgens theorieën verwijst dit naar de suggestie dat alles wat in Dimension X is gebeurd, niet echt is. Sommigen geloven zelfs dat alle hoofdpersonages gestorven zijn en nu gevangen zitten in Vecna’s illusie.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 10-01-2026 11:47 . Reden: spoiler toegevoegd. ]
ow wat geinig...ik ken Ali G natuurlijk......ik was erbij...soort van....toen die voor het eerst ten tonele verschijn.Jorn1986 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 00:28:Genereer je eigen UBB code review
The Spy (TV Mini Series) (2019) [Afbeelding: The Spy (2019)] IMDb: 7.9 | Genre: Docudrama, Biografie, Politieke thriller | Runtime: 6x 1 uur |
Allereerst denk je misschien als je de naam Sacha Baron Cohen voorbij ziet komen dat het hier om iets komisch gaat zoals Borat of Ali-G , maar hierin speelt hij een serieuze rol en goed ook.
Deze miniserie is gebaseerd op het boek "L'espion qui venait d'Israël" geschreven door Uri Dan en Yeshayahu Ben Porat. Het boek is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Eli Cohen, een voormalig Mossad spion.
Het verhaal speelt zich af in de jaren die leiden tot de Zesdaagse Oorlog van 1967 tussen Israël en Syrië en het daarmee hebben kunnen innemen van de Hoogten van Golan.
In het begin volgen we Eli Cohen als afgekeurde militair met een verleden in Egypte met een normale kantoorbaan. Later weet hij zijn droombaan toch te kunnen realiseren na 2 eerdere afwijzingen bij de Mossad, wanneer de Mossad voor een opdracht hem nodig heeft.
Eli Cohen gaat voor de Mossad undercover als Kamel Amin Thaabet; een zakenman en weet zich tussen de andere zakenmannen en high society klasse van Syrië populair en geliefd te maken.
Na het vertrouwen te hebben gewonnen van diverse hooggeplaatste figuren incl. die van het leger weet hij diverse gevoelige informatie door te spelen naar de Mossad.
Later wordt Kamel Amin Thaabet zelfs nog benoemd tot vice-minister van Defensie van Syrië en wordt een vertrouweling van president Amin al-Hafiz
Wie Wikipedia - Eli Cohen leest weet hoe dit verhaal gaat eindigen, maar de autobiografische serie was zeker de moeite waard om te kijken: 8/10 wat mij betreft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Niet alles van hem vond ik even leuk....werdt al snel ook wat uitgemolken. Borat kende IMHO eenzelfde lot maar dat neemt niet weg dat Cohen volgens mij zijn mannetje wel kan staan als acteur in andere rollen.
Thanks voor deze tip, ik ga hem zeker kijken.
Het leek er wel op maar die aflevering is er dus helaas niet gekomen. Dat was wel mooi geweest als Netflix dat voor elkaar zou krijgen.
| The Night Manager (2023–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A We volgen een ex-soldaat die als night manager in een hotel werkt. Lekker rustig en niet zo bloedstollend, zou je denken. Op een nacht krijgt hij een lijst met bepaalde ingrediënten in handen. Er staan zaken op die je zo in het dagelijkse leven niet op een boodschappenlijst zal zien staan, zullen we maar zeggen. Het blijkt van een rijke bobo te komen die terroristen helpt met hun internationale boodschappen. In deze serie spelen Tom Hiddleston en Hugh Laurie de hoofdrollen, waarbij die laatste de rijkaard is met slechte intenties die alleen goed zijn voor dienst bankrekening, en Hiddleston als night manager. Maar wacht. Wat is dat? Och, Tom ziet er niet echt uit als Tom, maar meer als Aditya Roy Kapoor? Heeft hij zijn Snickers vandaag nog niet gehad? En waarom spreekt iedereen Hindi? Nouja, het lijkt allemaal op zich wel professioneel opgezet te zijn, het ziet er zelfs wel mooi uit, en de naam van de schrijver van het boek stond ook bij de ondertitels van de introductie, dus je kijkt nog maar even verder. Bovendien gebruiken ze ook veel Engelse woorden en BBC staat erom bekend dat ze inclusief zijn, dus je kijkt vast naar de juiste serie, toch? Omdat je niet te snel wil oordelen besluit je de hele eerste aflevering uit te kijken. Tom zal vast snel in beeld verschijnen, al is het wel vreemd dat er zeven in plaats van zes afleveringen zijn. Na de eerste aflevering zet je snel de eerste aflevering van "The Night Manager" uit 2016 op en blijkt dat deze speciale Hindi-versie, die in sommige landen overigens ook op Disney+ staat, een letterlijke kopie is. Belangrijke shots zijn 1:1 overgenomen en de dialogen zijn half Engels omdat ze rechtstreeks door de vertaler zijn getrokken, al lijken de kleurtjes wel mooier te zijn en is het verhaal een beetje aangepast om er wat lokale issues aan toe te voegen. Wanneer je niet weet dat dit een kopie is van "The Night Manager" met Tom, dan zou je denken dat het er eigenlijk wel redelijk goed uitziet. Laat je echter niet misleiden, want een Lego-blokje uit China is ondanks het best mooie uiterlijk niet per se een Lego-blokje. Het past net niet. Zoals deze serie. Een dikke 5.5 omdat het ondanks het ordinaire kopieerwerk toch best mooi is vanwege betere kleurtjes en de toevoeging van een serieus extra onderwerp dat zeker aangekaart zou moeten worden, maar een stevig strafpunt omdat het verder nergens origineel is of pretendeert het boek te volgen ipv de BBC-serie. | |
| The Night Manager (2016–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 358 min | MPAA: TV-14 We volgen een ex-soldaat die als night manager in een hotel werkt. Lekker rustig en niet zo bloedstollend, zou je denken. Op een nacht krijgt hij een lijst met bepaalde ingrediënten in handen. Er staan zaken op die je zo in het dagelijkse leven niet op een boodschappenlijst zal zien staan, zullen we maar zeggen. Het blijkt van een rijke bobo te komen die terroristen helpt met hun internationale boodschappen. In deze serie spelen Tom Hiddleston en Hugh Laurie de hoofdrollen, waarbij die laatste de rijkaard is met slechte intenties die alleen goed zijn voor dienst bankrekening, en Hiddleston als night manager. Maar wacht. Wat is dat? Het is Tom! Als een ware James "007" Bond bedrijft hij met bijna iedereen die hij tegenkomt de liefde en loopt deze jonge God vol zelfvertrouwen als geheim spion het gevaar in om treurige zaken tegen te houden. De belangrijke shots zijn cool uitgevoerd en laten goed zien hoe serieus de situatie is waarin hij zich bevindt. Gaat Tom het als The Night Manager redden om zichzelf en zijn nieuwe vrienden uit deze pickle te bevrijden? Bevat tevens een goede rol van Elizabeth Debicki voordat ze in Tenet werd getypecast voor hetzelfde maar dan achterstevoren Hoewel ik het geen 8 vond omdat het op bepaalde punten toch een beetje generiek was, is het absoluut een dikke 7+ waard en een aanrader om op te zetten. Maar bedenk wel dat je ergens een Snickers moet hebben liggen of vooraf even een bril moet opzetten, want zodra iedereen Hindi begint te spreken en er overal willekeurig Engelse woorden tussendoor worden gegooid dan heb je dus de verkeerde versie te pakken en raak je bijna een beetje Loki door alle gebeurtenissen die je belevenis van tijd enigszins verstoren. Deze review beslaat alleen het eerste seizoen. Afleveringen uit het tweede seizoen worden deze maand uitgezonden. | |
Speel beide trailers naast elkaar af en oordeel zelf
YouTube: Hotstar Specials The Night Manager | Official Trailer | Anil Kapoor ...
YouTube: The Night Manager: Trailer - BBC
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 09-01-2026 02:41 ]
Dat zit wel Schnorr.
Beetje miereneuk @Stukfruit de thumb van de 2e nightmanager is het vervolg van wat je beschrijft. (S2)
9 / 10 jaar na het seizoen met Hugh Laurie is er een 2e seizoen gestart (2 afleveringen nu bezig (wat je ook schrijft)
9 / 10 jaar na het seizoen met Hugh Laurie is er een 2e seizoen gestart (2 afleveringen nu bezig (wat je ook schrijft)
[ Voor 18% gewijzigd door zeroday op 09-01-2026 08:15 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Daar kan ik helaas weinig aan doen omdat het door de (overigens supertoffe) tool van @Webgnome zo wordt gegenereerd, die het weer van IMDb lijkt te halen waar de thumb ook gebruikt wordtzeroday schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:14:
Beetje miereneuk @Stukfruit de thumb van de 2e nightmanager is het vervolg van wat je beschrijft. (S2)
Dat zit wel Schnorr.
Neem de tijd, we gebruiken 'm ondertussen al vele jaren zo dus die paar maandjes extra kunnen er vast ook wel bij
Dat zit wel Schnorr.
Ik kwam dit bericht tegen toen ik zocht wanneer seizoen 2 van The Pitt op HBO verschijnt:
The Pitt seizoen 2 nu te zien op HBO Max, derde seizoen ook al aangekondigd
https://rush.nl/the-pitt-seizoen-2/
| Ludwig (2024–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A De plots in Ludwig zijn extreem onwaarschijnlijk, zelfs naar Britse 'murder of the week'-detectiveseriestandaards. Het uitgangspunt is nota bene al die vaste "soapserie die al 100 jaar loopt en waar ze van gekkigheid echt niet meer weten wat ze moeten doen"-klassieker: de identieke tweeling van wie de ene helft de andere imiteert en vanaf daar wordt het alleen maar bizarder. David Mitchell kan niet acteren; hij doet gewoon een versie van zichzelf. Er zit een humoristische toon in, maar dat is telkens een variatie op dezelfde "sociaal onaangepaste man vs. maatschappij die hij niet begrijpt" grap. Gerran Howell kan wel acteren, maar hij doet hier op de automatische piloot precies hetzelfde als in The Pitt, maar dan zonder Amerikaans accent. Maar Ludwig is ook de Doritos (of ander modern zoutje) van de series: het is niet echt goed, maar om de een of andere reden blijf je kijken. Snacktelevisie die in een Engels lab zo verslavend mogelijk gemaakt is of zo. (Seizoen 1 gekeken op NPO.) | |
Eerste negen afleveringen gezien, en het verschil met het eerste seizoen is (gelukkig) miniem. Wat nieuwe karakters erbij, een paar verdwenen. Het is 4th of July, en in de eerste negen afleveringen komen daar nog twee complicerende factoren bij (goed, de laatste pas aan het eind van aflevering 9).Daniel36 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:11:
Ik kwam dit bericht tegen toen ik zocht wanneer seizoen 2 van The Pitt op HBO verschijnt:
Blijft een serie die heel lekker wegkijkt.
Ik vind ziekenhuis series altijd wel wat hebben. The Pitt heb ik zeker van genoten. Samen met mijn vrouw heel Seizoen 1 in een week weg gekeken in de avond/weekend 2 weken geleden.
Nu vraag ik mij wel af, hoelang dit niveau blijft en hoelang je zoiets wil rekken.
House, Grey's Anatomy, Chicago Med, The Good Dcotor T heeft allemaal flink wat drama. Waarbij bijna in elke serie uiteindelijk voor mijn gevoel de koek wel op is, dan verzinnen de makers dat er weer vliegtuigrampen gebeuren precies met de dokters uit de series etc. Na een tijdje ben je dan wel klaar met zo'n serie.
The Pitt voelde wel heel anders. Bijna alles lijkt opgenomen te zijn puur in het ziekenhuis, wel wat huidige drama dingen met dokters die aan de hand zijn die door Seizoen 1 liepen ( Seizoen 2 nog niet gezien)
HBO liet ook veel zien in de serie. Lang geleden dat je in een ziekenhuis serie zoveel bloot heb gezien.( ben benieuwd als HBO echt netflix is/wordt) of dat doorgezet wordt.
Nu vraag ik mij wel af, hoelang dit niveau blijft en hoelang je zoiets wil rekken.
House, Grey's Anatomy, Chicago Med, The Good Dcotor T heeft allemaal flink wat drama. Waarbij bijna in elke serie uiteindelijk voor mijn gevoel de koek wel op is, dan verzinnen de makers dat er weer vliegtuigrampen gebeuren precies met de dokters uit de series etc. Na een tijdje ben je dan wel klaar met zo'n serie.
The Pitt voelde wel heel anders. Bijna alles lijkt opgenomen te zijn puur in het ziekenhuis, wel wat huidige drama dingen met dokters die aan de hand zijn die door Seizoen 1 liepen ( Seizoen 2 nog niet gezien)
HBO liet ook veel zien in de serie. Lang geleden dat je in een ziekenhuis serie zoveel bloot heb gezien.( ben benieuwd als HBO echt netflix is/wordt) of dat doorgezet wordt.
| Run Away (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A Gekeken op Netflix - 8 afleveringen van 45 tot 60 minuten. De zoveelste Harlan Coben-verfilming. Dus wederom veel intriges, mysterieuze moorden en veel onduidelijkheid. Beetje bij beetje wordt alles duidelijk. James Nesbitt speelt geweldig als de vader die wanhopig op zoek is naar z'n verdwenen dochter Paige. Ze is er vandoor met haar vriendje. Hij ziet haar in een park, wil achter haar aan maar wordt tegengehouden door haar vriend. Hij slaat die vriend in elkaar, wat viral gaat op social media. Kort daarna wordt het vriendje dood aangetroffen, geen sppor van Paige en natuurlijk is de vader verdachte nummer 1. Tegelijkertijd speelt er een verhaallijn met een jong stel, dat een moordlijst aan het afwerken is. Van wie is die moordlijst, en waarom staan de slachtoffers op die lijst. En wat heeft dat te maken met de verdwijning van Paige. En dan is er nog een privedetective die op zoek gaat naar een verdwenen jongen, en die contact lijkt te hebben gehad met een van de mannen die vermoord is. Het is typisch Harlan Coben, dus soms wat cliche, maar wel altijd spannend en mysterieus met veel plottwists. Vooral de acteurs James Nesbitt (vader) en Ruth Jones (privedetective) vond ik geweldig spelen, en zij tilden de serie echt een stuk omhoog. Na de ontrafeling volgen er nog wat plottwists, die een oplettende kijker misschien nog wel ziet aankomen. En er zijn wat losse eindjes. Ik heb me prima vermaakt, binge-waardig, maar gezien de losse eindjes twijfelde ik heel erg tussen een 7 en 7,5. Voordeel van de twijfel. | |
Ook net afgekeken. een van de weinige series die ik samen met mijn vrouw echt gebingewatcht heb. Dit is normaal in ons drukke gezin niet echt mogelijk. Hier hebben we voor deze serie echter elk moment voor aangegrepenPat911 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:31:Genereer je eigen UBB code review
Run Away (2025–) [Afbeelding: Run Away (2025–)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A Gekeken op Netflix - 8 afleveringen van 45 tot 60 minuten.
De zoveelste Harlan Coben-verfilming. Dus wederom veel intriges, mysterieuze moorden en veel onduidelijkheid. Beetje bij beetje wordt alles duidelijk.
James Nesbitt speelt geweldig als de vader die wanhopig op zoek is naar z'n verdwenen dochter Paige. Ze is er vandoor met haar vriendje. Hij ziet haar in een park, wil achter haar aan maar wordt tegengehouden door haar vriend. Hij slaat die vriend in elkaar, wat viral gaat op social media. Kort daarna wordt het vriendje dood aangetroffen, geen sppor van Paige en natuurlijk is de vader verdachte nummer 1.
Tegelijkertijd speelt er een verhaallijn met een jong stel, dat een moordlijst aan het afwerken is. Van wie is die moordlijst, en waarom staan de slachtoffers op die lijst. En wat heeft dat te maken met de verdwijning van Paige.
En dan is er nog een privedetective die op zoek gaat naar een verdwenen jongen, en die contact lijkt te hebben gehad met een van de mannen die vermoord is.
Het is typisch Harlan Coben, dus soms wat cliche, maar wel altijd spannend en mysterieus met veel plottwists. Vooral de acteurs James Nesbitt (vader) en Ruth Jones (privedetective) vond ik geweldig spelen, en zij tilden de serie echt een stuk omhoog.
Na de ontrafeling volgen er nog wat plottwists, die een oplettende kijker misschien nog wel ziet aankomen. En er zijn wat losse eindjes.
Ik heb me prima vermaakt, binge-waardig, maar gezien de losse eindjes twijfelde ik heel erg tussen een 7 en 7,5. Voordeel van de twijfel.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Maar losse eindjes? Ik dacht juist aan het einde hee echt elk detail is nu wel verklaard.
Uhm, hoe heb je de eerste 9 afleveringen van seizoen 2 al gezien? Alleen aflevering 1 is uit.autje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:46:
[...]
Eerste negen afleveringen gezien, en het verschil met het eerste seizoen is (gelukkig) miniem. Wat nieuwe karakters erbij, een paar verdwenen. Het is 4th of July, en in de eerste negen afleveringen komen daar nog twee complicerende factoren bij (goed, de laatste pas aan het eind van aflevering 9).
Blijft een serie die heel lekker wegkijkt.
Waarschijnlijk niet via HBO Max, waarschijnlijk andere Zeeën bevaart om die te kijkenRemy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:41:
[...]
Uhm, hoe heb je de eerste 9 afleveringen van seizoen 2 al gezien? Alleen aflevering 1 is uit.
Die zeeën bevaar ik al jaren, maar ook daar is het niet te vinden.Carlos0_0 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:44:
[...]
Waarschijnlijk niet via HBO Max, waarschijnlijk andere Zeeën bevaart om die te kijken.
Nu wil ik niet de discussie/vraag starten, via welke zee dan wel.
Maar zat meer in de richting te denken, hij/zij heeft een early preview oid gezien?
HBO America misschien?Remy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:47:
[...]
Die zeeën bevaar ik al jaren, maar ook daar is het niet te vinden.
Maar zat meer in de richting te denken, hij/zij heeft een early preview oid gezien?
Ik vroeg het me ook al af idd.
Als ik op de naam in autjes profiel google heb ik het idee dat hij wel vaker previews kijkt inderdaadRemy!!!! schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:47:
[...]
Die zeeën bevaar ik al jaren, maar ook daar is het niet te vinden.
Goed nieuws dat het niveau hoog blijft, ik heb erg genoten van seizoen 1 en vind het eigenlijk wel lekker dat ik seizoen 2 nu wekelijks kan kijken.
Misschien heb ik wat gemist, maar er speelden nog wel wat dingen door m'n hoofd na afloop:glaerox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:36:
[...]
Maar losse eindjes? Ik dacht juist aan het einde hee echt elk detail is nu wel verklaard.
spoiler:
- het moordend duo kwam uit hetzelfde pleeghuis, maar hoe wist de sekte dat Dee Dee zo goed kon moorden?
- wat is er uiteindelijk gebeurd met Henry, de vermiste jongen waarnaar de prive-detective op zoek was?
- de tijdlijn van wanneer (en eigenlijk ook een beetje hoe, want ze gebruikten verschillende databanken) Paige ontdekte dat ze een halfbroer had - in de flashbacks zie je alleen dat hij haar helpt na de verkrachting. Natuurlijk wil je het feit dat ze familie zijn nog niet direct aan de kijker laten zien, maar er was best een manier om te laten zien dat ze elkaar al kenden.
En minder van belang, maar het verhaal van de Elena Ravenscroft die op zoek gaat naar het kind van haar man droeg niet veel bij aan het verhaal. Het zorgde hooguit voor wat meer achtergrond van haar, maar dat had ook duidelijk kunnen worden aan de hand van de vermiste jongen. Of moest er nog snel een reden worden verzonnen voor het uitzetten van de volg-app op de telefoon?
- wat is er uiteindelijk gebeurd met Henry, de vermiste jongen waarnaar de prive-detective op zoek was?
- de tijdlijn van wanneer (en eigenlijk ook een beetje hoe, want ze gebruikten verschillende databanken) Paige ontdekte dat ze een halfbroer had - in de flashbacks zie je alleen dat hij haar helpt na de verkrachting. Natuurlijk wil je het feit dat ze familie zijn nog niet direct aan de kijker laten zien, maar er was best een manier om te laten zien dat ze elkaar al kenden.
En minder van belang, maar het verhaal van de Elena Ravenscroft die op zoek gaat naar het kind van haar man droeg niet veel bij aan het verhaal. Het zorgde hooguit voor wat meer achtergrond van haar, maar dat had ook duidelijk kunnen worden aan de hand van de vermiste jongen. Of moest er nog snel een reden worden verzonnen voor het uitzetten van de volg-app op de telefoon?
Scherp! Dat denk ik ook idd.Jovatov schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:54:
[...]
Als ik op de naam in autjes profiel google heb ik het idee dat hij wel vaker previews kijkt inderdaad.
Goed nieuws dat het niveau hoog blijft, ik heb erg genoten van seizoen 1 en vind het eigenlijk wel lekker dat ik seizoen 2 nu wekelijks kan kijken.
Het eerste seizoen hebben wij in een week gekeken, maar we zitten nu in dubio of we wekelijks gaan kijken, of 'even' wachten tot S02 klaar is en dan weer bingen.
Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.

/f/image/yLFIcRwJvjOnG4kwSmOOCcJl.png?f=fotoalbum_large)