Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:13
Chelseamarre123 schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:04:
[...]

Nee geen idee welk dat is.

Ik zie nu op Wiki dat het dezelfde schrijver is als van The killing
Voila.
https://www.bol.com/nl/nl/p/oktober/9200000116267953/

Mijn vrouw kwam van spanning niet verder dan hoofdstuk 1. Serie vond ze top.

[ Voor 12% gewijzigd door tiswat op 30-11-2025 14:33 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
tiswat schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:32:
[...]

Voila.
https://www.bol.com/nl/nl/p/oktober/9200000116267953/

Mijn vrouw kwam van spanning niet verder dan hoofdstuk 1. Serie vond ze top.
Klopt nu ik de achterkant las.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:35
IMDb: The Beast in Me (TV Mini Series 2025)

The beast within me gekeken

9/ 10 of 4,5 van de 5 sterren.

Ik heb genoten van deze thriller/ mini serie. De setting van het hoofdpersonage spreekt mij al heel aan. Spreekt al tot de verbeelding. Een landhuis/ villa voor één persoon. Praktisch alle personages zijn boeiend om te kijken. De spanning is precies goed en ondanks dat ik al heel veel thrillers heb gekeken weet de serie op leuke manieren te verassen door soms het tegenovergestelde te doen dat je verwacht.

Dat ik niet een 10 heb gegeven is eigenlijk een half compliment. Ik vond het jammer toen het afgelopen was. Het had van mij nog langer mogen duren.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:39:
IMDb: The Beast in Me (TV Mini Series 2025)

The beast within me gekeken

9/ 10 of 4,5 van de 5 sterren.

Ik heb genoten van deze thriller/ mini serie. De setting van het hoofdpersonage spreekt mij al heel aan. Spreekt al tot de verbeelding. Een landhuis/ villa voor één persoon. Praktisch alle personages zijn boeiend om te kijken. De spanning is precies goed en ondanks dat ik al heel veel thrillers heb gekeken weet de serie op leuke manieren te verassen door soms het tegenovergestelde te doen dat je verwacht.

Dat ik niet een 10 heb gegeven is eigenlijk een half compliment. Ik vond het jammer toen het afgelopen was. Het had van mij nog langer mogen duren.
Was de typecasting met onbevredigende resultaten voor jou dan geen probleem?

Of heb je The Americans niet gezien? Dat kan natuurlijk ook. Zal m'n mening flink hebben beïnvloed :p

Dat zit wel Schnorr.

• MetalSonic
Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:43:
[...]

Was de typecasting met onbevredigende resultaten voor jou dan geen probleem?

Of heb je The Americans niet gezien? Dat kan natuurlijk ook. Zal m'n mening flink hebben beïnvloed :p
Ik zag het niet als een probleem. Misschien was ik wat meer vergevingsgezind door de factoren die ik hiervoor noemde maar ook door Nina Jarvis, die heeft ook wel enorm geholpen :9

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:52
Mussolini: Son of the Century (2024–2025)Mussolini: Son of the Century (2024–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Geweldige miniserie over de opkomst van het fascisme in Italië, met Luca Marinelli die schittert als Benito Mussolini.

Zoals past bij het onderwerp, gaat de serie voor absoluut maximalisme. Het begint ongeveer qua bombast en theatraliteit waar het toch ook niet bepaald verstilde Babylon Berlin ophoudt. De Engelse regisseur Joe Wright trekt werkelijk alles uit de kast. Hij gebruikt daarbij stijlen uit die tijd, zoals het Duits expressionisme, maar ik zag ook wel referenties aan grote Italiaanse regisseurs als Fellini en Visconti. En het werkt, want het is visueel vuurwerk en dat voor een serie die een behoorlijk wat tijd besteedt aan politieke manoeuvres in en rond het parlement.

Luca Marinelli speelt Mussolini als een narcist die alleen maar geïnteresseerd is in macht om de macht; hij heeft de adoratie van de massa's nodig. Hij vindt zichzelf ook een genie. Regelmatig richt hij zich rechtstreeks tot de kijker om zijn briljante plan uit een te zetten en zijn minachting te uiten over zowel zijn tegenstanders als de lompe vechtjassen die het smerige werk voor hem doen. Meestal mislukt het plan, vaak omdat 'de honden', zoals hij het straattuig van de zwarthemden noemt, besluiten degene met wie Mussolini een deal had toch maar zo wreed mogelijk te vermoorden. Maar het moet gezegd: Mussolini was al "elk nadeel hep z'n voordeel" voordat Cruijff ook maar geboren was.

Dit is een vrij talige serie, gebaseerd op een veelgeprezen roman. Mussolini was zelf ook journalist en kon een goede klinkende toespraak houden zonder veel inhoudelijks te zeggen. Nu maken streamingdiensten er meestal een rommel van in de ondertiteling, maar voor zover ik Italiaans kan volgen, lijkt SkyShowtime er deze keer zowaar moeite in gestoken te hebben (hadden ze dat ook maar gedaan door Deadwood.)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 4% gewijzigd door wmterhaar op 02-12-2025 10:57 ]

• Stukfruit
  • Niet online
The Chair Company (2025–)The Chair Company (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een vader die wat aan de wapperende kant zit mag het beheer doen voor de bouw van een winkelcentrum. Tijdens een presentatie met publiek erbij zakt hij door zijn stoel. Wat volgt zijn acht afleveringen met memorabele quotes.

Ik begin: "waaaaaah!", gevolgd door natuurlijk deze: "bleeerrgh!!". De volgende was ook wel herinneringswaardig: "wooooooaaaaaaaaaahh!!1".

Omdat de beste man zich steeds dieper een mysterie in laat zuigen zijn de beste oneliners na aflevering 1 nog niet geweest. Je denkt dan nog een beetje dat er iets zou kunnen gebeuren. Misschien zit er een goed verhaal achter. Een dubbele laag. Wellicht lijkt het op Severance omdat het om vage dingen op een kantoor gaat.

Dan begint het: "wruwlulwlulwulblegh". En: "waaaaawaaawaaaaah". Maar de beste uitspraak vind ik nog wel "waah!". Hoewel redelijk subtiel, kon je bij deze laatste duidelijk de angst voelen door wat de hoofdrolspeler op dat moment doormaakte.

Nu de laatste aflevering is geweest wordt duidelijk dat het niet gaat veranderen en het op geen enkele manier in de schaduw van Severance mag staan. De enige dubbele laag is die waarin ondergetekende tijdens het kijken van de laatste aflevering zichzelf betrapte op het schreeuwen van "waaaaaarghghlglhl" naar het scherm. Wat zou het betekend hebben?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 02-12-2025 10:55 . Reden: Waaaaahg! ]

Dat zit wel Schnorr.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Quicksilver schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:33:
From (2022–)[Afbeelding: From (2022–)]
Tweakers: 6 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen 1
Okay, deze vind ik moeilijk. Leuk concept. Prima geacteerd (over het algemeen). Genoeg actie en horror. Maar ik krijg er wel echt een enorme Lost vibe bij, en niet het goede seizoen 1 van Lost. Heb nu het eerste seizoen gezien, denk dat ik door blijf kijken, maar hoop wel dat er een soort van pay-off komt voor alle mysterieuze shit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik zit er wel hetzelfde in. Leuke/spannende serie. Creepy monsters, maar het kabbelt zeker in seizoen 1 en 2 vooral wat door zonder dat er echt progressie zit in het verhaal. In seizoen 3 wordt er al wel meer duidelijk, maar het is toch echt wachten op seizoen 4 die voor volgend jaar gepland staat. Hopelijk komt er een (goed) slot aan de serie, want anders wordt het veel meer van hetzelfde.

Ik heb wel het idee dat dit hele verhaal in 2 seizoenen verteld had kunnen worden.

• wmterhaar
Stukfruit schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:48:
The Chair Company (2025–)[Afbeelding: The Chair Company (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een vader die wat aan de wapperende kant zit mag het beheer doen voor de bouw van een winkelcentrum. Tijdens een presentatie met publiek erbij zakt hij door zijn stoel. Wat volgt zijn acht afleveringen met memorabele quotes.

Ik begin: "waaaaaah!", gevolgd door natuurlijk deze: "bleeerrgh!!". De volgende was ook wel herinneringswaardig: "wooooooaaaaaaaaaahh!!1".

Omdat de beste man zich steeds dieper een mysterie in laat zuigen zijn de beste oneliners na aflevering 1 nog niet geweest. Je denkt dan nog een beetje dat er iets zou kunnen gebeuren. Misschien zit er een goed verhaal achter. Een dubbele laag. Wellicht lijkt het op Severance omdat het om vage dingen op een kantoor gaat.

Dan begint het: "wruwlulwlulwulblegh". En: "waaaaawaaawaaaaah". Maar de beste uitspraak vind ik nog wel "waah!". Hoewel redelijk subtiel, kon je bij deze laatste duidelijk de angst voelen door wat de hoofdrolspeler op dat moment doormaakte.

Nu de laatste aflevering is geweest wordt duidelijk dat het niet gaat veranderen en het op geen enkele manier in de schaduw van Severance mag staan. De enige dubbele laag is die waarin ondergetekende tijdens het kijken van de laatste aflevering zichzelf betrapte op het schreeuwen van "waaaaaarghghlglhl" naar het scherm. Wat zou het betekend hebben?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Al meer niet bepaald positieve recensies gelezen en daarom nog niet begonnen, ondanks dat I Think You Should Leave een absolute favoriet van de laatste jaren is. (Sloppy steaks!)

• Stukfruit
  • Niet online
wmterhaar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:59:
[...]

Al meer niet bepaald positieve recensies gelezen en daarom nog niet begonnen, ondanks dat I Think You Should Leave een absolute favoriet van de laatste jaren is. (Sloppy steaks!)
Niet gezien. De trailer op IMDb laat op zich wel stukjes zien die ik grappig kan vinden :)

Wat mij in de reviews voor The Chair Company opvalt is dat de positieve reacties vooral van diehard fans (en vast ook uit nepreviews, zoals eigenlijk altijd) komen die zo hard validatie van hun smaak in absurdisme proberen te vinden dat ze dit alleen maar als positief kunnen beoordelen.

Misschien ligt het aan de combinatie van mensen die met hem samenwerken? Want of ik nou op kop ga staan en de afleveringen bekijk, of met een geit op m'n schoot, het was helaas echt niet bijzonder leuk. Ik begrijp dat het absurdisme is, maar op mij kwam het een beetje 6-7 over: het heeft geen betekenis meer en mensen lachen erom om bij de groep te horen.

Maar goed, misschien zit ik ernaast?

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:08
Pat911 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:43:
[...]

Ik zit er wel hetzelfde in. Leuke/spannende serie. Creepy monsters, maar het kabbelt zeker in seizoen 1 en 2 vooral wat door zonder dat er echt progressie zit in het verhaal. In seizoen 3 wordt er al wel meer duidelijk, maar het is toch echt wachten op seizoen 4 die voor volgend jaar gepland staat. Hopelijk komt er een (goed) slot aan de serie, want anders wordt het veel meer van hetzelfde.

Ik heb wel het idee dat dit hele verhaal in 2 seizoenen verteld had kunnen worden.
Eerste seizoen vond ik goed, maar met het tweede ben ik gestopt. Duurde me te lang, zeg maar. Precies wat je zegt, het kabbelt maar wat voort.

• Truus01
Mammoth (2021–)Mammoth (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een enorm flauwe komedie. Met momenten waar ik erg hard om moet lachen. (En dat vind ik het belangrijkste in een komedie, dat ik er om kan lachen.)
Het onbewuste 'anti-woke' van iemand uit de jaren 70, terwijl hij het goed probeert te doen, en zijn 'fout' gedrag en houding niet ziet, is best grappig.
Het zijn maar 3 korte afleveringen per seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:21

Punkrocker

Mostly harmless

Truus01 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:51:
Mammoth (2021–)[Afbeelding: Mammoth (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een enorm flauwe komedie. Met momenten waar ik erg hard om moet lachen. (En dat vind ik het belangrijkste in een komedie, dat ik er om kan lachen.)
Het onbewuste 'anti-woke' van iemand uit de jaren 70, terwijl hij het goed probeert te doen, en zijn 'fout' gedrag en houding niet ziet, is best grappig.
Het zijn maar 3 korte afleveringen per seizoen.
Eén pilot dan twee en een half jaar later drie afleveringen in seizoen 1.
Seizoen 2 is net begonnen en kent drie afleveringen (staat al compleet op iPlayer). En er volgt nog een kerstspecial.
Dus stiekem twee keer vier is acht afleveringen. B)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24

Elvhenk

Madam Mikmak

wmterhaar schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:58:
Mussolini: Son of the Century (2024–2025)[Afbeelding: Mussolini: Son of the Century (2024–2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A

Nu maken streamingdiensten er meestal een rommel van in de ondertiteling, maar voor zover ik Italiaans kan volgen, lijkt SkyShowtime er deze keer zowaar moeite in gestoken te hebben (hadden ze dat ook maar gedaan door Deadwood.)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Dank u dank u! :*)
Tenminste, als je ook de Nederlandse ondertiteling hebt gezien. 8) One tries.

• wmterhaar
Elvhenk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:21:
[...]
Dank u dank u! :*)
Tenminste, als je ook de Nederlandse ondertiteling hebt gezien. 8) One tries.
Oh, wat leuk! Lijkt me een hele klus, met al die hoogdravende toespraken en zelfs nog een voordracht van Marinetti (hoewel die voor een groot deel uit onomatopeeën bestond), maar wel dankbaar. En de stukjes in dialect waren al in standaard-Italiaans ondertiteld.

Ik had zelfs nog een foto van mijn scherm gemaakt en naar mijn vrienden geappt dat je veel van Mussolini kon zeggen, maar dat hij een stuk creatiever was in zijn beledigingen dan dat eeuwige "woke zus, woke zo" van hedendaagse fascisten. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C5LxRMPuav7_FygP1D4RhuhGZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oREoQlXwNcNNlLjLOZIH8J64.jpg?f=fotoalbum_large

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

wmterhaar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:49:
[...]

Oh, wat leuk! Lijkt me een hele klus, met al die hoogdravende toespraken en zelfs nog een voordracht van Marinetti (hoewel die voor een groot deel uit onomatopeeën bestond), maar wel dankbaar. En de stukjes in dialect waren al in standaard-Italiaans ondertiteld.

Ik had zelfs nog een foto van mijn scherm gemaakt en naar mijn vrienden geappt dat je veel van Mussolini kon zeggen, maar dat hij een stuk creatiever was in zijn beledigingen dan dat eeuwige "woke zus, woke zo" van hedendaagse fascisten. ;)
[Afbeelding]
Hah, daar heb je een goed stukkie te pakken! :D Het werk is voor mij zeker een jaar geleden, later nog gereviewd, dus ik weet niet alles meer precies, maar dat klinkt zoals ik het zou formuleren.
8)7

Ik kon het uit het Engels vertalen, hoor. Dat gaat meestal zo bij series in andere talen, dan komt er een master template. Ik spreek nauwelijks Italiaans. Ik doe nu toevallig een Duitse serie, ook met Engels ertussen, maar ik spreek goed Duits, dus dat maakt het veel makkelijker.
Maar het was een enorm gruizige serie inderdaad, niks wordt verhuld. Luca Marinelli vertolkte de machtsgeile Mussolini fantastisch. Ik heb er ook wat van opgestoken want ik wist weinig over die periode.

• Truus01
Punkrocker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:01:
Riot Women (2025–)[Afbeelding: Riot Women (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een stel middelbare vrouwen richt, voor een talentenjacht, een rockband op. De helft wil in het begin covers spelen van o.a. ABBA...
Maar er zijn ook bandleden die eigen songs willen spelen. Ze hebben er zelfs al één geschreven. Over hun shitty (ex) man.
De actrices hebben speciaal voor de serie hun instrumenten leren spelen. De zangeres heeft een goede stem (haar karaoke van een Hole song was erg goed _/-\o_ ) en blijkt in het echt een musical actrice te zijn.

Geschreven door dezelfde mensen die ook Happy Valley hebben gemaakt dus verwacht ook de nodige ellende. Scheiding, adoptie enz (middelbare vrouwen met overgangsklachten..) (Happy Valley was/is één van de beste tv-series...)

Beetje op dezelfde manier gedaan als This Town.

Nu twee afleveringen uitgezonden op BBC maar alle afleveringen zijn al te bekijken op iplayer.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik heb net alle afleveringen gekeken. Ik vond het een goede serie.
Het is voornamelijk een drama, maar wel ook met humor. Niet in die drama-stukken, maar bijvoorbeeld juist over wat ze meemaken. Ze krijgen veel verteld in maar 6 afleveringen (van 'n uurtje). Het is behoorlijk gelaagd. Plottwists/cliffhangers, waar je dan wel de aflevering erna direct antwoord op krijgt, dus het blijft niet lang hangen.
En goede muziek.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:51
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:15:
Het is echt een weelde op moment hier. Andor S2, Severance S2, vier seizoenen BE en The Wire zit ik ook op te knagen om in te duiken.

Ik ben van oudsher meer film dan series fan maar dit soort kwaliteit is toch echt niet te versmaden.
The Wire nog gezien trouwens? :)

• Truus01
The Helicopter Heist (2024)The Helicopter Heist (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Helikopterrånet
The Helicopter Heist is a reality-based and character-driven suspense series in eight parts about the drama behind one of the most spectacular heists in history, a grand and fast paced Icarus tale about winning or losing it all.
De eerste paar afleveringen vond ik nog ietwat traag. Daarna is het een behoorlijk tempo en flink spannend. Ook omdat ik vergeten was dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal en ik dus ook echt niet wist hoe het zou eindigen. Ik heb het grootste deel van de serie achtermekaar gebinged.
Een van de hoofdrolspelers, Mahmut Suvakci, speelt ook in Snabba Cash (Easy Money), en dit is ook van dezelfde regisseur, Daniel Espinosa.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12 11:24
Elvhenk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:05:
[...]

Hah, daar heb je een goed stukkie te pakken! :D Het werk is voor mij zeker een jaar geleden, later nog gereviewd, dus ik weet niet alles meer precies, maar dat klinkt zoals ik het zou formuleren.
8)7

Ik kon het uit het Engels vertalen, hoor. Dat gaat meestal zo bij series in andere talen, dan komt er een master template. Ik spreek nauwelijks Italiaans. Ik doe nu toevallig een Duitse serie, ook met Engels ertussen, maar ik spreek goed Duits, dus dat maakt het veel makkelijker.
Maar het was een enorm gruizige serie inderdaad, niks wordt verhuld. Luca Marinelli vertolkte de machtsgeile Mussolini fantastisch. Ik heb er ook wat van opgestoken want ik wist weinig over die periode.
Het verbaast me dat het in tijden van AI blijkbaar nog handwerk is...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

coelho schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:58:
[...]

Het verbaast me dat het in tijden van AI blijkbaar nog handwerk is...
Het niveau van de machine translation van mijn cliënt is dusdanig slecht dat alles nagekeken moet worden.
Het is natuurlijk allemaal dialoog en geen platte tekst, dus als het maar even anders is dan standaardzinnetjes, gaat het mis. Grappen, sarcasme, slecht lopende zinnen, archaïsche uitdrukkingen, daar kan MT niks mee. Bovendien worden de beelden niet meegenomen. Dus 'pigs' als er varkens in beeld zijn, wordt soms voorgesteld als 'smerissen' etc. :P
Dat zal allemaal nog wel verbeteren - en nu al ijverig aan gewerkt worden - maar dat is afwachten. 8)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12 11:24
Elvhenk schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:07:
[...]

Het niveau van de machine translation van mijn cliënt is dusdanig slecht dat alles nagekeken moet worden.
Het is natuurlijk allemaal dialoog en geen platte tekst, dus als het maar even anders is dan standaardzinnetjes, gaat het mis. Grappen, sarcasme, slecht lopende zinnen, archaïsche uitdrukkingen, daar kan MT niks mee. Bovendien worden de beelden niet meegenomen. Dus 'pigs' als er varkens in beeld zijn, wordt soms voorgesteld als 'smerissen' etc. :P
Dat zal allemaal nog wel verbeteren - en nu al ijverig aan gewerkt worden - maar dat is afwachten. 8)
Dank voor je uitleg en het werk. Zorgt ervoor dat ik zonder al te veel inspanning naar mijn series kan kijken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Truus01
The Last Frontier (2025–)The Last Frontier (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Follows Frank Remnick, a U.S. Marshal in charge of the quiet and weathered barrens of Alaska, as he needs to deal with a prison transport plane crash full of violent inmates inside his jurisdiction.
Zo, het eerste seizoen is afgelopen.

Ik vond het een goede serie. Het is wel een 'dad-show', actie, met een ondertoon aan humor.
Ik heb de serie ook omschreven gehoord als liefdesbrief aan actiefilms uit de '90s, 'character driven and lots of action'.
Het heeft gevoelsmatig wat weg van bv Reacher, ook een typische dad-show en Die Hard, die actiefilm uit de '90s (1988).
Ook wel aardige plottwists. Maar niet allemaal goed, of logisch, of duidelijk... Misschien gewoon een paar teveel. Sommige dingen ook best wel overdreven, of wat vergezocht.

Van wat ik me herinner zijn vooral aflevering 1 en 7 goed. Ook wel de afleveringen er tussenin. 8 vond ik mweh, was bijna alleen maar terugkijkend en vooral bedoeld om een bijna onmogelijke plottwist uit te leggen. 9 was dan ook wat apart, rommelig, vooral bedoeld als opbouw naar de laatste aflevering en ook om dingen voor mekaar te krijgen om mensen op de juist plek te krijgen.
De laatste aflevering was gelukkig wel weer goed. Daar gebeurd enorm veel in. En het verhaaltje (een deel) is 'netjes' beëindigd. Wel een soort cliffhanger om naar een tweede seizoen te kunnen. Maar op een manier die van mij niet had gehoeven, eea was al vrij duidelijk. En het maakt het (volgens mij) ook juist een serie die niet verder kan dan 2 seizoenen. Ook al zullen ze dan vast wel weer iets verzinnen, dat het wel kan, maar ik had er eigenlijk net iets ander, iets meer, van verwacht.

Op zich gebeurt er in (bijna) elke aflevering veel. Het schijnt ook dat iedere aflevering (ongeveer) gelijk staat aan een dag, dus dat het geheel over 10 dagen gaat. Dat heb ik er niet direct uitgehaald, maar zou op zich wel passen.

Verder vind ik de beelden, de omgeving en de sfeer die gecreëerd wordt erg mooi. Het moet Fairbanks en wijdere omgeving in Alaska voorstellen, maar is gefilmd in Quebec en Alberta. Wel echt buiten in de kou en dat ziet er dus wel mooi uit, veel in de sneeuw.
Ook de muziek vind ik goed gekozen.

Geinig detail, de hoofdrolspeler, Jason Clarke, is een Aussie, degene die zijn vrouw speelt, Simone Kessell, is een Kiwi. (En Dominic Cooper is Engels.)

Ik hoop dat er een tweede seizoen komt.
Weer lekker in winters Alaska. Weer voornamelijk met stevige actie en wat humor. Iets minder vergezochte twists & turns, zodat die ook niet met moeite uitgelegd hoeven te worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• wmterhaar
Slow Horses (2022–)Slow Horses (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Seizoen 3 ook weer uitstekend. Vooral de ijzige machtsstrijd tussen Taverner en "Siuan Sanche" Tearney (Sophie Okonedo blijkbaar dé actrice om te casten als het gaat om paleisintriges, hetzij bij MI5, hetzij onder tovenaressen.) Grote actiescene in de laatste aflevering werkt ook prima, maar het blijft toch vooral de (zwarte) humor die deze serie naar een hoger plan tilt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dark City: The Cleaner (2024–)Dark City: The Cleaner (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een schoonmaker die overdag werkt op een politiebureau in Christchurch (Nieuw-Zeeland). Een seriemoordenaar die 's nachts op pad gaat en achter jonge vrouwen aan zit. Een journaliste die zich iets te letterlijk in de zaak vast bijt. De ingrediënten voor een onderhoudende serie met leuke en regelmatig onverwachte wendingen in het verhaal. Maar soms ook wat cliché werk en de vertelstem is soms bijna slaapverwekkend. Maar vond het het kijken wel waard. Heeft één seizoen van 6 afleveringen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Poromafia (2023)Poromafia (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Oftewel Reindeer Mafia. Mafia klinkt groter dan het is, die bestaat uit een klein groepje mannen die de kleine misdaad in stand houdt vanuit hun clubhuis. Het speelt in Finland in de buurt van de Noorse grens en het landschap mag wit genoemd worden. Na het overlijden van de moeder van de president begint een gevecht om het nalatenschap. De echtgenoot van de moeder staat daarin buiten spel en alles wordt aan de drie kinderen nagelaten, maar dat geeft wrijving en is de aftrap van allerlei complotten, corruptie etc.

Het verhaal komt wat langzaam op gang maar na een paar afleveringen is er meer snelheid en komt het verhaal van de verschillende hoofdrolspelers meer samen. Het is één seizoen van acht afleveringen.

[ Voor 35% gewijzigd door Bastien op 08-12-2025 20:00 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Truus01
Charlotte's Web (2025–)Charlotte's Web (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-G
There was friendship between a livestock pig named Wilbur and a barn spider named Charlotte, when Wilbur's life is in danger, Charlotte tries to help him out of it.
Voor wie nog een serie zoekt om met de Kerst te kijken (met kids).
In 3 afleveringen wordt het verhaal verteld. Ik vond het wel leuk gedaan.
Het is wel best emotioneel, maar dat kan ook aan mijn eigen gemoedstoestand hebben gelegen.
Verder niet echt iets heel bijzonders.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Better Call Saul (2015–2022)Better Call Saul (2015–2022)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA
Na Breaking Bad was er Better Call Saul. Anders gezegd, voor Saul Goodman was er Jimmy McGill. Vince Gilligan's prequel serie is zonder twijfel een van de meest gedurfde spin-offs die ooit bedacht is.

Bob Odenkirk kruipt opnieuw in de slijmerige huid van Saul Goodman, maar zo heet hij nog niet als we hem aantreffen als two-bit ambulance chasing lawyer. Hij wedijvert met een gerenommeerd advocatenkantoor waar zijn broer Chuck (Michael McKean) een founding partner is, en zijn collega en sometimes girlfriend Kim Wexler werkt. Jimmy heeft zich van een kleine oplichter omhoog geknokt naar een law degree maar worstelt met vooroordelen vanuit zijn omgeving, met name zijn broer, en zijn inherente drang om het niet zo nauw met de regels te nemen.

Better Call Saul is een prequel op Breaking Bad en als zodanig zien we weinig terug van Walter White en Jesse Pinkman, maar het criminele milieu speelt zeker een grote rol. De serie geeft een hoop meer diepte aan het prachtige karakter Mike Ehrmantraut, opnieuw schitterend neergezet door Jonathan Banks, een man die gedesillusioneerd en aangetast is door het geweld en corruptie om hem heen, maar de focus houdt op de weinige goede dingen die hij over heeft. Ook Giancarlo Esposito is terug als de ijskoude Gustavo Fring, die zijn ambitie moet balanceren met wraakgevoelens naar de Salamanca familie, de big bad van deze serie. En we komen nog meer boeiende karakters tegen die al dan niet tegen wil en dank met crystal meth hun geld verdienen.

Waarom noem ik BCS gedurfd? Omdat dit een serie is die over ruim 60 afleveringen de balls heeft om ons nu eens niet primair te vermaken met actie, humor of de ene na de andere cliffhanger. Eigenlijk is BCS een karakterstudie, en eentje die dan ook nog eens de guts heeft om de character arc te laten eindigen waar hij begon. Odenkirk zet een man neer die worstelt met ambitie, hebzucht, afwijziging, liefde en de drang om mensen te manipuleren. Zijn belangrijkste tegenspelers zijn oudere broer Chuck, en zijn vriendin Kim. Waar Chuck onbuigzaam is in zijn mening over de wet en de manier waarop Jimmy daar tegenover staat, is Kim's positie vloeiender. Rhea Seehoorn zet een karakter neer dat het meeste complexe is van de serie, een intelligente vrouw die continu heen en weer wordt geduwd tussen liefde voor Jimmy, haar vak, haar generositeit. Maar zich soms ook laat verleiden om met Jimmy te zoeken naar de randen van de wet.

Gilligan bouwt de verschillende verhaallijnen geduldig op en kiest, net als in Breaking Bad, nergens de optie die voor de hand ligt. Het houdt de serie over zes seizoenen boeiend. Ik kan me voorstellen dat dat sommige kijkers allemaal te lang duurt. Gilligan kiest er regelmatig voor om beelden in plaats van woorden te laten spreken en neemt daar de tijd voor. En als je vertelt wat er allemaal gebeurt in een seizoen is dat eigenlijk niet heel veel. Behalve dat je weer tien uur lang hebt kunnen genieten van een van de beste series die ooit op TV te zien zijn geweest. Het grootste punt van kritiek? Wat heb ik nu een ongelooflijke zin om Breaking Bad weer te gaan bingen...
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dr. Strangelove
Parks and Recreation (2009–2015)Parks and Recreation (2009–2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
Parks and Recreation (Parks & Rec voor insiders) vertelt het verhaal van een stelletje Amerikaanse ambtenaren in een podunk town in Indiana. Hoofdrolspeelster is Leslie Knope, deputy director van de titulaire afdeling van de gemeente. Ze is enorm gedreven, irritant positief en geeft nooit op in haar verlangen om de overheid wat goeds te laten doen voor de mensen van haar stadje. Amy Poehler speelt haar vol overgave maar de rest van de cast hangt ook aan elkaar van sterke acteurs die in deze serie naam maakten en hun carriere lanceerden, zoals Aubrey Plaza, Adam Scott, Aziz Ansari, Nick Offerman, Rashida Jones en Chris Pratt. Behoorlijk wat acting chops op het scherm.

Ik kende veel van die mensen echter niet zo goed toen ik on a hunch op zoek naar wat licht vermaak de eerste aflevering aanzette en ik was lichtelijk verbaasd over hoe snel ik mezelf verloor in deze Amerikaanse sitcom. Niet mijn favoriete genre. Dat het toch gebeurde is denk ik te danken aan Poehler die meteen een likeable character neerzet, hoewel ze nogal ditzy is in dat eerste seizoen. Parks & Rec eerste seizoen wordt vaak het minste genoemd en hoewel er geen tonal shift tussen S1 en S2 is zoals bijvoorbeeld in Blackadder, is de serie wel degelijk beter geworden met tijd.

Parks & Rec is een serie die in het huidige politieke klimaat van de VS gedateerd aanvoelt. Je kan je voorstellen dat als dit een docu was geweest de hele afdeling inmiddels door Musk met zijn kettingzaag was weggesaneerd. Maar tegelijk is het misschien ook de perfect antidote tegen dat negatieve gevoel: Namelijk dat er altijd en overal Leslie Knopes zijn die het hart op de juiste plek hebben en hun stinkende best doen en vechten voor elk bankje, elke schommel en elke cent aan publieke middelen om de ruimte die we delen met elkaar wat leuker te maken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-12 14:10
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:22:
Parks and Recreation (2009–2015)[Afbeelding: Parks and Recreation (2009–2015)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
Parks and Recreation (Parks & Rec voor insiders) vertelt het verhaal van een stelletje Amerikaanse ambtenaren in een podunk town in Indiana. Hoofdrolspeelster is Leslie Knope, deputy director van de titulaire afdeling van de gemeente. Ze is enorm gedreven, irritant positief en geeft nooit op in haar verlangen om de overheid wat goeds te laten doen voor de mensen van haar stadje. Amy Poehler speelt haar vol overgave maar de rest van de cast hangt ook aan elkaar van sterke acteurs die in deze serie naam maakten en hun carriere lanceerden, zoals Aubrey Plaza, Adam Scott, Aziz Ansari, Nick Offerman, Rashida Jones en Chris Pratt. Behoorlijk wat acting chops op het scherm.

Ik kende veel van die mensen echter niet zo goed toen ik on a hunch op zoek naar wat licht vermaak de eerste aflevering aanzette en ik was lichtelijk verbaasd over hoe snel ik mezelf verloor in deze Amerikaanse sitcom. Niet mijn favoriete genre. Dat het toch gebeurde is denk ik te danken aan Poehler die meteen een likeable character neerzet, hoewel ze nogal ditzy is in dat eerste seizoen. Parks & Rec eerste seizoen wordt vaak het minste genoemd en hoewel er geen tonal shift tussen S1 en S2 is zoals bijvoorbeeld in Blackadder, is de serie wel degelijk beter geworden met tijd.

Parks & Rec is een serie die in het huidige politieke klimaat van de VS gedateerd aanvoelt. Je kan je voorstellen dat als dit een docu was geweest de hele afdeling inmiddels door Musk met zijn kettingzaag was weggesaneerd. Maar tegelijk is het misschien ook de perfect antidote tegen dat negatieve gevoel: Namelijk dat er altijd en overal Leslie Knopes zijn die het hart op de juiste plek hebben en hun stinkende best doen en vechten voor elk bankje, elke schommel en elke cent aan publieke middelen om de ruimte die we delen met elkaar wat leuker te maken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Met mijn vrouw eerder niet door de eerste aflevering gekomen. Voelde iets te gemaakt. Maar na deze mooie review, en nu ik zelf bij een gemeente werk, toch nog maar eens een poging wagen. Dank voor de (impliciete) tip!

• Dr. Strangelove
Eerste seizoen is wat hobbelig. En de serie krijgt ook zijn vaste cast pas aan het einde van S2 als Adam Scott en Rob Lowe erbij komen. Maar ook tot die tijd valt er genoeg te lachen vind ik.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Mm zal het eens aan mijn lijst toevoegen, heb het wel eens geprobeerd(Of alleen de trailer van seizoen 1).
Weet dat ik het toen niet zo geweldig vind, maar je ziet aan de recensies wel vanaf seizoen 2 een stuk beter worden. en 3 nog betere recensies krijgen.
Blijft uiteraard maar een mening, maar lijkt dus wel beter te worden na seizoen1.

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 11:38
Monster (2022–)Monster (2022–)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Monster: The Ed Gein Story

Ik ben altijd een fan geweest van het horror genre & de laatste jaren zien we terug wat meer kwaliteit komen hier in. Zowel in films, maar zeker ook in series. En wat was dit seizoen prachtig. Zonder te weten was ik al vele jaren fan van deze man, of laat zeggen van de horror verfilmingen van zijn "werken". Daarnaast is de casting van Charlie Hunnam echt prachtig. Ik weet natuurlijk niet of Ed Gein in het echt zo sprak, bepaalde handelingen deed, want laat ons eerlijk zijn de serie is gebaseerd op de feiten, maar de regisseur heeft een vrijheid om alles weer te geven zoals hij wenst. En voor mij klopte het gewoon.

Natuurlijk heb ik de vorige jaren ook de andere seizoenen gezien van deze reeks, maar seizoenen dat zo los van elkaar staan mogen van mij ook een apparte verpakking krijgen. TV Maze doet dit trouwens ook voor deze reeks: https://www.tvmaze.com/shows/86754/monster-the-ed-gein-story

Voor de liefhebbers, van het eerste seizoen met Jeffrey Dahmer heb ik ook erg genoten. Het 2de seizoen met de broers Menendez was voor mij iets minder omdat het grootste gedeelte zich in de gevangis en rechtzalen afspeelden. Maar zoals gezegd, het 3de seizoen met Ed Gein is een topper en geef ik een 8.5/10

• MetalSonic
Stranger things nieuwste seizoen gekeken

Link: IMDb: Stranger Things (TV Series 2016–2025)

Tot nu toe alle seizoenen van Stranger Things gekeken. Vond bij het vorige seizoen het vooral erg leuk toen na een tijdje het liedje Neverending story kwam. De nostalgie/ sentiment emotie kwam flink binnen.

Nu dus ook het nieuwste seizoen gezien, daar maar op door. Hij krijgt van mij net een 8 van de 10....... Naar boven afgerond. Het is leuk, het is stranger things. Maar tegelijkertijd gaat het ook wel erg langzaam allemaal. En aan het einde van het seizoen snap je waarom.

Maar het gaat zo langzaam dat het mij soms nog maar net lukte om te blijven kijken. Er zijn ook wel mooie scenes maar zoveel "opvul materiaal" misschien is deze franchise wel bijna klaar voor mij. De upside down, de monsters, vecna het begint al een beetje voorspelbaar/ cliché te worden allemaal.

Hopelijk is het volgende seizoen weer een knaller maar ronden ze het dan maar eens af.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

MetalSonic schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:14:
Stranger things nieuwste seizoen gekeken
...
Hopelijk is het volgende seizoen weer een knaller maar ronden ze het dan maar eens af.
Dit is het laatste seizoen ervan. Het is ook nog niet afgelopen, want rondom Kerst zijn er nog 4 afleveringen.
* Elvhenk spaart alles op tot dan. :Y

• MetalSonic
Elvhenk schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:23:
[...]

Dit is het laatste seizoen ervan. Het is ook nog niet afgelopen, want rondom Kerst zijn er nog 4 afleveringen.
Ok ik ben blij om te horen dat het dan ook helemaal klaar is. Dan is alles eruit gehaald en dan is het mooi geweest.

• Truus01
Shadow_J schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:21:
Voor de liefhebbers, van het eerste seizoen met Jeffrey Dahmer heb ik ook erg genoten. Het 2de seizoen met de broers Menendez was voor mij iets minder omdat het grootste gedeelte zich in de gevangis en rechtzalen afspeelden. Maar zoals gezegd, het 3de seizoen met Ed Gein is een topper en geef ik een 8.5/10
Ik ben juist geen horrorfan en daar zal het door komen, want ik vond de eerdere seizoenen wel goed. Het eerste iets beter dan het tweede. Maar deze derde juist enorm slecht. Ik ben gestopt in het begin van de tweede aflevering.
Smaken verschillen. ;)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:55

Robtimus

me Robtimus no like you

Elvhenk schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:23:
[...]

Volgens Wikipedia 3 op 25 december en de seriefinale op 31 december.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Robtimus schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:37:
[...]

Ja, dat zeg ik: rondom Kerst. :+
Hele fokking laatste week van december = rondom Kerst.

[ Voor 10% gewijzigd door Elvhenk op 12-12-2025 18:10 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Robtimus schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:37:
[...]

Wikipedia vermeldt er vast niet bij dat het laat in de avond in de VS is? Want die laatste heb ik gezien als "op 1 januari". En die eerste wat uit zijn waren er volgens mij ook pas "een dagje later".

• Truus01
Breathtaking (2024)Breathtaking (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Drama series following a doctor looking after the most gravely unwell patients in the early days of the Covid-19 pandemic.
Blijkbaar had nog niemand deze genoemd en ik werd er net aan herinnerd...

Erg goede 3-delige drama (miniserie) over de eerste dagen van Covid-19.
Dit is gebaseerd op de memoire van Rachel Clarke, een arts binnen het Britse NHS.

Omdat ik toch bezig ben en ook aan deze werd herinnerd...
Staged (2020–2023)Staged (2020–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 22 min | MPAA: TV-MA
David Tennant and Michael Sheen star as two actors whose West End play has been put on hold due to Covid-19, but whose director has persuaded them to carry on rehearsing online.
Er was in die coronatijd niet heel veel nieuws, en ik heb hierom echt dubbelgelegen!
Die twee zijn zo goed met/tegen mekaar. En de huishoudelijke setting, maakte het af.

[ Voor 34% gewijzigd door Truus01 op 14-12-2025 12:41 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Mussolini: Son of the Century (2024–2025)Mussolini: Son of the Century (2024–2025)
Stel jezelf voor dat The Man in the High Castle op standje super-ADHD wordt afgespeeld met genoeg pilletjes erbij om drie nachten achter elkaar wakker te blijven.

Precies dat is Mussolini: Son of the Century van Joe Wright.

Wright staat niet direct bekend om erg dikke hits, met tussen de flops door vooral films zoals Hanna, Atonement en Pride & Prejudice als positieve uitschieters, maar hier hebben hij en de crew werkelijk hun best gedaan om er wat moois van te maken. Het is ook bijzonder dat een serie met deze looks (en vast een bijbehorend budget) niet in het Engels is. De volledige serie is namelijk Italiaans. Scusi!

Zodra het over de aanloop richting WW2 gaat heeft men het meestal over de man met het gekke snorretje, maar er waren destijds andere leiders die belachelijk werden gemaakt vanwege hun megalomane gebrul. De titel van de serie geeft het al een beetje weg. Het gaat hier om Benito Mussolini, de man waar Hitler eerst naar opkeek alvorens hij hem figuurlijk opvrat en z'n saluut overnam.

Vol bombarie duikelt hij als een soort fascistische Deadpool door de vierde muur heen om de kijker direct tijdens z'n activiteiten met de "blackshirts" te voorzien van commentaar. Deze activiteiten tonen wat fascisme o.a. inhield: hier dus het neerslaan van mensen en het hen verplicht laten drinken van bepaalde middelen om hen hierna met explosieve diarree door de straten te jagen. Fascisme is spanning van het type "als je niet met ons bent, dan ben je tegen" en "grab her by the p***y". Fascisme is... duidelijk een inspiratiebron voor zaken die het maken van deze serie vast ook wel zullen hebben aangejaagd, gezien de mogelijke referenties naar hedendaagse gebeurtenissen.

Heel realistisch is de serie niet. Soms wordt er qua achtergrondkennis een loopje genomen met de werkelijkheid. Zo zou volgens deze serie bijvoorbeeld de armbeweging om de grote leider te groeten zijn ontstaan nadat iemand hem geen hand wilde geven, terwijl het web zegt hier geen te bevestigen kennis van te hebben. Dat is niet erg, want het is duidelijk gedramatiseerd en de serie zet het leven van Benito neer als een grote nachtmerrie voor iedereen inclusief hem zelf.

Na deze serie is het een goed idee om wat video's op YouTube te kijken voor de bevestiging: ja, de man was in het echt ook een clown. En dat wordt binnen deze miniserie heel goed opgepakt. Het hulpje is duidelijk iets te onderdanig en de te kleine koning op zijn te grote troon is aandoenlijk. Bovendien komt de voetbalstip van Musso wel erg vaak toevallig supercharmant in beeld.

Om af te sluiten een leuk stukje informatie over de hoofdrolspeler:
Actor Luca Marinelli, who comes from a staunchly anti-fascist family, was initially reluctant to play the part of Mussolini and was embarrassed to tell his grandmother about the upcoming role. When the grandmother asked him why he had accepted the part, Marinelli said he wanted to "share his part of responsibility" in telling this story. When asked in a later interview if he had ever dreamed of playing a historical character, he answered: "Not that one".
TL;DR: een serie als een pizza. Je begint met een punt en voordat je het weet is de hele pizza op.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.0.png8.0 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Nine Bodies in a Mexican Morgue (2025)Nine Bodies in a Mexican Morgue (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een soort kruising tussen Wie is de Mol en Lost, maar dan iets murderiger. :P
Het verhaal gaat wel sneller, want het is een afgerond verhaal in zes afleveringen..
Een klein vliegtuigje met tien mensen aan boord stort neer in de Mexicaans jungle en de crash valt op zich 100% mee. Dus hoe komen we dan aan die negen lijken uit de titel? Dat wordt stap voor stap onthuld, want al snel valt de eerste dooie.
Dit is niet zo gerustellend en geeft best wel aanleiding voor veel wantrouwen. :+ Gek. Iedereen vraagt zich af wie de psychokiller is en wie de volgende zal zijn.
Plenty of suspense dus.

Blijkbaar heeft men daardoor geen tijd meer om nonstop in paniek rond te hollen vanwege de slangen, creepy crawley's en andere enge beesten. Nog veel gekker! :+
.

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 11:38
Truus01 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:34:
[...]
Ik ben juist geen horrorfan en daar zal het door komen, want ik vond de eerdere seizoenen wel goed. Het eerste iets beter dan het tweede. Maar deze derde juist enorm slecht. Ik ben gestopt in het begin van de tweede aflevering.
Smaken verschillen. ;)
Er zat idd een heel hoog horror gehalte in dit seizoen. Zelf verschillende film makers komen aan bod met hun visie op de gebeurtenissen & hoe ze dit naar het publiek brengen. Natuurlijk heel leuk als je al deze films kent / gezien hebt :)

• Stukfruit
  • Niet online
IT: Welcome to Derry (2025–)IT: Welcome to Derry (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
IT is een van de bekendere verhalen van Stephen King en gaat in tegenstelling tot dat waar de naam aan doet denken niet over een clown in de automatisering. Wat wel automatisch lijkt te gaan is het gemak waarmee Bill Skarsgård zichzelf tot gestoorde karakters weet te transformeren en deze serie is geen uitzondering.

Een stelletje verhuist in Welcome to Derry naar het gelijknamige stadje. Zodra ze zijn aangekomen beginnen er vreemde dingen te gebeuren. De kinderen komen bij elkaar en gaan het wel even oplossen op een manier die Stranger Things-waardig is. Ook al is er geen Upside Down; er is genoeg om de makers van bv. Silent Hill jaloers te laten worden.

Hoewel ik vond dat de karakters niet altijd erg logisch gedrag vertonen zijn er veel dingen die goed zijn aangepakt door de makers. Het politieke werk is sterk maar toch wat subtieler aanwezig, terwijl o.a. de cinematografie en grading van het scherm spatten. Het verhaal is hier en daar wat cliché, wat wordt goedgemaakt door de sfeer die je de jaren '80 doet herleven. Karakters zijn soms dom voor het verhaal, maar de cuts zijn hilarisch.

Wat uiteindelijk vooral duidelijk wordt is dat er veel passie in is gaan zitten en er na vele, vele, vele flops eindelijk weer eens een waardig stuk materiaal is dat op het werk van King werd gebaseerd. Bovendien wordt de achtergrond van Pennywise wat verder uitgediept, ook al weet je daarna eigenlijk nog steeds niets.

Volgens geruchten zouden er hierna eventueel nog 2 seizoenen moeten kunnen komen. Toeval dat het er in totaal 3 zijn? Daar is waarschijnlijk alleen te zien door rustig vooruit te blijven staren naar de 3 lichtjes seizoenen in totaal.

Dat zit wel Schnorr.

• Dr. Strangelove
Pluribus aan het kijken nu.

Speelt in Albuquerque ;)

Misschien dat Jimmy en Walter nog langs komen?

Ik vind het wel dark stuff trouwens. Op het randje van ‘hier kijk ik niet voor mijn lol naar’.

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-12-2025 08:00 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:58:

Speelt in Albuquerque ;)

Ik vind het wel dark stuff trouwens. Op het randje van ‘hier kijk ik niet voor mijn lol naar’.
spoiler:
Jimmy en Walter komen voorbij in promoclips ;)

En Howard zal nog veel te horen zijn aan de telefoon!

Dat zit wel Schnorr.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42

Speelt in Albuquerque ;)

Er is een specifiek draadje voor deze serie.

• wmterhaar
IT is een van de bekendere verhalen van Stephen King en gaat in tegenstelling tot dat waar de naam aan doet denken niet over een clown in de automatisering. ... Een stelletje verhuist in Welcome to Derry naar het gelijknamige stadje.
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte bij die titel dat de enge clown het op zou gaan nemen tegen sister Michael (ik weet op wie ik mijn geld zou zetten. 8) ) Maar het blijkt een ander Derry te zijn.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Speelt in Albuquerque ;)

Dat laatste vind ik er juist zo mooi aan. Voor zij die geen spoilers willen (en dus het andere topic vermijden), geef deze serie vooral een kans. De trailer laat het een soort comedy sketch lijken, maar het is veel, veel meer dan dat. En, zoals het de makers van Breaking Bad betaamt, rustig van opbouw en enorm veel karakterontwikkeling. Maar toch, er gebeurt zoveel per aflevering dat je niet even chips gaat halen tussendoor :P

En ja, er zit een duistere kant aan, maar in mijn ogen meer zoals bij Black Mirror, het geeft op geheel eigen wijze kritiek op hoe onze samenleving nu in elkaar steekt.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 16-12-2025 11:59 ]

• wmterhaar
Slow Horses (2022–)Slow Horses (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Seizoen 4 & 5

Seizoen 4 is opnieuw zeer goed. Geslaagde emotionele lading met de achteruitgang van opa The Sparrow Cartwright en de grote plottwist. Prima gebruik ook mistroostig Noord-Frankrijk.

Maar seizoen 5 vond ik toch wat minder. Te veel toevalligheden en gaat te vaak voor de gemakkelijke slapstick; dat met die emmer verf was toch wel een kleine sprongetje van de haai. Plot heeft ook wel erg veel overeenkomsten met seizoen 1. Het is ook een slecht teken dat River nu de sarcastische uitspraken van Lamb gaat voorspellen, want dat laat zien dat de schrijvers het ook een beetje een formule vinden worden. Ik miste ook Louisa wel als baken van redelijkheid.

Wat trouwens ook wel een probleem begint te worden qua continuiteit: de Slow Horses zijn inderdaad vaak ontzettende prutsers, maar zelfs Taverner moet toch toegeven dat haar eigen mensen van het Park er keer op keer een nog grotere puinhoop van maken; Flyte martelt misschien geen mensen, maar is verder net zo incompetent als Duffy.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Bad Brains
  • Nu online

Bad Brains

<(0.o)>

스위트홈 - Sweet home.

Zuid-Koreaanse horror-thriller serie op Netflix. De serie volgt een groep bewoners in een vervallen appartementencomplex die samen moeten vechten voor hun overleving wanneer mysterieuze monsters de stad terroriseren.

Je moet van het genre houden, maar als voor mij een dikke, dikke 7.
Anime enjoyers (not me) zouden het zeker waarderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mwPXkORsMC3gcRbTU_U-HdI1Q4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MvVP7uiuZhklvb7STVG07gyn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIo_TBcnck5ZQmcDLKMO8h6KgVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZxx77BjX62uhfexIAo4SCgX.jpg?f=fotoalbum_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• wmterhaar
Je kunt bij VPRO Cinema weer stemmen voor de Serie van het Jaar. Hier vind je mijn keuze en het stemformulier. Ze zijn alleen Women Wearing Shoulder Pads van HBO vergeten in de lijst te zetten. En wie kan nu zonder poppensoap in hysterisch po-mo jaren 80 design met gigantische cavia's?

Maar ik kijk eigenlijk te weinig series; ik ben meer van de films. Bovendien heb ik een groot deel van mijn seriekijkbudget besteed aan Boardwalk Empire, absolute topserie.

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Black Rabbit (2025)Black Rabbit (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze kwam langs op netflix en mede door Juse Law en Jason Bateman wou ik hem wel een kans geven.
Het gaat over een café uitbater en zijn broer en gaandeweg word je hun leven ingezogen en krijg je een kijkje in hun minder mooie bestaan. Verwacht niet te veel feelgood maar zeker mooie beelden van New York en een sterk verhaal.

Festina lente

• Truus01
wmterhaar schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:26:
Je kunt bij VPRO Cinema weer stemmen voor de Serie van het Jaar. Hier vind je mijn keuze en het stemformulier. Ze zijn alleen Women Wearing Shoulder Pads van HBO vergeten in de lijst te zetten. En wie kan nu zonder poppensoap in hysterisch po-mo jaren 80 design met gigantische cavia's?

Maar ik kijk eigenlijk te weinig series; ik ben meer van de films. Bovendien heb ik een groot deel van mijn seriekijkbudget besteed aan Boardwalk Empire, absolute topserie.
Er staan er wel meer niet in die lijst.
Jammer.

• hayastan1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12 23:38
Seinfeld pas weer afgekeken.
En binnenkort weer aan beginnen.
Blijft een geweldig (luchtige) relaxte komedie om te kijken.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:57
Of tussendoor 'Curb your enthusiasm' kijken? Die moet ik eens weer opnieuw kijken.

• Stukfruit
  • Niet online
The War Between the Land and the Sea (2025–)The War Between the Land and the Sea (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Soms kijk je een serie waarbij je jezelf de hele tijd afvraagt waarom deze gemaakt is. Was het bedoeld als reclamefilm voor Greenpeace? Is het een komedie? Is het gericht op mensen uit bepaalde doelgroepen?

Dat laatste geloof ik niet echt, want in deze serie laat men iemand in een rolstoel gewoon voor de trap staan. De komische noot vertrouw ik ook niet echt, want op de onbedoeld grappige momenten na is het duidelijk niet gemaakt voor een koelblauwe glimlach.

Wat is het dan wel? Een courtroomdrama.

En wat nog meer? Een serie met een ernstig tekort aan budget omdat shots blijvend herhaald worden en wereldwijde gevolgen met vele doden als gevolg van een oorlog binnen een dag verdwenen zijn. Is er toevallig een doctor in de zaal aanwezig die het allemaal oplost?

Is het Avatar? Is het Finding Nemo? Vanaf ongeveer de helft is dat niet duidelijk meer. Alsof er een compleet nieuw schrijversteam op is gezet om te redden wat er nog te redden valt.

Russell Tovey heeft bovendien totaal niet de range om het acteerwerk geloofwaardig over te laten komen. Tovey moet angstig zijn, Tovey moet verliefd zijn, Tovey moet het uitschreeuwen. In al deze situaties kun je hem niet serieus nemen. Hij komt over als een vis op het droge.

spoiler: einde
En waarom zorgt seks met een aquaperson voor kieuwen? District 9 was interessant omdat het verdieping gaf, terwijl het hier een plotdevice is om een waterig dansje te doen.

De uitdieping van het verhaal is als een uit elkaar gescheurde tonijn waarvan de graat in je keel blijft hangen tijdens het doorslikken van iets wat een gezond goedje zou kunnen zijn. Het doel is niet slecht, maar het schiet er wel voorbij.

Zo komen we aan bij het einde. Niet getreurd though, er is nog steeds de Heimlich-manoeuvre; maar wellicht is het beter om een dokter te bellen voor het redden van de patient.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op maandag 22 december 2025 @ 00:42:
The War Between the Land and the Sea (2025–)[Afbeelding: The War Between the Land and the Sea (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
[YouTube: "Gay Fish" Live at South Park The 25th Anniversary Concert]

Soms kijk je een serie waarbij je jezelf de hele tijd afvraagt waarom deze gemaakt is. Was het bedoeld als reclamefilm voor Greenpeace? Is het een komedie? Is het gericht op mensen uit bepaalde doelgroepen?

Dat laatste geloof ik niet echt, want in deze serie laat men iemand in een rolstoel gewoon voor de trap staan. De komische noot vertrouw ik ook niet echt, want op de onbedoeld grappige momenten na is het duidelijk niet gemaakt voor een koelblauwe glimlach.

Wat is het dan wel? Een courtroomdrama.

En wat nog meer? Een serie met een ernstig tekort aan budget omdat shots blijvend herhaald worden en wereldwijde gevolgen met vele doden als gevolg van een oorlog binnen een dag verdwenen zijn. Is er toevallig een doctor in de zaal aanwezig die het allemaal oplost?

Is het Avatar? Is het Finding Nemo? Vanaf ongeveer de helft is dat niet duidelijk meer. Alsof er een compleet nieuw schrijversteam op is gezet om te redden wat er nog te redden valt.

Russell Tovey heeft bovendien totaal niet de range om het acteerwerk geloofwaardig over te laten komen. Tovey moet angstig zijn, Tovey moet verliefd zijn, Tovey moet het uitschreeuwen. In al deze situaties kun je hem niet serieus nemen. Hij komt over als een vis op het droge.

spoiler: einde
En waarom zorgt seks met een aquaperson voor kieuwen? District 9 was interessant omdat het verdieping gaf, terwijl het hier een plotdevice is om een waterig dansje te doen.

De uitdieping van het verhaal is als een uit elkaar gescheurde tonijn waarvan de graat in je keel blijft hangen tijdens het doorslikken van iets wat een gezond goedje zou kunnen zijn. Het doel is niet slecht, maar het schiet er wel voorbij.

Zo komen we aan bij het einde. Niet getreurd though, er is nog steeds de Heimlich-manoeuvre; maar wellicht is het beter om een dokter te bellen voor het redden van de patient.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
En toch vind ik het een leuke serie. 'Foei mensen!' is denk ik de boodschap. Beetje bedoeld om de mensheid met wat humor en fictie toch nog eens proberen wakker te schudden. (Ipv de vaak dramatische en dystopische pogingen.) Met ook maar 5 afleveringen is het ook zo bekeken. Ik zou het zelf denk ik een 6 of 7 geven.
Maar er hoeft van mij niet per se een tweede seizoen te komen. Komt dat er wel, dan zal ik het wel weer kijken.

• Truus01
The Iris Affair (2025–)The Iris Affair (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
A rootless genius, Iris Nixon, steals an enigmatic code from a charming philanthropist and disappears. A tense countdown ensues as she races to unravel the code's mystery.
Apart, soms best OTT, interessant, best goede actie, vreemd, best spannend... dus best aardige serie om te kijken.
Ergens hoop ik op een tweede seizoen, maar als dat er niet komt, heb ik er ook vrede mee.

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:33
This Is Us (2016–2022)This Is Us (2016–2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 45 min | MPAA: TV-14
Verbazingwekkend dat er hier geen review te vinden valt van de beste drama serie die er gemaakt is. Dit is hoog niveau schrijfwerk, elke aflevering opnieuw.

Ik ben nooit van de drama series of films. Enkele uitzonderingen daargelaten. Ik ben deze serie gaan kijken vanwege het hoge cijfer op IMDb en dat cijfer sluit ik mij direct bij aan, want wat een emotie brengt dit bij je los.

De serie gaat over een stelletje genaamd Jack en Rebecca. Rebecca raakt zwanger van een drieling en bij de geboorte komt er helaas èèn te overlijden. Diezelfde dag wordt er in het ziekenhuis een kindje gebracht wat achtergelaten was bij een brandweer centrale. Dit donkere kindje heeft geen ouders en Jack en Rebecca besluiten dit kindje te gaan adopteren.

Vanaf dat moment zien we dat This is Us telkens schakelt tussen verschillende generaties. We zien de kinderen als peuters/kleuters, als tieners en als volwassenen. En we zien wat voor invloed de gebeurtenissen uit het verleden in het heden op zich hebben.

Leuke cast, geweldig schrijfwerk, prachtige soundtrack met voornamelijk pianospel en 6 seizoen gekluisterd aan de buis zitten. Dit kun je verwachten!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:14:
[...]

En toch vind ik het een leuke serie. 'Foei mensen!' is denk ik de boodschap. Beetje bedoeld om de mensheid met wat humor en fictie toch nog eens proberen wakker te schudden. (Ipv de vaak dramatische en dystopische pogingen.) Met ook maar 5 afleveringen is het ook zo bekeken. Ik zou het zelf denk ik een 6 of 7 geven.
Maar er hoeft van mij niet per se een tweede seizoen te komen. Komt dat er wel, dan zal ik het wel weer kijken.
Prima toch? Dit topic gaat over wat je zelf vond :)

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:28:
[...]

Prima toch? Dit topic gaat over wat je zelf vond :)
Ik vind het wel handig om juist op iemand zijn visie te kunnen reageren. Ik ben zelf niet altijd heel origineel (zie post over The Iris Affair...).
Ik vind het wel, uhm, tja, apart, dat jij toch alle afleveringen hebt gekeken, terwijl je het na 2 afleveringen al gezien had.
Ik kan/doe dat niet meer. Als ik het niks vind, dan zet ik het af. (En ga ik ook niet de moeite nemen er hier over te berichten, hooguit dus als reactie op de post/mening van iemand anders.)
Dus ergens vind ik het wel bewonderenswaardig dat jij toch die moeite doet om het te kijken en er een uitgebreide post over te schrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Truus01 op 22-12-2025 22:33 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:33:
[...]

Ik vind het wel handig om juist op iemand zijn visie te kunnen reageren. Ik ben zelf niet altijd heel origineel (zie post over The Iris Affair...).
Ik vind het wel, uhm, tja, apart, dat jij toch alle afleveringen hebt gekeken, terwijl je het na 2 afleveringen al gezien had.
Ik kan/doe dat niet meer. Als ik het niks vind, dan zet ik het af. (En ga ik ook niet de moeite nemen er hier over te berichten, hooguit dus als reactie op de post/mening van iemand anders.)
Dus ergens vind ik het wel bewonderenswaardig dat jij toch die moeite doet om het te kijken en er een uitgebreide post over te schrijven.
Komt ook een beetje door de naam. Als het geen RTD was dan was ik waarschijnlijk inderdaad na die 2 afleveringen al gestopt.

Maarja, het is uiteindelijk ook de schrijver die de reboot van Dr. Who en Torchwood de wereld in heeft geholpen, samen met een aantal karakters die niet te vergeten zijn.

En soms is het pure zelfkastijding :P

Aangevuld met lamme-tak-avonden: je wil wel opstaan, maar je doet het niet omdat de rest van de dag al zwaar genoeg was.

Dat zit wel Schnorr.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:43

Superkiwi

Hoi doei

Op één aflevering na ben ik door s4 van The Witcher heen.
Op voorhand was ik erg sceptisch, gebaseerd op alles wat ik erover las. Ten onrechte, zo blijkt.

Henry Cavill was opgestapt (lees: weggeschopt) omdat hij vond dat de schrijvers te veel afweken van het bronmateriaal. In s4 is erg veel van wat we zien overeenkomstig met de boeken dus ze zijn waarschijnlijk tot inkeer gekomen. Seizoen 4 is voor iemand die de boeken gelezen heeft zeer herkenbaar en dat is positief.

Een volgende veelgehoorde klacht betrof de vervanging van Henry Cavill door Liam Hemsworth en hoewel ik na het zien van de seizoenstrailer ook mijn bedenkingen had moet ik zeggen dat Liam de rol van Geralt prima op zich neemt. De eerste aflevering lijkt hij wat minder vloeiend en natuurlijk te vechten dan Henry maar dat verbetert in de latere afleveringen. Liam went snel en is een waardig opvolger. De nieuwe acteur die de rol van Vesimir op zich neemt komt dan weer niet zo goed uit de verf. Jammer.

Omdat de serie na dit seizoen nog niet ten einde is (er volgt nog één seizoen als ik het goed heb) ga ik er nog geen hard cijfer aan hangen. s1 en 2 vond ik fantastisch, seizoen 3 was minder en s4 trekt het gemiddelde weer omhoog.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Superkiwi schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:12:
Op één aflevering na ben ik door s4 van The Witcher heen.
Op voorhand was ik erg sceptisch, gebaseerd op alles wat ik erover las. Ten onrechte, zo blijkt.

Henry Cavill was opgestapt (lees: weggeschopt) omdat hij vond dat de schrijvers te veel afweken van het bronmateriaal. In s4 is erg veel van wat we zien overeenkomstig met de boeken dus ze zijn waarschijnlijk tot inkeer gekomen. Seizoen 4 is voor iemand die de boeken gelezen heeft zeer herkenbaar en dat is positief.

Een volgende veelgehoorde klacht betrof de vervanging van Henry Cavill door Liam Hemsworth en hoewel ik na het zien van de seizoenstrailer ook mijn bedenkingen had moet ik zeggen dat Liam de rol van Geralt prima op zich neemt. De eerste aflevering lijkt hij wat minder vloeiend en natuurlijk te vechten dan Henry maar dat verbetert in de latere afleveringen. Liam went snel en is een waardig opvolger. De nieuwe acteur die de rol van Vesimir op zich neemt komt dan weer niet zo goed uit de verf. Jammer.

Omdat de serie na dit seizoen nog niet ten einde is (er volgt nog één seizoen als ik het goed heb) ga ik er nog geen hard cijfer aan hangen. s1 en 2 vond ik fantastisch, seizoen 3 was minder en s4 trekt het gemiddelde weer omhoog.
Ik heb S1 en S2 inmiddels gekeken. Dan ga ik toch de gok maar wagen met S3.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik krijg ook met de IMDB id die UBB niet aan de praat |:(

Afbeeldingslocatie: https://resizing.flixster.com/iD6jOGLJ_dN_hWHAAJa-0AV9mGc=/fit-in/705x460/v2/https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p10475256_b_v9_ac.jpg

Wij zitten aan het einde van S2 van The Leftovers.

IMDb: The Leftovers (TV Series 2014–2017)

ik ga niet zitten spoileren of alvast wat recenseren maar ik moest even kwijt wat een steengoeie serie dit tot nu toe is :D _/-\o_ d:)b

Wat een rollercoaster zeg.....we zitten op het puntje van de bank aan de TV gekluisterd. het is een hele vreemde serie maar allememaggies wat is het spannend.

Acteerwerk is ook uitmuntend *Chef's Kiss*.

Ik heb nog geen flauw idee waar dit naar toe gaat en wat de ontknoping zal zijn, het kan dus een fenomenale teleurstelling worden nog maar met wat ik nu gezien heb heb ik hooggespannen verwachtingen voor het einde.

FWIW.......de 8.3 op IMDB en de 90 en 91 score op Rotten (Tomato vs Popcorn) zijn vooralsnog dik verdiend IMHO.

Ik hoop dat dit net zo sterk eindigt als wat ik tot nu toe gezien heb :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:33
Fraggert schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 07:37:

[Afbeelding]

ik ga niet zitten spoileren of alvast wat recenseren maar ik moest even kwijt wat een steengoeie serie dit tot nu toe is :D _/-\o_ d:)b

Wat een rollercoaster zeg.....we zitten op het puntje van de bank aan de TV gekluisterd. het is een hele vreemde serie maar allememaggies wat is het spannend.

Ik heb nog geen flauw idee waar dit naar toe gaat en wat de ontknoping zal zijn, het kan dus een fenomenale teleurstelling worden nog maar met wat ik nu gezien heb heb ik hooggespannen verwachtingen voor het einde.

FWIW.......de 8.3 op IMDB en de 90 en 91 score op Rotten (Tomato vs Popcorn) zijn vooralsnog dik verdiend IMHO.

Dit is de code: tt2699128
Daarmee vind ik de serie direct.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Khun41 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:43:
[...]

Dit is de code: tt2699128
Daarmee vind ik de serie direct.
Die code was het probleem niet maar ik weet inmiddels waar het wel aan ligt :)

in de OP van @MuVo @PWM @Wiethoofd staat onderin nog en linkje naar de UBB generator maar die verwijst naar:

https://meukje.nl/filmtopic/

andere UBB linkjes verwijzen wel naar de correcte site.

https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#?format=ubb

Met die laatste heb ik al eens eerder een film-review geschreven dus ik werdt even op het verkeerde been gezet door die foute link.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 20:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

[Afbeelding]

klinkt goed, je hebt me nieuwsgierig gemaakt. :)

• hayastan1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12 23:38
Was ooit begonnen aan The Office, maar had mijn focus er niet zo bij.
Nu weer een poging gewaagd en echt een goede (grappige) serie. Zit nu aan seizoen 3 en weet nu al dat ik deze weer zal gaan kijken als ik hem al een keer geheel heb gezien.

• Stukfruit
  • Niet online
Pluribus (2025–)Pluribus (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Vince Gilligan staat vooral bekend om series zoals Breaking Bad en Better Call Saul. Wist je daarentegen dat hij ook 30 episodes voor The X-Files heeft geschreven en de bedenker was van The Lone Gunmen?

De man kent sci-fi en PLUR1BUS dipt hier zeker wel met wat tenen in. Met BB en BCS in gedachten waren fans van zijn werk benieuwd naar deze nieuwe serie die aangekondigd werd zonder details, behalve: "Hi Carol, we just want to help" en "What The F---".

Met een combinatie van de typische cinematografie om je vingers bij af te likken en verhulde grapjes in een verder bloedserieus verhaal bleek het eindelijk een serie voor Rhea Seehorn te zijn, beter bekend als Kim Wexler uit BCS, die hier haar eigen breaking bad-moment heeft: de mensheid wordt overgenomen door een mysterieuze blijheid waar iedereen plotseling geforceerd aan meedoet op een manier die niet zou misstaan in een goede aflevering van The Twilight Zone.

Het meest vervelende aan een serie zoals deze is dat je iedere keer jaren moet wachten voordat het verdergaat. Wat veroorzaakt de toxische blijdschap? Waarom doet Carol er niet aan mee? Is ze een Tweaker? Jammer genoeg is er niet veel over te schrijven zonder te spoilen, hoewel je zou kunnen zeggen dat er na seizoen 1 eigenlijk alsnog weinig bekend is. Wat wel bekend is: onze Nederlandse trots Samba Schutte heeft al aangekondigd dat er een tweede seizoen in de steigers staat.

Geen aanrader voor mensen die van snelle series houden. We kunnen niet allemaal hetzelfde leuk vinden.

Dat zit wel Schnorr.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:14
Oz (1997–2003)Oz (1997–2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Recent deze klassieker gezien (Weer even genoeg van "kggggg whaaaaaaa" ;))

Gewoon een topserie met een topcast over het reilen en zeilen in een toch wel corrupte gevangenis, waar er elke week wel iemand het loodje legt.
Zitten een aantal hilarische karakters in (Adebisi, Vern "Skillinger" _O- Said) die er toch wel bovenuit steken in hun doen en laten.

en een aantal die zo valsig zijn dat je ze wel door de tv wil trekken, de o zo sluwige Ryan en Keller, Querns de tijdelijke vervanger van McManus (past in het rijtje Umbridge, ook zo vals) en dan heb je nog CO Howell die nogal van de seks is.

Een dikke 9.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik speel een beetje vals, maar inmiddels is het tweede deel van seizoen 5 van Stranger Things beschikbaar.
Met uitzondering van de laatste aflevering die op 31 december uit komt als ik het me goed herinner.
Aangezien ik vanmiddag het huis voor mezelf heb wordt dat mijn invulling van de middag.

• Carlos0_0
  • Nu online
Daniel36 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:13:
Ik speel een beetje vals, maar inmiddels is het tweede deel van seizoen 5 van Stranger Things beschikbaar.
Met uitzondering van de laatste aflevering die op 31 december uit komt als ik het me goed herinner.
Aangezien ik vanmiddag het huis voor mezelf heb wordt dat mijn invulling van de middag.
Ik ben gisterenavond toen ik thuis kwam, opnieuw aan de serie begonnen.
Het is zo lang geleden al weer, 3 jaar al sowieso tussen het vorige en dit seizoen.

Verder toch nog geen serie waarvan een nieuw seizoen erop staat, de 1ste wordt the rookie over een paar weken.
Dus dacht begin lekker eens opnieuw aan Stranger Things, heb ik nog wat te kijken voorlopig :).

• Robtimus
  • Laatst online: 14:55

Robtimus

me Robtimus no like you

Of zoals ik het wel eens noem: "kggggg mehhhh" ;)

Waar heb je Oz trouwens gevonden?DVD? Want ik kan hem op streaming nog steeds nergens vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Robtimus op 26-12-2025 13:11 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Oeps, verkeerde topic idd
:z

[ Voor 89% gewijzigd door Daniel36 op 26-12-2025 16:33 ]

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Daniel36 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:21:
@Technomania
De plannen zijn veranderd, zoonlief en ik gaan bij mijn broer en zijn gezin eten zo.

Ga jij nog iets doen?
Ook gezellig. Maar in het verkeerde topic gepost?

Hier ga ik vrij weinig doen behalve vanavond Die Hard kijken.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Stukfruit
  • Niet online
Daniel36 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:21:
@Technomania
De plannen zijn veranderd, zoonlief en ik gaan bij mijn broer en zijn gezin eten zo.

Ga jij nog iets doen?
Hopelijk wel iets met series? ;)

* Stukfruit wijst naar topictitel

Dat zit wel Schnorr.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

On a more serious note:
Gisteren geen tijd gehad voor het Tweede deel van Stranger Things, maar vanmorgen wel.
Ik heb aflevering 5 gekeken en ben niet teleurgesteld.
d:)b
Nu aflevering 6 en 7 nog en dan wachten op de finale op 31 december.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:33
Robin Hood (2025–)Robin Hood (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik hou erg van series in een middeleeuwse setting, dus was erg benieuwd toen ik een tijdje geleden hiervoor een trailer zag.
De serie begint stroef met 2 matige afleveringen, maar vanaf aflevering 3 wordt het echt beter. Acteerwerk is bij vlagen matig en het verhaal en verhaaltempo gaan soms alle kanten op. Maar de sfeer wordt goed neergezet en de gevechten zijn vermakelijk. Al met al zeker geen topserie, maar desondanks ik er van genoten. Ik ben benieuwd of ze hier nog een tweede seizoen van gaan maken.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 20:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

[Afbeelding]

ik ben eraan begonnen, helaas niks voor mij. nogmaals bedankt voor de tip

• Truus01
Sjurm schreef op zondag 28 december 2025 @ 18:46:
Robin Hood (2025–)[Afbeelding: Robin Hood (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik hou erg van series in een middeleeuwse setting, dus was erg benieuwd toen ik een tijdje geleden hiervoor een trailer zag.
De serie begint stroef met 2 matige afleveringen, maar vanaf aflevering 3 wordt het echt beter. Acteerwerk is bij vlagen matig en het verhaal en verhaaltempo gaan soms alle kanten op. Maar de sfeer wordt goed neergezet en de gevechten zijn vermakelijk. Al met al zeker geen topserie, maar desondanks ik er van genoten. Ik ben benieuwd of ze hier nog een tweede seizoen van gaan maken.
Ik kwam niet door de tweede aflevering. Het bleef me allemaal veel te veel hangen in het verhaal over het stel. Maar ja, daar gaat deze hele serie over, toch?
Ik heb liever wat meer actie en minder drama. Ik verwacht niet dat dat vanaf de derde aflevering heel veel beter is geworden, of wel?

• Truus01
Truus01 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:28:
The Last Frontier (2025–)[Afbeelding: The Last Frontier (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A

[...]
Ik hoop dat er een tweede seizoen komt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
:'( Er komt geen tweede seizoen, Apple heeft het gecancelled. :-(
Maar wellicht dat daarom mensen het juist wel willen bekijken, want het is heel goed om alleen dit seizoen te kijken. Eigenlijk wordt alles netjes afgerond, geen echte open eindjes. Wel mogelijkheden, maar niet dat het een gevoel van afsluiting in de weg zou staan, vooral nu dus bekend is dat er geen vervolg komt.
Helaas.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:33
Truus01 schreef op zondag 28 december 2025 @ 20:29:
[...]

Ik kwam niet door de tweede aflevering. Het bleef me allemaal veel te veel hangen in het verhaal over het stel. Maar ja, daar gaat deze hele serie over, toch?
Ik heb liever wat meer actie en minder drama. Ik verwacht niet dat dat vanaf de derde aflevering heel veel beter is geworden, of wel?
Dat verhaal blijft wel de rode draad inderdaad, al komt er wel echt meer actie in het verhaal naarmate de merry men meer in beeld komen (vanaf afl. 3) en het meer om Robin Hood gaat draaien.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

The Leftovers (2014–2017)The Leftovers (2014–2017)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Ok, zoals beloofd.......de laatste aflevering van het laatste seizoen inmiddels gezien.

Check even mijn eerste indruk in de quote hierboven.

De laatste paar afleveringen van The Leftovers houden vast aan een knotsgek verloop. Wat een fantastische serie.

Het is de verfilming van een boek dat ik niet ken verder maar dat verklaart allicht al wat meer.

Dit is wel een schoolvoorbeeld van "love it, or hate it".

Het einde was zeker niet het sterkste, een hoop vragen blijven onbeantwoord maar wel mooi in lijn met de mystiek van de rest van de hele serie.

De serie zit briljant in elkaar en wij hebben hier elke aflevering in spanning én op het puntje van de bank uitgekeken.

Heerlijk!

Geen spoilers verder......wat mij betreft een must see maar ik begrijp het volkomen als je dit na een aantal aflveringen gedesillusioneerd afzet. Dit is niet ieders kopje thee.

• Carlos0_0
  • Nu online
Ik moet zeggen, ik zit lekker in de Stranger Things serie weer.
ik doe het eigenlijk nooit een serie opnieuw kijken(Voor een nieuw seizoen), maar seizoen 4 en 5 waren 3 jaar verschil zeg pff.
Ik had ook even geen zin om iets nieuws te proberen, dat komt volgend jaar wel weer.

Benieuwd hoe uiteindelijk het laatste seizoen gaat zijn, maar eerst vanavond seizoen 3 maar eens afkijken :).

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 29-12-2025 09:16 ]

• Truus01
Mayor of Kingstown (2021–)Mayor of Kingstown (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
The McLusky family are power brokers tackling themes of systemic racism, corruption and inequality in Kingstown, Michigan, where the business of incarceration is the only thriving industry.
Het vierde seizoen is alweer afgelopen. En het was weer een wilde rit. Heel goed seizoen.
Ik vond het eerste seizoen al goed, maar het lijkt wel elk seizoen beter te worden. (Vooral als ik kijk naar de beoordeling van de seizoenen op RT.)
Nu maar weer wachten op S05.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Truus01 schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:57:
Het vierde seizoen is alweer afgelopen.
Niet als je het officieel, op SkyShowtime, kijkt, toch? "Nieuwe aflevering op donderdag" meen ik dat daar bij staat. Volgens mij loopt SST wel gelijk in de week? Dus dan komende donderdag de laatste EP hier beschikbaar. En nu nog alleen op Paramount+ of alternatieve routes.

• Truus01
RobertMe schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:10:
[...]

Niet als je het officieel, op SkyShowtime, kijkt, toch? "Nieuwe aflevering op donderdag" meen ik dat daar bij staat. Volgens mij loopt SST wel gelijk in de week? Dus dan komende donderdag de laatste EP hier beschikbaar. En nu nog alleen op Paramount+ of alternatieve routes.
Officieel in de VS wel. 27-12 laatste uitzending.
Verder, geen idee. O-)

• Stukfruit
  • Niet online
The Copenhagen Test (2025–)The Copenhagen Test (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Laten we beginnen met de "you don't have to do this!"-test. Slaagt deze serie? Ja. Met vlag en wimpel.

Gelukkig wordt deze creatieve armoede niet direct in het begin van het seizoen geïntroduceerd. Het begint met een man genaamd Alexander Hale, wiens hersenen gehackt zijn waardoor geheimzinnige overheidsinstanties mee kunnen kijken met alles wat hij ziet en hoort.

Om dit duidelijk te maken aan de kijker laat men steeds een extern beeld zien. Want ja, hoe kun je beter tonen dat iemands hoofd als Bluetooth-gadget functioneert dan door overal een extra camera te installeren, toch?

De afdeling "it makes no sense" of "it's pseudo science" laat zich de gehele serie door zien. Gaat iemand dood? Dan probeer je de persoon natuurlijk te vermoorden voordat dit plaatsvindt. Het is een soort doodvermoorden met een steekmes.

Is alles aan deze serie slecht? Nee. Als liefhebber van het genre (een soort Jason Bourne) is het op zich smullen geblazen. Het heeft ook als positief punt dat een Aziatisch hoofdkarakter met zijn hele leven integraal is in het verhaal ipv een add-on, zeker als je zijn eigen achtergrondverhaal kent, want zoals Liu zelf ergens in een interview gezegd zou hebben is het jammer dat deze er niet vaker zijn. En als dat meer films in dit soort genres oplevert: sign me up!

Verder zijn er om Liu heen nog wat supporting acteurs die hun rol vervullen alsof ze Nederlands zijn door regels tekst voor te lezen alsof ze het niet menen. Om het kort te houden: als je aan suspension of disbelief kan doen dan kan het vermakelijk zijn. Voor de mensen onder ons die meer willen dan de vaste formule is het te vaak herhaald en zijn er betere uitvoeringen te vinden van een mager zesje voor een generiek slopverhaal dat geschreven zou kunnen zijn door een LLM die niet begreep wat zoiets als Bourne interessant maakte en verdwaald is geraakt in subplots. Verwacht geen uitleg, wel veel plotdevices.

Also:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/Tm2DTz8apI0AAAAe/rachel-batman.png :P
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:57
hayastan1 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:38:
Seinfeld pas weer afgekeken.
En binnenkort weer aan beginnen.
Blijft een geweldig (luchtige) relaxte komedie om te kijken.
Hier ook weer aan de serie begonnen, omdat we een tijdje gebruikmaken van Netflix. Inmiddels in S4 beland en wat blijft het een heerlijke serie. _/-\o_

Meteen de 4K-boxset besteld (klik), dan kan Netflix mooi weer de deur uit. ;)

• Carlos0_0
  • Nu online
Yonix schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:43:
[...]

Hier ook weer aan de serie begonnen, omdat we een tijdje gebruikmaken van Netflix. Inmiddels in S4 beland en wat blijft het een heerlijke serie. _/-\o_

Meteen de 4K-boxset besteld (klik), dan kan Netflix mooi weer de deur uit. ;)
Ik heb hem ook dit jaar voor het eerst volledig gezien, ook op Netflix ofzo. Inderdaad een leuke serie :).
Blijft jammer zulke comedy series er zowat niet meer zijn, het allemaal groot moet / diep verhaal etc etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-12-2025 08:53 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:57
Trouwens, gisteravond de laatste aflevering (S01E09) van ‘Pluribus’ gekeken. Ook een aanrader! (y)

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:48

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst (2015-2024)Jinx Money (1948)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime Docu, True Crime | Runtime: N/A | MPAA: Approved
The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst is een sterke true-crime serie die rustig en zorgvuldig is opgebouwd. De makers nemen de tijd om het verhaal te vertellen en laten de feiten en gesprekken voor zich spreken, zonder overdreven spanning of sensatie.Bijzonder is dat de hoofdrolspeler zelf uitgebreid wordt geïnterviewd, wat de serie soms ongemakkelijk maakt om naar te kijken.

Seizoen 1 werkt duidelijk toe naar aflevering 6. In deze laatste aflevering vallen eerdere scènes en uitspraken op hun plek en ga je als kijker anders terugkijken op wat je al hebt gezien. Er wordt niets opgedrongen, maar de impact is groot en blijft hangen.

Juist door de eenvoudige stijl en het geduldige tempo maakt The Jinx indruk.

ik ben nu bezig met seizoen 2. Dit is minder een mysterie en meer een verdieping: het laat zien wat er gebeurt nadat het verhaal is verteld, en welke consequenties dat heeft. Er veel aandacht voor het strafproces, de rol van justitie, de media en de mensen die al jarenlang betrokken zijn bij de zaak.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png0 / 10

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

• Chelseamarre123
  • Nu online
Yonix schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:56:
Trouwens, gisteravond de laatste aflevering (S01E09) van ‘Pluribus’ gekeken. Ook een aanrader! (y)
Ik zie toch wat gemengde reacties van Pluribus. Eerste aflevering top maar dan word het wat minder. Desondanks ga ik hem toch eens kijken als ik hem ergens tegenkom

• Carlos0_0
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:18:
[...]

Ik zie toch wat gemengde reacties van Pluribus. Eerste aflevering top maar dan word het wat minder. Desondanks ga ik hem toch eens kijken als ik hem ergens tegenkom
https://tv.apple.com/nl/s...cmwzlza?ctx_agid=27dbd43f

Hoef je hem niet meer op te zoeken, maandje lid worden en kan je hem zo zien :).

• Chelseamarre123
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:51:
[...]

https://tv.apple.com/nl/s...cmwzlza?ctx_agid=27dbd43f

Hoef je hem niet meer op te zoeken, maandje lid worden en kan je hem zo zien :).
Snap ik, maar wil niet nog ergens lid worden haha.

• Carlos0_0
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:20:
[...]

Zeg je iets anders tijdelijk weer op, je hoeft niet overal tegelijk lid van te zijn haha.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Home for Christmas (2019–2025)Home for Christmas (2019–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 29 min | MPAA: TV-MA
Gekeken op Netflix - originele titel Hjem til jul.

Drie seizoenen - 6, 6 en 8 afleveringen van ca. 30 minuten. Komisch, maar niet lachband-komisch, en met een menselijke twist. Zal ongetwijfeld gekenmerkt worden als chickflic, maar ik kan daar goed van genieten.

Heerlijke feelgood serie waarin de single Johanne op de laatste dag voor kerstmis op zoek gaat naar een date voor het kerstfeest, zodat ze net als haar broer en zus ook met een partner aan het kerstmaal kan zitten. Daarnaast wil zij altijd zorgen voor iedereen, wat haar eigen leven dan weer niet makkelijker maakt.
Vol met misverstanden en op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn etc. En natuurlijk gaat ook bij haar zus en broer niet alles van een leien dakje, is kandidaat 1 knap maar stom, is kandidaat 2 aardig maar weer niet knap etc.

3 seizoenen dus, over net zoveel kerstfeesten. Of ze in seizoen 1 een partner vindt moet je zelf maar gaan bekijken, maar ze moet in seizoen 2 in ieder geval weer op zoek - en zijn er nog meer familieperikelen, net zoals in seizoen 3.

In seizoen 1 is ze dus druk op zoek naar een date voor kerstmis.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:51
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:20:
[...]

Volgens mij heb je een maand proeftijd ;)
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.