Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Grappig. Ik heb Black Mirror dus ook links laten liggen na de eerste aflevering. Definitely not my cup of tea. Dus die is niet representatief voor de rest van de serie?
Black Mirror is heel afwisselend. Soms zitten er pareltjes tussen, soms is het drie keer niets.

Maar het is zeker niet allemaal zoals het incident met het varken :P

Dat zit wel Schnorr.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:04
Zeker de tweede aflevering van Black Mirror een kans geven, dat geeft wel een mooie reikwijdte van de serie.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik ben ook initieel afgehaakt na de eerste aflevering, maar heb na een tijdje op aanraden van anderen de rest toch een kans gegeven. Ondertussen heb ik alle afleveringen al gekeken. Op een enkele uitzondering na is elke aflevering een op zichzelf staand verhaal, soms werkt dat goed uit en soms niet. De eerste aflevering valt voor mij (en zo te lezen ook anderen) in de laatste categorie.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:54
Vandaag de laatste 5 afleveringen te gaan van de West Wing, toch ook een top serie waar je echt meeleeft met de karakters :) Al zat er naar mijn idee wel een dipje in na seizoen 4 (Duh)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:10
mr thee schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:55:
Vandaag de laatste 5 afleveringen te gaan van de West Wing, toch ook een top serie waar je echt meeleeft met de karakters :) Al zat er naar mijn idee wel een dipje in na seizoen 4 (Duh)
Waar kijk je deze? Deze HBO serie is van HBO gehaald maar volgens mij nergens echt meer teruggekomen..

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:37
Arjantje72 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

Thanx. Die ga ik zeker kijken :)
En binnenkort seizoen 2 (20 November)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stukfruit schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:58:
The Diplomat (2023–)[Afbeelding: The Diplomat (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een soort The West Wing met Keri Russell en Rufus Sewell.

Hoewel eigenlijk een politiek drama over diplomaten, is dit ook een serie over de redelijk f'ed up relatie tussen de twee hoofdpersonen, wat veel bijzondere situaties oplevert.

Eigenlijk is de serie in principe een middenmootje, maar de details, samen met het acteerwerk van Russell en Sewell, maken het veel te leuk om naar te kijken. Het is het koppel waarvan je niet wist dat je hier een serie mee wilde zien :Y

Deze serie is overigens ook een goed voorbeeld van hoe inclusiviteit en diversiteit goed kunnen worden doorgevoerd zonder dat het te stevig aanwezig is. Het is er gewoon. Punt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Ah leuk, die gaat op de lijst.

Keri Russel deed het echt supergoed in The Americans, dat vond ik echt een waanzinnig goede serie, samenspel met Mathew rhys was heel sterk.

En zeker je laatste opmerking vind ik belangrijk.....voor alle duidelijkheid ik ben 100% aan boord dat iedereen meetelt maar het is zo jammer dat de inclusiviteit soms als een misplaatst "moetje" ergens in gefietst wordt.

Ik vond dat in Sense8 ook echt super goed geimplementeerd _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53
[...]

Grappig. Ik heb Black Mirror dus ook links laten liggen na de eerste aflevering. Definitely not my cup of tea. Dus die is niet representatief voor de rest van de serie?
Black Mirror, de naam zegt het al, gaat altijd over een kijkje in de dystopische toekomst, maar gelukkig zijn alle andere afleveringen niet zo luguber als de eerste aflevering, inderdaad :)

En eigenlijk kan ik altijd best goed tegen lugubere zaken, ik houd ook echt van horror, zelfs al is het heel expliciet, maar National Anthem (de eerste aflevering van Black Mirror) viel op één of andere manier zo zwaar, dat ik geen zin had in meerdere afleveringen daarvan. Waar ik ook wel weer respect voor heb, dat ze zo'n heftige aflevering maken waar je écht wat bij voelt :+
Jovatov schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:23:
Zeker de tweede aflevering van Black Mirror een kans geven, dat geeft wel een mooie reikwijdte van de serie.
Aflevering 2, Fifteen Million Merits, vond ik wel redelijk, maar ook een beetje saai eigenlijk.

Mijn favoriete aflevering tot op heden is nog steeds aflevering 3, The Entire History of You. Die gaat over een toekomst waarin iedereen alles opneemt via z'n ogen door een implantaat, en wat dat voor gevolgen kan hebben. Dit is gewoon een toekomst die we vroeg of laat gaan hebben, en daarom vond ik het heel interessant (en de aflevering is ook gewoon heel goed gedaan :P).

The devil is in the details.

• Stukfruit
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Ah leuk, die gaat op de lijst.

Keri Russel deed het echt supergoed in The Americans, dat vond ik echt een waanzinnig goede serie, samenspel met Mathew rhys was heel sterk.

Ik vond dat in Sense8 ook echt super goed geimplementeerd _/-\o_
Oh, The Americans! Die staat al even op m'n lijst. Bedankt voor de herinnering :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

in één woord.....zonde!.....want je mist een hele goede serie zo IMHO.

De seizoenen van BlackMirror lopen echt zeer uiteen van inhoud voor wat betreft de aflvereringen.
Natuurlijk is er de dystopische rode draad.....maar er is echt heel veel verschil tussen de afleveringen en ja, ook ik vind dat er bagger tussen zat....maar gelukkig onderaan de streep meer dan voldoende echt goede afleveringen :)

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
Task (2025)Task (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze serie draait om drie groepen, welke je in elke aflevering alle drie in actie ziet
- Een groep die drugdealers overvalt als ze veel geld hebben
- Een groep drugdealers
- Een kleine groep FBI die de overvallen op drugdealers onderzoekt
Alles komt bij elkaar als op een gegeven moment de overvallers per ongeluk een tas met drugs ter waarde van meer dan een miljoen meenemen, in plaats van geld.

Het is goed geacteerd, en elke aflevering zit vol spanning. Het is goed te volgen omdat je in elke aflevering alle groepen ziet. Bij een aantal mensen komt ook de thuissituatie ter sprake, waardoor het niet langer alleen een misdaadserie is.
Top serie (op HBO)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 2% gewijzigd door kzin op 21-10-2025 18:07 . Reden: Toegevoegd: thuissituatie ]

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
kzin schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:51:
Task (2025)[Afbeelding: Task (2025)]
Deze serie draait om drie groepen, welke je in elke aflevering alle drie in actie ziet
- Een groep drugdealers
Alles komt bij elkaar als op een gegeven moment de overvallers per ongeluk een tas met drugs ter waarde van meer dan een miljoen meenemen, in plaats van geld.

Het is goed geacteerd, en elke aflevering zit vol spanning. Het is goed te volgen omdat je in elke aflevering alle groepen ziet. Bij een aantal mensen komt ook de thuissituatie ter sprake, waardoor het niet langer alleen een misdaadserie is.
Top serie (op HBO)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Heb echt genoten van deze serie, niet per se de actie maar het verhaal erachter, de emotionele en diepgaande gesprekken, goede verhaallijn, mooie soundtracks. En de acteurs zijn stuk voor stuk ook van hoog niveau.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Stukfruit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:36:
[...]

Oh, The Americans! Die staat al even op m'n lijst. Bedankt voor de herinnering :Y
Net dit weekend de laatste aflevering van het 6e seizoen bekeken. Drie maanden over de 75 afleveringen gedaan of zo. :P Zeer zeker de moeite waard om te kijken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Stukfruit
  • Niet online
Bastien schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:30:
[...]

Net dit weekend de laatste aflevering van het 6e seizoen bekeken. Drie maanden over de 75 afleveringen gedaan of zo. :P Zeer zeker de moeite waard om te kijken.
Het begint in ieder geval goed :X Alsof de tijd niet stil heeft gestaan...
"Immigration! We just want to talk!"
Russell was daar duidelijk wel een stuk jonger :o

* Stukfruit denkt bij 2013 aan een paar jaar geleden, maar eigenlijk is het al bijna 13 jaar verder ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 21-10-2025 20:38 ]

Dat zit wel Schnorr.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
Stukfruit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:21:
[...]

Het begint in ieder geval goed :X Alsof de tijd niet stil heeft gestaan...

[...]

Russell was daar duidelijk wel een stuk jonger :o

* Stukfruit denkt bij 2013 aan een paar jaar geleden, maar eigenlijk is het al bijna 13 jaar verder ;(
Dan kijk maar eens naar de kinderen in het eerste en laatste seizoen :p.

Was wel een goede serie though. Zou die misschien ook nog wel eens opnieuw willen kijken. Maarja, er is ook genoeg nieuw spul dat goed is.

* RobertMe is vandaag aan Task begonnen en bevalt prima.

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:24:
[...]

Dan kijk maar eens naar de kinderen in het eerste en laatste seizoen :p.
Hou op, ik sta er nog steeds van te kijken hoe neefjes en nichtjes van het ene op het andere jaar plotseling coherente gesprekken lijken te kunnen voeren :X
Was wel een goede serie though. Zou die misschien ook nog wel eens opnieuw willen kijken. Maarja, er is ook genoeg nieuw spul dat goed is.
Pilot is hier net afgelopen. Ik ben overtuigd :Y Het is een stuk serieuzer dan ik had verwacht.

In de komende maanden is er naast Slow Horses eigenlijk vooral IT: Welcome to Derry, Stranger Things en Pluribus, dus precies goed om hier en daar wat gaatjes op te vullen!

Waarbij Stranger Things natuurlijk exclusief op het grote doek moet, dus die ga ik niet zomaar tussendoor ergens opzetten. Dat moet met al het audiovisuele geweld dat mogelijk is.

Dat zit wel Schnorr.

• RobertMe
Stukfruit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:48:
In de komende maanden is er naast Slow Horses eigenlijk vooral IT: Welcome to Derry, Stranger Things en Pluribus, dus precies goed om hier en daar wat gaatjes op te vullen!

Waarbij Stranger Things natuurlijk exclusief op het grote doek moet, dus die ga ik niet zomaar tussendoor ergens opzetten. Dat moet met al het audiovisuele geweld dat mogelijk is.
Stranger Things.... Je vond het dan ook een strange thing hoeveel groter ze waren in het laatste / vorige seizoen? :Y) (en dat zal nu vast wel weer zo zijn. Alhoewel het voor mij wel als heeel lang geleden voelt dat het vorige seizoen was. Dus of het nog echt opvalt dat ze nu weer een stuk ouder zijn? Maar van de eerste seizoenen weet je gewoon "kinderen van een jaar of 10 - 15? En dat laatste seizoen hebben ze dikke groeispurt gehad.

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:59:
[...]

Stranger Things.... Je vond het dan ook een strange thing hoeveel groter ze waren in het laatste / vorige seizoen? :Y) (en dat zal nu vast wel weer zo zijn. Alhoewel het voor mij wel als heeel lang geleden voelt dat het vorige seizoen was. Dus of het nog echt opvalt dat ze nu weer een stuk ouder zijn? Maar van de eerste seizoenen weet je gewoon "kinderen van een jaar of 10 - 15? En dat laatste seizoen hebben ze dikke groeispurt gehad.
Zal ik iets schokkends vertellen? Millie Bobby Brown is onlangs zelf moeder geworden.

Misschien worden wij gewoon heel snel oud :+

* Stukfruit zet de song van Dusty-Bun en Suzy-Poo nog maar een keer op

Dat zit wel Schnorr.

• RobertMe
Stukfruit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:14:
Zal ik iets schokkends vertellen? Millie Bobby Brown is onlangs zelf moeder geworden.
offtopic:
Volgens wiki adoptie. Dus "niet echt", of zoiets, ya know what I mean.

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:18:
[...]
offtopic:
Volgens wiki adoptie. Dus "niet echt", of zoiets, ya know what I mean.
offtopic:
Oh, dat is dan weer nieuws voor me. Ik klik eigenlijk nooit door naar de Story-artikelen dus krijg alleen de headlines mee die per ongeluk door DDG omhoog worden geduwd via MSN-links :X

Dat zit wel Schnorr.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 23:38

Punkrocker

Mostly harmless

Riot Women (2025–)Riot Women (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een stel middelbare vrouwen richt, voor een talentenjacht, een rockband op. De helft wil in het begin covers spelen van o.a. ABBA...
Maar er zijn ook bandleden die eigen songs willen spelen. Ze hebben er zelfs al één geschreven. Over hun shitty (ex) man.
De actrices hebben speciaal voor de serie hun instrumenten leren spelen. De zangeres heeft een goede stem (haar karaoke van een Hole song was erg goed _/-\o_ ) en blijkt in het echt een musical actrice te zijn.

Geschreven door dezelfde mensen die ook Happy Valley hebben gemaakt dus verwacht ook de nodige ellende. Scheiding, adoptie enz (middelbare vrouwen met overgangsklachten..) (Happy Valley was/is één van de beste tv-series...)

Beetje op dezelfde manier gedaan als This Town.

Nu twee afleveringen uitgezonden op BBC maar alle afleveringen zijn al te bekijken op iplayer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:15
Entrapped (2022–)Entrapped (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gekeken op Netflix.

Entrapped is het vervolg op de serie Trapped (2 seizoenen). Nou was dat al weer even geleden, dus de verhaallijnen daarvan waren mij ontschoten.
De nieuwe serie begint met de moord op een jongeman, Ivar, die lid is van een sekte. Enkele jaren geleden is zijn vriendin vermist geraakt, waar hij in eerste instantie van werd beschuldigd. Politieagent Andri Olafsson was in dat verhoor nogal hardhandig, en werd daarom gedegradeerd en in een klein dorpje als politieagent gestationeerd. (Dit zou dan in het laatste seizoen moeten zijn geweest, maar ik kan me dat niet herinneren, volgens reviews is het een voortzetting van seizoen 2.
Hij neemt het op zich om de familie in te lichten en raakt betrokken bij het moordonderzoek.

De sekte waar Ivar deel van uitmaakt heeft een conflict met een motorbende over wie de eigenaar is van de grond waar de sekte op leeft. In de motorbende zitten ook wat (voormalige) vrienden van Ivar.

Genoeg om uit te zoeken voor de politie dus.

De vorige 2 seizoenen speelden zich af in de winter, dus je had regelmatig het idee dat ze 'trapped' waren in een huis/dorp en het allemaal zelf moesten zien op te lossen. Dit seizoen niet, dus transport tussen lokaties is makkelijker, alleen nog sneeuw op bergtoppen. En wat een lokaties zijn dat, IJsland is een heel mooi land, dorpjes lijken uitgestorven, kale vlaktes en je voelt je echt op een andere planeet. En dat komt af en toe mooi naar voren in de serie.

Wat ik nog wel wist van de vorige 2 seizoenen was dat ik de verhalen erg goed vond, en de serie nodigde ook echt uit om door te blijven kijken. De 6 delen van seizoen 3 heb ik dan ook in 2 avonden gekeken. Achteraf gezien had ik wel graag seizoen 2 opnieuw willen kijken, want soms waren verbanden mij een beetje onduidelijk.

Dus de tip: kijk nog even seizoen 2 terug en dan door met seizoen 3. Als je nog niets gekeken hebt van deze serie, gewoon hopen op veel regen aankomend weekend, genoeg eten in huis halen en lekker bingen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Shadow_J
  • Laatst online: 18-11 15:54
G_Dragon schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:47:
One Piece (2023–)[Afbeelding: One Piece (2023–)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Wij zijn ooit begonnen aan de anime maar kwamen er niet doorheen omdat mijn vriendin snel afhaakt door het geschreeuw en langdurige vechtscenes, hier loopt ze ook bij Dragon ball tegenaan dus laten we zeggen dat het gewoon niet iets voor haar is! Waardoor we dus na een seizoen zijn gestopt, maar hebben het tenminste wel de kans gegeven. Opeens kwam Netflix met een Live action serie van One Piece dus ach waarom niet nog een kans geven? Na het kijken van het volledige eerste seizoen zijn wij positief verrast en hebben we erg genoten, want wat zit dit toch ontzettend goed in elkaar wauw!

Je volgt als kijker het verhaal van Monkey D. Luffy en zijn bende van strohoeden. Luffy wil vanaf kind al graag een piraat worden maar werd steeds buiten de crew gesloten omdat hij nog een kind is, totdat hij het op een gegeven moment niet meer pikt en hij een mysterieus fruit opeet die hem magische krachten geeft. In de huidige tijd is Luffy opzoek naar een legendarische schat en begint hij aan zijn grootse avontuur om de volgende piratenkoning te worden, in dit groot avontuur krijgt Luffy langzaam vrienden maar ook vijanden erbij.
spoiler:
Ik vond het verhaal van Nami erg verrassend en heel droevig
Nu wachten op het tweede seizoen, maar tegen de tijd dat deze uit is gaan we gewoon weer bij het eerste seizoen beginnen _/-\o_
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik heb ooit eens deze link door gekregen. One Pace | The Definitive One Piece Viewing Experience: https://onepace.net/en

Dit zou een veel kortere kijk ervaring zijn waar toch al wat belangrijk is in de manga reeks in voor komt. Ik heb het zelf ook nog niet gezien. Maar wanneer ik er ooit mee start, denk ik wel dat ik het op deze manier ga bekijken ;)

DragonBall heb ik daarnaast vroeger wel compleet gezien :-p

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:54
G_Dragon schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:47:
One Piece (2023–)[Afbeelding: One Piece (2023–)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Wij zijn ooit begonnen aan de anime maar kwamen er niet doorheen omdat mijn vriendin snel afhaakt door het geschreeuw en langdurige vechtscenes, hier loopt ze ook bij Dragon ball tegenaan dus laten we zeggen dat het gewoon niet iets voor haar is! Waardoor we dus na een seizoen zijn gestopt, maar hebben het tenminste wel de kans gegeven. Opeens kwam Netflix met een Live action serie van One Piece dus ach waarom niet nog een kans geven? Na het kijken van het volledige eerste seizoen zijn wij positief verrast en hebben we erg genoten, want wat zit dit toch ontzettend goed in elkaar wauw!

Je volgt als kijker het verhaal van Monkey D. Luffy en zijn bende van strohoeden. Luffy wil vanaf kind al graag een piraat worden maar werd steeds buiten de crew gesloten omdat hij nog een kind is, totdat hij het op een gegeven moment niet meer pikt en hij een mysterieus fruit opeet die hem magische krachten geeft. In de huidige tijd is Luffy opzoek naar een legendarische schat en begint hij aan zijn grootse avontuur om de volgende piratenkoning te worden, in dit groot avontuur krijgt Luffy langzaam vrienden maar ook vijanden erbij.
spoiler:
Ik vond het verhaal van Nami erg verrassend en heel droevig
Nu wachten op het tweede seizoen, maar tegen de tijd dat deze uit is gaan we gewoon weer bij het eerste seizoen beginnen _/-\o_
ja deze serie is best wel leuk, heb ook wel erg genoten van seizoen 1 :).

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Elvhenk schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:06:
Karen Pirie (2022–)[Afbeelding: Karen Pirie (2022–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 120 min | MPAA: TV-14
De Schotse Karen Pirie lost ingewikkelde misdaad op. Einde samenvatting. :+
Weer een tip voor de liefhebber van police procedurals van de British Isles. Deze keer dus in Schotland, met mooie plaatjes en hier en daar wat misdaad.
Inspector Karen Pirie is een leuke, coole underdog, heel direct en goedgemutst.
Dus deze keer geen gekwelde hoofdpersoon met de ziel onder de arm en een Heel Zwaar Leven.

Het tweede seizoen is dit jaar uitgekomen, het vorige in 2022. Ze zijn heeeel kort: elk seizoen heeft één verhaal over drie afleveringen van anderhalf uur, maar ik vind ze goed. Nog bezig met seizoen 2.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Waar heb je deze gevonden? Bij de Beeb zelf?

Nomen nescio

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Bra-Jo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:54:
[...]

Hmmmm, daar heb ik geen actieve herinnering aan. :')

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:41
[...]

Ik meen mij te herinneren dat ze deze uitgezonden hebben op BBC First en voor een Belg is het volgens mij ook te zien op VRT Max.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:37
[...]

Trakt geeft aan dat hij op NLZiet beschikbaar is.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15:31

Internet Janny

He does it for free

Er is een nieuwe Robin Hood serie, van MGM. Halverwege afgehaakt omdat de Saksers worden neergezet als heidenen en dat zou botsen met het christendom wat de Normandiërs meebrengen. Terwijl de Saksers zeker al 400-600 jaar christelijk waren. Historische onzin komt er hier niet in.

Zero compensation

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:51
Amsterdam Empire (2025–)Amsterdam Empire (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Wat een serie! Verwacht geen ingewikkelde plotwendingen of diep uitgewerkte karakters, maar wel een flinke portie vermaak. Amsterdam Empire is een typisch Nederlandse serie met een mix van drama, actie en (platte) humor. Heel goed om op een paar avonden weg te kijken, lekker relaxed op de bank.
Jacob Derwig speelt Jack van Doorn, de eigenaar van coffeeshop The Jackal, die een heel Amsterdams imperium runt. Alles lijkt lekker te lopen, tot hij wil scheiden van zijn vrouw Betty (Famke Janssen). Vanaf dat moment is het gedaan met de rust. Leveranciers, concurrenten, deals die misgaan, alles komt bij hem. Maar de grootste dreiging blijkt gewoon zijn ex te zijn.
Betty is wraakzuchtig, komisch, en soms net Roodkapje in een wietimperium. De serie is lekker over de top en totaal niet realistisch, maar dat verwachte ik ook niet. Er zitten absurde scènes in, Amsterdamse tongvalletjes, flashbacks, en natuurlijk draait het om wiet en onderwerelddrama om er echt een vermakelijke serie van te maken.
Het is geen hoogstaand meesterwerk, maar wel lekker kijkvoer. Niet lastig te volgen, dus ook goed te kijken tijdens het eten.

We hebben ons vermaakt.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Internet Janny schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:32:
Er is een nieuwe Robin Hood serie, van MGM. Halverwege afgehaakt omdat de Saksers worden neergezet als heidenen en dat zou botsen met het christendom wat de Normandiërs meebrengen. Terwijl de Saksers zeker al 400-600 jaar christelijk waren. Historische onzin komt er hier niet in.
Deze ? https://www.rottentomatoes.com/tv/robin_hood_2025

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Zero compensation

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42

Vrijdag

De Zwarte

Internet Janny schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:32:
Vast beter minder slecht dan deze variatie :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42

Vrijdag

De Zwarte

Dit blijft de beste natuurlijk. Maar weer eens een rewatch doen hiervan O+

Judi Trott als Marian O+ O+ O+ <3 <3 <3 ^)
^)

[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 05-11-2025 12:37 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

kzin schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:51:
- Een groep drugdealers

Top serie (op HBO)
Deze was echt top :).

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dexter: Original Sin (2024–2025)Dexter: Original Sin (2024–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Op advies van een goede vriend ben ik aan deze nieuwe serie van Dexter begonnen en ik moet eerlijk toegeven dat ik positief verrast werd. Want deze nieuwe serie is echt op het niveau van de originele serie. De sfeer is zoals we het kennen, die typische droge ondertoon is er gewoon weer.

In deze serie volgen Dexter in zijn jongere jaren, nog zoekend naar wie hij is en hoe hij met zijn “donkere passagier” moet omgaan. Harry zet hem op de code en leert ’m hoe je sporen wist, emoties nadoet en niet opvalt. Je krijgt precies genoeg achtergrond om te snappen waarom hij later zo wordt, met een paar sterke momenten waarin hij grenzen verlegt en leert controleren in plaats van reageren.

Ik vond hem vermakelijk, spannend en precies duister genoeg. Aanrader voor iedereen die de roots van Dexter weer wil zien, want het is net zo goed als de originele serie en prima om in één ruk doorheen te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJO3KPWlsv7Xi2HKmtVUIiRvgac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PF7ENbFYL6ruVQB5XK9NuTAc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Dexter: Resurrection (2025–)Dexter: Resurrection (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Toen ik klaar was met Original Sin zat ik weer helemaal in de wereld van Dexter dus ik ben direct door gegaan met Resurrection en het verhaal gaat direct door. Wederom weer hetzelfde niveau als de orginele Dexter serie, vol met duistere humor.

Dexter probeert een nieuw hoofdstuk te beginnen, maar het verleden laat ’m niet met rust. Oude lijnen steken de kop op, nieuwe dreiging dwingt hem de code weer strak te trekken. Ondertussen balanceert hij tussen normaal doen en de drang die blijft kloppen. Slimme wendingen, sterke confrontaties en precies die kilte waar hij om bekendstaat.

Dit is Dexter zoals je ’m wil. Gecontroleerd, gevaarlijk en toch menselijk genoeg om mee te blijven leven. Net zo goed als de originele serie en gewoon weer heerlijk bingewatchen materiaal. Ik raad iedereen die van de originele Dexter serie houdt deze twee nieuwe series zeker aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/678I8CSOuTSqaMUOo8cDIWnXT88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMre6Dytsl2fOE1FKEuXCW2e.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
G_Dragon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:26:
Dexter: Original Sin (2024–2025)[Afbeelding: Dexter: Original Sin (2024–2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Op advies van een goede vriend ben ik aan deze nieuwe serie van Dexter begonnen en ik moet eerlijk toegeven dat ik positief verrast werd. Want deze nieuwe serie is echt op het niveau van de originele serie. De sfeer is zoals we het kennen, die typische droge ondertoon is er gewoon weer.

In deze serie volgen Dexter in zijn jongere jaren, nog zoekend naar wie hij is en hoe hij met zijn “donkere passagier” moet omgaan. Harry zet hem op de code en leert ’m hoe je sporen wist, emoties nadoet en niet opvalt. Je krijgt precies genoeg achtergrond om te snappen waarom hij later zo wordt, met een paar sterke momenten waarin hij grenzen verlegt en leert controleren in plaats van reageren.

Ik vond hem vermakelijk, spannend en precies duister genoeg. Aanrader voor iedereen die de roots van Dexter weer wil zien, want het is net zo goed als de originele serie en prima om in één ruk doorheen te kijken.

[Afbeelding]

Dexter: Resurrection (2025–)[Afbeelding: Dexter: Resurrection (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 9.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Toen ik klaar was met Original Sin zat ik weer helemaal in de wereld van Dexter dus ik ben direct door gegaan met Resurrection en het verhaal gaat direct door. Wederom weer hetzelfde niveau als de orginele Dexter serie, vol met duistere humor.

Dexter probeert een nieuw hoofdstuk te beginnen, maar het verleden laat ’m niet met rust. Oude lijnen steken de kop op, nieuwe dreiging dwingt hem de code weer strak te trekken. Ondertussen balanceert hij tussen normaal doen en de drang die blijft kloppen. Slimme wendingen, sterke confrontaties en precies die kilte waar hij om bekendstaat.

Dit is Dexter zoals je ’m wil. Gecontroleerd, gevaarlijk en toch menselijk genoeg om mee te blijven leven. Net zo goed als de originele serie en gewoon weer heerlijk bingewatchen materiaal. Ik raad iedereen die van de originele Dexter serie houdt deze twee nieuwe series zeker aan.

[Afbeelding]
Ik vond de jonge acteur in Original Sin ook erg lijken in alles op Dexter. Heel goed gespeeld.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Er is onlangs weer een nieuwe serie van Harlan Coben verschenen, Lazarus.

Ben na twee afleveringen afgehaakt, zo wazig allemaal hoe het speelt/acteert (naar mijn mening uiteraard). Heb zelden zo het verlangen gehad dat de aftiteling verschijnt... De eerdere Netflix series waren over het algemeen wel goed, deze (eerste) Amazon... nee. Geen echte review waard aangezien ik het niet heb afgekeken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
The Golden Hour (2022–)The Golden Hour (2022–)
Tweakers: 7 | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gisteren op aanraden van de wederhelft, begonnen met deze serie te kijken. En ik moet eerlijk toegeven het zit eigenlijk best goed in elkaar. Al is het verhaal een tikkeltje voorspelbaar zijn een aantal karakters goed uitgedacht. Zoals Patrick, je ziet hem niet vaak, hij doet het wel goed.. Na 4 afleveringen in ieder geval een hoog cijfer

Strava | AP | IP | AW

• Carlos0_0
Ik ga morgen in het vliegtuig maar eens 1923 kijken, tijdje geleden 1883 gekeken vond ik best goed(En goed Sam Elliott is ook een goeie acteur).
Benieuwd of deze serie mij ook pakt, en wellicht begin ik daarna dan nog eens aan Yellowstone.
Maar ik moet dan wel echt eerst wat andere dingen afkijken😂, zoals nieuwe Dexter serie, The Witcher, en Babylon 5 waar ik mee bezig ben.

Iemand hier toevallig al House of Guinness gekeken?, van de makers van Peaky Blinders(kreeg ook wel klein beetje Peaky Blinders gevoel bij de trailer).
Een nieuwe serie op Netflix (Wellicht dat ik die ook nog even download mocht 1923 niet zo leuk zijn).

IMDb: House of Guinness (TV Series 2025– )

[ Voor 35% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-11-2025 09:36 ]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Carlos0_0 Ja, House of Guinness hebben wij al geheel gezien, juist omdat het van de schrijver van Peaky Blinders is, en is veelbelovend, maar nog niet zo goed als Peaky werd. Een 7,5 en hopelijk het volgende seizoen nog ietsje meer in de richting van.. Maar oordeel zelf, na twee afleveringen heb je wel een goed beeld.

• Carlos0_0
RoRoNL schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:02:
@Carlos0_0 Ja, House of Guinness hebben wij al geheel gezien, juist omdat het van de schrijver van Peaky Blinders is, en is veelbelovend, maar nog niet zo goed als Peaky werd. Een 7,5 en hopelijk het volgende seizoen nog ietsje meer in de richting van.. Maar oordeel zelf, na twee afleveringen heb je wel een goed beeld.
Heb heel seizoen 1 gedownload op de ipad, dus ga daar wel mee beginnen denk ik :).

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:27

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Task (2025)Task (2025)
Voor dit soort series ga ik graag zitten. Dit is een hele goede en sterke crime drama. Het mixt diepgang en karakterontwikkeling (bij de hoofdpersonen) met een juiste dosis 'realistische' actie. Het doet eigenlijk niets fout en krijgt van mij een 8 omdat het heel erg in mijn straatje past.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:16
Carlos0_0 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:29:
Ik ga morgen in het vliegtuig maar eens 1923 kijken, tijdje geleden 1883 gekeken vond ik best goed(En goed Sam Elliott is ook een goeie acteur).
Benieuwd of deze serie mij ook pakt, en wellicht begin ik daarna dan nog eens aan Yellowstone.

IMDb: House of Guinness (TV Series 2025– )
Ik vond Yellowstone tegenvallen nadat ik die twee series gezien had.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Jron667 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:25:
[...]

Ik vond Yellowstone tegenvallen nadat ik die twee series gezien had.
Wij zijn bij de tweede aflevering gestopt. Daarom geen zin gehad om de andere series te kijken :)

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:16
Arjantje72 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:07:
[...]

Wij zijn bij de tweede aflevering gestopt. Daarom geen zin gehad om de andere series te kijken :)
Die zijn een stuk beter, en bruter.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:27

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Nóg beter dan (de eerste seizoenen van) Yellowstone? Dan moet ik ze toch maar op mijn to watch lijstje zetten.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13
Dungeons & Dragons (1983–1985)Dungeons & Dragons (1983–1985)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 30 min | MPAA: TV-Y7
Vroeger deze serie echt gaar gekeken. Sinds een paar maanden geleden tijdens de vaat een aflevering opgezet en sinds vanochtend klaar met de serie.
Was leuk om te zien, echt een typische serie van toen. Enige rode draad is eigenlijk dat ze naar huis willen en daar naar op zoek zijn.
Verder kun je de afleveringen ook los van elkaar.
Nadeel? Hij is halverwege seizoen 3 gecancelled.
Wel is er een fanmade aflevering gemaakt (te zien op youtube) naar blijkbaar een origineel script welke nooit tot een aflevering heeft kunnen komen omdat het gecancelled was.
Daarnaast nog een Renault reclame die grafisch op zich netjes in elkaar zit.

Voor mensen die het graag nog willen zien:
YouTube: Dungeons & Dragons Animated Series: Requiem The Final Episode (A fan...
en
YouTube: Dungeons & Dragons cartoon becomes live-action commercial (English) ...

Toevoeging: Ik moet zeggen dat het ook mooi is om ze in het begin te zien aanklooien en vooral het laatste seizoen volwassener te zien worden en vooral ook Presto die aardige sprongen heeft gemaakt.

Verder heb ik me erg vermaakt met de serie. Zeker geen misser om te kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 07-11-2025 10:28 ]

• RobertMe
Dwarlorf schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:20:
Nóg beter dan (de eerste seizoenen van) Yellowstone? Dan moet ik ze toch maar op mijn to watch lijstje zetten.
Het is IIRC voornamelijk anders. Yellowstone gaat over het leven op de ranch met daarnaast wat "duistere zaken" en politiek spel (en daarnaast de beelden :p). 1883 is de reis door Amerika met uiteindelijk de aankomst op die plek. En 1923 heeft twee verhaallijnen waarvan een ook weer totaal anders is en de ander wel soort van gelijk ("beschermen van de ranch").
IMO dus lastig echt te vergelijken doordat ze toch flink verschillend zijn.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om te wachten tot eind december om dan van de mogelijkheid gebruik te maken om alles op eigen tempo te kijken. Lekker binchwatchen maar nee...nu moet ik een week wachten. Maar het is zeker iets om naar uit te kijken. Ik kan mij niet zo snel een andere serie bedenken waar ik dat eerder bij had. Pluribus O+ O+ O+ O+ O+ O+

• RoRoNL
  • Niet online
De eerste aflevering van PLURIBUS
Is voor iedereen gratis te zien op AppleTV (app) ook zonder lidmaatschap. Een aanrader.
https://tv.apple.com/nl/e...37axgovs2yozlyh3c2cmwzlza

• Stukfruit
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:00:
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om te wachten tot eind december om dan van de mogelijkheid gebruik te maken om alles op eigen tempo te kijken. Lekker binchwatchen maar nee...nu moet ik een week wachten. Maar het is zeker iets om naar uit te kijken. Ik kan mij niet zo snel een andere serie bedenken waar ik dat eerder bij had. Pluribus O+ O+ O+ O+ O+ O+
Op sommige sites zijn ze er niet zo enthousiast over, maar als ik de negatieve reacties op IMDb zo zie dan lijkt dat te komen doordat mensen het weer eens te progressief vinden? :p

* Stukfruit gaat zich bedwingen tot hij een goed scherm heeft gevonden om het op te kijken

Dat zit wel Schnorr.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:37:
[...]

Op sommige sites zijn ze er niet zo enthousiast over, maar als ik de negatieve reacties op IMDb zo zie dan lijkt dat te komen doordat mensen het weer eens te progressief vinden? :p

* Stukfruit gaat zich bedwingen tot hij een goed scherm heeft gevonden om het op te kijken
Ik weet niet, maar met al 627 stemmen een 9.2 op IMDB, is de ontvangst toch uiterst positief

• ppeterr
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:37:
[...]

Ik heb ook wel eens een Apple serie uitgezet om die reden. En ik kijk zelf graag de Apple events, want ik zie de humor wel in van de clownske progressieve manier van presentatie. En dat terwijl ik een Android mannetje ben :)
Misschien is dat dan ook een soort manier van uiten van de Apple haters ofzo. Boeit niks, fantastische eerste 2 afleveringen :)

• Stukfruit
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:44:
[...]

Ik heb ook wel eens een Apple serie uitgezet om die reden. En ik kijk zelf graag de Apple events, want ik zie de humor wel in van de clownske progressieve manier van presentatie. En dat terwijl ik een Android mannetje ben :)
Misschien is dat dan ook een soort manier van uiten van de Apple haters ofzo. Boeit niks, fantastische eerste 2 afleveringen :)
Die events zijn inderdaad een beetje too much :)

Ik ben benieuwd! * Stukfruit gaat volhouden tot hij de beelden in volle glorie kan gaan zien

Dat zit wel Schnorr.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 20:13

Nicap

Tsssk....

Bastien schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:00:
Er is onlangs weer een nieuwe serie van Harlan Coben verschenen, Lazarus.

Ben na twee afleveringen afgehaakt, zo wazig allemaal hoe het speelt/acteert (naar mijn mening uiteraard). Heb zelden zo het verlangen gehad dat de aftiteling verschijnt... De eerdere Netflix series waren over het algemeen wel goed, deze (eerste) Amazon... nee. Geen echte review waard aangezien ik het niet heb afgekeken.
Ligt echt niet alleen aan jou. Vind het zelf ook slecht opgezet. Wellicht dat het later wat duidlijk wordt, maar daar ga ik in elk geval niet achter komen.

• ppeterr
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:57:
[...]

Ik ben benieuwd! * Stukfruit gaat volhouden tot hij de beelden in volle glorie kan gaan zien
offtopic:
Als ik veel op reis zou zijn, en mijn setje hier zou moeten missen. Dan zou ik 100% zeker een Galaxy XR of Apple Vision Pro gebruiken om de boel te bekijken. Sterker nog, ik denk ik er zelfs aan om het aan te schaffen. Terwijl ik een mooie setup heb. Maar ik denk dat content op die dingen enorm tof is.

• Stukfruit
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:51:
[...]
offtopic:
Als ik veel op reis zou zijn, en mijn setje hier zou moeten missen. Dan zou ik 100% zeker een Galaxy XR of Apple Vision Pro gebruiken om de boel te bekijken. Sterker nog, ik denk ik er zelfs aan om het aan te schaffen. Terwijl ik een mooie setup heb. Maar ik denk dat content op die dingen enorm tof is.
Het is wel een cool idee, maar een Vision Pro in een rugzak meekrijgen lijkt me een uitdaging :p

Electronica (vooral die met accu's) moet sowieso in handbagage en helaas moet je buiten Europa eigenlijk altijd alles wat niet bekend is of het zicht (yes, pun :+) blokkeert eruit halen bij security, wat me ook een beetje een uitdaging lijkt met zo'n duur apparaat om dat aan iedereen inclusief mensen die niet van de beveiliging zijn te laten zien :$

Dat zit wel Schnorr.

• ppeterr
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:27:
[...]

Het is wel een cool idee, maar een Vision Pro in een rugzak meekrijgen lijkt me een uitdaging :p

Electronica (vooral die met accu's) moet sowieso in handbagage en helaas moet je buiten Europa eigenlijk altijd alles wat niet bekend is of het zicht (yes, pun :+) blokkeert eruit halen bij security, wat me ook een beetje een uitdaging lijkt met zo'n duur apparaat om dat aan iedereen inclusief mensen die niet van de beveiliging zijn te laten zien :$
Ik denk om even on-topic te blijven. Dat het kijken van Pluribus op een meta quest 3 bijvoorbeeld al onwijs tof is. Ik zelf heb met een psvr en quest 1 in combinatie met virutal desktop erg goede ervaringen gehad. En dat was een jaar of 7 terug al. Ik laat het hier bij, terug naar de series :)

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-11 18:05
Arunia schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:48:
Dungeons & Dragons (1983–1985)[Afbeelding: Dungeons & Dragons (1983–1985)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 30 min | MPAA: TV-Y7
Vroeger deze serie echt gaar gekeken. Sinds een paar maanden geleden tijdens de vaat een aflevering opgezet en sinds vanochtend klaar met de serie.
Was leuk om te zien, echt een typische serie van toen. Enige rode draad is eigenlijk dat ze naar huis willen en daar naar op zoek zijn.
Verder kun je de afleveringen ook los van elkaar.
Nadeel? Hij is halverwege seizoen 3 gecancelled.
Wel is er een fanmade aflevering gemaakt (te zien op youtube) naar blijkbaar een origineel script welke nooit tot een aflevering heeft kunnen komen omdat het gecancelled was.
Daarnaast nog een Renault reclame die grafisch op zich netjes in elkaar zit.

Voor mensen die het graag nog willen zien:
YouTube: Dungeons & Dragons Animated Series: Requiem The Final Episode (A fan...
en
YouTube: Dungeons & Dragons cartoon becomes live-action commercial (English) ...

Toevoeging: Ik moet zeggen dat het ook mooi is om ze in het begin te zien aanklooien en vooral het laatste seizoen volwassener te zien worden en vooral ook Presto die aardige sprongen heeft gemaakt.

Verder heb ik me erg vermaakt met de serie. Zeker geen misser om te kijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Waar heb je deze terug kunnen kijken?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13
Malfunctions schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:59:
[...]

Waar heb je deze terug kunnen kijken?
Tja, download om eerlijk te zijn. Volgens mij staat het nergens op een streaming dienst.
Dan die requiem aan het einde. Maar seizoen 3 aflevering 5 en 6 waren bij mij omgekeerd.

• Punkrocker
  • Laatst online: 18-11 23:38

Punkrocker

Mostly harmless

"What do you get if you multiply six by nine..."

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 18:59
Staan allemaal op YouTube inderdaad. Heb zelf de dvd box nog liggen die een jaar of 10 geleden uit is gekomen.
Was als kind helemaal leip van deze serie *;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tEj4xYFMN4wQA_n3SPrZP_Stic=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lZOeOQpF2SaYMtR4JAQNjqHN.jpg?f=user_large

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:29

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sparkiee schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:01:
Amsterdam Empire (2025–)[Afbeelding: Amsterdam Empire (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Wat een serie! Verwacht geen ingewikkelde plotwendingen of diep uitgewerkte karakters, maar wel een flinke portie vermaak. Amsterdam Empire is een typisch Nederlandse serie met een mix van drama, actie en (platte) humor. Heel goed om op een paar avonden weg te kijken, lekker relaxed op de bank.
Jacob Derwig speelt Jack van Doorn, de eigenaar van coffeeshop The Jackal, die een heel Amsterdams imperium runt. Alles lijkt lekker te lopen, tot hij wil scheiden van zijn vrouw Betty (Famke Janssen). Vanaf dat moment is het gedaan met de rust. Leveranciers, concurrenten, deals die misgaan, alles komt bij hem. Maar de grootste dreiging blijkt gewoon zijn ex te zijn.
Betty is wraakzuchtig, komisch, en soms net Roodkapje in een wietimperium. De serie is lekker over de top en totaal niet realistisch, maar dat verwachte ik ook niet. Er zitten absurde scènes in, Amsterdamse tongvalletjes, flashbacks, en natuurlijk draait het om wiet en onderwerelddrama om er echt een vermakelijke serie van te maken.
Het is geen hoogstaand meesterwerk, maar wel lekker kijkvoer. Niet lastig te volgen, dus ook goed te kijken tijdens het eten.

We hebben ons vermaakt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Wij zijn het ook aan het kijken.
Valt mij beetje tegen. Had er meer van verwacht. Beetje irritant steeds die middelvinger.

Jacob Derwig speelt een soort van Marius, Klem. Famke Jansen vindt ik tegenvallen maar speelt het wel over de top.
Victor Low haalt zijn inspiratie van Zwarte Joop, vroegere eigenaar van Casa Rosso, toen hij ouder was. Vissershoedje, grote baard. Roze huis waar is opgenomen staat vlakbij het oude huis van Zwarte Joop. Dat is toen afgebrand.
Acteur die Tichelaar speelt, Bart Slegers, blijven ze ook steeds maar vragen voor dat soort rollen.

Nog twee afleveringen te gaan.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Stukfruit
  • Niet online
The Americans (2013–2018)The Americans (2013–2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 44 min | MPAA: TV-MA
Kameraden; ik moet iets toegeven. Voordat ik The Diplomat op Netflix keek had ik eigenlijk nog weinig meegekregen van Keri Russell of Matthew Rhys. Dat is ook niet vreemd, gezien hun rollen in het betere én slechtere werk. Toch zijn ze herkenbaar. Je hebt ze wel een keer ergens gezien in een bijrol... of misschien wel als spion.

Grappig detail is dat het bekendere werk van Russell begon bij Felicity, de eerste serie waarvoor J.J. Abrams niet alleen het script schreef, maar ook de bedenker was (als in: de "created by"-credit). Alias van Abrams staat al sinds de introductie in mijn geheugen gegrift als dé eerste serie die mij als jonger stuk fruit echt trok. De spanning, de angst voor mensen die Irina heten, maar vooral ook eindelijk eens een serie die zich gedroeg als een film. Het verhaal van de week was vooral een toevoeging bovenop het verhaal dat als een rode draad door de serie heen liep ipv dat het wekelijkse verhaaltje belangrijk zou zijn.

The Americans komt niet van J.J. Abrams maar bevat dus wel hoofdrollen van o.a. Rhys en Russell, waarbij die laatste van diplomaat is omgeturnd tot een Russische spion die niet terugdeinst voor het uitvoeren van de ergste taken om informatie te verzamelen en dientengevolge te voorkomen dat de Russen gaan achterlopen op de Amerikanen tijdens de koude oorlog. En om dat voor elkaar te krijgen worden zij... The Americans: het perfecte stelletje. Ze zouden je eigen Amerikaanse buren kunnen zijn. Overdag zijn het keurige verkopers, maar 's nachts gaat het leren pakje aan. En uit.

Want laten we het volgende niet vergeten. Dit is geen Alias. Waar Sydney Bristow het nog relatief netjes hield en wat meer in het ongewisse werd gehouden over haar werk, weten de "Jennings" heel goed waar ze mee bezig zijn. Van (letterlijke en figuurlijke) dead drops tot smeuïge smerige oververhitte seks met informanten. Liefst allemaal tegelijk op dezelfde dag. Hoe vaker het gebeurt, des te meer je jezelf afvraagt hoe die arme hoofdrolspelers geen syfilis oplopen. Want het is dat of eindigen met een bijl in je nek. Alles is een middel. Na The Diplomat zou je niet verwachten dat Russel als haar karakter zo koud met mensen kan omgaan en ik moet zeggen dat ik soms een beetje schrok van hoe ver ze gingen qua geweld :o

Maar daar houdt het niet op. Het stelletje heeft opgroeiende kinderen. Zij weten niet dat hun ouders diep in de nacht vermomde sexy spionnen zijn. Hot damn. Over een recept voor zeep gesproken. Of de buurman. Stan Beeman. Eigenlijk draait de serie om hem, want wat hij allemaal moet doormaken komt bijna over alsof de schrijvers nog een appeltje met hem te schillen hadden.

Zoals bij meerdere lange series begint het heel goed, zakt het richting de middenseizoenen wat af en pikt het laatste seizoen alles weer op. Behalve dit:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://y.yarn.co/d49da65e-eedf-479d-be99-ee411ba9c566_text.gif
Zeker een aanrader als je van spionageseries houdt! Frank Langella en Katja Herbers hebben ook een rol!

Plus: het is een serie met een einde. Een zeldzaamheid in het huidige TV-landschap. Voor dat kan ik alleen maar dit zeggen: Спасибо. Tevens heb ik dankzij deze serie geleerd dat je elkaar als Rus altijd met de volledige voor- en achternaam dient aan te spreken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Task (2025)Task (2025)
Van mij ook een dikke acht. De personages zijn geweldig geschreven EN geweldig vertolkt. Het zijn allemaal flawed humans, met goede en slechte kanten. Niet van die eenzijdige evildoers.
spoiler:
(Op eentje na misschien, maar die hield toch ook heel veel van z'n vrouw. :P)
Ik vond dit een opvallend andere aanpak dan normale FBI-series in de weergave van de taskforceleden, met name hoofdpersoon Tom. Niks geen gelikt gedoe en de hele tijd snappy comebacks, maar iemand die gewoon z'n best doet en tegelijkertijd worstelt met een verrassende en moeilijke thuissituatie.

De actiescènes kwamen heel realistisch over, soms fubar en de gevechten zijn niet van die gestileerde choreografische dingen waarbij de schurk altijd keurig wacht tot hij een klap mag geven. Het was een soort woest geworstel met lukraak meppende armen.
+1 realistisch.

Wat ik ook een groot pluspunt vond, was dat de serie in de laatste aflevering niet direct afkapte nadat het 'crime-onderdeel' klaar was. Er werd uitgebreid de tijd genomen om te laten zien hoe het verder ging met de personages. Dat gaf een hele mooie afronding.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben zelf dit weekend begonnen met de serie Tulsa King omdat ik een tip kreeg van een vriend, kijk best goed weg!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:34:
Ik ben zelf dit weekend begonnen met de serie Tulsa King omdat ik een tip kreeg van een vriend, kijk best goed weg!
Ja is wel een aardige serie 👍

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben er wat laat bij, maar ik heb recentelijk de White Lotus S2 en S3 gebinged. S1 had ik een halfjaar eerder gezien. Wat een heerlijke serie. Intro muziekjes van alle seizoenen leven nu rent free in mijn hoofd.

Ook een beetje gek op Simona Tabasco (Lucia van S2)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Yakolev schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:05:
Ook een beetje gek op Simona Tabasco (Lucia van S2)
Ik had al genoeg aan Alexandra Daddario in S1, daarna kon niemand meer hier aan tippen.
Vond S1 toch één van de betere seizoenen, daarna vond ik het nog wel OK, maar de kracht van S1 was toch weg.

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:18
Hier ook vrij "late to the party" maar recentelijk begonnen aan : House of Cards

Wat een gave serie, waarbij Kevin Spacey als president Underwood in bijna elke scene van het scherm spat.
Ook grappig hoe Underwood zich af en toe rechtstreeks richt tot de kijker.

Erg Bingewaardig en ben nu toe aan seizoen 5.
Voor mij denk ik de laatse aangezien Spacey is gecanceld in seizoen 6 en daarin alles draait om Kate.
Maar daar is al genoeg over gezegd en geschreven.

Voor meer mensen die onde een steen hebben geleefd : Aanrader !

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
Yellowstone (2018–2024)Yellowstone (2018–2024)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Western | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Na 1883 en 1923 met hoge verwachtingen aan Yellowstone begonnen. Qua sfeer is Yellowstone duidelijk anders dan de prequals: moderne communicatie, grote bedrijven met snode plannen, meer over juridische zaken.

Wat mij betreft begon het wel goed en is het ergens rond seizoen 3 of zo hard bergafwaarts gegaan. Eerste paar seizoenen hadden nog interessante verhalen, doelen die bereikt moesten worden - en gaandeweg de latere seizoenen verdween dat wat op de achtergrond, ging het meer over mensen die maar boos op elkaar zijn, veel geschreeuw en ego's.

Zeker de laatste paar seizoenen kregen last van veel 'fillers', scenes die vooral reclame lijken te zijn voor het cowboy-leven: lange scenes waarin men laat zien hoe mooi en romantisch het ranch-leven is, hoe goed men paard kan rijden enzo. Slaapverwekkend werd het. Zou het gesponsord worden door een touristische organisatie ofzo?

Voor mij werd het wel een uitputtingsslag om S5 ook te kijken. Was benieuwd hoe men de boel zou afsluiten, maar interesse in de serie was al wel kwijt. Karakters in de serie hadden allemaal m'n sympathie verloren, dus wat ik in Game of Thrones al in S1 had: het maakte mij niet meer uit wie er als volgende dood zou gaan. Ook de toevoeging van wat ongeloofwaardige karakters, toegevoegd voor nodige humor (Teeter...) deed voor mij weinig goed.

Maar: men wist er wel een goed slot van te maken. Langdradig, maar wel een goed einde.

Qua cijfer is het wel lastig. Eerste seizoenen zou ik een 7,5 geven, latere seizoenen richting een 5. Dus ongeveer een 6,5.

Mijn advies: kijk 1883. En 1923, die iets minder maar nog steeds erg goed is. En Yellowstone, als je nieuwsgierig bent - maar stop na het tweede seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:25

The Third Man

The Third Jellyfish

vanaalten schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:43:
Wat mij betreft begon het wel goed en is het ergens rond seizoen 3 of zo hard bergafwaarts gegaan. Eerste paar seizoenen hadden nog interessante verhalen, doelen die bereikt moesten worden - en gaandeweg de latere seizoenen verdween dat wat op de achtergrond, ging het meer over mensen die maar boos op elkaar zijn, veel geschreeuw en ego's.
Ja, mee eens. Al merkte ik wel wat paralellen met andere bekende series rond het de rise-and-fall van een invloedrijke familie, meestal wanneer de pater familias niet succes niet vol kan houden. Series als Succession draaien daar volledig om, maar ook The Godfather is een bekend voorbeeld van langer terug.
Zeker de laatste paar seizoenen kregen last van veel 'fillers', scenes die vooral reclame lijken te zijn voor het cowboy-leven: lange scenes waarin men laat zien hoe mooi en romantisch het ranch-leven is, hoe goed men paard kan rijden enzo. Slaapverwekkend werd het. Zou het gesponsord worden door een touristische organisatie ofzo?
Grappig, ik vond dat juist een van de sterke kanten van de serie, omdat het het gewone leven van ranchers laat zien. Hoe men eigenlijk in een aparte wereld leeft van mensen in een dorp laat staan stad, en eigenlijk een soort (werk)familie formt. Samen met de scene's rond het leven van de native Americans vond ik het voor mijzelf tenminste ook als een soort verbreding van m'n perspectief op de VS werken dan wat we normaal in dramaseries en non-fictie bronnen zoals het nieuws of realityseries meemaken (al zijn die natuurlijk ook flink gescript).

Het kwam soms op mij ook wel over als promotie van de argrarische sector, maar tegelijkertijd laat het ook weinig heel van het idyllische beeld, ook bij de Duttons gebeurt een hoop wat het daglicht niet kan verdragen.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:30

GurbY{nl}

GurbY{nl}

vanaalten schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:43:
Yellowstone (2018–2024)[Afbeelding: Yellowstone (2018–2024)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Western | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Na 1883 en 1923 met hoge verwachtingen aan Yellowstone begonnen. Qua sfeer is Yellowstone duidelijk anders dan de prequals: moderne communicatie, grote bedrijven met snode plannen, meer over juridische zaken.

Voor mij werd het wel een uitputtingsslag om S5 ook te kijken. Was benieuwd hoe men de boel zou afsluiten, maar interesse in de serie was al wel kwijt. Karakters in de serie hadden allemaal m'n sympathie verloren, dus wat ik in Game of Thrones al in S1 had: het maakte mij niet meer uit wie er als volgende dood zou gaan. Ook de toevoeging van wat ongeloofwaardige karakters, toegevoegd voor nodige humor (Teeter...) deed voor mij weinig goed.

Maar: men wist er wel een goed slot van te maken. Langdradig, maar wel een goed einde.

Qua cijfer is het wel lastig. Eerste seizoenen zou ik een 7,5 geven, latere seizoenen richting een 5. Dus ongeveer een 6,5.

Mijn advies: kijk 1883. En 1923, die iets minder maar nog steeds erg goed is. En Yellowstone, als je nieuwsgierig bent - maar stop na het tweede seizoen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Eens, in zoverre dat ik Yellowstone niet eens S1 heb uitgekeken. Na 1883 en daarna 1923 vond ik het een dikke tegenvaller, vooral op gebied van sfeertje wat uitgestraald werd in die twee. Dat haalde Yellowstone (voor mij dan) lang niet.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Ben nu weer bezig met Better Call Saul. Ik had een aflevering of twee gekeken direct na Breaking Bad maar dat was lastig. Dit is echt een andere serie en ik vond het moeilijk om die ‘switch’ te maken.

Nu opnieuw begonnen en er helemaal in gezogen. Ik vind het niet zo goed als BB maar het is close. Er zitten wat verhaallijnen in die wel erg hun tijd nemen. Mike bijvoorbeeld is een fantastisch karakter maar zijn scènes met zijn schoondochter vind ik erg traag. But who cares als je zoveel good stuff krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-11-2025 12:04 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Jovatov
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:02:
Ben nu weer bezig met Better Call Saul. Ik had een aflevering of twee gekeken direct na Breaking Bad maar dat was lastig. Dit is echt een andere serie en ik vond het moeilijk om die ‘switch’ te maken.

Nu opnieuw begonnen en er helemaal in gezogen. Ik vind het niet zo goed als BB maar het is close. Er zitten wat verhaallijnen in die wel erg hun tijd nemen. Mike bijvoorbeeld is een fantastisch karakter maar zijn scènes met zijn schoondochter vind ik erg traag. But who cares als je zoveel good stuff krijgt.
Ik herken dat Better Call Saul (heel) traag op gang komt. Maar de opbouw is steengoed en de laatste twee seizoenen overtreft wat mij betreft Breaking Bad. Veel plezier!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:48

Quicksilver

Catch these hands

The Sopranos (1999–2007)The Sopranos (1999–2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Nog nooit gezien en dit jaar eindelijk alle seizoenen gezien met mijn vrouw.

Wat zitten er toch pareltjes van afleveringen tussen. Het is misschien hier en daar een beetje gedateerd, maar de dialogen, de manier waarop sommige dingen geschoten zijn, onderliggende metaforen.

Ik snap dat dit voor velen de beste tv serie ooit is. Hij is ook enorm hoog binnen gekomen in mijn top lijst.

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 17:23

Mickey77

Allround ICT-er

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:02:

De overeenkomst tussen Breaking Bad en Better Call Saul is voor mij dat ze beide voelen als 'realistisch'. Daarmee bedoel ik dat de spanning niet constant is. De algemene opvatting is dat bij series er elke aflevering iets moet gebeuren, om te voorkomen dat kijkers afhaken.

Maar het leven is niet zo constant en pieken en dalen komen niet altijd wanneer je het verwacht. Dat is - samen met karakter ontwikkeling - wat deze twee series de moeite waard maakt. Maar het leven van een crimineel en een advocaat verschillen natuurlijk in heftigheid. Maar beide series zijn de moeite waard!

• tiswat
  • Laatst online: 15:45
G_Dragon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:34:
Al vind ik het gemompel van Stallone soms wel een beetje vervelend.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:01
Jovatov schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:24:
[...]

Ik herken dat Better Call Saul (heel) traag op gang komt. Maar de opbouw is steengoed en de laatste twee seizoenen overtreft wat mij betreft Breaking Bad. Veel plezier!
Net ook weer voor de derde of vierde keer aan BB bezig. Deze serie is gewoon perfectie voor mij.
BCS vind ik een pak minder en ben ik eigenlijk altijd op mijn honger blijven zitten.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
The Golden Hour (2022–)The Golden Hour (2022–)
Tweakers: 7 | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Soms kijken we wel eens Nederlandse series. Ik ben er zelf nooit zo van omdat het vaak gewoon net niet is. Deze serie schuurt daar aardig dicht tegen de afgrond aan en weet toch zich recht te houden. We volgen het verhaal van een Rechercheur die door toeval (?) en dikke pech een jeugdvriend een aanslag ziet plegen. De eerste paar afleveringen van seizoen 1 gaat het allemaal als een sneltreinvaard en kijkt het gewoon lekker weg. (Patrick!)

Soms maakt Mardik echt heel domme fouten en dan denk je nog, ach hij voelt zich opgejaagd echter hoe verder we naderen in het script begint dat een beetje te irriteren om bij de laatste aflevering van Seizoen 1 er met een open einde zo groot als de Atlantische oceaan te stoppen.
Seizoen 2 is een schoolvoorbeeld van wat er gebeurd als je verf te dun en te ver uitstrijkt. De rollen die Tine Joustra en Ellen Parren vertolken zorgen er nog een beetje voor dat dit seizoen te kijken is echter alles en iedereen er omheen. Sorry, het was t gewoon niet. Ja ok, Sebastien Dewaele, speelt ook erg goed. Toch hoop ik op een 3e seizoen want nu wil ik ook wel weten hoe het afloopt
spoiler:
In S2 hebben een paar terroristen zich verschanst in het concert gebouw en ik heb nog nooit zo'n prutsers in series gezien. Ze zijn werkelijk t halve seizoen aan het zoeken naar een hoofdpersoon. Kan aan mij liggen maar zo groot is dat concert gebouw toch helemaal niet?
spoiler:
Het einde van S2 is typisch, we maken onze main vaillain dood en dus moeten we in s3 wel een nieuw verhaal vertellen. Dat Mardik nu echt echt echt niet meer weg komt met 'ja maar ik ben er ingeluisd' ja dat vergeten we maar gewoon

Strava | AP | IP | AW

• Carlos0_0
RoRoNL schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:02:
Ik heb het ondertussen zowat afgekeken in het vliegtuig, moet nog alleen de laatste aflevering kijken.
Het is inderdaad niet zo goed als Peaky Blinders, moest er ook wel wat meer inkomen.
Een 7,5 kan die wel krijgen ja, die hopelijk seizoen 2 nog ietsjes beter wordt.

• RoRoNL
  • Niet online
@Carlos0_0 Zo, wat zitten we toch goed op een lijn, haha. Ik houd vanaf nu jouw reviews extra goed in de gaten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoNL op 15-11-2025 12:10 ]

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:27
Jovatov schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:24:
[...]
Dat had ik dus net andersom. Ooit begonnen aan Breaking Bad, maar daar kwam ik niet in, omdat Walter White zo een verschrikkelijke man is (dat is nooit veranderd), die zwager nog erger en Jesse Pinkman een soort karikatuur. Toen kwam Better Call Saul en dat vond ik vanaf het begin fantastisch. Toen alsnog Breaking Bad gaan kijken. Dat vond ik uiteindelijk ook geweldig, maar de eerste paar afleveringen bleven doorbijten.

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:27
Elvhenk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:11:
Van mij ook een dikke acht. De personages zijn geweldig geschreven EN geweldig vertolkt. Het zijn allemaal flawed humans, met goede en slechte kanten. Niet van die eenzijdige evildoers.
.
Allemaal waar, maar dat christelijke sausje van schuld en vergeving waarmee alles overgoten was, ging toch een beetje schuren. Het leek wel of de serie was mede geproduceerd door het Vaticaan. Dat kan ik me niet zo herinneren van Mare of Easttown, dat ik daarom toch hoger aansla.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

wmterhaar schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:51:
[...]

Allemaal waar, maar dat christelijke sausje van schuld en vergeving waarmee alles overgoten was, ging toch een beetje schuren. Het leek wel of de serie was mede geproduceerd door het Vaticaan. Dat kan ik me niet zo herinneren van Mare of Easttown, dat ik daarom toch hoger aansla.
Ja, ik snap wat je bedoelt, voornamelijk bij de hoofdpersoon Tom, maar dat viel voor mij in de categorie 'flaws'. ;)

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

House of David (2025–)House of David (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: History | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Het bijbelse verhaal van David in een modern jasje gestoken. Is het een spoiler als ik zeg dat de reus weer neergaat? Imo beter dan de serie over William the conquerer (BBC) die pas te zien was.
Meer dan genoeg intrige en actie. En een sterke rol van Ali Suleiman als koning Saul. Die trouwens Palestijn is.
Ook een aanrader als je helemaal niets hebt met het geloof. Alleen weinig/geen bloot behalve wat gehint voor degenen die daar behoefte aan hebben in een tv serie.

Zero compensation

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Internet Janny schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:09:
En een sterke rol van Ali Suleiman als koning Saul. Die trouwens Palestijn is.
Je bedoelt denk ik dat Suleiman Palestijn zou zijn en niet Saul (waar ‘die’ naar verwijst), maar Suleiman is gewoon een Israëliër net als dat Achmed Akkabi een Nederlandse acteur is. Weliswaar met respectievelijk Palestijnse en Marokkaanse afkomst maar ze zijn beiden in hun geboorteland opgegroeid en naar school geweest enzovoort. Suleiman is zelfs naar dezelfde acteerschool gegaan als veel bekende Israëlische acteurs uit bijvoorbeeld Fauda (Yuval Segal ) en Daredevil (Ayelet Zurer).

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

@The Third Man Bedankt voor de correctie.

Zero compensation

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

Cobra Kai

The Karate Kid, 30 jaar later. De hoofdpersonages uit de originele film zijn ondertussen ook volwassen en hebben kinderen, met alle high-school drama die er bij hoort.

Ik ben zelf geen fan van reboots van films/series jaren later en spin-offs, laat een goed verhaal gewoon afgelopen zijn... Na een tijdje toch maar eens gaan kijken, met Emmy nominaties is het in ieder geval niet geheel hersenloos vermaak denk ik dan.

En dat is het niet. Goed, het verhaal is eigenlijk weinig anders dan de originele Karate Kid, maar nu in een serie gegoten waardoor er meer tijd is voor zaken. Wat ik uitermate goed vind (iig tot waar ik nu ben, halverwege S2), is dat er enorm veel aandacht is gespendeerd aan nuance van keuzes uit het verleden, maar ook enorm veel karakterontwikkeling. Cobra Kai Johnny Lawrence die toch echt spijt heeft van zaken van lang geleden en kan reflecteren op recente fouten, en zich (heel goed gefilmd!) in kan houden niet te vechten bij een belangrijke vergadering, om maar wat te noemen. Misschien is het tempo daar van wel wat hoog (zo'n beetje elke aflevering wel 1 karakter).

Goede serie, verfrissend en interessant ten opzichte van veel hersenloos-kijken series waar die component eigenlijk altijd lijkt te ontbreken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The 100 (2014–2020)The 100 (2014–2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Lost meets Twilight meets Fallout: Een groep van honderd jeugddelinquenten (telt Bellamy daarin eigenlijk mee? Of is het 101?) wordt honderd jaar na het nucleaire einde van de menselijke bewoning van de aarde teruggestuurd naar aarde om te kijken of het al bewoonbaar is. Maar is dat wel de echte reden? En woont er echt niemand meer beneden?

De antwoorden laten zich raden natuurlijk. De serie heeft met name in de eerste seizoenen een flinke teen-vibe, Twilight romantiek, puberale keuzes (ook bij acteurs van boven de 50) en een hoop testosteron. Maar, ondanks alles, trok de serie ons wel in het verhaal. Tot en met seizoen 5, waar de laatste aflevering een mooi hoopvol einde had kunnen zijn.

De laatste twee seizoenen ontstaat er ineens een spirituele/fantasy verhaallijn, die op zich past bij "de anomalie" en ongetwijfeld ook in het boek voorkomt, maar ik was na die twee seizoenen blij met het redelijk matige einde (
spoiler:
en ogenschijnlijk ook weer het einde van de mensheid
)

Tja, de eerste seizoenen zouden van mij een 8 krijgen, laatste twee een 6, dus een 7.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Voor wie de serie wil kijken, hij staat nu in zijn geheel op Prime.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
BCS heeft veel overeenkomsten met Breaking Bad. Belangrijkste is dat het een verkenning is van hoe je morele kompas dol kan gaan draaien vanwege de uitdagingen in je leven en het verleden dat je meedraagt. Walter White's verhaal is daarin heel anders dan dat van Jimmy McGill.

Wat BCS boeiend maakt, in elk geval voor mij in de eerste twee seizoenen, is de worsteling die McGill heeft tussen werkelijk wat moois van zijn leven te maken en zijn drang om bochtjes af te snijden. Ergens einde S2 of begin S3 zegt hij dat ook, dat hij niet los kan komen van wie hij is ten faveure van wie hij moet zijn. Van zichzelf, maar ook de mensen om hem heen, zoals Kim en vooral Chuck.

En ik hou van series en films die de tijd nemen om een complex verhaal goed te vertellen.

Ook de reviews van Pluribus gezien. Vince Gilligan is da man :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-11-2025 09:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:48

Quicksilver

Catch these hands

From (2022–)From (2022–)
Tweakers: 6 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen 1

Er is een dorp/plek waar je binnen rijdt, nadat je om moet rijden door een gevallen boom op de weg. Je blijft doorrijden, maar komt steeds op dezelfde plek terug; het dorpje. De inwoners willen dat je voor het donker binnen bent, omdat er 's nachts mensen uit de bossen komen die er alles aan doen om bij je binnen te komen. Wat is dit voor plek, en hoe kom je hier weg?

Okay, deze vind ik moeilijk. Leuk concept. Prima geacteerd (over het algemeen). Genoeg actie en horror. Maar ik krijg er wel echt een enorme Lost vibe bij, en niet het goede seizoen 1 van Lost. Heb nu het eerste seizoen gezien, denk dat ik door blijf kijken, maar hoop wel dat er een soort van pay-off komt voor alle mysterieuze shit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:50
DropjesLover schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:37:
Cobra Kai

The Karate Kid, 30 jaar later. De hoofdpersonages uit de originele film zijn ondertussen ook volwassen en hebben kinderen, met alle high-school drama die er bij hoort.

Ik ben zelf geen fan van reboots van films/series jaren later en spin-offs, laat een goed verhaal gewoon afgelopen zijn... Na een tijdje toch maar eens gaan kijken, met Emmy nominaties is het in ieder geval niet geheel hersenloos vermaak denk ik dan.

En dat is het niet. Goed, het verhaal is eigenlijk weinig anders dan de originele Karate Kid, maar nu in een serie gegoten waardoor er meer tijd is voor zaken. Wat ik uitermate goed vind (iig tot waar ik nu ben, halverwege S2), is dat er enorm veel aandacht is gespendeerd aan nuance van keuzes uit het verleden, maar ook enorm veel karakterontwikkeling. Cobra Kai Johnny Lawrence die toch echt spijt heeft van zaken van lang geleden en kan reflecteren op recente fouten, en zich (heel goed gefilmd!) in kan houden niet te vechten bij een belangrijke vergadering, om maar wat te noemen. Misschien is het tempo daar van wel wat hoog (zo'n beetje elke aflevering wel 1 karakter).

Goede serie, verfrissend en interessant ten opzichte van veel hersenloos-kijken series waar die component eigenlijk altijd lijkt te ontbreken.
Johnny Lawrence _/-\o_
Voor mij maakt William Zabka hij echt die serie. Er komt nog een film uit begreep ik echter waar hij dan weer helemaal niet in speelt.. :?

Vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen uit het orgineel nog in spelen al die jaren later.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:51
Sihame (2022)Sihame (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
In deel 1 is te zien hoe Sihame terecht komt in haar nachtmerrie als een sex video van haar viraal gaat. Deel 1 was al redelijk heftig. Een rauwe mix. Een jonge vrouw komt vrij uit detentie. Ze zat vast voor een vechtpartij naar aanleiding van een expose video en ze is van plan wraak te nemen.
In seizoen 2 gaan de makers van onder andere ook Mocro Maffia weer verder.Een website "kechs deluxe" misbruikt jonge vrouwen. Sihame gaat achter de oprichters van deze website aan. Via heel wat omwegen komt ze terecht in een bordeel. Als ze weet te ontsnappen heeft ze de Nederlandse recherche op haar hielen zitten. Zonder teveel te verklappen, het loopt anders dan iedereen verwacht.

In haar gevecht tegen de website Kechs Deluxe neemt Sihame op grotere schaal wraak. Maar dat betekend ook dat er op grote schaal op haar gejaagd gaat worden. Het gaat niet meer alleen om Sihame, ze moet nu ook aan andere gaan denken. en het wordt er niet makkelijker op voor haar.
De serie is rauw, hard en heftig. De afleveringen zijn kort, rond de 30 minuten. Juist daardoor zit er veel snelheid in de serie en blijft het enorm boeien. Wij hebben de serie op een paar avonden gekeken. Door de korte afleveringen en het eigenlijke lage aantal ( 8 stuks) is het een relatief kort seizoen. En er is niet veel tijd voor enorme verdiepingen of zeer uitgebreide verhaallijnen en zijsporen. Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om Sihame en haar wraak tegen de misbruikers van (jonge) vrouwen.
Hier en daar zitten wat rare sprongetjes, worden stomme keuze gemaakt en is echt wat onrealistisch of kort door de bocht. Maar dat is ook wel een beetje de kracht. Snel, veel actie. De mix van Nederlands en Arabisch draagt bij aan de sfeer van deze serie. Spannend en heftig. En als je weet dat het gebaseerd is op waar gebeurde feiten dan is het al helemaal heftig.

In deel 2 gaat Sihame ook over de landsgrenzen van Nederland heen wat het geheel spannender maakt.
Alleen de rol van Zineb Fallouk, ik vond haar beter in Mocro Maffia. Naar mijn idee paste ze niet in de rol van "good cop" in Sihame. Wellicht komt dat ook doordat ik haar recent in Mocro Maffia heb gezien en daardoor een ander beeld van haar heb.
Voor mij een dikke 7,5.

• Carlos0_0
CrystalViriS schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:36:
[...]

Johnny Lawrence _/-\o_
Voor mij maakt William Zabka hij echt die serie. Er komt nog een film uit begreep ik echter waar hij dan weer helemaal niet in speelt.. :?

Vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen uit het orgineel nog in spelen al die jaren later.
Er is al een film sinds dit jaar

IMDb: Karate Kid: Legends (2025)

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:01
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:42:

Ook de reviews van Pluribus gezien. Vince Gilligan is da man :)
Kijk er naar uit als deze volledig te bekijken is. Jammer genoeg wel op Apple tv

• Stukfruit
  • Niet online
The Beast in Me (2025–)The Beast in Me (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Van iemand die ooit "additional crew" was bij de X-Files komt deze serie met Claire Danes en Matthew Rhys in de hoofdrollen. Yes, dat heb je goed gezien: Homeland-mevrouw die achter Peter Jennings aan gaat. What could go wrong. En Mike Ehrmantraut is Jennings' vader :+

Met dat achter de rug kan het verhaal worden geïntroduceerd: schrijfster met writer's block krijgt nieuwe buurman, buurman blijkt rijke bouwbobo te zijn, block wordt opgelost omdat buurman in kwestie in de media wordt beschuldigd van de moord van zijn vrouw. En iedereen weet: hij accepteert geen nee.

Eigenlijk gaat het niet veel dieper dan dat. Rhys is duidelijk getypecast, maar deze keer zonder de charme die hij in The Americans had vanwege de mentale last die ook wel een geweten wordt genoemd. Zou hij dat in deze serie nog ontwikkelen? Who knows. Daarvoor zal je zelf moeten kijken. Zelf vond ik de conclusie niet erg sterk.

Danes is niet meer herkenbaar als Carrie Mathison en is nu niet bipolair (ik citeer de omschrijving van de serie, dus niet mijn woorden) maar een egoïstische ex-moeder op zoek naar vergiffenis. Zou ze dit vinden?

In andere woorden: relatief cliché, teleurstellende typecasting, hoewel enigszins bingeable omdat het geheel nét de juiste noten weet te raken behalve die van de mannelijke hoofdrolspeler. Als kijker is dat soms vervelend.

Het is een Netflix-serie. Says it all.

Als laatste is er ook een rol voor het contact bij de uitgever van Aggie Wiggs' (Danes) boeken: Carol. We just want you to be happy... dat omschrijft haar rol in deze serie ook wel een beetje :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

[ Voor 30% gewijzigd door Stukfruit op 18-11-2025 08:59 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:03
GurbY{nl} schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:06:
[...]

Eens, in zoverre dat ik Yellowstone niet eens S1 heb uitgekeken. Na 1883 en daarna 1923 vond ik het een dikke tegenvaller, vooral op gebied van sfeertje wat uitgestraald werd in die twee. Dat haalde Yellowstone (voor mij dan) lang niet.
Kwestie van gekeken in de verkeerde volgorde?
Want ik vond Yellowstone echt geweldig. Staat voor mij in de top 3 (misschien op 1) allertijde, van series die ik gezien heb. Vooral het eerste seizoen. Daarna zitten er goede en minder goede seizoenen tussen.
Na de eerste paar seizoenen kwam 1883 pas uit en dat vond ik ook goed, wel inderdaad een compleet ander genre, eigenlijk. Maar wel leuk om te ontdekken hoe het ooit is begonnen, waar de stichting van de Duttons als het ware begon. En dan veel meer in een roman/historie/drama-film setting, daar waar Yellowstone mi veel meer een actie/moderne western is.
1923 vond ik mwah. De stukken met Harrison Ford en Helen Mirren vond ik goed. Het meer western-deel, zeg maar. Het hele verhaal over dat familielid op de boot, had voor mij niet gehoeven. En die slechterik, Donald Whitfield, met z'n seks-gedoe vond ik eigenlijk nergens op slaan. Seizoen 2 ben ik niet meer aan begonnen (misschien zelfs al gestopt voor het einde van seizoen 1, dat weet ik niet meer).

Maar Yellowstone vond ik dus echt geweldig.
Kwestie van smaak natuurlijk. En inderdaad zeker ook de andere genre/sfeer van Yellowstone tov 1883 en ook weer 1923 speelt mee.
Als ik het in een andere volgorde had gezien, denk ik dat ik alsnog niet onder de indruk was geweest van 1923, maar ook 1883 misschien niet eens gekeken had. En wellicht daardoor dan Yellowstone ook niet. Maar nu was ik verkocht na de eerste aflevering. Voor mij was het 'moderne ouderwetse cowboy-actie'.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:15
The Asset (2025–)The Asset (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gekeken op Netflix - 6 afleveringen van ca. 50 minuten.

Tea, een studente aan de politie-academie wordt gerecruteerd door de Deense veiligheidsdienst om te helpen met het oppakken van drugscrimineel Miran.
Ze moet daarvoor vriendin worden van z'n vrouw Ashley en op die manier achter informatie zien te komen.

Verwacht geen flitsende achtervolgingen, schietpartijen e.d. Het is meer de manier waarop ze de vriendschap voor elkaar krijgt en hoe ze balanceert tussen haar werk en de vriendschap met Ashley en diens jonge dochter.

Al in het begin wordt duidelijk dat ze in het verleden verslaafd is geweest, en dat is ook waarmee ze haar overhalen(of beter gezegd dwingen) om undercover te gaan.
spoiler:
Ondanks een scene in een club waar ze mee moet doen met de rest en een lijntje coke moet snuiven, speelt die verslaving verder nergens een rol. Gemiste kans of was het juist te voorspelbaar als ze dit wel hadden gebruikt in het verhaal?
De serie heeft wel een afgerond verhaal, dus een vervolg hoeft er niet te komen. Maar er wordt nog wel een klein deurtje opengehouden voor een vervolg. Van mij mag die er komen.

Redelijk tot goed verhaal, goede casting, karakters krijgen genoeg verleden mee om geloofwaardig te zijn. Fijn dat het verhaal de tijd krijgt om te gebeuren zoals het gebeurt en niet een aaneenschakeling is van gevatte one liners en overbodig geschiet e.d.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.