| Interview with the Vampire (2022–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ik heb het boek nooit gelezen, maar deze serie wijkt behoorlijk af van de film van Interview with the Vampire. De hoofdpunten zijn wel hetzelfde, maar vrijwel alle details anders (voor zover ik me herinner; lang geleden dat ik de film gezien heb.) Het eerste seizoen van de film is het New Orleans-deel, zo te zien zit het Parijs-deel in S2. Louis de Point du Lac wordt gespeeld Jacob Anderson, vooral bekend als Greyworm uit Game of Thrones. Dat is meteen ook het zwakste punt van de serie, want net als daar is Anderson weer onwijs stijf en houterig. Hij speelt de straight man (hoewel hij noch straight, noch, voor het grootste deel van de serie, man is), maar een beetje meer joie de vivre had toch wel gemogen. Daar staat de onbekende acteur Sam Reid tegenover, die absoluut de show steelt als Lestat. Een Blond Beest dat elke scene waarin hij zit tegelijk een explosie van psychopathisch charisma weet te maken. Daarbij krijgt hij sterke ondersteuning van Delainey Hales als Claudia en Eric Bogosian, die ik sowieso altijd graag zie, als lekker New Yorks cynische interviewer. Zoals te verwachten wordt de relatie tussen Lestat en Louis veel explicieter neergezet in serie dan in de mainstream Hollywood film uit 1994. Dat geldt ook voor alles rond segregatie. New Orleans in de roaring twenties is een lust voor het oog. Het is de gelikte vormgeving die we ook kennen van iets als Peaky Blinders, alleen dan met het veel hogere budget van een Amerikaanse serie. Naast de zwakkere hoofdrolspeler is er helaas nog een ander punt dat een beetje afbreuk doet aan de lol: de typische moderne seriekwalen van gebrek aan tempo en uitleggerigheid. | |
Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen vond tegenvallen, meer een 7 uit 10. Meer van hetzelfde, minder realistische stress situaties en daardoor minder thriller dan vorig seizoen, toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel. Wel sterk vond ik de ontwikkeling die de beginners-van-vorig-jaar lieten zien, toen groentjes en nu al behoorlijk op weg naar een autonome status als volwaardig arts. Met ieder nog begrijpelijke groeipijnen en zwaktes. Al-Hashimi deed weinig voor me, erg vlak karakter dat niet goed mee lijkt te komen in de werksfeer. Dana Evans (hoofdverpleegkundige) daarentegen vond ik echt tot bloei komen dit seizoen.wmterhaar schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:50:Ook in het tweede seizoen van The Pitt blijft de Eerste Hulp van een ziekenhuis in Pittsburgh een snelkookpan waar iedereen langzaam in real time gillend gek wordt. Vooral ook omdat bepaalde doktoren hun eigen frustraties op anderen afreageren - ik kijk nu naar jullie, doktoren Robby en Santos. Al die emotie geeft de schrijvers acteurs alle mogelijkheid hun kunnen te laten tonen en dat is weer niet gering; zet die Emmies maar vast weer klaar. Een paar nieuwe karakters worden goed ingepast, met co-afdelingshoofd dr. Al-Hashimi (Sepideh Moafi) als belangrijkste. En daarmee is het nog steeds één van de beste series van het moment. Dit seizoen speelt zich af op 4 juli, dus verwacht de nodige drank- en vuurwerkongelukken.
Ik had ook het gevoel dat er te veel in was geduwd en te weinig meer logisch leek te gebeuren.Af en toe wordt het wel net te veel een voorlichtingsspotje over een probleem dat speelt in de Amerikaanse gezondheidszorg en voor een serie die toch gaat voor rauw realisme worden een paar rare keuzes gemaakt, waarbij die voor een tuchtzaak op een nationale feestdag de raarste is.
Ik was wel blij dat er niet gekozen is voor 'weer' een allesoverheersende ramp zoals in het eerste seizoen. Dat was fantastische, puntje-op-je-stoel-televisie maar zou wel sleets worden denk ik. De focus op mental health dit seizoen vond ik een goede keus, hoewel niet elk karakter de beste verhaallijn had.The Third Man schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:20:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen vond tegenvallen, meer een 7 uit 10. Meer van hetzelfde, minder realistische stress situaties en daardoor minder thriller dan vorig seizoen, toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel. Wel sterk vond ik de ontwikkeling die de beginners-van-vorig-jaar lieten zien, toen groentjes en nu al behoorlijk op weg naar een autonome status als volwaardig arts. Met ieder nog begrijpelijke groeipijnen en zwaktes. Al-Hashimi deed weinig voor me, erg vlak karakter dat niet goed mee lijkt te komen in de werksfeer. Dana Evans (hoofdverpleegkundige) daarentegen vond ik echt tot bloei komen dit seizoen.
[...]
Ik had ook het gevoel dat er te veel in was geduwd en te weinig meer logisch leek te gebeuren.
Het eindigde ook wel heel erg Robbie-centric wat imo ook iets minder had gemogen.
Alle credits voor Dana inderdaad, glansrol voor haar.
Kijk erg uit naar volgend seizoen, die er gelukkig gewoon gaat komen. Het plan is gewoon weer 15 afleveringen vanaf januari. Ook wel lekker in plaats van de series die met tussenpozen van jaren met een handjevol afleveringen per seizoen komen.
Ik vond het juist net iets beter, hoewel het weinig scheelt. Iets minder te sappy momenten, meeste geconcentreerd rondThe Third Man schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:20:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik dit seizoen vond tegenvallen, meer een 7 uit 10. Meer van hetzelfde, minder realistische stress situaties en daardoor minder thriller dan vorig seizoen, toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel.
spoiler:
. Juist door dingen als dedie terminaal zieke moeder
spoiler:
enICE inval
spoiler:
wat kleiner te houden, voelde het voor mij realistischer. Het been ook mijn favoriete moment qua medische horror. Ook wat leuk typische 4th of July ongelukkenhet waterparkincident
spoiler:
Joy zorgde ook voor lekker relativerende noot - de enige persoon die zich niet mee laat slepen door de stress - en je kon je lekker ergeren aan Ogilvie, de Santos van dit seizoen. En die nieuwe verpleegster was gewoon supersymapthiek. Moet je ook hebben.
(vlaggetje!)
[ Voor 3% gewijzigd door wmterhaar op 24-04-2026 17:26 ]
@wmterhaar Volgens mij moet je even wat spoilertags gebruiken hierboven.
| Wayward (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gekeken op Netflix:, 8 afleveringen ca. 1 uur per aflevering. In het begin lijken het twee losse verhalen. Een gaat over twee tienermeiden uit Canada die samen vaak in de problemen komen, het slecht op school doen etc. Een van hun wordt gedreigd om naar een heropvoedingstehuis te gaan, maar de ander komt daar terecht. De ander wil eer ook naar toe om haar weer terug te krijgen. Tweede verhaal gaat over agent Alex die samen met zwangere vrouw gaat wonen in het dorp waar zij vroeger heeft gewoond. Dorp blijkt de thuishaven van datzelfde tehuis te zijn. Alex heeft een gewelddadig politie-verleden, maar door zijn vrouw is er een arbeidsplek gevonden op het lokale bureau. Het heropvoedingstehuis lijkt wel een soort sekte en de agent komt op het spoor van onduidelijkheden terecht, waaronder weggelopen kinderen die vermist zijn of lijken te zijn. Weet het dorp wel wat er in dat tehuis gebeurd, want de eerste mensen die de agent ontmoet, hebben daar ook allemaal in gezeten. Goed uitgangspunt voor een verhaal. Vooral de psychologische spelletjes die de leiding met de kinderen speelt wordt beklemmend in beeld gebracht. Toni Colette zet haar rol als directrice zeer goed neer, je krijgt echt een hekel aan haar. De politieagent is zeer slecht gecast. Mae Martin is niet overtuigend als doortastende agent met gewelddadig verleden. Hij is veel te feminien voor deze rol, waardoor de gewelddadige achtergrond niet geloofwaardig is. De twee tienermeiden vond ik wel goed gecast, en ze spelen best heftige scenes.haar eigen jeugd. Serie begon goed maar werd steeds wat minder, met ook veel onduidelijkheden waarom bepaalde symboliek werd genoemd. Plottwist zag je ook wel aankomen. Einde blijft een beetje open, en werd ook wel verwarrend in beeld gebracht. | |
ps - ik wilde nog wat reviews op Imdb lezen na afloop, maar dat is inmiddels afgeschermd en je moet ingelogd zijn. Imdb is van Amazon, dus waar ik vroeger nog wel eens uitging van gegeven cijfers voor een serie of film, weet ik niet meer of dit nu nog wel zo betrouwbaar is.
| Justified (2010–2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 21S min | MPAA: TV-MA Geen idee waarom dit zo hoog wordt beoordeeld. Op zich waren de promo's wel leuk en de acteurs zijn prima. Maar laten we het hebben over de Olyphant in de kamer: het lijkt een doorlopend verhaal te zijn. Dat is het niet, want bijna iedere aflevering begint en eindigt met een case of the week die steeds vaker opvalt en vervelend wordt. Voeg hier irritante stereotypes en herhalende factoren aan toe. Na een paar keer weet je als kijker wel dat hij sneller dan zijn schaduw kan schieten. Helaas schiet ik sneller. Na het eerste seizoen gaat dit de prullenbak in, want de score is duidelijk niet... justified. Waarom dit overal zo'n hoge score krijgt van weliswaar een beperkte groep mensen? Misschien zijn het de 405 familieleden en makers die op IMDb hun oordeel hebben gegeven? | |
Dat zit wel Schnorr.
De serie krijgt denk ik een hoog cijfer vanwege Walton Goggings en niet vanwege Olyfant. Ik vond het iig een vlotte vermakelijke serie. Maar een 8.6 is nogal overdreven. Een 7 is meer op zijn plaats.Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 02:04:Genereer je eigen UBB code review
Justified (2010–2015) [Afbeelding: Justified (2010–2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 21S min | MPAA: TV-MA Geen idee waarom dit zo hoog wordt beoordeeld. Op zich waren de promo's wel leuk en de acteurs zijn prima.
Maar laten we het hebben over de Olyphant in de kamer: het lijkt een doorlopend verhaal te zijn. Dat is het niet, want bijna iedere aflevering begint en eindigt met een case of the week die steeds vaker opvalt en vervelend wordt. Voeg hieraan irritante stereotypes en herhalende factoren aan toe. Na een paar keer weet je als kijker wel dat hij sneller dan zijn schaduw kan schieten.
Helaas schiet ik sneller. Na het eerste seizoen gaat dit de prullenbak in, want de score is duidelijk niet... justified.
Waarom dit overal zo'n hoge score krijgt van weliswaar een beperkte groep mensen? Misschien zijn het de 405 familieleden en makers die op IMDb hun oordeel hebben gegeven?[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Op Goggins doelde ik inderdaad ook, maar daar zijn geen woordgrappen mee te maken.Dwarlorf schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:27:
[...]
De serie krijgt denk ik een hoog cijfer vanwege Walton Goggings en niet vanwege Olyfant. Ik vond het iig een vlotte vermakelijke serie. Maar een 8.6 is nogal overdreven. Een 7 is meer op zijn plaats.
Misschien dat het anders overkomt als je iedere week een aflevering kijkt ipv vaker?
Dat zit wel Schnorr.
Mogelijk. Ik kijk zelf seizoenen in 1 keer.Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:17:
[...]
Op Goggins doelde ik inderdaad ook, maar daar zijn geen woordgrappen mee te maken.
Misschien dat het anders overkomt als je iedere week een aflevering kijkt ipv vaker?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik denk sinds en vanwege dit: Feedback bètatest UI-updateStukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 02:05:
En sinds wanneer zijn de randjes van de table te zien?
...
| One Piece (2023–) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 Seizoen 2 gezien. Mweh. Het was even leuk op de achtergrond, omdat ik toch niks beters te doen had, maar ik had het bijna afgezet. De walvis hiel me erbij en gelukkig eindigde het wel sterk, vooral met Chopper. (Oh en Zoro in een mammakorv...) | |
Ik vind iets niet leuk dus de reviews kloppen niet, beetje jammer.Stukfruit schreef op zondag 26 april 2026 @ 02:04:Genereer je eigen UBB code review
Justified (2010–2015) [Afbeelding: Justified (2010–2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 21S min | MPAA: TV-MA Geen idee waarom dit zo hoog wordt beoordeeld. Op zich waren de promo's wel leuk en de acteurs zijn prima.
Maar laten we het hebben over de Olyphant in de kamer: het lijkt een doorlopend verhaal te zijn. Dat is het niet, want bijna iedere aflevering begint en eindigt met een case of the week die steeds vaker opvalt en vervelend wordt. Voeg hier irritante stereotypes en herhalende factoren aan toe. Na een paar keer weet je als kijker wel dat hij sneller dan zijn schaduw kan schieten.
Helaas schiet ik sneller. Na het eerste seizoen gaat dit de prullenbak in, want de score is duidelijk niet... justified.
Waarom dit overal zo'n hoge score krijgt van weliswaar een beperkte groep mensen? Misschien zijn het de 405 familieleden en makers die op IMDb hun oordeel hebben gegeven?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Het is tenslotte de titel van dit topic héJron667 schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:41:
[...]
Ik vind iets niet leuk dus de reviews kloppen niet, beetje jammer.
Wat ik nu op een mobiel apparaat trouwens wel zie is dat er wel veel meer reviews op IMDb staan dan op de desktop leek, dus het aantal reviews is inderdaad een slechte reden om eraan te twijfelen.
Ik zie nu pas dat het om geschreven reviews gaat ipv ster-reviews zonder tekst. Altijd mooi als een online dienst aan goede UX doet
(zie site vs app)
[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 26-04-2026 15:50 ]
Dat zit wel Schnorr.
Zit trouwens ook best een verschil in de cijferverdeling voor series en voor films op imdb. Als in: bij een film is een 8,6 uitzonderlijk hoog(al helemaal als de film langer dan een paar maanden oud is), maar bij series heb je al niet heel veel series überhaupt onder de 8.
Reden is dat mensen pas geneigd zijn een serie op imdb op te zoeken/cijfer te geveb als ze hem leuk vinden/uit hebben gekeken. Dan ben je dus al een hele hoop mensen kwijt die de serie geprobeerd hebben, maar zijn afgehaakt.
Reden is dat mensen pas geneigd zijn een serie op imdb op te zoeken/cijfer te geveb als ze hem leuk vinden/uit hebben gekeken. Dan ben je dus al een hele hoop mensen kwijt die de serie geprobeerd hebben, maar zijn afgehaakt.
Op AppleTV is “My brother the minotaur” verschenen:
https://www.imdb.com/title/tt40822983
Dit is een animatie serie over een jongen, die een broer heeft die een minotaurus is. Voor de mensen die niet zo in Griekse mythologie zitten, een minotaurus is een man met het hoofd van een stier, bekend vanwege het verhaal over de labyrinth op Kreta waar ie opgesloten zat.
Deze serie is een aanrader. De animatie is prachtig en het verhaal goed. Vind het niet echt een kinder serie, laat ik zeggen 12+.
8 out of 10.
https://www.imdb.com/title/tt40822983
Dit is een animatie serie over een jongen, die een broer heeft die een minotaurus is. Voor de mensen die niet zo in Griekse mythologie zitten, een minotaurus is een man met het hoofd van een stier, bekend vanwege het verhaal over de labyrinth op Kreta waar ie opgesloten zat.
Deze serie is een aanrader. De animatie is prachtig en het verhaal goed. Vind het niet echt een kinder serie, laat ik zeggen 12+.
8 out of 10.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
| Running Point (2025–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: N/A | MPAA: TV-MATweede seizoen gezien en het was weer grappig genoeg. Iedere aflevering wel moeten lachen. Niet de allerbeste comedy, maar wel vermakelijk. | |
| Pete Wicks: For Dogs' Sake (2025–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/AHet derde seizoen gekeken. Reality serie over honden in een asiel. Van afstaan, vinden, weghalen, hoe het eraan toe gaat in het asiel, tot uiteindelijk een nieuw huis. Voornamelijk gericht op hoe het er zoal aan toe gaat in het asiel. Altijd 'goed' voor een traan. Iedere aflevering weer. Beetje vergelijkbaar met Paul O'Grady: For the Love of Dogs. (Voor voornamelijk het leuke van het vinden van een nieuw huis, kijk ik The Dog House.) | |
Het vorige bericht dateert van 19 oktober 2023, en sindsdien is het muisstil over deze reeks.ProvideInRoot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:41:
Euphoria (2019) [Afbeelding: Euphoria (2019)] IMDb: 8.3 Dit is voor mij echt het beste wat ik het afgelopen jaar heb gezien. Over het algemeen zijn amerikanen nogal preuts en krijgt het al snel een 18+ stempel maar dit is wel een serie waar dat van toepassing is. Een goede serie verrast en doet dingen die je niet eerder gezien hebt en dat gebeurt hier ook zeker.
Net als Game of Thrones worden hier naar mijn mening dingen gedaan die ik niet eerder gezien heb. Het zal in het rijtje Highschool vallen waardoor mensen deze serie mogelijk over het hoofd zien of overslaan.[Afbeelding: IMDb -- Euphoria (2019)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Euphoria (2019) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Euphoria (2019) via Google] [Afbeelding: Schrijf zelf een recensie over Euphoria (2019)] [Afbeelding] 9 / 10
Onlangs werd een derde seizoen gestart op HBO, maar hier niks over te lezen, behalve hierboven dat éne bericht.
Ik kende het ook niet... maar toen ik zag wie er allemaal in meespeelt was ik toch benieuwd.
Dus aan het eerste seizoen begonnen en ik moet eerlijk toegeven, mocht ik er alleen naar kijken zou ik in 1 keer bingen, maar mijn vrouw kijkt mee en die houdt het maximum een uurtje vol...
Ondertussen 1ste seizoen uitgekeken en ik ben wel een beetje verbaast dat hier zo weinig over te lezen is, want de sfeer die er heerst is volgens mij toch tamelijk uniek en er zijn weinig filters aanwezig, en dat met o.a. Sydney Sweeney, Zendaya en wijlen Eric Dane (Grey's Anatomy), maar de andere acteurs die minder bekend waren toen (2019), doen het ook zeer goed...
Ik vind het behoorlijk rauw en je wordt echt geconfronteerd met onderwerpen (verslaving, identiteitscrisis, sexualiteit (in de brede zin),...) die behoorlijk diep zijn uitgewerkt, en de manier waarop het gefilmd is heb ik ook nog maar weinig gezien... en dan spreek ik nog over de muziek...
Overigens niet te verwarren met Wayward Pines.Pat911 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:44:Genereer je eigen UBB code review
Wayward (2025) [Afbeelding: Wayward (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gekeken op Netflix:, 8 afleveringen ca. 1 uur per aflevering.
In het begin lijken het twee losse verhalen. Een gaat over twee tienermeiden uit Canada die samen vaak in de problemen komen, het slecht op school doen etc. Een van hun wordt gedreigd om naar een heropvoedingstehuis te gaan, maar de ander komt daar terecht. De ander wil eer ook naar toe om haar weer terug te krijgen.
Tweede verhaal gaat over agent Alex die samen met zwangere vrouw gaat wonen in het dorp waar zij vroeger heeft gewoond. Dorp blijkt de thuishaven van datzelfde tehuis te zijn. Alex heeft een gewelddadig politie-verleden, maar door zijn vrouw is er een arbeidsplek gevonden op het lokale bureau.
Het heropvoedingstehuis lijkt wel een soort sekte en de agent komt op het spoor van onduidelijkheden terecht, waaronder weggelopen kinderen die vermist zijn of lijken te zijn. Weet het dorp wel wat er in dat tehuis gebeurd, want de eerste mensen die de agent ontmoet, hebben daar ook allemaal in gezeten.
Goed uitgangspunt voor een verhaal. Vooral de psychologische spelletjes die de leiding met de kinderen speelt wordt beklemmend in beeld gebracht.
Toni Colette zet haar rol als directrice zeer goed neer, je krijgt echt een hekel aan haar. De politieagent is zeer slecht gecast. Mae Martin is niet overtuigend als doortastende agent met gewelddadig verleden. Hij is veel te feminien voor deze rol, waardoor de gewelddadige achtergrond niet geloofwaardig is.
De twee tienermeiden vond ik wel goed gecast, en ze spelen best heftige scenes.haar eigen jeugd.
Serie begon goed maar werd steeds wat minder, met ook veel onduidelijkheden waarom bepaalde symboliek werd genoemd. Plottwist zag je ook wel aankomen. Einde blijft een beetje open, en werd ook wel verwarrend in beeld gebracht.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
ps - ik wilde nog wat reviews op Imdb lezen na afloop, maar dat is inmiddels afgeschermd en je moet ingelogd zijn. Imdb is van Amazon, dus waar ik vroeger nog wel eens uitging van gegeven cijfers voor een serie of film, weet ik niet meer of dit nu nog wel zo betrouwbaar is.
Iets ouder maar wel beter. Titelsong door Common Linnets.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik ben begonnen aan seizoen 3, maar ik vind het niks meer. Ik weet niet wat, maar ik lijk iets te missen.pagani schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:51:Genereer je eigen UBB code review
The Night Agent (2023–) [Afbeelding: The Night Agent (2023–)] Tweakers: 6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA We kunnen er niets aan doen, maar deze serie valt ook na seizoen drie nog steeds bijzonder in de smaak bij mij en mijn vrouw. Seizoen drie gaat verder waar seizoen twee eindigde (en ja, je zult er dus weinig aan hebben zonder seizoen twee te hebben gezien). Is het diepgaand met een ingewikkeld plot? Nee. Is het lekker simpel en spannend vermaak? Ja! Zie het als de Fubar-versie van een serie als The Night Manager.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Oh en ik vind het niet vergelijkbaar met FUBAR, zoals @RobertMe aangeeft, dat is veel meer comedy.
Maar ik snap op zich wel je vergelijking met The Night Manager.
Gekeken naar If Wishes Could Kill
https://www.imdb.com/title/tt36104233/
Japans gesproken, Nederlandse subs
Laat ik maar meteen beginnen met het oordeel. Net aan een 6 voor mij.......
Gedurende het hele seizoen was het soms "wel aardig" maar vaak genoeg eigenlijk ook "niet boeiend". Na een tijdje is het ineens voorbij en dan zat ik daar met een gevoel "was dit het nou?" net voldoende omdat het concept van een telefoon die degene die de wens doet laat sterven wel leuk vind maar de uitwerking verder is allemaal best matig...... Er waren best wat scenes dat ik zoiets had van "is het bijna klaar?" en dat is best jammer want Japanse thrillers kunnen zoveel beter zijn dan dit. Het lijkt het af en toe ook niet echt te weten of het serieus spannend/ eng wil zijn of toch een beetje popcorn vermaak.
https://www.imdb.com/title/tt36104233/
Japans gesproken, Nederlandse subs
Laat ik maar meteen beginnen met het oordeel. Net aan een 6 voor mij.......
Gedurende het hele seizoen was het soms "wel aardig" maar vaak genoeg eigenlijk ook "niet boeiend". Na een tijdje is het ineens voorbij en dan zat ik daar met een gevoel "was dit het nou?" net voldoende omdat het concept van een telefoon die degene die de wens doet laat sterven wel leuk vind maar de uitwerking verder is allemaal best matig...... Er waren best wat scenes dat ik zoiets had van "is het bijna klaar?" en dat is best jammer want Japanse thrillers kunnen zoveel beter zijn dan dit. Het lijkt het af en toe ook niet echt te weten of het serieus spannend/ eng wil zijn of toch een beetje popcorn vermaak.
Ondertussen seizoen 2 gekeken, wat een drama (en dan niet het goede soort) er spelen 3 verhaallijnen los van elkaar:Tijntje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:00:Genereer je eigen UBB code review
Cross (2024–) [Afbeelding: Cross (2024–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Series adaptation of James Patterson novels about the complicated and brilliant detective, Alex Cross.
Cross is een serie die op z’n zachtst gezegd een tweestrijd oproept. Aan de ene kant is het plot zo bizar dat het je op het puntje van je stoel houdt. Aan de andere kant is het zó absurd dat het bijna lachwekkend wordt. Dit maakt de serie enerzijds spannend en onderhoudend, maar anderzijds moeilijk serieus te nemen.
Wat de serie overeind houdt, is het sterke acteerwerk. Aldis Hodge doet het uitstekend als Alex Cross. Hij heeft al eerder laten zien wat hij in huis heeft, zoals in IMDB: City on a Hill (TV Series 2019–2022), waarin zijn chemie met Kevin Bacon fantastisch werkte. Ryan Eggold speelt een creepy seriemoordenaar die je oprecht de rillingen bezorgt. Interessant genoeg gebruikt hij dezelfde subtiele maniertjes en hoofdknikjes als in IMDB: New Amsterdam (TV Series 2018–2022).
[Afbeelding]
Dat roept de vraag op: is hij vanwege die rol getypecast, of is dit simpelweg zijn niche? Hoe dan ook, zijn prestatie is overtuigend en passend in deze serie.
Hoewel we de serie in een paar avonden hebben gebinged – wat op zichzelf al een indicatie is van de entertainmentwaarde – blijft er toch een gevoel hangen dat er veel meer in had gezeten. Het verhaal heeft potentie, de cast is sterk, maar de uitvoering schiet op veel punten tekort. Het bizarre plot had meer balans kunnen krijgen om zowel spanning als geloofwaardigheid te bieden.
Al met al is Cross vermakelijk genoeg om je avonden mee door te komen, maar het laat wel ruimte voor verbetering. Als je bereid bent de absurditeiten voor lief te nemen, kun je zeker genieten van deze serie. Maar voor wie op zoek is naar meer diepgang of consistentie, voelt het als een gemiste kans.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
- Luz en de kinderarbeid
- Sampson en zijn moeder
- Kayla en Mastermind (deze laatste is zo los van de rest dat ik de helft van de tijd geen idee had wat er precies gebeurde en vooral het waarom)
Vol ongeloof dat dit een derde seizoen krijgt en nog meer vol ongeloof dat er zelfs positieve reviews van seizoen 2 zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Het sloeg inderdaad nergens op. Die laatste begrijp ik ook nog steeds niet echt. Misschien te veel mensen die inspraak hebben gehad tijdens het schrijven van de scripts...Tijntje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:25:
[...]
Ondertussen seizoen 2 gekeken, wat een drama (en dan niet het goede soort) er spelen 3 verhaallijnen los van elkaar:Waar ik het eerste seizoen nog wel charmant vond en een 6 kon geven kom ik voor seizoen 2 niet verder dan een 2.5.
- Luz en de kinderarbeid
- Sampson en zijn moeder
- Kayla en Mastermind (deze laatste is zo los van de rest dat ik de helft van de tijd geen idee had wat er precies gebeurde en vooral het waarom)
Vol ongeloof dat dit een derde seizoen krijgt en nog meer vol ongeloof dat er zelfs positieve reviews van seizoen 2 zijn.
Dat zit wel Schnorr.
| Upright (2019–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: Not Rated Poffertjes!! Omdat ik nieuwsgierig was naar het voorgaande werk van de toekomstige Kara Zor-El en geen series over woningen die door draken bezet worden kijk, heb ik deze serie eens opgezet. Het zijn twee seizoenen met acht afleveringen per seizoen van een half uur, dus dat gaat er als TV-behang snel doorheen. Tim Minchin heeft als "Lucky" midden in the outback een aanrijding met Milly Alcock's "Meg", waarop de befaamde meme zonder twijfel van toepassing is. Omdat zij haar arm breekt en hij een auto nodig heeft om de piano voor de nodige muzikale elementen mee te vervoeren, besluiten ze samen met haar "ute" verder te rijden naar de moeders van beiden. Onderweg ontdekken ze als mede-misfits meer met elkaar gemeen te hebben dan ze vooraf dachten. Een coming of age-cliché dat soms met de emoties speelt door er een pianomuziekje in te gooien. Het eerste seizoen is wel leuk en zou van mij een 8 krijgen. Het tweede seizoen is... een tweede seizoen. Laten we daar een magere 6.5 voor geven. Afgerond naar beneden maakt dat een 7 als score voor deze BEEF meets crikey. | |
Dat zit wel Schnorr.
Vond het ook niet wat meer, al was het eerste seizoen ook inderdaad maar net een voldoende. Maar goed, haak wel vaker af bij series waarvan ik denk dat het wel wat moet kunnen zijn (al dan niet op basis van IMDB rating).Tijntje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:25:
[...]
Ondertussen seizoen 2 gekeken, wat een drama (en dan niet het goede soort) er spelen 3 verhaallijnen los van elkaar:Waar ik het eerste seizoen nog wel charmant vond en een 6 kon geven kom ik voor seizoen 2 niet verder dan een 2.5.
- Luz en de kinderarbeid
- Sampson en zijn moeder
Denk dat de inbreng van Patterson minimaal is bij deze serie en dat anderen vooral schrijven middels gebruik maken van zijn personages en men niet perse boeken uitwerkt tot een serie. Al moet ik met zijn snelheid van uitbrengen van nieuwe boeken ook wel opmerken dat het i.m.o. steeds minder wordt met de kwaliteit en diepgang. Steeds vaker gastschrijvers wat op zich het probleem niet hoeft te zijn, maar het is steeds vaker wat meer van hetzelfde. Dus die liggen hier vaker onderaan de (digitale) stapel.
Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
| Paradise (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA In tegenstelling tot andere reviewers in dit topic vond ik deze serie niet super bijzonder. Het mist focus omdat de makers konden niet kiezen of ze er een actie, crime, mysterie, politieke thriller of drama van wilden maken. Ik werd daardoor niet in het verhaal gezogen. Het had wel z'n momenten maar vond dat het weinig vaart had en bij wijlen zelfs saai was. Uiteindelijk in meerdere etappes wel uitgekeken. | |
Deze review betreft seizoen 1.
@Dwarlorf: seizoen 1 of beiden seizoenen?
Dat zit wel Schnorr.
Oh, is er al een seizoen 2? lol. Alleen 1 gezien.
Ik ging ervoor zitten (Jo Nesbo's Detective Hole) en was voor de volle 100% bereid om het leuk te vinden (want ik heb de boeken gelezen), maar het pakte me niet bepaald gelijk. Harry was true to form zoals hij in de boeken is, maar kweenie. Nog maar even volhouden dan.Jorn1986 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:45:
[...]
Ik wou hier een review van schrijven maar zag die van jou hier al staan: ik sluit me hier 100% bij aan en geef hem ook een 9/10![]()
Verder vond ik de muziek in de serie ook nog een groot pluspunt, maar dat kan ook smaak zijn.
We zien in de serie veel van Oslo en de omgeving in de serie, met veel kleurrijke figuren.
De muziek is inderdaad top!
Dat is dus het lastige als je het boek hebt gelezen: het boek heeft je een bepaald beeld in je hoofd gegeven en het dan verfilmd zien worden geeft net een ander beeld. Ik had het boek dus niet gelezen namelijk.Elvhenk schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Ik ging ervoor zitten (Jo Nesbo's Detective Hole) en was voor de volle 100% bereid om het leuk te vinden (want ik heb de boeken gelezen), maar het pakte me niet bepaald gelijk. Harry was true to form zoals hij in de boeken is, maar kweenie. Nog maar even volhouden dan.
Misschien dat na gewenning het verhaal je alsnog meegrijpt opnieuw
| Run Away (2026) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ben wel fan van Nesbitt dus moest ik deze wel bekijken. Andere reden is dat het gewoon een aantal afleveringen zijn en dan gedaan zonder dat er opeens beslist wordt dat er nog verlengingen komen en dat het scenarie verwatert. Had er in het begin een klein beetje een probleem mee dat de verschillende verhaallijnen echt alle kanten opschoten. Op het einde komt alles dan wel mooi samen. Maar het was op dat vlak misschien iets teveel van het goede voor mij. Is het een top-serie? Zeker niet maar ik heb er in ieder geval van genoten. | |
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Ik zag dat er een nieuw seizoen van The Terror aankomt. Had dat eerlijk gezegd niet verwacht na zo'n lange periode. Eerste seizoen was erg goed, tweede iets minder dus hoop dat het niet verder afzakt
This too shall pass
Ik ben er pas aan begonnen. Eindelijk een scandi-detective die niet traag isElvhenk schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Ik ging ervoor zitten (Jo Nesbo's Detective Hole) en was voor de volle 100% bereid om het leuk te vinden (want ik heb de boeken gelezen), maar het pakte me niet bepaald gelijk. Harry was true to form zoals hij in de boeken is, maar kweenie. Nog maar even volhouden dan.
Met alcoholisten heb ik niks, dus dat was een lastige start.
spoiler:
Muziek is zeker top! Ik ga de rest ook kijken.
Gelukkig kiept hij zijn fles aan het eind van aflevering twee leeg. Hopelijk blijft dat zo.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Inderdaad, een leuke serie.PWM schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:56:Genereer je eigen UBB code review
Young Sherlock (2026–) [Afbeelding: Young Sherlock (2026–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A Niemand nog met deze? Heerlijke serie. Als wel vaker met een "Sherlock" verhaal moet je even inkomen. Je kent immers het karakter goed, maar elke keer is de setting net anders. Nadat je jezelf hebt aangepast aan deze nieuwe Sherlock, is het wat mij betreft genieten.
Mooie setting, goede acteurs en een interessant (doch niet Oscarwaardig) verhaal. Gewoon lekker wegkijken. James Moriarty speelt een grote rol wat natuurlijk interessant is. Ook omdat je ergens rond aflevering 5 een wijziging in het karakter ziet ontstaan. Mooie toevoeging aan de reeks.
Max Irons (zoon van) is trouwens ook echt top.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
spoiler:
Wie de zus is van Sherlock was voor ons al snel duidelijk, dat was niet echt best gedaan.
Seizoen 2 van Paradise nu ook in etappes afgerond. Dit seizoen is iets minder halfbakken en heeft wel meer focus ("sf mysterie") . Richting het einde toe kreeg het ook wat meer vaart gelukkig. Maar vind het geen overtuigende serie.
| The Chestnut Man (2021–) | ![]() |
| Tweakers: 8 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Netflix - Kastanjemanden seizoen 2 - 6 afleveringen van ca. 50 minuten. Seizoen 1 vond ik al geweldig, seizoen 2 is zeker zo goed. Wat meer sinister. De Engelse titel 'Now you see me, now you don't' duidt al op verstoppertje spelen, en de originele Deense titel van dit seizoen is 'Taelle till en, taelle till to' (tel tot 1, tel tot 2) is ook al een verstopliedje. De dader die in dit seizoen wordt gezocht is dan ook een stalker die zich goed kan verstoppen. De serie begint met een vrouw die appjes ontvangt met foto's en films waarop ze te zien is in het dagelijks leven. Ze weet niet door wie ze wordt gestalkt, maar als ze verdwijnt wordt rechercheur Naia (die ook de hoofdrol had in seizoen 1) op de zaak gezet. Ook haar medespeurder uit het eerste seizoen is weer te zien en samen proberen de dader te vinden. Op de achtergrond speelt hun relatie uit het verleden mee. Een heel spannende serie, goed verhaal, goede karakters waarbij er ook wel wat kippenvelmomenten zitten. | |
| Rooster (2026–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Tijdje geleden kwam ik op een kanaal van The Office deze serie tegen omdat Steve Carell hier de hoofdrong ging vertolken. Trailer bekeken en leek me wel aardig. Buiten Carell bestaat de cast (tenminste voor mij) uit vrij onbekende acteurs (behalve dan John C. McGinley die ik met name kende vanuit zijn rol als Dr. Perry Cox uit Scrubs). De serie gaat om Greg Russo, een bekende schrijver die een boekenserie met de naam Rooster heeft geschreven. Zijn dochter heeft problemen in haar huwelijk en Rooster (zoals Greg genoemd wordt) neemt een baan aan op de universiteit waar zijn dochter werkt om haar baan te redden. Het is een leuke comedy die ik niet echt met een andere serie kan vergelijken die ik heb gezien. Veel leuke grappen en soms ook wel doordenkers. Natuurlijk ook wel wat flauwe en makkelijke grappen, maar over het algemeen wel heel leuk. Wat ik ook wel leuk vind is dat er wel iets van een verhaal in zit, hoe dun dat ook moge zijn. De laatste EP van S01 is vandaag uitgekomen. In de categorie comedy vind ik het echt wel een leuke serie en zeker de moeite, aanrader dus. | |
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb de serie dit weekend ook uitgekeken en ben het met je eens. Goede acteurs (Sofie Gråbøl/ Sarah Lund uit the Killing), spannend en goed verhaal. Het valt me wel op dat de serie op enig moment een volstrekt andere afslag neemt dan het boek.Pat911 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 07:50:Genereer je eigen UBB code review
The Chestnut Man (2021–) [Afbeelding: The Chestnut Man (2021–)] Tweakers: 8 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Netflix - Kastanjemanden seizoen 2 - 6 afleveringen van ca. 50 minuten.
Seizoen 1 vond ik al geweldig, seizoen 2 is zeker zo goed. Wat meer sinister.
De Engelse titel 'Now you see me, now you don't' duidt al op verstoppertje spelen, en de originele Deense titel van dit seizoen is 'Taelle till en, taelle till to' (tel tot 1, tel tot 2) is ook al een verstopliedje. De dader die in dit seizoen wordt gezocht is dan ook een stalker die zich goed kan verstoppen.
De serie begint met een vrouw die appjes ontvangt met foto's en films waarop ze te zien is in het dagelijks leven. Ze weet niet door wie ze wordt gestalkt, maar als ze verdwijnt wordt rechercheur Naia (die ook de hoofdrol had in seizoen 1) op de zaak gezet. Ook haar medespeurder uit het eerste seizoen is weer te zien en samen proberen de dader te vinden.
Op de achtergrond speelt hun relatie uit het verleden mee.
Een heel spannende serie, goed verhaal, goede karakters waarbij er ook wel wat kippenvelmomenten zitten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
This train carries saints and sinners
| Nonkels (2022–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Na seizoen 1 vorig jaar gezien te hebben, zijn we deze week maar eens begonnen aan seizoen 2 van Nonkels. Een heerlijk flauwe Vlaamse comedyserie over 3 broers die in de ene na de andere ongemakkelijke situatie belanden. Deze serie wordt overspoeld met geniale (woord)grappen. Vrouwlief en ikzelf zitten met regelmaat hardop te lachen. Naar mijn maakt het Vlaamse accent het geheel nog veel leuker. Dikke aanrader! | |
Ook aan het kijken. Best leuk inderdaad. Doet vaag wat aan Shrinking denken en het heeft ook wel een Frasier vibe.miicker schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:45:Genereer je eigen UBB code review
Rooster (2026–) [Afbeelding: Rooster (2026–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Tijdje geleden kwam ik op een kanaal van The Office deze serie tegen omdat Steve Carell hier de hoofdrong ging vertolken. Trailer bekeken en leek me wel aardig. Buiten Carell bestaat de cast (tenminste voor mij) uit vrij onbekende acteurs (behalve dan John C. McGinley die ik met name kende vanuit zijn rol als Dr. Perry Cox uit Scrubs).
De serie gaat om Greg Russo, een bekende schrijver die een boekenserie met de naam Rooster heeft geschreven. Zijn dochter heeft problemen in haar huwelijk en Rooster (zoals Greg genoemd wordt) neemt een baan aan op de universiteit waar zijn dochter werkt om haar baan te redden. Het is een leuke comedy die ik niet echt met een andere serie kan vergelijken die ik heb gezien. Veel leuke grappen en soms ook wel doordenkers. Natuurlijk ook wel wat flauwe en makkelijke grappen, maar over het algemeen wel heel leuk. Wat ik ook wel leuk vind is dat er wel iets van een verhaal in zit, hoe dun dat ook moge zijn.
De laatste EP van S01 is vandaag uitgekomen. In de categorie comedy vind ik het echt wel een leuke serie en zeker de moeite, aanrader dus.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
These are my principles. If you don't like them, I have others.
| Fallout (2024–) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Fallout is gebaseerd op een reeks computerspellen (die ik allemaal heb, want ze worden om de haverklap gratis weggeven, maar ik ben er nog nooit aan toegekomen ze te spelen) die zich afspelen in een alternatieve toekomst die je het beste kunt beschrijven als The Jetsons meets Mad Max. Er zijn computers en robots, maar allemaal in jarenvijftigvormgeving en googie architectuur, net als in The Jetsons. Maar ook het ultrakapitalisme en vooral de Koude Oorlogsmentaliteit uit de tijd zijn vastgehouden. Daar is dan een nucleaire apocalyps (of eigenlijk meerdere) uit voortgekomen, wat leidt tot het Mad Max-gedeelte. Veel humor wordt gehaald uit het contrast tussen het corporate jaren vijftig optimisme en de harde wereld post-apocalyptische wereld vol gemuteerde monsters. Ik begin met die vormgeving en setting, omdat dat wat mij betreft het beste aan deze serie is. Maar de verhalen zijn ook goed. Er is vooral heel veel plot met heel veel karakters. Dit is een echte collectief-serie. Eigenlijk is er zelfs iets te veel van alles, want zelfs met de recaps had ik soms moeite met details van wat ook alweer in seizoen 1 gebeurd was en wie wat gedaan had. Ook omdat het zoals tegenwoordig gebruikelijk is, weer veel tijd tussen de seizoenen zat. En ik vertik het een heel seizoen opnieuw te kijken. Maar goed: er gebeurt dus veel, op veel verschillende plekken en het verveelt daarom nooit. Aan de andere kant heb ik ook nooit: "Dit is nu echt heel erg goed geschreven." Hoog gemiddelde, weinig tot geen uitschieters naar beneden, zeg maar. Solide cast, ook. Zelfs de keuze voor Kyle MacLachlan als slechterik pakt goed uit. Ik ben gek op MacLachlan in veel van zijn films voor David Lynch, maar dat is juist omdat hij zo een beperkte acteur is. Dat past goed bij iets als Twin Peaks of Blue Velvet die heel erg spelen met dat naïeve optimisme. Maar de meer veeleisende hoofdrol in Dune was echt veel te hoog gegrepen. Maar hier pakt die eeuwige grijns ook weer goed uit. De voorliefde voor een bepaald soort Americana is natuurlijk ook een gemene deler tussen deze show en Lynchs werk. Die ene vaste gezichtsuitdrukking die hij heeft, maakt vast ook dat MacLachlan zo geslaagd digitaal verjongd is in een aantal flashbacks. Seizoen 2 draait wat meer om de intriges en achterhalen van hoe het nu allemaal zo fout is gegaan, waar seizoen 1 wat meer actie had. Daar las ik her en der wat gemor over, maar mijn mening is altijd: hoe meer intriges en gekonkel, hoe beter. Niks mis met een leuke actiescene, maar het haalt het niet bij verraad op verraad op verraad, noir-stijl. spoiler: Wel jammer dat het idee dat de atoomapocalyps het gevolg is van uit de hand gelopen marketing voor plekken in atoombunkers, een op hol geslagen kapitalisme, op het einde lijkt te worden losgelaten voor toch een Groot Complot van iets dat de Enclave heet in de cliffhanger voor S03. Dat er in rommelen vond ik juist zo goed. | |
Goede actrice is dat toch. Had het wel een leuk geintje gevonden als je haar een keer had gezien in die iconische trui.sjors123 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:16:
[...]
Ik heb de serie dit weekend ook uitgekeken en ben het met je eens. Goede acteurs (Sofie Gråbøl/ Sarah Lund uit the Killing), spannend en goed verhaal. Het valt me wel op dat de serie op enig moment een volstrekt andere afslag neemt dan het boek.
Boek heb ik niet gelezen, maar dan is het toch wel interessant dat een keer te doen.
| The New Years (2024) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Praten, praten, praten, praten, praten, seks, praten, praten, schreeuwen, praten, praten, praten, praten, seks, praten, praten, schreeuwen, seks, praten, praten, praten. Los Años Nuevos volgt gedurende 10 jaarwisselingen de knipperlichtrelatie tussen de arts Óscar (Francesco Carril) en Ana, die niet zo goed weet wat ze wil met haar leven (Iria del Río). Allemaal juichende recensies en prijzen en zo voor deze miniserie op Mubi, een relatiedrama uit de Scandinavische school verplaatst naar Madrid (en verre omstreken). Aan de ene kant is dat begrijpelijk: Del Río en Carril zijn werkelijk uitstekend - dit zijn ook wel droomrollen voor acteurs - en dit is op het niveau van de dialogen ook echt heel goed geschreven. Zo praten en doen deze mensen, ik geloof het meteen. Maar het is ook wel echt héél véél praten. Sommige afleveringen bestaan voor 90% mensen die aan een tafel zitten. De paar afleveringen met een uitstapje (Berlijn, Lyon) voelen meteen een stuk dynamischer. Maar 10 afleveringen is ook gewoon een beetje veel, omdat de dynamiek de hele tijd hetzelfde is: de vonken spatten over tussen Ana en Óscar, maar dan hebben ze halverwege de aflevering weer slaande ruzie omdat Ana niet weet wat ze wil en/of omdat Óscar achterdochtig is. Na de Berlijn-aflevering had ik zelf al opgegeven dat het nog goed ging komen, maar de hoofdpersonen blijven er (naar mijn idee tegen beter weten in) in geloven. Dus voor mij toch niet de Spaanse Scener ur ett äktenskap. | |
Voor de fans: Good Omens 3 is uit op Prime. Heb het eerste half uur vast gekeken, niet slecht.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Doet wel denken aan Eigen Kweek met die humor. Droog als een tropentemperatuur groenplantage op zolderkarazz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:18:
Nonkels (2022–) [Afbeelding: Nonkels (2022–)]
[...]
Na seizoen 1 vorig jaar gezien te hebben, zijn we deze week maar eens begonnen aan seizoen 2 van Nonkels. [...]
https://www.imdb.com/titl..._3_tt_7_nm_1_in_0_q_punis
Dacht dat imdb links werkten?
Punisher terug.
Te kort. Zal wel een nieuwe serie aankomen denk ik
Punisher terug.
Nee, geen nieuwe serie. Dit is Jon Bernthal die z'n innerlijke schrijver aan het channelen is, net als bij die ene aflevering van The Bear ("Gary").
De ene aflevering is in een week geschoten, deze laatste Punisher is in twee weken geschoten. Het zijn daarmee single-shot episodes die niets met het hoofdverhaal te maken hebben.
De ene aflevering is in een week geschoten, deze laatste Punisher is in twee weken geschoten. Het zijn daarmee single-shot episodes die niets met het hoofdverhaal te maken hebben.
Dat zit wel Schnorr.
Laatste seizoen For All Mankind is een slog zeg. Voelt erg veel als herhaling van S4, weinig science(-fiction) en al die vervelende tieners... bah. Hopelijk trekken de laatste afleveringen nog wat recht.
Nee, dan Legends.
https://www.imdb.com/title/tt33265765/
That's what I'm talking about. Van de creator van The Gold.
Nee, dan Legends.
Misschien alles vanaf "?" uit de URL verwijderen? Sowieso goed om standaard te doen als je een URL deelt.sig69 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 03:35:
You had me at, "The Gold"Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:33:
Laatste seizoen For All Mankind is een slog zeg. Voelt erg veel verhaling van S4, weinig science(-fiction) en al die vervelende tieners... bah. Hopelijk trekken de laatste afleveringen nog wat recht.
Nee, dan Legends.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik zat er binnen vijf minuten in
Coogan is ook da man hoor.
Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.