Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
En ik maar denken dat ik de enige zonder leven was :+

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:31:
En ik maar denken dat ik de enige zonder leven was :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Die review gaat nog een keer komen trouwens :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Lost (2004–2010)Lost (2004–2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Vorig jaar heb ik een flashback beleefd door deze serie na meer dan 20 jaar weer vanaf het begin op te zetten. Het ging gepaard met een reis in het echte leven naar de locatie waar het eiland waar Oceanic Flight 815 zich ongeveer zou moeten bevinden na de crash in de serie: schijnbaar ergens rond Bali. Al wordt dit nooit echt duidelijk en ziet het er meer uit als Hawaii, waar het echt is opgenomen. Een palmboom is een palmboom, zou je zeggen.

We vliegen 20 jaar terug in de tijd, een tijd waarin men nog naar TV-series op zware CRT-monitoren keek. Je had series zoals Buffy, Firefly en Dead Like Me met het meisje dat door een vallende toiletpot werd vermoord. Daarnaast was er natuurlijk nog 24 met Jack "Dammit" Bauer. Maar het aantal series met écht doorlopende verhaallijnen was beperkt. Meestal was het toch een variant op de beruchte case-of-the-week. Ja, zelfs Buffy.

De pilot begint direct goed: een vliegtuig is neergestort op een strand van een onbewoond eiland en de camera zoomt uit op het gezicht van één van de hoofdrolspelers die ergens in de bosjes geworpen ligt: Jack. In de sequentie die volgt gaan we in een vloeiende beweging mee met Jack die opstaat en verdwaast naar het naastgelegen strand strompelt om zijn gecrashte mede-passagiers te helpen terwijl er vliegtuigmotoren in brand vliegen. Je ziet als kijker voor het eerst de ernst van de situatie en weet net zoveel van wat er aan de hand is als Jack: niets.

Wat altijd een van de mooie punten aan Lost was is de ultrakorte intro. Eigenlijk is er niet eens een echte intro; je ziet een zwart scherm, het inzoomende woord "Lost" en dat is het. Op naar de volgende scenes: een schokkende ontdekking wordt gedaan zodra men ontdekt dat er 's nachts iets onbekends in de jungle lijkt rond te gaan. Het maakt mechanische dinosaurusgeluiden. Oké, you've got me. Ik weet niet wat er gaande is, maar ik zal dit blijven kijken tot aan het bittere einde. Op deze manier ontstond er een cultstatus rond een show waarvan de makers als een van de eersten het toen nog (voor de gewone medemens) relatief nieuwe wereldwijde web erbij wisten te trekken met geheimzinnige sites en promotiestunts. Het zat goed in elkaar.

Op de afdeling met de gastacteurs is er een leuk aantal optredens te bespeuren. Een jonge Aaron Paul, Clancy Brown, Lando uit Star Wars, DJ Qualls, Brett Cullen, Lance Reddick, Allison Janney en zelfs Nathan Fillion omdat de makers en Fillion fan van elkaars werk waren.

Muzikaal gezien zat het ook dik in orde: de toen nog minder bekende Michael Giacchino werd na Alias nogmaals ingevlogen om zijn talenten te vervullen. Als er iets is wat Lost ver tegenover de concurrentie plaatste dan is het zeker wel de sfeervolle muziek van hem die na Lost nog vaker zijn kunsten mocht vertonen voor onder andere Fringe. Hier ontving hij welverdiende Emmy's voor als opkomende .

Zo geweldig als seizoen 1 was, zo matig werden de latere seizoenen door o.a. het oprekken van de seizoenen. Darn you, ABC. De vreemde gebeurtenissen werden steeds vreemder en op een gegeven moment wordt het timey wimey wibbly wobbly en denk je vaker dan eens: who? what? where?

Mooi aan de serie is wel dat het niet alleen een box of mysteries is. Je begint echt mee te leven met de karakters. Sommige acteurs zijn niet de beste: "Walt! Waaalt!!" Soms is niet duidelijk waar het script begint en het talent van de acteur eindigt. Misschien toch een indicatie dat het wel goed zit.

Als je Lost niet hebt gezien, dan heb je niet geleefd. Lost maakte deel uit van een begin in TV-series zoals we die vandaag de dag kennen: een rode draad ("story based"), niet per se iedere week een freak of the week, speciale effecten en zelfs een planning om naar een einde toe te werken. ABC gooide helaas roet in het eten door meer te willen, maar ondanks de vele fouten blijft het een bijzondere serie die je jaren later nog steeds met veel plezier kan kijken.

Zonder Lost waren er misschien geen The Leftovers of andere goede series geweest. Je wil vast niet weten hoe het leven als verwoed seriekijker er dan misschien uit had kunnen zien als je niet iedere week een groundhog day wil beleven. Daarom ondanks de minpunten toch een dikke 8.
"See you in another life, brother."
- Desmond
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:25
Ja Lost is een mooie serie, zeker een aanrader om eens gezien te hebben(Voor mij al echt lang geleden :). ).
Maar de serie duurde wel een beetje te lang, waardoor het een beetje vaag begon te worden allemaal.
En dan maar niet te spreken over het einde, die voor de 1ne goed is. maar genoeg ook dachten oh oké dit naar 10 seizoenen als einde.

Maar ondanks je de serie soms effe niet helemaal snapt, blijft het wel een serie .om eens gezien te moeten hebben.
Er zijn genoeg leuke, en of spannende momenten. die het kijken toch zeker waard zijn :).

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-04-2026 20:37 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Ik was echt een beetje verbaasd over hoeveel dingen ik was vergeten :o

Meer dan 20 jaar blijkt genoeg om alleen de hoogtepunten van iets te bewaren in dat grijze spul en de rest te verliezen. De finale was nu wel duidelijker omdat ik mezelf al uitgebreid had ingelezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 14-04-2026 20:38 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:25
Stukfruit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:38:
Ik was echt een beetje verbaasd over hoeveel dingen ik was vergeten :o

Meer dan 20 jaar blijkt genoeg om alleen de hoogtepunten van iets te bewaren in dat grijze spul en de rest te verliezen. De finale was nu wel duidelijker omdat ik mezelf al uitgebreid had ingelezen :P
Haha ja soms wil ik ook wel eens een serie opnieuw kijken, meestal lukt dit mij rond de zomer.
Dan is eigenlijk alles wel gestopt, en ben ik wel echt bij met alles uiteindelijk(Dat ik eigenlijk iets te kijken zoek).
Want ja anders kijk ik liever iets wat ik nog niet gezien heb, of gedeeltelijk ooit eens. en nu echt eens alles van wil zien(In plaats van weer z'n lange serie opnieuw te kijken).

Want vaak zeker vroeger, zijn series met toch aardig wat seizoenen/ afleveringen.
Ik zou nog wel eens Smallville opnieuw willen kijken, en Supernatural, maar dat zijn zoveel afleveringen / seizoenen haha (Net als Lost).
In de tussentijd zal ik al zoveel hiervan kwijt zijn, terwijl ik het echt goeie/ leuke series vond.

• Stukfruit
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 14-04-2026 20:55 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Dr. Strangelove
Ik heb de serie nooit gekeken omdat iedereen zegt dat het steeds minder wordt en slecht eindigt. Dan heb ik al geen zin meer mijn tijd erin te steken.

Is het vergelijkbaar slecht met het einde van GoT? Dat bleef echter heel lang verdomde goed en verknoeide de boel pas in het laatste seizoen.

Binnenkort eens met The Wire gaan beginnen als mijn nieuwe bingeprojectje trouwens.

• Stukfruit
  • Niet online
GoT heb ik nooit gekeken dus dat kan ik niet zeggen :) Als je van geheimzinnige zaken houdt is het een aanrader.

Het is niet allemaal even logisch, maar als je het kan bingen ben je ook sneller door de dingen heen die "live" minder interessant waren om wekelijks naar te kijken.

Destijds was het ook de serie met de duurste pilot voor een TV-serie. 14 miljoen USD als ik het me goed herinner. Bekijk die pilot: is het niets, dan kun je altijd nog nee zeggen. Daar wordt een pilot voor gemaakt :p

Dat zit wel Schnorr.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:51:
Ik heb de serie nooit gekeken omdat iedereen zegt dat het steeds minder wordt en slecht eindigt. Dan heb ik al geen zin meer mijn tijd erin te steken.

Is het vergelijkbaar slecht met het einde van GoT? Dat bleef echter heel lang verdomde goed en verknoeide de boel pas in het laatste seizoen.

Binnenkort eens met The Wire gaan beginnen als mijn nieuwe bingeprojectje trouwens.
Zoals @Stukfruit al zegt is Lost een show die draait om de verschillende mysteries. Destijds zorgde dit voor veel discussies en fan theorieën. De mysteries in de show kun je niet onbeantwoord laten, dit gebeurde voornamelijk in de laatste (twee) seizoenen. En het probleem is dat sommige antwoorden zeer onbevredigend waren, zeker in vergelijking met sommige fan theorieën. Daarnaast zijn er ook mysteries en plotlijnen waar geen antwoord op kwam.

Persoonlijk had ik inderdaad bij GoT een soort gelijk gevoel aan het einde van de serie als ik had toen Lost afgelopen was. Het moment van omslag lag bij GoT wel een stukje later in de serie dan bij Lost.

There's no place like 127.0.0.1

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

mr thee

Prutser op het internet

The Wire is geweldig, komt alleen wel wat traag op gang. Maar als het dan eenmaal aan de gang is :9~ :9~
Zitten een paar heerlijke figuren in de top })

YouTube: The Wire | These Are For You McNulty

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
mr thee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:41:
The Wire is geweldig, komt alleen wel wat traag op gang. Maar als het dan eenmaal aan de gang is :9~ :9~

S02 was dan wel ook minder. De seizoenen daarna gaan wel meer terug naar de roots. Alhoewel de telefooncellen niet terugkeren, en de piepers ook niet :+.

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:23:
GoT heb ik nooit gekeken dus dat kan ik niet zeggen :) Als je van geheimzinnige zaken houdt is het een aanrader.

Het is niet allemaal even logisch, maar als je het kan bingen ben je ook sneller door de dingen heen die "live" minder interessant waren om wekelijks naar te kijken.

Destijds was het ook de serie met de duurste pilot voor een TV-serie. 14 miljoen USD als ik het me goed herinner. Bekijk die pilot: is het niets, dan kun je altijd nog nee zeggen. Daar wordt een pilot voor gemaakt :p
GoT mis je wel wat aan hoor. Echt wel een enorm goede serie bijna tot het einde, alleen S5 is wat minder. En dat beruchte laatste seizoen natuurlijk, maar dat kan je sec genomen vooral beschuldigen ervan dat het gehaast is; de eindconclusies vond ik op zich acceptabel en bevredigend.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:20
mr thee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:41:

YouTube: The Wire: Shit Clay Davis Says | HBO

RIP :-(

https://psnprofiles.com/RaemNL

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:13
Stukfruit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:40:
[...]
Als je Lost niet hebt gezien, dan heb je niet geleefd. Lost maakte deel uit van een begin in TV-series zoals we die vandaag de dag kennen: een rode draad ("story based"), niet per se iedere week een freak of the week, speciale effecten en zelfs een planning om naar een einde toe te werken. ABC gooide helaas roet in het eten door meer te willen, maar ondanks de vele fouten blijft het een bijzondere serie die je jaren later nog steeds met veel plezier kan kijken.
Nou... Blake's Seven? Twin Peaks? Babylon 5? Hillstreet Blues? X-Files? Toch allemaal oudere series met rode draden, al dan niet afgewisseld met losstaande afleveringen.

Je bent te jong, Stukfruit :-D

• Dr. Strangelove
Je moet dan nog veel verder terug. I, Claudius (1976) en The Prisoner (1967) hebben hier veel grondwerk verricht.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Flabergasted schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:08:
[...]

Misschien even vermelden WAAR we dit kunnen bekijken,
Tip: https://www.justwatch.com/nl

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:13
Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:09:
Je moet dan nog veel verder terug. I, Claudius (1976) en The Prisoner (1967) hebben hier veel grondwerk verricht.
Daar ben ik dan te jong voor :)

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:30:
[...]

GoT mis je wel wat aan hoor. Echt wel een enorm goede serie bijna tot het einde, alleen S5 is wat minder. En dat beruchte laatste seizoen natuurlijk, maar dat kan je sec genomen vooral beschuldigen ervan dat het gehaast is; de eindconclusies vond ik op zich acceptabel en bevredigend.
Misschien dat ik het in de toekomst nog eens aandurf ;) The Wire heb ik tenslotte ook later pas gekeken.

Grootste probleem is dat de hele sfeer van de middeleeuwen en zo echt totaal niet interessant is :/ (voor mij in ieder geval, geen idee waarom).

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
durian schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:50:
[...]

Nou... Blake's Seven? Twin Peaks? Babylon 5? Hillstreet Blues? X-Files? Toch allemaal oudere series met rode draden, al dan niet afgewisseld met losstaande afleveringen.
Geen van alle series die je noemt hadden dat wat Lost doet hoor. Alleen over Twin Peaks twijfel ik een beetje, al is dat in mijn herinnering nog steeds een beetje een "aanwijzing van de week".

Juist The X-Files niet :p Wel een rode draad, maar absoluut niet gericht op het ontbreken van een case of the week. Juist dat was meestal een kwestie van "afwerken": vreemde case, Scully en Mulder komen opdraven, case closed. Of niet, want out there.

In Lost is het meer een avontuur dat steeds wordt opgebroken door dat verdraaide eindtijdstip ;( Hoewel je met een creatieve insteek zou kunnen stellen dat het daardoor misschien toch nog een beetje zo'n soort formaat volgt. Laten we het een omslagpunt noemen ipv de OG :)

Blake's Seven misschien, maar dat was toen al low-budget :+
Je bent te jong, Stukfruit :-D
Ik zou willen dat m'n lichaam er hetzelfde over dacht ;)

Maar het is wel een goed idee om The X-Files of Twin Peaks weer eens opnieuw op te zetten.

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:44

Vrijdag

De Goede

Lang lopende series met een rode draad zonder echt een "ding van de week" die ik zelf heb uitgekeken kan ik alleen maar denken aan The Sopranos en Sons of Anarchy. Dat vond ik echt hele goede series met een doorlopende verhaallijn en veel ontwikkelingen van de personages.

Het zijn ook de enige twee lange series die ik echt volledig heb afgekeken. Doorgaans verlies ik mij interesse als het te lang duurt.

Hoewel, ik heb ook aardig wat meegekregen van Desperate Housewives, dat keek mijn (inmiddels ex) vriendin. Dat vond ik eigenlijk niet eens zo'n slechte serie hoewel ik absoluut niet het doel publiek was. Maar goed, die rode Bree Hodge hè O+

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 15-04-2026 10:43 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
durian schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:13:
[...]

Daar ben ik dan te jong voor :)
Zijn nog steeds heel erg de moeite waard om te kijken, vooral I, Claudius :)

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:41:
Lang lopende series met een rode draad zonder echt een "ding van de week" die ik zelf heb uitgekeken kan ik alleen maar denken aan The Sopranos en Sons of Anarchy. Dat vond ik echt hele goede series met een doorlopende verhaallijn en veel ontwikkelingen van de personages.

Het zijn ook de enige twee lange series die ik echt volledig heb afgekeken. Doorgaans verlies ik mij interesse als het te lang duurt.

Hoewel, ik heb ook aardig wat meegekregen van Desperate Housewives, dat keek mijn (inmiddels ex) vriendin. Dat vond ik eigenlijk niet eens zo'n slechte serie hoewel ik absoluut niet het doel publiek was. Maar goed, die rode Bree Hodge hè O+
Oh, The Sopranos is misschien een uitzondering. Die heb ik nog niet meegekregen.

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:55
Stukfruit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:27:
Lost (2004–2010)[Afbeelding: Lost (2004–2010)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
Vorig jaar heb ik een flashback beleefd door deze serie na meer dan 20 jaar weer vanaf het begin op te zetten. Het ging gepaard met een reis in het echte leven naar de locatie waar het eiland waar Oceanic Flight 815 zich ongeveer zou moeten bevinden na de crash in de serie: schijnbaar ergens rond Bali. Al wordt dit nooit echt duidelijk en ziet het er meer uit als Hawaii, waar het echt is opgenomen. Een palmboom is een palmboom, zou je zeggen.

We vliegen 20 jaar terug in de tijd, een tijd waarin men nog naar TV-series op zware CRT-monitoren keek. Je had series zoals Buffy, Firefly en Dead Like Me met het meisje dat door een vallende toiletpot werd vermoord. Daarnaast was er natuurlijk nog 24 met Jack "Dammit" Bauer. Maar het aantal series met écht doorlopende verhaallijnen was beperkt. Meestal was het toch een variant op de beruchte case-of-the-week. Ja, zelfs Buffy.

De pilot begint direct goed: een vliegtuig is neergestort op een strand van een onbewoond eiland en de camera zoomt uit op het gezicht van één van de hoofdrolspelers die ergens in de bosjes geworpen ligt: Jack. In de sequentie die volgt gaan we in een vloeiende beweging mee met Jack die opstaat en verdwaast naar het naastgelegen strand strompelt om zijn gecrashte mede-passagiers te helpen terwijl er vliegtuigmotoren in brand vliegen. Je ziet als kijker voor het eerst de ernst van de situatie en weet net zoveel van wat er aan de hand is als Jack: niets.

Wat altijd een van de mooie punten aan Lost was is de ultrakorte intro. Eigenlijk is er niet eens een echte intro; je ziet een zwart scherm, het inzoomende woord "Lost" en dat is het. Op naar de volgende scenes: een schokkende ontdekking wordt gedaan zodra men ontdekt dat er 's nachts iets onbekends in de jungle lijkt rond te gaan. Het maakt mechanische dinosaurusgeluiden. Oké, you've got me. Ik weet niet wat er gaande is, maar ik zal dit blijven kijken tot aan het bittere einde. Op deze manier ontstond er een cultstatus rond een show waarvan de makers als een van de eersten het toen nog (voor de gewone medemens) relatief nieuwe wereldwijde web erbij wisten te trekken met geheimzinnige sites en promotiestunts. Het zat goed in elkaar.

Op de afdeling met de gastacteurs is er een leuk aantal optredens te bespeuren. Een jonge Aaron Paul, Clancy Brown, Lando uit Star Wars, DJ Qualls, Brett Cullen, Lance Reddick, Allison Janney en zelfs Nathan Fillion omdat de makers en Fillion fan van elkaars werk waren.

Muzikaal gezien zat het ook dik in orde: de toen nog minder bekende Michael Giacchino werd na Alias nogmaals ingevlogen om zijn talenten te vervullen. Als er iets is wat Lost ver tegenover de concurrentie plaatste dan is het zeker wel de sfeervolle muziek van hem die na Lost nog vaker zijn kunsten mocht vertonen voor onder andere Fringe. Hier ontving hij welverdiende Emmy's voor als opkomende .

Zo geweldig als seizoen 1 was, zo matig werden de latere seizoenen door o.a. het oprekken van de seizoenen. Darn you, ABC. De vreemde gebeurtenissen werden steeds vreemder en op een gegeven moment wordt het timey wimey wibbly wobbly en denk je vaker dan eens: who? what? where?

Mooi aan de serie is wel dat het niet alleen een box of mysteries is. Je begint echt mee te leven met de karakters. Sommige acteurs zijn niet de beste: "Walt! Waaalt!!" Soms is niet duidelijk waar het script begint en het talent van de acteur eindigt. Misschien toch een indicatie dat het wel goed zit.

Zonder Lost waren er misschien geen The Leftovers of andere goede series geweest. Je wil vast niet weten hoe het leven als verwoed seriekijker er dan misschien uit had kunnen zien als je niet iedere week een groundhog day wil beleven. Daarom ondanks de minpunten toch een dikke 8.

[...]
spoiler:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Dan heb ik niet geleefd. Hoorde hoe het afloopt en dat de serie steeds slechter werd,dus ga zeker niet kijken :)

En The Leftovers vond ik echt slecht, ik vond de hoofdrolspeler irritant en die rokende mensen vond ik helemaal nergens op slaan.
Smaken verschillen gelukkig :)

• Stukfruit
  • Niet online
Rooksmaak kan ik inderdaad ook niet waarderen dus ik kan daar enigszins in meekomen :p

Dat zit wel Schnorr.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:14

Punkrocker

Mostly harmless

Stukfruit schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:15:
[...]

Maar het is wel een goed idee om The X-Files of Twin Peaks weer eens opnieuw op te zetten.
Vergeet dan het derde seizoen niet!
Lynch kreeg hiervoor helemaal de vrije hand en dat is goed te zien. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.