Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Witcher (2019–)The Witcher (2019–)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Het was dit seizoen echt even wennen met die nieuwe acteur, Liam Hemsworth. Henry Cavill deed het wat mij betreft toch een stuk beter als Geralt; die had gewoon die kop en die uitstraling die erbij hoort. Je moet nu echt even moeite doen om weer in het verhaal te komen met zo’n nieuw gezicht, ook al gaat het verhaal direct verder waar het vorige seizoen ophield. Gelukkig is het verhaal van Ciri dit keer echt interessant neergezet en blijf je constant benieuwd hoe het met haar afloopt.

Wat de serie nog steeds zo lekker maakt, zijn die brute gevechten met een hoop bloed en gore, precies zoals we dat willen zien. Ook die nieuwe Witcher-killer, Leo Bonhart, is een schot in de roos. Dat is echt een vaag en interessant figuur die ontzettend sterk wordt neergezet, wat voor de nodige spanning zorgt. En dan die droge humor die er tussendoor komt; daar lig je soms echt om dubbel. Dat soort momenten maken het kijken gewoon een stuk leuker.

Toch zaten we soms ook met verbazing te kijken naar die vreemde overgangen in het verhaal. Yennefer verschijnt opeens helemaal bebloed in beeld, alsof we een heel gevecht hebben gemist. En even later liggen Geralt en Yennefer ineens in een bad in een huis, terwijl ze daarvoor nog midden in het bos stonden. Na de seksscène zitten ze dan weer doodleuk met z'n allen rond een kampvuur in het bos. Je vraagt je als kijker echt af wat we nou precies gemist hebben, want die sprongen in tijd en plek zijn soms niet te volgen.

Ondanks dat gedoe met de montage en de nieuwe hoofdrolspeler was het verder wel een heel mooi en goed seizoen. De wereld ziet er prachtig uit en de actie is zoals vanouds weer dik in orde. Het blijft een serie die zichzelf sterk neerzet en je ondanks die vage momenten toch blijft pakken. Ik ben benieuwd of ze in het volgende seizoen die gaten in het verhaal wat beter opvullen, maar we hebben ons er prima mee vermaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJSYwmFsuNvxheah7jcTRiwf9OE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaoEe12d6ngWEpz0pk2yhMIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 15-03-2026 15:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:23:
The Witcher (2019–)[Afbeelding: The Witcher (2019–)]
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Het was dit seizoen echt even wennen met die nieuwe acteur, Liam Hemsworth. Henry Cavill deed het wat mij betreft toch een stuk beter als Geralt; die had gewoon die kop en die uitstraling die erbij hoort. Je moet nu echt even moeite doen om weer in het verhaal te komen met zo’n nieuw gezicht, ook al gaat het verhaal direct verder waar het vorige seizoen ophield. Gelukkig is het verhaal van Ciri dit keer echt interessant neergezet en blijf je constant benieuwd hoe het met haar afloopt.

Wat de serie nog steeds zo lekker maakt, zijn die brute gevechten met een hoop bloed en gore, precies zoals we dat willen zien. Ook die nieuwe Witcher-killer, Leo Bonhart, is een schot in de roos. Dat is echt een vaag en interessant figuur die ontzettend sterk wordt neergezet, wat voor de nodige spanning zorgt. En dan die droge humor die er tussendoor komt; daar lig je soms echt om dubbel. Dat soort momenten maken het kijken gewoon een stuk leuker.

Toch zaten we soms ook met verbazing te kijken naar die vreemde overgangen in het verhaal. Yennefer verschijnt opeens helemaal bebloed in beeld, alsof we een heel gevecht hebben gemist. En even later liggen Geralt en Yennefer ineens in een bad in een huis, terwijl ze daarvoor nog midden in het bos stonden. Na de seksscène zitten ze dan weer doodleuk met z'n allen rond een kampvuur in het bos. Je vraagt je als kijker echt af wat we nou precies gemist hebben, want die sprongen in tijd en plek zijn soms niet te volgen.

Ondanks dat gedoe met de montage en de nieuwe hoofdrolspeler was het verder wel een heel mooi en goed seizoen. De wereld ziet er prachtig uit en de actie is zoals vanouds weer dik in orde. Het blijft een serie die zichzelf sterk neerzet en je ondanks die vage momenten toch blijft pakken. Ik ben benieuwd of ze in het volgende seizoen die gaten in het verhaal wat beter opvullen, maar we hebben ons er prima mee vermaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ja ik heb mij er ook nog prima mee vermaakt, maar de nieuwe Witcher was wel effe wenen.
Maar uiteindelijk zet die het wel redelijk neer, dus benieuwd naar het laatste seizoen :).

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
From (2022–)From (2022–)
Tweakers: 6 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
From is een interessante horror/mysterieuze serie waar (teveel) drama bij komt kijken. Ergens kwam een korte clip voorbij en het leek me interessant, ik heb toen een trailer van seizoen 1 bekeken en het verhaal is erg interessant:
Een gezin met 2 kinderen rijden in een camper. Ineens wordt de weg geblokkeerd door een omgevallen boom, ze moeten omdraaien. Eenmaal omgedraaid vinden ze de weg niet terug. Ze komen bij een wat vreemd uitziend dorp terecht. Ze besluiten de weg te vragen en rijden door. Er is een lange rechte weg rechtdoor, maar elke keer komen ze opnieuw in hetzelfde dorp uit. Daarna wordt hen verteld dat niemand in dat dorp het dorp kan verlaten. Daarnaast zijn er in de nacht bepaalde wezens waar je, op z'n zachtst gezegd, voor moet oppassen.

Seizoen 1 vond ik best wel sterk. Was best onderhoudend en liet je steeds meer afvragen wat er zich afspeelt in het dorp en wat er aan de hand is. Seizoen 2 en 3 vond ik beduidend minder. Het is veel meer van hetzelfde en er zit weinig voortgang in.

Los van dat het een onrealistisch verhaal is (wat je natuurlijk accepteert als je een serie als dit gaat volgen) maken de personages echt idiote keuzes die totaal onrealistisch zijn. Mensen willen ontsnappen uit het dorp, er gebeuren allerlei bovennatuurlijke dingen, maar zodra iemand iets mee maakt blijft de eerste reactie van andere mensen om die persoon niet te geloven. Daarnaast lijkt het een soort sport/hobby om informatie niet of zo laat mogelijk met elkaar te delen. Iemand maakt iets belangrijks mee en denkt: nee, deze informatie ga ik lekker voor mezelf houden... Daarnaast worden er in de serie zaken gedaan of gepland waar vervolgens 0,0 vervolg aan gegeven wordt. Ik heb soms het idee dat de schrijvers gewoon vergaten om bepaalde dingen die misschien wel zijn opgenomen in een aflevering terug te laten komen...

Daarnaast is drama na seizoen 1 een steeds grotere rol gaan geven. Ik kreeg een beetje het gevoel van de serie Manifest, waar ik daar ook zo'n gruwelijke hekel aan had. Iedere keer als er iets vervelends gebeurt is er wel weer iemand die vind dat het zijn/haar eigen schuld is en dan gaan er weer andere mensen zeggen "Nee, het is niet jouw schuld! Jij kon er niets aan doen!". Ik snap dat dit makkelijk is voor de schrijvers, want ze gebruiken hetzelfde script zo'n 45 keer in de eerste drie seizoenen en wisselen alleen de mensen die de tekst moeten zeggen...

Het is dat ik nu ook wil weten hoe het afloopt dat ik waarschijnlijk komend seizoen ook weer ga kijken, maar eigenlijk ben ik het wel een beetje zat... Ooh ik heb de serie wel gebinged, denk dat veel van die herhalende zaken minder opvallen als je elke week 1 aflevering kijkt.

Door seizoen 1 krijgen de eerste 3 seizoenen gemiddeld een krappe voldoende, maar als seizoen 4 dezelfde lijn doorzet dan wordt het een onvoldoende.

Wat voorbeelden van zaken waar ik me aan stoorde die een deel van het verhaal spoilen:
spoiler:
- Er worden soms zaken gedaan waar later totaal geen aandacht meer aan wordt gegeven. Zo hebben ze op een gegeven moment een manier om een van die wezens te doden (al was het tijdelijk), dan is het enige wat ze proberen om kogels in dat mengsel te stoppen en daarmee te gaan schieten. Niemand die denkt, laten we dit op een andere manier toedienen?
- De eerste 2 seizoenen dacht ik: waarom proberen ze niet zo'n wezen te vangen en te kijken wat er overdag met dan ding gebeurt. Dan eindelijk(!) ergens in seizoen 3 is dat het plan, wordt er vervolgens weer helemaal niets mee gedaan? Zijn de schrijvers dit vergeten?
- Hetgeen waar ik me het meest aan stoorde: hoe kunnen mensen zo super enthousiast zijn van een zwangerschap. Ik bedoel, wtf? Je zit letterlijk in de hel op aarde en je denkt: Yes ik ben zwanger! Wat fijn! En iedereen die het te horen krijgt reageert enthousiasts, niemand denkt: goh, misschien niet een fijne plek hier voor een baby?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-04 09:26
miicker schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:09:
From (2022–)[Afbeelding: From (2022–)]
Tweakers: 6 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
From is een interessante horror/mysterieuze serie waar (teveel) drama bij komt kijken. Ergens kwam een korte clip voorbij en het leek me interessant, ik heb toen een trailer van seizoen 1 bekeken en het verhaal is erg interessant:
Een gezin met 2 kinderen rijden in een camper. Ineens wordt de weg geblokkeerd door een omgevallen boom, ze moeten omdraaien. Eenmaal omgedraaid vinden ze de weg niet terug. Ze komen bij een wat vreemd uitziend dorp terecht. Ze besluiten de weg te vragen en rijden door. Er is een lange rechte weg rechtdoor, maar elke keer komen ze opnieuw in hetzelfde dorp uit. Daarna wordt hen verteld dat niemand in dat dorp het dorp kan verlaten. Daarnaast zijn er in de nacht bepaalde wezens waar je, op z'n zachtst gezegd, voor moet oppassen.

Seizoen 1 vond ik best wel sterk. Was best onderhoudend en liet je steeds meer afvragen wat er zich afspeelt in het dorp en wat er aan de hand is. Seizoen 2 en 3 vond ik beduidend minder. Het is veel meer van hetzelfde en er zit weinig voortgang in.

Los van dat het een onrealistisch verhaal is (wat je natuurlijk accepteert als je een serie als dit gaat volgen) maken de personages echt idiote keuzes die totaal onrealistisch zijn. Mensen willen ontsnappen uit het dorp, er gebeuren allerlei bovennatuurlijke dingen, maar zodra iemand iets mee maakt blijft de eerste reactie van andere mensen om die persoon niet te geloven. Daarnaast lijkt het een soort sport/hobby om informatie niet of zo laat mogelijk met elkaar te delen. Iemand maakt iets belangrijks mee en denkt: nee, deze informatie ga ik lekker voor mezelf houden... Daarnaast worden er in de serie zaken gedaan of gepland waar vervolgens 0,0 vervolg aan gegeven wordt. Ik heb soms het idee dat de schrijvers gewoon vergaten om bepaalde dingen die misschien wel zijn opgenomen in een aflevering terug te laten komen...

Daarnaast is drama na seizoen 1 een steeds grotere rol gaan geven. Ik kreeg een beetje het gevoel van de serie Manifest, waar ik daar ook zo'n gruwelijke hekel aan had. Iedere keer als er iets vervelends gebeurt is er wel weer iemand die vind dat het zijn/haar eigen schuld is en dan gaan er weer andere mensen zeggen "Nee, het is niet jouw schuld! Jij kon er niets aan doen!". Ik snap dat dit makkelijk is voor de schrijvers, want ze gebruiken hetzelfde script zo'n 45 keer in de eerste drie seizoenen en wisselen alleen de mensen die de tekst moeten zeggen...

Het is dat ik nu ook wil weten hoe het afloopt dat ik waarschijnlijk komend seizoen ook weer ga kijken, maar eigenlijk ben ik het wel een beetje zat... Ooh ik heb de serie wel gebinged, denk dat veel van die herhalende zaken minder opvallen als je elke week 1 aflevering kijkt.

Door seizoen 1 krijgen de eerste 3 seizoenen gemiddeld een krappe voldoende, maar als seizoen 4 dezelfde lijn doorzet dan wordt het een onvoldoende.

Wat voorbeelden van zaken waar ik me aan stoorde die een deel van het verhaal spoilen:
spoiler:
- Er worden soms zaken gedaan waar later totaal geen aandacht meer aan wordt gegeven. Zo hebben ze op een gegeven moment een manier om een van die wezens te doden (al was het tijdelijk), dan is het enige wat ze proberen om kogels in dat mengsel te stoppen en daarmee te gaan schieten. Niemand die denkt, laten we dit op een andere manier toedienen?
- De eerste 2 seizoenen dacht ik: waarom proberen ze niet zo'n wezen te vangen en te kijken wat er overdag met dan ding gebeurt. Dan eindelijk(!) ergens in seizoen 3 is dat het plan, wordt er vervolgens weer helemaal niets mee gedaan? Zijn de schrijvers dit vergeten?
- Hetgeen waar ik me het meest aan stoorde: hoe kunnen mensen zo super enthousiast zijn van een zwangerschap. Ik bedoel, wtf? Je zit letterlijk in de hel op aarde en je denkt: Yes ik ben zwanger! Wat fijn! En iedereen die het te horen krijgt reageert enthousiasts, niemand denkt: goh, misschien niet een fijne plek hier voor een baby?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Ik vond seizoen 1 heel sterk, maar ergens in seizoen 2 ben ik afgehaakt.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35

Louw Post

Cerenas

miicker schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:09:
...

Dat vat het ook wel samen voor mij. Ik vind het verhaal wel interessant en het mysterieuze, maar er is zo weinig voortgang in het verhaal dat het tweede en derde seizoen best saai waren. Veel focus op drama inderdaad. Er is nog zoveel onduidelijk, hopelijk komt er wat meer voortgang in het verhaal in het volgende seizoen.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De beste slechtste serie met een main actor die meer te doen had in Lost dan hier :p

Dat zit wel Schnorr.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
From, inderdaad seizoen 1 was sterk, seizoen 2 een stuk minder, maar er werd ook niet naar een oplossing toegewerkt, wel werd het het verhaal steeds weer opgerekt. Het eind van seizoen 2 was voor mij het eind van de serie; ik ben ermee gestopt. Net zoals seizoen 3 (geloof ik) van Manifest.

Hoe kan een schrijver van een serie denken dat zijn kijkers, die geïnteresseerd zijn in een spannende nieuwe serie, gebaseerd op een nieuw gegeven, het acceptabel vinden dat alle nieuwigheid eraf gaat en het een op de automatische piloot doorkabbelende serie wordt?

[ Voor 0% gewijzigd door ikweethetbeter op 16-03-2026 17:15 . Reden: autocorrect typo ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-04 14:16

Deathchant

Don't intend. Do!

Midnight Mass (2021)Midnight Mass (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 40 min | MPAA: TV-MA
Na The Haunting of Hill House en Bly Manor, heb ik nu ook Midnight Mass gekeken, ook van dezelfde director (Mike Flanagan). Midnight Mass is totaal anders dan de vorige twee genoemde series, maar heeft wel weer een aantal dezelfde acteurs. Het gaat zich om een kleine, hechte en gelovige community op een vrij geisoleerd eiland die in afwachting zijn van de terugkomst van hun geliefde priester "monseigneur" John Pruitt die maar niet komt...In de tussentijd neemt een fanatiek gelovige woordvoerster genaamd Beverly de boel waar. Riley, een jonge man die 4 jaar in de gevangenis heeft gezeten voor het (per ongeluk?) aanrijden van een jonge vrouw, keert terug naar dit eiland en probeert verbinding te zoeken met zijn ouders en met Erin Greene, de lerares en tevens zijn love interest.
Eén van de thema's naast (fanatiek) christelijk geloof is het gezien worden als outcast; Riley is immers de "moordenaar" die in de gevangenis heeft gezeten, de lokale sherrif, een moslim man is sowieso niet wit én niet christelijk, en dan heb je nog de dronken nomad die een lokaal dorpsmeisje per ongeluk heeft verlamd. Uiteindelijk komt er een jongere priester, father Paul, naar het eiland om het geloof van God voort te zetten in afwezigheid van Pruitt. Hij heeft een bepaald idee van het bereiken van onsterfelijkheid, mede door eigen ervaringen. Het is heel lastig om dingen zonder spoilers te vertellen ;) Zijn komst zorgt in ieder geval voor de nodige paranormale gebeurtenissen. Eén van die gebeurtenissen is dat er in het begin van de serie veel dieren, vooral katten dood op het strand liggen, waarvan de bewoners gissen dat het waarschijnlijk om een roofdier gaat. Fanatiek als ze is, vertaalt Beverly alle gebeurtenissen 1 op 1 naar zaken die in de bijbel staan of te maken hebben met God/Jezus/Mozes/Ark van Noach etc etc. Intussen blijft Beverly de mensen met haar fanatisme indoctrineren/manipuleren als zelf uitgeroepen rechterhand van father Paul en weet zij ook bepaalde mensen voor zich te winnen. Ook gebeuren er verder in de serie ogenschijnlijk goeie dingen, zoals het genezen van zieke mensen, resurrection etc, maar zoals het woord al zegt: ogenschijnlijk. Ik kan niet verder vertellen zonder spoilers dus dat doe ik dan ook maar niet ;)
Uiteindelijk beseft de priester dat zijn uitvoering van rituelen om onsterfelijkheid na te strevenallemaal niet is zoals God het zou willen, maar dat besef komt als het (veel) te laat is. Het einde is niet zoals ik het helemaal fijn vind, emotionele loutering is er niet echt bij en voor mij heeft het geen bevredigend einde, alhoewel veel andere mensen het einde wel "realistisch" zouden vinden in die situatie.

Wederom uitstekend acteerwerk van Kate Siegel; als zij schreeuw-huilt van trauma, dan gaat dat echt door merg en been :'(
Ik geef deze serie een 7,5 en geen 8, omdat ik nou eenmaal van een goed einde hou en niet perse een realistisch einde moet hebben.
Ik ga vandaag toch maar beginnen aan The Fall of the House of Usher ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Stukfruit
  • Niet online
Als je nog sneller gaat dan kan Flanagan het niet meer bijbenen met nieuw werk :p

Dat zit wel Schnorr.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uitstekende keuze om hem als die priester te casten by the way. Ik was de eerste episode aan het afvragen wie is dat toch? Maar dat is dezelfde acteur die in het laatste seizoen van GenV de badguy speelt. Charisma en kalmte maken hem wel heel geschikt voor dit soort rollen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:58
Primal (2019–)Primal (2019–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 22 min | MPAA: TV-MA
Onverwacht een derde seizoen, want Spear was toch echt dood aan het einde van het tweede seizoen. Maar hij wordt tot leven gewekt en zombie Spear probeert weer in contact te komen met Fang en de rest van de familie.

Genndy Tartakovsky gaat gewoon op dezelfde voet verder als in de eerste twee seizoenen. Dus geen dialoog, wel veel brute animatieslachtpartijen en toch, onder de oppervlakte, een verhaal met emotionele impact.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-04 15:27
The Beast in Me (2025)The Beast in Me (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gezien op Netflix, 8 afleveringen, circa 50 minuten per aflevering.

Spannende psychologische thriller. Schrijfster wiens zoontje al jong is overleden, leeft alleen en inmiddels gescheiden van haar vriendin. Naast haar komt een rijke vastgoedmagnaat met z'n vrouw wonen. Hij is eigenzinning, arrogant, sinister. Z'n eerste vrouw is verdwenen, afgedaan als zelfmoord, maar er hangt nog steeds een zweem van betrokkenheid om hem heen.
Zij besluit een boek over hem te schrijven en ze groeien naar elkaar toe. Zij raakt steeds meer in de ban van zijn persoonlijkheid, hij gaat steeds vaker de bazige en manipulatieve rol in.

Matthew Rhys zet een geweldige rol neer als sinistere buurman. Clare Danes vervalt weer iets te vaak in haar paniekerige rol die ze ook had in Homeland. Het lijkt wel een trucje. Overtuigend, maar het was niet nodig geweest op sommige momenten. Andere rollen zijn ook overtuigend en ik vind het altijd om Jonathan Banks (Mike uit Breaking Bad) te zien spelen.

In het verhaal zitten wat rare scenes/wendingen
spoiler:
hoe kan een FBI-agent met pistool zich laten verrassen door een ongewapende man
en een subverhaaltje dat er ook wel uit had gekund. Dan had het verhaal misschien wel een aflevering of 2 korter gekund, maar voor de karakterontwikkeling was het wel weer goed, zo kun je nog beter zien waarom de mensen zijn zoals ze zijn.

Filmisch vond ik het heel mooi, mooie shots en composities, de verschillende sferen werden goed neergezet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Young Sherlock (2026–)Young Sherlock (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Niemand nog met deze? Heerlijke serie. Als wel vaker met een "Sherlock" verhaal moet je even inkomen. Je kent immers het karakter goed, maar elke keer is de setting net anders. Nadat je jezelf hebt aangepast aan deze nieuwe Sherlock, is het wat mij betreft genieten.

Mooie setting, goede acteurs en een interessant (doch niet Oscarwaardig) verhaal. Gewoon lekker wegkijken. James Moriarty speelt een grote rol wat natuurlijk interessant is. Ook omdat je ergens rond aflevering 5 een wijziging in het karakter ziet ontstaan. Mooie toevoeging aan de reeks.

Max Irons (zoon van) is trouwens ook echt top.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

Elvhenk

Madam Mikmak

Small Prophets (2026–)Small Prophets (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Geweldige serie, ga 'm zien, einde review. :D
Het gaat over Michael, wiens vriendin al jaren vermist wordt. Na een tip van zijn vader (mooie rol van Michael Palin) probeert hij op een ongebruikelijke manier erachter te komen wat er met haar is gebeurd. Zijn collega van de bouwmarkt, Kacey, helpt hem.
Het verhaal is onconventioneel, met tegelijkertijd een feest van herkenning in de kneuterigheid en kleinzieligheid van de personages eromheen. De buren bijvoorbeeld.
Er zijn ook hilarische en absurde scenes.
spoiler:
Zoals de overvaller die denkt dat Michael de Kerstman is, en de politieagenten die gaan zitten spelen in de vintage kerstkamer.
Het is een hele lieve serie, met juist tegenovergestelde plottwists van wat je standaard ziet. Dat je denkt: o, nou gaat het helemaal mis natuurlijk, maar daar wordt dan op verrassende wijze de angel uitgehaald.
Ik verheug me op het vervolg.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Elvhenk schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:13:
Small Prophets (2026–)[Afbeelding: Small Prophets (2026–)]
Het gaat over Michael, wiens vriendin al jaren vermist wordt. Na een tip van zijn vader (mooie rol van Michael Palin) probeert hij op onconventionele wijze erachter te komen wat er met haar is gebeurd. Zijn collega van de bouwmarkt, Kacey, helpt hem erbij.
Het verhaal is onconventioneel, met tegelijkertijd een feest van herkenning in de kneuterigheid en kleinzieligheid van de personages eromheen. De buren bijvoorbeeld.
spoiler:
Zoals de overvaller die denkt dat Michael de Kerstman is, en de politieagenten die gaan zitten spelen in de vintage kerstkamer.
Het is een hele lieve serie, met juist tegenovergestelde plottwists van wat je standaard ziet. Dat je denkt: o, nou gaat het helemaal mis natuurlijk, maar daar wordt dan op verrassende wijze de angel uitgehaald.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Lijkt wel alsof de kerstman op de poster staat :o
spoiler:
En dat dacht ik al voordat ik de spoiler las..

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:25:
Cross (2024–)[Afbeelding: Cross (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
You had me at mother****er.

Isaiah Mustafa heeft altijd gelijk. Weliswaar zit hij hier niet op een paard, maar hij is wel de perfecte aanvulling op hoofdrolspeler Aldis Hodge (Alex Cross uit de titel). Ryan Eggold deed mij met zijn blonde kapsel trouwens teveel denken aan Antony Starr in The Boys :P

Omdat een paar mensen er in een ander topic er hier ergens over begonnen heb ik deze ergens een keer opgezet en op een of andere manier bleef ik kijken. Het is niet allemaal even logisch en flink wat situaties zorgen er voor dat je bijna van je paard af zal springen om je TV aan te vallen. Desondanks is het geheel redelijk gebalanceerd en doet het denken aan Luther, The Wire en Dexter in één serie. Laatstgenoemde wordt vooral duidelijk zodra iemand:
spoiler:
de tanden van een ontvoerde vrouw begint te "boetseren" :X
...ik kan veel hebben en toch deed die scène mij iets.

Morgan Freeman speelde hem eerder overigens in de films "Kiss the Girls" en "Along Came a Spider". Deze heb ik zelf helaas nooit gezien dus ik kan niet zeggen of de serie beter is :)

Om deze review compleet te maken mag een link naar deze video natuurlijk niet uitblijven:
[YouTube: Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Seizoen 2: kijkbaar, maar niet heel bijzonder.

Veel dingen die niet erg realistisch zijn. Dus eigenlijk is er weinig veranderd :p

Dat zit wel Schnorr.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22
+1, genoten van deze serie!

[ Voor 36% gewijzigd door Jasper op 22-03-2026 08:49 ]

• Truus01
Elvhenk schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:13:
Small Prophets (2026–)[Afbeelding: Small Prophets (2026–)]
Het gaat over Michael, wiens vriendin al jaren vermist wordt. Na een tip van zijn vader (mooie rol van Michael Palin) probeert hij op een ongebruikelijke manier erachter te komen wat er met haar is gebeurd. Zijn collega van de bouwmarkt, Kacey, helpt hem.
spoiler:
Ook gisteren (af)gekeken. En inderdaad een leuke serie. Hopelijk komt er een tweede seizoen.

Ik vind het altijd knap en leuk om te zien als series waarin iets wat gewoon echt geen werkelijkheid is, toch werkelijk kunnen laten aanvoelen. Dat komt waarschijnlijk omdat de rest zo herkenbaar en 'down to earth' is. Of zoals jij ook zegt "Het verhaal is onconventioneel, met tegelijkertijd een feest van herkenning in de kneuterigheid en kleinzieligheid van de personages eromheen."

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 09:46

GeeBee

Oddball

wmterhaar schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:43:
[knip] Genndy Tartakovsky [/knip]
Ik heb een trailer gezien, maar Genndy heeft sinds Dexter’s Laboratoty toch wel een paar stappen gezet :)

[ Voor 75% gewijzigd door GeeBee op 22-03-2026 12:27 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• wmterhaar
GeeBee schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:24:
[...]

Ik heb een trailer gezien, maar Genndy heeft sinds Dexter’s Laboratoty toch wel een paar stappen gezet :)
Hij heeft ook een andere serie op HBO, Samurai Jack. Schijnt ook heel goed te zijn.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:12
Truus01 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Ook gisteren (af)gekeken. En inderdaad een leuke serie. Hopelijk komt er een tweede seizoen.
Seizoen 2 is bevestigd en de intentie is 3 seizoenen.

Mocht je Dectectorist nog niet hebben gezien, is dit ook een aanrader, dezelfde maker en hierin heeft hij imho wel voorzich zelf een actiever rol.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Dagarkin schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:28:
[...]

Seizoen 2 is bevestigd en de intentie is 3 seizoenen.
*O* *O* *O*
Mocht je Dectectorist nog niet hebben gezien, is dit ook een aanrader, dezelfde maker en hierin heeft hij imho wel voorzich zelf een actiever rol.
Ja, die was ook top! Al leek het me wel slim van Crook om zichzelf deze keer een kleinere rol toe te bedelen, als je ook al moet regisseren.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

[...]

Ik vind het altijd knap en leuk om te zien als series waarin iets wat gewoon echt geen werkelijkheid is, toch werkelijk kunnen laten aanvoelen. Dat komt waarschijnlijk omdat de rest zo herkenbaar en 'down to earth' is. Of zoals jij ook zegt "Het verhaal is onconventioneel, met tegelijkertijd een feest van herkenning in de kneuterigheid en kleinzieligheid van de personages eromheen."
:Y
En iedereen kent wel een Brigham, of heeft er eentje gekend. :D

• Truus01
Dagarkin schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:28:
Ik meen dat ik die ook gezien heb, ja.
Zo niet, pech, ik kijk geen (heel) oude series meer. Geen tijd voor met al die nieuwe series...

• Truus01
Nordin (2025–)Nordin (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Nordin Kynani staat voor uitdagingen bij het lesgeven aan kansarme leerlingen, waarbij hij te maken krijgt met opstandigheid, corruptie en ego, en ernaar streeft een betekenisvolle impact te hebben.
Leuk. Ik kon er goed om lachen.

Blijkbaar genomineerd voor een Gouden Kalf.

Hopelijk komt er een tweede seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Carlos0_0
  • Nu online
Ruitenwisser schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:48:
A Knight of the Seven Kingdoms (2026–)[Afbeelding: A Knight of the Seven Kingdoms (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De vriendin kunnen overtuigen om A Knight in the Seven Kingdoms te bekijken. Ze had nog niets van GoT gezien en was direct hooked. Het gehele seizoen in 3 dagen uitbekeken en alle afleveringen waren toppertjes met goed uitgekozen muziek. Met een extra vermelding dat aflevering 5 geniaal was en volgens mij de beste vertoning van een gevecht dat ik al gezien heb.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Gister avond aan begonnen, nu net aflevering 2 mijn a klaar.
Maar zo hè wat is dit saai zeg, ik dacht ik gisteren moe was. Maar ook aflevering 2 loop ik in slaap te vallen 😂.

Zal nog wel even door kijken, gek veel afleveringen zijn het niet.
Maar je idee deze serieus voor mij is.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-04 22:03
Carlos0_0 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Gister avond aan begonnen, nu net aflevering 2 mijn a klaar.
Maar zo hè wat is dit saai zeg, ik dacht ik gisteren moe was. Maar ook aflevering 2 loop ik in slaap te vallen 😂.

Zal nog wel even door kijken, gek veel afleveringen zijn het niet.
Maar je idee deze serieus voor mij is.
Het is slow maar wel de moeite waard om door te kijken, aflevering 5 is wauw.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Carlos0_0
  • Nu online
Davidas schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Het is slow maar wel de moeite waard om door te kijken, aflevering 5 is wauw.
Kijk hét wel effe af, game of thrones series moet je meestal effe in komen (origineel ook 3 keer kans moeten geven ofzo haha).
Scheelt afleveringen ook niet gek lang zijn, en maar een paar afleveringen zijn :).

Edit:

Nou nee nog niet wat saai niet normaal, die serie is niks voor mij :).

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-03-2026 20:01 ]

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03 14:40

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

[...]

Critically Acclaimed British Sitcom Small Prophets Gets Exciting Season 2 Update. https://www.yahoo.com/ent...itcom-gets-150200397.html

[ Voor 34% gewijzigd door vdr01 op 25-03-2026 21:03 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• wmterhaar
House of Guinness (2025–)House of Guinness (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Serie over het brouwerij-imperium en heel Ierland midden 19e eeuw van de makers van Peaky Blinders is wel heel erg een voortzetting van die succesformule: zelfde hypergestileerde vormgeving, zelfde gebruik van moderne hits, zelfde mix van serieus drama en meer melodramatische elementen. Alleen dan dus aan de andere kant van de Ierse Zee en een paar decennia eerder.

Gelukkig ook een verse start, dus nog niet de halfbakken puinhoop die Peaky Blinders op het einde was. Ik miste een beetje een acteur van niveau Cillian Murphy, maar er zijn ook minder uitschieters naar beneden. En House of Guinness heeft Niamh McCormack, ook een bonus.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vond het er af toe wel een beetje raar uit zien. Het heeft dus die soort high gloss whiskeyreclame-look die we ook kennen van Peaky Blinders, maar dan lijkt het of er ook nog een soort sharpening filter overheen is gelegd. Gecheckt: de tv staat keurig in filmmakermodus, maar het is wel die soort look die je met 'beeldverbetering' aan krijgt.
spoiler:
Wel grappig dat hoe zeer hoe de Fenians Arthurs homoseksualiteit gebruiken om concessies af te dwingen overeen komt met hoe de liberalen in Nederland dat in dezelfde tijd deden met Willem II's biseksualiteit.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50
Carlos0_0 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:16:
[...]

Kijk hét wel effe af, game of thrones series moet je meestal effe in komen (origineel ook 3 keer kans moeten geven ofzo haha).
Scheelt afleveringen ook niet gek lang zijn, en maar een paar afleveringen zijn :).

Edit:

Nou nee nog niet wat saai niet normaal, die serie is niks voor mij :).
Wij zijn bij GoT door alle verschillende partijen ergens het verhaal kwijt waardoor we gestopt zijn. Wellicht na Stranger Things (wat dan wel weer goed blijft hangen, maar ook steeds grover wordt (mijn vrouw moet er net zin in hebben om te kijken)) dat we het nog eens verder proberen te bekijken.
Volgens mij moeten de verschillende partijen ook steeds minder worden. :+

Mijn vrouw heeft net The Residence (soort who dun it) zitten kijken. 8 afleveringen, maar wel echt serieus leuk. Heb niet alles gezien, maar wat ik gezien had was wel erg leuk om te kijken.

• Carlos0_0
  • Nu online
Arunia schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Wij zijn bij GoT door alle verschillende partijen ergens het verhaal kwijt waardoor we gestopt zijn. Wellicht na Stranger Things (wat dan wel weer goed blijft hangen, maar ook steeds grover wordt (mijn vrouw moet er net zin in hebben om te kijken)) dat we het nog eens verder proberen te bekijken.
Volgens mij moeten de verschillende partijen ook steeds minder worden. :+

Mijn vrouw heeft net The Residence (soort who dun it) zitten kijken. 8 afleveringen, maar wel echt serieus leuk. Heb niet alles gezien, maar wat ik gezien had was wel erg leuk om te kijken.
Nou ja Game of Thrones bleef ik ook gewoon spannend vinden, deze serie zat ik echt te kijken. naar wat zit ik in hemelsnaam te kijken :).
The Residence net even de trailer gekeken, en dit lijkt mij wel wat. Zit ook wel wat humor in moest wel beetje lachen soms.
Deze gaat ieder geval op het lijstje :).

• Carlos0_0
  • Nu online
wmterhaar schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:37:
House of Guinness (2025–)[Afbeelding: House of Guinness (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Serie over het brouwerij-imperium en heel Ierland midden 19e eeuw van de makers van Peaky Blinders is wel heel erg een voortzetting van die succesformule: zelfde hypergestileerde vormgeving, zelfde gebruik van moderne hits, zelfde mix van serieus drama en meer melodramatische elementen. Alleen dan dus aan de andere kant van de Ierse Zee en een paar decennia eerder.

Gelukkig ook een verse start, dus nog niet de halfbakken puinhoop die Peaky Blinders op het einde was. Ik miste een beetje een acteur van niveau Cillian Murphy, maar er zijn ook minder uitschieters naar beneden. En House of Guinness heeft Niamh McCormack, ook een bonus.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vond het er af toe wel een beetje raar uit zien. Het heeft dus die soort high gloss whiskeyreclame-look die we ook kennen van Peaky Blinders, maar dan lijkt het of er ook nog een soort sharpening filter overheen is gelegd. Gecheckt: de tv staat keurig in filmmakermodus, maar het is wel die soort look die je met 'beeldverbetering' aan krijgt.
spoiler:
Wel grappig dat hoe zeer hoe de Fenians Arthurs homoseksualiteit gebruiken om concessies af te dwingen overeen komt met hoe de liberalen in Nederland dat in dezelfde tijd deden met Willem II's biseksualiteit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Of het er raar uit zag geen idee, ik heb de serie voornamelijk op mijn Ipad gekeken vorig jaar in het vliegtuig.
Ik moet zeggen ik het voorzichtig wel wat vind, moest er wel beetje inkomen. maar het kan wel een goeie serie worden.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Arunia schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:51:
Het was wel okay. "Leuke" opvulling, zeker geen must watch. En ook alweer geannuleerd na het eerste seizoen (maar maakt IIRC niet uit "case closed").

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

marcelmg2 schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:56:
Animal Kingdom is ook zo'n lekker wegkijkende bingewaardige serie. 6 Seizoenen pretentieloos vermaak over een stel kruimeldieven die af en toe een soort 'heist' doen. Mooie sfeer, altijd zon, mooie mensen etc.
Ik zit nu net in S2 van Animal Kingdom en zie hem nog niet verder gereviewed, nou ben ik nog niet aan het einde natuurlijk maar ik wilde 'm hier wel vast even tippen voor de mensen die op zoek zijn om wat nieuws aan te zetten.

Soort van Sons of Anarchy-light.....je omschrijft 'm treffend. Voorals nog prima vermaak.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 13:44
Fraggert schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:37:
[...]

Ik zit nu net in S2 van Animal Kingdom en zie hem nog niet verder gereviewed, nou ben ik nog niet aan het einde natuurlijk maar ik wilde 'm hier wel vast even tippen voor de mensen die op zoek zijn om wat nieuws aan te zetten.

Soort van Sons of Anarchy-light.....je omschrijft 'm treffend. Voorals nog prima vermaak.
Kijkt inderdaad wel lekker weg alleen wordt je soms wel moe van het drugs en coïtus gebruik op een gegeven moment heeft het totaal niets meer met het verhaal te maken en is het een quota halen volgens mij.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The Artful Dodger (2023–)The Artful Dodger (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Toen er onverwacht een tweede seizoen kwam van deze erg fijne serie gelijk ook het eerste seizoen maar weer gekeken direct gevolgd door het tweede seizoen.

Na het kijken van de Dexter-reeks is de combinatie van bloed (en in dit geval Victoriaanse artsen, dus heerlijk primitief) en humor een welkome voortzetting. Sterke karakters, een in beide seizoenen goed plot en nog een klein venster voor een eventueel derde seizoen (hoewel nog kleiner dan na seizoen 1).

Een dikke negen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Star Trek: Starfleet Academy (2026–)Star Trek: Starfleet Academy (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Er is veel kritiek op deze serie, deels terecht. De serie begint als een soort high school drama, de Captain is een slonzig type dat met haar voeten op tafel zit tijdens vergaderingen, door de grotendeels jonge cast doet het acteerwerk soms wat krom aan, maar in de loop van de afleveringen klikte het toch.

Starfleet Academy is overduidelijk een vehikel om Star Trek bij de jongere generaties van nu aan de man te brengen. Ja, er zitten woke componenten in en ja, de acteurs komen op "oudjes" zoals ik soms wat geforceerd over, maar dat lijkt direct vertaalbaar naar de jongere generaties die ik om me heen zie. Zingeving is het woord wat ik zou willen gebruiken, de meeste karakters zijn op zoek naar wie ze zijn inj een tijdperk waar zingeving (zoals een geloof of overtuiging) niet meer met de paplepel wordt ingegoten.

De kapitein, tja, ze is nu eenmaal al honderden jaren oud en praktisch onsterfelijk, dan ga je misschien (zoals ik rond mijn pensioen waarschijnlijk ook zal doen) wat nonchalanter met dingen om.

En gelukkig gaat de tweede helft van het seizoen de goede kant op. Spannende missies, niet iedereen wordt gespaard (en eens een keer niet alleen de "naamloze ensign die meegaat in het rode pakje") en uiteindelijk kijk ik toch uit naar seizoen 2.

Maar het cijfer, tja, dan moet ik toch middelen naar een 6.5 door de eerste afleveringen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 26-03-2026 15:02 ]

• Carlos0_0
  • Nu online
Star Trek: Starfleet Academy moet inderdaad even opgebouwd worden, vond de 1ste aflevering al niet echt geweldig.
Het wordt gelukkig wel beter, dus ben ook wel benieuwd naar seizoen 2.

Maar ja eerst nog de laatste 2 afleveringen, waarvan nu de 1na laatste online staat.
Was er perongeluk aan begonnen, dacht dat al de hele serie op skyshowtime stond :P.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vrijdag schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:51:
[...]

House of Usher vond ik echt heel erg goed. Persoonlijk vond ik die beter dan Midnight Mass en The Haunting of Bly Manor.

In HoU er in geslaagd om een klassiek verhaal te vertalen naar een moderne setting en combineert een aantal verhalen van Edgar Allan Poe in één geheel. Zonder het in mijn ogen als goedkope truc te gebruiken zoals in The Following.
Afgekeken! Goeie serie idd!! Wel heel anders dan de rest en ook hier geen happy ending, maar deze vond ik beter te behappen qua einde dan Midnight Mass; de personages in HoU waren eigenlijk allemaal klootzakken ;)

Ik heb gisteravond eindelijk Adolescence (af) gekeken. Holy shit wat was dát een goeie serie zeg! Acteerwerk was top! Op het einde brak ik :'( Zal daar nog wel effe een reviewtje van maken dalijk. Dit was toch een van de betere series die ik sinds lange tijd heb gezien. Zeker in mijn top 3.

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 27-03-2026 13:22 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Adolescence (2025)Adolescence (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Dit aangrijpende verhaal gaat over Jamie, een 13 jarige jongen die beschuldigd wordt van moord op een klasgenootje. Er zijn veel redenen op te noemen wat deze miniserie zo goed maakt. Het focust zich namelijk niet op de uiteindelijke uitkomst of rechterlijke uitspraak, wat je wel zou verwachten van een moordzaak (die wil je graag verklaard/opgelost zien), maar het draait meer om de (manier van) informatieinwinning en het psychologische aspect ernaartoe leidend.
Elke aflevering (van de vier in totaal) is in één take opgenomen, wat absoluut zijn toegevoegde bewijst; de camera volgt namelijk op een rustig tempo 1 of 2 personen door de omgeving heen om vervolgens de onderlinge dialogen te volgen. Wanneer die afgelopen zijn, gaat de camera op een natuurlijke wijze de overgang naar een andere dialoogsituatie volgen.

In de eerste aflevering staat de arrestatie van Jamie centraal, alsmede de gehele procedures die dan op het politiebureau volgen (foto's, onderzoeken, verhoor van Jamie en confrontatie met beelden en social media etc). Ook zie je welke impact het ruw uit bed lichten van Jamie voor impact heeft op de rest van het gezin. Wat me vooral bijbleef was de beleefdheid in bewoordingen de Britten toch hebben onder zulke omstandigheden, terwijl de emotionele rollercoaster van paniek en onmacht van het scherm af spat. Het gezicht van de vader wanneer ze Jamie lichamelijk onderzoeken spreekt boekdelen.

Vervolgens gaat de gehele tweede aflevering over het inwinnen van informatie van de dienstdoende agenten die dan op Jamie's school met verschillende kinderen en volwassenen interacteren. Ze krijgen wat puberhulp bij het interpreteren van de huidendaagse socialmediaproblematiek onder de jeugd en hoe dit mogelijk invloed heeft op de zaak.

De derde aflevering is een pittige aflevering; hierin wordt Jamie op het bureau ondervraagd door een psycholoog, wat de gehele aflevering (1 uur) duurt. Hierin wordt ook uitstekend acteerwerk door beide acteurs neergezet. De vragen die gesteld worden, hóe ze gesteld worden, de twee gezichten van Jamie en de spanningen die dit met meenemen kun je niet anders dan zelf ook in je lijf voelen. Manipulatie, medelijden, intimidatie, angst, twijfel wat de waarheid is en wat niet....Je komt er niet omheen.

In de vierde en laatste aflevering volg je het gezin en de impact die zij in hun dagelijks leven ondervinden van deze gebeurtenis. Je ziet dat ze al maanden proberen toch hun daily normalcy op te pakken, ook op de verjaardag van de vader. Je voelt ook die ouderlijke onrust en spanning behoorlijk opbouwen, en op het einde van de aflevering heb ik ook zelf een flinke ontlading gehad, en ik kan er nu nog emotioneel van worden als ik eraan denk.

Grote complimenten voor deze serie, ik kan het iedereen aanraden om te kijken.
Ik wil altijd graag weten wat nou precies de uitkomst is, maar dat krijg je bij deze serie niet echt. Wat ik dan ook zo goed vind, is dat deze serie het dusdanig goed gedaan heeft dat ik er vrede mee heb dat ik het niet weet. Je blijft achter met een gevoel van "heeft hij het nou wel gedaan of niet", en je ziet/hoort niks van een uiteindelijke uitkomst noch heb je enige vorm van "het komt helemaal goed"...Maar eigenlijk voel je diep van binnen wel hoe het zit, en dát maakt dat ik het kon accepteren.
Er is eigenlijk helemaal niks dat ik mis in deze serie om em een lagere waardering te geven. Near perfect voor mijn gevoel.

Op een iets persoonlijke noot, de wat zwaardere series hebben wel een impact. Het voelen van hartzeer werkt vaak louterend, want dit is één van de manieren om meer uit mijn hoofd te komen en écht in het gevoel te zitten, maar het kan ook wat overweldigend zijn. Mijn volgende serie moet wel weer eens wat lichter van toon zijn. Het zegt wel iets over hoe goed deze serie is, en zowel qua verhaal als acteerprestaties kan ik deze serie toch wel in mijn voorlopige top 3 classificeren!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:47
Deathchant schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:01:
Adolescence (2025)[Afbeelding: Adolescence (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Dit aangrijpende verhaal gaat over Jamie, een 13 jarige jongen die beschuldigd wordt van moord op een klasgenootje. Er zijn veel redenen op te noemen wat deze miniserie zo goed maakt. Het focust zich namelijk niet op de uiteindelijke uitkomst of rechterlijke uitspraak, wat je wel zou verwachten van een moordzaak (die wil je graag verklaard/opgelost zien), maar het draait meer om de (manier van) informatieinwinning en het psychologische aspect ernaartoe leidend.
Elke aflevering (van de vier in totaal) is in één take opgenomen, wat absoluut zijn toegevoegde bewijst; de camera volgt namelijk op een rustig tempo 1 of 2 personen door de omgeving heen om vervolgens de onderlinge dialogen te volgen. Wanneer die afgelopen zijn, gaat de camera op een natuurlijke wijze de overgang naar een andere dialoogsituatie volgen.

In de eerste aflevering staat de arrestatie van Jamie centraal, alsmede de gehele procedures die dan op het politiebureau volgen (foto's, onderzoeken, verhoor van Jamie en confrontatie met beelden en social media etc). Ook zie je welke impact het ruw uit bed lichten van Jamie voor impact heeft op de rest van het gezin. Wat me vooral bijbleef was de beleefdheid in bewoordingen de Britten toch hebben onder zulke omstandigheden, terwijl de emotionele rollercoaster van paniek en onmacht van het scherm af spat. Het gezicht van de vader wanneer ze Jamie lichamelijk onderzoeken spreekt boekdelen.

Vervolgens gaat de gehele tweede aflevering over het inwinnen van informatie van de dienstdoende agenten die dan op Jamie's school met verschillende kinderen en volwassenen interacteren. Ze krijgen wat puberhulp bij het interpreteren van de huidendaagse socialmediaproblematiek onder de jeugd en hoe dit mogelijk invloed heeft op de zaak.

De derde aflevering is een pittige aflevering; hierin wordt Jamie op het bureau ondervraagd door een psycholoog, wat de gehele aflevering (1 uur) duurt. Hierin wordt ook uitstekend acteerwerk door beide acteurs neergezet. De vragen die gesteld worden, hóe ze gesteld worden, de twee gezichten van Jamie en de spanningen die dit met meenemen kun je niet anders dan zelf ook in je lijf voelen. Manipulatie, medelijden, intimidatie, angst, twijfel wat de waarheid is en wat niet....Je komt er niet omheen.

In de vierde en laatste aflevering volg je het gezin en de impact die zij in hun dagelijks leven ondervinden van deze gebeurtenis. Je ziet dat ze al maanden proberen toch hun daily normalcy op te pakken, ook op de verjaardag van de vader. Je voelt ook die ouderlijke onrust en spanning behoorlijk opbouwen, en op het einde van de aflevering heb ik ook zelf een flinke ontlading gehad, en ik kan er nu nog emotioneel van worden als ik eraan denk.

Grote complimenten voor deze serie, ik kan het iedereen aanraden om te kijken.
Ik wil altijd graag weten wat nou precies de uitkomst is, maar dat krijg je bij deze serie niet echt. Wat ik dan ook zo goed vind, is dat deze serie het dusdanig goed gedaan heeft dat ik er vrede mee heb dat ik het niet weet. Je blijft achter met een gevoel van "heeft hij het nou wel gedaan of niet", en je ziet/hoort niks van een uiteindelijke uitkomst noch heb je enige vorm van "het komt helemaal goed"...Maar eigenlijk voel je diep van binnen wel hoe het zit, en dát maakt dat ik het kon accepteren.
Er is eigenlijk helemaal niks dat ik mis in deze serie om em een lagere waardering te geven. Near perfect voor mijn gevoel.

Op een iets persoonlijke noot, de wat zwaardere series hebben wel een impact. Het voelen van hartzeer werkt vaak louterend, want dit is één van de manieren om meer uit mijn hoofd te komen en écht in het gevoel te zitten, maar het kan ook wat overweldigend zijn. Mijn volgende serie moet wel weer eens wat lichter van toon zijn. Het zegt wel iets over hoe goed deze serie is, en zowel qua verhaal als acteerprestaties kan ik deze serie toch wel in mijn voorlopige top 3 classificeren!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Al even geleden dat ik deze gezien heb,
spoiler:
maar hij was toch schuldig? Had hij niet bekend
Maar inderdaad ijzersterke serie en prachtig gefilmd.

• Stukfruit
  • Niet online
Something Very Bad Is Going to Happen (2026–)Something Very Bad Is Going to Happen (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
ER STAAT IETS HEEL SLECHTS TE GEBEUREN.

Want over vijf alinea's ga ik een relatief slechte score geven en zeg ik je dat het allemaal de schuld van Netflix is.

Eerst gaan we daarentegen even omschrijven wat er op het menu staat: een serie met hints uit Get Out, Carrie en Are You Afraid of the Dark. Stuk voor stuk beter gedaan in de originele uitvoering. Die laatste is wel een beetje treffend omdat de afleveringen overdag niet te kijken zijn. Het is letterlijk te donker. Te donker voor een MacBook, te donker voor een projector, te donker voor een smartphone. Gelukkig viel de avond snel en kon ondergetekende op volle sterkte kijken of er deze keer wel iets van te zien was.

Dat was een succes. Tip voor de vrolijke kijker die van licht houdt: een beamerd met verouderde lamp gaat hier waarschijnlijk niet werken. Het is dan ook donker materiaal. Qua beeld, qua verhaal. En dat lijkt in de pilot weliswaar iets te worden: de introductie laat een trouwerij zien met zeer angstige bruid. Er worden bloederige ijsjes verkocht. American Horror Story zou waarschijnlijk bibberend in een hoekje gaan zitten. Wel iets dichterbij het scherm, WANT HET IS DONKER.

Problematisch is dat het weliswaar een groot budget lijkt te hebben, maar het is Netflix. Dus het is gemaakt om er een magere zeven van te maken voor mensen die bijna nooit een film of serie kijken. Het houdt je aan de buis (AL IS HET MAAR OMDAT HET ZO DONKER IS) en is bingeable. Netflix en chill komt er alleen niet bij kijken, want de afleveringen beginnen snel te vertragen als een eng monster met een slepend zwaard over de grond uit Silent Hill. Het is een monster. Nee toch niet. Het is dat. Nee toch niet. Het zit er voornamelijk in om aan de titel te kunnen voldoen die IEDERE KEER HEEL HARD SCHREEUWT.

Misschien is het beter dat het zo enorm donker is. Dan zie je de plotgaten niet waar je overheen zal vallen na het openen van de deur waar echt geen monster achter staat.

Omdat ik weinig met plotdevices heb die volledig bestaan om de kijker kwijlend in het beeldscherm te laten zoeken naar details die op zich uit een goed budget komen MAAR DUS BIJNA NIET TE ZIEN ZIJN en ik ook niet eens chill een ijsje heb gehad geef ik dit een magere 4,5. Eigenlijk te goed, want Magere Hein zal dit spoedig terug naar de oneindig diepe grotten van Netflix trekken alwaar het tot het einde in een plas met Netflix-kleurig bloed zal huilen.

EN DAN GEBEURT ER NOG IETS SLECHTS VOOR DE AANDEELHOUDERS.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:11:
Dat periodieke is inderdaad een goede reden om ze op lijstjes te plaatsen.

En dan zijn er nog series die zich gedragen als wolf in schaapskleren, zoals Monarch momenteel lijkt te zijn. Cool, Godzilla en andere monsters, lijkt eindelijk eens wat moois te doen met samenzweringen, maar is tot nu toe niet meer dan cliche werk.

Na 2 á 3 afleveringen van zoiets zet ik 'm op de backburner en laat ik anderen het seizoen uitkijken. Is men later helemaal lyrisch over het einde? Dan geef ik het nog een kans. Zo niet, dan geef ik bij hoge interesse de laatste aflevering zelf nog een kans en anders gaat het de prullenbak in.
Vreemd. Ik dacht dat ik Monarch relatief goed had beoordeeld, maar in dit topic is in ieder geval geen review terug te vinden en nu zie ik bovenstaande.

Misschien waren de laatste afleveringen van S1 wel ok? Ik weet het eigenlijk niet meer. Wat ik wel weet is dat S2 tot nu toe pijnlijk is.

Een hoofdrolspeler die naar iemand "welke richting gaat ie?" roept terwijl hij meekijkt op exact dezelfde monitor waar de persoon naast hem op kijkt om het voor te lezen en, TERWIJL HOOFDROLSPELER ZÉLF NAAR DE MONITOR STAAT TE KIJKEN (let op: something very bad is about to happen :+), aan hem te vertellen... dat zegt denk ik wel genoeg.

Hetzelfde geldt voor andere momenten zoals die in de aflevering van afgelopen week. Bovendien zijn er... monsters? Denk ik? Eigenlijk weet ik niet hoe ik het moet omschrijven. Is het een monster? Misschien aliens? Wellicht de tentakels van de hersens van de schrijvers die de genomen beslissingen proberen uit te beelden omdat er geen budget was voor het omzetten van die gedachtenspinsels naar een uitgewerkte verhaallijn?

Aan de acteurs ligt het niet, aangezien deze inderdaad prima werk hebben verricht in andere series zoals Shogun.

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Stukfruit schreef op zondag 29 maart 2026 @ 03:35:
[...]

Vreemd. Ik dacht dat ik Monarch relatief goed hard beoordeeld, maar in dit topic is in ieder geval geen review terug te vinden en nu zie ik bovenstaande.

Misschien waren de laatste afleveringen van S1 wel ok? Ik weet het eigenlijk niet meer. Wat ik wel weet is dat S2 tot nu toe pijnlijk is.
Ik vond S1 van Monarch matig, met een wijdlopig verhaal, te veel interpersoonlijke verwikkelingen en te weinig monsters. :P Ik had in elk geval geen zin in S2, en ik lees dat dat de juiste keuze was.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:53:
Ben nog steeds bezig met Monarch maar intussen gedegradeerd tot achtergrond tv bij het gamen. Vind het echt geen beste serie maar kijk het nu maar uit.
Dit was mijn review ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Carlos0_0
  • Nu online
Je kijkt toch geen serie en gamen te gelijk, dan kan je toch net zo goed niet kijken ? :+ .

Ik wou hem ook nog kijken eens, maar nog niet aan begonnen.
Leek mij leuk het lijkt een beetje op die films lijkt het, maar had er geen haast mee :).

• Stukfruit
  • Niet online
Het deed eerst inderdaad een beetje denken aan de serieuzere films. En het feit dat ze veel Japans gebruiken is natuurlijk ook wel aardig. De een zegt Godzilla, de ander Gojira. Voor zulke details hadden ze wel tijd.

Als het een serie was geweest over wat Godzilla Minus One was...

...maar dat is het niet. Dit is de slop-versie met monsters die besteld zijn bij AliExpress.

[ Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 29-03-2026 10:14 . Reden: Autocorrect van Android is ook aangekocht bij AliExpress ]

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:55

Vrijdag

De Goede

Ik ben na drie afleveringen van S1 afgehaakt bij Monarch. Het idee is tof, maar de uitwerking is een niveau verNetflixte Disney XD middelbare school sitcom dramady.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:55

Vrijdag

De Goede

Stukfruit schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:13:

...maar dat is het niet. Dit is de slop-versie met monsters die besteld zijn bij AliExpress.
Een Chinese Godzilla. Dat lijkt me dan wel weer hilarisch :*)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
Carlos0_0 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:01:
[...]

Je kijkt toch geen serie en gamen te gelijk, dan kan je toch net zo goed niet kijken ? :+ .

Ik wou hem ook nog kijken eens, maar nog niet aan begonnen.
Leek mij leuk het lijkt een beetje op die films lijkt het, maar had er geen haast mee :).
Ik game op mijn PC vaak met films die ik al ken erbij aan op een laptop ernaast. Vooral 4X games waarbij je reactiesnelheid niet belangrijk is. Ook bij het modelbouwen trouwens.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik schaak heel wat af met een serie of film op de achtergrond :) alleen met puntje-van-m'n-stoel producties waarbij ik er volledig in kom wil ik echt niks in de buurt hebben, gaat het licht uit en telefoon ver weg. Helaas zijn die dun gezaaid maar van tijd tot tijd er wel gelukkig. Ik kwam er bijvoorbeeld laatst achter that ik The Diplomat S2 niet had afgekeken, dus was als een kind zo blij dat ik weer wat te bingen had. En dan gaat er even geen spelletje bij aan natuurlijk.

• Carlos0_0
  • Nu online
Nou ja het kan allemaal idd ,ik snap dat niet. Waarom zoveel mogelijk doen/ informatie tegelijk consumeren(Dan heb je aandacht er echt niet goed bij meer).

Maar ja ik doe ook pop-up windows van youtube ofzo, ik kijk gewoon het filmpje full screen klaar(En ga niet in de tussentijd whatsappen ofzo).
Dus met een serie kijk ik gewoon de serie, en is die minder leuk kijk ik hem als nog(Als ik het wil zien). en ga ik niet in de tussentijd een spelletje doen ofzo.
Want dat is hetzelfde als je telefoon erbij hebben, en beetje internet kijken etc(Of in slaap vallen effe). Je merkt gewoon je heel stuk gemist heb ineens.

Maar goed iedereen moet lekker doen wat die wil doen 👍

• Truus01
Carlos0_0 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:12:
Nou ja het kan allemaal idd ,ik snap dat niet. Waarom zoveel mogelijk doen/ informatie tegelijk consumeren(Dan heb je aandacht er echt niet goed bij meer).
Ik had eerst best veel wat ik 'keek' terwijl ik wat anders ging doen, zoals op internet rondhangen.
Dat heb ik grotendeels afgeleerd, ook omdat ik dat soort dingen dan dus gewoon niet de moeite waard meer vind om mijn tijd aan te verspillen. Dan beter de radio aan op de achtergrond, dan de TV. (Kost ook minder energie en is buiten ook makkelijker... ;))

Maar... Door burn-outs en bore-outs kan ik mij niet meer goed concentreren en grijp ik toch nog vaak tijdens een aflevering van iets naar mijn mobiel. Als ik dan toch iets gemis heb en ik moet 'terugspoelen', weet ik dat het een goede serie is. Als ik toch geneigd ben om mijn laptop erbij te pakken, wordt het al minder. Candy Crush gaat dan bv nog wel, maar een post schrijven op Tweakers leidt te veel af van de serie.
Maar eea doe ik dus wel als even afleiding, even mijn concentratie ergens anders op en dan weer op de TV.

Het is overigens ook wel zo dat tegenwoordig seriemakers rekening houden met hun publiek en veel series gebeurd zo weinig in een aflevering, omdat de TikTok-generatie het toch moet kunnen volgen, ondanks alle afleidingen. Dus die zijn (helaas) goed te volgen 'op de achtergrond'.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb vaak last van te veel aandacht en een te hoog verwerkingstempo. Ik kijk ook vaak Youtube op 2x snelheid bijvoorbeeld en verzucht soms dat de hele video ook in een tekstje van een alinea samengevat had kunnen worden. Als ik afgeleid wordt op een niet-informatieve manier, zoals met een simpel spelletje, verwerk ik nog steeds wat er gebeurt en hebben m'n hersenen "genoeg te doen" op die manier.

Ik geef wel meteen toe dat het niet altijd goed werkt, dus ik wissel wel zoals ik al zei, maar veel producties zijn van het niveau dat het best erbij kan :P Vind het eigenlijk ook niet anders dan zoals vroeger de tv met je flauwe soap op de achtergrond hebben staan en toch meekrijgen wat er vandaag in As The World Turns, Neighbours of East Enders gebeurde.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:10

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik doe meestal ook meerdere dingen naast elkaar, Serietje kijken terwijl ik internet of een spelletje speel zolang dat in een deelvenster kan. Civ speel ik dan wel weer full screen maar dan heb ik altijd mijn eigen muziek op. Heel veel series hoef je je aandacht niet echt bij te houden. Ik kijk nu Tulsa King, vind het een vermakelijke serie maar dat hoeft niet mijn volle aandacht te hebben. Zo zijn er veel series waarbij dat niet hoeft. Zelfde geldt voor sommige films. Bij goede films of series ga ik wel weer full screen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:55
Only Murders in the Building (2021–)Only Murders in the Building (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Mja. Seizoen 1 gekeken en ik denk dat ik het daarbij hou.
Het is 'wel grappig', maar niet interessant genoeg om vast te houden. Rode draad is een beetje "persoon x was de dader, want 'insert vage reden' - oh nee, toch niet!" en 'x' is elke aflevering weer anders. Tja, dan weet je op een gegeven moment wel dat met 10 afleveringen per seizoen, afleveringen 2 t/m 9 vullers zijn.

Wel wat leuke dingen: Sting als gastrol, bijvoorbeeld. Of die aflevering met een doof persoon in de hoofdrol - waarbij er een aflevering lang door niemand iets gezegd wordt. Maar toch ook wel wat flauwe karikaturen (de stunt-double van Savage, of sowieso Putnam). Mabel is dan wel weer leuk om naar te kijken.

Maar goed, leuk genoeg om seizoen 1 tot het eind te kijken, ook al merkte ik dat ik tijdens een aflevering tussendoor m'n telefoon wat vaker pakte. Maar niet interessant genoeg om met volgende seizoenen door te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Carlos0_0
  • Nu online
Ik zet hem op het lijstje, lijkt me wel grappig :).

• Truus01
Stukfruit schreef op zondag 29 maart 2026 @ 03:35:
[...]

Vreemd. Ik dacht dat ik Monarch relatief goed had beoordeeld, maar in dit topic is in ieder geval geen review terug te vinden en nu zie ik bovenstaande.

Een hoofdrolspeler die naar iemand "welke richting gaat ie?" roept terwijl hij meekijkt op exact dezelfde monitor waar de persoon naast hem op kijkt om het voor te lezen en, TERWIJL HOOFDROLSPELER ZÉLF NAAR DE MONITOR STAAT TE KIJKEN (let op: something very bad is about to happen :+), aan hem te vertellen... dat zegt denk ik wel genoeg.

Hetzelfde geldt voor andere momenten zoals die in de aflevering van afgelopen week. Bovendien zijn er... monsters? Denk ik? Eigenlijk weet ik niet hoe ik het moet omschrijven. Is het een monster? Misschien aliens? Wellicht de tentakels van de hersens van de schrijvers die de genomen beslissingen proberen uit te beelden omdat er geen budget was voor het omzetten van die gedachtenspinsels naar een uitgewerkte verhaallijn?

Aan de acteurs ligt het niet, aangezien deze inderdaad prima werk hebben verricht in andere series zoals Shogun.
Ik ben het nog steeds aan het kijken, want, tja, Kurt Russell, denk ik. Maar het tweede seizoen vind ik wel ook behoorlijk minder dan het eerste. Er gebeurd ook weinig.
Mag van mij wel het laatste seizoen zijn, zo. Wel dan hopelijk met een leuk einde.

• Truus01
Lord of the Flies (2026)Lord of the Flies (2026)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Relates the tale of a group of British boys who become stuck on a tropical island that is unoccupied and who gradually slide into anarchy as social conventions disappear and attempts to rule responsibly fail.
Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden. Ik kende het verhaal (van de eerdere film, denk ik) en ik denk dat ik het daarom ook gekeken heb. Maar het had bv gerust weer een film kunnen zijn ipv een (mini-)serie. Ik kan ook gewoon echt niet zeggen of ik het een goede of slechte serie vond. Het is wel heel goed geacteerd door die jonge acteurs, dat zeker wel. Dus misschien is het ook daarom zeker wel het kijken waard.
Maar als je het verhaal niet al kent en een serie kijkt om het verhaal, dan zou het vast wel eens als saai bevonden kunnen worden.

Ik geef het ook geen sterren, omdat ik het dus echt niet weet wat ik er nu van vond.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png0 / 10

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Truus01 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:11:
Lord of the Flies (2026)[Afbeelding: Lord of the Flies (2026)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A

Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden. Ik kende het verhaal (van de eerder film, denk ik) en ik denk dat ik het daarom ook gekeken heb. Maar het had bv gerust weer een film kunnen zijn ipv een (mini-)serie. Ik kan ook gewoon echt niet zeggen of ik het een goede of slechte serie vond. Het is wel heel goed geacteerd door die jonge acteurs, dat zeker wel. Dus misschien is het ook daarom zeker wel het kijken waard.
Maar als je het verhaal niet al kent en een serie kijkt om het verhaal, dan zou het vast wel eens als saai bevonden kunnen worden.

Ik geef het ook geen sterren, omdat ik het dus echt niet weet wat ik er nu van vond.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Duidelijk!
Het boek (zo'n 40 jaar geleden gelezen) was zwaar depri, dus daar hoef ik geen serie over te zien. ;)

• Dr. Strangelove

Maar ja ik doe ook pop-up windows van youtube ofzo, ik kijk gewoon het filmpje full screen klaar(En ga niet in de tussentijd whatsappen ofzo).
Dus met een serie kijk ik gewoon de serie, en is die minder leuk kijk ik hem als nog(Als ik het wil zien). en ga ik niet in de tussentijd een spelletje doen ofzo.
Want dat is hetzelfde als je telefoon erbij hebben, en beetje internet kijken etc(Of in slaap vallen effe). Je merkt gewoon je heel stuk gemist heb ineens.

Maar goed iedereen moet lekker doen wat die wil doen 👍
Valide punt hoor en ik denk hier best veel over na. Recent een boek gelezen over digital minimalism, meer bewustwording gekregen over de nadelige effecten van smartphone gebruik, met name bij jongeren en kinderen en ik ben op t.net na al een paar jaar gestopt met social media (is een forum social media?). Alle wijzigingen op dit vlak bevallen me enorm positief. Zo staat mijn telefoon zo gauw het gezin thuis is op een hoge plank in de kast 's avonds. Ik heb hem niet continu naast me en wordt dus niet gestalked door appjes (notifications staan al grotendeels uit).

Toch zie ik TV aan hebben naast een andere hobby als wat anders. Voor mij is gamen en modelbouwen een bron van rust, en het helpt me om even terug te trekken in mijn eigen wereldje. Het leven is een en al prikkels en ik vind het fijn als ik voor een paar uurtjes in de week (als ik dat al red) even een bubble kan creeeren waarin me afsluit. Soms doe ik dat met een boek op de veranda, en dan vind ik het geluid van de natuur een prima soundtrack.

Maar op een werkkamer vind ik die stilte juist bedrukkend en zet ik er muziek bij aan, of wat comfort viewing. Dat zijn bijna altijd films, series of docu's die ik al meerdere keren gezien heb en erg leuk vind waardoor ik niks mis als ik even wegloop of moet focussen. Sitcoms zijn populair (Frasier, Third Rock From the Sun, veel Britse comedies), maar qua films ook veel 80s en 90s favourites in het actie en comedy genre. Deze combi werkt erg goed voor mij om me even af te kunnen sluiten. Ik kan het dus niet met nieuw materiaal (tenzij het erg saai is, zoals Monarch), want dan moet ik teveel focussen op de TV.

• wmterhaar
Discipline (Mona Fastvold, 2025)
The Testament of Ann Lee vond ik erg goed, dus deze korte dansfilm van dezelfde regisseur, componist, choreograaf en hoofdrolspeler ook maar even gekeken. Het is zo een korte film gesponsord door een "je ziet niet dat-ie duur is" modemerk, in dit geval de uiteraard wel degelijk peperdure jurkjes van Miu Miu.

Resultaat viel toch wat tegen. Het duurt tot halverwege tot het op gang komt, qua dans en muziek. Vlinder die uit de cocon komt metafoor is ook niet echt origineel. Echt die 'special edition bonustrack' waarvan meteen duidelijk is waarom hij het oorspronkelijk album niet gehaald heeft dus.

Ik heb gekeken op Mubi, maar het staat ook gewoon op YouTube.

• Truus01
GeeBee schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:10:
His & Hers (2026–)[Afbeelding: His & Hers (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
His&Hers is een prima detectiveserie die draait om een moord, een rechercheur en een tv-presentatrice.
Beiden zijn op zoek naar de moordenaar.
Het speelt zich af in het dorpje Dahlonega, dus de personages hebben onderling veel koppelingen, geschiedenis en intriges. Maar gelukkig niet te veel dat het een soap wordt.
De tagline “beiden denken dat de ander het gedaan heeft” komt totaal niet uit de verf wat mij betreft. Het is in elk geval geen gevalletje Mr. and Mrs. Smith.

John Bernthal (die ik dacht te herkennen als Joe Miller uit The Expanse, maar dat is ’m dus niet) speelt een prima agent en eigenlijk zijn alle rollen prima.
Na aflevering 4 dacht ik: Nou mogen er wel weer wat puzzelstukjes bij” en inderdaad, toen had ik wel door.
Dacht ik… toen de laatste 2 afleveringen… bril-fokking-jante twists.

Een 7 na aflevering 4, na afloop dus dan zeker een 8.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Eindelijk ook gezien. Inderdaad een goede serie. Denk niet dat ik het een 8 zou geven, maar zeker een dikke voldoende en inderdaad na het einde ging het ook voor mij omhoog.
Ik weet niet precies waarom, maar ik kreeg er een 'How to get away with murder'-gevoel van. En dat vond ik ook een goede serie.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een negendelige Netflix serie naar een van de boeken van Jo Nesbø (The devil's star/Dodelijk patroon).

Een uiterst slimme maar enigszins in de war zijnde (ex-)zuipschuit rechercheur Harry Hole bindt de strijd aan met corruptie binnen het politiekorps in Oslo. Tijdens de zoektocht naar een seriemoordenaar die ogenschijnlijk mensen doodt en verminkt, spinnen de diverse lijntjes samen waarbij je links en rechts op het verkeerde been wordt gezet. Het onderzoek naar de moorden, het tackelen van de corrupte collega en ook het lastige privé leven, het wordt niet saai.Het sterke is dat niet overdreven op één van de verhaallijnen wordt ingezet maar het zeer sterk naast en door elkaar stand weet te houden.

Een uitstekende serie met goed acteerwerk en een fraaie plot. Maar dat zijn ook al de boeken van Jo Nesbø dus hopelijk komen er nog wat aanvullende seizoenen.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 13:44
Bastien schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:43:
Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)[Afbeelding: Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)]
Een negendelige Netflix serie naar een van de boeken van Jo Nesbø (The devil's star/Dodelijk patroon).

Een uiterst slimme maar enigszins in de war zijnde (ex-)zuipschuit rechercheur Harry Hole bindt de strijd aan met corruptie binnen het politiekorps in Oslo. Tijdens de zoektocht naar een seriemoordenaar die ogenschijnlijk mensen doodt en verminkt, spinnen de diverse lijntjes samen waarbij je links en rechts op het verkeerde been wordt gezet. Het onderzoek naar de moorden, het tackelen van de corrupte collega en ook het lastige privé leven, het wordt niet saai.Het sterke is dat niet overdreven op één van de verhaallijnen wordt ingezet maar het zeer sterk naast en door elkaar stand weet te houden.

Een uitstekende serie met goed acteerwerk en een fraaie plot. Maar dat zijn ook al de boeken van Jo Nesbø dus hopelijk komen er nog wat aanvullende seizoenen.
Ook een behoorlijke cast onder andere Joel Kinnaman.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-04 22:33

eagle00789

Est. November 2005

The Orville (2017–2022)The Orville (2017–2022)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14
De serie staat op dit moment op Disney+.

Dit mag dan wel een oudere serie zijn die ik nu voor het eerst kijk dacht ik in het begin (na allerlei meme's te hebben gezien uit de serie) dat dit een parodie zou zijn op Star Trek.
Niets is echter minder waar dan dit. Wat in het begin aanvoelt als een parodie mondt toch naar mijn mening al snel uit in een zeer goede serie met een goede cast en een goed verhaal gedurende de gehele serie. Hierbij kun je net zoals bij Star Trek een individuele aflevering zien als een verhaal, maar loopt er door de serie heen ook een verhaal over de Kaylon en Isaac.
Dit geheel maakt het wel tot een mooie en boeiende serie die mij van begin tot eind gekluisterd heeft aan de buis en zelfs een traan heb gelaten bij
spoiler:
de "zelfmoord" van Isaac
Heel erg jammer dat er tot nu toe maar 3 seizoenen van deze serie gemaakt zijn.
Onofficieel is aangekondigd dat er een mogelijk 4e seizoen gaat komen die ik wel ga kijken en nu al niet kan wachten op dit 4e seizoen.

[ Voor 6% gewijzigd door eagle00789 op 01-04-2026 08:43 ]

• Carlos0_0
  • Nu online
Ja was een erg leuke serie 👍

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
vanaalten schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:14:
Only Murders in the Building
Mja. Seizoen 1 gekeken en ik denk dat ik het daarbij hou.
Het is 'wel grappig', maar niet interessant genoeg om vast te houden. Rode draad is een beetje "persoon x was de dader, want 'insert vage reden' - oh nee, toch niet!" en 'x' is elke aflevering weer anders. Tja, dan weet je op een gegeven moment wel dat met 10 afleveringen per seizoen, afleveringen 2 t/m 9 vullers zijn.
...
Ik vind het wel een fijne serie voor aan het einde van de avond, luchtig, pretentieloos, kabbelt lekker door.
Ben halverwege s5 en ik vind het nog steeds leuk om af en toe een aflevering te kijken.
Net als "Man on the Inside", "The Residence" op Netflix

• wmterhaar
Sanningen (2023–)Sanningen (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Zou Sofia Helin een moddervet Malmö's accent hebben? Zodat ze na Bron niet veel anders konden dan haar nieuwe serie Sanningen weer in die stad situeren?

We zijn weer terug bij het coldcaseteam van de Zweedse stad, waar Iris (Helin) en haar collega's te maken krijgen met een matriarch van een rijke familie die via een documentaire en tipgeld haar verdwenen man wil terugvinden. Bijna iedereen denkt dat ze zelf haar man heeft vermoord en dat is niet raar, want het is een ijskoude vrouw. Er wordt snel een lijk gevonden, maar dat blijkt van een drugsverslaafde tiener die rondhing op een verlaten boerderij op het landgoed. Toeval of is er een link?

Verder speelt nog de zaak van de meedogenloze drugscrimineel met de typisch Zweedse naam Peter van Voorst, die in S01 Iris' man heeft laten vermoorden. Er was geen recap vooraf en ik was helemaal vergeten hoe het zat, dus dat was even puzzelen. Sowieso is dit iets wat er wat mij betreft alleen maar stoort. Het hangt er maar een beetje bij en 90% van de plotpunten die te ongeloofwaardig zijn, hangen met dit deel samen. Ik zit ook niet zo te wachten op dat overdramatische.

Eigenlijk is de serie namelijk het leukste als het lekker kneuterig wordt over de spanningen binnen het coldcaseteam. Hondenliefhebber Jens, die moeite heeft met zijn functie als chef en zelfs het zenuwachtigst is voor functioneringsgesprekken. Maar mijn favoriet is Kajsa Ernst is als beetje zure collega Kerstin, die het niet kan laten af en toe een heel valse opmerking te maken, maar verder wel competent is en uiteindelijk meestal voor rede vatbaar is.

Gezien op NPO Plus
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04 20:51
Bastien schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:43:
Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)[Afbeelding: Jo Nesbo's Detective Hole (2026–)]

Dank je! Heb je het boek ook gelezen? Vaak vind ik een serie wat minder als ik het boek al ken, denk aan Vrouw in de Kooi van Jussi Adler-Olsen.

edit: of erger: Springfloden als verfilming van Borjlind.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
coelho schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:12:
[...]

Dank je! Heb je het boek ook gelezen? Vaak vind ik een serie wat minder als ik het boek al ken, denk aan Vrouw in de Kooi van Jussi Adler-Olsen.

edit: of erger: Springfloden als verfilming van Borjlind.
Ja, het boek heb ik 10+ jaar geleden wel gelezen. Lees 50-75 boeken per jaar, vroeger wat meer maar met de leeftijd gaat het wat trager allemaal. :+ Zit ruim boven de 3000 gelezen titels.

Maar ik vergelijk nooit tussen boek en serie/film. Het is m.i. ook niet te vergelijken aangezien bij het boek je het zelf visueel maakt in je hoofd (tenminste ik) en op het scherm wordt dat voor je gedaan. Uiteraard kunnen boeken beter zijn dan op het scherm en andersom, maar ik zie het los van elkaar en verwacht ook niet dat de hele verhaallijn uit het boek wordt gevolgd of dat wat ik visualiseer in mijn hoofd op basis van het boek klopt met de gemaakte serie/film.

Soms zie ik ook wel eens iets waarvan ik denk... heb dit niet eerder gezien maar herken het wel. Dan ga ik zoeken en zie ik dat het afgeleid is van een boek wat ik ken.

Er zijn bijvoorbeeld inmiddels heel veel boeken van Harlen Coben tot serie gemaakt (13 of zo inmiddels?) waarbij sommige middelmatig tot slecht zijn en andere best goed te kijken (geldt voor zijn boeken ook trouwens, maar niet perse dezelfde). Dan zet ik het soms ook gewoon af maar dat is dan niet omdat het boek en het beeld niet met elkaar overeen komen.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04 20:51
Bastien schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:58:
[...]

Ja, het boek heb ik 10+ jaar geleden wel gelezen. Lees 50-75 boeken per jaar, vroeger wat meer maar met de leeftijd gaat het wat trager allemaal. :+ Zit ruim boven de 3000 gelezen titels.

Maar ik vergelijk nooit tussen boek en serie/film. Het is m.i. ook niet te vergelijken aangezien bij het boek je het zelf visueel maakt in je hoofd (tenminste ik) en op het scherm wordt dat voor je gedaan. Uiteraard kunnen boeken beter zijn dan op het scherm en andersom, maar ik zie het los van elkaar en verwacht ook niet dat de hele verhaallijn uit het boek wordt gevolgd of dat wat ik visualiseer in mijn hoofd op basis van het boek klopt met de gemaakte serie/film.

Soms zie ik ook wel eens iets waarvan ik denk... heb dit niet eerder gezien maar herken het wel. Dan ga ik zoeken en zie ik dat het afgeleid is van een boek wat ik ken.

Er zijn bijvoorbeeld inmiddels heel veel boeken van Harlen Coben tot serie gemaakt (13 of zo inmiddels?) waarbij sommige middelmatig tot slecht zijn en andere best goed te kijken (geldt voor zijn boeken ook trouwens, maar niet perse dezelfde). Dan zet ik het soms ook gewoon af maar dat is dan niet omdat het boek en het beeld niet met elkaar overeen komen.
Knap dat je dat kunt, het lukt mij maar moeilijk om het los te zien. Juist omdat ik met een boek een beeld gevormd heb, wil de film of serie nog wel eens tegenvallen.

Maar goed, we zijn gisteravond aan Harry Hole begonnen (waarvan mijn vrouw nog wist dat het boek 5 of 6 was) en hebben nu 1 aflevering gezien. Typecasting lijkt heel aardig op orde te zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Something Very Bad Is Going to Happen (2026–)Something Very Bad Is Going to Happen (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Horror fans hier? Dan kan ik deze TV serie aanraden. Geproduceerd door the Duffer brothers, ook wel bekend van Stranger Things.

Deze serie speelt zich af in de aanloop naar een bruiloft. Rachel en Nicky gaan trouwen, en dit gaan ze doen in een huis ergens midden in de bossen. Uiteraard is het ook winter en ligt er sneeuw. Beetje cliché, maar prima toneel voor een psychologische horror serie.

Serie begint heel sterk en weet een goede sfeer neer te zetten. Camila Morrone die de rol van Rachel vertolkt zet haar rol imho erg goed neer.

In de eerste helft is vooral opbouw en zet de kijker een aantal keer op het verkeerde been. Richting het einde wat meer gore, ook een scene die ik liever niet had gezien, zoals:
spoiler:
Een teen die geamputeerd wordt
Verder valt de serie gelukkig aardig mee qua gore. Einde vond ik alleen niet heel sterk. Alsnog wel mee vermaakt, dus ik geef hem een ruim voldoende.

Te kijken op Netflix overigens.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.