| Fallout (2024–) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vandaag heb ik het tweede seizoen van Fallout uitgekeken en het was van begin tot eind weer een groot avontuur. Ik zat er eigenlijk direct weer helemaal in en voor je het weet ben je alweer een paar afleveringen verder. De sfeer is nog steeds top en er zit hier en daar ook genoeg humor in, precies op de juiste momenten zodat het niet te flauw wordt. Het verhaal pakt op waar het eerste seizoen was geeindigd en je krijgt ook flink veel nieuwe informatie, waardoor je wil blijven kijken. Je merkt dat er echt verder word gebouwd aan de wereld en de personages, waardoor je steeds meer wilt weten hoe alles nou precies zit. Er gebeurt genoeg en het tempo ligt goed, dus het kijkt gewoon heerlijk weg. Er zit een mooie plot-twist in die je echt versteld laat staan en een sterke after credits-scene die veelbelovend is voor wat nog gaat komen. Het eindigt met een redelijk open eind voor het derde seizoen, waardoor je meteen weer zin krijgt in het vervolg. Kort gezegd is dit tweede seizoen weer een dikke aanrader als je het eerste deel goed vond. Een groot avontuur met humor, veel nieuwe informatie en een einde dat je erg nieuwsgierig maakt naar wat er hierna gaat gebeuren. ![]() | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Goed om te weten hoe het werkt. Laatst Tracker zitten kijken met AI vertalingen, tenenkrommend!Elvhenk schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:17:
[...]
Yup.
Maar Machine Translation (in mijn ervaring bij een specifieke klant) maakt soms de gekste aannames.
Van 'tomb' wordt bijvoorbeeld 'baarmoeder' gemaakt, omdat het op 'womb' lijkt. Slaat ook nergens op uit de context, dus geen idee wat dat voor rare fout is. Die fout zou een mens nooit maken.
Het wachten is tot MT beter wordt, maar ik zie er nog niks van.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:05:Genereer je eigen UBB code review
Hijack (2023–2025) [Afbeelding: Hijack (2023–2025)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Sam (Idris Elba) is een corporate negotiator die aan boord van een vlucht van Dubai naar London zijn ervaring kan gaan inzetten om zijn leven en dat van de ruim 200 passagiers te redden als het toestel gekaapt wordt.
Als deze premise niet bekend klinkt heb je nooit veel TV en film gekeken want dit verhaal hebben we natuurlijk al vele, vele malen gezien in allerlei configuraties. Toch heb ik het idee dat de makers van Hijack dat wisten en daarom hun best gedaan hebben om tussen de klippen van 'been there, done that' en 'now they jumped the shark' te navigeren. En het moet gezegd worden, grotendeels succesvol, ook al is Hijack totale benen omhoog nonsens entertainment van start to finish.
Er zijn een hoop dingen die werken in Hijack. Voorop de casting van Idris Elba, altijd een indrukwekkende aanwezigheid op het scherm. Elba speelt Sam op een intelligente, suave en soms ietwat ondoorgrondelijke manier en hij trekt in zijn eentje deze serie. De rest van de cast is overtuigend maar niet uitzonderlijk. De realtime proceedings van de serie helpen ook om de spanning erin te houden.
Helaas zijn er ook nogal wat kanttekeningen. Je kan maar zoveel plot twists in een serie van 7 uur kwijt voor het vermoeiend wordt en ze zijn niet allemaal even twisty, sommige zie je mijlenver aankomen. Ook zitten er nogal wat 'waarom doe je niet gewoon...' in en worden er nogal wat shortcuts genomen die genoodzaakt worden door het realtime aspect van de serie. Maar goed, dat vergaven we 24 ook seizoenen lang dus niet te lang over nadenken.
Alles bij elkaar is dit gewoon prima popcorn entertainment, getrokken door een uitstekende Idris Elba. You can do a lot worse. En inmiddels is seizoen twee ook onderweg. Haal die quote uit Die Hard 2 maar van stal: 'How can the same thing happen to the same guy twice?'.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
| Hijack (2023–) | ![]() |
| Tweakers: 7 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Seizoen één was ook precies zoals Dr. Strangelove hierboven beschreef daar kan ik niets aan opmerken. Op de laatste vraag wordt in seizoen 2 dan wel antwoord gegeven, maar of dit nu zo bevredigend is, is een tweede. Na twee afleveringen gezien te hebben twijfel ik of ik moet doorbijten en verder moet kijken, maar de reviews zijn ook een stuk minder van een ruime 7,5 zakt die naar een 6. In de eerste twee afleveringen gebeurd er eigenlijk niets anders dan meerdere rookgordijnen opgooien en het geheimzinnig maken. Of dat nu het verhaal mag trekken richting een geloofwaardige verhaallijn lijkt mij niet. Tevens erger ik mij aan de verschillende fouten c.q. plotholes die ik hier niet ga spoilen. Waar Dr. Strangelove ook al op doelde met seizoen één het is allemaal net te toevallig. Seizoen twee kon amper starten zonder diverse samenkomsten van omstandigheden anders waren we er überhaupt niet gekomen. Ik vind het niet meer zo hoogwaardig als ik de AppleTV series normaal zou waarderen. Voor nu geen cijfer tot ik de serie definitief naast mij neerleg of af kijk. | |
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Het eerste seizoen zat ook al vol met gaten.
Na het kijken van de eerste twee afleveringen heb ik 'm dus ook van de lijst geschrapt. Misschien heb ik er geen kaas van gegeten, maar zelfs daar zitten minder gaten in dan deze serie.
Dat zit wel Schnorr.
| Industry (2020–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Een wat kinderachtige serie over een stel net afgestudeerden die bij een bank aan de slag gaan. Hier krijgen ze te maken met flinke druk en om deze zware dagen door te komen maken ze veelvuldig gebruik van drugs en alcohol. Op één of andere manier hebben de makers van deze serie ervoor gekozen om acteurs te kiezen die totaal niet overtuigen. Dit komt mede dankzij het matige script, welke vaak erg ongeloofwaardig is. Binnen het normale bedrijfsleven was de hoofdrolspeelster al meerdere keren ontslagen, maar op één of andere rare reden is dat hier niet het geval. Omdat iemand in haar gelooft... De muziek van deze serie is wel erg goed. Dit geeft de serie toch nog wat sfeer mee, ook al wordt dat non stop om zeep geholpen door het script. Geen aanrader voor mensen die spanning, humor, drama of wat dan ook zoeken. Dit is een serie voor mensen die houden van mensen die veelal schreeuwen en weinig inhoud hebben. | |
Welke seizoenen heb je gekeken?
Overigens komen de makers zelf uit de omgeving die in deze serie wordt neergezet. Heb je zelf gewerkt in de industrie die hier voorbijkomt? En dan bedoel ik met name de omgeving waarin vergelijkbare zaken voorkomen, de belachelijk dure uitjes, enz. Het zou dan herkenbaar moeten zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 23-02-2026 10:45 ]
Dat zit wel Schnorr.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
De eerste 2 seizoenen. De reden waarom dit ook tegenvalt is omdat films als Wall Street het zoveel beter in beeld brachten. Die film met Michael Douglas en Charlie Sheen. Uiteraard is de omgeving daar anders dan die in Londen, maar het concept is hetzelfde.Stukfruit schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:45:
@Khun41:
Welke seizoenen heb je gekeken?
Overigens komen de makers zelf uit de omgeving die in deze serie wordt neergezet. Heb je zelf gewerkt in de industrie die hier voorbijkomt? En dan bedoel ik met name de omgeving waarin vergelijkbare zaken voorkomen, de belachelijk dure uitjes, enz. Het zou dan herkenbaar moeten zijn
Of voor mensen die het van de "inhoud" van de hoofdrolspeelster moeten hebbenKhun41 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:33:
Dit is een serie voor mensen die houden van mensen die veelal schreeuwen en weinig inhoud hebben.
Overigens kan ik me wel enigszins vinden in je verhaal. Het is vooral heel erg druk en allemaal rare / vage personen met bizarre verhalen.
Wellicht dat het wel de werkelijkheid weerspiegelt, geen idee. Maar dan is het dus geen beroep / werkgebied voor mij
Precies de seizoenen die ik ook wat minder vond
Het is wat meer up-to-date gemaakt inderdaad. Daar zeg je trouwens wel wat; die film moet ik snel ook weer eens opzetten. Bedankt voor de hintDe reden waarom dit ook tegenvalt is omdat films als Wall Street het zoveel beter in beeld brachten. Die film met Michael Douglas en Charlie Sheen. Uiteraard is de omgeving daar anders dan die in Londen, maar het concept is hetzelfde.
Dat zit wel Schnorr.
RobertMe schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:31:
[...]
Of voor mensen die het van de "inhoud" van de hoofdrolspeelster moeten hebben![]()
Overigens kan ik me wel enigszins vinden in je verhaal. Het is vooral heel erg druk en allemaal rare / vage personen met bizarre verhalen.
Wellicht dat het wel de werkelijkheid weerspiegelt, geen idee. Maar dan is het dus geen beroep / werkgebied voor mij
Dat zit wel Schnorr.
Kleine correctie. Limited series, maar plotseling toch een tweede seizoen.Stukfruit schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:12:Genereer je eigen UBB code review
The Last Thing He Told Me (2023) [Afbeelding: The Last Thing He Told Me (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Stel je voor: je bent getrouwd met je partner die je door en door denkt te kennen, hebt een stiefdochter die jou niet wil kennen en op een dag verdwijnt plotseling je partner nadat deze een grote tas vol geld achterlaat. Dat is het uitgangspunt van deze serie.
Het klinkt interessant, maar ondanks een mini-reünie met Jennifer Garner en Victor Garber (van Alias) wordt het met iedere aflevering een beetje saaier en meer van hetzelfde.
Qua verhaal zou de serie gebaseerd zijn op een uitstekend verkopend boek. Misschien moet ik deze eens lezen, want hoewel het "okay-ish" was vond ik het verder niet heel bijzonder te noemen.
Wel positief is het dat de serie "limited" is en dus maar 1 seizoen zal hebben. Geeft het een goed einde? Niet echt, maar het is ook niet per se een open einde. En dat is in een tijd met veel gecancelde series ook wel eens fijn om te zien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Waar het over ging? Dat weet ik eigenlijk niet meer. Aflevering 1 staat nu op. Ik zie David Morse en Jennifer Garner. Ach ja...
Dat zit wel Schnorr.
Thanks.. ik weet wel dat toen ik aan het einde was dacht van .. uhhhh ... ok en nu ??Stukfruit schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:54:
[...]
Kleine correctie. Limited series, maar plotseling toch een tweede seizoen.
Waar het over ging? Dat weet ik eigenlijk niet meer. Aflevering 1 staat nu op. Ik zie David Morse en Jennifer Garner. Ach ja...
Even weer in de queue zetten.
There are no secrets, only information you do not yet have
RIP WB.
Niet dat het huidige aanbod goed is. Open de voorpagina van de gemiddelde streamingdienst of de pagina van een gemiddelde bioscoop en > 80% is het niet waard om aan te zetten.
Dat zit wel Schnorr.
| A Knight of the Seven Kingdoms (2026–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Zijpaadje in George RR Martins Westeros universum. Ik ben geen kenner van die fictieve wereld, maar dit lijkt me zich niet al te lang voor het begin van Games of Thrones af te spelen: de Targaryens zijn nog aan de macht, maar de draken zijn al lang weg en de dynastie is duidelijk in verval. Hoofdpersoon is Dunk (Peter Claffey), de flink uit de kluiten gewassen, maar niet al te snuggere schildknaap van heggenridder ser Arlan (Danny Webb). Een heggenridder is min of meer hetzelfde als een ronin in samoeraifilms: een verarmde ridder zonder land die zijn diensten als rondtrekkende huurling aanbiedt. Ser Arlan gaat aan het begin van de serie dood. Dunk fraudeert zichzelf tot heggenridder en gaat naar een toernooi om daar met zijn fysieke kracht naam voor zichzelf te maken. Ondertussen pikt hij een wijsneuzig kaal jongetje op met de naam Egg, dat heel graag zijn schildknaap wil zijn. Samen komen ze op het toernooi en daar zijn verwikkelingen. Wordt Dunk succesvol als ridder ser Duncan of sneuvelt hij in of zelfs voor de eerste slag? En hoe zit met met Eggs achtergrond; hij een wel erg grote mond en dure smaak voor een arm weesje. De duidelijk afgebakende opzet rond een boek van Martin dat al af was toont hier duidelijk voordelen: geen plotlijnen die niet afgemaakt worden of karakters die plotseling verdwijnen. Door gebrek aan draken en magie blijven we ook verschoond van computerspelscenes; lekker veel echte modder hier. Sowieso zien de grote HBO-series er altijd beter uit de die van concurrent Netflix. Maar wat ook grotendeels mist zijn de feodale intriges die Game of Thrones en House of the Dragon op hun best extreem fascinerende politieke thrillers maken. A Knight of the Seven Kingdoms kabbelt soms wat te veel voort. Wat ook niet helpt is dat Dunk zo een dommige sul is. De passiviteit van het karakter zit vaak in de weg van het verhaal. Gedurende de serie verloor ik steeds meer mijn geduld met hem. De schrijvers lijken dat te beseffen, want bijfiguren worden gaandeweg steeds belangrijker. Daniel Ings steelt daarbij de show als de flamboyante ser Lyonel Baratheon. | |
Ja, dat kleine menneke speelt hem er gewoon uit. Met zijn posh accent.wmterhaar schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:49:Genereer je eigen UBB code review
A Knight of the Seven Kingdoms (2026–) [Afbeelding: A Knight of the Seven Kingdoms (2026–)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wat ook niet helpt is dat Dunk zo een dommige sul is. De passiviteit van het karakter zit vaak in de weg van het verhaal. Gedurende de serie verloor ik steeds meer mijn geduld met hem. De schrijvers lijken dat te beseffen, want bijfiguren worden gaandeweg steeds belangrijker.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik vond het ook best een leuke korte serie, maar zeker niet de 8.9 van IMdB
| The Serpent Queen (2022–2024) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Historische drama's zijn er in alle soorten en maten maar sinds GoT moet elk netwerk er eentje hebben. The Serpent Queen was de poging van Starz om hier een graantje van mee te pikken. Was, want de serie is na 2 seizoenen geannuleerd. Is het de moeite waard die twee seizoenen toch mee te pakken? Het titelkarakter van deze serie is Catharina de Medici, koningin van Frankrijk in de late 16de eeuw. Catherina probeert zichzelf en haar kinderen aan de macht te houden door het van dergelijke series bekende schaakspel te spelen en haar tegenstanders mat te zetten. En zoals we ook gewoon zijn worden daarbij middelen als intimidatie, geweld, vergif en sex niet gemeden. Catherina wordt gespeeld door de altijd indrukwekkende Samantha Morton die duidelijk plezier heeft met haar rol. Ze speelt haar ingetogen, overtuigend en realistisch. Wat me meteen bij het grootste probleem dat ik met deze serie brengt: Hoewel Morton haar best doet is het scenario van The Serpent Queen meer 'geinspireerd door' dan 'gebaseerd op' historische gebeurtenissen. Tijdlijnen lopen door elkaar, veel karakters zijn totaal verzonnen en de dialogen voelen vaak anachronistisch aan. Dat zijn bewuste keuzes en we zien dit vaker tegenwoordig in historische series, en soms werkt het. Maar hier haalt mij echt uit de flow als ik zie dat Koningin Elizabeth een surprise visit brengt aan het Franse hof (ze verliet Engeland nooit in haar leven) of opeens Karel V zie opduiken (die al 14 jaar onder de zoden lag in het time frame van de serie). Of dat je in de weg staat van de serie te genieten is heel persoonlijk; ik ben een history nerd en erger me eraan, mijn vrouw kon het niet schelen en genoot daardoor meer van de serie. Er is namelijk genoeg te genieten; alles ziet er geweldig uit en er lopen genoeg amusante karakters rond om je te vermaken. Vooral de uitgebreide gastrol van Minnie Driver als Queen Bess in S2 is leuk. Naar verluid zou men overwegen haar zelfs een spin-off serie te willen geven. Daarmee vind ik het dan toch jammer dat we Samantha Morton niet terug gaan zien als Catharina. De periode biedt genoeg historisch materiaal om met een meer grounded approach veel te doen. Maar dat zal voor een andere keer zijn dan. | |
These are my principles. If you don't like them, I have others.
| Tweakers: 7 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Wat ik bij veel vergaderingen denk (“This could have been an email”), had ik bij deze serie (seizoen 1) ook: dit had ook in een film van anderhalf uur gepast als je alle rompslomp weglaat. Zelfs Indris Elba met één gelaatsuitdrukking tijdens het hele seizoen, kon me niet echt bekoren. De serie boeide me nog nèt genoeg om hem af te kijken, maar ik begin niet aan seizoen 2. | |
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
| Tweakers: 7 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vooruit dan, zeker gezien bovenstaande review, schrijf ik mijn eerdere gedeeltelijke review hier: True in "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]" ook nog even af. Seizoen 1 was te doen, verschillende verhaallijnen die bij elkaar kwamen in een toch wel weer unieke setting. Seizoen twee die ik nu gepoogd heb te volgen heb ik definitief uit mijn lijstje geschrapt na aflevering 3. Door de vijfhonderd plot twists met bijpassende cliff hangers word je zelf ook gegijzeld om verder te kijken. Dat is dan het enige mooie aan dit seizoen, de live action op je eigen stoel of bank. Maar ik denk dat het feit dat ze bij de thumbnail ook pontificaal 'IDRIS ELBA' plaatsen zegt ook wel wat. Al met al heb ik na drie afleveringen nog niets gezien en kan het zo maar zijn dat ze dit fiasco weer uitmelken in nog een vervolg. Eerlijk gezegd snap ik niet dat seizoen 2 het nog zo goed doet op IMDB. | |
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
| The Haunting of Hill House (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 572 min | MPAA: TV-MA Ik ben totaal niet van de horror, maar dit is wel een serie die het aanprijzen waard is. De serie focust zich net zoals The Exorcism of Emily Rose eigenlijk niet echt op de horroraspecten of het bovennatuurlijke zoals je dat normaliter zou verwachten met jumpscares, bovennatuurlijke enge gebeurtenissen, het welbekende "head flicking" en andere overduidelijk fantasiezaken die vaak bij dit soort horror komt kijken. Integendeel, deze serie focust meer op het oplossen van het mysterie waarbij de haunting gewoon als achtergrond dient en je dus de persoonlijke ontwikkeling van ieder karakter volgt. De serie neemt je mee door een geschiedenis van spokende gebeurtenissen in het huis van de wijlen familie Hill, gezien door de ogen van de Crain familie (gezin + 4 kinderen). Elk kind krijgt z'n eigen verdiepingsepisode en met flashbacks wordt steeds een stukje verder ontrafeld. De thema's die voorbij komen hebben vooral te maken met hoe een gezin uit het huis gedreven is en daarna ook uit elkaar gedreven is, waarbij patroonontwikkeling door de (verkeerde) opvoeding i.c.m. trauma een grote stempel drukt op hen als volwassene. Ze worden tot elkaar gedreven in hun volwassen tijd door een tragische gebeurtenis, waarbij iedereen met zijn inmiddels eigen waarheid onder ogen moet komen wat er gebeurd is. Ieder dealt anders met de situatie en houdt andere uitingen over aan het individuele alswel gezamelijke trauma dat ze opgelopen hebben. De een zoekt heil in drugs/alcohol, de ander verzandt in controledrang, weer een ander valt terug op volledige ontkenning....kortom, alle stadia van rouw lijken voorbij te komen. Je voelt ook echt een stukje herkenning in alle worstelingen van de verschillende personages, en de synergie tussen alle acteurs is buitengewoon geloofwaardig. Uiteindelijk worden ze allemaal terug gedreven naar het huis om af te rekenen met hun trauma's. Er wordt niet echt gefocust op de familie Hill, of hun manifestaties als spoken. Het maakt in die zin ook niet echt wat uit, omdat het al snel duidelijk was dat het huis an sich als aparte entiteit gezien kan worden, waardoor het willen weten over de (geschiendenis van de) Hill familie vanzelf wegvalt en zelfs niet relevant is; het gaat tenslotte voor 98% over de trauma's van de familie Crain en hoe dat zich gemanifesteerd heeft. De toon van de serie is heel somber, bijna depressief en onheilspellend. Bij elke aflevering denk je wel een paar keer "mijn god, die arme <vul hier een naam in> toch, wat een ellende", echt zielig. De opgebouwde spanning komt tot een zeer bevredigend einde; de seizoensfinale had een uitgesproken louterende werking en ik had nooit gedacht dat ik een traantje zou wegpinken bij een horrorshow. Buitengewoon boeiende serie, waarbij alle acteurs, zelfs Michiel Huisman, geloofwaardig overkomen. Voor mij zeker een 8,5 waard! | |
[ Voor 2% gewijzigd door Deathchant op 04-03-2026 13:19 . Reden: zinnetje over de season finale toegevoegd ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Grappig ik heb ook echt niet iets met Horror, maar deze serie vond ik wel goedDeathchant schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:09:Genereer je eigen UBB code review
The Haunting of Hill House (2018) [Afbeelding: The Haunting of Hill House (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 572 min | MPAA: TV-MA Ik ben totaal niet van de horror, maar dit is wel een serie die het aanprijzen waard is.
De serie focust zich net zoals The Exorcism of Emily Rose eigenlijk niet echt op de horroraspecten of het bovennatuurlijke zoals je dat normaliter zou verwachten met jumpscares, bovennatuurlijke enge gebeurtenissen, het welbekende "head flicking" en andere overduidelijk fantasiezaken die vaak bij dit soort horror komt kijken. Integendeel, deze serie focust meer op het oplossen van het mysterie waarbij de haunting gewoon als achtergrond dient en je dus de persoonlijke ontwikkeling van ieder karakter volgt.
De serie neemt je mee door een geschiedenis van spokende gebeurtenissen in het huis van de wijlen familie Hill, gezien door de ogen van de Crain familie (gezin + 4 kinderen). Elk kind krijgt z'n eigen verdiepingsepisode en met flashbacks wordt steeds een stukje verder ontrafeld.
De thema's die voorbij komen hebben vooral te maken met hoe een gezin uit het huis gedreven is en daarna ook uit elkaar gedreven is, waarbij patroonontwikkeling door de (verkeerde) opvoeding i.c.m. trauma een grote stempel drukt op hen als volwassene. Ze worden tot elkaar gedreven in hun volwassen tijd door een tragische gebeurtenis, waarbij iedereen met zijn inmiddels eigen waarheid onder ogen moet komen wat er gebeurd is. Ieder dealt anders met de situatie en houdt andere uitingen over aan het individuele alswel gezamelijke trauma dat ze opgelopen hebben. De een zoekt heil in drugs/alcohol, de ander verzandt in controledrang, weer een ander valt terug op volledige ontkenning....kortom, alle stadia van rouw lijken voorbij te komen. Je voelt ook echt een stukje herkenning in alle worstelingen van de verschillende personages, en de synergie tussen alle acteurs is buitengewoon geloofwaardig.
Uiteindelijk worden ze allemaal terug gedreven naar het huis om af te rekenen met hun trauma's.
Er wordt niet echt gefocust op de familie Hill, of hun manifestaties als spoken. Het maakt in die zin ook niet echt wat uit, omdat het al snel duidelijk was dat het huis an sich als aparte entiteit gezien kan worden, waardoor het willen weten over de (geschiendenis van de) Hill familie vanzelf wegvalt en zelfs niet relevant is; het gaat tenslotte voor 98% over de trauma's van de familie Crain en hoe dat zich gemanifesteerd heeft.
De toon van de serie is heel somber, bijna depressief en onheilspellend. Bij elke aflevering denk je wel een paar keer "mijn god, die arme <vul hier een naam in> toch, wat een ellende", echt zielig.
Buitengewoon boeiende serie, waarbij alle acteurs, zelfs Michiel Huisman, geloofwaardig overkomen.
Voor mij zeker een 8,5 waard![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Die ene jumpscare (je weet vast wel welke ik bedoel) blijf ik nog steeds de beste allerbeste jumpscare ooit vinden. Niet alleen viel ik bijna van de bank, maar hij was echt functioneel voor het verhaal.Deathchant schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:09:Genereer je eigen UBB code review
The Haunting of Hill House (2018) [Afbeelding: The Haunting of Hill House (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 572 min | MPAA: TV-MA Ik ben totaal niet van de horror, maar dit is wel een serie die het aanprijzen waard is.
De serie focust zich net zoals The Exorcism of Emily Rose eigenlijk niet echt op de horroraspecten of het bovennatuurlijke zoals je dat normaliter zou verwachten met jumpscares, bovennatuurlijke enge gebeurtenissen, het welbekende "head flicking" en andere overduidelijk fantasiezaken die vaak bij dit soort horror komt kijken. Integendeel, deze serie focust meer op het oplossen van het mysterie waarbij de haunting gewoon als achtergrond dient en je dus de persoonlijke ontwikkeling van ieder karakter volgt.
De serie neemt je mee door een geschiedenis van spokende gebeurtenissen in het huis van de wijlen familie Hill, gezien door de ogen van de Crain familie (gezin + 4 kinderen). Elk kind krijgt z'n eigen verdiepingsepisode en met flashbacks wordt steeds een stukje verder ontrafeld.
De thema's die voorbij komen hebben vooral te maken met hoe een gezin uit het huis gedreven is en daarna ook uit elkaar gedreven is, waarbij patroonontwikkeling door de (verkeerde) opvoeding i.c.m. trauma een grote stempel drukt op hen als volwassene. Ze worden tot elkaar gedreven in hun volwassen tijd door een tragische gebeurtenis, waarbij iedereen met zijn inmiddels eigen waarheid onder ogen moet komen wat er gebeurd is. Ieder dealt anders met de situatie en houdt andere uitingen over aan het individuele alswel gezamelijke trauma dat ze opgelopen hebben. De een zoekt heil in drugs/alcohol, de ander verzandt in controledrang, weer een ander valt terug op volledige ontkenning....kortom, alle stadia van rouw lijken voorbij te komen. Je voelt ook echt een stukje herkenning in alle worstelingen van de verschillende personages, en de synergie tussen alle acteurs is buitengewoon geloofwaardig.
Uiteindelijk worden ze allemaal terug gedreven naar het huis om af te rekenen met hun trauma's.
Er wordt niet echt gefocust op de familie Hill, of hun manifestaties als spoken. Het maakt in die zin ook niet echt wat uit, omdat het al snel duidelijk was dat het huis an sich als aparte entiteit gezien kan worden, waardoor het willen weten over de (geschiendenis van de) Hill familie vanzelf wegvalt en zelfs niet relevant is; het gaat tenslotte voor 98% over de trauma's van de familie Crain en hoe dat zich gemanifesteerd heeft.
De toon van de serie is heel somber, bijna depressief en onheilspellend. Bij elke aflevering denk je wel een paar keer "mijn god, die arme <vul hier een naam in> toch, wat een ellende", echt zielig.
Buitengewoon boeiende serie, waarbij alle acteurs, zelfs Michiel Huisman, geloofwaardig overkomen.
Voor mij zeker een 8,5 waard![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Boh holy fuck ja, die aflevering heb ik toevallig eergister gekeken. Dat was idd een essentieel deel voor het verhaal, al werd de reden van die jumpscare wel al in een eerdere episode uitgelegd. Vandaar dat ik ook zei "god nog, die arme <naam>"...Nellie in dit geval dan. Hartverscheurend vond ik datAvAars schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:40:
[...]
Die ene jumpscare (je weet vast wel welke ik bedoel) blijf ik nog steeds de beste allerbeste jumpscare ooit vinden. Niet alleen viel ik bijna van de bank, maar hij was echt functioneel voor het verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 02-03-2026 17:10 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Mooi stukje, ik hoop dat deze serie snel naar Netflix komt. Ik heb Fallout 3 & 4 met veel plezier gespeeld. Heel veel uren in gestokenG_Dragon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:17:Genereer je eigen UBB code review
Fallout (2024–) [Afbeelding: Fallout (2024–)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vandaag heb ik het tweede seizoen van Fallout uitgekeken en het was van begin tot eind weer een groot avontuur. Ik zat er eigenlijk direct weer helemaal in en voor je het weet ben je alweer een paar afleveringen verder. De sfeer is nog steeds top en er zit hier en daar ook genoeg humor in, precies op de juiste momenten zodat het niet te flauw wordt.
Het verhaal pakt op waar het eerste seizoen was geeindigd en je krijgt ook flink veel nieuwe informatie, waardoor je wil blijven kijken. Je merkt dat er echt verder word gebouwd aan de wereld en de personages, waardoor je steeds meer wilt weten hoe alles nou precies zit. Er gebeurt genoeg en het tempo ligt goed, dus het kijkt gewoon heerlijk weg.
Er zit een mooie plot-twist in die je echt versteld laat staan en een sterke after credits-scene die veelbelovend is voor wat nog gaat komen. Het eindigt met een redelijk open eind voor het derde seizoen, waardoor je meteen weer zin krijgt in het vervolg.
Kort gezegd is dit tweede seizoen weer een dikke aanrader als je het eerste deel goed vond. Een groot avontuur met humor, veel nieuwe informatie en een einde dat je erg nieuwsgierig maakt naar wat er hierna gaat gebeuren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Playing Gracie Darling gekeken.
Eigenlijk elke keer dat ik bij mijn ouders logeerde daar op mijn oude kamer een paar afleveringen van deze serie gekeken. Het begint als een "klassieke" horror/ thriller maar later gaat het meer in de richting van een mix tussen een detective en drama in een lichte thriller achtergrond.
Grootste pluspunt voor mij is in eerste instantie de setting/ omgeving. Australië, ik ken/ heb weinig recentie series/ films gezien in Australië. Hoe het laidback stadje wordt gepresenteerd, de sfeer het komt wel overeen met de (stereotype's?) die ik heb van dat land wat ik niet negatief bedoel. Mijn punt is, het komt onderscheidend over qua sfeer/ presentatie. En mede daardoor heb ik het van begin tot het einde uitgekeken.
Ik denk dat ik het een 8 geef omdat ik het op een bepaalde manier door de setting creatief vond. Ook word je net genoeg geprikkeld om je toch af te vragen wat er gebeurd is. De pace is rustig/ relaxed, als je dat accepteert is dit iets wat je eigenlijk ontspannen kan kijken. Hoger dan een 8 is niet terecht, daarvoor mis ik verassingen, daarvoor vind/ vond ik sommige personages niet boeiend genoeg. Ook is er een keuze in het script die ik wat vreemd vond (spoiler)
-spoiler-
Dat denk ik niet, neem maar gewoon een keer een maandje prime videoMetalSonic schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:07:
[...]
Mooi stukje, ik hoop dat deze serie snel naar Netflix komt. Ik heb Fallout 3 & 4 met veel plezier gespeeld. Heel veel uren in gestoken
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik was dan ook heel erg te spreken over de season finale. Wat een goeie episode zeg. Nooit gedacht dat ik een traantje moest wegpinken bij een horror serie. Emotionele loutering (catharsis) in ieder geval.snmght schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:23:
@Deathchant geweldige serie ja, zeker ook toegankelijk voor mensen die minder met horror hebben. Midnight Mass is om dezelfde redenen, zeker ook kijken!
Ik ga vandaag beginnen met The Haunting of Bly Manor...Zal wel effe wennen zijn, want het is feitelijk hetzelfde concept, met zelfs enkele acteurs van Hill House, maar dan in een andere rol/karakter. Dus zal wel wat mindfuck opleveren denk ik....Stel je voor dat ze voor The Hobbit Elijah Wood gecast hadden om Bilbo te spelen...
The Haunting of Hill House vond ik ook een geweldige serie. Beklemmend, droevig, naargeestig en oh zo mooi.Deathchant schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:43:
[...]
Ik was dan ook heel erg te spreken over de season finale. Wat een goeie episode zeg. Nooit gedacht dat ik een traantje moest wegpinken bij een horror serie. Emotionele loutering (catharsis) in ieder geval.
Ik ga vandaag beginnen met The Haunting of Bly Manor...Zal wel effe wennen zijn, want het is feitelijk hetzelfde concept, met zelfs enkele acteurs van Hill House, maar dan in een andere rol/karakter. Dus zal wel wat mindfuck opleveren denk ik....Stel je voor dat ze voor The Hobbit Elijah Wood gecast hadden om Bilbo te spelen...
Omdat je nu alles hebt gezien, heb je deze ook gezien?Even in een spoiler voor diegenen die de serie nog niet hebben gezien.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
EDIT: bekekenVrijdag schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:23:
[...]
The Haunting of Hill House vond ik ook een geweldige serie. Beklemmend, droevig, naargeestig en oh zo mooi.
Omdat je nu alles hebt gezien, heb je deze ook gezien?Even in een spoiler voor diegenen die de serie nog niet hebben gezien.
Wat me inderdaad wel was opgevallen, (volgens mij in aflevering 6 of 7) was dat de standbeelden die buiten de slaapkamers stonden op een gegeven moment het hoofd de andere kant uitgedraaid hadden. Maar daar werd 0,0 focus op gelegd, dus dat moet je dan toevallig maar net opvallen (er wordt verder niks mee gedaan).
[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 04-03-2026 13:28 ]
Wat ik heel gaaf gedaan vond, was dat je ze eigenlijk niet eens ziet. Zelf kwam ik er pas achter toen een collega mij er op wees (ditzelfde YouTube filmpje). Wat ik wél had, was tijdens het kijken af en toe een beetje een ongemakkelijk gevoel. Dat bleek dus achteraf redelijk synchroon te lopen met bovenstaande fragmenten.Deathchant schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:21:
[...]
EDIT: bekekenDit is wel zo'n gevalletje dat je goed moet zoeken, maar als ze volledig zouden ontbreken zou het waarschijnlijk ook opvallen
Maar ja, het is wel echt heel donker vaak.
Wat me inderdaad wel was opgevallen, (volgens mij in aflevering 6 of 7) was dat de standbeelden die buiten de slaapkamers stonden op een gegeven moment het hoofd de andere kant uitgedraaid hadden. Maar daar werd 0,0 focus op gelegd, dus dat moet je dan toevallig maar net opvallen (er wordt verder niks mee gedaan).
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Precies!! BehalveVrijdag schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:40:
[...]spoiler:Ook mooi is dat die geesten helemaal niets doen. Ze vallen de familie niet lastig, maken niks stuk of jagen ze expres angst aan. Ze zijn er gewoon en ze observeren. Hoewel dat misschien nog wel beklemmender is
[ Voor 36% gewijzigd door Deathchant op 04-03-2026 15:01 ]
| Mr. Mercedes (2017–2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA Ik vond de boeken erg goed en zag dat hier een TV-serie van gemaakt is en sinds kort op Netflix staat. Het eerste boek van Stephen King wat geen horror is. Dit is zijn eerste misdaad-boek. De hoofdrol is een gepensioneerde detective genaamd Bill Hodges die door een moordenaar die zichzelf Mr. Mercedes noemt lastig gevallen wordt. Tijdens zijn diensttijd heeft Bill de moord van deze gast niet op kunnen lossen maar gaat in deze serie weer op onderzoek uit nu hij door hem lastig gevallen wordt. Eerste seizoen volgt het eerste boek in grote lijnen vrij goed. Het boek wisselt per hoofdstuk tussen Mr. Mercedes en Bill Hodges waardoor je goed meekrijgt wat de moordenaar denkt en voelt. In de serie kwam dat niet altijd heel sterk naar voren waardoor sommige gebeurtenissen een beetje random aanvoelde. Ook de relatie met Holly is er ineens vrij spontaan. In seizoen 2 lijkt deze serie de boeken niet zo heel strikt meer te volgen. Het 2e boek (Finders Keepers) wordt volledig overgeslagen en we gaan direct door naar het 3e boek in de reeks genaamd End of a watch. Nouja, het verhaal van dit boek lijken ze voor een groot deel naast zich neer gelegd te hebben. In de laatste 2 afleveringen gaat het zelfs een compleet andere kant op en slaat het naar mijn mening helemaal nergens meer op. Nog niet besloten of ik het 3e seizoen ook wil kijken. Serie is niet slecht, maar boeken zijn naar mijn mening een stukken beter. | |
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Geen King-lezer, maar ik heb wel veel verfilmingen gezien. Stand by Me en Misery zijn toch ook misdaad. Of zijn de Mr. Mercedes-boeken van daarvoor?WernerL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:13:Ik vond de boeken erg goed en zag dat hier een TV-serie van gemaakt is en sinds kort op Netflix staat.
Het eerste boek van Stephen King wat geen horror is. Dit is zijn eerste misdaad-boek.
[ Voor 40% gewijzigd door wmterhaar op 04-03-2026 20:21 ]
Stand By Me ken ik niet maar Misery is een boek uit 2018. Mr. Mercedes is gepubliceerd in 2014. King noemt dat boek zijn eerste "Hard boiled detective book", aldus Wikipedia.wmterhaar schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:21:
[...]
Geen King-lezer, maar ik heb wel veel verfilmingen gezien. Stand by Me en Misery zijn toch ook misdaad. Of zijn de Mr. Mercedes-boeken van daarvoor?
//edit
Verkeerd gekeken, Misery is een boek uit 1987 Bron
Maar dan is Misery misschien wel meer Thriller dan echt detective zoals Mr. Mercedes is.
[ Voor 18% gewijzigd door WernerL op 04-03-2026 20:28 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Stand By Me is ouder, komt uit 1982 en is eigenlijk meer een spannend jongensboek over avontuur, de eerste keer kennismaken met het concept de dood en opgroeien. Het is ook eigenlijk een grote nostalgische trip terug naar dat moment dat de onschuld van de jeugd vervaagt en de moeizame tocht naar volwassenheid begint. Ik vond zowel het boek als de film erg goed trouwens.
Dit jaar is de film alweer 40 jaar oud:
Heb deze serie laatst ook gezien. Het was zeker niet slecht, alleen deel ik jouw mening wel. Ik heb de boeken nooit gelezen maar wij waren hier beide nogal verrast door de wending die het verhaal op een gegeven moment neemt in seizoen 2. En seizoen 3 is daar weer de overtreffende trap van.WernerL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:13:Genereer je eigen UBB code review
Mr. Mercedes (2017–2019) [Afbeelding: Mr. Mercedes (2017–2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Nog niet besloten of ik het 3e seizoen ook wil kijken.
Serie is niet slecht, maar boeken zijn naar mijn mening een stukken beter.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
De acteur die Brady speelt doet dat wel goed.
| The Beauty (2026–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vraag: wat zou je zeggen als je deze serie moest benoemen met één korte uitspraak? Antwoord:Het is een lonely eiland als je niet aantrekkelijk bent in het leven. De wereld verlangt dat je eruitziet als een Instagram-filter. De slogan van Veronica was niet voor niets een tijd lang: "Jong, snel en wild, dat wil jij toch ook?" edit: De ironie van het leven is dat veel mensen tijdens hun betere jaren niet doorhebben hoe goed ze in hun huid zitten. Jeugd heeft het, ouderen verliezen het: een soepele huid, knieën die niet kraken, en seksueel overdraagbare aandoeningen door de oneindige hoeveelheden met seks waar de huidige jongeren volgens onderzoek steeds minder vaak aan zouden doen omdat ze steeds conservatiever worden of er simpelweg geen tijd voor hebben. Seks is vies en als jongere schrijf je het met een X zoals Elon Musk dat zou doen.Overigens ter verduidelijking: voorgaande is het beeld uit de serie. Het zijn niet mijn denkbeelden Toch? Welnee. Zodra je deze serie opzet krijg je het wat warmer, je ledematen beginnen te trekken en je bovenlip gaat enigszins trillen. Side-effects van The Beauty? Ook niet. Het is eigenlijk een vorm van verwondering over het bronmateriaal. Je denkt namelijk naar een opgefriste kopie te kijken van een film die iets langer dan een jaar geleden de bioscopen onveilig maakte en dit veroorzaakt enige frustratie. Wat nou, Ryan Murphy van American Horror Story en Glee? Ben je echt zover afgeglee(...)den? Dit lijkt niet zo mooi te zijn! Desondanks blijken de ledematen anders in elkaar te steken. De pilot laat meteen een pijnlijk hoogtepunt zien met een explosieve SOA als gevolg: wat zou er gebeuren als je door seks met iemand aangestoken wordt met een aandoening die mensen per ongeluk op celniveau zou veranderen en hun knapste zelf naar buiten laat kruipen? Met dit idee is de serie opgezet. Dat heeft goede en minder goede uitwerkingen, want je blijft ondanks de toevoeging zitten met die vergelijking. Is dat terecht? Na wat achtergrondonderzoek luidt het antwoord als volgt: nee. Het gaat hier om een verfilming in serieformaat van een comic die sinds 2015 bestaat. De film is dus eigenlijk een soort (deels) kloon. Jammer genoeg bestaan er zo overeenkomsten waarop ver van tevoren geanticipeerd kan worden en dat maakt de serie soms saai. De boodschap is duidelijk, de uitwerking is een beetje tam. En Ashton Kutcher die een jonge god speelt terwijl hij ondanks goede persoonlijke verzorging zichtbaar de vijftig nadert? Wat is daarmee aan de hand? Visueel is de serie wel een genot om naar te kijken. De effecten worden niet eenmalig in beeld gebracht en je merkt dat de makers in het verleden ervaring hebben opgedaan met zaken waarvan de gemiddelde filmmaker met een voorliefde voor bezeten personen die in dubbele tongen spreken jaloers zou worden. Het idee is wel interessant, de uitwerking is alleen vooral afhankelijk van het tweede seizoen. Voor nu denk ik dat de huidige score op IMDb wel overeenkomt met mijn eigen gevoel hierbij. Gelukkig hoef je met alleen een vies gevoel niet langs de GGD te gaan voor een antibioticakuurtje zolang je de content netjes hebt bekeken met enige afstand tussen het scherm en jezelf. Want iedereen weet: doe het veilig, of doe het niet. Anders kan het knap lastig worden. Maar of dit ook jong, snel en wild is... | |
Dat zit wel Schnorr.
het gaat over wijn. Het gaat over de dochter van een beroemde wijncriticus die na zijn dood moet 'strijden' met een andere wijnexpert om zijn enorme wijncollectie te erven. Ze moeten allerlei blinde proeven doen en wijnen herkennen en omschrijven. Beetje intens allemaal voor iets dat eigenlijk gewoon over wijn gaat.
En het is trouwens een beetje een Japans-Franse mix, dus er wordt ook zowel Frans als Japans gesproken. Op AppleTV trouwens.
klinkt echt gaaf thanks voor de omschrijvingStukfruit schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:29:Genereer je eigen UBB code review
The Beauty (2026–) [Afbeelding: The Beauty (2026–)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Vraag: wat zou je zeggen als je deze serie moest benoemen met één korte uitspraak?
Antwoord:
[YouTube: I Just Had Sex (feat. Akon)]
Het is een lonely eiland als je niet aantrekkelijk bent in het leven. De wereld verlangt dat je eruitziet als een Instagram-filter. De slogan van Veronica was niet voor niets een tijd lang: "Jong, snel en wild, dat wil jij toch ook?"
De ironie van het leven is dat veel mensen tijdens hun betere jaren niet doorhebben hoe goed ze in hun huid zitten. Jeugd heeft het, ouderen verliezen het: een soepele huid, knieën die niet kraken, en seksueel overdraagbare aandoeningen door de oneindige hoeveelheden met seks waar de huidige jongeren volgens onderzoek steeds minder vaak aan zouden doen omdat ze steeds conservatiever worden of er simpelweg geen tijd voor hebben. Seks is vies en als jongere schrijf je het met een X zoals Elon Musk dat zou doen.
Toch?
Welnee. Zodra je deze serie opzet krijg je het wat warmer, je ledematen beginnen te trekken en je bovenlip gaat enigszins trillen. Side-effects van The Beauty? Ook niet. Het is eigenlijk een vorm van verwondering over het bronmateriaal. Je denkt namelijk naar een opgefriste kopie te kijken van een film die iets langer dan een jaar geleden de bioscopen onveilig maakte en dit veroorzaakt enige frustratie. Wat nou, Ryan Murphy van American Horror Story en Glee? Ben je echt zover afgeglee(...)den? Dit lijkt niet zo mooi te zijn!
Desondanks blijken de ledematen anders in elkaar te steken. De pilot laat meteen een pijnlijk hoogtepunt zien met een explosieve SOA als gevolg: wat zou er gebeuren als je door seks met iemand aangestoken wordt met een aandoening die mensen per ongeluk op celniveau zou veranderen en hun knapste zelf naar buiten laat kruipen? Met dit idee is de serie opgezet. Dat heeft goede en minder goede uitwerkingen, want je blijft ondanks de toevoeging zitten met die vergelijking. Is dat terecht? Na wat achtergrondonderzoek luidt het antwoord als volgt: nee. Het gaat hier om een verfilming in serieformaat van een comic die sinds 2015 bestaat. De film is dus eigenlijk een soort (deels) kloon.
Jammer genoeg bestaan er zo overeenkomsten waarop ver van tevoren geanticipeerd kan worden en dat maakt de serie soms saai. De boodschap is duidelijk, de uitwerking is een beetje tam. En Ashton Kutcher die een jonge god speelt terwijl hij ondanks goede persoonlijke verzorging zichtbaar de vijftig nadert? Wat is daarmee aan de hand?
Visueel is de serie wel een genot om naar te kijken. De effecten worden niet eenmalig in beeld gebracht en je merkt dat de makers in het verleden ervaring hebben opgedaan met zaken waarvan de gemiddelde filmmaker met een voorliefde voor bezeten personen die in dubbele tongen spreken jaloers zou worden.
Het idee is wel interessant, de uitwerking is alleen vooral afhankelijk van het tweede seizoen. Voor nu denk ik dat de huidige score op IMDb wel overeenkomt met mijn eigen gevoel hierbij. Gelukkig hoef je met alleen een vies gevoel niet langs de GGD te gaan voor een antibioticakuurtje zolang je de content netjes hebt bekeken met enige afstand tussen het scherm en jezelf. Want iedereen weet: doe het veilig, of doe het niet. Anders kan het knap lastig worden.
Maar of dit ook jong, snel en wild is...[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
| Down Cemetery Road (2025–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Apple + Emma Thompson + Ruth Wilson = Hit! Dat dacht ik in elk geval toen Down Cemetary Road werd aangekondigd. Veel talent en Apple's reputatie en budget erachter, dit kon hoge ogen gaan gooien. Sarah Trafford, een enigszins beschadigde dame verstrikt in een warrig huwelijk met een hapless husband, raakt geobsedeerd door het verdwijnen van een jong meisje na een gasexplosie. Met hulp van edgy PI Zoe Bohm (Emma Thompson), die in het plot wordt meegesleurd door de moord op haar man, die voor Sarah op zoek was naar het meisje, gaat ze op zoek naar het meisje en raakt verzeild in een government cover up. Als dit allemaal bekend klinkt en weinig origineel, ta, dat is het ook. Down Cemetery Road wijkt geen moment af van de behoorlijk diep gebaande paden door de Cotswolds en de Schotse eilanden die de serie als backdrop gebruikt. Ik had geen moment het gevoel naar iets origineels te kijken. Wilson en Thompson houden de boel bij elkaar en trokken me door het vrij zwakke verhaal heen met hun niet misselijke acteertalenten. Maar als package is dit een van de mindere Apple series die ik gezien heb. Wie weet kan het reeds in productie zijnde tweede seizoen met een beter scenario en wat gedurfder schrijfwerk een doorstart maken maar gezien het succes vermoed ik dat ze bij Apple weinig zullen sleutelen aan de formule. Gemiste kans, met Thompson en Wilson heb je mensen aan boord die echt het scherm in de fik kunnen zetten. I'm not holding my breath, maar misschien worden we prettig verrast over een paar jaar. | |
Dat zit wel Schnorr.
Geen idee of je dat er ook mee bedoelt, maar naast dat het hetzelfde "team" is dat de serie maakt, zijn beide ook gebaseerd op een boekenreeks van dezelfde schrijver. Waarmee de schrijver van de boeken ze vast al in eenzelfde "format" duwt (zelfde "soort" van het verhaal vertellen, zelfde soort grappen, ...). Waardoor je uberhaupt als maker van de TV serie wat minder "ruimte" hebt om het echt anders te doen (zonder weer te veel van de boeken af te wijken). En dat het vervolgens nu door hetzelfde team gemaakt wordt zal het nog wel net wat meer "er op laten lijken".Stukfruit schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:10:
Ik heb het vermoeden dat zoiets ook de reden is dat ik er geen review voor heb geschreven. De serie heb ik wel gezien, en de twee samen zijn leuk, maar het blijft een beetje herhaling van een deel van het team achter Slow Horses.
Zero compensation
Denk wel dat dit een serie is die ik zal blijven volgen.
Heeft wel heel erg dat 'Florida'-gevoel, wat in meerdere andere series terugkomt, maar op zich niet vervelend imo.
Inderdaad de moeite waard; alhoewel later in het seizoen een aantal niet zo logische keuzes door een aantal personages. Vind ik altijd wel jammer als de schrijvers het verhaal geforceerd een bepaalde kant op willen sturen.Internet Janny schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:23:
Afgelopen week door de oorlog met Iran begonnen aan de serie Teheran, stelt me niet teleur voorlopig. Spannend en meeslepend.
Eerste twee afleveringen gekeken van het nieuwe seizoen, paar hoofdrolspelers over, maar wel vermakelijk.Carlos0_0 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:47:
Scrubs is tevens wel echt leuk, alleen laatste seizoen ofzo iets minder(Veranderde te veel).
Je bedoeld het laatste seizoen, een nieuw seizoen gaat er niet komenJron667 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:20:
[...]
Eerste twee afleveringen gekeken van het nieuwe seizoen, paar hoofdrolspelers over, maar wel vermakelijk.
Ja laatste seizoen is wel vermakelijk nog, maar wel al iets minder als de vorige seizoenen.
Ehm.Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 16:04:
[...]
Je bedoeld het laatste seizoen, een nieuw seizoen gaat er niet komen.
Ja laatste seizoen is wel vermakelijk nog, maar wel al iets minder als de vorige seizoenen.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Zie hierboven, seizoen 9 was gewoon slecht, bar slecht zelfs.Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 16:04:
[...]
Je bedoeld het laatste seizoen, een nieuw seizoen gaat er niet komen.
Ehm
https://m.imdb.com/title/..._4_tt_5_nm_2_in_0_q_srubs
Vandaar de verwarring, dat is geen nieuw seizoen maar een nieuwe serie.
[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-03-2026 20:06 ]
| Small Prophets (2026–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Erg genoten mocht je de andere serie van Mackenzie Crook Detectorist ook hebben gezien ze voelen gelijkwaardig aan. Dit zijn in mijn ogen behoorlijk originele series, waardoor ze ook lastig met iets anders zijn te vergelijken. Jammer dat het maar 6 afleveringen zijn. | |
Inderdaad allebei absolute pareltjes! De hoge IMDb score zeker waard. En, laatste aflevering van Small Prophets: "to be continued...."!!Dagarkin schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:24:Genereer je eigen UBB code review
Small Prophets (2026–) [Afbeelding: Small Prophets (2026–)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Erg genoten mocht je de andere serie van Mackenzie Crook Detectorist ook hebben gezien ze voelen gelijkwaardig aan. Dit zijn in mijn ogen behoorlijk originele series, waardoor ze ook lastig met iets anders zijn te vergelijken. Jammer dat het maar 6 afleveringen zijn.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
| Stranger Things (2016–2025) | ![]() |
| Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA Seizoen 5 is in veel opzichten niet best. Als ze zo begonnen waren, was het nooit zo een succes geworden. Vooral de expositiescènes waren lachwekkend. Ze volgen ook allemaal dezelfde formule, perfect gepersifleerd door Man Carrying Thing:Er zijn gewoon te veel karakters en het lukt de schrijvers niet ze allemaal tegelijk wat te doen te geven, dus wordt het uitgespreid. De emotionele momenten werken ook allemaal niet. De kracht van Stranger Things was altijd de grappige en warme karakters met die soort low key vriendschappen, maar hier wordt het allemaal juist er heel dik opgelegd. Vooral de coming out van Will, die al jaren getelegrafeerd werd, valt volkomen dood. Ook omdat de aidscrisis en de bijbehorende antihomohysterie - Will heeft op een gegeven moment een bloedneus! - die dat opleverde volkomen genegeerd wordt in een serie die zo op de jaren 80 gefocust is. Het moest wel leuk blijven, denk ik. Toch heb ik het gewoon grotendeels wel met plezier afgekeken. Het is pulp, maar wel amusante pulp. De actiescènes maken veel gebruik van praktische special effects als basis, waardoor alles lekker tactiel en retro is. Ach, eigenlijk is het wel in lijn met grote inspiratiebron Stephen King. Verfilmingen van zijn boeken zijn vaak ook vooral goed in het opzetten van sfeer en karakters in een klein stadje, terwijl de grote horrorfinale dan een beetje tegenvalt. Of Italiaanse horror uit de jaren 80. Daar was het verhaal ook totaal ondergeschikt aan de visuele beleving. Maar die Italianen lieten al die expositie gewoon weg. Scheelt een hoop en dan heb je ook geen uur per aflevering nodig. spoiler: Wat is er trouwens met Erica en Murray gebeurd? Twee van mijn favoriete karakters die niet in de verder eindeloze epiloog zitten. | |
| Dexter (2006–2013) | ![]() |
| Tweakers: 8 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 53 min | MPAA: TV-MA Op de een of andere manier deze hele serie (en de vervolgen) nooit gekeken, maar na de een-na-nieuwste gekeken te hebben (met de "jonge" Dexter) deze eens compleet gekeken. Wat kijkt dit lekker weg, een heerlijke specifieke stijl van humor gecombineerd met mooie plotwendingen en een uitstekende cast. Maar wat een jammerlijk einde, dat leek wel Game of Thrones-iaans. Gelukkig zijn er vervolgseizoenen die, ondanks een andere stijl (nu bezig met New Blood) het wel weer goed doen. | |
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
eens. Ik denk dat Homelander echt onwijs goed neergezet wordt. In mijn ogen echt de meest enge antagonist die ik in series ben tegengekomen. Een beïnvloedbare, narcistische superman met psychopathische trekjes en een moedercomplex. Je zal er maar één van rond hebben lopen/vliegen.snmght schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:
Ik ben opnieuw begonnen met The Boys, dit keer met mijn zoon. Blijft een verrassend lekkere serie. Het acteren van Homelander is echt subliem.
Ik kan er wel eentje benoemen als je 'superman' ook mag interpreteren als controle hebben over het machtigste leger van de wereldbreew schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:55:
[...]
eens. Ik denk dat Homelander echt onwijs goed neergezet wordt. In mijn ogen echt de meest enge antagonist die ik in series ben tegengekomen. Een beïnvloedbare, narcistische superman met psychopathische trekjes en een moedercomplex. Je zal er maar één van rond hebben lopen/vliegen.
| Person of Interest (2011–2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14 Normaal zijn scifi series na een paar jaar achterhaald, maar PoI is juist relevanter dan ooit. Eerste seizoen begint als een standaard formule serie: rijke hacker vind vechtersbaas en samen lossen ze de zaak van de week op. Maar onder water begint het langzaam aan serieel te worden, met steeds meer technologische openbaringen die nog steeds 15 jaar later relevanter zijn dan ooit. | |
Homelander vond ik zo "verschrikkelijk" dat ik later Banshee ben gaan kijken en het nog steeds een "rotkop" vondsnmght schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:
Ik ben opnieuw begonnen met The Boys, dit keer met mijn zoon. Blijft een verrassend lekkere serie. Het acteren van Homelander is echt subliem.
| Dexter: New Blood (2021–2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA spoiler: Een flinke koerswijziging ten opzichte van Dexter (het origineel), maar met een paar van dezelfde acteurs (Dexter/Deb/Batista) en een hele reeks nieuwe. Dexter blijkt zijn boottrip overleefd te hebben en heeft Miami verruild voor het koude hoge noorden van de VS, waar hij een leven leidt zonder zijn Dark Passenger te voeden. Wel is zijn zus Deb spiritueel inmiddels zijn "onzichtbare vriend" Door de koerswijziging zit het tempo er minder in ( spoiler: ) maar juist de bredere uitwerking van met name de nieuwe karakters werkt lekker. Dexter heeft minder tijd nodig voor zijn moorden Ik vond het einde minder storend dan veel van de reviewers op IMDB/Metacritic blijkbaar, minder erg dan die van het origineel. Op naar de volgende in de reeks (Dexter: Resurrection) | |
Ik heb deze serie jaren geleden al gezien, alle seizoenen, maar toen ik zag dat-ie op Netflix staat, ben ik weer gaan kijken vanaf aflevering 1. Mooie serie, goede opbouw, het "achtergrondverhaal" wordt mooi gedoseerd gebracht.Schway schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:09:
Normaal zijn scifi series na een paar jaar achterhaald, maar PoI is juist relevanter dan ooit.
Eerste seizoen begint als een standaard formule serie: rijke hacker vind vechtersbaas en samen lossen ze de zaak van de week op.
Maar onder water begint het langzaam aan serieel te worden, met steeds meer technologische openbaringen die nog steeds 15 jaar later relevanter zijn dan ooit.
| How to Get to Heaven from Belfast (2026–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gekeken op Netflix, 8 afleveringen elk zo 50 tot 55 minuten. Donker, humoristisch, absurd, mysterieus.... apart in de goede zin van het woord. Een Ierse film noir, maar dan net absurd gemaakt. 3 vrouwen die vroeger samen op school hebben gezeten, krijgen een mysterieuze brief. Een 4e vriendin is overleden, ongelukkige val van de trap. De vier vriendinnen hebben een oud geheim, een dat niet opgerakeld mag worden en dus gaan ze naar de wake om er zeker van te zijn dat het geheim niet bekend is geraakt. De ontvangst door haar familie (man, kinderen, schoonmoeder) is raar, de hoteleigenaar waar ze willen overnachten is raar. Een politieagent die hun staande houdt is raar. Eigenlijk komen er best wat aparte karakters voorbij in deze serie. Op de wake wil een van de drie in de (gesloten) kist kijken, met wat afleiding lukt dat en ze denkt dat het niet hun vriendin is die in de kist ligt. Een speurtocht begint, wie lag er wel in en, belangrijker, waar is hun vriendin gebleven. En wat is het toch het geheim dat niet bekend mag worden. Een heel aparte serie, nogmaals in de goede zin van het woord. De dialogen zijn scherp (en in het Iers), filmtechnisch zit het goed in elkaar (mooie shots, beeldcomposities etc.) en de soundtrack met veel 90's nummers is ook geweldig. Ik werd echt meegezogen in het verhaal en de wereld van de serie. Ik vind het moeilijk iets te vertellen zonder meer van het plot te verraden. | |
Deze serie is inderdaad al wat ouder. Maar zoals je aangeeft ook nu best actueel. We hebben deze al helemaal gezien en we vonden het een heerlijke serie. De combinatie van een nerd die iets doet met codes en een vechter om het op te lossen. Erg jammer dat er deze afgelopen is. Was een fijne serie om te kijken. Actie, spanning, niet te langdradig en het juiste tempo. Top.Schway schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:09:Genereer je eigen UBB code review
Person of Interest (2011–2016) [Afbeelding: Person of Interest (2011–2016)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14 Normaal zijn scifi series na een paar jaar achterhaald, maar PoI is juist relevanter dan ooit.
Eerste seizoen begint als een standaard formule serie: rijke hacker vind vechtersbaas en samen lossen ze de zaak van de week op.
Maar onder water begint het langzaam aan serieel te worden, met steeds meer technologische openbaringen die nog steeds 15 jaar later relevanter zijn dan ooit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Dat zit wel Schnorr.
Ik vind het ook mooi. En Homelander is inderdaad waanzinnig. Maar die hele serie blijft toch een beetje het gevoel: Billy Butcher, Hughie, Mother's Milk etc zouden met 4 minuten opspoorwerk, in een milli-seconde in duizend stukjes geslagen kunnen worden door Homelander. Zeker voordat er met V gespeeld gaat worden.snmght schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:
Maar goed, gedachten op 0
Heb deze toevallig recentelijk ook op mijn lijst gezet, heb idee ik hier al ooit eens wat van gezien had ook.Schway schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:09:Genereer je eigen UBB code review
Person of Interest (2011–2016) [Afbeelding: Person of Interest (2011–2016)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14 Normaal zijn scifi series na een paar jaar achterhaald, maar PoI is juist relevanter dan ooit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
| The Haunting of Bly Manor (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 494 min | MPAA: TV-MA Na de Haunting of Hill House, wat een zeer goeie indruk bij me heeft achtergelaten, heb ik besloten ook deze te kijken. In het begin dacht ik "hmmm, dezelfde acteurs, andere rollen...Hoe vreemd zou het zijn als Elijah Wood de rol van Bilbo Baggins op zich nam in The Hobbit". Niets van die gedachtes bleken waar, want ook hier wordt weer een fijn stukje verhaal en emoties verteld door veel van dezelfde acteurs, en je zit er meteen in zonder aan hun eerdere rol te denken. Het volgt hetzelfde recept van Hill House, met emotional horror als thema. Het grote verschil tussen Hill House en Bly Manor is dat bij Hill House het huis an sich een entiteit is dat parten speelt op de traumaverledens van iedereen, het huis gaat in je hoofd zitten bij wijze van, waar bij Bly Manor daadwerkelijk de geschiedenis en vorige bewoners van de Manor een rol spelen. Het verhaal gaat over een au-pair (Victoria Pedretti) die aangenomen wordt als bijna-voogd van 2 kids Flora en Miles. Zij hebben hun ouders verloren en hun oom (Henry Thomas) is voogd. Zij wordt vergezeld door een chef, een vrouwelijke tuinier en een housekeeper. De kinderen zijn in het begin creepy en doen allerlei rare enge dingen, maar naar gelang de episodes verlopen, wordt steeds duidelijker (wel langzaam) waarom ze doen wat ze doen. Ook wordt langzaam duidelijk waarom de oom er nooit is en hij dus een au-pair "nodig" had, en ook leer je in een parallel lopend verhaal de geschiedenis van de vorige au pair (Tahirah Shariff) kennen, die ook een rol speelt in het plot. Pas in de eenerlaatste episode wordt wat verder uitgediept over de vorige bewoners en hun rol met betrekking tot de oom. Ondanks dat dat prima in 1 episode ging, zou ik het fijner gevonden hebben als ik iets meer hints had gekregen door de episodes heen. Ook dit keer bracht de slotepisode alles tot een louterend einde. Goed acteerwerk van Victoria Pedretti, en ook dit keer heb ik een traantje weggepinkt. Ik vond uiteindelijk Hill House beter, maar dit was zondermeer een goeie serie. Ik ben momenteel bezig met Midnight Mass van dezelfde director en ook deze valt dusver in goede aarde! | |
Dat zit wel Schnorr.
Nu seizoen 4 dus en ik vond deze beduidend de mindere van het kwartet. Het verhaal en vooral de characters van Lamb en Ho beginnen wat sleets te worden en de ongeloofwaardigheid straalt er van af. Helaas ook minder Gary Oldman dit keer waar het vooral draait om River. Vond de verhaallijn van David Cartwright heel sterk neergezet door Jonathan Pryce! Ik moet bekennen dat ik tijdens S1/S2/S3 dacht dat die ouwe niet te vertrouwen was maar dat valt dus mee. Fantastisch acteur net als Hugo Weaving als Frank Harkness! Vond de nieuwe Hound boss ook wel een prima toevoeging!
Wat ik alleen minder vind: MI5 en de Hounds zijn echt een stel incompetente losers en de Slow Horses zijn de besten. Niet heel logisch
Do { Ping } while ( LOL )
Wanneer komt seizoen 5 6 trouwens, ik denk het najaar.Shadow_Agent schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:24:
Slow Horses Seizoen 4 afgekeken. Vond seizoen 1 en 2 echt geweldig, seizoen 3 ook wel maar daar werd het al wat ongeloofwaardiger ,zeker de laatste aflevering. Anyways ook dat vond ik een prima seizoen verder.
Nu seizoen 4 dus en ik vond deze beduidend de mindere van het kwartet. Het verhaal en vooral de characters van Lamb en Ho beginnen wat sleets te worden en de ongeloofwaardigheid straalt er van af. Helaas ook minder Gary Oldman dit keer waar het vooral draait om River. Vond de verhaallijn van David Cartwright heel sterk neergezet door Jonathan Pryce! Ik moet bekennen dat ik tijdens S1/S2/S3 dacht dat die ouwe niet te vertrouwen was maar dat valt dus mee. Fantastisch acteur net als Hugo Weaving als Frank Harkness! Vond de nieuwe Hound boss ook wel een prima toevoeging!
Wat ik alleen minder vind: MI5 en de Hounds zijn echt een stel incompetente losers en de Slow Horses zijn de besten. Niet heel logischDe shooting in Slough House was net limit, de Unlimited Ammo glitch was duidelijk actief hier!
spoiler:Al met al vermaakt met dit seizoen, 7.5 / 10RIP Marcus
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Seizoen 5 is de eerste aflevering uitgekomen op 24 sept 2025 aldus IMDb (en tweede aflevering 1 sept 2025Pierre schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:48:
[...]
Wanneer komt seizoen 5 trouwens, ik denk het najaar.
Uit het verhaal van @Shadow_Agent maakte ik ook al op dat hij het over een oud(er) seizoen had.
Klopt, S5 staat klaar om gekeken te worden maar we kijken eerst wat andersRobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:58:
Uit het verhaal van @Shadow_Agent maakte ik ook al op dat hij het over een oud(er) seizoen had.
Daarna volgt @Pierre S6 maar die moet released worden door Apple
Do { Ping } while ( LOL )
Best knap dat aflevering 1 is uitgekomen op 24 september, en aflevering 2 op 1 septemberRobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:58:
[...]
Seizoen 5 is de eerste aflevering uitgekomen op 24 sept 2025 aldus IMDb (en tweede aflevering 1 sept 2025). Ik denk dus dat je bedoelt te vragen wanneer S06 uit komt. En dat zal zijn wanneer Apple er zin in heeft. Want het seizoen is klaar(?). Ze filmen ze steeds per 2, scheelt plannen om de cast bij elkaar te krijgen.
Daarom benoem ik het ookCarlos0_0 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:10:
[...]
Best knap dat aflevering 1 is uitgekomen op 24 september, en aflevering 2 op 1 september.
Conclusie is in ieder geval dat S05 al uit is
Hé, dat klinkt bekend! Klinkt wel meer als 'geïnspireerd op' dan als een pure remake.Deathchant schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:02:
Het verhaal gaat over een au-pair (Victoria Pedretti) die aangenomen wordt als bijna-voogd van 2 kids Flora en Miles. Zij hebben hun ouders verloren en hun oom (Henry Thomas) is voogd. Zij wordt vergezeld door een chef, een vrouwelijke tuinier en een housekeeper. De kinderen zijn in het begin creepy en doen allerlei rare enge dingen, maar naar gelang de episodes verlopen, wordt steeds duidelijker (wel langzaam) waarom ze doen wat ze doen. Ook wordt langzaam duidelijk waarom de oom er nooit is en hij dus een au-pair "nodig" had, en ook leer je in een parallel lopend verhaal de geschiedenis van de vorige au pair (Tahirah Shariff) kennen, die ook een rol speelt in het plot.
Banshee is ook een leuke serieRobertMe schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:21:
[...]
Homelander vond ik zo "verschrikkelijk" dat ik later Banshee ben gaan kijken en het nog steeds een "rotkop" vond
Jup, was "achteraf" ook wel een "waarom heb ik dit nooit gezien?" geval
* RobertMe is eens een rewatch van Westworld aan het doen. Origineel wilde ik alleen S01 doen, intussen toch bijna door S02 heen. En serie blijft toch "verbazingwekkend" en hoe alles in elkaar steekt, de tijdslijnen en hoe alles weer bij elkaar komt, etc..
Person of Interest wat hierboven langs kwam is ook wel zo'n serie die ik misschien maar weer eens opnieuw moet kijken. Toen "mee gekeken" met de US (
ik heb POI ooit op TV gezien, leuk dat ie nu op Netflix te zien is, ben al druk om deze serie weer lekker terug te kijken. Bevalt me prima.Carlos0_0 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:54:
[...]
Heb deze toevallig recentelijk ook op mijn lijst gezet, heb idee ik hier al ooit eens wat van gezien had ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 15-03-2026 11:52 . Reden: Spoilers in tags ]
Dank. Hoef ik niet meer te kijken....nwnc schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:04:
Damn zeg, Industry was weer eens smullen. De een na laatste aflevering was erg goed.spoiler:Verwoestend einde voor Eric Tao
[ Voor 8% gewijzigd door jeroenkb op 13-03-2026 21:24 ]
| A Knight of the Seven Kingdoms (2026–) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA De vriendin kunnen overtuigen om A Knight in the Seven Kingdoms te bekijken. Ze had nog niets van GoT gezien en was direct hooked. Het gehele seizoen in 3 dagen uitbekeken en alle afleveringen waren toppertjes met goed uitgekozen muziek. Met een extra vermelding dat aflevering 5 geniaal was en volgens mij de beste vertoning van een gevecht dat ik al gezien heb. | |
Haha, nou ja, het is niet zo dat per default alles wat 1 persoon maakt goed is he. LOTR, The Hobbit echt uitstekend.....Chainsaw Massacre, The Mortal Instruments....Stukfruit schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:09:
En zo zie je mensen fan worden van Mike Flanagan
Maar toegegeven, na Hill House smaakte het wel naar meer....Ik ben nu bezig met Midnight Mass en die is wel minder dan deze 2 moet ik zeggen. En dan heb je nog House of Usher....spreekt me niet echt aan, en ik ga er een beetje vanuit dat dat ook de minste is....Maar goed....
Viel me trouwens op dat Riley uit Midnight Mass een bepaalde gelijkenis heeft met Eleven (Stranger Things)
Haha
House of Usher vond ik echt heel erg goed. Persoonlijk vond ik die beter dan Midnight Mass en The Haunting of Bly Manor.Deathchant schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:54:
[...]
Haha, nou ja, het is niet zo dat per default alles wat 1 persoon maakt goed is he. LOTR, The Hobbit echt uitstekend.....Chainsaw Massacre, The Mortal Instruments....![]()
Maar toegegeven, na Hill House smaakte het wel naar meer....Ik ben nu bezig met Midnight Mass en die is wel minder dan deze 2 moet ik zeggen. En dan heb je nog House of Usher....spreekt me niet echt aan, en ik ga er een beetje vanuit dat dat ook de minste is....Maar goed....
Viel me trouwens op dat Riley uit Midnight Mass een bepaalde gelijkenis heeft met Eleven (Stranger Things)![]()
In HoU er in geslaagd om een klassiek verhaal te vertalen naar een moderne setting en combineert een aantal verhalen van Edgar Allan Poe in één geheel. Zonder het in mijn ogen als goedkope truc te gebruiken zoals in The Following.
| 3 Body Problem (2024–) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Science fiction serie over de mensheid die wordt bedreigd door buitenaardse wezens. Sterk verhaal, goede karakters, redelijk acteerwerk maar nergens heel goed. Beetje langzaam en dramatisch soms, dit is geen probleem. Algeheel boeiende serie. Netflix, seizoen 1. Seizoen 2 schijnt te komen. | |
In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.
| Snowfall (2017–2023) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 44 min | MPAA: TV-MA Oh, the weather outside is frightful, but the fire is so delightful. And since we've no place to go; let it snow, let it snow, let it snow... Dean Martin omschreef het als een fijne omgeving: de dagen zijn donker, de lichtjes gaan gezellig aan en de sneeuw dwarrelt zachtjes naar beneden. Het is een tafereel waar iedereen wel een keer in diens leven vol verwondering naar kijkt. Deze serie zorgt voor net zoveel verwondering, maar niet dankzij de gezellig sfeer. Alsof iemand Breaking Bad, GTA, Narcos en The Wire in een blender heeft gegoten begint het verhaal met de familie Saint in een zonnige buitenwijk van Los Angeles, begin jaren tachtig. De jongste telg van de familie heeft ambities en motiveert ondanks een goede opleiding zijn oom en tante om mee te gaan in de verkoop van cocaine die hij via een vrolijk gestoord oud-Mossad-lid heeft weten te verkrijgen nadat hij lef toonde. Vanaf dat punt begint de sneeuwbal te rollen. Meer mensen krijgen ambities, de introductie van "crack" als rookbare variant die hele gemeenschappen platlegt door ernstige verslaving, banden tussen families en vrienden worden verscheurd. Duidelijk is dat de makers zich niet hebben ingehouden voor deze rollercoaster met zes seizoenen die er als een crackverslaving doorheen gaan omdat je moet weten hoe het eindigt. De enige reden om er geen 10 voor te geven is omdat de makers weliswaar een enorm goede serie hebben neergezet, maar de subtiliteiten van bijvoorbeeld Breaking Bad of Better Call Saul mist. BB had vaak humor, terwijl dat in deze serie bijna niet te vinden is. Heeft het ook niet nodig, al had vergelijkbare cinematografie (er zitten soms scènes tussen die duidelijk te snel zijn geschoten - geen pun intended) het nóg beter had kunnen maken. En best of all: niet echt een open einde. Tevens heb ik dankzij Snowfall geleerd dat Latijnse mensen in de jaren tachtig altijd 1 zin Engels spraken en dan weer 1 zin in het Spaans It's funny omdat het op een gegeven moment enorm gaat opvallen Met dank aan @ppeterr voor de tip! | |
Dat zit wel Schnorr.
Alsof mijn lijst met nog te kijken series al niet lang genoeg was.....Stukfruit schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:13:Genereer je eigen UBB code review
Snowfall (2017–2023) [Afbeelding: Snowfall (2017–2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 44 min | MPAA: TV-MA Oh, the weather outside is frightful, but the fire is so delightful. And since we've no place to go; let it snow, let it snow, let it snow...
Dean Martin omschreef het als een fijne omgeving: de dagen zijn donker, de lichtjes gaan gezellig aan en de sneeuw dwarrelt zachtjes naar beneden. Het is een tafereel waar iedereen wel een keer in diens leven vol verwondering naar kijkt. Deze serie zorgt voor net zoveel verwondering, maar niet dankzij de gezellig sfeer.
Alsof iemand Breaking Bad, GTA, Narcos en The Wire in een blender heeft gegoten begint het verhaal met de familie Saint in een zonnige buitenwijk van Los Angeles, begin jaren tachtig. De jongste telg van de familie heeft ambities en motiveert ondanks een goede opleiding zijn oom en tante om mee te gaan in de verkoop van cocaine die hij via een vrolijk gestoord oud-Mossad-lid heeft weten te verkrijgen nadat hij lef toonde.
Vanaf dat punt begint de sneeuwbal te rollen. Meer mensen krijgen ambities, de introductie van "crack" als rookbare variant die hele gemeenschappen platlegt door ernstige verslaving, banden tussen families en vrienden worden verscheurd. Duidelijk is dat de makers zich niet hebben ingehouden voor deze rollercoaster met zes seizoenen die er als een crackverslaving doorheen gaan omdat je moet weten hoe het eindigt.
De enige reden om er geen 10 voor te geven is omdat de makers weliswaar een enorm goede serie hebben neergezet, maar de subtiliteiten van bijvoorbeeld Breaking Bad of Better Call Saul mist. BB had vaak humor, terwijl dat in deze serie bijna niet te vinden is. Heeft het ook niet nodig, al had vergelijkbare cinematografie (er zitten soms scènes tussen die duidelijk te snel zijn geschoten - geen pun intended) het nóg beter had kunnen maken.
En best of all: niet echt een open einde.
Tevens heb ik dankzij Snowfall geleerd dat Latijnse mensen in de jaren tachtig altijd 1 zin Engels spraken en dan weer 1 zin in het Spaans
It's funny omdat het op een gegeven moment enorm gaat opvallenOso!
Met dank aan @ppeterr voor de tip![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Blame @ppeterrjeroenkb schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:22:
[...]
Alsof mijn lijst met nog te kijken series al niet lang genoeg was.....
Ik had in eerste instantie eigenlijk niet eens verwacht dat ik het zo'n goede serie zou vinden. Aan de andere kant had ik dat ook met BB en BCS (daarin moest Saul eerst meerdere keren tegen de vuilnisbak trappen voordat ik overtuigd was
En naast de goede jonge acteur voor Franklin is de acteur achter het karakter Avi ook geweldig. Helaas blijkt hij sindsdien overleden te zijn. RIP
Dat zit wel Schnorr.
Hij past volgens mij met gemak in het rijtje met toppers als Breaking Bad, en Better Call Saul.
Homeland heb ik helaas ook nooit helemaal afgekeken, dus die staat hierna op ‘t lijstje. Maarja waar ben ik “gebleven”.. of begin ik maar opnieuw?
House of Cards recentelijk ‘afgerond’, al heb ik de laatste paar afleveringen van S6 geskipt. Frank bleek toch te veel dé drijfveer voor de serie te zijn, dus t/m S5 was geweldig imo.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
| Stumble (2025–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14Het eerste seizoen van Stumble gekeken. Best een aardig comedy. Wel zo'n typische flauwe comedy, maar ik kon er om lachen en dan vind ik een comedy vaak al snel wel de moeite om te kijken. Ook omdat de korte afleveringen dan vaak wel even tussendoor kunnen. Mooie laatste aflevering, want de stunts zien er echt wel goed uit. (Of zou dat tegenwoordig AI gegenereerd zijn?) | |
Één ding waaraan je sowieso kan zien dat een serie goed gaat zijn: periodieke / nieuwe / passende intro's.ppeterr schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:43:
Je kan beter de "makers" bedanken voor deze fantastische serie
Hij past volgens mij met gemak in het rijtje met toppers als Breaking Bad, en Better Call Saul.
Bijna altijd een teken van kwaliteit
Wel leuk om te zien hoe hij makkelijk van accent switched:Als je alleen de serie gezien hebt dan zou je denken dat hij echt Amerikaans was ipv Brits.
Edit: haha, de stem van Jerome is in het echt heel anders
[ Voor 38% gewijzigd door Stukfruit op 15-03-2026 11:51 ]
Dat zit wel Schnorr.
Misschien helpt de naam Idris ook! (wat Welsh is trouwens)
.
Als je Homeland op Netflix hebt gekeken kan je vanuit je account op de website een kijkgeschiedenis Excel bestand downloadenAntraXxX schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:53:
Altijd goed om dit topic geregeld eens door te spitten, zodoende mede dankzij ook zojuist begonnen aan Person of Interest. Genoeg afleveringen zie ik, dus ik kan ff vooruit!![]()
Homeland heb ik helaas ook nooit helemaal afgekeken, dus die staat hierna op ‘t lijstje. Maarja waar ben ik “gebleven”.. of begin ik maar opnieuw?
House of Cards recentelijk ‘afgerond’, al heb ik de laatste paar afleveringen van S6 geskipt. Frank bleek toch te veel dé drijfveer voor de serie te zijn, dus t/m S5 was geweldig imo.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.

:strip_exif()/f/image/kIT1hpqgDUkT9YsMBxBDQRoH.jpg?f=fotoalbum_large)