Toon posts:

Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Shahmaran (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Turkse Twilight met drie stalkerige buurmeisjes.

In het begin van de show lijkt dit folkloreverhaal van Turkse afkomst nog iets te worden. Er zit mysterie in het verhaal en je hebt geen idee waar je naar kijkt, wat doorgaans interessant is. Maar zodra de afleveringen één voor één afspelen wordt het steeds meer van hetzelfde en is het gewoon Twilight, maar dan met slangen ipv vampiers.

Wel opvallend is het om in een Turkse show zoveel naakt te zien. In Amerikaanse (niet-HBO) producties is dit niet mogelijk. Hier krijgt het dus een pluspuntje voor. Samen met dat is het visueel gezien met een beperkt budget wel leuk gemaakt. Verwacht er echter niet teveel van.
6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
The Snow Girl (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Spaanse mystery / thriller met een paar verhaallijnen door elkaar heen. De belangrijkste omvat de ontvoering van een kind tijdens een feestdag in Malaga, gevolgd door wat er met de hoofdrolspeelster is gebeurd.

Op zich een bingeable serie, maar de timing is voor sommige dingen een beetje vreemd en het script lijkt soms wat te rammelen.
6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben nu FC De Kampioenen aan het terugkijken, en vroeg mij af of jullie toevallig meer series weten die erop lijken? Dat mag zowel Nederlands als Belgisch zijn. Zonnetje in Huis iets?

Het kijkt gewoon lekker weg, geen ingewikkeld gedoe. Mogen series van de jaren 90/00 zijn.

Thanks

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@HollowGamer Ja, dan vind je het vast ook leuk om alles van de Flodder reeks te zien.
Zo ja... veel plezier gewenst.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:39:
Ik ben nu FC De Kampioenen aan het terugkijken, en vroeg mij af of jullie toevallig meer series weten die erop lijken? Dat mag zowel Nederlands als Belgisch zijn. Zonnetje in Huis iets?

Het kijkt gewoon lekker weg, geen ingewikkeld gedoe. Mogen series van de jaren 90/00 zijn.

Thanks
Zonnetje in huis vond ik vrij tam. Dan was In de Vlaamse Pot leuker. Toen was dat af en toe wel edgy, voor die tijd dan. En Josje O+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
@HollowGamer SamSam? Oppassen? ( de eerste 10 seizoenen)

[Voor 65% gewijzigd door Webgnome op 06-02-2023 08:21]

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:58

Thanks
Mijn dochter en ik
SamSam
Oppassen
Vrienden voor het leven
#jeugdsentiment :+

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54

Thanks
All stars
In voor- en tegenspoed
S1ngle

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 14:52
Raised by Wolves (2020–2022)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Stond al even op de lijst. Ik begon eraan wetende dat de serie vroegtijdig is beëindigd dus ik was me bewust van het open einde. En het positieve is dat ik het erg jammer vind dat de serie geen vervolg krijgt.

De serie vertelt een verhaal van de mensheid die de aarde heeft vernietigd door oorlog en nu zijn toevlucht zoekt op een andere planeet. Echter vinden de 2 vechtende partijen beide hun weg naar de nieuwe planeet dus het vechten gaat rustig verder. Daar ligt echter de focus niet op. Die ligt op een kleine enclave atheïsten die onder aanvoering van 2 androïden proberen de mensheid te redden. Die komen er al snel achter dat de planeet niet zo "dood" is zoals die op het eerste gezicht lijkt. Gaandeweg de afleveringen wordt dit mysterie langzaam uit de doeken gedaan waarop de serie continue balanceert op het randje van werkelijkheid en abstractie.

Die balans was voor mij precies goed en daardoor bleef de serie continue boeien en verassen. Er zitten een paar mooie concepten in en ook de vele links naar het christendom zijn goed uitgewerkt. Hopelijk krijgt het ooit nog een vervolg, al is het synopsis van het verhaal.
8.5 / 10

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

MrFl0ppY schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:56:
Raised by Wolves (2020–2022)[Afbeelding: Raised by Wolves (2020–2022)]
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Stond al even op de lijst. Ik begon eraan wetende dat de serie vroegtijdig is beëindigd dus ik was me bewust van het open einde. En het positieve is dat ik het erg jammer vind dat de serie geen vervolg krijgt.

De serie vertelt een verhaal van de mensheid die de aarde heeft vernietigd door oorlog en nu zijn toevlucht zoekt op een andere planeet. Echter vinden de 2 vechtende partijen beide hun weg naar de nieuwe planeet dus het vechten gaat rustig verder. Daar ligt echter de focus niet op. Die ligt op een kleine enclave atheïsten die onder aanvoering van 2 androïden proberen de mensheid te redden. Die komen er al snel achter dat de planeet niet zo "dood" is zoals die op het eerste gezicht lijkt. Gaandeweg de afleveringen wordt dit mysterie langzaam uit de doeken gedaan waarop de serie continue balanceert op het randje van werkelijkheid en abstractie.

Die balans was voor mij precies goed en daardoor bleef de serie continue boeien en verassen. Er zitten een paar mooie concepten in en ook de vele links naar het christendom zijn goed uitgewerkt. Hopelijk krijgt het ooit nog een vervolg, al is het synopsis van het verhaal.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
gecancelled

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Bring It On, Ghost (2016)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14
Mijn tweede Koreaanse serie. Vond dit een erg vermakelijke serie, over iemand die geesten/spoken kan zien en dat gebruikt als spokenverjager (exorcism). Het horror-aspect niet niet zo nadrukkelijk aanwezig, de humor was leuk. Soms waren de 'sidekicks' met hun bromance wel iets teveel voor mijn doen. De regels voor de geesten/spoken worden niet echt duidelijk gemaakt (zoals wat ze kunnen oppakken of manipuleren) maar dat heeft de pret niet gedrukt. De laatste aflevering was voor mij te langdradig - en niet echt nodig - en heb aardig wat doorgespoeld.

Te zien op Amazon Prime Video.
8 / 10

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Vrijdag
  • Nu online
From (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een gezin op weg naar hun vakantie adres komt in een dorpje waar ze niet meer weg kunnen. Nadat ze kennis hebben gemaakt met enkele bewoners en de gebruiken proberen ze een manier te vinden om te ontsnappen.

Een combinatie tussen The Dome, Salem's Lot, Lost (hoewel ik die nooit heb gezien, maar het schijnt) en misschien een héél klein beetje Silent Hill.
Ik vond het wel een leuke serie. Het is weer eens wat anders en de setting vond ik, hoewel niet super origineel, wel interessant. Beetje mysterie, beetje horror, wat drama en zelfs nog wat karakterontwikkeling.

Verwacht geen X-Files, Dark of Sopranos. Wel is het een aardige serie, die gelukkig een tweede seizoen krijgt. Ben wel benieuwd.
7.3 / 10

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Stukfruit
  • Niet online
Lockwood & Co (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Ruby Stokes is van Bridgerton overgestapt naar haar eigen serie en speelt samen met andere begin-twintigers een kudde tieners, in deze nieuwe serie die weinig gepromoot wordt maar stevig doet denken aan Warrior Nun vs Ghostbusters Lite met kinderen (zonder het element wat Ghostbusters uniek maakt).

Na een eerste aflevering die tot twijfel aanzet, blijkt de serie enigszins bingeable te worden. Het is niet slecht, maar als volwassene zal je verlangen naar meer dan het 12-in-een-dozijn script waarin toegewerkt wordt naar de big bad, terwijl de kids hun coming-of-age verhaallijn ondergaan met een variatie aan standaard metaforen en de gaten in het script steeds groter worden. Vanzelfsprekend ontbreekt ook niet de tiener die extra speciaal is en van nét iets meer gifted abilities mag genieten dan de rest.

In een notendop: jonge mensen kunnen in deze serie de doden zien.

Hoewel het op zich best goed kijkbaar is vind ik het een magere 6.5 waard omdat het een zoveelste rehash is van hetzelfde verhaal.
6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Waarom een 7.3 en niet een 7.21 of 7.315? :P

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Nu online
Stukfruit schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Waarom een 7.3 en niet een 7.21 of 7.315? :P
Niemand die dat verwacht 8)

• edie
Signal (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 29S min | MPAA: N/A
Mijn eerste Koreaanse serie. Een vrij nieuwe politie detective vind een walkie-talkie waarmee met een detective in het verleden kan worden gecommuniceerd. Samen proberen ze zaken uit het verleden op te lossen die in het heden nog steeds niet zijn opgelost.

Aardig goed verhaal, mooie scenes (ook in het verleden met bijv. oude auto's), spanning zit er goed in. Nu zijn verhalen met tijdreizen altijd lastig kwa continuitet, maar ook dat is hier redelijk opgelost. Een verklaring van hoe/wat/waarom wordt -natuurlijk- niet gegeven maar dat maakt voor de serie ook niet uit. Er zitten wel wat toevalligheden in kwa verleden/heden die soms een beetje raar zijn. Het einde voelde niet echt als einde, maar ik weet ook niet hoe het verhaal verder had kunnen gaan.

Minpuntje: een gedeelte van de 'drama' kan worden voorkomen als men gewoon eens met elkaar praat ipv. dingen geheim te willen houden. Maar dat kan ook een cultuur-dingetje zijn dat degene hoger op de (sociale) ladder altijd gelijk heeft oid.

Te zien op Amazon Prime Video. Tip voor het kijken: niet de 'Skip recap' knop gebruiken. Je mist soms extra dialoog of scenes, wat af en toe ook nog iets interessants was.

Er zijn ook spin-offs gemaakt met dezelfde titel, maar in een ander setting of land.
8.5 / 10

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Exit (2019)

IMDB: Exit (TV Series 2019– )

Noors psychologisch thriller drama over 4 steenrijke yuppen die van gekkigheid niet weten wat te moeten doen. Inktzwart, manipulatief, onvoorspelbaar en met sterke dialogen en cast. Gebaseerd op een aantal echte interviews van een vriendengroep van financiële investeerders.

Verslavende serie die flink in de Scandinavische prijzen is gevallen. Van de Noorse publieke omroep NRK en nu te zien op HBO Max. Het derde seizoen start binnenkort!

[Voor 20% gewijzigd door Corrigan op 10-02-2023 12:08]

• Stukfruit
  • Niet online
Corrigan schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:59:
[Afbeelding]

Exit (2019)

IMDB: Exit (TV Series 2019– )

Noors psychologisch thriller drama over 4 steenrijke yuppen die van gekkigheid niet weten wat te moeten doen. Inktzwart, manipulatief, onvoorspelbaar en met sterke dialogen en cast. Gebaseerd op een aantal echte interviews van een vriendengroep van financiële investeerders.

Verslavende serie die flink in de Scandinavische prijzen is gevallen. Van de Noorse publieke omroep NRK en nu te zien op HBO Max. Het derde seizoen start binnenkort!

[Afbeelding]
Maar is je score wel of niet net zo hoog als die van mij? ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Mayfair Witches (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De films en TV-series waar Alexandra Daddario voor kiest zijn vaak 50/50: geweldig, of wel leuk maar vooral niet bijzonder.

Mayfair Witches valt binnen de laatste categorie. Het is leuk om er een paar afleveringen van te kijken en daar houdt het op. Daddario acteert vooral hetzelfde als in voorgaand werk. Soms past dat goed. In deze serie is het soms een beetje vreemd.

Het uitgangspunt, een vrouwelijke neurochirurg die op het punt van doorbreken staat omdat ze geweldig werk levert, wordt in exact één aflevering behandeld zoals je dit zou verwachten na het lezen van de synopsis en het kijken van de trailer. Hierna zijn de kijkers binnen en wordt het een mytische ervaring. Daar zitten wat coole stukjes tussen (vooral qua camerawerk), maar het haalt het niet bij wat de binnengehaalde kijker werd beloofd: een goede kruising tussen een neurochirurg in een realistische wereld, en hetzelfde karakter dat zonder kennis hiervan eigenlijk een heks blijkt te zijn.

De focus ligt bijna volledig op dat laatste en daarmee wordt deze serie de zoveelste uit 12 in een dozijn. Jammer!
5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• edie
Hotel Del Luna (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 5 min | MPAA: N/A
Mijn zoveelste K-drama in de laatste maanden. Maar wat voor een!

'Hotel De Luna' is een hotel voor overledenen, waar hun geest kan verblijven totdat ze klaar zijn om het land van de levenden te verlaten. Dit hotel heeft echter wel een levende manager nodig om diverse 'aardse' zaken te regelen. De nieuwe manager komt in aanraking met de wereld van geesten en de eeuwenoude geschiedenis van het hotel en diens eigenaar.

Ik had verwacht dat het vooral over de hotelgeesten zou gaan, maar het verhaal richt zich meer op het ontstaan van het hotel en de ontwikkelingen tussen de hoofdpersonen. De hotelgeesten zijn soms een middel om het verhaal verder te brengen.

Soms een beetje eng (er komen immers geesten in voor!), soms wat actie, maar vooral comedy en drama. Zo kun je 1 scene vol met drama hebben en de scene erna zit vol met comedy. En die comedy is echt mijn stijl, inclusief de geluidseffectjes :D Erg vermakelijk met mooie scenes en kostuums.

Een aantal ontwikkelingen kun je al van ver zien aankomen. De sporadische actie-scenes leken wel gemaakt met een 'super-ultra-shaky-cam' - ik had moeite het te volgen. De laatste 2 afleveringen hadden ook wel in 1 gekund want het was voor mij iets te langdradig.

Maar de minpunten mogen van mij genegeerd worden. Ik heb mij uitstekend vermaakt met deze serie en de score reflecteert dat. Meer van dit graag!
9.5 / 10

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:48
Somebody somewhere. (HBO Max)

Wat een prachtige serie!

Een wat matter-of-fact verteld portret van een vrouw in een klein stadje in Kansas, haar vrienden, familie en collega's, en haar alledaagse bezigheden. Ontroerend, hilarisch, pijnlijk soms, maar allemaal zonder nadruk getoond; er is geen groots en meeslepend verhaal. Dingen gebeuren, soms vrij dramatische dingen, maar het voelt nooit alsof ze alleen maar gebeuren om een plot vooruit te helpen: het zijn gewoon de dingen die kunnen gebeuren in een leven en deze serie toont ze, zonder verdere bedoelingen. De serie is (losjes) autobiografisch.

De Volkskrant omschreef het in een recensie beter dan ik kan:

Somebody Somewhere is een serie over het menselijk tekort in al zijn alledaagse kleinheid. En over de lichtpuntjes onderweg. Er is ruimschoots leed, dat soms in alle zwaarte de lucht laadt: rouw, eenzaamheid, alcoholisme, ingewikkelde familiebanden, algehele levensvrees en richtingloosheid. Toch overheerst een gevoel van zachtheid, mild optimisme, een sprankje hoop. Niets opzienbarends, gewoon een liedje over piemels, de buurman toeschreeuwen in je onderbroek of het zegenen van hamster Tony Curtis.

Tussen alle high-concept geweld van veel series vind ik het een verademing dat er af en toe ook dit soort series opduiken, fijne, warme portretten van gewoon mensen die niet de wereld/het universum/middle earth hoeven te redden, maar gewoon onnadrukkelijk een gewoon mensenleven leiden. Wat dat betreft deed het me een beetje denken aan een serie als Six Feet Under.

Voor de mensen die al gauw "woke agenda's" menen te ontwaren: de hoofdpersoon is een zelfverzekerde vrouw, een van de hoofdkarakters is homo, en een bijkarakter is een transman. Verder zijn er vrouwen die, zonder hulp van een man, zelf een winkel runnen. Dat speelt allemaal verder geen enkele rol in de serie maar als het zien van een sterke vrouw of een homo je onzeker en/of misselijk maakt dan is dit niet een serie voor jou.

• Stukfruit
  • Niet online
Suspicion (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We nemen Kunal Nayyar uit The Big Bang Theory, Elizabeth Henstridge uit Agents of Shield met een oubollige pruik, Noah Emmerich, Uma Thurman en Mandip Gill uit Doctor Who, en zetten ze neer voor de camera.

Als inspiratiebron voor het verhaal pakken we The Capture. Met een twist waardoor het eigenlijk net niet weet te pakken.

Wel bingeable, niet bijzonder. De enige reden waarom je jezelf deze serie over tien jaar nog zal herinneren is het einde.

spoiler:
Het is een soort reclameserie voor Extinction Rebellion.
5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wednesday (2022–)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Crime, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Wat een geweldige serie is dit zeg, ik had al veel positieve verhalen gehoord en gelezen maar dat hij zo goed was had ik niet verwacht. Als kers op de taart was toch wel dat het over de Addams Family gaat, want dat ik keek het vroeger altijd op Cartoon Network en had op de een of andere manier (hoe dom het ook klinkt) niet direct in de gaten dat dit over de Addams family ging ondanks je dan zou moeten weten dat Wednesday hun dochter is. Want toen we de eerste aflevering gingen kijken en de achternaam van haar familie genoemd werd was ik echt verrast haha..

Het verhaal gaat natuurlijk over Wednesday als een student aan Nevermore Academy, waar ze haar paranormale gaven onder de knie probeert te krijgen. Daarnaast probeert ze een gruwelijke seriemoordenaar tegen te houden die haar stad terroriseert en is ze bezig met het oplossen van een moordmysterie waarbij haar ouders 25 jaar geleden betrokken waren.
8 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Stukfruit
  • Niet online
WeCrashed (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Jared Leto... In andere series en films ziet hij er altijd heel Leto uit, maar in deze serie zou hij zomaar de zoon van een jonge Jim Carrey en Tom Hiddleston kunnen zijn.

Deze serie is min of meer de mannelijke variant op Inventing Anna. In plaats van Anna Delvey is er een Adam Neumann die met geld smeet alsof het niets was. Geef het snel uit, groei nog sneller. En Masayoshi Son van SoftBank helpt er nog even enorm bij met vele miljarden.

Anne Hathaway komt ook goed over als echtgenote van Adam die een beetje te spiritueel en familie van Gwyneth Paltrow is, terwijl andere karakters niet 1:1 overeenkomen met de werkelijkheid, doch dicht genoeg in de buurt zitten.

Met deze serie laat men zien dat je niet alleen kan eindigen in de gevangenis, maar ook met een bankrekening waarop een bedrag ter hoogte van dik 2 miljard dollar staat, door gestoord gedrag te vertonen in het land van de onbeperkte mogelijkheden en werknemers uit te buiten.

Toch mooi. Roar.
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 13 februari 2023 @ 02:03:
Mayfair Witches (2023–)[Afbeelding: Mayfair Witches (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De films en TV-series waar Alexandra Daddario voor kiest zijn vaak 50/50: geweldig, of wel leuk maar vooral niet bijzonder.

Mayfair Witches valt binnen de laatste categorie. Het is leuk om er een paar afleveringen van te kijken en daar houdt het op. Daddario acteert vooral hetzelfde als in voorgaand werk. Soms past dat goed. In deze serie is het soms een beetje vreemd.

Het uitgangspunt, een vrouwelijke neurochirurg die op het punt van doorbreken staat omdat ze geweldig werk levert, wordt in exact één aflevering behandeld zoals je dit zou verwachten na het lezen van de synopsis en het kijken van de trailer. Hierna zijn de kijkers binnen en wordt het een mytische ervaring. Daar zitten wat coole stukjes tussen (vooral qua camerawerk), maar het haalt het niet bij wat de binnengehaalde kijker werd beloofd: een goede kruising tussen een neurochirurg in een realistische wereld, en hetzelfde karakter dat zonder kennis hiervan eigenlijk een heks blijkt te zijn.

De focus ligt bijna volledig op dat laatste en daarmee wordt deze serie de zoveelste uit 12 in een dozijn. Jammer!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Om dit aan te vullen met informatie uit de laatste aflevering: de goedkope After Effects effectjes zullen je snel vervelen.

De rest draait natuurlijk om seks, zoals in de gemiddelde serie van The CW.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
For All Mankind (2019–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Serie over hoe de Sovjets in de jaren zestig in een alternatieve realiteit eerder op de maan aankwamen dan de Amerikanen.

Wat ik niet had verwacht is dat het verhaal positiever is dan je zou denken. Grafisch is het niet erg bijzonder, maar het script combineert technische vooruitgang, LHBTI en uitdagingen voor mensen in de ruimte.

Hi, Bob!
8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• _jero_813
  • Laatst online: 03-06 17:39
Dr. Death (2021–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Waargebeurd verhaal over Cristopher Duntsch, een neurochirurg, die in een periode van 2 jaar bijna alle operaties fout uitgevoerd heeft met soms dodelijk gevolg. 2 andere chirurgen die hersteloperaties op een aantal patienten uitgevoerd hebben zijn aan de slag gegaan om de medical license van Duntsch in te laten trekken zodat hij nooit meer zou kunnen opereren. Hoe moeilijk dat was vanwege het foutieve medische systeem waardoor het nooit zo lang door had hoeven gaan en er meer patienten gered hadden kunnen worden, wordt in deze serie heel goed duidelijk. Zeer goede performance van de hoofdrolspelers en vooral van Joshua Jackson die Duntsch speelt.

De tijdsprongen hadden naar mijn idee niet gehoeven, had best chronologisch verteld kunnen worden. Buiten dat is het een erg goede serie en momenteel te zien op Viaplay.
8 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
_jero_813 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:08:
Dr. Death (2021–2023)[Afbeelding: Dr. Death (2021–2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Waargebeurd verhaal over Cristopher Duntsch, een neurochirurg, die in een periode van 2 jaar bijna alle operaties fout uitgevoerd heeft met soms dodelijk gevolg. 2 andere chirurgen die hersteloperaties op een aantal patienten uitgevoerd hebben zijn aan de slag gegaan om de medical license van Duntsch in te laten trekken zodat hij nooit meer zou kunnen opereren. Hoe moeilijk dat was vanwege het foutieve medische systeem waardoor het nooit zo lang door had hoeven gaan en er meer patienten gered hadden kunnen worden, wordt in deze serie heel goed duidelijk. Zeer goede performance van de hoofdrolspelers en vooral van Joshua Jackson die Duntsch speelt.

De tijdsprongen hadden naar mijn idee niet gehoeven, had best chronologisch verteld kunnen worden. Buiten dat is het een erg goede serie en momenteel te zien op Viaplay.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Aha, dus dat is Joshua Jackson na Fringe gaan doen. Was te verwachten :+

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
The Consultant (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Bijzondere serie met Christoph Waltz als... de consultant?

Het gaat over een bedrijf voor mobile games (duidelijk gemaakt met Unity) van een twintiger die het helemaal gemaakt lijkt te hebben en in de eerste aflevering direct wordt vermoord. Geen spoiler. Hier begint het mee.

Er zitten wat metaforen in en de gemiddelde kijker zal er qua verhouding tussen werkgever en werknemer vast iets in herkennen.

Pas na aflevering 3 komt de serie een beetje op gang, maar als je duidelijke antwoorden zoekt dan is dit misschien niet iets om op te zetten.

De serie lijkt gemaakt te zijn om een tweede seizoen te krijgen en is nét vreemd genoeg om te blijven kijken. Antwoorden op vragen over de dingen die je ziet worden alleen subtiel gegeven.

Waltz zelf is zoals je hem kent: een beetje vreemd, opvallend en geleverd met morbide humor. Toch is dit geen normale comedy. Het valt meer binnen de categorie "sociaal commentaar".

spoiler: Rol van Christoph Waltz - pas lezen na aflevering 8
Is het een robot? De duivel? Het is mij niet volledig duidelijk.
6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
@Stukfruit waar is ie te zien?

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 20:33
Voor degenen die van geschiedenis en actie houdt raad ik Rise of Empires: Ottoman zeer aan.
Het is een Engels gesproken serie en tussendoor komt er ook een historici aan het woord, dit vloeit mooi samen.
Beide seizoenen zijn vrijwel identiek met wat er staat in geschiedenisboeken en wat men weet.

IMDB: Rise of Empires: Ottoman (TV Series 2020–2022)

Seizoen 1 gaat over de historische verovering van Constantinople door Ottomaan Sultan Mehmed II.

Seizoen 2 is de strijd tussen Sultan Mehmed II en Vlad Dracula, vooral deze seizoen is best interessant en nooit echt eerder verteld op film.
Kan vooral zeer boeiend zijn voor liefhebbers van Dracula en wie Vlad de Spietser eigenlijk is.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59
Het Verhaal van Nederland (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Drama, History | Runtime: 58S min | MPAA: N/A
Mijn vriendin kwam met Het Verhaal van Nederland aanzetten en zei dat het zo leuk was. Dat wilde ze ook met haar 'kinderen' (school) gaan kijken. Dus ik heb op een avond meegekeken en werd er gelijk in meegetrokken.

Eigenlijk is het een soort levendige geschiedenisles. In elke aflevering worden een aantal gebeurtenissen uit een bepaalde periode uitgebeeld met een verteller erbij die een toelichting geeft. Erg leuk gedaan en vooral meeslepend omdat het over onze voorvaderen gaat. Het idee dat alle uitgebeelde gebeurtenissen echt hebben plaatsgevonden in het land waar wij leven vind ik boeiend. En de wijze waarop het gepresenteerd wordt helpt daarbij erg goed.Het is net of lang vervlogen tijden weer even tot leven komen en ik heel even een inkijkje krijg. Iedereen die geschiedenis interessant vindt kan ik deze 10-delige serie aanraden. Voor Nederlandse begrippen erg goed.
9 / 10

[Voor 6% gewijzigd door -Moondust- op 27-02-2023 23:31]

• Stukfruit
  • Niet online
Quantum Leap (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Sinds vorig jaar is er een nieuw seizoen van Quantum Leap. Met een nieuwe hoofdrolspelers, een nieuwe sidekick en een nieuwe backstory.

De eerste aflevering bevat een korte referentie naar de originele seizoenen en verder zijn er alleen namedrops. Dit is vaak teleurstellend omdat je als fan van de originele serie eigenlijk meer wil.

De nieuwe hoofdrolspelers doen het best leuk, maar het script zit in de weg. Waar het jaren geleden normaal was, verwacht je als moderne kijker meer dan iedere week een los verhaal met 1 minuut voor de rode draad.

Hoewel het seizoen nog niet is afgelopen, is het te voorspellen dat deze serie zal worden gecancelled om de simpele reden dat het uitzendschema compleet van de pot gehaald is (tussen de huidige aflevering en de vorige zat een paar weken, daarvoor zat er een maand tussen, daarvoor ook weer wat langer) en dat het script qua aanpak van de doorlopende verhaallijn niet erg wil vernieuwen.

Wel leuk is dat er ongemerkt wat oudgedienden zijn die aan dit seizoen hebben meegeholpen, zoals "Ziggy", die in het echte leven een aflevering heeft geregisseerd.

spoiler:
Scott Bakula heeft trouwens gezegd dat hij niet terug gaat komen om het verhaal uit de oude serie af te maken, waardoor ze best voor een totale en modernere reboot hadden kunnen kiezen.

TL;DR: mocht je niet zitten wachten op een case of the week serie, dan kun je deze gerust even laten staan en afwachten of er een goed einde komt.

Minpunten voor het uitzendschema, groot gebrek aan een rode draad, het volgen van case of the week en op momenten de slechte special effects. Pluspunten voor hoofdrolspelers. En natuurlijk Ernie "Magic" Hudson :Y
5.75 / 10

[Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 01-03-2023 21:08]

Dat zit wel Schnorr.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:12
The Offer (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
10-delige dramaserie over het maken van films. Met name dé film: The Godfather (1972). Vanuit het gezichtspunt van de producer wordt weergegeven hoe de film The Godfather tot stand is gekomen en welke enorme hindernissen daarbij te overwinnen waren.

Mooi en met humor gemaakt. Heel interessant om te zien welke belangen er spelen bij het maken van een film.

Serie is wel iets te lang: had ook in acht afleveringen gekund. En de hoofdrolspeler wordt erg positief neergezet. En veel overacting. Maar al met al mooie serie om naar te kijken.

Ben nu maar begonnen met opnieuw bekijken van de trilogie…

7.3 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:30
Tijntje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Wij kijken hem ook en moeten alleen nog de laatste aflevering kijken, maar we raken er wel een beetje uitgeput van. Het voelt op een gegeven moment dat je enkel zit te kijken naar een ruzie van 30 minuten.
Dat hadden wij ook, uitgezet. Ik kan niet tegen dat constante geschreeuw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08

Tijntje

Hello?!

Jron667 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Dat hadden wij ook, uitgezet. Ik kan niet tegen dat constante geschreeuw.
De laatste aflevering staat nogsteeds op ons te wachten maar we kunnen ons er nog niet toe zetten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 22:04

Superkiwi

Hoi doei

Glitch (2015–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 3 min | MPAA: TV-MA

Gezien op Netflix
Deze serie heeft een beetje het Manifest-effect: het begint goed maar heeft daarna moeite de spanning en daarmee de aandacht van de kijker vast te houden.

In seizoen 1 gebeuren er onverklaarbare dingen en ben je vooral heel benieuwd hoe de vork precies in de steel zit. Daar krijg je in het eerste seizoen uiteraard nog niet echt uitsluitsel over.
In seizoen 2 worden er wat meer/andere verhalen uitgediept waardoor de oplossing van het mysterie alleen maar langer op zich laat wachten. Wel worden er enkele theorieën de wereld in geslingerd door de hoofdrolspelers maar of dit is hoe de vork echt in de steel zit weten we (nog) niet.
Dan worden er in seizoen 3 nog wat extra karakters bijgehaald die achteraf gezien niet echt veel toevoegden. Het zorgde er alleen voor dat de kijktijd wat opgerekt werd. Gelukkig is dit wel echt het einde en laat de serie geen ruimte voor een eventuele vierde seizoen.

Op zich hou ik wel van series waarin er 'iets' aan de hand is (Manifest, Katla, Midnight Mass etc) dus deze serie valt wel in mijn straatje. In principe gebeurt hier hetzelfde als bij Katla (mensen staan kerngezond op uit de dood) maar de uitwerking is anders. Ik vond het een vrij leuke insteek. Het acteerwerk is in principe prima, daar dan ook niks op aan te merken.
Onder de streep een goede voldoende voor Glitch :)
7 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46
Legacy aka De Stamhouder (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze serie schijnt tegenwoordig erg populair te zijn.
En aangezien ik Hensema wel een goede acteur vind, ben ik deze serie gaan kijken.

Het gaat over de geschiedenis van de familie Mūnnickhof waarvan de zoon lid in de Tweede Wereldoorlog lid was van de SS. Gebaseerd op een waar verhaal en een boek.

In het begin kan de serie wat verwarrend zijn, omdat het zich afspeelt in de jaren 70 en in de jaren 1920/1930.
Ook zijn de acteurs verschillend en komen er verschillende personages om de hoek kijken.

Het is allemaal heel mooi gefilmd. Ook de tijd waarin zich alles afspeelt is tot in de details weer gegeven.
Sallie speelt goed met haar mooie ogen, evenals Hensema. Alleen dat vind ik oa niet van van de Sande Bakhuyzen.

Al met al valt de serie mij tegen. Er wordt vaak een emotionele of spannende sfeer geprobeerd te creëren maar dat houdt mijn aandacht nauwelijks vast. Ik verveel mij wat.
Ondanks de positieve reacties die ik om mij heen hoor over de serie, kan het mij niet veel boeien merk ik.

Ps. Als je zoekt op IMDb op de Stamhouder krijg je vaak de Engelstalige variant uit 2017 te zien. Dit is de Nederlandse serie uit 2023
6 / 10

[Voor 3% gewijzigd door Harribo op 09-03-2023 09:34]

• Stukfruit
  • Niet online
@Harribo:

Op JustWatch kan ik 'm op de eerste pagina's met zoekresultaten niet vinden. Hoe kan deze serie populair zijn als het nergens te zien is? :)

Aha, na je edit: De Stamhouder is inderdaad wel te vinden op NPO Plus.

[Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 09-03-2023 09:40]

Dat zit wel Schnorr.

• franssie
  • Laatst online: 18:25

franssie

Save the albatross

IMDB: High Fidelity (TV Series 2020)

High Fidality, de serie van de film https://www.moviemeter.nl/film/134

Waar je dus Jack Black inruilt voor Zoë Kravitz - zelfs mijn vriendin vond dat een goede deal.
We kijken nu de film weer en het is werkelijk gaaf hoeveel de serie de grappen van de film overnam, met een twist.

Aanrader.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Stukfruit
  • Niet online
Ganglands (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA
Een crimi in het Frans over Marokkaanse bendes. Doet een poging om serieus over te komen, maar de details van het script zijn niet altijd even realistisch.

Toch kijkt het best goed weg. Bendeleden steken elkaar in de rug, lichten elkaar op, ontvoeren en beschieten. Liefhebbers van actie zitten met deze serie ook goed.

En heel soms hoor je opeens iemand Nederlands spreken. Verrek, het is geen Franse serie, maar een Belgische :p

De serie is ook bekend onder de titel "Braquers" en in seizoen 2 zit die gast uit Warrior Nun :p (Joaquim de Almeida).
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Extrapolations (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Voor deze serie ga ik niet wachten tot het is afgelopen, want meer dan de eerste drie afleveringen ga ik niet kijken.

Het wordt gepromoot met grootse namen: A-list acteurs, regisseurs en meer. Voor die laatste groep geldt bij nader onderzoek echter dat het voornamelijk gaat om regisseurs die weinig tot niets te maken hadden met de grote producties (zoals Better Call Saul) waarmee geadverteerd werd. Hooguit hier of daar een producer, of een extra. False advertising is false advertising.

Voor de eerste drie afleveringen, meer is op dit moment nog niet beschikbaar, geldt dat je zal kijken naar een soort Black Mirror. Maar dan alsof dit gemaakt zou zijn door leden van Extinction Rebellion. Het is zeer deprimerend. Niet omdat het geschetste toekomstbeeld dat is, maar omdat de (soort) anthologieserie niets meer toont dan een paar losse scènes met pretentieuze gedichtjes, geklaag over kapitalisme terwijl men volop gebruikmaakt van wat hieruit is voortgekomen, en Sienna Miller die met walvissen praat.

De huidige afleveringen zijn duidelijk opgezet om mensen te overtuigen dat klimaatverandering serieus moet worden genomen. Hier ben ik het volledig mee eens. Maar als ik als kijker vooraf al overtuigd was door o.a. wetenschappelijk bewijs, en mensen die dit niets boeit (waarschijnlijk) bij voorbaat niet gaan kijken; welk publiek probeert men hier dan te bedienen?

Om met één van de gedichtjes te spreken: "Let the moon disclose her silver horn". Laat dit tot je verbeelding komen en duik met deze serie onder in een klimaat dat is ontstaan met scripts van lage kwaliteit.

Drie sterren voor het aantal afleveringen die direct te streamen waren. Extrapolerend zou je kunnen voorspellen dat dit waarschijnlijk geen tweede seizoen zal krijgen omdat de mensheid dan niet is uitgestorven door klimaatverandering maar door saaie series die te pretentieus waren.
3 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
franssie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:42:
IMDB: High Fidelity (TV Series 2020)

High Fidality, de serie van de film https://www.moviemeter.nl/film/134

Waar je dus Jack Black inruilt voor Zoë Kravitz - zelfs mijn vriendin vond dat een goede deal.
We kijken nu de film weer en het is werkelijk gaaf hoeveel de serie de grappen van de film overnam, met een twist.

Aanrader.
Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat deze serie bestond. De film is een favoriet van me. Jammer dat de serie gecanceld is, had meer in gezeten. Overigens is het niet Kravitz voor Black maar Kravitz voor Cusack.

• Stukfruit
  • Niet online
Luther (2010–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Nadat ik de film zag op Netflix was ik niet onder de indruk van de serie waar iedereen juist wel enthousiast over leek te zijn. Dit was mijn mening tót ik de eerste aflevering van de serie zelf (en dus
niet de film) zag.

Visueel is het duidelijk een oudere serie van de BBC. Qua verhaal is het fijn om te kijken naar John Luther (Idris Elba) die als zeer intelligente politieman zijn werk doet om moordzaken uit de vogelen. Ruth Wilson verdient als vrouwelijke tegenhanger van Luther ook absoluut een vermelding.

Het enige wat ik als minpunt beschouw is dat het deels een case of the week serie is. Gelukkig wel met duidelijk doorlopende verhaallijn die er niet na iedere aflevering in een minuut aan vastgeplakt is.

Seizoen 1 was het sterkst en zou van mij een 9.5 krijgen. Alles bij elkaar vind ik het een 8.5 waard omdat de rest toch wat meer van hetzelfde was en het samenspel tussen Idris Elba en Ruth Wilson soms wat minder aanwezig was. Desondanks is het een prachtige serie :)
8.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 11:44
-Moondust- schreef op maandag 27 februari 2023 @ 23:16:
Het Verhaal van Nederland (2022–)[Afbeelding: Het Verhaal van Nederland (2022–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Drama, History | Runtime: 58S min | MPAA: N/A
Mijn vriendin kwam met Het Verhaal van Nederland aanzetten en zei dat het zo leuk was. Dat wilde ze ook met haar 'kinderen' (school) gaan kijken. Dus ik heb op een avond meegekeken en werd er gelijk in meegetrokken.

Eigenlijk is het een soort levendige geschiedenisles. In elke aflevering worden een aantal gebeurtenissen uit een bepaalde periode uitgebeeld met een verteller erbij die een toelichting geeft. Erg leuk gedaan en vooral meeslepend omdat het over onze voorvaderen gaat. Het idee dat alle uitgebeelde gebeurtenissen echt hebben plaatsgevonden in het land waar wij leven vind ik boeiend. En de wijze waarop het gepresenteerd wordt helpt daarbij erg goed.Het is net of lang vervlogen tijden weer even tot leven komen en ik heel even een inkijkje krijg. Iedereen die geschiedenis interessant vindt kan ik deze 10-delige serie aanraden. Voor Nederlandse begrippen erg goed.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Dank voor de tip! Dit lijkt mij leuk voor de kids.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• breew
Cougar Town (2009)
IMDb: n/a
Naar aanleiding van de setting (en een bepaalde actrice) in Shrinking, deze serie maar weer eens opgezet. Geen spijt van. Ik kijk deze serie (samen met mijn vrouw) nu denk ik voor de derde keer in de afgelopen 10 jaar.

Ik vind de personages erg leuk neergezet. Genoeg diepgang / ontwikkeling om het niet saai te maken, en (meer dan ) genoeg humor om alles fijn luchtig te houden.

Echt een serie waar ik altijd wel een paar episodes van kan kijken, en altijd van moet (glim)lachen.
IMDb -- Cougar Town (2009) Zoek meer informatie over Cougar Town (2009) op Google Zoek trailer van Cougar Town (2009) via Google Schrijf zelf een recensie over Cougar Town (2009)
9 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
The Night Agent (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Thriller over samenzweringen in het Witte Huis en een jonge vrouw die gered moet worden door een gast wiens vader bekend stond als verrader.

De verwijzing naar Sutherland is leuk (Kiefer Sutherland in 24?), maar Peter Sutherland als karakter in deze serie is geen Jack Bauer.

Na de eerste aflevering heeft het enige potentie om origineel te worden. Dit niveau wordt echter nooit gehaald. Het script gaat van de hak op de tak, beslissingen die worden genomen zijn niet realistisch en wanneer iets spannend moet overkomen krijg je een onuitstaanbaar gevoel om het te fast-forwarden.

Bingeable? Zeker. Standaard verhaaltje? Check. Netjes in elkaar gezet? Sure. Vooral gemaakt om een categorie met eigen series voor Netflix op te vullen? Hell yeah.

Als dit soort werk je interesse heeft dan kun je beter kijken naar The Recruit. Of kies voor iets originelers zoals 24, iets met Jason Bourne, Luther, enz.
6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Power (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Sinds vandaag staat The Power online; een serie die zich voordoet als Heroes met jonge vrouwen in verschillende werelddelen die plotseling electriciteit kunnen genereren (qua achterliggende wetenschap zullen we het maar houden op suspension of disbelief), met een wereld waarin mannen zich gedragen als geïnspireerd door The Handmaid's Tale en een script dat "The Power" ook letterlijk zo blijft noemen en blijft benadrukken dat het niet echt bedoeld is als metafoor.

Om te voorkomen dat ik ga mansplainen volgt hier een lijstje met reviews die overeenkomen met wat ik van de eerste drie afleveringen vond:

https://www.theguardian.c...i-collette-naomi-alderman

https://www.veronicasuper...rk-deze-serie-helaas-niet

https://eu.usatoday.com/s...-lacks-spark/11549199002/

TL;DR: de vonk is niet overgesprongen.
6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:40
Stukfruit schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 05:24:
The Night Agent (2023–)[Afbeelding: The Night Agent (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Thriller over samenzweringen in het Witte Huis en een jonge vrouw die gered moet worden door een gast wiens vader bekend stond als verrader.

De verwijzing naar Sutherland is leuk (Kiefer Sutherland in 24?), maar Peter Sutherland als karakter in deze serie is geen Jack Bauer.

Na de eerste aflevering heeft het enige potentie om origineel te worden. Dit niveau wordt echter nooit gehaald. Het script gaat van de hak op de tak, beslissingen die worden genomen zijn niet realistisch en wanneer iets spannend moet overkomen krijg je een onuitstaanbaar gevoel om het te fast-forwarden.

Bingeable? Zeker. Standaard verhaaltje? Check. Netjes in elkaar gezet? Sure. Vooral gemaakt om een categorie met eigen series voor Netflix op te vullen? Hell yeah.

Als dit soort werk je interesse heeft dan kun je beter kijken naar The Recruit. Of kies voor iets originelers zoals 24, iets met Jason Bourne, Luther, enz.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
The Unit en Strike Back zijn ook zeker aanraders _/-\o_ voor mij de beste series in deze categorie, beide series verdienen veel meer aandacht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stukfruit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:18:
For All Mankind (2019–)[Afbeelding: For All Mankind (2019–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Serie over hoe de Sovjets in de jaren zestig in een alternatieve realiteit eerder op de maan aankwamen dan de Amerikanen.

Wat ik niet had verwacht is dat het verhaal positiever is dan je zou denken. Grafisch is het niet erg bijzonder, maar het script combineert technische vooruitgang, LHBTI en uitdagingen voor mensen in de ruimte.

Hi, Bob!
Ik was deze alweer vergeten. Vond het een strakke serie. Eens zoeken of er nog een seizoen weer komt!

Voor de rest Last Of Us hier afgekeken, deed de game eer aan. Moest wennen aan de actrice die Ellie speelt maar ging toch wennen. Erg goed gedaan!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kecin schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 01:22:
[...]

Ik was deze alweer vergeten. Vond het een strakke serie. Eens zoeken of er nog een seizoen weer komt!
Seizoen 4 komt waarschijnlijk eind dit jaar :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Honesty

kattenneus!

Easy (2016–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Deze kwam op mijn netflix tijdlijn en hoewel het eerste seizoen nergens over gaat wordt pas in seizoen 2 en 3 de verhaallijn een stuk duidelijker.
Het is een erotische drama. Wat ik wel knap gedaan vond, naast alle bekendere acteurs die meespelen in een serie die eigenlijk onbekend en onbemind is
is dat je steeds op het verkeerde been wordt gezet en dat ze sterke en zwakke afleveringen tussen elkaar hebben staan. Het ene moment dacht ik WTF wat goed,
en een andere keer WTF waar heb ik naar gekeken en waarom.
in verwacht niet dat er nog een volgend seizoen komt
7 / 10

festina lente

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Another Life (2019)
IMDb: 5.3
In another life staat Katee Sackhoff (bekend als Starbuck uit Battlestar Galactica) aan het hoofd van een ruimtemissie in de zoektocht naar wie een artifact naar aarde heeft gestuurd. Zijn ze vriendelijk of niet?

Het eerste seizoen start belabberd, traag, chaotisch en het belangrijkste: de crew bestaat uit begin-twintigers met veel drama, waarvan je afvraagt hoe zij ooit geselecteerd zijn voor de missie.

Wie doorzettingsvermogen heeft wordt (een beetje) beloond. Naarmate het eerste seizoen vordert wordt de verhaallijn interessanter en het acteerwerk beter.

In het tweede seizoen heeft men duidelijk geleerd van de fouten. De twintiger-onzin is voorbij, waardoor de serie heel wat beter wordt. Helaas wist men al dat dit het laatste seizoen zou zijn en wordt het afgeraffeld om toch een afsluiting te hebben.

Zeker de latere episodes in seizoen en en begin seizoen twee zijn te zien als een soort 'exploration' van verhaallijnen en avonturen die je in de ruimte zou kunnen hebben.

Het is geen hoogstandje, maar wie zich door de eerste vier episodes door kan worstelen, haalt het einde van de serie wel.
IMDb -- Another Life (2019) Zoek meer informatie over Another Life (2019) op Google Zoek trailer van Another Life (2019) via Google Schrijf zelf een recensie over Another Life (2019)
5 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Star Wars: Andor (2022)
IMDb: 8.4
Seizoen 1 van Andor is veelbelovend. Een andere kijk op het Star Wars universum, waarbij er ook veel tijd gespendeerd wordt aan het keizerrijk.

Goed film en acteerwerk en ook op CGI is niet bezuinigd. Het verhaal is redelijk, hoewel het erg verspringt alsof het een soort drie-raam is.

spoiler:
De eerste drie afleveringen spelen zich af op Ferrix, Daarna vier afleveringen van de overval en vervolgens drie afleveringen gevangenis.

Gevolg van deze sprongen is dat een aantal karakters onnodig veel screentime krijgt en daardoor het tempo eruit haalt.

Het grootste probleem van Andor, maar speelt eigenlijk in heel Star Wars, is de tijdslijn van de start tot het einde van het keizerrijk (in totaal 19 jaar).

In 'A new hope' zijn de rebellen goed georganiseerd, hebben grote schepen en basissen. Andor speelt zich vijf jaar eerder af en de rebellen zijn nog niet eens georganiseerd.

Op zichzelfstaand blijft het een mooi TV-serie.
IMDb -- Star Wars: Andor (2022) Zoek meer informatie over Star Wars: Andor (2022) op Google Zoek trailer van Star Wars: Andor (2022) via Google Schrijf zelf een recensie over Star Wars: Andor (2022)
8 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lilyhammer (2012-2014)
Actie/komedie.
Deze kon ik in de generator niet vinden

Lilyhammer vertelt het verhaal van een mafiabaas (Frank Tagliano) uit New York die na een getuigenis tegen zijn maffiavriendjes een nieuwe identiteit krijgt en een nieuw thuis vindt in Lilyhammer (Noorwegen).
Dat de achtergrond van Frank botst met de Noorse cultuur blijkt al snel, wanneer hij zich in de eerste aflevering gaat melden bij de sociale dienst. Het is het begin van een lange reeks hilarische culturele botsingen. Waar Frank zijn best doet om zich aan te passen aan de Noorse levenswijze kruipt er nog steeds maffiabloed door zijn aderen, wat we terug zien in zijn wijze van handelen.

De Noorse karakters in de serie worden op een enkeling na allemaal nogal suf neergezet, wat het contrast met de stoere Frank alleen maar groter maakt. Gaandeweg worden deze karakters steeds meer uitgediept en leren we ze steeds beter kennen waardoor ook de meest sullige karakters op enige sympathie kunnen rekenen.

Met 3 seizoenen van elk 8 afleveringen is het geen hele lange serie, wat op zich niet erg is want tegen het einde van seizoen 3 kennen we het ondertussen wel en zakt het niveau wat in. Dat de afleveringen slechts 40-45 minuten per stuk bedragen maakt dat ze lekker achter elkaar door te kijken zijn.

Ik zou de serie ergens tussen een 7,5 en een 8 geven, wat onder de streep een keurige 7,7 oplevert :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
The Legend of Vox Machina (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik ben niet bekend met Critical Role en heb geen kennis of ervaring met Dungeons and Dragons en dergelijke tabletop RPG's. Verder zit ik ook niet echt in de fantasy setting, dus ik ging vrij blanco deze serie in.

De eerste paar afleveringen zijn best geinig, maar vrij stereotype fantasy met een vleugje edgyness. Clichématige, platte karakters (elf, barbaar, gnoom, tovenaar, wetenschapper, healer, druïde etc.) die met wat trucjes tegen slechte tovenaars en ondoden vechten. Maar dan komt het verhaal meer op stoom en wordt het eigenlijk een stuk volwassener. Het gehalte onderbroekenlol wordt minder en er zitten meer serieuzere elementen in.

Inmiddels heb ik seizoen twee ook gezien en ik was echt positief verrast. Het is lang niet het enorm hoge niveau van Arcane, maar het is absoluut een leuke serie. Zoals eerder gezegd lijken alle personages heel erg standaard. Gaandeweg krijgen ze allemaal meer diepgang en achtergrond. Ze hebben hun sterke maar ook zwakke plekken en het is echt één team. Ze vullen elkaar prima aan en hoewel ze af en toe bekvechten is niemand beter dan de ander. Gedurende de serie groeien de personages en ontwikkelen ze zich. Iets wat ik erg mis in veel hedendaagse crap. Met hun "jij bent perfect en je hoeft je helemaal niet te ontwikkelen!" credo.

Als je een beetje klaar bent met het softe Disney fantasysausje kan ik je deze serie wel aanraden :)
8 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:59:
Quantum Leap (2022–)[Afbeelding: Quantum Leap (2022–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Hoewel het seizoen nog niet is afgelopen, is het te voorspellen dat deze serie zal worden gecancelled
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.75 / 10
Correctie: NBC gaat het wél een tweede seizoen geven.

Daarnet heb ik toch even de laatste aflevering gekeken van S1. Hoewel het erg soaperig is vond ik dit wel één van de leukere afleveringen.

Hier en daar wat metaforen, prima. Cliffhanger, niet prima.
spoiler:
Maar als ze het huidige format aanhouden dan hoef je niet lang na te denken over hoe S2 zal beginnen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hello Tomorrow! (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Billy Crudup speelt de charismatische Jack Billings, een sleazy deur tot deur verkoper die mensen een geweldig product verkoopt: een appartement op de maan en een reis hiernaartoe.

Dit vindt plaats in een alternatieve versie van de jaren zeventig, waar hypermoderne technologie volgens het bijbehorende tijdsbeeld aanwezig had kunnen zijn. De esthetiek volgt dan ook exact dat waar men in deze tijd van droomde.

Mensen hebben een zwevende auto, de magnetron werkt met een glazen koepel, bedienden zijn robots en AI met een vriendelijke geanimeerde vogel als avatar handelt de bezorging van de boodschappen af.

Onderliggend is de serie echter minder vrolijk. Mensen komen door technologie in een coma terecht, worden opgelicht, of zelfs vermoord, maar niemand die hier echt iets om geeft. Het toont een wereldbeeld dat eigenlijk heel actueel is, binnen een wereld die niet de onze is, alsof het wil zeggen dat de dingen die we als mens meemaken tijdloos zijn en dat dromen ongeacht de periode van alle tijden is. Kortgezegd wordt de stijl en periode ingezet als plot device.

Hoewel Crudup zijn karakter vol overgave speelt mist er toch iets aan dit sociale commentaar. Door de hoeveelheid werk dat in de grafische kant van de serie gestoken is verwacht je dit ook qua script, wat diverse tekortkomingen kent en een verhaal probeert te tonen dat zich teveel richt op de problemen tussen Jack en zijn zoon.

Mocht je deze serie op Apple TV+ willen zien, wacht dan even op een tweede seizoen. Dit eerste seizoen verwacht namelijk dat je een leap of faith neemt en meegaat in de moonshot die deze serie daadwerkelijk lijkt te zijn.
6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
Beef (2023)Beef (2023)
Zag vanavond dat er wat nieuws op Netflix stond, ik vind Steven Yeun wel tof en toen ik zag dat de serie ook nog prima wordt beoordeeld op imdb dacht ik dat ik het wel een kans kon geven. Maar wow, wat een vette serie, die zag ik niet aankomen! Voor mij is deze echt een hoogvlieger tussen de middelmaat dat Netflix heet.

Twee Aziatische Amerikanen van verschillende maar ook vergelijkbare 'walks of life' komen tegenover elkaar te staan in een incident van road-rage en dat is de start van een bloedspannende vete die hen allebei met hun eigen demonen confronteert.

De serie kijkt weg als een film, zo'n indie drama/comedy karakterschets van normale mensen met al hun zwaktes die iets overwinnen. Omdat de serie totaal niet episodisch is opgebouwd gaat de ene aflevering naadloos over in de volgende, dat houdt de vaart er van begin tot eind flink in. Elke aflevering eindigt met een sterke cliffhanger waardoor je zo benieuwd bent naar de volgende aflevering, en bij de openingsscène van die aflevering weten ze daar meteen een schepje bovenop te doen om de aflevering op volle vaart te lanceren. Ik zette tijdens het eten de eerste aflevering aan, en kon mezelf pas na 8 afleveringen en ver na m'n verstandige bedtijd lostrekken maar eigenlijk wou ik de laatste 2 ook nog kijken.

De karakters zijn leuk om naar te kijken, complex, interessant en geloofwaardig, je krijgt sympathie voor hun gebreken. De drama wordt prachtig gespeeld, over liefde, familie, opgroeien, geldzorgen, je fouten moeten toegeven, het juiste willen doen voor de mensen om je heen. Best een paar substantiële onderwerpen maar het geheel wordt luchtig gehouden door een flinke scheut zwarte humor, heerlijk absurdistische situaties, en een berg aan actie. Niet met explosies of schieten maar het verhaal spiraalt op ingenieuze wijze alle kanten op om ook gewoon echt met heel veel spanning alles bij elkaar te brengen.

We zien de laatste tijd vaker een wat nieuwe stijl Aziatische representatie in Amerikaanse media, ik denk bijvoorbeeld aan Master of None, Fresh off the Boat, Minari, Crazy Rich Asians, Kim's Convenience en een andere favoriet van mij, Everything Everywhere All At Once. Daarin komen wel vaker dezelfde thema's terug, zoals opgroeien als kind van immigranten, traditionele en veeleisende ouders hebben, tussen twee culturen inzitten enzovoort. Daar is deze serie ook geen vreemde in maar ik vind dat nog steeds een interessant verhaal, en deze serie vertelt hem op een geweldige manier. Het trekt die thema's breed genoeg om voor iedereen herkenbaar te zijn en weet een spiegel op te houden tegen onze gehele cultuur en niet alleen de aziatisch/westerse.

Echt ééntje die m'n hersenen volle bak geboeid hielden, ook nog schitterend gefilmd met een toffe art directie, ik heb echt zin om die laatste 2 afleveringen te kijken. Zal ik dan toch effe, oei is het al zo laat?

IMDb -- Beef (2023) Zoek meer informatie over Beef (2023) op Google Zoek trailer van Beef (2023) via Google
9 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sebastiaannn schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 02:42:
Beef (2023)[Afbeelding: Beef (2023)]
Zag vanavond dat er wat nieuws op Netflix stond, ik vind Steven Yeun wel tof en toen ik zag dat de serie ook nog prima wordt beoordeeld op imdb dacht ik dat ik het wel een kans kon geven. Maar wow, wat een vette serie, die zag ik niet aankomen! Voor mij is deze echt een hoogvlieger tussen de middelmaat dat Netflix heet.

Twee Aziatische Amerikanen van verschillende maar ook vergelijkbare 'walks of life' komen tegenover elkaar te staan in een incident van road-rage en dat is de start van een bloedspannende vete die hen allebei met hun eigen demonen confronteert.

De serie kijkt weg als een film, zo'n indie drama/comedy karakterschets van normale mensen met al hun zwaktes die iets overwinnen. Omdat de serie totaal niet episodisch is opgebouwd gaat de ene aflevering naadloos over in de volgende, dat houdt de vaart er van begin tot eind flink in. Elke aflevering eindigt met een sterke cliffhanger waardoor je zo benieuwd bent naar de volgende aflevering, en bij de openingsscène van die aflevering weten ze daar meteen een schepje bovenop te doen om de aflevering op volle vaart te lanceren. Ik zette tijdens het eten de eerste aflevering aan, en kon mezelf pas na 8 afleveringen en ver na m'n verstandige bedtijd lostrekken maar eigenlijk wou ik de laatste 2 ook nog kijken.

De karakters zijn leuk om naar te kijken, complex, interessant en geloofwaardig, je krijgt sympathie voor hun gebreken. De drama wordt prachtig gespeeld, over liefde, familie, opgroeien, geldzorgen, je fouten moeten toegeven, het juiste willen doen voor de mensen om je heen. Best een paar substantiële onderwerpen maar het geheel wordt luchtig gehouden door een flinke scheut zwarte humor, heerlijk absurdistische situaties, en een berg aan actie. Niet met explosies of schieten maar het verhaal spiraalt op ingenieuze wijze alle kanten op om ook gewoon echt met heel veel spanning alles bij elkaar te brengen.

We zien de laatste tijd vaker een wat nieuwe stijl Aziatische representatie in Amerikaanse media, ik denk bijvoorbeeld aan Master of None, Fresh off the Boat, Minari, Crazy Rich Asians, Kim's Convenience en een andere favoriet van mij, Everything Everywhere All At Once. Daarin komen wel vaker dezelfde thema's terug, zoals opgroeien als kind van immigranten, traditionele en veeleisende ouders hebben, tussen twee culturen inzitten enzovoort. Daar is deze serie ook geen vreemde in maar ik vind dat nog steeds een interessant verhaal, en deze serie vertelt hem op een geweldige manier. Het trekt die thema's breed genoeg om voor iedereen herkenbaar te zijn en weet een spiegel op te houden tegen onze gehele cultuur en niet alleen de aziatisch/westerse.

Echt ééntje die m'n hersenen volle bak geboeid hielden, ook nog schitterend gefilmd met een toffe art directie, ik heb echt zin om die laatste 2 afleveringen te kijken. Zal ik dan toch effe, oei is het al zo laat?

[Afbeelding: IMDb -- Beef (2023)] [Afbeelding: Zoek meer informatie over Beef (2023) op Google] [Afbeelding: Zoek trailer van Beef (2023) via Google]
[Afbeelding] 9 / 10
You had me at "A24".

spoiler:
Oh, zei je dat niet? Nouja, vooruit, een iets duidelijkere verklaring dan: A24 is het productiebedrijf dat doorgaans de wat meer alternatieve films (en blijkbaar ook series; inclusief Irma Vep en Euphoria op HBO Max) financieert / distribueert, waaronder Everyone Everywhere All at Once, Moonlight, The Whale en Ex Machina :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mefjoew
Six Feet Under (2001-2005) ()
Serie die al lang op mijn lijst stond, maar waar ik nog nooit aan toe was gekomen. Enerzijds omdat de HBO-streamingdienst er nog niet was, maar vooral omdat de omschrijving van de serie me niet enorm aansprak. Want laten we eerlijk zijn; 'een kroniek over het leven van een disfunctionele familie die een begrafenisonderneming runt', hoe interessant kan dat nou zijn?

Nou, enorm interessant dus. Ik moest weliswaar even wennen aan het tempo van de serie, die dan ook al twintig jaar oud is, maar langzaam (haha) maar zeker raakte ik gehecht aan de belangrijkste personages. Zelfs aan Brenda, die ik tot het laatste seizoen maar irritant vond. Wat denk ik het best typeert hoe sterk Six Feet Under is opgebouwd, is dat je op verschillende momenten 'boos' bent op wat de hoofdpersonen doet. Of het nu Ruth is die zich onredelijk opstelt tegenover haar partner, Claire die zich als een kind gedraagt of David die weer eens over zich heen laat lopen; hoewel je enerzijds snapt waarom ze doen wat ze doen, had je eigenlijk gehoopt dat ze dit stadium inmiddels te boven waren. En dan heb ik het over Nate en alles wat hij doet nog niet eens gehad.

Six Feet Under is een serie waarin ieder seizoen deels op zichzelf staat, maar waarin ook overkoepelende verhaallijnen lopen. Het eerste en het vierde seizoen grepen me wat minder, seizoen twee en drie waren goed, maar het laatste seizoen bracht de bingewatcher weer in me naar boven. Met in de wetenschap dat ik die kant van mezelf al jaren niet meer had gezien, verdient deze serie een dikke 9.
IMDb -- Six Feet Under (2001-2005) () Zoek meer informatie over Six Feet Under (2001-2005) () op Google Zoek trailer van Six Feet Under (2001-2005) () via Google Schrijf zelf een recensie over Six Feet Under (2001-2005) ()
9 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
The Mandalorian (2019)
Review van seizoen 1 & 2. Seizoen 3 nog niet mee gestart.

The Mandalorian speelt zich een paar jaar na het einde van het imperium af. Ondanks de hoge rating bij IMDB (8.7) vond ik de serie toch wel tegenvallen. De afleveringen zijn kort (30 minuten) met 8 afleveringen per seizoen.

Verhaallijn heeft iets weg met een RPG game. Om elke keer een stap te maken in de hoofdquest moet er een sidequest gedaan worden. Nadeel is dat er veel karakters zijn die maar een keer voor komen en daardoor te veel schermtijd hebben. De afleveringen voelen, ondanks de korte speeltijd, daardoor traag aan. Er gebeurd relatief weinig.

De verhaallijn rammelt. Ook hier, net zoals bij Andor (zie mijn Andor review) is de tijdslijn een probleem. We zitten ongeveer 25 jaar na het einde van de republiek/ begin van het imperium, maar niemand heeft ooit van Jedi's en The Force gehoord. Zeer ongeloofwaardig.

Daarnaast zijn de restanten van het Imperium nog erg sterk en hebben zij overal basissen, ondanks dat het imperium al enkele jaren eerder is gevallen.

De soundtrack valt erg tegen, is veelal niet passend bij de scene's en mist de Star Wars vibe.

Het einde van seizoen 2 (ik verklap niets, ook geen spoiler tags) was dan wel een genot.
IMDb -- The Mandalorian (2019) Zoek meer informatie over The Mandalorian (2019) op Google Zoek trailer van The Mandalorian (2019) via Google Schrijf zelf een recensie over The Mandalorian (2019)
6 / 10

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Misschien kunnen jullie het raden met behulp van dit filmpje? :9

---

De generator werkt helaas niet, aan wie kan ik dit melden? Heb het voor nu maar even handmatig ingevoerd. :)

Clarkson's Farm (2023)Clarkson's Farm (2023)

Dit is en blijft een geweldige serie. :D
Ik heb niet echt het gevoel dat het gescript was, ze weten alles goed in beeld te blijven brengen, en er zit een compleet verhaal in van één jaar.

Het is mooi, maar ook frustreert om te zien, tegen welke dingen boeren moeten vechten. Niet alleen het weer, maar ook alle bureaucratie en regels. Begrijp dat ze er voor een reden zijn, maar zoals zo vaak, schieten ambtenaren vaak door.

Gerald, Caleb, de vrouw van Clarkson, etc. keren weer allemaal terug. Ik wil niet te veel weggeven, maar er zijn genoeg schrik momenten, ook wel minder smakelijke momenten, maar dat is Farm Life (laten we maar zeggen). ;)

Klinkt gek, maar ik vond deze hele serie veel leuker dan de TGT, het werkt gewoon erg goed met de personages in de serie. TGT voelt dan weer heel erg script, dit vrij luchtig en ook geloofwaardig.

Zou deze dus zeker aanraden!
Zoek meer informatie over Clarkson's Farm (2023) op Google Zoek trailer van Clarkson's Farm (2023) via Google
10 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
Beef (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
"The birds don't sing, they screech in pain."

Hoewel deze serie wordt gebracht als een soort komedie, en het op momenten inderdaad wel grappig is, zou ik het eerder benoemen voor wat het werkelijk is: een existentieel drama en een feest van herkenning voor iedereen die er al een redelijk deel (ergens rond de helft of zo) van het leven op heeft zitten.

Sinds lange tijd weer eens een parel van een serie erbij op Netflix. De enige reden waarom ik een 9 geef ipv een 10 is omdat het halverwege soms wat inzakt qua snelheid, maar saai wordt het zeker niet.
9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Transatlantic (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Serie over hoe Varian Fry, Albert Hirschman, Mary Jayne Gold en anderen tijdens de tweede wereldoorlog in Frankrijk mensen uit handen van de Duitsers en handlangers hebben gehouden.

De eerste aflevering is redelijk genoeg om je aandacht vast te houden, maar het wordt nergens echt interessant en struikelt qua script een beetje door met feestjes en Corey Stoll die soms door het beeld loopt en met Gillian Jacobs mag zoenen.

Ondanks dat het verhaal losjes gebaseerd is op echte gebeurtenissen heeft Schindler's List met deze serie geen concurrentie.

Nu te vinden op Netflix.
6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Beef (2023–)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Bijzondere serie, maar 1 die wel blijft hangen. Ik heb hem in 1 keer uitgekeken. Het begint allemaal met een onschuldige bijna botsing op een parkeerplaats bij een bouwmarkt. Danny (de veroorzaker van de bijna botsing) flipt en start de achtervolging in. Achter de andere auto aan. Deze wordt bestuurd door Amy, een rijke business vrouw die haar zaakjes wel voor elkaar lijkt te hebben. Dit is nog maar het begin van het verhaal waarbij het leven van Amy en Danny steeds meer in elkaar vloeit.

8 / 10

Florida Man (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ook weer zo’n serie die lekker wegkijkt. Het rijke zoontje van een mafia baas geeft z’n vriendin een dure auto cadeau. Die vriendin is al lang klaar met hem en vlucht naar Florida. Een ‘klant’ (Mike) van de mafia baas gaat haar terughalen in ruil voor het vereffenen van zijn schuld bij de mafia baas. Ondertussen zit er nog een tweede verhaallijn in de serie waarbij het vermoeden is dat er ergens in Florida een truck staat vol met gouden munten. Geobsedeerd door deze schat gaat Mike toch een poging wagen deze te vinden. Mike z’n roots liggen in Florida en hij heeft familie op de juiste plekken die hij gaat gebruiken om die schat boven water te krijgen.

De serie start wat chaotisch. Je snapt soms even niet wat er nu gaande is, maar naar mate de serie vordert valt er wel meer op hun plek.
Er wordt, met name in het begin, veel geschakeld tussen heden en verleden wat het wat chaotisch maakt. Toch blijft de spanning wel goed aanwezig.

Edit: Heb de serie nu helemaal gezien en het mooiste is toch wel die sherrif/agent die af en toe opduikt (degene die met z’n gezin naar Disneyworld gaat). Je blijft je steeds weer afvragen wat hij toevoegd aan het verhaal. Gewoon blijven kijken! Het wordt vanzelf duidelijk.

9 / 10

[Voor 3% gewijzigd door rimave op 17-04-2023 20:50]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Stukfruit
  • Niet online
The Diplomat (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een soort The West Wing met Keri Russell en Rufus Sewell.

Hoewel eigenlijk een politiek drama over diplomaten, is dit ook een serie over de redelijk f'ed up relatie tussen de twee hoofdpersonen, wat veel bijzondere situaties oplevert.

Eigenlijk is de serie in principe een middenmootje, maar de details, samen met het acteerwerk van Russell en Sewell, maken het veel te leuk om naar te kijken. Het is het koppel waarvan je niet wist dat je hier een serie mee wilde zien :Y

Deze serie is overigens ook een goed voorbeeld van hoe inclusiviteit en diversiteit goed kunnen worden doorgevoerd zonder dat het te stevig aanwezig is. Het is er gewoon. Punt.
8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46
Better Call Saul (2015–2022)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 46 min | MPAA: TV-MA
Ik heb in het verleden het eerste seizoen van deze serie eens eerder gezien.
Toen de serie net uit kwam. Ik dacht dat het een soort vervolg op Breakin Bad was.
Toen dat niet echt een vervolg bleek, ben ik na wat afleveringen destijds afgehaakt om verder te kijken.

Nu dit jaar de serie toch maar een tweede kans gegeven.
En absoluut geen spijt van! De serie is gewoon heel erg goed naar mijn mening.

Jimmy,de hoofdpersoon, is zeer vermakelijk als shagerraar en advocaat.
Tegelijkertijd komt de oudere ex politieman Ehrmantraut weer om de hoek kijken.
De twee spelen soms samen in wat scènes maar eigenlijk zijn het vnl twee verschillende verhalen die zich afspelen. En ook best wel twee verschillende genres. De een is soort maffia achtige thriller,de andere een carrière drama.
Even simpel gezegd.

De serie weet mijn concentratie vast te houden, ik blijf kijken. En naar mijn idee wordt de serie elk seizoen zelfs ook nog beter. Ik zit nu in seizoen 3.

Deze serie vind ik heel veelzijdig. Er zit van alles in. Actie, rustige scènes, mooie camera shots, verrassingen, grappige dingen, etc
Topserie!
8.5 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zou de serie een 9.5 geven. Zonder het halfje. Omdat ik er pas verslaafd aan raakte nadat hij vaak genoeg tegen de vuilnisbak had getrapt :p

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Dead Ringers (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Twee zussen zijn gynaecoloog en starten een eigen kliniek, terwijl steeds meer blijkt dat er iets niet helemaal in de haak zit met de dames in dit psychologische drama met Rachel Weisz die deze keer de dubbelrol overneemt van Jeremy Irons uit de filmversie.

Hoewel de serie vol met grafische onderdelen zit en Weisz goed een psychopaat speelt, zijn de afleveringen te lang en weten de makers niet goed wat het moet zijn.

Te artsy? Of juist niet? Toegankelijk? Of juist niet? Diep ingaan op de relatie tussen de zussen? Of juist niet? Duidelijkheid over het plot? Of juist niet?

Misschien is het met opzet gedaan, of juist niet. Maar dat is wel waarom dit een lagere score krijgt, want de meeste afleveringen duren daardoor gewoon te lang.

Wel een pluspunt voor het idee van de genderswap omdat dit de uitwerking nog vager en creepy maakt. Je wil deze personen echt niet tegenkomen in een cafe en een verkeerde opmerking maken.

Verder wel netjes gemaakt en met een redelijke hoeveelheid visuele metaforen.
6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Sharp Objects (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 421 min | MPAA: TV-MA
Van de maker van Big Little Lies:

"There's nothing like winning the f*cked up family olympics."

Een journaliste, met uitstekend werk van Amy Adams, onderzoekt in haar geboortedorp de brute moord op jonge meisjes door een onbekende misdadiger en krijgt hierdoor te maken met een donker familieverleden.

Psychologisch drama over mentale aandoeningen en verrassend goed in het effectief misleiden van de kijker. Het is niet nieuw, maar de uitvoering werkt. Zorg dat je de scène na de credits van de laatste aflevering niet vergeet te kijken.

Te vinden op HBO Max. Zeker één van de betere (mini)series.
8.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Harribo schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:22:
Better Call Saul (2015–2022)[Afbeelding: Better Call Saul (2015–2022)]
Ik dacht dat het een soort vervolg op Breakin Bad was.
Toen dat niet echt een vervolg bleek, ben ik na wat afleveringen destijds afgehaakt om verder te kijken.

Deze serie vind ik heel veelzijdig. Er zit van alles in. Actie, rustige scènes, mooie camera shots, verrassingen, grappige dingen, etc
Topserie!
Ik vond breaking bad slaapverwekkend saai. Ik verwachtte daarvan dat de hoofdrolspeler een snoeiharde drugskingpin zou worden, maar ik kreeg een Familiedrama zonder actie, spanning of humor.

Is better call saul daarin een tegenpool van breaking bad?

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:42:
[...]

Ik vond breaking bad slaapverwekkend saai. Ik verwachtte daarvan dat de hoofdrolspeler een snoeiharde drugskingpin zou worden, maar ik kreeg een Familiedrama zonder actie, spanning of humor.

Better Call Saul is vooral wat moderner en het verhaal van Jimmy is nog tragischer.

Voor harde actie kun je beter iets anders opzetten. Als bv. Gus Fring in BB voor jou niet genoeg was dan wordt BCS niet beter.

Dat zit wel Schnorr.

• LA-384
Stukfruit schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:19:
[...]

Better Call Saul is vooral wat moderner en het verhaal van Jimmy is nog tragischer.

Voor harde actie kun je beter iets anders opzetten. Als bv. Gus Fring in BB voor jou niet genoeg was dan wordt BCS niet beter.
Gus Fring heb ik niet meer gehaald volgens mij. Na 2 seizoenen vond ik het wel welletjes destijds.
Mogelijk had ik te hoge verwachtingen, omdat iedereen er lyrisch over was. Ik had 2 seizoenen het gevoel van 'ok, nu gaat het dan misschien gebeuren' en dan kwam er niets. Voor mijn gevoel kabbelde het maar wat voort. Het was klungelig vooral en dan kwam dat gezin of die oude vlam weer om de hoek kijken en was het weer drama.

Heb je dat ook bij better call Saul?

• Tijntje
  • Laatst online: 20:08

Tijntje

Hello?!

LA-384 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:38:
[...]

Gus Fring heb ik niet meer gehaald volgens mij. Na 2 seizoenen vond ik het wel welletjes destijds.
Mogelijk had ik te hoge verwachtingen, omdat iedereen er lyrisch over was. Ik had 2 seizoenen het gevoel van 'ok, nu gaat het dan misschien gebeuren' en dan kwam er niets. Voor mijn gevoel kabbelde het maar wat voort. Het was klungelig vooral en dan kwam dat gezin of die oude vlam weer om de hoek kijken en was het weer drama.

Ik denk dat zowel BB als BCS in de basis inderdaad een drama is, met een sterke karakter ontwikkeling.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Black Mirror (2011–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Een serie korte, spannende verhalen met als enige rode draad (futuristische) technologie en de eventuele gevaren daarvan.
Elke aflevering staat op zich en vrijwel elk verhaal heeft een bijzondere, onverwachte en toch unieke twist aan het einde. Zo leef je soms een hele aflevering mee met de hoofdpersoon om na de twist te denken: "lekker voor je, klootzak".

Waar Cabinet of Curiocities en Blodtur eenzelfde opzet hebben (al zijn dat wat meer thriller/horror verhalen) viel het merendeel van de afleveringen in die series toch tegen. De verhalen in Black Mirror daarentegen hebben mij tot nu toe (momenteel halverwege het vierde seizoen) allemaal kunnen boeien. De ongeveer 60 minuten per aflevering maken dat er wat ruimte is voor verdieping waardoor de verhalen wat achtergrond hebben en de hoofdpersonages niet als lege hulzen overkomen.
8 / 10

[Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 27-04-2023 15:21]

• Stukfruit
  • Niet online
offtopic:
Geen enkele serie is vindbaar in de generator ;)

Misschien kan een moderator een topicwarning toevoegen om uit te leggen dat je met het "tt12345" ID uit de IMDb link iedere serie kan vinden?

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:38:
[...]

Bij BCS is dat ook zo. Jimmy heeft een complexe relatie met zijn broer en vriendin. Mike met zijn dochter. Enz.

Dat zit wel Schnorr.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stukfruit schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:10:
[...]

offtopic:
Geen enkele serie is vindbaar in de generator ;)

Misschien kan een moderator een topicwarning toevoegen om uit te leggen dat je met het "tt12345" ID uit de IMDb link iedere serie kan vinden?
Oui, oui, merci! Nu staat het in het juiste format :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Superkiwi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:07:
Black Mirror (2011–2019)[Afbeelding: Black Mirror (2011–2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Een serie korte, spannende verhalen met als enige rode draad (futuristische) technologie en de eventuele gevaren daarvan.
Elke aflevering staat op zich en vrijwel elk verhaal heeft een bijzondere, onverwachte en toch unieke twist aan het einde. Zo leef je soms een hele aflevering mee met de hoofdpersoon om na de twist te denken: "lekker voor je, klootzak".

Waar Cabinet of Curiocities en Blodtur eenzelfde opzet hebben (al zijn dat wat meer thriller/horror verhalen) viel het merendeel van de afleveringen in die series toch tegen. De verhalen in Black Mirror daarentegen hebben mij tot nu toe (momenteel halverwege het vierde seizoen) allemaal kunnen boeien. De ongeveer 60 minuten per aflevering maken dat er wat ruimte is voor verdieping waardoor de verhalen wat achtergrond hebben en de hoofdpersonages niet als lege hulzen overkomen.
Toevallig is gisteren de serie nieuw leven ingeblazen. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
The Good Mothers (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Puike serie van zes delen van elk een uur. Speelt zich af in Italië, rond 2010. Thema's: maffia, loyaliteit, liefde, macht. Drie verschillende verhaallijnen en één min of meer overkoepelend.

Goed geacteerd en mooi gefilmd. In de serie worden vrouwen gevolgd die slachtoffer zijn van familiegeweld in Calabrië, Italie. De vrouwen willen uit de verstikkende familie/maffiabanden komen, maar slagen daar niet in of tegen hoge kosten.

Gebaseerd op een boek, die weer gebaseerd is op gebeurtenissen.
8 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-06 13:12
LA-384 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:42:
[...]

Als je BB al saai vo d ga je BCS waarschijnlijk oersaai vinden.
Zelf vond ik BB wel eg sterk en wil daarom BCS ook graag leuk vinden, maar het kan me gewoon niet pakken. Al 2x opnieuw geprobeerd (tot ergens eind seizoen 3), maar ik vind het gewoon erg langdradig en eentonig.

Maar, wel een tip als je een goed portie harde actie kan gebruiken: Banshee.
Te streamen op HBO.

Is hier al vaker getipt, maar was boven verwachting goed.
Betere actie dan je in menig film ziet en lekker rauw.
Ook heel aardig is 'Warrior' van dezelfde studio.
Duurt wat langer voordat het lekker op gang komt, maar wordt gaandeweg sterker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LA-384
_NooT_ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:27:
Te streamen op HBO.

Heb ze beiden gezien en idd aanraders. Waren er maar meer van zulke series :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
[...]

Te streamen op HBO.
Wellicht is Justified dan ook wat voor je..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mefjoew
LA-384 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Heb ze beiden gezien en idd aanraders. Waren er maar meer van zulke series :)
Je zou The Shield dan ook eens moeten checken. Stond even op Prime, maar verdween ook alweer snel. Staat wel op Viaplay nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _NooT_
RCBL schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Wellicht is Justified dan ook wat voor je..
Klinkt goed. Die ga ik zeker kijken.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _NooT_
mefjoew schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Je zou The Shield dan ook eens moeten checken. Stond even op Prime, maar verdween ook alweer snel. Staat wel op Viaplay nog.
Klinkt ook goed.
Hier had ik al eens van gehoord, maar was het vervolgens helemaal vergeten.

En er schoot me zojuist nog een titel te binnen: Ray Donovan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:22:
Better Call Saul (2015–2022)[Afbeelding: Better Call Saul (2015–2022)]
Ik heb in het verleden het eerste seizoen van deze serie eens eerder gezien.
Toen de serie net uit kwam. Ik dacht dat het een soort vervolg op Breakin Bad was.

Nu dit jaar de serie toch maar een tweede kans gegeven.
En absoluut geen spijt van! De serie is gewoon heel erg goed naar mijn mening.

Jimmy,de hoofdpersoon, is zeer vermakelijk als shagerraar en advocaat.
Tegelijkertijd komt de oudere ex politieman Ehrmantraut weer om de hoek kijken.
De twee spelen soms samen in wat scènes maar eigenlijk zijn het vnl twee verschillende verhalen die zich afspelen. En ook best wel twee verschillende genres. De een is soort maffia achtige thriller,de andere een carrière drama.
Even simpel gezegd.

De serie weet mijn concentratie vast te houden, ik blijf kijken. En naar mijn idee wordt de serie elk seizoen zelfs ook nog beter. Ik zit nu in seizoen 3.

Topserie!
Beste serie die ik gezien heb tot nu toe

Nukezone FTW

Acties:
  • +3Henk 'm!

• breew
[...]

Te streamen op HBO.

Is hier al vaker getipt, maar was boven verwachting goed.
Betere actie dan je in menig film ziet en lekker rauw.
Duurt wat langer voordat het lekker op gang komt, maar wordt gaandeweg sterker.
Mr. Inbetween is dan wellicht ook wat voor je. Niet zo sterk als Banshee, maar wij vinden hem leuk genoeg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rabbit Hole (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Kiefer Sutherland is terug! Deze keer niet als designated survivor of als liefhebbende vader die zijn zoon continu sweetheart noemt, maar lekker ouderwets als een soort privedetective die via de kunst van misleiding zaken voor elkaar probeert te krijgen voor rijke en goed betalende klanten.

In de eerste twee afleveringen is al duidelijk dat John Weir, Kiefer Sutherland's karakter, een vreemde eend in de bijt is. Hij is paranoïde en laat niets aan het toeval over. Wat is echt? Wat is niet echt? Is er een complot gaande?

Het is wel jammer dat de serie verder niet zoveel met deze karaktereigenschappen doet. Vanaf aflevering drie verdwijnt dat vooral een beetje naar de achtergrond en wordt het meer een soort 24. In latere afleveringen komt er zelfs een timer in beeld.

Nadenken over het verhaal en het mysterie is niet echt nodig, want alles wordt netjes voor de kijker uitgelegd. Dat mag de pret echter niet drukken, omdat het als verstokte 24-fan nog steeds fijn is om te kijken naar Sutherland die weer wat meer in zijn element is.

Weir of weird? Richting het einde van dit eerste seizoen is nog niet volledig duidelijk of het verder iets bijzonders gaat toevoegen aan de rode lijn. Het lijkt erop dat men ervan overtuigd is dat er een tweede seizoen gaat komen. En als koppige 24-fan ga ik daar ondanks een wat matig script gewoon naar kijken op de saaie zondagavond :Y)
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mr Inbetween (2018–2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA
schijnbaar heb ik dit pareltje gemist, maar doro tip van collega nu toch gezien.

Wat een solide serie; verhaal/plot zit goed in elkaar, zo af en toe een detail wat je enkele afleveringen eerder hebt gezien/gehoord (kan vaak wel waarderen).

De hoofdrolspeler is tevens schrijver en regiseur van de serie (!!) en hij speelt Ray zo sterk.

Voor mij de beste serie die afgelopen 2jr gezien heb. Vol met 'donkere humor', woordje woke en politieke correctheid speelt gelukkig geen rol in de serie. (laatste seizon heb ik overigens nog niet gezien, maar verwacht niet dat het veel anders zal zijn. enkel de eerste 2 pas gezien van s03)

enige kritiek; afleveringen zijn wat kort qua duur (30min.) had best wat langer gemogen.

benieuwd wat de jullie er van vinden [..]
9 / 10

[Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 10-05-2023 08:42]

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Rectify (2013)
Daniel Holden must put his life back together after serving 19 years on Georgia's Death Row before DNA evidence calls his conviction into question.
Sentenced to die. Condemned to live.
Er zijn te snelle series, bijvoorbeeld Wikipedia: The Following waarin zoveel gebeurd dat ik niet eens de pilot door kwam, en er zijn langzame series.

Dit is er 1 uit de laatste catagorie. Uitgezonden op Sundance tv wat misschien niet iedereen kent. Als je karakterontwikkeling interessant vind en zelf wil bedenken wat iemand bedoeld of voelt, er wordt namelijk niet heel veel gezegd / uitgesproken. Geen makkelijke tv, wel erg goed. De hoofdrolspeler heeft de serie bedacht en ook grotendeels geschreven wat ik meestal wel een pluspunt vind.
IMDb -- Rectify (2013) Zoek meer informatie over Rectify (2013) op Google Zoek trailer van Rectify (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Rectify (2013)
9 / 10

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

himlims_ schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:29:
Mr Inbetween (2018–2021)[Afbeelding: Mr Inbetween (2018–2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA

De hoofdrolspeler is tevens schrijver en regiseur van de serie (!!) en hij speelt Ray zo sterk.

benieuwd wat de jullie er van vinden [..]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ook gezien wegens eerder aangehaalde reden, erg goed inderdaad. In het straatje van zelf bedacht en ik speel de hoofdrol: IMDB: Brassic (TV Series 2019– ) Heerlijke feelgood tv

[Voor 3% gewijzigd door Moby op 10-05-2023 10:23]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +4Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Colin from Accounts (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Zag vorige week een enorm positieve review over deze comedy serie in The Guardian ( https://www.theguardian.c...er-thats-not-a-stereotype ), wat mij positief stemde om de 8 afleveringen van dit eerste seizoen eens te bekijken. 8 episodes van ongeveer een half uur, dus in minder dan een week waren wij er wel doorheen - grappige situaties met een "stel" bij elkaar komt door een klein autoongeluk (deze man/vrouw vormen trouwens buiten de serie een meer stabiel echtpaar), waar ook een langslopende hond betrokken raakt. Leuk om eens wat anders te zien met het Australische accent er doorheen, kijkt lekker weg. Aanrader, en hopen op een tweede seizoen (hoewel dat na zo'n gehypte review van The Guardian waarschijnlijk alleen maar kan tegenvallen).
8.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:52

zeroday

Dream within a dream

El Jefe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:25:
Colin from Accounts (2022–)[Afbeelding: Colin from Accounts (2022–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Zag vorige week een enorm positieve review over deze comedy serie in The Guardian ( https://www.theguardian.c...er-thats-not-a-stereotype ), wat mij positief stemde om de 8 afleveringen van dit eerste seizoen eens te bekijken. 8 episodes van ongeveer een half uur, dus in minder dan een week waren wij er wel doorheen - grappige situaties met een "stel" bij elkaar komt door een klein autoongeluk (deze man/vrouw vormen trouwens buiten de serie een meer stabiel echtpaar), waar ook een langslopende hond betrokken raakt. Leuk om eens wat anders te zien met het Australische accent er doorheen, kijkt lekker weg. Aanrader, en hopen op een tweede seizoen (hoewel dat na zo'n gehypte review van The Guardian waarschijnlijk alleen maar kan tegenvallen).
Echt een aanrader .. !

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +3Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Shadow and Bone (2021–)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
We zijn nu ook door seizoen 2 heen, die erg goed was! Vond hem zelfs beter dan het eerste seizoen en nu wachten tot seizoen 3 uitkomt. Want het is natuurlijk allemaal zoals verwacht nog niet over nu het grote kwaad verslagen is.

In dit tweede seizoen gaat Alina opzoek naar de andere versterkers om nog sterker te worden zodat zij de vlakte kan vernietigen, maar dit gaat niet zomaar en zorgt voor een vermakelijk en leuk avontuur met ook hier en daar verdriet.
7.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mrs. Davis (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic"
Ronduit absurd commentaar op het gebruik van AI, social media en religie. En het is geweldig.

Betty Gilpin speelt een non, de dochter van een goochelaar, die op zoek gaat naar de Heilige Graal. Als non is ze getrouwd met "Jay"; beter bekend als Jezus.

Aan de andere kant van het speelveld staat Mrs. Davis: de alwetende artificiële intelligentie waarvan niemand weet hoe en waarom deze is ontstaan.

Iedereen is op zoek naar antwoorden en de AI is een plotdevice. Een walvis, de kat van Schrödinger, een constipator en overdreven gevechten in de woestijn met ontblote bovenlichamen helpen hierbij.

Na de eerste drie afleveringen wist ik niet zeker wat ik moest denken van deze komische twist op Person of Interest.

Het valt het beste te omschrijven als een guilty pleasure vol metaforen, belachelijke humor en een script dat soms slimmer lijkt te willen zijn dan het budget toeliet.

Te vinden op HBO Max.
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Even een crosspostje uit het Disney+ topic. Ben zeer te spreken over deze serie waar op ik enig moment tegenaan liep. Zijn er die die serie al gezien hebben?
RCBL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:09:
Heb een proefabbo op Disney+. Zag er best wel wat dingen opstaan die mij wel wat leken.

Ben begonnen met de The Chi en heb daar nog geen spijt van:

The Chi speelt zich af in de keiharde stad Chicago, waarin een groep Afro-Amerikaanse jongeren moet zien te overleven. De jongeren kennen elkaar in eerste instantie niet, maar worden aan elkaar gelinkt doordat ze zich in dezelfde lastige situaties bevinden. Kevin is een pre-tiener die de verbijsterde illusies moet overstijgen en de normale riten van zijn kindertijd moet omarmen. Brandon is een dromer die probeert te slagen in het leven en de liefde met vriendin Jerrika te overwinnen. Emmett is een zorgeloze tiener die een complexe verantwoordelijkheid krijgt met begeleiding van zijn moeder Jada. Ronnie is de zwerver die zijn strijd om lief te hebben en geliefd te zijn ter discussie stelt.

Wat oude bekenden uit The Wire zijn terug te zien

https://www.moviemeter.nl/series/show/3809

1ste 3 seizoenen zijn aanwezig. Alle seizoen zitten bij Showtime.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:34
Ik heb vorige week op aanraden van andere, Alice in Borderland gekeken. Ik heb deze serie vaker voorbij zien komen maar nooit echt in verdiept. Zonder verwachtingen was ik begonnen aan de serie en tot mijn verbazing is de serie best goed.

Ik vind Alice in Borderland beter dan Squid game. De personages komen beter tot hun recht, en de spelletjes die ze moeten spelen voelen wat volwassener aan.

Ik moet eerlijk bekennen dat zuid-koreaanse en Japanese films/series best wel goed beginnen te worden tegenover jaren geleden. Terwijl ik een gevoel heb dat films en series uit Hollywood juist slechter beginnen te worden.

YouTube: Alice in Borderland | Official Trailer | Netflix

[Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 19-05-2023 16:08]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBD link iedere serie vinden in de UBB-generator.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee