Toon posts:

Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Last Thing He Told Me (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Stel je voor: je bent getrouwd met je partner die je door en door denkt te kennen, hebt een stiefdochter die jou niet wil kennen en op een dag verdwijnt plotseling je partner nadat deze een grote tas vol geld achterlaat. Dat is het uitgangspunt van deze serie.

Het klinkt interessant, maar ondanks een mini-reünie met Jennifer Garner en Victor Garber (van Alias ;)) wordt het met iedere aflevering een beetje saaier en meer van hetzelfde.

Qua verhaal zou de serie gebaseerd zijn op een uitstekend verkopend boek. Misschien moet ik deze eens lezen, want hoewel het "okay-ish" was vond ik het verder niet heel bijzonder te noemen.

Wel positief is het dat de serie "limited" is en dus maar 1 seizoen zal hebben. Geeft het een goed einde? Niet echt, maar het is ook niet per se een open einde. En dat is in een tijd met veel gecancelde series ook wel eens fijn om te zien.
6.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Yellowjackets (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De eerste aflevering voelt aan als een tiener highschool drama. "Oh nee...", denk je eerst, maar je blijft het nog even volhouden omdat je hebt gelezen dat dit de spirituele opvolger van Lost zou zijn.

Helaas wordt dat het niet helemaal en is dit iets met een eigen gezicht. Geen "Waaaaalt!!", geen "we have to get back to the island!". Het is echter wel goed te begrijpen waarom men dit zegt. Er is een vliegtuig dat neerstort op een afgelegen locatie en de overgebleven mensen moeten overleven, terwijl er een aantal mysterieuze dingen gebeuren en het verhaal in sneltreinvaart wordt afgewisseld door flashbacks uit het verleden. Soms lopen de flashbacks letterlijk over naar het heden, wat netjes gedaan is.

Naarmate de serie vordert wordt het steeds meer iets wat doet herinneren aan Stranger Things qua muziek, Hannibal (de serie) en een flink stuk drama in een coming of age-verhaal met hoofdpersonen die veel meer te verbergen hebben na hun gedeelde tijd in de bossen dan de buitenwereld over hen zou durven denken. Je zou in eerste instantie kunnen denken aan een soort "Alive", maar dat is het ook niet.

De acteurs zijn goed gecast. Christina Ricci is lekker gestoord als de lang afgezonderde "Misty" die eindelijk mogelijkheden ziet om bij de club te horen en alles doet om op haar eigen manier mee te komen.

Wat de serie vooral laat zien is te omschrijven met één woord: trauma.

Te zien op SkyShowtime. Afleveringen van seizoen 2 worden nu iedere week online gezet.
8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
En Juliette Lewis, Melanie Lynskey, Tawny Cypress (nog een bekende uit Heroes :p) en Elijah Wood doen het in S2 trouwens ook behoorlijk goed :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:19
@Stukfruit Heerlijke serie, mijn vriendin en ik zijn hooked. Dit weekend de laatste aflevering van S2 en dan is het even afkicken.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Citadel (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Priyanka Chopra, Richard Madden en Stanley Tucci in een TV-serie die 300 miljoen dollar heeft gekost en een alternatieve variant op Jason Bourne goes James Bond probeert te zijn, gemaakt door de Russo broers (Captain America, Infinity War, Endgame).

Er is al een tweede seizoen en een spinoff ("Citadel: Diana") aangekondigd. Het einde van de laatste aflevering presenteert dit dan ook vol trots, het soort dat je in een werkomgeving zou zien bij een ongeïnformeerde manager, als een volledig "spyverse".

Ik kan hier kort over zijn: het verhaal is niet logisch, Tucci heeft weinig te doen en de scènes voor een groen scherm geven mij er bijna plezier in om deze serie tot op het bot af te kraken voor het leveren van suboptimaal werk.

Tot slot: ken je het gevoel na het ontwaken door je luid piepende wekker in de vroege ochtend? Waarna je half verblind met je vuist op de snooze-knop ramt om een half uur later zonder een actieve herinnering aan de voorgaande nacht alsnog op te staan?

Met dat gevoel blijf je zitten nadat je deze serie hebt gekeken.
3 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Jimijames75 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:55:
@Stukfruit Heerlijke serie, mijn vriendin en ik zijn hooked. Dit weekend de laatste aflevering van S2 en dan is het even afkicken.
Dat wordt inderdaad even afkicken, zeker nu met de schrijversstaking in de VS. De vorige duurde ook relatief lang...

Ze snijden ook behoorlijk pijnlijke onderwerpen aan. Met sommige dingen ben ik er nog steeds niet helemaal uit of dat nou goed of slecht was. Zeker voor een Amerikaanse serie is het eigenlijk enorm controversieel :X

Wat ik ook wel top vind is dat dingen anders te interpreteren zijn en niet per se als spirituele mumbo jumbo (voor andere lezers: niet echt een spoiler omdat episode 1 daar al mee begint).

* Stukfruit zag vandaag trouwens ook posters op bushokjes hangen voor deze serie...

[Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 27-05-2023 17:38]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Succession (2018–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Stel je de ergste dingen voor die je hebt gehoord over de Murdoch's, Trumps, Fox- en, ja ook Disney, executives van deze wereld. Haal je herinneringen rond eigen aanvaringen met backstabbing C-level executives erbij. Denk aan alle rijke kinderen die nooit voor hun geld hebben gewerkt, maar direct de ervaring denken te hebben in wat zij zouden moeten aansturen.

Begint er al een gevoel van afkeuring op te komen? Goed, houd dat vast, want dit is exact waar Succession om draait: tuig van de richel op hoog niveau.

Zo begint het aan de top met de conservatieve Logan Roy, een geloofwaardige rol van Brian Cox, wiens eigenhandig opgebouwde Fox-achtige conglomeraat op uiteenvallen staat door een hoge leeftijd en fysieke problemen. De man is dankzij een ruw karakter niet in staat om van zijn eigen kinderen te houden.

Op hun beurt zijn de kinderen in kwestie ook stuk voor stuk mentaal verrot. Jeremy Strong channelt zijn innerlijke Donald Trump Jr. als drugsverslaafde en naar eigen mening gedoodverfde opvolger, het karakter van Sarah Snook denkt vriendelijk te kunnen zijn maar is het in de praktijk nooit, met Kieran Culkin's karakter als derde rol waarin het opsturen van dickpics centraal staat.

Begeleidend zijn er rollen voor Alan Ruck als buitenbeentje terwijl hij het eerste kind was van een andere moeder, Matthew MacFadyen als corporate glibberaal en de hele "board" van de club die allemaal een rol voor zichzelf zien weggelegd als mogelijke troonopvolger in het bedrijf.

Een speciale vermelding voor het karakter van Nicholas Braun als "Greg" mag niet uitblijven. Hij speelt het dommige en ongemakkelijke neefje van de familie die zich met en zonder kennis, noch ervaring, overal doorheen weet te laten glijden.

Helaas is dit diepgaande portret van de hedendaagse corporate cultuur nu ten einde gekomen, maar Greg will live on.

De serie is met enige ironie terug te vinden op (HBO) Max.
9.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:04

Superkiwi

Hoi doei

Kaleidoscope (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een mix van Ocean's Eleven en Casa de Papel, dat is mijn eerste gevoel hierbij.
De willekeurigheid waarmee je de afleveringen voorgeschoteld krijgt is wel leuk gevonden, al heeft het zoals @Stukfruit al aangaf niet echt meerwaarde. Dat komt misschien ook omdat het er niet zo veel zijn waardoor de 'puzzel' uit slechts acht stukjes bestaat.
Het toeval wil dat ik eerst alle pre-heist afleveringen te zien kreeg, gevolgd door de post-heist afleveringen. Nu wacht alleen nog de heist zelf, waarin de vragen die ik heb hopelijk beantwoord gaan worden. Drie afleveringen voor het eind heb ik voor mezelf al bedacht hoe de vork in de steel zit, benieuwd of dat ook de oplossing is die ik te zien ga krijgen.
8 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Superkiwi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:55:
Kaleidoscope (2023)[Afbeelding: Kaleidoscope (2023)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een mix van Ocean's Eleven en Casa de Papel, dat is mijn eerste gevoel hierbij.
De willekeurigheid waarmee je de afleveringen voorgeschoteld krijgt is wel leuk gevonden, al heeft het zoals @Stukfruit al aangaf niet echt meerwaarde. Dat komt misschien ook omdat het er niet zo veel zijn waardoor de 'puzzel' uit slechts acht stukjes bestaat.
Het toeval wil dat ik eerst alle pre-heist afleveringen te zien kreeg, gevolgd door de post-heist afleveringen. Nu wacht alleen nog de heist zelf, waarin de vragen die ik heb hopelijk beantwoord gaan worden. Drie afleveringen voor het eind heb ik voor mezelf al bedacht hoe de vork in de steel zit, benieuwd of dat ook de oplossing is die ik te zien ga krijgen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Dat de afleveringen voor iedereen willekeurig zijn is bij mijn weten niet het geval. Mijn Netflix volgorde matcht met IMDB en ook wat bij navraag anderen als volgorde zien in Netflix.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nu ik op IMDB de episodes zie staan denk ik dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering "White" is om te beginnen in ieder geval sowieso altijd de laatste.

Bij mij waren de afleveringen nadat de serie uitkwam daadwerkelijk in een andere volgorde dan ik bij anderen en op TVmaze zag, maar het zou mij ook weinig verbazen als Netflix lekker Netflix is en na verloop van tijd de volgorde is gaan optimaliseren op hoe lang kijkers blijven hangen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:06
Stukfruit schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:54:
Succession (2018–2023)[Afbeelding: Succession (2018–2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Stel je de ergste dingen voor die je hebt gehoord over de Murdoch's, Trumps, Fox- en, ja ook Disney, executives van deze wereld. Haal je herinneringen rond eigen aanvaringen met backstabbing C-level executives erbij. Denk aan alle rijke kinderen die nooit voor hun geld hebben gewerkt, maar direct de ervaring denken te hebben in wat zij zouden moeten aansturen.

Begint er al een gevoel van afkeuring op te komen? Goed, houd dat vast, want dit is exact waar Succession om draait: tuig van de richel op hoog niveau.

Zo begint het aan de top met de conservatieve Logan Roy, een geloofwaardige rol van Brian Cox, wiens eigenhandig opgebouwde Fox-achtige conglomeraat op uiteenvallen staat door een hoge leeftijd en fysieke problemen. De man is dankzij een ruw karakter niet in staat om van zijn eigen kinderen te houden.

Op hun beurt zijn de kinderen in kwestie ook stuk voor stuk mentaal verrot. Jeremy Strong channelt zijn innerlijke Donald Trump Jr. als drugsverslaafde en naar eigen mening gedoodverfde opvolger, het karakter van Sarah Snook denkt vriendelijk te kunnen zijn maar is het in de praktijk nooit, met Kieran Culkin's karakter als derde rol waarin het opsturen van dickpics centraal staat.

Begeleidend zijn er rollen voor Alan Ruck als buitenbeentje terwijl hij het eerste kind was van een andere moeder, Matthew MacFadyen als corporate glibberaal en de hele "board" van de club die allemaal een rol voor zichzelf zien weggelegd als mogelijke troonopvolger in het bedrijf.

Een speciale vermelding voor het karakter van Nicholas Braun als "Greg" mag niet uitblijven. Hij speelt het dommige en ongemakkelijke neefje van de familie die zich met en zonder kennis, noch ervaring, overal doorheen weet te laten glijden.

Helaas is dit diepgaande portret van de hedendaagse corporate cultuur nu ten einde gekomen, maar Greg will live on.

De serie is met enige ironie terug te vinden op (HBO) Max.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Ha, m'n broer raadde deze serie al aan. Had er nog nooit van gehoord maar hij is dus blijkbaar niet de enige die deze serie kan waarderen :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MitchellHearth schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:54:
[...]

Ha, m'n broer raadde deze serie al aan. Had er nog nooit van gehoord maar hij is dus blijkbaar niet de enige die deze serie kan waarderen :*)
Het is een serie waar ik normaalgesproken ook snel langs zou scrollen, dus dat eerste is niet zo vreemd :)

Maar dan zet je de eerste aflevering op en blijf je toch kijken...

De kwaliteit van de muziek / audio is trouwens ook wel een duidelijke hint qua niveau van het werk dat in de serie is gestoken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Na het zien van de laatste aflvering (de heist) moet ik concluderen dat een 8 wat aan de hoge kant is. Dat ligt niet aan de heist zelf maar wel aan de emo scenes op momenten dat daar helemaal geen tijd voor is. En als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het dat soort scenes op dat soort momenten.
Dus onder de streep een 7 of 7,5 maar geen 8.

Mijn gevoel mbt de oplossing van de puzzel bleek te kloppen. Dus of ik ben heel goed, of het lag er gewoon wat te dik bovenop ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
FUBAR (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Arnold Schwarzenegger is Chief Action Officer geworden bij Netflix en viert dit met zijn eigen nieuwe serie. Kan zijn dat het eigenlijk andersom is, maar details zijn dat: details.

In deze serie staat de tegenstelling, of eigenlijk de overeenkomst, tussen vader en dochter centraal. Ze liegen beiden tegen hun geliefden, cheaten bij het leven en maken grap, op grap, op grap, op grap.

Voor een korte impressie: één van de episodes heet "Urine Luck".

Hoe dit verhaal eindigt kun je als kijker raden vanaf de eerste minuut en dit is dan ook niet de reden waarom je deze serie zou moeten kijken. Ik zou het voor fans van kwaliteitsseries niet eens aanraden omdat het script volledig in elkaar is gezet om de kijker een McDonald's-ervaring voor te schotelen. Lekker genoeg, maar totaal niet bevredigend. En alles smaakt een beetje naar karton.

Ben je op zoek naar zo'n Big Mac? Met een dad joke in bijna iedere zin die wordt uitgesproken? Dan zit je met FUBAR goed.

Ondanks dat het wel leuk is om Arnold weer eens in actie te zien, voelt dit aan als een parodie op een parodie en is het één groot cliche. Oftewel, vulling voor de catalogus van Netflix.
5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:52

zeroday

Dream within a dream

Stukfruit schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 02:12:

Ondanks dat het wel leuk is om Arnold weer eens in actie te zien, voelt dit aan als een parodie op een parodie en is het één groot cliche. Oftewel, vulling voor de catalogus van Netflix.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Fubar valt mij een beetje (erg) tegen. Ik vind de serie met Stallone leuker.
Wat hierboven staat klopt geheel.. alles ligt er zo dik bovenop en zo 'cliche' achtig .. jammer

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +3Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sweet Tooth (2021–)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Deze serie stond al heel lang op het lijstje van mijn vriendin, ze zat te wachten tot we de serie samen konden gaan kijken maar dit kwam er telkens niet van dus is ze de serie alleen gaan kijken. Ik heb daardoor niet alles gezien van de eerste twee tot 3 afleveringen, want vaak wanneer ze keek zat ernaast op de Nintendo Switch en doordat ik ernaast zat en toch wat meekreeg ging mijn interesse ook naar deze serie en hebben we hem samen toch helemaal gezien.

Wat een ontzettend sterke serie is dit zeg, ik had dit persoonlijk nooit verwacht bij het zien van de trailer/afbeeldingen. Het verhaal gaat over een wereld waarin een ziekte heerst en de mensheid verdeeld is en tegen elkaar vechten, maar ook op zoek zijn naar de hybride kinderen.

Ik kan alleen maar zeggen voor mensen die twijfelen over de serie, geef het een kans!
7.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
FUBAR (2023–)[Afbeelding: FUBAR (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Arnold Schwarzenegger is Chief Action Officer geworden bij Netflix en viert dit met zijn eigen nieuwe serie. Kan zijn dat het eigenlijk andersom is, maar details zijn dat: details.

In deze serie staat de tegenstelling, of eigenlijk de overeenkomst, tussen vader en dochter centraal. Ze liegen beiden tegen hun geliefden, cheaten bij het leven en maken grap, op grap, op grap, op grap.

Hoe dit verhaal eindigt kun je als kijker raden vanaf de eerste minuut en dit is dan ook niet de reden waarom je deze serie zou moeten kijken. Ik zou het voor fans van kwaliteitsseries niet eens aanraden omdat het script volledig in elkaar is gezet om de kijker een McDonald's-ervaring voor te schotelen. Lekker genoeg, maar totaal niet bevredigend. En alles smaakt een beetje naar karton.

Ben je op zoek naar zo'n Big Mac? Met een dad joke in bijna iedere zin die wordt uitgesproken? Dan zit je met FUBAR goed.

Ondanks dat het wel leuk is om Arnold weer eens in actie te zien, voelt dit aan als een parodie op een parodie en is het één groot cliche. Oftewel, vulling voor de catalogus van Netflix.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
FUBAR (2023–)[Afbeelding: FUBAR (2023–)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Heerlijk hoe jij vaak series bespreekt hier….ik bedenk bij het lezen er altijd de stem van René Mioch bij ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:20:
[...]

Heerlijk hoe jij vaak series bespreekt hier….ik bedenk bij het lezen er altijd de stem van René Mioch bij ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

_Bailey_ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:20:
[...]
Heerlijk hoe jij vaak series bespreekt hier….
Zeker als je zijn reviews dubbel ziet :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Manifest (2018–2023)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Waar moet ik met deze serie in hemelsnaam beginnen? Wellicht bij het begin: er is een vliegtuig en dat is plotseling... "Lost".

Nu de laatste afleveringen op Netflix staan heb ik het een allerlaatste kans gegeven. En eerlijk, de afsluitende minuten waren mooi. Days of Our Lives kijkt jaloers mee en het verhoogt de score met een halve ster.

Terug naar Lost, dat eens in een ver TV-verleden werd verpest door een te hoge populariteit en een TV-station dat meer en meer wilde, terwijl Manifest werd gecanceld en op Netflix een tweede kans kreeg om haar missie te volbrengen.

Het verschil is dat Manifest met o.a.
spoiler:
de apocalyps
een groter doel probeert na te streven en dit doet met schrijvers die te lang op een zonovergoten onbewoond eiland hebben liggen bakken, gezien het resultaat dat alleen ontstaan kan zijn na een zonnesteek.

Tijdens de zoektocht naar wat er is gebeurd na de rit met het vliegtuig komen er in beide series veel onwaarschijnlijke dingen voor. Nummers uit een geheim nummerstation, moeilijk identificeerbare entiteiten, een levensles. Het is een nachtmerrie voor de overlevenden. Toch komt men met een vage doch semi-plausibele verklaring.

Maar wat in Lost niet gebeurde, was dit: er is een aanwijzing over het vliegtuig. Een stukje papier vliegt door de wind. Kijk, de wind wil ons iets vertellen. Laten we de wind achternagaan. Wacht, ik zie een kat! Draagt hij iets om zijn nek? Laten we het van dichtbij bekijken. Wat leuk, het dingetje om zijn nek matched met de tekst op het papier! Wacht, een hoofdpersoon voelt plotseling iets warms. Een blauwe Philips ledstrip begint te branden in de hoek van de kamer. Ow my goóóóod het licht is een hint van God! Moesten we nog iets doen met die kat? Oh nee de kat is nu een labrador. Woef. Er zit een stipje achter zijn rechteroor. Het is nog een hint. Ha, daar, er opent een magische portal naar iets wat we niet kunnen zien, laten we er doorheen gaan en zonder enige informatie over wat het is spontaan ons einde tegemoet lopen! Zien jullie nu ook een scheur in het plafond? We denken dat het weer een hint is omdat deze scheur voelt als de huid van een krokodil! Duh, natuurlijk, we keken er al de hele tijd naar. De krokodillenhuid is een referentie naar de kat die nu een labrador is en logischerwijs de ruwe staat van de wereld reflecteert met zijn wijze leer.

En zo gaat het iedere aflevering tussen het flink aanwezige aandeel met soap maar door en door. Als serie heeft Manifest daarmee twee dingen gemanifesteerd: een poging om een God-complex te omschrijven en een lage score.
3.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
@Stukfruit Dan heb ik na 1 seizoen toch goed ingeschat dat Manifest niets voor mij is. Kan die van de mogelijk-nog-eens-een-kans-geven-als-ik-echt-helemaal-niet-meer-weet-wat-ik-moet-doen-nadat-ik-de-verf-volledig-heb-zien-drogen-lijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Stukfruit schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:58:
Manifest (2018–2023)[Afbeelding: Manifest (2018–2023)]
Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Waar moet ik met deze serie in hemelsnaam beginnen? Wellicht bij het begin: er is een vliegtuig en dat is plotseling... "Lost".

Nu de laatste afleveringen op Netflix staan heb ik het een allerlaatste kans gegeven. En eerlijk, de afsluitende minuten waren mooi. Days of Our Lives kijkt jaloers mee en het verhoogt de score met een halve ster.

Terug naar Lost, dat eens in een ver TV-verleden werd verpest door een te hoge populariteit en een TV-station dat meer en meer wilde, terwijl Manifest werd gecanceld en op Netflix een tweede kans kreeg om haar missie te volbrengen.

spoiler:
de apocalyps
een groter doel probeert na te streven en dit doet met schrijvers die te lang op een zonovergoten onbewoond eiland hebben liggen bakken, gezien het resultaat dat alleen ontstaan kan zijn na een zonnesteek.

Tijdens de zoektocht naar wat er is gebeurd na de rit met het vliegtuig komen er in beide series veel onwaarschijnlijke dingen voor. Nummers uit een geheim nummerstation, moeilijk identificeerbare entiteiten, een levensles. Het is een nachtmerrie voor de overlevenden. Toch komt men met een vage doch semi-plausibele verklaring.

Maar wat in Lost niet gebeurde, was dit: er is een aanwijzing over het vliegtuig. Een stukje papier vliegt door de wind. Kijk, de wind wil ons iets vertellen. Laten we de wind achternagaan. Wacht, ik zie een kat! Draagt hij iets om zijn nek? Laten we het van dichtbij bekijken. Wat leuk, het dingetje om zijn nek matched met de tekst op het papier! Wacht, een hoofdpersoon voelt plotseling iets warms. Een blauwe Philips ledstrip begint te branden in de hoek van de kamer. Ow my goóóóod het licht is een hint van God! Moesten we nog iets doen met die kat? Oh nee de kat is nu een labrador. Woef. Er zit een stipje achter zijn rechteroor. Het is nog een hint. Ha, daar, er opent een magische portal naar iets wat we niet kunnen zien, laten we er doorheen gaan en zonder enige informatie over wat het is spontaan ons einde tegemoet lopen! Zien jullie nu ook een scheur in het plafond? We denken dat het weer een hint is omdat deze scheur voelt als de huid van een krokodil! Duh, natuurlijk, we keken er al de hele tijd naar. De krokodillenhuid is een referentie naar de kat die nu een labrador is en logischerwijs de ruwe staat van de wereld reflecteert met zijn wijze leer.

En zo gaat het iedere aflevering tussen het flink aanwezige aandeel met soap maar door en door. Als serie heeft Manifest daarmee twee dingen gemanifesteerd: een poging om een God-complex te omschrijven en een lage score.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3.5 / 10
Wij zij na anderhalf seizoen afgehaakt, juist vanwege al die vage toevalligheden en het getranentrek (tranengetrek?). Half en half nog gedacht om het ooit weer eens op te pakken wanneer het laatste seizoen uit was, omdat je toch graag wil weten waar het nu uiteindelijk allemaal om draaide. Blijkt het dan nu
spoiler:
allemaal een Christelijke Boodschap
te zijn, als ik jou goed begrijp? :r
In dat geval ben ik blij dat we ermee gestopt zijn, denk dat ik de afstandsbediening door m'n tv gegooid had als dit de twist was gebleken na vier seizoenen mysterie.

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Bra-Jo daar werd in seizoen 3 al naar gehint, vanaf dan worden er ook meer en meer
spoiler:
bijbelse
zaken in het verhaal gepropt. Het stelde mij teleur dat schrijvers met alle creatieve vrijheid van de wereld voor zoiets simpels kozen.
Om het in s4 allemaal nog wat tenenkrommender te maken:
spoiler:
Zeke komt Michaela om de zoveel tijd een bezoekje brengen vanuit het Devine Consciousness, uiteraard vergezeld van een fel wit licht en het standaard "het is hier hier zo vredig en mooi" narratief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:57:
@Stukfruit Dan heb ik na 1 seizoen toch goed ingeschat dat Manifest niets voor mij is. Kan die van de mogelijk-nog-eens-een-kans-geven-als-ik-echt-helemaal-niet-meer-weet-wat-ik-moet-doen-nadat-ik-de-verf-volledig-heb-zien-drogen-lijst.
Dat was een correcte inschatting :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bra-Jo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Wij zij na anderhalf seizoen afgehaakt, juist vanwege al die vage toevalligheden en het getranentrek (tranengetrek?). Half en half nog gedacht om het ooit weer eens op te pakken wanneer het laatste seizoen uit was, omdat je toch graag wil weten waar het nu uiteindelijk allemaal om draaide. Blijkt het dan nu
spoiler:
allemaal een Christelijke Boodschap
te zijn, als ik jou goed begrijp? :r
In dat geval ben ik blij dat we ermee gestopt zijn, denk dat ik de afstandsbediening door m'n tv gegooid had als dit de twist was gebleken na vier seizoenen mysterie.
Niet alleen
spoiler:
het Christelijke geloof
. Er worden andere varianten genoemd :p

Maar het einde draait zeer zeker om die boodschap.
spoiler: Laatste aflevering
Je kunt volgens de serie je lot veranderen door iemand te vergeven (je hoeft het echt alleen maar uit te spreken en niet te doen tenzij je Ben heet), er is een wit licht, ze komen een grim reaper tegen die niets doet en er wordt een vliegtuig uit de grond gespuugd waar ze na het opdrogen van de lava gewoon in stappen.

En als je een bijrolspeler bent dan verga je in deze serie sowieso tot as.

Ik kon na de zoveelste vage conclusie een Goddelijke facepalm niet onderdrukken.
spoiler:
Als hoofdrolspeler in Manifest kun je informatie achterhalen door een tekening van je kind die door interventie van bovenaf iets heeft getekend, maar wat verkeerd werd geïnterpreteerd. Om het spannend te maken wordt deze uit de lucht gegrepen informatie alsnog naar je toe gezonden via voicemail, die niet wordt afgeluisterd maar is toegevoegd om het voor de kijker een dramatische scène te maken.

Qua verbanden die ze in deze serie leggen zijn alleen die in het ziekenhuis logisch.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:58:
Manifest (2018–2023)[Afbeelding: Manifest (2018–2023)]

spoiler:
de apocalyps

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3.5 / 10
Bespaart mij het kijken van het laatste deel van s4.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Boerenlater schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:46:
[...]
Bespaart mij het kijken van het laatste deel van s4.
Je kan ook alleen de laatste aflevering kijken. Er zit een recap bij. Net zo slecht, minder pijnlijk :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Over het plot van Manifest
Jesus Christus wat heb ik daar een godallemachtige hekel aan :r .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:11:
Over het plot van Manifest
Jesus Christus wat heb ik daar een godallemachtige hekel aan :r .
Ligt ook aan de context, vind ik. In Yellowjackets kijk je bijvoorbeeld ook deels naar het ontstaan van een religieuze gedachtegang, maar omdat het een gevolg is van overlevingsdrang is het beter te behappen.

Waar Manifest is alsof je de bijbel openslaat en Jezus je een klap in het gezicht geeft, laat Yellowjackets oorzaak en opvolgend trauma op een slimmere manier zien zonder er (voor de kijker) een oordeel aan te hangen.

Maar goed, zelfs Langoliers was realistischer dan Manifest...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Stukfruit schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Ligt ook aan de context, vind ik. In Yellowjackets kijk je bijvoorbeeld ook deels naar het ontstaan van een religieuze gedachtegang, maar omdat het een gevolg is van overlevingsdrang is het beter te behappen.

Waar Manifest is alsof je de bijbel openslaat en Jezus je een klap in het gezicht geeft, laat Yellowjackets oorzaak en opvolgend trauma op een slimmere manier zien zonder er (voor de kijker) een oordeel aan te hangen.

Maar goed, zelfs Langoliers was realistischer dan Manifest...
.. Langoliers.. Vond ik vroeger een geweldige film :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
The Storyteller (1987–1989)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 225 min | MPAA: TV-Y7
Een fantastische reeks (voornamelijk Duitse en Russische) sprookjes en folklore. Verteld door John Hurt als de Storyteller aan zijn enigszins sarcastische en wijsneuzerige hond.

Eén van de series uit mijn jeugd, met geweldig poppenspel uit de Henson studio. De verhalen zijn typische sprookjes en folklore van vroeger. Soms en beetje gemeen, soms een beetje spannend, maar altijd met een happy end. En, zoals het oude verhalen betaamt, met een wijze levensles er in verpakt. De verhalen zijn over het algemeen wat onbekender en komen niet voor in de Disney catalogus.

De serie is een soort anthologie, de verhalen hebben geen connectie met elkaar, behalve dan dat ze verteld worden door dezelfde persoon. Leuk is dat de verhalenverteller zelf ook een klein rolletje heeft in zijn eigen verhaal. En de plek waar hij zijn verhalen verteld kom je regelmatig tegen in de verhalen zelf. Er wordt veel gebruik gemaakt van animatronics, poppen, stop motion en overlay (geen idee hoe dat uit te leggen, maar zeg maar beeld in beeld). Hoewel het natuurlijk vergeleken met moderne producties enigszins gedateerd er uit ziet, past het juist heel goed in de sfeer en het thema.

De vertelde verhalen hebben die typische charme van folklore. Met een goede dosis mysterie, tragiek, hero's journey, spanning en humor er in verweven. Ik heb niet echt een favoriete aflevering, allen vind ik geweldig qua verhaal, uitvoering en thema.

Van deze serie wil ik geen remake voor modern publiek, maar een remaster op bluray.
9 / 10

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBD link iedere serie vinden in de UBB-generator.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee