Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En Lance Reddick natuurlijk :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
Dwarlorf schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Heb je True Detective seizoen 1 al gezien? De beste serie ooit als je het mij vraagt. Ook als je me niet vraagt trouwens.
Inderdaad dat eerste seizoen was zó goed. Daarna werd het zó slecht

Nu bezig met detectorists...zo grappig, ik post nog wel een review.
Ben nu bij de Open Dag van de Detector Club :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:10
True Detective is inderdaad fantastisch. Seizoen 1 wel te verstaan, de latere schijnen inderdaad minder te zijn en heb ik dus ook geskipt.

In die sfeer is trouwens ook Mindhunter aan te raden. Gemaakt door David Fincher. Helaas gestopt na twee zeer bingeable seasons.

Nu een eindje in seizoen 2 van Breaking Bad. Denk dat ik mijn werk en familie maar even op pauze moet zetten. FFS wat een heerlijke serie. Schrijfwerk is echt van de bovenste plank, het plot is op geen enkel moment voorspelbaar en gooit steeds nieuwe wendingen op je pad, maar wel op een logische manier. Je hebt geen moment het gevoel aan het lijntje te worden gehouden, het is gewoon een perfect, seamless stuk screenwriting. Super.
Harribo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:22:
[...]

Inderdaad dat eerste seizoen was zó goed. Daarna werd het zó slecht

Nu bezig met detectorists...zo grappig, ik post nog wel een review.
Ben nu bij de Open Dag van de Detector Club :)
Haha ja fantastische club mensen :)

Mijn favoriete karakter is echt Becky. In alle opzichten helemaal mijn smaak. Dat sarcasme van haar is echt heerlijk. 'Hello Sophie!'
mefjoew schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Herkenbaar. Succession is goed, maar ben nooit écht hooked geraakt. Overigens moet ik het laatste seizoen nog kijken. Had net als jij het geluk dat ik een 'gouwe ouwe' nog nooit had gezien: Boardwalk Empire. Seizoen 4 van 5 nu. Mooie, goed opgebouwde serie met veel 'grijze' karakters. Leuke dynamiek daardoor.

Ben trouwens enorm benieuwd wat jij van 'The Fly' gaat vinden. Graag een update als je die aflevering gezien hebt :+
Dude... spoiler alert :P Are we talking 'Rains of Castamere' goodness here? Bijna dezelfde episode code ook nog >:)

Oh nog een tip, geen review want ik ben pas halverwege seizoen 1 maar The Bear is dus ook een serieus kontschoppende serie. Eigenlijk een Amerikaanse versie in serievorm van de Britse film Boiling Point.

Met zoveel kwaliteit in series vraag je je af waarom je nog films kijkt. Qua storytelling zijn series vaak vele malen interessanter, en qua acteerwerk doet het ook al jaren niet meer onder voor films.

[ Voor 68% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2023 10:18 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Silo (2023–)Silo (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
In een dystopische toekomst leven mensen in een silo met 144 "levels". Men wordt er geboren, men zal er sterven. Niemand ziet het daglicht, niemand ziet de vogels fluiten. Er zijn een hoop merkwaardige regels waar men zich aan houdt in deze complotterige wereld, gebaseerd op de serie "Wool"-boeken van Hugh Howey

Als enige blik op de buitenwereld hangt er een groot scherm in de kantine. In de eerste aflevering wordt getoond dat deze de beelden laat zien van een camera die buiten de silo hangt.

Het "pact" is een boek met regels dat men bijna religieus moet naleven om het leven onder de grond leefbaar te houden. Je mag echter wel naar buiten, maar dit heeft gevolgen. Mensen die eventueel naar buiten gaan, wordt gevraagd om het display van de camera schoon te maken zodat men binnen weer beter kan zien hoe de wereld er bij staat.

Als je van series zoals Lost houdt dan is dit genieten. Iedere aflevering heeft elementen voor de rest van het verhaal, al gaat het soms zo snel dat je niet met je ogen moet knipperen. Hebben we het nog nooit eerder gezien? Niet echt, maar de manier waarop het wordt gebracht is leuk. De hoofdmoot van de serie is helaas wel een beetje langzaam en lijkt niet bijzonder te zijn, al zijn er toch steeds hints over wat er gaande is. Wat mij betreft hadden ze dit dan ook wel wat korter mogen maken. Zes afleveringen in plaats van tien zou beter zijn geweest.

De visuele kant is ook een aantekening waard. Zo was bijvoorbeeld Agents of S.H.I.E.L.D ook een redelijk goede serie, waar zelfs de makers werden op een gegeven moment een publieke uiting deden door de langdurige vermoeidheid van het kijken naar de "drab corridor hallways" dankzij het budget. Hoewel Silo het euvel probeert af te wisselen door dag, nacht en verschillend kleurgebruik toe te voegen, blijft het toch hetzelfde probleem hebben.

Seizoen 2 staat op de planning. Laat je geen wol voor de ogen duwen, want waar andere series met een (op het eerste gezicht) soortgelijk plot het doek laten vallen, lijkt Silo door te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Stukfruit schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 05:09:
Silo (2023–)[Afbeelding: Silo (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
In een dystopische toekomst leven mensen in een silo met 144 "levels". Men wordt er geboren, men zal er sterven. Niemand ziet het daglicht, niemand ziet de vogels fluiten. Er zijn een hoop merkwaardige regels waar men zich aan houdt in deze complotterige wereld, gebaseerd op de serie "Wool"-boeken van Hugh Howey

Als enige blik op de buitenwereld hangt er een groot scherm in de kantine. In de eerste aflevering wordt getoond dat deze de beelden laat zien van een camera die buiten de silo hangt.

Het "pact" is een boek met regels dat men bijna religieus moet naleven om het leven onder de grond leefbaar te houden. Je mag echter wel naar buiten, maar dit heeft gevolgen. Mensen die eventueel naar buiten gaan, wordt gevraagd om het display van de camera schoon te maken zodat men binnen weer beter kan zien hoe de wereld er bij staat.

Als je van series zoals Lost houdt dan is dit genieten. Iedere aflevering heeft elementen voor de rest van het verhaal, al gaat het soms zo snel dat je niet met je ogen moet knipperen. Hebben we het nog nooit eerder gezien? Niet echt, maar de manier waarop het wordt gebracht is leuk. De hoofdmoot van de serie is helaas wel een beetje langzaam en lijkt niet bijzonder te zijn, al zijn er toch steeds hints over wat er gaande is. Wat mij betreft hadden ze dit dan ook wel wat korter mogen maken. Zes afleveringen in plaats van tien zou beter zijn geweest.

De visuele kant is ook een aantekening waard. Zo was bijvoorbeeld Agents of S.H.I.E.L.D ook een redelijk goede serie, waar zelfs de makers werden op een gegeven moment een publieke uiting deden door de langdurige vermoeidheid van het kijken naar de "drab corridor hallways" dankzij het budget. Hoewel Silo het euvel probeert af te wisselen door dag, nacht en verschillend kleurgebruik toe te voegen, blijft het toch hetzelfde probleem hebben.

Seizoen 2 staat op de planning. Laat je geen wol voor de ogen duwen, want waar andere series met een (op het eerste gezicht) soortgelijk plot het doek laten vallen, lijkt Silo door te gaan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik hoop zeker dat die door gaat, een van de weinige series die zich strak aan het boek houden. Als ik me goed herinnner is het einde van seizoen 1 niet het einde van het eerste boek, ik heb het idee dat we ongeveer halverwege het eerste boek zitten. Eigenlijk komen nu pas sommige antwoorden.... Ik vind het een super serie, het laat weer eens zien dat het allemaal niet zo snel hoeft te gaan om de aandacht vast te houden. En de subtiele hints, erg goed gedaan, de sleutel van de Mayor met nr. 18 erop..... en verder ga ik niet ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Caveman schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Ik hoop zeker dat die door gaat, een van de weinige series die zich strak aan het boek houden. Als ik me goed herinnner is het einde van seizoen 1 niet het einde van het eerste boek, ik heb het idee dat we ongeveer halverwege het eerste boek zitten. Eigenlijk komen nu pas sommige antwoorden.... Ik vind het een super serie, het laat weer eens zien dat het allemaal niet zo snel hoeft te gaan om de aandacht vast te houden. En de subtiele hints, erg goed gedaan,
spoiler:
de sleutel van de Mayor met nr. 18 erop..... en verder ga ik niet ;)
Die hint had ik al gevonden :p

Maar ook dingen zoals de aankleding van de deuren zijn leuk gedaan. En sommige hints zetten je juist op het verkeerde been.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Friends (1994–2004)Friends (1994–2004)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 8.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
De serie der series. Zo af en toe kijk ik hem weer eens, Friends verveelt nooit.

Verder valt er weinig over te zeggen. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:33:
Friends (1994–2004)[Afbeelding: Friends (1994–2004)]
Tweakers: 5.0 | IMDb: 8.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
De serie der series. Zo af en toe kijk ik hem weer eens, Friends verveelt nooit.

Verder valt er weinig over te zeggen. :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
🎼 I'll be there for yooooooouuuuu...

Bedankt hè!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nog nooit één aflevering van gekeken. Mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:35:
Een liedje dat iedereen van over de hele wereld kan meeklappen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:17
Het is typische lachband comedy, het valt in ieder geval niet in de categorie binge-waardig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb best wat lachband comedies die ik goed trek, maar dat zijn wel vrijwel allemaal Britse. Enige dat in de buurt komt is Frasier, dat vind ik nog steeds wel bijzonder amusant. En Married With Children maar daarvoor moet ik echt in een melige bui zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:41

Superkiwi

Hoi doei

Hey..... how you doing?

Ik ken weinig mensen die Friends nooit gezien hebben. Of je iets mist als je deze nooit gekeken hebt? Nee, dat denk ik niet.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Caveman schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Ik hoop zeker dat die door gaat, een van de weinige series die zich strak aan het boek houden. Als ik me goed herinnner is het einde van seizoen 1 niet het einde van het eerste boek, ik heb het idee dat we ongeveer halverwege het eerste boek zitten. Eigenlijk komen nu pas sommige antwoorden.... Ik vind het een super serie, het laat weer eens zien dat het allemaal niet zo snel hoeft te gaan om de aandacht vast te houden. En de subtiele hints, erg goed gedaan, de sleutel van de Mayor met nr. 18 erop..... en verder ga ik niet ;)
Mee eens: Silo is een zeer goede serie. Mooie en consequente productdesign, goede acteurs en spannend verhaal. Een tweede seizoen staat op IMDB aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Hopelijk komen de andere 4 seizoenen ook(totaal 6), dan hebben we alle 3 boeken gehad. (wishful thinking)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rome op HBO Max.

Lange tijd geleden al een keer gezien en nu opnieuw. Geweldig serie met volop intriges, actie, sex, bloed, dialogen met een sterke cast en prachtige kostuums.

Heeft op IMDB bijna een 9 en dat is dik verdiend. Spijtig genoeg zijn er maar 2 seizoenen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPAE-oyVVWvv5Tm-kzmICnU6aW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F8LCkXe6ieDJElZLPPQAXuzc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb detectorists gedownload maar waar is deze serie eigenlijk normaal gesproken te zien? Liefst met Nederlandse ondertitels.
Niet op Netflix

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 03-07-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
Harribo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:51:
Ik heb detectorists gedownload maar waar is deze serie eigenlijk normaal gesproken te zien? Liefst met Nederlandse ondertitels.
Niet op Netflix
Volgens JustWatch hier: https://acorn.tv/detectorists/series1/episode-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb je erop geklikt? Zegt shut down.
Jammer dat die serie gewoon niet te zien is ergens met Nederlandse ondertiteling.
Voor andere mensen.
Ik heb zelf een Engelse ondertiteling gedownload en die door een vertaler heb gegooid. Maar dat willen veel mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
Harribo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:00:
[...]

Heb je erop geklikt? Zegt shut down.
Op de link zelf krijg ik een "Start free trial" ;) Ook op de frontpage van die website. Dus geen idee waarom jij een melding krijgt dat ze gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
RobertMe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:03:
[...]

Op de link zelf krijg ik een "Start free trial" ;) Ook op de frontpage van die website. Dus geen idee waarom jij een melding krijgt dat ze gestopt zijn.
Bijzonder, ik nu ook, vanmiddag niet. Dank .
Maar geen Nederlandse ondertitels zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Corrigan schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:20:
Rome op HBO Max.

Lange tijd geleden al een keer gezien en nu opnieuw. Geweldig serie met volop intriges, actie, sex, bloed, dialogen met een sterke cast en prachtige kostuums.

Heeft op IMDB bijna een 9 en dat is dik verdiend. Spijtig genoeg zijn er maar 2 seizoenen gemaakt.

[Afbeelding]
Fantastische serie inderdaad. Helaas vanwege de writer's strike toen (die er nu ook is trouwens) en de hoge productiekosten ingekort van een geplande 4 of 5 naar slechts 2 seizoenen. Is te merken ook, seizoen 2 raffelt alles af. Nog knap dat ze het kijkbaar hebben weten te houden, maar er had zoveel meer in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard lachband comedy show. Ik heb in de loop der jaren af en toe iets gekeken maar heb ook nooit begrepen wat het nou beter maakt dan ik noem bv. een Two and a half Man. Zelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:30:
[...]

Fantastische serie inderdaad. Helaas vanwege de writer's strike toen (die er nu ook is trouwens) en de hoge productiekosten ingekort van een geplande 4 of 5 naar slechts 2 seizoenen. Is te merken ook, seizoen 2 raffelt alles af. Nog knap dat ze het kijkbaar hebben weten te houden, maar er had zoveel meer in gezeten.
Klopt. Ze hebben daarom materiaal van het geplande seizoen 3 en 4 ook in seizoen 2 moeten stoppen.
Rome is zo goed omdat het naast alle actie ook een heel realistisch beeld geeft van het gewone dagelijkse leven van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, eens niet een stad die helemaal van marmer gemaakt is maar een grubby messy place met enorme verschillen tussen arm en rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Standaard lachband comedy show. Ik heb in de loop der jaren af en toe iets gekeken maar heb ook nooit begrepen wat het nou beter maakt dan ik noem bv. een Two and a half Man. Zelfde niveau.
Het is een tijdperk dingetje, beetje in de trant van "je had erbij moeten zijn". In de tijd dat het werd uitgezonden was het een cultureel fenomeen. 20 jaar later is het natuurlijk een stuk minder relevant.

Maart zo kun je een hele rits series opnoemen die fantastisch waren / gevonden werden in de tijd waarin ze werden uitgezonden, en nu heel erg mwah over kunnen komen: Cheers, Married with children, Frasier, Seinfeld, Friends, 2 and a half man etc..

Hele volksstammen keken vroeger Zeg ns Aa of Vrienden voor het leven. Die zijn nu ook niet meer om aan te gluren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Seizoen 3 van The Orville.
Vond het absoluut een leuke serie en na lang wachten dan eindelijk seizoen 3.
Ze zijn wat serieuzer geworden en dus ook wat minder comedy erin. Eigenlijk is het gewoon een Seth McFarlane Star Trek. Grafische ook een stuk omhoog getrokken.

Het bevalt ons hier thuis wel. Enige nadeel? De afleveringen liggen rond een uur. Dan kijk je niet even een aflevering. Maar moet zeggen dat ik de afleveringen weer niet te lang vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:11:
Sweet Tooth (2021–)[Afbeelding: Sweet Tooth (2021–)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Deze serie stond al heel lang op het lijstje van mijn vriendin, ze zat te wachten tot we de serie samen konden gaan kijken maar dit kwam er telkens niet van dus is ze de serie alleen gaan kijken. Ik heb daardoor niet alles gezien van de eerste twee tot 3 afleveringen, want vaak wanneer ze keek zat ernaast op de Nintendo Switch en doordat ik ernaast zat en toch wat meekreeg ging mijn interesse ook naar deze serie en hebben we hem samen toch helemaal gezien.

Wat een ontzettend sterke serie is dit zeg, ik had dit persoonlijk nooit verwacht bij het zien van de trailer/afbeeldingen. Het verhaal gaat over een wereld waarin een ziekte heerst en de mensheid verdeeld is en tegen elkaar vechten, maar ook op zoek zijn naar de hybride kinderen.

Ik kan alleen maar zeggen voor mensen die twijfelen over de serie, geef het een kans!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ben deze serie nu aan het kijken en ook ik ben aangenaam verrast. In eerste instantie dacht ik dat het weer eens zo'n standaard dystopia serie is. En op bepaalde punten is het dat ook maar het is toch echt leuk genoeg om te blijven kijken. Je moet wel tegen wat kleine plotholes kunnen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Hele volksstammen keken vroeger Zeg ns Aa of Vrienden voor het leven. Die zijn nu ook niet meer om aan te gluren.
Dat laatste voornamelijk omdat de resolutie zo laag was :+

Was trouwens gebaseerd op het Britse "The Two of Us":

Beiden even slecht, maar de intro van VVHL was beter.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Stukfruit schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Dat laatste voornamelijk omdat de resolutie zo laag was :+
[YouTube: Vrienden voor het leven intro]

Was trouwens gebaseerd op het Britse "The Two of Us":
[YouTube: "The Two of Us" (1981-1982 US sitcom) - Season 1 opening theme]

Beiden even slecht, maar de intro van VVHL was beter.
Zal vast aan de upload liggen, maar bij VVHL is nauwelijks te onderscheiden wat je in beeld hebt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:16:
[...]

Zal vast aan de upload liggen, maar bij VVHL is nauwelijks te onderscheiden wat je in beeld hebt.
Deze is beter:
YouTube: Vrienden voor het leven seizoen 1 7 Broodje gezond

"Niet dier-vriendelijk, maar wel plant-aardig." :')

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Leve de BBB!

Breaking Bad Binge

Halverwege seizoen 2 nu. Turtle. F*ck. Ik schrok.

En Saul. Weet nu al waarom die zijn eigen serie heeft gekregen. Wat een hombre.

Oh en Jane <3

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-07-2023 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:12:
Seizoen 3 van The Orville.
Vond het absoluut een leuke serie en na lang wachten dan eindelijk seizoen 3.
Ze zijn wat serieuzer geworden en dus ook wat minder comedy erin. Eigenlijk is het gewoon een Seth McFarlane Star Trek. Grafische ook een stuk omhoog getrokken.

Het bevalt ons hier thuis wel. Enige nadeel? De afleveringen liggen rond een uur. Dan kijk je niet even een aflevering. Maar moet zeggen dat ik de afleveringen weer niet te lang vind.
Ik ben ook serie 3 aan het kijken, vond die op Disney+, vind S3 bijna meer Star Trek dan de echte Star Trek series, alhoewel Strange New Worlds ook top is. Zoals je al zei, de komische noot is een stuk minder, maar nog steeds aanwezig, dan ik van S1 en 2 kan herinneren.

Die afleveringen van een uur heeft mij al een paar keer een aflevering in 2 avonden doen opsplitsen.
Aanrader voor de Trekkies en andere SF aanhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:21:
En Saul. Weet nu al waarom die zijn eigen serie heeft gekregen. Wat een hombre.
Man oh man, wat heb jij een geluk dat je BCS nog mag zien zeg :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harribo
Detectorists ()Detectorists  ()
IMDb: n/a
Ik heb op aanraden hier deze serie helemaal bekeken.
3 Seizoenen, elke aflevering duurt een 25 minuten. Ergens gedownload en zelf de ondertitels door een vertaler gehaald, anders kon ik dit niet zien.

Wel jammer, want het is een leuke serie.
Typisch Brits, de serie zou ook in jaren negentig gespeeld kunnen hebben, zij het niet dat iedereen oa een mobiel heeft .

De serie valt in het comedy genre. Denk nu niet dat je nu niet meer bijkomt van het lachen, het is meer scherpe humor.
Iets wat ik kon waarderen. En verscheidene typetjes.

Verder is het een serie die rustig door kabbelt maar geen moment verveelt.
De twee hoofdpersonen vullen elkaar goed aan en de detector club waar ze bij zitten, zijn een grappig stel mensen bij elkaar .

Al met al een hele goede serie. Verwacht geen hoogspanning maar een serie die fijn weg kijkt.
IMDb -- Detectorists  () Zoek meer informatie over Detectorists  () op Google Zoek trailer van Detectorists  () via Google Schrijf zelf een recensie over Detectorists  ()
Afbeeldingslocatie: https://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Edit: de ubb generator mist een plaatje en vindt ook geen IMDb titel meer als je het tt nummer gebruikt.
Tenminste niet deze serie

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 08-07-2023 08:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Barry (2018–2023)Barry (2018–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA
Huurmoordenaar die acteur wil worden, maar eigenlijk vooral goed is in één ding: mensen met grote precisie vermoorden.

Dit is iets anders dan ik verwachtte. Waar ik dacht Bill Hader te gaan zien, zag ik eigenlijk alleen maar Barry. Het karakter uit deze serie.

Het is een soort grappige, maar ook juist treurige (op de goede manier), variant op Dexter. Maar met een goede afwisseling tussen grappige en serieuze momenten. Ook niet echt gericht op de nachtelijke escapades.

The Fonz (als je hem niet kent dan ben je niet oud genoeg :p) heeft ook een goede rol.

Te vinden op HBO Max.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 11-07-2023 19:40 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik had nog niet alle afleveringen gezien, maar met de rest erbij durf ik te zeggen dat het de Better Call Saul van Hader is.

Het is komisch, maar wat vooral naar voren komt is de karakterstudie van iemand met PTSD...

En Anthony Carrigan als NoHo Hank is geweldig _/-\o_

BCS is niet te verslaan, maar Barry hoeft niet in de schaduw te staan en dat is best een prestatie.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Waar is Detectorists te zien dan, ik kom hem nergens tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tom Clancy's Jack Ryan (2018–2023)Tom Clancy's Jack Ryan (2018–2023)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Op zich kijkt het lekker weg, maar je moet wel eerst even je hersenen uitschakelen. De genomen beslissingen zijn niet gebaseerd op logica en volgen de wet van "hoe cool gaat dit overkomen?".

Voor seizoen 4 geldt dit meer dan ooit.

Omdat er veel leuke acteurs in te zien zijn (Doug Stamper is altijd en overal van de partij!) en het om een vage reden interessant blijft om de CIA hun werk in onrealistisch setting te zien doen, toch een zesje.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ramrodwillem schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
Waar is Detectorists te zien dan, ik kom hem nergens tegen.
JustWatch zegt o.a. Apple TV+ in de VS. We worden in Europa (VK is nu exit, toch?) weer eens buitengesloten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind van wel. Wat mij betreft valt Friends onder TV-geschiedenis. Niet enkel door de serie zelf maar ook hoeveel mensen het heeft weten te raken.

Dus zeer zeker niet een “standaard lachband comedy”. Daarmee doe je Friends echt tekort. Maar goed. Wellicht is het een generatie dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Dr. Strangelove schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:48:

Dude... spoiler alert :P Are we talking 'Rains of Castamere' goodness here? Bijna dezelfde episode code ook nog >:)

Oh nog een tip, geen review want ik ben pas halverwege seizoen 1 maar The Bear is dus ook een serieus kontschoppende serie. Eigenlijk een Amerikaanse versie in serievorm van de Britse film Boiling Point.

Met zoveel kwaliteit in series vraag je je af waarom je nog films kijkt. Qua storytelling zijn series vaak vele malen interessanter, en qua acteerwerk doet het ook al jaren niet meer onder voor films.
Late reactie (vakantie 8)), maar wees niet bang. Snap dat alles wat je zegt over een serie/aflevering enigszins als spoiler telt, maar ga ervan uit dat je me deze zult vergeven. Hoor wel als je zover bent ;)

The Bear seizoen 1 trouwens gezien. Vond het oké, maar niet helemaal mijn verhaal/setting. Snap wel waarom jij (en vele anderen) het fantastisch vinden uiteraard.

Ben het v.w.b. films wel helemaal met je eens. Verder dan 'filmachtige serieafleveringen' (Black Mirror, sommige afleveringen van Stranger Things e.d.) kom ik tegenwoordig ook nauwelijks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Laatst online: 05:20

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Nou. Goeie vraag. Ik keek het vroeger, en velen met mij, en vond het altijd grappig. Maar als ik het nou kijk (wat ik niet meer doe sinds ik ooit weer een paar afleveringen had gezien) walg ik van de stereotype karakters en hun afschuwelijke maniertjes en iets ongrijpbaars waarvan ik niet weet wat het is. Ik denk niet dat je er iets aan mist als je het nu zal kijken tenzij zij je een kijkje terug in de tijd wil maken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kijk de intro. Dat is meer dan genoeg.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De intro heb ik meerdere keren gezien en geeft me het gevoel dat @Dwarlorf beschrijft :P Vandaar dat ik nooit verder keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb Friends ook nooit gezien. En ook geen behoefte aan. Maar ik heb dan ook niks met "je moet nu lachen want dit is leuk" sitcoms :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Overigens nu in seizoen 3 aangekomen van Breaking Bad. De serie blijft me verbazen door elke keer een andere kant op te gaan die ik verwacht en fascinerende karakters toe te voegen. Mijn favoriet is nu Gus, die kerel is super. Dat ik die acteur niet herken.

Edit: oh crap, dat is natuurlijk Giancarlo Esposito |:( sukkel.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-07-2023 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:22:
Edit: oh crap, dat is natuurlijk Giancarlo Esposito |:( sukkel.
Die ben ik in Groningen tegengekomen. Mijn broertje ook. Hij heeft (had?) blijkbaar een vriendin heeft in de stad.

https://www.sikkom.nl/act...n-Groningen-28192541.html

Waren niet veel die hem herkenden oa een aantal mensen met wie ik op een terrasje zat.

[ Voor 9% gewijzigd door Dwarlorf op 16-07-2023 12:35 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
No way man. Ik weet nooit hoe ik dan moet reageren. Je wil kijken maar ook niet kijken.

Keertje naast Ruud Gullit in de rij gestaan op het vliegveld en naast Ronald Koeman in een urinoir staan pissen. Dan schieten je ook geen snedige opmerkingen door het hoofd :P

Anyway, we dwalen af. Mijn dame is er drie avonden niet dus deze week is gaan we weer meters maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:43: naast Ronald Koeman in een urinoir staan pissen. Dan schieten je ook geen snedige opmerkingen door het hoofd :P
Als ie klaar is keihard schreeuwen "GGGGOOOOAAAALLLLLL!!!!" :+

Ach, ik stond een paar weken geleden bij een voorstelling van Igone ook naast Katja Schuurman in de rij voor de drankjes. Toen wist ik ook niet waar ik moest kijken. En mijn vriendin mij maar uitlachen 😅

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik ben zo'n persoon die een bekende tegenkomt, hem of haar benadert alsof het een onbekende is en daarna tijdens de reactie (bv. op de vraag of hij/zij de weg weet; gebeurde vroeger nog wel eens omdat Google Maps niet bestond) bedenkt: "shit... sta ik nu serieus aan <insert bekende naam> de weg te vragen?" ;(

Maar 3 avonden dus? Precies genoeg tijd om richting het einde van de derde avond al met BCS aan de slag te gaan dus 8)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Katja Schuurman moet je goed voor opletten, die is tiny.

Ook eens op Schiphol in de rij gestaan bij de incheckbalie bij de familie Heitinga. Klein kereltje is dat voor een verdediger. Was na een zaadpot tegen Wales, moest me echt inhouden om niet te vragen waarom ze er zo’n zooitje van maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:51
Hoe doen jullie dat trouwens als je 'to watch' lijstjes uitpuilen? Ik heb meerdere streamingdiensten en mijn te kijken lijstjes zijn zo groot en lang dat een keuze maken moeilijk is, je kan uiteraard maar naar één ding tegelijk kijken en van sommige weet ik toch al dat ik ze waarschijnlijk nooit ga kijken. En heel veel series door elkaar kijken werkt ook niet echt bevredigend.

Ik kijk nu weer een serie met 10 seizoenen en ben bij 3 maar ondertussen zijn er weer een hoop nieuwe series die ook mijn aandacht trekken en je kan ze nooit afvinken zo. The Simpsons met 35 seizoenen is niet zo makkelijk en snel te streamen maar af en toe een aflevering tussendoor gaat prima. Een serie bingen is toch al lastig, na 3-4 afleveringen op een dag vind ik het allemaal op elkaar lijken. Tijd tekort. Ik moet echt 'oke vandaag ga ik deze serie kijken' inplannen.

[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 16-07-2023 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Alles met een score lager dan een 7 uit het lijstje gooien is dan één van de eerste dingen die ik doe, gevolgd door het ontwijken van animatieseries (omdat deze vaker van lagere kwaliteit zijn) en het volgen van jaartallen.

Series met meer dan ~5 seizoenen zijn vaak series zonder belangrijke rode draad en die gooi ik ook standaard in de "leuk voor als ik eens in het verzorgingshuis voor ouderen zit"-bak. Als je op latere leeftijd mentaal achteruit gaat dan zijn zulke series beter te doen dan iets met een ingewikkelde(re) verhaallijn zoals Westworld.

Dus plannen met de toekomst in het achterhoofd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 16-07-2023 13:49 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:39:
Katja Schuurman moet je goed voor opletten, die is tiny.
Met mijn schamele 1m71 sta ik ook altijd naar ruggen te kijken bij een gemiddeld optreden hoor :P En waarschijnlijk had ze flinke hakken aan, want voor mijn gevoel was ze langer dan ik (maar dat is iedereen en zijn moeder, dus dat is niet echt een prestatie)

@Deezers Hetzelfde als dat ik doe met mijn PS3/X360/PS4/Steam/dvd/blu-ray/digitale mediabacklog: Ik kijk er uren naar en uiteindelijk kies ik iets om te kijken/spelen wat ik al eens eerder heb gezien/gespeeld. Daarna ga ik klagen dat ik zo weinig tijd heb voor nieuwe dingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Vrijdag op 16-07-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ontopic dan maar meer:

Nou, ik had dus een recentie getypt van The Swarm. Maar nu is die weg.

Geen zin om opnieuw te typen, dus in het kort:

Het boek is beter, de serie heeft te weinig binding met het bronmateriaal, er missen karakters en het voelt te kleinschalig.

Een Nederlandsche voldoende 5,5

[ Voor 97% gewijzigd door Vrijdag op 16-07-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik maak mijn film- en serie selecties op basis van de Rottentomatoes score. Die is gebaseerd op de input van een slordige 50 A- list recensenten en 200-300 professionals. Ze kijken alleen of het een positieve of negatieve review is maar een hoge RT score correleert sterk met kwaliteit, in elk geval sluit het doorgaans goed aan bij mijn persoonlijke smaak.

Wel scoren TV series doorgaans erg hoog bij RT. Mijn shortlist bestaat uit series die hoger dan 90% scoren of om een andere reden mijn interesse hebben.

Voorlopig is het nog druk zat met nieuwe seizoens van Endeavour, The Afterparty en Foundation in aantocht. En Slow Horses moet ik ook nog S2 zien. The Bear kijk ik tussen de bedrijven door, aanrader.

En het schijnt dat Better Call Saul ook op de lijst moet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-07-2023 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik kijk of een serie of film die ik tegenkom mij interessant lijkt en als ik twijfel kijk ik op imdb. Bij een lage score skip ik meestal. En ik krijg tips van een vriend van me want wij zitten redelijk op dezelfde bandbreedte qua smaak. Als ik dan onverhoopt mijn twijfels heb of niet in de stemmming ben dan gaan ze op mijn to watch lijst. En ik schrijf op wat ik gezien heb en periodiek kijk ik dan of er al een nieuw seizoen van uit is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

La Reina del Sur (2011–)La Reina del Sur (2011–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 378 min | MPAA: TV-MA
Een voormalig Mexicaanse drugsbarones zit met haar kind ondergedoken in Italië. Uiteraard wordt haar kind ontvoerd en moet ze naar Mexico om haar kind te zoeken. De simpele eis van de ontvoerder: Infiltreer in het kartel van de regerende drugsbaas, breng hem en zijn imperium ten val en je krijgt je kind terug. Dat klinkt uiteraard een stuk eenvoudiger dan het daadwerkelijk is. Met 60 afleveringen (ca 40-45min/stuk) is er genoeg ruimte voor een aantal leuke, onverwachte ontwikkelingen.

Tijdens het kijken kwam ik erachter dat deze serie de opvolger is van de serie Queen of the South, die ik overigens niet gezien heb. Of ik daardoor veel mis is de vraag want er wordt genoeg gehint naar haar verleden. Nu ik La Reina del Sur klaar heb begint het echter toch te kriebelen om de 5 seizoenen van Queen of the South te gaan kijken, vooral om haar relatie met karakters (zowel vrienden als vijanden) beter te begrijpen en gebeurtenissen waarnaar verwezen werd een goede plek te geven.

Ik hou van films en series die zich afspelen rond Colombiaanse/Mexicaanse drugskartels zoals Narcos, Narcos Mexico, El Chapo, Savages en American Made. Mijn verwachting was dan ook om een Narcos met een vrouw voorgeschoteld te krijgen maar het haalt het niveau van Narcos en Narcos Mexico niet.
Waarom niet? Diverse redenen:
-Er worden veel domme keuzes gemaakt, zeker voor een slimme drugsbarones.
-Fantastisch kunnen mikken en tegen een belangrijke vijand opeens geen kogel raken.
-Achter het stuur bijna flauwvallen na een schotwond in de rug en daarna vrolijk de auto uitstrompelen alsof er een teen gebroken is.
-Als er haast is geboden nog even vrolijk met elkaar babbelen.
-Tijdens het ontmantelen van een aftellende bom even pauzeren om emo-momentjes te delen.
-Iemand van dichtbij achtervolgen op een kronkelweg in een open omgeving en diegene vervolgens kwijtraken. Uitstappen en de auto een stuk verderop, op dezelfde weg, zien rijden.
-Achtervolgingen waarbij de onderlinge afstand in een ander shot opeens 3x zo lang wordt.
-Hoe het (zeer irritant bijdehante kind) ontvoerde kind telkens weer ontsnapt aan haar ontvoerders is onbedoeld komisch, vergelijkbaar met Home Alone.

Bovenstaande is nog maar een kleine greep uit zaken die in negatieve zin opvallen.
Het acteerwerk en de choreografie tijdens worstelingen komen ook niet heel overtuigend over, al wordt dat in de loop van de serie wel merkbaar beter. Aan het begin een aantal keer getwijfeld of ik door moest zetten, wat ik toch maar gedaan heb. Ondanks bovenstaande punten heb ik daar geen spijt van gehad want qua verhaal zit het goed in elkaar, al zitten er voornamelijk naar het einde toe wel wat zaken in die totaal ongeloofwaardig zijn.
spoiler:
Zo kunnen een tweetal gezochte Mexicanen blijkbaar op klaarlichte dag een DEA agent executeren bij het Washington Monument zonder dat er een agent in de buurt is, daarna nog enkele minuten napraten over 'wat nu?' om vervolgens op een laf drafje de hoek om te lopen en doen alsof er niks gebeurd is.

Een SUV op een rechte weg ontwijkt de kogels van een militaire helikopter met speels gemak.

Is alles dan kommer en kwel? Nee, dat ook niet. Omdat de 'Narcos' vibe toch wel aanwezig is, het verhaal behoorlijk spannend is en er leuke ontwikkelingen in het plot zitten krijgt La Reina del Sur onder de streep toch een krappe voldoende. Ik had graag een 7.5 of 8 willen geven maar daarvoor gaat er net even teveel mis in de serie en dat is jammer.
Hoe deze serie een 8 op imdb heeft gekregen is mij een raadsel.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6.0 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
IMDB: Rome (TV Series 2005–2007)

En helaas, alle afleveringen van Rome zijn weer op. Wat een prachtserie, nu na jaren voor de tweede keer gezien en deze is nog beter dan ik mij kon herinneren.

Geweldig ook die bijrol van The Newsreader. Met zijn bijzondere handbewegingen, moves en natuurlijk die brood reclames: True Roman bread for true Romans. :9

Na al die jaren gaat het er nog vaak over op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Deezers schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:40:
Hoe doen jullie dat trouwens als je 'to watch' lijstjes uitpuilen? Ik heb meerdere streamingdiensten en mijn te kijken lijstjes zijn zo groot en lang dat een keuze maken moeilijk is, je kan uiteraard maar naar één ding tegelijk kijken en van sommige weet ik toch al dat ik ze waarschijnlijk nooit ga kijken. En heel veel series door elkaar kijken werkt ook niet echt bevredigend.

Ik kijk nu weer een serie met 10 seizoenen en ben bij 3 maar ondertussen zijn er weer een hoop nieuwe series die ook mijn aandacht trekken en je kan ze nooit afvinken zo. The Simpsons met 35 seizoenen is niet zo makkelijk en snel te streamen maar af en toe een aflevering tussendoor gaat prima. Een serie bingen is toch al lastig, na 3-4 afleveringen op een dag vind ik het allemaal op elkaar lijken. Tijd tekort. Ik moet echt 'oke vandaag ga ik deze serie kijken' inplannen.
Haha dat ken ik. Heb maar geaccepteerd dat ik heel veel geweldig goede series nooit zal ontdekken en extra geniet van degene die ik wel ‘ontdek’. Keuzes maken dus voor overzicht.

Overigens geven wij altijd Max 3 afleveringen de kans aan een serie en dan kijken we m of af, of voor altijd in de vergetelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Grantchester (2014–2023)Grantchester (2014–2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 59S min | MPAA: TV-14
Dit is nou zo'n serie die ideaal is als filler op een saaie avond. Grantchester is een Britse detective serie. Daar zijn eigenlijk twee soorten van, ik noem ze 'gritty & grimy' en 'respectable widow'. Grantchester is zonder enige twijfel een serie uit de laatste categorie. Het speelt zich af in het Cambridge van de jaren '50 en valt daarmee in dezelfde bak als Morse, Father Brown en Midsommer Murders. Veel mooie plaatjes van een idyllisch Engels dorp waar, tussen de bake-offs en county fairs door, over een seizoen of 8 toch een stevige body count verzameld wordt. Maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Hoofdrollen in de serie zijn voor pastoor Sidney Chambers (James Norton) en detective Geordie Keating (Robson Green) die samen de ene na de andere moord oplossen. In seizoen 4 of 5, dat ben ik even kwijt, wordt Sidney vervangen door Will Davenport (Tom Brittney), wat mij betreft een downgrade omdat Norton een veel beter acteur is. De afleveringen kunnen relatief los van elkaar gekeken worden maar bevatten wel rode draden die door seizoenen heen lopen dus chronologisch kijken is wel aan te raden.

Grantchester is misschien gemaakt voor nette weduwen maar is inoffensive, goed geacteerd genoeg en met net voldoende drama om een breder publiek aan te spreken, waar ik mezelf ook toe tel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

From (2022–)From (2022–)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen twee van From onlangs gekeken.

Mijn vriendin (en mensen hier en op internet) hoor ik steeds vergelijkingen maken met Lost. Ik heb Lost nooit gezien, noch behoefte aan. Dus ik heb geen idee of dit een slap aftreksel of briljante spin-off is :P

De serie dan. Het draait om een gezin die tijdens een trip in een dorpje terecht komen. Om de één of andere reden kunnen ze het dorpje niet uit en tot overmaat van ramp verongelukken ze met hun camper. Gelukkig worden ze gered door de dorpelingen en worden daarna opgenomen in de gemeenschap. Deze bestaat uit grofweg twee groepen. De "gewone" mensen die in het dorpje zelf wonen, en een hippiecommune die verderop in een groot landhuis wonen. Al meteen in het begin is het duidelijk dat dit niet een gewoon dorpje is. Ze kunnen het gebied niet verlaten, er is geen contact met de rest van de wereld en 's nachts staan er enge mensen voor de deur die met je willen spelen.
Het blijkt dat iedereen die er woont, ooit per abuis in het dorpje verzeild is geraakt en hier hun dagen moeten slijten en de nachten overleven. Natuurlijk wil het gezin ontsnappen, maar dat gaat niet zo makkelijk...

From is een serie die leentjebuur speelt bij een hoop andere films en series en dat allemaal bij elkaar gooit. Denk aan Salem's Lot, The Dome, (blijkbaar) Lost, Supernatural, The Truman Show en een flinke dosis The CW. Het betekent niet noodzakelijkerwijs dat het ook heel goed is. Want dat is de serie niet. Er worden regelmatig hele domme beslissingen genomen om het plot te laten gebeuren, sommige mensen zitten er blijkbaar al ontzettend lang maar hebben nooit de moeite genomen wat te ontdekken, en het is heel belangrijk vooral niet te zeggen tegen anderen wat je hebt gezien/meegemaakt omdat je toch niet geloofd wordt. Nogal ongeloofwaardig gezien de setting.

En toch, toch vond ik de serie vermakelijk. Met een speelduur van rond de 40/45 minuten per aflevering precies goed. Er zit af en toe ook wel wat gore/body horror in en het taalgebruik is wat je redelijkerwijs kan verwachten van volwassenen in een dergelijke situatie. De horror en mystery elementen zijn interessant en de enge mensen zijn, hoewel spaarzaam in beeld, lekker creepy.

Geen hoogvlieger maar wel vermakelijk. Wil je beter qua horror, thriller en mystery, dan kan ik The Haunting of Hill House en Midnight Mass aanraden. Of Helstrom, die helaas gecanceld is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Vrijdag: ga eens snel Lost kijken :P

Als je bij dit moet denken aan Under the Dome en series van The CW, dan heb je nog heel wat moois over om te gaan zien :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:54:

Als je bij dit moet denken aan Under the Dome en series van The CW, dan heb je nog heel wat moois over om te gaan zien :Y
Ik zal het in overweging nemen, heb in vrijwel al mijn entertainment (films/series, games, boeken) een enorme backlog :P
Nu vond ik Under the dome niet echt heel boeiend, en The CW staat wat mij betreft niet echt garant voor goed werk ;) Maar ik kan altijd nog een summary ergens kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:54:

Lost ook niet gezien maar ik had begrepen dat die samen met GoT strijd voor de titel 'most anticlimactic ending'.

Weet niet of ik GoT nog zou kijken nu; echt jammer als de lucht er naar het einde toe zo uitloopt bij een serie. Een goed einde ergens aan brouwen is echt een zeldzaamheid vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Lost ook niet gezien maar ik had begrepen dat die samen met GoT strijd voor de titel 'most anticlimactic ending'.
Klopt, het netwerk wilde er meer aan verdienen en toen hebben ze de geplande seizoenen een beetje verprutst, waardoor het einde niet geweldig was.

Maar Lost kijk je voor de reis en niet voor het einde. Het was iedere week weer een feest met de vreemde dingen die gebeurden.

Anders zou je True Detective ook moeten overslaan omdat alleen seizoen 1 goed lijkt te zijn :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja maar True Detective was een anthology serie met losstaande verhaallijnen. Ik heb S1 gezien en vond het fantastisch maar op basis van reviews de latere seizoenen links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:46:
Ja maar True Detective was een anthology serie met losstaande verhaallijnen. Ik heb S1 gezien en vond het fantastisch maar op basis van reviews de latere seizoenen links laten liggen.
Ik vond die recensies ook niet altijd even leuk maar ik heb alles gekeken en zeker geen spijt van.
Net als je een meisje in de kroeg ziet en 1 van je vrienden knikt zo 'van check daar dan' en hij vindt het wat en jij niet.

Ik laat me niet leiden door andermans beeld en bepaal zelf wel. En dat pakt soms goed uit. Dus, ik zou True Detective zeker een kans geven. Heb je de trailers gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Er is zoveel goeds op TV en ik heb zo weinig tijd dat ik het zonde vind om dingen te kijken die een hoge kans hebben om tegen te vallen.

Zoals in mijn eerdere post aangegeven sluiten de (professionele) recensies op RT erg goed aan bij mijn smaak, dus dat helpt me heel erg om mijn keuze te maken. Ik begrijp dat dat lang niet voor iedereen een goede maatstaf is natuurlijk, maar het werkt al een jaar of 20 goed voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:04:
Er is zoveel goeds op TV en ik heb zo weinig tijd dat ik het zonde vind om dingen te kijken die een hoge kans hebben om tegen te vallen.

Zoals in mijn eerdere post aangegeven sluiten de (professionele) recensies op RT erg goed aan bij mijn smaak, dus dat helpt me heel erg om mijn keuze te maken. Ik begrijp dat dat lang niet voor iedereen een goede maatstaf is natuurlijk, maar het werkt al een jaar of 20 goed voor mij :)
Helemaal goed toch :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja hoor. Het betekent trouwens ook wel dat ik wat minder vaak ‘verrast’ wordt door een film of serie dus de aanpak heeft ook nadelen.

Zo ben ik ondanks matige reviews naar McGruber gegaan; het was of dat, of Twilight deel 24 ofzo. Heerlijke spoof comedy (trouwens een genre dat we ook te weinig krijgen vind ik).

Edit: LOL. Ik had het over de film maar zie nu net pas dat er ook een TV serie van is. Die ga ik maar eens checken :D

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2023 16:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCH05bXHMStIVUz6ZpXmSvtNX0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qgf5y5cvPWW3VVYdrjyGGeE1.jpg?f=fotoalbum_large

Fly. Met een goed glas wijn en een snack, courtesy of Los Pollos Hermanos ;)

Bring it on :D

Edit: Ok, niet wat ik had verwacht, maar echt grote klasse weer. Deze serie blijft me verbazen, episode 7 en 8 van dit seizoen waren echt killer.

Oh en echt freaky: Tijdens de laatste scène zoemt er opeens een dikke bromvlieg om mijn hoofd :D

Ffs…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mbk0A_jZkRtjf-pMu9VQWYMq_DM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWl1EwnjP8ZegEUd0EjjHfNE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-07-2023 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:51:
Edit: Ok, niet wat ik had verwacht, maar echt grote klasse weer.
Daarom durfde ik ook wel te 'spoilen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Afbeelding]

Edit: Ok, niet wat ik had verwacht, maar echt grote klasse weer. Deze serie blijft me verbazen, episode 7 en 8 van dit seizoen waren echt killer.

Oh en echt freaky: Tijdens de laatste scène zoemt er opeens een dikke bromvlieg om mijn hoofd :D

Ffs…

[Afbeelding]
Keek je hier nou naar Better Call Saul of Breaking Bad? Ik kan namelijk zo verder even niet plaatsen welke serie je anders bedoeld :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Keek je hier nou naar Better Call Saul of Breaking Bad? Ik kan namelijk zo verder even niet plaatsen welke serie je anders bedoeld :D
Hij heeft het over de Fly episode ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
[Afbeelding]

Ffs…

[Afbeelding]
Onthoud deze aflevering maar goed. Better Call Saul geeft je namelijk nog veel meer inzicht in wat zich daar heeft afgespeeld. Better Call Saul vult dit op een geweldige manier aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vandaag S3 afkijken en dan ga ik even op vacantie eerst. Heb begrepen dat S4 en 5 nóg beter zijn dus die bewaar ik lekker nog even :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Met de camper naar Albuquerque?
In elk geval veel plezier! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vacantie gaat niet door. Vrouw en kinderen gaan alleen. Ik heb werk te doen, nog twee seizoenen... Wat een FFing cliffhanger zeg...

en dan te bedenken dat je hier een jaar op moest wachten toen het oorspronkelijk op TV was. Ik weet niet waarom jullie niet zijn gaan rioten in de straten zeg. Ik zit vanavond echt weer te kijken. Harde keus maken of ik dit niet gewoon op de iPad op de camping verder ga kijken met een glaasje rosé :)

Wel de eerste keer dat ik een major plot point zag aankomen
spoiler:
met Gus ging het een keer mislopen en bij de introductie van Gale had ik al meteen het gevoel dat die gegroomed zou worden om Walter te vervangen. Then again - Walter fucked up natuurlijk terwijl Gus hem in vertrouwen had genomen, en ook nog gewaarschuwd. Dus is Gus niet in principe te goeder trouw geweest? Of niet? Zouden we, net als Walter empathie voelde met Gus' actie om het cartel buitenspel te zetten, hetzelfde gedaan hebben als Gus? Walter is natuurlijk moreel een loose canon. Wat is dit toch een ontzettend fascinerende serie met prachtige diepe karakters :D

Waarom gebruik ik spoiler tags voor een serie die de hele wereld behalve ik al gezien heb trouwens :?

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-07-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb ze allemaal op groot scherm gekeken (achter elkaar omdat ik ooit ook één van die "nah zal vast niets zijn"-types was :p) en ik kan je zonder spoilers vertellen dat je de rest niet op een iPad zou moeten kijken :Y

Daar zijn deze series niet alleen qua script te goed voor. Visueel hebben ze keer op keer weer shots (pun intended :+) waarbij je denkt: dat is echt goed bedacht.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Queen of the South (2016–2021)Queen of the South (2016–2021)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 42 min | MPAA: TV-MA
Omdat ik toch wel benieuwd ben naar de geschiedenis van de verschillende karakters ben ik deze week begonnen aan de voorloper van La Reina del Sur. Die serie had een 8 kunnen zijn, ware het niet dat er net teveel mis mee was (zie Superkiwi in "Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]").
Wat gelijk opvalt is dat Queen of the South kwalitatief van een hoger niveau is en dat is prettig kijken. Het komt als geheel gelijk al geloofwaardiger over.

Het verhaal begint bij de oorsprong: de vriend (een drugsdealer) van Teresa Mendoza wordt in Mexico vermoord door het Vargas-kartel. Samen met haar vriendin Brenda, wiens vriend (eveneens drugsdealer) gelijktijdig vermoord wordt, vlucht ze naar Amerika om aan hun executie (ze zijn immers ooggetuigen) te ontkomen.
Aangekomen in Dallas komt ze als drugsrunner te werken voor Camilla Vargas, de drugsbaas in Zuid-Texas. Omdat mevrouw en meneer Vargas niet meer zo goed door één deur kunnen én Teresa belastende informatie heeft tegen meneer Vargas heeft Camilla met haar een waardevolle troef in handen. Teresa wint gaandeweg steeds meer vertrouwen van Camilla Vargas en werkt zich langzaam een weg omhoog. De titel van de serie verraadt eigenlijk al hoe ver Teresa het uiteindelijk zal schoppen.

Zoals gezegd is de serie vele malen sterker dan de opvolger; de cijfers op Tweakers en IMDB kan ik me dan ook prima in vinden. Natuurlijk ontkom ik er niet aan dat ik constant vergelijkingen aan het maken ben. Een van de zaken die opvalt is dat élk karakter (momenteel aanbeland bij het einde van seizoen 1) door een andere acteur wordt gespeeld. Op zich niet zo erg want ze doen het allemaal prima; Alice Braga is een overtuigende Teresa en doet niets onder voor Kate del Castillo, die de rol van Teresa in La Reina del Sur op zich neemt.
Het grootste verschil zien we bij de rol van Epifanio Vargas. In La Reina del Sur werd die rol gespeeld door Humberto Zurita die met zijn voorkomen, rokerige stem en heerlijke Mexicaanse accent een waardige indruk achterliet. Iets wat Joaquim de Almeida in Queen of the South helaas niet lukt.
Wat ook niet helpt is dat alle Mexicaanse karakters (Epifanio, Camilla, Batman, Teresa, Brenda) vrijwel alleen maar Engels praten. Dat doet de sequel toch beter.

Maar goed, de serie houdt zich verder goed staande, daarom verdient en krijgt ze voor nu een 8/10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stukfruit schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:10:
(...) ik kan je zonder spoilers vertellen dat je de rest niet op een iPad zou moeten kijken :Y
Het verbaast me sowieso dat een purist/connaisseur als Dr Strangelove series (en wellicht ook films?) op een tablet/laptop kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:43:
Vacantie gaat niet door. Vrouw en kinderen gaan alleen. Ik heb werk te doen,
Ah balen zeg!
nog twee seizoenen...
Oh, "werk" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Voor onze verhuizing had ik een grote overloop met een home cinema met 3m projectiescherm. Dat huis had ik alleen gekocht en had meerdere man caves :P

Fast forward, een vrouw, twee kinderen en een nieuw huis later. Wij hebben er voor gekozen om geen vaste TV in de huiskamer te hebben omdat dat de inrichting domineert en dat willen we niet.

Mooi als het huis is, er is geen ruimte voor een dedicated home cinema meer. We hebben dus een paar luie stoelen neergezet in een multifunctionele ruimte op de eerste verdieping en een grote OLED opgehangen. Dient als cinema en game hoek.

Merk echter wel dat je minder immersie hebt daar. En in de zomer zit ik liever beneden, met de terrasdeuren open of op de veranda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stukfruit schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Hij heeft het over de Fly episode ;)
Mijn god zeg, nog trauma's aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
True Detective (2014–)True Detective (2014–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Anthologieserie over het werk van detectives. Klinkt saai, blijkt mooi te zijn.

Omdat ieder seizoen anders is en nieuwe acteurs heeft beoordeel ik de serie per seizoen:

Seizoen 1: prachtig gedaan. Het karakter van Matthew McConaughey is geweldig en bij elkaar opgeteld is het een sterk staaltje TV-vermaak. Michelle Monaghan is tevens een erg goede toevoeging, zoals ze al vele keren heeft bewezen in andere series. De moord die in de eerste aflevering direct wordt getoond heeft overeenkomsten met wat je in een gemiddelde aflevering van Hannibal (de serie) zou zien. Visueel niet helemaal hetzelfde op de kwaliteitsafdeling, maar het mag er zeker wezen. Verhaal is top. Score: 9.5.

Seizoen 2: hier moest ik even achter mijn oren krabben. Is dit dezelfde serie? Vince Vaughn overacteert enorm en het verhaal is niet erg interessant. Ik heb er een paar afleveringen van geprobeerd en daarna de laatste gekeken om snel van dit seizoen af te zijn. Score: 4.

Seizoen 3: goed zichtbaar is dat de makers hebben gekeken naar wat seizoen 1 tot een succes maakte. Men volgt dezelfde structuur een beetje en voegt er nieuwe dingen aan toe waardoor er een soort Christopher Nolan tijdlijn ontstaat met flashbacks in verschillende periodes door elkaar. Het is even wennen om Mahershala Ali (de toekomstige Blade in het MCU) mét kapsel en zonder snor te zien. Zijn verhaallijn is daadwerkelijk aangrijpend te noemen. Hij wordt hierbij ondersteund door Stephen Dorff (bad guy uit Blade in het pre-MCU). De invalshoek is origineler dan alles wat in S2 te zien was. Score: 8.

Dat maakt bij elkaar een score van ( 9.5 + 4 + 8 ) / 3 = 7.1. Omdat ze hebben geleerd van het fiasco dat "seizoen 2" heet schroef ik de score iets op door het af te ronden op een 8.

Mocht je deze klassieker nog niet gezien hebben, doe jezelf dan een plezier en druk bij seizoen 2 ondanks de aanwezigheid van Rachel McAdams zo hard mogelijk op de "SKIP THIS WHOLE SEASON!"-knop. Op HBO Max kun je deze vast ergens vinden door de Konami-code in te voeren of door simpelweg aflevering 1 van seizoen 3 aan te klikken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stimulate14 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Mijn god zeg, nog trauma's aan.
Als er één aflevering van een TV-serie polariserend werkt dan is deze het ook wel :p

* Stukfruit vond het een solide aflevering waarmee getoond werd dat "bottle episodes" niet per se slecht hoeven te zijn

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Florida Man (2023)Florida Man (2023)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een "limited" serie (dus geen seizoen 2) met de titel van een meme. Als dat maar goed gaat...

Alle concepten in deze serie heb je al eerder gezien: een vrouw die vlucht en liever de liefde bedrijft met de hoofdrolspeler ipv de crimineel waar ze eigenlijk mee gaat, de smerige coppers met een verleden en de crimineel die te dom is om zijn billen af te vegen na een nummer twee. En allemaal zijn ze op jacht naar een schat.

Toch is dit één van de leukere nieuwe series op Netflix. Je blijft er niet voor thuis maar als het op staat dan blijf je absoluut kijken. Daarnaast zijn de overlappende intro's in de eerste helft van het seizoen wel leuk opgezet: het is een soort omgekeerde flashback.

Tevens heeft Clark Gregg (veel mensen kennen hem beter als Phil Coulson ;)) een rol en wordt er met hem geadverteerd in de trailer. Hij is echter bijna niet in beeld en het voelt alsof hij geïntroduceerd is voor een toekomstig seizoen, maar dat gaat er niet komen omdat deze serie "limited" is. Zijn karakter voegt daardoor (grotendeels) weinig toe. Grappig detail is dat hij de laatste twee afleveringen heeft geregisseerd.

Niet enorm bijzonder, wel een heel solide zeventje.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 26-07-2023 01:31 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Secret Invasion (2023)Secret Invasion (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14
Vanaf het begin van deze serie heb ik geprobeerd om positieve punten te vinden. Die zijn er ook zeker. De koude start is niet slecht en belooft meer. En Olivia Colman is bijvoorbeeld geweldig en verdient haar eigen show waarin ze constant Skrulls afzeikt.

Maar niet meer dan dat. Geen gevechten, geen standaard script, geen hint dat er misschien meer achter zit dan KevinGPT, geen twists die nergens toe leiden, geen karakters die worden omgelegd zonder reden.

Gewoon alleen Olivia Colman die Skrulls aan het roasten is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
The Crowded Room (2023–)The Crowded Room (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wow. Nu het plaatje compleet is met de laatste aflevering vallen alle stukjes op hun plek en blijkt maar weer wat een meesterlijke serie dit is. Het is geen over de top Hollywood smuck, maar een prachtige serie met een diep triest verhaal. Beide hoofdrollen worden door Tom Holland en Amanda Seyfried heel mooi neergezet.

Zonder teveel te verklappen gaat het verhaal over een jongen die ziek is. Ziek in zijn hoofd. Veroorzaakt door een verleden met zijn vader en stiefvader. Door zijn ‘ziekte’ komt hij in aanraking met de politie en moet uiteindelijk voor de rechtbank verschijnen. De serie speelt in de jaren 70 en het is lastig (in die tijd) te accepteren dat iemand ook ziek in zijn hoofd kan zijn. Amanda Seyfried (Rya) durft het wel aan om Tom Holland (Danny) te behandelen/ helpen.

Ik vond Tom Holland in de Spiderman films wat kinderlijk en niet echt overtuigend acteren. Dat doet hij in deze serie heel erg goed. Helemaal met de verschillende persoonlijkheden die Danny is door zijn ziekte. De laatste aflevering is wel de mooiste en ontroerende aflevering van de serie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:08:
The Crowded Room (2023–)[Afbeelding: The Crowded Room (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wow. Nu het plaatje compleet is met de laatste aflevering vallen alle stukjes op hun plek en blijkt maar weer wat een meesterlijke serie dit is. Het is geen over de top Hollywood smuck, maar een prachtige serie met een diep triest verhaal. Beide hoofdrollen worden door Tom Holland en Amanda Seyfried heel mooi neergezet.

Zonder teveel te verklappen gaat het verhaal over een jongen die ziek is. Ziek in zijn hoofd. Veroorzaakt door een verleden met zijn vader en stiefvader. Door zijn ‘ziekte’ komt hij in aanraking met de politie en moet uiteindelijk voor de rechtbank verschijnen. De serie speelt in de jaren 70 en het is lastig (in die tijd) te accepteren dat iemand ook ziek in zijn hoofd kan zijn. Amanda Seyfried (Rya) durft het wel aan om Tom Holland (Danny) te behandelen/ helpen.

Ik vond Tom Holland in de Spiderman films wat kinderlijk en niet echt overtuigend acteren. Dat doet hij in deze serie heel erg goed. Helemaal met de verschillende persoonlijkheden die Danny is door zijn ziekte. De laatste aflevering is wel de mooiste en ontroerende aflevering van de serie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
33% fresh op RT, maar 91% audience score...

Dat gaat een moeilijke worden. Meestal geldt de audience score niet voor mij :/

Maar toch bedankt voor de tip. Later komende week maar even proberen omdat het onderwerp interessant is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Stukfruit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:22:
[...]

33% fresh op RT, maar 91% audience score...

Dat gaat een moeilijke worden. Meestal geldt de audience score niet voor mij :/

Maar toch bedankt voor de tip. Later komende week maar even proberen omdat het onderwerp interessant is.
Misschien omdat het wat traag op gang komt. Toch is dat wel onderdeel van het verhaal.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nog geen review, maar na de eerste 4 afleveringen van The Wire begin ik te vermoeden dat ze werden gesponsord door Verizon...

spoiler:
En ik heb ook de legendarische f*ck-scène van ~5 minuten lang gezien in de 4e aflevering. Dat staat nu al gelijk aan de Fly-aflevering van Breaking Bad :D _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Stukfruit op 29-07-2023 05:49 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:26:
Detectorists (2014–2022)[Afbeelding: Detectorists (2014–2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14
Detectorists is misschien wel de beste serie die ik in jaren gezien heb. Goed dat er een topic is om mijn mening over deze serie te delen want ik denk niet dat hij erg bekend is in Nederland.

Andy (Toby Jones) en Lance (Mackenzie Crook) zijn vrienden met een gezamenlijke hobby, er met hun metaaldetector op uit te gaan in de velden van Essex om historische voorwerpen te vinden. Veelal leidt dit tot teleurstelling maar hoop doet leven. Ook moeten ze hun hobby bedrijven met medewerking van hun (ex-)vriendinnen en collega-hobbyisten.

Zelden heb ik een serie gezien die zo sterk is in het neerzetten van gewone mensen op een humoristische en tegelijk realistische en sympathieke manier. Elke aflevering van Detectorists brengt het verhaal van Andy en Lance en hun vrienden en kennissen wat verder en er zit in geen van de seizoenen ook maar een valse noot. Ook is het zeldzaam om vriendschap tussen mannen op een dergelijke manier geportretteerd te zien. Niet als de ene na de andere dramatische uitspatting of macho slapstick, maar zoals het is: Een dagelijkse worsteling met het leven en de steun die je bij elkaar kan vinden in het doorkomen van die worstelingen.

Dit is niet te zeggen dat Detectorists niet grappig is; de serie valt terecht in het comedy genre denk ik en, hoewel het zeker een specifieke vorm van comedy is die je moet liggen (geen canned laughter track zodat je weet dat je moet lachen hier) is het er voor mij eentje die continu een glimlach en regelmatig een grinnik teweeg brengt. Uiteindelijk is het vooral de sympathieke manier waar Detectorists omgaat met al haar karakters die me een goed gevoel heeft als ik de serie herkijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Heerlijke serie, in 1 ruk uitgekeken, de kleine dingen waarvan ze zo blij worden (de characters). Geen gekke dingen zoals altijd gebeurd, maar kleine normale geluk en pech momenten. Hilarisch hoe hun hobby ook strijd oplevert met een andere club, de chemie tussen Andy en Lance is super maar toch niet overtrokken.

Erg van genoten. Gelachen en zelfs soms bijna wel kunnen huilen :'). Aanrader, een keer iets anders, lekker fris.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Kecin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Heerlijke serie, in 1 ruk uitgekeken, de kleine dingen waarvan ze zo blij worden (de characters). Geen gekke dingen zoals altijd gebeurd, maar kleine normale geluk en pech momenten. Hilarisch hoe hun hobby ook strijd oplevert met een andere club, de chemie tussen Andy en Lance is super maar toch niet overtrokken.

Erg van genoten. Gelachen en zelfs soms bijna wel kunnen huilen :'). Aanrader, een keer iets anders, lekker fris.
Helemaal eens. Ben bijna bij de laatste aflevering en daarna uiteraard nog de film special. Heerlijke serie, dankzij dit topic gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

thecompany schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:24:
[...]

Helemaal eens. Ben bijna bij de laatste aflevering en daarna uiteraard nog de film special. Heerlijke serie, dankzij dit topic gekeken.
What. Is er een film?
Snel opzoeken :)
Edit: Ah de Christmas special. Niet gezien (tussen einde seizoen 2 en begin seizoen 3 blijkbaar).

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 29-07-2023 18:02 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hijack (2023–)Hijack (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Idris Elba probeert te voorkomen dat een gekaapt vliegtuig waar hij zelf in meevliegt gebruikt wordt als wapen.

Naast uitstekend werk van Elba laat de serie een aantal andere herkenbare acteurs zien, zoals Ben (Air? ;()Miles, Neil Maskell (de benauwde man uit Utopia, waarvan je de Britse versie absoluut moet kijken :Y ), Christine Adams (Black Lightning) en Eve (Air? :+)Myles (Torchwood).

Hoewel men goed begint gaat het script bijna ten onder aan aanknopingspunten waar niets mee wordt gedaan zonder (op dit moment) plannen voor een tweede seizoen.

Daardoor voelt het alsof je naar de Efteling gaat en de belangrijkste attracties zoals de Python en Villa Volta gesloten zijn. Het park wordt er niet plotseling slecht van, maar je had er meer van verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:14
@Stukfruit Ik heb hem ook gezien. Hijack kon wss interessanter zijn maar stoelt toch te vaak op toevalligheden en je vraagt je ook af hoe het zo kan lopen. Tenzij ze zichzelf in bochten wringen en dat lijkt hier toch het geval.

Het is een kaping die enkel 7 afleveringen rekt omdat iedereen bijna millimeterwerk verricht om ergens te komen (of juist te falen). Na 2, 3 afleveringen vroeg ik me telkens af "dit kan toch eenvoudiger", maar dan zou de serie enkel 30 minuten duren ipv eindeloos te rekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Twisted Metal (2023–)Twisted Metal (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Het was niet de bedoeling dat ik deze zou gaan kijken, maar je weet hoe het gaat: je zet de eerste 10 minuten van de pilot op en ziet het enorme enthousiasme van Anthony Mackie en medespelers Stephanie Beatriz en (de stem van) Will Arnett van je scherm spatten. Ja, dan blijf je nog wat langer hangen.

Ook al heb ik de naam van het spel waarop deze serie gebaseerd is in het verleden erg vaak voorbij horen komen; ik heb het nooit zelf gespeeld. Toch is het zonder achtergrondkennis prima te volgen en is duidelijk dat een game de basis vormt.

Soms geeft de serie een beetje het gevoel alsof je kijkt naar iets als The Boys, Preacher of een (andere) serie waar Seth Rogen aan heeft meegewerkt. Hoewel dat hier niet zo is, valt de humor in dezelfde categorie.

Als je de simpele humor even laat voor wat het is dan is dit eigenlijk wel een leuke roadtrip-serie die erg inspeelt op gevoel bij zowel de hoofdrolspeler en de kijker die al wat ouder is.

Minpunt is dat de vfx soms teveel opvallen doordat er (dankzij budget?) niet lang genoeg aan is gewerkt, maar als je Mackie blij ziet zijn met zijn auto dan verdwijnt die gedachte als sneeuw voor de psychopathische clown.

Bij elkaar opgeteld geeft dat een solide 7. Geen halfje extra of een 8 omdat het daar te cliché voor is. Vermakelijk en bingeable is het daarentegen absoluut.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.