Ik heb ondertussen alle afleveringen gezien en het was best genieten. Alleen heb ik twijfels over de acteer kwaliteiten van Travis Fimmel die Ragnar speelt. Het karakter Ragnar Lothbrok is goed, maar Travis mag van mij wel iets duidelijker met zijn expressies.
Verder had ik meer verwacht van de laatste aflevering.
Een koning die niet weet wat die precies wil, behalve dat Ragnar zijn kwaliteiten moet gebruiken tegen andere Vikingen voor zijn stuk land. Dit maak voor het verhaal een beetje langdradig voor een aflevering, want er komt geen gang in.
Daarnaast loopt Rollo over om uiteindelijk tegen zijn broer te vechten. Opzich niet verkeerd gezien hun verstandhouding. Ze respecteren elkaar tot een zekere hoogte, maar Ragnar laat Rollo niet altijd zijn gang gaan. Ook al denkt Ragnar altijd tactisch om problemen op te lossen bij een gevecht.
Historisch gezien schijnt het volgens Wikipedia dat Normandië genoemd is door een Viking met de naam Rollo. En Ragnar wou volgens mij naar Frankrijk.
En nu is het onzeker wat er met Rollo gaat gebeuren nu hij wilt overlopen.
Zou mooier geweest zijn dat Rollo uiteindelijk een eigen verhaal krijgt naast Ragnar met als doel dat hij met een groep naar Frankrijk gaan. Zomaar een ideetje.
En de epidemie was ook vreemd, aangezien de twee jongste meiden overlijden. Terwijl een aantal oudere het overleven, waaronder de Britse Priest. Hun wisten natuurlijk ook niet wat er speelde en ik eigenlijk ook niet. Dacht eigenlijk een griep, maar daar ga je niet van dood.
[
Voor 0% gewijzigd door
Mystic_Jack op 12-03-2014 20:06
. Reden: spoiler weggehaald ]
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'