Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Vikings!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik kan het makkelijk volgen en vind het allemaal geweldig. Vooral de laatste aflevering, Yol. d:)b

Al snap ik nog niet zo goed wat ze precies met Queen Kwenthrith willen. Ze hebben haar koninkrijk nodig en wilden haar verslaan, maar tegelijkertijd hebben ze ook haar zoon nodig vanwege Ragnar. Queen Kwenthrith en Magnus leven nog en Mercia bestaat ook nog.

Afwachten maar. :)

• heplam
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-05 12:46
Vikings is vernieuwd met een vijfde seizoen :-)

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:36
Maanden om een oversteek te maken van ongeveer het noorden van Denemarken naar Parijs? Denk eerder max 2 weken. Het is dat ik geen boot heb anders probeerde ik het even uit. Alhoewel, mijn neef heeft een zeilboot en is zeilend ook wel binnen 1 week in Noorwegen of in Schotland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:33
quote:
cbr600f4i schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:19:
Maanden om een oversteek te maken van ongeveer het noorden van Denemarken naar Parijs? Denk eerder max 2 weken. Het is dat ik geen boot heb anders probeerde ik het even uit. Alhoewel, mijn neef heeft een zeilboot en is zeilend ook wel binnen 1 week in Noorwegen of in Schotland.
Heb even op wiki opgezocht, de gemiddelde snelheid van een longship was tussen de 5 en 10 knopen met een topsnelheid van 15 knopen. Dus bijvoorbeeld uitgaan van ongeveer 8 knopen ~ 15km/h. Afstand tussen Kattegat (voor het gemak maar even Göteborg genomen) en Parijs via de Seine is ongeveer 1500 kilometer.
In theorie zouden ze dus 100 uur nodig hebben om in Parijs te komen, mits ze een beetje doorvaren. Dus binnen twee weken zou inderdaad makkelijk kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
Vanavond op de BBC een documentaire over de Vikingen. Met wellicht voer voor nog vele seizoenen in de toekomst ;)

A new discovery has revealed that the Vikings may have travelled hundreds of miles further into North America than previously thought. It's well known that they reached the tip of the continent more than 1,000 years ago, but the full extent of their exploration has remained a mystery, writes historian Dan Snow.
Source: http://www.bbc.com/news/magazine-35935725

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17:25

mark-k

AKA markkNL

• cbr600f4i
De nieuwe Vikings vanavond ff kijken. Persoonlijk vind ik Lagertha niet zo spannend met haar Sandsnake ;) Ik kan niet wachten tot de zoons verhaal gaan halen in Engeland.

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:33
quote:
Mektheb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:57:
[...]

Dat leek me nogal duidelijk dat dit eraan zat te komen, en als je inderdaad naar de history kijkt dan doen zijn kinderen behoorlijk veel.

Met name die van Rollo maar dat zien we hier denk ik niet ;)
Rollo hebben ze ook toegevoegd om de serie wat spannender te maken. Hier en daar is er ook wat met chronologie gerommeld. Maar goed, de serie is natuurlijk gebaseerd op de legendarische Noorse held Ragnar Lothbrok, dus echte historiciteit is ook lastig voor die tijd.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

The great army is nog niet echt samengesteld of in beeld gebracht.
Echter was het wel een heerlijke aflevering hoor! Spanningen tot grote hoogtes.

Het voelt wel aan alsof er iets groots gaat gebeuren, ik ben benieuwd naar ep 18.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Tijntje schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Eens met Sigurd, al vind ik Ivar ook wel een beetje irritant :)

Iemand een idee waar ze hier op hinten?
[afbeelding]
http://www.inquisitr.com/...-on-heahmunds-sword-mean/

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• jaguarxj16
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-05 15:56
Wat later dan ik eerst poste maar vandaag in Canada de eerste aflevering van seizoen 5. Ben benieuwd naar het vervolg.

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
038Zwolle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:22:
Floki die IJsland (?) heeft ontdekt .
Dat was inderdaad IJsland. Strand aan het begin was bij Vik, en die waterval was Skogafoss.
Ik denk dat iedereen die in Zuid-IJsland geweest is, deze beelden direct herkende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Don Fredo schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:44:
[...]

Maar dan zijn ze daar de weg kwijt, want die waar Ivar zijn broer heeft vermoord enz enz heeft bij Ziggo echt so5 episode 1 als titel, en so4 gaat daar maar tot 10. Snap er helemal niets van :-(
:'(
Ze hebben de episodes gewoon niet beschikbaar en blijkbaar wél die van S05. Dat je dan een enorm gat hebt boeit ze niet. Immers kunnen ze nu zeggen " nieuwste seizoen Vikings is hier!"

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:54
een spin off is mogelijk, er werd op de set iniedergeval al wel over gesproken/rumored (onder de cast, niet de crew perse) en de laatste aflevering van seizoen 6 laat er opzich ruimte voor. (al worden veel dingen wel netjes afgesloten en afgerond).

bron: ik speel in seizoen 6

[Voor 6% gewijzigd door Wannial op 20-01-2019 14:00]

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Wannial schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:24:
een spin off is mogelijk, er werd op de set iniedergeval al wel over gesproken/rumored en de laatste aflevering van seizoen 6 laat er opzich ruimte voor. (al worden veel dingen wel netjes afgesloten en afgerond).

bron: ik speel in seizoen 6
Ragnar, is that you? :+

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:04

dvdkiwi

Hoi doei

Zonet ep10 van seizoen 6(a?) gezien; eindelijk een langverwachte veldslag op grote schaal, bijna GoT waardig zou ik zeggen.
Ben wel heel benieuwd wat er in seizoen 6b nog gaat gebeuren
spoiler:
aangezien Björn en King Harald nu ook het loodje hebben gelegd. Enkel Ubbe blijft nog over (de overlopers Ivar en Hvitserk niet meegeteld), wellicht dat hij nog met een legertje mensen vanaf IJsland kan vertrekken maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
En dan nog de vraag wat er met de twee weduwen van Björn gaat gebeuren.

Een andere optie zou kunnen zijn dat Ivar samen met prins Igor de macht gaat pakken en de huidige prins van 'Roes' omver gaat werpen.
Al zou de serie dan "Roes" ipv "Vikings" moeten gaan heten ;)

Noorwegen lijkt verloren, IJsland lijkt het nieuwe thuis voor de Vikingen te zijn.
Ik ga er nog wel vanuit dat Floki nog leeft in die ingestorte grot, hij heeft dat tenslotte al een keer eerder een behoorlijke tijd volgehouden op enkel wat water.

[Voor 5% gewijzigd door dvdkiwi op 08-02-2020 01:16]

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:42

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

spoiler:
Ik geloof niet dat Bjorn daadwerkelijk dood is, gewond ja, maar er zaten wat rare stilistische keuzes in deze aflevering m.b.t. de editing en soort van 'in elkaars hoofd' scenes tussen Bjorn en Ivar. Dit soort cliffhangers met karakters die wel/niet dood zouden zijn hebben we in eerdere seizoenen ook al wel gezien ;) Als blijkt dat hij wél dood is vind ik het weer erg gehaast en zwak overkomen..

Bjorn, Harald, Lagertha en in mindere mate Ubbe waren voor mij wel redenen om te blijven kijken. Als de laatste 10 afleveringen alleen over Ivar/Hvitserk en de Rus gaan heb ik het waarschijnlijk snel gezien..

Maar met name de editing vond ik in deze aflevering erg hak op de tak, alsof er scenes tussenuit waren geknipt, en ook de Rus die er opeens in 1 aflevering al zijn.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:04

dvdkiwi

Hoi doei

Ik had ook iets meer opbouw naar de clash Vikings vs Roes verwacht ja, had dat eigenlijk pas in seizoen 6b verwacht.
Qua interesse in het volgend seizoen ben ik het met je eens; is dat voornamelijk Ivar en Roes dan hou ik het ook snel voor gezien ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True