'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
edit: deze slipcover dus ... (maar het lijkt er niet op dat dat het geval zal zijn en de US versie is alleen Regio A)

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 13-01-2015 21:55 ]
Ik heb er al weer zin in!
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Veel nieuwe ontwikkelingen en oude ontwikkelingen die verder uitgebreid wordt, maar waarschijnlijk wel een staartje gaat krijgen.
Ze blikken niet echt terug op de laatste aflevering van seizoen 2, maar ik had het ook niet nodig om terug te kijken, wel wordt er her en der in het verhaal verteld wat er ongeveer gebeurt is in seizoen 2 zonder veel detail te gaan.
Mooiste is trouwens dat ze nu veel meer in hun eigen oude talen zijn gaan praten, was wel even wennen en toch ook wel weer erg goed dat ze dat zijn gaan doen.
Klopt het trouwens dat in de tijd(8ste eeuw?) Oud Engels en Oud Noors gesproken werd? Kon er namelijk niks van maken.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Aan de ene kant vond ik dat wel mooi om te zien, maar aan de andere kant stoorde ik mij er aan. Waarom niet gewoon algemeen Engels houden? Ik snap dat ze willen aangeven dat de Noors/Engese priester de rol van tolk/communicatie aan moet gaan nemen, maar nu kon ik er echt geen snars meer van maken. Helemaal toen ze in die wagen zaten.Larrs schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:49:
Mooiste is trouwens dat ze nu veel meer in hun eigen oude talen zijn gaan praten, was wel even wennen en toch ook wel weer erg goed dat ze dat zijn gaan doen.
Klopt het trouwens dat in de tijd(8ste eeuw?) Oud Engels en Oud Noors gesproken werd? Kon er namelijk niks van maken.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vmoL4ZQ3yWM]
[ Voor 12% gewijzigd door Audiowaste op 24-02-2015 10:57 ]
Anoniem: 274589
Inderdaad ! Ook best knap hoe ze ineens kan vechten tegen beroepssoldaten zonder dat ze het onderspit delft.Anoniem: 274589 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:01:
Eerste episode van S3 gezien, ik erger me al aan dat (ex slaaf) vriendinnetje van Bjorn die het nogal in haar bol heeft gekregen
Daarnaast, praten die gasten nu ineens anders? En dat gebruik van Noors, Engels en "Keltisch?" (gok, geen idee eigenlijk) in scenes waarbij de Vikingen en de koning van dat stuk Engelse modder aan 1 tafel zitten (en dan onderling ineens weer wel Engels praten) ik vind het maar weinig toevoegen. Dat was in S02 volgens mij beter gedaan...
E03 staat klaar, ik ben benieuwd of het daarin allemaal wat bij trekt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Leuke, vermakende serie, alleen zitten er best wel wat foutjes in.
Zo zat ik gisteren de een-na-laatste aflevering van seizoen 2 te kijken. Op een gegeven moment vecht Bjorn daar met Rollo (om te oefenen, op het strand), en raakt Rollo Bjorn in z'n buik en z'n arm (met 2 flinke sneeën als gevolg), 1 shot (en 10 seconden) later is er niks meer van te zien
Vaak bu'j te bang!

Rollo ziet wel vaker dingen die niet gebeurd zijn, dit was iets in zijn verbeelding en hij had Bjorn niet echt gestoken.-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:16:
Ik volg deze serie nu ook sinds 1,5 maand. Ben nu aangekomen bij de laatste episode van seizoen 2.
Zo zat ik gisteren de een-na-laatste aflevering van seizoen 2 te kijken. Op een gegeven moment vecht Bjorn daar met Rollo (om te oefenen, op het strand), en raakt Rollo Bjorn in z'n buik en z'n arm (met 2 flinke sneeën als gevolg), 1 shot (en 10 seconden) later is er niks meer van te zien
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hij wordt ook vol door zn keel gestoken op t einde, dat was ook niet waar. Het was gewoon om te laten zien was er was gebeurd als het een echt gevecht was, die trainingswapens zijn echt niet geslepen hoor.-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:16:
Ik volg deze serie nu ook sinds 1,5 maand. Ben nu aangekomen bij de laatste episode van seizoen 2.
Vaak bu'j te bang!
Volgt iemand de serie hier nog? Ik ben benieuwd wat Ragnar vond van de actie van Floki (en of hij het uberhaupt weet dat Floki de dader is)
Vaak bu'j te bang!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
FCG
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Floki lijkt wel steeds "raarder"te worden (voor zover dat nog kan).
Voor mijn gevoel weet Ragnar precies wat hij doet en is hij iedereen te slim af.
[ Voor 96% gewijzigd door Noppesnada op 30-03-2015 14:02 ]
Mee eens, Ragnar loopt een behoorlijk aantal stappen voor.Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
Ik ga Athelstan niet missen. Vond het maar een beetje een weifelende zeurkous.
Voor mijn gevoel weet Ragnar precies wat hij doet en is hij iedereen te slim af.
Ik wil wel zien dat ze parijs binnen vallen
Be nice, You Assholes :)
Dat had ik de laatste paar afleveringen ook. Misschien maar beter zo.Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
Ik ga Athelstan niet missen. Vond het maar een beetje een weifelende zeurkous.
Dit was eerder altijd ook al wel zo, maar uiteindelijk stond die altijd achter Ragnar. Nu heb ik wel het gevoel dat hij niet langer achter Ragnar staat?[b]Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
Toch denk ik dat hij het gebeuren in Engeland van de laatste aflevering niet aan zag komen. Waarom zou je anders al die settlers daar alleen achterlaten?![b]Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
[ Voor 3% gewijzigd door NL-RaVeR op 30-03-2015 14:08 ]
Natuurlijk zag die dat wel aankomen, denk dat hij exact hetzelfde zou hebben gedaan.NL-RaVeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:08:
[...]
Dat had ik de laatste paar afleveringen ook. Misschien maar beter zo.
[...]
Dit was eerder altijd ook al wel zo, maar uiteindelijk stond die altijd achter Ragnar. Nu heb ik wel het gevoel dat hij niet langer achter Ragnar staat?
[...]
Toch denk ik dat hij het gebeuren in Engeland van de laatste aflevering niet aan zag komen. Waarom zou je anders al die settlers daar alleen achterlaten?!
Dat zag je ook, met die scene dat die koning zei: I am corrupt, en hij zei hetzelfde
Be nice, You Assholes :)
Floki's waardering voor Ragnar aan het begin van de serie is ook meer omdat hij een verbintenis zag tussen Ragner en Odin.NL-RaVeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:08:
[...]
Dit was eerder altijd ook al wel zo, maar uiteindelijk stond die altijd achter Ragnar. Nu heb ik wel het gevoel dat hij niet langer achter Ragnar staat?
Floki is een van de grootste aanhanger van de goden die daar rondloopt.
Vandaar dat je ook steeds meer afstand tussen Ragnar en Floki ziet ontstaan naarmate Ragnar zich meer en meer met de christenen in laat.
Hoe had je dat gedacht dan ? In een visioen of zo ?mark-k schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:08:
Ben ik de enige die denkt dat Athelstan over 3 dagen gewoon weer voor Ragnar zn neus staat?
Volgens mij was hij aardig dood
Kan het niet zijn dat Floki 'm gewoon zwaar knock-out heeft geslagen, en dat Ragnar die oude man begraven heeft?
Gewoon een gedachtenspinsel
Vaak bu'j te bang!
Leek me niet echt van toepassing op die oude man die hij vermoord heeft. Waarom zou hij die bovendien een begrafenis geven waarvoor hij een berg moet beklimmen en een kruis op zijn graf zetten.
Ik denk dat Athelstan er wel geweest is.
Maar wel leuk dat er eindelijk iets gebeurd
Iets met dat Athelstan een nieuwe Messias zou zijn en een andere gekruisigde gozer met baard die 2k jaar geleden ook na 3 dagen een respawn gehad zou hebbenNoppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:23:
[...]
Hoe had je dat gedacht dan ? In een visioen of zo ?
Volgens mij was hij aardig dood
Ik heb nu de laatste twee afleveringen(5 en 6 van seizoen 3) en jouw gevoel heb ik ook met Ragnar.jeka schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:50:
Ik vind Ragnar juist geweldig omdat je geen idee hebt wat hij denkt. Voor mijn gevoel loopt hij 15 stappen voor op de rest.
Alleen snap ik Ragnar niet met het christelijke geloof. In de allereerste afleveringen was hij 100% 1 met de Noordse mythologie en nu lijkt hij langzaamaan van zijn geloof af te stappen. Of probeert hij te weten te komen hoe christen denken, want hij blijft een nieuwsgierige man alleen lijkt hij wel te veranderen.
FCG
Tsurany schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:54:
Ik denk dat hij met duizend schepen de Seine af gaat varen en Parijs in gaat nemen
Maar voor tv kunnen we toch wel even overdrijven?

Dan zal hij toch eerst even de tattoos op zijn hoofd moeten verbergen.jeka schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:52:
Ik denk dat hij zich als priester gaat voordoen en op die manier Parijs gaat verkennen.
Valt een beetje op anders ......
Zijn er geen priesters met Tattoos?
FCG
En het lijkt er idd gewoon op dat Athelstan dood is
Vaak bu'j te bang!
Weet iemand waar deze van is?
Edit: Laat maar, ik moet beter leren zoeken. Het is O Death, van Jens Titus.
[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 08-04-2015 19:01 ]
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
Ben toch heel benieuwd hoe dit gaat lopen en hoe de voorspelling van die Ziener uit gaat komen...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Goeie serie, vanaf de eerste aflevering.
Wat blijft die Lagertha een lekker wijf trouwens
Vaak bu'j te bang!
Wat ik wel opvallend vond is dat Ragnar nu serieus "hardop" zegt dat hij een dubbele agenda had met het aanwijzen van Floki als leider. We denken het allemaal, maar nu bevestigt de serie he tzelf eindelijk eens

Ragnar gaat dus toch doen wat ik niet gehoopt had. En trouwens is het wel apart dat de serie nu wel steeds sneller en meer op het christelijk geloof zit dan op de Noorse mythologie.
Het duurt nog zeker 100 jaar in de serie voordat elke Viking voor het christelijk geloof gaat. Volgens mij speelt de serie af in de begin 9de eeuw.
Heb het ergens gelezen op Wikipedia over het overgaan naar het christelijk geloof van de Vikingen.
Maar ik ben zeker benieuwd hoe het met Ragnar afloopt.
Ach zo zijn er nog wel meer dingen alsLarrs schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:02:
Net aflevering 9 gezien, en nu is het irritant dat ik moet wachten op aflevering 10.![]()
Ragnar gaat dus toch doen wat ik niet gehoopt had. En trouwens is het wel apart dat de serie nu wel steeds sneller en meer op het christelijk geloof zit dan op de Noorse mythologie.
Het duurt nog zeker 100 jaar in de serie voordat elke Viking voor het christelijk geloof gaat. Volgens mij speelt de serie af in de begin 9de eeuw.
Heb het ergens gelezen op Wikipedia over het overgaan naar het christelijk geloof van de Vikingen.
Als je de maker van de serie kent zie je de dat de kostuums uit the borgias meerdere malen gebruikt zijn
Verder ben ik wel benieuwd Of hij zijn status als koning behoudt nu hij bekeerd is toch het christendom.
Als je jezelf een beetje verdiept in de sagen van Ragnar (daar is de serie losjes op gebaseerd), dan weet je wss al hoe het gaat aflopenLarrs schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:02:
Net aflevering 9 gezien, en nu is het irritant dat ik moet wachten op aflevering 10.![]()
Vaak bu'j te bang!
-tom-562 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:21:
[...]
Als je jezelf een beetje verdiept in de sagen van Ragnar (daar is de serie losjes op gebaseerd), dan weet je wss al hoe het gaat aflopen
Ragnar zou in een slangenput of iets dergelijks overlijden door koning Aelle van Northumbria. Ragnar is al langs koning Aelle geweest en koning Egbert is van plan om het koninkrijk van koning Aelle aan te vallen.
Dus hoe groot zou het zijn als Ragnar in de serie op dezelfde wijze om het leven komt.
Tuurlijk spelen ze al wel met het idee in de serie, want Ragnar was in Frankrijk met slangen aan het spelen. In hetzelfde land zou hij bijna dood gaan. Ik zeg bijna, want op imdb staat dat hij op zijn terugreis eerst naar koning Egbert gaat en dan naar Kattegat.
Ik denk dat ze in de serie niet alles letterlijk naspelen wat bekend is over Ragnar, maar meer een eigen interpretatie aan geven. Want zijn zonen zouden bijvoorbeeld ook belangrijke Vikingen worden en daar kunnen ze de serie mee uitbreiden als Ragnar er niet meer is.
[ Voor 0% gewijzigd door Mystic_Jack op 24-04-2015 19:45 . Reden: Sorry, liet me even gaan zonder erbij na te denken dat ik aan het spoilen was. Bij deze alles alsnog voorzien van een spoilertag. ]
Die kans is zeker groot denk ik.
Nu was ik daar wel van op de hoogte, maar ik zou dit toch maar erg snel in een spoiler tag zetten als ik jou was.
//edit
Zelf de laatste zin ook maar even in een spoier gezet, just in case.
[ Voor 17% gewijzigd door WernerL op 24-04-2015 19:21 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Anoniem: 274589
Verhaal 1:
Wikipedia: Rollo
Verhaal 2:
Wikipedia: Björn Ironside
Nu weer een jaar wachten helaas, bah
Anoniem: 274589 schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:47:
Volgens mij gaat Ragnar in de eerst volgende aflevering dood .... en splitst het verhaal zich op in 2 grote afgescheiden verhaallijnen
Verhaal 1:
spoiler:De avonturen van Rollo in Frankenrijk/Normandie
Wikipedia: Rollo
Verhaal 2:
spoiler:De avonturen van Bjorn Ironside in England
Wikipedia: Björn Ironside

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 27-04-2015 15:28 ]
Wat een bazeneinde, ik had al zoiets verwacht
Vaak bu'j te bang!
⏩ PVOutput☀️
Tja.. Mocht Ragnar toch dood gaan, heeft die belofte natuurlijk ook geen betekenis meerNotna schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:22:
Eindelijk tijd gehad E10 van S03 te kijken (seizoens einde). Leuke twist zo met die kisten het was natuurlijk te verwachten dat Rollo zich op deze manier ging profileren. Toch vraag ik mij af of hij echt tegen zijn broer in gaat; in het verleden heeft hij daar ook, uiteindelijk, van gweken
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Toen ik die kist zag, hoopte ik stiekem op het paard van Troje verhaal en gelukkig had ik gelijk
Nu helaas tot 2016 wachten

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Overigens is een belofte van de Viking ook niet veel waard. Ze krijgen een afkoopsom en vallen vervolgens toch nog aan.
Raar dat die koning van Parijs er dan wel op vertrouwd dat Rollo om te kopen is en zijn belofte wel zou houden en zelfs zijn dochter aan biedt. Ik zou geen nee zeggen
[ Voor 80% gewijzigd door max op 05-09-2015 19:17 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Iemand hier die de serie ook heeft gezien ? Is dit hetzelfde genre ? Min of meer historisch verantwoord en toch spannend ?
Vrijdag kunnen we dus weerAnnie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:38:
nog 2 daagjes en dan begint vikings weerdankzij tweakers deze serie ontdekt.
Ben zeer benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen na Parijs...
Offtopic: Voor de mede fans van Lagertha, ze heeft ook een eigen Instagram account.
Ze post regelmatig on scene stuff
https://www.instagram.com/katherynwinnick
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Pracht van een vrouwSpacialz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:27:
[...]
Vrijdag kunnen we dus weer![]()
Ben zeer benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen na Parijs...![]()
Offtopic: Voor de mede fans van Lagertha, ze heeft ook een eigen Instagram account.
Ze post regelmatig on scene stuff
https://www.instagram.com/katherynwinnick

Tsja ik doe het op de niet legale manier, mijn broertje heeft gelukkig wel HBO zodat we GoT kunnen kijkenAnnie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:28:
Parijs was erg indrukwekkend de scenes, ben ook erg benieuwd. Kan het ook gelijk kijken want ik heb het filmpakket wat het uitzend.
Al stond mijn vrouw ernaast te janken zeg maar

Goeie seizoens opening, verder zeg ik niets

⏩ PVOutput☀️

Was weer een goede aflevering.
Ligt het trouwens aan mij of liep er een Chinees rond in Kattegat?
//edit
Deze dus:

[ Voor 72% gewijzigd door WernerL op 20-02-2016 21:42 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Rollo is over naar de "slechte kant"
Wordt gewaarschuwd door een MEDEstander.
Moordt heel de groep medestanders uit met hulp van de Fransen ?
Of heb ik niet goed gekeken ??
Ragnar zal dat niet leuk vinden iig.
⏩ PVOutput☀️
Die stond in dat rijtje welke ze meegenomen hadden uit Parijs.WernerL schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:41:
Oeh Vikings is weer begonnen![]()
Was weer een goede aflevering.
Ligt het trouwens aan mij of liep er een Chinees rond in Kattegat?
//edit
Deze dus:
[afbeelding]
Ik ben verliefd
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verder weer een fijn begin!
Geweldige serie en heerlijk dat het weer begonnen is!
Sterke 1e aflevering trouwens.
Rollo zou beter moeten weten dan weer tegenover zijn broer komen te staan, mooi ook dat Ragnar dat aan voelt komen gezien zijn uitval richting Bjorn daarover. En ik ben heel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met Floki, wederom niet zo'n handige actie van Bjorn.
En ondanks haar actie blijft Lagertha prachtig

Maar je merk wel het verschil met GOT dat alle hoofdrol spelers steeds overleven of weer gered worden, gaat voor mij wat van de spanning af.
En de gevechten beginnen het zelfde te worden als je 31 afleveringen in 4 dagen kijkt haha.
Ik zit jouw reactie lezen maar I don't get it zeg maarNotna schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:39:
Eindelijk de tijd gehad om de nieuwe aflevering te kijken; ik zat wel even met kromme tenen bij dat paal (get it) momentje![]()
Verder weer een fijn begin!
Zij kwam binnen met die Arabisch lijkende mensenhandelaarazz_kikr schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:09:
[...]
Die stond in dat rijtje welke ze meegenomen hadden uit Parijs.
Ik ben verliefd
Paal, eufemisme voor je mannelijke delen? Never mindSpacialz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:44:
[...]
Ik zit jouw reactie lezen maar I don't get it zeg maar
[...]
Zij kwam binnen met die Arabisch lijkende mensenhandelaar
Nieuwe aflevering was een leuke filler, temeer ook om te zien hoe Wessex er aan toe is. En eerlijk is eerlijk; ik moest ook hard lachen om Rollo in zijn nette pak en uiterlijk
ExcuusNotna schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:47:
[...]
Paal, eufemisme voor je mannelijke delen? Never mind
Nieuwe aflevering was een leuke filler, temeer ook om te zien hoe Wessex er aan toe is. En eerlijk is eerlijk; ik moest ook hard lachen om Rollo in zijn nette pak en uiterlijk

Vond dat Wessex erg veel aan bod komt in plaats van inhoudelijk meer in te gaan op onze Vikingen

Eerlijk is eerlijk, we moeten natuurlijk wel weten of Mercia weer veroverd wordt maar goed.
Zal Ragnar hierin weer komen helpen, dit ook mede doordat ik niet meer echt een verband zie doordat ze technisch gezien weg zijn daar en nu vol in lijken te zetten voor Frankia
[ Voor 0% gewijzigd door Spacialz op 02-03-2016 11:59 . Reden: typo ]
Rollo kan in Frankrijk wel de kans krijgen om hogerop te komen, in Vikingland zal die altijd Ragnar voor zich moeten laten. Maar hoe je het ook went of keert, Ragnar is coming for him.Quad schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:29:
De achtergebleven Vikingen zijn natuurlijk wel trouw aan Ragnar en zullen nooit voor een andere god kiezen. Als Rollo niks deed zou z'n hoofd enkele dagen later wel op een spies hangen. Het was z'n eigen leven of die van z'n landgenoten.
Ragnar zal dat niet leuk vinden iig.