Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zag dat Fox deze serie gaat uitzenden. Keek even op hun website, bleek dat ze vanaf 15 december met seizoen 1 begonnen zijn.
http://www.foxtv.nl/series/vikings/afleveringen

Het is mooi dat deze tv serie te zien is in Nederland, aangezien deze serie niet in elk land uitgezonden wordt.
Alleen zou ik seizoen 3 wel op de Nederlandse tv willen volgen, kan dus nog steeds niet wanneer het officieel uitgezonden wordt. Dat wordt dus de bekende wegen bewandelen. ;)

Trailer van seizoen 3

Mooi filmpje over de gevechten in Vikings met Katheryn Winnick. 8)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lZiGwy1-qgc]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Vanaf februari mogen we dus weer. :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik moet seizoen 2 even afstoffen en opnieuw gaan kijken voor S03 geloof ik. Staat mij niet heel veel meer van bij helaas

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Afgelopen week deze serie gekeken. Voornamelijk omdat ik aan het wachten ben tot andere series weer verdergaan. Blijkbaar heb ik nu een nieuwe serie erbij. Wat een wrede serie is dit zeg. Ik heb erg genoten van de 2 seizoenen die er nu zijn. Verhaal werd goed verteld en zat echt soms met spanning op m'n stoel af te vragen wat er ging gebeuren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bijna bij, nog 3 afleveringen :). Iemand hier die de blurays gekocht heeft al dan niet bij Amazon UK en kan vertellen over er een slipcover bij zit? Wel een afwijkende cover voor seizoen 2 bij Amazon UK t.o.v. andere regios ...

edit: deze slipcover dus ... (maar het lijkt er niet op dat dat het geval zal zijn en de US versie is alleen Regio A)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/673/Icp13E.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 13-01-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nog 9 dagen!

Ik heb er al weer zin in! :9~

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De nieuwe aflevering is er al weer, tijd om deze binnen te harken! :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-05 08:59
Denk dat ik weer eerst de laatste paar afleveringen van S02 moet kijken. Ben veel alweer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Seizoen 3 is ook alweer begonnen! Ben benieuwd of elke week nieuwe aflevering komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:57
ik denk dat ik lekker een paar weken ga wachten en dan een paar afleveringen achter elkaar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb de eerste aflevering gezien van seizoen 3 en het is een mooi begin voor een nieuw verhaal.
Veel nieuwe ontwikkelingen en oude ontwikkelingen die verder uitgebreid wordt, maar waarschijnlijk wel een staartje gaat krijgen.

Ze blikken niet echt terug op de laatste aflevering van seizoen 2, maar ik had het ook niet nodig om terug te kijken, wel wordt er her en der in het verhaal verteld wat er ongeveer gebeurt is in seizoen 2 zonder veel detail te gaan.

Mooiste is trouwens dat ze nu veel meer in hun eigen oude talen zijn gaan praten, was wel even wennen en toch ook wel weer erg goed dat ze dat zijn gaan doen.
Klopt het trouwens dat in de tijd(8ste eeuw?) Oud Engels en Oud Noors gesproken werd? Kon er namelijk niks van maken. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Zo aflevering 1 van seizoen 3 begint alweer gelijk goed. Gelijk actie en stevige politieke spelletjes die direct worden opgezet. Geen langdradige inleidingen of terugblikken op het vorige seizoen. Was misschien wat negatief, zo had ik de eerste 10 minuten zoiets van; 'hoe zat het ook als weer?'. Maar aan de andere kant ook wel weer fijn.
Larrs schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:49:
Mooiste is trouwens dat ze nu veel meer in hun eigen oude talen zijn gaan praten, was wel even wennen en toch ook wel weer erg goed dat ze dat zijn gaan doen.
Klopt het trouwens dat in de tijd(8ste eeuw?) Oud Engels en Oud Noors gesproken werd? Kon er namelijk niks van maken. :P
Aan de ene kant vond ik dat wel mooi om te zien, maar aan de andere kant stoorde ik mij er aan. Waarom niet gewoon algemeen Engels houden? Ik snap dat ze willen aangeven dat de Noors/Engese priester de rol van tolk/communicatie aan moet gaan nemen, maar nu kon ik er echt geen snars meer van maken. Helemaal toen ze in die wagen zaten.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Haha, ik had ook niet gelijk door dat het zowel oud-Noords als oud-Engels was. Zeker omdat iedereen initieel constistent de hele series vloeiend Engels praatte. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:40
Ik ben nu halverwege seizoen 2, maar wat een geweldige serie is dit. Voor het eind van de week heb ik de hele serie gegarandeerd helemaal af gekeken. Overigens vind ik Floki ook echt een geniaal personage in de serie.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vmoL4ZQ3yWM]

[ Voor 12% gewijzigd door Audiowaste op 24-02-2015 10:57 ]

Anoniem: 274589

Eerste episode van S3 gezien, ik erger me al aan dat (ex slaaf) vriendinnetje van Bjorn die het nogal in haar bol heeft gekregen

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 15:55
Anoniem: 274589 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:01:
Eerste episode van S3 gezien, ik erger me al aan dat (ex slaaf) vriendinnetje van Bjorn die het nogal in haar bol heeft gekregen
Inderdaad ! Ook best knap hoe ze ineens kan vechten tegen beroepssoldaten zonder dat ze het onderspit delft.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ergerde mij overigens aan het gehuil van de 'baby' in het begin. Dat was zo overduidelijk nep dat het eigenlijk de aflevering een beetje verpestte voor me.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 26-02-2015 14:36 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb aflevering 1 en 2 bekeken van S3, maar die afleveringen kom wel traag op gang zeg.. E01 gebeurt er niets en E2 wordt al wat beter...

Daarnaast, praten die gasten nu ineens anders? En dat gebruik van Noors, Engels en "Keltisch?" (gok, geen idee eigenlijk) in scenes waarbij de Vikingen en de koning van dat stuk Engelse modder aan 1 tafel zitten (en dan onderling ineens weer wel Engels praten) ik vind het maar weinig toevoegen. Dat was in S02 volgens mij beter gedaan...

E03 staat klaar, ik ben benieuwd of het daarin allemaal wat bij trekt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:20

-tom-562

Oliesjeik

Ik volg deze serie nu ook sinds 1,5 maand. Ben nu aangekomen bij de laatste episode van seizoen 2.
Leuke, vermakende serie, alleen zitten er best wel wat foutjes in.
Zo zat ik gisteren de een-na-laatste aflevering van seizoen 2 te kijken. Op een gegeven moment vecht Bjorn daar met Rollo (om te oefenen, op het strand), en raakt Rollo Bjorn in z'n buik en z'n arm (met 2 flinke sneeën als gevolg), 1 shot (en 10 seconden) later is er niks meer van te zien :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat denk je van de stijgbeugels die ze voor de paarden hebben...die dingen werden een jaar of 400 later uitgevonden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:16:
Ik volg deze serie nu ook sinds 1,5 maand. Ben nu aangekomen bij de laatste episode van seizoen 2.
Zo zat ik gisteren de een-na-laatste aflevering van seizoen 2 te kijken. Op een gegeven moment vecht Bjorn daar met Rollo (om te oefenen, op het strand), en raakt Rollo Bjorn in z'n buik en z'n arm (met 2 flinke sneeën als gevolg), 1 shot (en 10 seconden) later is er niks meer van te zien :')
Rollo ziet wel vaker dingen die niet gebeurd zijn, dit was iets in zijn verbeelding en hij had Bjorn niet echt gestoken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

-tom-562 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:16:
Hij wordt ook vol door zn keel gestoken op t einde, dat was ook niet waar. Het was gewoon om te laten zien was er was gebeurd als het een echt gevecht was, die trainingswapens zijn echt niet geslepen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren de laatste episode van seizoen 2 gekeken, het is lang geleden dat ik zo opgelucht was (en ik spanning gezeten heb :P). Dat moet echt tijdens het Trinity killer seizoen van Dexter zijn geweest.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Noooo Athlestan :'(
Volgt iemand de serie hier nog? Ik ben benieuwd wat Ragnar vond van de actie van Floki (en of hij het uberhaupt weet dat Floki de dader is)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup ik volg het nog wel. Vind het wel erg storend dat je iedereen z'n ideeën en plannen ziet behalve die van Ragnar. Vind het erg lastig hem te peilen en wat hij nu echt wilt. Tenzij hij geen achterliggend plan heeft maar dan is hij wel erg simpel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Ik vind Ragnar juist geweldig omdat je geen idee hebt wat hij denkt. Voor mijn gevoel loopt hij 15 stappen voor op de rest.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar als hoofdpersoon is dat wel erg lastig. Dat je dat bij side characters hebt kan ik begrijpen maar bij de hoofdpersoon?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ik ga Athelstan niet missen. Vond het maar een beetje een weifelende zeurkous.

Floki lijkt wel steeds "raarder"te worden (voor zover dat nog kan).

Voor mijn gevoel weet Ragnar precies wat hij doet en is hij iedereen te slim af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Noppesnada op 30-03-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28

3DDude

I void warranty's

Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:

Voor mijn gevoel weet Ragnar precies wat hij doet en is hij iedereen te slim af.
Mee eens, Ragnar loopt een behoorlijk aantal stappen voor.

Ik wil wel zien dat ze parijs binnen vallen :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
Dat had ik de laatste paar afleveringen ook. Misschien maar beter zo.
[b]Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
Dit was eerder altijd ook al wel zo, maar uiteindelijk stond die altijd achter Ragnar. Nu heb ik wel het gevoel dat hij niet langer achter Ragnar staat?
[b]Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:02:
Toch denk ik dat hij het gebeuren in Engeland van de laatste aflevering niet aan zag komen. Waarom zou je anders al die settlers daar alleen achterlaten?!

[ Voor 3% gewijzigd door NL-RaVeR op 30-03-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28

3DDude

I void warranty's

NL-RaVeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Dat had ik de laatste paar afleveringen ook. Misschien maar beter zo.

[...]

Dit was eerder altijd ook al wel zo, maar uiteindelijk stond die altijd achter Ragnar. Nu heb ik wel het gevoel dat hij niet langer achter Ragnar staat?

[...]

Toch denk ik dat hij het gebeuren in Engeland van de laatste aflevering niet aan zag komen. Waarom zou je anders al die settlers daar alleen achterlaten?!
Natuurlijk zag die dat wel aankomen, denk dat hij exact hetzelfde zou hebben gedaan.
Dat zag je ook, met die scene dat die koning zei: I am corrupt, en hij zei hetzelfde :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:08:
[...]
Floki's waardering voor Ragnar aan het begin van de serie is ook meer omdat hij een verbintenis zag tussen Ragner en Odin.
Floki is een van de grootste aanhanger van de goden die daar rondloopt.

Vandaar dat je ook steeds meer afstand tussen Ragnar en Floki ziet ontstaan naarmate Ragnar zich meer en meer met de christenen in laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ben ik de enige die denkt dat Athelstan over 3 dagen gewoon weer voor Ragnar zn neus staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
mark-k schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:08:
Ben ik de enige die denkt dat Athelstan over 3 dagen gewoon weer voor Ragnar zn neus staat? :P
Hoe had je dat gedacht dan ? In een visioen of zo ?

Volgens mij was hij aardig dood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ohja, is dat zo? Ik vraag het me namelijk ook af :P
Kan het niet zijn dat Floki 'm gewoon zwaar knock-out heeft geslagen, en dat Ragnar die oude man begraven heeft?
Gewoon een gedachtenspinsel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Volgens mij noemde Ragnar hem "zijn vriend".

Leek me niet echt van toepassing op die oude man die hij vermoord heeft. Waarom zou hij die bovendien een begrafenis geven waarvoor hij een berg moet beklimmen en een kruis op zijn graf zetten.

Ik denk dat Athelstan er wel geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Pinjataaa

Hit me!

Shit, ik had beter nog niet in dit topic kunnen kijken, heb de laatste aflevering nog niet gezien.
Maar wel leuk dat er eindelijk iets gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Noppesnada schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Hoe had je dat gedacht dan ? In een visioen of zo ?

Volgens mij was hij aardig dood :|
Iets met dat Athelstan een nieuwe Messias zou zijn en een andere gekruisigde gozer met baard die 2k jaar geleden ook na 3 dagen een respawn gehad zou hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik dacht heel even dat Floki ook aan zijn einde zou komen, maar zover wilde men blijkbaar niet gaan. Ik ben benieuwd hoe Ragnar naar Parijs gaat en vooral, hoe gaat hij nu Frankisch leren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Je zag ook dat Ragnar de kruis om deed die Athelstan van de Engelse koning had gekregen, dus er is geen twijfel mogelijk dat Athelstan morsdood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
jeka schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:50:
Ik vind Ragnar juist geweldig omdat je geen idee hebt wat hij denkt. Voor mijn gevoel loopt hij 15 stappen voor op de rest.
Ik heb nu de laatste twee afleveringen(5 en 6 van seizoen 3) en jouw gevoel heb ik ook met Ragnar.

Alleen snap ik Ragnar niet met het christelijke geloof. In de allereerste afleveringen was hij 100% 1 met de Noordse mythologie en nu lijkt hij langzaamaan van zijn geloof af te stappen. Of probeert hij te weten te komen hoe christen denken, want hij blijft een nieuwsgierige man alleen lijkt hij wel te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik denk dat hij zich als priester gaat voordoen en op die manier Parijs gaat verkennen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat hij met duizend schepen de Seine af gaat varen en Parijs in gaat nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 08:21
Tsurany schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:54:
Ik denk dat hij met duizend schepen de Seine af gaat varen en Parijs in gaat nemen :+
spoiler:
Volgens wikipedia 'maar' 120 schepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kalua schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:18:
[...]

spoiler:
Volgens wikipedia 'maar' 120 schepen
Maar voor tv kunnen we toch wel even overdrijven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
jeka schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:52:
Ik denk dat hij zich als priester gaat voordoen en op die manier Parijs gaat verkennen.
Dan zal hij toch eerst even de tattoos op zijn hoofd moeten verbergen.

Valt een beetje op anders ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Haha is ook zo :+
Zijn er geen priesters met Tattoos?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ragnar bij Parijs, Floki die de leiding heeft. Ik ben benieuwd :) Vraag me af wat Ragnar verder gaat doen met zijn 'geloof'. Mss de koning van Parijs overtuigen om uiteindelijk tot een bestand te komen?
En het lijkt er idd gewoon op dat Athelstan dood is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Op dit moment heeft Fox een mooie aankondiging voor seizoen 2, of beter gezegd, de muziek die ze gebruiken.

Weet iemand waar deze van is?

Edit: Laat maar, ik moet beter leren zoeken. Het is O Death, van Jens Titus.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 08-04-2015 19:01 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gaat wel een leuke 8e aflevering worden. :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EFfT66b.png

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 08-04-2015 19:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het was echt een GVD de GVD momentje aan het einde van aflevering 7. NEEEEEEE NIET NU STOPPEN!

Ben toch heel benieuwd hoe dit gaat lopen en hoe de voorspelling van die Ziener uit gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Ben echt verbaasd dat er zo weinig mensen om mij heen deze serie kijken of überhaupt ooit van gehoord hebben. Ik vind het echt een ijzersterke serie, was van plan om het hele seizoen op te sparen en in de winter te kijken maar kon me zelf toch niet inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Vind deze serie echt super,vandaag episode 8 gekeken en ging totaal anders dan ik verwacht had.Oooo parijs toch :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Inderdaad! Wat gaat er met Floki gebeuren? En met Björn en zijn dochter. En Rollo...dan sla ik voor het gemak nog maar wat andere zaken over....

Goeie serie, vanaf de eerste aflevering.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Net ook episode 8 gekeken, dat ging toch allemaal niet zo als gepland volgens mij (althans, niet voor Floki :P).
Wat blijft die Lagertha een lekker wijf trouwens :9~

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

spoiler:
Nou inderdaad, ik had wel verwacht dat ze zo Parijs binnen zouden komen denderen

Wat ik wel opvallend vond is dat Ragnar nu serieus "hardop" zegt dat hij een dubbele agenda had met het aanwijzen van Floki als leider. We denken het allemaal, maar nu bevestigt de serie he tzelf eindelijk eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Net aflevering 9 gezien, en nu is het irritant dat ik moet wachten op aflevering 10. :( :/

Ragnar gaat dus toch doen wat ik niet gehoopt had. En trouwens is het wel apart dat de serie nu wel steeds sneller en meer op het christelijk geloof zit dan op de Noorse mythologie.

Het duurt nog zeker 100 jaar in de serie voordat elke Viking voor het christelijk geloof gaat. Volgens mij speelt de serie af in de begin 9de eeuw.
Heb het ergens gelezen op Wikipedia over het overgaan naar het christelijk geloof van de Vikingen. :P

Maar ik ben zeker benieuwd hoe het met Ragnar afloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Larrs schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:02:
Net aflevering 9 gezien, en nu is het irritant dat ik moet wachten op aflevering 10. :( :/

Ragnar gaat dus toch doen wat ik niet gehoopt had. En trouwens is het wel apart dat de serie nu wel steeds sneller en meer op het christelijk geloof zit dan op de Noorse mythologie.

Het duurt nog zeker 100 jaar in de serie voordat elke Viking voor het christelijk geloof gaat. Volgens mij speelt de serie af in de begin 9de eeuw.
Heb het ergens gelezen op Wikipedia over het overgaan naar het christelijk geloof van de Vikingen. :P

Ach zo zijn er nog wel meer dingen als :D.

Als je de maker van de serie kent zie je de dat de kostuums uit the borgias meerdere malen gebruikt zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Ik hoop echt niet dat Ragnar het loodje legt, ik vind dat hij de hele serie naar een hoger niveau optilt.

Verder ben ik wel benieuwd Of hij zijn status als koning behoudt nu hij bekeerd is toch het christendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Larrs schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:02:

Als je jezelf een beetje verdiept in de sagen van Ragnar (daar is de serie losjes op gebaseerd), dan weet je wss al hoe het gaat aflopen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:21:
[...]

Als je jezelf een beetje verdiept in de sagen van Ragnar (daar is de serie losjes op gebaseerd), dan weet je wss al hoe het gaat aflopen :P
spoiler:
Ik weet hoe het officieel met Ragnar afloopt, uiteraard verdiep ik mij wel in het verhaal en alles wat in de die tijd bekend was zover het mogelijk is.

Ragnar zou in een slangenput of iets dergelijks overlijden door koning Aelle van Northumbria. Ragnar is al langs koning Aelle geweest en koning Egbert is van plan om het koninkrijk van koning Aelle aan te vallen.
Dus hoe groot zou het zijn als Ragnar in de serie op dezelfde wijze om het leven komt.

Tuurlijk spelen ze al wel met het idee in de serie, want Ragnar was in Frankrijk met slangen aan het spelen. In hetzelfde land zou hij bijna dood gaan. Ik zeg bijna, want op imdb staat dat hij op zijn terugreis eerst naar koning Egbert gaat en dan naar Kattegat.

Ik denk dat ze in de serie niet alles letterlijk naspelen wat bekend is over Ragnar, maar meer een eigen interpretatie aan geven. Want zijn zonen zouden bijvoorbeeld ook belangrijke Vikingen worden en daar kunnen ze de serie mee uitbreiden als Ragnar er niet meer is.

[ Voor 0% gewijzigd door Mystic_Jack op 24-04-2015 19:45 . Reden: Sorry, liet me even gaan zonder erbij na te denken dat ik aan het spoilen was. Bij deze alles alsnog voorzien van een spoilertag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die kans is zeker groot denk ik.
Nu was ik daar wel van op de hoogte, maar ik zou dit toch maar erg snel in een spoiler tag zetten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 06:44
Ja, het eerste wat ik dacht toen ik dat las. Zet dat effe in een spoiler :D Niet iedereen is bekend met het officiële verhaal over Ragnar.

spoiler:
Het is jammer om te lezen dat de serie door moet gaan zonder Ragnar, ik vind het een tof personage.

//edit
Zelf de laatste zin ook maar even in een spoier gezet, just in case.

[ Voor 17% gewijzigd door WernerL op 24-04-2015 19:21 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274589

Volgens mij gaat Ragnar in de eerst volgende aflevering dood .... en splitst het verhaal zich op in 2 grote afgescheiden verhaallijnen

Verhaal 1:
spoiler:
De avonturen van Rollo in Frankenrijk/Normandie
Wikipedia: Rollo

Verhaal 2:
spoiler:
De avonturen van Bjorn Ironside in England
Wikipedia: Björn Ironside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Eindelijk tijd gehad E10 van S03 te kijken (seizoens einde). Leuke twist zo met die kist :D en het was natuurlijk te verwachten dat Rollo zich op deze manier ging profileren. Toch vraag ik mij af of hij echt tegen zijn broer in gaat; in het verleden heeft hij daar ook, uiteindelijk, van gweken

Nu weer een jaar wachten helaas, bah
Anoniem: 274589 schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:47:
Volgens mij gaat Ragnar in de eerst volgende aflevering dood .... en splitst het verhaal zich op in 2 grote afgescheiden verhaallijnen

Verhaal 1:
spoiler:
De avonturen van Rollo in Frankenrijk/Normandie
Wikipedia: Rollo

Verhaal 2:
spoiler:
De avonturen van Bjorn Ironside in England
Wikipedia: Björn Ironside
spoiler:
Niemand heeft ooit gezegd volgens mij dat ze de verhalen letterlijk gaan volgen. For all we know blijft Ragnar tot het einde van de serie nog in leven. Ik mag hopenv an wel overigens aangezien ze,imo, dan net de route gaan volgende van Homeland :F

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 27-04-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik verwacht dat ze redelijk de sagen volgen, dus ik hoop dat het nog ff doorgaat zo :P
Wat een bazeneinde, ik had al zoiets verwacht :D Mooi ook dat iedereen bij een 'dode' Ragnar is geweest voor een laatste babbeltje.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Lekkere episode ja, goede finale ook weer.. Voornamelijk de laatste shot is wel pijnlijk voor Floki. ^^

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 18:04
Notna schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:22:
Eindelijk tijd gehad E10 van S03 te kijken (seizoens einde). Leuke twist zo met die kist :D en het was natuurlijk te verwachten dat Rollo zich op deze manier ging profileren. Toch vraag ik mij af of hij echt tegen zijn broer in gaat; in het verleden heeft hij daar ook, uiteindelijk, van gweken
Tja.. Mocht Ragnar toch dood gaan, heeft die belofte natuurlijk ook geen betekenis meer ;) Niemand zei iets over het beschermen van Parijs tegen Björn!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 07-05 12:07

Major_ton

Shoot!

Ik heb gister tijd vrij kunnen maken om EP 9 en 10 van S03 te kijken en het is weer balen dat we bijna een jaar moeten wachten om te zien hoe het verder gaat. S03 vond ik met afstand het beste seizoen, al waren EP 9 en 10 wel vreemd geknipt! Erg maffe en abrupte scene overgangen vonden met enige regelmaat plaats.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:13
Vandaag eindelijk aflevering 10 kunnen kijken. Wat een heerlijke aflevering! Kon de hele tijd niet geloven dat Ragnar dood zou zijn.
Toen ik die kist zag, hoopte ik stiekem op het paard van Troje verhaal en gelukkig had ik gelijk :)

Nu helaas tot 2016 wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Duurt nu al weer te lang.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
De vraag is natuurlijk nu of Ragnar echt "bekeerd" is of het gewoon handig gebruikt om zijn doel te bereiken. Lijkt me niet omdat hij die bisschop even vermoord.

Overigens is een belofte van de Viking ook niet veel waard. Ze krijgen een afkoopsom en vallen vervolgens toch nog aan.

Raar dat die koning van Parijs er dan wel op vertrouwd dat Rollo om te kopen is en zijn belofte wel zou houden en zelfs zijn dochter aan biedt. Ik zou geen nee zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Weet iemand wanneer seizoen 4 begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zal wel rond februari/maart 2016 zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door max op 05-09-2015 19:17 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 20:44

Goner

What can I do you for ?

Heb net laatste aflevering van The Last Kingdom ingehaald en zoek wat vergelijkbaars.
Iemand hier die de serie ook heeft gezien ? Is dit hetzelfde genre ? Min of meer historisch verantwoord en toch spannend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup prima opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
nog 2 daagjes en dan begint vikings weer _/-\o_ dankzij tweakers deze serie ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

Annie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:38:
nog 2 daagjes en dan begint vikings weer _/-\o_ dankzij tweakers deze serie ontdekt.
Vrijdag kunnen we dus weer :)

Ben zeer benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen na Parijs... 8)

Offtopic: Voor de mede fans van Lagertha, ze heeft ook een eigen Instagram account.
Ze post regelmatig on scene stuff :)

https://www.instagram.com/katherynwinnick

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
Parijs was erg indrukwekkend de scenes, ben ook erg benieuwd. Kan het ook gelijk kijken want ik heb het filmpakket wat het uitzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

De ontknoping van vorig seizoen was wel erg vet. Ben erg benieuwd!

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Spacialz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Vrijdag kunnen we dus weer :)

Ben zeer benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen na Parijs... 8)

Offtopic: Voor de mede fans van Lagertha, ze heeft ook een eigen Instagram account.
Ze post regelmatig on scene stuff :)

https://www.instagram.com/katherynwinnick
Pracht van een vrouw O+ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Annie1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:28:
Parijs was erg indrukwekkend de scenes, ben ook erg benieuwd. Kan het ook gelijk kijken want ik heb het filmpakket wat het uitzend.
Tsja ik doe het op de niet legale manier, mijn broertje heeft gelukkig wel HBO zodat we GoT kunnen kijken :)
Al stond mijn vrouw ernaast te janken zeg maar oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 18:53
Ik vind Lagertha opeens een stuk minder, ik was verliefd :) .Maar nu niet meer ....

Goeie seizoens opening, verder zeg ik niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Was weer een lekkere episode. :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 06:44
Oeh Vikings is weer begonnen *O*
Was weer een goede aflevering.

Ligt het trouwens aan mij of liep er een Chinees rond in Kattegat?

//edit
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://vignette4.wikia.nocookie.net/vikingstv/images/6/69/Yidu.jpeg/revision/latest/scale-to-width-down/2000?cb=20160120134741

[ Voor 72% gewijzigd door WernerL op 20-02-2016 21:42 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Het was al in de trailer te zien maar WTF Rollo. Ragnar is coming for you! Lagertha, Aslaug, Kwenthrith. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ik snapte Rollo niet helemaal.

Rollo is over naar de "slechte kant"

Wordt gewaarschuwd door een MEDEstander.

Moordt heel de groep medestanders uit met hulp van de Fransen ?

Of heb ik niet goed gekeken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rollo is inderdaad overgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De achtergebleven Vikingen zijn natuurlijk wel trouw aan Ragnar en zullen nooit voor een andere god kiezen. Als Rollo niks deed zou z'n hoofd enkele dagen later wel op een spies hangen. Het was z'n eigen leven of die van z'n landgenoten.

Ragnar zal dat niet leuk vinden iig. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

WernerL schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:41:
Oeh Vikings is weer begonnen *O*
Was weer een goede aflevering.

Ligt het trouwens aan mij of liep er een Chinees rond in Kattegat?

//edit
Deze dus:
[afbeelding]
Die stond in dat rijtje welke ze meegenomen hadden uit Parijs.

Ik ben verliefd O+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Eindelijk de tijd gehad om de nieuwe aflevering te kijken; ik zat wel even met kromme tenen bij dat paal (get it) momentje :D :X

Verder weer een fijn begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-05 13:58

Baseman77

We move

Vikings _/-\o_
Geweldige serie en heerlijk dat het weer begonnen is!

Sterke 1e aflevering trouwens.
Rollo zou beter moeten weten dan weer tegenover zijn broer komen te staan, mooi ook dat Ragnar dat aan voelt komen gezien zijn uitval richting Bjorn daarover. En ik ben heel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met Floki, wederom niet zo'n handige actie van Bjorn.

En ondanks haar actie blijft Lagertha prachtig :X <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ah, cool was alweer vergeten dat het alweer tijd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb alle afleveringen in 4 dagen gekeken, ben zeker fan en er zitten charmante vrouwen in.

Maar je merk wel het verschil met GOT dat alle hoofdrol spelers steeds overleven of weer gered worden, gaat voor mij wat van de spanning af.
En de gevechten beginnen het zelfde te worden als je 31 afleveringen in 4 dagen kijkt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Notna schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:39:
Eindelijk de tijd gehad om de nieuwe aflevering te kijken; ik zat wel even met kromme tenen bij dat paal (get it) momentje :D :X

Verder weer een fijn begin!
Ik zit jouw reactie lezen maar I don't get it zeg maar :P
azz_kikr schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:09:
[...]

Die stond in dat rijtje welke ze meegenomen hadden uit Parijs.

Ik ben verliefd O+
Zij kwam binnen met die Arabisch lijkende mensenhandelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Spacialz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Ik zit jouw reactie lezen maar I don't get it zeg maar :P

[...]

Zij kwam binnen met die Arabisch lijkende mensenhandelaar :)
Paal, eufemisme voor je mannelijke delen? Never mind

Nieuwe aflevering was een leuke filler, temeer ook om te zien hoe Wessex er aan toe is. En eerlijk is eerlijk; ik moest ook hard lachen om Rollo in zijn nette pak en uiterlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Notna schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Paal, eufemisme voor je mannelijke delen? Never mind

Nieuwe aflevering was een leuke filler, temeer ook om te zien hoe Wessex er aan toe is. En eerlijk is eerlijk; ik moest ook hard lachen om Rollo in zijn nette pak en uiterlijk :P
Excuus :P zat al te denken welk gedeelte in welke van de aflevering jij een paal zag 8)7

Vond dat Wessex erg veel aan bod komt in plaats van inhoudelijk meer in te gaan op onze Vikingen :O
Eerlijk is eerlijk, we moeten natuurlijk wel weten of Mercia weer veroverd wordt maar goed.
Zal Ragnar hierin weer komen helpen, dit ook mede doordat ik niet meer echt een verband zie doordat ze technisch gezien weg zijn daar en nu vol in lijken te zetten voor Frankia

[ Voor 0% gewijzigd door Spacialz op 02-03-2016 11:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Quad schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:29:
De achtergebleven Vikingen zijn natuurlijk wel trouw aan Ragnar en zullen nooit voor een andere god kiezen. Als Rollo niks deed zou z'n hoofd enkele dagen later wel op een spies hangen. Het was z'n eigen leven of die van z'n landgenoten.

Ragnar zal dat niet leuk vinden iig. ;)
Rollo kan in Frankrijk wel de kans krijgen om hogerop te komen, in Vikingland zal die altijd Ragnar voor zich moeten laten. Maar hoe je het ook went of keert, Ragnar is coming for him.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
Eindelijk de eerste aflevering gezien, het is gewoon weer ordinair goed. En Rollo heeft een probleempje geloof ik.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste