It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
En idd was The Last Kingdom ook een leuke serie
IMDB: The Last Kingdom (TV Series 2015– )
Zwaar bergafwaarts.Greatsword schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:40:
Wordt het nog wat, of is hierna alleen nog maar bergafwaarts?
[ Voor 48% gewijzigd door PLAE op 06-07-2020 10:45 ]
Seizoen 6 begint wat traag in de eerste paar afleveringen, maar vanaf aflevering 4~5 begint het langzaamaan steeds beter te worden. S6 (e1 tm 10) vond ik in ieder geval een heel stuk beter dan S5 door de verdere ontwikkeling van enkele karakters en de frisse aanvulling op het grotere verhaal.Greatsword schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:40:
GEEN Spoilers AUB.
Paar weken terug aan deze serie begonnen en we zitten nu op seizoen 5, maar het kan me niet echt meer bekoren.
Wordt het nog wat, of is hierna alleen nog maar bergafwaarts?
spoiler:ik bedoel uiteraard na de dood van Ragnar, de rest van de verhaallijnen van de overgebleven personages boeien me niet zo. Floki is nog wel leuk, Björn is nog wel te vedragen maar daar houdt het ook echt op
Onderstaande niet aanklikken als je de eerste 10 afleveringen van S6 nog niet hebt gezien.
Ik ben wel benieuwd of we Rollo nog terug zien voordat de serie stopt.
Enerzijds vind ik het wel erg jammer dat historisch gezien er een aantal tijdlijnen en familiebanden door elkaar lopen (er vanuit gaande dat wat bekend is ook daadwerkelijk klopt)
Het gedeelte met de Roes/Rus is wel echt het minst leuke aan de serie.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 09-12-2020 11:19 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Ik ben nu ook hier aanbeland. En ik irriteer mij er eigenlijk aan dat ze ineens geswitched zijn naar hun eigen taal als ze in de buurt van de Engelsen zijn. Maar de noren onderling praten wel gewoon modern engels?Mystic_Jack schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:49:
Ik heb de eerste aflevering gezien van seizoen 3 en het is een mooi begin voor een nieuw verhaal.
Veel nieuwe ontwikkelingen en oude ontwikkelingen die verder uitgebreid wordt, maar waarschijnlijk wel een staartje gaat krijgen.
Ze blikken niet echt terug op de laatste aflevering van seizoen 2, maar ik had het ook niet nodig om terug te kijken, wel wordt er her en der in het verhaal verteld wat er ongeveer gebeurt is in seizoen 2 zonder veel detail te gaan.
Mooiste is trouwens dat ze nu veel meer in hun eigen oude talen zijn gaan praten, was wel even wennen en toch ook wel weer erg goed dat ze dat zijn gaan doen.
Klopt het trouwens dat in de tijd(8ste eeuw?) Oud Engels en Oud Noors gesproken werd? Kon er namelijk niks van maken.
Erg vreemd allemaal.
Verder een top serie tot zover!
[edit] crap

Sorry voor de spoiler, ik had eigenlijk gedacht dat iedereen die dit topic bekeek al wel behoorlijk bij was.Tristan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:40:
[...]
Ik ben nu ook hier aanbeland. En ik irriteer mij er eigenlijk aan dat ze ineens geswitched zijn naar hun eigen taal als ze in de buurt van de Engelsen zijn. Maar de noren onderling praten wel gewoon modern engels?
Erg vreemd allemaal.
[edit] crapbedankt voor de spoiler hierboven
Haha!
Wat betreft de taal; dit vond ik juist heel leuk gedaan.
Je kan de acteurs niet hele volzinnen Noors laten praten, tenzij je ook echt Noren gebruikt.
Maar het laat in de serie heel mooi de overgang zien en je bent je er op deze manier toch extra bewust van dat ze elkaar niet kunnen verstaan.
Excuses voor de spoiler, maar dat maakt de serie niet minder leuk. Veel plezier met de rest!
Iets wat meer als duizend jaar geleden is gebeurd kan nog gespoilered worden?Tristan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:40:
[...]
Ik ben nu ook hier aanbeland. En ik irriteer mij er eigenlijk aan dat ze ineens geswitched zijn naar hun eigen taal als ze in de buurt van de Engelsen zijn. Maar de noren onderling praten wel gewoon modern engels?
Erg vreemd allemaal.
[edit] crapbedankt voor de spoiler hierboven
Haha!
Ik vond het juist wel een goede vondst, zo wordt je er aan herinnerd dat ze elkaar niet verstaan in principe. Kan me voorstellen dat er niet zoveel acteurs vloeiend zijn in oud noors en oud engels. Het engels uit die tijd lijkt in de verste verte niet op het engels wat wij nu kennen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Daar komt mijn verwarring vandaan.
Komen ze in een scene met een andere nationaliteit, dan praten ze beide hun eigen taal. Tenminste als de ander het kan horen.
Dat doen ze om te onderstrepen dat ze elkaar niet kunnen verstaan. Maar niet de hele tijd, omdat dat erg lastig te volgen is voor de kijker en lastig is voor de acteurs.
Vind het een prima oplossing.
Anoniem: 377816
Is er al bekend wanneer seizoen 6b (ongeveer) zal verschijnen ?
Ja, 30 december. Kijk uit, spoilers in de trailerAnoniem: 377816 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:52:
Mee eens dat het laatste seizoen (6) minder is. Na de dood van Ragnar vond ik het sowieso wel minder, maar zeker nog wel boeiend genoeg.
Is er al bekend wanneer seizoen 6b (ongeveer) zal verschijnen ?
YouTube: VIKINGS Final Season – Official Trailer | Amazon Prime Video
HYPED!_jero_813 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:32:
[...]
Ja, 30 december. Kijk uit, spoilers in de trailer
YouTube: VIKINGS Final Season – Official Trailer | Amazon Prime Video
Zeker hyped!
Maar als ik het goed heb begrepen komt het niet naar de NL versie van Amazon Prime omdat Netflix voorlopig nog de rechten heeft. En wanneer Netflix iets online gooit is altijd maar weer de vraag...
Wel blij dat de serie nu bij Netflix ligt en niet meer bij HBO, daar is mijn abonnement eind deze maand van afgelopen
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 16-01-2021 11:34 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2021 08:13 ]
Ja, via Ziggo. Ben zelf hem ook via Ziggo aan het kijken. Alweer op de helft van S6 Part 2.Bakema schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:13:
Weet iemand hoe je nu S6 Part 2 kan kijken? Zit te kijken op Prime met een VPN in the US of UK maar staat er niet bij? Zou sinds 30 dec 2020 te zien moeten zijn al dus Prime zelf...
Lekker makkelijk :-)
Vanaf het eerste moment alweer direct erin, alsof ik ep10 gisteren heb gezien terwijl dat toch al bijna anderhalf jaar geleden is.
Kippenvel!
Nu mijn ijzeren (pun intended) discipline testen door niet te gaan bingen
Waarom? Serie is toch al lang afgelopen, zou hem juist in 1 sessie uitkijken als het kan.Superkiwi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:17:
Nu s6/b sinds een paar weken ook op Netflix te zien is heb ik net de eerste ep gezien.
Vanaf het eerste moment alweer direct erin, alsof ik ep10 gisteren heb gezien terwijl dat toch al bijna anderhalf jaar geleden is.
Kippenvel!
Nu mijn ijzeren (pun intended) discipline testen door niet te gaan bingen
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Het zijn maar 10 afleveringen dus dat is wel vol te houden.
Ben wel echt benieuwd naar de spinoff serie!
Vaak bu'j te bang!
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Het is grotendeesl gebaseerd op de sagen/geschiedenis. Op een gegeven moment zijn de Vikingen zich langzaam gaan bekeren tot het Christendom. Waarom ineens Ivar zich laat bekeren snap ik ook niet helemaal, hij wist toch niet dat Ragnar zich had laten bekeren?Mighty schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:59:
Ik vond het wel prima hoe ze de verhaallijnen afsloten. Alleen dat die laatste zoon zich tot het christendom bekeerde snapte ik niet zo goed. Het stuk met Floki vond ik wel mooi hoe ze op het strand filosofeerden over de toekomst.
Vaak bu'j te bang!
Kerel, plaats even spoilers als je verhaal zaken verklapt..-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:16:
[...]
Het is grotendeesl gebaseerd op de sagen/geschiedenis. Op een gegeven moment zijn de Vikingen zich langzaam gaan bekeren tot het Christendom. Waarom ineens Ivar zich laat bekeren snap ik ook niet helemaal, hij wist toch niet dat Ragnar zich had laten bekeren?
Ik heb de serie gisteren afgekeken.. vond de opening ep (11) echt waanzinnig goed, daarna vlakte het een beetje af.
En dan die laatste 'veldslag'. Vikingen zijn in het voordeel, maar de Engelsen winnen toch. Ivar die opeens besluit dat het zijn tijd is voor Walhalla.
Ja er moet een eind aan komen, beter dan een serie uitmelken imo. Maar vond het niet super sterk allemaal. Helaas. Verder wel echt een topserie hoor!
te vallen. Uiteindelijk is het prins Igor die de 'trekker' overhaalt en Oleg neerschiet. Dit was wel vrij onverwacht omdat ik altijd dacht dat Ivar de intentie had om samen met Oleg de Vikingen te verslaan.
-Gunnhild die zelfmoord pleegt omdat ze niet met King Harald wilde trouwen. Het was de enige manier om
haar status én eer te bouden. Ze was de enige sterke vrouw die was overgebleven, mooi einde hebben ze haar op deze manier gegeven.
-De tweede vrouw van Bjorn (die eerder verkracht was door Harald) besluit wél met Harald te trouwen. Haar
motief is me nog steeds onduidelijk, is het omdat ze graag Koningin wordt of omdat ze vrij grote kans heeft
dat ze niet Bjorns maar Haralds baby draagt. Als de baby van Bjorn is en ze daarmee de bloedlijn van Ragnar voortzet kan ik me voorstellen dat Harald hier niet blij mee is. Even zien wat daar 'uit komt' (pun intended).
-Kjetill die op Groenland weigert een aangespoelde walvis te delen, daarmee iedereen tegen zich opzet en
zijn eigen doodvonnis tekent omdat men hem alleen achterlaat. Terecht, dit was een ontzettend agressief, egoïstisch karakter. Hopelijk zien we die niet meer terug.
-Ubbe en zijn volgelingen zijn op weg naar, ja waar naartoe eigenlijk? Ze weten het zelf ook niet. Weg van Groenland, zonder eten en drinken. Gelukkig hebben ze een gelover van god aan boord wiens voorspellingen (eten, water, komt allemaal goed) voorlopig allemaal uit lijken te komen. Ubbe begint al steeds meer te twijfelen aan zijn geloof, dat was al duidelijk toen de walvis op IJsland aanspoelde.
Nog een paar afl te gaan, zeer benieuwd waar dit nog naartoe gaat
*en klaar!
Paar verrassende wendingen nog, verder wel een ok einde.
Ik ben er gisteren eindelijk aan toe gekomen de laatste afleveringen te kijken.Mighty schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:59:
Ik vond het wel prima hoe ze de verhaallijnen afsloten. Alleen dat die laatste zoon zich tot het christendom bekeerde snapte ik niet zo goed. Het stuk met Floki vond ik wel mooi hoe ze op het strand filosofeerden over de toekomst.
Ik heb me bij vlagen echt goed gemaakt, en de score van 8,5 op IMDB is zeer terecht. Vooral de eerste 4 seizoenen waarbij de focus op Ragnar ligt waren top.
Daarna moest ik er weer even opnieuw in komen maar heb ik me ook prima vermaakt.
Moet het verder nog in spoilers?
Daarbij de belofte dat hij als prins behandeld wordt is typisch iets voor Hvitserk om dat dan ook maar gewoon te doen. In Kattegat had hij eigenlijk niks meer te zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 08-08-2021 12:58 ]
Nee joh, die serie is al lang uit, dus spoilertags zijn niet meer nodig. Anders kan je niets meer vertellen over de serie, zonder tags te gebruiken. Als je nog ah kijken bent en geen spoilers wilt, bezoek dit topic dan pas zodra je klaar bentAnoniem: 377816 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Kerel, plaats even spoilers als je verhaal zaken verklapt..
Niet om het een of ander maar s6b staat nog niet zo héél lang op Netflix. Spoilers mbt dit laatste deel lijken mij daarom wel degelijk op zijn plaats.segil schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Nee joh, die serie is al lang uit, dus spoilertags zijn niet meer nodig.
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 10-08-2021 10:45 ]
Over het algemeen is het zo dat wanneer een serie geheel uitgebracht is, spoiler tags niet meer nodig zijn. s6b is eind vorig jaar al uitgebracht op enkele streaming diensten en nu ook op Netflix sinds 1 juli dit jaar.Superkiwi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:45:
[...]
Niet om het een of ander maar s6b staat nog niet zo héél lang op Netflix. Spoilers mbt dit laatste deel lijken mij daarom wel degelijk op zijn plaats.
Daarin verschillen we dan van meningsegil schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Over het algemeen is het zo dat wanneer een serie geheel uitgebracht is, spoiler tags niet meer nodig zijn.
Daarnaast*: hoeveel moeite is het als er door twee man om gevraagd wordt om even wat tags te gebruiken. Zeker als het laatste seizoen pas 2 weken op NF staat. Niet iedereen ramt deze er gelijk doorheen.
*niet tegen jou gericht overigens
Ben ik de enige die bij het zien van 1 van de zoons van Ragnar telkens moet denken aan New kids turbo/nitro?
Laat me raden, je hebt het over Hvitserk?Pieter O schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:55:
Late reactie. Ik weet het. Kijk nu pas.
Ben ik de enige die bij het zien van 1 van de zoons van Ragnar telkens moet denken aan New kids turbo/nitro?
Die kan ik wel plaatsen ja