Voor mensen die tijd teveel hebben is dit wel intressant:
Wikipedia: Viking Age
Onder andere wordt Rollo (wiens geboorte en sterfdatum niet overeenkomt met de serie (*)) genoemd, maar ook een koning Ecgberht, of Halfdan
Ragnarsson. Overigens even doorklikken op koning Ecgberht, dan kom je ook koning Ælla tegen.
En leuker voor wellicht de toekomst van de serie:
Godwinson was subsequently defeated within a month by another Viking descendant, William, Duke of Normandy (Normandy had been conquered by Vikings (Normans) in 911).
Ik dacht eerst even dat die William de zoon van Rollo zou kunnen zijn, maar helaas, de moeder van William is Noors, niet zijn vader.
(*) de aanval op Lindisfarne in 793, die gezien wordt als het begin van de Viking Age, maar Rollo is pas geboren in 846 aldus Wikipedia.
EDIT:
Ander leuk feitje als je even doorklikt op Rollo, die is blijkbaar geboren in wat nu de provincie Møre is aan de westkust van Noorwegen.
Wat dan weer niet helemaal overeenkomt met de naam van de stad waar Ragnar en Rollo voor zover ik weet origineel vandaan komen. Kattegat is namelijk de huidige naam van de 'zee' tussen Denemarken en Zweden. Dus ik dacht tot nog toe altijd dat de stad Kattegatt zich daar ook ergens heeft moeten bevinden (of die is fictief, dat kan natuurlijk ook, ik kan verder namelijk niets vinden over Kattegat als dorp/stad/plaatsnaam).
Heerlijk, zo'n rustige dag op werk
[
Voor 47% gewijzigd door
FastFred op 29-03-2016 16:31
]