Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:26

-tom-562

Oliesjeik

Heerlijk weer, Vikings kijken. Heb alleen ook nog een half verhaal van 'The Last Kingdom' in mijn hoofd zitten, dat is soms erg irritant :P
Die Berserker zag er trouwens wel leip uit, net zo'n giant uit GoT :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Haha, Episode 4 was wel weer mooi. Hoe Rollo tekeer ging met zijn vrouw was wel komisch :+

En dat einde; 'And you are...? '

:9

Notna wijzigde deze reactie 11-03-2016 15:58 (18%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• ddv
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-12-2018

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Bjorn heeft die berserker wel even een lesje geleerd! Ragnar King of Norway!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heb tot nu toe alle seizoenen/afleveringen gezien. Ben ik de enige die af en toe de draad een beetje kwijt is met al die verhaallijnen (als je ze zo mag noemen want echt veel gebeurd er niet) door elkaar heen?

Betrap mezelf erop dat ik de serie soms echt totaal niet boeiend vind.

max wijzigde deze reactie 12-03-2016 20:52 (15%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 11:43
@max, ik heb zelf het idee dat ze een beetje op de tour van Game of Thrones gaan, steeds meer verhaallijnen waar het in het begin alleen maar om Ragnar draaide. Je ziet een stukje van Wessex, dan even Parijs en weer terug naar Kattegat en dat de hele tijd door. Ik vind seizoen 4 tot nu toe niet zo spannend als de eerste 3. 3 vond ik wel de bruutste denk ik.

Al moet ik zeggen dat er wel momenten zijn dat je duidelijk weer spanning voelt wat wel weer tot een mooi momentje gaat leiden. Bjorn die eventjes bij moeders langsgaat en Torvi komt claimen. Erlendur over de zeik, die gaat nog een leuke toekomst tegemoet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Larrs
  • Laatst online: 10:40

Larrs

Hoi !

Ik kan het makkelijk volgen en vind het allemaal geweldig. Vooral de laatste aflevering, Yol. d:)b

Al snap ik nog niet zo goed wat ze precies met Queen Kwenthrith willen. Ze hebben haar koninkrijk nodig en wilden haar verslaan, maar tegelijkertijd hebben ze ook haar zoon nodig vanwege Ragnar. Queen Kwenthrith en Magnus leven nog en Mercia bestaat ook nog.

Afwachten maar. :)

"Time's up. Let's do this." Leeroy Jenkins

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Ik volg het ook niet helemaal meer, vooral het tijdsverloop is echt totaal onduidelijk. Is Bjorn nou 6 dagen weggeweest of 6 maanden? Beide zou ik geloven

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-03 16:08

Baseman77

We move

quote:
Larrs schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:50:
Ik kan het makkelijk volgen en vind het allemaal geweldig. Vooral de laatste aflevering, Yol. d:)b

Al snap ik nog niet zo goed wat ze precies met Queen Kwenthrith willen. Ze hebben haar koninkrijk nodig en wilden haar verslaan, maar tegelijkertijd hebben ze ook haar zoon nodig vanwege Ragnar. Queen Kwenthrith en Magnus leven nog en Mercia bestaat ook nog.

Afwachten maar. :)
Helemaal mee eens d:)b

Het is en blijft een geweldige serie, met een hele sterke casting _/-\o_

Baseman77 wijzigde deze reactie 14-03-2016 11:30 (6%)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
mark-k schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:21:
Ik volg het ook niet helemaal meer, vooral het tijdsverloop is echt totaal onduidelijk. Is Bjorn nou 6 dagen weggeweest of 6 maanden? Beide zou ik geloven
Ik denk eerder een aantal maanden getuige Rollo ook Frans kan spreken + Dat de paus uit Rome naar Frankrijk is gekomen. Lijkt mij niet dat je dit in 6 dagen leert en/of dat je in die tijd binnen 6 dagen te paard uit Rome naar Parijs kon komen :+ (en de tijdslijnen lopen wat dat betreft gelijk aan elkaar)

Notna wijzigde deze reactie 14-03-2016 11:42 (12%)

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Ja lijkt mij ook, maar dan heb je dus ook enorme gaten in je tijdlijn enzo, en nergens wordt echt duidelijk hoeveel het is.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-03 16:28
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:01:
@max, ik heb zelf het idee dat ze een beetje op de tour van Game of Thrones gaan, steeds meer verhaallijnen waar het in het begin alleen maar om Ragnar draaide. Je ziet een stukje van Wessex, dan even Parijs en weer terug naar Kattegat en dat de hele tijd door. Ik vind seizoen 4 tot nu toe niet zo spannend als de eerste 3. 3 vond ik wel de bruutste denk ik.

Al moet ik zeggen dat er wel momenten zijn dat je duidelijk weer spanning voelt wat wel weer tot een mooi momentje gaat leiden. Bjorn die eventjes bij moeders langsgaat en Torvi komt claimen. Erlendur over de zeik, die gaat nog een leuke toekomst tegemoet.
Als je de geschiedenis kent van Noorwegen en Engeland en Frankrijk

Dan zie je een heleboel dingen wat daar mee te maken heeft.

De Vikings die onder invloed van hun king raiden, maar ook kinderen achterlaten in diverse landen
Waaruit claims komen naar het koninkrijk uit eindelijk. ( invasie van 1066 o.a )

Verder zie je ook heel duidelijk dat het om king egbert gaat de gene die er voor gezorgd heeft dat Engeland 1 land is geworden.

Dochter van Northumbria ;)
Mercia in zijn greep houden etc.

• Annie1980
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-04-2017
Tot nu toe pas 2 afleveringen gezien, was ook wel verbaasd over de diverse verhaallijnen. Lijkt uitgebreider dan de eerste seizoenen. Alhoewel vorig seizoen wessex ook voorkwam terwijl ragnar daar weg was.
Zouden ze gezien het succes van de serie misschien meer budget hebben en dus meer verschillende verhaallijnen kunnen filmen?
Hoe dan ook, weer erg genoten, wachten op aflevering 3.

• heplam
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-03 16:10
Vikings is vernieuwd met een vijfde seizoen :-)

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:59
quote:
Mektheb schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Als je de geschiedenis kent van Noorwegen en Engeland en Frankrijk

Dan zie je een heleboel dingen wat daar mee te maken heeft.

De Vikings die onder invloed van hun king raiden, maar ook kinderen achterlaten in diverse landen
Waaruit claims komen naar het koninkrijk uit eindelijk. ( invasie van 1066 o.a )

Verder zie je ook heel duidelijk dat het om king egbert gaat de gene die er voor gezorgd heeft dat Engeland 1 land is geworden.

Dochter van Northumbria ;)
Mercia in zijn greep houden etc.
Grote lijnen van de geschiedenis kende ik wel, maar de specifieke personen niet allemaal, bijvoorbeeld Rollo. Begin seizoen 3 beetje zitten lezen op wikipedia, alleen zorgt dat wel voor aardig wat spoilers :P

Aflevering 5 was een beetje traag, maar toch enkele WTF momenten (Ivar, Lagertha :o )

Edit: spoilers weg ;)

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:35

azz_kikr

Heet patatje :o

quote:
[b]Sjurm schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:21
Aflevering 5 was een beetje traag
spoiler:
maar toch enkele WTF momenten (Ivar, Lagertha :o )
Ik vond die
spoiler:
badscene met yidu toch ook wel redelijk "lekker"
:9~ O+ O+ O+ O+ Yidu O+ O+

• WernerL
  • Laatst online: 15:02
Spoilers hoeven niet meer als het al uitgezonden is hé.. :P
En die Yidu vind ik ook wel lekker ja :9

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Lekkere aflevering weer :D

Veel symboliek en Ragnar is not amused met hoe Rollo zich heeft ontpopt tot liefje van Prijs :9. Zal mij benieuwen hoe het gevecht gaat verlopen (en nee; ik ken niet de echte sagas en dergelijke dus het is allemaal een verrassing :D )

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Ik vind de tijd maar snel gaan, ene moment "3 weeks until we sail to Paris", 5 minuten later vertrekken de bootjes, 2 minuten later zijn de bootjes bij de kust van Frankrijk.

• cbr600f4i
Erlendur begint 'm denk ik wel te knijpen maar ik denk dat Torvi de doorslag gaat geven aangezien Erlendur haar nu lichtjes bedreigt. De spanning begint bij Bjorn op een paar fronten toe te nemen. Gelukkig kan ik me beheersen om de geschiedenis van de Vikings te lezen zodat ik er nog lekker op los kan speculeren.

• Larrs

Larrs

Hoi !

quote:
mark-k schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:50:
Ik vind de tijd maar snel gaan, ene moment "3 weeks until we sail to Paris", 5 minuten later vertrekken de bootjes, 2 minuten later zijn de bootjes bij de kust van Frankrijk.
Dat soort momenten heeft me altijd verbaasd, vooral het varen. Dat moet in het echt weken, misschien wel maanden geduurd hebben.
En ze komen heel vaak fris en fruitig aan de andere kant. Plus hoe moet men met tegen twintig man op zo'n boot overleven? Er zit geen kajuit in of een onderdek.

Desalniettemin blijft het een geweldige serie om te volgen.

Vond de scene van Ragnar in Frankrijk wel mooi, Dat begon toen hij wijn over zijn voet kreeg en daarna dat hij de goede oude tijd zag toen alles nog oké was. Mooi moment.

Ik heb wel een gevoel dat veel gaat veranderen. Sowieso kan Ragnar niet heel lang meer koning blijven en die nieuweling die zich koning van Noorwegen noemt, kan best de eerste echte koning worden van heel Noorwegen. Als de Harald uit de serie Harald 1 is. Vanuit zijn positie zijn andere eilanden ontdekt die nu bij Scandinavië behoren.

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Volgens mij was dat 'goede oude tijd' moment vooral omdat Ragnar high-as-balls is door die Chinese shit.

• cbr600f4i
Maanden om een oversteek te maken van ongeveer het noorden van Denemarken naar Parijs? Denk eerder max 2 weken. Het is dat ik geen boot heb anders probeerde ik het even uit. Alhoewel, mijn neef heeft een zeilboot en is zeilend ook wel binnen 1 week in Noorwegen of in Schotland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjurm
quote:
cbr600f4i schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:19:
Maanden om een oversteek te maken van ongeveer het noorden van Denemarken naar Parijs? Denk eerder max 2 weken. Het is dat ik geen boot heb anders probeerde ik het even uit. Alhoewel, mijn neef heeft een zeilboot en is zeilend ook wel binnen 1 week in Noorwegen of in Schotland.
Heb even op wiki opgezocht, de gemiddelde snelheid van een longship was tussen de 5 en 10 knopen met een topsnelheid van 15 knopen. Dus bijvoorbeeld uitgaan van ongeveer 8 knopen ~ 15km/h. Afstand tussen Kattegat (voor het gemak maar even Göteborg genomen) en Parijs via de Seine is ongeveer 1500 kilometer.
In theorie zouden ze dus 100 uur nodig hebben om in Parijs te komen, mits ze een beetje doorvaren. Dus binnen twee weken zou inderdaad makkelijk kunnen.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:14
Pracht van een serie, de afleveringen voor seizoen 4 komen nu mondjes maat binnen, gisteravond aflevering 6 gekeken:
spoiler:
de vloot van Ragnar komt aan in Frankrijk waar ze opgewacht worden door Rollo en de nieuwe verdedigingswerken van Parijs

Ben ik overigens de enige die gewoon serieus misselijk werd toen
spoiler:
Bjorn die berserker met vishaken in z'n gezicht aan een boom vastbond en vervolgens zijn buik openhaalde?

Zelfde had ik in seizoen 1 of 2 toen Ragnar met een bijl de rug van een of andere gozer openbrak en diens longen over z'n schouders hing

Van het idee al werd ik gewoon slecht...

FastFred wijzigde deze reactie 29-03-2016 14:22 (22%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• FastFred
quote:
Larrs schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:02:
Het duurt nog zeker 100 jaar in de serie voordat elke Viking voor het christelijk geloof gaat. Volgens mij speelt de serie af in de begin 9de eeuw.
Heb het ergens gelezen op Wikipedia over het overgaan naar het christelijk geloof van de Vikingen. :P
Begin 9e eeuw inderdaad. Het klooster in Northumberland (Northumbria in Vikings) waar Athelstan vandaan komt is voor het eerst aangevallen door Vikingen in 793
quote:
In 793, a Viking raid on Lindisfarne[31] [d] caused much consternation throughout the Christian west and is now often taken as the beginning of the Viking Age.
Bron: Wikipedia: Lindisfarne

whoops, dubbelpost

FastFred wijzigde deze reactie 29-03-2016 14:31 (21%)

• cbr600f4i
quote:
FastFred schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:13:

spoiler:
Bjorn die berserker met vishaken in z'n gezicht aan een boom vastbond en vervolgens zijn buik openhaalde?

Zelfde had ik in seizoen 1 of 2 toen Ragnar met een bijl de rug van een of andere gozer openbrak en diens longen over z'n schouders hing

Och, als je Spartacus hebt gekeken valt alles wel mee.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

quote:
FastFred schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:13:
Pracht van een serie, de afleveringen voor seizoen 4 komen nu mondjes maat binnen, gisteravond aflevering 6 gekeken:
spoiler:
de vloot van Ragnar komt aan in Frankrijk waar ze opgewacht worden door Rollo en de nieuwe verdedigingswerken van Parijs

spoiler:

Is al uitgezonden, dus spoileren hoeft niet meer. En tjah het is geen serie voor kids, zit genoeg geweld in >:)

@NL

• FastFred
Voor mensen die tijd teveel hebben is dit wel intressant: Wikipedia: Viking Age

Onder andere wordt Rollo (wiens geboorte en sterfdatum niet overeenkomt met de serie (*)) genoemd, maar ook een koning Ecgberht, of Halfdan Ragnarsson. Overigens even doorklikken op koning Ecgberht, dan kom je ook koning Ælla tegen.

En leuker voor wellicht de toekomst van de serie:
quote:
Godwinson was subsequently defeated within a month by another Viking descendant, William, Duke of Normandy (Normandy had been conquered by Vikings (Normans) in 911).
Ik dacht eerst even dat die William de zoon van Rollo zou kunnen zijn, maar helaas, de moeder van William is Noors, niet zijn vader.

(*) de aanval op Lindisfarne in 793, die gezien wordt als het begin van de Viking Age, maar Rollo is pas geboren in 846 aldus Wikipedia.

EDIT:
Ander leuk feitje als je even doorklikt op Rollo, die is blijkbaar geboren in wat nu de provincie Møre is aan de westkust van Noorwegen.

Wat dan weer niet helemaal overeenkomt met de naam van de stad waar Ragnar en Rollo voor zover ik weet origineel vandaan komen. Kattegat is namelijk de huidige naam van de 'zee' tussen Denemarken en Zweden. Dus ik dacht tot nog toe altijd dat de stad Kattegatt zich daar ook ergens heeft moeten bevinden (of die is fictief, dat kan natuurlijk ook, ik kan verder namelijk niets vinden over Kattegat als dorp/stad/plaatsnaam).

Heerlijk, zo'n rustige dag op werk :9

FastFred wijzigde deze reactie 29-03-2016 16:31 (47%)

• Sjurm
quote:
FastFred schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:
Voor mensen die tijd teveel hebben is dit wel intressant: Wikipedia: Viking Age

Onder andere wordt Rollo (wiens geboorte en sterfdatum niet overeenkomt met de serie (*)) genoemd, maar ook een koning Ecgberht, of Halfdan Ragnarsson. Overigens even doorklikken op koning Ecgberht, dan kom je ook koning Ælla tegen.

En leuker voor wellicht de toekomst van de serie:

[...]

Ik dacht eerst even dat die William de zoon van Rollo zou kunnen zijn, maar helaas, de moeder van William is Noors, niet zijn vader.

(*) de aanval op Lindisfarne in 793, die gezien wordt als het begin van de Viking Age, maar Rollo is pas geboren in 846 aldus Wikipedia.

EDIT:
Ander leuk feitje als je even doorklikt op Rollo, die is blijkbaar geboren in wat nu de provincie Møre is aan de westkust van Noorwegen.

Wat dan weer niet helemaal overeenkomt met de naam van de stad waar Ragnar en Rollo voor zover ik weet origineel vandaan komen. Kattegat is namelijk de huidige naam van de 'zee' tussen Denemarken en Zweden. Dus ik dacht tot nog toe altijd dat de stad Kattegatt zich daar ook ergens heeft moeten bevinden (of die is fictief, dat kan natuurlijk ook, ik kan verder namelijk niets vinden over Kattegat als dorp/stad/plaatsnaam).

Heerlijk, zo'n rustige dag op werk :9
De naam Kattegat komt dan weer uit het Nederlands waarschijnlijk. Het is wel de vraag of het in die tijd ook al die naam had.

Ik heb ooit ook met tijd teveel heel veel gelezen op wiki. Alle personages zijn enigszins historisch, al klopt de chronologie niet echt. Voor de serie hebben ze natuurlijk zoveel mogelijk grote gebeurtenissen erin gepropt die in werkelijkheid qua tijd veel verder uit elkaar lagen. Ook is die koning Karel volgens mij een mengelmoes van verschillende Karels waaronder Charles the Fat en Charles the Simple.

• FastFred
Die conclusie trok ik inderdaad ook, zo is er ook een Edmund Ironside, maar zowel vader als moeder zijn Engels, maar verwijst mogelijk wel weer naar Bjorn...

• Larrs

Larrs

Hoi !

quote:
Sjurm schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:46:
[...]

Heb even op wiki opgezocht, de gemiddelde snelheid van een longship was tussen de 5 en 10 knopen met een topsnelheid van 15 knopen. Dus bijvoorbeeld uitgaan van ongeveer 8 knopen ~ 15km/h. Afstand tussen Kattegat (voor het gemak maar even Göteborg genomen) en Parijs via de Seine is ongeveer 1500 kilometer.
In theorie zouden ze dus 100 uur nodig hebben om in Parijs te komen, mits ze een beetje doorvaren. Dus binnen twee weken zou inderdaad makkelijk kunnen.
Moet eerlijk bekennen dat ik wel een keer een documentaire gezien heb van een groep mannen die met een eigen Vikingschip van Noorwegen naar Groot Brittannië zijn gaan varen. Die deden er inderdaad ook geen maand of langer over.

Er bestaat trouwens nog een Vikingschip Draken Harald Harfagre. Deze vaarde in 2014 van Noorwegen naar IJsland in ongeveer 8 dagen, afstand was ongeveer 1600km. Dus jouw berekening klopt dan wel.

• Spacialz
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07-02 13:35

Spacialz

Ovenvers

Wat ik mij sterk afvraag wat die Harbard bij Ivar gaat doen of aan het doen is.
Het kind zit maar te schaterlachen als hij boven zijn bedje komt hangen 8)7

Heb even op Wikipedia rondgedwaald zoals meerdere hier vanwege die verhaallijn die weer naar boven kwam aangezien Ivar een apart geval lijkt te zijn.

Dus voor diegenen die meer willen weten ( en dus het verloop van het verhaal eigenlijk gaan lezen) zie Wikipedia

Kijk reikhalzend uit naar het verloop van de kinderen naast Bjorn :*)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• cbr600f4i
Ik ben nog wel benieuwd naar de invloed van Helga op Floki, ik denk/hoop dat ze Floki gaat behoeden voordat ie Ragnar nog een keer gaat verraden.

• Hoof
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23-03 09:05
quote:
Spacialz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:38:

Weet niet hoe lang ze de serie nog door laten gaan, maar dan zou Alfred toch ook een hoofdrol moeten gaan krijgen.

Edit voor de mensen die niet gespoiled willen worden door geschiedenis ;)

Hoof wijzigde deze reactie 31-03-2016 09:45 (11%)

Ho0f#2815

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En als je meer over King Alfred wilt zien als serie, dan kan je ook nog 'The Last Kingdom' kijken (seizoen 1 is een tijdje geleden afgelopen). Deze serie heb ik een maand of 2 geleden gekeken. Moet wel zeggen dat het ff verwarrend was toen ik het nieuwe seizoen van Vikings ging kijken, omdat ik ook half met personages van The Last Kingdom in mijn hoofd zat :P
quote:
Spacialz schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:38:
Wat ik mij sterk afvraag wat die Harbard bij Ivar gaat doen of aan het doen is.
Het kind zit maar te schaterlachen als hij boven zijn bedje komt hangen 8)7

Heb even op Wikipedia rondgedwaald zoals meerdere hier vanwege die verhaallijn die weer naar boven kwam aangezien Ivar een apart geval lijkt te zijn.

Dus voor diegenen die meer willen weten ( en dus het verloop van het verhaal eigenlijk gaan lezen) zie Wikipedia

Ja, ik dacht dat die Harbard dood was ofzo, maar die was dus gewoon weggelopen/vertrokken? Door hem ging Sigi toch dood?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Hoof
Inderdaad ook The Last Kingdom gezien (en gelezen), zeker de moeite waard.

En over Harbard en Siggi (moest het ook weer even opzoeken ;) ):
Einde van Siggi: The boys race off onto the frozen lake, causing the ice to crack. The boys fall into the water and Siggy immediately jumps in after them. Harbard also arrives to pull the boys from Siggy's arms. Siggy, however, does not fight anymore. A vision of her deceased daughter, Thyri, prompts her to let go. She drifts into the icy water. She rejoins her husband in Valhalla.

En dan Harbard: After her death he is received in a cold manner by both Aslaug and Helga before he takes his leave. At the end, Helga eventually watches as he vanishes in the wind, proving he is indeed a supernatural being.

Ho0f#2815

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

quote:
-tom-562 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:25:

Ja, ik dacht dat die Harbard dood was ofzo, maar die was dus gewoon weggelopen/vertrokken? Door hem ging Sigi toch dood?
quote:
Ho0f schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:41:
Inderdaad ook The Last Kingdom gezien (en gelezen), zeker de moeite waard.

En over Harbard en Siggi (moest het ook weer even opzoeken ;) ):
Einde van Siggi: The boys race off onto the frozen lake, causing the ice to crack. The boys fall into the water and Siggy immediately jumps in after them. Harbard also arrives to pull the boys from Siggy's arms. Siggy, however, does not fight anymore. A vision of her deceased daughter, Thyri, prompts her to let go. She drifts into the icy water. She rejoins her husband in Valhalla.

En dan Harbard: After her death he is received in a cold manner by both Aslaug and Helga before he takes his leave. At the end, Helga eventually watches as he vanishes in the wind, proving he is indeed a supernatural being.
Dus dat :)

Ook ergens een sage of passage voorbij zien komen dat hij een soort van engel is die een aardse vorm heeft aangenomen.
Wordt overigens uitgelegd door Floki in seizoen 3 aflevering 5.

Hildolf and Itreksjod are otherwise unknown as sons of Odin. The name Hildolf appears in the eddic poem Hárbardsljód applied by the ferryman Harbard to his supposed master, but Harbard is actually Odin in disguise and there is no clear reference here to a son of Odin. Hildolf and Itreksjod may have been legendary founders of families purportedly descended from Odin in traditions that have not survived.

De belegering van Parijs lijkt mij een groots spektakel te worden, denk dat hierin nog een plottwist plaats gaat vinden :*)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Woah, Ragnar en zijn troepen zijn flink in de pan gehakt door Rollo :D

Verder zaten er wat aparte stukje tussen. Ik had geen idee wat dat wipfestijn van de koningin met Floki en Hildolf was. Daarnaast wist ik ook niet helemaal van wie het hoofd nu was op het einde waar Ragnar tegen zat te praten...

• WernerL
En zijn plan is niet om Parijs alsnog aan te vallen? Jammer, ik had graag gezien dat Rollo even flink ge-owned werd. Want wat een afgang deze aflevering.

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Ik ga het steeds meer een vage serie vinden, de helft van de shit snap ik echt geen hol meer van, en Ragnar is ook niet meer fatsoenlijk nu hij compleet an de drugs zit.

Rollo had wel vette armor btw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
mark-k schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:46:
Ik ga het steeds meer een vage serie vinden, de helft van de shit snap ik echt geen hol meer van, en Ragnar is ook niet meer fatsoenlijk nu hij compleet an de drugs zit.
Dit.

Ze moeten echt een beetje van dat vage pad afstappen en zoals in seizoen 1 en 3 wat vette hakstukken erin brengen. Ik begin af te haken. Als ik vage shit wil zien kijk ik wel een paar van die nietszeggende populaire scifi/superhelden series.

Dit begint hard de kant van The Walking Dead op te gaan. Geen interessant plot of wendingen en alleen maar vaag of sentimenteel gedoe. Walking Dead kon me na seizoen 4 ook niet meer boeien. :/

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:04
TWD is in seizoen 6 zeer sterk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
quote:
mark-k schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:46:

Rollo had wel vette armor btw.
Helemaal eens, heb 'm net pas gezien maar vraag me af wat ik nou gezien heb. Vage shit dus. De laatste afleveringen beginnen een beetje teleurstellend te worden, en dat na zoveel mooie afleveringen t/m seizoen 3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:26:
[...]

Helemaal eens, heb 'm net pas gezien maar vraag me af wat ik nou gezien heb. Vage shit dus. De laatste afleveringen beginnen een beetje teleurstellend te worden, en dat na zoveel mooie afleveringen t/m seizoen 3.
Vond hem ook vaag.

Al snap ik het wel van Floki en Harberd, Floki had al eerder door over Odin / Harberd die langskwam, die connectie voelt hij nu nog.

Verder vond ik de battle wat slap, wel 1000 vikingen vs 40 man op een toren en niemand had het idee om ze in de fik te zetten ofzo :+.

Ach will c

• Hoof
quote:
Mektheb schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:28:
[...]
Verder vond ik de battle wat slap, wel 1000 vikingen vs 40 man op een toren en niemand had het idee om ze in de fik te zetten ofzo :+.
Vooral omdat die torens ook prima te bereiken waren door de boten op het strand ernaast te laten varen... Snap dat ze voor het verhaal moesten verliezen en dat er vast keuzes i.v.m. budget gemaakt moesten worden, maar op deze manier vond ik de woeste en altijd zo slimme vikingen een beetje amateuristisch overkomen...

Ho0f#2815

• Sjurm
quote:
Ho0f schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:36:
[...]

Vooral omdat die torens ook prima te bereiken waren door de boten op het strand ernaast te laten varen... Snap dat ze voor het verhaal moesten verliezen en dat er vast keuzes i.v.m. budget gemaakt moesten worden, maar op deze manier vond ik de woeste en altijd zo slimme vikingen een beetje amateuristisch overkomen...
Heel veel moeite om die kettingen weg te halen kost het denk ik inderdaad niet.
Aan de andere kant heb je die boten niet zomaar aangemeerd en kunnen de kruisboogschutters van bovenaf heel wat schade aanrichten, inclusief de katapulten met ontvlambaar spul. De torens innemen kost wel aardig wat tijd en daarmee levens.
En dan heb je alleen nog maar die twee wachttorens en ben je nog niet eens bij Parijs aangekomen. Ragnar was hierdoor verrast en trok zich daarom terug. Ook omdat de missie over land mislukte door het moerassige landschap rond de torens.
Nu hij weet hoe het in elkaar zit, kan hij er voor de volgende keer wel meer tegen beginnen. Al heeft hij het helaas niet meer helemaal op een rijtje door zijn verslaving aan dat spul.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
Vanavond op de BBC een documentaire over de Vikingen. Met wellicht voer voor nog vele seizoenen in de toekomst ;)

A new discovery has revealed that the Vikings may have travelled hundreds of miles further into North America than previously thought. It's well known that they reached the tip of the continent more than 1,000 years ago, but the full extent of their exploration has remained a mystery, writes historian Dan Snow.
Source: http://www.bbc.com/news/magazine-35935725

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:41

Tijntje

Hello?!

Het is ook jammer dat History er voor gekozen heeft het seizoen te verdubbelen naar 20 afleveringen. Dat zorgt er voor dat er veel meer vulling nodig is.
http://www.tv.com/shows/v...nded-season-145037617992/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• FastFred
Volgens mij maakt dat weinig uit, of je hebt 1 seizoen van 20 afleveringen,of je hebt er 2 van beide 10, bijvoorbeeld.

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

quote:
FastFred schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
Volgens mij maakt dat weinig uit, of je hebt 1 seizoen van 20 afleveringen,of je hebt er 2 van beide 10, bijvoorbeeld.
Qua budget misschien wel.

• FastFred
In beide gevallen 20 afleveringen, dus hoe dat voor het budget uitmaakt snap ik niet helemaal...

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

quote:
FastFred schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:08:
In beide gevallen 20 afleveringen, dus hoe dat voor het budget uitmaakt snap ik niet helemaal...
Als je in een jaar maar X budget hebt scheelt het nogal of je 10 of 20 afleveringen moet maken. Ik verwacht niet dat met de verdubbeling van het aantal afleveringen ook het budget verdubbeld is.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

• Sjurm
Zo, dat zijn weer wat personages minder

• WernerL
Het Chinese meisje is dood. :'(
Ben benieuwd of dat plan van Ragnar wat uit gaat halen. Volgens mij moeten ze die boten een behoorlijk stuk gaan dragen over die berg.

@mark-k: Goddamnit wat flauw :')

WernerL wijzigde deze reactie 08-04-2016 18:01 (9%)

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Ik vond die loempia maar irritant, ragnar de hele tijd aan de drugs, hoop dat hij nu weer zn normale badass zelf wordt.

• WernerL
Ragnar had die drugs uit de zakken van die "loempia" :') gehaald. Dus volgende aflevering zal die ook nog wel aan de drugs zitten. :+

• Sjurm
quote:
WernerL schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:27:
Ragnar had die drugs uit de zakken van die "loempia" :') gehaald. Dus volgende aflevering zal die ook nog wel aan de drugs zitten. :+
Hij kwam er toch achter dat het zakje leeg was? Of zag ik dat verkeerd. In ieder geval is de voorraad beperkt.

Ik zie haar ook nog wel tot leven komen op een of andere manier. Dat verdrinken en wegdrijven vind ik maar verdacht :p

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

quote:
WernerL schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:27:
Hij kan nu in elk geval geen nieuwe meer fixen. That said wel jammer dat er dus geen uitstapje naar China komt waar hij de dochter van de Emperor eens zou ruilen voor hun rijkdommen ofzo.

• cbr600f4i
Dit was wel weer bad ass op alle fronten. Ragnar met wie niet rond te klooien valt, onze vriend Harald lijkt dat ook te beseffen nadat Floki opnieuw z'n ja-woord heeft gegeven aan Ragnar.

Ik vraag me overigens af of ze in het echt vroeger ook met die boten hebben lopen slepen over land. Lijkt me toch een pittig stukje om ongezien aan de andere kant van Parijs te komen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Supertoffe aflevering weer. Ik schrok wel van dat visioen over Björn :P

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

quote:
-tom-562 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:17:
Supertoffe aflevering weer. Ik schrok wel van dat visioen over Björn :P
Same here, ik dacht eerst no way!
Had even het GoT flashback zeg maar :P

• Mektheb
quote:
mark-k schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:27:
[...]

Hij kan nu in elk geval geen nieuwe meer fixen. That said wel jammer dat er dus geen uitstapje naar China komt waar hij de dochter van de Emperor eens zou ruilen voor hun rijkdommen ofzo.
Helaas heeft dat niets met de echte story van Ragnar te maken.

Het chinese meisje volgens mij al helemaal niet, maar ze volgen toch een beste accurate story van echte personages.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:36

Quad

Selectief doof

Torvi! :D
Eindelijk..

Voor de rest beetje magere aflevering.

Volgende aflevering beloofd zo wel veel goeds te worden, mooie schepen hebben ze zo gebouwd. :)

Quad wijzigde deze reactie 15-04-2016 20:47 (42%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• cbr600f4i
ach ja, het kan niet altijd feest zijn :) Toch vond ik deze aflevering wel weer wat heftige dingen bevatten zoals de dood van Siggy, dat moet toch leiden tot een wraak van Bjorn of Ragnar in Kattegat. Bjorn wordt Ironside genoemd, onze grote vrienden uit het noorden hebben aardig wat respect voor Ragnar en Bjorn, dat moet toch ook ergens toe leiden. Wat Torvi deed was erg mooi. Verder denk ik niet dat Asslog nog lang meegaat op deze manier. Ook weet ik nog niet helemaal wat ik van Ivar moet vinden, t was een bruut mannetje in de geschiedenis maar ik denk dat ik meer van het type Bjorn/Ragnar ben.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:45
Ik begin een beetje "moe" te worden van de vage blikken van Ragnar.

Kan die man nog wel normaal uit zijn ogen kijken ?

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

quote:
Noppesnada schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:43:
Ik begin een beetje "moe" te worden van de vage blikken van Ragnar.

Kan die man nog wel normaal uit zijn ogen kijken ?
Heb jij ooit een addict recht uit zijn ogen zien kijken?

Ik word er ook wel gek van, daarom ben ik blij dat die Chinees dood is, misschien dat hij weer eens normaal wordt.

• cbr600f4i
Ik denk niet dat ie weer normaal wordt. Ben benieuwd hoe lang we nog van Ragnar mogen 'genieten' want ik vermoed dat we snel richting de verhalen van zijn opvolgers gaan.

• FastFred
Leuke aflevering

- Floki is wat meer aan de good side van Ragnar gekomen
- Die klootviool die Björn dood wilde is nu zelf exit
- Ragnar is bijna door z'n drug heen en gaat daarna (hopelijk) eindelijk weer normaal doen
- Die keizer/president/burgemeester/head honcho van Parijs wordt wakker en kijkt uit z'n raam, mogelijk in de richting waar Ragnar met z'n mannen vandaan komen en realiseert zich waar de vikingen al die tijd mee bezig geweest zijn
- Koning Eala kan heel chagrijnig kijken :+
- Ivar is echt evil :D

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:41

Tijntje

Hello?!

quote:
FastFred schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
Het scheelt natuurlijk nogal wat of je in 1 jaar 10 of 20 aflevering aan verhaal moet schrijven. Bij 20 zal je toch een hoop meer vulling in het seizoen moeten stoppen om het vol te krijgen.
Persoonlijk ligt voor mij de grens rond de 12 afleveringen, zodra het meer wordt merk ik dat de serie er onder lijd.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-03 16:08

Baseman77

We move

quote:
cbr600f4i schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:19:
Toch vond ik deze aflevering wel weer wat heftige dingen bevatten zoals de dood van Siggy, dat moet toch leiden tot een wraak van Bjorn of Ragnar in Kattegat.
Wie is zij ook alweer precies?
De volwassen Siggy staat me nog goed bij, maar dat kind niet echt :+

Aslaug gaat er hopelijk binnenkort aan, die ontspoort steeds meer.
En Ivar wordt een echte psycho, een type Joffrey (voor degenen die GoT ook volgen).

• Mektheb
Ivar en Ubbe en Sigurd snake in the eye hebben aardig wat echte history ;)

• mark-k
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Damn, qua tijdsverloop zijn ze echt niet consistent he. "Oh Ragnar is verslagen in Parijs, laten we even 10 jaar skippen".

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Deze serie wordt echt met de aflevering vager. En dat vind ik niet een positief iets. :/

• WernerL
quote:
mark-k schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:35:
Damn, qua tijdsverloop zijn ze echt niet consistent he. "Oh Ragnar is verslagen in Parijs, laten we even 10 jaar skippen".
Dat was wel even een WTF ja... :D
Maar ik kijk de serie nog steeds graag, kijkt prima weg. Maar die tijdssprongen slaan af en toe nergens op.

• cbr600f4i
Geniet nog maar even van Ragnar. Dat ze zo makkelijk even een sprong in de tijd maken lijkt mij het begin van de nieuwe generatie. Eerst Bjorn en daarna Ivar the boneless. Goed voor 5 seizoenen hoop ik ;)

Trouwens, hoe zijn ze voorbij Parijs geraakt op de terugweg? En Bjorn, niks over zijn dochter? Dat vind ik jammer aan die plotselinge time jump.

cbr600f4i wijzigde deze reactie 23-04-2016 22:14 (26%)

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 17:48
Is al bekend wanneer de serie weer verder gaat kan namelijk nergens een datum vinden..

• FastFred
Iedere vrijdag komt er een nieuwe aflevering

• calsonic
quote:
FastFred schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:13:
Iedere vrijdag komt er een nieuwe aflevering
De volgende aflevering staat anders niet aangekondigd ;)
IMDB: Vikings (TV Series 2013– ) - Episodes

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, dat was seizoen 5 4 dus weer :P die tijdsprong was wel een beetje raar. Ik hoopte eigenlijk dat Björn op zou staan als de nieuwe koning :P

-tom-562 wijzigde deze reactie 25-04-2016 08:50 (3%)

• FastFred
Seizoen 5? We zijn halverwege seizoe 4 hoor ;)

Op FOX draait nu de aflevering van de eerste aanval op Parijs, met al die drijvende torens van Floki om over de stadsmuren te komen.

Het is dan wel een nederlaag voor de troepen van Ragnar, maar het is wel een sterke aflevering. In deze aflevering raakt Ragnar ook gewond, waarvan hij nog steeds niet geheel hersteld is.

Naar mijn mening is dus aflevering het turning point in de serie, van badass hack en slash naar nederlaag na nederlaag

FastFred wijzigde deze reactie 24-04-2016 23:39 (37%)

• Sjurm
quote:
cbr600f4i schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:03:
Geniet nog maar even van Ragnar. Dat ze zo makkelijk even een sprong in de tijd maken lijkt mij het begin van de nieuwe generatie. Eerst Bjorn en daarna Ivar the boneless. Goed voor 5 seizoenen hoop ik ;)

Trouwens, hoe zijn ze voorbij Parijs geraakt op de terugweg? En Bjorn, niks over zijn dochter? Dat vind ik jammer aan die plotselinge time jump.
Vond die tijdsprong wel erg vaag ja, ook dat dat van Siggy echt totaal niet meer terugkwam.
Maar goed, benieuwd hoe het verder gaat in het volgende deel. Ik geloof dat die afleveringen ergens in de herfst zouden worden uitgezonden

• cbr600f4i
Nog 15 dagen en Vikings S04E11 begint. Komt goed uit nu Game of Thrones nog maar 1 aflevering te gaan heeft dit jaar. :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cool !!
Steengoede serie, de vrouw is er ook gek op :)

@NL

• Sjurm
quote:
cbr600f4i schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:58:
Nog 15 dagen en Vikings S04E11 begint. Komt goed uit nu Game of Thrones nog maar 1 aflevering te gaan heeft dit jaar. :)
Nu alweer! :)
Goede timing inderdaad

• Mektheb
Mooi werk ! :D

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ben heel benieuwd naar de tijdssprong. Heb er in ieder geval zin in!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
Vreemd, in mijn TVShow Time app wordt Vikings niet meer getoond. Ik vrees dat we nog wat langer moeten wachten.

(gelukkig begint morgen de Tour weer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjurm
quote:
cbr600f4i schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:26:
Vreemd, in mijn TVShow Time app wordt Vikings niet meer getoond. Ik vrees dat we nog wat langer moeten wachten.

(gelukkig begint morgen de Tour weer)
Het is dus nogal speculeren wanneer het weer begint, want History doet er zelf erg geheimzinnig over.

We kunnen het in ieder geval nog dit jaar verwachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-03 22:11

Major_ton

Shoot!

quote:
Sjurm schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:01:
[...]

Het is dus nogal speculeren wanneer het weer begint, want History doet er zelf erg geheimzinnig over.

Als ze maar geen Da Vinci's Demons actie gaan doen. Wachten wachten wachten en dan ineens aangeven dat de komende afleveringen de laatste zullen worden.

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430

• cbr600f4i
quote:
Sjurm schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:01:
[...]

Mijn TV Showtime App geeft nu aan dat het 1 december weer begint. *O* (onder voorbehoud uiteraard maar het is een geloofwaardige datum ;) )

cbr600f4i wijzigde deze reactie 20-09-2016 23:02 (7%)

• Sjurm
quote:
cbr600f4i schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:02:
[...]

Mijn TV Showtime App geeft nu aan dat het 1 december weer begint. *O* (onder voorbehoud uiteraard maar het is een geloofwaardige datum ;) )
Top! Ik kijk nu op IMDb en daar staat 30 november :)

Wel fijn, volgens lopen er rond die tijd geen andere series die ik volg.

• calsonic
Aflevering 11 seizoen 4 geweest... Jammer genoeg niet veel gebeurd.

• tijmen1
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 04-03 11:53
quote:
calsonic schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:46:
Aflevering 11 seizoen 4 geweest... Jammer genoeg niet veel gebeurd.
Mee eens. Alleen het einde was interessant. Ben nu vooral benieuwd naar de terugkomst van Ragnar in Engeland. Die reis van Bjorn naar de middellandse zee kan me eigenlijk niet schelen... :P

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:19

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Probeerde hij zich nu echt te verhangen? Of had hij bewust het touw niet goed om de boom geslagen?
En wanneer zien we ❤ecbert❤

• tijmen1
Net aflevering 12 gezien. Die Ivar is er wel uit denk ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Ragnar ook dood is. Zijn terugkomst zou dan überhaupt onnodig geweest zijn.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ben ik de enige die het een onsamenhangend geheel vind worden?

Ik moet me echt door elke aflevering heen worstelen lijkt het wel.

• Mektheb
quote:
Deruxian schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:28:
Probeerde hij zich nu echt te verhangen? Of had hij bewust het touw niet goed om de boom geslagen?
En wanneer zien we ❤ecbert❤
Stonden er vroeger ook om bekend om hun nek te trainen tegen dit soort grappen.

Maar ja volgens mij probeerde hij het wel :+
quote:
max schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:39:
Ben ik de enige die het een onsamenhangend geheel vind worden?

Ik moet me echt door elke aflevering heen worstelen lijkt het wel.
Ja en Nee het heeft allemaal wel een beetje met het zelfde te maken, Ragnar en Ecbert.
En natuurlijk niet te vergeten King Ela ? ( naam ff kwijt )

Mektheb wijzigde deze reactie 08-12-2016 20:44 (34%)

• tijmen1
Waarom wil die Ragnar nou zo graag dood eigenlijk? Genoeg van het leven gezien? 8)7 Of mist hij Athlestan gewoon...

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
tijmen1 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:30:
Waarom wil die Ragnar nou zo graag dood eigenlijk? Genoeg van het leven gezien? 8)7 Of mist hij Athlestan gewoon...
Om het feit dat alles waar hij ooit om gaf naar de klote is, dood is, of verder gegaan is met het eigen leven wellicht?

Maar ik denk dat Lagatha en Ragnar samen iets aan het uitvogelen zijn; haar toch wel vrij plotselinge besluit om Kattegat aan te vallen en daar weer koningin te worden, de gedrevenheid van Ragnar en zijn kreupele zoon om bij Ecbert binnen te komen..

Dunno; het is allemaal te random om niet samenhangend te zijn..

Ik had wel even moeite met Astrid. Zal heel erg na te denken of ze nou in het vorige seizoen al geïntroduceerd was of dat ik iets gemist had. Verder best wel weer fijn vermaak :Y

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True